אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? ✔איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
וכאן אסביר, על 2 דרכים איך אפשרי להיעזר בי וללמוד ממני. ואסביר האם באמת צריך ללמוד ממני או שאפשרי להסתדר לבד ועוד.

כשאדם מבקש ממני יעוץ וסיוע, עליו להבין שהוא צריך להבין שיש לו 2 אפשרויות לקבל ממני עזרה והוא צריך לבחור באחת משתי האפשרויות האלו. ולכל אפשרות יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. וכמובן שאפשר גם את שתי האפשרויות ביחד, אבל צריך לבחור באיזה מינון כל אחת מהאפשרויות.

ואסביר: בעיקרון כאשר בן אדם מתייעץ איתי על איזה נושא ומבקש עזרה באיזה נושא, הוא צריך לבחור, האם הוא רוצה דגים או שהוא רוצה ללמוד לדוג. דהיינו, כאשר מישהו בא לשאול אותי שאלה, לדוגמה "איך להתמודד עם פרידה" "איך להיגמל מהתמכרות" "איזה עסק להקים" וכל כיו"ב, באפשרותו של האדם לבחור כי הוא רוצה שאני "אגלה" לו את התשובה ואומר לו מה אני חושב ומה דעתי שהוא צריך לעשות כדי להשיג מטרה כזו או אחרת. זאת אפשרות אחת. דהיינו, האדם רוצה דגים לאכול.

והאפשרות השניה היא, שהוא רוצה שאני אלמד אותו לדוג. דהיינו, שהוא רוצה שאני אלמד אותו איך לחשוב ואיך למצוא תשובה לשאלה שהוא שואל. ואיך לנתח את הסיטואציה שהוא רוצה לנתח. כאשר המיקוד יהיה לא במה הפתרון לבעיה שהוא ניצב בפניה, אלא ב איך לנתח את הבעיה שהוא ניצב בפניה.

כי כאשר בן אדם שואל אותי שאלה כלשהי, אז ברור שבדרך כלל אני אשאל אותו שאלות כלשהן, כדי להגדיר יותר טוב את מה שהוא רוצה. אבל לאחר מכן, אם אותו אדם רוצה עזרה מהירה וסיוע מהיר, אז הוא ישר ישמע ממני את דעתי, מה לדעתי הוא צריך לעשות כדי להתמודד עם הבעיה שהוא רוצה להתמודד איתה.

ובפועל, אני לוקח את המידע מהאדם, עושה לו אנליזות וחישובים כאלו ואחרים, ועל בסיס זה אני נותן לו תשובה לשאלה שלו.

ומי שמבקש עזרה, צריך לשאול את עצמו, מה הוא רוצה יותר, האם הוא יותר רוצה לקבל את התשובה לשאלה שלו, או שהוא רוצה ללמוד איך למצוא פתרון לשאלה שלו. ללמוד איך לנתח ואיך להבין את השאלה שלו, ללמוד איך לחשוב, ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות וכולי.

והיתרונות של האפשרות הראשונה היא, שזה חוסך לאדם את כל התהליך של החשיבה העצמית שלו עם עצמו. כי אני סוג של חושב במקומו. אני לוקח את המידע שהאדם מספק לי, עושה עליו כל מיני חישובים, בהתאם לשכל שלי, לצורת החשיבה שלי, לניסיון שלי וכולי, ובהתאם לזה, אני אומר לו את חוות דעתי, מה עליו לעשות, ומה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות שיש לו, ולמה כדאי לו לעשות כך או אחרת, ומה כנראה יקרה אם הוא יעשה כך או אחרת וכולי וכולי.

והיתרון המרכזי הוא, שהאדם מקבל תשובות במהירות למה שהוא רוצה לדעת, הוא לא צריך להתאמץ ולשבור את הראש ולעשות יותר מידי ניתוחים. התשובות והמסקנות מגיעות מהר.

אבל יש גם חיסרון והוא, שהאדם פחות לומד לחשוב לבד עם עצמו, להבין בעצמו איך לנתח את הבעיות שלו. כי הבעיות במהותן חוזרות על עצמן ודרכי הפתרון לבעיות השונות, די זהים. וצורת הניתוח של בעיות, די זהה אחת לשניה. לבדוק הנחות יסוד, להבדיל בין עובדה לפירוש, לבדוק מה האמת, לעשות ניתוח סיבתיות, ולהסיק מסקנות וכולי.

ולכן יש גם דרך נוספת, שהיא יותר קשה, יותר מסורבלת, יותר ארוכה, יותר מתסבכת, יותר מסחררת, שהיא הדרך שבה האדם לומד לחשוב. דהיינו, במקום שמישהו ירים במקומך את המשקל הכבד, אז אתה צריך להתאמץ להרים את המשקל הכבד, ובצורה נכונה כמובן. כי מי שינסה ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן.

וזה אומר, שכאשר האדם שואל אותי שאלה, יש לו אפשרות להגדיר מראש, שלא מעניינת אותו התשובה לשאלה שלו, ושלא אכפת לו מה התשובה לשאלה שלו. אבל כן מעניין אותו איך הגיוני לנתח את השאלה שלו.

ואז המיקוד הוא, בללמוד איך לחשוב, ללמוד לקחת את השאלה ולחלק אותה לחלקים, לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לזהות איזו הנחת יסוד היא עובדה ואיזו הנחת יסוד היא פירוש, ללמוד לעשות ניתוח סיבתיות, ללמוד לנתח לחשוב ולהסיק מסקנות. ואז בדרך הקשה, דהיינו, בדרך הארוכה והקצרה, כך האדם לומד יותר מהר ללמוד ללכת לבד. כי הפוקוס זה להעביר את המאמץ המחשבתי אל האדם עצמו, שילמד לחשוב באופן עצמאי.

ומה החיסרון של האפשרות השניה? החיסרון הוא, שהאדם יכול לצאת יותר מבולבל, האדם יכול לצאת עם יותר ספקות מאשר קודם, האדם אולי לא יקבל תשובה לשאלה שלו ואולי יהיו לו עוד יותר שאלות בטווח הקצר. אבל בסך הכל, האדם לומד ללכת באופן עצמאי.

אם אתה רוצה להרים 100 קילו, או שתתחיל ללמוד להרים קילו ואז מתישהו אולי תרים מאה קילו, או שמישהו אחר ירים בשבילך את המאה קילו ואז פחות תתקדם ביכולת שלך להתמודד לבד.

ובאופן כללי אני אומר, שהרצון לנתח נכון את השאלה, יותר מאשר למצוא תשובה לשאלה, הוא חשוב ביותר באופן כללי. הרצון להבין את האמת לגבי השאלה, בלי קשר לרצון למצוא תשובה לשאלה, הוא קריטי ביותר, כאשר כן רוצים למצוא תשובה לשאלה. וזה כמובן נושא אחר.

ובהקשר של לקבל ממני יעוץ, כמובן שהאדם יכול לבחור שגם וגם. הוא גם רוצה לפעמים את התשובה שאני חושב שהכי מתאימה עבורו, אבל הוא גם רוצה לפעמים ללמוד לחשוב באופן עצמאי, באמצעות הכוונה. אבל אז, המיקוד הוא בללמוד לחשוב ולא בלקבל תשובה לשאלה.

