אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם ✔ האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן פותח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:38התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני?

אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי מתרחש רק ברמת הצורה, בעוד שהמהות נשארת זהה. אליעד מדגיש כי בפועל, אנשים חושבים שהם פונים פנימה לכיוון הרוחניות, אך לרוב הם פשוט מחליפים צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא "נכנס פנימה", אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא "טובה", בעוד העבודה היא "רעה".

דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך ל"פנימיות" מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר.

האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת?

השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום שהקונספט הנוכחי של החינוך הוא עצמו שגוי מיסודו. התדרדרות המערכת עלולה להביא בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ליעילה יותר ותישמר את המבנה הנוכחי, לטוב ולרע.

אליעד מדגיש שאין קונספט חינוכי אבסולוטי אחד שמתאים לכולם. הוא מציע שכל אדם יפעל לפי מה שהוא מאמין שנכון, ויעשה זאת במהירות וביעילות רבה ככל האפשר. אם אדם מאמין שצריך לשפר את איכות המורים, הוא צריך לפעול מיידית לשיפורם. אם הוא מאמין שצריך להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות.

מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך?

אליעד כהן טוען שאין שום קונספט חינוכי מוחלט שצריך ללכת לפיו. לדעתו, האדם צריך לעשות את מה שהוא חושב שטוב לו, ולבצע זאת בזריזות וביעילות. הוא מסביר שגם איכות גבוהה של מורים יכולה לפעמים להזיק. לדוגמה, בחינוך הדתי, לעיתים הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה מעודד את התלמידים לחשוב באופן עצמאי ולפתח רעיונות חדשים משל עצמם.

לסיכום נקודה זו, אליעד מציע תמיד להסתכל משני הצדדים: חוכמת המורה יכולה להיות יתרון וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית.

האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם?

בשיחה על הרצונות, עולה השאלה האם המטרה הסופית של האדם היא להפסיק שיהיו לו רצונות. אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל שואף לממש את רצונותיו, ואם היה מקבל את כל מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב שבו אין לו יותר רצונות. אליעד טוען שזה דווקא מצב חיובי, שבו האדם מרגיש שהוא השיג את הכל ואין לו מה לרצות עוד. כלומר, אין סתירה בין הרצון למלא את כל המשאלות לבין המטרה להגיע למצב נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה.
האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי?

השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד אחד היא משתנה, מצד שני היא נשארת תמיד אותה מהות. ברמה המעשית, יש אנשים הסבורים שהחברה הולכת יותר "פנימה" ומעדיפה עיסוק רוחני על פני פעולות חיצוניות, אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות "יציאה החוצה" לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות.

האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות?

השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום דבר חיצוני לא ממלא אותם, ולכן פונים פנימה. אליעד מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים ל"פנימה" מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כ"התפתחות" מסוג מסוים.

מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות?

אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם "מתפתח" בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו "להתפתח", "להתקדם", "להשתפר", אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות.

האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת?

השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. קריסת המבנה הנוכחי עשויה לעודד אנשים לחפש אלטרנטיבות חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק "לשפר" שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון מסוים, אך שאלת ה"כיוון הנכון" תלויה בנקודת המבט של המתבונן.

מהו קונספט החינוך הנכון לפי אליעד?

אליעד מסביר שאין באמת קונספט אבסולוטי שכולם צריכים לפעול לפיו. לדעתו, כל אחד צריך לקדם את מה שהוא חושב שנכון ולמהר להגשים את רצונו. אם אדם משוכנע שצריך לשפר את איכות המורים, שילך ויעשה זאת בכל הכוח. אם אדם אחר חושב שדווקא מערכת החינוך צריכה להתפרק, שילך לכיוון הזה. כשמסיימים למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב "חכם" מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שה"טוב" וה"רע" בכל שיטה אינם מוחלטים.

האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות?

בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה הסופית היא לא להגיע למצב שאין רצונות כלל. אליעד משיב שהאדם בדרך כלל רוצה למלא את רצונותיו. אם אדם היה מקבל כעת את כל משאלותיו, הוא היה מוצא את עצמו בלי רצון שיידרש למלא, וזה היה מצב טוב מבחינתו. במובן הזה, אין בכך סתירה: ברגע שיש רצונות - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת.
מה השאלה?

ש: שאלה הראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינוי תודעתי?

אליעד: מה אתה חושב?

ש: אני לא יודע אני שואל אותך.

אליעד: התשובה היא שתמיד ותמיד לא, האם המציאות הולכת לשינוי תודעתי כן ולא התודעה בסוף תמיד נשארת אותה תודעה ותמיד אתה גם חושב אותו דבר אלא מה שאתה תמיד גם אולי חושב על זה בצורה שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית.

ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ.

אליעד: תראה מצד אחד אתה יכול להגיד שכן מצד שני אתה יכול להגיד שלא, אתה תשאל אותי על מה על ההפך "מה אתה חושב ואני אגיד לך את ההפוך".

ש: אני רואה שכן אנשים עם הזמן כאילו רואים ששום דבר לא ממצא ושום דבר כאילו לא מספק וזה.

אליעד: ואז מה עושים?

ש: ואז נכנסים פנימה.

אליעד: לא הם נכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר "בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח" זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה.

ש: למה?

אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניות אבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה אחרת. לדוגמה בן אדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות.

יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד.

ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות.

אליעד: אתה רק מחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצום זה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן לך דוגמה, אם כולנו היינו ככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים "אה תראו הוא התפתח הוא שכח את האחדות, הוא הגיע לנפרדות" היינו עושים הפוך.

ש: אתה היית המפורסם.

אליעד: נכון אצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר " אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר להיות אלוהים". היו עושים ספר "להיות בן אדם" כן, הבנת מה זה התפתחות מי מחליט זאת רק צורה באחד ההוא הראשון זה אחד אז אין שאלה מי התפתח אין שינוי אבל בנפרדות אחר כך זה כבר צורות אז למה אתה אומר שזה התפתחות אולי זאת התפתחות הפוכה, אולי אלוהים מצליח להתפתח ולהרחיק את עצמו מעצמו.

ש: אולי הוא בכלל לא רוצה אולי זה נסיגה זאת לא התפתחות.

אליעד: הבנת התפתחות זה ביחס למשהו ומאחר ששום דבר לא מחויב אז אתה לא יכול להתפתח ללכת למחויב. הנושא הספציפי הזה הבנו אותו?

ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות.

אליעד: כן אוקי.

ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן.

אליעד: תכף נחליט אם כן או לא.

ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות.

אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את כולו בבת אחת. מה הם אומרים הם אומרים "בואו נחליף את צורת הלימוד" אבל בכלל צריך להחליף את הרעיון של השכל שלך צריך להחליף אותו אז ההתדרדרות הזאת הולכת לכיוון חיובי כי יותר ויותר לא רוצים ללמוד ואז זה מקרב אותך לכך שהם יחפשו אלטרנטיבות בכלל לקונספט של החינוך.

ש: אז מה הקונספט של החינוך בעצם השאלה שלי מה קונספט שלדעתך.

אליעד: אבל כמובן שזה גם יכול להיות הפוך שאם אתה תשפר להם את הלימוד אז הם יהיו יותר חכמים איך שמסתכלים על זה.

ש: אבל מה הקונספט הדחוף שצריך לשפר אותו או מה הקונספט הנכון.

אליעד: מה שהם עושים זה טוב כאילו מה שהם חושבים שצריך לשפר צריך לשפר.

ש: מה לדעתך כיוון.

אליעד: מה שהם חושבים אין כיוון מה שהם חושבים זה הכיוון.

ש: אמרת עכשיו רקוב למה אתה מתכוון?

