אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ביקורת ✔איך לא להיפגע? איך לא להיות רגיש? שיפוטיות כלפי אחרים, רגשי נחיתות, דימוי עצמי נמוך, ביקורתיות עצמית, נפגע מאחרים, חרדה חברתית, ביישנות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:48איך לא להיפגע? איך לא להיות רגיש? שיפוטיות כלפי אחרים, רגשי נחיתות, דימוי עצמי נמוך, ביקורתיות עצמית, נפגע מאחרים, חרדה חברתית, ביישנות חברתית, מה חושבים עליך? איך לאהוב את עצמי? איך לקבל את עצמי?
למה נפגעים כשצוחקים עלינו ואיך להפסיק להיפגע?

אליעד כהן מסביר כי כאשר אנשים נפגעים מדברים שאומרים עליהם, למשל כשמישהו אומר להם שהם לא טובים מספיק, לא יודעים לבשל, לא נראים טוב או לא מספיק חכמים, זו אינדיקציה לכך שבתוך ליבם הם עצמם שופטים אנשים אחרים באותה הצורה בדיוק. אליעד מבהיר את הנקודה בכך שאם האדם היה בטוח לגמרי שאין חשיבות ליכולת שלו באותו התחום, הוא לא היה נפגע בכלל מביקורת על התחום הזה.

לדוגמה, אליעד מציג מצב שבו אדם נפגע מכך שאומרים לו שאינו יודע לבשל. כאשר שואלים את אותו אדם האם הוא חושב שזה משנה אם מישהו יודע לבשל, הוא יכול להגיד שלדעתו זה לא משנה. למרות זאת, הוא עדיין נפגע מביקורת שמופנית כלפיו. אליעד מראה כי הסיבה האמיתית לפגיעה היא שבתוך ליבו, האדם הזה כן חושב שידיעה בבישול היא חשובה, ולכן הוא נפגע כשאומרים לו שהוא חלש בתחום זה.

ההסבר הזה מודגם בפירוט נוסף: אם למשל בחורה נפגעת כשאומרים לה שהיא לא נראית טוב, אליעד מציין שבאופן ודאי היא חושבת שיש מישהי אחרת בעולם שהיא נראית טוב ממנה. כלומר, אם מפריע לך שאומרים לך משהו שלילי בתחום מסוים, בהכרח בתוך ליבך אתה חושב שיש משמעות ליתרון שלך על אחרים באותו תחום עצמו. אם לא היה אכפת לך מהתחום, גם לא היה אכפת לך כששופטים אותך לשלילה בתחום הזה.

איך פגיעה מאחרים קשורה להתנשאות שלנו על אחרים?

אליעד ממשיך ואומר שאם מישהו נפגע כשאומרים לו שהוא טיפש, זה בוודאות משום שבתוך ליבו הוא עצמו מתנשא על אנשים אחרים ומגדיר אותם כ"טיפשים". כלומר, הכאב מהעלבון נובע ישירות מהעובדה שהאדם עצמו עושה את אותו הדבר לאחרים. אליעד מדגים זאת באופן ברור כאשר הוא אומר שאם אדם נהנה מכך שיש לו יותר כסף ממישהו אחר, אז בהכרח הוא ירגיש רע כאשר יהיה לו פחות כסף ממישהו אחר.

כדי להמחיש זאת, אליעד מביא דוגמה ברורה של אדם שאומר "תראה את הטיפש הזה". אותו אדם בהכרח ייפגע כשמישהו יגיד עליו שהוא טיפש. המנגנון עובד כך: ההתנשאות על אחרים היא זו שגורמת לתחושת הפגיעה כשאחרים מתנשאים עלינו. האדם למעשה "מזמין" את הפגיעה הזאת לעצמו כי הוא משתמש באותו מנגנון של שיפוטיות כלפי אחרים.

איך להפסיק להיפגע מביקורת ומהעלבות של אחרים?

הפתרון שאליעד כהן מציע הוא מאוד פשוט אך דורש שינוי תודעתי עמוק: להפסיק להתנשא על אנשים אחרים. אם האדם יחליט שהוא מקבל את כולם, בלי לשפוט או לדרג אותם לפי טוב או רע בתחום מסוים, הוא לא ייפגע יותר מביקורת של אחרים כלפיו באותו תחום. אם האדם מקבל את כולם במלואם, לא משנה מי חכם או טיפש, מי יפה או מכוער, הוא גם לא ייפגע כשיגידו עליו את אותם הדברים.

אליעד נותן דוגמה נוספת בנושא זה ואומר שאם אדם נפגע כאשר אומרים לו שהוא מכוער, עליו לחפש את המקומות שבהם הוא בעצמו מתנשא על אחרים ואומר "תראה את המכוער הזה". אם הוא יפסיק לשפוט אחרים כ"מכוערים", לא תהיה לו יותר סיבה להיפגע כשיאמרו לו שהוא מכוער. העיקרון המרכזי ברור מאוד: ההתנשאות והשיפוטיות כלפי אחרים הן הסיבה לפגיעות העצמית.

אליעד מסכם כי זו גישה של "הפוך על הפוך". במקום לנסות לשנות את הסביבה שלא תפגע בנו, הפתרון הוא לשנות את הגישה שלנו כלפי הסביבה. ברגע שאדם מפסיק להתנשא על אחרים או לשפוט אותם בצורה שלילית, גם הוא לא יחוש פגיעה כשישפטו אותו באותה הצורה.

לסיכום, מדוע הביקורת העצמית גורמת לפגיעה רגשית?

הסיבה לפגיעה רגשית היא לא הביקורת החיצונית, אלא העובדה שאנחנו בתוכנו שופטים ומתנשאים על אחרים באותו תחום שבו נפגענו. ברגע שאדם משחרר את ההתנשאות והשיפוטיות, הוא גם משתחרר מהפגיעה הרגשית מביקורת של אחרים. אליעד כהן מדגיש שהשליטה נמצאת תמיד בידיים שלנו: אם אנחנו מפסיקים לשפוט אחרים ולהתנשא עליהם, אנחנו לא נפגעים יותר מביקורת כלפינו.
עכשיו יש עוד תופעה שלפעמים בן אדם מרגיש נגיד רגשי נחיתות ונגיד נפגע מאחרים כי צוחקים עליו שהוא לא מספיק?

ש: טוב.

אליעד: לא מספיק טוב סבבה לא מספיק טוב במה בוא נהפוך את זה למשהו יותר ממשי.

ש: הוא לא יודע לבשל.

אליעד: הוא לא יודע לבשל עכשיו הוא נגיד נפגע מזה שהוא לא יודע לבשל הוא נפגע אוקי, עכשיו יש בן אדם שאומר שואלים אותו "אוקי ומה אתה חושב אתה חושב שאתה יודע לבשל" אז הוא נגיד אומר "לא אני מבחינתי חושב שזה לא משנה אם בן אדם יודע לבשל או לא, אז מה אכפת לך מה הם אומרים עליך? לא אני למה הם שופטים אותי על זה שאני לא יודע לבשל הם צריכים לקבל אותי למרות שאני לא יודע לבשל", עכשיו מה האמת שימו לב למשהו מסוים בוודאות של מאה אחוז שאם אתה נפגע מזה שמישהו אמר לך שאתה לא יודע לבשל זה אומר בוודאות של מאה אחוז שאתה עצמך בלבך מתנשא על מישהו אחר שאתה חושב שאתה יודע לבשל יותר טוב ממנו מאה אחוז.

זאת אומרת אם מישהו אומר לך נגיד שאת לא נראית טוב וזה פוגע בך בוודאות של מאה אחוז שיש מישהו בעולם שאת חושבת שאת נראית יותר טוב ממנה במאה אחוז אוקי נניח בא נגיד תשעים ותשע אחוז אם אפשר להוכיח מאה אחוז בא נלך על המאה אחוז, למה מה השכל שבדבר כי אם היית בטוח במאה אחוז שאין לזה שום משמעות אז ממילא לא היית לזה שום משמעות גם אם היו יורדים עליך דוגמה נגיד אותה אחת שאומרת "הם צוחקים עלי שאני לא יודעת לבשל, אוקי ואת עצמך לא צוחקת על אחרים שהם לא יודעים לבשל" עכשיו תמיד התשובה תהיה כן גם את צוחקת על אחרים שהם לא יודעים לבשל.

