אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אושר, התפתחות אישית, מודעות עצמית, העצמה אישית, רוחניות, סיבת הסבל האנושי, למה יש סבל? למה באמת רע לך? כעס ועצבים, איך להיות מאושר? הדרך אל האושר - פרומו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אושר, התפתחות אישית, מודעות עצמית, העצמה אישית, רוחניות, סיבת הסבל האנושי, למה יש סבל? למה באמת רע לך? כעס ועצבים, איך להיות מאושר? הדרך אל האושר
למה בעצם יש סבל ואיך אפשר להפסיק לסבול?

הסיבה המרכזית לכך שאדם סובל, כפי שמסביר אליעד, היא ההזדהות של האדם עם המחשבות והגוף שלו. אליעד מסביר שמה שמפריע לאדם הוא לא בהכרח המציאות עצמה, אלא ההתנגדות של האדם אליה. אם האדם באמת היה מוטרד מעצם הקיום, אז בכל רגע הוא היה חווה סבל מתמשך ללא הפסקה. אבל בפועל, האדם לא סובל כל הזמן, יש רגעים בהם הסבל פוחת או אף נעלם לגמרי, לדוגמה בשינה או ברגע של ריכוז עמוק במשימה כלשהי. אליעד מביא דוגמה לכך שאדם שנמצא באמצע קרב במלחמה ומרוכז מאוד במשימה שלו להציל מישהו, לא ירגיש בכלל ששפכו עליו מים, פשוט כי הוא ממוקד במטרה. זה מוכיח שהבעיה האמיתית היא לא בעצם ההזדהות עם הגוף או המחשבות, אלא בעוצמה שבה ההזדהות הזאת קיימת בכל רגע נתון.

מהי המשמעות של להזדהות עם הגוף והמחשבות?

אליעד מסביר בצורה מפורטת, שההזדהות עם הגוף ועם המחשבות היא בעצם מקור הסבל. כשמישהו מזדהה עם הגוף שלו, כל כאב או אי נוחות קטנה הופכת מיד לסבל משמעותי. לדוגמה, האדם מתלונן על מתח בשרירים בבוקר, אבל לפי אליעד זה לא אמיתי שהכאב הגופני הוא הבעיה המרכזית, כי אם לאדם באמת היה רע באופן קבוע, הוא לא היה שוכח את הרגעים האלה במהירות רבה כל כך. אם אדם שוכח מהר את מה שכאב לו, כנראה שלא באמת היה כל כך נורא, כי אם זה היה נורא באמת - הוא היה זוכר את זה בבירור.

האם הבעיה היא בעצם הקיום או ההתנגדות למציאות?

אליעד מתעמק בשאלה זו ומבהיר שהבעיה אינה בעצם הקיום, אלא בהתנגדות לקיום. אם הקיום עצמו היה רע, אדם היה תמיד חווה רע ולא היו רגעים שבהם הוא מרגיש טוב. אך המציאות מראה אחרת: לפעמים אדם מרגיש טוב או לפחות לא מרגיש רע באופן חריף. לכן הסבל לא נובע מעצם הקיום, אלא מחוסר שביעות רצון מתמשך ומההתנגדות שיש לאדם אל מה שקורה לו. כלומר, זה לא שאתה קיים ולכן רע לך, אלא שאתה מתנגד למשהו בקיום שלך ולכן אתה סובל.

למה קשה לך להגיע לשורש הבעיה האמיתית?

אחת הבעיות שאותן מעלה אליעד היא הנטייה של אנשים להתעסק עם שאלות רבות ולא ממוקדות. האדם שואל שאלות כלליות ולא ספציפיות, מה שגורם לו לבזבז זמן על מחשבות וסיפורים לא חשובים במקום להגיע ישירות לבעיה. אליעד נותן דוגמה של אדם רעב שמתחיל לספר שלא אכל שלושה ימים, במקום פשוט לומר שהוא רעב ולבקש אוכל. כך האדם מבזבז זמן ואנרגיה מיותרת על סיפורים במקום להיות ממוקד בתכלית.

למה בעצם אנשים יוצרים לעצמם סבל?

אליעד מסביר שאנשים יוצרים סבל במודע או שלא במודע כי בתת המודע שלהם יש את המחשבה שהם צריכים להעביר את הזמן איכשהו, ולכן הם מסבכים דברים. לפעמים האדם אומר שהוא רוצה משהו, אך אם באמת היה מקבל אותו היה משתעמם, ולכן הוא ממשיך לסבך את המציאות שלו. אליעד מסביר שבעצם האדם יוצר לעצמו בעיות או מטרות מדומות רק כדי שיהיה לו במה להתעסק. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה להיות עשיר...
