אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה?

אליעד כהן מסביר בסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים מיד לאחר לידתם. אך מעבר לפשט, יש כאן הסבר עמוק יותר על החלפה פנימית. לפי אליעד, ההחלפה אינה רק אירוע חיצוני, אלא בעיקר החלפה פנימית של התפיסות. למעשה, הילד שהוחלף מייצג את האדם עצמו, שבתוכו מתקיימת כל הזמן החלפה בין שתי תפיסות: תפיסת "סם חיים" ותפיסת "סם מוות".

סם חיים הוא מצב שבו האדם מזהה בתוך הצורה, בתוך ההגבלה, את המהות האחת השלמה והאינסופית. לעומת זאת, סם המוות הוא כשהאדם תופס את הצורה כנפרדת מהמהות, וכך בעצם הוא הופך את הצורה ל"צרה". בעצם, בכל מצב של הגבלה וצמצום, האדם עומד בפני בחירה כיצד לפרש אותו: או לראות בו שלמות ואחדות, או לראות בו פגם וחיסרון. הצורה, אם מתייחסים אליה כנפרדת מהמהות, הופכת לצרה, לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה.

מה משמעות המושג "היכלי התמורות" שרבי נחמן מתאר?

אליעד מדגיש את משמעות המושג "היכלי התמורות" ומסביר שמדובר בהמרה או בלבול בין הדברים המחויבים לאפשריים ולהפך. לדוגמה, האדם הופך לפעמים דבר שהוא באמת רק אפשרי (משהו שאין בו הכרח, לא מוחלט, למשל הנאה חולפת) לדבר מחויב, ומצד שני, הופך דבר מחויב (כגון מהות אמיתית ושלמה) לאפשרי בלבד. במילים אחרות, אנשים מתבלבלים בין מה באמת חשוב בחיים לבין מה שלא חשוב. הם עובדים את העבד (הצורה) במקום את המלך (המהות).

איך נוצרות הבעיות בחיי האדם לפי סיפור בן המלך ובן השפחה?

אליעד מתאר כי בהתחלה, כשהילדים קטנים, אין בעיות מיוחדות. הילדים עצמם לא מודעים בכלל לכך שיש משהו שונה או בעייתי. רק כאשר מתחילים ללמד אותם "זה טוב, זה רע", נוצרות הבעיות. ככל שהילדים גדלים, הם מתחילים להרגיש חוסר נוחות שנובע מבלבול עמוק בין מהות לבין צורה, בין המחויב לאפשרי. הילד שהתחנך כבן מלך בבית המלך, למרות שהוא בן השפחה באמת, גדל כאילו הוא מלך אמיתי, בעוד שבן המלך האמיתי מתגדל כעבד. כלומר, האדם לוקח דברים יחסיים וזמניים בחייו והופך אותם להכרחיים, חשובים ומוחלטים, בעוד שמהות אמיתית הופכת לאופציונלית בלבד.

מדוע בן השפחה נמשך לנימוס המלכות למרות שגדל בבית עבדים?

אליעד מסביר שבתוך כל אדם יש שני כוחות מנוגדים: כוח אחד מושך אותו תמיד אל השלמות, אל הנימוס של המלכות, לכיוון האחדות, והכוח השני מושך אותו להישאר עבד, מוגבל, בינוני. למרות שבן השפחה גדל בתנאים של עבדות, יש בו נטייה פנימית לעבר שלמות ומלכות, מפני שבתוך האדם תמיד קיים כוח פנימי השואף לשלמות ולמהות אמיתית.

מה מקור הקונפליקט הפנימי בין המלך לעבד שבתוך האדם?

אליעד מסביר שהקונפליקט הפנימי בין שתי הנטיות (עבד ומלך) בתוך האדם, נובע בעצם מכך ששניהם, גם בן המלך וגם בן השפחה, קיימים בתוך האדם. לכל אדם יש שני כוחות סותרים: כוח אחד שרוצה להשתעבד למוחלט ולשלמות, וכוח אחר שרוצה להיות בינוני ולהסתפק בדברים יחסיים וזמניים.

