אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבדלה ✔איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
וכאן אסביר, על 2 דרכים איך אפשרי להיעזר בי וללמוד ממני. ואסביר האם באמת צריך ללמוד ממני או שאפשרי להסתדר לבד ועוד.

כשאדם מבקש ממני יעוץ וסיוע, עליו להבין שהוא צריך להבין שיש לו 2 אפשרויות לקבל ממני עזרה והוא צריך לבחור באחת משתי האפשרויות האלו. ולכל אפשרות יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. וכמובן שאפשר גם את שתי האפשרויות ביחד, אבל צריך לבחור באיזה מינון כל אחת מהאפשרויות.

ואסביר: בעיקרון כאשר בן אדם מתייעץ איתי על איזה נושא ומבקש עזרה באיזה נושא, הוא צריך לבחור, האם הוא רוצה דגים או שהוא רוצה ללמוד לדוג. דהיינו, כאשר מישהו בא לשאול אותי שאלה, לדוגמה "איך להתמודד עם פרידה" "איך להיגמל מהתמכרות" "איזה עסק להקים" וכל כיו"ב, באפשרותו של האדם לבחור כי הוא רוצה שאני "אגלה" לו את התשובה ואומר לו מה אני חושב ומה דעתי שהוא צריך לעשות כדי להשיג מטרה כזו או אחרת. זאת אפשרות אחת. דהיינו, האדם רוצה דגים לאכול.

והאפשרות השניה היא, שהוא רוצה שאני אלמד אותו לדוג. דהיינו, שהוא רוצה שאני אלמד אותו איך לחשוב ואיך למצוא תשובה לשאלה שהוא שואל. ואיך לנתח את הסיטואציה שהוא רוצה לנתח. כאשר המיקוד יהיה לא במה הפתרון לבעיה שהוא ניצב בפניה, אלא ב איך לנתח את הבעיה שהוא ניצב בפניה.

כי כאשר בן אדם שואל אותי שאלה כלשהי, אז ברור שבדרך כלל אני אשאל אותו שאלות כלשהן, כדי להגדיר יותר טוב את מה שהוא רוצה. אבל לאחר מכן, אם אותו אדם רוצה עזרה מהירה וסיוע מהיר, אז הוא ישר ישמע ממני את דעתי, מה לדעתי הוא צריך לעשות כדי להתמודד עם הבעיה שהוא רוצה להתמודד איתה.

ובפועל, אני לוקח את המידע מהאדם, עושה לו אנליזות וחישובים כאלו ואחרים, ועל בסיס זה אני נותן לו תשובה לשאלה שלו.

ומי שמבקש עזרה, צריך לשאול את עצמו, מה הוא רוצה יותר, האם הוא יותר רוצה לקבל את התשובה לשאלה שלו, או שהוא רוצה ללמוד איך למצוא פתרון לשאלה שלו. ללמוד איך לנתח ואיך להבין את השאלה שלו, ללמוד איך לחשוב, ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות וכולי.

והיתרונות של האפשרות הראשונה היא, שזה חוסך לאדם את כל התהליך של החשיבה העצמית שלו עם עצמו. כי אני סוג של חושב במקומו. אני לוקח את המידע שהאדם מספק לי, עושה עליו כל מיני חישובים, בהתאם לשכל שלי, לצורת החשיבה שלי, לניסיון שלי וכולי, ובהתאם לזה, אני אומר לו את חוות דעתי, מה עליו לעשות, ומה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות שיש לו, ולמה כדאי לו לעשות כך או אחרת, ומה כנראה יקרה אם הוא יעשה כך או אחרת וכולי וכולי.

והיתרון המרכזי הוא, שהאדם מקבל תשובות במהירות למה שהוא רוצה לדעת, הוא לא צריך להתאמץ ולשבור את הראש ולעשות יותר מידי ניתוחים. התשובות והמסקנות מגיעות מהר.

אבל יש גם חיסרון והוא, שהאדם פחות לומד לחשוב לבד עם עצמו, להבין בעצמו איך לנתח את הבעיות שלו. כי הבעיות במהותן חוזרות על עצמן ודרכי הפתרון לבעיות השונות, די זהים. וצורת הניתוח של בעיות, די זהה אחת לשניה. לבדוק הנחות יסוד, להבדיל בין עובדה לפירוש, לבדוק מה האמת, לעשות ניתוח סיבתיות, ולהסיק מסקנות וכולי.

ולכן יש גם דרך נוספת, שהיא יותר קשה, יותר מסורבלת, יותר ארוכה, יותר מתסבכת, יותר מסחררת, שהיא הדרך שבה האדם לומד לחשוב. דהיינו, במקום שמישהו ירים במקומך את המשקל הכבד, אז אתה צריך להתאמץ להרים את המשקל הכבד, ובצורה נכונה כמובן. כי מי שינסה ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן.

וזה אומר, שכאשר האדם שואל אותי שאלה, יש לו אפשרות להגדיר מראש, שלא מעניינת אותו התשובה לשאלה שלו, ושלא אכפת לו מה התשובה לשאלה שלו. אבל כן מעניין אותו איך הגיוני לנתח את השאלה שלו.

ואז המיקוד הוא, בללמוד איך לחשוב, ללמוד לקחת את השאלה ולחלק אותה לחלקים, לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לזהות איזו הנחת יסוד היא עובדה ואיזו הנחת יסוד היא פירוש, ללמוד לעשות ניתוח סיבתיות, ללמוד לנתח לחשוב ולהסיק מסקנות. ואז בדרך הקשה, דהיינו, בדרך הארוכה והקצרה, כך האדם לומד יותר מהר ללמוד ללכת לבד. כי הפוקוס זה להעביר את המאמץ המחשבתי אל האדם עצמו, שילמד לחשוב באופן עצמאי.

ומה החיסרון של האפשרות השניה? החיסרון הוא, שהאדם יכול לצאת יותר מבולבל, האדם יכול לצאת עם יותר ספקות מאשר קודם, האדם אולי לא יקבל תשובה לשאלה שלו ואולי יהיו לו עוד יותר שאלות בטווח הקצר. אבל בסך הכל, האדם לומד ללכת באופן עצמאי.

אם אתה רוצה להרים 100 קילו, או שתתחיל ללמוד להרים קילו ואז מתישהו אולי תרים מאה קילו, או שמישהו אחר ירים בשבילך את המאה קילו ואז פחות תתקדם ביכולת שלך להתמודד לבד.

ובאופן כללי אני אומר, שהרצון לנתח נכון את השאלה, יותר מאשר למצוא תשובה לשאלה, הוא חשוב ביותר באופן כללי. הרצון להבין את האמת לגבי השאלה, בלי קשר לרצון למצוא תשובה לשאלה, הוא קריטי ביותר, כאשר כן רוצים למצוא תשובה לשאלה. וזה כמובן נושא אחר.

ובהקשר של לקבל ממני יעוץ, כמובן שהאדם יכול לבחור שגם וגם. הוא גם רוצה לפעמים את התשובה שאני חושב שהכי מתאימה עבורו, אבל הוא גם רוצה לפעמים ללמוד לחשוב באופן עצמאי, באמצעות הכוונה. אבל אז, המיקוד הוא בללמוד לחשוב ולא בלקבל תשובה לשאלה.

ואני אוסיף, באפשרות השניה שהאדם רוצה ללמוד איך לחשוב באופן עצמאי, למה בעצם שהוא ירצה בכלל להתייעץ איתי על משהו ולמה שהאדם לא ישב עם עצמו ושילמד לחשוב לבד באופן עצמאי?

