אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דימויים ✔איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:47איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
איך להתמודד עם פחד באמצעות פעולות דומות?

אליעד כהן מסביר כיצד אדם שרוצה להתמודד עם פחד, צריך לקחת את הפעולה שממנה הוא מפחד ולבצע פעולות דומות לה בהדרגה. המטרה היא ליצור התניה חדשה במוח שתעזור לאדם להפסיק לפחד מהפעולה המקורית. אליעד נותן דוגמה של אדם שמפחד לקפוץ מגובה למקום נמוך. כדי להתמודד עם פחד זה, יש לבצע פעולות שמזכירות במידה רבה את הפעולה המפחידה, אך קלות ופחות מאיימות:
  • לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך על טרמפולינה, שנותנת תחושת ביטחון.
  • לקפוץ ממקום שנראה גבוה, אך בפועל אינו גבוה כל כך.
  • להתחיל לקפוץ ממקומות בינוניים או נמוכים יותר בהדרגה.
כך, על ידי ביצוע הפעולות הדומות, המוח מתבלבל ומתאים את עצמו למצבים החדשים, וכך הפחד מהפעולה המקורית נחלש עם הזמן.

איך להפסיק לעשן באמצעות יצירת התניות חדשות?

אליעד נותן דוגמה נוספת לאדם שרוצה להפסיק לעשן, במיוחד בהפסקות בעבודה או בלימודים, שבהן הוא רגיל לעשן. השיטה שאליעד מציע היא יצירת סיטואציות דומות להפסקות הרגילות, אך ללא פעולת העישון:
  • לעשות הפסקה יזומה ללכת לשירותים או כל פעילות אחרת שאינה עישון.
  • להקפיד על חזרה מרובה על פעולות אלה עד שהמוח ייצור התניה חדשה.
עם הזמן, המוח ילמד שהפסקה אינה חייבת להיות קשורה לעישון, ויהיה קל יותר להפסיק לעשן באופן מוחלט.

איך להתגבר על פחד מג'וקים בעזרת חשיפה הדרגתית?

אליעד מציע לאדם שמפחד מג'וקים להשתמש בטכניקת חשיפה הדרגתית על ידי דברים דומים לג'וק אך שאינם מפחידים אותו:
  • להתחיל מנמלים או חרקים אחרים שהאדם לא מפחד מהם כלל.
  • להסתכל על ג'וקים מפלסטיק כדי שהמוח יתרגל לתמונה דומה ללא פחד.
  • לראות ג'וקים מתים ולהתמודד עם המראה בלי פחד.
  • לפרק את הג'וק לרכיבים שונים ולהתרגל אליהם בהדרגה.
לאחר חזרות רבות על הפעולות הללו, הפחד מהג'וקים החי פוחת משמעותית, כי המוח כבר רגיל לתבניות דומות וקל לו יותר להסתגל.

איך לא לעשות טעויות ולא להתפתות?

לפי אליעד, אם אדם רוצה להימנע מפעולה לא רצויה, עליו להימנע גם מפעולות שדומות לפעולה זו. ההתניה של המוח פועלת גם לכיוון השני. לדוגמה:
  • אם האדם לא רוצה לחשוב על נושא מסוים, עליו להימנע אפילו מנושאים אסוציאטיביים הקשורים אליו.
  • אם האדם לא רוצה לדבר על עניין מסוים, עליו לא לדבר כלל על נושאים קרובים שעשויים לעורר אותו.
כך המוח לא ייגרר לפעולות או מחשבות לא רצויות, והאדם ימנע מטעויות או התפתויות.

איך לשכנע אנשים ולהוביל לשיחה על נושא מסוים?

השיטה הזו עובדת גם בכיוון ההפוך - אם רוצים לשכנע מישהו לדבר על נושא ספציפי, כדאי להתחיל בנושאים דומים וליצור התניה חיובית בהדרגה. בצורה זו, המוח של האדם השני מתרגל לרעיון הכללי, ואז יהיה פשוט יותר להגיע לנושא המקורי.

איך המוח חושב ולמה אפשר לרמות אותו?

אליעד מסביר שהמוח פועל לפי תבניות והתניות קיימות. הוא נותן דוגמה לאדם שמרגיש ביטחון כשהוא רואה חייל. אם הוא יראה מחבל מחופש לחייל, המוח שלו יתבלבל ויהיה לו קשה לפעול נכון. זה מדגים כיצד המוח יכול להיות מרומה בקלות יחסית על ידי דברים דומים. אפשר לנצל את עיקרון זה במודע לשינוי הרגלים והתנהגויות.

מה המסר המרכזי של השיטה?

המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שאפשר להשתמש בדרך שבה המוח פועל בתבניות ובהתניות, כדי להתגבר על פחדים, לשנות הרגלים, ולהשפיע על התנהגויות של עצמך ושל אחרים. שיטה זו מתבססת על חשיפה הדרגתית והתאמה איטית של המוח לתבניות חדשות או שונות.
איך להתמודד עם פחד על ידי שימוש בדברים דומים?

אליעד כהן מסביר שכאשר אדם רוצה להתגבר על פחד מפעולה מסוימת, הדרך לעשות זאת היא באמצעות יצירת התניה הדרגתית למוח. לפי הגישה של אליעד, המוח חושב ופועל לפי תבניות והתניות קבועות, ולכן ניתן לשנות או להחליש את תגובת הפחד בעזרת פעולות דומות אך פחות מאיימות.

לדוגמה, אדם שמפחד לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך, יכול להתחיל מפעולות שהן דומות מאוד לפעולה המפחידה, אך נתפסות כפחות מאיימות. הפעולות הדומות יכולות להיות:
  • לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך על טרמפולינה.
  • לקפוץ ממקום שנראה גבוה אך בפועל הוא נמוך יותר.
  • לקפוץ ממקום בינוני, לא גבוה מדי ולא נמוך מדי.
על ידי ביצוע הפעולות האלו פעמים רבות, המוח מתרגל לתבניות דומות, מתבלבל ולא מבחין בפרטים שהפחידו אותו בתחילה, וכך הפחד נחלש בהדרגה.

איך להפסיק לעשן בעזרת יצירת התניות חדשות?

אליעד מציג דוגמה נוספת שעוסקת בהפסקת עישון. הוא מסביר שכאשר אדם רוצה להפסיק לעשן בזמן הפסקה בעבודה או בלימודים, הוא צריך ליצור לעצמו סיטואציות דומות להפסקה, שבהן הוא באופן מודע לא מעשן:
  • לעשות הפסקה יזומה לצורך אחר, כמו ללכת לשירותים או כל פעולה אחרת, ללא עישון.
  • לחזור על מצבים דומים כאלה פעמים רבות כדי ליצור התניה חדשה שבה הפסקה אינה מחייבת עישון.
כך המוח מתנתק מהקישור בין ההפסקה לעישון, ובהדרגה מפסיק לחפש סיגריה בכל פעם שיש הפסקה.

