אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טעויות ✔למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
4:49למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
למה קשה להורים לחנך ילדים?

חינוך ילדים הוא אחד האתגרים המורכבים ביותר עבור הורים, בעיקר בשל הצורך לאזן בין שתי תפיסות שונות של אהבה: אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. אליעד כהן מסביר שההורים מוצאים עצמם לכודים בקונפליקט פנימי מתמשך שבו הם רוצים להעניק לילדים שלהם תחושת ביטחון ללא תנאים, אך גם להנחיל להם ערכים, משמעת והצלחה הדורשים תנאים וגבולות ברורים.

מה ההבדל בין אהבה עם תנאים לאהבה ללא תנאים?

אהבה עם תנאים היא אהבה התלויה בהתנהגות או בהישגים מסוימים. למשל, בזוגיות יש אהבה עם תנאים: הזוגיות לא יכולה להתקיים אם בני הזוג לא עומדים בציפיות זה של זו. לעומת זאת, אהבה ללא תנאים היא קבלה מוחלטת של האדם כפי שהוא, ללא תלות במעשיו או בהישגיו. בזוגיות, אהבה ללא תנאים לבדה אינה אפשרית, כי אז אין משמעות למערכת היחסים ולגבולות שבה.

אליעד כהן משתמש בדוגמה של זוגיות כדי להסביר את המורכבות הזו: כאשר מתרחש ויכוח בין בני זוג, כל אחד מהם עומד בפני דילמה - האם עליו לקבל את בן הזוג באהבה ללא תנאי, או שמא להעמיד גבולות ולהציב תנאים לאהבתו? זוהי דילמה מוכרת ומורכבת, אך לפחות בני זוג הם אנשים בוגרים המסוגלים להבין את המתח הזה. כאשר מדובר בילדים, הדילמה מתעצמת עוד יותר.

מדוע קשה במיוחד ליישם אהבה ללא תנאים עם ילדים?

אליעד כהן מסביר שכאשר מדובר בילדים, ההורה נמצא בקונפליקט עמוק עוד יותר. מצד אחד, ההורה רוצה להעניק לילד אהבה ללא תנאים, כדי שהילד ירגיש ביטחון מוחלט, יבנה ביטחון עצמי בריא וילמד לאהוב את עצמו ללא קשר להישגים או לכישלונות. מצד שני, ההורה רוצה גם להנחיל לילדו ערכים, משמעת וגבולות - כלומר, אהבה עם תנאים. לדוגמה, ההורה רוצה שהילד יבין את החשיבות של למידה בבית הספר, שידע להשקיע מאמץ וילמד לשאת באחריות לתוצאות מעשיו.

אם ההורה משדר לילד אהבה ללא תנאים בלבד, הילד עלול לפרש זאת כך שאין משמעות אמיתית למאמץ או למשמעת. ילד כזה יכול לחוות קשיים בהבנת החשיבות של עבודה קשה והתמודדות עם כישלונות, שכן בעיניו כל התוצאות שוות ואין משמעות להצלחה או לכישלון. מצב זה מוביל לכך שהילד מתקשה להתמודד עם מציאות החיים האמיתית שבה נדרשים מאמץ, התמדה, ויכולת לשאת תסכולים.

מה קורה כשמנסים להחיל תנאים נוקשים מדי על הילד?

במקרה ההפוך, כאשר ההורה מציב לילד תנאים נוקשים מדי, הילד עלול לחוש דחוי, לא אהוב, ומוטרד מכך שאהבת הוריו תלויה אך ורק בהצלחתו או בעמידה בציפיות. ילד כזה עשוי לפתח פחד קיצוני מכישלונות או מתחושה שהוא מאכזב את הוריו, וכך הוא עלול לפגוע בביטחונו העצמי ולהפוך לתלותי וחסר ביטחון.

אליעד כהן מתאר את המצב הזה כמלכודת שהורים רבים נופלים לתוכה. אם ההורים לא מוצאים את האיזון הנכון, הם מבלבלים את הילד ומעבירים לו מסרים סותרים - לעיתים אהבה ללא תנאים מוחלטת ולעיתים אהבה המבוססת על תנאים נוקשים. כתוצאה מכך, הילד לא מצליח להבין את המסרים וחש תסכול עמוק.

איך אפשר לפתור את בעיית האיזון בין סוגי האהבה השונים?

הפתרון שאליעד כהן מציע מתמקד ביצירת איזון מודע וברור בין שתי הגישות. לדבריו, הדרך הנכונה היא שההורים ילמדו קודם כל לאזן בתוך עצמם בין החשיבות של קבלת הכישלון כחלק טבעי מהחיים לבין ההבנה שגם חשוב להתאמץ ולהשקיע כדי להצליח. ככל שההורים יהיו מסוגלים לתפוס את שני הצדדים האלה בצורה מאוזנת יותר בעצמם, כך יהיה להם קל יותר להעביר לילדים את המסרים בצורה נכונה ומאוזנת.

לדוגמה, ההורה יכול לשדר לילד שחשוב להצליח במבחנים, אבל באותה מידה חשוב לדעת שגם אם נכשל, האהבה אליו לא תפחת. במקביל, אפשר לשדר לילד שחייבים ללכת לבית הספר ולהשקיע בלמידה, אבל שגם אם יתרחש מצב חריג כמו כישלון או אפילו הרחקה מבית הספר, הילד עדיין יתקבל ויאהב ללא תנאי.