והתשובה היא: שכל מה שאני יכול ללמד מישהו, כל דבר שכזה האדם יכול גם ללמוד לבד, בלעדי מתוך עצמו בלבד. למעט דברים שקשורים לניסיון ושאינם תלויים בשכל. לדוגמה, אני לא יכול ללמוד לבד סינית, בלי סיני שילמד אותי סינית. כי מדובר כאן על משהו שתלוי בזיכרון, בדמיון, בניסיון, ולא מדובר על משהו שתלוי בשכל ובהיגיון. לדעת ששולחן בסינית קוראים לזה X, זה לא משהו של שכל אלא של ניסיון.

ולכן את הניסיון שיש לי, לא כל אחד יכול ללמוד לבד. וגם אני לא יכול לדעת עם השכל שלי, את כל הניסיון שיש לדוגמה לרופא עיניים מומחה וכולי וכולי.

אבל ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לנתח דברים, ללמוד להסיק מסקנות, ללמוד לפתח את השכל, את כל זה, כל אחד יכול ללמוד לבד מעצמו, בלי שום סיוע חיצוני כלשהו של מישהו כלשהו.

אז מה ההבדל בין אדם שמנסה ללמוד ולפתח את השכל באופן עצמאי, לבין אדם שלדוגמה בוחר ללמוד איתי לפתח את השכל שלו?

והתשובה היא, שמצד האמת האדם יכול ללמוד הכל לבד. אלא שאם האדם ינסה ללמוד לבד להרים משקל כבד, זה מגדיל את הסיכוי לכך, שתוך כדי תהליך הלמידה הוא ייפצע וינסה להרים יותר מידי משקל בצורה לא נכונה וכיו"ב. ואז זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יפצע ולא ירצה להמשיך להתאמן וכולי. כמו בסיפור של 4 נכנסו לפרדס וכולי.

במובן שכאשר האדם לומד לחשוב לבד, יש כאן המון תהליכים. וצריכים לדעת לעשות אותם בצורה נכונה ומדורגת לפי רמת קושי. ומי שיקפוץ מהר מידי רחוק מידי, עלול להיתקע להתייאש ולפרוש.

או לדוגמה בן אדם שינסה ללמוד להמציא מכשיר חשמלי, באופן עצמאי. תאורטית ועקרונית זה אפשרי. אבל זה מגדיל את הסיכוי, לכך שהוא יתחשמל בדרך...

לדוגמה העניין של למצוא הנחות יסוד, ברמת העיקרון כל דבר אפשרי לפרק אותו, עד לרמה של מי אמר שיש הבדל בין יש לאין, ולהטיל ספק בחושים וכולי וכולי. אבל כאשר אדם לומד לחשוב, הוא לא צריך לרוץ הרחק מידי, אלא הוא צריך בתור התחלה ללמוד לזהות, באיזה הנחות יסוד להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק. מה כן אפשרי להניח כעובדה ומה להגדיר את זה כפירוש.

כי אם לא, אז האדם עשוי להגדיר את הכל כפירוש. שזה נכון במובן מסוים, שהכל זה רק פירוש. אבל זה למתקדמים של המתקדמים. ומי שיתחיל שם, להגדיר את הכל כפירוש, הוא תוך שניה ילך לאיבוד. וצריכים לדעת בהתחלה, מה להגדיר כפירוש ומה להגדיר כעובדה. ויש רמות של עובדה ופירוש וכולי.

ולדוגמה הנושא של ניתוח סיבתיות, שצריך לנתח 4 שאלות, את הסיבה, את התוצאה, את הקשר בין הסיבה לתוצאה ובין התוצאה לסיבה. אבל צריכים לדעת מאיפה להתחיל להתמקד, כדי לא ללכת לאיבוד.

וכאשר בן אדם מנסה לאתר הנחות יסוד של רעיון, הוא צריך לדעת איך לסדר את הנחות היסוד בסדר נכון. ועד היכן לפרק את הנחות היסוד ומה לא להגדיר כהנחת יסוד, אלא לקבל את זה כאמת מוחלטת שאינה הנחת יסוד.

וכאשר לומדים לחשוב לבד ובאופן עצמאי, מאוד קל ללכת לאיבוד ולהתייאש. או לחשוב שאתה חכם, למרות שאתה בדרך לבית המשוגעים. והמון אנשים משתגעים ומתחרפנים, כי הם מנסים להיות חכמים, מנסים להטיל ספק, מטילים ספק בצורה לא נכונה, מטילים ספק באופן חלקי, מטילים ספק במשהו שהוא מחויב ולא מטילים ספק במשהו אחר שהוא אפשרי. ואז האדם הולך לאיבוד, מתחרפן וכולי.

ולכל אדם יש גם הטיות קוגניטיביות במקביל לזה שהוא מחפש את האמת לבד. ובכל דבר יש סם חיים וסם המוות. וההטיות הקוגניטיביות של האדם, והפחדים שלו וכולי, מטים את המוח של האדם לחפש את האמת. והאדם מחפש את האמת, באמצעות השכל של עצמו, שהוא עצמו לא מספיק מכויל.

וזה מגדיל את הסיכוי שהאדם ישתבש וכולי. ואם האדם במקרה גם צורך סמים תוך כדי, ואם האדם גם לומד במקביל קבלה / תורת הנסתר / רעיון כזה או אחר, הוא עשוי לעשות מיקס שלם וכאוס שלם בתוך המוח של עצמו וללכת לאיבוד.

ולכן אני חוזר שוב, מצד האמת, לפתח את השכל במאה אחוז, בצורה מושלמת, כל אחד יכול לבד במאה אחוז. אבל זה מגדיל באופן די גבוה את הסיכוי לכך שהאדם יישבר ויתייאש. ולכן כאשר האדם עושה את זה עם הכוונה שלי לצורך העניין, אז זה מגדיל את הסיכוי שהוא יתקדם בלי להתייאש.

כי אני מסביר לו, איך לנתח דברים ובמה כן להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק וכולי. כאשר כמובן שבעתיד האדם יצטרך באופן עצמי, להטיל ספק גם בכל מה שהוא למד ממני והוא יצטרך לבדוק עם האמת של עצמו, את הכל כולל הכל בלי שום הטיה חיצונית כלשהי. אבל בהתחלה, זה נותן לאדם איזה בסיס ואיזה כיוון מחשבתי להתקדם ולא לעשות לעצמו כאב ראש, שלא מחויב לעבור אותו בהתחלה.

וכמובן אני אוסיף, שללמוד ממני איך לחשוב בהיגיון, זה הכל בהנחה שאני יודע לחשוב בהיגיון ושאני יודע ללמד לחשוב בהיגיון. וגם זאת הנחת יסוד וכולי. אבל בטוח נכון, שאני מלמד את האדם לחשוב בצורה מסוימת. האם היא חשיבה הגיונית או לא, זאת שאלה אחרת.

לסיכום: כשאדם שואל אותי שאלה, הוא יכול או לבחור לרצות לקבל תשובה כמה שיותר מהר לשאלה שלו, על בסיס דעתי וכולי, או לבחור ללמוד ממני איך לחשוב ואיך לנתח את המצב שלו, בלי קשר למה התשובה לשאלה שלו ולמתי שהוא יקבל תשובה לשאלה שלו.

