אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אשם או זכאי ✔הרב ברלנד, צדיק או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הרב ברלנד, צדיק או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת חכמים, כתב אישום, הרב אליעזר ברלנד, להאמין בצדיק
חזרה בתשובה הרב ברלנד אמונה נגד מהווה אמונה נגד השכל ניסיון להאשים קיום מצוות הוכחה אמת להאמין אליעזר ברלנד אמונה אמונה בצדיק אמונה בצדיקים אמונה נגד אמונה נגד השכל אמונה נגד שכל אמונות אמונת חכמים אשם אשם או זכאי אשמה ברלנד ברסלב הרב אליעזר ברלנד הרב ברלנד השכל חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה חכם חסידות ברסלב חסידי ברסלב יהדות תורה מצוות אלוהים יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה כתב אישום להאמין להאמין בצדיק להאמין בצדיקים להאשים להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה לחזור בשאלה לחזור בתשובה לצאת בשאלה מאבק מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה מחלוקות מחלוקת מחלוקת על הצדיק נגד השכל נגד שכל נחמן צדיק צדיק או רשע צדיקים קושי קושיות קושיות על הצדיק קשיים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רגשות אשם רשע שכל תשובה
שיטות שכנוע, NLP, לשתול מחשבות, מניפולציות, אסטרטגיות שכנוע, אסטרטגיות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? סוגסטיה, רטוריקה, שיווק, שינוי עמדות, שיפור מכירות, תורת המשחקים
שיטות שכנוע, NLP, לשתול מחשבות, מניפולציות, אסטרטגיות שכנוע, אסטרטגיות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? סוגסטיה, רטוריקה, שיווק, שינוי עמדות, שיפור מכירות, תורת המשחקים
... הרעיון המרכזי הוא להוביל אדם להטיל ספק בתפיסתו על ידי הצגת דעותיו בצורה קיצונית, עד שהן ייראו לו אבסורדיות. זאת במקום להיכנס לוויכוח ישיר איתו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא חייב להיות בריא כדי להיות מאושר, אפשר לשאול אותו אם הוא באמת חושב שאם הוא חולה, הוא חייב להיות אומלל לנצח. בדרך זו, האדם מתחיל לפקפק בתפיסתו ומבין שאולי יש דרך ... שהוצגה בשיחה היא היפוך מחשבתי, שבו מציגים לאדם את עמדתו בצורה קיצונית או אבסורדית, כך שהוא יבין את הסתירה הפנימית בעמדה שלו ויתחיל לשנות אותה בעצמו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא צריך להיות עשיר כדי להיות מאושר, ניתן לקחת את עמדתו לקצה ולומר לו: אתה צודק, אם אין לך מיליונים, אתה חסר ערך. השימוש בהגזמה כזו יכול להוביל את האדם להרהר על עמדתו ולהבין שאולי הוא יכול להיות מאושר גם עם פחות כסף. כיצד רבי נחמן מברסלב השתמש בטכניקות שכנוע לשינוי תפיסות? שיטה זו הוסברה גם באמצעות סיפורים על רבי נחמן מברסלב, שידע להוביל את תלמידיו לחשוב בצורה אחרת על עקרונות פילוסופיים שונים. למשל, כאשר רבי נחמן נשאל על בחירה חופשית, הוא השיב בצורה שנראתה כמו הסכמה עם השואל, אך למעשה, לאחר חקירה מעמיקה, השואל הבין שאין לו בחירה חופשית מלאה, כי הרצון עצמו מכריע את הבחירות. איך ... לשינוי תפיסה במהלך השיחה נדונה שיטה פילוסופית ופסיכולוגית שבאמצעותה ניתן לשנות את תפיסתו של אדם באמצעות הקצנה של דעתו שלו עצמו. הרעיון המרכזי הוא שאם אדם מחזיק באמונה מסוימת, במקום לנסות להתווכח איתו ישירות ולהציג לו עמדה נגדית שעלולה לעורר התנגדות, ניתן להוביל אותו