אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ביקורת ✔ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
מהי המשמעות של תוכחה וביקורת על פי ליקוטי מוהרן?

בהרצאה, נדונה התפיסה של אליעד כהן בנוגע להעבר ביקורת ותוכחה, ובמיוחד בהקשר לליקוטי מוהרן, ספרו של רבי נחמן מברסלב. נושא מרכזי בהרצאה הוא איך יש להעביר ביקורת בדרך נכונה, מהי המשמעות של רחמנות ואכזריות בהקשר הזה, והאם כל אחד ראוי להעביר תוכחה.

אליעד מדגיש את הצורך להפריד בין תוכחה שנעשית ממקום של רחמנות וביקורת שנעשית ממקום של אכזריות. לא כל אדם ראוי להוכיח, ויש להבין את המקום ממנו באה התוכחה - אם היא נעשית מתוך רחמנות אמיתית או מתוך שיפוטיות קשה ובלתי מבוססת. רבי נחמן עצמו מדבר על החשיבות של לא לשפוט את הזולת לפני שמבינים את כוונותיו, את המניעים הפנימיים שלו ואת הרקע לדבריו או למעשיו.

מהו המבחן האמיתי לתוכחה נכונה?

אליעד מציין שההבדל בין תוכחה נכונה לבין ביקורת הורסת הוא עד כמה האדם שמבצע את התוכחה מבין את הצד השני באמת. אם אדם מגיע עם תחושת רחמנות אמיתית ויכולת להבין את מניעי הזולת, אז תוכחתו עשויה להיות בונה ומועילה. אם לעומת זאת, מדובר בביקורת שממוקדת בשיפוטיות ובחוסר הבנה, הרי שהתוצאה תהיה חורגת לגמרי מהכוונה, ויכולה להפוך להרסנית.

בהתאם לכך, אליעד מסביר את המשמעות של לדון לכף זכות. במקום לשפוט את המעשה של מישהו בצורה נחרצת, כדאי לחשוב אם יש מקום להבין אותו ולהפנים את המניע שמאחוריו. שיפוטיות יכולה להוביל לפסילה מוחלטת של הצד השני, בעוד שתוכחה מתוך רחמנות מובילה להבנה ולשיפור.

מהי הרחמנות האמיתית?

אליעד כהן גם עוסק במושג הרחמנות ומסביר שהרחמנות האמיתית איננה באה ממקום של חמלה רגשית בלבד, אלא היא למעשה צריכה להנחות אותנו לנסות להבין את מצב הזולת ולהפוך אותו למקום טוב יותר. במילים אחרות, רחמנות אינה בהכרח חנינה או הסכמה לפשעים, אלא היא מתמקדת בהבנת המצב הפנימי של האדם ובחיפוש אחרי הפוטנציאל הטוב שבו.

בהתאם לכך, תוכחה מתוך רחמנות אינה רק "שיפוט" על המעשה, אלא התמקדות בתיקון ובחיפוש אחרי מהות יותר חיובית במעשה של האדם.

האם כל אחד יכול להעביר תוכחה?

אליעד מדגיש את החשיבות של ההבנה שההעברת תוכחה אינה מותרת לכל אחד. כל אדם, על פי הגישה של רבי נחמן, לא בהכרח...
מהי משמעות התוכחה והביקורת לפי רבי נחמן מברסלב?

במהלך השיעור על ליקוטי מוהרן, אליעד הסביר את רעיונותיו של רבי נחמן מברסלב בנוגע לתוכחה ולביקורת. רבי נחמן מדגיש כי למרות שראוי ומותר להעביר תוכחה על מי שעושה דבר לא נכון, יש לדעת מתי ואיך להוכיח את השני. אליעד מדבר על כך שלמרות שכולם יכולים להעביר ביקורת, לא כל אחד ראוי להעביר אותה. זה לא מספיק לדעת שמישהו עשה טעות, אלא יש צורך להבין את המניע שלו ואת הכוונה מאחורי המעשה.

מה ההבדל בין תוכחה נכונה לתוכחה מזיקה?

לפי רבי נחמן, התוכחה צריכה להיות מלווה בהבנה עמוקה של מצב האדם שמולך. כאשר אתה מכה על אדם במילים קשות מבלי להבין את סיבותיו העמוקות למעשיו, אתה לא רק שלא מועיל לו, אלא אף מזיק לו. אליעד מציין שמי שמבצע תוכחה חייב להיות בר מקום של רחמנות ואהבה, ולא מקום של אכזריות או זלזול. התוכחה צריכה להוביל לשיפור במצבו של האדם ולא להוריד אותו למקום נמוך יותר. כאשר אדם עובר תוכחה מתוך כוונה לשפר את השני ומבין את העומק שבמעשיו, יש בכך הרבה יותר סיכוי שהיא תעזור ולא תזיק.

מהי הכוונה האמיתית שמאחורי העברת ביקורת?

אליעד מדגיש שצריך להבין את המהות של הביקורת. האם הביקורת נועדה לשפוט את האדם או שהיא באה מתוך רצון אמיתי לעזור לו לשפר את עצמו? כל ביקורת שלא נמסרת ממקום של טוב לב ורחמנות, בסופו של דבר לא תועיל. הוא מספר על מושג ה"שיפוט", שבו האדם לא יכול לשפוט את חברו עד שהוא מבין את כל פרטי המקרה ויודע את הסיבות שהובילו אותו להתנהג כפי שהתנהג. בנוסף, אליעד מציין כי רבי נחמן מדבר על כך ששיפוט זה לא רק על פי העובדות הגלויות, אלא יש להביא בחשבון את ה"נסיבות" של האדם, להבין את התהליכים הפנימיים שהוא עבר ולהבין את הסיבות למעשיו.