איך להתגבר על פחד מג'וקים בשיטת החשיפה ההדרגתית?

אליעד מציג דוגמה נוספת להתמודדות עם פחד מג'וקים, כשהרעיון הוא לחשוף את האדם באופן הדרגתי לדברים דומים לג'וקים שאינם מפחידים אותו כלל:
  • להסתכל על ג'וקים מפלסטיק ולראות שאין בכך סכנה.
  • לראות ג'וקים מתים מבלי לפחד.
  • לפרק את הג'וק לרכיבים קטנים ולהתרגל לכל רכיב בנפרד.
חזרה מרובה על החשיפה לדברים הדומים האלו מפחיתה את התגובה הפחדנית של המוח, וכך האדם לומד להתמודד טוב יותר עם הג'וקים האמיתיים.

איך להימנע מטעויות והתפתויות לא רצויות?

אליעד מדגיש את הרעיון גם בכיוון ההפוך. כלומר, אם אדם מעוניין להימנע מביצוע פעולה מסוימת, הוא צריך להיזהר מאוד שלא לעשות פעולות הדומות לה, אפילו ברמה האסוציאטיבית:
  • אם אדם אינו רוצה לחשוב על נושא מסוים, עליו להימנע גם מנושאים שקרובים או קשורים לנושא זה.
  • אם אדם רוצה להימנע משיחה על נושא מסוים, עליו להימנע מלהזכיר כל נושא קרוב שעלול להוביל בטעות לאותו נושא בלתי רצוי.
איך לשכנע אנשים או להוביל אותם לנושא הרצוי?

אליעד מסביר שאותה שיטה יעילה מאוד גם לשכנוע אנשים. אם אדם מעוניין להוביל את בן שיחו לנושא מסוים, עליו לדבר תחילה על נושאים דומים או קרובים. כך המוח של האדם השני מתרגל לנושא הכללי, וכשיגיעו לדבר על הנושא המקורי, השיחה תזרום באופן טבעי יותר.

איך המוח חושב ולמה קל לבלבל אותו?

המוח, לפי אליעד, עובד על פי תבניות והתניות ברורות. לכן הוא מתבלבל כאשר הוא נתקל בדברים דומים אך שונים במעט. לדוגמה, אדם שרגיל להרגיש בטוח כשהוא רואה חייל, ירגיש מבולבל כאשר הוא נתקל במחבל שמחופש לחייל, מפני שהמוח לא יידע איך לפרש את התבנית החדשה והמעורבת הזו.

ההסבר הזה מלמד כיצד ניתן לנצל באופן מודע את אופן פעולת המוח, או להיזהר מכך כדי להימנע מפעולות לא רצויות.

מה המסר המרכזי של השיטה שאליעד כהן מציג?

המסר המרכזי הוא שניתן לנצל את דפוסי הפעולה והחשיבה של המוח לצורך שליטה בפחדים, שינוי הרגלים לא רצויים, או אף שיפור יכולות השכנוע. כל זה מתבצע על ידי הבנה עמוקה של דרך פעולת המוח, וביצוע שינויים הדרגתיים המבוססים על פעולות דומות ומקבילות לפעולות הרצויות או הלא - רצויות.
איך להתמודד עם פחד באמצעות דברים דומים?

אליעד מסביר שכאשר אדם מפחד לעשות פעולה מסוימת ורוצה להתגבר על הפחד, הוא צריך לחפש פעולות דומות לפעולה המפחידה ולעשות אותן. הרעיון המרכזי הוא יצירת התניה למוח, שבעזרתה ניתן להרגיל אותו בהדרגה למצבים דומים, ובכך להחליש את הפחד מהפעולה המקורית.

לדוגמה, אם מישהו מפחד לקפוץ מגובה למקום נמוך, עליו להתחיל בפעולות שדומות לפעולה זו, אך פחות מפחידות. למשל:
  • לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך על טרמפולינה.
  • לקפוץ ממקום גבוה רק לכאורה, שנראה גבוה אך למעשה הוא נמוך יותר.
  • לקפוץ ממקום בינוני, לא ממש גבוה, וכך בהדרגה להתקרב לפעולה המקורית.
כך המוח מתבלבל, כיוון שהוא מתרגל לפעולות שהן "דומות" אך לא בדיוק זהות לפעולה המפחידה. לאחר חזרה מרובה על פעולות דומות אלה, המוח מפסיק להבחין בפרטים המפחידים, וכך קל יותר לבצע את הפעולה המקורית.

איך להפסיק לעשן בעזרת התניות דומות?

אליעד נותן דוגמה נוספת לאדם שרוצה להפסיק לעשן בזמן הפסקה בעבודה או בלימודים. האדם רגיל לעשן בכל הפסקה, ולכן מה שהוא יכול לעשות זה לייצר לעצמו סיטואציות דומות של הפסקות, שבהן הוא לא יעשן. למשל:
  • לעשות הפסקה יזומה, ללכת לשירותים, או לעשות משהו אחר, אך לא לעשן.
  • ליצור מצבים דומים להפסקה המוכרת, ולחזור עליהם הרבה פעמים ללא עישון.
באופן הזה, המוח מתרגל שהפסקה לא בהכרח מובילה לעישון. כך המוח מתבלבל ומתנתק מההתניה הקודמת של עישון בזמן הפסקה, מה שיקל עליו בהמשך לא לעשן גם בהפסקות בעבודה או בלימודים.

איך להתמודד עם פחד מג'וקים בשיטת החשיפה ההדרגתית?

אליעד מציע דוגמה נוספת: אדם שמפחד מג'וקים. הדרך להתמודד עם פחד כזה היא לקחת את הדבר שממנו האדם מפחד, ולחפש דברים דומים אך לא מפחידים. במקרה של ג'וקים, אפשר למשל להתחיל מנמלים (בהנחה שהאדם אינו מפחד מנמלים), או להשתמש בדברים דומים עוד יותר:
  • לראות ג'וקים מפלסטיק ולא לפחד.
  • להסתכל על ג'וקים מתים ללא פחד.
  • לפרק את הג'וק לרכיבים שונים ולהתרגל אליהם בהדרגה.
אחרי חזרה מרובה על הדברים הללו, הפחד מהג'וקים פוחת, כיוון שהמוח כבר רגיל לתבניות דומות, וכך הוא לא מייחס לג'וק החי את אותה משמעות מאיימת שהייתה בהתחלה.

איך לא לעשות טעויות ולא להתפתות לדברים לא רצויים?

אליעד מדגיש שניתן להשתמש באותה שיטה בצורה הפוכה. אם אדם לא רוצה לעשות פעולה מסוימת, עליו להיזהר שלא לבצע אפילו דברים שדומים לאותה פעולה. כלומר, אם יש פעולה לא רצויה, ההתמודדות הנכונה היא להתרחק גם מפעולות שקרובות אליה, אפילו באופן אסוציאטיבי.

