אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
מהי טעות וכיצד ניתן לזהות אותה?

ההגדרה של טעות היא תוצאה של אירוע או פעולה שאדם לא רוצה שהיא תקרה. זיהוי טעות כרוך בשלושה שלבים חשובים: זיהוי תוצאה שלילית, קביעת הבחירה שביצע האדם שגרמה לתוצאה, ובחינה של האם היה האדם בוחר באותה פעולה גם אם היה יודע מראש את התוצאה השלילית.

איך זיהוי הטעויות עובד?

כאשר אדם נתקל באירוע שלילי, כמו תאונה או מחלה, זהו סימן לתוצאה לא רצויה. לדוגמה, אם אדם זוכה בלוטו, הוא מרוצה, ולא מדובר בטעות, כי התוצאה חיובית. אם התוצאה שלילית, כמו תאונת דרכים או מחלה, זה עשוי להעיד על טעות.

לא כל אירוע שלילי נחשב בהכרח לטעות. על מנת שהאירוע יתפרש כטעות, עלינו לבחון אם הייתה לכך סיבה ישירה לפעולה שנעשית. לדוגמה, אם אדם הלך ברחוב ונזרקה עליו ביצה מהגג, לא ניתן להגדיר זאת כטעויות אם הוא לא היה יכול למנוע את המצב. מצד שני, אם אדם בחר לחצות את הכביש מבלי לבדוק אם יש רכבים ואז התרחש תאונה, אפשר לומר שהוא עשה טעות, כי הוא בחר לא לפעול נכון.

כיצד לדעת אם טעית?

התנאי השלישי לשם זיהוי טעות הוא לבדוק אם הייתה לך מודעות מלאה לתוצאה אם היית יודע מראש מה יקרה. אם היית בוחר לעשות את אותה פעולה גם אם היית יודע את התוצאה, לא תוכל להחשיב את הבחירה כטעויות. לדוגמה, אם אדם בוחר להחנות במקום אסור ומקבל קנס, אבל הוא היה מוכן לשלם את הקנס כי זה נוח לו, אז לא מדובר בטעות בעיניו.

דוגמאות שממחישות את התנאים לזיהוי טעות
  • דוגמת הלוטו:

    אדם זוכה בלוטו. לא מדובר בטעות, כי הוא מרוצה מהתוצאה.
  • דוגמת הביצה:

    אדם הלך ברחוב וזרקו עליו ביצה. הוא לא היה יכול למנוע את זה, ולכן קשה להחשיב את זה כטעות מצידו.
  • דוגמת הרקטה:

    אדם היה בביתו ושיגרו אליו טיל. אין לו שליטה על המצב ולכן לא נחשבת לטעות.
  • דוגמת החבר שבוגד:

    אם אדם בחר לא לקנות מתנת יום הולדת, והוא מגלה שבן הזוג בגד בו בגלל זאת, יש לבחון אם הייתה לו אפשרות לשנות את החלטתו. אם הוא היה משנה את דעתו לו ידע מראש שהתוצאה תהיה בגידה, זו טעות.
  • דוגמת ההליכה יחף:

    אדם הלך יחף במזג אוויר קר ונעצר על כך. אם הוא היה מוכן להישאר יחף למרות שהתוצאה הייתה צפויה, לא מדובר בטעות עבורו.
  • דוגמת החניה:

    אדם חנה במקום אסור וקיבל קנס. אם הוא מוכן להמשיך לחנות שם גם בעתיד, אין זו טעות.
מדוע חשוב לזהות טעויות ולנתח אותן?

זיהוי טעויות והבנתם חשובים לצורך למידה מהן. כאשר אדם מצליח לזהות את סיבת הטעות, הוא יכול להבין את הרציונל שהוביל אליו ולנתח את השיקולים שהניעו אותו בזמן קבלת ההחלטה. זה מאפשר לאדם לקבל תובנות שיכולות למנוע חזרה על טעויות בעתיד.

כיצד ממשיכים מכאן?

לאחר שהוגדרה טעות והובהר שהיא נגרמה על ידי פעולה שנעשתה מתוך בחירה מודעת, אפשר לנתח את השיקולים שגרמו לבחירה, ולבחון אם היו אפשרויות אחרות למנוע את הטעות. אם יש לאדם יכולת לשלוט על ההחלטות בעתיד, הוא יכול ללמוד מהן ולבצע בחירות נבונות יותר.
מהי טעות?