הקשר בין רחמנות לאכזריות בתהליך של תוכחה

אליעד מפרט גם את הקשר בין רחמנות לאכזריות בהעברת תוכחה. רבי נחמן אומר שהרחמנות על אדם צריכה להיות אמיתית ולא פיקטיבית...
הוויה שינויים חשיבות רגשיות להבין את כל יכולות למידה אישית כעס צריך להבין לפי רבי נחמן מברסלב אכזריות ביקורת ביקורת בונה ביקורת הורסת ברסלב העברת ביקורת כף זכות לדון לכף זכות להעביר להעביר ביקורת לימוד לימוד ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חב ליקוטי מוהרן חב ח לכף זכות למידה מנהיג מנהיגות נחמן רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רחמים רחמנות שיעור בליקוטי מוהרן תוכחה
חלק 2
חלק 2
... מוהרן חב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2 מהם עקרונות הרחמנות והאכזריות לפי ליקוטי מוהרן? העקרונות של הרחמנות והאכזריות, כפי שמוסבר בליקוטי מוהרן, מתארים את מערכת היחסים ... כלפי המציאות. אליעד מסביר כי כאשר אדם לא רואה את ההפך, הוא לא מבין את המורכבות של העולם, והביקורת הכפולה, של חיסרון נוסף, גורמת לו לראות את הדברים כאכזריים, גם כשאינו מתכוון לכך. כיצד מתבטאת ההבנה במנהיגות והעברת ביקורת? המנהיגות האמיתית, על פי רבי נחמן, היא כזו המובילה אנשים למקום של תיקון פנימי ושינוי רוחני. מנהיג אמיתי לא שואף לשלוט מתוך פחדים או מניפולציות ... בצורה בהירה לפעמים קשה, ולהתמודד עם התנגדות בדרך של הרחמים וההבנה. מהם הקווים המנחים עבור ביקורת בונה? ביקורת בונה, לפי רבי נחמן, אינה נוגדת את הרחמים האמיתיים. מדובר בביקורת שמטרתה לעזור לאדם לראות את עצמו בצורה ברורה ולהבין את מקומו, תוך כדי שמירה על חיבור אמיתי למציאות. ביקורת כזו לא מעוותת את המציאות ולא שופטת אותה לפי עיוותים חיצוניים, אלא מציעה דרך לשיפור אמיתי מתוך חיבור פנימי ואותנטי. מהו הצורך בתפילה כחלק מהרחמים ... ובמחשבות שגויות. רחמנות אמיתית אכזריות בעידן המודרני מנהיגות רוחנית תפילה כחלק מרחמנות ביקורת בונה עזות פנים ורחמנות הכשרת הדעת לרחמנות מהם עקרונות הרחמנות והאכזריות לפי ליקוטי מוהרן? אליעד מציין שתחום הרחמנות נוגע לאדם ולעיתים הוא לא יוכל ... דברים כשליליים או חסרים, הוא יראה את הדברים כאכזריים. הנקודה שהביא רבי נחמן, היא שלעיתים, הביקורת הכפולה (הכפלה של תחושת חיסרון) תוביל אדם להרגיש אכזרי, אפילו כאשר הוא מציג את עצמו כרחמן. כיצד מתבטאת ההבנה במנהיגות והעברת ביקורת? בהקשר של מנהיגות, אליעד מביא את הקטע שבו רבי נחמן מתאר את המנהיגות כפי שהיא תופסת את האדם. המנהיג חייב להיות אדם שמפנים לו מקום עבור דעת רבה, ... אמת ולא לשלוט בציבור מתוך פחדים, רצונות אישיים או מניפולציות שליטה. מהם הקווים המנחים עבור ביקורת בונה? ביקורת בונה, לפי רבי נחמן, אינה יכולה להיות מנוגדת לרחמים אמיתיים. היא שואפת לשפר את המצב ולהוציא את האדם ממקום של חיסרון. כל ביקורת אמיתית נועדה לעזור לאדם להבין את מקומו בצורה בהירה ומאירה. מדובר בתהליך של שמירה על חיבור אמיתי למציאות, מבלי להיתפס על העיוותים שיכולים לקרות לאדם אם הוא לא רואה את הדברים בפרופורציות נכונות. אליעד מסביר שביקורת בונה היא כזו שמאפשרת שיפור אמיתי בחיים האישיים והחברתיים של אדם, ותורמת לבניית אכפתיות אמיתית. מהו הצורך בתפילה כחלק מהרחמים האמיתיים? לאורך ההרצאה, ... חיי היום - יום, ודורש להבחין בין סוגים שונים של חוויות ורגשות שמאוד רלוונטיים למנהיגות ולהעברת ביקורת. הוא מציין את הרעיון שבסופו של דבר הרחמנות האמיתית היא כשיש לאדם את הדעת לראות את ההפך ממה שהוא רואה כרע. כשאדם רואה את הדבר כלא טוב, הוא בעצם רואה ...
