אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטופל ✔איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:47איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
איך להתמודד עם פחד באמצעות פעולות דומות?

אליעד כהן מסביר כיצד אדם שרוצה להתמודד עם פחד, צריך לקחת את הפעולה שממנה הוא מפחד ולבצע פעולות דומות לה בהדרגה. המטרה היא ליצור התניה חדשה במוח שתעזור לאדם להפסיק לפחד מהפעולה המקורית. אליעד נותן דוגמה של אדם שמפחד לקפוץ מגובה למקום נמוך. כדי להתמודד עם פחד זה, יש לבצע פעולות שמזכירות במידה רבה את הפעולה המפחידה, אך קלות ופחות מאיימות:
  • לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך על טרמפולינה, שנותנת תחושת ביטחון.
  • לקפוץ ממקום שנראה גבוה, אך בפועל אינו גבוה כל כך.
  • להתחיל לקפוץ ממקומות בינוניים או נמוכים יותר בהדרגה.
כך, על ידי ביצוע הפעולות הדומות, המוח מתבלבל ומתאים את עצמו למצבים החדשים, וכך הפחד מהפעולה המקורית נחלש עם הזמן.

איך להפסיק לעשן באמצעות יצירת התניות חדשות?

אליעד נותן דוגמה נוספת לאדם שרוצה להפסיק לעשן, במיוחד בהפסקות בעבודה או בלימודים, שבהן הוא רגיל לעשן. השיטה שאליעד מציע היא יצירת סיטואציות דומות להפסקות הרגילות, אך ללא פעולת העישון:
  • לעשות הפסקה יזומה ללכת לשירותים או כל פעילות אחרת שאינה עישון.
  • להקפיד על חזרה מרובה על פעולות אלה עד שהמוח ייצור התניה חדשה.
עם הזמן, המוח ילמד שהפסקה אינה חייבת להיות קשורה לעישון, ויהיה קל יותר להפסיק לעשן באופן מוחלט.

איך להתגבר על פחד מג'וקים בעזרת חשיפה הדרגתית?

אליעד מציע לאדם שמפחד מג'וקים להשתמש בטכניקת חשיפה הדרגתית על ידי דברים דומים לג'וק אך שאינם מפחידים אותו:
  • להתחיל מנמלים או חרקים אחרים שהאדם לא מפחד מהם כלל.
  • להסתכל על ג'וקים מפלסטיק כדי שהמוח יתרגל לתמונה דומה ללא פחד.
  • לראות ג'וקים מתים ולהתמודד עם המראה בלי פחד.
  • לפרק את הג'וק לרכיבים שונים ולהתרגל אליהם בהדרגה.
לאחר חזרות רבות על הפעולות הללו, הפחד מהג'וקים החי פוחת משמעותית, כי המוח כבר רגיל לתבניות דומות וקל לו יותר להסתגל.

איך לא לעשות טעויות ולא להתפתות?

לפי אליעד, אם אדם רוצה להימנע מפעולה לא רצויה, עליו להימנע גם מפעולות שדומות לפעולה זו. ההתניה של המוח פועלת גם לכיוון השני. לדוגמה:
  • אם האדם לא רוצה לחשוב על נושא מסוים, עליו להימנע אפילו מנושאים אסוציאטיביים הקשורים אליו.
  • אם האדם לא רוצה לדבר על עניין מסוים, עליו לא לדבר כלל על נושאים קרובים שעשויים לעורר אותו.
כך המוח לא ייגרר לפעולות או מחשבות לא רצויות, והאדם ימנע מטעויות או התפתויות.

איך לשכנע אנשים ולהוביל לשיחה על נושא מסוים?

השיטה הזו עובדת גם בכיוון ההפוך - אם רוצים לשכנע מישהו לדבר על נושא ספציפי, כדאי להתחיל בנושאים דומים וליצור התניה חיובית בהדרגה. בצורה זו, המוח של האדם השני מתרגל לרעיון הכללי, ואז יהיה פשוט יותר להגיע לנושא המקורי.

איך המוח חושב ולמה אפשר לרמות אותו?

אליעד מסביר שהמוח פועל לפי תבניות והתניות קיימות. הוא נותן דוגמה לאדם שמרגיש ביטחון כשהוא רואה חייל. אם הוא יראה מחבל מחופש לחייל, המוח שלו יתבלבל ויהיה לו קשה לפעול נכון. זה מדגים כיצד המוח יכול להיות מרומה בקלות יחסית על ידי דברים דומים. אפשר לנצל את עיקרון זה במודע לשינוי הרגלים והתנהגויות.

מה המסר המרכזי של השיטה?

המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שאפשר להשתמש בדרך שבה המוח פועל בתבניות ובהתניות, כדי להתגבר על פחדים, לשנות הרגלים, ולהשפיע על התנהגויות של עצמך ושל אחרים. שיטה זו מתבססת על חשיפה הדרגתית והתאמה איטית של המוח לתבניות חדשות או שונות.
איך להתמודד עם פחד על ידי שימוש בדברים דומים?

אליעד כהן מסביר שכאשר אדם רוצה להתגבר על פחד מפעולה מסוימת, הדרך לעשות זאת היא באמצעות יצירת התניה הדרגתית למוח. לפי הגישה של אליעד, המוח חושב ופועל לפי תבניות והתניות קבועות, ולכן ניתן לשנות או להחליש את תגובת הפחד בעזרת פעולות דומות אך פחות מאיימות.

לדוגמה, אדם שמפחד לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך, יכול להתחיל מפעולות שהן דומות מאוד לפעולה המפחידה, אך נתפסות כפחות מאיימות. הפעולות הדומות יכולות להיות:
  • לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך על טרמפולינה.
  • לקפוץ ממקום שנראה גבוה אך בפועל הוא נמוך יותר.
  • לקפוץ ממקום בינוני, לא גבוה מדי ולא נמוך מדי.
על ידי ביצוע הפעולות האלו פעמים רבות, המוח מתרגל לתבניות דומות, מתבלבל ולא מבחין בפרטים שהפחידו אותו בתחילה, וכך הפחד נחלש בהדרגה.

איך להפסיק לעשן בעזרת יצירת התניות חדשות?

אליעד מציג דוגמה נוספת שעוסקת בהפסקת עישון. הוא מסביר שכאשר אדם רוצה להפסיק לעשן בזמן הפסקה בעבודה או בלימודים, הוא צריך ליצור לעצמו סיטואציות דומות להפסקה, שבהן הוא באופן מודע לא מעשן:
  • לעשות הפסקה יזומה לצורך אחר, כמו ללכת לשירותים או כל פעולה אחרת, ללא עישון.
  • לחזור על מצבים דומים כאלה פעמים רבות כדי ליצור התניה חדשה שבה הפסקה אינה מחייבת עישון.
כך המוח מתנתק מהקישור בין ההפסקה לעישון, ובהדרגה מפסיק לחפש סיגריה בכל פעם שיש הפסקה.

איך להתגבר על פחד מג'וקים בשיטת החשיפה ההדרגתית?