למשל:
  • אם האדם לא רוצה לחשוב על נושא מסוים, עליו להימנע גם מנושאים שקשורים אליו.
  • אם האדם לא רוצה לדבר עם מישהו על עניין מסוים, הוא צריך להימנע גם מלדבר על נושאים שקשורים אליו, וכך להפחית את הסיכון שהנושא יעלה.
איך לשכנע אנשים או להוביל אותם לנושא הרצוי?

באותו אופן, אם אדם רוצה לדבר עם מישהו על נושא ספציפי, הדרך לעשות זאת בקלות היא להעלות תחילה נושאים דומים או קרובים. המוח של האדם השני יתרגל בהדרגה לנושא הכללי, וכך יהיה קל יותר להגיע לנושא המקורי שרוצים לדבר עליו.

איך המוח חושב ולמה הוא מתבלבל?

אליעד מסביר שהמוח פועל בתבניות, ולכן אפשר "לרמות" או לבלבל אותו באופן מכוון באמצעות שימוש בדברים דומים. לדוגמה, אם אדם רגיל להרגיש בטוח כשהוא רואה חייל, הוא ירגיש מבולבל כאשר יראה מחבל מחופש לחייל. המוח מתקשה להחליט מה בדיוק הוא רואה, בגלל ההתניה הקיימת. אותו עיקרון ניתן לנצל באופן מודע כדי לשנות הרגלים או תחושות.

מה המסר המרכזי של השיטה?

המסר שאליעד מעביר הוא שניתן לנצל את הדרך שבה המוח חושב ומתפקד בתבניות ובהתניות, כדי להתגבר על פחדים, להפסיק הרגלים לא רצויים, או לשכנע אנשים בקלות רבה יותר.
עכשיו אם יש מישהו שרוצה לא לפחד לעשות משהו או אם יש מישהו שרוצה, בא נסביר את העצה ואחר כך נראה מה אפשר לגזור ממנה אז בקיצור הרעיון אומר שאם בן אדם רוצה לא לפחד לעשות משהו מה שהוא צריך לעשות זה לקחת את מה שהוא מפחד לעשות ולחפש דברים שיחסית דומים לדבר שאותו הוא מפחד לעשות ולעשות אותם. אוקי לדוגמה?

ש: לקפוץ מהגובה.

אליעד: תסביר.

ש: לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך.

אליעד: נגיד שאתה מפחד לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך ובהנחה שאתה רוצה לא לפחד מלקפוץ כי אתה רוצה לא לפחד אז מה שאתה צריך לעשות זה להתחיל לקחת דברים דומים ולעשות, לדוגמה נגיד לקפוץ ממקום גבוהה מה שאתה יכול לעשות לדוגמה לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך על טרמפולינה לקפוץ ממקום חצי גבוהה למקום נמוך, לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך או מקום שנראה נמוך הוא לא באמת נמוך או רק נראה גבוהה.

הרעיון הוא שמתישהו המוח מתבלבל ואז אם אתה יוצר לו הרבה מאוד פעמים התניה מסוימת אחר כך כשאתה מוסיף עוד פרמטר הוא כבר לא תמיד שם לב לפרמטר שנוסף. זאת אומרת אם תיקח עוד פעם דבר שאתה לא רוצה לעשות אותו ותמצא מה הדבר הכי דומה לדבר הזה נגיד בפעולה שאתה לא רוצה לעשות אותה נגיד לדוגמה אתה לא רוצה, משהו שאתה רוצה לעשות ושאתה כרגע לא רוצה לעשות.

בא נגיד לעשן נגיד בן אדם מעשן בא נלך על עישון והוא רוצה להפסיק לעשן, אוקי מה זה אומר בעצם להפסיק לעשן לדוגמה מה זה אומר להפסיק לעשן נגיד כשיש הפסקה לא לעשן, נגיד הפסקה בעבודה בלימודים לא לעשן נגיד שזה מה שהוא רוצה עכשיו הוא יכול לקחת דברים דומים ולעשות אותם ולא לעשן ואז המוח יתרגל שגם כשתהיה הפסקה בלימוד הוא לא יעשן, לדוגמה תמציא אתה דוגמה.

ש: הפסקה יזומה לאו דווקא בשביל לעשן ללכת לשירותים סתם הפסקה יזומה.

אליעד: קח את הסיטואציה שאתה רוצה לשנות לדוגמה יש לבן אדם התניה במוח כל פעם כשיש הפסקה בעבודה הוא יוצא לעשן, קח את הסיטואציה הזאת תיצור סיטואציה דומה לסיטואציה הזאת שבה לא תעשן וכשזה יקרה עוד פעם ועוד פעם אז מתישהו יכול להיות שהמוח כבר גם כשאתה תצא להפסקה בעבודה אתה גם לא תלך לעשן כי המוח כבר רגיל שבסיטואציות דומות הוא לא מעשן. אם מישהו לדוגמה נגיד מפחד ממה הוא מפחד?

ש: מג'וקים.

אליעד: מפחד מג'וקים אוקי מה נגיד יכול להיות דומה לג'וקים שהוא לא מפחד ממנו?

ש: נמלים.

אליעד: נגיד נמלים אז קודם כל בא נראה שאתה לא מפחד מנמלים, אוקי בא נראה שאתה לא מפחד מג'וקים מתים בא נראה שאתה לא מפחד מג'וקים מפלסטיק בא נראה שאתה לא מפחד, ניקח את הג'וק עצמו נפרק אותו לרכיבים בא נראה שאתה לא מפחד מזה ולא מפחד מזה תעשה את זה הרבה פעמים סיכוי סביר שגם לא תפחד מהג'וקים. זה לגבי איך להביא את עצמך למצב שלא תפחד לעשות משהו שאתה מפחד לעשות אוקי אבל מזה מה אנחנו יכולים לגזור עוד כמה דברים שאם יש משהו שאתה לא רוצה לעשות אותו ואתה גם רוצה להמשיך לא לרצות לעשות אותו, אוקי בכזה מקרה מה שאתה צריך לעשות זה להיזהר לא לעשות אפילו דברים שדומים לדבר שאתה רוצה לא לעשות אותו.

זה אותו דבר בדיוק הפוך זאת אומרת אם אתה תעשה שדומים לדבר שאתה לא רוצה לעשות אותו זה יגרום לך לעשות אותו ולכן אם אתה לא רוצה לעשות מעבר מסוים תמנע מלעשות גם את הדברים שדומים לדבר הזה, אם אתה לא רוצה לחשוב על נושא מסוים אל תחשוב על דברים שקשורים לנושא הזה אפילו בצורה אסוציאטיבית, אוקי אם אתה לא רוצה לדבר עם מישהו על משהו אם אתה מדבר עם מישהו על איזה נושא ואתה לא רוצה שתוך כדי נושא הוא יעלה נושא מסוים ואז אל תדבר איתו גם על נושאים שקשורים לנושא הזה.