הקושי המרכזי טמון בעובדה שאפילו ההורים עצמם מתקשים לעיתים לבצע את האיזון הפנימי הזה. אם ההורה מפחד בעצמו מכישלון באופן קיצוני, יהיה לו קשה מאוד להעביר מסר נכון ומאוזן לילדו. לעומת זאת, הורה שמצליח להחזיק בגישה מאוזנת של "אני רוצה להצליח אך אינני פוחד מכישלון", יוכל להעביר את המסר בצורה משכנעת וברורה הרבה יותר לילדו.

לסיכום - מה העיקרון המרכזי שחשוב להורים לזכור?

העיקרון החשוב ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא ההכרח למצוא את נקודת האיזון בין אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. על ההורים להיות מודעים לקונפליקט הזה, להבין את ההשלכות של כל אחת מהגישות, ולפעול באופן שקול כדי ליצור בילדים תחושת ביטחון עצמי ואחריות אישית גם יחד. זוהי מלאכה מורכבת אך הכרחית, והצלחה בה תוביל ליכולת טובה יותר של הילד להתמודד עם אתגרי החיים.
למה קשה לחנך ילדים?

החינוך לילדים הוא אתגר קשה, במיוחד כאשר מדובר במאבק פנימי בין עקרונות סותרים. יש כאן קונפליקט עמוק בין אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים, דבר שגורם להורים להרגיש מבולבלים ולפעמים נלכדים במלכודת של חוסר יכולת להנחות את ילדיהם באופן יעיל.

מהם עקרונות האהבה עם תנאים והאהבה ללא תנאים?

הקושי המרכזי שמציב חינוך הילדים הוא המתח שבין שני סוגי אהבה: אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. בזוגיות, אהבה עם תנאים היא נורמה - אם אהבה בין בני זוג הייתה רק ללא תנאים, לא הייתה משמעות לקיום מערכת זוגית. במילים אחרות, אם זה היה בלי תנאים לגמרי, לא הייתה שום מערכת חוקים או גבולות, והזוגיות הייתה מאבדת את משמעותה.

מצד שני, אם מדובר בילד, הבעיה מסתבכת יותר. מצד אחד, כבן אדם אוהב ומחנך, אתה רוצה לשדר לילד שאתה אוהב אותו ללא תנאים, כדי להעניק לו תחושת ביטחון עצמית וללמד אותו לאהוב את עצמו. אתה רוצה שהוא יבין שאי הצלחה אינה סוף העולם ושכישלון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים.

איך מאזנים בין אהבה עם תנאים לאהבה ללא תנאים?

אבל, אם כל הזמן תשדר לו "הכל בסדר, אתה בסדר כמו שאתה" ללא תנאים, הילד עלול לפרש את זה כאילו אין שום ערך להתנהלות או לחוקים. במילים אחרות, אם תעבור את הגבול של "אהבה ללא תנאים" ותשדר לו שאין משמעות למאמץ או הישג, הוא עשוי לא להבין את החשיבות שבמאבק להצלחה, ללמוד לשאוף ולהשיג.

המנוגד לכך הוא הצורך להבהיר לילד שגם אם הוא לא מצליח - הוא עדיין יכול לאהוב את עצמו, ושיש צורך להחיל חוקים, גבולות, ועקרונות כדי לעצב את אישיותו ולקדם אותו.

מה קורה כשאוהבים בלי תנאים?

אחת הבעיות העמוקות שמתעוררות כאשר השדר הוא "אהבה ללא תנאים" היא שייתכן שהילד יתחיל להרגיש שהורים שלו לא מציבים לו גבולות, ולא יעודדו אותו להשקיע במאמץ או לקחת אחריות. הילד יכול להרגיש שאין תוצאה חיובית למצבים של תסכול או כישלון. זה יוצר סיטואציות שבהן הילד לא לומד להתמודד עם כישלונות או תסכולים בחיים האמיתיים. תוצאה נוספת היא שהילד עשוי לחשוב שכל דבר אפשרי בלי להשקיע עבודה או לעמוד בכלל של מאמץ והתמדה.

האם יש פתרון?

כמובן, כל ההורה רוצה לאהוב את הילד שלו בצורה בלתי מותנית, אך זו משימה קשה. כל הורה מוצא את עצמו בבלבול כאשר הילד נכשל, או כאשר הוא לא עושה את מה שציפו ממנו לעשות. ברגעים כאלה, הורים עלולים למצוא את עצמם במשבר של "האם אני צריך לשדר לילד שלי שהוא צריך לעשות את מה שנדרש ממנו או להפסיק ולהביע אהבה ללא תנאים?"

הבעיה המרכזית, אם כן, היא האיזון. הרבה הורים נופלים למלכודת של הצגת אהבה ללא תנאים באופן מוחלט, ואז כאשר הילד מתחיל לנצל את המצב, הם מגלים שהמצב יוצר תוצאות הפוכות ממה שציפו. או ההפך - הם מציבים גבולות נוקשים מדי, והילד מרגיש דחוי ואינו מבין את עקרונותיהם.

מהי הדרך הנכונה להעביר את המסר?