אליעד: כל אחד שיבדוק מה הוא חושב שהוא צריך לשפר שישפר שיעשה את זה הרבה יותר מהר לא משנה מה, מה הוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר.

ש: אין איזה קונספט של ילדים נכנסים לכיתה א' מה צריך ללמד אותם?

אליעד: אין קונספט אין שום משמעות לקונספט אתה צריך שזה יבוא מתוכך, מה שאתה חושב שצריך לשפר תשפר רק תעשה את זה יותר בזריזות. אתה מהר מאוד תגלה מה השלב הבא.

ש: הבנתי זאת אומרת מתוך וזה תהליך שאי אפשר לקדם אותו?

אליעד: אפשר מה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי.

ש: אבל איך תקדם אותו?

אליעד: איך מקדמים תהליכים בעולם שיותר חשוב לך אז אני עומד ואומר לך "אתה יודע מה שאתה רוצה זה מאוד חשוב רוץ קדימה תסיים אותו" זהו יש לך פרויקט תסיים אותו כמה שיותר מהר כדי שתגיע לפרויקט הבא תסיים את הכל תנוח, אני בעד לעשות הכל רק תעשה את זה יותר מהר תסיים אל תהיה עצלן רוץ קדימה תסיים את כל המשימות.

ש: אז מה הראייה שלך עדיין של החינוך שיכולה לקדם כמו שאתה מביא לנו פה.

אליעד: את שואלת אבל שאלה אחרת טוב עכשיו אני אתן לך תשובה הפוכה, קודם כל התשובה הראשונה מה שאתה חושב שצריך לקדם אותו תקדם עכשיו תשובה הפוכה, מה צריך לקדם תקדם את איכות המורים לדוגמה אם הבן אדם עצמו המורים / ההורים יהיו יותר חכמים יותר מבינים את עצמם אז ממילא גם החינוך יהיה אולי יותר טוב יכול להיות שהם יהיו יותר טיפשים אז יהיה אינטרס לילדים לברוח מהם, הפוך יכול להיות אופציה הפוכה נגיד לדוגמה החינוך הדתי נניח, נניח שמי שמלמד בחינוך הדתי הם חכמים אבל ראית גם את התוצאות כאילו זה שהמורה חכם זה לא תמיד גורם לכך שהתלמיד יהיה חכם הרבה פעמים זה גורם לכך שתלמיד יאחז ויהיה מקובע בחוכמה של הרב שלו.

כאילו נגיד הרב מלמד אז בגלל שהוא כל כך חכם זה בעצם היה הבלוק המחסום, זאת אומרת למה התלמיד לא מתקדם מעל רבו כי הוא אומר "הרב שלי היה כל כך חכם מה אני יותר חכם ממנו", זאת אומרת שאם הרב לא היה חכם אולי זה היה גורם לך לבדוק יש שני צדדים.

ש: אולי לגורם לעצמך כן לבדוק את זה בעצמך.

אליעד: נכון אלא אם כן אתה בא אלי ואז אני מסביר לך אל תאמין לי יש לך את שני היתרונות. הבנו?

ש: אז רגע המטרה זה להפסיק שיהיה רצונות?

אליעד: את שמעת אותי אומר את זה?

ש: לא אתה אומר יש רצון לעשות אותו כמה שיותר מהר.

אליעד: כן כדי, לא שיהיה.

ש: משהו יעצור את זה בסוף?

אליעד: אם תסיימי את הרשימה אז זה יעצור.

ש: נו ואז?

אליעד: ואז יהיה לך טוב, לא את לא רוצה?

ש: אז כן המטרה שיפסיקו להיות רצונות.

אליעד: לא יודע מה את חושבת, מה את רוצה?

ש: לפי מה שאתה אומר.

אליעד: יש לך רצונות כלשהם עכשיו יש לך רצונות, אם עכשיו נותנים לך אותם את לוקחת?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת לא מה לא יהיה לי רצונות ואם אני ייתן לך את כל מה שאת רוצה מה שאת רוצה מה יקרה לך לא יהיו לך רצונות לא, נו אז זה טוב או לא טוב?