אוקי "את לא יודעת לבשל בכלל? לא אני יודעת לבשל קצת, ומה את חושבת את מכירה מישהו שיודע פחות ממך? כן יש מישהו שאני יודעת פחות ממי, מה את חושבת שאת יותר טובה ממנו? כן, זאת הסיבה שאת חושבת שאת פחות טובה ממישהו יותר טוב ממך" זאת אומרת אם את תגידי לעצמך אני לא מתנשאת על מישהו שהוא פחות טוב ממני בקטגוריה מסוימת לא יפריע לך שמתנשאים עלייך, זאת אומרת אם בן אדם לדוגמה נגיד אומר "כייף לי שיש לי כסף יותר ממישהו אחר" מחויב שהוא יגיד "רע לי שיש לי כסף פחות ממישהו אחר".

זאת אומרת שאם רע לך מזה שצוחקים עליך שאתה לא מספיק חכם בוודאות שיש מישהו שאתה חושב שאתה יותר חכם ממנו ואתה אומר תראה את הטיפש הזה, אם אתה בלב שלך אומר תראה את הטיפש הזה אל תתפלא שאחר כך אתה נפגע מזה שמישהו אומר תראה איזה טיפש אתה. עכשיו מה הקטע שלפעמים בן אדם לא רואה את זה הוא יתקוף אחרים יתנשא עליהם אבל אז באיזה קטגוריה מסוימת הוא מתנשא עליהם על זה שהוא יותר.

ש: חכם.