להתגבר על אהבה להוציא אותו מהראש מתח לחשוב מחשבות ודאות לשכוח מישהו להשתחרר מהאקסית לצאת מאהבה לשאול את עצמי איך להגיע בטוח במאה אחוז אושר איך להיות מאושר איך להיות מאושרים אמת אנושיות דרך אל האושר הדרך אל האושר הסבל האנושי העצמה העצמה אישית התפתחות התפתחות אישית כיצד להיות מאושר כעס כעס ועצבים כעסים להיות מאושר להיות מאושרים למה באמת רע לך למה יש סבל מודעות מודעות עצמית סבל סבל אנושי סיבת הסבל סיבת הסבל האנושי עצבים עצבנות רוחני רוחניות
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
... הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה. הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם. מאיה (אשליה). הדרך המתומנת ... כמו שיש בכל דבר אחר. הרעיון של הבודהיזם הוא די פשוט. הסבל של האדם נוצר בגלל התלות הרגשית שלו בתופעות חולפות. האדם נקשר רגשית לדברים שונים שאינם אמתיים, ורק משום כך הוא סובל. הרעיון הבודהיסטי הוא, אל תיקשר רגשית לשום דבר וכך לא תסבול. ולזה יש המשך: גם לא להקשר רגשית זהו סוג של סבל, כי האדם כן רוצה להיקשר רגשית להתאהב וכולי, כך שלא להקשר רגשית זהו גם סוג של סבל. זהו אומנם סבל סטאטי ויציב, אך גם זהו סבל. אז מה הפתרון? לשם כך צריך להשתחרר מהתלות הרגשית בצורה מוחלטת, היינו גם מתפיסת האני של האדם שרואה את עצמו כשונה מדברים אחרים. כאשר האדם משתחרר לגמרי מתלות ... אך אוהב באמת את כל הדברים כולם בצורה שווה. כדי להשתחרר מהסבל יש צורך להשתחרר מהתלות הרגשית. בדרך זה יכול להיות מאוד קשה. אך בקצה האחרון של השחרור מתלות רגשית, בקצה השני האני של האדם הופך להיות המציאות עצמה, דהיינו, ... כפי מה שהאדם חווה אותה באמצעות החושים, אלא מהותה היא אחרת. הסבל נוצר רק משום שהאדם נקשר למה שהחושים שלו חשים שזו אשליה ולא אמת. אם ניקח את הרעיון הזה לקצה אחרון שלו, גם השכל האנושי של האדם הוא עצמו סוג של אשליה, משום ששכל אנושי רגיל רואה את הדברים השונים בעולם כדברים שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש ... את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי שאינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר. ...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
... הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי הסבל של האדם נובע מכך שהוא תלוי רגשית בתופעות חולפות. העולם משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז רגשית בדברים מסוימים, הדבר הזה יוצר אצל האדם תלות רגשית, שבסופו של דבר יוצרת סבל. ואם יצליח האדם לא להיות תלוי רגשית בשום דבר, ושהכל יהיה אצלו אחד... הרי שהוא יגיע אל ההארה ואל האושר. ומהצד השני ניתן להעמיד אל מול הבודהיזם ושכיוב, את התפישה של ההדוניזם ושל הנהנתנות, שאומרת שתכלית החיים היא להשיג כמה שיותר הנאות. ושמי שרוצה להיות מאושר, עליו להשתדל להשיג כמה שיותר עונג. שזה בעצם אומר שעל האדם לנסות להתאהב כמה שיותר בדברים, כדי להפיק מהם כמה שיותר הנאה וכולי. ואם יצליח האדם להפיק הנאה מכל דבר, הרי שהוא הגיע אל האושר. ואפשר בעצם לחדד ולומר, שצד אחד של המטבע אומר, כי על האדם לנסות להתנתק רגשית מכל דבר, כדי לא לסבול וכדי להגיע להארה ולהיות מאושר באמת, ומהצד השני של המטבע, על האדם כן לנסות להיקשר רגשית אל הדברים, כי כך האדם מפיק מהדברים יותר הנאה, וזו הדרך אל האושר. והשאלה היא מהי האמת? מה טוב יותר? ולהיכן שתי הדרכים האלו מובילות? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי שתי הדרכים האלו שהן הפוכות לחלוטין, שתיהן מובילות את האדם לאותה הנקודה בדיוק. ונסביר: אם ינסה האדם לברוח מהסבל באמצעות הבודהיזם, הרי שהוא רק יגדיל את הסבל שלו. ואם ינסה האדם לברוח מהסבל שלו באמצעות הנהנתנות, הרי שגם הוא רק יגדיל את הסבל שלו. אך קיימת גם דרך שלישית כדלהלן. כי אם יצליח האדם להתנתק רגשית מכל הדברים שבעולם, הרי שחייו יהיו חסרי משמעות. וחיים חסרי משמעות, הם לחלוטין לא אושר, אלא רק סוג אחר של סבל. והבודהיסט, תמיד ירגיש שחסרה לו היכולת להתאהב והיכולת להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד השני, גם הנהנתן, גם הוא בסופו של דבר ירגיש שחייו חסרי משמעות כלשהי. כי בסופו של דבר, אם יהיה לאדם את כל מה שהוא רוצה, הרי שלא יהיה לו יותר עניין במה שיש לו. ובנוסף, הנהנתנות יוצרת גם