אליעד מציג דוגמה נוספת להתמודדות עם פחד מג'וקים, כשהרעיון הוא לחשוף את האדם באופן הדרגתי לדברים דומים לג'וקים שאינם מפחידים אותו כלל:
  • להסתכל על ג'וקים מפלסטיק ולראות שאין בכך סכנה.
  • לראות ג'וקים מתים מבלי לפחד.
  • לפרק את הג'וק לרכיבים קטנים ולהתרגל לכל רכיב בנפרד.
חזרה מרובה על החשיפה לדברים הדומים האלו מפחיתה את התגובה הפחדנית של המוח, וכך האדם לומד להתמודד טוב יותר עם הג'וקים האמיתיים.

איך להימנע מטעויות והתפתויות לא רצויות?

אליעד מדגיש את הרעיון גם בכיוון ההפוך. כלומר, אם אדם מעוניין להימנע מביצוע פעולה מסוימת, הוא צריך להיזהר מאוד שלא לעשות פעולות הדומות לה, אפילו ברמה האסוציאטיבית:
  • אם אדם אינו רוצה לחשוב על נושא מסוים, עליו להימנע גם מנושאים שקרובים או קשורים לנושא זה.
  • אם אדם רוצה להימנע משיחה על נושא מסוים, עליו להימנע מלהזכיר כל נושא קרוב שעלול להוביל בטעות לאותו נושא בלתי רצוי.
איך לשכנע אנשים או להוביל אותם לנושא הרצוי?

אליעד מסביר שאותה שיטה יעילה מאוד גם לשכנוע אנשים. אם אדם מעוניין להוביל את בן שיחו לנושא מסוים, עליו לדבר תחילה על נושאים דומים או קרובים. כך המוח של האדם השני מתרגל לנושא הכללי, וכשיגיעו לדבר על הנושא המקורי, השיחה תזרום באופן טבעי יותר.

איך המוח חושב ולמה קל לבלבל אותו?

המוח, לפי אליעד, עובד על פי תבניות והתניות ברורות. לכן הוא מתבלבל כאשר הוא נתקל בדברים דומים אך שונים במעט. לדוגמה, אדם שרגיל להרגיש בטוח כשהוא רואה חייל, ירגיש מבולבל כאשר הוא נתקל במחבל שמחופש לחייל, מפני שהמוח לא יידע איך לפרש את התבנית החדשה והמעורבת הזו.

ההסבר הזה מלמד כיצד ניתן לנצל באופן מודע את אופן פעולת המוח, או להיזהר מכך כדי להימנע מפעולות לא רצויות.

מה המסר המרכזי של השיטה שאליעד כהן מציג?

המסר המרכזי הוא שניתן לנצל את דפוסי הפעולה והחשיבה של המוח לצורך שליטה בפחדים, שינוי הרגלים לא רצויים, או אף שיפור יכולות השכנוע. כל זה מתבצע על ידי הבנה עמוקה של דרך פעולת המוח, וביצוע שינויים הדרגתיים המבוססים על פעולות דומות ומקבילות לפעולות הרצויות או הלא - רצויות.
איך להתמודד עם פחד באמצעות דברים דומים?

אליעד מסביר שכאשר אדם מפחד לעשות פעולה מסוימת ורוצה להתגבר על הפחד, הוא צריך לחפש פעולות דומות לפעולה המפחידה ולעשות אותן. הרעיון המרכזי הוא יצירת התניה למוח, שבעזרתה ניתן להרגיל אותו בהדרגה למצבים דומים, ובכך להחליש את הפחד מהפעולה המקורית.

לדוגמה, אם מישהו מפחד לקפוץ מגובה למקום נמוך, עליו להתחיל בפעולות שדומות לפעולה זו, אך פחות מפחידות. למשל:
  • לקפוץ ממקום גבוה למקום נמוך על טרמפולינה.
  • לקפוץ ממקום גבוה רק לכאורה, שנראה גבוה אך למעשה הוא נמוך יותר.
  • לקפוץ ממקום בינוני, לא ממש גבוה, וכך בהדרגה להתקרב לפעולה המקורית.
כך המוח מתבלבל, כיוון שהוא מתרגל לפעולות שהן "דומות" אך לא בדיוק זהות לפעולה המפחידה. לאחר חזרה מרובה על פעולות דומות אלה, המוח מפסיק להבחין בפרטים המפחידים, וכך קל יותר לבצע את הפעולה המקורית.

איך להפסיק לעשן בעזרת התניות דומות?

אליעד נותן דוגמה נוספת לאדם שרוצה להפסיק לעשן בזמן הפסקה בעבודה או בלימודים. האדם רגיל לעשן בכל הפסקה, ולכן מה שהוא יכול לעשות זה לייצר לעצמו סיטואציות דומות של הפסקות, שבהן הוא לא יעשן. למשל:
  • לעשות הפסקה יזומה, ללכת לשירותים, או לעשות משהו אחר, אך לא לעשן.
  • ליצור מצבים דומים להפסקה המוכרת, ולחזור עליהם הרבה פעמים ללא עישון.
באופן הזה, המוח מתרגל שהפסקה לא בהכרח מובילה לעישון. כך המוח מתבלבל ומתנתק מההתניה הקודמת של עישון בזמן הפסקה, מה שיקל עליו בהמשך לא לעשן גם בהפסקות בעבודה או בלימודים.

איך להתמודד עם פחד מג'וקים בשיטת החשיפה ההדרגתית?

אליעד מציע דוגמה נוספת: אדם שמפחד מג'וקים. הדרך להתמודד עם פחד כזה היא לקחת את הדבר שממנו האדם מפחד, ולחפש דברים דומים אך לא מפחידים. במקרה של ג'וקים, אפשר למשל להתחיל מנמלים (בהנחה שהאדם אינו מפחד מנמלים), או להשתמש בדברים דומים עוד יותר:
  • לראות ג'וקים מפלסטיק ולא לפחד.
  • להסתכל על ג'וקים מתים ללא פחד.
  • לפרק את הג'וק לרכיבים שונים ולהתרגל אליהם בהדרגה.
אחרי חזרה מרובה על הדברים הללו, הפחד מהג'וקים פוחת, כיוון שהמוח כבר רגיל לתבניות דומות, וכך הוא לא מייחס לג'וק החי את אותה משמעות מאיימת שהייתה בהתחלה.

איך לא לעשות טעויות ולא להתפתות לדברים לא רצויים?

אליעד מדגיש שניתן להשתמש באותה שיטה בצורה הפוכה. אם אדם לא רוצה לעשות פעולה מסוימת, עליו להיזהר שלא לבצע אפילו דברים שדומים לאותה פעולה. כלומר, אם יש פעולה לא רצויה, ההתמודדות הנכונה היא להתרחק גם מפעולות שקרובות אליה, אפילו באופן אסוציאטיבי.

למשל:
  • אם האדם לא רוצה לחשוב על נושא מסוים, עליו להימנע גם מנושאים שקשורים אליו.
  • אם האדם לא רוצה לדבר עם מישהו על עניין מסוים, הוא צריך להימנע גם מלדבר על נושאים שקשורים אליו, וכך להפחית את הסיכון שהנושא יעלה.
איך לשכנע אנשים או להוביל אותם לנושא הרצוי?

באותו אופן, אם אדם רוצה לדבר עם מישהו על נושא ספציפי, הדרך לעשות זאת בקלות היא להעלות תחילה נושאים דומים או קרובים. המוח של האדם השני יתרגל בהדרגה לנושא הכללי, וכך יהיה קל יותר להגיע לנושא המקורי שרוצים לדבר עליו.

איך המוח חושב ולמה הוא מתבלבל?