ש: טוב.

אליעד: יפה זהו.
יתרון שינויים מנהל כיוון חיובי איך להתמודד חיסרון ויתרון קיבעון מחשבתי אבסולוטיות מרחב המקום להגשים תלמידים איך לחנך איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים העולם העולם מתפתח התפתחות התפתחות רוחנית התפתחות תודעתית התקדמות חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילדים מחנך מחנכים מערכת מערכת החינוך רוחני רוחניות תודעה
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
...ולא חובה או מטלה משעממת. איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד? מי ראוי להיות מחנך? למה התלמידים שונאים את בית הספר? איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים? למה להתמקד בחצי הכוס המלאה זה שקר? איך לגרום לילד להעריך את עצמו באמת? מה המטרה האמיתית של החינוך? איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים? מי ראוי להיות מחנך? מיהו ומהו מחנך טוב? איך לפתח ביטחון עצמי / הערכה עצמית אצל ילדים? איך בן אדם יכול לגלות את הפוטנציאל העצמי שלו? איך מורה ומחנך יכול לפתור את הבעיות של התלמידים באמצעות שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את התלמידים...
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
...שהמסר הדתי מוחדר בדרך עקיפה ומוסווה. כדוגמה נוספת להבדל בין לימודי יהדות תקינים לבין הדתה הוא מתייחס לתיאור בריאת העולם. להגיד לתלמידים שביום השביעי אלוהים נח זו טענה דתית, שהיא פירוש ואמונה. לדבריו, הדרך הנכונה ללמד זאת היא לומר מפורשות שביהדות מאמינים שבשבת אלוהים נח, ולא להציג זאת כעובדה. הוא מסביר שההבדל הזה חשוב כדי שהתלמיד יוכל להבחין בין ידע כללי לבין אמונה דתית ספציפית. מהו הפרדוקס הקשור בהדתה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג פרדוקס מעניין בנושא ההדתה: בעוד שבמערכות החינוך החילוניות מחדירים...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
...היום, לשאול את עצמך אם היא נכונה, לנתח אותה ולנסות להגיע לתשובה באופן עצמאי. לסיכום, אם המטרה שלך היא לפתח את השכל, עדיף לך להימנע מלימודים באקדמיה. הדרך הטובה ביותר לפיתוח החשיבה היא לימוד עצמאי, ביקורתי, וחקירה מתמדת של רעיונות חדשים וישנים כאחד. האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים אקדמיים בעד ונגד איך לפתח חשיבה ביקורתית? למה לא ללמוד באוניברסיטה? למה ללא ללמוד באקדמיה? בעד ונגד לימודים אקדמיים, בעד ונגד...
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
...רבים משתמשים בטכניקות שכנוע שונות כדי לגרום לאנשים להאמין שהם זקוקים להם. הם טוענים כי כל אדם מצליח השתמש במנטור, ואף מספרים כמה כסף הם עצמם השקיעו במנטורים. הם טוענים כי ניתן לחסוך זמן וכסף בכך שתקבל מהם את כל הידע שהם צברו בתמורה לתשלום סמלי. בנוסף, חלקם יוצרים תחושת תלות אצל תלמידיהם. הם גורמים לאנשים להאמין כי הם חייבים לעבור דרכם כדי להצליח, כי בלעדיהם הם לא יכולים להתקדם. גם אם הם לא מבקשים כסף ישירות, הם מקבלים רווח פסיכולוגי מכך שאנשים זקוקים להם. האמת - אף אחד לא באמת צריך מנטור האמת היא...