סבל. מאחר שהיא קושרת את האדם רגשית לדברים שמהם הוא מפיק הנאה, שעל ידי התלות הרגשית הזאת, על ידה נוצר הסבל. כך ששתי הדרכים מובילות אל הסבל. וכאשר האדם מתחיל לשנות את דרכו ולעבור מדרך אחת לדרך אחרת, אז הוא מרגיש סוג של אושר. משום שהוא מתחיל להכיל בתוכו את מה שהיה חסר לו בדרך ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו ... מהות העניין. ואם נתבונן נראה, כי טווח הרגשות של האדם נע בין הסבל לבין ההנאה, בין הטוב לבין הרע. ובקצה התחתון ביותר נמצא שיא הסבל ובקצה העליון ביותר נמצאת שיא ההנאה, שיא האושר, שיא השלמות וכולי. וכל אדם בעולם בכל רגע ורגע נמצא על נקודה כלשהי בין שיא האושר לבין שיא הסבל. כי תחושת הטוב והרע של האדם, תלויות ברמת ההתאמה שיש בין הרצון האישי של האדם, לבין המצב של המציאות. וככל שהרצון האישי של האדם תואם ומתאים יותר למצב של המציאות, ... כך טוב יותר לאדם. ונמצא אם כן, כי האדם כל הזמן נע בין רמת הסבל הגדולה ביותר לבין רמת האושר הגדולה ביותר. וכאשר אנחנו מתבוננים על הציר הרגשי שיש בין שיא האושר לבין שיא הסבל, הרי שיש באמצע המון נקודות עם המון מינונים שונים של אושר ושל סבל בו זמנית בעוצמות רגשיות שונות. אבל במציאות שלנו יש גם ציר נוסף, והוא הציר שיש בין הטוב והרע לבין העולם שכולו טוב. ונסביר: כפי שאמרנו שיש סבל ויש אושר ויש רע ויש טוב. וכל הרגשות בעולם נעים כל הזמן בין הטוב לבין הרע ברמת מינון וברמת עוצמה כלשהי. אבל כאשר מגיעים לקצה של האושר או גם לקצה של הסבל, מגלים שיש עוד ציר נוסף של הנאה, והוא ציר ההנאה האין סופי, שבו יש אך ורק טוב תמיד. ציר שבו אין שום רע כלל. ושבו יש אך ורק התקדמות בעוצמה של ההנאה ושל הטוב. ולציר הזה מגיע האדם, בין אם הוא מגיע לקצה הסבל ובין אם הוא מגיע לקצה האושר. בכל אחד ואחד מהמקרים, בסוף הציר של הסבל ושל ההנאה, בסופו יש את ציר ההנאה והטוב האין סופי. ובמאמר מוסגר, כאן יש שאלה קשה, והיא שלכאורה לא יכול להיות שקיים ציר שיש בו רק טוב, ושגם מצד שני רמת הטוב שלו ... שונות. שזה בעצם מייצג את הציר שיש בין ההנאה הכי גדולה לבין הסבל הכי גדול. אבל יש גם את הכוס המלאה לגמרי. בין אם היא מלאה לגמרי בריקנותה ובין אם היא מלאה לגמרי בדבר כלשהו. אבל יש גם את שתי נקודות הקיצון, שבהן יש אחדות. ... מלאה. ואחרי הנקודות האלו, יש את הציר של ההנאה בלבד ללא כל סבל. כי אם האדם מגיע למצב שבו הוא לא רוצה את המציאות בכלל, דהיינו, המצב של הכוס הריקה, זה מתהפך אצלו לטובה. כי הסבל של האדם נובע רק מהפער שבין הרצון שלו לבין המציאות. וכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא רוצה שום דבר בשלמות, ממילא הוא מתאחד עם האדם שרוצה את הכל בשלמות. כי אם ... מתהפך לטובה. ואחרי שהאדם מגיע לנקודת הקצה של האושר או של הסבל, שם הכל מתהפך לטובה, ועכשיו האדם מתחיל להתקדם בסולם של העולם שכולו טוב. שבו האדם תמיד מרגיש טוב בשלמות. אלא שבכל פעם רמת השלמות הזאת עולה, על ידי זה שהרצון של ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי גם האני של האדם, גם ... בו זמנית כישות אחת. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש ... במחשבתו את כל הישויות כולן כישות אחת. ובשכל האנושי המצומצם של האדם, בו האדם לא יכול בבת אחת ... באותו הרגע ובאותה המחשבה ממש. כי הגבול של השכל האנושי, הוא שהוא לא מסוגל לחשוב בו זמנית על דבר ... ויש שכל גדול עוד יותר, שבו גם אין הבדל בין השכל האנושי, לבין השכל שמעל השכל. והוא השכל של החכם, ... גם אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות. כי יש את השכל האנושי שבו לדוגמה יש הבדל בין רגעי הזמן ובין ... של השכל שמעל השכל, וגם את שיא הנפרדות שהיא השכל האנושי. וזאת שלמות השכל וכולי. וכדי לזכות אליה, ...
הנאה / סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות?
... סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות? ובו יתבאר דבר שיעודד את האדם לצאת מהייאוש, שבו רוב בני האדם בעולם נמצאים, והוא הייאוש, מלהשיג הנאה בחיים. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי רוב בני האדם בעולם, עיקר השאיפה שלהם, היא לא לסבול. כי מי שלא מבין את משמעות החיים, החיים שלו הם מלאי סבל. והסבל, הוא לא בהכרח מחלות פיזיות וכיוב. אלא המחשבות שמציקות לאדם, הן עיקר הסבל. כי כאשר אין לאדם שקט נפשי, הרי שזה סוג של סבל. ועיקר הסבל בחיים, הוא הסבל של המחשבות שמציקות לאדם. כי ... איתו, על ידי זה שהוא מסיט את מחשבתו וחושב על איזה דבר אחר. אבל כאשר המחשבות מציקות לאדם, אין לאדם להיכן לברוח. כי כל מה שהאדם עושה, המחשבות רודפות אחריו. ועיקר הסבל של האדם בחיים, הוא דווקא פנימי, בגלל מחשבות שמציקות לו וכיוב. וכל אדם מטבעו, מנסה להיות מאושר. כי טבע האדם, הוא לחפש את הטוב ... עבור עצמו מצב של טוב, כאשר המציאות תהיה כרצונו, ומצב של רע, כאשר המציאות לא תהיה כרצונו. וככל שהאדם גדל, כך השיפוטיות השלילית של האדם כלפי המציאות גדלה, וכך האדם סובל יותר. מאחר שהאדם לא מקבל את ... כפי רצונו של האדם, גם אז, תמיד האדם רוצה לשנות את המציאות למשהו טוב יותר, ומפחד לאבד את מה שיש לו וכיוב. וצורת החשיבה של האדם על החיים, צורת החשיבה הזאת, אחראית לסבל של האדם. והאדם כל הזמן מנסה להרגיש כמה שיותר טוב, וטוב שכך. אלא, שיש איזה מצב של ייאוש, שבו האדם מתייאש מכך שיום אחד הוא יהיה מאושר באמת. ואז האדם עוסק, באיך לסבול כמה שפחות. ובמקום שהאדם ינסה ליהנות בשלמות, האדם מוכן להסתפק בכך שהוא לא ירגיש רע. והעניין הוא, שבמציאות שלנו יש טוב. ובמציאות שלנו, לא חייבים לסבול, ולא חייבים רק לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות ממש. כי יש בעולם שלנו טוב אמיתי, שנמצא בכל דבר. ועל האדם לא להתייאש מהרצון שלו להיות מאושר באמת בשלמות, ולא להסתפק, בכך שהוא לא סובל או סובל מעט. כי בני האדם בעולם נמצאים ... כל רגע יהיה רגע חדש של טוב חדש. יום שבו תהיה רק הנאה. יום שבו הכל יהיה טוב תמיד. יום שבו יהיה שקט נפשי אמיתי, גן עדן ממש, ללא שום חרדות, ספקות, מחשבות טורדניות, כעסים וכיוב. יום שבו הכל יהיה טוב באמת. ... צריך להתאמץ אפילו ברמת המחשבה שלו כדי להיות שמח ומאושר, הרי שהאדם עוד לא מאושר. והאושר, או שהוא בא מעצמו לאדם, או שהאדם עדיין לא מאושר. כי מי שצריך להתאמץ כדי להיות מאושר, הרי שהוא והאושר זה עדיין שני דברים ... וכאשר האדם מבין את סיבת כל הסיבות של המציאות, על ידי זה האדם מגיע לאושר אמיתי ולהנאה אמיתית. והמסר המרכזי הוא, שבחיים אפשר גם ליהנות. ולא צריך להסתפק במצב של לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות. ויש גם דרך ליהנות. והדרך ליהנות היא על ידי הבנה. והבנה מגיעה, על ידי זה שהאדם מחפש את האמת הפנימית שלו ושל המציאות, ומנסה להבין את המציאות. וכאשר זה קורה, אז לא רק שהאדם לא סובל, אלא האדם מתחיל גם ליהנות ...
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל מתחת לשכל? וכאן נבאר את עניין הקשר שיש בין השכל וחוסר השכל, לבין האושר וחוסר האושר. ... כולם משתמשים בשכל של עצמם. וההבדל היחיד בין המשוגע הגדול ביותר לחכם הגדול ביותר, הוא רק כמות ועוצמת השימוש בשכל האנושי. אבל יש גם חוסר שכל העדר שכל אין שכל. וחוסר השכל הוא לא מה שנקרא אצל האדם חוסר שכל, אלא הוא חוסר שכל אמיתי בשלמות. דהיינו, סוג שכל אחר. חוסר שכל אנושי שהוא בעצם סוג אחר של שכל. וגם בו יש רמות עומק שונות. ולפני שהאדם יבין את רמות העומק שיש בשכל האחר, לשם כך על האדם להבין מהו בכלל השכל האחר. והעניין הוא, שלכל דבר בעולם יש סוף. וגם לשכל יש סוף. ויש סוף למה שהאדם יכול לדעת בשכל האנושי. ויש גם סוף למה שהאדם יכול לא לדעת בשכל האנושי. ויש סוף לכמה חכם האדם יכול להיות בשכל אנושי. ויש גם סוף לכמה טיפש ולא חכם יכול להיות האדם בשכל האנושי. כך שלשכל האנושי, יש לו סוף. והסוף של השכל האנושי, הוא השכל האין סופי, שהוא מקיף את השכל האנושי מכל הצדדים שלו. זא שהשכל העל אנושי השכל שמעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל האנושי. והשכל האנושי הוא נמצא בתוך השכל העל אנושי. והשכל העל אנושי שנמצא מעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל. זא שכדי שהאדם יגיע לשכל העל אנושי שמעל השכל, לשם כך על האדם ללכת עד לקצה של השכל, בין אם זה הקצה העליון של השכל ושל החוכמה האנושית, ובין אם זה הקצה התחתון של חוסר השכל ושל הטיפשות והשיגעון האנושי. כי גם החכם הגדול ביותר, אם הוא יהיה עוד יותר חכם, וגם הטיפש הגדול ביותר, אם הוא יהיה עוד יותר טיפש, שניהם יפגשו ... וכל מי שיחקור את השכל עד הקצה העליון שלו או עד הקצה התחתון שלו, הוא יגלה את האמת ואת השכל הגדול יותר שמקיף את השכל האנושי. כי