בנוסף, בן אדם יכול לפתח את השכל לבד, בלי שום סיוע כלשהו, אבל ידע של מישהו אחר, לא בהכרח שאפשרי להשיג באופן עצמאי. החיסרון בלנסות לפתח את השכל לבד, הוא בכך שזה מגדיל את הסיכוי שהאדם יעשה את זה בצורה לא נכונה, יפצע נפשית ויפרוש לבית המשוגעים וכולי.
הרצון איך להסיק מסקנות עובדה מול פירוש שברון לב השכל של אליעד כהן מסחר להרים חפצים כבדים כיצד לנתח סיבה ותוצאה צורך הבדל 2 דרכים לקבל יעוץ 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן 2 שיטות 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן eip איך להבדיל בין עובדה לפירוש איך להבדיל בין פירוש לעובדה איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסיק מסקנות איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מאליעד איך ללמוד מאליעד כהן איך למצוא איך למצוא תשובות איך למצוא תשובות לשאלות איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לקבל איך לקבל יעוץ איך לקבל יעוץ מאליעד כהן איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן אליעד כהן ביקורת אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן אפשר ללמוד ביקורת ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן ביקורתיות דרכים לקבל יעוץ דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן האם כדאי ללמוד מאליעד כהן האם ללמוד מאליעד כהן האם לקבל האם לקבל יעוץ מאליעד כהן הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היגיון המלצה המלצה על אליעד כהן המלצות הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יועץ יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יעוץ כדאי ללמוד מאליעד כהן כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לבד להבדיל להבדיל בין עובדה לפירוש להבדיל בין פירוש לעובדה להיות יותר חכם להסיק מסקנות להפוך את העובדה לפירוש להפוך את העובדות לפירושים להפוך את הפירוש לעובדה להפוך את הפירושים לעובדות להפוך עובדה לפירוש להפוך פירוש לעובדה להציג עובדה כפירוש להציג פירוש כעובדה לחשוב לחשוב בהיגיון לחשוב לבד באופן עצמאי ללמוד ללמוד איך להסיק מסקנות ללמוד איך למצוא תשובות ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות ללמוד לחשוב ללמוד לחשוב בהיגיון ללמוד לפתח את השכל ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד למה ללמוד מאליעד למה ללמוד מאליעד כהן למה לפתח את השכל למידה למצוא למצוא תשובות למצוא תשובות לשאלות לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לקבל יעוץ לקבל יעוץ מאליעד כהן לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאיפה השכל של אליעד כהן מה אפשר ללמוד מאליעד כהן מה ללמוד מה ללמוד מאליעד כהן מורה רוחני מורים רוחניים מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מסקנה מסקנות מצא את ההבדלים עובדה עובדה או פירוש עובדה או פרשנות עובדה ופירוש עובדה כפירוש עובדה לפירוש עובדה מול פירוש עובדה פירוש עובדות עובדות או פירושים עובדות ופירושים עובדות לפירושים עובדות מול פירושים עובדות פירושים עצמאות עצמאי פירוש פירוש או עובדה פירוש ועובדה פירוש כעובדה פירוש לעובדה פירוש מול עובדה פירוש עובדה פירושים או עובדות פירושים ועובדות פירושים לעובדות פירושים מול עובדות פירושים עובדות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרשנות או עובדה קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן רוחני רוחניות רמות של עובדה רמות של עובדה ופירוש שאלה שאלות שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן שיטות שיטות ללמוד מאליעד כהן שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיטת eip שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן תלות תלות במורה תלות במורה רוחני תלותיות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה תשובות תשובות לשאלות
להבדיל בין הבדלה לבין העדר הבדלה, נפרדות ואחדות הם אחד
להבדיל בין הבדלה לבין העדר הבדלה, נפרדות ואחדות הם אחד
להבדיל בין הבדלה לבין העדר הבדלה, נפרדות ואחדות הם אחד מה ההבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל? אליעד כהן מסביר את המושגים הבדלה והעדר הבדלה, ואת החשיבות בהבנת ההבדל בין שניהם. על פי אליעד, האדם בדרך כלל חווה את המציאות באופן שבו הוא יוצר הבחנות, כלומר, מבדיל בין דברים שונים. הוא מדגים מצב שבו האדם עושה הבחנה בין להבדיל לבין לא להבדיל, ומסביר שבעומק התודעה, כאשר מגיעים לתובנה שלמה, ההבדלים האלה מאבדים את המשמעות שלהם. לדוגמה, אליעד אומר שברמה הגבוהה ביותר של ההבנה, אין הבדל אמיתי בין אדם שמבדיל לבין אדם שלא מבדיל, כי שניהם הופכים להיות דבר אחד. כאשר אדם מגיע לשלמות של ההבנה, אז גם הפעולה של להבדיל וגם הפעולה של לא להבדיל, נתפסות אצלו כאותו הדבר בדיוק. איך אפשר לחוות הבדלה ואחדות בו זמנית? אליעד מבהיר, כי בדרך כלל האדם תופס את המציאות בשני מצבים מנוגדים: או שהוא רואה הבדלים ונפרדות בין דברים (זה טוב, זה רע), או שהוא מגיע להבנה שאין כלל הבדלים (הכל טוב או הכל רע). אך כאשר האדם מגיע למצב של שלמות התודעה, הוא חווה בו זמנית גם את ההבדלה וגם את העדר ההבדלה, כלומר, גם את הנפרדות וגם את האחדות יחד. הוא מסביר שאם אדם נמצא בתודעה מלאה ושלמה, אז אין עבורו הבדל בין טוב לרע, כי התודעה שלו מסוגלת לראות שכל דבר הוא גם טוב וגם רע בו זמנית. כלומר, מבחינתו הכל טוב והכל רע הם אותה החוויה בדיוק. ההבחנה נעלמת, והכל הופך להיות אחד. מה המשמעות של נפרדות ואחדות? לפי אליעד, הנושא של נפרדות ואחדות הוא בעצם