אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אפקטיבי ✔ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:04ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
איך להעביר ביקורת בצורה שיקשיבו לה?

אחת השאלות החשובות שעולות בתחום השכנוע והתקשורת בין אנשים היא: איך אפשר להעביר ביקורת בצורה כזו שהאדם ששומע אותה באמת יקשיב ויקבל אותה, ולא יתנגד או ידחה אותה? אליעד כהן מציג גישה מעמיקה לסוגיה זו ומפרק אותה למרכיבים בסיסיים שמסייעים להבין מדוע אנשים מקבלים או דוחים ביקורת.

מדוע השאלה "איך להעביר ביקורת" זהה ל"איך לגרום למישהו לפעול"?

אליעד מסביר כי השאלה כיצד להעביר ביקורת באופן אפקטיבי היא למעשה אותה השאלה של "איך לגרום למישהו לעשות משהו?". כדי שמישהו יפעל, הוא צריך להאמין שהפעולה תוביל אותו למצב טוב יותר מהמצב הנוכחי. כלומר, אנשים זזים או משתנים רק כשהם חווים מצב של "יותר טוב" במקום אחר לעומת המצב הנוכחי. לכן, השאלה האמיתית היא כיצד לגרום לאדם להרגיש באופן ברור וחד משמעי שטוב לו יותר במקום החדש מאשר במקום שבו הוא נמצא כרגע.

מהם שני סוגי הביקורת, ואיך הם משפיעים על ההקשבה?

אליעד מחלק את הביקורת לשני סוגים מרכזיים:
  • ביקורת מחויבת:

    זו ביקורת שנאמרת בצורה חד - משמעית וחזקה, למשל: "אתה חייב להשתנות, אתה הכי גרוע בעולם!"
  • ביקורת אפשרית:

    זו ביקורת רכה יותר, לא מחייבת, כמו "אתה אולי יכול להשתפר, אבל לא בטוח שאתה לגמרי טועה."
לכאורה, ביקורת מחויבת יוצרת לחץ גדול יותר לשינוי, משום שהיא מדגישה עד כמה האדם אינו בסדר. אך דווקא עוצמה זו יוצרת פרדוקס בעייתי.

מדוע ביקורת מחויבת יוצרת פרדוקס?

הפרדוקס הוא שכאשר הביקורת נאמרת בצורה מוחלטת ("אתה רע במאה אחוז!"), האדם אמנם מרגיש לחץ גדול להשתנות, אך בו - זמנית עשוי לבחור להתגונן ולא להאמין לביקורת בכלל, כדי לא להרגיש את תחושת הרע הקשה הנובעת ממנה. כלומר, הביקורת המחויבת יכולה להוביל לכך שהוא בכלל לא יקשיב, כי הוא יעדיף לא להאמין שאתה צודק לגביו.

מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד יעילה?

מנגד, ביקורת אפשרית ("אולי אתה יכול לשנות") עשויה להישמע חלשה מדי, ולכן האדם יכול בקלות להתעלם ממנה. הוא לא מרגיש שהמצב הנוכחי כל כך רע, ולכן הוא לא מרגיש דחף חזק לשינוי. ביקורת כזו אינה מעוררת בו מספיק מוטיבציה, וכך היא לא מביאה לשינוי הרצוי.

איך קשורה דילמת הביקורת לשינוי הרגלים?

הנושא של ביקורת מתקשר באופן ישיר לשינוי הרגלים עצמיים. למשל, אם אדם רוצה להפסיק לעשן, הוא מבקר את עצמו ("העישון שלי רע"). אם הביקורת תהיה חזקה מדי ("אני ממש גרוע כי אני מעשן"), האדם ירגיש רע עם עצמו ולכן ידחה את המחשבה שהוא חייב להפסיק לעשן. מצד שני, אם הביקורת תהיה חלשה מדי ("זה לא כל כך נורא לעשן"), לא תהיה לו סיבה מספיק חזקה להפסיק. זהו פרדוקס שנמצא גם בביקורת עצמית.

האם יש דרך מוחלטת להעביר ביקורת שתתקבל בוודאות?

