56:25טיפים לאנשי מכירות, מוטיבציה לאנשי מכירות, לדעת לקבל לא, טיפול בהתנגדויות לקוחות, התנגדות של לקוח, איש מכירות מצליח, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות
למה כדאי לכל אחד ללמוד מכירות?
אליעד כהן מסביר בהרצאתו מדוע חשוב שכל אדם ילמד את תחום המכירות, גם אם הוא אינו איש מכירות באופן רשמי. לדבריו, ידע במכירות הוא בעל חשיבות קריטית לחיים מכיוון שמכירה מתרחשת בכל רגע, לא רק במובן המסחרי אלא גם במובן של שכנוע עצמי ושל התמודדות עם המציאות.
הוא מסביר כי "איש מכירות" הוא למעשה כל אדם שמנסה לשכנע אדם אחר או את עצמו במשהו. ההצלחה בחיים, ובפרט תחושת האושר של האדם, תלויה ביכולת שלו לשכנע את עצמו ברעיונות טובים כאשר עולות בו מחשבות שליליות. הוא מדגיש שזו מהות ה"אושר" - היכולת למכור לעצמך מחשבות חיוביות ולהתגבר על מחשבות שליליות.
מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בהתנגדויות לקוח?
אליעד כהן מסביר כי לב ליבה של מיומנות המכירה היא היכולת לזהות ולטפל בהתנגדויות של לקוחות. הוא מדגיש שהתנגדות אינה בעיה, אלא ההזדמנות המרכזית של איש המכירות להוכיח את יכולתו. טיפול בהתנגדויות לקוח מתבסס על זיהוי "הנחות היסוד" שמאחורי ההתנגדות של הלקוח, והיכולת להטיל בהן ספק באופן שישכנע את הלקוח.
לדוגמה, כאשר לקוח אומר "זה יקר לי", אליעד ממליץ לשאול שאלות שיחשפו מה עומד מאחורי הטענה הזו. חשוב לבדוק מה משמעות המילה "יקר", למה בדיוק הלקוח מתכוון, והאם המחיר באמת גבוה ביחס לתועלת שהוא יקבל. אליעד מסביר כי רוב ההתנגדויות של הלקוחות מבוססות על הנחות לא בדוקות, וכאשר בודקים אותן לעומק, ניתן בקלות יחסית להפריך אותן ולהפוך אותן למכירה.
הוא נותן דוגמאות להתנגדויות נפוצות, כגון "אני לא צריך את זה", "כבר קניתי אתמול", "יש לי כזה בחינם", "אין לי כסף", ומדגים כיצד להתמודד איתן. הטכניקה העיקרית היא להוביל את הלקוח לברר בעצמו את האמת, תוך חשיפת חוסר ההיגיון או הסתירות הפנימיות בטענותיו. רק לאחר בירור האמת ניתן להציג פתרונות מתאימים ולסגור את המכירה.
איך אפשר להתמודד בצורה חיובית עם סירוב?
אחד הנושאים המרכזיים שאליעד מתמקד בהם הוא איך להתמודד עם קבלת "לא" מלקוחות. הוא מדגיש שהקושי של אנשים במכירות מגיע לרוב מהחשיבות שהם נותנים לתשובה שלילית. אליעד מסביר כי הדרך להתמודד עם קבלת "לא" היא להפוך אותה להזדמנות להתפתחות אישית, הזדמנות לשפר את היכולת לחקור את המציאות ולהבין אנשים לעומק.
לדבריו, אנשים מתקשים לקבל "לא" מכיוון שהם מייחסים לסירוב משמעות שלילית של כישלון או דחייה אישית. אך אם הם ישנו את הגישה שלהם ויראו בכל "לא" הזדמנות ללמוד ולהתפתח, הקושי יהפוך לאתגר חיובי.