טעות מוגדרת כדבר שקרה לאדם אך לא היה רצוי מבחינתו. כדי לזהות טעות, קודם כל בודקים אם יש אירוע שאדם לא רצה שיקרה או שהיה מעדיף שיקרה אחרת. לדוגמה, אם אדם זכה בלוטו, אין כאן טעות כי הוא מרוצה מהתוצאה. אבל אם קרה משהו שלילי, כמו תאונת דרכים, מחלה או גשם שירד בדיוק בזמן הלא מתאים, הרי שמתקיים התנאי הראשון לזיהוי טעות: קרה משהו שלא רצינו שיקרה.

האם תמיד מדובר באחריותו של האדם?

לא בהכרח. צריך לבדוק אם מה שקרה אירע עקב פעולה שהאדם עצמו בחר לבצע. לדוגמה, אם אדם הלך ברחוב ומישהו זרק עליו ביצה מהגג, אפשר לטעון שזה קרה בין השאר כי הוא בחר ללכת בדיוק שם. אבל אם אדם ישב בביתו ושיגרו אליו טיל מלמעלה מבלי שהיה יכול להשפיע על כך, קשה לטעון שהוא עשה טעות. התנאי השני, אם כן, הוא לבדוק האם קיימת בחירה מודעת של האדם שהביאה לאירוע הלא רצוי.

איך יודעים אם באמת נעשתה טעות?

התנאי השלישי לבדיקת טעות הוא לברר האם, לו היה האדם יודע מראש שהתוצאה השלילית תתרחש, הוא עדיין היה בוחר באותה פעולה. אם התשובה היא לא - כלומר, אילו היה יודע מראש שהתוצאה תהיה שלילית, הוא היה נמנע מאותה פעולה - הרי שזו טעות.

- אם אדם לא הסתכל לצדדים בנהיגה והתרחשה תאונה, נשאל האם הוא היה מתנהג באותה צורה גם לו ידע מראש שתהיה תאונה. אם התשובה היא שלא, הרי שהוא עשה טעות.

- לעומת זאת, אם אדם ממשיך לחנות במקום אסור למרות שהוא יודע שעלול לקבל קנס, אבל התועלת מהחניה שם חשובה לו יותר מהסיכון לקבלת הקנס, אז אין זה נחשב טעות בעיניו, כי גם בידיעה מראש על הקנס הוא היה בוחר שוב באותה פעולה.

אילו דוגמאות ממחישות את התנאים הללו?
  • דוגמת הלוטו: אם אדם זוכה בלוטו, אין כאן טעות כי אין כאן תוצאה שלילית.
  • דוגמת הביצה הנופלת ברחוב: אדם הלך ברחוב ומישהו זרק ביצה מהגג. הדבר קרה לו בין היתר כי הוא בחר ללכת שם, אך עדיין אפשר לטעון שלא היתה לו שליטה אמיתית או ידע מוקדם על כך, ולכן לא בטוח שמדובר בטעות מצידו.
  • דוגמת הרקטה: אם אדם היה בביתו ושיגרו לעברו טיל, אין לו אפשרות מעשית למנוע את זה, ולכן לא ניתן להגדיר זאת כטעות שלו.
  • דוגמת החבר/ה שבוגד / ת: אם אדם מגלה שבן או בת הזוג בגדו בו כי הוא בחר לא לקנות מתנת יום הולדת, צריך לבדוק האם זו באמת פעולה עם בחירה חופשית והאם ידע מראש שאי - קניית המתנה תגרום לבגידה. אם היה יודע זאת מראש והוא אומר "אילו ידעתי, הייתי בכל זאת לא קונה מתנה", אז מבחינתו אין כאן טעות. אבל אם הוא אומר "אילו ידעתי מראש שזו תהיה התוצאה, הייתי משנה את ההחלטה", אז כן נעשתה טעות.
  • דוגמת ההליכה יחף והמחלה: אם אדם הולך יחף במזג אוויר קר, נהיה חולה אך עדיין מעדיף ללכת יחף כי הוא נהנה מזה ומוכן לשלם במחיר של חולי אפשרי, אין כאן טעות מבחינתו. אבל אם הוא אומר "אילו הייתי יודע בוודאות שזה יגרום לי לחלות, לא הייתי הולך יחף", הרי שבחירה זו התבררה כטעות.
  • דוגמת החניה הלא חוקית: אדם חונה במקום אסור ומקבל קנס. אם הוא אומר שימשיך לחנות שם גם בעתיד כי זה נוח לו והוא מוכן לשלם את הקנס, הרי שאין זו טעות בעיניו. אבל אם הוא מתחרט על כך ואומר "אילו ידעתי מראש שאקבל את הקנס, לא הייתי חונה שם", אז זו טעות.
מדוע חשוב לזהות טעויות ולנתח אותן?