להטלת ספק בתפיסתו על ידי כך שמקבלים את דעתו אך מקצינים אותה ... להיות בריא, אני צריך להצליח, וכדומה. אם יאמרו להם שהם אינם מחויבים לכך ושמדובר רק באפשרות, הם עלולים לדחות את הרעיון ולשמור על עמדתם המקורית. אולם, אם יגרמו להם להאמין שהם חייבים לחלוטין לעשות זאת, ללא כל אפשרות אחרת, הם יתחילו להרגיש אי - נוחות פנימית ולהתנגד בעצמם לרעיון המוקצן. דוגמאות מעשיות להמחשת הרעיון השיטה הזו הודגמה בכמה מקרים ספציפיים: אדם שמאמין שהוא חייב להיות בריא כדי להיות מאושר: אם הוא חולה והוא סובל מכך, ניתן לשאול אותו אז אתה אומר שאם אתה לא בריא, אתה חייב להיות אומלל לנצח? ההקצנה הזו עשויה לגרום לו ... הדדיות. שימוש בהיפוך מחשבתי אחת הדרכים היעילות לשינוי תפיסה היא לקחת את מה שאדם אומר ולהוביל אותו בעצמו להפוך את עמדתו. הרעיון הוא לא להתנגד ישירות למה שהוא מאמין בו, אלא לעטוף את התפיסה שלו בהגזמה מסוימת, כך שהוא עצמו יחפש את דרך האמצע. זהו תהליך של הצגת סתירות פנימיות תוך שימוש באותו עיקרון שהוא מאמין בו. לדוגמה, אדם שחושב שהוא צריך להיות עשיר כדי להיות מאושר, אפשר לקחת את זה לקצה ולומר לו: אתה צודק, כל עוד אין לך מיליונים אתה חסר ערך, אין שום דרך שתוכל לחיות חיים טובים בלי כסף. כאשר זה נאמר בצורה מוקצנת, האדם עשוי להתנגד לאבסורדיות שבדבר ולהתחיל לחשוב שאולי הוא כן יכול להיות מאושר גם עם פחות כסף. דוגמאות היסטוריות - רבי נחמן מברסלב הדבר הודגם גם באמצעות סיפורים של רבי נחמן מברסלב, אשר השתמש בטכניקות דומות כדי להביא את תלמידיו להבנה עמוקה יותר של המציאות. רבי נחמן סיפר פעם על אדם ששאל אותו לגבי בחירה חופשית. במקום לומר לו ישירות שאין לו בחירה חופשית, הוא ענה לו בצורה שנשמעה חיובית מאוד: יש לך מאה אחוז בחירה! אם תרצה - תעשה, אם ... את הרעיון לעומק, הוא מבין שהרצון שלו עצמו מכריע את הבחירה שלו, כלומר, הוא אינו בוחר את הרצון עצמו - ובכך, למעשה, אין לו שליטה מוחלטת כפי שחשב. סיפור נוסף לקוח מתוך סיפורי מעשיות , שבו מסופר על הקבצן עם הצוואר העקום. הקבצן הזה היה מומחה להשמעת קולות עד כדי כך שהוא יכול היה לגרום לשומעים לחשוב שהקול נשמע ממקום אחר לגמרי. הרעיון העמוק בסיפור הזה ... ולנסות לכפות עליו עמדה אחרת, משתמשים בתהליך של הגזמה מכוונת שמוביל אותו לחשוב מחדש על עמדתו ולמצוא את הדרך החוצה בעצמו. במילים אחרות, זוהי אסטרטגיה לגרום למישהו לריב עם עצמו, במקום לגרום לו לריב עם האדם שמנסה לשנות את דעתו. כאשר אדם שומע טענה שהוא לא מסכים איתה, הוא מיד נעמד על רגליו האחוריות, אבל כאשר הוא שומע את דעתו שלו בצורה מוקצנת, הוא מתחיל לראות את ... בן אדם אומר אין לי ואני אגיד לו נגיד יש לך הוא יתחיל להתווכח יש, אין, יש, אין אז אני לוקח את מה שהוא אמר והופך את זה לאבסורד כדי שהוא עצמו ירצה להביא את ההיפוך. גם רבי נחמן פעם עשה את זה אצל מישהו שהוא אמר לו אתה ממך, עזוב אתה לא יצא שום דבר, אתה יכול ללכת ואז הוא אומר לו ללכת, ואז התלמיד שלו רבי נחמן אמר למה אבל למה אתה אומר לי ככה, אבל יש בי גם נקודות טובות, אבל אתה רואה בשביל זה אמרתי שלא יצא ממך שום דבר כי הוא אומר אם הייתי אומר לך שיש בך נקודות טובות היית אומר ... זה אמרתי לך, כן כן, עזוב אתה צודק, אתה תמשיך לסבול לנצח, מה איך אתה מדבר ככה, למה שאני אמשיך לסבול לנצח אני הוא אומר לו בשביל זה עשיתי לך את ההיפוך? זה אפילו