אליעד: חכם ואז אחר כך הוא יפגע "למה צוחקים עלי שאני טיפש למה אנשים מתנשאים עלי" אבל אם אתה לא היית מתנשא על אחרים בקטגוריה הזאת אם היית אומר "אני מעכשיו אני מבחינתי מקבל את כל האנשים לא אכפת לי יותר חכם או טיפש אני מקבל את כולם חכם טיפש אני מקבל את כולם" מחויב במציאות שלא יפריע לך שיגידו לך שאתה טיפש ולכן זה בהפוך על הפוך אם מפריע לך שאומרים לך שאתה מכוער תמצא איפה המקום שאתה מתנשא על אחרים על זה שאתה אומר "תראה את המכוער הזה ותראה את המכוער הזה" ואם אתה לא עושה את זה אל תתלונן על זה שיורדים עליך אתה אומר "למה הם יורדים עלי למה הם צוחקים עלי" ואתה לא עושה את אותו הדבר גם אתה עושה את אותו הדבר.
איך לשאול שאלות התמודדות עם ביקורת דימוי עצמי שלילי מה מדברים עליך סיבה אמיתית החלטה למה אני נפגע הכירה מישהו העלאת ערך עצמי נשים הסיבה האמיתית אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים איבוד ערך עצמי איך לא להיות רגיש איך לא להיפגע איך לאהוב איך לאהוב את עצמי איך לאהוב את עצמי בלי תנאים איך לאהוב את עצמי ללא תנאים איך לאהוב את עצמך איך לאהוב את עצמך בלי תנאים איך לאהוב את עצמך ללא תנאים איך לבנות ערך עצמי איך להעלות ערך עצמי איך להעריך את עצמי איך להעריך את עצמך איך לקבל את עצמי איך לקבל את עצמך איך לשפר דימוי עצמי בושה ביישנות ביישנות חברתית ביקורת ביקורתי ביקורתיות ביקורתיות עצמית דימוי דימוי עצמי דימוי עצמי גבוה דימוי עצמי חיובי דימוי עצמי נמוך דימוי עצמי שלילי דימויים האם להיפגע האם להעריך את עצמי העלאת הערכה עצמית העלאת ערך עצמי הערכה עצמית הערכה עצמית גבוהה הערכה עצמית חיובית הערכה עצמית נמוכה הערכה עצמית רעה הערכה עצמית שלילית הרגשה חברויות חברות חברים חברתי חוסר הערכה עצמית חוסר ערך עצמי חושבים עלי חושבים עליך חיזוק הערכה עצמית חיזוק ערך עצמי חסר ערך עצמי חרדה חרדה חברתית חרדות חרדות חברתיות טיפול בהערכה עצמית טיפול בערך עצמי לא להיפגע לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לבנות ערך עצמי להיות רגיש להיפגע להעלות ערך עצמי להעריך את עצמי להעריך את עצמך להשיג ערך עצמי למה לאהוב את עצמי למה לאהוב את עצמי בלי תנאים למה לאהוב את עצמך למה לאהוב את עצמך בלי תנאים לקבל לקבל את עצמי לקבל את עצמך לשפר דימוי עצמי מה אומרים עלי מה אומרים עליך מה זה ערך עצמי מה חושבים עלי מה חושבים עליך מה מדברים עלי מה מדברים עליך נחיתות נפגע מאחרים סובל מדימוי עצמי ערך עצמי ערך עצמי גבוה ערך עצמי נמוך פחד חברתי פחדים חברתיים פיתוח הערכה עצמית קבלה עצמית רגיש רגש רגשות רגשי נחיתות שיפוטי שיפוטיות שיפוטיות כלפי אחרים שיפור דימוי עצמי תחושה תחושות תחושת ערך עצמי
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים איך לקבל ביקורת בצורה טובה וחופשית? אחת השאלות שמטרידות אנשים רבים היא כיצד לקבל ביקורת בדרך חיובית ונוחה, מבלי להיפגע או להרגיש רע בעקבותיה. אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם ביקורת, בין אם היא נכונה ובין אם לא, ומציע מספר דרכים פרקטיות להתמודד איתה בצורה טובה. מה ההבדל בין ביקורת נכונה לביקורת שגויה? קודם כל, כאשר אדם מקבל ביקורת, עליו לשאול את עצמו אם מדובר בביקורת נכונה או בביקורת שגויה. אם הביקורת נכונה, כלומר, מישהו מצביע על חיסרון אמיתי הקיים בך, עליך לשאול את עצמך מדוע החיסרון הזה מפריע לך כל כך. הרי אין אדם בעולם שאין בו חסרונות, ולכן יש לקבל זאת כחלק טבעי ממציאות החיים. מצד שני, אם הביקורת שקרית ואינה נכונה, אין שום סיבה אמיתית להיפגע ממנה, בדיוק כמו שלא היית נפגע אם היו אומרים עליך שאתה ירח או כוכב. למה ביקורת מפריעה לך? הסיבה העיקרית לכך שביקורת מפריעה לאנשים היא שהם לא רוצים להרגיש שיש להם חסרונות. רוב האנשים מעוניינים להאמין שהם מוצלחים, טובים או אפילו ... של אדם המודה שכשאחרים מבקרים אותו, הוא חושש להיראות לא מוצלח, ולכן הוא נמנע מסיטואציות שבהן עלולים להעביר עליו ביקורת. אך בכך הוא מגביל את עצמו ומפספס הזדמנות לשפר את חייו. איך להפסיק לפחד מביקורת? אליעד כהן מציע מספר דרכים שיעזרו להתמודד עם הפחד מביקורת: להבין שביקורת היא חלק בלתי נפרד מהמציאות, חלק מהמשחק של החיים. ביקורת תמיד תתקיים, ולכן צריך ללמוד לחיות איתה ולא לברוח ממנה. לשאול את עצמך אז מה? - גם אם הביקורת נכונה, מי קבע שזה רע? מי החליט שזה צריך להפריע לך? ייתכן שדווקא החיסרון שמבקרים אותך עליו הוא יתרון. להבין שאין שום סיבה להתרגש מביקורת שקרית. בדיוק כמו שאם מישהו היה אומר שאתה ירח, לא היית מתייחס לכך ברצינות, כך גם לגבי ביקורת שקרית אחרת. להבין שאם לא תתרגש מביקורת שלילית, עליך להפסיק להתרגש גם ממחמאות. מי שאכפת לו מאוד ממחמאות בהכרח ייפגע גם מביקורת שלילית. לכן, אם אתה רוצה להיות חופשי מביקורת, עליך להקטין את החשיבות שאתה נותן גם למחמאות. לראות בביקורת כלי לשיפור עצמי. במקום להרגיש מאוים או פגוע, אפשר להשתמש בה כהזדמנות ללמוד ולהשתפר. מה המשמעות של ביקורת במציאות שלנו? ביקורת קיימת כדי לאפשר שינוי וצמיחה. אליעד מסביר שבמציאות שבה יש טוב ורע, הצלחות וכישלונות, הביקורת היא חלק בלתי נמנע. אם לא הייתה ביקורת, לא היה שיפור, ולא הייתה התפתחות אישית. אפשר לבחור לא להשתתף במשחק הזה כלל, אך מי שכן בוחר להשתתף, צריך להבין שלמשחק יש כללים ברורים, והביקורת היא חלק מאותם כללים. איך להתמודד עם ביקורת קשה במיוחד? לפעמים דווקא ביקורת קשה או לא נעימה היא זו שגורמת ... עבורו. איך להתמודד עם ביקורת? למה ביקורת מפריעה לי? איך להשתחרר מהצורך באישור מאחרים? מה ההבדל בין ביקורת בונה לביקורת הורסת? איך להפוך ביקורת לכלי לשיפור עצמי? איך לקבל ביקורת בצורה חופשית וטובה? כאשר מישהו מקבל ביקורת מאחרים, השאלה המרכזית ... עולה השאלה מדוע היא בכלל מטרידה אותך. 2. מדוע בכלל ביקורת מטרידה אותך? הסיבה המרכזית לכך שאנשים מתקשים לקבל ביקורת היא משום שהם לא רוצים להרגיש שיש להם חסרונות. הם רוצים להאמין שהם מושלמים או לפחות טובים מאוד. אבל האמת ... מביקורת שלילית, עליך גם להפסיק להתרגש ממחמאות. כי מי שאכפת לו ממחמאות בהכרח יהיה מושפע גם מביקורת שלילית. להבין שביקורת היא כלי לשיפור - במקום להרגיש מאוים, ניתן להשתמש בה כהזדמנות להשתפר ולהתפתח. לשאול האם הביקורת עוזרת או מזיקה - ... משתנים כלל. אך מי שלוקח ביקורת ברצינות, יכול להשתמש בה כדי להשתפר משמעותית. לסיכום: אם אתה רוצה להיות משוחרר מביקורת, הפסק לתת לה משמעות. אם אתה רוצה להיות מושפע ממנה פחות, הפסק להתרגש גם ממחמאות. אם אתה רוצה להשתמש בה