אחרי שמזהים טעות לפי שלושת התנאים - (1) האם זו תוצאה שלילית, (2) האם נבעה מבחירה חופשית, ו - (3) האם היו משנים את הבחירה לו ידעו מראש - ניתן לנתח מדוע הטעות התרחשה, מה היה הרציונל שהוביל אליה, והאם אפשר ללמוד ממנה לפעמים הבאות.

כיצד ממשיכים מכאן?

לאחר שהוגדרה הטעות והובן שהיא באמת נגרמה על ידי האדם, אפשר לבדוק מהם השיקולים שהניעו אותו באותו הרגע, מה אפשר לעשות אחרת בפעם הבאה, והאם האדם אכן רוצה לשנות את ההחלטה גם כשיודע שיש תוצאה לא רצויה. במידה שהתועלת נתפסת כגדולה מהנזק, האדם עשוי להמשיך באותה בחירה על אף התוצאה השלילית, ואז אין זו טעות עבורו.
לתת עדות איך לנתח למידה תוצאה לא רצויה איך לדעת קבלת החלטה אמת איך לזהות מה ההגדרה של טעות להשפיע על בגידה בבת זוג איך לזהות איך לזהות טעות איך ללמוד איך ללמוד מטעויות איך ללמוד מטעות איך למצוא איך למצוא טעויות במה טעיתי האם זו טעות האם זו טעות או לא האם טעיתי הגדרה הגדרה של הגדרות ההגדרה של טעות זו טעות או לא זיהוי זיהוי טעויות טעויות טעות טעות אנוש טעיתי לזהות לזהות טעות ללמוד ללמוד מ ללמוד מטעויות ללמוד מטעות למידה למצוא למצוא את הטעות למצוא טעויות מה ההגדרה של מה ההגדרה של טעות מה זה טעות מניעת טעויות מניעת שגיאות ניתוח ניתוח טעויות שגיאה שגיאות
לזהות את השקר, גם אם אינך יודע איך להתגבר עליו
...מודע לצורת השקר שלו. דהיינו, שעל האדם, לא להסתפק בכך שהוא מבין באופן כללי שהוא משקר, אלא על האדם להתבונן היטב ולהבין ולראות ולהגדיר במדויק, במה בדיוק הוא משקר. דהיינו, מלבד זה שהאדם חייב להבין למה הוא משקר, ומלבד זה שהאדם חייב להשתדל בכל כוחו להיות אמיתי כמה שיותר, מלבד כל זה, האדם חייב להבין, איך בדיוק הוא משקר ומה בדיוק השקר שלו. כי השקר הוא אכזרי. והוא לא רוצה שהאדם יבין אותו. כי ההבנה, היא היפוך השקר. והמהות של השקר, היא החשיבה המעורפלת והלא...
זיהום הדלקים בנתב"ג, לזהות את שורש הבעיה, היכן הבעיה נמצאת, איך למצוא פיתרון לבעיה
זיהום הדלקים בנתב"ג, לזהות את שורש הבעיה, היכן הבעיה נמצאת, איך למצוא פיתרון לבעיה
... הדלקים בנתבג, לזהות את שורש הבעיה, היכן הבעיה נמצאת, איך למצוא פיתרון לבעיה מה ניתן ללמוד מסיפור זיהום הדלקים בנתבג? ההרצאה של אליעד כהן בנושא זיהום הדלקים בנמל התעופה בן גוריון (נתבג) מציגה דרך מעניינת ומעשית להבין ולטפל בבעיות. זיהום ... ולפגיעה משמעותית בפעילות השוטפת, מהווה דוגמה חיה למצבים שבהם אנשים נתקלים בבעיות בחייהם. המקרה מציג מודל חשוב לזיהוי הבעיה והטיפול בה, שניתן ליישם גם ברמה האישית. איך ניגשים לטפל בבעיה לפי הדוגמה של זיהום הדלקים? אליעד מסביר שבמקרה של זיהום הדלקים בנתבג, הדבר ... - כלומר, את החשיבה שלו עצמה - בצורה יסודית ועמוקה. כשמבינים זאת, החיים יכולים לחזור למסלולם, נקיים ובריאים יותר. איך לזהות בעיות בחיים? איך לפתור בעיות בתפיסה? זיהום דלקים בנתבג פתרונות זמניים או פתרון קבוע? איך משנים חשיבה שלילית? מה לעשות כשהחיים תקועים? האם המציאות ...
