אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסיבה של כל הסיבות ✔אטיולוגיה, סיבתיות, סיבה ותוצאה, מהות וצורה, אלוהים סיבת כל הסיבות, הסיבה הראשונה, המסובב הראשון, יחסי סיבה ומסובב, מחויב המציאות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אטיולוגיה, סיבתיות, סיבה ותוצאה, מהות וצורה, אלוהים סיבת כל הסיבות, הסיבה הראשונה, המסובב הראשון, יחסי סיבה ומסובב, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, איך עובד הרצון? חלק 2
מהם חוויות הרצון וההבדל בין חוויית מימוש הרצון לחוויית הפעולה?

אליעד כהן מסביר את ההבדל בין שני סוגי חוויות מרכזיות: חוויית הפעולה עצמה וחוויית מימוש הרצון. למשל, כאשר אדם אומר "אני רוצה לאכול" ואחר כך אוכל, יש לו מצד אחד חוויה של אכילה, ומצד שני חוויה של מילוי הרצון לאכול. כל ביס שהוא לוקח משלב בו זמנית את שתי החוויות הללו: חוויית האכילה וחוויית מימוש הרצון לאכילה.

אך אליעד מציין גם שמצבים שונים יכולים לגרום להפרדה בין חוויות אלה. לדוגמה, אם אדם נכפה לאכול משהו שהוא לא רוצה לאכול, הוא עדיין חווה את פעולת האכילה אך לא חווה מילוי של רצון. כלומר, חוויית הפעולה לא בהכרח מתואמת עם מימוש הרצון.

האם מימוש הרצון הוא מחויב המציאות?

אליעד כהן מבהיר שהקשר בין חוויית מימוש הרצון לבין חוויית הפעולה אינו מחויב המציאות. כלומר, אדם יכול לחוות פעולה מסוימת ללא מימוש של הרצון. דוגמה לכך היא אדם שמכריחים אותו לאכול אוכל שהוא לא רוצה. במקרה כזה, החוויה של האכילה קיימת, אך היא לא כרוכה במילוי הרצון של האדם לאכול.

עוד נוסיף ונעמיק, הוא מסביר שלפעמים הרצון והפעולה מתמזגים בצורה טבעית, אך לא תמיד מדובר בחוויה אחת משולבת.

האם חיזוק הרצון גורם בהכרח ליותר סיפוק?

אליעד מתייחס לשאלה האם חיזוק הרצון בהכרח מביא ליותר סיפוק, ומסביר שלא בהכרח. אם אדם מאוד מאוד רוצה משהו ואין לו אותו, הרצון החזק יכול דווקא להעצים את הסבל שבחסרונו. כלומר, כאשר הרצון חזק, תחושת החיסרון מתחזקת גם כן. לפעמים הפחתת הרצון או נכונות לוותר על הדבר המבוקש מביאה לתחושת סיפוק גבוהה יותר.

האם ההבדלה בין דבר להיפוכו היא סיבת הסבל?

אליעד מבהיר שההבדלה בין דברים לא בהכרח גורמת לסבל, אך היא מאפשרת את קיומו. כלומר, אם אדם לא היה מבדל בין דבר להיפוכו, הוא לא היה יכול לחוות סבל. אך עצם ההבדלה אינה מחייבת את הסבל, זו סיבה מאפשרת בלבד. כאשר אדם מזהה את ההבדלה כגורם לסבל, הוא יכול לבחור כיצד להתמודד איתה או לבטל אותה, ובכך להפחית את הסבל.

האם עדיף להבין בעיות או לפתור אותן?

אליעד מציע כי לעיתים, כאשר אנו פוגשים בעיה, יש לנו שתי אפשרויות: להבין את הסיבה לבעיה או למצוא פתרון מעשי. לא תמיד הבנת הסיבה מביאה לפתרון. לפעמים, ההבנה כיצד נוצרה הבעיה אינה מספקת את הדרך יציאה מהבעיה, ולכן עדיף להתמקד בפתרון המעשי ולא בהכרח בניתוח הסיבה.

דוגמה לכך היא אדם שמעשן. הוא יכול לשאול את עצמו מדוע התחיל לעשן, אך לא תמיד הבנת הסיבה תוביל אותו להפסיק לעשן. לעומת זאת, אם יתמקד בשיטות איך להפסיק לעשן, יש סיכוי גבוה יותר להצליח, בלי להתעקש על הבנת הסיבה.

האם אפשר למלא את הרצון על ידי שינוי הרצון עצמו?

אליעד מסביר שניתן...
מה ההבדל בין חוויית מימוש רצון לחוויית הפעולה עצמה?

אליעד כהן מסביר שיש הבדל בין שני סוגי חוויות מרכזיות: חוויית הפעולה עצמה וחוויית מימוש הרצון. למשל, כאשר אדם אומר "אני רוצה לאכול" ואחר כך אוכל, יש לו מצד אחד חוויה של אכילה, ומצד שני חוויה של מילוי הרצון לאכול. בדוגמה זו, כל ביס שהוא לוקח משלב בו - זמנית את שתי החוויות הללו - חוויית האכילה וחוויית מימוש הרצון לאכילה.

עם זאת, אליעד מחדד שקיימים מצבים שבהם חוויית הפעולה יכולה להתרחש ללא קשר ישיר למימוש הרצון. לדוגמה, אדם שמכריחים אותו לאכול משהו שהוא לא רוצה לאכול, חווה את פעולת האכילה אך אינו חווה מילוי של רצון. בנוסף, ייתכן מצב שבו האדם עובר פעולה מסוימת, כמו נסיעה דרך מדבר, אבל זו לא בהכרח חוויית מילוי הרצון שלו להיות במדבר, אם לא היה לו רצון כזה.