השכל העל אנושי, הוא ככ גדול, עד שהוא נדמה לשיגעון של ממש. והשכל שמחוץ לשכל הוא ככ טיפשי, עד שהוא נדמה לחוכמה של ממש. והסיבה שהאדם ... לשכל, הוא שכל מאוד גדול ומאוד פשוט. ולכן האדם ככ רחוק ממנו. אבל האדם בהכרח יגיע אליו, כאשר הוא יגיע לקצה של השכל האנושי. בין אם זה הקצה העליון של החוכמה ובין אם זה הקצה התחתון של השיגעון. בסוף יש שכל אחד שמחבר את הכל. וגם לשכל הגדול ... סוף. וגם הוא יש לו שכל אחר גדול יותר ממנו, דהיינו, אין סוף גדול יותר מאין סוף, עד אין סוף (ויתבאר במקום אחר). והשכל האנושי הוא רק ביטוי וצמצום של השכל הגדול. והשכל הגדול שמחוץ לשכל, הוא שורש השכל האנושי של האדם. והשכל הזה שמחוץ לשכל, אין בו שום קיום לעולם. כי מאחר שהוא אין סופי, ממילא בשכל הגדול יותר אין אפשרות להבדיל ... לעולם כפי מה שהאדם מכיר אותו, כי שם אין טוב ואין רע, אלא הכל אחד וכולי. וזאת הסיבה שבגללה האדם חייב להשתמש גם בשכל האנושי שלו, לצורך קיום העולם. כי בשכל הגדול ביותר, שם אין שום קיום לעולם. ובשכל הגדול יותר, שם אין לאדם שום בחירה חופשית ... כי כאשר הכל אחד, אז אין בין מה למה לבחור, וממילא אין בחירה ואין שינויים ואין עולם נפרד כלל. ולכן האדם משתמש גם בשכל האנושי. והנה, השכל האנושי הוא בעצם ביטוי של השכל הגדול יותר. והשכל האנושי יש לו שני צדדים. צד אחד של אושר והצד השני של סבל. ובשורש של השכל שהוא השכל שמעל השכל, שם הכל אחד והכל טוב. כי שם אין נפרדות בין רצונו של האדם לבין המציאות, ... קיום הרצון שלו. וכל אדם בעולם יש לו בחיים שלו גם טוב וגם רע. וגם המשוגע הגדול ביותר שנדמה שאין לו שכל, גם הוא סובל. כי גם המשוגע, גם הוא לא באמת מאושר. והסבל שלו הוא
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
... = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי? האם אמונה בהכרח גורמת לסבל נצחי? הטענה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שכל אמונה, ללא יוצאת מהכלל, גורמת לסבל מתמשך, אפילו נצחי. הוא מבהיר זאת בצורה פשוטה: לא משנה במה האדם מאמין - בין אם זו אמונה דתית כמו אמונה בביאת המשיח, אמונה בקיום חייזרים, אמונה בקיומו של אלוהים, או כל אמונה אחרת, אפילו קטנה וזניחה - האדם יסבול ממנה. הסיבה לכך פשוטה אך עמוקה: בכל אמונה טמונה תחושה תמידית שיש אפשרות טובה יותר, שתמיד ניתן להרגיש או לחוות יותר טוב. גם אם אדם ישב בגן עדן, וממש יראו לו שלטים ברורים מהשמיים שאומרים לו זה גן עדן, עדיין ישאר לו ספק פנימי שמא אפשר להרגיש טוב יותר. עצם קיומו של הספק הזה הוא מקור הסבל. האמונה היא במהותה סובייקטיבית, לא ניתן לאמת אותה באופן מוחלט ואובייקטיבי, ולכן היא משאירה את האדם תמיד בתחושה של חוסר ודאות. אליעד מדגיש שגם אם האדם יכריז בפומבי אני מאמין שהכל טוב, עדיין עמוק בתוכו, הוא יחשוש שמא הוא עלול להרגיש פחות טוב בעתיד, ובמקביל ירצה להרגיש יותר טוב, מה שמנציח את תחושת החיסרון והסבל. כיצד להימנע מהסבל שנגרם מאמונה? אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה להימנע מהסבל שכרוך באמונה היא פשוט לא להאמין כלל. הוא מדגיש שאין להאמין לשום דבר, גם לא לדברים שהוא עצמו אומר בהרצאותיו. מי שיאמין לו, בהכרח יסבול, לא מפני שדבריו שגויים, אלא מפני שעצם האמונה בהם יוצרת ספק וחוסר ביטחון תמידי. אליעד מציע גישה מעשית: במקום להאמין, על האדם לבדוק את כל האמירות, הדעות והתפיסות ... הוא בכלל לא שוקל את האפשרות שהימין והשמאל הם בעצם אותו הדבר, שישות אחת בלבד קיימת. האדם מאמין להבדל בין הצדדים פשוט מפני שהשכל שלו לא מסוגל להבין אחרת. כך נוצר סבל מתמשך, מפני שהאמונה הזו לא נבדקה עד הסוף והיא מבוססת על חוסר וודאות מוחלט. אליעד מדגיש שגם על השכל עצמו אין להסתמך באופן מלא, מכיוון שאי אפשר להוכיח ... מסוגל לומר לעצמו ולאחרים: אני מאמין שדבר מסוים הוא נכון, אך אינני יודע זאת בוודאות מוחלטת. רק כשאדם מודה באמת באי - הידיעה שלו, הוא יכול להשתחרר מתחושת השקר והסבל. הוא מוסיף דוגמאות לשאלות שעל האדם לשאול את עצמו: מי אמר שצריך לחפש את האמת ולא את השקר? אולי חוסר שלמות הוא דווקא טוב? אולי בכלל אי אפשר להבין את המציאות? ... את אותה האמת, האמת המוחלטת. ידיעה זו אינה תלויה בשכל ולא נתונה לשום ספק, וכאשר האדם מגיע אליה, הוא יכול לחוות חיים טובים באמת. לדבריו, הסיבה היחידה שהאדם חווה רע וסבל