ביקורת, איך להתמודד עם
ביקורת? איך לקבל
ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך
ביקורת? איך לקבל
ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך
ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך
ביקורת אישית? לבדוק מה האמת איך להגיב נכון כאשר מעירים לך הערה? כאשר מישהו מעיר לך הערה או
ביקורת, הדבר הכי טוב שאתה יכול ... לך הוא נכון או לא נכון. אנשים נוטים להגיב מידית בצורה אוטומטית, לתקוף בחזרה, להתגונן או להתנצל, אבל כל הפעולות האלו הן חסרות משמעות אם לא בדקת קודם כל את אמיתות
הביקורת שהופנתה כלפיך. מדוע חשוב לבדוק קודם כל אם ההערה נכונה? הסיבה החשובה ביותר לבדוק את נכונות
הביקורת לפני הכל, היא כי האמת היא ... להגיע לאחר בירור מעמיק של האמת. כיצד אנשים בדרך כלל מגיבים כאשר הם מקבלים הערה? בפועל, אנשים רבים נוטים להגיב מיד בצורה של התגוננות או התקפה בלי לחשוב לרגע על תוכן
הביקורת. הם עסוקים בשאלות כמו מי הוא ... הוא שונא אותי?. אך אליעד מדגיש שכל השאלות הללו אינן חשובות. כל עוד לא בדקת האם ההערה עצמה נכונה, לא באמת השגת שום דבר מהתגובה שלך. מה לא משנה כאשר אתה מקבל הערה או
ביקורת? לפי אליעד כהן, לא משנה ... הוא? מה האינטרס שלו בהערה הזאת? האם הוא מנסה לפגוע בך? האם הוא רוצה לעזור לך? האם הוא אוהב אותך או שונא אותך? כל השאלות האלה הן משניות לחלוטין. מה שמשנה הוא רק אם
הביקורת שהושמעה כלפיך היא נכונה או לא נכונה. אם היא נכונה - הרווחת הזדמנות ללמוד ולהשתפר. אם היא לא נכונה - גם אז הרווחת, כי ביררת לעצמך את האמת ונוכחת לדעת שההערה אינה מדויקת. איך להתייחס נכון
לביקורת אישית? גם כאשר מדובר
בביקורת אישית שפוגעת בך, העיקרון נשאר זהה. עליך קודם כל לשאול האם
הביקורת נכונה או לא נכונה. אליעד כהן ממליץ על גישה זו, כיוון שרק כך אתה יכול להשתמש בכל
ביקורת לטובתך. במקום להיפגע מידית, במקום להפוך את זה לסכסוך או מריבה, עדיף לראות
בביקורת הזדמנות לבדיקה עצמית אמיתית ועניינית. למה כדאי לאהוב ולקבל
ביקורת ברוח טובה? הרעיון המרכזי של אליעד כהן הוא שכדאי אפילו לאהוב
ביקורת והערות, משום שהן מאפשרות לך להתקרב לאמת, ללמוד על עצמך, ולהשתפר. כאשר אתה לא נפגע
מביקורת אלא בודק אותה עניינית, אתה ... אולי באמת יש משהו במה שהוא אומר?. ואז, גם אם זה נכון וגם אם לא, תוכל להחליט איך תגיב בהתאם למציאות, ולא בהתאם לפגיעה רגשית או אגו. האם צריך להתייחס לכוונה של מעביר
הביקורת? כוונות האדם שמבקר אותך אינן חשובות לעניין בדיקת האמת. אליעד מדגיש שוב ושוב שמה שחשוב זה תוכן
הביקורת בלבד. אם מישהו אמר לך דבר ... אותך אוהב אותך ורוצה לעזור לך, אבל ההערה שלו איננה נכונה - אין צורך שתפעל לפיה, כי האמת היא תמיד המדד המרכזי. לסיכום, אליעד כהן מציג גישה מעשית ופשוטה להתמודדות עם
ביקורת: תמיד בדוק קודם כל אם ההערה נכונה. האמת היא הדבר המרכזי, וכל השאר - אינטרסים, כוונות, זהות האדם - משניים לחלוטין. איך לקבל
ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם
ביקורת אישית? קבל את האמת ממי שאמרה איך להגיב כשמעירים לי? איך לא להיפגע
מביקורת? האם
הביקורת עלי נכונה? איך לקבל הערות? איך להתמודד עם הערות? מה לעשות עם מעירים לך? האם
הביקורת נכונה? האם ההערה נכונה? למה לאהוב
ביקורת? למה לאהוב הערות? לא להיפגע ...