לפי אליעד, אין דרך או נוסחה מוחלטת שתמיד תעבוד ושתגרום לכל אחד לקבל ביקורת ולשנות את התנהגותו. הסיבה לכך היא שכל פעולה יכולה ליצור את התוצאה ההפוכה ממה שהתכוונו. למשל, אפילו במקרה קיצוני, אם אדם צמא במדבר ואתה מציע לו מים, ייתכן שהוא יסרב לשתות כי הוא ייפגע מעצם ההצעה ("אני יודע לבד איפה יש מים, לא צריך שתראה לי!"). כלומר, אין פעולה שטובה באופן מוחלט, ואין פעולה שרעה באופן מוחלט, כי כל פעולה עלולה להוביל לתוצאה ההפוכה מהרצויה.

אז איך בכל זאת אפשר לגרום למישהו להקשיב ולקבל ביקורת?

אליעד מסביר שהגישה האפקטיבית ביותר תהיה לשלב בין שני העולמות:
  • מצד אחד, להבהיר לאדם שיש סיבה אמיתית וברורה לשינוי (להראות באופן חד משמעי כמה "טוב" לו במקום החדש).
  • מצד שני, להסביר לו באופן עדין אך ברור מדוע המצב הנוכחי "רע" ואינו כדאי.
כך, האדם ישתכנע שכדאי לו לעבור אל המצב החדש, בלי שיחוש מותקף ויתגונן.

מדוע אין נוסחה אחת שעובדת תמיד בהעברת ביקורת?

אליעד מבהיר שהמציאות מורכבת ואין שום מהלך או נוסחה שתפעל באופן מוחלט. כל פעולה, ביקורת או ניסיון לשכנוע, יכולים לגרום לתוצאה הפוכה. לכן צריך תמיד למצוא את האיזון המדויק לפי האדם והסיטואציה הספציפית.

כיצד רעיון זה קשור לתובנה שאין הבדל מוחלט בין "יש" ל"אין"?

הדיון הזה מוביל לתובנה פילוסופית עמוקה יותר: בעצם אין הבדל מוחלט בין פעולה להימנעות מפעולה, כי כל דבר יכול לגרום לתוצאה הפוכה בדיוק באותה מידה. לפעמים שתיקה או הימנעות מביקורת יכולים להשיג תוצאה טובה יותר מביקורת מפורשת. אין "נכון" מוחלט או "לא נכון" מוחלט, כי המציאות תמיד מורכבת יותר מכל כלל פשוט.

איך אפשר ליישם את התובנות האלו בחיי היומיום?

אליעד מדגיש שהבנת המושגים "מחויב" ו"אפשרי" עוזרת לנו לנהל תקשורת טובה יותר, לשכנע אנשים בצורה יעילה יותר, וליצור מוטיבציה אמיתית לשינוי. אם מבינים לעומק את המנגנון הזה, ניתן לפתח דרכים מתוחכמות להעברת ביקורת בצורה שמייצרת שיתוף פעולה ולא התנגדות.
למה השאלה "איך להעביר ביקורת כך שמישהו יקשיב" דומה לשאלה "איך לגרום למישהו לעשות משהו"?

הדיון נפתח בכך שהשאלה איך להעביר למישהו ביקורת כדי שהוא יקשיב לך, דומה לשאלה הכללית יותר "איך לגרום למישהו לעשות משהו". הרעיון הוא שמישהו פועל רק כשהוא חושב שיהיה לו יותר טוב מהרע, ולכן למעשה השאלה המהותית היא מה גורם למישהו להרגיש שמשהו רע לו פה וטוב לו שם, כך שהוא ירצה לזוז לשם.

מה ההבדל בין ביקורת מחויבת לבין ביקורת אפשרית?

יש שני סוגים עיקריים של העברת ביקורת:

- ביקורת "מחויבת": נאמרת בצורה נחרצת, לדוגמה "אתה הכי גרוע בעולם!" ו"אתה חייב לשנות את דרכיך מיד!".

- ביקורת "אפשרית": נאמרת בצורה רכה או מסויגת, לדוגמה "אתה אולי יכול להשתפר, אבל זה לא לגמרי בטוח שאתה טועה".

כאשר הביקורת מועברת באופן מחויב, ישנה תחושה שהיא חזקה וחד - משמעית יותר. לכאורה, זה אמור להניע את האדם לפעול, כי הוא שומע שהוא "לא בסדר במאה אחוז" ו"חייב" לשנות את התנהגותו. לעומת זאת, ביקורת אפשרית עשויה להישמע עדינה מדי, ולא ליצור דחף אמיתי לשינוי.

איזה פרדוקס נוצר כשמשתמשים בביקורת מחויבת?

