אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ביקורת ✔למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
4:49למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
למה קשה להורים לחנך ילדים?

חינוך ילדים הוא אחד האתגרים המורכבים ביותר עבור הורים, בעיקר בשל הצורך לאזן בין שתי תפיסות שונות של אהבה: אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. אליעד כהן מסביר שההורים מוצאים עצמם לכודים בקונפליקט פנימי מתמשך שבו הם רוצים להעניק לילדים שלהם תחושת ביטחון ללא תנאים, אך גם להנחיל להם ערכים, משמעת והצלחה הדורשים תנאים וגבולות ברורים.

מה ההבדל בין אהבה עם תנאים לאהבה ללא תנאים?

אהבה עם תנאים היא אהבה התלויה בהתנהגות או בהישגים מסוימים. למשל, בזוגיות יש אהבה עם תנאים: הזוגיות לא יכולה להתקיים אם בני הזוג לא עומדים בציפיות זה של זו. לעומת זאת, אהבה ללא תנאים היא קבלה מוחלטת של האדם כפי שהוא, ללא תלות במעשיו או בהישגיו. בזוגיות, אהבה ללא תנאים לבדה אינה אפשרית, כי אז אין משמעות למערכת היחסים ולגבולות שבה.

אליעד כהן משתמש בדוגמה של זוגיות כדי להסביר את המורכבות הזו: כאשר מתרחש ויכוח בין בני זוג, כל אחד מהם עומד בפני דילמה - האם עליו לקבל את בן הזוג באהבה ללא תנאי, או שמא להעמיד גבולות ולהציב תנאים לאהבתו? זוהי דילמה מוכרת ומורכבת, אך לפחות בני זוג הם אנשים בוגרים המסוגלים להבין את המתח הזה. כאשר מדובר בילדים, הדילמה מתעצמת עוד יותר.

מדוע קשה במיוחד ליישם אהבה ללא תנאים עם ילדים?

אליעד כהן מסביר שכאשר מדובר בילדים, ההורה נמצא בקונפליקט עמוק עוד יותר. מצד אחד, ההורה רוצה להעניק לילד אהבה ללא תנאים, כדי שהילד ירגיש ביטחון מוחלט, יבנה ביטחון עצמי בריא וילמד לאהוב את עצמו ללא קשר להישגים או לכישלונות. מצד שני, ההורה רוצה גם להנחיל לילדו ערכים, משמעת וגבולות - כלומר, אהבה עם תנאים. לדוגמה, ההורה רוצה שהילד יבין את החשיבות של למידה בבית הספר, שידע להשקיע מאמץ וילמד לשאת באחריות לתוצאות מעשיו.

אם ההורה משדר לילד אהבה ללא תנאים בלבד, הילד עלול לפרש זאת כך שאין משמעות אמיתית למאמץ או למשמעת. ילד כזה יכול לחוות קשיים בהבנת החשיבות של עבודה קשה והתמודדות עם כישלונות, שכן בעיניו כל התוצאות שוות ואין משמעות להצלחה או לכישלון. מצב זה מוביל לכך שהילד מתקשה להתמודד עם מציאות החיים האמיתית שבה נדרשים מאמץ, התמדה, ויכולת לשאת תסכולים.

מה קורה כשמנסים להחיל תנאים נוקשים מדי על הילד?

במקרה ההפוך, כאשר ההורה מציב לילד תנאים נוקשים מדי, הילד עלול לחוש דחוי, לא אהוב, ומוטרד מכך שאהבת הוריו תלויה אך ורק בהצלחתו או בעמידה בציפיות. ילד כזה עשוי לפתח פחד קיצוני מכישלונות או מתחושה שהוא מאכזב את הוריו, וכך הוא עלול לפגוע בביטחונו העצמי ולהפוך לתלותי וחסר ביטחון.

אליעד כהן מתאר את המצב הזה כמלכודת שהורים רבים נופלים לתוכה. אם ההורים לא מוצאים את האיזון הנכון, הם מבלבלים את הילד ומעבירים לו מסרים סותרים - לעיתים אהבה ללא תנאים מוחלטת ולעיתים אהבה המבוססת על תנאים נוקשים. כתוצאה מכך, הילד לא מצליח להבין את המסרים וחש תסכול עמוק.

איך אפשר לפתור את בעיית האיזון בין סוגי האהבה השונים?

הפתרון שאליעד כהן מציע מתמקד ביצירת איזון מודע וברור בין שתי הגישות. לדבריו, הדרך הנכונה היא שההורים ילמדו קודם כל לאזן בתוך עצמם בין החשיבות של קבלת הכישלון כחלק טבעי מהחיים לבין ההבנה שגם חשוב להתאמץ ולהשקיע כדי להצליח. ככל שההורים יהיו מסוגלים לתפוס את שני הצדדים האלה בצורה מאוזנת יותר בעצמם, כך יהיה להם קל יותר להעביר לילדים את המסרים בצורה נכונה ומאוזנת.

לדוגמה, ההורה יכול לשדר לילד שחשוב להצליח במבחנים, אבל באותה מידה חשוב לדעת שגם אם נכשל, האהבה אליו לא תפחת. במקביל, אפשר לשדר לילד שחייבים ללכת לבית הספר ולהשקיע בלמידה, אבל שגם אם יתרחש מצב חריג כמו כישלון או אפילו הרחקה מבית הספר, הילד עדיין יתקבל ויאהב ללא תנאי.

הקושי המרכזי טמון בעובדה שאפילו ההורים עצמם מתקשים לעיתים לבצע את האיזון הפנימי הזה. אם ההורה מפחד בעצמו מכישלון באופן קיצוני, יהיה לו קשה מאוד להעביר מסר נכון ומאוזן לילדו. לעומת זאת, הורה שמצליח להחזיק בגישה מאוזנת של "אני רוצה להצליח אך אינני פוחד מכישלון", יוכל להעביר את המסר בצורה משכנעת וברורה הרבה יותר לילדו.

לסיכום - מה העיקרון המרכזי שחשוב להורים לזכור?

העיקרון החשוב ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא ההכרח למצוא את נקודת האיזון בין אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. על ההורים להיות מודעים לקונפליקט הזה, להבין את ההשלכות של כל אחת מהגישות, ולפעול באופן שקול כדי ליצור בילדים תחושת ביטחון עצמי ואחריות אישית גם יחד. זוהי מלאכה מורכבת אך הכרחית, והצלחה בה תוביל ליכולת טובה יותר של הילד להתמודד עם אתגרי החיים.
למה קשה לחנך ילדים?