על ההורים ללמוד לאזן בין התנאים לבין היכולת לאהוב את הילד כפי שהוא. אם ההורה מבין את הקונפליקט ומבצע את האיזון בצורה ברורה, יהיה לו קל יותר להעביר את המסר לילד בצורה נכונה. גם אם לא הצלחת להימנע ממלכודות רגשות - אם תבצע את האיזון באופן ברור, ילדיך יבינו טוב יותר את המסרים שלך ויתמודדו עם העקרונות בצורה מאוזנת.
עכשיו למה לחנך ילדים זה קשה למה זה קשה בהנחה שזה קשה, למה להורים קשה לחנך ילדים מה המהות של העניין?

ש: הם פחות חווים כל דבר.

אליעד: נניח אז הנושא כדלקמן יש זווית שאומרת ככה למה זוגיות זה קשה למה מערכות יחסים זה קשה מה הסיפור, הסיפור הוא שיש בעולם שלנו אהבה עם תנאים ואהבה בלי תנאים עכשיו לדוגמה נגיד בזוגיות מצד אחד זוגיות זאת אהבה בלי תנאים כי אם זה יהיה עם תנאים אז אין משמעות לזוגיות אם זוגיות הייתה אהבה רק עם תנאים אז אין משמעות לזוגיות לכן זוגיות יש בה את המקום של בלי תנאים מצד אם זה היה בלי תנאים בכלל גם אין משמעות לזוגיות לכן זה עם תנאים.

ולכן לפעמים הקושי בזוגיות שנגיד אשתך רבה איתך אתה אומר "רגע האם עכשיו אני אמור להכיל את זה על התקן של הבלי תנאים או אני אמור להתווכח איתה על התקן של העם תנאים" ומתווכחים "אוקי עכשיו כשהיא לא אוהבת אותי היא לא אוהבת אותי מהמקום שזה עם תנאים או זה לא בסדר שהיא לא אוהבת אותי כי היא אמורה לאהוב אותי בלי תנאים" יש פה בעיה, עכשיו אבל עדיין מדובר על אנשים בוגרים שמבינים שיש פה בעיה.

עכשיו מה קורה עם ילד ילד מצד אחד זה הילד שלך אתה רוצה לשדר לו שאתה אוהב אותו בלי תנאים אתה רוצה שהוא ילמד לאהוב את עצמו בלי תנאים, אתה רוצה שכשהוא יהיה גדול אתה תגיד לו "אתה יודע אתה צריך לאהוב את עצמך גם בלי תנאים אתה צריך לאהוב את עצמך גם כשאתה נכשל, אתה צריך לאהוב את עצמך גם אם לא הצלחת אל תפחד מכישלון אם תפחד מכישלון לא תוכל לחיות" אז מצד אחד אתה רוצה גם לשדר לו שאתה אוהב אותו בלי תנאים גם לשדר לו שיאהב את עצמו בלי תנאים גם לשדר לו שאם הוא נכשל זה לא סוף העולם.

אבל מצד שני אם תגיד לו "תקשיב הכל בסדר בלי תנאים" מבחינתו לעשות תוהו ובוהו אין שום משמעות לכלום אבל אתה רוצה גם לחנך אותו אתה רוצה שהוא ילמד לרצות להצליח ושהוא לא יפחד להיכשל שהוא יאהב את עצמו עם תנאים ובלי תנאים וזה דבר שהוא ממש קשה אפילו בן אדם מול עצמו לא יודע מתי לאזן את עצמו "מתי אני צריך להגיד שזה משנה ומתי אני צריך להגיד זה לא משנה" לכן מול ילד זה די בעייתי.

ש: בגלל שהוא לא בוגר.

אליעד: כי אתה עצמך מעביר לילד כל הזמן מסרים סותרים אם לא היה לך שום רגש כלפי הילד והיית אומר "אני אוהב אותו רק עם תנאים" לא הייתה בעיה "רק עם תנאים לא מתאים לי זהו וואלה הופך להיות רובוט" אבל מצד שני יש גם את המוטיב שאתה רוצה להגיד לו "אני אוהב אותך איך שאתה ואני תמיד אהיה שם לצדך ואתה יכול לסמוך עלי ואני מקבל אותך", מצד שני אבל אתה גם רוצה לשדר לו שיש תנאים שהוא צריך לעשות שיעורים שהוא צריך זה וזה וזה קונפליקט כי בית ספר זה גם רע וגם טוב לעשות שיעורים זה גם רע וגם טוב זה העניין.

ואתה גם מצד אחד רוצה להכניס את הילד לחוויה של צמצום של חוקים והגדרות ומצד שני אתה גם רוצה לשדר לו שהוא מצומצם שלא ירגיש מוגבל וזה יוצר צרה צרורה לאזן בין הצמצום ללא צמצום. עכשיו מי שלא מבין את זה משתגע מזה לגמרי מי שמבין את זה שזאת בעיה בלי פתרון או בלי פתרון מוגדר אז הוא יותר קל לו אז הוא יודע יותר טוב לנווט אבל הרבה מאוד הורים נופלים למלכודת של "טוב איך אני משדר לילד שאני אוהב אותו רק בלי תנאים" ואז מתי שהוא הבלי תנאים הזה מתחיל להתנקם בהם ואז הם אומרים "טוב עכשיו נשדר לו שזה עם תנאים" ואז הילד אומר "אתה לא אוהב אותי אתה שונא אותי" ונהיה בלגן ועניינים.

