... לשם כך אין לאדם ברירה והוא מוכרח להבין את
המציאות שלנו. כי בלי להבין את מנגנון
המציאות, האדם לא יכול להשתמש, באפשרויות
שהמציאות נותנת לו להיות מאושר. ומצד האמת, הבנת מנגנון
המציאות, היא עצמה האושר. כי ברגע שהאדם מבין את
המציאות, הוא מאושר, מיד וללא כל מאמץ, והוא לא צריך לעשות שום דבר, כדי להיות מאושר. כי חיפוש האושר וחיפוש הטוב של ... לו להרגיש רע, הוא רק משום שהאדם לא מבין את
המציאות. כי למציאות יש סיבה טובה באמת, למה היא כפי מה שהיא. וכאשר האדם לא מבין את הסיבה הטובה של
המציאות, אז ממילא הוא מרגיש רע, ומחפש להיות מאושר. ותכף כאשר האדם מבין את מנגנון
המציאות באמת, הוא מאושר מיד. משום, שהוא מבין את הסיבה הטובה של
המציאות, וחווה אותה בלי שום מאמץ.
והמציאות, שלמה עם עצמה בשלמות. ומי שמבין את
המציאות בשלמות, גם הוא הופך להיות שלם איתה בשלמות. והנה, הבנת
המציאות, תלויה ביכולת ההבנה השכלית הרגשית של האדם. ואם מנגנון התפישה של האדם הוא פגום, הרי שלא ניתן באמצעותו להבין את
המציאות באמת. כי מי שהוא משוגע, הוא לא יכול להבין בשיגעון שלו, את השכל של החכם האמיתי (אאכ הוא ירפא את עצמו. ואיך? ... וזה בעצם אומר, שלפני שהאדם מנסה להבין את
המציאות, עליו לברר ראשית כל, האם בכלל ההיגיון שלו, הוא אכן אמיתי? או שמא, הוא רק שיגעון שנראה כהיגיון? כי מצד האמת, ... והלוגיקה מבוססת על כלום. האדם מנסה להבין את
המציאות באמצעות השכל, שמאמין בלוגיקה, שזו אמונה בלבד. וכך נמנע מהאדם להבין מציאות שאינה בהכרח לוגית. ולאדם ככ ברור ... לבין האחדות שלהם. כי מצד השכל האמיתי של
המציאות, מנקודת המבט של השכל של אלוהים האמיתי, מנקודת המבט הזאת, היש והאין הם נפרדים אחד מהשני, אבל הם גם בו זמנית ... גם אחד ממש. ושם בשכל העליון, שמשקף את תפישת
המציאות, כפי מה שהיא באמת, שם אין שום הפרדה, בין הפרדה לבין אחדות. ובטרם האדם חוקר את
המציאות ומנסה להבין אותה בשכלו, על האדם לחקור ולנסות להבין, האם בכלל שכלו הוא אכן כלי בדיקה תקין? או שמא, הוא רק ... בתוכו דברים, שהגודל שלהם הוא גודל אין סופי.
והמציאות עצמה, יש בה ישויות שהן אין סופיות בגודלן. כגון המקום והזמן, שהגודל שלהם הוא אין סופי. והאדם לא יכול בבת ... של האדם. שהן עצמן לא בהכרח משקפות את מצב
המציאות באמת. ובלי שיהיה ברור לאדם באופן מוחלט, מהי החוקיות של העולם שלנו, הוא לעולם לא יוכל להבין אותו באמת. והאדם ... שהשכל משקף את האמת, אבל זה לא יהפוך את
המציאות להיות משוגעת כמוהו. כי
המציאות לא כפופה לחוקי הלוגיקה, שנובעים ממגבלת השכל של האדם. והאדם לעולם לא יבין את
המציאות באמת, בשכל הפגום והמוגבל שלו, וממילא האדם לעולם יסבול. אבל מי שירצה את האמת באמת, הוא יקבל שכל חדש, ואיתו הוא כן יבין את
המציאות. ומי שיתבונן עם שכלו האנושי המוגבל על
המציאות, יראה מיד, כי יש במציאות שלנו תופעות פרדוקסאליות, שאי אפשר בשום דרך להבין אותן בשכל האנושי. כי במציאות שלנו ... הם כן קיימים. כמו לדוגמה העניין של מהות
המציאות והיש. שמהות היש, היא האין, והם ישות אחת ממש. כי היש נמצא בתוך המקום והזמן, שמהותם, חסרה את הצורה שלהם, והיא ... שום דרך בעולם, שלא יהיה קיים שום דבר כלל. כי
המציאות תמיד קיימת
(המציאות, היא אינה היקום והמקום והזמן.
המציאות פירושו, הדבר שנמצא. והמקום והזמן נמצאים בתוך
המציאות, שקיימת גם בלעדיהם). וגם אם אין מקום וזמן כלל, עדיין יש מציאות כלשהי. ואיך שלא נסתכל על העניין, יש דבר אחד ...