החינוך לילדים הוא אתגר קשה, במיוחד כאשר מדובר במאבק פנימי בין עקרונות סותרים. יש כאן קונפליקט עמוק בין אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים, דבר שגורם להורים להרגיש מבולבלים ולפעמים נלכדים במלכודת של חוסר יכולת להנחות את ילדיהם באופן יעיל.

מהם עקרונות האהבה עם תנאים והאהבה ללא תנאים?

הקושי המרכזי שמציב חינוך הילדים הוא המתח שבין שני סוגי אהבה: אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. בזוגיות, אהבה עם תנאים היא נורמה - אם אהבה בין בני זוג הייתה רק ללא תנאים, לא הייתה משמעות לקיום מערכת זוגית. במילים אחרות, אם זה היה בלי תנאים לגמרי, לא הייתה שום מערכת חוקים או גבולות, והזוגיות הייתה מאבדת את משמעותה.

מצד שני, אם מדובר בילד, הבעיה מסתבכת יותר. מצד אחד, כבן אדם אוהב ומחנך, אתה רוצה לשדר לילד שאתה אוהב אותו ללא תנאים, כדי להעניק לו תחושת ביטחון עצמית וללמד אותו לאהוב את עצמו. אתה רוצה שהוא יבין שאי הצלחה אינה סוף העולם ושכישלון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים.

איך מאזנים בין אהבה עם תנאים לאהבה ללא תנאים?

אבל, אם כל הזמן תשדר לו "הכל בסדר, אתה בסדר כמו שאתה" ללא תנאים, הילד עלול לפרש את זה כאילו אין שום ערך להתנהלות או לחוקים. במילים אחרות, אם תעבור את הגבול של "אהבה ללא תנאים" ותשדר לו שאין משמעות למאמץ או הישג, הוא עשוי לא להבין את החשיבות שבמאבק להצלחה, ללמוד לשאוף ולהשיג.

המנוגד לכך הוא הצורך להבהיר לילד שגם אם הוא לא מצליח - הוא עדיין יכול לאהוב את עצמו, ושיש צורך להחיל חוקים, גבולות, ועקרונות כדי לעצב את אישיותו ולקדם אותו.

מה קורה כשאוהבים בלי תנאים?

אחת הבעיות העמוקות שמתעוררות כאשר השדר הוא "אהבה ללא תנאים" היא שייתכן שהילד יתחיל להרגיש שהורים שלו לא מציבים לו גבולות, ולא יעודדו אותו להשקיע במאמץ או לקחת אחריות. הילד יכול להרגיש שאין תוצאה חיובית למצבים של תסכול או כישלון. זה יוצר סיטואציות שבהן הילד לא לומד להתמודד עם כישלונות או תסכולים בחיים האמיתיים. תוצאה נוספת היא שהילד עשוי לחשוב שכל דבר אפשרי בלי להשקיע עבודה או לעמוד בכלל של מאמץ והתמדה.

האם יש פתרון?

כמובן, כל ההורה רוצה לאהוב את הילד שלו בצורה בלתי מותנית, אך זו משימה קשה. כל הורה מוצא את עצמו בבלבול כאשר הילד נכשל, או כאשר הוא לא עושה את מה שציפו ממנו לעשות. ברגעים כאלה, הורים עלולים למצוא את עצמם במשבר של "האם אני צריך לשדר לילד שלי שהוא צריך לעשות את מה שנדרש ממנו או להפסיק ולהביע אהבה ללא תנאים?"

הבעיה המרכזית, אם כן, היא האיזון. הרבה הורים נופלים למלכודת של הצגת אהבה ללא תנאים באופן מוחלט, ואז כאשר הילד מתחיל לנצל את המצב, הם מגלים שהמצב יוצר תוצאות הפוכות ממה שציפו. או ההפך - הם מציבים גבולות נוקשים מדי, והילד מרגיש דחוי ואינו מבין את עקרונותיהם.

מהי הדרך הנכונה להעביר את המסר?

על ההורים ללמוד לאזן בין התנאים לבין היכולת לאהוב את הילד כפי שהוא. אם ההורה מבין את הקונפליקט ומבצע את האיזון בצורה ברורה, יהיה לו קל יותר להעביר את המסר לילד בצורה נכונה. גם אם לא הצלחת להימנע ממלכודות רגשות - אם תבצע את האיזון באופן ברור, ילדיך יבינו טוב יותר את המסרים שלך ויתמודדו עם העקרונות בצורה מאוזנת.
עכשיו למה לחנך ילדים זה קשה למה זה קשה בהנחה שזה קשה, למה להורים קשה לחנך ילדים מה המהות של העניין?

ש: הם פחות חווים כל דבר.

אליעד: נניח אז הנושא כדלקמן יש זווית שאומרת ככה למה זוגיות זה קשה למה מערכות יחסים זה קשה מה הסיפור, הסיפור הוא שיש בעולם שלנו אהבה עם תנאים ואהבה בלי תנאים עכשיו לדוגמה נגיד בזוגיות מצד אחד זוגיות זאת אהבה בלי תנאים כי אם זה יהיה עם תנאים אז אין משמעות לזוגיות אם זוגיות הייתה אהבה רק עם תנאים אז אין משמעות לזוגיות לכן זוגיות יש בה את המקום של בלי תנאים מצד אם זה היה בלי תנאים בכלל גם אין משמעות לזוגיות לכן זה עם תנאים.

ולכן לפעמים הקושי בזוגיות שנגיד אשתך רבה איתך אתה אומר "רגע האם עכשיו אני אמור להכיל את זה על התקן של הבלי תנאים או אני אמור להתווכח איתה על התקן של העם תנאים" ומתווכחים "אוקי עכשיו כשהיא לא אוהבת אותי היא לא אוהבת אותי מהמקום שזה עם תנאים או זה לא בסדר שהיא לא אוהבת אותי כי היא אמורה לאהוב אותי בלי תנאים" יש פה בעיה, עכשיו אבל עדיין מדובר על אנשים בוגרים שמבינים שיש פה בעיה.