או ההפך שאתה משדר לו שזה עם תנאים ואז הוא אומר לו "טוב אתה שונא אותי אתה לא אוהב אותי" מה שלא תעשה זה לא טוב, אם תגיד לו "אני אוהב אותך בלי תנאים" הוא יגיד "אתה לא אוהב אותי מספיק יש לי עוד דברים שאני רוצה להוציא ממך" אם תגיד לו "טוב אני אוהב אותך עם תנאים, אתה לא אוהב אותי מספיק למה זה עם תנאים" ואתה בן ערובה כי אתה חייב שהוא יאהב אותך ואתה לא מוכן שהוא לא יאהב אותך וסיפורים ועניינים ולכן זה מסובך.

המהות של התסבוכת היא האיזון בין אהבה עם תנאים לאהבה בלי תנאים זה שורש הקונפליקט שאתה גם רוצה לשדר לו להצליח במבחן ואתה גם רוצה בו זמנית לשדר לו "אל תפחד להיכשל", אתה גם רוצה לשדר לו "אתה חייב ללכת לבית הספר" וגם רוצה לשדר לו "גם אם יזרקו אותך אני אקבל אותך".

ש: אז איך אתה משדר את זה?

אליעד: וזה קשה ככל שתדעי יותר טוב בתוכך במוח שלך לאזן את המחשבה שאומרת "אני רוצה להצליח ומפחדת להיכשל ואני כאילו רוצה להצליח ועדיין לא מפחדת להיכשל" יהיה לך יותר קל למכור את הסיפור הזה לילד אבל אם עם עצמך את לא יודעת לאזן את זה ואצלך או שאת ממש משותקת ממש מפחדת להיכשל, אם בן אדם עם עצמו לא יודע לאזן את המשנה והלא משנה אז הוא לא יכול למכור את זה למישהו אחר ולכן רוב האנשים נכשלים בזה.
קונפליקט הנחה העלאת הביטחון העצמי להרגיש דחוי תחושות להרגיש מוגבל בזוגיות חסר ביטחון עצמי בטוח בעצמך למה קשה לחנך ילדים לטעות אהבה אהבה בלי תנאי אהבה בלי תנאים אהבה לילדים אהבה ללא תנאי אהבה ללא תנאים אהבה עם תנאי אהבה עם תנאים איך לא לחנך ילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים בזוגיות ביקורת ביקורת לילד ביקורתיות בלי תנאי בלי תנאים הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים זוגיות חינוך חינוך ילדים חינוך ילדים נכון חינוך להורים טעויות טעויות בחינוך טעויות בחינוך ילדים טעות ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא לחנך ילדים להעיר להעיר לילד לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטעות ללא תנאי ללא תנאים למה קשה למה קשה בזוגיות למה קשה לחנך ילדים מחנך מחנכים קושי קשה בזוגיות קשה לחנך ילדים קשיים תנאים
קבלה עצמית, איך לקבל את זה שאתה טיפש? איך לקבל את זה שאתה מטומטם? איך לקבל את עצמך עושה טעויות? איך לא להאשים את עצמך על טעויות? הלקאה עצמית על טעויות, שנאה עצמית על טעויות, כעס עצמי על טעויות, איך לסלוח לעצמי על טעויות? סליחה עצמית, איך לסלוח לעצמך על טעויות? האשמה עצמית, התנהגות טיפשות, למה אני טיפש? למה אני מטומטם? איך לקבל את עצמך בכל מצב? איך לאהוב את עצמי בכל מצב? איך לקבל מחשבה טורדנית? איך לקבל התנהגות אובססיבית? איך לקבל התמכרות כפייתית?
... איך לקבל את עצמך עושה טעויות? איך לא להאשים את עצמך על טעויות? הלקאה עצמית על טעויות, שנאה עצמית על טעויות, כעס עצמי על טעויות, איך לסלוח לעצמי על טעויות? סליחה עצמית, איך לסלוח לעצמך על טעויות? האשמה עצמית, התנהגות טיפשות, למה אני טיפש? למה אני מטומטם? איך לקבל את עצמך בכל מצב? איך לאהוב את עצמי בכל מצב? ... בן אדם יכול לסלוח לעצמו על טעויות שהוא עושה ועל שטויות שהוא עושה ועל כך שהוא מבין שהוא מתנהג בטמטום. כי לבן אדם נורמאלי, יש מערכת של שיפוטיות עצמית, ... עצמו. אבל כאשר בן אדם עושה טעות, או כאשר בן אדם פועל בדרך כלשהי, שהוא עצמו חושב שהוא מטומטם וטיפש. דהיינו, שהבן אדם פועל מתוך טמטום וטיפשות, אז בן אדם ...
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
... טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני איך להתמודד נכון עם טעויות של עובדים ולמנוע את חזרתן? ניהול עובדים בצורה יעילה דורש לא רק זיהוי טעויות, אלא גם הבנת הסיבות שהובילו אליהן ומציאת ... כהן מדגיש כי אחד התפקידים החשובים ביותר של מנהל הוא לאתר טעויות, אך לא להסתפק בכך בלבד. זיהוי הטעות הוא השלב הראשוני, אך הטיפול האמיתי הוא להבין לעומק מדוע הטעות התרחשה, וכיצד ניתן למנוע אותה בהמשך. מדוע לא מספיק ... מדויק מה הוא עשה ומה לא עשה. יחד עם זאת, לומר לעובד עשית טעות אינו מספיק. אליעד מסביר שכדי שהטעות לא תחזור, המנהל חייב להבין עם העובד מדוע הטעות נעשתה מלכתחילה. לא מדובר בביקורת בלבד, אלא בחקירה מעמיקה כדי למצוא את שורש הבעיה. אם המנהל לא יבין את סיבת הטעות, היא עלולה לחזור על עצמה שוב ושוב, ויהיה צורך לטפל ... המנהל יוכל לטפל בו בצורה נקודתית ולהפחית את הסיכוי שהטעות תחזור. איך מונעים חזרה של טעויות בעבודה? השלב הבא אחרי הבנת הטעות הוא בניית נוהל או תהליך ברור למניעת הישנות הטעות בעתיד. אליעד מדגיש כי חובה ליצור מנגנון ברור שמטרתו למנוע את הטעות. זה יכול להיות בצורה של הוראות ברורות, יצירת צקליסט ... לא יפספס אף פרט. נוהל כזה מפחית משמעותית את הסיכון לטעות נוספת. מה לעשות אם הטעות חוזרת שוב? אם למרות יצירת הנוהל הטעות חוזרת שוב, חשוב לבצע בירור נוסף. כאן אליעד מחדד שיש ... נוסף, או אפילו שינוי בתפקיד העובד. חשיבות תהליך הלמידה מטעויות בארגון נקודה חשובה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שהניהול האמיתי הוא תהליך מתמשך של למידה ושיפור. כל טעות היא הזדמנות לארגון להשתפר ולייעל את התהליכים שלו. טעויות הן בלתי נמנעות, אך החוכמה היא להשתמש בהן כדי ... לעובד. כך, תהליך נכון של הפקת לקחים לא רק מונע חזרת טעויות, אלא גם משפר את הביצועים הכלליים של הצוות ושל הארגון כולו. מנהל טוב יראה בכל טעות הזדמנות ללמידה, שיפור והתקדמות. לסיכום, מה השלבים לניהול נכון של טעויות עובדים? זיהוי מדויק של הטעות - להבין מה קרה בדיוק. בירור הסיבות ל
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות מהי טעות וכיצד ניתן לזהות אותה? ההגדרה של טעות היא תוצאה של אירוע או פעולה שאדם לא רוצה שהיא תקרה. זיהוי טעות כרוך בשלושה שלבים חשובים: זיהוי תוצאה שלילית, קביעת הבחירה שביצע האדם שגרמה לתוצאה, ובחינה של האם היה האדם בוחר באותה פעולה גם אם היה יודע מראש את התוצאה השלילית. איך זיהוי הטעויות עובד? כאשר אדם נתקל באירוע שלילי, כמו תאונה או מחלה, זהו סימן לתוצאה לא רצויה. לדוגמה, אם אדם זוכה בלוטו, הוא מרוצה, ולא מדובר בטעות, כי התוצאה חיובית. אם התוצאה שלילית, כמו תאונת דרכים או מחלה, זה עשוי להעיד על טעות. לא כל אירוע שלילי נחשב בהכרח לטעות. על מנת שהאירוע יתפרש כטעות, עלינו לבחון אם הייתה לכך סיבה ישירה לפעולה שנעשית. לדוגמה, אם אדם הלך ברחוב ונזרקה עליו ביצה מהגג, לא ניתן להגדיר זאת כטעויות אם הוא לא היה יכול למנוע את המצב. מצד שני, אם אדם בחר לחצות את הכביש מבלי לבדוק אם יש רכבים ואז התרחש תאונה, אפשר לומר שהוא עשה טעות, כי הוא בחר לא לפעול נכון. כיצד לדעת אם טעית? התנאי השלישי לשם זיהוי טעות הוא לבדוק אם הייתה לך מודעות מלאה לתוצאה אם היית יודע מראש מה יקרה. אם היית בוחר לעשות את אותה פעולה גם אם היית יודע את התוצאה, לא תוכל להחשיב את הבחירה כטעויות. לדוגמה, אם אדם בוחר להחנות במקום אסור ומקבל קנס, אבל הוא היה מוכן לשלם את הקנס כי זה נוח לו, אז לא מדובר בטעות בעיניו. דוגמאות שממחישות את התנאים לזיהוי טעות דוגמת הלוטו: אדם זוכה בלוטו. לא מדובר ב
טעויות בחיזור, טעויות בזוגיות, טעויות בהחזרת אקסית, טעויות במניעת בגידה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? אומנות הפיתוי, ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, יש לה מישהו אחר, להחזיר אקסית, לגרום לה לרצות רק אותך, בגידות בזוגיות
טעויות בחיזור, טעויות בזוגיות, טעויות בהחזרת אקסית, טעויות במניעת בגידה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? אומנות הפיתוי, ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, יש לה מישהו אחר, להחזיר אקסית, לגרום לה לרצות רק אותך, בגידות בזוגיות