מתועד חיי מוהרן. ש: זה כאילו מניפולציה זולה איכשהו. אליעד: יקרה. ש: אה? אליעד: יקרה מאוד. ש: איזה ספר? אליעד: ספר חיי מוהרן. ש: זה הספר מה שאמרתי לך פעולת הצדיק? אליעד: לא. ש: הספר הטוב. אליעד: הספר פעולת הצדיק מבוסס גם על ספר חיי מוהרן. עכשיו רבי נחמן פעם אמר למישהו, אמר לו אני לא יכול לספר לך, הוא אמר לו תדע לך שיש הרבה דברים שאני עושה עם בני אדם ושאני לא יכול לספר לך עליהם, למה כי אם אני אספר לך עליהם, הוא אמר לו ... לכם. ש: וזה החלק המעניין. אליעד: לא, מצד שני אם אתה תבין שמרמים אותך אז אתה כבר יודע את האמת אז אתה כבר לא רימו אותך. עכשיו דבר נוסף, אני אחת הפעמים שהכי הערצתי את רבי נחמן כאילו בהיסטוריה, זאת אומרת בתהליך היה איזה רגע מכונן שמאוד הערצתי את רבי נחמן, זה בדיוק היה לגבי הרצון, שאני קלטתי שרבי נחמן רימה אותי אמרתי מה אותי הוא רימה? אני חשבתי שאני כל כך חכם, איך הוא רימה אותי בכזה דבר ואז אמרתי זה? הוא היה באמת חכם. עכשיו מה היה בסיפור? שמישהו שואל את רבי נחמן, אמר לו תגיד לי איך עובדת הבחירה החופשית? אז הוא אומר לו מה זאת השאלה הזאת, אם אתה רוצה אתה עושה, אם אתה לא רוצה אתה לא עושה, אמרתי וואלה נכון, יש לי בחירה חופשית אם ...
סודות המציאות, סודות החיים, סוד המחלוקת, למה אנשים רבים? חוסר הסכמה, לכבד את המחלוקת, מחלוקת מתנה, איך להבין את המציאות? בעיות בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, השכל של המחלוקת
סודות המציאות, סודות החיים, סוד המחלוקת, למה אנשים רבים? חוסר הסכמה, לכבד את המחלוקת, מחלוקת מתנה, איך להבין את המציאות? בעיות בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, השכל של המחלוקת
... המציאות, סודות החיים, סוד המחלוקת, למה אנשים רבים? חוסר הסכמה, לכבד את המחלוקת, מחלוקת מתנה, איך להבין את המציאות? בעיות בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, השכל של המחלוקת מהם סודות המציאות והחיים? ההרצאה עוסקת בנושאים עמוקים כמו סודות החיים, סוד המחלוקת, כיצד להבין את המציאות ומהם מקורות חוסר ההסכמה בין בני אדם. אליעד מסביר שהמחלוקות הן חלק אינהרנטי מהמציאות ומסביר כיצד ניתן להתבונן בהן בצורה חיובית, כאילו הן מתנה. הוא מציין כי כל דבר בחיים, כולל חוויות כמו בעיות בזוגיות ובחינוך ילדים, נובעות לעיתים מתוך תפיסות שונות ושיקול דעת המתממשים במחלוקות. מהו סוד המחלוקת? אליעד מציין כי המחלוקות הן לא דבר שלילי, אלא להיפך - הן מקור לתהליך פנימי של חיפוש הבנה. הוא מתאר את המחלוקות כמשהו שמאפשר לאדם להבין את עצמו ואת הסובלים ממנו בצורה עמוקה יותר. הוא מציין את הצורך להחיל על המחלוקות את הכבוד הראוי, במקום להימנע מהן או להתרחק מהן. אליעד מדבר על איך כשיש מחלוקות, הן למעשה עשויות להוביל להתפתחות פנימית ולגילוי דברים חדשים על המציאות. כיצד המחלוקות עוזרות לנו להבין את המציאות? לדבריו, כל מחלוקת שמתרקמת בין שני אנשים יכולה לשמש כמצפן להבנת השורש העמוק יותר של התופעה, שמוביל למודעות גבוהה יותר. כדי להגיע להבנה הזו, אליעד טוען שצריך להיות מודע לאי ההסכמה ... החיצוני שלה אלא גם מבלי להבין את השכל שמאחוריה. הוא מביא דוגמאות, כמו מחלוקות שיכולות להתעורר בזוגיות או במשפחה, ומדבר על איך כל מחלוקת כזו יכולה להביא אותנו לשאול שאלות מהותיות על החיים. מה הכוונה להתעמק במחלוקת? אליעד מציין שאם נבין מהות