עכשיו מה קורה עם ילד ילד מצד אחד זה הילד שלך אתה רוצה לשדר לו שאתה אוהב אותו בלי תנאים אתה רוצה שהוא ילמד לאהוב את עצמו בלי תנאים, אתה רוצה שכשהוא יהיה גדול אתה תגיד לו "אתה יודע אתה צריך לאהוב את עצמך גם בלי תנאים אתה צריך לאהוב את עצמך גם כשאתה נכשל, אתה צריך לאהוב את עצמך גם אם לא הצלחת אל תפחד מכישלון אם תפחד מכישלון לא תוכל לחיות" אז מצד אחד אתה רוצה גם לשדר לו שאתה אוהב אותו בלי תנאים גם לשדר לו שיאהב את עצמו בלי תנאים גם לשדר לו שאם הוא נכשל זה לא סוף העולם.

אבל מצד שני אם תגיד לו "תקשיב הכל בסדר בלי תנאים" מבחינתו לעשות תוהו ובוהו אין שום משמעות לכלום אבל אתה רוצה גם לחנך אותו אתה רוצה שהוא ילמד לרצות להצליח ושהוא לא יפחד להיכשל שהוא יאהב את עצמו עם תנאים ובלי תנאים וזה דבר שהוא ממש קשה אפילו בן אדם מול עצמו לא יודע מתי לאזן את עצמו "מתי אני צריך להגיד שזה משנה ומתי אני צריך להגיד זה לא משנה" לכן מול ילד זה די בעייתי.

ש: בגלל שהוא לא בוגר.

אליעד: כי אתה עצמך מעביר לילד כל הזמן מסרים סותרים אם לא היה לך שום רגש כלפי הילד והיית אומר "אני אוהב אותו רק עם תנאים" לא הייתה בעיה "רק עם תנאים לא מתאים לי זהו וואלה הופך להיות רובוט" אבל מצד שני יש גם את המוטיב שאתה רוצה להגיד לו "אני אוהב אותך איך שאתה ואני תמיד אהיה שם לצדך ואתה יכול לסמוך עלי ואני מקבל אותך", מצד שני אבל אתה גם רוצה לשדר לו שיש תנאים שהוא צריך לעשות שיעורים שהוא צריך זה וזה וזה קונפליקט כי בית ספר זה גם רע וגם טוב לעשות שיעורים זה גם רע וגם טוב זה העניין.

ואתה גם מצד אחד רוצה להכניס את הילד לחוויה של צמצום של חוקים והגדרות ומצד שני אתה גם רוצה לשדר לו שהוא מצומצם שלא ירגיש מוגבל וזה יוצר צרה צרורה לאזן בין הצמצום ללא צמצום. עכשיו מי שלא מבין את זה משתגע מזה לגמרי מי שמבין את זה שזאת בעיה בלי פתרון או בלי פתרון מוגדר אז הוא יותר קל לו אז הוא יודע יותר טוב לנווט אבל הרבה מאוד הורים נופלים למלכודת של "טוב איך אני משדר לילד שאני אוהב אותו רק בלי תנאים" ואז מתי שהוא הבלי תנאים הזה מתחיל להתנקם בהם ואז הם אומרים "טוב עכשיו נשדר לו שזה עם תנאים" ואז הילד אומר "אתה לא אוהב אותי אתה שונא אותי" ונהיה בלגן ועניינים.

או ההפך שאתה משדר לו שזה עם תנאים ואז הוא אומר לו "טוב אתה שונא אותי אתה לא אוהב אותי" מה שלא תעשה זה לא טוב, אם תגיד לו "אני אוהב אותך בלי תנאים" הוא יגיד "אתה לא אוהב אותי מספיק יש לי עוד דברים שאני רוצה להוציא ממך" אם תגיד לו "טוב אני אוהב אותך עם תנאים, אתה לא אוהב אותי מספיק למה זה עם תנאים" ואתה בן ערובה כי אתה חייב שהוא יאהב אותך ואתה לא מוכן שהוא לא יאהב אותך וסיפורים ועניינים ולכן זה מסובך.

המהות של התסבוכת היא האיזון בין אהבה עם תנאים לאהבה בלי תנאים זה שורש הקונפליקט שאתה גם רוצה לשדר לו להצליח במבחן ואתה גם רוצה בו זמנית לשדר לו "אל תפחד להיכשל", אתה גם רוצה לשדר לו "אתה חייב ללכת לבית הספר" וגם רוצה לשדר לו "גם אם יזרקו אותך אני אקבל אותך".

ש: אז איך אתה משדר את זה?