מדוע לפעמים דווקא בן המלך רוצה להיות עבד ובן השפחה רוצה להיות...
אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם השני. אבל הפנימי יותר, זה בעצם שהוולד עצמו התחלף עם עצמו, הוולד עצמו החליף את התפישה שלו עם עצמו. אבל אם אתה רוצה את הפנימי יותר הכוונה שבתוך הנפרדות יש לך בעצם את סם החיים וסם המוות. בכל צמצום יכול להיות סם חיים וסם המוות מה זה אומר סם החיים וסם המוות? אם אתה בתוך הצמצום רואה את המהות אז בעצם יש לך יותר מהות. יש מהות אחת. כמה מהויות יש? - אחת. עכשיו, אם אתה בתוך הצמצום אתה רואה את המהות, אתה רואה את השלמות שיש בצורה, אז בעצם הרווחת כי עכשיו יש יותר דברים שלמים. אבל מצד שני, אם אתה בצורה רואה את הצורה כנפרדת מהמהות אז בעצם הפכת את הצורה לצרה, לאסון. כאילו מה שאני בא להגיד היא שעצם הוולד, עצם הלידה, היא עצמה הבחינה של בין המלך לבין השפחה.

זה הכל בראש שלך, כל פעם שיש לך צורה אתה יכול להגיד אני מלך וזה מושלם או להגיד לא, אני עבד - זה צמצום. אתה מבין למה אני מתכוון? כי בסופו של דבר, נגיד שקורה לך משהו אתה יכול להגיד - זה ביטוי שאני אלוהים ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה.

והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא של היכלי התמורות, בחינת היכלי התמורות. מה זה אומר תמורות? המרה. נגיד לדוגמה שבן אדם לא יודע מה חשוב, זה חשוב או זה חשוב? נגיד את הדבר המחויב הופך לאפשרי ואת האפשרי הוא הופך למחויב. כי מה המחויב הכי גדול? המחויב הכי גדול זה המלך. עכשיו, כל שאר הדברים הם רק הבנים של המלך. אבל אם אתה לוקח דבר אפשרי ואתה אומר הוא המחויב אתה עובד אותו. אתה בעצם עובד את העבד ולא את המלך. זה הסיפור.

אח"כ התחילו הבנים להתגדל. אוקי, התחילו לגדול. עכשיו, מה יש פה עוד משהו? שכאילו בהתחלה גם כן, מה יש פה עוד בסיפור? הוא אומר לך שהילדים בהתחלה אצל הילדים עוד לא היתה בעיה. זאת אומר, בהתחלה שבן אדם מתחיל לבלבל את הנפרדות לאחדות ואת האחדות לנפרדות הוא מתחיל להתייחס לאפשרי כמחויב הבעיה עוד לא מתחילה. כשהם היו קטנים עוד לא היתה בעיה, זאת אומרת הילדים עצמם עוד לא היתה להם בעיה.

ש: בפוטנציאל?

אליעד: כן, כאילו כל בן אדם בחיים כשהוא נולד, כשהוא מתחיל לגדול הוא לא ישר מתחיל בבעיות. אתה יודע, נגיד אבא לוקח את הילדים שלו, אמא לוקחת את הילדים שלה מתחיל ללמד אותו, זה טוב זה רע, זה טוב, זה רע. בנתיים לא נראה שזה הולך לשבש לו את המנגנון ואח"כ הוא יבלבל את המח. בהתחלה זה כאילו נראה בסדר, נו חלק מהחיים. אבל אח"כ כשמתחילים לגדול, אח"כ מתחילות הבעיות.

ובן המלך היינו זה שנתגדל אצל המלך, כי היו סוברים שהוא בן המלך, היו מגדלים אותו ממעלה למעלה והיה... גדול. מה זה אומר? זה אומר שלקחו את האפשרי, מה זה אומר לקחו את האפשרי? לקחו את הדבר שהוא הכי לא מחויב, הכי לא מלך והתחיל ולהגיד - כן, אתה מחויב, אתה מחויב אתה מלך, אתה המלך. בהנחה שבתוכך, בכל פעם שאתה לוקח דבר אפשרי ואתה מתחיל היו סוברים שהוא בן המלך. כן, אתה המלך. ואז היו... בעצם זה נקרא להפוך את האפשרי למחויב.