ואני אוסיף, באפשרות השניה שהאדם רוצה ללמוד איך לחשוב באופן עצמאי, למה בעצם שהוא ירצה בכלל להתייעץ איתי על משהו ולמה שהאדם לא ישב עם עצמו ושילמד לחשוב לבד באופן עצמאי?

והתשובה היא: שכל מה שאני יכול ללמד מישהו, כל דבר שכזה האדם יכול גם ללמוד לבד, בלעדי מתוך עצמו בלבד. למעט דברים שקשורים לניסיון ושאינם תלויים בשכל. לדוגמה, אני לא יכול ללמוד לבד סינית, בלי סיני שילמד אותי סינית. כי מדובר כאן על משהו שתלוי בזיכרון, בדמיון, בניסיון, ולא מדובר על משהו שתלוי בשכל ובהיגיון. לדעת ששולחן בסינית קוראים לזה X, זה לא משהו של שכל אלא של ניסיון.

ולכן את הניסיון שיש לי, לא כל אחד יכול ללמוד לבד. וגם אני לא יכול לדעת עם השכל שלי, את כל הניסיון שיש לדוגמה לרופא עיניים מומחה וכולי וכולי.

אבל ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לנתח דברים, ללמוד להסיק מסקנות, ללמוד לפתח את השכל, את כל זה, כל אחד יכול ללמוד לבד מעצמו, בלי שום סיוע חיצוני כלשהו של מישהו כלשהו.

אז מה ההבדל בין אדם שמנסה ללמוד ולפתח את השכל באופן עצמאי, לבין אדם שלדוגמה בוחר ללמוד איתי לפתח את השכל שלו?

והתשובה היא, שמצד האמת האדם יכול ללמוד הכל לבד. אלא שאם האדם ינסה ללמוד לבד להרים משקל כבד, זה מגדיל את הסיכוי לכך, שתוך כדי תהליך הלמידה הוא ייפצע וינסה להרים יותר מידי משקל בצורה לא נכונה וכיו"ב. ואז זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יפצע ולא ירצה להמשיך להתאמן וכולי. כמו בסיפור של 4 נכנסו לפרדס וכולי.

במובן שכאשר האדם לומד לחשוב לבד, יש כאן המון תהליכים. וצריכים לדעת לעשות אותם בצורה נכונה ומדורגת לפי רמת קושי. ומי שיקפוץ מהר מידי רחוק מידי, עלול להיתקע להתייאש ולפרוש.

או לדוגמה בן אדם שינסה ללמוד להמציא מכשיר חשמלי, באופן עצמאי. תאורטית ועקרונית זה אפשרי. אבל זה מגדיל את הסיכוי, לכך שהוא יתחשמל בדרך...

לדוגמה העניין של למצוא הנחות יסוד, ברמת העיקרון כל דבר אפשרי לפרק אותו, עד לרמה של מי אמר שיש הבדל בין יש לאין, ולהטיל ספק בחושים וכולי וכולי. אבל כאשר אדם לומד לחשוב, הוא לא צריך לרוץ הרחק מידי, אלא הוא צריך בתור התחלה ללמוד לזהות, באיזה הנחות יסוד להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק. מה כן אפשרי להניח כעובדה ומה להגדיר את זה כפירוש.

כי אם לא, אז האדם עשוי להגדיר את הכל כפירוש. שזה נכון במובן מסוים, שהכל זה רק פירוש. אבל זה למתקדמים של המתקדמים. ומי שיתחיל שם, להגדיר את הכל כפירוש, הוא תוך שניה ילך לאיבוד. וצריכים לדעת בהתחלה, מה להגדיר כפירוש ומה להגדיר כעובדה. ויש רמות של עובדה ופירוש וכולי.

ולדוגמה הנושא של ניתוח סיבתיות, שצריך לנתח 4 שאלות, את הסיבה, את התוצאה, את הקשר בין הסיבה לתוצאה ובין התוצאה לסיבה. אבל צריכים לדעת מאיפה להתחיל להתמקד, כדי לא ללכת לאיבוד.

וכאשר בן אדם מנסה לאתר הנחות יסוד של רעיון, הוא צריך לדעת איך לסדר את הנחות היסוד בסדר נכון. ועד היכן לפרק את הנחות היסוד ומה לא להגדיר כהנחת יסוד, אלא לקבל את זה כאמת מוחלטת שאינה הנחת יסוד.

וכאשר לומדים לחשוב לבד ובאופן עצמאי, מאוד קל ללכת לאיבוד ולהתייאש. או לחשוב שאתה חכם, למרות שאתה בדרך לבית המשוגעים. והמון אנשים משתגעים ומתחרפנים, כי הם מנסים להיות חכמים, מנסים להטיל ספק, מטילים ספק בצורה לא נכונה, מטילים ספק באופן חלקי, מטילים ספק במשהו שהוא מחויב ולא מטילים ספק במשהו אחר שהוא אפשרי. ואז האדם הולך לאיבוד, מתחרפן וכולי.

ולכל אדם יש גם הטיות קוגניטיביות במקביל לזה שהוא מחפש את האמת לבד. ובכל דבר יש סם חיים וסם המוות. וההטיות הקוגניטיביות של האדם, והפחדים שלו וכולי, מטים את המוח של האדם לחפש את האמת. והאדם מחפש את האמת, באמצעות השכל של עצמו, שהוא עצמו לא מספיק מכויל.

וזה מגדיל את הסיכוי שהאדם ישתבש וכולי. ואם האדם במקרה גם צורך סמים תוך כדי, ואם האדם גם לומד במקביל קבלה / תורת הנסתר / רעיון כזה או אחר, הוא עשוי לעשות מיקס שלם וכאוס שלם בתוך המוח של עצמו וללכת לאיבוד.

ולכן אני חוזר שוב, מצד האמת, לפתח את השכל במאה אחוז, בצורה מושלמת, כל אחד יכול לבד במאה אחוז. אבל זה מגדיל באופן די גבוה את הסיכוי לכך שהאדם יישבר ויתייאש. ולכן כאשר האדם עושה את זה עם הכוונה שלי לצורך העניין, אז זה מגדיל את הסיכוי שהוא יתקדם בלי להתייאש.

כי אני מסביר לו, איך לנתח דברים ובמה כן להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק וכולי. כאשר כמובן שבעתיד האדם יצטרך באופן עצמי, להטיל ספק גם בכל מה שהוא למד ממני והוא יצטרך לבדוק עם האמת של עצמו, את הכל כולל הכל בלי שום הטיה חיצונית כלשהי. אבל בהתחלה, זה נותן לאדם איזה בסיס ואיזה כיוון מחשבתי להתקדם ולא לעשות לעצמו כאב ראש, שלא מחויב לעבור אותו בהתחלה.

וכמובן אני אוסיף, שללמוד ממני איך לחשוב בהיגיון, זה הכל בהנחה שאני יודע לחשוב בהיגיון ושאני יודע ללמד לחשוב בהיגיון. וגם זאת הנחת יסוד וכולי. אבל בטוח נכון, שאני מלמד את האדם לחשוב בצורה מסוימת. האם היא חשיבה הגיונית או לא, זאת שאלה אחרת.

לסיכום: כשאדם שואל אותי שאלה, הוא יכול או לבחור לרצות לקבל תשובה כמה שיותר מהר לשאלה שלו, על בסיס דעתי וכולי, או לבחור ללמוד ממני איך לחשוב ואיך לנתח את המצב שלו, בלי קשר למה התשובה לשאלה שלו ולמתי שהוא יקבל תשובה לשאלה שלו.