האם מימוש הרצון הוא מחויב המציאות?

אליעד מסביר שהקשר בין חוויית מימוש הרצון לבין חוויית הפעולה אינו מחויב המציאות. אדם יכול לדמיין פעולה מסוימת ללא רצון, כמו אסיר שיודע שיכפו עליו לאכול. במקרה כזה, ישנה הפרדה ברורה בין החוויה של "אני אוכל" לבין "אני ממלא את רצוני באכילה".

במצבים אחרים, כגון אדם שהולך למקום מסוים כי הוא רוצה להגיע לשם, הוא אכן חווה את מימוש הרצון יחד עם הפעולה עצמה. אך ההפרדה קיימת ותמיד ניתן לראות שתי חוויות נפרדות: פעולה עצמה וחוויית מימוש הרצון.

האם ישנה משמעות למילוי רצון ללא מימוש פיזי של הפעולה?

אליעד מבהיר שיש הבדל משמעותי בין דמיון לבין פעולה ממשית. ניתן לממש רצון גם באמצעות דמיון בלבד, אך דמיון הוא תמיד מימוש חלקי של הרצון ולא מלא, כיוון שהמציאות עצמה היא מימוש מלא יותר של הרצון מאשר דמיון.

לדוגמה, כאשר אדם רעב מדמיין אוכל, הוא יכול באופן חלקי למלא את הרצון, אך החוויה תמיד תהיה פחות מלאה לעומת אכילה אמיתית. לכן הדמיון יכול למלא את הרצון באופן חלקי בלבד, משום שהוא "מציאות חלקית".

האם חיזוק הרצון גורם בהכרח ליותר סיפוק?

אליעד מסביר שלא בהכרח. אם אדם מאוד מאוד רוצה משהו ואין לו אותו, הרצון החזק יכול דווקא להעצים את הסבל והכאב שבחסר. כלומר, ככל שהרצון חזק יותר, כך תחושת החיסרון מתחזקת.

לכן לפעמים דווקא הפחתת הרצון או נכונות לוותר על הדבר, מובילות לתחושת סיפוק ומילוי גבוהה יותר.

האם להבדיל בין דברים הוא הסיבה לסבל?

אליעד מתייחס לשאלה אם הסבל נגרם בהכרח כתוצאה מההבדלה בין דבר להיפוכו. הוא מסביר שההבדלה אינה בהכרח מחייבת סבל, אך היא מאפשרת אותו. כלומר, אם אדם לא היה מבדיל בין דבר להיפוכו, הוא לא היה יכול לחוות סבל, אך עצם ההבדלה אינה מחייבת שהוא יסבול. זוהי רק סיבה מאפשרת.

ההבחנה חשובה כיוון שהיא מאפשרת שליטה על מידת הסבל. אם האדם יזהה שההבדלה מאפשרת את הסבל, הוא יוכל לבחור כיצד להתמודד עמה, ואולי אפילו לבטל אותה במקרים מסוימים וכך להפחית את סבלו.

כיצד כדאי להתמודד עם בעיות - להבין אותן או לפתור אותן?

אליעד מסביר שכשאדם מתמודד עם בעיה, יש לו שתי אפשרויות: לחפש את הסיבה לבעיה או לחפש פתרון מעשי. לא תמיד מציאת הסיבה מביאה לפתרון. לפעמים ההבנה כיצד נוצרה הבעיה אינה מובילה לדרך יציאה מהבעיה, ולכן עדיף להתמקד בפתרון המעשי ולא בהכרח בניתוח הסיבה.