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? כאשר אנו מעבירים ביקורת, חשוב להבין איך להציג אותה כך שהאדם שמקבל אותה לא ירגיש מותקף ויוכל לקבל אותה בצורה טובה. אליעד כהן מסביר כי כאשר אנו מעבירים ביקורת על מישהו, הדרך בה נעביר את הביקורת משפיעה מאוד על האופן בו הביקורת תתקבל. לפי אליעד, אם אנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהאדם יקבל את הביקורת שלנו, אנחנו צריכים לחלק את הביקורת לחלקים ולהתמקד בדבר אחד בלבד. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שאדם ביצע טעויות בעשרה נושאים שונים, אך אנחנו ממוקדים רק באחד מהם ולא מעלים את כל העשרה, הסיכוי שהביקורת תתקבל גבוה יותר. הסיבה לכך היא שאם אנו מעבירים עליו ביקורת על כל הדברים שקרו, הוא ירגיש מותקף ויתקשה לקבל את הביקורת. לעומת זאת, אם אנחנו מתמקדים רק בחלק אחד מהטעויות, גם אם מדובר בטעות אחת מתוך רבות, הוא לא ירגיש שהביקורת כולה מוטעית. מהם טעויות בהעברת ביקורת? כמו כן, יש להיזהר שלא לערבב בביקורת חלקים שהם לא נכונים. אם חלק מהביקורת נכונה ב - 100% וחלקה פחות מדויק או מעורפל, יש סיכון שהאדם שיקבל את הביקורת יתחיל להיאחז בחלק הפחות מדויק או שגוי וימנע מלקבל את הביקורת כולה. כאשר אנחנו משדרים חלק מהביקורת שנכונה, יחד עם חלק שנראה לא מדויק או לא נכון, האדם מקבל את התחושה שהביקורת לא נכונה כולה. במקרים כאלה, האדם יחשוב שביקורת שלנו אינה נכונה, והסיכוי שהוא יקבל את הביקורת נמוך. ולכן, כאשר אנחנו מעבירים ביקורת, כדאי לדאוג שהיא תהיה מדויקת ב - 100%, כדי להבטיח שהאדם השני יוכל לקבל אותה. איך המוח מקבל ביקורת? כאשר חלק מה
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
... עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת איך להגיב לביקורת שמישהו מעביר עליך? כאשר אדם מעביר עליך ביקורת שלדעתו היא נכונה, בעוד שאתה בטוח שהיא אינה מוצדקת, אליעד כהן מסביר שדרך יעילה להתגונן מפניה היא להפוך את הביקורת ליחסית ולא למוחלטת. במקום לקבל את הטענה כעובדה מוחלטת, אפשר לענות באופן כזה שיהפוך את הטענה ... אליעד מדגיש שככל שתפתח יותר שכל ומודעות, תוכל להקצין את ההתגוננות ולומר בצורה חד - משמעית שהביקורת שלו היא בלתי אפשרית, ולהציג את מעשיך כדבר הכי טוב בעולם. ככל שתהיה מיומן יותר בכך, יהיה לך קל ... טענה של הצד השני ללא הגיונית ולסדר את ההיגיון לטובתך. איך להתמודד כשמישהו מגייס את דעת הרוב לביקורת שלו? כאשר המבקר אומר לך שהביקורת שלו היא לא רק דעתו האישית, אלא גם דעתם של אנשים נוספים, אליעד כהן מציע שתי דרכי תגובה: דרך ... לו מי שאמר את זה הוא בעצמו שיכור, או שכל השלושים אנשים האלו הם שיכורים. תגובה זו הופכת את הביקורת למשהו חסר משמעות, אבסורדי ומגוחך. עוד דרך שאליעד מציע היא לשאול בחזרה: ומה רע בלהיות שיכור? נכון, אני שיכור, וככה בא לי, מה הבעיה שלך עם זה? אם לא מתאים לך, תקפוץ מהגג. כך הביקורת הופכת ללא רלוונטית מבחינתך. איך להוציא את המבקר אידיוט באמצעות הביקורת שלו עצמו? אליעד כהן מסביר כיצד להפוך את הביקורת של האדם נגד עצמו. הרעיון הוא להראות לו שאם אתה אכן תקשיב לביקורת שלו, אתה תעשה בדיוק את ההפך ממה שהוא רוצה שתעשה. למשל, אם מישהו מאשים אותך בהתנהגות ילדותית, ... ומודעות, מסביר אליעד, כך הוא יכול בקלות רבה יותר לראות את ההפך בכל טענה, ובכך להגן על עצמו מביקורת. אדם כזה יכול בקלות להסביר למה התנהגות שנתפסת כילדותית יכולה להיות דווקא בוגרת, ולהפך. אדם בעל ... סובייקטיבית בלבד. אפילו הילד הקטן, בגיל שנה, היה במובן מסוים בוגר יותר כי לא היה אכפת לו מביקורת של אחרים עליו. לעומת זאת, המבוגר שנהיה רגיש לביקורת ומוטרדת ממנה, דווקא הוא התדרדר והפך לילדותי. הנקודה החשובה היא שאין שום דבר מוחלט בטוב וברע של ילדותיות או בגרות, ולכן אפשר להשתמש בהיגיון הזה כדי להגן על עצמך מכל ביקורת שינסו להטיח בך. ביקורת עצמית שכל ומודעות התמודדות עם אנשים טכניקות חשיבה הבנת טוב ורע איך נפתחה השיחה בנושא ביקורת? ש: עכשיו כשמעבירים עליך ביקורת. אליעד: כן, מי מעביר עליך ביקורת? ש: מישהו במעביר באופן. אליעד: מישהו או אתה על עצמך ביקורת? ש: לא, מישהו בא אליך ומטיח בך ביקורת. אליעד: ואם אתה מעביר על עצמך ביקורת ואם אתה מטיח על עצמך ביקורת? ש: זאת שאלה אחרת. אליעד: מה זה שונה? ש: שאתה רוצה להתמודד נגיד עם... אליעד: אני בעצם נתתי לך את התשובה לפני ששאלת אבל לא משנה בא תשאל את השאלה עכשיו. מה קורה אם מישהו מטיח בך ביקורת שהוא חושב שהיא אמיתית? ש: אוקי אז אם מישהו מטיח בך