אליעד מסביר שהמוח פועל בתבניות, ולכן אפשר "לרמות" או לבלבל אותו באופן מכוון באמצעות שימוש בדברים דומים. לדוגמה, אם אדם רגיל להרגיש בטוח כשהוא רואה חייל, הוא ירגיש מבולבל כאשר יראה מחבל מחופש לחייל. המוח מתקשה להחליט מה בדיוק הוא רואה, בגלל ההתניה הקיימת. אותו עיקרון ניתן לנצל באופן מודע כדי לשנות הרגלים או תחושות.

מה המסר המרכזי של השיטה?

המסר שאליעד מעביר הוא שניתן לנצל את הדרך שבה המוח חושב ומתפקד בתבניות ובהתניות, כדי להתגבר על פחדים, להפסיק הרגלים לא רצויים, או לשכנע אנשים בקלות רבה יותר.
עכשיו אם יש מישהו שרוצה לא לפחד לעשות משהו או אם יש מישהו שרוצה, בא נסביר את העצה ואחר כך נראה מה אפשר לגזור ממנה אז בקיצור הרעיון אומר שאם בן אדם רוצה לא לפחד לעשות משהו מה שהוא צריך לעשות זה לקחת את מה שהוא מפחד לעשות ולחפש דברים שיחסית דומים לדבר שאותו הוא מפחד לעשות ולעשות אותם. אוקי לדוגמה?

ש: לקפוץ מהגובה.

אליעד: תסביר.

ש: לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך.

אליעד: נגיד שאתה מפחד לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך ובהנחה שאתה רוצה לא לפחד מלקפוץ כי אתה רוצה לא לפחד אז מה שאתה צריך לעשות זה להתחיל לקחת דברים דומים ולעשות, לדוגמה נגיד לקפוץ ממקום גבוהה מה שאתה יכול לעשות לדוגמה לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך על טרמפולינה לקפוץ ממקום חצי גבוהה למקום נמוך, לקפוץ ממקום גבוהה למקום נמוך או מקום שנראה נמוך הוא לא באמת נמוך או רק נראה גבוהה.

הרעיון הוא שמתישהו המוח מתבלבל ואז אם אתה יוצר לו הרבה מאוד פעמים התניה מסוימת אחר כך כשאתה מוסיף עוד פרמטר הוא כבר לא תמיד שם לב לפרמטר שנוסף. זאת אומרת אם תיקח עוד פעם דבר שאתה לא רוצה לעשות אותו ותמצא מה הדבר הכי דומה לדבר הזה נגיד בפעולה שאתה לא רוצה לעשות אותה נגיד לדוגמה אתה לא רוצה, משהו שאתה רוצה לעשות ושאתה כרגע לא רוצה לעשות.

בא נגיד לעשן נגיד בן אדם מעשן בא נלך על עישון והוא רוצה להפסיק לעשן, אוקי מה זה אומר בעצם להפסיק לעשן לדוגמה מה זה אומר להפסיק לעשן נגיד כשיש הפסקה לא לעשן, נגיד הפסקה בעבודה בלימודים לא לעשן נגיד שזה מה שהוא רוצה עכשיו הוא יכול לקחת דברים דומים ולעשות אותם ולא לעשן ואז המוח יתרגל שגם כשתהיה הפסקה בלימוד הוא לא יעשן, לדוגמה תמציא אתה דוגמה.

ש: הפסקה יזומה לאו דווקא בשביל לעשן ללכת לשירותים סתם הפסקה יזומה.

אליעד: קח את הסיטואציה שאתה רוצה לשנות לדוגמה יש לבן אדם התניה במוח כל פעם כשיש הפסקה בעבודה הוא יוצא לעשן, קח את הסיטואציה הזאת תיצור סיטואציה דומה לסיטואציה הזאת שבה לא תעשן וכשזה יקרה עוד פעם ועוד פעם אז מתישהו יכול להיות שהמוח כבר גם כשאתה תצא להפסקה בעבודה אתה גם לא תלך לעשן כי המוח כבר רגיל שבסיטואציות דומות הוא לא מעשן. אם מישהו לדוגמה נגיד מפחד ממה הוא מפחד?

ש: מג'וקים.

אליעד: מפחד מג'וקים אוקי מה נגיד יכול להיות דומה לג'וקים שהוא לא מפחד ממנו?

ש: נמלים.

אליעד: נגיד נמלים אז קודם כל בא נראה שאתה לא מפחד מנמלים, אוקי בא נראה שאתה לא מפחד מג'וקים מתים בא נראה שאתה לא מפחד מג'וקים מפלסטיק בא נראה שאתה לא מפחד, ניקח את הג'וק עצמו נפרק אותו לרכיבים בא נראה שאתה לא מפחד מזה ולא מפחד מזה תעשה את זה הרבה פעמים סיכוי סביר שגם לא תפחד מהג'וקים. זה לגבי איך להביא את עצמך למצב שלא תפחד לעשות משהו שאתה מפחד לעשות אוקי אבל מזה מה אנחנו יכולים לגזור עוד כמה דברים שאם יש משהו שאתה לא רוצה לעשות אותו ואתה גם רוצה להמשיך לא לרצות לעשות אותו, אוקי בכזה מקרה מה שאתה צריך לעשות זה להיזהר לא לעשות אפילו דברים שדומים לדבר שאתה רוצה לא לעשות אותו.

זה אותו דבר בדיוק הפוך זאת אומרת אם אתה תעשה שדומים לדבר שאתה לא רוצה לעשות אותו זה יגרום לך לעשות אותו ולכן אם אתה לא רוצה לעשות מעבר מסוים תמנע מלעשות גם את הדברים שדומים לדבר הזה, אם אתה לא רוצה לחשוב על נושא מסוים אל תחשוב על דברים שקשורים לנושא הזה אפילו בצורה אסוציאטיבית, אוקי אם אתה לא רוצה לדבר עם מישהו על משהו אם אתה מדבר עם מישהו על איזה נושא ואתה לא רוצה שתוך כדי נושא הוא יעלה נושא מסוים ואז אל תדבר איתו גם על נושאים שקשורים לנושא הזה.

אם אתה מדבר עם מישהו על נושא ואתה רוצה לעלות נושא מסוים ואתה כן רוצה אז תדבר איתו על נושאים שקשורים שדומים וקשורים לנושא הזה ואז יהיה גם אחר כך יותר קל לדבר על הנושא עצמו. בקיצור הרעיון הוא שלפעמים יש דבר שרוצים או לא רוצים אותו ואפשר להתקרב או להתרחק ממנו באמצעות דברים שדומים לו כי המוח לא תמיד, הוא עובד בתבניות הוא חלק גדול עובד בתבניות אם אתה לדוגמה נגיד רגיל לראות חייל.

ש: מה?

אליעד: חייל נגיד כשאתה רואה חייל אתה מרגיש בטוח אז אם יבוא מחבל בדמות חייל עדיין המוח יהיה מבולבל הוא לא יודע בדיוק מה לעשות הוא אומר "רגע זה חייל או מחבל מה אני אמור לעשות".

ש: להמית את הטורף.