לדוגמה, אדם שמעשן יכול לנסות להבין למה הוא התחיל לעשן, אך זה לא בהכרח יוביל אותו להפסקת העישון. לעומת זאת...
סבל להטיל ספק ברצון מתי לוותר לגלות את הסיבה הסיבה של כל הסיבות הבדל איך להטיל ספק ברצון לבטל לשאול את עצמי חיצוני תחושה של מילוי אטיולוגיה איך עובד הרצון איך עובד רצון אלוהות אלוהים אלוהים סיבת כל הסיבות אפשרי המציאות המסובב הראשון הסיבה הראשונה הסיבה של כל הסיבות הרצון טיול יחסי סיבה ומסובב מה מחויב המציאות מהות מהות או צורה מהות וצורה מהות צורה מחויב מחויב המציאות מסובב ראשון סיבה סיבה ומסובב סיבה ותוצאה סיבה ראשונה סיבות סיבת כל הסיבות סיבתיות עובד עובדים צורה או מהות צורה ומהות צורה מהות רצון תוצאה תוצאות
סיבת הסיבות, הסיבה הראשונה, לכל סיבה יש מסובב, מי ברא את אלוהים? סיבתיות, הסיבה של כל הסיבות, יש מאין, אלוהים
סיבת הסיבות, הסיבה הראשונה, לכל סיבה יש מסובב, מי ברא את אלוהים? סיבתיות, הסיבה של כל הסיבות, יש מאין, אלוהים האם קיימת סיבה ראשונה לכל הסיבות? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הסיבתיות, מושג סיבת הסיבות, ושאלת הקיום של אלוהים והיווצרות יש מאין. נקודת המוצא בדיון היא המושג סיבת הסיבות, כלומר, הסיבה הראשונה, זו שהיא עצמה ללא סיבה קודמת. אליעד מסביר שכאשר שואלים מי ברא את אלוהים, התשובה הנפוצה היא שאלוהים הוא ... שברא אותו, אז נשאלת השאלה מי ברא את אותו בורא וכן הלאה עד אינסוף. במצב כזה, אין באמת משמעות לסיבה הראשונה, כי לא מגיעים לנקודת התחלה ממשית. מצד שני, אם אומרים שאלוהים הוא הסיבה הראשונה ואין לפניו שום דבר, אז גם לכך אין הסבר או סיבה. כלומר, בשני המקרים - קיום סיבה ראשונה או ... אליעד בעצם מפרק את ההיגיון הפשוט של בריאת העולם ומראה שגם ההנחה של יש מאין אינה פותרת את שאלת הסיבה הראשונה, אלא רק דוחה אותה למקום אחר. האם יכול להיות שהעולם ברא את אלוהים? אליעד מוסיף רעיון פרובוקטיבי ומעניין נוסף, ... יוצר אלוהים), אלא ניתן להסתכל על הדברים משני הצדדים בו זמנית. הוא מסכם את הנקודה בהבהרה שהשאלות הללו על סיבת הסיבות, הסיבה הראשונה, יש מאין, ואלוהים - כולן בעצם מביאות להבנה עמוקה יותר שהמציאות מורכבת יותר מהחלוקה הפשוטה בין יש סיבה לבין אין סיבה. מהי סיבת הסיבות? מי ברא את אלוהים? האם העולם נברא יש מאין? האם יש סיבה ראשונה? האם המציאות מחויבת?
סיבות / סיבת הסיבות - מהי הסיבה הראשונה של הסיבות? איך למצוא את סיבת הסיבות?
סיבות / סיבת הסיבות - מהי הסיבה הראשונה של הסיבות? איך למצוא את סיבת הסיבות? סיבות. תוצאות. תכלית. נסיבתיות. הסיבה הראשונה. סיבת הסיבות. מהי הסיבה של כל הסיבות? איך למצוא אותה? לכל סיבה יש סיבה וגם לסיבה עצמה יש סיבה. על האדם לחפש ולמצוא את הסיבה של כל הסיבות. על האדם לא להסתפק לעולם בלקבל סיבה שאינה מובנת לו. על האדם לחפש תמיד את הסיבה של הסיבה. כל ... בעולם, על האדם להבין את הסיבה שלו. הסיבה היחידה שבגללה האדם סובל בחייו, היא משום שהוא אינו מבין את הסיבה האמיתית והטובה שבגללה קורה לו כל מה שקורה. לא קיים אדם שיודע מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות שבגללה קורים לו דברים שונים, ושעדיין הוא מרגיש רע. כאשר האדם יודע מהי הסיבה של כל הסיבות, הוא פתאום מבין את המציאות בצורה ככ טובה, עד שהוא פתאום רואה שאין שום רע בעולם כלל, אלא הכל טוב. הסיבה היחידה שנדמה שיש רע, היא רק משום שלא מבינים את הסיבה של הסיבות. על האדם לחפש ולחקור תמיד אחרי הסיבה של הסיבות. כאשר האדם מנסה להבין מדוע משהו קורה, אל לו להסתפק בסיבה כלשהי שעדיין לא ברור לו מה טוב בה ... של האדם לשאול מהי הסיבה של הסיבה, עליו לשאול מהי הסיבה של הסיבה. על האדם לנסות להבין ולגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא הסיבה שכאשר האדם מבין אותה, נעלמות לו כל השאלות. כאשר האדם מבין את הסיבה הראשונה של המציאות בשלמות, הוא פתאום מבין שאין בכלל מקום לשאלות, כי הכל מושלם וטוב. כאשר האדם מבין את הסיבה של כל הסיבות, הדבר היחיד שהוא עושה זה שותק ומרגיש רצון להודות ולומר תודה. כל השאלות / קושיות וגם התשובות נעלמות בבת ... האדם לחפש את הסיבה של הסיבה של כל דבר. על האדם לדעת שיש סיבה אחת לכל הסיבות כולן, שהיא הסיבה הראשונה של כל הסיבות ושכל הסיבות נובעות ממנה. כל זמן שנדמה לאדם שדברים שונים קורים מסיבות שונות, הרי שהוא עדיין לא גילה את סיבת הסיבות. כל זמן שנדמה לאדם שיש סיבות שונות שבגללן דברים שונים קורים, כל זמן שנדמה לאדם שיש יותר