מצד אחד, אם אדם באמת יאמין לך שהוא גרוע כפי שאתה מתאר, הוא ירגיש לחץ או תחושת רע חזקה, מה שעלול לכאורה לדחוף אותו לשנות את דרכיו. אבל בו - זמנית, כדי להימנע מהרגשת הרע, הוא עשוי לבחור לא להאמין לך בכלל. כלומר, דווקא העוצמה של הביקורת עלולה להוביל אותו להתגונן או להתכחש אליה, וכך בפועל הוא לא ישנה את מעשיו.

מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד גורמת לשינוי?

כשביקורת נאמרת כאפשרות בלבד, היא רכה ולא מחייבת. מצד אחד, זה נוח למי ששומע את הביקורת כי הוא אינו מרגיש מותקף ישירות. מצד שני, הוא יכול בקלות לדחות את הצורך בשינוי ולומר לעצמו ש"זה רק אפשרות" או "אולי זה לא באמת כזה חשוב". כך הוא לא מרגיש רע חזק שישכנע אותו לפעול, אבל גם לא מרגיש צורך דחוף לשנות.

איך הדילמה בין ביקורת מחייבת לביקורת אפשרית קשורה לשינוי הרגלים?

נושא הביקורת דומה מאוד לשינוי הרגלים עצמיים. למשל, אדם שרוצה להפסיק לעשן, בעצם מבקר את עצמו ואומר "העישון שלי לא בסדר". אם הביקורת תהיה חזקה מדי, הוא ירגיש רע גדול ויתכחש למחשבה שהוא "לא בסדר", הוא ישכנע את עצמו שמותר לו לעשן. אם הביקורת תהיה חלשה מדי, הוא לא ירגיש מספיק רע כדי להניע את עצמו לשנות את ההרגל. זה מייצר פרדוקס: מצד אחד צריך להכיר בזה שהמעשה רע, אבל לא בצורה כל כך קיצונית שתגרום להתנגדות ולהצדקות הפוכות.

האם קיימת תשובה מוחלטת לשאלה "איך להעביר למישהו ביקורת כך שישנה את מעשיו"?

התשובה היא שאין נוסחה מוחלטת. אין דרך ודאית שגרמה לכל אדם בעולם לשנות את מעשיו. הדבר מקביל לכך שאין תשובה מוחלטת לשאלה איך לשנות את עצמך או איך לשנות את המציאות. בכל גישה או פעולה שאתה נוקט, תמיד יש סיכוי שדווקא ההיפך יקרה: אנשים עשויים להגיב שונה בתכלית ולבחור לא לשתף פעולה.

מה השכל העומד מאחורי ההבנה שאין הבדל מוחלט בין "יש" ל"אין"?

בדוגמאות השונות עלה הרעיון שאין דבר שמבטיח בוודאות תוצאה אחת. למשל, אפילו במקרה הקיצוני שבו אדם צמא במדבר ואתה מראה לו מים, ייתכן שדווקא משום שהראית לו הוא ירגיש שאתה מזלזל בו ושהוא "לא צריך שיגידו לו" - ועלול להחליט לא לשתות. באופן דומה, ייתכן שאם לא היית אומר דבר, הוא היה מוצא את המים בעצמו ושותה. המסקנה היא שאין פעולה "טובה" או "רעה" באופן מוחלט, כי תמיד ייתכן תרחיש שיגרום לתוצאה ההפוכה מזו שהיית מצפה.

אז איך בכל זאת מנסים לשכנע מישהו לקבל ביקורת?

הרעיון הכללי המוצע הוא למצוא את האיזון:

- מצד אחד, לגרום לאדם להבין שיש לו סיבה ממשית וטובה לשנות את מעשיו (תחושה שמחויב שהוא ירוויח מהשינוי).

- מצד שני, לא ליצור אצלו תחושה כל כך שלילית, עד כדי שהוא יתנתק לגמרי מהביקורת ולא ירצה להקשיב בכלל.

לכן אחד הדגשים הוא להדגיש את התועלת הגלומה בשינוי (כלומר "כמה טוב שם"), ובמקביל להסביר בצורה עדינה אך ברורה מה רע במקום הנוכחי. כך האדם ימצא היגיון בצורך לעבור "לשם" וירצה להאמין בביקורת כדי לזכות בטוב הגדול המצפה לו.

מדוע אין נוסחה אוניברסלית שעובדת תמיד?