לטובה, ראה בה כלי לשיפור עצמי. אם אתה חושש ממנה, זכור שאין טעם לברוח - ביקורת היא חלק מהמשחק. תוכל לבחור האם לקחת אותה קשה או בקלות - לכל בחירה יש את היתרונות והחסרונות שלה. איך להתמודד עם ביקורת למה ביקורת מפריעה לי איך להשתחרר מהצורך באישור מאחרים מה ההבדל בין ביקורת בונה לביקורת הורסת איך להפוך ביקורת לכלי לשיפור עצמי ש: איך להכיל לקבל ביקורת בצורה חופשית וטובה. אליעד: אתה שואל איך לקבל ... זה שאתה לא מוצלח אתה רוצה לקבל בצורה נוחה אבל אם אתה תקבל בצורה נוחה זה כבר לא תהיה ביקורת הפוך זה טוב שאתה מקבל את זה בצורה נוחה ככה אולי תשתפר. ש: אבל לפעמים זה גם חוסם אותי. אליעד: ... לא נכונים וזהו. אם אתה אומר מחויב לי שזה רע, מחויב לי שיש הבדל בין יש לאין, מחויב לי שהביקורת הזאת אולי נכונה, מחויב לי שאני לא רוצה להיות רע, מחויב לי וכו אז מחויב שתרגיש עם זה רע זה ... עליך ביקורת ואתה קיבלת אותה בקלות מדי אולי אם היית מקבל את הביקורת שלי בקושי כאילו היה לך קשה בביקורת הזאת אולי כבר היה צומח עץ, אתה מבין מה שקורה אצלך זה שאתה רוחני מדי ואתה כל דבר מקבל אותו ...
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? כאשר אנו מעבירים ביקורת, חשוב להבין איך להציג אותה כך שהאדם שמקבל אותה לא ירגיש מותקף ויוכל לקבל אותה בצורה טובה. אליעד כהן מסביר כי כאשר אנו מעבירים ביקורת על מישהו, הדרך בה נעביר את הביקורת משפיעה מאוד על האופן בו הביקורת תתקבל. לפי אליעד, אם אנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהאדם יקבל את הביקורת שלנו, אנחנו צריכים לחלק את הביקורת לחלקים ולהתמקד בדבר אחד בלבד. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שאדם ביצע טעויות בעשרה נושאים שונים, אך אנחנו ממוקדים רק באחד מהם ולא מעלים את כל העשרה, הסיכוי שהביקורת תתקבל גבוה יותר. הסיבה לכך היא שאם אנו מעבירים עליו ביקורת על כל הדברים שקרו, הוא ירגיש מותקף ויתקשה לקבל את הביקורת. לעומת זאת, אם אנחנו מתמקדים רק בחלק אחד מהטעויות, גם אם מדובר בטעות אחת מתוך רבות, הוא לא ירגיש שהביקורת כולה מוטעית. מהם טעויות בהעברת ביקורת? כמו כן, יש להיזהר שלא לערבב בביקורת חלקים שהם לא נכונים. אם חלק מהביקורת נכונה ב - 100% וחלקה פחות מדויק או מעורפל, יש סיכון שהאדם שיקבל את הביקורת יתחיל להיאחז בחלק הפחות מדויק או שגוי וימנע מלקבל את הביקורת כולה. כאשר אנחנו משדרים חלק מהביקורת שנכונה, יחד עם חלק שנראה לא מדויק או לא נכון, האדם מקבל את התחושה שהביקורת לא נכונה כולה. במקרים כאלה, האדם יחשוב שביקורת שלנו אינה נכונה, והסיכוי שהוא יקבל את הביקורת נמוך. ולכן, כאשר אנחנו מעבירים ביקורת, כדאי לדאוג שהיא תהיה מדויקת ב - 100%, כדי להבטיח שהאדם השני יוכל לקבל אותה. איך המוח מקבל ביקורת? כאשר חלק מהביקורת שלנו נכונה וחלקה לא מדויק, מוחו של האדם באופן אוטומטי יתמקד בחלק הלא מדויק של הביקורת ויתייחס לכל הביקורת כולה כלא נכונה. האדם ירגיש שביקורת כולה שגויה, גם אם רק חלקה לא נכון, והסיבה לכך היא שהמוח שלו לא מסוגל להפריד בין החלקים הנכונים והלא נכונים. בצורה כזו, הביקורת לא תעשה את ההשפעה הרצויה. האם כדאי להעביר ביקורת כללית או ממוקדת? כאשר אנחנו מעבירים ביקורת, כדאי להימנע מלהעביר ביקורת כללית או רחבה מדי. כל ביקורת שנכנסת לקטגוריה ביקורת כללית או ביקורת על הרבה נושאים, עשויה להתפרש כתקיפה, ולהפוך ... חשובה: אם אנחנו מעבירים ביקורת שהיא לא מדויקת, או שהיא נראית לא אמינה, האדם ירגיש שלא מדובר באדם שמסוגל להעביר ביקורת נכונה ויתנגד לה. לדוגמה, אם מישהו אומר החולצה שלך מלוכלכת וזה לא נכון, האדם לא יבדוק את החולצה. הוא ... לא רואה את הדובר ככנה או מדויק. במקרים כאלה, כשהביקורת לא מדויקת, היא עשויה להתפס ככוזבת ולא תקפה. סיכום העברת ביקורת בצורה נכונה היא מיומנות שיכולה להבטיח שהביקורת תתקבל בצורה טובה. הדבר החשוב ביותר הוא לדייק ולמקד את הביקורת. לא ... משילוב של חלקים לא מדויקים, כי זה עלול להוביל להתנגדות. ביקורת ממוקדת, כנה ומדויקת תביא לתוצאה טובה יותר. איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? טעויות בהעברת ביקורת? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? ביקורת אפורה? ביקורת מדויקת? איך להימנע מטעויות בביקורת? ביקורת ממוקדת? למה קשה למישהו לקבל ...
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת איך להגיב לביקורת שמישהו מעביר עליך? כאשר אדם מעביר עליך ביקורת שלדעתו היא נכונה, בעוד שאתה בטוח שהיא אינה מוצדקת, אליעד כהן מסביר שדרך יעילה להתגונן מפניה היא להפוך את הביקורת ליחסית ולא למוחלטת. במקום לקבל את הטענה כעובדה מוחלטת, אפשר לענות באופן כזה שיהפוך את הטענה שלו לסובייקטיבית בלבד. ... סובייקטיבי וניתן לוויכוח. אליעד מדגיש שככל שתפתח יותר שכל ומודעות, תוכל להקצין את ההתגוננות ולומר בצורה חד - משמעית שהביקורת שלו היא בלתי אפשרית, ולהציג את מעשיך כדבר הכי טוב בעולם. ככל שתהיה מיומן יותר בכך, יהיה לך קל ... להפוך כל טענה של הצד השני ללא הגיונית ולסדר את ההיגיון לטובתך. איך להתמודד כשמישהו מגייס את דעת הרוב לביקורת שלו? כאשר המבקר אומר לך שהביקורת שלו היא לא רק דעתו האישית, אלא גם דעתם של אנשים נוספים, אליעד כהן מציע שתי דרכי תגובה: דרך ... לו מי שאמר את זה הוא בעצמו שיכור, או שכל השלושים אנשים האלו הם שיכורים. תגובה זו הופכת את הביקורת למשהו חסר משמעות, אבסורדי ומגוחך. עוד דרך שאליעד מציע היא לשאול בחזרה: ומה רע בלהיות שיכור? נכון, אני שיכור, וככה בא לי, מה הבעיה שלך עם זה? אם לא מתאים לך, תקפוץ מהגג. כך הביקורת הופכת ללא רלוונטית מבחינתך. איך להוציא את המבקר אידיוט באמצעות הביקורת שלו עצמו? אליעד כהן מסביר כיצד להפוך את הביקורת של האדם נגד עצמו. הרעיון הוא להראות לו שאם אתה אכן תקשיב לביקורת שלו, אתה תעשה בדיוק את ההפך ממה שהוא רוצה שתעשה. למשל, אם מישהו מאשים אותך בהתנהגות ילדותית, תוכל לענות ... שכל ומודעות, מסביר אליעד, כך הוא יכול בקלות רבה יותר לראות את ההפך בכל טענה, ובכך להגן על עצמו מביקורת. אדם כזה יכול בקלות להסביר למה התנהגות שנתפסת כילדותית יכולה להיות דווקא בוגרת, ולהפך. אדם בעל שכל כזה יכול ... היא תמיד סובייקטיבית בלבד. אפילו הילד הקטן, בגיל שנה, היה במובן מסוים בוגר יותר כי לא היה אכפת לו מביקורת של אחרים עליו. לעומת זאת, המבוגר שנהיה רגיש לביקורת ומוטרדת ממנה, דווקא הוא התדרדר והפך לילדותי. הנקודה החשובה היא שאין שום דבר מוחלט בטוב וברע של ילדותיות או בגרות, ולכן אפשר