לדוגמה, במקום לראות בסירוב כישלון, איש מכירות צריך לחשוב: "מה אני יכול ללמוד מזה? למה באמת הלקוח מתנגד?". הגישה הזו מאפשרת למוכר להתייחס לסירוב לא כדבר רע, אלא כהזדמנות אמיתית לשיפור, בדומה לפתרון חידות היגיון או תרגילים בחדר כושר לשכל.
מהו ההבדל בין איש מכירות טוב לאיש מכירות גרוע?
אליעד כהן מסביר כי ההבדל העיקרי בין איש מכירות טוב לאיש מכירות גרוע הוא היכולת לזהות ולפרק את הנחות היסוד של הלקוח. איש מכירות טוב אינו מסתפק בשימוש בטכניקות שטחיות או מניפולטיביות, אלא יודע לחקור את האמת לעומקה ולהבין את המניעים האמיתיים של הלקוח.
לדבריו, אנשי מכירות רבים אינם מצליחים להיות באמת טובים במקצועם מכיוון שהם ניגשים אליו בגישה שטחית - הם רוצים רק לסגור את העסקה, אך לא מנסים להבין לעומק מדוע הלקוח באמת מתנגד. בכך הם מפספסים את ההזדמנות להתפתח אישית, ובטווח הארוך גם אינם מצליחים למכור בצורה אפקטיבית.
למה העבודה במכירות תורמת לפיתוח החשיבה?
אליעד מדגיש כי עבודה במכירות תורמת רבות לפיתוח יכולת החשיבה וההבנה של האדם. מכיוון שמכירה כרוכה בהתמודדות מתמדת עם התנגדויות ועם הצורך להטיל ספק בנחות היסוד של הלקוחות, העיסוק במכירות משמש כ"תרגול מוחי" משמעותי.
הוא משווה זאת לחדר כושר, כאשר הלקוח שמתנגד למכירה הוא כמו משקולת שהאדם צריך להרים כדי להתחזק. ככל שאיש המכירות מתמודד יותר עם התנגדויות, ומצליח להפוך אותן למכירה, כך החשיבה שלו הופכת לגמישה, יצירתית, ומדויקת יותר. היכולת הזו היא גם שמאפשרת לאדם להפוך את עצמו למאושר יותר, כי הוא לומד כיצד להתמודד עם מחשבות והתנגדויות פנימיות בעצמו.
איך אפשר להשתמש במכירות כדי להשיג אושר אישי?
אליעד טוען שכל אדם יכול להשתמש בכלים מעולם המכירות כדי להיות מאושר יותר. הוא מסביר שאושר הוא מצב שבו האדם מצליח "למכור" לעצמו את הרעיונות שטוב לו, גם כשהמציאות או המחשבות השליליות מתנגדות לכך.
לדבריו, ככל שהאדם ישתמש בטכניקות של טיפול בהתנגדויות כלפי עצמו, כך יוכל לשלוט במחשבותיו ולהפוך אותן לחיוביות. הוא נותן דוגמה לכך שאדם יכול לרצות דבר מסוים מאוד, אך עדיין לא לסבול אם הוא לא יקבל אותו, בזכות יכולת החשיבה שלו לטפל בהתנגדויות פנימיות ולהפוך אותן.
מהי הגישה הנכונה שאיש מכירות צריך לאמץ?
הגישה שאליעד כהן ממליץ לאמץ כאיש מכירות היא גישה של סקרנות ואהבת חקירת האמת, במקום גישה של רצון פשוט לסגור עסקה. לפי גישה זו, מטרתו של איש המכירות צריכה להיות להבין מדוע הלקוח באמת מתנגד, ומה האמת שעומדת מאחורי הטענות שלו.
אם הגישה הזו תיושם, איש המכירות כבר לא יפחד מתשובה שלילית, אלא יראה בה הזדמנות להבין את עצמו ואת הלקוחות טוב יותר. אליעד מדגיש כי התמקדות בכסף או בסגירת העסקה בלבד, ללא בירור מעמיק, מובילה לתסכול וכישלונות במכירות.