מסיבה אחת שבגללה דברים שונים קורים, הרי שהוא עוד לא הגיע לשורש של הסיבות. על האדם לחפש את הסיבה האמיתית של כל הסיבות, את הסיבה הראשונה של כל מה שקיים וכולי. כאשר האדם מבין את הסיבה הראשונה, רק אז הוא מבין את השלמות של המציאות בכל רגע. כאשר האדם מבין את השכל של המציאות, אז השכל ... דבר, בכל אחת מהאפשרויות הכל טוב. הסיבה שרע לאדם, היא רק משום שהוא חושב שיש סיבה ולא מבין את הסיבה של כל הסיבות. אם היה האדם מבין את הסיבה של כל הסיבות או שלא היה חושב שיש סיבה ולא היה מחפש סיבה לשום דבר, הרי שהוא היה מאושר תמיד. כך שברמה ... באמצע. ככל שהאדם מתקדם מהר יותר אל הסוף, כך מצבו טוב יותר. כי השלמות נמצאת בקצוות. לסיכום: חפש את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, כשתגיע אליה תגיע אל השלמות.
איזהו חכם? זה שלומד מכל האדם! איך ללמוד מכל דבר?
... מכל דבר? ומהי מהות העניין של הלימוד מכל דבר? והנה, האושר הוא הבנת המציאות כנל. והבנת המציאות פירושו, הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. דהיינו, לכל תוצאה יש סיבה שגרמה לה לקרות. ... לה. ולכל הסיבות, יש בהתחלתו של דבר, סיבה אחת, שהיא זו שמניעה את כל הדברים. והבנת המציאות, פירושו הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וכיוב ניתן לבאר, שכל הדברים שבעולם פועלים לפי חוקים כלשהם. ויש תבנית קבועה וכללים קבועים שלפיהם ... שהכל מבוסס על דבר כלשהו. והבנת השכל שעליו מבוסס הכל, היא הבנת המציאות. והבנת השכל של המציאות, היא הבנת הסיבה הראשונה, והיא הבנת הכלל שעל פיו פועלת המציאות. והכל אחד. והנה, השכל הזה של המציאות, הוא נמצא בכל דבר ודבר. ... שיש בעולם, הוא פועל לפי היגיון כלשהו. והשכל של המציאות, הוא בא לידי ביטוי בכל דבר ודבר שיש בעולם. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא באה לידי ביטוי בכל האירועים שיש בעולם. כי כל האירועים שיש בעולם, הם תוצאה של הסיבה הראשונה של כל הסיבות. ומי שהוא רוצה להיות חכם, דהיינו, להבין את הסיבה של כל הסיבות, עליו לנסות להבין את התהליכים שהוא רואה מולו. ועל האדם פשוט להתבונן על דברים שהוא רואה, ולנסות להבין אותם. להבין מה הוא רואה. ולמה הדברים הם כך ולא אחרת. כי הסיבה של כל הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, היא באה לידי ביטוי בכל דבר. וכל הדברים שיש בעולם, הם תוצאה של הסיבה הראשונה. ומי שרוצה לגלות את הסיבה הזאת של כל הסיבות, עליו לנסות לחפש את הסיבה של כל דבר. ודרך זה שהאדם מחפש את הסיבה של כל דבר, דרך זה האדם חוזר אחורה בזמן, ומתחבר לסיבה הראשונה. ולחפש את הסיבה של כל דבר, זה בצורה מאוד פשוטה. ואיך? על ידי זה שהאדם פשוט מנסה להבין את ... כפי מה שהוא ולא אחרת. ודרך זה האדם מגלה אין סוף שכל, עד שבסופו של דבר, האדם מגלה את הסיבה של כל הסיבות. והדבר נכון גם על הצד השני. כי הסיבה של כל הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, תכליתה היא להשיג את התוצאה האחרונה של כל התוצאות. כי כל דבר מוביל לדבר. וכל דבר מוביל לדבר אחר. וכל הדברים כולם, בסופו של דבר, כולם מובילים לדבר אחד, שהוא התכלית הסופית של כל הדברים. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את התכלית הסופית של כל הדברים. וכל הדברים שיש בעולם, הם כולם חלקים ... הסיבה של כל דבר, או על התוצאה של כל דבר. ועל ידי זה האדם בסופו של דבר, מגיע אל הסיבה הראשונה, ואל התוצאה האחרונה. שהן כמובן מחוברות. כי הסיבה הראשונה, מטרתה היא התוצאה האחרונה. כך שהאדם יכול להתבונן על הסיבות או על התוצאות, עד שהוא יגיע לקצה של התהליך ... ואת התוצאה של כל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמוד מכל דבר. כי בכל דבר יש את התלבשות הסיבה הראשונה והתוצאה האחרונה. ומי שמגיע אל הסיבה הראשונה והתוצאה הסופית, בכל דבר שהוא רואה, הוא מבין כיצד הוא מחובר להתחלה ולסוף הסיבות. ועל ידי זה הוא בכל פעם הופך להיות מאושר יותר ויותר. כי האושר טמון בהבנת הסיבה הראשונה (שהיא מחוברת לתכלית הסופית). והסיבה הראשונה באה לידי ביטוי בכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי ומבין את הסיבה הראשונה, הוא בכל דבר רואה את הסיבה הראשונה. ובכל פעם הוא מבין אותה יותר ויותר. כי יש בני אדם שלא מבינים את הסיבה הראשונה. ויש בני אדם שכן מבינים את הסיבה הראשונה. אבל גם אחרי שכן מבינים את הסיבה הראשונה, עדיין יש אין סוף רמות עומק רגשי של הבנת הסיבה הראשונה. ובכל פעם ופעם שהאדם מבין דבר