הטקסט מסביר שהמציאות מורכבת, והפרדוקס נעוץ בכך שכל צעד, מהלך, או רמת עוצמה של ביקורת, יכול להביא לתוצאה מנוגדת. מצד אחד, האדם צריך להבין שזה "מחויב" בשבילו לשפר את מצבו. מצד שני, צריך להיזהר שלא לעורר בו התנגדות שתמנע ממנו להסכים עם הביקורת. אין דרך אחת מוחלטת שמובילה בהכרח לתוצאה הרצויה.

איך הרעיון הזה מתקשר ליישומים יומיומיים?

בסופו של דבר, כל הנושא הזה הוא דוגמה לשימוש בתובנות של "מחויב" ו"אפשרי" בחיי היומיום. השילוב הזה קשור לאופן שבו בני אדם משכנעים זה את זה, מעבירים ביקורת ונעזרים במוטיבציה כדי לשנות הרגלים. גם במקרים פשוטים ויומיומיים, כל פעולה יכולה להוביל לתוצאה הפוכה. לכן הבנה מעמיקה של הפרדוקס עשויה לסייע למצוא דרכים יעילות יותר לשכנע ולהעביר ביקורת בונה (תוך שמירה על הכבוד והרצון הטוב של הצד השני).
אתה שואל איך להעביר למישהו ביקורת ושהוא ישמע לך. תשובה, איך מפרקים את השאלה הזאת למקום אחר, איך לגרום למישהו, איך להעביר ביקורת על מישהו ושהוא ישמע לך. זה בעצם לשאול איך לגרום למישהו לעשות משהו. נכון, וזה בעצם לשאול מה גורם למישהו לעשות משהו. אז מה גורם למישהו לעשות משהו? שהוא חושב שיהיה לו יותר טוב מרע. עכשיו רגע, עכשיו בואו נתחיל מההתחלה כשאתה מעביר למישהו ביקורת, עכשיו תסתכל טוב טוב, תתרכזו טוב טוב כי זה הכל דברים שמורכבים אחד מהשני, אם אתה תעביר עליו את הביקורת בצורה אפשרית, בצורה מאוד עדינה, זה לא מחויב, אז מה הוא יגיד? הוא יגיד "טוב נו לא מחויב, בסדר אני לא ארגיש" הוא לא מרגיש כל כך רע מעכשיו, הוא אומר "טוב ואחר כך לא יהיה לי כל כך טוב" כי זאת לא ביקורת מחויבת.

אבל לכן אם אתה רוצה שמישהו יקשיב לך לביקורת אתה צריך לעשות הפוך, אתה צריך כשאתה מעביר עליו ביקורת לדבר רק בצורה מחויבת לא בצורה אפשרית בכלל, להעביר ביקורת בצורה אובייקטיבית "אתה לא בסדר, אתה הכי גרוע בעולם" קטסטרופה ולהגיד לו "ויש לך תקווה אם תשנה את דרכיך". רגע אחד, אלא מה איפה פה הבעיה, לכאורה מה השכל שבדבר? כי לכאורה אם אתה תעביר עליו ביקורת בצורה אפשרית למה שהוא יקשיב לך, תגיד לו "טוב זה לא משנה אתה יודע, הכל בסדר אבל תשנה", למה שהוא יקשיב לך. אז לכאורה אתה צריך להעביר עליו ביקורת בצורה מחויבת, אלא מה למה זה לא עובד באמת אז למה זה לא עובד הנה לכאורה יש לו את המנגנון, אם תגיד לו שמחויב במציאות שהוא ישנה את דרכיו ולא בצורה אפשרית בצורה מחויבת הוא אמור לשנות את דרכיו.

אז למה זה לא עובד? למה זה לא עובד אני אסביר. אז קודם כל ככה אם הוא באמת היה מאמין לך שמה שהוא עושה מחויב במציאות שזה רע זה היה עובד, אלא מה כשאתה אומר לו מחויב במציאות שמה שהוא עושה זה רע הוא לא מאמין לך. עכשיו מה השכל שבדבר יותר פנימי? שהוא בעצם חושב שאם הוא יאמין לך הוא ירגיש מזה רע. זאת אומרת אם אתה מעביר למישהו ביקורת בצורה של "אתה לא בסדר, אתה הכי גרוע" לכאורה העברת לו ביקורת בצורה אופטימלית אלא מה שאם הוא יאמין לך אז הביקורת בצורה הכי אופטימלית כי אז אתה בטוח במאה אחוז שהוא הולך לשנות את עצמו. אבל מה שכן בגלל שדיברתי איתו בצורה מחויבת יש לנו פחות סיכוי שהוא יאמין לך כי הוא לא רוצה להרגיש רע מזה שהוא יאמין לך.