אליעד כהן מסביר בהרצאתו מדוע חשוב שכל אדם ילמד את תחום המכירות, גם אם הוא אינו איש מכירות באופן רשמי. לדבריו, ידע במכירות הוא בעל חשיבות קריטית לחיים מכיוון שמכירה מתרחשת בכל רגע, לא רק במובן המסחרי אלא גם במובן של שכנוע עצמי ושל התמודדות עם המציאות.
הוא מסביר כי "איש מכירות" הוא למעשה כל אדם שמנסה לשכנע אדם אחר או את עצמו במשהו. ההצלחה בחיים, ובפרט תחושת האושר של האדם, תלויה ביכולת שלו לשכנע את עצמו ברעיונות טובים כאשר עולות בו מחשבות שליליות. הוא מדגיש שזו מהות ה"אושר" - היכולת למכור לעצמך מחשבות חיוביות ולהתגבר על מחשבות שליליות.
מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בהתנגדויות לקוח?
אליעד כהן מסביר כי לב ליבה של מיומנות המכירה היא היכולת לזהות ולטפל בהתנגדויות של לקוחות. הוא מדגיש שהתנגדות אינה בעיה, אלא ההזדמנות המרכזית של איש המכירות להוכיח את יכולתו. טיפול בהתנגדויות לקוח מתבסס על זיהוי "הנחות היסוד" שמאחורי ההתנגדות של הלקוח, והיכולת להטיל בהן ספק באופן שישכנע את הלקוח.
לדוגמה, כאשר לקוח אומר "זה יקר לי", אליעד ממליץ לשאול שאלות שיחשפו מה עומד מאחורי הטענה הזו. חשוב לבדוק מה משמעות המילה "יקר", למה בדיוק הלקוח מתכוון, והאם המחיר באמת גבוה ביחס לתועלת שהוא יקבל. אליעד מסביר כי רוב ההתנגדויות של הלקוחות מבוססות על הנחות לא בדוקות, וכאשר בודקים אותן לעומק, ניתן בקלות יחסית להפריך אותן ולהפוך אותן למכירה.
הוא נותן דוגמאות להתנגדויות נפוצות, כגון "אני לא צריך את זה", "כבר קניתי אתמול", "יש לי כזה בחינם", "אין לי כסף", ומדגים כיצד להתמודד איתן. הטכניקה העיקרית היא להוביל את הלקוח לברר בעצמו את האמת, תוך חשיפת חוסר ההיגיון או הסתירות הפנימיות בטענותיו. רק לאחר בירור האמת ניתן להציג פתרונות מתאימים ולסגור את המכירה.
איך אפשר להתמודד בצורה חיובית עם סירוב?
אחד הנושאים המרכזיים שאליעד מתמקד בהם הוא איך להתמודד עם קבלת "לא" מלקוחות. הוא מדגיש שהקושי של אנשים במכירות מגיע לרוב מהחשיבות שהם נותנים לתשובה שלילית. אליעד מסביר כי הדרך להתמודד עם קבלת "לא" היא להפוך אותה להזדמנות להתפתחות אישית, הזדמנות לשפר את היכולת לחקור את המציאות ולהבין אנשים לעומק.
לדבריו, אנשים מתקשים לקבל "לא" מכיוון שהם מייחסים לסירוב משמעות שלילית של כישלון או דחייה אישית. אך אם הם ישנו את הגישה שלהם ויראו בכל "לא" הזדמנות ללמוד ולהתפתח, הקושי יהפוך לאתגר חיובי.
לדוגמה, במקום לראות בסירוב כישלון, איש מכירות צריך לחשוב: "מה אני יכול ללמוד מזה? למה באמת הלקוח מתנגד?". הגישה הזו מאפשרת למוכר להתייחס לסירוב לא כדבר רע, אלא כהזדמנות אמיתית לשיפור, בדומה לפתרון חידות היגיון או תרגילים בחדר כושר לשכל.