טעויות בחיזור, טעויות בזוגיות, טעויות בהחזרת אקסית, טעויות במניעת בגידה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? אומנות הפיתוי, ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, יש לה מישהו אחר, להחזיר אקסית, לגרום לה לרצות רק אותך, בגידות בזוגיות למה קשה לגרום למישהו לאהוב אותך כשאתה מאוד אוהב אותו? אחת הטעויות המרכזיות שאליעד כהן מצביע עליהן בהקשר של חיזור, זוגיות והחזרת אקסית, היא הפרדוקס שבו אנשים מנסים לגרום למישהו ... להפעיל סנקציות. הסיבה לכך היא שהם חווים איום על האגו שלהם, וחושבים על עצמם במקום על בן הזוג. אליעד מציין שזו בדיוק הטעות הגדולה, כי ההתנהגות הזאת רק מרחיקה את הצד השני ומייצרת תחושת איבה במקום תחושת אהבה. מה עושים כשהאקסית התחילה לצאת עם ...
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות האם זה בסדר לטעות או לא בסדר לטעות? השאלה הראשונה שעולה בנושא טעויות היא האם זה בכלל בסדר לטעות. לפי אליעד כהן, התשובה היא פשוטה וברורה: אנשים טועים בכל מקרה, ולכן לא משנה אם אתה חושב שזה בסדר או לא. אדם לא יכול להבטיח לעצמו שלעולם לא יטעה רק כי הוא חושב שטעות זה דבר לא בסדר. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהחיים. האם לכעוס על עצמי בגלל טעויות? נקודה נוספת שאליעד כהן מתייחס אליה היא הכעס העצמי שנגרם בעקבות טעות. השאלה שנשאלת כאן היא האם האדם צריך לכעוס על עצמו לאחר שעשה טעות. לפי אליעד, זה שבן אדם טעה הוא לא העניין המרכזי. הכעס העצמי על הטעות הוא פחות משמעותי. הדבר החשוב באמת הוא מה האדם עושה בעקבות הטעות. הכעס אינו תורם לשינוי, אלא ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות, אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי ל
סכיזופרניה ושמיעת קולות, טעויות בטיפול בשמיעת קולות, טעויות בטיפול בסכיזופרניה, מה לעשות כשמישהו שומע קולות? איך לא לטפל בשמיעת קולות? איך לטפל במישהו ששומע קולות? טעויות בטיפול בקולות, טעויות בטיפול בהזיות שמיעה, טיפול פסיכיאטרי
סכיזופרניה ושמיעת קולות, טעויות בטיפול בשמיעת קולות, טעויות בטיפול בסכיזופרניה, מה לעשות כשמישהו שומע קולות? איך לא לטפל בשמיעת קולות? איך לטפל במישהו ששומע קולות? טעויות בטיפול בקולות, טעויות בטיפול בהזיות שמיעה, טיפול פסיכיאטרי
... ושמיעת קולות, טעויות בטיפול בשמיעת קולות, טעויות בטיפול בסכיזופרניה, מה לעשות כשמישהו שומע קולות? איך לא לטפל בשמיעת קולות? איך לטפל במישהו ששומע קולות? טעויות בטיפול בקולות, טעויות בטיפול בהזיות שמיעה, טיפול פסיכיאטרי מה הטעות הנפוצה ביותר בטיפול בשמיעת קולות? כאשר אדם אומר שהוא שומע קולות, למשל קולות ... נלחצים ונוטים להגיב בפאניקה. הם מתחילים מיד להתווכח איתו בטעות ושואלים שאלות כמו למה אתה אומר שאתה שומע קולות?, מאיפה שמעת אותם? או מנסים לשכנע ... שהוא מדמיין או ממציא את הקולות האלו. אליעד כהן מדגיש שזו טעות חמורה שגורמת לנזק גדול יותר, כיוון שהוויכוח על אמיתות הקולות רק מחזק את התפיסה ...
כתיבת הסכם, ניסוח הסכם, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? איך לנסח הסכם בצורה נכונה? טעויות של עורכי דין בכתיבת הסכמים, מה זה הסכם שמנוסח נכון? איך לכתוב הסכם בצורה חד משמעית? טעויות בכתיבת הסכמים, טעויות בעריכת הסכמים, טעויות בניסוח הסכמים, איך לא לנסח הסכם? חוקים לכתיבת הסכם בצורה נכונה, איך לערוך הסכם? איך לנסח חוזה? איך לנסח מסמך משפטי? איך לנסח הסכמה מסחרית? איך לדעת שהסכם מנוסח נכון? איך לבדוק הסכם? איך לדעת שהסכם מנוסח נכון? איך לפרש הסכם?
... לכתוב הסכם בצורה נכונה? איך לנסח הסכם בצורה נכונה? טעויות של עורכי דין בכתיבת הסכמים, מה זה הסכם שמנוסח נכון? איך לכתוב הסכם בצורה חד משמעית? טעויות בכתיבת הסכמים, טעויות בעריכת הסכמים, טעויות בניסוח הסכמים, איך לא לנסח הסכם? חוקים לכתיבת הסכם בצורה נכונה, איך לערוך הסכם? איך לנסח חוזה? איך לנסח מסמך משפטי? איך לנסח הסכמה מסחרית? איך לדעת שהסכם מנוסח נכון? ... נכון לנסח הסכם? מה נקודת התורפה של עורכי דין? מה הטעות הנפוצה ביותר בהסכמים? מה נקודת הכשל המרכזית בניסוח הסכמים? ולמה גם עורכי דין עשויים לטעות בניסוח הסכמים? ועוד. אז כמו שכבר הסברתי, הסכם טוב, הוא הסכם שעונה ל 3 התנאים הבאים: 1 - כתוב בו את מה שאתה רוצה שיהיה כתוב בו. במובן, שכתובים בו הסיכומים המסחריים וההסכמות ...