המחלוקת ולא נתמקד בתוצאה החיצונית שלה, נוכל להגיע להבנה פנימית יותר. לדוגמה, במחלוקות משפחתיות או זוגיות, במקום להתעקש על פתרונות שטחיים, יש לשאול למה הוא או היא אומרים את מה שהם אומרים? ולהתבונן לא רק במילים אלא גם בשורש הרגשי או מחשבתי שמאחורי כל טענה. מחלוקות אלו לא נועדו להיות רק תהליך של תוצאה אלא הם מעוררות שאלות שמובילות אותנו להתמודדות עם עצמנו. כיצד המחלוקות קשורות לבעיות חינוך ויחסים? ההרצאה עוסקת גם בהקשר של חינוך ילדים ובעיות זוגיות, ואליעד מדבר על איך כל מחלוקת בין בני זוג או הורים וילדים יכולה להיות תהליך של חקירה פנימית להבנה עמוקה יותר של עצמנו ושל הצד השני. הוא מדגיש את החשיבות של להיות פתוחים לדעות אחרות, גם אם הן מעוררות מחלוקות, כי המחלוקת היא הדרך ללמוד ולהתפתח. הוא מציין כי אם אנו מתמקדים רק בניצחון ובצדק, אנו מפספסים את ההזדמנות להבין את עצמנו ואת הזולת. האם המחלוקות הן באמת מתנה? אליעד מסביר כי המחלוקות הן הדרך להבין את עצמנו ולהתקרב להבנה של המציאות. הוא מציין שהמחלוקות עצמן מצביעות על המקומות שבהם אנו צריכים ללמוד ולצמוח. בכך, המחלוקות מהוות לא רק אתגר אלא גם הזדמנות להתפתחות רוחנית ומחשבתית. הסוד כאן הוא לא להימנע ממחלוקות , אלא ללמוד להסתכל עליהם כעל כלי שיכול להביא אותנו לגילוי פנימי. כיצד להתמודד עם מחלוקות בצורה בוגרת? לסיום, אליעד מדבר על הדרך בה ניתן להתמודד עם
איך לנצח בויכוח? למה זה טוב להתווכח? רטוריקה, דיבייטינג, סודות השכנוע, איך להתווכח נכון? מה לענות בויכוח? ויכוחים, ווכחנות, מה טוב בויכוחים? איך להתכונן לויכוח? השכל של המחלוקת
איך לנצח בויכוח? למה זה טוב להתווכח? רטוריקה, דיבייטינג, סודות השכנוע, איך להתווכח נכון? מה לענות בויכוח? ויכוחים, ווכחנות, מה טוב בויכוחים? איך להתכונן לויכוח? השכל של המחלוקת
... איך להתווכח נכון? מה לענות בויכוח? ויכוחים, ווכחנות, מה טוב בויכוחים? איך להתכונן לויכוח? השכל של המחלוקת איך לנצח בוויכוח ואיך להתווכח בצורה נכונה? כאשר אדם נמצא בוויכוח עם מישהו, חשוב מאוד להקפיד על צורת החשיבה במהלך הוויכוח. אליעד מדגיש כי ויכוח ... האדם חייב להכריח את עצמו להסתכל על טענות הצד השני בצורה ביקורתית ולהפוך אותן. הרעיון הוא לא להיכנע מיד להאשמות של הצד השני, אלא לבדוק היטב האם הטענות נכונות מצד הגדרתן או שהן רק פרשנויות סובייקטיביות. איך לבדוק אם הטענות בוויכוח נכונות? בכל פעם שמישהו מעלה ... דווקא שאני מאוד בסדר, כי לא התפשרתי על האמת שלי, ולכן הם מתלוננים. אליעד מביא דוגמה מפורטת של אדם שמואשם בכך שהוא שורף את האוכל. לכאורה, הטענה האוכל נשרף היא נכונה עובדתית, כי האוכל אכן נשרף. אבל הטענה שהאדם לא בסדר כי האוכל נשרף היא כבר טענה של פרשנות. ... אחריות מלאה על מה שצריך לעשות, האוכל לא היה נשרף, ולכן דווקא אתה הוא זה שלא בסדר. כלומר, במקום לקבל את ההאשמה, אתה הופך אותה לכיוון השני, ומראה שהאחריות נמצאת דווקא אצל האדם המאשים. איך להשתמש בהפיכת הטענות בוויכוח? הטכניקה של הפיכת טענות בוויכוח היא ... הוא המשפט הפשוט: אם עשית את זה, אז עשית את זה. כל השאר הוא פרשנויות סובייקטיביות. כיצד להגיב כשאתה מואשם במשהו במהלך הוויכוח? כשאתה מואשם במשהו, יש לך שלוש אפשרויות תגובה: לטעון שלא עשית את הפעולה כלל (אם אין לצד השני ראיות לכך). לטעון שגם אם עשית את הפעולה, זה לא בהכרח אומר את מה ...