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
... לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים איך לקבל ביקורת בצורה טובה וחופשית? אחת השאלות שמטרידות אנשים רבים היא כיצד לקבל ביקורת בדרך חיובית ונוחה, מבלי להיפגע או להרגיש רע בעקבותיה. אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם ביקורת, בין אם היא נכונה ובין אם לא, ומציע מספר דרכים פרקטיות להתמודד איתה בצורה טובה. מה ההבדל בין ביקורת נכונה לביקורת שגויה? קודם כל, כאשר אדם מקבל ביקורת, עליו לשאול את עצמו אם מדובר בביקורת נכונה או בביקורת שגויה. אם הביקורת נכונה, כלומר, מישהו מצביע על חיסרון אמיתי הקיים בך, עליך לשאול את עצמך מדוע החיסרון הזה מפריע לך כל כך. הרי אין אדם בעולם שאין ... כחלק טבעי ממציאות החיים. מצד שני, אם הביקורת שקרית ואינה נכונה, אין שום סיבה אמיתית להיפגע ממנה, בדיוק כמו שלא היית נפגע אם היו אומרים עליך שאתה ירח או כוכב. למה ביקורת מפריעה לך? הסיבה העיקרית לכך שביקורת מפריעה לאנשים היא שהם לא רוצים להרגיש שיש להם חסרונות. רוב האנשים מעוניינים להאמין שהם מוצלחים, טובים או אפילו מושלמים. אך ... מסיטואציות שבהן עלולים להעביר עליו ביקורת. אך בכך הוא מגביל את עצמו ומפספס הזדמנות לשפר את חייו. איך להפסיק לפחד מביקורת? אליעד כהן מציע מספר דרכים שיעזרו להתמודד עם הפחד מביקורת: להבין שביקורת היא חלק בלתי נפרד מהמציאות, חלק מהמשחק של החיים. ביקורת תמיד תתקיים, ולכן צריך ללמוד לחיות איתה ולא לברוח ממנה. לשאול את עצמך אז מה? - גם אם הביקורת נכונה, מי קבע שזה רע? מי החליט שזה צריך להפריע לך? ייתכן שדווקא החיסרון שמבקרים אותך עליו הוא יתרון. להבין שאין שום סיבה להתרגש מביקורת שקרית. בדיוק כמו שאם מישהו היה אומר שאתה ירח, לא היית מתייחס לכך ברצינות, כך גם לגבי ביקורת שקרית אחרת. להבין שאם לא תתרגש מביקורת שלילית, עליך להפסיק להתרגש גם ממחמאות. מי שאכפת לו מאוד ממחמאות בהכרח ייפגע גם מביקורת שלילית. לכן, אם אתה רוצה להיות חופשי מביקורת, עליך להקטין את החשיבות שאתה נותן גם למחמאות. לראות בביקורת כלי לשיפור עצמי. במקום להרגיש מאוים או פגוע, אפשר להשתמש בה כהזדמנות ללמוד ולהשתפר. מה המשמעות של ביקורת במציאות שלנו?
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הרסנית? ביקורת היא אחד הכלים המשמעותיים בחיינו, אך יש להפעיל אותה בצורה חכמה ומבוססת על ההבנה שיש לה גם צדדים חיוביים וגם שליליים. בשיחה הזו, אליעד מדבר על מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הרסנית, ומדגיש את ההבדלים בין השניים. ביקורת בונה היא כשאתה מציין לאדם את החסרונות שבמעשיו, אבל בצורה כזו שמאפשרת לו להבין אותם ולהשתפר. ביקורת כזו משדרגת את היכולת של האדם לשפר את ההתנהגות או הפעולה שהוא עוסק בה. במילים אחרות, ביקורת בונה אינה מתמקדת רק במה לא טוב, אלא גם מציעה דרך לשיפור, מדברת על הדברים בצורה חיובית, ומדגישה את האפשרות להתקדם ולשפר את המצב. ביקורת הרסנית, לעומת זאת, אינה מתמקדת במתן כלים לשיפור או בהבנה של האדם את המצב. היא בדרך כלל מציינת את החסרונות של האדם או המצב בצורה שאינה מקדמת שום שינוי, ויכולה לגרום לאדם להרגיש רע יותר, מבלי שהוזכרו דרכים לשיפור. ביקורת כזו עלולה לעיתים להוביל לניכור או לרגשות של חוסר ערך אצל האדם שמקבל אותה. איך להעביר ביקורת בצורה שלא תזיק? בכדי להעביר ביקורת בצורה שלא תפגע במישהו, חשוב לדעת איך לנסח את הדברים בצורה שתהיה קלה לעיכול. ביקורת תמיד כוללת את הצבעה על חיסרון כלשהו, אך השאלה היא איך להגיש את החיסרון הזה בצורה פחות פוגענית. הדרך הראשונה היא להבין כי כל שינוי שמציעים הוא סוג של ביקורת. השאלה היא איך לשלב את הצגת החיסרון בצורה שתעודד את האדם לקבל את השינוי בצורה חיובית. אליעד מציין כי הדרך בה אנו מנסחים את הביקורת היא קריטית. במקום לומר אתה לא בסדר, כדאי לומר נראה לי שאתה יכול להיות יותר טוב, או אני חושב שאולי כדאי לשקול