אותה מהות. המשמעות היא שהאדם הרגיל תופס נפרדות בתור הבדלים או ניגודים בין דברים שונים, בעוד שהאדם שמגיע להבנה המוחלטת מבין שהנפרדות עצמה היא ביטוי של האחדות. במילים אחרות, הוא רואה שאין באמת הבדל מהותי בין להיות בנפרדות לבין להיות באחדות, כי הנפרדות עצמה היא חלק בלתי נפרד מהאחדות הגדולה. אליעד נותן כדוגמה את המציאות היומיומית: אדם אחד יכול להסתכל על ... ועל אירועים אחרים כרעים, אך כאשר הוא מגיע להבנה עמוקה ושלמה יותר, הוא מבין שלמעשה טוב ורע הם בעצם היבטים שונים של אותה תופעה, ולכן אין ביניהם באמת הבדל מהותי. כיצד אפשר להגיע למצב שבו אין הבדל בין הבדלה להעדר הבדלה? אליעד מדגיש שהדרך להגיע להבנה הזו, היא על ידי חקירה עצמית של ההנחות הבסיסיות של האדם לגבי המציאות. כאשר אדם מתחיל לשאול את עצמו שאלות עמוקות, כמו מה זה טוב ...
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
... ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר איך המוח מבחין בין אמת לשקר ובין טוב ... אדם לדעת אם הוא רוצה או לא רוצה משהו קשורה באופן ישיר ליכולת שלו להבדיל בין אמת לשקר. אמת מוגדרת אצלו בתור יכולת להבחין האם ... של קורה ומצב של לא קורה. אבל, אליעד ממשיך ואומר, אם האדם לא מסוגל להבדיל בכלל בין קורה ללא קורה (היינו - בין אמת לשקר), אזי ... והרצון מבוסס על ההבחנה בין מצבים שונים של המציאות. הסבר נוסף להבדל בין אמת ושקר לבין תלות וסיבתיות אליעד מתייחס לשאלה ... לא את המושגים של טוב ורע. ההבחנה בין אמת לשקר היא היכולת הבסיסית להבדיל בין מה שקורה לבין מה שלא קורה, ובין מה שהאדם באמת ... ללא יכולת זו, מושגי הטוב והרע מאבדים את משמעותם לחלוטין. מה ההבדל בין אמת לשקר? כיצד להבחין בין טוב לרע? האם הטוב והרע ...
ניתוח מילולי, איך לנתח דברים? אין הבדל בין יש ואין, אין הבדל בין יש או אין, אין הבדל בין אהבה לשנאה, שנאה אין סופית, אהבה אין סופית, אהבה ללא תנאים, שנאה ללא תנאים, ניתוח לוגיקה
ניתוח מילולי, איך לנתח דברים? אין הבדל בין יש ואין, אין הבדל בין יש או אין, אין הבדל בין אהבה לשנאה, שנאה אין סופית, אהבה אין סופית, אהבה ללא תנאים, שנאה ללא תנאים, ניתוח לוגיקה
... מילולי, איך לנתח דברים? אין הבדל בין יש ואין, אין הבדל בין יש או אין, אין הבדל בין אהבה לשנאה, שנאה אין סופית, אהבה אין סופית, אהבה ללא תנאים, שנאה ללא תנאים, ניתוח לוגיקה מה ההבדל בין להבדיל בין יש ואין לבין יש או אין? אליעד כהן פותח את ההרצאה בנושא ניתוח מילולי והסבר על מושגים כמו יש ואין, אהבה ושנאה, וכיצד מתבצעת ההבדלה בין מושגים. לדבריו, המשפטים להבדיל בין יש ואין ולהבדיל בין יש או אין נראים דומים מאוד, אך למעשה קיים ביניהם הבדל משמעותי. כאשר אדם מבדיל בין יש ואין, המשמעות היא שהוא מראש מניח שישנם שני מצבים אפשריים: מצב של יש ומצב של אין. כדי להבדיל ביניהם הוא חייב לבדוק, הוא צריך לשאול את עצמו האם קיים דבר כלשהו או שאינו קיים. לדוגמה, כאשר אדם נכנס לחדר והוא רוצה לדעת אם יש שם קיר או לא, הוא מבצע ... שיש שם קיר, או שאין שם קיר. לעומת זאת, כאשר האדם אומר שהוא מבדיל בין יש או אין, הוא למעשה שואל אם בכלל קיימת אפשרות כזו של מצב יש או מצב אין. ההבדל הדק כאן הוא שבמקרה הזה האדם עדיין לא יודע אם קיימת אפשרות כזו בכלל, ולכן הוא צריך לבצע פעולת בדיקה ראשונית. לדוגמה, אם אדם שואל אם אפשר בכלל לקום או לא - הוא לא מבדיל רק בין שני מצבים, אלא קודם כל שואל האם בכלל קיימים שני מצבים אפשריים או לא. אליעד נותן דוגמאות שונות להבהרת הרעיון: אדם שקם בבוקר ושואל את עצמו האם אני ... קיימת מתחתיו או שיש רעידת אדמה שמונעת ממנו לקום. מה הקשר בין הבדלה לבין אהבה אינסופית ושנאה אינסופית? אליעד כהן מסביר כיצד הנושא של הבדלה בין יש ואין מתחבר למושגים של אהבה ושנאה אינסופיים. הוא שואל: האם מי שאוהב ללא תנאים מבדיל בין יש ואין? התשובה המורכבת שניתנת על כך היא שמי שאוהב או שונא עד הסוף, לא מבדיל בין יש ואין כתנאי לאהבתו או לשנאתו. כלומר, אדם שאוהב ללא תנאים אינו עושה את אהבתו למותנית במציאות של יש או אין. הוא אוהב ללא קשר למציאות חיצונית, ולכן לא ... שלו קיימת בכל מצב, ללא שום תנאי, ולכן למעשה לא קיימת אצלו הבדלה בין המצב שבו יש גשם לבין המצב שאין גשם. מבחינתו שני המצבים שווים, ולכן הוא גם לא מבצע שום פעולה של בדיקה או הפרדה ביניהם. גם אם הוא יודע שקיימת אפשרות של ... אליעד מסביר שכדי לבצע פעולה, חייבת להיות אצל האדם איזושהי הבדלה או הפרדה בין מצבים. אם הכל כרצונו והוא באמת אוהב הכל, הוא למעשה לא יכול לבצע שום פעולה כלל. פעולה, כמו לקום, לאכול, או אפילו לחשוב מחשבה - תמיד מבטאת ... אדם שמסוגל ללכת לאכול אוכל - פעולה זו מעידה על כך שהוא כן מבדיל בין מצב של יש אוכל או אין אוכל. הוא מעוניין לבצע שינוי כלשהו כדי להגיע ממצב של אין למצב של יש. אילו היה אוהב הכל ללא הבדל וללא תנאי, הוא לא היה יכול אפילו לקום לאכול, כי לא היה לו שום עניין בשינוי. הכל היה מבחינתו מושלם ומלא. אותו רעיון מתבטא גם בשנאה עד הסוף. אם האדם שונא משהו עד הסוף, אז אין אצלו שום פתח להבדלה או לשינוי בין מצבים אחרים, והוא גם לא יכול להעדיף שום מצב על פני אחר - ולכן למעשה גם הוא לא יוכל לבצע שום פעולה, כי פעולה מחייבת איזושהי העדפה או הבדלה. לסיכום: מדוע אין הבדל אמיתי בין יש לאין, ובין אהבה לשנאה? בסיכום הדברים, אליעד כהן מראה שבאופן מוחלט, ברמת התפיסה הלוגית והפילוסופית, אין באמת הבדל בין המצבים השונים (יש ואין, אהבה ושנאה). ההבדלה בין מצבים קיימת רק כאשר לאדם יש בתוכו חיסרון כלשהו או התנגדות כלשהי. כאשר האדם נמצא במצב מוחלט של אהבה או שנאה, שבו אין שום תנאים ושום חסרונות, אז כל ההבדלים בין המצבים מתבטלים, וכל המצבים הופכים לזהים לחלוטין מבחינתו. מהי אהבה ללא תנאים? מה זה שנאה אינסופית? מה ההבדל בין יש ואין? מה המשמעות של אהבה עד הסוף? מהי שנאה ללא תנאים? איך להבדיל בין דברים? ...