למה לא קל להיות מאושר? למה קשה להיות מאושר? למה המשיח לא בא? מורים רוחניים, אינטרס של מורה רוחני, לעזור לאנשים, המחלוקת של רבי נחמן, מחלוקת על רבי נחמן, למה המשיח לא מגיע?
... לא קל להיות מאושר? למה קשה להיות מאושר? למה המשיח לא בא? מורים רוחניים, אינטרס של מורה רוחני, לעזור לאנשים, המחלוקת של רבי נחמן, מחלוקת על רבי נחמן, למה המשיח לא מגיע? למה קשה להיות מאושר? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא מדוע קשה לאדם להגיע לאושר אמיתי. לכאורה, אם אדם מעוניין להיות מאושר והמציאות לכאורה יכולה להקל ... אלו שמפתחים אותו. כך גם באושר - ככל שהאדם רוצה להגיע לעומק רב יותר של הבנה עצמית ואושר, כך עליו לעבור תהליך קשה יותר של בירור עצמי, מאבקים פנימיים וחיכוכים. אם האושר היה מגיע בקלות, לא היה לאדם את תהליך הצמיחה הפנימי, ולכן המציאות מקשה דווקא על מי שמחפש את האמת. מהי המשמעות של מחלוקת לפי רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שרבי נחמן מברסלב הגדיר את המחלוקת כמתנה. לפי תפיסה זו, המחלוקת אינה רק דבר שצריך לסבול או להימנע ממנו, אלא משהו חיובי ואף הכרחי. מחלוקת מייצרת תהליך של בירור, שבו האדם נאלץ להעמיק בעמדותיו, להתעמת עם תפיסות קיימות ולהגיע להבנות עמוקות יותר. המחלוקת, אם כן, אינה שלילית אלא היא כלי להתפתחות אישית ולחידוד ההבנה. רבי נחמן אף טען כי הוא עצמו זקוק למחלוקת תמידית, מכיוון שהוא כל הזמן מתקדם ממדרגה למדרגה. אם לא תהיה לו מחלוקת, לא יוכל להתחדש ולהתקדם. במובן מסוים, המחלוקת היא מנוע ההתפתחות הרוחנית. למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? אליעד כהן מדבר על תפקידם של מורים רוחניים ומדוע הם לעיתים קרובות דווקא מקשים על תלמידיהם במקום ... בעצמו עם שאלות מורכבות. מורה רוחני אמיתי אינו בא לתת פתרונות חיצוניים, אלא מלמד את האדם להבין שהבעיה עצמה אינה בעיה אמיתית, וכי התשובה האמיתית נמצאת עמוק בתוך האדם עצמו. לפי רבי נחמן, ישנם גם מפורסמים של שקר - מורים המציגים את עצמם כבעלי הפתרונות, אך בפועל משמרים את התלות של תלמידיהם בהם. מורה אמיתי, לעומת זאת, מוביל את התלמיד לעצמאות מוחלטת, עד למצב שבו התלמיד כבר לא נזקק כלל לעזרת המורה. מה ההבדל בין מורה אמיתי למפורסם של שקר? מפורסם של שקר, לפי ההסבר של אליעד כהן בעקבות רבי נחמן, הוא מורה או מנהיג שמציע פתרונות זמניים או חלקיים, שמונעים מהאדם להתמודד עם השאלה האמיתית - מהי האמת? מורה כזה מציע נחמות שווא, פתרונות חלקיים ואשליות של הצלחה