... או כל אירוע אחר, הבעיה המרכזית אינה תמיד בהכרח באירוע עצמו, אלא בתפיסות המחשבתיות והרגשיות שהנפגע מפתח לאחר מכן. לדוגמה,
בחורה שנאנסה לא רק חוותה את האונס עצמו, אלא גם מפתחת מחשבות שליליות על עצמה: אני לא שווה, אני חלשה, אני לא יכולה להגן על ... עצמו ואת האירוע. במקום להתמקד בכאב ובזעזוע שהאירוע גרם לו, אפשר להתמקד בשאלה איך ניתן לשנות את התפיסה של הנפגע על עצמו. אם
האישה הנפגעת אומרת שהיא חשה חוסר אונים או בושה, אפשר לעזור לה לחזק את תחושת השליטה שלה, ולפתח קבלה עצמית, כך שהיא תוכל ... האירוע. כאשר אדם מבין שהאירוע עצמו אינו הבעיה, אלא הפירושים שהוא נותן לו, הוא יכול להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי. למשל, אם
אישה שנאנסה מרגישה שאין לה ביטחון עצמי, ניתן לעבוד איתה על חיזוק הביטחון העצמי שלה, לא על האשמת הפוגע. השחרור האמיתי ... אם מדובר באונס, גניבה, רמאות או כל אירוע אחר - הוא חווה לא רק את האירוע הפיזי, אלא בעיקר את המשמעות שהוא מייחס לו. לדוגמה,
בחורה שנאנסה לא רק חוותה את האונס עצמו, אלא גם מפתחת מחשבות שליליות על עצמה: אני לא שווה, אני חלשה, אני לא יכולה להגן על ... זה מישהו אחר אשם. הרציונל מאחורי זה הוא פשוט - אם לנפגע אין בחירה חופשית, אזי אין לו על מה להרגיש אשם. לדוגמה, אם אומרים
לאישה שנאנסה שהיא לא אשמה - הרי זה מפני שאנו משדרים לה שאין לה אחריות על מה שקרה. הבעיה היא שהטיעון הזה מבוסס על שלילת ... להקל באופן זמני על הנפגע, כיוון שהוא לא מאשים את עצמו. מצד שני, הכעס שלו לא באמת נעלם - הוא פשוט מועבר כלפי הפוגע. כלומר,
הבחורה שנאנסה, במקום לכעוס על עצמה ולחוש חוסר ערך, מפנה את כל הכעס כלפי האנס. אך בפועל, הכעס עדיין קיים והוא לא באמת נפתר. ... היותר טובה במקום להאשים את הפוגע, יש דרך טובה יותר לעזור למי שנפגע: לשנות את הפרשנות של הנפגע על מה שקרה לו. כלומר, אם
בחורה נאנסה, אין טעם להתמקד בכך שהאנס הוא אדם רע ושפל, אלא יש להתמקד בשאלה - כיצד האירוע הזה משפיע עליה וכיצד ניתן לשנות ... מה שקרה. כאשר נפגע מבין שהאירוע עצמו אינו הבעיה, אלא הפירושים שהוא נותן לו - הוא יכול להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי. למשל, אם
אישה שנאנסה אומרת: אני מרגישה שאין לי ביטחון עצמי, יש לעבוד איתה על חיזוק הביטחון העצמי שלה, ולאו דווקא על כמה שהאנס היה ...