שאלות על החיים, שאלות על אושר, שיפוטיות, משמעות החיים, להרגיש שאתה קיים, מודעות עצמית, מטרת החיים, חיפוש האמת
שאלות על החיים, שאלות על אושר, שיפוטיות, משמעות החיים, להרגיש שאתה קיים, מודעות עצמית, מטרת החיים, חיפוש האמת
... טוב או רע, אתה מגיע למצב של אפס אחוז שיפוטיות. האם אפשר לחיות ללא שיפוטיות בכלל? אליעד מתאר שאדם יכול להגיע למצב שהוא לא מבדיל כלל בין טוב לרע. הוא משתמש בדוגמה של גשם שיורד ואומר שהגשם לא ... מה המשמעות של להיות קיים? נושא נוסף שאליעד מתייחס אליו הוא התחושה של להיות קיים. הוא מסביר שהתחושה שאתה קיים נובעת מכך שאתה מבדיל בין יש לאין. אליעד טוען שהמושג קיים מבוסס כולו על ההבדלה בין יש לאין. למשל, כשאתה אומר שמשהו קיים, הכוונה היא שהוא ישנו. אבל אם לא היית מסוגל להבדיל בין מה שיש למה שאין, לא היית יכול להרגיש שאתה קיים. הוא מביא דוגמה נוספת: עיוור צבעים לא יכול להבדיל בין צבעים מסוימים, אבל זה לא אומר שהצבעים לא קיימים. באותו אופן, גם אם אתה לא מבחין בקיומך, עדיין יכול להיות קיום, פשוט לא תרגיש בו. אליעד מסביר שלהיות קיים זו בעצם חוויה סובייקטיבית של הבדלה - אם אין לך תחושה של הבדלה, לא תהיה לך תחושה של קיום. להיות קיים, עבור אליעד, משמעותו לחוות את עצמך כנפרד מהעולם, כהבדלה בין אני קיים לבין אני לא קיים. האם אפשר להרגיש קיים ללא שיפוטיות? אליעד מבהיר שאם אדם אינו שופט שום דבר, הוא לא יכול להבדיל בין טוב ורע, ולכן הוא לא יכול להרגיש שהוא קיים. זאת משום שתחושת הקיום עצמה תלויה ביכולת ההבדלה. הוא מדגים זאת שוב באמצעות עיוור הצבעים: אם אין לו הבחנה בין צבעים, זה לא אומר שהצבעים לא קיימים, אלא שהוא פשוט לא יכול להבדיל ביניהם. באופן דומה, אם האדם לא יבדיל בין טוב ורע, הוא יאבד גם את תחושת הקיום העצמית שלו. האם ניתן להפסיק להרגיש את הקיום של עצמך? אליעד מסביר שיש הבדל בין להיות קיים לבין להרגיש את הקיום שלך. להרגיש קיים זו תחושה שאתה יוצר על ידי ההבדלה שאתה עושה בין אני ללא אני, בין קיים ללא קיים. הוא מסביר ... המוחלטת עלולה דווקא להרחיק אותך ממציאת הפשר. לדעתו, האמת המוחלטת היא ידיעת הדבר באופן מוחלט ללא שום ספק, דבר שמבטל את כל ההבדלים ואת כל ההגדרות. לכן מי שרוצה למצוא משמעות או פשר, צריך לדעת ... שיפוטיות. מהי שיפוטיות? איך להרגיש שאני קיים? איך להפסיק לשפוט את העולם? מה המשמעות של חיפוש האמת? האם ניתן להרגיש קיום ללא הבדלה? איך להגיע למודעות עצמית מלאה? האם קיימת אמת מוחלטת? ...
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
... או נעלה את רמת הקושי, האדם תמיד יידרש לחשוב מחדש, וכך באמת ישפר את יכולתו להבדיל בין דמיון למציאות. איך סכיזופרניה קשורה לחיי היומיום של ... התנהגותי בסכיזופרניה מבוסס על אותו עיקרון בדיוק - להראות לאדם שוב ושוב את ההבדל בין דמיון לבין מציאות, עד שהוא מצליח להשתחרר מההזיות ... קוגניטיבי התנהגותי בסכיזופרניה איך אפשר להבריא מסכיזופרניה ללא תרופות? הבדלה בין דמיון למציאות כטיפול בסכיזופרניה משחקי חשיבה ... אישיות, אך בפועל מדובר במשהו שונה לגמרי. הדגש הוא על כך שהאדם אינו מצליח להבדיל בין מציאות לדמיון - מבחינתו, הוא רואה ושומע באמת דברים ... בין דמיון ומציאות, ושבהם יש צורך לברר מה נכון ומה לא נכון, היכולת שלו להבדיל בין מציאות לדמיון תשתפר. וככל שיכולת ההבחנה הזו תתחדד, ... לפינה מסוימת - אבל בפועל החלק לא נכנס לשם. כך האדם מתרגל בכל פעם להבין שיש הבדל בין אני מדמיין למה שבאמת מתאים. במילים אחרות, המשחק ... קוגניטיבית אחרת, משחקי חשיבה ותהליכי למידה יכולים לחזק את התפיסה והיכולת להבדיל בין מה קיים במציאות לבין מה נמצא רק במחשבות. הדבר עשוי ... איך אפשר להבריא מסכיזופרניה? הרעיון הוא פשוט: לתרגל שוב ושוב את היכולת להבדיל בין דמיון למציאות. אחד הכלים הוא משחקי חשיבה שונים, ... אפשר להבריא מסכיזופרניה ללא תרופות האם ניתן להחלים באופן מלא מסכיזופרניה הבדלה בין דמיון למציאות כטיפול בסכיזופרניה משחקי חשיבה ... אני אסביר את ההיגיון מה המהות של סכיזופרניה המהות של סכיזופרניה שהוא לא מבדיל בין מציאות לדמיון יש מציאות המציאות היא שיש פה שולחן ... ניתן לדמיין שיש על השולחן איזה אקדח ניתן לדמיין אבל האם יש אקדח לא אנחנו מבדילים זה דמיון זה מציאות, עכשיו את נגיד תדמייני את תדמייני אקדח תדמייני על השולחן אקדח יפה את מדמיינת? ש: כן. אליעד: אבל את יודעת להבדיל בתוכך אוקי האקדח שאני רואה על השולחן הוא לא אמיתי הוא דמיוני יש לך את האופציה הזאת להבדיל בין מה אני מדמיינת למה באמת בין הכוח המדמה כוח הדמיון ... מה אני מדמיין למה באמת קורה, זאת אומרת הוא כשהוא מדמיין משהו הוא לא יודע להבדיל רגע זה באמת או שזה אני מדמיין הוא לא מכיר את האופציה ... אם אתה עושה את זה עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם זה משפר אצלך במוח את המנגנון שמבדיל בין דמיון למציאות זה יגרום לך שכאשר תבוא מחשבה רגע זה ... גם אוטיזם כל דבר בן אדם אוטיסט לא משנה מה בהנחה שעיקר הכשל שלו הוא בחוסר הבדלה בין דמיון למציאות, עוד פעם אם נגיד אוטיסט יש לו אוטיזם ... זה לא בדיוק copy paste של הבעיה אבל בהנחה שמהות הבעיה שלו היא בכך שהוא לא מבדיל בין מציאות לדמיון אז הפתרון פשוט תן לו משחקי חשיבה ... אחד בהנחה שהמיומנות שלו משתפרת על המשחק זאת אומרת שהוא למד לחשוב למד להבדיל בין דמיון למציאות, עכשיו למה אמרתי הרבה משחקים למה לא ... לבדוק ואם בן אדם יעשה את זה באמת אז בסוף הוא יראה שגם זה שהוא חושב שיש הבדל בין יש לאין זה רק דמיון והוא קיבל שכל מעל השכל, הבנתם ...