זאת אומרת אם תגיד לו בצורה מוחלטת שהוא לא טוב אז הוא אומר "רגע אם אני אקשיב לו ואאמין לו אז אני ארגיש רע עם עצמי שאני לא טוב אז עדיף לי לא להקשיב לו", אז הוא לא מאמין לך וממילא הוא לא עושה את מה שאמרת לו. זאת אומרת מצד האידיאל עדיף שהוא יחשוב שהוא מחויב במציאות שהוא ישתנה ולא יחסי, ולא סובייקטיבי, ולא כלום, מחויב במציאות שהוא ישתנה. אלא מה השאלה היא אז איך אתה גורם לו להבין את זה, אז אם אתה תגיד לו בצורה ישירה אז מאוד יכול להיות שאם זה יהיה תקיף מדי זה דווקא יגרום לו לא לרצות להקשיב שהוא לא בסדר ואז דווקא הוא יעשה את הפעולה ההפוכה ויגיד "לא נכון", והכי טוב תעשה הפוך על הפוך נגיד זה הכי טוב ואז דווקא אולי הוא יעשה את הפעולה ההפוכה שהוא יעשה עוד יותר את מה שאתה רצית שהוא לא יעשה.

ולכן יש פה פרדוקס כי מצד אחד כדי שהוא ישנה את מה שהוא עושה אתה צריך לגרום לו להרגיש שמחויב שהוא לא יעשה את מה שהוא עושה ושמחויב שהוא יעשה אחרת, מצד שני אם תגיד לו שמחויב שהוא ישנה את מה שהוא עושה והוא מחויב לעשות אחרת זה יגרום לו להרגיש מאוד רע אז למה שהוא יקשיב לך, יש פה פרדוקס. וזה גם הסיבה שאנשים נגיד לא מצליחים לשנות הרגלים, למה הם לא מצליחים לשנות הרגלים כי לשנות הרגל זה בעצם להעביר ביקורת על עצמך, אז אם אתה אומר "אני מהיום לא מעשן" אתה בעצם אומר "מה אני בן אדם כל כך רע שאני מעשן? לא נכון, טוב שאני מעשן ואני אמשיך לעשן", אז תגיד "טוב תקשיב, אז אתה יודע אתה לא בן אדם רע שאתה מעשן, טוב מאוד שאתה מעשן", "טוב אז אם אתה אומר טוב שאני מעשן אז למה שאני אפסיק?". כאילו אם תכסח את עצמך ותגיד שאתה לא בסדר לגמרי אז זה מלחיץ אותך, אתה אומר "מה אני כל כך לא בסדר? לא נכון אני בסדר שאני מעשן, מותר לי לעשן", וכל פעם שתרצה להפסיק לעשן אתה תגיד "רגע אני כל כך גרוע שאני מעשן? לא אני רוצה לעשן". עכשיו אם אתה תגיד שאתה בסדר שאתה מעשן אז גם לא יהיה לך אינטרס להפסיק לעשן, זה כאילו פרדוקס כזה.

אז מה עושים, אז איך בכל זאת לגרום למישהו, הבנת את הכוונה? כי אם אתה תגיד לו מחויב שהוא לא בסדר אז זה יגרום לו להרגיש מאוד רע ואם תגיד לו שזה אפשרי שזה לא בסדר אז למה לשנות. אלא אם כן תגיד לו מחויב ששם יהיה יותר טוב אבל הוא יגיד "רגע, להגיד ששם מחויב יהיה יותר טוב זה בעצם להגיד לו מחויב שפה רק", הסברת לו את זה בצורה הפוכה. ולכן אין תשובה מוחלטת לשאלה "איך לגרום למישהו להקשיב לך" בדיוק כמו שאין תשובה מוחלטת לשאלה "איך לגרום לעצמך לשנות את המעשים שלך", בדיוק כמו שאין תשובה מוחלטת לשאלה "איך לגרום למציאות להשתנות". הבנת? אין תשובה מוחלטת "לאיך אתה יכול לגרום למישהו לעשות משהו" בדיוק כמו שאין תשובה "איך אתה יכול לגרום לעצמך", אין תשובה מוחלטת לשאלה "איך אתה יכול לגרום לעצמך לעשות משהו" וגם אין תשובה מוחלטת לשאלה "איך אתה יכול לשנות את המציאות". האם יש תשובה מוחלטת לשאלה "איך אתה יכול לשנות את המציאות"? גם אין כי אם אתה תגיד "תעשה ככה וככה", "טוב אבל איך אני יכול לגרום לה לעשות ככה וככה".