בחיים, היא משום שהוא לא מאמת את תפיסת המציאות שלו עד הסוף. ברגע שהאדם מגיע לידיעה מוחלטת זו, הוא משתחרר לחלוטין מהסבל. סיכום ומסקנה - איך להשתחרר באמת מהסבל? אליעד מדגיש שדרך השחרור היחידה מהסבל היא לא להאמין, אלא לבדוק את האמת באופן אישי ומוחלט. על האדם להיות אמיץ מספיק כדי להטיל ספק בכל דבר, כולל בדברים שנראים מובנים מאליהם. רק הבירור העצמי המדויק והכנה יכול להוביל אותו לחוויה אמיתית של חופש מאמונה, וממילא - לסיום הסבל. כל אדם ואדם חייב לבדוק את האמת בעצמו, ורק כך יוכל לחוות חיים שלמים וטובים באמת. איך להשתחרר מסבל? מה ההבדל בין ידיעה לאמונה? כיצד לבדוק את המציאות בצורה אובייקטיבית? מהו מחויב המציאות? האם ניתן להגיע לאושר מוחלט? האם כל אמונה מובילה לסבל נצחי? הטענה המרכזית כאן היא שכל אמונה מובילה בהכרח לסבל. השאלה המתבקשת היא: מי אמר שזה נכון? מי קבע שכל אמונה היא מקור לסבל אינסופי? מדוע אמונה גורמת לסבל? הטענה היא שאף אחד לא אמר שהדברים הנאמרים כאן נכונים, ואין צורך להאמין בכך. יתרה מזאת, כל מי שיאמין בדברים שנאמרים כאן - יסבול. הסיבה לכך היא לא תוכן הדברים עצמם, אלא עצם האמונה בהם. כל מי שמאמין במשהו - בין אם מדובר באמונה דתית במשיח, באמונה בקיומם של חייזרים, באמונה בבורא, או בכל אמונה אחרת - צפוי לסבול לנצח. מדוע? מפני שבכל אמונה ישנה תחושה פנימית עמוקה שאולי ישנה אפשרות טובה יותר, שאולי המציאות הייתה יכולה להיות טובה יותר. גם אם אדם יאמין שהוא נמצא בגן עדן ושלטים יפלו מהשמיים ויצהירו גן עדן גן עדן, הוא עדיין עלול להרגיש שאולי יש משהו טוב יותר, אולי אפשר לחוות תחושת אושר גדולה יותר. כיצד ניתן להימנע מהסבל הכרוך באמונה? הדרך להימנע מסבל היא לא להאמין כלל. לא להאמין לאחרים, לא להאמין לעצמך, אלא לבדוק ולגלות את האמת באופן אישי. כל אדם צריך לבדוק בעצמו מהי האמת, ללא תלות באמונות קודמות או ... מי שרוצה לחפש את האמת חייב לבדוק כל דבר עד הסוף, לא להאמין לכלום, אלא לברר בעצמו מה נכון ומה לא. אין להאמין רק כי כך נדמה לנו, אלא לשאול: האם אני באמת יודע זאת? הסבל נובע מכך שאדם לא מאמת את תפיסת המציאות שלו עד הסוף. לכן, עליו לחפש את האמת המוחלטת, שהיא זו שאי אפשר לחשוב על ההפך שלה. רק כך ניתן להגיע לחיים טובים באמת. מהו הפתרון לסבל? הדרך היחידה לצאת מהסבל היא להבין את המציאות כפי שהיא באמת, ללא אמונות שקריות. על האדם לבדוק את עצמו שוב ושוב, לשאול שאלות, ולא להאמין לכלום עד שיגיע לתשובה מוחלטת שאינה ניתנת לערעור. איך להשתחרר מסבל? מה ההבדל בין ידיעה לאמונה? כיצד לבדוק את המציאות בצורה אובייקטיבית? מהו מחויב המציאות? האם ניתן להגיע לאושר מוחלט? אמונה =
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
... את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים למה אנשים שרוצים להציל את העולם צריכים קודם להציל את ... ולא הגיע להבנה העמוקה שהכל מושלם בדיוק כפי שהוא. כאשר אדם באמת מגיע להבנה של אושר מוחלט, הוא יודע בבירור שהמציאות, עם כל מה שקיים בה, כולל הסבל, הדיכאון, החרדות והקשיים, היא כבר טובה ושלמה בדיוק כפי שהיא. מי שחושב שיש רע במציאות, ולכן רוצה להציל אחרים, מוכיח שהוא עדיין נמצא בתוך הסבל הפנימי של עצמו, כי הוא עדיין רואה בעולם דבר שצריך לתקן. אדם כזה עדיין לא פתר את הבעיה בשורשה ולכן הוא איננו באמת יכול ... ומושלם לחלוטין. מי שמבין זאת לעומק, מבין שאין שום צורך לשנות שום דבר, ולכן גם לא צריך להציל אף אחד. מי שמרחם על אנשים אחרים מתוך תחושה שהם סובלים וזקוקים לעזרה, הוא בעצמו שרוי במצב של רחמים עצמיים. הוא עדיין מאמין שיש משהו שלילי, ולכן הוא מרגיש צורך להציל. אליעד מסביר שאושר אמיתי פירושו להבין לעומק את הטוב שיש בכל מצב, כולל בסבל, בכאב, בחרדה ובקושי. מהי הדרך לעזור לאחרים באמת? כדי לעזור לאחרים באמת, אדם חייב להגיע למצב בו הוא מבין מדוע טוב שאנשים סובלים, מדוע טוב שיש דיכאון, מדוע טוב שיש אנשים טיפשים, ומדוע טוב שיש פחדים. רק מי שמבין את הדברים האלה באמת ובתמים, הוא זה ... שמרחם על אחרים הוא בעצמו מסכן? אליעד כהן מסביר שמי שמביע רחמים כלפי אנשים אחרים ואומר אני מרחם עליך, אני צריך לעזור לך, הוא עצמו נמצא במצב של סבל פנימי עמוק. אדם כזה לא באמת ראה את האור, כי אם הוא היה רואה אותו, הוא היה מבין שאין חושך. תחושת רחמים כלפי אחרים