אם אתה מדבר עם מישהו על נושא ואתה רוצה לעלות נושא מסוים ואתה כן רוצה אז תדבר איתו על נושאים שקשורים שדומים וקשורים לנושא הזה ואז יהיה גם אחר כך יותר קל לדבר על הנושא עצמו. בקיצור הרעיון הוא שלפעמים יש דבר שרוצים או לא רוצים אותו ואפשר להתקרב או להתרחק ממנו באמצעות דברים שדומים לו כי המוח לא תמיד, הוא עובד בתבניות הוא חלק גדול עובד בתבניות אם אתה לדוגמה נגיד רגיל לראות חייל.

ש: מה?

אליעד: חייל נגיד כשאתה רואה חייל אתה מרגיש בטוח אז אם יבוא מחבל בדמות חייל עדיין המוח יהיה מבולבל הוא לא יודע בדיוק מה לעשות הוא אומר "רגע זה חייל או מחבל מה אני אמור לעשות".

ש: להמית את הטורף.

אליעד: כן אוקי אז אני אומר המוח לא תמיד כאילו כי זה בעצם אותו חייל אבל עשה פעולה שהיא כאילו אבל הוא בא להרוג אותך, המוח מתבלבל ואני אומר שאפשר לבלבל את המוח באופן מודע באמצעות שעושים דברים דומים זה אחד, דבר שני ההפך אם אתה לא רוצה לעשות משהו אז תתרחק מהדברים שדומים לדבר שאתה לא רוצה לעשות. זה הבנו את הסיפור?
הרגשה תכלית תחושה של ביטחון חשיפה להתגבר על הפחד מניעת עישון להוביל הוא לא מפחד להתגבר על פחד מגוקים החלטה סכנה איך המוח איך המוח חושב איך לא להתפתות איך לא לעשות איך לא לעשות טעויות איך לא לעשות טעות איך לא לפחד איך לגרום לאנשים איך להתמודד איך להתמודד עם חרדה איך להתמודד עם חרדות איך להתמודד עם פחד איך להתמודד עם פחדים איך לרמות איך לרמות את המוח איך לשכנע איך לשכנע אנשים דימוי דימוי דבר לדבר דימויים המוח המוח חושב התמודדות התמודדות עם פחד התמודדות עם פחדים חשיפה טיפול טיפול בחשיפה טיפולים טעויות טעות כיצד המוח חושב כיצד להתמודד עם פחדים כיצד לשכנע אנשים לא להתפתות לא לעשות טעויות לא לפחד לגרום לאנשים לדבר להתמודד להתמודד עם פחד להתמודד עם פחדים להתפתות לטעות לעשות טעויות לפחד לרמות לרמות את המוח לשכנע לשכנע אנשים מוח מטופל מטופלים מטפל מרמה פחד פחד גדול פחד קטן פחדים רמאות רמאי רמאים שכנוע
דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות?
דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות?
דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות? מהו הדימוי הראשון וכיצד הוא משפיע על המחשבות והרצונות שלנו? ההתחלה של הרצאה זו מתמקדת בשאלה כיצד הדימויים הראשונים משפיעים על הדרך שבה אנחנו תופסים את העולם, מה שאנחנו רוצים, ואיך אנחנו חושבים. אליעד כהן מציין שהדימוי הראשון, כמו גם המחשבות הראשונות, מעצבים את כל התהליכים המנטליים שלנו. כל דימוי שצץ בתודעתנו, מתפקד כיסוד למחשבות והחלטות עתידיות. כיצד הדימויים והאסוציאציות משפיעים על תפיסת המציאות שלנו? הדימוי הראשון שצץ בראשנו לא בהכרח משדר את המשמעות האמיתית של הדבר. למשל, כשאנחנו רואים שולחן, הדימוי הראשון שלנו הוא לא בהכרח השולחן כפי שהוא במציאות, אלא ייתכן שהוא יכלול את כל מה שקשור אליו - החפצים שעליו, המקום שבו הוא נמצא, או הזיכרון של מה שהיה עליו. אליעד מציין שחשוב להבין את העומק של הדימויים כדי להבין את התהליכים המנטליים של איך אנחנו חושבים ומה אנחנו רוצים. מהן ... מדוע הוא יפה, אלא זה נובע ממערכת אסוציאטיבית אישית. אליעד מסביר שמה שאנחנו אוהבים או רוצים לעיתים קרובות קשור לדימויים ישנים שנשארו בתודעתנו, או לתחושות חווייתיות שמחוברות למה שראינו או חווינו בעבר. האם יש קשר בין הדימויים למושגי טוב ורע? נראה שהדימויים הראשונים שלנו משחקים תפקיד מרכזי בהבנה של מה טוב ומה רע. לדימוי הראשון יש השפעה על איך אנחנו מבחינים בין טוב לרע, ואני לא אני. אליעד מציין שברגע שיש לנו דימוי ראשוני, אנחנו יכולים להבין את כל ההבחנות שיבואו אחריו. אך, הוא גם שואל איך ניתן ... מעצמה. האם כל המחשבות והרצונות מבוססות על כלום? אליעד מציג שאלה פילוסופית עמוקה - אם כל מחשבה ורצון מבוססים על דימויים ואסוציאציות פנימיות, והם לא בהכרח מבוססים על סיבות ברורות, אז איך אפשר להסביר ... אליהם. כל התהליכים האלה, הוא מסביר, מבוססים על מנגנון פנימי מאוד בסיסי, שבו כל דבר מתחיל מאיזשהו רעיון או דימוי ראשוני. האם הכל מתחיל מתוך כלום? השאלה הגדולה שעולה בסוף הרצאה זו היא אם הכל מתחיל מתוך כלום. אליעד מציין שהמחשבות והרצונות שלנו עשויים להיות מבוססים על כלום - כלומר, על דימויים או תחושות שאין להן מקור הגיוני או סיבה ישירה. אם אנחנו חוקרים את עצמנו עד ... שלנו אינם מבוססים על סיבות ברורות, אלא על מנגנונים פנימיים שנוצרו מתוך תהליכים שלא תמיד ניתן להסביר אותם. מהו הדימוי הראשון? כיצד דימויים משפיעים על הרצון והמחשבה? מהם אסוציאציות במוח האנושי? איך נוצרות מחשבות ...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