להשתמש בהיגיון הזה כדי להגן על עצמך מכל ביקורת שינסו להטיח בך. ביקורת עצמית שכל ומודעות התמודדות עם אנשים טכניקות חשיבה הבנת טוב ורע איך נפתחה השיחה בנושא ביקורת? ש: עכשיו כשמעבירים עליך ביקורת. אליעד: כן, מי מעביר עליך ביקורת? ש: מישהו במעביר באופן. אליעד: מישהו או אתה על עצמך ביקורת? ש: לא, מישהו בא אליך ומטיח בך ביקורת. אליעד: ואם אתה מעביר על עצמך ביקורת ואם אתה מטיח על עצמך ביקורת? ש: זאת שאלה אחרת. אליעד: מה זה שונה? ש: שאתה רוצה להתמודד נגיד עם... אליעד: אני בעצם נתתי לך את התשובה לפני ששאלת אבל לא משנה בא תשאל את השאלה עכשיו. מה קורה אם מישהו מטיח בך ביקורת שהוא חושב שהיא אמיתית? ש: אוקי אז אם מישהו מטיח בך ביקורת. אליעד: האשמות אמיתיות או לא אמיתיות? ש: שלדעתו הן אמיתיות והוא מנסה להוכיח. אליעד: יפה, לא שלדעתך, שלדעתו הן ... הן לא אמיתיות. אליעד: אוקי. ש: אז איך אני, כאילו זה הופך להיות כזה אתה יודע למלחמה כזאת של ביקורת, לא נכון כן נכון. אליעד: אוקי מה מהות השאלה שלך, אם מישהו מעביר עליך ביקורת ו...? ש: אז איך אתה מבטל את הביקורת שלו? איך אפשר להפוך את הביקורת שלו ליחסית ולא מוחלטת? אליעד: ... לי, מה הבעיה שלך? לא מתאים לך? תעלה לגג תקפוץ, מה הבעיה. כאילו מה הבעיה, הוא אומר לך כן, תעביר ביקורת על זה שהוא בכלל חשב להעביר עליך ביקורת, תגיד לו: מי אתה שאתה בכלל תעביר עלי ביקורת, הסתכלת במראה הבוקר, מה קרה. חוץ מזה מה זה ביקורת, אתה חושב שאתה לא בסדר? אם אתה חושב שאתה בסדר, ... לעשות משהו. תסביר לו: מה אתה טיפש, אתה לא רואה שאני כבר עושה את זה?. כאילו מה, העברתי עליו ביקורת, הפכתי אותו לעוד יותר טיפש. כאילו אתה צריך להגיד לו נכון. אתה צריך להוציא אותו טיפש במובן של אם אני ... אתה ילדותי או בוגר? ש: גם וגם. אליעד: יפה, גם וגם, תלוי מי שואל. אוקי, הבנו, נמשיך בפעם הבאה. ביקורת עצמית שכל ומודעות התמודדות עם אנשים טכניקות חשיבה הבנת טוב ורע ש: עכשיו כשמעבירים עליך ביקורת. אליעד: כן, מי מעביר ... לי, מה הבעיה שלך לא מתאים לך? תעלה לגג תקפוץ מה הבעיה כאילו מה הבעיה הוא אומר לך כן, תעביר ביקורת על זה שהוא בכלל חשב להעביר עליך ביקורת תגיד לו מי אתה שאתה בכלל תעביר עלי ביקורת, הסתכלת במראה הבוקר מה קרה. חוץ מזה מה זה ביקורת אתה חושב שאתה לא בסדר אם אתה חושב שאתה בסדר ... לעשות משהו תסביר לו מה אתה טיפש אתה לא רואה שאני כבר עושה את זה, כאילו מה העברתי עליו ביקורת הפכתי אותו לעוד יותר טיפש כאילו אתה צריך להגיד לו נכון כאילו אתה צריך להוציא אותו טיפש במובן של אם ...
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים איך להעביר ביקורת בצורה שיקשיבו לה? אחת השאלות החשובות שעולות בתחום השכנוע והתקשורת בין אנשים היא: איך אפשר להעביר ביקורת בצורה כזו שהאדם ששומע אותה באמת יקשיב ויקבל אותה, ולא יתנגד או ידחה אותה? אליעד כהן מציג גישה מעמיקה לסוגיה זו ומפרק אותה למרכיבים בסיסיים שמסייעים להבין מדוע אנשים מקבלים או דוחים ביקורת. מדוע השאלה איך להעביר ביקורת זהה לאיך לגרום למישהו לפעול? אליעד מסביר כי השאלה כיצד להעביר ביקורת באופן אפקטיבי היא למעשה אותה השאלה של איך לגרום למישהו לעשות משהו?. כדי שמישהו יפעל, הוא צריך להאמין שהפעולה ... להרגיש באופן ברור וחד משמעי שטוב לו יותר במקום החדש מאשר במקום שבו הוא נמצא כרגע. מהם שני סוגי הביקורת, ואיך הם משפיעים על ההקשבה? אליעד מחלק את הביקורת לשני סוגים מרכזיים: ביקורת מחויבת: זו ביקורת שנאמרת בצורה חד - משמעית וחזקה, למשל: אתה חייב להשתנות, אתה הכי גרוע בעולם! ביקורת אפשרית: זו ביקורת רכה יותר, לא מחייבת, כמו אתה אולי יכול להשתפר, אבל לא בטוח שאתה לגמרי טועה. לכאורה, ביקורת מחויבת יוצרת לחץ גדול יותר לשינוי, משום שהיא מדגישה עד כמה האדם אינו בסדר. אך דווקא עוצמה זו יוצרת פרדוקס בעייתי. מדוע ביקורת מחויבת יוצרת פרדוקס? הפרדוקס הוא שכאשר הביקורת נאמרת בצורה מוחלטת (אתה רע במאה אחוז!), האדם אמנם מרגיש לחץ גדול להשתנות, אך בו - זמנית עשוי לבחור להתגונן ולא להאמין לביקורת בכלל, כדי לא להרגיש את תחושת הרע הקשה הנובעת ממנה. כלומר, הביקורת המחויבת יכולה להוביל לכך שהוא בכלל לא יקשיב, כי הוא יעדיף לא להאמין שאתה צודק לגביו. מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד יעילה? מנגד, ביקורת אפשרית (אולי אתה יכול לשנות) עשויה להישמע חלשה מדי, ולכן האדם יכול בקלות להתעלם ממנה. הוא לא מרגיש שהמצב הנוכחי כל כך רע, ולכן הוא לא מרגיש דחף חזק לשינוי. ביקורת כזו אינה מעוררת בו מספיק מוטיבציה, וכך היא לא מביאה לשינוי הרצוי. איך קשורה דילמת הביקורת לשינוי הרגלים? הנושא של ביקורת מתקשר באופן ישיר לשינוי הרגלים עצמיים. למשל, אם אדם רוצה להפסיק לעשן, הוא מבקר את עצמו (העישון שלי רע). אם הביקורת תהיה חזקה מדי (אני ממש גרוע כי אני מעשן), האדם ירגיש רע עם עצמו ולכן ידחה את המחשבה שהוא ... חלשה מדי (זה לא כל כך נורא לעשן), לא תהיה לו סיבה מספיק חזקה להפסיק. זהו פרדוקס שנמצא גם בביקורת עצמית. האם יש דרך מוחלטת להעביר ביקורת שתתקבל בוודאות? לפי אליעד, אין דרך או נוסחה מוחלטת שתמיד תעבוד ושתגרום לכל אחד לקבל ביקורת ולשנות את התנהגותו. ... כך, האדם ישתכנע שכדאי לו לעבור אל המצב החדש, בלי שיחוש מותקף ויתגונן. מדוע אין נוסחה אחת שעובדת תמיד בהעברת ביקורת? אליעד מבהיר שהמציאות מורכבת ואין שום מהלך או נוסחה שתפעל באופן מוחלט. כל פעולה, ביקורת או ניסיון לשכנוע, יכולים ... לשכנע אנשים בצורה יעילה יותר, וליצור מוטיבציה אמיתית לשינוי. אם מבינים לעומק את המנגנון הזה, ניתן לפתח דרכים מתוחכמות להעברת ביקורת בצורה שמייצרת שיתוף פעולה ולא התנגדות. איך ליצור מוטיבציה פנימית לשינוי פרדוקס הצורך ברע כדי להשיג טוב איך לשכנע בלי לגרום להתנגדות ההבדל שבין אפשרי למחויב בחשיבה האנושית איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הורסת? למה השאלה איך להעביר ביקורת כך שמישהו יקשיב דומה לשאלה איך לגרום למישהו לעשות משהו? הדיון נפתח בכך שהשאלה איך להעביר למישהו ביקורת כדי ... שם, כך שהוא ירצה לזוז לשם. מה ההבדל בין ביקורת מחויבת לבין ביקורת אפשרית? יש שני סוגים עיקריים של העברת ביקורת: - ביקורת מחויבת: נאמרת בצורה נחרצת, לדוגמה אתה הכי גרוע בעולם! ואתה חייב לשנות את דרכיך מיד!. - ביקורת ... מוחלט, כי תמיד ייתכן תרחיש שיגרום לתוצאה ההפוכה מזו שהיית מצפה. אז איך בכל זאת מנסים לשכנע מישהו לקבל ביקורת? הרעיון הכללי המוצע הוא למצוא את האיזון: - מצד אחד, לגרום לאדם להבין שיש