חדש, הוא בעצם מבין טוב יותר את הסיבה הראשונה. ומצד האמת כולם מבינים את הסיבה הראשונה בתת המודע שלהם. רק שהאדם ברמת המודעות שלו לא מודע לסיבה הראשונה, והוא לא מקשר אותה לכל דבר שקורה לו. וכאשר קורים דברים לאדם והוא מתבונן עליהם, על ידי זה הידיעה שלו שנמצאת בתת המודע שלו, על ידי זה היא עוברת לאט לאט לרמת המודעות של האדם. עד שידיעת הסיבה הראשונה, יוצאת מכח אל הפועל, והאדם מביא אותה לידי ביטוי ברמת המודעות שלו. ומי שהוא כבר מבין את הסיבה הראשונה בשכל שלו, אז הוא בכל פעם מחזק ומעמיק את העוצמה שבה הוא מבין את הסיבה הראשונה. כי היא נמצאת בכל דבר. ונסכם: חכם לומד מכל האדם ומכל דבר. וכדי ללמוד מכל דבר, על האדם פשוט לחפש את הסיבה שגורמת לדבר להיות כפי מה שהוא, ולחפש את התוצאה שאליה מוביל הדבר. עד שמגיעים אל הסיבה הראשונה והתכלית הסופית, שאז גם איתם מגיע האושר.
הסוד של האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים פסיכולוגים / מורים רוחניים? חלק 2
... היא אין סופית. דהיינו, רצף הסיבה תוצאה של המציאות הוא אין סופי. כי האדם לא יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, משום שהיא אין סופית. וממילא האדם לא יכול להבין את המציאות. ונסביר: כי אם נתבונן על ... שהוא. דהיינו, נמצא את החוק הראשון יותר, עדיין נשאל, וזה עצמו מה הסיבה שלו. כי מי החליט שהחוק הראשון ושהסיבה הראשונה תהיה כפי מה שהיא. וכך הדבר הזה נמשך עד אין סוף ללא נקודת עצירה כלשהי. והסיבה הראשונה רחוקה ממחשבתו של האדם, בדיוק כמו שהאדם לא יכול לדמיין את הרגע האחרון של הזמן, או את המקום הרחוק ביותר, או את המספר הגדול ביותר. כי האדם לא יכול להכיל בתוכו את האין סוף עצמו. ומאחר שהסיבה הראשונה היא נמצאת במרחק אין סופי מהאדם, לכן האדם לא יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של המציאות. אבל מצד שני האדם רוצה להיות מאושר. וכדי להיות מאושר על האדם להבין את המציאות בשלמות. וכדי להבין את המציאות בשלמות, לשם כך על האדם להבין בשלמות את השכל שלפיו פועלת המציאות, דהיינו, את הסיבה הראשונה. וזה כמובן לא אפשרי עפ השכל כנל. וזה בעצם הסוד הגדול יותר, שמסביר את האמת מדוע האדם לא מאושר, ... מאושר לעולם לא יעזרו לאדם. משום שלהיות מאושר פירושו לרצות את המציאות, וזה תלוי בהבנת המציאות, וזה תלוי בהבנת הסיבה הראשונה, וזה אינו אפשרי. ולכן האדם לא יכול לעולם להיות מאושר בשלמות (והפתרון בהמשך). לפחות לא עפ כל הדרכים אל ... שמוכרות בימינו אנו. כי שום דרך בעולם של איך להיות מאושר, לא יכולה למצוא פתרון לאדם איך להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי הסיבה הראשונה תמיד תהיה במרחק אין סופי מהאדם. וממילא כל השיטות של איך להיות מאושר, הן טובות לאדם כמו כוסות רוח ... שמסתובב סביב הזנב של עצמו, היא שהאדם חוזר על עצמו במעגלים. וזה בדיוק זהה לתהליך של מי שמחפש את הסיבה הראשונה, שגם הוא חוזר על עצמו במעגלים ללא נקודת עצירה. וכל חוסר האושר שיש בעולם, וכל העצבות שיש בעולם, כולן שורשן בכך שהאדם מוגבל להבין את הסיבה הראשונה. וכל התשוקה שיש בעולם לאהבה, כולה ביטוי של התשוקה של האדם להבין את המציאות ולהיות איתה באחדות ובאהבה. וכל הפחדים שיש בעולם, כולם שורשם בכך שהאדם לא מסוגל לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל המציאות. וכל הדברים שיש בעולם, וכל הרצונות שיש לבני האדם בעולם, כולם ביטויים שונים של הרצון של האדם להבין את הסיבה של כל המציאות, וממילא לרצות את המציאות, דהיינו, להיות מאושר בשלמות. וגם אם ישבו כל חכמי החכמים בעולם, וכל הפילוסופים בעולם, וכל ... שיש בעולם, וכל אלו שחושבים שהם מאושרים, וכל בני האדם בעולם, גם אם ישבו כולם ביחד וינסו למצוא את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, כדי להבין את המציאות, הם לא יצליחו לעשות זאת. משום שתמיד יהיה ניתן לשאול, מה הסיבה ... מה שיש בעולם, דהיינו, כל השכל שיש בעולם מכל סוג שהוא, הוא כולו הקדמות שאמורות לגרום לאדם להבין מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי למרות שהדבר אינו אפשרי ברמה לוגית כנל, הרי שברמת המציאות המעשית יש דרך להבין מהי הסיבה הראשונה. וכל השכל שיש בעולם, הוא כולו הסברים מהי הסיבה הראשונה הזאת של כל הסיבות. ומאחר שהסיבה הראשונה של כל הסיבות היא אין סופית בגודל שלה. משום כך היא מפוזרת בכל החוכמות שיש בעולם. כי בכל חוכמה שיש בעולם, יש בה חלק כלשהו מהשכל של סיבת כל הסיבות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא מי שהגיע לשורש השכל של כל הדברים שיש בעולם. שהיא סיבת כל הסיבות, שהיא החוקיות הראשונה שלפיה פועלים כל החוקים שיש בעולם. ומי שרוצה להגיע אל השכל הזה של כל המציאות, עליו ... במציאות. דהיינו, על האדם לנסות להבין את החוקיות של כל הדברים שיש בעולם. ודרך זה לבסוף האדם יבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וכאשר החכם האמיתי אומר איזה דיבור כלשהו, הוא תמיד עוטף בתוכו עבור השומע, את השכל של הסיבה של כל הסיבות. כי למרות שהשכל של כל הסיבות נמצא בכל העולם, הרי שהאדם לא יודע מה בדיוק לחפש בתוך כל החוכמות שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא יודע את הסיבה של כל הסיבות, ושהוא רואה כיצד היא באה לידי ביטוי בכל דבר שיש בעולם, כאשר הוא נותן עצה לאדם בכל נושא שהוא, הוא מלביש בתוכה לאדם את צורת המחשבה הנכונה, שבאמצעותה יוכל האדם להתבונן על ההתגלות של סיבת הסיבות בתוך האירועים שלו. כי התשובה לשאלת כל השאלות, נמצאת אל מול עיניו של האדם. אבל האדם הוא כעיוור באפילה ... באה לידי ביטוי בכל הדברים בעולם. ולא יכול להיות אפילו לא דבר אחד בעולם, שלא תבוא בו לידי ביטוי הסיבה הראשונה של כל הסיבות. אלא שהאדם לא מבין ולא יודע לעשות את הקשר, בין מה שהוא רואה ושומע, לבין הסיבה של כל הסיבות של המציאות. והחכם האמיתי שיודע את סיבת כל הסיבות, ורואה את ההתגלות שלה בכל דבר בעולם, כי הרי כל הדברים שבעולם הם התגלות שלה, ממילא הוא מאיר לאדם את הדרך שגם הוא יוכל לראות את התגלות הסיבה של כל הסיבות בכל דבר. והדרך לראות את סיבת הסיבות בכל דבר, היא על ידי צורת המחשבה של האדם. כי העיקר הוא כיצד האדם מנתח את הדברים שאותם הוא ... מחשבתו, על ידי זה האדם מתחיל להסתכל על המציאות בצורה ייחודית. ועל ידי זה בסופו של דבר מאירה לאדם סיבת הסיבות שיש בכל דבר. ועל ידי זה האדם הופך להיות מאושר באמת ובשלמות.
משמעות החיים / חיפוש משמעות - מדוע האדם מחפש משמעות? ומהי משמעות טובה?
... בתוכה את כל המשמעויות כולן. להבין את המשמעות = להבין גם את הסיבה של הסיבה של המשמעות. להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות = להבין את המשמעות האמיתית של המציאות כולה. כל זמן שהאדם אינו יודע מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הרי שהוא אינו מבין את המשמעות האמיתית של מה שקורה. כל זמן שהאדם אינו מבין את המשמעות האמיתית, הרי שהוא אינו מסוגל ליהנות באמת מהמציאות. כאשר האדם מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות = מבין את המשמעות הטובה של כל הדברים = נהנה מכל דבר. חיפוש משמעות = חיפוש הסיבה של הדבר = חיפוש הטוב שיש בדבר. איך מוצאים משמעות? תשובה: על ידי שמחפשים את הסיבה של כל הסיבות. ככל שהאדם מעמיק יותר את מחשבתו לגבי הבנת הסיבה של הסיבות, כך הוא מתקרב יותר אל המשמעות האמיתית של כל הדברים. כאשר האדם יודע את הסיבה האמיתית של המציאות, אז טוב לו באמת. אם האדם מבין סיבה כלשהי, אך עדיין הוא אינו מרגיש טוב בשלמות אחרי ... להבין את הסיבה של הסיבה. להבין את הסיבה של הסיבה ולא להרגיש טוב = לא להבין את הסיבה של הסיבה הראשונה. רק כאשר האדם מבין מהי הסיבה האמיתית של כל הסיבות, רק אז הוא מרגיש טוב באמת. אם האדם מבין את המשמעות של דבר, אך עדיין הוא ... רעה = סיבה חסרת סיבה טובה. מסקנה: אם האדם אינו מרגיש טוב בשלמות, הרי שהוא עדיין אינו מבין את הסיבה של כל הסיבות. ברמה המעשית: הדרך היחידה להרגיש טוב, היא על ידי שמחפשים את הסיבה של כל הסיבות. רק כאשר האדם מוצא את הסיבה הראשונה = אושר = שלמות.
הסוד של הפחדים / חרדות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים?
הסוד של הפחדים / חרדות - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפסיכולוגים? וכאן אבאר את הסיבה האמיתית שבגללה יש לכל בני האדם בעולם שלנו סוגים שונים של פחד. החל מרמה של חשש קטן ועד לרמה של ... הזאת (פרדוקס המהות והצורה / היש והאין), אך כן נעטוף את השאלה הזאת, בדרך הבאה. והיא השאלה, של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שבגללה ושלמענה מתרחשים כל האירועים שיש בעולם. כי העולם שלנו פועל לפי חוקיות מסוימת. ויש חוק ... פועלת בכל התחומים כפי מה שהיא, ועדיין האדם לא מרוצה מהמציאות, הרי שזה אומר, שהאדם עוד לא הבין את הסיבה האמיתית של המציאות. כי מצד האמת יש כאן סוד גדול וקושיא גדולה. כי עפ ההיגיון האנושי האדם לא יכול להבין את הסיבה הראשונה של כל האירועים שיש