... על הבת ואומר לה: הלא טוב יקח אותך, ומיד לאחר מכן הבת נעלמת. המלך מצטער מאוד על כך, מתחיל לחפש אותה, אך אינו מוצא. לפי הסברו של אליעד כהן, המלך הוא דימוי לכוח פנימי באדם שאינו הולך בעצמו לחפש את בתו האבודה. הבת האבודה היא הנשמה, השמחה המוחלטת, האושר המוחלט, התכלית שאותה האדם מחפש לאורך חייו. למה ... במקומות לא מוכרים מבחינה רוחנית וחשיבתית, בדרך שאף אדם לא הלך בה לפניו. מה המסר הכללי של הסיפור מעשה מאבדת בת מלך? אליעד מסביר שהסיפור כולו הוא דימוי למסע הרוחני שהאדם עובר בחייו כדי למצוא את האושר הפנימי והאולטימטיבי. בת המלך האבודה מייצגת את התכלית הנשגבת שהאדם מתגעגע אליה. הסיפור מדגיש את ... שהיא מחוץ למקובל, כדי למצוא את הר של זהב ומבצר של מרגליות, המקום שבו נמצאת התכלית והאושר המוחלט. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ומכשולים פנימיים החשיבות של געגוע והתמדה בהשגת מטרות איך למצוא אושר פנימי אמיתי? מהו הר של זהב ומבצר של ... אל המבצר, ומה הוא מוצא שם? באחד השבילים שבמדבר הוא רואה מרחוק מבצר מוקף חיילים. הוא חושש שלא ייתנו לו להיכנס, אך מחליט לנסות ומשאיר את הסוס בחוץ (דימוי לכך שעל האדם לזנוח את החומריות או הרדיפה החיצונית). להפתעתו, החיילים אינם עוצרים אותו, והוא מתקדם פנימה מחדר לחדר ללא הפרעה, עד שהוא מגיע לארמון ... הר של זהב ומבצר של מרגליות? המשנה למלך משאיר את המשרת מאחור ויוצא לבדו למצוא את המקום הבלתי אפשרי הזה, הר של זהב ומבצר של מרגליות. אליעד מסביר שזה דימוי למצב הכי מושלם ויקר ערך שאדם אינו מסוגל לדמיין בעולם הרגיל. המשנה למלך בקיא במפת העולם ויודע שבמקומות הרגילים אין הר כזה, ולכן הוא בוחר להמשיך ... עד שלבסוף יימצא הר של זהב ומבצר של מרגליות, כלומר, המקום המושלם והנסתר שחורג מהדמיון השגרתי. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ומכשולים פנימיים החשיבות של געגוע והתמדה בהשגת מטרות אליעד: סיפור של רבי נחמן בספר סיפורי מעשיות. הסיפור ... שם, לא הלך לפי איזו מפה מסודרת, זה לא שהיתה לו איזו מפה התחיל לחפש - אמר בוא נחפש... ובמדבריות ובשדות וביערות והיה מבקשה זמן רב מאד. מה זה אומר בדימוי? שהוא לא חיפש אותה רק בעיר, חיפש אותה במדבריות, בשדות, ביערות, מה זה אומר בדימוי? מה לך זה אומר? אם אומרים לך מישהו הלך לחפש את בת המלך במדבריות, בשדות, ביערות, מה זה אומר? איזו חוויה רגשית קופצת לראש כשהוא שומע את הדימוי הזה? איזו חוויה קופצת לך? מה מייצג? ש: מקומות שמחוץ לחברה. אליעד: כל מיני רעיונות, מדבריות, מקומות שאתה יכול למות שמה. מאד מפחידים, מקומות שיש שם ... במקום לא וודאי אליעד: בדיוק אבל במקומות המפחידים. כמו אני אומר לך לכי תחפשי ביערות בגונגלים, בגונגלים תעברי אבן אבן תבדקי. והיה הולך במדבר. עכשיו בדימוי מה זה מדבר? תכף גם נראה פה בסיפור שבמדבר הכוונה האי במקום כאילו נטוש שאין שם אנשים, זאת אומרת שהחיפוש אחרי האושר לפעמים האושר נמצא במקומות שאין שם ... ראה מבצר וכמה חיילות היו עומדים שם סביבו. פתאום שהוא בתוך המדבר הלך בשביל הלך הלך ופתאום הגיע לאיזה מבצר, מבצר לא פתוח שיש סביבו שומרים, אנשים. בדימוי, מה בדימוי? מה זה החיילים והשומרים. אתה כאילו רואה משהו כזה ואומר אולי בת המלך נמצאת שם אבל יש מסביב לזה שומרים, אתה לא יכול להתקרב, יש פה שומרים, חיילים. והמבצר היה נאה ומתוקן ומסודר מאד עם החיילות. זאת אומרת זה היה מבצר כזה משהו מה זה אומר בדימוי? שבן אדם יש בתוכו תהליכים שהם מסודרים, מדויקים אבל מסביב יש חיילים שאתה לא יכול להכנס פנימה להבין. יש כאילו בתוך הבנאדם דברים שהם כמו מבצר שהם כן ... להכנס, בא ננסה, השאיר את הסוס ונתנו לו להכנס. ולא עכבוהו כלל. לא רק שלא עיקבו אותו, אלא נתנו לו להכנס? למה? כי הוא החליט שהוא הולך להכנס. שימו לב לדימוי מעניין שרבי נחמן אמר: והשאיר הסוס. מה הכוונה השאיר הסוס? הכוונה אם אתה רוצה להכנס למבצר אתה צריך להשאיר את הסוס בחוץ. מה הכוונה הסוס? הסוס הכוונה ... לו אסימון, זה כמו חדרים בהבנה אתה מבין משהו ומתוך ההבנה הזו אתה מבין עוד משהו ועוד משהו, כאילו מחדר לחדר. ש: רק שאלה, כל סיפורי המעשיות זה הכל דימויים? אליעד: כן. אנחנו דילגנו על ההקדמה, אם היינו קוראים את ההקדמה היינו קוראים שכל הסיפורים האלה הם רק דימויים. הכל זה דימויים ומשל ונמשל. ובבוא היום את תביני שכל העולם הזה הוא רק דימויים. לא רק הסיפורים הללו, גם כשאת קוראת עיתון זה רק דימויים. זה אל באמת. זה רק דימויים. אוקי. כמו שדיברנו על חומת מגן הזו, זה רק דימויים. דימוי כזה ודימוי כזה.. אוקי. ובא לפלטין אחד. בא לארמון וראה שיש שם מלך עם כתר וכמה חיילים שם וכמה משוררים וכלים לפניו והיה שם נאה ויפה מאד. והמלך ואף אחד מהם לא ... מלך עם כתב, אוכל, ועמד ואכל, הוא כאילו הזדהה עם האינטרס שלהם, הוא לקח מהם משהו. מה שלמדנו (... מדין מן עיו). לקח מהם משהו, אכל, נהנה, אבל שימו לב לדימוי, הלך ושכב בזווית לראות מה נעשה שם. מה זאת אומרת? הוא אמר בוא נתבונן מבחוץ. עכשיו מי זה המלך הזה? בסיפורים זה נקרא המלך האכזר. היה מלך מאד אזכרי ... למלך מה הוא עשה? קודם כל הוא אכל מהמאכלים של הזה שמו לב הלך ושכב בזווית לראות מה נעשה שם. הוא כאילו שכב בצד ואמר בא נראה מה קורה פה. מה זה אומר בדימוי, כאילו יצא החוצה, כאילו שאתה חי את החיים, צא החוצה רגע, תנסה לראות מבחוץ מה הולך פה. כשאתה בתוך זה לך לזווית, לפינה הכי רחוקה ומשם תנסה להסתכל, ... שאוהב אותה, ומשרתים, ותזמורת וכלי כסף וכלי זהב, ומעדנים וחיילים, לכאורה הכל טוב. אחר כך הציצה המלכה וראתה אחד ששוכב בזווית והכירה אותו. מהזה אומר