אפשרות אחרת. בכך אנו משדרים מסר של פוטנציאל לשיפור ולא חיסרון מוחלט. הרעיון הוא להקל על האדם את קבלת הביקורת, ולהפוך אותה להזדמנות לצמיחה אישית, ולא למכה. האם הביקורת היא תמיד שלילית? לא בהכרח. אליעד מסביר שלמעשה כל ביקורת, גם אם היא מציינת חיסרון או צורך בשינוי, יכולה להיות גם בונה. כל שינוי חיובי, אפילו קטן, מצריך שלב של זיהוי בעיה או חיסרון במצב הקיים. ביקורת למעשה מדברת על המצב הנוכחי ומצביעה על האפשרות לשיפור. כשאנחנו מציינים לאדם מה ניתן לשנות במעשיו, אנחנו בעצם פותחים בפניו את הדלת לשיפור ולקידום. ביקורת בהחלט יכולה להיתפס בצורה חיובית אם היא נעשית מתוך רצון לשיפור, ולא מתוך רצון להשפיל או להמעיט בערך האדם. איך להתמודד עם ביקורת עצמית? ה
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת איך להגיב נכון כאשר מעירים לך הערה? כאשר מישהו מעיר לך הערה או ביקורת, הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא קודם כל לבדוק האם ההערה נכונה. זהו השלב הראשון והחשוב ביותר. לפי אליעד כהן, אין משמעות לשום דבר אחר לפני שאתה בודק האם מה שנאמר לך הוא נכון או לא נכון. אנשים נוטים להגיב מידית בצורה אוטומטית, לתקוף בחזרה, להתגונן או להתנצל, אבל כל הפעולות האלו הן חסרות משמעות אם לא בדקת קודם כל את אמיתות הביקורת שהופנתה כלפיך. מדוע חשוב לבדוק קודם כל אם ההערה נכונה? הסיבה החשובה ביותר לבדוק את נכונות הביקורת לפני הכל, היא כי האמת היא הדבר המרכזי שמעניין אותך באמת. לא משנה מי האדם שהעביר לך את ההערה, מה הוא חושב, מה האינטרסים שלו, מה המטרה שלו או האם הוא רוצה ... כל התגובות הן אפשריות, אך הן חייבות להגיע לאחר בירור מעמיק של האמת. כיצד אנשים בדרך כלל מגיבים כאשר הם מקבלים הערה? בפועל, אנשים רבים נוטים להגיב מיד בצורה של התגוננות או התקפה בלי לחשוב לרגע על תוכן הביקורת. הם עסוקים בשאלות כמו מי הוא שיגיד לי את זה?, מה הוא מבין בכלל?, איזה אינטרס יש לו?, או האם הוא שונא אותי?. אך אליעד מדגיש שכל השאלות הללו אינן חשובות. כל עוד לא בדקת האם ההערה עצמה נכונה, לא באמת השגת שום דבר מהתגובה שלך. מה לא משנה כאשר אתה מקבל הערה או ביקורת? לפי אליעד כהן, לא משנה בכלל: מי אמר לך את ההערה? איך האדם הזה נראה? בן כמה הוא? מה האינטרס שלו בהערה הזאת? האם הוא מנסה לפגוע בך? האם הוא רוצה לעזור לך? האם הוא אוהב אותך או שונא אותך? כל השאלות האלה הן משניות לחלוטין. מה שמשנה הוא רק אם הביקורת שהושמעה כלפיך היא נכונה או לא נכונה. אם היא נכונה - הרווחת הזדמנות ללמוד ולהשתפר. אם היא לא נכונה - גם אז הרווחת, כי ביררת לעצמך את האמת ונוכחת לדעת שההערה אינה מדויקת. איך להתייחס נכון לביקורת אישית? גם כאשר מדובר בביקורת אישית שפוגעת בך, העיקרון נשאר זהה. עליך קודם כל לשאול האם הביקורת נכונה או לא נכונה. אליעד כהן ממליץ על גישה זו, כיוון שרק כך אתה יכול להשתמש בכל ביקורת לטובתך. במקום להיפגע מידית, במקום להפוך את זה לסכסוך או מריבה, עדיף לראות בביקורת הזדמנות לבדיקה עצמית אמיתית ועניינית. למה כדאי לאהוב ולקבל ביקורת ברוח טובה? הרעיון המרכזי של אליעד כהן הוא שכדאי אפילו לאהוב ביקורת והערות, משום שהן מאפשרות לך להתקרב לאמת, ללמוד על עצמך, ולהשתפר. כאשר אתה לא נפגע מביקורת אלא בודק אותה עניינית, אתה בעצם הופך את כל ההערות, אפילו השליליות, להזדמנויות אמיתיות לצמיחה אישית. לדוגמה, אם מישהו אומר לך: אתה לא מספיק מסודר, במקום ... קודם כל תחשוב - רגע, אולי זה נכון? אולי באמת יש משהו במה שהוא אומר?. ואז, גם אם זה נכון וגם אם לא, תוכל להחליט איך תגיב בהתאם למציאות, ולא בהתאם לפגיעה רגשית או אגו. האם צריך להתייחס לכוונה של מעביר הביקורת? כוונות האדם שמבקר אותך אינן חשובות לעניין בדיקת האמת. אליעד מדגיש שוב ושוב שמה שחשוב זה תוכן הביקורת בלבד. אם מישהו אמר לך דבר אמת, אפילו אם הוא התכוון לפגוע בך, עדיין כדאי לך לקחת את ההערה ולשפר את עצמך. מנגד, גם אם האדם שמבקר אותך אוהב אותך ורוצה לעזור לך, אבל ההערה שלו איננה נכונה - אין