אפשרי זה נקרא עבד, ומלך זה מקרא מחויב. וגם אותו בן השפחה היינו בן המלך באמת, אך נתגדל אצל השפחה כנ"ל התגדל בביתו. זאת אומרת שבעצם במי זלזלו? זלזלו בבן המלך. זאת אומרת לקחו את המחויב והפכו אותו לאפשרי. ושניהם היו לומדים יחד בחדר אחד.

וזה הבן מלך האמיתי, הנקרא בן השפחה היה טיבו נמשך לנימוס למלכות. אף שהיה נתגדל בבית העבד. זאת אומרת שבתוך האדם עצמו יש מקום שנמשך לנימוס המלכות. מה זה אומר נמשך לנימוס המלכות? הכוונה יש מקום בתוך האדם שתמיד נמשך למהות. תמיד רוצה את השלמות. תראה, אני עכשיו אשים לך פה עשרה אנשים נגיד, ואני אשאל כל אחד, מה אתה רוצה, נגיד. או אשאל אחרת, כמה אנשים מתוכם רוצים שלמות וכמה אומרים אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים? אז יש כאלה שיגידו אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים, ויש כאלה שיגידו, לא, אני רוצה שלמות. עכשיו, הרצון לשלמות הוא בעצם נקרא נימוס המלכות, נימוס המלכות הכוונה, הדחף להיות מלך. אני רוצה שלמות, אני חוצה להיות מחויב, אני רוצה להשיג אושר מחויב, אני רוצה לא לפחד, אבל שיהיה ביטחון שלא תלוי בדבר באופן מחויב.

עכשיו, נתגדל בבית המלך ולהיפך, בן השפחה שנקרא בן המלך היה טבעו נמשך לנימוס אחר, שלא כנימוס המלך... זאת אומרת יש את בן השפחה שהוא הוא כאילו מושך את עצמו אחרי הצורות, לצורך העניין, ורק המליכו אותו למלך אבל הוא לא באמת מלך. הוא מושך את עצמו אחרי הצורות. ומה זה היה מוכרח להתנהג בנימוס המלכות? הכוונה היא שלפעמים יש לבן אדם בתוכו את הכוח שמנסה להיות מלך ויש את הכוח שמסרב להיות מלך, שאומר: לא, לא, לא, אני אין לי כח. אני מוכן להתפשר ולהשאר בבינוניות. אוקי?

זה כאילו שיש בבן אדם שני כוחות, שאחד מושך אותו להיות מלך והשני מושך אותו להיות עבד. אחד אומר לו לך תשתעבד לצורות, השני אומר לו, לא, בוא נתפטר מהשיעבוד לצורות.

ש: בא נגיד שגם ברצון של העבד יש איזה מרכיב של מלך. נגיד שאדם רוצה משהו יחסי.

אליעד: לא, זה כבר עניין אחר. אתה יכול עכשיו לעשות הפוך על הפוך, ההוא שהוא מלך הוא מרשה לעצמו להתנהג כמו עבד. ההוא שהוא עבד הוא רוצה להיות מלך. אתה יכול להגיד אתה יודע למה בן המלך רוצה להיות מלך? כי הוא שואף להיות מלך כי הוא לא מלך. אתה יכול שמלך יכול לכפור בזה שהוא מלך ולהתנהג כמו עבד.

ש: לא, לא זה. אני מדבר שיש רעיון פה...