אליעד: וזה קשה ככל שתדעי יותר טוב בתוכך במוח שלך לאזן את המחשבה שאומרת "אני רוצה להצליח ומפחדת להיכשל ואני כאילו רוצה להצליח ועדיין לא מפחדת להיכשל" יהיה לך יותר קל למכור את הסיפור הזה לילד אבל אם עם עצמך את לא יודעת לאזן את זה ואצלך או שאת ממש משותקת ממש מפחדת להיכשל, אם בן אדם עם עצמו לא יודע לאזן את המשנה והלא משנה אז הוא לא יכול למכור את זה למישהו אחר ולכן רוב האנשים נכשלים בזה.
יכולת ליישם הוא לא אוהב אותי מבולבל לאהוב רק אותך תלות רגשות תחושת ביטחון חיוביות עיקרון איך לחנך אהבה אהבה בלי תנאי אהבה בלי תנאים אהבה לילדים אהבה ללא תנאי אהבה ללא תנאים אהבה עם תנאי אהבה עם תנאים איך לא לחנך ילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים בזוגיות ביקורת ביקורת לילד ביקורתיות בלי תנאי בלי תנאים הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים זוגיות חינוך חינוך ילדים חינוך ילדים נכון חינוך להורים טעויות טעויות בחינוך טעויות בחינוך ילדים טעות ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא לחנך ילדים להעיר להעיר לילד לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטעות ללא תנאי ללא תנאים למה קשה למה קשה בזוגיות למה קשה לחנך ילדים מחנך מחנכים קושי קשה בזוגיות קשה לחנך ילדים קשיים תנאים
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
... לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים איך לקבל ביקורת בצורה טובה וחופשית? אחת השאלות שמטרידות אנשים רבים היא כיצד לקבל ביקורת בדרך חיובית ונוחה, מבלי להיפגע או להרגיש רע בעקבותיה. אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם ביקורת, בין אם היא נכונה ובין אם לא, ומציע מספר דרכים פרקטיות להתמודד איתה בצורה טובה. מה ההבדל בין ביקורת נכונה לביקורת שגויה? קודם כל, כאשר אדם מקבל ביקורת, עליו לשאול את עצמו אם מדובר בביקורת נכונה או בביקורת שגויה. אם הביקורת נכונה, כלומר, מישהו מצביע על חיסרון אמיתי הקיים בך, עליך לשאול את עצמך מדוע החיסרון הזה מפריע לך כל כך. הרי אין אדם בעולם שאין בו חסרונות, ולכן יש לקבל זאת כחלק טבעי ממציאות החיים. מצד שני, אם הביקורת שקרית ואינה נכונה, אין שום סיבה אמיתית להיפגע ממנה, בדיוק כמו שלא היית נפגע אם היו אומרים עליך שאתה ירח או כוכב. למה ביקורת מפריעה לך? הסיבה העיקרית לכך שביקורת מפריעה לאנשים היא שהם לא רוצים להרגיש שיש להם חסרונות. רוב האנשים מעוניינים להאמין שהם מוצלחים, טובים או אפילו ... רק משלה את עצמו. אליעד מציג דוגמה של אדם המודה שכשאחרים מבקרים אותו, הוא חושש להיראות לא מוצלח, ולכן הוא נמנע מסיטואציות שבהן עלולים להעביר עליו ביקורת . אך בכך הוא מגביל את עצמו ומפספס הזדמנות לשפר את חייו. איך להפסיק לפחד מביקורת? אליעד כהן מציע מספר דרכים שיעזרו להתמודד עם הפחד מביקורת: להבין שביקורת היא חלק בלתי נפרד מהמציאות, חלק מהמשחק של החיים. ביקורת תמיד תתקיים, ולכן צריך ללמוד לחיות איתה ולא לברוח ממנה. לשאול את עצמך אז מה? - גם אם הביקורת נכונה, מי קבע שזה רע? מי החליט שזה צריך להפריע לך? ייתכן שדווקא החיסרון שמבקרים אותך עליו הוא יתרון. להבין שאין שום סיבה להתרגש מביקורת שקרית. בדיוק כמו שאם מישהו היה אומר שאתה ירח, לא היית מתייחס לכך ברצינות, כך גם לגבי ביקורת שקרית אחרת. להבין שאם לא תתרגש מביקורת שלילית, עליך להפסיק להתרגש גם ממחמאות. מי שאכפת לו מאוד ממחמאות בהכרח ייפגע גם מביקורת שלילית. לכן, אם אתה רוצה להיות חופשי מביקורת, עליך להקטין את החשיבות שאתה נותן גם למחמאות. לראות בביקורת כלי לשיפור עצמי. במקום להרגיש מאוים או פגוע, אפשר להשתמש בה כהזדמנות ללמוד ולהשתפר. מה המשמעות של ביקורת במציאות שלנו?
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? כאשר אנו מעבירים ביקורת, חשוב להבין איך להציג אותה כך שהאדם שמקבל אותה לא ירגיש מותקף ויוכל לקבל אותה בצורה טובה. אליעד כהן מסביר כי כאשר אנו מעבירים ביקורת על מישהו, הדרך בה נעביר את הביקורת משפיעה מאוד על האופן בו הביקורת תתקבל. לפי אליעד, אם אנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהאדם יקבל את הביקורת שלנו, אנחנו צריכים לחלק את הביקורת לחלקים ולהתמקד בדבר אחד בלבד. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שאדם ביצע טעויות בעשרה נושאים שונים, אך אנחנו ממוקדים רק באחד מהם ולא מעלים את כל העשרה, הסיכוי שהביקורת תתקבל גבוה יותר. הסיבה לכך היא שאם אנו מעבירים עליו ביקורת על כל הדברים שקרו, הוא ירגיש מותקף ויתקשה לקבל את הביקורת. לעומת זאת, אם אנחנו מתמקדים רק בחלק אחד מהטעויות, גם אם מדובר בטעות אחת מתוך רבות, הוא לא ירגיש שהביקורת כולה מוטעית. מהם טעויות בהעברת ביקורת? כמו כן, יש להיזהר שלא לערבב בביקורת חלקים שהם לא נכונים. אם חלק מהביקורת נכונה ב - 100% וחלקה פחות מדויק או מעורפל, יש סיכון שהאדם שיקבל את הביקורת יתחיל להיאחז בחלק הפחות מדויק או שגוי וימנע מלקבל את הביקורת כולה. כאשר אנחנו משדרים חלק מהביקורת שנכונה, יחד עם חלק שנראה לא מדויק או לא נכון, האדם מקבל את התחושה שהביקורת לא נכונה כולה. במקרים כאלה, האדם יחשוב שביקורת שלנו אינה נכונה, והסיכוי שהוא יקבל את הביקורת נמוך. ולכן, כאשר אנחנו מעבירים ביקורת, כדאי לדאוג שהיא תהיה מדויקת ב - 100%, כדי להבטיח שהאדם השני יוכל לקבל אותה. איך המוח מקבל ביקורת? כאשר חלק מה