לעזור לעצמך, ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, ללמוד יעוץ אישי, לזהות את המהות, לזהות את הצורה, מהות או צורה, טיפים לעזור לאנשים, טיפים לאימון אישי, טיפים למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים
לעזור לעצמך, ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, ללמוד יעוץ אישי, לזהות את המהות, לזהות את הצורה, מהות או צורה, טיפים לעזור לאנשים, טיפים לאימון אישי, טיפים למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים
... יעוץ לפסיכולוגים איך לזהות את המהות והצורה בבעיות אישיות? אליעד כהן מסביר כיצד לזהות את ההבדל בין מהות לבין צורה כאשר מטפלים בבעיות אישיות, וכיצד ההבנה הזו יכולה לעזור לנו לפתור בעיות לעצמנו ולאחרים. לדוגמה, ... בין מהות לצורה? איך למצוא פתרונות פנימיים לבעיות? כיצד לשכנע אחרים כשאתה לא משוכנע בעצמך? האם מעבר לחול פותר בעיות אישיות? איך לזהות מה אדם באמת רוצה? מה הדרך הטובה ביותר להרגיש משמעות בחיים? ...
המבחן של המורה הרוחני, המבחן של ההארה הרוחנית, המבחן של האושר, א מיניות, העדר משיכה מינית, אסקסואליות, לזהות מורה רוחני, מי הגיע להארה? חוסר משיכה מינית, בלי משיכה מינית
המבחן של המורה הרוחני, המבחן של ההארה הרוחנית, המבחן של האושר, א מיניות, העדר משיכה מינית, אסקסואליות, לזהות מורה רוחני, מי הגיע להארה? חוסר משיכה מינית, בלי משיכה מינית
... חופשית. אחרת, האמונות שלו הן אלו שמכתיבות לו את הפעולות וההחלטות שלו, ולא הוא בעצמו. אליעד מדגיש שהבלבול שנוצר כתוצאה מהפיכת ההנחות והאמונות הוא סימן טוב, משום שהוא מעיד על תהליך של חשיבה אמיתית, חופשית, לא מוגבלת. איך לזהות מורה רוחני אמיתי? מהו מבחן ההארה הרוחנית? כיצד לשלוט ...
הכל תלוי בהבנה, התאמה בין חוויה להבנה, הארה רוחנית אמיתית, מהו אושר מוחלט? מהי שלמות מוחלטת? המבחן של המורה הרוחני, המבחן של ההארה הרוחנית, לזהות מורה רוחני, מי הגיע להארה?
הכל תלוי בהבנה, התאמה בין חוויה להבנה, הארה רוחנית אמיתית, מהו אושר מוחלט? מהי שלמות מוחלטת? המבחן של המורה הרוחני, המבחן של ההארה הרוחנית, לזהות מורה רוחני, מי הגיע להארה?
... אינו מסוגל לעשות זאת, פירושו שהוא לא באמת חווה את ההבנה במלואה. אדם שהגיע להארה אמיתית מסוגל להציג ראייה שלמה של המציאות, ללא נקודות עיוורות או חלקיות. זהו הקריטריון האמיתי לזיהוי של אדם שהגיע להארה רוחנית. מהן המסקנות המרכזיות לגבי השאלה האם זה משנה או לא משנה? אליעד מדגים שאדם שמגיע להבנה עמוקה באמת, יוכל לראות שהשאלה האם זה משנה או לא משנה? ... או משנה, וההבנה האמיתית היא שהכל ולא - כלום זה אותו הדבר עצמו. מי שהגיע להארה אמיתית מבין זאת לעומק וחווה זאת בפועל. מהי הארה רוחנית אמיתית? איך להגיע לחוויית האושר המוחלט? איך לזהות מורה רוחני אמיתי? מה ההבדל בין שינון להבנה אמיתית? האם יש משהו שהוא באמת מחויב? ...
רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