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
... טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל מה קורה כשאדם לא מבדיל בין טוב לרע בכלל? אליעד כהן מציג שאלה חשובה ועמוקה: האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדיל בין טוב לרע? כדי להבין זאת לעומק, יש להבחין בין שני מצבים עיקריים: המצב הראשון הוא כאשר האדם לא מבדיל בין טוב לרע כלל ובאופן מוחלט. המצב השני הוא כאשר האדם מפסיק להבדיל בין טוב לרע באופן חלקי או ברמה מסוימת בלבד. במצב הראשון, כאשר האדם לא מבדיל כלל בין טוב לרע, המשמעות היא שכל התחושות, הרגשות וההעדפות נעלמות לחלוטין. לדוגמה, אדם שלא מבדיל כלל בין אהבה לשנאה, לא ירגיש יותר לא אהבה ולא שנאה, כי מבחינתו לא תהיה שום משמעות או העדפה לאף רגש או מצב. אם אין הבדל בין טוב לרע, לא ייתכן שהאדם ירגיש טוב בגלל משהו או ירגיש רע בגלל ... שהמושגים עצמם מאבדים משמעות לחלוטין. במצב כזה, שום אירוע לא יעורר בו תגובה רגשית - לא חיובית ולא שלילית. לדוגמה, אם אדם מגיע למצב שבו מבחינתו אין הבדל כלל בין הצלחה לכישלון, בין עשיר לעני, בין להיות לבד לבין להיות עם ... לכך שום משמעות או השפעה רגשית. במצב זה האדם למעשה הופך להיות נייטרלי לחלוטין, וכך הוא לא יכול לחוש אפילו את השלווה או השמחה, כיוון שגם הן מבוססות על הבדלה בין טוב לרע. מה קורה כאשר האדם מפסיק להבדיל בין טוב לרע רק ברמה מסוימת? כאשר האדם מפסיק להבדיל בין טוב לרע באופן חלקי בלבד, הוא עשוי לחוות תחושות חיוביות מאוד בתחילת הדרך, מכיוון שהפסקת ההבדלה מפחיתה אצלו את הלחץ והמתח הנובעים מהקונפליקט התמידי בין הרצוי ... המציאות לא תהיה כפי שהם רוצים. לדוגמה, אדם שמרגיש רע באופן קבוע מכך שהוא משווה בין מה שיש לו לבין מה שהוא רוצה שיהיה לו, ברגע שהוא יתחיל להקטין את ההבדלה הזו, הוא ירגיש הקלה עצומה. פתאום הוא חווה שחרור נפשי, שלווה, רוגע, שמחה פנימית ואפילו אושר. מדוע? מכיוון שבעבר הוא סבל מקונפליקט בין הרצוי למצוי, ועכשיו כאשר הוא מקטין את ההבדלה, הוא כבר לא מתוסכל מכך שהמציאות אינה מתאימה לציפיות שלו. אך בהמשך מתרחשת תופעה הפוכה: לאחר תקופה שבה האדם נהנה משחרור נפשי ורוגע, הוא עלול להתחיל להרגיש ריקנות, שעמום וחוסר משמעות. מדוע? כי ככל שהוא פחות מבדיל בין טוב לרע, הוא גם פחות מתרגש ופחות נהנה מחוויות שבעבר היו ... להיות פחות מעניינים ופחות מאתגרים. במילים אחרות, ההרגשה החיובית הראשונית נעלמת, והאדם נשאר בתחושה של ריקנות, מכיוון שהוא איבד את המשמעות שנבעה מתוך ההבדלה בין טוב לרע. למה האושר והשחרור שמגיעים מהפסקת ההבדלה הם זמניים? אליעד כהן מסביר שהאושר והשחרור שמגיעים כאשר האדם מפסיק להבדיל בין טוב לרע הם זמניים בלבד, מכיוון שהם עצמם נובעים מאותה ההבדלה בין טוב לרע, אך באופן עקיף. בתחילת הדרך האדם מרגיש טוב כי הוא נפטר מהסבל שהיה קשור בהבדלה הזו, אך לאחר זמן, האושר מתחלף בתחושת חוסר עניין, כי כל רגש חיובי קשור בהכרח גם ליכולת להבדיל בין טוב לרע. לדוגמה, אדם שמפסיק להבדיל בין הצלחה לכישלון בתחילה עשוי להרגיש הקלה גדולה. הוא כבר לא סובל ... והאושר לשטחיות, כי אין יותר משמעות או עומק לחוויות. מהו המצב האידיאלי לפי אליעד כהן? אליעד כהן מבהיר שהמצב האידיאלי הוא לא להישאר במצב שבו האדם לא מבדיל כלל בין טוב לרע, אלא להגיע למצב של איזון דינמי: האדם גם מבדיל בין טוב לרע, וגם לא מבדיל בין טוב לרע בו - זמנית. משמעות הדבר היא שהאדם יכול להרגיש רגשות, ליהנות מחוויות, ולהתמודד עם החיים מתוך הבנה עמוקה שאין באמת הבדל מוחלט בין טוב לרע. לדוגמה, המצב האידיאלי הוא שאדם יכול ליהנות מהצלחה, אך אינו נחרב מכישלון, הוא יכול להרגיש אהבה, אך לא להיות תלוי בה כדי להיות מאושר. במצב כזה, האדם לא נשלט על ידי ההבדלה בין טוב לרע, אך הוא עדיין יכול לחוות רגשות וחוויות בצורה מלאה ועשירה. המטרה היא להגיע לאחדות אמיתית, שבה האדם מודע לכך שיש ואין הבדל בין טוב לרע בו זמנית. זו לא אחדות שקרית, שבה האדם מבטל את ה
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?
... וחרדות, אבל השורש האחד והיחיד שלהם הוא התפיסה של האדם לגבי טוב ורע במציאות. החרדה אינה קיימת מעצמה, אלא תלויה באופן מוחלט בדרך שבה האדם מבדיל בין טוב לרע. כל עוד יש אצל האדם הבחנה ברורה, שכלית או רגשית, בין טוב לרע, אוטומטית הוא יהיה חשוף לפחד ולחרדה. למה תפיסת הטוב והרע יוצרת פחד וחרדה? אליעד ... אופטימיות, הסתכלות על חצי הכוס המלאה, או אפילו טיפול בכדורים, אינם פותרים את הבעיה מהשורש. כל השיטות האלו רק מטשטשות ומקטינות זמנית את ההבדל בין טוב לרע, וכך הן מצליחות להפחית את החרדה לזמן קצר. לדוגמה, כאשר האדם אומר לעצמו שהכל לטובה, הוא למעשה ממזער את ההבדל בין טוב לרע ומנסה לראות גם את הרע כדבר חיובי יותר. אבל הפתרונות האלו אינם אמיתיים לחלוטין, כי הם אינם מבטלים לגמרי את תפיסת הטוב והרע, אלא רק מטשטשים אותה. ... את יכולת האדם להבחין בין טוב לרע, וכך האדם מרגיש פחות חרדה. אולם זהו פתרון זמני בלבד, כי הוא אינו משנה את הבסיס המהותי של הבעיה - עצם ההבדלה בין טוב לרע. כיצד תפיסת האחדות מבטלת את הפחדים? הדרך היחידה להשתחרר באמת מכל פחד או חרדה, לפי אליעד כהן, היא להבין ולהרגיש לעומק שהכל אחד. אם האדם היה מבין ומקבל באופן מוחלט שכל המציאות