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
... עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת איך להגיב לביקורת שמישהו מעביר עליך? כאשר אדם מעביר עליך ביקורת שלדעתו היא נכונה, בעוד שאתה בטוח שהיא אינה מוצדקת, אליעד כהן מסביר שדרך יעילה להתגונן מפניה היא להפוך את הביקורת ליחסית ולא למוחלטת. במקום לקבל את הטענה כעובדה מוחלטת, אפשר לענות באופן ... שתפתח יותר שכל ומודעות, תוכל להקצין את ההתגוננות ולומר בצורה חד - משמעית שהביקורת שלו היא בלתי אפשרית, ולהציג את מעשיך כדבר הכי טוב בעולם. ככל שתהיה ... ללא הגיונית ולסדר את ההיגיון לטובתך. איך להתמודד כשמישהו מגייס את דעת הרוב לביקורת שלו? כאשר המבקר אומר לך שהביקורת שלו היא לא רק דעתו האישית, אלא גם דעתם של אנשים נוספים, אליעד כהן מציע ... זה הוא בעצמו שיכור, או שכל השלושים אנשים האלו הם שיכורים. תגובה זו הופכת את הביקורת למשהו חסר משמעות, אבסורדי ומגוחך. עוד דרך שאליעד מציע היא לשאול בחזרה: ... אני שיכור, וככה בא לי, מה הבעיה שלך עם זה? אם לא מתאים לך, תקפוץ מהגג. כך הביקורת הופכת ללא רלוונטית מבחינתך. איך להוציא את המבקר אידיוט באמצעות הביקורת שלו עצמו? אליעד כהן מסביר כיצד להפוך את הביקורת של האדם נגד עצמו. הרעיון הוא להראות לו שאם אתה אכן תקשיב לביקורת שלו, אתה תעשה בדיוק את ההפך ממה שהוא רוצה שתעשה. למשל, אם מישהו מאשים ... אליעד, כך הוא יכול בקלות רבה יותר לראות את ההפך בכל טענה, ובכך להגן על עצמו מביקורת. אדם כזה יכול בקלות להסביר למה התנהגות שנתפסת כילדותית יכולה להיות ... בלבד. אפילו הילד הקטן, בגיל שנה, היה במובן מסוים בוגר יותר כי לא היה אכפת לו מביקורת של אחרים עליו. לעומת זאת, המבוגר שנהיה רגיש לביקורת ומוטרדת ממנה, דווקא הוא התדרדר והפך לילדותי. הנקודה החשובה היא שאין שום ... וברע של ילדותיות או בגרות, ולכן אפשר להשתמש בהיגיון הזה כדי להגן על עצמך מכל ביקורת שינסו להטיח בך. ביקורת עצמית שכל ומודעות התמודדות עם אנשים טכניקות חשיבה הבנת טוב ורע איך נפתחה השיחה בנושא ביקורת? ש: עכשיו כשמעבירים עליך ביקורת . אליעד: כן, מי מעביר עליך ביקורת? ש: מישהו במעביר באופן. אליעד: מישהו או אתה על עצמך ביקורת? ש: לא, מישהו בא אליך ומטיח בך ביקורת . אליעד: ואם אתה מעביר על עצמך ביקורת ואם אתה מטיח על עצמך ביקורת? ש: זאת שאלה אחרת. אליעד: מה זה שונה? ש: שאתה רוצה להתמודד נגיד עם... ... לפני ששאלת אבל לא משנה בא תשאל את השאלה עכשיו. מה קורה אם מישהו מטיח בך ביקורת שהוא חושב שהיא אמיתית? ש: אוקי אז אם מישהו מטיח בך
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים איך להעביר ביקורת בצורה שיקשיבו לה? אחת השאלות החשובות שעולות בתחום השכנוע והתקשורת בין אנשים היא: איך אפשר להעביר ביקורת בצורה כזו שהאדם ששומע אותה באמת יקשיב ויקבל אותה, ולא יתנגד או ידחה אותה? אליעד כהן ... מקבלים או דוחים ביקורת. מדוע השאלה איך להעביר ביקורת זהה לאיך לגרום למישהו לפעול? אליעד מסביר כי השאלה כיצד להעביר ביקורת באופן אפקטיבי היא למעשה אותה השאלה של איך לגרום למישהו לעשות משהו?. כדי שמישהו יפעל, ... מהם שני סוגי הביקורת, ואיך הם משפיעים על ההקשבה? אליעד מחלק את הביקורת לשני סוגים מרכזיים: ביקורת מחויבת: זו ביקורת שנאמרת בצורה חד - משמעית וחזקה, למשל: אתה חייב להשתנות, אתה הכי גרוע בעולם! ביקורת אפשרית: זו ביקורת רכה יותר, לא מחייבת, כמו אתה אולי יכול להשתפר, אבל לא בטוח שאתה לגמרי טועה. לכאורה, ביקורת מחויבת יוצרת לחץ גדול יותר לשינוי, משום שהיא מדגישה עד כמה האדם אינו בסדר. אך דווקא ... בעייתי. מדוע ביקורת מחויבת יוצרת פרדוקס? הפרדוקס הוא שכאשר הביקורת נאמרת בצורה מוחלטת (אתה רע במאה אחוז!), האדם אמנם מרגיש לחץ גדול להשתנות, אך בו - זמנית ... ולא להאמין לביקורת בכלל, כדי לא להרגיש את תחושת הרע הקשה הנובעת ממנה. כלומר, הביקורת המחויבת יכולה להוביל לכך שהוא בכלל לא יקשיב, כי הוא יעדיף לא להאמין שאתה צודק לגביו. מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד יעילה? מנגד, ביקורת אפשרית (אולי אתה יכול לשנות) עשויה להישמע חלשה מדי, ולכן האדם יכול בקלות להתעלם ממנה. ... דחף חזק לשינוי. ביקורת כזו אינה מעוררת בו מספיק מוטיבציה, וכך היא לא מביאה לשינוי הרצוי. איך קשורה דילמת הביקורת לשינוי הרגלים? הנושא של ביקורת מתקשר באופן ישיר לשינוי הרגלים עצמיים. למשל, אם אדם רוצה להפסיק לעשן, הוא מבקר את עצמו ... שלי רע). אם הביקורת תהיה חזקה מדי (אני ממש גרוע כי אני מעשן), האדם ירגיש רע עם עצמו ולכן ידחה את המחשבה ... לעשן. מצד שני, אם הביקורת תהיה חלשה מדי (זה לא כל כך נורא לעשן), לא תהיה לו סיבה מספיק חזקה להפסיק. זהו פרדוקס שנמצא גם בביקורת עצמית. האם יש דרך מוחלטת לה