לו סיבה ממשית וטובה לשנות את ... ויומיומיים, כל פעולה יכולה להוביל לתוצאה הפוכה. לכן הבנה מעמיקה של הפרדוקס עשויה לסייע למצוא דרכים יעילות יותר לשכנע ולהעביר ביקורת בונה (תוך שמירה על הכבוד והרצון הטוב של הצד השני). איך ליצור מוטיבציה פנימית לשינוי פרדוקס הצורך ברע כדי ... איך להעביר למישהו ביקורת ושהוא ישמע לך. תשובה, איך מפרקים את השאלה הזאת למקום אחר, איך לגרום למישהו, איך להעביר ביקורת על מישהו ושהוא ישמע לך. זה בעצם לשאול איך לגרום למישהו לעשות משהו. נכון, וזה בעצם לשאול מה גורם ... לביקורת אתה צריך לעשות הפוך, אתה צריך כשאתה מעביר עליו ביקורת לדבר רק בצורה מחויבת לא בצורה אפשרית בכלל, להעביר ביקורת בצורה אובייקטיבית אתה לא בסדר, אתה הכי גרוע בעולם קטסטרופה ולהגיד לו ויש לך תקווה אם תשנה את דרכיך. ... גם הסיבה שאנשים נגיד לא מצליחים לשנות הרגלים, למה הם לא מצליחים לשנות הרגלים כי לשנות הרגל זה בעצם להעביר ביקורת על עצמך, אז אם אתה אומר אני מהיום לא מעשן אתה בעצם אומר מה אני בן אדם כל כך ...
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הרסנית? ביקורת היא אחד הכלים המשמעותיים בחיינו, אך יש להפעיל אותה בצורה חכמה ומבוססת על ההבנה שיש לה גם צדדים חיוביים וגם שליליים. בשיחה הזו, אליעד מדבר על מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הרסנית, ומדגיש את ההבדלים בין השניים. ביקורת בונה היא כשאתה מציין לאדם את החסרונות שבמעשיו, אבל בצורה כזו שמאפשרת לו להבין אותם ולהשתפר. ביקורת כזו משדרגת את היכולת של האדם לשפר את ההתנהגות או הפעולה שהוא עוסק בה. במילים אחרות, ביקורת בונה אינה מתמקדת רק במה לא טוב, אלא גם מציעה דרך לשיפור, מדברת על הדברים בצורה חיובית, ומדגישה את האפשרות להתקדם ולשפר את המצב. ביקורת הרסנית, לעומת זאת, אינה מתמקדת במתן כלים לשיפור או בהבנה של האדם את המצב. היא בדרך כלל מציינת את החסרונות של האדם או המצב בצורה שאינה מקדמת שום שינוי, ויכולה לגרום לאדם להרגיש רע יותר, מבלי שהוזכרו דרכים לשיפור. ביקורת כזו עלולה לעיתים להוביל לניכור או לרגשות של חוסר ערך אצל האדם שמקבל אותה. איך להעביר ביקורת בצורה שלא תזיק? בכדי להעביר ביקורת בצורה שלא תפגע במישהו, חשוב לדעת איך לנסח את הדברים בצורה שתהיה קלה לעיכול. ביקורת תמיד כוללת את הצבעה על חיסרון כלשהו, אך השאלה היא איך להגיש את החיסרון הזה בצורה פחות פוגענית. הדרך הראשונה היא להבין כי כל שינוי שמציעים הוא סוג של ביקורת. השאלה היא איך לשלב את הצגת החיסרון בצורה שתעודד את האדם לקבל את השינוי בצורה חיובית. אליעד מציין כי הדרך בה אנו מנסחים את הביקורת היא קריטית. במקום לומר אתה לא בסדר, כדאי לומר נראה לי שאתה יכול להיות יותר טוב, או אני חושב שאולי ... אפשרות אחרת. בכך אנו משדרים מסר של פוטנציאל לשיפור ולא חיסרון מוחלט. הרעיון הוא להקל על האדם את קבלת הביקורת, ולהפוך אותה להזדמנות לצמיחה אישית, ולא למכה. האם הביקורת היא תמיד שלילית? לא בהכרח. אליעד מסביר שלמעשה כל ביקורת, גם אם היא מציינת חיסרון או צורך בשינוי, יכולה להיות גם בונה. כל שינוי חיובי, אפילו קטן, מצריך שלב של זיהוי בעיה או חיסרון במצב הקיים. ביקורת למעשה מדברת על המצב הנוכחי ומצביעה על האפשרות לשיפור. כשאנחנו מציינים לאדם מה ניתן לשנות במעשיו, אנחנו בעצם פותחים בפניו את הדלת לשיפור ולקידום. ביקורת בהחלט יכולה להיתפס בצורה חיובית אם היא נעשית מתוך רצון לשיפור, ולא מתוך רצון להשפיל או להמעיט בערך האדם. איך להתמודד עם ביקורת עצמית? הביקורת העצמית היא חלק בלתי נפרד מהתהליך האנושי, וכוללת את ההתבוננות האישית על מה שניתן לשפר בעצמנו. עם זאת, יש לדעת איך לקבל אותה בצורה שלא תגרום לנו להרגיש רע עם עצמנו. אליעד מציין כי כדי להתמודד עם ביקורת עצמית בצורה טובה, יש להבין כי כל אדם חווה את התחושות הללו - את הרגעים בהם הוא מרגיש לא טוב ... מהפנמה מיותרת של תחושות אלו. הקבלה של עצמנו, בלי קשר לשגיאות או לחסרונות שאנחנו חווים, היא המפתח להתמודדות עם ביקורת עצמית בצורה בריאה. במקום להסתכל על עצמנו בצורה שלילית, כדאי לראות את הדרך בה אנחנו יכולים להשתפר מבלי לאבד את הערך העצמי שלנו. כיצד ביקורת משפיעה על מערכות יחסים? ביקורת, במיוחד במערכות יחסים זוגיות, עלולה להוות מקור למתח ולחיכוכים אם היא לא מועברת בצורה נכונה. כשאדם מרגיש שהוא מקבל ... דבר שמוביל להתרחקות או למתח בתוך מערכת היחסים. לכן, כדי לשמור על מערכת יחסים זוגית בריאה, יש לדעת איך להעביר ביקורת בצורה עדינה ומתחשבת, תוך שמירה על כבוד הדדי ותחושת הערכה. ביקורת צריכה להיות מופיעה מתוך רצון לשיפור, ולא מתוך רצון לשלוט או להמעיט בערך של השני. מהם המפתחות להעברת ביקורת בצורה נכונה? השלב הראשון בהעברת ביקורת בצורה נכונה הוא להבין את המניעים מאחורי הביקורת. אליעד מדגיש כי יש להבין מה הצורך האמיתי בביקורת - האם ... לגרום לרגשות של חוסר הערכה. כל אדם זקוק להרגיש שמעריכים אותו, גם כשיש מקום לשיפור. מהי ביקורת בונה? כיצד להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם ביקורת עצמית? ביקורת במערכות יחסים ביקורת הרסנית והשפעותיה
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת איך להגיב נכון כאשר מעירים לך הערה? כאשר מישהו מעיר לך הערה או ביקורת, הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא קודם כל לבדוק האם ההערה נכונה. זהו השלב הראשון והחשוב ביותר. לפי אליעד ... לתקוף בחזרה, להתגונן או להתנצל, אבל כל הפעולות האלו הן חסרות משמעות אם לא בדקת קודם כל את אמיתות הביקורת שהופנתה כלפיך. מדוע חשוב לבדוק קודם כל אם ההערה נכונה? הסיבה החשובה ביותר לבדוק את נכונות הביקורת לפני הכל, היא כי האמת היא הדבר המרכזי שמעניין אותך באמת. לא משנה מי האדם שהעביר לך את ההערה, ... הם מקבלים הערה? בפועל, אנשים רבים נוטים להגיב מיד בצורה של התגוננות או התקפה בלי לחשוב לרגע על תוכן הביקורת. הם עסוקים בשאלות כמו מי הוא שיגיד לי את זה?, מה הוא מבין בכלל?, איזה אינטרס יש לו?, או האם ... האם ההערה עצמה נכונה, לא באמת השגת שום דבר מהתגובה שלך. מה לא משנה כאשר אתה מקבל הערה או ביקורת? לפי אליעד כהן, לא משנה בכלל: מי אמר לך את ההערה? איך האדם הזה נראה? בן כמה הוא? מה ... לך? האם הוא אוהב אותך או שונא אותך? כל השאלות האלה הן משניות לחלוטין. מה שמשנה הוא רק אם הביקורת שהושמעה כלפיך היא נכונה או לא נכונה. אם היא נכונה - הרווחת הזדמנות ללמוד ולהשתפר. אם היא לא נכונה - גם אז הרווחת, כי ביררת לעצמך את האמת ונוכחת לדעת שההערה