אליעד: כן אוקי אז אני אומר המוח לא תמיד כאילו כי זה בעצם אותו חייל אבל עשה פעולה שהיא כאילו אבל הוא בא להרוג אותך, המוח מתבלבל ואני אומר שאפשר לבלבל את המוח באופן מודע באמצעות שעושים דברים דומים זה אחד, דבר שני ההפך אם אתה לא רוצה לעשות משהו אז תתרחק מהדברים שדומים לדבר שאתה לא רוצה לעשות. זה הבנו את הסיפור?
איך לרמות את המוח תחושה לפרק לשכנע מישהו רגש ללא פחד שליטה חדשות תמונות הרגשה המקום איך המוח איך המוח חושב איך לא להתפתות איך לא לעשות איך לא לעשות טעויות איך לא לעשות טעות איך לא לפחד איך לגרום לאנשים איך להתמודד איך להתמודד עם חרדה איך להתמודד עם חרדות איך להתמודד עם פחד איך להתמודד עם פחדים איך לרמות איך לרמות את המוח איך לשכנע איך לשכנע אנשים דימוי דימוי דבר לדבר דימויים המוח המוח חושב התמודדות התמודדות עם פחד התמודדות עם פחדים חשיפה טיפול טיפול בחשיפה טיפולים טעויות טעות כיצד המוח חושב כיצד להתמודד עם פחדים כיצד לשכנע אנשים לא להתפתות לא לעשות טעויות לא לפחד לגרום לאנשים לדבר להתמודד להתמודד עם פחד להתמודד עם פחדים להתפתות לטעות לעשות טעויות לפחד לרמות לרמות את המוח לשכנע לשכנע אנשים מוח מטופל מטופלים מטפל מרמה פחד פחד גדול פחד קטן פחדים רמאות רמאי רמאים שכנוע
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
... מטפל מטופל , איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך? איך לגרום למטופל להקשיב לך בצורה אפקטיבית? כאשר אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד לגרום למטופל להקשיב לעצות ולייעוץ שהוא מקבל, הוא מתייחס לשלוש גישות ... כי סמכות לבדה יכולה להוות בסיס טוב לטיפול אפקטיבי. כאשר המטופל מקשיב למטפל מתוך סמכות, הוא למעשה מקשיב לו מתוך אמונה בלבד. ... פשוט סומך על סמכותו של המטפל. לדוגמה, מטופל יכול לראות תעודות תלויות על קיר משרד המטפל, ולחשוב שהמטפל ... לו. לפי אליעד, מצב כזה הוא גרוע, כיוון שהמטופל לא באמת לומד, לא מתפתח, ורק נשען על אמונתו בסמכות של המטפל. ... בסיס איתן להקשבה אמיתית. הוא מסביר שאם המטופל מקשיב למטפל רק מפני שהוא מרגיש חבר שלו, או כי לא נעים לו ... בצורה ידידותית מאוד ומנסה להתחבב על המטופל, המטופל עשוי לקבל את העצות כדי לא לפגוע ביחסים, אך לא בהכרח מתוך ... ועמוקה של הייעוץ עצמו. גם במצב זה, המטופל לא מפנים ולא מבין לעומק את מה שנאמר לו. מדוע סמכות וכימיה ... לפי אליעד, היא פשוטה - בשני המקרים הללו המטופל לא באמת מבין את ההיגיון והסיבות שמאחורי הייעוץ. ההקשבה שלו ... מתאים עבורו. לדוגמה, אם המטפל אומר למטופל תעשה כך או אחרת, והמטופל מציית כי הוא סומך על המטפל, אבל אינו מבין למה עליו לעשות ... ייתכן שהוא יעשה זאת לזמן קצר ואז יפסיק. המטופל לא יוכל להיות עקבי, משום שהוא לא מבין את ההיגיון של הפעולות ... קורה כשהמטפל מנסה להשתמש בכימיה אישית - המטופל עשוי להקשיב, אך אם יחליט יום אחד שהיחסים לא חשובים לו מספיק, ... יפסיק להקשיב. מהי הדרך האידיאלית לגרום למטופל להקשיב לך באמת? הפתרון שאליעד מציע הוא פשוט וברור: המטפל חייב לוודא שהמטופל מבין לעומק את ההיגיון והסיבות שמאחורי כל עצה. כאשר המטופל באמת מבין את הסיבה מדוע פעולה מסוימת טובה או רעה עבורו, ... את טובתו. לדוגמה, במקום שהמטפל יגיד למטופל אתה צריך לעשות ספורט, מבלי להסביר למה, הוא צריך להסביר בצורה ... ולהסביר מדוע פעולה מסוימת מועילה, כך שהמטופל יוכל לקבל החלטה מודעת, מושכלת ומבוססת על הבנה אמיתית ולא רק על אמונה במטפל. הגישה הזו, לפיה המטופל חייב להבין את ההיגיון מאחורי הייעוץ, היא הדרך היחידה שתבטיח שהמטופל יקשיב ויישם את ההמלצות לטווח הארוך. מדוע גישה זו עדיפה לטווח ...
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
... מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה האם אפשר לטפל בכל מטופל שמתנגד לטיפול? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם מטופלים המתנגדים לטיפול, במיוחד כאשר מדובר בילדים או במטופלים המביעים התנגדות חריפה או מתמשכת לטיפול. ישנם מטופלים המגיעים אל מרחב הטיפול אך אינם מוכנים כלל להיכנס פנימה, או שנכנסים ומסרבים לשתף פעולה באופן מוחלט. במקרים אלו, על המטפל להבין את גבולות האחריות שלו ולפעול מתוך הבנה ברורה של מטרתו מול המטופל ומול ההורים. מה לעשות עם ילד שלא מוכן להיכנס לטיפול? כאשר הילד מסרב להיכנס למרחב הטיפולי, אליעד כהן מציג שתי דרכים עיקריות ... שזו כן האחריות של המטפל, אבל לא מול הילד ישירות, אלא שוב - מול ההורים. במקרה כזה, המטפל יכול להציע להורים להיכנס בעצמם למרחב הטיפולי, ולקיים איתם שיחה כיצד להביא את הילד לשתף פעולה. אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא בדרך כלל לא אצל הילד, אלא בהורים וביכולת שלהם להביא את הילד למרחב הטיפולי. האם אפשר לטפל באדם שמתנגד לטיפול באופן מוחלט? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאפשר לטפל בכל אדם, אפילו במקרים הקשים ביותר שבהם המטופל מתנגד באופן חריף. אולם, במקרים כאלה תהליך הטיפול הופך לאיטי, מורכב, ודורש סבלנות רבה מאוד. למשל, ייתכן שמטופל יצטרך להעביר עשרות פגישות רק במשחקי ...
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
... המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים מהי השפעת המטופל על המטפל, ומי משפיע על מי? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה הפילוסופית והמעשית של השפעת המטופל על המטפל ובחינה של יחסי מטפל - מטופל. אליעד פותח את השיחה בשאלה בסיסית: מה קורה כששני ... שמח או עצוב יכול להשפיע על האחר. אם אדם עצוב פוגש אדם שמח, השאלה היא מי מהם ישפיע על השני? האם פסיכולוג שנפגש עם מטופל אובדני יכול להישאר אובייקטיבי או שהמצב הפנימי של המטופל יגרום לו לשנות את עמדותיו? בהמשך, אליעד מדבר על ... תלויה במציאות הפיזית בלבד, אלא במה שהאדם רואה ובמה שהוא מאמין בו. לקראת סיום, אליעד מדבר על חולי נפש והשפעתם על המטפלים. הוא מציין שפסיכולוגים צריכים להיות זהירים כאשר הם מטפלים במטופלים בעלי בעיות נפשיות, כי לפעמים הם עצמם יכולים להיסחף ולהפוך את השפעת המטופל לפסיבית עליהם. הוא גם מציין כי חלק מהמטופלים לא מוכנים לקבל טיפול אם הם מרגישים שהמטפל לא מבין את הבעיה שלהם או לא מכיל את רגשותיהם באופן אמיתי. מהי השפעת השיטות השונות בטיפול? אליעד מדבר גם על שיטות טיפול שונות ומסביר כי כל שיטה טיפולית יש לה גבולות. לעיתים, שיטות שמסתמכות על חשיבה חיובית או אמונה דתית עשויות להצליח בטווח הקצר, אך אין להן תמיד את העומק הנדרש לטיפול ממושך ויעיל. הוא מדבר על כך שגם טיפולים שנראים יעילים יכולים להתפוגג בסופו של דבר אם לא מבינים את המהות האמיתית של הבעיה. בהשוואה בין טיפולים דינמיים ושיטות טיפול אחרות, אליעד מבהיר ששיטות רבות הן חסרות בסיס או לא מבוססות על מחקר מעמיק, ולכן לעיתים אינן מספקות תוצאות אמיתיות לאורך זמן. השפעת המטופל על המטפל מתי המטופל משפיע על הפסיכולוג? שיטות טיפול בחולי נפש הקשר בין עושר לאושר מה גורם לשמחה ולעצב? מהו טיפול פסיכולוגי אמיתי? ...
טיפול למטפלים, השפעת הטיפול על המטפל, טיפול פסיכולוגי לפסיכולוגים, להיות מטפל, להיות פסיכולוג, לטפל בהפרעות נפשיות, יחסי מטפל מטופל, תכונות חשובות למטפל, רגשות המטפל בטיפול, חוויית המטפל, המטפל כאדם, איך להיות מטפל טוב?
טיפול למטפלים, השפעת הטיפול על המטפל, טיפול פסיכולוגי לפסיכולוגים, להיות מטפל, להיות פסיכולוג, לטפל בהפרעות נפשיות, יחסי מטפל מטופל, תכונות חשובות למטפל, רגשות המטפל בטיפול, חוויית המטפל, המטפל כאדם, איך להיות מטפל טוב?
טיפול למטפלים, השפעת הטיפול על המטפל, טיפול פסיכולוגי לפסיכולוגים, להיות מטפל, להיות פסיכולוג, לטפל בהפרעות נפשיות, יחסי מטפל מטופל, תכונות חשובות למטפל, רגשות המטפל בטיפול, חוויית המטפל, המטפל כאדם, איך להיות מטפל טוב? איך אפשר לעזור לאנשים בלי להיפגע בעצמך? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד מטפלים ופסיכולוגים יכולים לעזור לאנשים בלי להיפגע בעצמם, ומדגיש במיוחד את התהליך הנפשי והרגשי שהמטפל עובר כאשר הוא מטפל באנשים עם בעיות נפשיות קשות. יש אנשים שתפקידם לפתור בעיות נפשיות ורגשיות של אנשים אחרים, בין אם מדובר בבעיות יום - יומיות כמו פרידות או בעיות קשות יותר כמו דיכאון או סכיזופרניה. לדבריו של אליעד כהן, טיפול נפשי באמצעות שיחות הוא כמו מאבק מוחות בין המטפל למטופל, כאשר המטופל מתעקש שהחיים רעים וקשים, והמטפל מנסה לשכנע אותו אחרת. מה ההבדל בין טיפול תרופתי לטיפול בשיחות? אליעד כהן מביא כדוגמה את הטיפול הפסיכיאטרי, שבו המטפל לא חייב להזדהות באופן רגשי עם המטופל. המטופל מגיע עם תלונות של דיכאון, והפסיכיאטר נותן לו כדור בלי לנהל איתו מאבק נפשי אמיתי. כלומר, אין שם מאבק רגשי או שכלי, אלא פתרון כימי מהיר. לעומת זאת, בטיפול נפשי רגשי, יש מאבק מנטלי אמיתי: המטפל צריך לנצח בשחמט את המטופל ולגרום לו לראות את החיים באופן ... לדוגמה, כשאדם אומר רע לי, חברה שלי עזבה אותי, המטפל מנסה להראות לו דרכי חשיבה אלטרנטיביות, שיגרמו לו להרגיש טוב למרות המצב. איך מתנהל המאבק המנטלי בין המטפל למטופל? אליעד מתאר שהמטופל מנסה בכל כוחו לשכנע שהחיים רעים - הוא מתלונן על כאב, על כך שהחיים דפוקים, ושהוא נמצא בתוך בעיה קשה. המטפל, מצדו, חייב להוכיח למטופל שהמצב אינו כל כך גרוע, או שאפשר לראות אותו בדרך אחרת. לדוגמה, אם אדם מתלונן שהוא שומע קולות ומאמין בהם, המטפל צריך לשכנע אותו שהקולות האלה לא קיימים. תהליך זה דורש מהמטפל להיכנס לראש של המטופל ולהבין בדיוק את ההיגיון שלו, כדי שיוכל להראות לו את הסתירות ולחלץ אותו מהמקום הנפשי בו הוא נמצא. למה המטפל נמצא בסיכון רגשי במהלך הטיפול? לפי אליעד כהן, הסיכון הגדול ביותר עבור מטפלים הוא שהם עלולים להיסחף לתוך העולם הנפשי הבעייתי של המטופל. כמו במצב שבו אדם מנסה לחלץ מישהו שנפל לתהום ועלול ליפול איתו ביחד, כך גם המטפל נמצא בסכנה להיגרר למצב נפשי קשה אם אינו מוכן מספיק להתמודד עם מה שהוא שומע ומטפל בו. אליעד מדגיש במיוחד את הסכנה שקיימת בטיפול ארוך טווח שבו המטפל נחשף שוב ושוב לתלונות, כאב, פחדים, חרדות, והזיות של מטופלים, מה שעלול לגרום למטפל עצמו להפוך למי שזקוק לטיפול. כיצד מטפל יכול לשמור על עצמו מפגיעה נפשית במהלך טיפול באחרים? כדי שמטפל יוכל לעזור ...
האם ואיך לבחור מטפל אמפתי? אמפתיה של מטפל כלפי מטופל, אמפתיה טיפולית, אמפתיה בתהליך טיפולי, יועץ זוגי אמפתי, אמפתיה בתהליך יעוץ זוגי, תכונות של מטפל מומלץ, אמפתיה של אליעד כהן, בחירת מטפל
האם ואיך לבחור מטפל אמפתי? אמפתיה של מטפל כלפי מטופל, אמפתיה טיפולית, אמפתיה בתהליך טיפולי, יועץ זוגי אמפתי, אמפתיה בתהליך יעוץ זוגי, תכונות של מטפל מומלץ, אמפתיה של אליעד כהן, בחירת מטפל