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
להעביר ביקורת , NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הרסנית? ביקורת היא אחד הכלים המשמעותיים בחיינו, אך יש להפעיל אותה בצורה חכמה ומבוססת על ההבנה שיש לה גם צדדים חיוביים וגם שליליים. בשיחה הזו, אליעד מדבר על מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הרסנית, ומדגיש את ההבדלים בין השניים. ביקורת בונה היא כשאתה מציין לאדם את החסרונות שבמעשיו, אבל בצורה כזו שמאפשרת לו להבין אותם ולהשתפר. ביקורת כזו משדרגת את היכולת של האדם לשפר את ההתנהגות או הפעולה שהוא עוסק בה. במילים אחרות, ביקורת בונה אינה מתמקדת רק במה לא טוב, אלא גם מציעה דרך לשיפור, מדברת על הדברים בצורה חיובית, ומדגישה את האפשרות להתקדם ולשפר את המצב. ביקורת הרסנית, לעומת זאת, אינה מתמקדת במתן כלים לשיפור או בהבנה של האדם את המצב. היא בדרך כלל מציינת את החסרונות של ... לגרום לאדם להרגיש רע יותר, מבלי שהוזכרו דרכים לשיפור. ביקורת כזו עלולה לעיתים להוביל לניכור או לרגשות של חוסר ערך אצל האדם שמקבל אותה. איך להעביר ביקורת בצורה שלא תזיק? בכדי להעביר ביקורת בצורה שלא תפגע במישהו, חשוב לדעת איך לנסח את הדברים בצורה שתהיה קלה לעיכול. ביקורת תמיד כוללת את הצבעה על חיסרון כלשהו, אך השאלה היא איך להגיש את החיסרון הזה בצורה פחות פוגענית. הדרך הראשונה היא להבין כי כל שינוי שמציעים הוא סוג של ביקורת. השאלה היא איך לשלב את הצגת החיסרון בצורה שתעודד את האדם לקבל את השינוי בצורה חיובית. אליעד מציין כי הדרך בה אנו מנסחים את הביקורת היא קריטית. במקום לומר אתה לא בסדר, כדאי לומר נראה לי שאתה יכול להיות יותר טוב, או אני חושב שאולי כדאי לשקול ... ולא חיסרון מוחלט. הרעיון הוא להקל על האדם את קבלת הביקורת, ולהפוך אותה להזדמנות לצמיחה אישית, ולא למכה. האם הביקורת היא תמיד שלילית? לא בהכרח. אליעד מסביר שלמעשה כל ביקורת, גם אם היא מציינת חיסרון או צורך בשינוי, יכולה להיות גם בונה. כל שינוי חיובי, אפילו קטן, מצריך שלב של זיהוי בעיה או חיסרון במצב הקיים. ביקורת למעשה מדברת על המצב הנוכחי ומצביעה על האפשרות לשיפור. כשאנחנו מציינים לאדם מה ניתן לשנות במעשיו, אנחנו בעצם פותחים בפניו את הדלת לשיפור ולקידום. ביקורת בהחלט יכולה להיתפס בצורה חיובית אם היא נעשית מתוך רצון לשיפור, ולא מתוך רצון להשפיל או להמעיט בערך האדם. איך להתמודד עם ביקורת עצמית? ה
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת איך להגיב נכון כאשר מעירים לך הערה? כאשר מישהו מעיר לך הערה או ביקורת, הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא קודם כל לבדוק האם ההערה נכונה. זהו השלב הראשון והחשוב ביותר. לפי אליעד כהן, אין משמעות לשום דבר אחר ... אוטומטית, לתקוף בחזרה, להתגונן או להתנצל, אבל כל הפעולות האלו הן חסרות משמעות אם לא בדקת קודם כל את אמיתות הביקורת שהופנתה כלפיך. מדוע חשוב לבדוק קודם כל אם ההערה נכונה? הסיבה החשובה ביותר לבדוק את נכונות הביקורת לפני הכל, היא כי האמת היא הדבר המרכזי שמעניין אותך באמת. לא משנה מי האדם שהעביר לך את ההערה, מה הוא חושב, מה האינטרסים שלו, מה המטרה שלו ... כאשר הם מקבלים הערה? בפועל, אנשים רבים נוטים להגיב מיד בצורה של התגוננות או התקפה בלי לחשוב לרגע על תוכן הביקורת. הם עסוקים בשאלות כמו מי הוא שיגיד לי את זה?, מה הוא מבין בכלל?, איזה אינטרס יש לו?, או האם הוא שונא אותי?. אך אליעד מדגיש שכל השאלות ... חשובות. כל עוד לא בדקת האם ההערה עצמה נכונה, לא באמת השגת שום דבר מהתגובה שלך. מה לא משנה כאשר אתה מקבל הערה או ביקורת? לפי אליעד כהן, לא משנה בכלל: מי אמר לך את ההערה? איך האדם הזה נראה? בן כמה הוא? מה האינטרס שלו בהערה הזאת? האם הוא מנסה לפגוע בך? האם הוא רוצה לעזור לך? האם הוא אוהב אותך או שונא אותך? כל השאלות האלה הן משניות לחלוטין. מה שמשנה הוא רק אם הביקורת שהושמעה כלפיך היא נכונה או לא נכונה. אם היא נכונה - הרווחת הזדמנות ללמוד ולהשתפר. אם היא לא נכונה - גם אז הרווחת, כי ביררת לעצמך את האמת ונוכחת לדעת שההערה אינה מדויקת. איך להתייחס נכון לביקורת אישית? גם כאשר מדובר בביקורת אישית שפוגעת בך, העיקרון נשאר זהה. עליך קודם כל לשאול האם הביקורת נכונה או לא נכונה. אליעד כהן ממליץ על גישה זו, כיוון שרק כך אתה יכול להשתמש בכל ביקורת לטובתך. במקום להיפגע מידית, במקום להפוך את זה לסכסוך או מריבה, עדיף לראות בביקורת הזדמנות לבדיקה עצמית אמיתית ועניינית. למה כדאי לאהוב ולקבל ביקורת ברוח טובה? הרעיון המרכזי של אליעד כהן הוא שכדאי אפילו לאהוב ביקורת והערות, משום שהן מאפשרות לך להתקרב לאמת, ללמוד על עצמך, ולהשתפר. כאשר אתה לא נפגע מביקורת אלא בודק אותה עניינית, אתה בעצם הופך את כל ההערות, אפילו השליליות, להזדמנויות אמיתיות לצמיחה אישית. לדוגמה, אם מישהו אומר לך: אתה לא ... וגם אם לא, תוכל להחליט איך תגיב בהתאם למציאות, ולא בהתאם לפגיעה רגשית או אגו. האם צריך להתייחס לכוונה של מעביר הביקורת? כוונות האדם שמבקר אותך אינן חשובות לעניין בדיקת האמת. אליעד מדגיש שוב ושוב שמה שחשוב זה