אליעד: גם אם אתה לא מדבר על זה תנסה לחשוב על זה כי מהיבט מסויים מלך אמיתי אומר אני לא רוצה להיות מלך, עבד אמיתי אומר אני למה הוא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא עבד. למה הוא (השני) לא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא מלך. הוא אומר, בשביל מה אני צריך את השלמות, יש לי כבר. הפוך, בגלל שהוא כל כך קרוב לאחדות...
להתייחס אושר מחויב פירוש סיפורי מעשיות פיטורים חיצוניות קונפליקט פנימיות אני אלוהים הצמצום מהות לצורה להישאר איך ללמוד סיפורי מעשיות בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 1
חלק 1
... מדגיש שהשפחה הייתה השפחה הנמוכה ביותר? רבי נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו היה מדובר בשפחה בכירה יותר, החלפת הבנים הייתה פחות דרמטית, כי אז ההבדל ... שהוא יראה את עצמו כשייך לשפלות ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת. מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה? רבי נחמן מסביר שעצם ההחלפה היא ביטוי לכך שהאדם שכח את שורשו האלוהי, והוא תופס את עצמו ... עבד. אך ברגע שהבן מתנתק ממקורו, הוא כבר יכול לפרש את עצמו כעבד - וכאן מתחילה הטעות. ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה מייצגת את הבחירה של האדם אם לראות את עצמו כביטוי של האחדות והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה). מה הכוונה מלך ומלכה בסיפורי רבי נחמן? המלך מייצג את המקום המוחלט, ... זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין יש לאין, שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע בעולם לפי רבי נחמן? רבי נחמן מדגים שהנפרדות והרע בעולם נוצרים כתוצאה ממהלך ... אחרי הבריאה יש לך בלבול בין הסם החיים שבנפרדות לבין... זאת אומרת יש את המלך הוא הבורא ויש את בן המלך שזה נקרא הנפרדות. אב ובן. הבן זה בפועל אחרי הבריאה, אבל אחרי הבריאה ברגע שהבן יצא מרשות האב עכשיו ... זה לא שהמלך משתמש בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה. יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור ... חזרנו לאותו הדבר. זה בדיוק אותו הדבר. גם זה סיפור. עצם ההפרדה בין המלך למלכה היא במהותה ההפרדה בין בן המלך לבן השפחה. בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת? מלך, מלכה, עצם זה שחשת שזה שתיים, זה עצמו כבר פיצול של בן המלך ובן השפחה. חשבת שלמלכה יש ישות בפני עצמה, עצם זה שהצלחת לראות את המלכה שונה מהמלך זה כבר אומר ... בן השפחה. אליעד: נכון. ש: ברגע יש את כל המגרעות של זה. אליעד: נכון, כי מה האמת, שזה לא שבן המלך ובן השפחה התחלפו. מה האמת? שזה בן המלך חשב שהוא בן שפחה. הרי זה לא באמת שהיה פה שניים. זה אותו אחד. בן המלך חשב שהוא בן ...
חלק 4
חלק 4
... מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4 מהו הסיפור על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור על בן המלך ובן השפחה, כפי שמסופר על ידי אליעד כהן, מתאר את הדרך בה אדם יכול להתבלבל בין האמת לבין האשליות ... או לשפחות, ושם את הדגש על האי - ודאות שעשויה להיווצר כתוצאה מהשפעת המחשבות והרגשות. הוא מתחיל בסיפור של בן המלך שהופך לחשוב שהוא בן שפחה, ומסביר כיצד נפרדות פנימית עשויה לשבש את תודעתו ולהוביל אותו לאי - בהירות. הסיפור ...
חלק 5
חלק 5