ואושר, בעוד ... השאלה של ביאת המשיח - או במילים אחרות, מדוע האנושות אינה מגיעה לשלמות ולהבנה מוחלטת - קשורה גם היא לרעיון הזה. אליעד כהן מסביר שלפי רבי נחמן, האנשים עצמם מעכבים את הגאולה בכך שהם מחפשים פתרונות קלים וחלקיים. במקום להתמודד עם השאלה הגדולה של מהי האמת? עד הסוף, אנשים מסתפקים בתשובות זמניות ופשוטות יותר, וזה מה ... סיכום אליעד כהן מלמד שאושר אמיתי אינו מגיע בקלות משום שהמציאות פועלת לפי מנגנון שמאלץ את האדם להתמודד עם קושי לשם התפתחות רוחנית. מחלוקת היא מתנה ולא קושי, שכן היא מאפשרת לאדם להעמיק ולהבין את עצמו ואת האמת טוב יותר. מורים רוחניים אמיתיים אינם מספקים תשובות פשוטות אלא דוחפים את תלמידיהם לחשיבה עצמאית, ... שהמשיח, או השלמות הרוחנית, לא מגיעה, היא שאנשים מעדיפים פתרונות קלים במקום להתמודד ישירות עם שאלת האמת. למה קשה להיות מאושר? מהי מחלוקת לפי רבי נחמן? ההבדל בין מורה אמיתי למפורסם של שקר למה המשיח לא מגיע? למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? איך חיפוש האמת גורם ליותר קשיים? למה קשה להיות מאושר? אחת השאלות ... ככל שאדם רוצה אושר בצורה עמוקה יותר, כך הוא צריך לעבור דרך חיכוך והתמודדות עם קשיים, כדי להגיע להבנה עמוקה יותר. מה התפקיד של מחלוקת בחיים? בהקשר הזה, רבי נחמן טען כי מחלוקת היא מתנה. כלומר, אם נראה כי בכל תחום יש ויכוחים, חיכוכים והתנגדויות, אולי יש לזה ערך מסוים. למעשה, כל התקדמות משמעותית דורשת עימות עם תפיסות קיימות. רבי נחמן חידש שהמחלוקת היא לא רק דבר שיש להתמודד איתו, אלא היא עצמה המתנה. המחלוקת יוצרת תהליך של בירור והעמקה, וכאשר אדם מתנגד לרעיון מסוים - זה יכול לעזור לו לחדד את עצמו ולהבין לעומק את עמדתו. למה מורים רוחניים לעיתים מקשים על תלמידיהם? בהמשך ... למעשה, ייתכן והפתרון האמיתי הוא להבין שהבעיה אינה בעיה כלל. מה תפקידם של מורים רוחניים בעולם? בהקשר הזה, ישנם מפורסמים של שקר, כפי שרבי נחמן קרא להם - כלומר, אנשים שמציגים עצמם כמובילי דרך, אך בפועל משמרים אצל תלמידיהם את הצורך במורה חיצוני במקום להוביל אותם לעצמאות מחשבתית. ההבחנה בין מורה אמיתי לבין מורה של ... להבנה מוחלטת ולשלמות. אחת הסיבות לכך היא שאנשים נוטים לחפש פתרונות קלים ולהיאחז בתשובות מוכנות, במקום להתמודד באמת עם השאלות. לדברי רבי נחמן, אילו כל המורים הרוחניים היו כנים ומודים בכך שאין להם פתרון מוחלט, אז האנשים היו נאלצים לחפש באמת את האמת, מה שהיה מוביל להבנה עמוקה יותר ולמעין גאולה. כלומר, המשיח אינו ...