סודות הקיום העצמי, איך לגלות את סודות המציאות? שלבים בהארה רוחנית, התפתחות תודעתית, למה אני רוצה משהו? למה אני קיים? למה המציאות קיימת? תודעה של אלוהים, הרצון של אלוהים, איך להיות אלוהים? התודעה של המציאות, להיות הסיבה הראשונה
סודות הקיום העצמי, איך לגלות את סודות המציאות? שלבים בהארה רוחנית, התפתחות תודעתית, למה אני רוצה משהו? למה אני קיים? למה המציאות קיימת? תודעה של אלוהים, הרצון של אלוהים, איך להיות אלוהים? התודעה של המציאות, להיות הסיבה הראשונה
...ששואל למה אני חוטף מכות? והתשובה היא כי מישהו מרביץ לי. זו תשובה שטחית שלא נכנסת לעומק. איך אפשר להבין באמת למה יש לי רצון? אליעד מציין שהדרך להבין את מקור הרצון באמת היא לשאול שוב ושוב למה אני רוצה? ולחקור את השאלה לעומק. חקירה מעמיקה זו, כאשר מתמידים בה, מביאה לשינוי משמעותי בחוויית התודעה של האדם. בשלב מסוים, האדם מתחיל לתפוס את עצמו לא כחלק מהמציאות אלא כמציאות עצמה. בדיוק כפי שאצבע תבין שהיא היד, והיד תבין שהיא חלק מהגוף, כך האדם מתחיל להבין שהוא עצמו לא חלק מהמציאות אלא המציאות עצמה. הוא מתחיל...
איך לשאול שאלות? קשיחות רוחנית, חינוך רוחני, גישה רוחנית, לשנות את הגישה, לשנות את החשיבה, שינוי חשיבה, שינוי גישה, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, מודעות רוחנית
איך לשאול שאלות? קשיחות רוחנית, חינוך רוחני, גישה רוחנית, לשנות את הגישה, לשנות את החשיבה, שינוי חשיבה, שינוי גישה, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, מודעות רוחנית
...נוחות עם האמת, ולכן יש צורך בהבנה רוחנית שתאפשר לשאול שאלות בצורה כנה ולא מתוך רצון להימנע ממנה. המטרה בשאלות היא לא להימנע מאי נוחות, אלא להבין את האמת המוסתרת שמאחורי השאלה. איך לשנות את הגישה שלנו לשאלות? אליעד כהן מציין כי שינוי הגישה מתחיל מהשאלה עצמה. הרבה פעמים אנחנו שואלים שאלות מתוך מקום של חיפוש אחר תשובה חיצונית, בעוד שעלינו לחפש את התשובה בתוך עצמנו. על השואל להיות מודע לכך שהשאלה לא נועדה רק לקבל תשובה חיצונית אלא להבין את הדינמיקה הפנימית שמניעה את השאלה. מהם המכשולים בשאילת שאלות...
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח
...דוגמה נוספת - אנשים מחפשים אהבה יותר ויותר ככל שעובר הזמן. לכאורה זה נראה שהעולם מתפתח רוחנית כי אנשים מחפשים משמעות, עומק ואהבה. אך מצד שני, הוא מציין שייתכן שדווקא הצורך הגובר הזה מעיד על ההפך - שבעבר היו במצב טוב יותר, כי לא חיפשו כל כך הרבה את מה שהיה חסר. כלומר, עצם החיפוש מעיד על חסר. יתרה מכך, אליעד שואל מי אמר שהמטרה בכלל היא להגיע למצב של אהבה מוחלטת? אולי דווקא המצב שבו לא מחפשים שום דבר רוחני הוא המצב האידיאלי ביותר, וההתעסקות ברוחניות היא בעצם הוכחה להידרדרות רוחנית, כי ככל שאתה מרגיש...
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
...כבעייתי או בעל הפרעה, פשוט כי הוא לא מצליח להבין את הילד, ולא כי לילד עצמו יש בעיה אמיתית. לכן חשוב לבדוק את ההנחות שלנו לגבי ההתנהגות של הילד, לפני שאנחנו מסיקים שהילד לא בסדר. לסיכום, מה הצעד הראשון בהתמודדות עם הפרעות התנהגות של ילדים? לפי אליעד, הצעד הראשון הוא תמיד לבדוק את עצמך. המבוגר חייב להבין לעומק את ההיגיון והסיבות הפנימיות שלו, כדי שיהיה מסוגל לתקשר ולהשפיע באמת על הילד. רק כך ניתן ליצור שינוי אמיתי וארוך טווח בהתנהגות של הילד. מה זה מצפון? איך לטפל בילדים עם PDD? כיצד לפתח מיומנות...