צורך שתפעל לפיה, כי האמת היא תמיד המדד המרכזי. לסיכום, אליעד כהן מציג גישה מעשית ופשוטה להתמודדות עם ביקורת: תמיד בדוק קודם כל אם ההערה נכונה. האמת היא הדבר המרכזי, וכל השאר - אינטרסים, כוונות, זהות האדם - משניים לחלוטין. איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם ביקורת אישית? קבל את האמת ממי שאמרה איך להגיב כשמעירים לי? איך לא להיפגע מביקורת? האם הביקורת עלי נכונה? איך לקבל הערות? איך להתמודד עם הערות? מה לעשות עם מעירים לך? האם הביקורת נכונה? האם ההערה נכונה? למה לאהוב ביקורת? למה לאהוב הערות? לא להיפגע מ
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים איך להעביר ביקורת בצורה שיקשיבו לה? אחת השאלות החשובות שעולות בתחום השכנוע והתקשורת בין אנשים היא: איך אפשר להעביר ביקורת בצורה כזו שהאדם ששומע אותה באמת יקשיב ויקבל אותה, ולא יתנגד או ידחה אותה? אליעד כהן מציג גישה מעמיקה לסוגיה זו ומפרק אותה למרכיבים בסיסיים שמסייעים להבין מדוע אנשים מקבלים או דוחים ביקורת. מדוע השאלה איך להעביר ביקורת זהה לאיך לגרום למישהו לפעול? אליעד מסביר כי השאלה כיצד להעביר ביקורת באופן אפקטיבי היא למעשה אותה השאלה של איך לגרום למישהו לעשות משהו?. כדי ... לגרום לאדם להרגיש באופן ברור וחד משמעי שטוב לו יותר במקום החדש מאשר במקום שבו הוא נמצא כרגע. מהם שני סוגי הביקורת, ואיך הם משפיעים על ההקשבה? אליעד מחלק את הביקורת לשני סוגים מרכזיים: ביקורת מחויבת: זו ביקורת שנאמרת בצורה חד - משמעית וחזקה, למשל: אתה חייב להשתנות, אתה הכי גרוע בעולם! ביקורת אפשרית: זו ביקורת רכה יותר, לא מחייבת, כמו אתה אולי יכול להשתפר, אבל לא בטוח שאתה לגמרי טועה. לכאורה, ביקורת מחויבת יוצרת לחץ גדול יותר לשינוי, משום שהיא מדגישה עד כמה האדם אינו בסדר. אך דווקא עוצמה זו יוצרת פרדוקס בעייתי. מדוע ביקורת מחויבת יוצרת פרדוקס? הפרדוקס הוא שכאשר הביקורת נאמרת בצורה מוחלטת (אתה רע במאה אחוז!), האדם אמנם מרגיש לחץ גדול להשתנות, אך בו - זמנית עשוי לבחור להתגונן ולא להאמין לביקורת בכלל, כדי לא להרגיש את תחושת הרע הקשה הנובעת ממנה. כלומר, הביקורת המחויבת יכולה להוביל לכך שהוא בכלל לא יקשיב, כי הוא יעדיף לא להאמין שאתה צודק לגביו. מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד יעילה? מנגד, ביקורת אפשרית (אולי אתה יכול לשנות) עשויה להישמע חלשה מדי, ולכן האדם יכול בקלות להתעלם ממנה. הוא לא מרגיש שהמצב הנוכחי כל כך רע, ולכן הוא לא מרגיש דחף חזק לשינוי. ביקורת כזו אינה מעוררת בו מספיק מוטיבציה, וכך היא לא מביאה לשינוי הרצוי. איך קשורה דילמת הביקורת לשינוי הרגלים? הנושא של ביקורת מתקשר באופן ישיר לשינוי הרגלים עצמיים. למשל, אם אדם רוצה להפסיק לעשן, הוא מבקר את עצמו (העישון שלי רע). אם הביקורת תהיה חזקה מדי (אני ממש גרוע כי אני מעשן), האדם ירגיש רע עם עצמו ולכן ידחה את המחשבה שהוא חייב להפסיק לעשן. מצד שני, אם הביקורת תהיה חלשה מדי (זה לא כל כך נורא לעשן), לא תהיה לו סיבה מספיק חזקה להפסיק. זהו פרדוקס שנמצא גם בביקורת עצמית. האם יש דרך מוחלטת לה
ביקורת / להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה?
ביקורת להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה? ביקורת. העברת ביקורת. ביקורת בונה. ביקורת הורסת. הגורם שהופך ביקורת לטובה זאת האמת השלמה. ישנם שני ... את השני = שלילה של השני = חוסר הבנת ההיגיון של הצד השני = מחשבה שהאמת נמצאת רק בצד של הדובר = העברת ביקורת שלילית על הצד השני = ביקורת הרסנית. אמת שלמה = הסתכלות על ... על התמונה המלאה = הבנת הצד השני = הבנת ההיגיון האמיתי בהחלט של הצד השני = קבלת הצד השני כפי שהוא = ביקורת שנובעת מתוך קבלת הצד השני = ביקורת שתכליתה להשלים את האמת של הצד השני לאמת הגדולה יותר = הכלת הצד השני = אהבה = ביקורת בונה = ביקורת חיובית = ביקורת טובה. מי שאינו מסוגל להבין את ההיגיון של האדם שמולו, טוב יעשה אם לא יעביר עליו ביקורת. כאשר זה שמעביר ביקורת אינו מבין את ההיגיון של