תוכן הביקורת בלבד. אם מישהו אמר לך דבר אמת, אפילו אם הוא התכוון לפגוע בך, עדיין כדאי לך לקחת את ההערה ולשפר את עצמך. מנגד, גם אם האדם שמבקר אותך אוהב ... - אין צורך שתפעל לפיה, כי האמת היא תמיד המדד המרכזי. לסיכום, אליעד כהן מציג גישה מעשית ופשוטה להתמודדות עם ביקורת: תמיד בדוק קודם כל אם ההערה נכונה. האמת היא הדבר המרכזי, וכל השאר - אינטרסים, כוונות, זהות האדם - משניים לחלוטין. איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם ביקורת אישית? קבל את האמת ממי שאמרה איך להגיב כשמעירים לי? איך לא להיפגע מביקורת? האם הביקורת עלי נכונה? איך לקבל הערות? איך להתמודד עם הערות? מה לעשות עם מעירים לך? האם הביקורת נכונה? האם ההערה נכונה? למה לאהוב ביקורת? למה לאהוב הערות? לא להיפגע מ
ביקורת / להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה?
ביקורת להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה? ביקורת. העברת ביקורת. ביקורת בונה. ביקורת הורסת. הגורם שהופך ביקורת לטובה זאת האמת השלמה. ישנם שני סוגים של אמת. אמת שלמה ואמת חלקית. אמת חלקית = הסתכלות רק על ... את הצד השני = חוסר יכולת לקבל את השני = שלילה של השני = חוסר הבנת ההיגיון של הצד השני = מחשבה שהאמת נמצאת רק בצד של הדובר = העברת ביקורת שלילית על הצד השני = ביקורת הרסנית. אמת שלמה = הסתכלות על כל האמת = הסתכלות על התמונה המלאה = הבנת הצד השני = הבנת ההיגיון האמיתי בהחלט של הצד השני = קבלת הצד השני כפי שהוא = ביקורת שנובעת מתוך קבלת הצד השני = ביקורת שתכליתה להשלים את האמת של הצד השני לאמת הגדולה יותר = הכלת הצד השני = אהבה = ביקורת בונה = ביקורת חיובית = ביקורת טובה. מי שאינו מסוגל להבין את ההיגיון של האדם שמולו, טוב יעשה אם לא יעביר עליו ביקורת. כאשר זה שמעביר ביקורת אינו מבין את ההיגיון של האדם שמולו, הרי שהביקורת באה מתוך שלילה של הצד השני, הביקורת שוללת את הצד שמנגד, הביקורת גורמת לצד שמנגד להתבצר בתוך העמדה שלו. ביקורת שלילית = פחד של זה שמעביר ביקורת . כאשר אדם רואה מישהו שעושה משהו שנוגד את צורת החשיבה שלו, הדבר הזה יוצר אצלו פחד. האדם מפחד מכך שמישהו עושה אחרת ממנו. האמת של האדם עצמו מתערערת. וכפעולה של הגנה עצמית, האדם מעביר ביקורת על הצד השני. ביקורת שמטרתה לשלול את זכותו של הצד השני להיות כפי שהוא, ביקורת שמטרתה לחזק אצל האדם את המחשבה כי הוא צודק. אך כל זה מדובר רק כאשר האדם עצמו שמעביר את הביקורת רחוק מהאמת השלמה. ורק כאשר גם האדם עצמו שמעביר את הביקורת, גם הוא עצמו לא יודע את כל האמת השלמה. כאשר האדם יודע את האמת השלמה, דהיינו, מבין את כל ... כזו, ממילא הוא ראשית כל כנקודת התחלה מקבל את כולם. משום שהוא מבין כיצד כולם כבר בסדר גמור וכיצד כל אחד מבטא חלק כלשהו של האמת. העברת ביקורת במקרה כזה, לא נועד כדי להגן על זה שמעביר את הביקורת, מאחר שמצידו הוא רואה את האמת ואת הטוב שנמצאים גם בהתנהגות של זה שמולו. תכליתה של הביקורת במקרה הזה, היא לאפשר לצד השני לראות את התמונה השלמה, דהיינו, לראות גם את הצד השני של המטבע, הצד שכאשר רואים אותו הקונפליקט נעלם והסכסוך נפתר מעצמו. ביקורת בונה =
ביקורת בונה / ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית?
ביקורת בונה ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית? קיימים שני סוגים של העברת ביקורת. צורה אחת של העברת ביקורת , נובעת מכך שהביקורת שוללת לגמרי את זכות הקיום של המחשבה של הצד השני, שמעבירים עליו את הביקורת. ומהצד של הביקורת, אין מקום לצד השני, והוא טועה לגמרי, ועליו לחזור אל הדרך הישרה היחידה, שהיא כמובן הדרך של מעביר הביקורת החכם, שהוא כמובן יודע את האמת היחידה וכולי. וכמובן שיש כאן הקצנה, אך זו רוח הדברים. וביקורת כזו מהסוג הנל, בדכ משיגה את התוצאה ההפוכה. ולו רק, משום שהיא גורמת לזה ששומע אותה, לרצות לעשות דווקא את ההפך שלה. וזה נכון גם אילו הביקורת הייתה נכונה, כל שכן שלא תמיד היא נכונה. וגם אם הביקורת נכונה, אם היא נובעת מתוך הסתכלות שלילית על האדם השני, הרי שזה פוגע לאדם השני בכבוד העצמי שלו, ועל ידי זה בדכ הוא ירצה לעשות, דווקא את ההפך ממה שאמרו לו. ויש גם דרך נכונה יותר להעביר ביקורת, והיא על ידי זה שמתייחסים להכל באיזון. אם מישהו עשה טעות, גם אם זו טעות גדולה, אפשר מצד אחד לנסות להבין אותו ולא לפגוע בכבוד שלו, ועדיין אפשר להעביר עליו ביקורת, כדי לגרום לו להיות טוב יותר. ביקורת נכונה, היא כזו שלא שוללת את זכות הדעה השונה והעצמאית של האדם האחר, אלא היא בסך הכל מנסה לגרום לאדם האחר, להבין טוב יותר באופן עצמי, מה נכון יותר עבורו לעשות, כדי לגרום לו לחיות טוב יותר. ולהעביר ביקורת בצורה נכונה כזו, זה אפשרי על ידי זה שמכבדים את האדם השני, ומראים לו את הדרך שנראית למעביר הביקורת כנכונה יותר, מתוך הבנה שזו לא אשמתו של אף אחד שהוא לא יודע את הכל, ולא אשמתו של האדם שקשה לו להבין, ושקשה לו להתמודד רגשית. וגם אם כבר העירו לאדם בעבר והוא לא קיבל את הביקורת, עדיין אפשר לנסות שוב פעם לנסות לדבר על ליבו, בצורה מכובדת, ולגרום לו להבין בכוחות