...עם מחשבות לא רצויות או שליליות בראשנו. למשל, אם המוח אומר לך לך תעשן, במקום לנסות להתנגד ישירות, ניתן לשלול את הנחת היסוד: אני בכלל לא מעשן. גם כאשר המוח יתעקש להזכיר שעישנת קודם, אפשר להכחיש ולטעון שמעולם לא עישנת. בצורה דומה, אם המוח מעלה פחד כמו תיזהר שלא יפטרו אותך, יכול לקרות לך משהו רע, אפשר לענות בצורה מפורשת שמבטלת את הנחת היסוד הבסיסית: אני רוצה שיקרה לי משהו רע, או אני בכלל לא אוהב את עצמי, לא אכפת לי שיהיה לי רע. הדבר יוצר מצב שבו המוח...
איך להצליח למכור? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם לקוח, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, להצליח במכירות, רטוריקה
איך להצליח למכור? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם לקוח, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, להצליח במכירות, רטוריקה
... צריך לנהוג בחוכמה ולהתאים את צורת הדיבור לסיטואציה. איך לזהות נקודות תורפה בדברי האחר? כשאדם משתמש במונחים סובייקטיביים כגון נראה לי, אני חושב ש..., סימן שהוא בעצמו לא בטוח בדברים שהוא אומר. כאשר מזהים נקודת חולשה כזו, אפשר ... קיומו הוא עובדה אובייקטיבית, אך לומר שהוא יפה זו כבר הגדרה סובייקטיבית , כי יופי תלוי בעיני המתבונן. מדוע חשוב לדבר בצורה אובייקטיבית בתהליך שכנוע? כאשר מנסים לשכנע אדם אחר, מועיל להציג את העמדה כאילו היא עובדה מוחלטת ולא רק ... במקום להחליש אותה. לכן כל בחירת ניסוח תלויה בהקשר. כיצד לזהות נקודות תורפה בעמדות של אחרים? כשאדם משתמש כבר מיוזמתו בביטויים סובייקטיביים (נראה לי שלא אצליח, אני חושב שהמוצר הזה יקר), סימן שהוא עצמו אינו בטוח לחלוטין בטענותיו. ...
איך להטיל ספק ברצון? מה זה להטיל ספק ברצון? איך מטילים ספק ברצון? לא להזדהות עם הרצון, להשתחרר מהרצון, לזהות את הרצון
איך להטיל ספק ברצון? מה זה להטיל ספק ברצון? איך מטילים ספק ברצון? לא להזדהות עם הרצון, להשתחרר מהרצון, לזהות את הרצון
...קשה וכואבת יותר מהרצון לגלידה. לכן, קשה יותר להטיל ספק ברצונות כאלה, אך דווקא שם הטלת הספק היא קריטית יותר. אם האדם מצליח להטיל ספק ברצון המשמעותי, הוא משתחרר מן המחויבות שהוא מרגיש כלפיו, וכך הסבל שלו פוחת או אף נעלם. איך להתייחס לתחושות של רע או טוב בהקשר של הרצון? אליעד כהן מציין שבחיי היום - יום אנחנו רגילים לקשר תחושת טוב או רע למצב חיצוני: אם קורה משהו שרצינו, אנחנו מרגישים טוב, ואם קורה משהו שלא רצינו, אנחנו מרגישים רע. אך לפי הגישה שהוא מציע...
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
... ובכך לשלוט בצורה טובה יותר ברגשות שלו. מהן שתי המיומנויות העיקריות שאליעד מלמד? המיומנויות שאליעד כהן מציג כחיוניות לשיפור איכות החיים הן: זיהוי הנחות יסוד - הבנת התהליכים המחשבתיים והקוגניטיביים שעומדים מאחורי כל תחושה או מחשבה, בעיקר השליליות שבהן. הטלת ספק ... את האמיתות של אותן הנחות יסוד שזוהו, כדי לבדוק האם הן נכונות או אולי מוטעות. אליעד מדגיש כי מאחורי כל תחושה רעה עומדת הנחת יסוד מסוימת. על ידי זיהוי ההנחות הללו והטלת ספק באמיתות שלהן, ניתן להפחית את ההשפעה של תחושות