בקיצור אין תשובה מוחלטת, אני מסביר לך את השכל הכללי. השכל הכללי אומר ככה מצד אחד הוא צריך לחשוב שמחויב ששם יותר טוב מפה ושמחויב שפה יותר רע משם, מצד שני הוא גם צריך את ההפך או שהוא צריך לחשוב שיהיה לו יותר טוב אם הוא יאמין לך ששם יהיה יותר טוב מאשר הוא מאמין לך שפה לא טוב. עוד פעם, הוא צריך לחשוב שיהיה לו יותר טוב שהוא יאמין לך ששם יותר טוב מאשר שהוא יאמין לך שפה לא טוב, הוא צריך להגיד "רגע יש לי בחירה עכשיו, אני יכול לבחור להאמין שאני לא טוב וששם יהיה יותר טוב, אני יכול להאמין שפה אני מספיק טוב וששם יותר גרוע בכלל, מה יעשה לי יותר טוב?", לפי זה הוא יחליט אם להקשיב לך או לא.

ולכן אם אתה רוצה לגרום להעביר על מישהו ביקורת ושהוא יקשיב לך אתה צריך אתה צריך מראש לבנות לו במחשבה "כמה טוב שם" ובאופן עדין להסביר לו שפה רע, ואז לקוות שהוא ירצה לעבור לשם. אתה הבנת, אז מה התשובה בעצם לשאלה?

ש: שבאופן מוחלט אין לזה תשובה ובאופן יחסי העצה האחרונה.

אליעד: אתה הבנת אבל את הפרדוקס?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: כי אם את הביקורת מעבירים בצורה אפשרית אז זה לא מתוך מחויבות אז הוא לא יעשה את זה, יהיה סיכוי שהוא לא ישנה. אם הביקורת תהיה ביקורת מחויבת אז יכול להיות גם זה בהכרח לא יגרום לו לשנות כי יכול להיות שזה יהיה מלחיץ אותו והוא בלחץ, ובגלל זה הוא יקח את זה כאפשרי ולא כמחויב.

אליעד: עכשיו לאיפה ההבנה הזאת מובילה? שההבנה הזאת היא אחת מהדוגמאות, אני אעשה ככה, תסתכל לשם, עכשיו לאיפה זה מוביל הדו שיח של מה שהסברתי לו, לאיפה זה מוביל? זה מוביל, זאת אחת מהדוגמאות שאין הבדל בין "יש ואין" כי בן אדם בטוח שיש הבדל בין "יש לאין" הוא אומר "מה זאת אומרת, אבל פה צעקתי עליו, פה לא צעקתי עליו", יכול להיות שזה שצעקת עליו יגרום לו להקשיב לך ויכול להיות שזה שצעקת עליו דווקא יגרום לו לא להקשיב לך, ולכן אין הבדל אם צעקת עליו או לא צעקת עליו. אם אתה מפעיל את המוח אתה אומר "יכול להיות שאם אני לא ידבר איתו הסיכוי שהוא ישתנה שווה בדיוק כמו אם אני אדבר איתו", אם אתה מפעיל את המוח מספיק אתה מגיע למסקנה שאם אתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו אולי יותר טוב שתשתוק אם אתה תדבר איתו, עכשיו דווקא בגלל שדיברת איתו דווקא הוא יעשה הפוך.

ש: במצבים מסוימים.