האדם שמולו, הרי שהביקורת באה מתוך שלילה של הצד השני, הביקורת שוללת את הצד שמנגד, הביקורת גורמת לצד שמנגד להתבצר בתוך העמדה שלו. ביקורת שלילית = פחד של זה שמעביר ביקורת. כאשר אדם רואה מישהו שעושה משהו ... פחד. האדם מפחד מכך שמישהו עושה אחרת ממנו. האמת של האדם עצמו מתערערת. וכפעולה של הגנה עצמית, האדם מעביר ביקורת על הצד השני. ביקורת שמטרתה לשלול את זכותו של הצד השני להיות כפי שהוא, ביקורת שמטרתה לחזק אצל האדם את המחשבה כי הוא צודק. אך כל זה מדובר רק כאשר האדם עצמו שמעביר את הביקורת רחוק מהאמת השלמה. ורק כאשר גם האדם עצמו שמעביר את הביקורת, גם הוא עצמו לא יודע את כל האמת ... התחלה מקבל את כולם. משום שהוא מבין כיצד כולם כבר בסדר גמור וכיצד כל אחד מבטא חלק כלשהו של האמת. העברת ביקורת במקרה כזה, לא נועד כדי להגן על זה שמעביר את הביקורת, מאחר שמצידו הוא רואה את האמת ואת הטוב שנמצאים גם בהתנהגות של זה שמולו. תכליתה של הביקורת במקרה הזה, היא לאפשר לצד השני לראות ... דהיינו, לראות גם את הצד השני של המטבע, הצד שכאשר רואים אותו הקונפליקט נעלם והסכסוך נפתר מעצמו. ביקורת בונה =
ביקורת בונה / ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית?
ביקורת בונה ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית? קיימים שני סוגים של העברת ביקורת. צורה אחת של העברת ביקורת, נובעת מכך שהביקורת שוללת לגמרי את זכות הקיום של המחשבה של הצד השני, שמעבירים עליו את הביקורת. ומהצד של הביקורת, אין מקום לצד השני, והוא טועה לגמרי, ועליו לחזור אל הדרך הישרה היחידה, שהיא כמובן הדרך של מעביר הביקורת החכם, שהוא כמובן יודע את האמת היחידה וכולי. וכמובן שיש כאן הקצנה, אך זו רוח הדברים. וביקורת כזו מהסוג הנל, בדכ משיגה את התוצאה ההפוכה. ולו רק, משום שהיא גורמת לזה ששומע אותה, לרצות לעשות דווקא את ההפך שלה. וזה נכון גם אילו הביקורת הייתה נכונה, כל שכן שלא תמיד היא נכונה. וגם אם הביקורת נכונה, אם היא נובעת מתוך הסתכלות שלילית על האדם השני, הרי שזה פוגע לאדם השני בכבוד העצמי שלו, ועל ידי זה בדכ הוא ירצה לעשות, דווקא את ההפך ממה שאמרו לו. ויש גם דרך נכונה יותר להעביר ביקורת, והיא על ידי זה שמתייחסים להכל באיזון. אם מישהו עשה טעות, גם אם זו טעות גדולה, אפשר מצד אחד לנסות להבין אותו ולא לפגוע בכבוד שלו, ועדיין אפשר להעביר עליו ביקורת, כדי לגרום לו להיות טוב יותר. ביקורת נכונה, היא כזו שלא שוללת את זכות הדעה השונה והעצמאית של האדם האחר, אלא היא בסך הכל מנסה לגרום לאדם האחר, להבין טוב יותר באופן עצמי, מה נכון יותר עבורו לעשות, כדי לגרום לו לחיות טוב יותר. ולהעביר ביקורת בצורה נכונה כזו, זה אפשרי על ידי זה שמכבדים את האדם השני, ומראים לו את הדרך שנראית למעביר הביקורת כנכונה יותר, מתוך הבנה שזו לא אשמתו של אף אחד שהוא לא יודע את הכל, ולא אשמתו של האדם שקשה לו להבין, ושקשה לו להתמודד רגשית. וגם אם כבר העירו לאדם בעבר והוא לא קיבל את הביקורת, עדיין אפשר לנסות שוב פעם לנסות לדבר על ליבו, בצורה מכובדת, ולגרום לו להבין בכוחות עצמו, מה באמת נכון יותר עבורו. וכאשר מעבירים על האדם ביקורת מתוך רצון טוב לעזור לו, וכאשר מעבירים על האדם ביקורת בצורה כזו שמכבדת אותו, ובצורה כזו שלא מנסה לכפות עליו את דעתו של מעביר הביקורת, אלא מנסה לעזור לאדם להבין בכוחות עצמו את האמת, ואת מה שנכון יותר עבורו. על ידי זה הסיכוי של הביקורת להתקבל, גדול יותר. ונסכם: ביקורת שלילית, היא כזו ששוללת את זכות הקיום של הדעה השנייה שנראית כשגויה. ביקורת בונה לעומת זאת, היא כזו שמכבדת את זכות הבחירה של האדם השני לחשוב אחרת, אך בו זמנית היא מנסה לבנות את הצד השני, ולאפשר לו להבין טוב יותר בכוחות עצמו, מה נכון יותר עבורו לעשות. הביקורת הבונה לוקחת את האדם, ובונה ...
ביקורת עצמית / העברת ביקורת / פחד מביקורת - מי לא מפחד לקבל ביקורת?