אינה מדויקת. איך להתייחס נכון לביקורת אישית? גם כאשר מדובר בביקורת אישית שפוגעת בך, העיקרון נשאר זהה. עליך קודם כל לשאול האם הביקורת נכונה או לא נכונה. אליעד כהן ממליץ על גישה זו, כיוון שרק כך אתה יכול להשתמש בכל ביקורת לטובתך. במקום להיפגע מידית, במקום להפוך את זה לסכסוך או מריבה, עדיף לראות בביקורת הזדמנות לבדיקה עצמית אמיתית ועניינית. למה כדאי לאהוב ולקבל ביקורת ברוח טובה? הרעיון המרכזי של אליעד כהן הוא שכדאי אפילו לאהוב ביקורת והערות, משום שהן מאפשרות לך להתקרב לאמת, ללמוד על עצמך, ולהשתפר. כאשר אתה לא נפגע מביקורת אלא בודק אותה עניינית, אתה בעצם הופך את כל ההערות, אפילו השליליות, להזדמנויות אמיתיות לצמיחה אישית. לדוגמה, אם מישהו ... לא, תוכל להחליט איך תגיב בהתאם למציאות, ולא בהתאם לפגיעה רגשית או אגו. האם צריך להתייחס לכוונה של מעביר הביקורת? כוונות האדם שמבקר אותך אינן חשובות לעניין בדיקת האמת. אליעד מדגיש שוב ושוב שמה שחשוב זה תוכן הביקורת בלבד. אם מישהו אמר לך דבר אמת, אפילו אם הוא התכוון לפגוע בך, עדיין כדאי לך לקחת את ההערה ... אין צורך שתפעל לפיה, כי האמת היא תמיד המדד המרכזי. לסיכום, אליעד כהן מציג גישה מעשית ופשוטה להתמודדות עם ביקורת: תמיד בדוק קודם כל אם ההערה נכונה. האמת היא הדבר המרכזי, וכל השאר - אינטרסים, כוונות, זהות האדם - משניים לחלוטין. איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם ביקורת אישית? קבל את האמת ממי שאמרה איך להגיב כשמעירים לי? איך לא להיפגע מביקורת? האם הביקורת עלי נכונה? איך לקבל הערות? איך להתמודד עם הערות? מה לעשות עם מעירים לך? האם הביקורת נכונה? האם ההערה נכונה? למה לאהוב ביקורת? למה לאהוב הערות? לא להיפגע מביקורת, לקבל ביקורת ברוח טובה, למה מישהו מעביר עליך ביקורת?
ביקורת / להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה?
ביקורת / להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה? ביקורת. העברת ביקורת. ביקורת בונה. ביקורת הורסת. הגורם שהופך ביקורת לטובה זאת האמת השלמה. ישנם שני סוגים של אמת. אמת שלמה ואמת חלקית. אמת חלקית = הסתכלות רק על ... שלילה של השני = חוסר הבנת ההיגיון של הצד השני = מחשבה שהאמת נמצאת רק בצד של הדובר = העברת ביקורת שלילית על הצד השני = ביקורת הרסנית. אמת שלמה = הסתכלות על כל האמת = הסתכלות על התמונה המלאה = הבנת הצד השני = הבנת ההיגיון האמיתי בהחלט של הצד השני = קבלת הצד השני כפי שהוא = ביקורת שנובעת מתוך קבלת הצד השני = ביקורת שתכליתה להשלים את האמת של הצד השני לאמת הגדולה יותר = הכלת הצד השני = אהבה = ביקורת בונה = ביקורת חיובית = ביקורת טובה. מי שאינו מסוגל להבין את ההיגיון של האדם שמולו, טוב יעשה אם לא יעביר עליו ביקורת. כאשר זה שמעביר ביקורת אינו מבין את ההיגיון של האדם שמולו, הרי שהביקורת באה מתוך שלילה של הצד השני, הביקורת שוללת את הצד שמנגד, הביקורת גורמת לצד שמנגד להתבצר בתוך העמדה שלו. ביקורת שלילית = פחד של זה שמעביר ביקורת. כאשר אדם רואה מישהו שעושה משהו שנוגד את צורת החשיבה שלו, הדבר הזה יוצר אצלו פחד. האדם מפחד מכך שמישהו עושה אחרת ממנו. האמת של האדם עצמו מתערערת. וכפעולה של הגנה עצמית, האדם מעביר ביקורת על הצד השני. ביקורת שמטרתה לשלול את זכותו של הצד השני להיות כפי שהוא, ביקורת שמטרתה לחזק אצל האדם את המחשבה כי הוא צודק. אך כל זה מדובר רק כאשר האדם עצמו שמעביר את הביקורת רחוק מהאמת השלמה. ורק כאשר גם האדם עצמו שמעביר את הביקורת, גם הוא עצמו לא יודע את כל האמת השלמה. כאשר האדם יודע את האמת השלמה, דהיינו, מבין את כל ... מקבל את כולם. משום שהוא מבין כיצד כולם כבר בסדר גמור וכיצד כל אחד מבטא חלק כלשהו של האמת. העברת ביקורת במקרה כזה, לא נועד כדי להגן על זה שמעביר את הביקורת, מאחר שמצידו הוא רואה את האמת ואת הטוב שנמצאים גם בהתנהגות של זה שמולו. תכליתה של הביקורת במקרה הזה, היא לאפשר לצד השני לראות את התמונה השלמה, דהיינו, לראות גם את הצד השני של המטבע, הצד שכאשר רואים אותו הקונפליקט נעלם והסכסוך נפתר מעצמו. ביקורת בונה = ביקורת חיובית = הבנת הצד השני = אהבה = טוב = האמת בשלמות.
ביקורת בונה / ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית?
ביקורת בונה / ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית? קיימים שני סוגים של העברת ביקורת. צורה אחת של העברת ביקורת, נובעת מכך שהביקורת שוללת לגמרי את זכות הקיום של המחשבה של הצד השני, שמעבירים עליו את הביקורת. ומהצד של הביקורת, אין מקום לצד השני, והוא טועה לגמרי, ועליו לחזור אל הדרך הישרה היחידה, שהיא כמובן הדרך של מעביר הביקורת החכם, שהוא כמובן יודע את האמת היחידה וכולי. וכמובן שיש כאן הקצנה, אך זו רוח הדברים. וביקורת כזו מהסוג הנל, בדכ משיגה את התוצאה ההפוכה. ולו רק, משום שהיא גורמת לזה ששומע אותה, לרצות לעשות דווקא את ההפך שלה. וזה נכון גם אילו הביקורת הייתה נכונה, כל שכן שלא תמיד היא נכונה. וגם אם הביקורת נכונה, אם היא נובעת מתוך הסתכלות שלילית על האדם השני, הרי שזה פוגע לאדם השני בכבוד העצמי שלו, ועל ידי זה בדכ הוא ירצה לעשות, דווקא את ההפך ממה שאמרו לו. ויש גם דרך נכונה יותר להעביר ביקורת, והיא על ידי זה שמתייחסים להכל באיזון. אם מישהו עשה טעות, גם אם זו טעות גדולה, אפשר מצד אחד לנסות להבין אותו ולא לפגוע בכבוד שלו, ועדיין אפשר להעביר עליו ביקורת, כדי לגרום לו להיות טוב יותר. ביקורת נכונה, היא כזו שלא שוללת את זכות הדעה השונה והעצמאית של האדם האחר, אלא היא בסך הכל מנסה לגרום לאדם האחר, להבין טוב יותר באופן עצמי, מה נכון יותר עבורו לעשות, כדי לגרום לו לחיות טוב יותר. ולהעביר ביקורת בצורה נכונה כזו, זה אפשרי על ידי זה שמכבדים את האדם השני, ומראים לו את הדרך שנראית למעביר הביקורת כנכונה יותר, מתוך הבנה שזו לא אשמתו של אף אחד שהוא לא יודע את הכל, ולא אשמתו של האדם שקשה לו להבין, ושקשה לו להתמודד רגשית. וגם אם כבר העירו לאדם בעבר והוא לא קיבל את הביקורת, עדיין אפשר לנסות שוב פעם לנסות לדבר על ליבו, בצורה מכובדת, ולגרום לו להבין בכוחות עצמו, מה באמת נכון יותר עבורו. וכאשר מעבירים על האדם ביקורת מתוך רצון טוב לעזור לו, וכאשר מעבירים על האדם ביקורת בצורה כזו שמכבדת אותו, ובצורה כזו שלא מנסה לכפות עליו את דעתו של מעביר הביקורת, אלא מנסה לעזור לאדם להבין בכוחות עצמו את האמת, ואת מה שנכון יותר עבורו. על ידי זה הסיכוי של הביקורת להתקבל, גדול יותר. ונסכם: ביקורת שלילית, היא כזו ששוללת את זכות הקיום של הדעה השנייה שנראית כשגויה. ביקורת בונה לעומת זאת, היא כזו שמכבדת את זכות הבחירה של האדם השני לחשוב אחרת, אך בו זמנית היא מנסה לבנות את הצד השני, ולאפשר לו להבין טוב יותר בכוחות עצמו, מה נכון יותר עבורו לעשות. הביקורת הבונה לוקחת את האדם, ובונה אותו למשהו נכון יותר. היא לא שוללת את האדם, אלא בונה אותו למשהו חיובי יותר ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