רבנים שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים
... שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני ... המציאות? אליעד מציג את הרעיון שאפשר להרגיש טוב כבר עכשיו, ללא צורך בשינוי המצב החיצוני. הוא מדגיש שתחושת הסבל נוצרת כאשר האדם מאמין שיש מצב אחר טוב יותר מהמצב הנוכחי. לדוגמה, אדם שנמצא בעבודה ורוצה להיות בבית מרגיש סבל כי הוא מאמין שלהיות בבית זה מצב טוב יותר מהמצב ... יגיע להבנה שאין הבדל מוחלט בין שני מצבים, הוא יוכל להרגיש טוב כבר עכשיו, ללא שינוי במציאות. מה משמעות להגיע לתכלית בכל דבר לפי רבי נחמן? אליעד מביא גם את הציטוט של רבי נחמן, שאומר שהאדם צריך להגיע לתכלית ... הנתפסים כפושעים, שקרנים או אנסים מצליחים לשמר את כוחם, סמכותם והשפעתם בקרב קהל גדול. השיחה נפתחת בתיאור מקרה של רב מהצפון שהואשם באונס. חלק מהאנשים סביבו תהו כיצד זה ייתכן שרב שביצע מעשים חמורים יכול להמשיך להחזיק במעמדו. אליעד מסביר זאת על ידי דוגמה מהעבר: הוא מציין שגם משה רבנו הואשם בעבר על ידי קבוצת אנשים, קורח ... לכך הוא שהציבור מקבל עבירות שנראות לו פחות חמורות או נפוצות כלגיטימיות, אף שהן חמורות מבחינה הלכתית. איך אנשים מתמודדים עם האשמות חמורות נגד רבנים פופולריים? אליעד מתייחס למקרים בהם רבנים פופולריים כמו הרב ברלנד או רבנים אחרים שהואשמו באונס, גניבה, ופשעים אחרים, ומסביר שהתגובה הציבורית לרוב מתחלקת לשניים: חלק מהאנשים יטענו שהרב זכאי ושמדובר בעלילה, וחלק אחר יחליט להאמין להאשמות. יש אנשים שיגידו שאסור להתערב בזה וזו מחלוקת בין צדיקים, ולכן הם מעדיפים לא לנקוט עמדה. אליעד מציין תופעה נוספת: רבנים שנתפסים כצדיקים גדולים במיוחד זוכים לאמון כמעט מוחלט, והאשמות חמורות נגדם נדחות מתוך האמונה שאדם גדול מבחינה רוחנית אינו יכול לבצע עבירות כאלה, או שאם הוא מבצע עבירות, הן נפילות שהן חלק מההתמודדות הרוחנית שלו. האם צדיק גדול יכול לבצע עבירות חמורות ועדיין להיחשב צדיק? אליעד מתייחס לשאלה האם רב שנחשב לצדיק יכול בו זמנית לבצע עבירות חמורות ולהישאר צדיק. הוא מציין אמירה מפורסמת של רבי נחמן מברסלב: כל הגדול מחברו ... אליעד משתמש בדוגמה של אדם שמתפלל בכוונה חזקה במיוחד דווקא משום שהוא מודע לעבירותיו וחושש מתוצאותיהן. אנשים כאלה יכולים להיראות צדיקים גדולים במהלך תפילה או ... נפוצה, ומתרחשת בגלל מניעים פנימיים, פוליטיים או כלכליים של האנשים המעורבים. האם רבנים יכולים להיות פושעים? רבנים שקרנים ואנסים מחלוקות בין רבנים מפורסמים האם לשון הרע גרועה מרצח? האם צדיק יכול לבצע עבירות חמורות? ...
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
... כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן מה היתרון בלרדת על אנשים ולקרוא להם ... או טיפש. שלהיות טיפש זה דבר רע. שמי שקרא לו טיפש הוא חכם יותר. שהוא חייב להוכיח שהוא לא טיפש. עצם העובדה שאדם נפגע מזה, מעידה שהוא עצמו מאמין שיש משהו רע בלהיות טיפש. אליעד מסביר ... לך שאתה טיפש, לא תיפגע ממנו. אבל אם מישהו שאתה תופס כחכם יאמר זאת, זה יפגע בך עמוקות. זאת ... כלפי מי שאומר את הדברים, ומהספק של האדם בעצמו. למה רבי נחמן התנשא על רבנים אחרים? אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב שהתנשא והתבטא בשחצנות גלויה כלפי רבנים אחרים, ואפילו כלפי משה רבנו. רבי נחמן הכריז על עצמו כגדול הצדיקים וכחכם מכולם. בעוד שמשה רבנו התאפיין בענווה, רבי נחמן התנהג הפוך לחלוטין. הוא הצהיר שהוא הטוב ביותר והחכם ביותר, ואמר שאין דומה לו. זאת הסיבה שהיו מחלוקות רבות סביב רבי נחמן: הוא התנהג בקיצוניות כה גדולה, עד ... האם הוא צודק לגמרי או שהוא השטן. אין דרך אמצע איתו. רבי נחמן בעצמו הסביר שהוא יכול היה לגרום לכולם ... לשמוע. אך הוא לא רצה שיאהבו אותו, אלא רצה שתהיה עליו מחלוקת ושישנאו אותו. לפי ההסבר של אליעד, רבי נחמן עשה זאת כדי לעורר באנשים ספקות, לגרום ... וכמה מה שאתה יודע כרגע הוא חסר ערך לחלוטין. אם אדם מאמין שהוא חכם, הוא מפסיק לבדוק, לחקור ולהתפתח. לעומת ... שהוא יודע. הוא מביא דוגמה נוספת לכך שככל שאדם מבוגר וחכם יותר, אפשר לרדת עליו יותר. כמו שילד ... הזה אמנם כואב, אך דווקא הכאב הוא זה שמביא להטלת ספק באמונות ובדעות, ומקרב את האדם לאמת המוחלטת ולחופש נפשי אמיתי. למה לקרוא למישהו מפגר? מדוע רבי נחמן התנשא על אחרים? איך להתפתח רוחנית ...