בדימוי? מי זו המלכה הזו? בת המלך שפה היא המלכה הכוונה היא שבתוך האדם יש את המקום הפנימי שמחפש, הנשמה, הפנימי, שכאילו בת המלך רואה שבתוך הבן אדם יש את ... ונגעה בו ושאלה אותו: אתה מכיר אותי, אתה יודע מי אני? והשיב לה: הן. אמר לה כן, אני מכיר אותך, כן אני מכיר אותך. את ההיא הבת מלך שנאבדה. זה כאילו בדימוי האדם אומר: כן, אני יודע אני מחפש אותך. עכשיו מה זאת אומרת מה זאת אומרת אני מחפש אותך? לכאורה, הוא כבר מצא אותה. מה זה מחפש אותך, אלא מה, שהוא בעצם ... וכאן המקום הזה הוא לא טוב, זאת אומרת למרות שכלפי חוץ זה היה נראה שזה טוב, משרתים וכו וכו אמרה לו כאן המקום הזה הוא לא טוב. עכשיו מה רבי נחמן אומר בדימוי? אומר שכלפי חוץ באת המלך, מי זה בת המלך? הרצון של הבן אדם, כלפי חוץ יש לו מעדנים ומאכלים טובים ושמחה גדול ומשוררים ויש לו כתר ואומרים לו בוא תשב ... כשהשכל המשנה למלך שואל את בת המלך מה קורה? היא אומרת לו - המקום הזה הוא לא טוב. כאילו, נכון שאני נראית אצל מלך אבל בעצם אני נמצאת אצל השטן. זה בדימוי שיש שתי פלטין, שתי ארמונות, שבאחד יש מלך ובאחד יש עבד. וזה נראה אותו הדבר, אבל זה בכלל הארמון של העבד. יש גם בסרטים מצויירים שלפעמים מעבירים אותך ... היינו המשרת סיפר למשנה למלך המעשה ואמר לו שאתה ישן זמן מרובה מאד זה כמה שנים, ואני הייתי מתפרנס מהפירות, אמר לו אני אכלתי ככה ממה שיש. מה זה נקרא בדימוי שהתת מודע אומר לך, אתה יודע, אני לא באמת נהנה. אני נהנה רק מהפירות, רק מהרשימו של הטוב שנשאר בצמצומים. והיה מצער עצמו מאד. אז מה קרה למשנה למלך? ... וסיפר לו כל המעשה ושחיילים רבים הלכו שם ושהיתה כאן מרכבה ושהיתה בת המלך באה אליו והיתה צועקת... בתוך כך הציץ וראה שהמטפחת מונחת אצלו. מה זה אומר בדימוי, שלפעמים בן אדם בחיים שלו יש כמו את המטפחת שבת המלך רשמה בה בדמעות שלה, זאת אומרת יש דברים שמזכירים לו את האהבה של בת המלך. ב כמו בת המלך מתחננת ...
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
... מוהרן, חלק 2 מהו כוח המדמה וכיצד הוא משפיע על תפיסת המציאות? לפי אליעד כהן, כוח המדמה הוא היכולת של האדם להפיק תמונות או דימויים בראשו שאינם בהכרח משקפים את המציאות ... על איך אנו תופסים את הדברים, אלא גם משפיע על איך אנו מייחסים משמעות לדברים. לפעמים, מה שאנו תופסים כמציאות, הוא למעשה דימוי שמצייר המוח שלנו, ולעיתים הוא אפילו יכול להיות שגוי או מנותק מהמציאות. דימויים אלו יכולים לגרום לנו לראות את ... בצורה מעוותת, ובכך להפוך את המידע שברשותנו ללא מדויק או שגוי. למשל, כשאנחנו שומעים על אדם או מצב, יכולים להיווצר בראשנו דימויים אוטומטיים שנראים לנו כמציאות, אך הם ... המציאות שלנו, אלא גם על איך אנחנו מבטאים אותה. דיבור על נושא מסוים, במיוחד אם מדובר בלשון הרע או דיבה, יכול להעצים את הדימוי שיצרנו בראשנו ולהפוך אותו למציאות ... דיבה או מדבר דברים רעים על אחרים, הוא בעצם מבטל את המהות האמיתית של אותו אדם ומחליף אותה בתמונה שקרית שנוצרה על ידי הדימוי המדמיין. מהו חידוש וכיצד הוא קשור ... מי אמר שזה ככה?, כלומר, האם יש לנו הוכחות או סמכות מאחוריו. פעמים רבות, חידושים אלו אינם בהכרח נכונים, אלא הם תוצאה של דימוי של המוח שלנו, שאולי לא משקף את ... של הדברים ובקבלת אמת פנימית יותר. עלינו לשאול את עצמנו כל הזמן מהו הדבר האמיתי?, ולוודא שההבנה שלנו אינה נתפסת על ידי דימויים או חידושים שגויים. דרך נוספת להתמודד עם כוח המדמה היא להיות מודעים למחשבות ולהבין איך כל מחשבה, אפילו אם היא נראית נכונה, יכולה להיות רק דימוי. כיצד כוח המדמה קשור לחוויות החיים והפרנסה? כוח המדמה לא משפיע רק על תפיסתנו את המציאות, אלא גם על חוויותינו בחיים. לדוגמה, אם אדם ממציא לעצמו חידושים או דימויים לגבי הדרך בה הוא מפרנס את עצמו, הוא עלול להתעכב או להיתקל בקשיים, כי הדימויים הללו לא בהכרח תואמים את המציאות. אליעד כהן מציין שכשיש יותר מדי חידושים ודימויים שגויים, הדבר יכול להוביל לבעיות פרנסה, שכן אדם עשוי להיאבק בחיים המקצועיים אם הוא לא מבסס את פעולתו על הבנת המציאות. מהו הקשר בין דימויים לבין התפילה והבקשות? כאשר אדם תפילה או מבקש משהו מהמציאות, הוא חייב להיות מחובר למהות האמיתית של הדברים. כל עוד יש לו דימויים שגויים, התפילה לא תוכל להתממש בצורה נכונה. אליעד מסביר שהחיבור בין האדם לבין מה שהוא מבקש תלוי בהבנה האמיתית של המהות, ולא בדימויים שהאדם יוצר סביב אותה מהות. אם הוא ... אדם בוחר להבין אותם לעומק ובצורה נכונה. רק כשכל החלקים מתחברים יחד, יש לאדם את היכולת להבין את המציאות בצורה שלמה ובלי דימויים מעוותים. כוח המדמה ליקוטי מוהרן חידוש בתפיסת המציאות דימויים ושגיאות תפיסתית כוח המדמה בפרנסה ...
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