אליעד: בכל מצב, בכל מצב בעולם, נגיד אתה במדבר, אני אקצין, אתה במדבר ומישהו עומד למות מצמא ואתה אומר "הנה מים" יכול להיות שדווקא בגלל שאמרת לו "הנה מים" הוא לא ישתה את המים, הוא יגיד "אה אתה חושב שתגיד לי איפה המים, שאני לא יודע? לא שותה את המים, מוכן למות". יכול להיות שאם לא היית אומר לו איפה המים אז הוא אז הוא היה רואה את המים ושותה. מה שאני בא להגיד, זה דוגמה לכך שאין הבדל בין דבר והיפוכו שלא משנה מה תעשה זה יכול להוביל לתוצאה הפוכה, אין דבר מוחלט, אין איזה דבר שאתה אומר "אם אני אעשה ככה בטוח יקרה ככה" אין דבר כזה, כל דבר יכול להוביל לדבר ולהפך שלו בדיוק באותה מידה. אם תהיה במדינת ישראל אז תהיה במדינת ישראל אבל האם זה יעשה אותך יותר טוב או פחות טוב? יכול להיות יותר טוב ויכול להיות פחות טוב, אין דבר מוחלט. עכשיו דבר נוסף מהשיחה הזאת לדוגמה גם תראו איך לוקחים תהליכים, איך לוקחים את ההבנה הכללית כאילו אחרי שאתה מבין על האפשרי והמחויב ועל כל הדברים האלה, עכשיו מזה אתה יכול להשתמש ביומיום לביקורת, לשכנע, לכל מיני דברים כאלה כי זה כבר נגזרות של הדברים המרכזיים. הבנו?
לגרום למישהו להתנגד להגיב צריך להאמין להרגיש רע להשיג תחושה לבחור להאמין בלי פיתרון שתיקה התנגדות nlp nlp איך לשכנע איך לגרום איך לגרום לאנשים איך לגרום לה איך לגרום לו איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו להקשיב איך לגרום למישהו להקשיב לך איך לגרום למישהו לקבל איך לגרום למישהו לקבל ביקורת איך לגרום למישהי איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשכנע מישהו אפקטיבי ביקורת ביקורת אפקטיבית ביקורת בונה ביקורת הורסת ביקורת מוצלחת ביקורתי ביקורתיות הצלחה הקשבה השפעה השפעה על אנשים כיצד לשכנע אנשים לגרום לגרום לאישה לגרום לאנשים לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו להקשיב לגרום למישהו להקשיב לך לגרום למישהו לקבל לגרום למישהו לקבל ביקורת לגרום למישהי להקשיב להקשיב לך לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לקבל לקבל ביקורת לשכנע לשכנע אנשים לשכנע מישהו לשכנע מישהו להקשיב לשכנע מישהו להקשיב לך לשכנע מישהו לקבל לשכנע מישהו לקבל ביקורת מוצלח מוצלחת מנהל ניהול ניהול עובד ניהול עובדים נלפ עובד עובדים שכנוע
איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר חכם? איך לפתח את החשיבה? איך להיות יותר יעיל? איך להיות יותר אפקטיבי? איך לעשות דברים ביעילות? איך להתייעל? איך לשפר תהליכים? איך לעשות דברים בצורה אופטימאלית?
איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר חכם? איך לפתח את החשיבה? איך להיות יותר יעיל? איך להיות יותר אפקטיבי? איך לעשות דברים ביעילות? איך להתייעל? איך לשפר תהליכים? איך לעשות דברים בצורה אופטימאלית?
... לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר חכם? איך לפתח את החשיבה? איך להיות יותר יעיל? איך להיות יותר אפקטיבי? איך לעשות דברים ביעילות? איך להתייעל? איך לשפר תהליכים? איך לעשות דברים בצורה ... מהיר יותר או חסכוני יותר בזמן ומאמץ. מה זה אומר לחשוב על פעולה בצורה מחויבת או אפשרית? כדי לפתח את החשיבה ולהיות יותר אפקטיבי, עליך לשאול בכל פעולה האם היא מחויבת או אפשרית. פעולה מחויבת היא פעולה שאין ברירה ... שבו אתה משתמש הוא המיטבי או האם ניתן לשנות את הדיבור, את המשפטים, את סדר הפעולות, על מנת לבצע את המכירה בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. מה עושים כשמטרות הפעולה הן מרובות? לעיתים לפעולה אחת יש כמה מטרות. במקרה ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... של הווידאו, אליעד מסביר כיצד המומחה המפגין טכניקות NLP מציג את המידע. המומחה טוען כי המילים לא ואל לא אפקטיביות בתקשורת כי המוח לא מעבד