בנוסף, בן אדם יכול לפתח את השכל לבד, בלי שום סיוע כלשהו, אבל ידע של מישהו אחר, לא בהכרח שאפשרי להשיג באופן עצמאי. החיסרון בלנסות לפתח את השכל לבד, הוא בכך שזה מגדיל את הסיכוי שהאדם יעשה את זה בצורה לא נכונה, יפצע נפשית ויפרוש לבית המשוגעים וכולי.
לבדוק את הנחות היסוד קשר בין הסיבה לתוצאה דגים בחירה להפוך את הפירושים לעובדות איזה עסק התמודדות לשאול את עצמך אימון המוח להבדיל ללמוד 2 דרכים לקבל יעוץ 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן 2 שיטות 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן eip איך להבדיל בין עובדה לפירוש איך להבדיל בין פירוש לעובדה איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסיק מסקנות איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מאליעד איך ללמוד מאליעד כהן איך למצוא איך למצוא תשובות איך למצוא תשובות לשאלות איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לקבל איך לקבל יעוץ איך לקבל יעוץ מאליעד כהן איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן אליעד כהן ביקורת אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן ביקורת ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן ביקורתיות דרכים לקבל יעוץ דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן האם כדאי ללמוד מאליעד כהן האם ללמוד מאליעד כהן האם לקבל האם לקבל יעוץ מאליעד כהן הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היגיון המלצה המלצה על אליעד כהן המלצות הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יועץ יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יעוץ כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לבד להבדיל להבדיל בין עובדה לפירוש להבדיל בין פירוש לעובדה להיות יותר חכם להסיק מסקנות להפוך את העובדה לפירוש להפוך את העובדות לפירושים להפוך את הפירוש לעובדה להפוך את הפירושים לעובדות להפוך עובדה לפירוש להפוך פירוש לעובדה להציג עובדה כפירוש להציג פירוש כעובדה לחשוב לחשוב בהיגיון לחשוב לבד באופן עצמאי ללמוד ללמוד איך להסיק מסקנות ללמוד איך למצוא תשובות ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות ללמוד לחשוב ללמוד לחשוב בהיגיון ללמוד לפתח את השכל ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד למה ללמוד מאליעד למה ללמוד מאליעד כהן למה לפתח את השכל למידה למצוא למצוא תשובות למצוא תשובות לשאלות לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לקבל לקבל יעוץ לקבל יעוץ מאליעד כהן לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאיפה השכל של אליעד כהן מה אפשר ללמוד מאליעד כהן מה ללמוד מה ללמוד מאליעד כהן מורה רוחני מורים רוחניים מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מסקנה מסקנות מצא את ההבדלים עובדה עובדה או פירוש עובדה או פרשנות עובדה ופירוש עובדה כפירוש עובדה לפירוש עובדה מול פירוש עובדה פירוש עובדות עובדות או פירושים עובדות ופירושים עובדות לפירושים עובדות מול פירושים עובדות פירושים עצמאות עצמאי פירוש פירוש או עובדה פירוש ועובדה פירוש כעובדה פירוש לעובדה פירוש מול עובדה פירוש עובדה פירושים או עובדות פירושים ועובדות פירושים לעובדות פירושים מול עובדות פירושים עובדות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרשנות או עובדה קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן רוחני רוחניות רמות של עובדה רמות של עובדה ופירוש שאלה שאלות שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן שיטות שיטות ללמוד מאליעד כהן שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיטת eip שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן תלות תלות במורה תלות במורה רוחני תלותיות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה תשובות תשובות לשאלות
להיות אליעד כהן, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן, רוחניות, לזרוק את השכל, רבי נחמן מברסלב, הכל תלוי רק במורה שלך, הכל תלוי רק בך, אפלטון, אריסטו
להיות אליעד כהן, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן, רוחניות, לזרוק את השכל, רבי נחמן מברסלב, הכל תלוי רק במורה שלך, הכל תלוי רק בך, אפלטון, אריסטו
... אליעד כהן, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן, רוחניות, לזרוק את השכל, רבי נחמן מברסלב, הכל תלוי רק במורה שלך, הכל תלוי רק בך, אפלטון, אריסטו האם אפשר להגיע להארה רוחנית בלי עזרת מורה רוחני? אליעד כהן מסביר שיש אנשים הטוענים כי הם יכולים להגיע להארה רוחנית ללא עזרת מורה, אך לטענתו הדבר אינו נכון באופן מוחלט. אליעד מתאר מצב שבו אדם מבקש קח אותי לשם, כלומר, למקום של הארה או שלמות, ובעצם כך מעביר את האחריות מהמקום שבו הוא נמצא אל המורה. אליעד אומר שמצד אחד יש היגיון שאדם ירצה לקבל עזרה, אך מצד שני, האחריות בסופו של דבר חייבת להיות שלו בלבד. הוא ממחיש זאת באמצעות דוגמה של אדם שמעדיף לקבל מים מוכנים לביתו במקום ללכת לבאר בעצמו. כך גם ברוחניות, ישנם אנשים שנמנעים מלהגיע למפגשים בטענה שהם רוצים לחקור לבד, אך עדיין מעדיפים לצרוך מוצרים מוכנים בחיים, כגון לחם או חשמל. האם יש יתרון להשתתפות במפגשים עם אליעד כהן? לפי אליעד כהן, בהחלט יש יתרון להשתתפות במפגשים הרוחניים, משום שבמפגשים אלו מתרחשת התבוננות מעמיקה שאין באפשרות האדם לבצע בביתו לבד. הוא טוען שבבית קיימת נטייה להישאר באותה התבוננות מוכרת ונוחה, בעוד שבמפגשים ניתן להגיע לתובנות חדשות ולמקומות עמוקים יותר ... שלמרות שבסוף הדרך הרוחנית האדם יצטרך לבדוק הכל בעצמו