... הטענה. כיצד להבין את הדימוי של יש לי חורים בראש? במקום לומר אתה מדמיין, צריך להיכנס לעולם המושגים של האדם, לקחת ברצינות את דבריו, ולהתחיל לשאול שאלות מנחות כמו: מה זה אומר ... מצוקות רגשיות באמצעות דימויים קיצוניים? אנשים משתמשים בדימויים דרמטיים, כי לעיתים קשה להם לבטא במילים רגילות את החרדות או המצוקות הפנימיות שלהם. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף יכול להתכוון לכך שהוא מרגיש חסר ... עליו דברים מסוימים. הדימוי של השקיפות מבטא פחד פנימי או חרדה אישית באופן סמלי, אך מי ששומע את הדימוי באופן שטחי יכול להתבלבל ולא להבין את המשמעות האמיתית. איך מטפלים באדם שטוען שהוא רואה דינוזאורים? כאשר אדם טוען טענה כמו אני רואה דינוזאורים, יש ... מוחשית. האם תמיד הדימויים האלה מסתירים מציאות אחרת? לפי אליעד כהן, התשובה היא כן. תמיד יש איזושהי אמת פנימית או חרדה עמוקה מאחורי דימויים כאלה. האדם פשוט אינו יודע כיצד לבטא את האמת הפנימית שלו באופן ישיר ולכן משתמש בדימויים מוזרים או קיצוניים. המטרה היא לעזור לאדם לגלות בעצמו את המשמעות האמיתית והעמוקה של תחושותיו. מה עושים אחרי שמגלים את הסיבה האמיתית לבעיה? אחרי ... עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים? גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית? פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים איך להבין משוגעים? יעוץ לפסיכולוגים ופסיכיאטרים לטיפול בחרדות איך לא לפסול אנשים שמביעים מחשבות מוזרות? למה חשוב לא לבטל מיידית את דברי ... חוקרים את המשמעות של הדימוי יש לי חורים בראש? תחילה מתייחסים לדבריו של האדם כאילו הם נכונים, ושואלים אותו שאלות כמו מה זה אומר שיש לך חורים בראש?, איך זה משפיע על התחושה ... הללו האדם בעצמו יבין שהדימוי לא מחייב אותו בפועל להימנע מפעולה מסוימת, או שהוא יפרט פחדים נוספים. למה הטענות יכולות לשקף בעיה רגשית עמוקה יותר? אנשים משתמשים לעתים בדימויים מוגזמים כדי לבטא מצוקה רגשית או חרדה פנימית. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף עשוי להתכוון לכך שהוא מרגיש שאין לו פרטיות ושכל המחשבות שלו חשופות לעיני ... הזה, ולכן הוא בוחר בדימוי קיצוני. איך מתייחסים לדוגמה של אני רואה דינוזאורים? כאשר מישהו אומר אני רואה דינוזאורים, אפשר לברר באיזה מובן אתה רואה אותם?, מה הכוונה שלך במילה ... של אמת אישית מאחורי הדימויים הדרמטיים. האדם רוצה לבטא פחד, בלבול או חרדה, והדימויים הם הדרך שבה הוא מתאר זאת. כשחוקרים יחד איתו את שורש האמירה, מגלים את המניע הפנימי העמוק יותר. מה עושים כשמגלים את הבעיה האמיתית? לאחר שאוספים ... עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים ש: השאלה כזאת מה השכל שבדבר כשמישהו שהוא נראה חושבים שהוא משוגע לגמרי אומר אני מרגיש שיש לי פה חורים אני מרגיש שהמוח שלי קטוע, אני מרגיש ... יש איזו נקודת אמת זה דימויים. כמישהו נגיד אומר היה לנו פה פעם מישהו נגיד שאומר נגיד עוקבים אחרי יש לי סימנים אז זה אומר שיש בתוכו איזה חרדה מזה שמנסים לעשות לו רע והוא מלביש ... של אמת כחוט השערה וזה דימוי על דימוי, מה שקורה לפעמים שהבן אדם מרוב דימויים הוא כבר שכח שזה דימויים והוא כבר חושב שזה באמת ככה אבל אם מתחילים לעשות איתו רגע זה באמת ככה איפה החור, אוקי אתה רואה פה חור אני יכול להכניס דרכו אצבע אני יכול גם אצלך ...
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
... קדימה, הוא יגלה שאין אני מוגדר באותו רגע. האני הוא תמיד דימוי שנוצר כאשר התודעה מוסיפה לרגע הנוכחי מחשבה על עבר או עתיד. כיצד מתגבשת תחושת האני? אליעד מדגים שתפיסת האני נוצרת ... למשהו אחר - לעבר או לעתיד. הוא מסביר שלמעשה העבר הוא דימוי, משהו שכבר חלף, שאיננו מתקיים עוד, ואילו העתיד הוא ציפייה או דמיון, שאינו קיים ברגע הזה. מכאן עולה שתפיסת האני ... קבוע היא אשליה שנוצרת בתוך התודעה. מדוע העבר והעתיד הם דימויים בלבד? אליעד מסביר שהעבר והעתיד קיימים רק כתמונות או דימויים במוחו של האדם. לדוגמה, הזיכרונות שלנו מהעבר הם תמונות ומחשבות שנוצרות בהווה, ולכן העבר הוא בעצם רק מחשבה על ... שהוא חושב שהוא, הוא לא האני של הרגע הזה, אלא אוסף של דימויים וזיכרונות. ברגע שהאדם מבין שהאני שלו ברגע הזה אינו אותו אני שהיה בעבר, וגם לא זה שיהיה בעתיד, נוצרת הבנה עמוקה ... אליעד מדגיש שוב ושוב שכל מה שאנו תופסים כעבר או עתיד הוא דימוי בלבד, ובעצם המציאות היחידה שקיימת היא הרגע הזה, שאין בו עבר ועתיד. לפיכך, כל תחושת הזמן והאני שנוצרת בתודעתנו ... מסביר שבעצם כל הזמן הוא רק אשליה, גם העבר וגם העתיד הם דימויים. כל מחשבה על העבר או על העתיד לא בהכרח שייכת לנו בהיבט של האני. האני כפי שאנחנו תופסים אותו הוא לא אלא זיכרון ... אנחנו בעצם יוצרים את התפיסה של הזמן, ומה שעובר הוא רק הדימוי שלנו את הזמן. לדבריו, האני האמיתי הוא זה שבולם את הזמן, כלומר, כל הרגעים - כל אותם רגעים שמרכיבים את הזמן - הם ... - את הרגע שבו הכל מתהווה. לדעתו, כל רגע הוא רק אשליה, רק דימוי של זמן. האני שלנו, אם כן, משתנה כל הזמן, ואין אפשרות לדבוק בו לאורך זמן. אם נצליח להתבונן בעין ראה את כל הרגעים ... דווקא דרך הרגע הנוכחי. כל מה שקרה, כל מה שיקרה, זה רק הדימוי שלנו. אין זמן, אין אני קבוע. האני הוא פשוט תחושת זיכרון או ציפייה - כל אחד מהם מבוסס על מימדים שנראים לנו רק דרך ...
תודעה, להיעלם, קיום ואי קיום, כולם טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