... ואיך לבחור מטפל אמפתי? אמפתיה של מטפל כלפי מטופל, אמפתיה טיפולית, אמפתיה בתהליך טיפולי, יועץ זוגי אמפתי, אמפתיה בתהליך יעוץ זוגי, תכונות של מטפל מומלץ, אמפתיה של אליעד כהן, ... כאשר אנשים מחפשים מטפל, אחת התכונות החשובות ביותר שהם מחפשים היא אמפתיה. לפי אליעד כהן, מטפל אמפתי הוא כזה שמגלה הבנה עמוקה למטופל, מזדהה עם תחושותיו, ומסוגל לגרום לו להרגיש מובן ונתמך. עם זאת, לאמפתיה יש שני צדדים, ... שקיים כשבוחרים מטפל שהוא אמפתי מדי. מדוע אמפתיה היא תכונה חיונית למטפל? אמפתיה נתפסת כתכונה שמאפשרת חיבור משמעותי בין מטפל למטופל. כאשר מטפל מביע אמפתיה, הוא נותן תחושה שהוא מבין את המטופל באופן עמוק, שהוא ממש נמצא בנעליו. לדוגמה, כאשר אדם מספר למטפל שהייתה לו ילדות קשה או שהוא מרגיש דחוי, מטפל אמפתי יבטא הזדהות ואישור לרגשותיו. אדם שרוצה לקבל טיפול, בדרך כלל מחפש בדיוק את התחושה הזו של ההבנה והאמפתיה, וזה מה שגורם לו להעדיף מטפל אחד על ... היא מופרזת. מתי אמפתיה יכולה להפוך לתכונה שלילית אצל המטפל? אליעד כהן מסביר שבמקרים רבים, אמפתיה מוגזמת עלולה דווקא להזיק למטופל. הוא מביא דוגמה לכך שאם מטפל יהיה אמפתי מדי כלפי אדם שמתלונן על בעיותיו, הוא עלול פשוט ... מדי יכול להגיב בהבנה ואישור יתר, כמו אתה צודק, לא מגיע לך יחס כזה, באמת קשה לך, אך בכך הוא רק מאשר את הבעיה בלי להוביל את המטופל אל הפתרון. אליעד מוסיף שהמצב עלול להחמיר במיוחד כאשר מדובר על טיפול זוגי או במערכות יחסים. במצבים כאלה, כאשר אדם מתאר בעיה שיש לו עם בן או בת הזוג, והמטפל מפגין אמפתיה יתרה, הוא עלול לתמוך רק בצד של המטופל שמולו, ובכך להחמיר את הבעיה. לדוגמה, אם מישהו יספר למטפל שהבת זוג שלו פגעה בו או התייחסה אליו לא יפה, מטפל אמפתי מאוד עלול להזדהות עם המטופל מיד ולהאשים באופן חד - צדדי את הצד השני. זה עלול להוביל להחמרה במערכת היחסים ולפגיעה ... גם אכזרי במובן מסוים. האכזריות כאן איננה שלילית אלא דווקא רחמנות עמוקה יותר, משום שלעיתים האכזריות היא הדרך הטובה ביותר לעזור למטופל להשתחרר מבעיותיו. למשל, אם אדם מתלונן שהרכב שלו מתקלקל כל הזמן, מטפל אמפתי מדי יציע לו ... בעוד שמטפל נכון ואמיתי יותר יאמר לו בכנות אתה פשוט נוהג בפראות ולכן הרכב מתקלקל. אמירה כזו נשמעת אכזרית, אך היא למעשה עוזרת למטופל להבין שהבעיה היא אצלו, ומובילה אותו לפתרון אמיתי וארוך טווח. דוגמה נוספת לאכזריות החיונית הזו היא במצב שבו אדם סובל מבעיה רגשית או טראומה. אם מטפל יהיה רק אמפתי וירחם על המטופל, הוא עלול רק לחזק את התחושה של הקורבנות ולא לעזור לו לצאת ממנה. במצב כזה, דווקא המטפל האכזרי, שיגיד למטופל שהוא צריך לקחת אחריות על חייו ולא להמשיך להאשים את העבר או אחרים בבעיותיו, הוא זה שבסופו של דבר יעזור למטופל להשתחרר מהבעיה. מדוע מטפל אידיאלי הוא שילוב של אמפתיה ואכזריות? המטפל האידיאלי, לפי אליעד, הוא מטפל שמסוגל לשלב בין אמפתיה לאכזריות בצורה נכונה ומדויקת. הוא צריך להיות מסוגל להבין את המטופל באופן עמוק, אך גם להיות מספיק חזק ואמיץ לומר לו את האמת, אפילו כשהיא לא נעימה. ... לחלוטין, אבל הוא גם לא יכול להיות רגיש יתר על המידה. הוא צריך להיות מסוגל לשמור על איזון בין הבנת הבעיה לבין היכולת לאתגר את המטופל ולהוביל אותו לפתרון אמיתי. איך לזהות מטפל שאיננו מתאים בגלל עודף אמפתיה? אליעד מציע לשים לב היטב לדרך בה המטפל מגיב לתלונות ולבעיות של המטופל. אם המטפל תמיד מסכים, תמיד מזדהה בצורה מוחלטת ומעולם לא מציע כיוון אחר, הוא ככל הנראה מטפל אמפתי מדי שעלול שלא לעזור באמת לפתור את הבעיה. המטפל האידיאלי אמור לאתגר את המטופל, לשאול שאלות קשות ולדרוש ממנו להתמודד עם המציאות באופן כן וישיר. לסיכום, מה הדרך לבחור נכון מטפל מתאים? כאשר בוחרים מטפל, לפי אליעד כהן, חשוב מאוד לשים לב למידת האמפתיה שלו. יש לבחור במטפל שמבין ומתחבר לרגשות המטופל, אך גם מסוגל להיות אכזרי במידה הנדרשת ולהגיד את האמת בצורה ברורה, אפילו אם היא קשה. השילוב הנכון בין אמפתיה לכנות הוא המפתח להצלחה של כל טיפול רגשי, זוגי או נפשי. איך לבחור מטפל אמפתי? מה הסכנה באמפתיה מופרזת? האם אכזריות יכולה להיות רחמנות? איך לדעת אם המטפל אמפתי מדי? אמפתיה בתהליך טיפול זוגי רחמנות ואכזריות של מטפל, רחמנות שהיא אכזריות, אכזריות שהיא רחמנות, התאמה בין מטפל למטופל, חיבור בין מטפל למטופל, גישות טיפוליות, סוגים של מטפלים, למה לא לפגוש את אליעד כהן? טיפול של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן ...
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
... איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי ... איך להחליט מאיזו בעיה להתחיל לטפל? כאשר יש לאדם כמה בעיות שונות, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, אימון אישי או אפילו בעיה רפואית, עולה השאלה: באיזו בעיה להתחיל לטפל קודם? אליעד כהן מדגיש שיש לגשת לנושא דרך הסתכלות רחבה יותר, ... בין הבעיות ולהגדיר את סדר הטיפול על פי כך. הרעיון המרכזי הוא לא לגשת לכל בעיה בנפרד באופן שטחי, ... בבחירת הבעיה הראשונה לטיפול? אליעד כהן מתאר כמה שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים ... לפתור בעיות: הבעיה הכי מציקה למטופל - ניתן לשאול את האדם ישירות מה הדבר שהכי מציק לו, ובהתאם לכך להתחיל לטפל. יעילות הטיפול - לבדוק איזו בעיה ניתן לפתור בקלות או במהירות, והאם פתרונה יסייע ... על איכות החיים הכוללת של המטופל. יכולת המטופל להכיל את הטיפול - עד כמה האדם מסוגל להתמודד כרגע עם הטיפול, כמה הוא פתוח, וכמה הוא מוכן לקבל את ההכוונה. הסיכוי לטפל בבעיה באופן מלא ומוחלט - לעיתים יש בעיות שניתן לפתור חלקית בלבד, ... כמה בעיות במקביל. לדוגמה, אם למטופל יש בעיה של דיכאון ובעיה של ביטחון עצמי נמוך, ייתכן שהדיכאון הוא ... העצמי הנמוך. במקרה כזה, טיפול בביטחון העצמי עשוי לפתור או להקל על הדיכאון. כהן מדגיש ... של גישה זו הוא שהיא מאפשרת טיפול ממוקד יותר, יעיל יותר ובעל השפעה עמוקה לטווח ארוך, במקום כיבוי ... שיש להסתכל על מכלול הבעיות שהמטופל מביא ולנסות לזהות את הקשרים ביניהן - לשאול שאלות כגון מה הוביל ... מהי הבעיה שהכי משמעותית עבור המטופל כרגע. ניתן לבחור לפתור קודם את הבעיה שפתרונה הוא הכי קל או הכי ... קשה וגם מהצטננות קלה, ניתן לטפל קודם בהצטננות, כיוון שהפתרון פשוט ומהיר, והוא יקל לפחות על חלק ... שורשיות? מאיזו בעיה להתחיל לטפל? מכנה משותף בין בעיות הדרכת מטפלים מקצועית איך לזהות בעיות שורש? איך לקבוע סדר עדיפויות בפתרון בעיות? מהי השאלה הכי חשובה בטיפול?