היא אחדות מוחלטת - או שהכל טוב מוחלט, או שהכל רע מוחלט - לא היה שום הבדל בין הדברים השונים במציאות ולכן לא היה לו פחד משום דבר. הפחד נוצר אך ורק במצב של נפרדות, שבו קיימים שני דברים או יותר, אחד נחשב לטוב והשני לרע. המשמעות העמוקה ... תעשה כך לא יהיה חרדות ופחדים. איך בודקים אם זה תלוי בזה? נבדוק את הדבר אם הוא לא יהיה קיים האם יישארו חרדות ופחדים. כל זמן שאדם יודע להבדיל ברמה השכלית רגשית בין טוב לרע, הרעיון הוא כל הזמן שאדם לא רוצה להרגיש רע תמיד יהיה לו פחד וחרדה. מה זה פחד? פירושו החשש להרגיש רע. אם בעולם היה רק טוב האדם ... הם מטשטשים להבחין את היכולת בין טוב לרע. ברגע שיש פירוד אדם מתחיל לפחד. הדברים בסופו של הדבר הטריקים מורידים לו את החרדה, אז יש פחות הבדל, ואם נגיד אני אופטימי גם בעצם הוא מטשטש את ההבדלים. הרעיון הוא שהצרה בפתרונות האלה שהם לא אמיתיים כי הם לא מגיעים לשורש, העניין הוא פשוט כל החרדות והפחדים כל הסוגים - שאדם עושה הבדלה בין טוב לרע. הדבר הכי רע בעולם טוב לי בדיוק כמו הדבר הכי טוב בעולם. להבין בכלל במה זה תלוי. כפי שאמרנו השורש הבעיה של החרדות והפחדים חלק מהמהות זה התשוקה ... רוצה עצם זה אוטומטית אמרת שמשהו אחר הוא פחות טוב זה אומר שאתה יוצר פחד מאותו משהו אחר. צריך לנסות להבין את המיקוד. ילדים שיש להם פחות הבדלה בין טוב לרע יש להם פחות פחדים. ככל שלאדם יש יותר הבדלות יש יותר פחדים, ההפרדות גורמות לפחדים ולחרדות. אם אדם יעמיק במה זה טוב? ומה זה רע? ולמה זה טוב? ולמה זה רע? מי החליט שזה טוב? מי החליט שזה רע? הוא יראה שהכל ...
חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות
חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות
... אותנו שיש טוב ויש רע מוחלט, ולכן בני האדם מפחדים להיות לבד כי זה נחשב לכישלון חברתי. אליעד מדגיש שהבנה עמוקה יותר יכולה לשחרר את האדם מהסבל הזה. האם באמת יש הבדל בין להיות לבד או בזוגיות? אליעד מסביר שאין באמת הבדל אובייקטיבי בין להיות לבד או בזוגיות, כי בכל מצב יש יתרונות וחסרונות. הוא משתמש בדימוי של בחירת חולצה - אין חולצה טובה או רעה באופן מוחלט, יש רק הבדלים בטעם אישי ובצרכים האישיים. כך גם בחיים: אדם שמרגיש לבד בזוגיות או מרגיש שלם כשהוא לבד, יכול להעדיף את הבדידות על פני זוגיות ולהיפך. בסופו של דבר, אליעד מבהיר שהבעיה היא לא המצב (לבד או זוגיות), אלא ההבדל שאנו יוצרים בראש שלנו בין שני המצבים. אנחנו מדמיינים תרחישים שונים בעתיד, כמו להישאר לבד או להיות בזוגיות, וחושבים שאחד מהם עדיף על השני. אך למעשה, לשני התרחישים יש יתרונות ... כך אהב אותה שהוא שרף אותה. הדוגמה הזו באה להמחיש שאפשר לראות כל מצב בדרך שונה ולשנות את הפרשנות שלנו למציאות, ובכך להפחית את הסבל. בסופו של דבר, אליעד מציין שההבדלה שאנחנו עושים בין המצבים השונים (בין יש לאין, בין לבד לזוגיות וכו) היא זו שיוצרת את הסבל, אך גם את המשחק של החיים. איך להתמודד עם פחד מבדידות? האם עדיף להיות לבד או בזוגיות? ... בדידות רגשית מה לעשות כשמרגישים לבד? איך להפסיק לסבול מבדידות? הוא ישאל את השאלות שלו על התאהבויות אחר כך אתה על זוגיות, מה השאלה? ש: אמרתי יש ויש אין ויש את ההבדל ביניהם. אליעד: בערך. ש: עכשיו אם אין את ההבדל ביניהם אז יש יש ויש אין ולא אכפת לי, אז זאת אומרת שמה שמפריע לי בכל הסיפור זה ההבדל עצמו, ההבדל עצמו זה סוג של מחשבה סוג של דעה ואני מנסה להבין את זה בשביל זה אני חוזר סוג של דעה על היש ועל האין ואם לא היה את המחשבה הזאת או הדעה הזאתי אין בעיה. השאלה עכשיו אז אני לא צריך להיפטר לא מהיש ולא מהאין אלא מההבדל הזה איכשהו קופץ לי ההבדל הזה. אליעד: הנה אמרת נכון. ש: אז עכשיו יש לי בעיה עם ההבדל עצמו שזה אותה בעיה עצמה בין היש לבין האין נכון? אליעד: אתה מתכוון להגיד שעצם זה שאתה מבדיל או לא מבדיל זה עצמו הבדל הבנו אתה בלופ אינסופי, אוקי הלאה מה את רוצה בזוגיות, כן זה עצמו הבנה גדולה זה שאתה מבין שאתה בלופ זה אומר שעכשיו יש סיכוי שאולי תתחיל פעם אחת לתפוס. ש: אני דורך על ההבדלה הזאת לא הייתה לי בעיה. אליעד: כן אבל זה עצמו הבדלה להגיד אני לא מבדיל זה עצמו הבדלה, אוקי מה השאלה שלך? ש: אני רוצה לדעת מנקודת מבט שלך מה ההבדל בין יש זוגיות לבין הלבד אין זוגיות. אליעד: הנקודת מבט שלי אומרת שזה הכל תלוי בנקודת המבט שלך, בואי נהיה פרקטיים בואי נדבר על זה אוקי מה זה זוגיות עבורך ומה זה לבד עבורך כי ... רוצה משהו אחר ממה שיש? אליעד: אני מסביר לך משהו אחר תקשיבי את נכנס לך בראש גוק שאומר אני חייבת שהמציאות תהיה ככה ולא תהיה ככה זה גוק, עכשיו הגוק הזה אומר יש הבדל בין יש לאין יש הבדל בין יש לי חברים לאין לי חברים, יש לי בריאות אין לי בריאות, יש לי חיים אין לי חיים, יש לי אין לי אוקי זה הגוק. עכשיו הגוק הזה איזה גוק גם טוב, למה הוא גוק גם טוב למה הוא גם ... בזכותו אני עושה משהו. אליעד: כי בזכותו יש חיים על פני האדמה אם היית אומרת לא משנה לי יש או אין אז לא היית עושה שום דבר לא הולכת לא באה ואם כולם היו אומרים אין הבדל בין יש לאין העולם היה נעצר שזה לא מדויק כי גם כשאין הבדל בין יש לאין העולם ממשיך לפעול, אוקי אבל זה עניין אחר. עכשיו כל זה בדימויים שלנו אז בדימויים שלנו אם אין הבדל בין יש לאין ולא משנה אם אני חולה בריאה, יש זוגיות אין זוגיות אז לא יהיה חיים לא יהיה שום בשביל מה להתאמץ וכו לכן הגוק הזה הוא גוק טוב אבל יש לו גם חסרונות שהגוק הזה גם משגע ... שלהיות לבד זאת לא בעיה אלא המחשבה שאני לא צריך להיות לבד זאתי הבעיה. אליעד: אני מסביר לך משהו להיות לבד זה טוב ורע ולהיות ביחד זה טוב ורע והבעיה זה בגלל שאתה מבדיל בין המצבים. ש: מבדיל זאת אומרת שיש לך מחשבה על הדבר הזה. אליעד: לא יש לך מחשבה שאתה מבדיל בין יש לאין יש לי חברים אין לי חברים, אני נמצא על הרצפה או נמצא על הכיסא, אני נמצא מחושמל או נמצא לא מחושמל, לא כשאתה חושב על הדבר כשאתה חושב שהוא שונה מההפך שלו. ש: שיש לי מחשבה על ההבדל ביניהם. אליעד: תראה היא יושבת פה והיא בראש יש לה שני תרחישים על החיים תרחיש אחד שבעוד עשר שנים יש לה משפחה וילדים היא מדמיינת תמונה היא משפחה וילדים תרחיש שני היא בודדה, יש ... וגם בזה יש חסרונות והנה אבל עכשיו וכל מה שיתנו לה היא גם תרצה את זה באופן חלקי והיא גם תשנא את זה באופן חלקי, אתה מבין אבל מאיפה כל הברדק נבע לה בראש כי היא מבדילה בין התמונה הזאת לתמונה הזאת. ש: ה