ביקורת עצמית העברת ביקורת פחד מביקורת - מי לא מפחד לקבל ביקורת? מי שיתבונן בעניין יראה, כי ישנם מספר אנשים שלא מפחדים לקבל ביקורת. לדוגמה: אדם טיפש שלא מבין את מה שאומרים לו, הוא לדוגמה לא מפחד לקבל ביקורת. משום שאין שום משמעות למה שאומרים לו, כי הוא לא מבין את מה שאומרים לו, וממילא זה לא משפיע עליו כלל. אך, לא רק אדם טיפש שלא מבין את הביקורת, לא מפחד לקבל ביקורת, אלא גם אדם חכם שמבין את עצמו בשלמות, גם הוא לא מפחד לקבל ביקורת. ונסביר: ביקורת מהותה היא, כאשר האדם לא רואה ולא מבין את הטוב שיש בכל דבר, שאז הוא מעביר ביקורת על הדבר, כדי להפוך אותו לטוב. וכאשר האדם ככ חכם עד שהוא מבין את הטוב שיש בכל דבר, על ידי זה הוא לא מפחד לקבל ביקורת. משום שהוא בכל מקרה מקבל את עצמו איך שהוא, ללא שום תנאי, וללא שום תלות בשום דבר ועניין. ולא משנה מה שיהיה, ולא משנה אם הביקורת נכונה או לא, הוא בכל מקרה מקבל את עצמו, וממילא לא מפריע לו בשום צורה לקבל את הביקורת. אז למה בכל זאת הוא מקבל ביקורת? זא מה המשמעות של הביקורת עבורו? תשובה: כאשר האדם יודע את הטוב שיש בכל דבר, במקרה כזה, הביקורת שהוא מקבל, היא מבחינתו סוג של המלצה לשיפור כדי לעשות את המצב טוב יותר. מצד אחד האדם מבין שהכל טוב באותה המידה ממש, וממילא אין לו שום בעיה לקבל ביקורת. ומצד שני הוא גם יודע שתמיד אפשר לעשות עוד יותר טוב, ומתוך נקודת המבט הזו הוא מקבל את הביקורת. כאשר האדם לא מקבל את עצמו מספיק טוב, על ידי זה הוא מפחד לקבל ביקורת. פן ושמא הביקורת תגרום לו להרגיש פחות טוב עם עצמו. אך כאשר האדם מקבל את עצמו בכל מקרה ובכל מצב, ממילא אין לו שום בעיה לקבל כל ביקורת. ויחד עם זאת, הוא יכול גם לקבל ביקורת, כדי לנסות להסתכל על הדברים בצורה שונה וכולי. ...
ביקורת בונה / ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה?
ביקורת בונה ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה? ובו יתבאר העניין של העברת ביקורת. מהי ביקורת בונה וביקורת טובה, ומהי ביקורת שלילית וביקורת הרסנית. ואיך להעביר ביקורת? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לפעמים צריך האדם להעביר ביקורת על מישהו (וגם האדם, על עצמו). והשאלה היא, איך אפשר להעביר ביקורת בצורה יעילה? תשובה: ביקורת יעילה, היא כזו שמספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. כאשר עושה האדם מעשה כלשהו, גם אם המעשה הזה ראוי לביקורת, הרי שהוא עושה זאת מתוך צורך רגשי אישי כלשהו, שהוא זה שגורם לו לעשות את המעשה. כאשר רוצים להעביר ביקורת על מישהו, ראשית כל, יש לנסות להבין את הצרכים הרגשיים ואת הסיבות של האדם, שבגללן הוא עושה את מעשיו. לאחר מכן, יש לנסות לחשוב על דרך כלשהי שנותנת מענה, גם לצרכים של האדם, שמעבירים עליו את הביקורת. לאחר מכן, אפשר להעביר את הביקורת, אך לנסות להעביר אותה בצורה כזו, שהאדם שמעבירים עליו את הביקורת, יבין, כיצד מוצעת לו אפשרות טובה יותר, שנותנת מענה גם לצרכים שלו. כאשר מעבירים ביקורת על מישהו, יש להשתדל, שגם זה שמעבירים עליו את הביקורת, יהיה מרוצה. בפרט, על ידי זה שמכבדים, גם את רצונו ומתחשבים גם בצרכיו. ביקורת יעילה, היא כזו שלוקחת בחשבון, גם את הצרכים של האדם השני, ומספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. נכון, לא תמיד זה שמעביר הביקורת יודע מה הצורך הרגשי של האדם השני. וגם אם הוא יודע, לא תמיד הוא יודע איזה פתרון אפשר להציע, שיתאים לכולם ושכולם יסכימו עליו. אך עדיין רצוי לנסות לחשוב גם על הצרכים של הצד השני, ולהתייחס גם אליהם, כאשר מעבירים על מישהו ביקורת. לסיכום: ביקורת שמתחשבת בצרכים של האדם השני, ושמספקת מענה טוב יותר, לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת, הסיכוי שלה להתקבל גדול יותר. מאחר, שהיא טובה יותר, לשני הצדדים. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ביקורת, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ביקורת, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי לאורח חיים בריא בתחום ביקורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7681 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 01:37:07 - wesi1