2 גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חיסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים
... גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חיסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של ... נסביר על 2 גישות טיפוליות, 2 גישות של מטפלים שהאדם רוצה להיעזר בהם, 2 גישות של יועצים, 2 גישות של מנטורים לחיים וכולי. ונסביר מה ההבדל בין ... הוא, כך: בן אדם בא לטיפול כדי לטפל בבעיה שיש לו. דהיינו, הוא מניח שיש לו בעיה כלשהי. לדוגמה, בן אדם שרוצה לטפל בכך שיש לו בעיה רגשית, של רגישות יתר. דהיינו, שאותו אדם חושב שהוא רגיש יותר מידי והוא רוצה לטפל בבעיה שלו. דהיינו, הוא רוצה להפסיק להיות רגיש יותר מידי אלא להיות פחות רגיש. עד כאן הכל נשמע ... הזה. ואלו 2 גישות טיפוליות שונות לחלוטין אחת מהשניה, ואני אסביר. ברמת העיקרון, האדם אמר שיש לו בעיה של רגישות יתר. ... רגישות יתר שרוצים לטפל בה. עד כאן הכל נשמע טוב והגיוני. אבל יש כאן 2 גישות שונות. גישה אחת היא הגישה הפשוטה, כפשוטם של ... יתר זו בעיה שצריכים לטפל בה. ומכך נובע שנעשה כל מאמץ אפשרי כדי לטפל בבעיה שהגדרנו. הגישה השניה אומרת, שמצד האמת אין שום בעיה, ושזה בסדר גמור ומושלם שיש לאדם רגישות ... בבחירה חופשית מלאה, לטפל בכך שיש לו רגישות יתר. ואנחנו רוצים לעזור לבן אדם להגיע למצב שבו הוא ירגיש שיש לו שליטה על ... של כל היועצים והמטפלים וכולי, היא שכדי לעזור לאדם אנחנו נניח שיש לו בעיה שאנחנו רוצים לטפל בה. הגישה השלמה יותר והנכונה יותר, היא, שלאדם אין שום בעיה מצד האמת. אלא שהאדם בוחר להגדיר את ... מאוד גרוע, שצריכים לטפל בו ולהיפטר ממנו. ואני אחדד: אני לא אומר שהגישה הנפוצה היא של אלימות וכעס כלפי המטופל. אני כן אומר שכל הגישות הן באלימות כלפי התופעה שבה רוצים לטפל. דהיינו, אנחנו לא נכעס ולא נשנא את האדם שהוא סובל מכעסים. אבל אנחנו כן נכעס על תופעת התקפי ... צריכים להתרחק ממנו ולטפל בו וכולי. והחיסרון המרכזי של הגישה הזאת, הגישה הנפוצה ביותר, הוא שהיא עשויה לגרום לאדם לשנוא את ... אכן מחלה שצריכים לטפל בה. ומה יקרה אם אותו אדם יתקשה לטפל בבעיה שלו? מה יקרה אם אותו אדם לא יצליח לטפל ברגישות יתר שלו? אז כמובן שתקרה תופעה הפוכה, שבה האדם מתמלא בכעס עצמי, על עצם זה שהוא בכעס. ...
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
... מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? מטפל, בין אם הוא פסיכולוג, פסיכותרפיסט, מאמן או כל דמות אחרת המסייעת לאנשים, עשוי להרגיש לעיתים השפעה רגשית שלילית מהבעיות של המטופל. כאשר המטפל עוזר לאחרים, הוא נדרש להקשיב ולעזור לפתור את בעיותיהם, אך כיצד הוא יכול להימנע להרגיש רע ולסבול יחד עם המטופל? כיצד הוא יכול להזדהות עם הבעיות מבלי לקחת אותן אישית? מהי הזדהות רגשית ומה סכנותיה? הזדהות רגשית מוחלטת היא גישה בה המטפל חווה את רגשות המטופל ומרגיש את הסבל שלו כאילו היה סבלו שלו. אם המטפל יזדהה בצורה מוחלטת עם המטופל, הוא עלול להתחיל לחוות את הסבל של המטופל ולהימשך אליו, ובכך להיתקל בקשיים רגשיים ובסכנה להיפגע מהמצב. דימוי לכך הוא ניסיון לחלץ מישהו שנפל לבור: אם לך אין עוגן יציב, אתה עלול ... בעצמך. הפתרון הנכון - גישה שונה כלפי המצב הפתרון הוא לפתח נקודת מבט שונה, כזו שבה המטפל לא רואה את הסבל של המטופל כבעיה אמיתית, אלא כמצב מושלם. לדוגמה, אם המטופל אומר אני בדיכאון ורוצה למות, המטפל יכול לדמיין את עצמו חווה את אותם רגשות, אך לא להרגיש רע מהם. המטפל מבין שאין באמת רע במצב זה, אלא רק בהבנה שהמטופל מרגיש שהוא לא יכול לשנות את רגשותיו. למה המטפל לא צריך לשנות את המטופל? הבעיה של המטופל איננה הסבל עצמו, אלא תחושת האין ברירה. המטפל לא אמור להציל את המטופל, אלא להראות לו שהוא יכול לבחור אחרת. אם מטופל אומר אני שונא את החיים, המטפל יכול להראות לו שהוא לא חייב להרגיש כך. הוא יכול לבחור לאהוב את החיים. המטפל עוזר למטופל להכיר בכך שהוא יכול לבחור את רגשותיו, ושאין חובה להרגיש רע או להישאר במצב זה. הקשר בין טיפול להבנה שהמטופל הוא אלוהים אם המטפל מבין שהמטופל הוא ישות אינסופית שבחר לחוות סבל, הוא יכול להראות לו שהוא יכול לבחור להפסיק את הסבל. גישה זו מדברת על היכולת לבחור את רגשותינו, וכך מאפשרת למטופל להבין שאין בעיה אמיתית במצבו, אלא רק בתפיסתו את המצב. התפקיד של המטפל הוא להחזיר את המטופל לכוח הבחירה שלו, ולהראות לו שהוא יכול לשנות את המצב שלו מתוך תובנה שהכל מושלם כפי שהוא. מהו טיפול נכון? הגישה הנכונה בטיפול היא לא לנסות להציל את המטופל, אלא להוביל אותו להבנה שהוא לא צריך להציל את עצמו. ברוב המקרים, המטפל רואה את המטופל כמי שמצוי בבעיה אמיתית, ומנסה לעזור לו להימנע מהסבל. אך המטפל הטוב הוא זה שמבין שאין בעיה אובייקטיבית במצב המטופל, וההסבל מגיע רק מההבנה שה