שליליות ואף להפוך אותן לחיוביות או לניטרליות. איך מזהים הנחות יסוד לפי אליעד כהן? זיהוי הנחות יסוד הוא תהליך שבו האדם מנתח את התחושה או המחשבה שלו ושואל את עצמו מה גורם לו להרגיש או לחשוב כך. לדוגמה, אם ... טובות - אותן ניתן לקבל כמו שהן ולהאמין בהן. כיצד שימוש נכון במיומנויות הללו משפיע על איכות החיים? לדברי אליעד כהן, שליטה טובה בשתי המיומנויות (זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק) תורמת לשיפור משמעותי באיכות החיים. האדם שלומד כיצד לבצע אותן באופן יעיל יכול לשלוט טוב יותר ... יכול להפיק תועלת רבה מהיכולת לנתח ולבחון מחדש את הנחות היסוד שלו. מה התכלית האמיתית של הלימוד אצל אליעד כהן? התכלית האמיתית של הלימוד אינה עצם זיהוי ההנחות או הטלת הספק בלבד. המטרה היא להגיע לשליטה מלאה ביכולת הזו כך שבכל פעם שהמוח מייצר תחושה שלילית, ניתן יהיה ... יחד עם זאת, ההגעה למצב כזה דורשת תהליך אינטנסיבי וקיצוני של הטלת ספק מוחלטת בכל מחשבה, עד לרמה אבסולוטית של אי - היצמדות לאף מחשבה או אמונה. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק במחשבות? איך לשלוט ברגשות? מהי הדרך להרגיש טוב בלי רע? מהי המשמעות של ספקנות עצמית? מהי מטרת הלימוד אצל אליעד כהן? המטרה המרכזית של הלימוד היא להבין כיצד להרגיש טוב ולא להרגיש רע. השיטה מבוססת על זיהוי הנחות היסוד של המחשבות והרגשות שלנו, ועל הטלת ספק בהן כדי לשחרר את עצמנו מתפיסות מגבילות. כיצד ניתן להרגיש טוב ולא ... לעומת זאת, אפשר לקבל כפי שהן ולא לערער עליהן. כיצד הלימוד מוביל לשיפור בחיים? הלימוד מעניק כלים לניהול רגשות ולפתרון קונפליקטים. אדם שמיומן בזיהוי הנחות יסוד ובהטלת ספק יכול להתמודד טוב יותר עם מצבים קשים, לשחרר פחדים ולשפר את איכות חייו. בנוסף, יישום הקיצוני ... קונפליקטים ובשיפור ההבנה שלנו על המציאות. ההיבט המרכזי הוא היכולת לא להרגיש רע ולשמור על תחושת איזון נפשי. לסיכום העקרונות המרכזיים בלימוד הם זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק בהן, מתוך מטרה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. כאשר אדם מפתח את המיומנות הזו, הוא יכול לשלוט על רגשותיו ולחוות את המציאות בצורה חופשית יותר. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק במחשבות? איך לשלוט ברגשות? מהי הדרך להרגיש טוב בלי רע? מהי המשמעות של ספקנות עצמית? אני ... בגדול עוד פעם להבין שיש פה פיתוח מיומנות. כמו שבן אדם לומד מיומנות ציור מיומנות בישול מיומנות כל מיני מיומנות ריצה, מיומנות הטלת ספק מיומנות ניתוח הנחות יסוד. עכשיו זה טוב למיליון ואחד דברים אבל זה טוב בעיקר לקונפליקטים שכשיש לך קונפליקטים אתה יכול לבדוק מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הולך יחף, איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הולך יחף, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מטפל אישי מומלץ בנושא הולך יחף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 23:51:32 - wesi1