תודעה, להיעלם, קיום ואי קיום, כולם טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
... אלא ישנה את צורתו. הוא משתמש בדימוי של גוף האדם, המדגים כיצד אדם נוצר מחיבור של חלקים קטנים (כמו אטומים ותאים) המתחברים יחד לכדי צורה מורכבת, בדומה לבניית רובוט מחלקים קטנים. לכן, דבר ... ואז האדם מתחיל לספק תשובות שהם דימויים , לכן ככול שיש לך יותר דימויים, כך יש לך יותר אפשרויות חשיבה לפתור את השאלה מי אני. לכן כל התהליכים שאתה לומד בעולם עוזרים לך. בתיאוריה אתה צריך לדעת הכל כדי להבין מה שאני ...
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
... אליעד עובר לדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים, כמו דימוי או מבנה חיצוני, והצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הוא מציין כי כאשר ילד קטן נולד, הוא לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל, הוא מגבש תודעה של אני רוצה את ... צורך זה מספק לו. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להדגים את הדרך שבה יכולה להיווצר היאחזות בצורות שונות. אליעד מציין כי אחד מהדברים שהכי קשים לפצח הוא הנושא של ההיאחזות ... ואחרים לא מוכנים להתפשר על שום דבר. כל אדם צריך להבין מה הוא מוכן להתפשר עליו, ולהתמקד בהבנת ההיאחזות החזקה ביותר שיש לו. הוא מביא את הדימוי של כסף, נשים ואוכל ומסביר כי כל אדם בוחר מה ההיאחזות החזקה ביותר אצלו - יש כאלה שלא מוכנים לוותר על כסף, אחרים לא מוכנים לוותר על נשים או אוכל. בסופו של דבר, אליעד ... מדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. הוא מסביר כי המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים - כמו דימוי או מבנה חיצוני - עד שהצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הילד הקטן לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל הוא מגבש תודעה של אני רוצה את זה, ומחויב לפתח העדפות ... מספק לו. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר הזה באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להראות שההיאחזות יכולה להיות בתחומים שונים. אליעד מביא את רעיון ההיאחזות בצורות כדי להסביר את החשיבות של להבין את הדברים ...
דימוי עצמי נמוך, דימוי עצמי שלילי, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, דימוי עצמי חיובי, דימוי עצמי גבוה, אהבה עצמית, קבלה עצמית, הערכה עצמית גבוהה, הערכה עצמית נמוכה, לחזק ביטחון עצמי
דימוי עצמי נמוך, דימוי עצמי שלילי, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, דימוי עצמי חיובי, דימוי עצמי גבוה, אהבה עצמית, קבלה עצמית, הערכה עצמית גבוהה, הערכה עצמית נמוכה, לחזק ביטחון עצמי
דימוי עצמי נמוך, דימוי עצמי שלילי, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, דימוי עצמי חיובי, דימוי עצמי גבוה, אהבה עצמית, קבלה עצמית, ... כמו רחמים, שמחה או עצב - הם בעצם רק השלכות של מצבם האישי או דימויים פנימיים שלהם. אליעד כהן מתייחס ... באופן אובייקטיבי כדי להימנע מהתמודדות ישירה עם רגשות או דימויים שליליים שיש להם על עצמם. האם ... ועני, רוחני ולא רוחני, מושחת ולא מושחת. האדם תמיד מתמודד עם הדימוי הפנימי שלו דרך ההשוואה לאחרים, ... שבהם הוא חושב על עצמו בצורה שלילית. מהי הדרך להתמודד עם דימוי עצמי שלילי? אליעד מסביר כי הפתרון לבעיה של דימוי עצמי נמוך או שלילי, חוסר ביטחון ... עצמית מלאה? אליעד מסכם ואומר שהאדם צריך לבחון בצורה כנה את הדימויים שלו, בלי לנסות להתחמק מהתמודדות ... והיתרונות הוא יכול להפסיק להפריד ביניהם, ובכך להגיע לדימוי עצמי חיובי באמת, קבלה עצמית ואהבה עצמית מוחלטת. איך לחזק ביטחון עצמי? מה גורם לדימוי עצמי נמוך? האם אפשר לאהוב את עצמי ...
מפחד להשתגע, מפחד לאבד שליטה, מפחד לפגוע במישהו, מפחד להרוג מישהו, מפחד לפגוע בילדים, מפחד מפעולה לא הגיונית, מפחד מאובדן שליטה, מפחד להתאבד, מפחד לפגוע בעצמי, מפחד לפגוע באחרים, מחשבה טורדנית
מפחד להשתגע, מפחד לאבד שליטה, מפחד לפגוע במישהו, מפחד להרוג מישהו, מפחד לפגוע בילדים, מפחד מפעולה לא הגיונית, מפחד מאובדן שליטה, מפחד להתאבד, מפחד לפגוע בעצמי, מפחד לפגוע באחרים, מחשבה טורדנית
... הדתית. לדוגמה, מוסלמים תיארו מראות של גן עדן וגיהנום לפי האסלאם, נוצרים ראו דמויות כמו ישו, וכך הלאה. הסיבה לכך היא שכל אדם סוחב בתוכו דימויים , פחדים, ואמונות מודחקות, ובמצבי לחץ קיצוניים - כגון לפני המוות או במצבים של כמעט מוות - דימויים אלו פורצים לתודעה שלו. אותו דבר ... אלה סיפרו על חוויותיהם, שיכלו לכלול ראיית גיהנום, עוגיפלצת, או חוויות דתיות שונות לפי אמונתם הדתית. אליעד מציין שמדובר בהשפעות של פחדים ודימויים שנמצאים במוח של האדם, שנכנסים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דימויים, האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דימויים, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, אימון אישי קשב וריכוז, מאמן אישי להרזיה בנושא דימויים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 13:19:22 - wesi1