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
... מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP מהי חרדת מטפלים ואיך היא נוצרת? חרדת מטפלים היא פחד שאנשים חווים כאשר הם רוצים לעסוק בטיפול, ייעוץ או אימון אישי, אך חוששים מלתת פתרונות ... מחרדה זו רוצים לעסוק במגוון תחומים כגון טיפול זוגי, טיפול אישי, טיפול בחרדות, אימון עסקי או NLP, אבל מתקשים בפועל להתחיל לטפל כי הם מפחדים לקחת אחריות על התוצאות של הטיפול שלהם. החרדה מתעוררת משום שהמטפל הפוטנציאלי ... באפשרות של טעות. למה מפחדים לגבות כסף על טיפול או ייעוץ? כאשר אנשים נותנים עצות לחברים ... סיכוי שהוא עלול לטעות, הוא חושש לאכזב את המטופל. באופן פרדוקסלי, דווקא מי שפחות חושב לעומק ... יושר וחשיבה ביקורתית יכולים להגביר חרדה אצל מטפלים? מטפל או מאמן אישי שמודע מאוד ליכולת שלו ... מבין שהוא לא יכול להבטיח במאה אחוז את הצלחת הטיפול. לדוגמה, אם מגיע מטופל שסובל מפשיטת רגל ומבקש עצה עסקית, המטפל הישר ... או לא מתאים למצב. איך אפשר להתגבר על חרדת מטפלים באמצעות הגדרת גבולות? הדרך להתגבר על ... היא להגדיר באופן ברור מה בדיוק המטפל מספק למטופל, ולהימנע מלהבטיח דברים שלא בטוחים: להבהיר למטופל שהטיפול הוא תהליך של חקירת ... באמת אפשרי או לא. להבהיר שאתה מוכן לבדוק עם המטופל את העובדות והפירושים שלו לגבי המציאות, ... בטוח בו, ואין הבטחות שווא, לא נוצרת חרדה מהטיפול. המטופל מבין שאתה שותף לבדיקת האמת ולא מוכר לו הבטחות לא ריאליות. האם תעודות והסמכות בטיפול באמת מפחיתות חרדה? אנשים רבים חושבים שכאשר הם יקבלו תעודה או הסמכה בטיפול, אימון או NLP, זה יפחית את החרדה שלהם. אך ... האמיתיות. כיצד אפשר להיות בטוח יותר כמטפל באמצעות חיפוש האמת? כדי להרגיש בטוחים בטיפול, ההמלצה המרכזית היא להשתמש בגישה של חיפוש ... הפרד בין העובדות בפועל לבין הפרשנות של המטופל. שאל את המטופל: האם אתה בטוח שזאת הבעיה האמיתית?, או אולי ...
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
... ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, ... זו של אליעד כהן מתמקדת בניהול תיבת הדואר הנכנס, או כפי שמכונה גם האינבוקס, במטרה למנוע מיילים שלא טופלו מלהלך לאיבוד או להיבלע בתוך המיילים ... הנכנס, לפי אליעד, משמשת כמו הכניסה למשרד. כל מייל חדש הוא כמו אדם שנכנס למשרד ומחכה לפגישה או טיפול . בדיוק כפי שנחלק לאדם הפונה מקום לשבת ולהמתין לפגישה, כך על המיילים בתיבת הדואר הנכנס לקבל טיפול מיידי. אליעד מדגיש כי השארת מיילים בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בהם יוצרת חוסר סדר ובלבול, כפי שלפני אדם שנכנס למשרד אין מקום ויש בלגן עם המתנה לפגישות. כיצד למנוע דואר לא מטופל? ההמלצה המרכזית של אליעד היא שהמיילים בתיבת הדואר הנכנס צריכים להטופל מיד עם קבלתם. כל מייל שתקבל - יש להחליט מיידית מה לעשות איתו: להעביר אותו למישהו אחר, לשייך אותו למשימה או לסיים את הטיפול בו. ברגע שמטפלים במייל, הוא צריך לצאת מיידית מהאינבוקס ולהעבור לתיקיה מתאימה, כך שנמנע מצב שבו המיילים יתערבבו עם מיילים שכבר טופלו. אליעד טוען שבשום מצב אסור להשאיר מיילים בתיבת הדואר הנכנס שלא טופלו - זה יכול ליצור בלגן ולהעמיס על המערכת. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? אם לא מטפלים במייל בזמן, הוא עלול להיתקע בתיבת הדואר הנכנס ולא להתעדכן. זה יוצר בלבול ועמסה כאשר תיבת הדואר לא מופרדת בין מיילים שטופלו לאלו שעדיין לא טופלו. כל מייל שלא הוצא מהאינבוקס ייצור ערבוב ובלגן, ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול ... הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך להיות מנותב לפעולה, משימה, או לתיקייה מסוימת. ברגע שמטפלים בו, יש להוציא אותו מהאינבוקס. על פי גישה זו, על העובד או האדם להוציא את המיילים מהמקום שבו הם ממתינים, כך שלא יוותרו מיילים לא מטופלים. האם זה באמת חשוב? החשיבות של ניהול ... - יום. תיבת הדואר הנכנס משמשת כשער לכל המשימות והפניות, ואם לא נתנהל בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ... הוא ניהול תיבת הדואר הנכנס, או האינבוקס, באופן שמונע מצבים בהם מיילים חשובים ילכו לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת התהליך של טיפול באימיילים כדי להימנע מבעיות אלו. ... כאשר אדם נכנס למשרד, הוא עלול להיתקל במצבים שבהם הוא מחכה לפגישה או לתשובה ממישהו. התהליך של טיפול במיילים הוא דומה. כל אימייל חדש שמגיע לתיבת הדואר הנכנס דומה לאדם שנכנס למשרד ואינו יודע האם טיפלו בו או לא. המטרה היא לא להשאיר אף אימייל בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בו. כאשר אימיילים לא מטופלים, הם נכנסים לתוך תיבת הדואר הנכנס ומלכדים את כל המיילים שניתן היה לטפל בהם. כיצד למנוע דואר לא מטופל? אליעד מציע שאסור להשאיר שום מייל בתיבת ... מתוך האינבוקס. העניין הוא כזה: ברגע שמייל לא יוצא מהאינבוקס, הוא עלול להתערבב עם מיילים אחרים שכבר טופלו, ויצר בלגן. תהליך זה לא רק יוצר בלבול אלא גם יכול לגרום למיילים שלא טופלו בזמן להיבלע בתוך המיילים שכבר הושלמו. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? כאשר אדם נכנס לאינבוקס, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטופל, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטופל, כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, ייעוץ פילוסופי, מאמן אישי לנוער בתחום מטופל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:57:45 - wesi1