משקפת ... מהי האינדיקציה לכך שאדם לא הגיע לתכלית הסופית? אם אדם חושב שהוא הגיע להארה גדולה, ועכשיו הוא צריך להציל את העולם מתוך רחמים ואמפתיה לאנשים הסובלים, זו אינדיקציה מובהקת לכך שהוא עדיין לא הגיע לתכלית הסופית. אדם כזה עדיין צריך לגלות את ההבנה העמוקה והסופית, שכוללת את ההכרה שהכל, כולל סבל ואומללות, הוא שלם ומושלם לחלוטין. אליעד מזהיר את הקהל להיות ערניים לאנשים שמתיימרים להציל את העולם. מי שחושב שהוא באמת ... משחק והנאה, ולא מתוך צורך פנימי. איך לדעת אם אני מאושר באמת? מדוע אי אפשר להציל את העולם? איך להפוך למאושר באמת? מהי שלמות פנימית? למה אנשים סובלים בעולם? מה טוב בכך שאנשים סובלים? איך אפשר לעזור לאחרים באמת? הפעם אני רוצה לדבר על אנשים, שרוצים להציל את העולם. מה זאת אומרת? אם אדם יסתכל סביבו, הוא ... להציל אחרים, קודם כל תציל את עצמך, אם לא פתרת את הבעיה בשורשה רק מי שפתר את הבעיה בשורשה, הוא יכול לעזור לך לפתור את הבעיה. וכדי לעזור לך להיות מאושר, הוא צריך לעזור לעצמו, ולהביא את עצמו לאושר. והאושר הוא המציאות כפי שהיא, מושלמת, עם הרע, עם הדיכאונות, וכו, ואין את מי ... את העולם, אתה באמת בבעיה אמיתית, כי לא הבנת שהמציאות טובה כפי שהיא. ולהיות מואר באמת או מאושר, אמור האדם להבין מה טוב בכל דבר ודבר שטוב שיש סבל, טוב שיש דיכאון, ומי שמבין בשלמות שהכל טוב באותה המידה הוא מואר. ועכשיו בהבנת השלמות, יש אפשרות לעזור לאחרים אם הוא ...
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? למה אנשים סובלים כל הזמן בלי סיבה? התופעה עליה מדבר אליעד כהן היא שאנשים בעולם סובלים ללא סיבה ברורה או מוצדקת. כשמדברים על סבל, מיד חושבים על סיבות הגיוניות כמו טעויות שאנשים עושים, או אירועים קשים שהם חווים, אבל מה קורה כאשר הסבל הוא ללא כל סיבה נראית לעין? הסבל חסר הסיבה הוא האכזרי ביותר, כי אי אפשר להסביר או להצדיק אותו. אדם שסובל בשל טעות שעשה לפחות יכול להבין את הסיבה לסבל, אך אדם שסובל ללא סיבה הוא מסכן במיוחד, כי אין כל היגיון או הצדקה למצבו. אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר למצוא אדם שסובל בלי סיבה, היא פשוט להסתכל במראה או להביט סביב. כל אדם, למרות שהוא נראה מאושר, מבלה או נהנה, סובל ללא סיבה אמיתית. מדוע? משום שכל בני האדם, ללא יוצא מן ... כבר נמצא בפחד תמידי שלא יקבל את מה שהוא רוצה, או שיאבד את מה שיש לו. מהו הקשר בין רצונות האדם לסבל שלו? אליעד כהן מסביר שכל רצון שיש לאדם גורם לו לסבול. ככל שהאדם מפתח יותר רצונות, הוא סובל יותר, מכיוון שכל רצון הוא כמו זוג אזיקים. לדוגמה, אם אדם רוצה להתחתן, להתגרש, לקבל קידום או אפילו להיות בריא, כל רצון כזה הוא סבל, משום שהוא מלווה בפחד מתמיד שהמציאות תהיה שונה ממה שהוא רוצה. גם כאשר האדם משיג את הרצון שלו, הוא עדיין סובל, כי אז הוא מתחיל לפחד לאבד את הדבר שקיבל או שמא הרצון שהוגשם לא יהיה מספיק בעתיד. המשוואה פשוטה: ככל שיש לך יותר רצונות, כך אתה סובל יותר. הסיבה היא שכל רצון נובע מתוך התחושה שמשהו חסר, וזה בדיוק הגורם לסבל. אילו לאדם לא היה אף רצון, הוא לא היה מרגיש שחסר לו שום דבר, והוא היה חי באושר מלא ושלם. מדוע הרצונות של האדם חסרי סיבה אמיתית? אחת הסיבות לכך שאנשים סובלים ללא סיבה היא שהם לא יודעים באמת למה הם רוצים את מה ... הוא חסר סיבה אמיתית, כי באותה מידה אפשר היה לחיות מבלי לרצות להרגיש טוב. כלומר, האדם יכול היה להיות מאושר כבר עכשיו עם מה שיש לו, ולכן הרצון הוא מיותר ומוביל רק לסבל. כאשר אדם מתעמק בשאלה למה אני רוצה את זה דווקא?, הוא ... אך מי קבע זאת? מי אמר שזה באמת יותר טוב מזה? התשובה היא שאין שום סיבה אמיתית, ולכן כל אדם בעצם סובל בלי סיבה. כיצד אפשר להפסיק לסבול בלי סיבה? הדרך היחידה לצאת מן הסבל הזה, לפי אליעד, היא להבין לעומק מה הסיבה לרצון הראשון ... שכל מה שקיים במציאות הוא טוב באותה המידה. זה יוביל אותו למצב של אושר ללא סיבה. כלומר, במקום לסבול בלי סיבה, האדם ימצא את עצמו מאושר בלי שום סיבה חיצונית, בלי ... הוא חושב שיש דבר מסוים טוב יותר מדבר אחר. רק כאשר יבין שאין באמת סיבה לרצונות שלו, הוא יפסיק לסבול ויהיה מאושר באמת. למה אנשים סובלים ללא סיבה? איך להפסיק לסבול? מה גורם לסבל של האדם? האם הרצון גורם ל
כסף הוא רע ויוצר סבל וחוסר אושר - למה כסף רע?