ללא תלות במורה או במקור חיצוני אחר, הרי שעד לאותו שלב מתקדם, נדרשת השתתפות פעילה ומעורבות בתהליך לימוד מודרך כדי להעמיק ... עצמית מוחלטת. למה צריך לזרוק את השכל לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מביא את ההסבר של רבי נחמן מברסלב לגבי הצורך לזרוק את השכל. רבי נחמן טען שכדי להתקרב באמת לצדיק ולהגיע למקום רוחני גבוה, יש להיפטר מכל שכל עצמאי שיש לאדם. אליעד מתאר דוגמה בה אדם חולם שנופלות לו השיניים, רבי נחמן מפרש לו שהכוונה היא לזריקת החוכמה העצמית שלו. כלומר, השיניים שנופלות ... לחלוטין באופן שיהפוך את האדם לטיפש, אלא לזרוק רק את השכל העצמאי והמצומצם שיש לאדם, זה שמגביל אותו מלהגיע לתובנה עמוקה יותר. כיצד ניתן לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? לפי אליעד כהן, אדם שלא הגיע לסוף הדרך הרוחנית, אינו יכול באמת לדעת אם מורה אחר הגיע לשם או לא. הוא יכול לשער השערות בלבד, אך לעולם לא לדעת בוודאות. אליעד מציג שלוש אפשרויות: או שהתהליך הרוחני תלוי לחלוטין באדם עצמו, או שהוא תלוי במורה בלבד, או שהוא שילוב של שניהם. אליעד מציין שהרבה אנשים בטוחים שהארתם תלויה במורה מסוים, וזה לא תמיד מדויק. לפעמים האדם משקר לעצמו בכך שהוא מאמין לחלוטין שאינו יכול להגיע לבד, ומנגד, לפעמים האדם משקר לעצמו כשהוא חושב שהוא יכול לעשות זאת לבדו ללא שום סיוע. האם ההגעה להארה מחייבת עזרה מבחוץ או שאפשר לעשות זאת לבד? אליעד כהן מדגיש כי בסופו של דבר, האדם צריך לקחת אחריות מלאה על עצמו ועל ההגעה שלו לאותה הארה מוחלטת. הוא ... התשובה בעצמו ולא מוכן להסתמך על אף אדם אחר או אף אלוהים. לפי אליעד, אם אדם יתחייב לחיפוש העצמי הזה באופן מוחלט ובלתי מתפשר, הוא יגיע לתכלית המבוקשת. מצד שני, הוא מדגיש שאם לאדם יש ספקות או חוסר ביטחון לגבי היכולת שלו לעשות את הדרך לבד, עליו להשתמש בכל האמצעים הזמינים לו, כולל ספרים, מורים ומפגשים, ולהתחייב לתהליך באופן מלא. האם כדאי ללמוד מספרי חוכמה של אחרים כמו אפלטון ואריסטו? אליעד כהן מסביר שאין מניעה ללמוד ספרים של פילוסופים כמו אפלטון או אריסטו, אם האדם מרגיש שיש בהם חוכמה או תועלת. הוא טוען שאם ...
כתות, הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים
כתות, הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים
... הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים מהי כת, ומדוע אנשים מפחדים להיות בכת? אליעד כהן מסביר תחילה מהי בכלל כת. הוא אומר שכת היא בעצם מונח שמשמש לתיאור קבוצה ... מתאר מצב שבו קבוצה מסוימת גורמת לתלות רגשית או נפשית. הסיבה שכת נתפסת כדבר שלילי היא משום שהיא מגבילה אותך, ויוצרת חיץ ... לשאול שאלות, ומפחד לנהל דיון פתוח. אליעד מדגים זאת כאשר הוא אומר שאם ניגשים לאנשים שנמצאים בכת ושואלים אותם שאלות המנוגדות ... הסימן לכך שמדובר בכת הרסנית היוצרת תלות רגשית ונפשית. מדוע דווקא הדרך של אליעד כהן היא ההפך מכת? אליעד כהן טוען שדווקא המקום שבו הוא מלמד, הדרך שלו, היא הדרך הכי פחות כתתית שיש. ... לכך היא שבניגוד למקומות אחרים, אצל אליעד אנשים דווקא נעשים חופשיים יותר, הם לא חוששים לשאול שאלות, לא מפחדים לדבר עם אחרים ולא מגלים התנגדות לשמוע רעיונות אחרים. אליעד מדגיש שהמטרה שלו היא לשחרר אנשים מתלות, לא לגרום להם לתלות נוספת. הוא אינו מעודד לאמץ רעיון מסוים או אמונה מסוימת בצורה עיוורת, אלא להיפך, ... היא אנטי - כת: לא רק שהיא לא יוצרת תלות, אלא היא מעודדת את האדם להשתחרר מכל תלות רעיונית או אמונית. כך, במקום להיות מוגבלים מחשבתית, האנשים שמגיעים אליו חווים ... האם כת יכולה להיות גם דבר חיובי? אליעד מסביר שלמרות הקונוטציה השלילית, אפשר להסתכל על המושג כת גם בצורה חיובית מסוימת. ... החיצוני, והחופש שלך נפגע משמעותית. אליעד מתאר כאן מצב פרדוקסלי: מצד אחד כת נותנת לך הרגשה שאתה מוגן, אך מצד שני, ההגנה הזו ... ביכולת שלך להתמודד עם החיים. מדוע הדרך של אליעד היא הכת הכי קשה בעולם? אליעד כהן אומר שדווקא הדרך שלו נחשבת לכת הכי קשה בעולם, כי בשאר הכתות תמיד קיימת ... ומורכב של יציאה. לעומת זאת, הדרך שאליעד מלמד - אי אפשר לעזוב אותה אחרי שהאדם באמת הבין את המהות שלה. כי ברגע שהבנת את צורת ... לתמיד. אם תפסת פעם אחת את העיקרון שאליעד מלמד, כבר אי אפשר להתנתק מזה. אי אפשר לברוח, מכיוון שזו לא אמונה חיצונית שאפשר ... משהו שהבנת באופן פנימי לחלוטין. מה ההבדל בין אמונה לבין הבנה פנימית? אליעד מחדד נקודה זו ואומר שיש הבדל בין להאמין במשהו, לבין להבין אותו באמת. הוא נותן דוגמה אישית לכך שהוא אומר לאנשים ... - זו הבנה שנמצאת איתך כל הזמן. לדברי אליעד, אם אנשים באמת היו מצליחים להבין ולהפנים את הרעיונות שהוא מעביר, מצבם היה משתפר ... שזו לא אמונה אלא הבנה אמתית וחופשית מתלות. סיכום הרעיונות העיקריים: כת היא מצב שבו קיימת תלות רגשית ונפשית עמוקה. אליעד כהן מלמד דווקא להשתחרר מ
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
... הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית איך הסביבה משפיעה על האדם והאם זה תמיד חיובי? אליעד מסביר שלסביבה יש השפעה מכרעת על האדם, בין אם הוא מודע לכך ובין אם לא. לדוגמה, אם אדם דובר עברית, זה משום שהסביבה ... אחרת. אפילו קריאת ספר או צפייה בחדשות הן סוג של סביבה, משום שמה שאדם קולט או שומע הופך לחלק מהסביבה הפנימית שלו ומעצב את מחשבותיו. האם תמיד כדאי לבחור בסביבה חיובית? אליעד מדגיש שכל החלטה לגבי הסביבה חייבת להיות תלויה במטרה הסופית. למשל, אם המטרה היא להיות שמח, אז סביבה שבה אנשים שמחים בהחלט יכולה לעזור לאדם להיות שמח יותר. אם הסביבה ... רק את הרע, באופן טבעי הוא יתקשה יותר להיות שמח. עם זאת, אם המטרה היא להגיע למצב שהאושר מגיע מתוך האדם עצמו, אז הסביבה החיובית הזאת יכולה להפוך לבעיה, כי האדם מפתח תלות בסביבה הזאת. במצב זה, כשהסביבה תיעלם או תשתנה לרעה, האדם יאבד את האושר שלו. מה זה אומר שהאושר צריך לבוא מתוכך? אליעד מסביר לעומק שהאושר הפנימי האמיתי צריך להגיע מתוך האדם עצמו, ולא מתוך סביבה חיצונית כלשהי. כשהוא אומר מתוך האדם, ... למצב שגם אם הוא יהיה בסביבה שלילית, שבה אנשים מזלזלים בו, מבקרים אותו או מתייחסים אליו באופן שלילי, הוא עדיין ירגיש טוב עם עצמו. להיות מאושר מתוך עצמך אומר שהאושר אינו תלוי בשום גורם חיצוני - לא בחברים, לא במשפחה, לא בכסף או בהצלחה חיצונית כלשהי. מה הבעיה בסביבה שיוצרת תלות? אליעד מסביר בפירוט שישנן סביבות שבהן האדם תלוי מאוד בגורם שמוביל את הסביבה, כגון מורה רוחני, רב או מנהיג כלשהו. בסביבות כאלו, אותו אדם בראש הסביבה מפיק תועלת רבה מכך שהאנשים סביבו תלויים בו. הוא מרגיש טוב יותר, חזק יותר ובעל ערך. אבל הבעיה היא שזה יוצר תלות גדולה מאוד בקרב האנשים שסביבו. לדוגמה, אדם שתלוי במורה הרוחני שלו יתקשה מאוד להסתדר לבד, ויהיה חייב תמיד לחזור לאותו אדם או לאותה סביבה כדי להרגיש טוב. אליעד מתאר זאת כמצב שבו נותנים לך אוכל רק אם אתה בתוך הכלא - כלומר, נותנים לך משהו חיובי, אבל רק במסגרת מסוימת, שיוצרת תלות . ברגע שאתה יוצא מהמסגרת, אין לך כלום, ולכן למרות שהסביבה נותנת לך תמיכה, היא גם פוגעת בך בכך שאתה לא מסוגל להתמודד לבד. כיצד אליעד מגדיר סביבה טובה באמת? אליעד טוען שסביבה טובה באמת זו סביבה שמאפשרת לך לצמוח ולהתפתח, אך גם מעודדת אותך להגיע למצב שבו אתה כבר לא תלוי בה. זוהי סביבה שמטרתה לעזור לך להיות עצמאי לחלוטין, כך שתוכל למצוא את כל מה שאתה מחפש בתוכך, גם בלי להיות תלוי במישהו או במשהו חיצוני. לדוגמה, אדם עצמאי אמיתי הוא כמו אלוהים שמתואר כישות שלא זקוקה לאיש סביבו כדי להרגיש שלם או מאושר. בניגוד לכך, בסביבות אחרות, כגון הדת היהודית או קבוצות רוחניות שונות, תמיד יש היררכיה - אלוהים, משה, רבנים, ואז האדם הפשוט. ההיררכיה הזו מייצרת תלות ברורה, והאדם לעולם לא יכול להגיע לאלוהים לבד. הוא תמיד תלוי באחרים, וכך גם אם הוא מתקדם, הוא לא באמת עצמאי או חופשי. מה ההבדל בין סביבה תומכת לסביבה שמקדשת תלות? אליעד מבחין באופן ברור בין שני סוגי סביבות: סביבה תומכת אמיתית - סביבה שעוזרת לך להתפתח, ומכינה אותך לעצמאות מלאה. זו סביבה שמטרתה לעזור לך לגלות את הכוח הפנימי שלך, כך שלא תהיה תלוי בה בעתיד. סביבה שיוצרת
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
... יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה מה המשמעות כשהתלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני? כאשר תלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני שלו, הדבר לא בהכרח מעיד על בעיה או כשל בתקשורת. לעיתים דווקא חוסר ... מתחיל להתקדם רוחנית. אליעד מסביר, שכאשר תלמיד חושב שהוא מבין לחלוטין את דבריו של המורה, הוא ... המציאות שלו. מה ההבדל בין תלמיד לבין אדם שלומד ממורה רוחני? יש הבדל גדול בין תלמיד לבין אדם שבוחר ללמוד מידע ממורה רוחני. אליעד מדגים זאת כך: אם אדם מתייחס למורה שלו כאל מקור הידע ... אדם כזה נקלע למצב של תלות רוחנית במורה, וכאשר המורה ישנה את דבריו, התלמיד ירגיש אבוד, מבולבל ... זאת, אדם שרק לומד ממורה רוחני מידע, לא מפתח תלות. הוא רואה במורה מקור אחד בלבד מתוך כמה מקורות מידע אפשריים, ובוחן ... את נכונות הדברים. אליעד מסביר שבמצב זה, אם המורה ישנה את דעתו, התלמיד יוכל בקלות להחליט האם לקבל את המידע החדש או לא. התלות נוצרת כאשר האדם אומר: זה המורה שלי, ומזדהה איתו באופן מלא. למה ... מפסיקים להבין את המורה הרוחני הקודם? אליעד מסביר מצב נוסף שבו התלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני, לא בגלל בעיה אצלו, אלא מכיוון שהתפיסה של התלמיד השתנתה והוא כבר לא מצליח לקבל את הדברים כמו בעבר. אליעד נותן כדוגמה את האמונה באלוהים: אם בעבר אדם הצליח להרגיש ולהאמין ... לא מצליח להרגיש שזה הגיוני, זה אומר שהתפיסה שלו השתנתה. הרעיון כבר לא מסתדר לו, והוא מרגיש ... כבר לא נתפס אצלו כהגיוני. כמו שאדם מבוגר לא מצליח להזדהות עם ילד שמתקשה לעשות משהו פשוט, ... לחזור אחורה להבנת המורה הרוחני הקודם, כי הוא התפתח למקום אחר בתפיסתו. מהו הסיכון באמונה מוחלטת במורה הרוחני? אליעד מזהיר מכך שכשאדם הופך להיות תלוי במורה הרוחני ומאמין באופן מוחלט בכל מה שהוא אומר, הוא למעשה ... אומר להבין רעיון לפי אליעד? אליעד מגדיר את ההבנה לא רק כהבנה שכלית של רעיון, אלא גם ... יכול לתאר את הרעיון. אליעד מביא כדוגמה את האמונה באלוהים: אם אדם לא מצליח להרגיש באמת שאלוהים ...
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
... אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני איך אפשר לדעת למה התכוון אדם שכתב ספר או נתן הוראות? כאשר אדם קורא ספר, מקשיב להרצאה, או מקבל הוראות כלשהן, מתעוררת השאלה: איך אפשר לדעת למה באמת התכוון הכותב או הדובר?. אליעד כהן מדגיש ששאלה זו רלוונטית לכל תחומי החיים - בין אם מדובר בספרים של רבי נחמן מברסלב, סרטוני וידאו שלו עצמו, הוראות של אלוהים או אפילו כל אינטראקציה יומיומית פשוטה. על פי אליעד, הבעיה היא שברוב המקרים לא ניתן לדעת בוודאות למה בדיוק התכוון האדם. תמיד קיימת האפשרות שאולי הוא אמר את הדברים בציניות, מתוך כוונה נסתרת, או סתם כבדיחה, ... כוונות הכותב או הדובר? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא שבדרך כלל אי אפשר באמת לדעת למה בדיוק התכוון האדם. לדוגמה, כאשר רבי נחמן מברסלב כותב משהו בליקוטי מוהרן, הקורא לא יכול לדעת בבירור ... סמלי, הומוריסטי או נסתר. אליעד כהן נותן דוגמה נוספת של הוראות מאלוהים: אם אלוהים נותן לך תורה או הוראה מסוימת, כיצד אפשר לדעת אם הוא מתכוון ברצינות או שמא בוחן אותך? לדוגמה, אם נאמר ... למרות האיסור המוצהר? אליעד מסביר שתמיד ישנן אפשרויות רבות לפרש כל כוונה, ולכן אף פעם אי אפשר להיות בטוח לחלוטין. האם חזרתיות על רעיון מעידה על הכוונה האמיתית שלו? אליעד מתייחס גם לרעיון שחוזר על עצמו פעמים רבות. לכאורה, כשאדם כותב או אומר דבר מסוים פעמים רבות, זה יכול להצביע על כך שהוא באמת מתכוון לכך. אבל אליעד מסביר שזה לא מחייב. יכול להיות שאדם חוזר על דבר פעמים רבות דווקא מתוך כוונה לבלבל, להטעות או אפילו לבדוק את המאזין. לדוגמה, אדם יכול להגיד אלף פעמים אל תעשה ... או רב - משמעיות? אליעד נותן דוגמה נוספת על משפט מעורפל: אם אתה רוצה להגיע לאמת, שחרר את המחשבות שלך. משפט כזה, לדבריו, יכול להתפרש באלפי דרכים שונות. כל אדם יכול לקחת את המשפט ... למה שהוא חושב שנכון. אליעד מסביר שבעצם הפרשנות האישית שלך למשפט מגיעה קודם כל מהנחות יסוד שקיימות אצלך, ואתה למעשה משליך אותן על מה שנאמר. השאלה נשארת פתוחה: האם זה באמת מה שהמשורר או ... התכוון הכותב או הדובר? אליעד מדגיש שבסופו של דבר, אין באמת דרך ודאית לדעת למה בדיוק התכוון המשורר, הדובר, או אפילו אלוהים. מכיוון שלא ניתן לדעת את הכוונות האמיתיות של אחרים בצורה ודאית, ... או שזה הרעיון שהאדם שמע מאליעד והשליך אותו על מה שהוא קרא במקום אחר. אליעד מסביר שלמעשה לעיתים קרובות אנשים מגלים רעיון במקום אחר רק משום שהם כבר שמעו אותו אצלו קודם, אבל לא בגלל שהרעיון היה באמת קיים בצורה ברורה בטקסט המקורי. למה ... אחרים? הנקודה המרכזית שאליעד מציג היא שתמיד קיים ספק לגבי כוונותיהם האמיתיות של אחרים. לדבריו, כל אמירה יכולה להיות מובנת במספר דרכים שונות, ולכן אין אף פעם יכולת לדעת את הכוונות בוודאות ... כיצד הוא יפעל. לכן אליעד מציע שהאדם יהיה מודע לכך שכל מה שהוא חושב שהבין הוא פרשנות שלו, ושלעולם לא ניתן להיות בטוח לחלוטין שזו אכן הייתה הכוונה האמיתית של המשורר, של הכותב, או של הדובר. אליעד מציע להתייחס לכל דבר בערבון מוגבל, מתוך מודעות לספק, ולהשאיר תמיד פתח לכך שההבנה שלך לא בהכרח משקפת את הכוונה האמיתית של האדם שכתב או אמר את הדברים. איך לדעת ... איך לדעת למה התכוון אליעד כהן? האם אפשר לסמוך על מורה רוחני? איך לפרש נכון ספרים? האם יש אמת אחת להבנת כוונות? ...
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
... חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית? האם אדם באמת זקוק למנטור או גורו כדי להצליח בחיים? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשאלה האם כל אדם חייב מנטור, גורו או יועץ על מנת להצליח ולהתפתח בחיים. התשובה של אליעד היא חד משמעית - לא, אין הכרח בכך. הוא מסביר כי הרבה אנשים מחפשים מנטור רק כאשר הם נתקלים בקשיים בדרך למטרותיהם, אך אין צורך בעזרה חיצונית על מנת להצליח. כל אדם, לפי אליעד, יכול להגיע להישגים עצומים בכוחות עצמו. מהו המיתוס של הצורך במנטור? האמונה הרווחת היא שכולם זקוקים למנטור, כי כל מי שהצליח עבר דרך הדרכה חיצונית. אלא שלדבריו, יש אנשים שהצליחו בזכות עבודה קשה, למידה עצמאית וניסיון אישי, ללא כל צורך במנטור. אנשים רבים, כשנתקלים בקושי, פונים למנטור בהנחה שזהו הצעד הנכון, אך האמת היא שמניפולציות רבות מעורבות בכך. שני סוגים של גורואים אליעד מציין שישנם שני סוגים עיקריים של מנטורים: הסוג הראשון אלו שהצליחו בתחום מסוים ומעבירים את הידע שלהם לאחרים. דוגמה לכך היא אדם כמו ביל גייטס, ... שמנטורים עושים מנטורים רבים משתמשים במניפולציות כדי לגרום לאנשים להאמין שהם חייבים את ההדרכה שלהם. אליעד מציין שכאשר מנטורים אומרים כולם עשו את זה, גם אני עשיתי זאת, אני השקתי הרבה כסף במנטורים, הם משדרים את המסר שההצלחה תלויה בהם בלבד. הם מנסים ליצור תחושת תלות אצל תלמידיהם, גורמים להם להאמין שאין להם סיכוי להצליח בלי הדרכה חיצונית. התוצאה היא מניפולציה פסיכולוגית שבה התלמידים מרגישים שהם חייבים את המנטור. האמונה האמיתית: כל אחד יכול להצליח בכוחות עצמו העובדה היא שאין שום צורך במנטור או גורו כדי להצליח. כל אדם, כולל אלה עם בעיות נפשיות קשות, יכול להבין ולהתפתח בעצמו באמצעות התבוננות פנימית. כל אדם מחזיק בתוכו את הידע והחוכמה, ומסוגל להגיע להבנות עמוקות דרך חשיבה עצמאית. אליעד אומר שמי שמוכן לשאול את השאלות הנכונות, יכול להגיע להצלחות גדולות ללא שום עזרה חיצונית. מתי אפשר להיעזר במידע חיצוני? כמובן, ... מישהו. אם הוא זקוק למידע טכני, למשל כיצד להטיס מטוס או לבנות מבנה, הוא יצטרך ללמוד זאת ממורה. עם זאת, אליעד מדגיש שבתחום ההתפתחות האישית, רגשית ורוחנית, כל אדם יכול למצוא את התשובות בעצמו, ללא תלות במישהו חיצוני. למה אנשים הופכים למנטורים? אליעד מציין כי חלק מהמנטורים הם אנשים שלא הגיעו לשלמות עצמית, והם מחפשים לקבל אהבה והערכה מאחרים. דרך אחת להשיג זאת היא להפוך למנטור, ליצור תלות אצל תלמידים ולהרגיש צורך מהם. הם מספקים את תחושת הערך והכוח שלהם בכך שהם גורמים לאחרים להרגיש שהם זקוקים להם. האם כדאי להימנע מכל מנטור? לא ... לבנות מבנה או לרכוש ידע טכני. אך כשמדובר בהבנה עצמית ובתחום ההתפתחות האישית, כל אדם יכול להגיע למקום הזה לבד. לסיכום האמונה שמנטורים וגורואים הם הכרחיים להצלחה אינה נכונה. כל אדם יכול להצליח