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, הצחוק הוא אלמנט מרכזי שמכיל מסר עמוק. בן המלך ובן השפחה שמעו צחוק גדול מאוד, שהקול שלו התפשט על פני כל היער. ההסבר הראשון ניתן על ידי איש ... את השאלה - האם הוא צחוק שמרמז על מציאות בלתי הוגנת או שמא ישנה כאן תובנה גדולה יותר? בסיפור, בן המלך שואל את איש היער מהו פירוש הצחוק, והאיש מסביר כי הצחוק הוא לא בהכרח צחוק עליהם, אלא משהו שמעורר ...
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב מה המשמעות של הסיפור יער בלי סוף של רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור מיוחד שהתרחש בערב יום כיפור, לאחר הכפרות. הוא סיפר על עצמו באופן אישי, ופתח את סיפורו במילים: שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.... בסיפור הזה, רבי נחמן מתאר חוויות מסתוריות וסמליות מאוד, כאשר הוא נקלע לשלוש סיטואציות מרכזיות: יער בלי סוף, נהר בלי סוף, ואבן רחיים ... דרכי התמודדות עם החיים והאתגרים האינסופיים שהם מציבים בפני האדם. מה המשמעות של יער בלי סוף? מה מסמל הנהר בסיפורי רבי נחמן? סיפורי מעשיות רבי נחמן בעיון מה המשמעות של העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה? מה מסמלת אבן הרחיים? איך להשתמש בסיפורי רבי נחמן לעבודה פנימית? מהי המשמעות הרוחנית של סיפורי ברסלב? אליעד: בסיפור הבא רבי נחמן מספר על עצמו שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור ...
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור של רבי נחמן על המלך חוזה הכוכבים? הסיפור של רבי נחמן מברסלב מתחיל עם מלך אחד שהיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג). המלך ראה בכוכבים שאם לא יקצרו את התבואה עד זמן מסוים ... ספקות מיותרים, ורק אז הוא יוכל להשיג את השלווה וההבנה המיוחלת, המסומלת בסיפור כציפור מיוחדת. מהו מוסר ההשכל של רבי נחמן? מה המשמעות של סיפור המלך והפועלים? איך מתמודדים עם קונפליקט פנימי? איך להשיג שלווה פנימית? מה מסמלת הציפור בסיפור רבי נחמן? איך לבחור רצון ברור בחיים? מה הקשר בין הנאות העולם למטרות רוחניות? אליעד: ועכשיו נקרא סיפור של רבי נחמן מעשה שהיה פעם מלך אחד והיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג), וראה שאם לא יקצרו התבואה בשנה זו עד זמן מסוים ...
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור הלבנה באה בקובלנה לפני החמה של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את סיפורו של רבי נחמן מברסלב, מעשה בתלונת הלבנה, שבו הלבנה (הירח) מגיעה בתלונה אל החמה (השמש). הסיפור פותח בכך שהירח מתלונן על מצבו ומקנא ... הבלתי פוסקים בחיים, ללמוד להתמודד איתם ולהבין שדווקא בזכות הקושי יש משמעות להצלחה ולתחושת השלמות הפנימית. מה המשמעות של סיפורי מעשיות? מי הם החייטים הקטנים של הלבנה? כיצד להתמודד עם שינויי רצונות? מהו המסר של רבי נחמן מברסלב? מהי אחדות מול נפרדות? איך אפשר למצוא שלווה בתוך קושי? אליעד: הסיפור של רבי נחמן הולך ככה הלבנה באה בקובלנה לפני החמה הירח בא והתלונן לפני השמש באשר החמה משמשת עיקרה ביום החמה משמשת ...
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות מה הקשר בין הלב והמעיין לפי רבי נחמן מברסלב? הסיפור שעליו מדבר אליעד כהן מבוסס על מעשה משבעה קבצנים מאת רבי נחמן מברסלב, ומתאר יחסים סימבוליים ועמוקים בין הלב לבין המעיין. במעשייה זו, הלב הוא ישות שחיה בקצה אחד של העולם, ומולה, ... יכול להשיג בפועל. איך קשורים הזמן וחסד האמת לבריאת העולם? אליעד כהן מסביר את המונח חסד של אמת לפי רבי נחמן מברסלב. על פי הסבר זה, הזמן עצמו נברא מתוך חסד של אמת. המשמעות היא שהבריאה הראשונית של העולם, יצירת המציאות ... הוא חי את חייו בעולם, ומצד שני הוא מסוגל להיות מודע לאחדות