הקבוצה בפייסבוק, מטרת הקבוצה בפייסבוק, הבאתי לכם מתנה את המחלוקת, אתם כמו נוצות שעל הבגד, קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים, דיונים בקבוצה בפייסבוק, הקבוצה של אליעד כהן, הכל השתקפות עצמית, ללמוד מכל אחד
הקבוצה בפייסבוק, מטרת הקבוצה בפייסבוק, הבאתי לכם מתנה את המחלוקת, אתם כמו נוצות שעל הבגד, קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים, דיונים בקבוצה בפייסבוק, הקבוצה של אליעד כהן, הכל השתקפות עצמית, ללמוד מכל אחד
... בפייסבוק, מטרת הקבוצה בפייסבוק, הבאתי לכם מתנה את המחלוקת, אתם כמו נוצות שעל הבגד, קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים, דיונים בקבוצה ... החשיבה, לפתח את היכולת שלך להבין אנשים, ודרכם להבין טוב יותר גם את עצמך. מה ההסבר של אליעד על חשיבות המחלוקת? אליעד מביא ציטוט של רבי נחמן מברסלב שאמר: הבאתי לכם מתנה, את המחלוקת. המחלוקת, לפי אליעד, היא כלי להתפתחות. דווקא אנשים שלא מסכימים איתך, שמתנגדים לך, ... שאתה חושב, מאתגרים את ההנחות שלך ומספקים לך הזדמנות לבחון מחדש את תפיסת המציאות שלך. אליעד רואה את המחלוקת ואת הקונפליקט כהזדמנות למשחק חשיבה ולהרחבת התודעה. מדוע אליעד כהן מתנגד לסינון ... דבר שקשה להשיג במקומות אחרים. מה המשמעות של הדימוי נוצות שעל הבגד שאליעד כהן מביא? אליעד מזכיר משל של רבי נחמן, שהמשיל את תלמידיו לנוצות שעל הבגד, כלומר, אין לאף אחד זכות להתנשא או לחשוב שהוא חכם או טוב יותר מהאחר. כולם שווים מבחינת היכולת ללמוד ולהתפתח, וההנחה שיש לך יתרון כלשהו על אדם אחר, אפילו אם נראה לך שהוא משוגע או פחות חכם ממך, היא שגויה. אתה צריך לראות בכל אדם הזדמנות שווה ללמידה, גם אם בהתחלה לא ברור לך ... כמרחב פתוח לדעות ולרעיונות שונים, שמטרתם המרכזית היא לאפשר לאנשים להרחיב את התודעה שלהם דרך שיח, מחלוקת, וקונפליקטים בריאים. מה מטרת קבוצת הפייסבוק של אליעד כהן? איך מתמודדים עם אנשים שכותבים לא ברור? מה המשמעות של המחלוקת לפי רבי נחמן? למה חשוב ללמוד מאנשים שאתה לא מסכים איתם? איך מתפתחים דרך קונפליקטים ודיונים לא ...
איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? שיעור תורה, שיעור בהלכה, רצוא ושוב, רשימו, ביטול לאין סוף, חתיכה נעשית נבילה, אפשר לסוחטו מותר או אסור, אליעד כהן דתי, היתר ואיסור, בשר וחלב
... לאין - סוף, ואחר כך חוזר למצב הרגיל של נפרדות, נשאר אצלו רשימו מהחוויה של האחדות. כאן יש מחלוקת הלכתית - רוחנית שאליעד מדגים: יש תפיסה שאומרת שהרשימו הזה הופך את כל מה שהאדם חווה אחר כך לאיסור, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרב ברלנד, צדיק או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת חכמים, כתב אישום, הרב אליעזר ברלנד, להאמין בצדיק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אשם או זכאי, איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אשם או זכאי, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, אימון אישי לזוגיות, אימון אישי להצלחה בנושא אשם או זכאי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5459 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:31:03 - wesi1