בעצמו, והמניפולציות של מנטורים לא תמיד משקפות את המציאות. בעוד שלפעמים ניתן להיעזר במידע חיצוני בתחום טכני, בסופו של דבר, הצלחה אישית היא תוצאה של עבודה פנימית עצמאית. אליעד מסכם בכך שלכל אדם יש בתוכו את החכמה והכוח להשיג את מטרותיו בעצמו. תלות במנטורים האם אני באמת צריך גורו? האם אפשר להצליח לבד? כיצד להגיע לשלמות פנימית? איך לפתח חשיבה עצמאית? האם באמת אדם צריך מנטור או גורו כדי להצליח? אנשים רבים מאמינים שכדי להתפתח ולהתקדם בחיים, הם זקוקים למנטור, יועץ, גורו או ... ויעזור לו להשיג את מטרותיו. אך האמת היא שאין כל הכרח בכך, ואדם יכול להגיע לכל ההישגים בכוחות עצמו, ללא תלות באחרים. המיתוס של הצורך במנטור יש הטוענים כי אדם חייב דמות מנטורית שתקדם אותו, משום שכל האנשים המצליחים בעולם נעזרו במישהו אחר. אך טענה זו אינה בהכרח נכונה. יש אנשים שהצליחו בזכות עבודה קשה, למידה עצמאית וניסיון אישי. אנשים מנסים להצליח לבד, נתקלים בקשיים, ואז מחפשים הדרכה חיצונית, אך זה לא אומר שהם באמת היו חייבים את ההדרכה הזו. שני סוגים של גורואים בתחום ההדרכה האישית והעסקית, ניתן ... כי ניתן לחסוך זמן וכסף בכך שתקבל מהם את כל הידע שהם צברו בתמורה לתשלום סמלי. בנוסף, חלקם יוצרים תחושת תלות אצל תלמידיהם. הם גורמים לאנשים להאמין כי הם חייבים לעבור דרכם כדי להצליח, כי בלעדיהם הם לא יכולים להתקדם. גם אם הם לא מבקשים כסף ישירות, הם ...
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
... הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה למה מנהיגי כתות יוצרים תלות בקבוצה ולא בהם ישירות? אליעד כהן מסביר שכדי לשלוט באנשים, מנהיגים של כתות ... קרובות בטכניקה מניפולטיבית שמטרתה ליצור תלות של האדם בקבוצה, במקום תלות ישירה בהם עצמם. הרעיון המרכזי הוא שאנשים חושבים שההצלחה שלהם תלויה בקשר ובחיבור לקבוצה, ולא במנהיג עצמו. בצורה זו, המנהיג ... את כוונתו האמיתית ויוצר אשליה שהאדם אינו תלוי בו, אלא תלוי בקבוצה. כך קל לו יותר לשלוט ולהוביל את האנשים לאן שירצה, ... באדם אחד בלבד. מהי האמת מאחורי הרעיון של תלות בקבוצה? אליעד כהן מדגיש שיש היגיון מסוים ברעיון שקבוצה יכולה לעזור לאדם להצליח. הוא מביא ... למשל להתאמן או לעסוק בעסקים, זה טבעי והגיוני שיהיה מחובר לאנשים נוספים שמתעניינים באותו תחום. למשל, ... ספורטאים שתתן לו מוטיבציה ותמיכה. עם זאת, אליעד מבהיר שלמרות שיש בכך היגיון, זה לא אומר שהאדם באמת תלוי באנשים אחרים או בקבוצה. התלות הזאת היא בעצם אשליה. בפועל, כל דבר פנימי, כגון הצלחה, ... או כל דבר פנימי אחר, האדם יכול להשיג גם לבד לגמרי. קבוצה יכולה לסייע, אך היא אינה תנאי הכרחי להצלחה. ... רוחניים וגורואים עושים באמצעות הקבוצה? אליעד כהן מבהיר באופן מפורש כי המניפולציה הגדולה ביותר של ... אלו לעולם לא יאמרו במפורש לאדם שהוא תלוי בהם ישירות, אלא ישתמשו בטענה שהקבוצה היא המפתח להצלחה. ... בקבוצה הוא תמיד אותו מנהיג. לכן, האדם נעשה תלוי במנהיג בעקיפין, דרך התלות בקבוצה. המנהיג למעשה משתמש בקבוצה כאמצעי לשליטה ... האמיתיות - שליטה באנשים אחרים ויצירת תלות סמויה. האם יש דוגמה להמחיש את ההבדל בין תלות בריאה לתלות לא בריאה בקבוצה? אליעד כהן נותן דוגמה ברורה לכך שיש הבדל משמעותי בין מצב שבו אדם נעזר בקבוצה באופן חיובי ומועיל, ... מתחבר לאנשי עסקים או לומד מהם, זה לגיטימי והגיוני לחלוטין. אותו דבר אם אדם נעזר במאמן אישי או מנטור שיכול ...
הכל תלוי בך חבר, הסיפור של אליעד כהן, תלות במורה רוחני, שקרים של מנטורים, מניפולציות של גורואים, איך להיצמד לאמת שלך? איך לברר מה האמת? איך להקים כת? איך לנהל כת? מנהיגי כתות, אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב, חשיבות הקבוצה
הכל תלוי בך חבר, הסיפור של אליעד כהן, תלות במורה רוחני, שקרים של מנטורים, מניפולציות של גורואים, איך להיצמד לאמת שלך? איך לברר מה האמת? איך להקים כת? איך לנהל כת? מנהיגי כתות, אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב, חשיבות הקבוצה
... תלוי בך חבר, הסיפור של אליעד כהן, תלות במורה רוחני, שקרים של מנטורים, מניפולציות של גורואים, איך להיצמד לאמת שלך? איך לברר מה האמת? איך להקים כת? איך לנהל כת? מנהיגי כתות, אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב, חשיבות הקבוצה כיצד אנשים שולטים באחרים באמצעות יצירת תלות? אליעד כהן מציין כי אחת הדרכים לשלוט באנשים בצורה מניפולטיבית היא לגרום להם להאמין שהם תלויים בגורם חיצוני להצלחתם. ... יאמר להם כדי להצליח, אתה זקוק לקבוצה תומכת. באופן זה, הוא לא מצהיר על תלות ישירה בו, אלא על תלות בקבוצה. אבל במקרה, הקבוצה הזאת מנוהלת על ידו, וכתוצאה מכך נוצרת תלות סמויה בו עצמו. איך הקישור העקיף עובד? המנטור לא אומר ישירות אתה זקוק לי, אלא אתה זקוק לקבוצה. הוא מייצר תודעה של תלות בקבוצה כגורם להצלחה. אך במקרה, הוא גם זה שמציע את הקבוצה. זה כמו לומר לאדם אתה חייב לאכול תפוזים כדי להיות בריא, ולא לומר ... במקרה יש לו קשר עם איש מכירת תפוזים, וכך נוצר הקישור העקיף. המשמעות של תלות והשליטה שהיא יוצרת ברגע שאדם מתחיל להאמין שהוא זקוק לקבוצה כדי להצליח, הוא הופך לתלותי. הוא מאמין כי הצלחתו קשורה בקשר הדוק עם הקבוצה. אך במציאות, אם הקבוצה הזו תלויה בגורו, אז למעשה התלות של האדם היא לא רק בקבוצה אלא גם במנטור שמוביל אותה. הדרך להשתחרר מהשליטה המציאות היא שלעולם לא צריך להיות תלוי באף אחד אחר כדי להתפתח. האדם לא זקוק לאף גורם חיצוני - לא לקבוצה, לא למנטור, ולא לאלוהים - אלא רק לשכל שלו. האדם צריך ללמוד לחשוב באופן עצמאי ולבחון את מחשבותיו: האם