מהו ההבדל בין איש מכירות טוב לאיש מכירות גרוע?
אליעד כהן מסביר כי ההבדל העיקרי בין איש מכירות טוב לאיש מכירות גרוע הוא היכולת לזהות ולפרק את הנחות היסוד של הלקוח. איש מכירות טוב אינו מסתפק בשימוש בטכניקות שטחיות או מניפולטיביות, אלא יודע לחקור את האמת לעומקה ולהבין את המניעים האמיתיים של הלקוח.
לדבריו, אנשי מכירות רבים אינם מצליחים להיות באמת טובים במקצועם מכיוון שהם ניגשים אליו בגישה שטחית - הם רוצים רק לסגור את העסקה, אך לא מנסים להבין לעומק מדוע הלקוח באמת מתנגד. בכך הם מפספסים את ההזדמנות להתפתח אישית, ובטווח הארוך גם אינם מצליחים למכור בצורה אפקטיבית.
למה העבודה במכירות תורמת לפיתוח החשיבה?
אליעד מדגיש כי עבודה במכירות תורמת רבות לפיתוח יכולת החשיבה וההבנה של האדם. מכיוון שמכירה כרוכה בהתמודדות מתמדת עם התנגדויות ועם הצורך להטיל ספק בנחות היסוד של הלקוחות, העיסוק במכירות משמש כ"תרגול מוחי" משמעותי.
הוא משווה זאת לחדר כושר, כאשר הלקוח שמתנגד למכירה הוא כמו משקולת שהאדם צריך להרים כדי להתחזק. ככל שאיש המכירות מתמודד יותר עם התנגדויות, ומצליח להפוך אותן למכירה, כך החשיבה שלו הופכת לגמישה, יצירתית, ומדויקת יותר. היכולת הזו היא גם שמאפשרת לאדם להפוך את עצמו למאושר יותר, כי הוא לומד כיצד להתמודד עם מחשבות והתנגדויות פנימיות בעצמו.
איך אפשר להשתמש במכירות כדי להשיג אושר אישי?
אליעד טוען שכל אדם יכול להשתמש בכלים מעולם המכירות כדי להיות מאושר יותר. הוא מסביר שאושר הוא מצב שבו האדם מצליח "למכור" לעצמו את הרעיונות שטוב לו, גם כשהמציאות או המחשבות השליליות מתנגדות לכך.
לדבריו, ככל שהאדם ישתמש בטכניקות של טיפול בהתנגדויות כלפי עצמו, כך יוכל לשלוט במחשבותיו ולהפוך אותן לחיוביות. הוא נותן דוגמה לכך שאדם יכול לרצות דבר מסוים מאוד, אך עדיין לא לסבול אם הוא לא יקבל אותו, בזכות יכולת החשיבה שלו לטפל בהתנגדויות פנימיות ולהפוך אותן.
מהי הגישה הנכונה שאיש מכירות צריך לאמץ?
הגישה שאליעד כהן ממליץ לאמץ כאיש מכירות היא גישה של סקרנות ואהבת חקירת האמת, במקום גישה של רצון פשוט לסגור עסקה. לפי גישה זו, מטרתו של איש המכירות צריכה להיות להבין מדוע הלקוח באמת מתנגד, ומה האמת שעומדת מאחורי הטענות שלו.
אם הגישה הזו תיושם, איש המכירות כבר לא יפחד מתשובה שלילית, אלא יראה בה הזדמנות להבין את עצמו ואת הלקוחות טוב יותר. אליעד מדגיש כי התמקדות בכסף או בסגירת העסקה בלבד, ללא בירור מעמיק, מובילה לתסכול וכישלונות במכירות.
- איך להתמודד עם התנגדויות לקוח?
- למה קשה לקבל לא מלקוחות?
- איך להיות איש מכירות טוב?
- למה עבודה במכירות מפתחת את החשיבה?
- איך להפוך סירוב להזדמנות?
- איך למכור לעצמי אושר?