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
... על השכל - כלומר, להפסיק להבדיל בין יש לאין. זהו תהליך שבו צריך לוותר גם על הרצון להרגיש טוב ... - או להפסיק להשתמש בתפיסת ההבדלה, כך שלא יפריע שהחיסרון קיים. אליעד ציין שפתח את ספרו של רבי ... שכל עוד לאדם יש שכל (יכולת להבדיל בין יש לאין), הוא תמיד יראה חיסרון בכל דבר, כי בכל מציאות ... את השכל - כלומר, להפסיק את ההבדלה בין יש לאין. עם זאת, הודגש שאם לא מבחינים יותר בין יש לאין, ... ציין שכדי להשיג באמת אי - הבדלה, נדרשת ויתור מוחלט על הרצון להרגיש טוב בצורה רגילה. רק רצון ... בכל דבר שימוש בשכל ובאי - הבדלה הקשר בין שלמות לבין אלוהים אליעד: מה אתה רוצה? שאלה: לגמור ... שכל, שכל פירושו שאתה יודע להבדיל בין מה שיש לבין מה שאין. אם אתה נכנס הביתה ומבדיל בין הכורסא לפיל אז יש לך שכל. אם אתה הולך ברחוב ואתה מבדיל, פה אני ופה הוא, זה נקרא שיש לך שכל. אז בכל דבר שתסתכל עליו ... להשתמש בשכל. מה זה אומר? לא להבדיל בין מה שיש לבין מה שאין. אתה מבין מה ההשלכות של זה בכלל? אתה ... אתה מאבד פה בכלל אם אתה לא מבדיל בין יש לאין? אם לא תבדיל בין מה שיש לך לבין מה שאין לך, מה ... רוצה שלא יהיה לך, יש. אתה לא מבדיל יותר בין יש לאין. שאלה: או קי מסכים. אליעד: אבל מה זה יתן ...
התמודדות עם חרדות, התמודדות עם פחדים, לעלות על המנגל, איך באמת לא לפחד? איך באמת לצאת מחרדה? להבדיל בין יש לאין, פחד לא לפחד, הפחד שמאחורי הפחד, העד המתבונן, לשלוט ברצון
התמודדות עם חרדות, התמודדות עם פחדים, לעלות על המנגל, איך באמת לא לפחד? איך באמת לצאת מחרדה? להבדיל בין יש לאין, פחד לא לפחד, הפחד שמאחורי הפחד, העד המתבונן, לשלוט ברצון
... עם חרדות, התמודדות עם פחדים, לעלות על המנגל, איך באמת לא לפחד? איך באמת לצאת מחרדה? להבדיל בין יש לאין, פחד לא לפחד, הפחד שמאחורי הפחד, העד המתבונן, לשלוט ברצון מה זה באמת אומר לעלות על המנגל בפחד וחרדה? המושג לעלות על המנגל הוא ביטוי נפוץ שמתייחס ... האדם מתבונן לעומק בתוך עצמו, אל השכבות העמוקות של התודעה, עד שהוא מגיע לשורש האמיתי של החרדה - שהוא בעצם תמיד הפחד מלא להיות קיים, הפחד מאי - הבדלה בין יש לאין. ברגע שהאדם יבין באמת מדוע הוא מבדיל בין טוב לרע, בין רוצה ללא רוצה, בין קיים ללא קיים, הפחד שלו ייפתר מהשורש. מהו הפחד העמוק ביותר שנמצא מאחורי כל הפחדים? הפחד הבסיסי והעמוק ביותר שמאחורי כל סוגי ... מתנקזות בסופו של דבר אל החרדה העמוקה ביותר של האדם - הפחד מלא להיות קיים, לאבד את התודעה ואת תחושת העצמי. האדם מפחד להגיע למצב שבו לא יהיה שום הבדל בין טוב לרע, בין חיים למוות, בין עבר לעתיד, בין יש לאין. הוא מדגים זאת עם דוגמה חזקה: דמיינו שאלוהים מעניש אתכם בכך שכל דבר שתרצו יקרה הפוך בדיוק ממה שרציתם. ... מכיוון שלא תוכלו עוד להגדיר מי אתם או מה אתם רוצים, ותחוו חוסר קיום מוחלט. מה הפחד האמיתי שמאחורי הרצונות? הסיבה האמיתית של כל הפחדים היא שהאדם מבדיל בין שני דברים, כגון בין בריא לחולה, בין עשיר לעני, בין עבודה לאבטלה. עצם ההבדלה בין הדברים היא שורש הסבל. אם אדם היה מפסיק באמת להבדיל, הוא לא היה סובל משום דבר. אבל האדם מפחד לגלות את זה כי בעומק ליבו הוא מרגיש שאם יפסיק להבדיל בין יש לאין, הוא יאבד לגמרי את תחושת העצמי שלו ויהפוך ללא - קיים. אליעד נותן דוגמה לכך, שאם האדם לא היה מסוגל להבדיל בין יש לי כסף לאין לי כסף, לא היה לו רע משום מצב. הכאב נובע אך ורק מההבדלה. מי שיבין לעומק את עניין ההבדלה בין יש לאין, בין קיום לאי - קיום, יוכל להשתחרר לחלוטין מכל פחד וחרדה שיש לו. מה הפחד הגדול ביותר של האדם? אליעד מסביר שברמה הבסיסית ביותר, הפחד הגדול ביותר של האדם הוא הפחד ממצב שבו הוא לא יוכל עוד להבדיל בין דבר לדבר - מצב שבו לא ידע אם הוא חי או מת, אם הוא ישן או ער, אם מה שקורה עכשיו קרה בעבר או עתיד לקרות. זוהי נקודת השיא שבה האדם מאבד לחלוטין את תחושת העצמי ... את תחושת הקיום הבסיסית שלו. בסיכומו של דבר, הדרך האמיתית לפתרון מוחלט של פחדים וחרדות לפי אליעד, היא להבין לעומק את שורש החרדה כקשורה ישירות להבדלות ולתחושת הקיום הבסיסית, ולשאול את עצמך בכנות מלאה את השאלה מה באמת האמת?, עד שמגיעים לתובנה שורשית. איך להתמודד עם חרדות ופחדים? מה זה לעלות על המנגל? מהו הפחד שמאחורי הפחד? איך לשלוט ברצון? מהי הבדלה בין יש לאין? מהי התבוננות פנימית? איך להשתחרר מתחושת פחד לתמיד? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבדלה, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבדלה, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, אימון אישי ועסקי, אימון אישי למתבגרים בנושא הבדלה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 00:29:25 - wesi1