עצמו, מה באמת נכון יותר עבורו. וכאשר מעבירים על האדם ביקורת מתוך רצון טוב לעזור לו, וכאשר מעבירים על האדם ביקורת בצורה כזו שמכבדת אותו, ובצורה כזו שלא מנסה לכפות עליו את דעתו של מעביר הביקורת, אלא מנסה לעזור לאדם להבין בכוחות עצמו את האמת, ואת מה שנכון יותר עבורו. על ידי זה הסיכוי של הביקורת להתקבל, גדול יותר. ונסכם: ביקורת שלילית, היא כזו ששוללת את זכות הקיום של הדעה השנייה שנראית כשגויה. ביקורת בונה לעומת זאת, היא כזו שמכבדת את זכות הבחירה של האדם השני לחשוב אחרת, אך בו זמנית היא מנסה לבנות את הצד השני, ולאפשר לו להבין טוב יותר בכוחות עצמו, מה נכון יותר עבורו לעשות. הביקורת הבונה לוקחת את האדם, ובונה אותו למשהו נכון יותר. היא לא שוללת את האדם, אלא בונה אותו למשהו ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
... ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2 מהם עקרונות ... אדם לא רואה את ההפך, הוא לא מבין את המורכבות של העולם, והביקורת הכפולה, של חיסרון נוסף, גורמת ... גם כשאינו מתכוון לכך. כיצד מתבטאת ההבנה במנהיגות והעברת ביקורת? המנהיגות האמיתית, על פי רבי נחמן, ... עם התנגדות בדרך של הרחמים וההבנה. מהם הקווים המנחים עבור ביקורת בונה? ביקורת בונה, לפי רבי נחמן, אינה נוגדת את הרחמים האמיתיים. מדובר בביקורת שמטרתה לעזור לאדם לראות את עצמו ... ולהבין את מקומו, תוך כדי שמירה על חיבור אמיתי למציאות. ביקורת כזו לא מעוותת את המציאות ולא שופטת ... אכזריות בעידן המודרני מנהיגות רוחנית תפילה כחלק מרחמנות ביקורת בונה עזות פנים ורחמנות הכשרת הדעת ... את הדברים כאכזריים. הנקודה שהביא רבי נחמן, היא שלעיתים, הביקורת הכפולה (הכפלה של תחושת חיסרון) ... כאשר הוא מציג את עצמו כרחמן. כיצד מתבטאת ההבנה במנהיגות והעברת ביקורת? בהקשר של מנהיגות, אליעד מביא את ... רצונות אישיים או מניפולציות שליטה. מהם הקווים המנחים עבור ביקורת בונה? ביקורת בונה, לפי רבי נחמן, אינה יכולה להיות ... שואפת לשפר את המצב ולהוציא את האדם ממקום של חיסרון. כל ביקורת אמיתית נועדה לעזור לאדם להבין את ... אם הוא לא רואה את הדברים בפרופורציות נכונות. אליעד מסביר שביקורת בונה היא כזו שמאפשרת שיפור אמיתי ... סוגים שונים של חוויות ורגשות שמאוד רלוונטיים למנהיגות ולהעברת ביקורת. הוא מציין את הרעיון שבסופו של דבר ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
... בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1 מהי המשמעות של תוכחה וביקורת על פי ליקוטי מוהרן? בהרצאה, נדונה התפיסה של אליעד כהן בנוגע להעבר ביקורת ותוכחה, ובמיוחד בהקשר לליקוטי מוהרן, ספרו של רבי נחמן מברסלב. נושא מרכזי בהרצאה הוא איך יש להעביר ביקורת בדרך נכונה, מהי המשמעות של רחמנות ואכזריות בהקשר הזה, והאם כל אחד ראוי להעביר תוכחה. אליעד מדגיש את הצורך להפריד בין תוכחה שנעשית ממקום של רחמנות וביקורת שנעשית ממקום של אכזריות. לא כל אדם ראוי להוכיח, ויש להבין את המקום ממנו באה התוכחה - אם היא נעשית מתוך רחמנות אמיתית או מתוך שיפוטיות קשה ובלתי ... תוכחה נכונה לבין ביקורת הורסת הוא עד כמה האדם שמבצע את התוכחה מבין את הצד השני באמת. אם אדם מגיע עם תחושת רחמנות אמיתית ויכולת להבין את מניעי הזולת, אז תוכחתו ... לעומת זאת, מדובר בביקורת שממוקדת בשיפוטיות ובחוסר הבנה, הרי שהתוצאה תהיה חורגת לגמרי מהכוונה, ויכולה להפוך להרסנית. בהתאם לכך, אליעד מסביר את המשמעות של לדון לכף זכות. ... משמעות התוכחה והביקורת לפי רבי נחמן מברסלב? במהלך השיעור על ליקוטי מוהרן, אליעד הסביר את רעיונותיו של רבי נחמן מברסלב בנוגע לתוכחה ולביקורת. רבי נחמן מדגיש כי למרות שראוי ומותר להעביר תוכחה על מי שעושה דבר לא נכון, יש לדעת מתי ואיך להוכיח את השני. אליעד מדבר על כך שלמרות שכולם יכולים להעביר ביקורת, לא כל אחד ראוי להעביר אותה. זה לא מספיק לדעת שמישהו עשה טעות, אלא יש צורך להבין את המניע שלו ואת הכוונה מאחורי המעשה. מה ההבדל בין תוכחה נכונה ... האמיתית שמאחורי העברת ביקורת? אליעד מדגיש שצריך להבין את המהות של הביקורת. האם הביקורת נועדה לשפוט את האדם או שהיא באה מתוך רצון אמיתי לעזור לו לשפר את עצמו? כל ביקורת שלא נמסרת ממקום של טוב לב ורחמנות, בסופו של דבר לא תועיל. הוא מספר על מושג השיפוט, שבו האדם לא יכול לשפוט את חברו עד שהוא מבין את כל פרטי המקרה ... או שהיא רק מעבירה ביקורת מזיקה? לסיכום, אליעד מציין את החשיבות של הכוונה מאחורי התוכחה. הוא מסביר שביקורת יכולה להיות מועילה רק אם היא מועברת ממקום של טוב לב ורחמים. תוכחה שאינה מלווה בכוונה טובה עלולה לגרום לאדם להרגיש פחות ערך וליצור אכזבה ושנאה. ... להרס. רחמנות תוכחה ביקורת בונה ביקורת הורסת מנהיגות העברת ביקורת ליקוטי מוהרן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ביקורת, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ביקורת, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, ייעוץ אישי מומלץ, מאמן זוגי בנושאי ביקורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 05:10:55 - wesi1