מה שאני חושב נכון? האם זה כל האמת? האם זו רק האמת? האדם צריך לבדוק כל מחשבה שעוברת בראשו ולוודא שהיא אכן ... אמת ולא על מניפולציה חיצונית. האם צריך בכלל להיצמד לאמת? למרבה הפתעה, אליעד מציין כי גם ההיצמדות לאמת אינה הכרחית. כדי להגיע לשלמות מוחלטת, אין צורך להיצמד לאמת. האדם יכול פשוט להיות, אין חובה להיות מאושר, אין חובה להצליח, ואין חובה לחפש תשובות. השאלה למה אני צריך להצליח? היא לגיטימית כשלעצמה. התרגיל המחשבתי של פקפוק מתמיד כדי להשתחרר לחלוטין מהשפעות חיצוניות, על האדם ... לבדוק כל דבר בעצמך מה שבאמת מביא את האדם להצלחה אמיתית הוא לא להיות תלוי באחרים. הדבר היחיד שצריך להישען עליו הוא היכולת לבחון מחשבות ולבדוק אם הן אמת. זו הדרך להצלחה אמיתית והבנה מעמיקה של המציאות, בלי ... איך לא ליפול למניפולציות? על האדם להיות ערני כאשר מישהו אומר לו שהוא תלוי במשהו חיצוני להצלחתו. יש לבדוק אם אותו גורם חיצוני מרוויח משהו מהתלות הזאת. כל מחשבה שצריך לחשוב עליה עלינו לשאול את עצמנו: האם היא אמת? האם היא כל האמת? האם היא רק האמת? אין צורך להסתמך על קבוצה, מנטור או גורם חיצוני - כל מה ... באנשים? קבוצה רוחנית קבוצת חברים כיצד אנשים שולטים באחרים באמצעות יצירת תלות? אחת הדרכים לשלוט באנשים בצורה מניפולטיבית היא לגרום להם להאמין שהם תלויים בגורם חיצוני להצלחתם. אם אדם, למשל, רוצה להפוך לגורו, ... שהוא שואף לשלוט בהם, הוא יאמץ אסטרטגיה מתוחכמת יותר. המניפולציה של תלות בקבוצה במקום להצהיר ישירות: אתם לא יכולים להצליח בלעדיי, מה שייצור התנגדות, השיטה היעילה יותר היא לומר: כדי להצליח, אתה צריך קבוצה תומכת. לכאורה, אין כאן הצהרה ישירה של תלות במנטור עצמו, אך בפועל הוא מבנה תלות סמויה. המסר מועבר שוב ושוב: ככל שתהיה מוקף באנשים תומכים, מצבך ישתפר, וכך האדם משוכנע שהוא זקוק לקבוצה. אולם, באופן מקרי, אותה קבוצה מנוהלת או מופעלת על ידי אותו גורו, ובכך נוצרה התלות הרצויה. איך הקישור העקיף עובד? במקום להגיד אתה זקוק לי, נאמר אתה זקוק לקבוצה. אבל במקרה, המנטור מציע קבוצה כזו. זה כמו להגיד ... חייב לקנות ממני תפוזים. אך במקרה, יש לו בן דוד שמוכר תפוזים. כך נוצרת תלות נסתרת. המשמעות של תלות והשליטה שהיא יוצרת ברגע שאדם מתחיל להאמין שהוא זקוק לקבוצה כדי להצליח, הוא הופך ל
2 סוגים של מנטורים, 2 סוגים של גורואים, יעוץ מבוסס אמונה, יעוץ מבוסס הבנה, ללכת אחרי האמת שלך, להקשיב רק לעצמך, לסמוך רק על עצמך, מי זה אליעד כהן? ההסמכה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, תלות במורה רוחני, מניפולציות של מנטורים
2 סוגים של מנטורים, 2 סוגים של גורואים, יעוץ מבוסס אמונה, יעוץ מבוסס הבנה, ללכת אחרי האמת שלך, להקשיב רק לעצמך, לסמוך רק על עצמך, מי זה אליעד כהן? ההסמכה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, תלות במורה רוחני, מניפולציות של מנטורים
... רק לעצמך, לסמוך רק על עצמך, מי זה אליעד כהן? ההסמכה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, תלות במורה רוחני, מניפולציות של מנטורים מה ההבדל בין מנטורים שמבוססים על אמונה למנטורים שמבוססים על הבנה? קיימים שני ... שלהם מבוסס על הבנה ושימוש בשכל. ההבדל ביניהם הוא משמעותי ובעל השפעות עמוקות על הדרך שבה מתפתחים ומשיגים ... שמבוססים על אמונה? השיטה הזו יוצרת תלות במנטור ובמסרים שלו, ואתה הופך תלוי בדמות של הגורו וביכולת שלו לשכנע אותך, במקום לסמוך על עצמך. מצב זה עלול ... תתמודד עם סיטואציות חדשות שבהן תצטרך לקבל החלטות לבד. מה מאפיין מנטור שמבוסס על הבנה ושימוש בשכל? לעומת זאת, מנטורים מהסוג השני, כמו אליעד כהן, פועלים בדרך שונה לחלוטין. הם לא מעוניינים לגרום לך להאמין בהם, אלא רוצים לעורר אותך לחשוב בכוחות עצמך. אליעד כהן מדגיש שהמטרה שלו היא לעזור לך להבין את עצמך טוב יותר באמצעות ... פנימית עמוקה, והפעלה של השכל וההיגיון שלך. לדוגמה, אם אתה מתקשה להשיג מוטיבציה להתאמן או לשמור על דיאטה, אליעד לא ישטוף לך את המוח בסיבות למה חשוב שתעשה זאת, אלא יוביל אותך לבדוק ... חשוב להאמין במנטור או להתמקד בעצמך? אליעד מדגיש כי לא חשוב כלל מי הוא או מה הוא. לדעתו, אין משמעות לזהות או ... של המנטור. ההצלחה שלך לא צריכה להיות תלויה במידת האמון שלך בו, אלא רק ביכולת שלך לחשוב ולהפעיל את השכל בצורה עצמאית. כך, אפילו אם משוגע בבית משוגעים היה נותן לך את אותן עצות, אם הן ... בשכל, תוכל ליישם אותן בהצלחה. לדברי אליעד כהן, גישה זו היא הדרך הבריאה והנכונה יותר להתפתחות, כי אתה נשאר המרכז ולא הופך להיות תלוי באף אדם אחר. אתה אלוהים, אומר אליעד, ועליך להיות תלוי רק בעצמך. איך לזהות את סוג המנטור הנכון עבורך? אליעד ממליץ לבדוק בזהירות את הדרך בה פועלים המנטורים השונים. הוא מציע לבדוק ... בו ובמסרים שלו, או שהוא מעודד אותך לפתח את החשיבה העצמית, להקשיב להיגיון שלך ולבחון מה באמת טוב עבורך. לדברי אליעד כהן, ככל שתסמוך יותר על עצמך ופחות על מנטורים אחרים, כך תוכל ... עיוורת. איך לבחור מנטור מתאים? מה ההבדל בין יעוץ מבוסס אמונה להבנה? איך לזהות מניפולציות של מנטורים? למה חשוב ... האם לסמוך על עצמך או על גורו? מי זה אליעד כהן? איך להיות תלוי רק בעצמך? מה ההכשרה של אליעד כהן? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם לקבל יעוץ מאליעד כהן?, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם לקבל יעוץ מאליעד כהן?, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן עסקי מומלץ, מטפל רב תחומי בתחום האם לקבל יעוץ מאליעד כהן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 04:50:50 - wesi1