ליקוטי מוהרן חב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2 מהם עקרונות הרחמנות והאכזריות לפי ליקוטי מוהרן? העקרונות של הרחמנות והאכזריות, כפי שמוסבר בליקוטי מוהרן, מתארים את ... אכזריות כלפי המציאות. אליעד מסביר כי כאשר אדם לא רואה את ההפך, הוא לא מבין את המורכבות של העולם, והביקורת הכפולה, של חיסרון נוסף, גורמת לו לראות את הדברים כאכזריים, גם כשאינו מתכוון לכך. כיצד מתבטאת ההבנה במנהיגות והעברת ביקורת? המנהיגות האמיתית, על פי רבי נחמן, היא כזו המובילה אנשים למקום של תיקון פנימי ושינוי רוחני. מנהיג אמיתי לא ... להעביר את תפיסת עולמו בצורה בהירה לפעמים קשה, ולהתמודד עם התנגדות בדרך של הרחמים וההבנה. מהם הקווים המנחים עבור ביקורת בונה? ביקורת בונה, לפי רבי נחמן, אינה נוגדת את הרחמים האמיתיים. מדובר בביקורת שמטרתה לעזור לאדם לראות את עצמו בצורה ברורה ולהבין את מקומו, תוך כדי שמירה על חיבור אמיתי למציאות. ביקורת כזו לא מעוותת את המציאות ולא שופטת אותה לפי עיוותים חיצוניים, אלא מציעה דרך לשיפור אמיתי מתוך חיבור פנימי ... את העולם כפי שהוא, מבלי להיתפס בחסמים ובמחשבות שגויות. רחמנות אמיתית אכזריות בעידן המודרני מנהיגות רוחנית תפילה כחלק מרחמנות ביקורת בונה עזות פנים ורחמנות הכשרת הדעת לרחמנות מהם עקרונות הרחמנות והאכזריות לפי ליקוטי מוהרן? אליעד מציין שתחום הרחמנות נוגע ... עוד אדם חושב על דברים כשליליים או חסרים, הוא יראה את הדברים כאכזריים. הנקודה שהביא רבי נחמן, היא שלעיתים, הביקורת הכפולה (הכפלה של תחושת חיסרון) תוביל אדם להרגיש אכזרי, אפילו כאשר הוא מציג את עצמו כרחמן. כיצד מתבטאת ההבנה במנהיגות והעברת ביקורת? בהקשר של מנהיגות, אליעד מביא את הקטע שבו רבי נחמן מתאר את המנהיגות כפי שהיא תופסת את האדם. המנהיג ... להיות חדור ברוח של אמת ולא לשלוט בציבור מתוך פחדים, רצונות אישיים או מניפולציות שליטה. מהם הקווים המנחים עבור ביקורת בונה? ביקורת בונה, לפי רבי נחמן, אינה יכולה להיות מנוגדת לרחמים אמיתיים. היא שואפת לשפר את המצב ולהוציא את האדם ממקום של חיסרון. כל ביקורת אמיתית נועדה לעזור לאדם להבין את מקומו בצורה בהירה ומאירה. מדובר בתהליך של שמירה על חיבור אמיתי למציאות, מבלי להיתפס על העיוותים שיכולים לקרות לאדם אם הוא לא רואה את הדברים בפרופורציות נכונות. אליעד מסביר שביקורת בונה היא כזו שמאפשרת שיפור אמיתי בחיים האישיים והחברתיים של אדם, ותורמת לבניית אכפתיות אמיתית. מהו הצורך בתפילה כחלק ... ואכזריות, בהקשרים שונים של חיי היום - יום, ודורש להבחין בין סוגים שונים של חוויות ורגשות שמאוד רלוונטיים למנהיגות ולהעברת ביקורת. הוא מציין את הרעיון שבסופו של דבר הרחמנות האמיתית היא כשיש לאדם את הדעת לראות את ההפך ממה שהוא ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
ליקוטי מוהרן חב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1 מהי המשמעות של תוכחה וביקורת על פי ליקוטי מוהרן? בהרצאה, נדונה התפיסה של אליעד כהן בנוגע להעבר ביקורת ותוכחה, ובמיוחד בהקשר לליקוטי מוהרן, ספרו של רבי נחמן מברסלב. נושא מרכזי בהרצאה הוא איך יש להעביר ביקורת בדרך נכונה, מהי המשמעות של רחמנות ואכזריות בהקשר הזה, והאם כל אחד ראוי להעביר תוכחה. אליעד מדגיש את הצורך להפריד בין תוכחה שנעשית ממקום של רחמנות וביקורת שנעשית ממקום של אכזריות. לא כל אדם ראוי להוכיח, ויש להבין את המקום ממנו באה התוכחה - אם היא ... הפנימיים שלו ואת הרקע לדבריו או למעשיו. מהו המבחן האמיתי לתוכחה נכונה? אליעד מציין שההבדל בין תוכחה נכונה לבין ביקורת הורסת הוא עד כמה האדם שמבצע את התוכחה מבין את הצד השני באמת. אם אדם מגיע עם תחושת רחמנות אמיתית ויכולת להבין את מניעי הזולת, אז תוכחתו עשויה להיות בונה ומועילה. אם לעומת זאת, מדובר בביקורת שממוקדת בשיפוטיות ובחוסר הבנה, הרי שהתוצאה תהיה חורגת לגמרי מהכוונה, ויכולה להפוך להרסנית. בהתאם לכך, אליעד מסביר את המשמעות ... תוכחה בצורה בונה ומועילה, במקום להרוס או לפגוע. הדיבור כאן מהווה את הכלי המרכזי לשינוי והתפתחות. מהי משמעות התוכחה והביקורת לפי רבי נחמן מברסלב? במהלך השיעור על ליקוטי מוהרן, אליעד הסביר את רעיונותיו של רבי נחמן מברסלב בנוגע לתוכחה ולביקורת. רבי נחמן מדגיש כי למרות שראוי ומותר להעביר תוכחה על מי שעושה דבר לא נכון, יש לדעת מתי ואיך להוכיח את השני. אליעד מדבר על כך שלמרות שכולם יכולים להעביר ביקורת, לא כל אחד ראוי להעביר אותה. זה לא מספיק לדעת שמישהו עשה טעות, אלא יש צורך להבין את המניע ... את השני ומבין את העומק שבמעשיו, יש בכך הרבה יותר סיכוי שהיא תעזור ולא תזיק. מהי הכוונה האמיתית שמאחורי העברת ביקורת? אליעד מדגיש שצריך להבין את המהות של הביקורת. האם הביקורת נועדה לשפוט את האדם או שהיא באה מתוך רצון אמיתי לעזור לו לשפר את עצמו? כל ביקורת שלא נמסרת ממקום של טוב לב ורחמנות, בסופו של דבר לא תועיל. הוא מספר על מושג השיפוט, שבו האדם ... אותו היא מתוך מבט רחום, להבין אותו ולתמוך בו. האם תוכחה יכולה לשפר את האדם או שהיא רק מעבירה ביקורת מזיקה? לסיכום, אליעד מציין את החשיבות של הכוונה מאחורי התוכחה. הוא מסביר שביקורת יכולה להיות מועילה רק אם היא מועברת ממקום של טוב לב ורחמים. תוכחה שאינה מלווה בכוונה טובה עלולה לגרום ... מסביר ששימוש בתוכחה בצורה נכונה יכול להוביל להעצמה אישית ולשיפור המצב, וזו הדרך שמובילה להצלחה ולא להרס. רחמנות תוכחה ביקורת בונה ביקורת הורסת מנהיגות העברת ביקורת ליקוטי מוהרן
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לא להיפגע? איך לא להיות רגיש? שיפוטיות כלפי אחרים, רגשי נחיתות, דימוי עצמי נמוך, ביקורתיות עצמית, נפגע מאחרים, חרדה חברתית, ביישנות חברתית, מה חושבים עליך? איך לאהוב את עצמי? איך לקבל את עצמי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ביקורת, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ביקורת, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצר לזוגיות, תמיכה נפשית, מטפל בתחום ביקורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 10:25:31 - wesi1