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
...חלש במקום העבודה שלו או בחיים האישיים, עלול לדרוש מהילד לסדר רק כדי להרגיש שהוא שולט במשהו. אליעד מציין שאם ההורה באמת מעוניין לפתור את הבעיה, עליו להיות מודע למניעים הפנימיים שלו. אם ההורה יבין שהדרישה שלו מגיעה ממקום של שליטה, הוא יוכל לשנות את הגישה לילד ולבנות תקשורת טובה יותר. איך אפשר לגרום לילד לסדר מתוך רצונו האישי? הדרך הטובה ביותר, לפי אליעד, היא לגרום לילד לרצות לסדר על ידי הבנה והדדיות. כשההורה מסביר לילד שהוא מבין את הקושי ואת חוסר החשק שלו, אבל גם משתף את הילד בצורך האישי של ההורה...
התפתחות רוחנית - שבאה לידי ביטוי בהתפתחות גשמית. הכיצד?
...יכול לחוות עצב, ולהרגיש רע, ואף על פי כן, להמשיך להרגיש טוב ושמחה. כי השמחה ככ גדולה, עד שהיא מסוגלת להחזיק בתוכה גם את העצב. כי מי שהשמחה שלו לא ככ חזקה, הוא לא יכול להרשות לעצמו להרגיש רע. ומי שאין לו ביטחון עצמי חזק, הוא לא יכול להרשות לעצמו להרגיש פחד. כי מי שאין לו מספיק כסף, הוא לא יכול להרשות לעצמו להפסיד כסף. אבל יש אחד, שיש לו את כל החוזק שבעולם, שהוא יכול להרשות לעצמו לבטא חולשה. ויש אין סוף כל כך גדול, שהוא יכול לצמצם את עצמו כידוע. ומי שהוא מרגיש טוב בשלמות, אז השלמות הזאת ככ גדולה,...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיני המתבונן, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיני המתבונן, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שפת גוף מבט ימינה זוגיות שכלית איך להחמיא לו? שאלה הגיונית למה אתה אוהב? ארגון התמודדות עם פחד להיכשל פחד גישה לבחורות איך לטפל בפחד קהל? אמונה עצמית פועלת אוהב או לא אוהב איך לאהוב אותה? הדרך אל האושר האם ניתן להיות מאושר כל הזמן? חוסר יצר מיני האקסית התאהבה במישהו אלגוריתם לקבלת החלטות פחד להחליט להיפרד או להילחם התמודדות עם בדידות להתמודד עם זוגיות ללמוד מהכישלון עדיף להיכשל ולא להצליח לגלות ללקוח סודות איך להתמודד עם לקוח? להעניש ילדים להתייחס לילד כמו לאדם בוגר לזרוק את הספרים הרוחניים לפח רוחניות אקראית אני חולה סכיזופרניה איך לרפא סכיזופרניה? לקנא לאקס האקסית שולחת לי הודעה שרירים מנוגדים להוריד שומן האם אפשר לראות את אלוהים? האם טוב להיות אלוהים? לזהות הארה הדרך להארה ללמוד את הספר להיות אלוהים איך להבין את הספר להיות אלוהים? למה לרצות כסף? איך להכפיל את הכסף? משמעות החיים על פי אליעד כהן אובדן משמעות החיים מוניטין שלילי תכונות שליליות בראיון רצון עצמי ובחירה חופשית אנשים חסרי בחירה חופשית תכלית לבריאה סודות העולם עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, גישור, ייעוץ נפשי בנושאי בעיני המתבונן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.3125 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 18:18:11 - wesi1