בעולם. משום, שעל כל סיבה תמיד ניתן לשאול מהי הסיבה שלה עצמה. ובכל פעם שהאדם ... זה במקום אחר. וכאשר האדם כן מבין את השכל של המציאות בשלמות, דהיינו, כאשר האדם כן תופש במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, על ידי זה, כל תחושת הפחד והחרדה של האדם נעלמת. כי מצד האמת, גם תחושת הפחד ... אחת הוא בא לידי ביטוי בצורה אחת ופעם בצורה אחרת. וכאשר האדם מבין את השורש של המציאות ומבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אז במצב כזה, גם כאשר האדם חווה סוג של פחד וגם כאשר האדם חווה סוג של חוסר פחד, בכל אחד מהמקרים, האדם רואה בעיני שכלו את ההתגלות של הסיבה של כל הסיבות, ברגש שלו. ומצד הסיבה של כל הסיבות, שהיא באה לידי ביטוי בכל דבר, מצידה אין הבדל בין פחד לבין חוסר פחד. כי להבין את הסיבה של כל הסיבות, זה לא איזה דבר רחוק שקשור להתחלת רצף כל האירועים שמתרחשים בעולם. אלא המשמעות של זה היא, שעל האדם ... מחדש. אבל כאשר קורה להם איזה דבר, הם לא רואים בו עין בעין את נקודת ההתחלה ואת ההתגלות של הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וברמת ההיגיון ניתן להבין, שכל אירוע שקורה בעולם, הוא תוצאה של סיבה שקדמה לו. וכל האירועים ... לא מסוגל להבין אותה. ומי שהוא חכם אמיתי, אז בכל דבר שקורה לו בעולם, הוא מבין כיצד הוא קשור לסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי השכל האחד שלפיו הכל פועל, הוא בא לידי ביטוי בכל האירועים שיש בעולם. והחכם האמיתי ... על ידי זה גם אין לאדם שום פחד משום דבר בעולם. כי האדם מבין את המהות ואת השכל ואת הסיבה של כל הדברים שיש בעולם. והאדם מבין את זה ברמת וודאות מוחלטת, שממלאת את האדם בכל הרמה הרגשית ובכל הרמה השכלית שלו. ... את תחושת הפחד, בדיוק כפי שהוא חווה את תחושת חוסר הפחד. כי שתיהן הן צורות שונות של התגלות אותה הסיבה הראשונה, שמבחינתה הכל זה אותו הדבר בדיוק. ונמצא אם כן, כי כל החרדות והפחדים שיש לאדם בעולם מכל סוג שהוא, ... כולם שורשם בכך שבתוך האדם יש את הספק הגדול ביותר, לגבי מהי התכלית של החיים. כי מי שמבין את הסיבה הראשונה, הוא כמובן מבין גם את התוצאה הסופית, דהיינו, מבין את תכלית החיים. ומי שלא מבין את הסיבה הראשונה, הוא גם לא יכול להבין את התכלית של החיים. ובתוך ליבו של האדם תמיד יש את השאלה של מהי התכלית של החיים ושל המציאות כולה. והתשובה לשאלת תכלית החיים, היא כמובן הבנת הסיבה הראשונה הנל. וכל זמן שהאדם לא מוצא את התשובה לשאלה של מהי תכלית החיים, ובשביל מה הוא חי ומתאמץ וכולי, ...
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
... להיות מאושר? ומי שיעמיק את מחשבתו יגלה ששורש הרצון של האדם להיות מאושר, נובע מכך שהאדם לא מבין את הסיבה האמיתית שבגללה מתרחשים כל האירועים שיש במציאות. כי במציאות שלנו מתרחשים אירועים שונים, ובכל רגע ורגע האדם חווה את המציאות ... הוא חוסר ההבנה של האדם את המציאות בשלמות. וחוסר ההבנה הזה, הגדרתו המדויקת והאחת היא, חוסר הבנת האדם את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל מה שקורה בעולם יש סיבה. ויש סיבה לכל אירוע ואירוע שמתרחש בעולם. ומי שמבין את הסיבה האמיתית של כל האירועים שקורים בעולם, הוא ורק הוא מרגיש שביעות רצון מלאה מהמציאות. כי כל זמן שנדמה לאדם שהמציאות צריכה להיות אחרת ממה שהיא, הרי שהאדם סובל. והסבל הזה שורשו בחוסר הבנת האדם את הסיבה של כל הסיבות של המציאות. ונמצא אם כן, כי שורש הרצון האנושי של האדם, הוא חוסר ההבנה של האדם את הסיבה של כל הסיבות. כי אילו ידע האדם והבין מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הרי שממילא האדם היה רוצה תמיד את המציאות בשלמות, וממילא האדם לא היה מחפש את האושר. וזה בעצם אומר, שהרצון של האדם לחפש אושר, הוא ביטוי של חוסר הבנת האדם את סיבת כל הסיבות. כי אילו הבין האדם את סיבת כל הסיבות, ממילא הוא לא היה מחפש את האושר. ונמצא אם כן, כי הרצון של האדם להיות מאושר, הוא ביטוי לחוסר הבנת האדם את סיבת כל הסיבות. וזה בעצם אומר, שמה שהאדם באמת רוצה, זה להבין את סיבת כל הסיבות. דהיינו, ניתן להגדיר ולומר, כי הרצון הפנימי ביותר של האדם, הרצון שעומד מאחורי הרצון של האדם להיות מאושר, הוא הרצון להבין את סיבת כל הסיבות. כי זהו ורק זהו הדבר היחיד שבו תלוי כל הרצון של האדם להיות מאושר. ויש כאן עוד כמה רמות עומק. כגון, מדוע אדם מאושר עושה את המעשים שלו? כי מאחר שהוא מבין את סיבת כל הסיבות ורוצה את המציאות כפי מה שהיא, ממילא