השלמה שמחוץ לעולם. מה המשמעות של שתיקה בסיפורי רבי נחמן? אליעד כהן מדבר על השתיקה כמצב האולטימטיבי שאליו האדם יכול לשאוף. שתיקה לפי רבי נחמן היא לא רק שתיקה של מילים, אלא שתיקה מוחלטת של השכל. המשמעות של שתיקה זו היא הפסקת ההבדלה בין ... מצב של חסד של אמת מוחלט, מצב של התעלות מעל הרצון. לסיכום, מה המסר העיקרי של הסיפור? הסיפור של רבי נחמן מעשה משבעה קבצנים, כפי שמסביר אותו אליעד כהן, עוסק במהות החיים ובסתירה הקיימת בין הרצון האנושי להגיע לשלמות מוחלטת, ... אך מבלי לאבד את קיומו האינדיבידואלי והאנושי. מהו חסד של אמת? איך נברא הזמן? מה המשמעות של שתיקה אצל רבי נחמן? איך מגיעים לשלמות אמיתית? מי הוא איש חסד האמת? איך נוצר העולם לפי רבי נחמן?
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים? מהם תהליכים בסיפורי מעשיות של רבי נחמן ואיך הם קשורים לכל אחד מאיתנו? ההרצאה מתחילה בהסבר על סיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר את הרקע לכך שרבי נחמן התחיל לספר סיפורים מעשיים, ולטענתו, הסיפורים הם דרך לעורר את השכל. הוא מציין שכאשר אדם לא מבין את התורה ... התהליך לא רק כפי שהוא, אלא גם איך הוא מתפתח, יכולה להוביל להבנה מעמיקה יותר של החיים עצמם. איך סיפורי מעשיות משפיעים עלינו ביום - יום? הסיפור של הזבוב והכביש הוא לא סיפור רגיל, אלא דרך ללמד אותנו על המציאות ... בסיפור, כל דבר שאנחנו חווים הוא חלק מתהליך אבסטרקטי, שבו ישנם כוחות פנימיים המנסים לפגוע זה בזה. באמצעות הסיפור, רבי נחמן מלמד אותנו איך להסתכל על כל תהליך כמשהו הרבה יותר מורכב מאשר מה שאנחנו רואים בעיניים שלנו. אנחנו צריכים ... לא תמיד מבינים לגמרי, אך אם נבין את כל פרט ופרט, נוכל להגיע להשלמה ולביטחון. מהם סיפורי המעשיות של רבי נחמן? מהו פירוש הסיפור של הזבוב והכביש? כיצד ניתן לנתח תהליכים בחיים האישיים? מה המשמעות של תהליכים פנימיים ומחויבותם? כיצד ...
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב מה זה בעצם ספר המידות של רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר שספר המידות של רבי נחמן מברסלב הוא ספר המחולק לשני חלקים: החלק הראשון נכתב על ידי רבי נחמן לפני שהגיע לארץ ישראל, והחלק השני נכתב לאחר הביקור שלו בארץ ישראל. רבי נחמן ביקש במפורש לא לפרסם את הדברים שהוא אמר לפני שהגיע לארץ ישראל, מכיוון שהוא התבייש בהם, אך למרות זאת, ספר המידות (בעיקר החלק הראשון) הוא ספר שבו רבי נחמן אסף ציטוטים וקטעים מספרי קודש, בעיקר מהגמרא ומהיהדות בכלל. אליעד מסביר שהחלק הראשון של ספר המידות לא נחשב על ...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של ... בטכניקה זו כדי להעביר רעיון עמוק אחד בכמה דרכים שונות, במטרה שהשומע יבין אותו מזוויות שונות. מה הקשר בין סיפורי רבי נחמן לבין המציאות והחיים שלנו? אליעד מסביר שהמבנה שרבי נחמן משתמש בו בסיפוריו משקף את המבנה של החיים עצמם. בחיי ... סיפורים כדי להביא את האדם להבנה הזו מזוויות שונות, מתוך מטרה שיגיע למקום שבו הוא יראה שהכל בעצם אחד. פירוש סיפורי מעשיות סיפור בתוך סיפור איך ללמוד סיפורי מעשיות? מה המשמעות של סיפורי רבי נחמן? סיפורי רבי נחמן מברסלב מהו השכל של רבי נחמן? תורת ברסלב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בן המלך, האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בן המלך, דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, מורה רוחני מומלץ, מטפל רב תחומי בנושא בן המלך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 17:13:13 - wesi1