כסף הוא רע ויוצר סבל וחוסר אושר - למה כסף רע?
... הוא רע ויוצר סבל וחוסר אושר - למה כסף רע? למה כסף נחשב לדבר רע למרות שהוא נייטרלי במהותו? אליעד כהן מסביר שההגדרה של כסף כטוב או רע אינה מדויקת מכיוון שכסף עצמו, כמו ... רע, והוא עושה זאת באמצעות דוגמאות והסברים מפורטים. מדוע הרצון לכסף יוצר סבל ומונע שקט נפשי? אליעד מציג סיבה ראשונה מדוע כסף גורם לאנשים להרגיש רע: אנשים חושבים שכסף ייתן להם שקט נפשי, בכך שיוכלו להשתמש בו במקרה של מחלה, צרה או ... ישלם על מטפלים, רופאים טובים, טיפולים רפואיים, ובכך יאריך את חייו ויפחית סבל. אך כאן נמצא הסבל הראשון, כי האדם הופך עצמו לתלותי בכסף כדי להימנע מסבל, ובכך בעצם מאמלל את עצמו. מדוע? אליעד מסביר, כי אם האדם היה מבין שכל מצב הוא טוב באותה המידה, בין אם הוא בריא או חולה, בין אם הוא סובל או לא סובל, אז הוא לא היה חושב שכסף הכרחי לשם השגת אושר או שקט נפשי. אולם הכסף מקבע את ההנחה השגויה של האדם שיש דברים רעים שצריך להימנע מהם, ומגדיל בכך את החרדה ... מחזק את הפחדים והחרדות שלו, וכסף הופך להיות מעין תעודת ביטוח לחרדות ולסבל. למה הכסף מתואר כתעודת הביטוח של השטן? אליעד מתאר את הכסף כתעודת ביטוח של השטן. הוא מסביר שהרצון לכסף הוא אמצעי להחזיק את האדם במצב תמידי של סבל וחרדה. האדם חושב שהכסף ישנה את המציאות לטובתו ויעזור לו להתמודד עם הפחדים, אבל בכך האדם רק מחזק את ההפרדה בין טוב לרע. הרצון העז לכסף והרדיפה אחריו ... מוטעות לגבי המציאות, וכך בעצם האדם נשאר כלוא בתפיסת הנפרדות ובתחושת הסבל. לדברי אליעד, כל זמן שהאדם עסוק בלרדוף אחרי כסף, הוא לעולם לא יצא מבית הכלא של הרצונות והחרדות שלו, כי הוא תמיד ישאף לשנות את המציאות החיצונית במקום ... שמביאים לו הנאה זמנית, אך הנאה זו חולפת במהרה ומשאירה אותו שוב עם ריקנות וסבל פנימי. הוא ממשיך לחשוב שהבעיה היא שאין לו מספיק כסף או דברים, במקום להבין שהבעיה האמיתית היא שהוא מחפש את האושר במקום הלא נכון, וכך הוא נשאר תקוע במעגל של סבל וחיפוש מתמיד אחרי יותר כסף והנאות חיצוניות. למה כסף פוגע בהערכה העצמית של האדם? אליעד מדגים גם איך הכסף פוגע בהערכה העצמית של האדם. כשהאדם מעריך את ... האמיתי לא תלוי בשום גורם חיצוני, הוא מפתח הערכה עצמית מותנית שמגבירה את הסבל והדאגה שלו. במקום להרגיש שהוא טוב ואהוב תמיד, ללא סיבה, הוא מרגיש אהבה עצמית רק בתנאי שיש לו כסף, וזה גורם לתלות תמידית וחרדה מתמדת מהאפשרות לאבד את ... ייתן לעצמו לגבי למה כסף הוא טוב - תחשוף את הסיבה האמיתית מדוע כסף גורם לסבל. לדוגמה, אם כסף הוא טוב כי הוא מביא הנאות, הרי זו בדיוק הסיבה שהוא רע - הוא יוצר תלות ומרחיק את האדם מהאושר האמיתי, הפנימי, שאינו תלוי בהנאות זמניות. ... הופך לדבר רע בגלל הגישה והתפיסה המוטעית של בני האדם לגביו, המגבירה סבל, חרדות ותחושת חוסר סיפוק מתמדת. האם כסף גורם לאושר אמיתי? למה כסף יוצר חרדות? איך להרגיש טוב בלי כסף? למה כסף נקרא תעודת ביטוח של השטן? האם אפשר להיות מאושר בלי כסף? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר, התפתחות אישית, מודעות עצמית, העצמה אישית, רוחניות, סיבת הסבל האנושי, למה יש סבל? למה באמת רע לך? כעס ועצבים, איך להיות מאושר? הדרך אל האושר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הזדהות עם הגוף, איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הזדהות עם הגוף, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, קואצ'ינג אישי, מאמן משפחתי בנושאי הזדהות עם הגוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9063 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 11:01:54 - wesi1