מדוע נראה כאילו הוא רוצה לשנות אותה במעשים שלו? והשאלה הזאת, היא ביטוי לשאלה אחרת, שהיא מהי הסיבה של כל הסיבות. כי גם בנקודת ההתחלה יש שאלה זהה, והיא כיצד התחילה הסיבה הראשונה? ומי שיגלה את סיבת כל הסיבות, יבין גם מדוע אדם מאושר עושה את מעשיו, שזה בעצם רק חלק מהתהליך הכללי של כל האירועים שבעולם. כי ... רק חלק מכל האירועים שיש בעולם. וסיבת כל מעשיו / רצונותיו / רגשותיו / מחשבותיו וכיוב של האדם, היא הסיבה הראשונה של כל האירועים כולם. כי יש כאן משהו עוד יותר עמוק מאשר חוסר ההבנה של האדם את סיבת כל הסיבות. כי חוסר ההבנה של האדם, הוא אומנם השורש של הרצון של האדם להיות מאושר. כי הרצון של האדם להיות מאושר, הוא ביטוי אך ורק של חוסר הבנת האדם את סיבת כל הסיבות. אבל גם חוסר הבנת האדם את המציאות ואת סיבת כל הסיבות, גם לה יש שורש. והשורש שלה הוא במהות הישות של האדם. כי השכל של האדם מוגבל. והאדם לא יכול במסגרת התפישה שלו לתפוס את מהות האין סוף. והסיבה הראשונה נמצאת במרחק של אין סוף מהאדם. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות נוספים. ונמצא אם כן, כי השורש של חוסר הבנת האדם את סיבת כל הסיבות, הוא במגבלת התפישה של האדם את המציאות. וגם לזה עצמו יש שורש. כי יש עוד שורש אחר עמוק עוד ...
פחד / חרדה - איך לחיות ללא פחד וללא חרדה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים?
... הדבר כפי מה שהוא. על האדם לחפש את הסיבה של הסיבה. ואת הסיבה של הסיבה. עד שהוא יגיע אל הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כאשר האדם מבין מהי הסיבה של כל הסיבות, ממילא הוא מבין את הטוב שיש בכל דבר וממילא הוא לא מפחד משום דבר = אושר אמיתי. כל זמן ... כל דבר כפי מה שהוא. זא אם האדם אינו מאושר, הרי שהוא עוד לא הבין בשלמות את מהותה של הסיבה של כל הסיבות. כל זמן שהאדם אינו רואה בעיני השכל שלו את ההשתלשלות החל מהסיבה של כל הסיבות ועד התוצאה הסופית, הרי שהוא תמיד ירגיש פחד כלשהו. על האדם להבין כיצד מאותה הסיבה הראשונה של כל הסיבות, כיצד ממנה הכל נוצר, וכיצד ממנה נוצרים כל האירועים כולם. כאשר האדם מעמיק בנל, בסופו של דבר הוא מבין בשלמות כיצד מהסיבה הראשונה והטובה הכל נוצר, ואז ממילא הוא רואה את הטוב שבכל דבר = אין רע = אין פחד = ביטחון ...
הבנה - מהי מהותה של הבנה? איך להגיע להבנה?
... להיות נכון. והבנה שלמה וידיעה שלמה, מהותה היא הבנת כל הסיבות שגורמות לדבר להיות כפי מה שהוא. עד הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שרק זאת נקראת הבנה שלמה באמת. והדרך להגיע להבנה שלמה, והדרך להגיע להבנת הסיבה של כל הסיבות, והדרך להגיע אל השלמות, היא על ידי זה שהאדם מנסה להבין טוב יותר את הדברים שאיתם הוא מתעסק ביום ... הסיבות שבגללן הוא אוחז בדעותיו. כי כל מחשבה בעולם, היא תוצאה של מחשבה אחרת. ולפני שהאדם מנסה להבין את הסיבה של כל הסיבות, עליו לנסות להבין את הסיבה של הדברים הרגילים שהוא נתקל בהם בחיי היום יום. ועל ידי זה שהאדם מתבונן ... המחשבתי של הסיבה והתוצאה שיש בחיי היום יום שלו, על ידי זה בסופו של דבר הוא מגיע גם להבנת הסיבה הראשונה, שהיא בעצם שלמות הידיעה, תכלית הידיעה, וידיעה שלמה.
אחרי רבים להטות - מדוע דעת הרוב חשובה? ומה המשמעות של מה שכולם חושבים?
... וכל סיבה בעולם, יש סיבה אחרת שבגללה היא מה שהיא. עד שבסופו של דבר, יש סיבה אחת ראשונה, שהיא הסיבה של כל הסיבות. והשכל הראשון שהוא הסיבה של כל הסיבות, הוא נמצא בכל הדעות השונות שיש בעולם, וכולם מסכימים עליו ואומרים אותו. רק בגלל שהשכל הזה הוא מאוד גדול, ... הדברים. ועל האדם פשוט לנסות להבין את הסיבה שבגללה כל אחד חושב אחרת. ובסופו של דבר האדם מגיע אל הסיבה הראשונה, ורואה את האמת שנמצאת בכל דבר.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אטיולוגיה, סיבתיות, סיבה ותוצאה, מהות וצורה, אלוהים סיבת כל הסיבות, הסיבה הראשונה, המסובב הראשון, יחסי סיבה ומסובב, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, איך עובד הרצון? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הסיבה של כל הסיבות, האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסיבה של כל הסיבות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, אימון אישי רוחני, אימון אישי להפרעות קשב בנושא הסיבה של כל הסיבות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2810 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 00:58:31 - wesi1