מומחה בתחומו, ממי לקבל עצות בכל תחום? טעויות בבחירת יועץ, ממי לא לקבל עצות? שיקולים בבחירת יועץ, טעויות של יועצים, טעויות בקבלת עצות, באיזה תחום אתה מומחה? לקבל יעוץ ממומחה, איך לבחור יועץ? איך בוחרים יועץ טוב?
מומחה בתחומו, ממי לקבל עצות בכל תחום? טעויות בבחירת יועץ, ממי לא לקבל עצות? שיקולים בבחירת יועץ, טעויות של יועצים, טעויות בקבלת עצות, באיזה תחום אתה מומחה? לקבל יעוץ ממומחה, איך לבחור יועץ? איך בוחרים יועץ טוב?
... בתחומו, ממי לקבל עצות בכל תחום? טעויות בבחירת יועץ, ממי לא לקבל עצות? שיקולים בבחירת יועץ, טעויות של יועצים, טעויות בקבלת עצות, באיזה תחום אתה מומחה? לקבל יעוץ ממומחה, איך לבחור יועץ? איך בוחרים יועץ טוב? ממי ... הבעיה שלך ולא למישהו שרק מבין ברפואה באופן כללי או שמתמחה בתחום רפואי אחר. אילו טעויות עושים אנשים בבחירת יועץ? אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא שאנשים חושבים שאם אדם הוא מומחה בתחום מסוים, הוא כנראה יכול לייעץ להם גם ... יש לו תבונה ויכולת כללית גבוהה, ולכן ייתכן שיהיה לו מה לתרום בתחומים אחרים, אך זו טעות נפוצה ומטעה. למה לא כדאי לסמוך על מומחים מחוץ לתחומם? הסיבה המרכזית לכך היא שכל תחום דורש ידע ספציפי, ... להיות מבריק וגאון בתחום אחד ולהיות חסר הבנה מוחלט בתחום אחר. מדוע גם המומחים עצמם טועים ומטעים? טעות נוספת שאליעד מציין היא שהמומחים עצמם עלולים לחשוב בטעות שמומחיות בתחום אחד מקנה להם יכולת לייעץ בתחומים אחרים. לדוגמה, רופא כללי שמנסה לייעץ באופן ספציפי על מחלת עיניים, עלול לתת עצות מוטעות כי הוא לא מתמחה ספציפית בתחום זה. זה נכון גם לגבי עורכי דין שמייעצים בתחומים משפטיים שאינם תחומי ההתמחות שלהם. הטעות הזאת נפוצה מאוד גם אצל האנשים שמקבלים את הייעוץ. הם עלולים לחשוב בטעות שאם האדם מומחה בתחום מסוים, הוא בוודאי יהיה בעל ידע וכישורים לייעץ בכל התחומים. אליעד מדגיש שוב ושוב, ... היועץ מתמחה, ולא להניח שהצלחה בתחום אחד מצביעה על הצלחה אוטומטית בכל תחום אחר. טעויות בבחירת יועץ איך לבחור יועץ טוב? ייעוץ רפואי - למה לפנות למומחים הטעויות הנפוצות בקבלת עצות מתי לא לפנות למומחה איך לבחור יועץ טוב ומומחה בתחום? אם אתה רוצה לקבל ייעוץ ... לך בעיה רפואית, עדיף לפנות לרופא ולא למישהו אחר שאין לו קשר לעיסוק הרפואי. אבל יש טעויות רבות שמבצעים אנשים כאשר הם פונים למומחים. אחת הטעויות הגדולות היא לפנות למישהו שהוא מומחה בתחום מסוים, אך לא בתחום שבו אתה באמת זקוק לייעוץ. לדוגמה, ... הנכונה. גם אם הוא אדם חכם ומומחה בתחום הכלכלה, זה לא אומר שהוא מבין בתחום הרפואה. טעויות כאלה לא מסתיימות רק אצל אלה שפונים לייעוץ, אלא גם אצל המומחים עצמם, שלעיתים סבורים כי אם הם ... לשאלתך, וזכור שלפעמים כדאי להפעיל את השכל שלך ולבדוק את המידע לפני שמקבלים החלטה. טעויות בבחירת יועץ איך לבחור יועץ טוב? ייעוץ רפואי - למה לפנות למומחים הטעויות הנפוצות בקבלת עצות מתי לא לפנות למומחה ...
כטבם בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? מניעת טעויות אנוש, זו לא טעות זו רשלנות, מנגנון הגנה, אתה הראש אתה אשם, מלחמה בטרור, מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית
... בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? מניעת טעויות אנוש, זו לא טעות זו רשלנות, מנגנון הגנה, אתה הראש אתה אשם, מלחמה בטרור, מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית וכאן נשיב לשאלה האם הכטבם בתל אביב, הוא בגלל טעות אנוש שקרתה בהיסח הדעת או שאולי מדובר כאן על ... ועל מחדל וכולי? והתשובה לכך היא פשוטה, התשובה היא שמדובר ברשלנות פושעת ובעוד אחד ממחדלי התוהו ובוהו שהולכים במדינה, בגלל הצבא, הממשלה, בגץ וכולי. וזו לא טעות זו רשלנות וכולי. והסיבה לכך שמדובר באופן חד משמעי במחדל, היא כי צריכים להפריד בין השאלה מה בפועל קרה ולמה בפועל הכטבם לא זוהה ולא הופל על ידי מנגנון הגנה כלשהו, לבין השאלה איך בכלל אפשרי שתקרה טעות אנוש כזאת. ואני אסביר: נניח שלקחו בן אדם ... נכנס לו גרגר חול לעין ובאותה השניה שהוא מצמץ, באותה השניה בדיוק חלף הכטבם ולכן אותו אדם פספס את הכטבם. האם אותו אדם פעל ברשלנות? או שאולי הוא בן אנוש וזו טעות אנושית בלבד? כמובן שאותו אדם הוא בן אנוש ומדובר בטעות אנושית ולא ברשלנות פושעת. ונניח שמישהו שהיה אחראי להסתכל 24 שעות על הכטבמים, נניח שהוא נחטף וכלאו אותו נגד רצונו ובגלל זה הוא לא הצליח להתריע על הכטבם, האם נאמר שזו רשלנות פושעת או טעות אנוש מצערת? ברור שמחדל ורשלנות פושעת אין כאן. ... מישהו שרצה להתריע על הכטבם והוא בא להתריע על הכטבם, אבל בדרך שהוא בא להתריע הוא החליק על בננה שבר את הראש ובמקביל נחטף. האם נאמר שזו רשלנות פושעת או שזו טעות אנושית? כמובן שלא נאמר שזו רשלנות פושעת אלא מקרה מצער וכולי. אבל צריכים להפריד בין השאלה למה בסופו של דבר המערכת שצריכה לזהות את הכטבם לא עבדה, לבין השאלה איך זה שהמערכת תוכננה בצורה כזו שטעות אנוש יכולה להקריס את המערכת. וזו כמובן רשלנות פושעת ומחדל כשאר מחדלי אנשי הקונספציה. דהיינו, עצם זה שבונים מערכת שאפשרי שיקרו בה טעויות אנוש מהסוג הזה, זה עצמו המחדל. טעויות אנוש לא ניתן למנוע. אבל כן ניתן למנוע את זה שטעויות אנוש יגרמו לאסונות. איך? לדוגמה באמצעות זה שבונים כמה מנגנונים שונים שאמורים לגבות אחד את השני ולגבות מצבים של טעויות אנוש אפשריות. הגיוני שתקרה טעות אנוש. ולכן כשמתכננים את המערכת, מראש צריכים לתכנן אותה בצורה כזו, שגם אם תקרה טעות אנוש, עדיין לא יקרה אסון. באמצעות מערכות גיבוי, מספר מערכות שעובדות במקביל על אותה המשימה וכולי. וזה שהמערכת לא נבנתה בצורה שכזו שתדע להכיל טעויות אנוש, זה כמובן מחדל. ומי אשם במחדל? ... כל מי שהיה אחראי על התהליך ושהשפיע על התהליך ושהיה יכול למנוע אותו. ובקצה, נמצא העם עצמו, שבחר את האנשים, שבחרו את האנשים, שבחרו את האנשים וכולי, שעשו את טעות האנוש, שבסופו של דבר, גרמה לנזק לעם עצמו. ...
אהבת יתר, נתינת יתר, טעויות במערכות יחסים, טעויות בחינוך ילדים, הדרכת הורים,, למה היא שונאת אותי? למה הוא שונא אותי טעויות בגידול ילדים בוגרים? איך לגדל ילדים עצמאיים? איך לגרום לילד להיות עצמאי? איך לא לגדל ילד עצלן?
אהבת יתר, נתינת יתר, טעויות במערכות יחסים, טעויות בחינוך ילדים, הדרכת הורים,, למה היא שונאת אותי? למה הוא שונא אותי טעויות בגידול ילדים בוגרים? איך לגדל ילדים עצמאיים? איך לגרום לילד להיות עצמאי? איך לא לגדל ילד עצלן?
... יתר, נתינת יתר, טעויות במערכות יחסים, טעויות בחינוך ילדים, הדרכת הורים,, למה היא שונאת אותי? למה הוא שונא אותי טעויות בגידול ילדים בוגרים? איך לגדל ילדים עצמאיים? איך לגרום לילד להיות ... מבלי לפגוע בעצמאות של האדם השני ולהבין שהאהבה האמיתית היא לא רק נתינה, אלא גם עידוד לצמיחה והתמודדות עצמאית. טעויות בזוגיות למה היא מאשימה אותי? טעויות בחינוך ילדים למה הוא לא אוהב אותי? איך לפתח עצמאות רגשית? איך לעזור ... להעניק לו כמה שיותר טוב. הרעיון הבסיסי הוא שלעזור למישהו, להעניק לו ולדאוג לו, זה מה שעושה לו טוב. עם זאת, ישנה טעות נפוצה שנקראת נתינת יתר. נתינת יתר מתרחשת כאשר מעניקים למישהו יותר מדי, עד ... האם אהבה אמיתית תלויה בנתינה? כיצד להתמודד עם תלות רגשית? איך לעזור לילדים לפתח חוסן נפשי? מתי עזרה הופכת להרסנית? טעויות בזוגיות, למה היא מאשימה אותי? למה הוא מאשים אותי? למה היא כועסת עלי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טעויות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טעויות, איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מורה רוחני מומלץ, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום טעויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 15:22:13 - wesi1