שלילה, ... שהוא הציג לא נתמכות במציאות או שהן מוצגות בצורה מגמתית ומוטעית. הטענה המרכזית: המילים לא ואל אינן אפקטיביות אחת מהטענות המרכזיות שהמומחה העלה ... לא היא לא נתפסת או משהו מעין זה, אל תעביר מסרים עם המילה לא שאתה רוצה שיקבלו אותם. תחשוב, בסוף זה לא אפקטיבי. אז למה אתה אומר לי המוח לא מעבד את המילים לא ועל? תעביר אותו בצורה אפקטיבית, תגיד המוח מעבד מילים של כן ואת הזה. ... להסתכל על העט? את רואה אותו? ש: אני הסתכלתי, כן. אליעד: אל תראי אותו, את רואה אותו? מסקנה המילה אל לא אפקטיבית. המוח לא תופס את המילה אל או לא. למה ... מושתתות על לא תרצח, לא תגנוב, אל זה. ש: הנה הוא צודק, זה לא עובד. אליעד: במקרה המילים של האל הן יותר אפקטיביות מהמילים של התפעל. ש: למה, אבל אתה ... אומר לכם אל תפספו. לא סליחה, לא ככה. הייתי אומר לכם אל תפספו את הסדנא, אבל אנחנו כבר יודעים שזה לא אפקטיבי ולכן אני אומר לכם אני מחכה לראות ... להבין איך עובד המוח, אז הוא אומר כזה דבר, אל תפספו את הסדנא שאני ו... עושים, אל תפספו. למה? כי זה לא אפקטיבי. עכשיו, פה, ולכן אני אגיד לכם אני מחכה לראות אותכם. עכשיו, הוא לא הבין את מה הוא אמר, כי מה הוא אמר? הוא אמר כזה דבר, מה זאת אומרת לא אפקטיבי? לא אפקטיבי פירושו שהייתי רוצה שזה יקרה אבל כנראה שזה לא יקרה. אבל הוא אמר את זה במשפט אם הייתי אומר לכם אל תפספו. למה ואם זה כן היה אפקטיבי השימוש במילה אל? אז היית אומר אל תפספסו? אבל הוא דוחף את המילה תפספסו. ש: נכון, אבל הוא לא דיבר על זה. אליעד: זה לא קשור ללא אפקטיבי , לא אפקטיבי זה אם אתה בא להגיד לו, הוא בא להגיד ...
תעדוף משימות, איך לתעדף משימות? פריוריטיזציה, ניהול משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? איך לנהל את המשימות? קביעת סדר עדיפויות, סדרי עדיפויות, טבלת ניהול זמן, פעולת סדרי עדיפויות, טבלת תעדוף משימות, דד ליין לביצוע משימה
תעדוף משימות, איך לתעדף משימות? פריוריטיזציה, ניהול משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? איך לנהל את המשימות? קביעת סדר עדיפויות, סדרי עדיפויות, טבלת ניהול זמן, פעולת סדרי עדיפויות, טבלת תעדוף משימות, דד ליין לביצוע משימה
... משימה יש לבצע קודם ואיזו משימה ניתן לדחות לאחר כך. תהליך זה נקרא תעדוף משימות, והוא חיוני לניהול זמן אפקטיבי ולהשגת המטרות בצורה מסודרת ויעילה. כיצד לבצע תעדוף נכון של משימות? כדי לתעדף משימות באופן יעיל, ... גם את זמן הביצוע, הדדליין וההשפעה של כל משימה. שילוב בין הערכת זמנים, תעדוף נכון ושימוש בשיטות עבודה אפקטיביות יסייע לנו לבצע את המשימות החשובות ביותר במינימום מאמץ ובמקסימום יעילות. ניהול זמן אפקטיבי שיטות עבודה פרודוקטיביות הצבת מטרות והשגתן איך להימנע מדחיינות מיינדסט להצלחה בניהול משימות איך ... משימה יש לבצע קודם ואיזו משימה ניתן לדחות לאחר כך. תהליך זה נקרא תעדוף משימות, והוא חיוני לניהול זמן אפקטיבי ולהשגת המטרות בצורה מסודרת ויעילה. איך לבצע תעדוף נכון של משימות? כדי לתעדף משימות באופן יעיל, ... גם את זמן הביצוע, הדדליין וההשפעה של כל משימה. שילוב בין הערכת זמנים, תעדוף נכון ושימוש בשיטות עבודה אפקטיביות יסייע לנו לבצע את המשימות החשובות ביותר במינימום מאמץ ובמקסימום יעילות. ניהול זמן אפקטיבי שיטות עבודה פרודוקטיביות הצבת מטרות והשגתן איך להימנע מדחיינות מיינדסט להצלחה בניהול משימות משך ...
ניתוח NLP, ללמוד לשכנע, ללמוד למכור, שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי
ניתוח NLP, ללמוד לשכנע, ללמוד למכור, שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי
... במילים ובבחירות התחביריות. כיצד אפקטיביות השכנוע משפיעה על התוצאה? בהמשך, אליעד מתמקד בהשפעת המילים אפקטיבי ו - קל על שכנוע. הוא מציין שכשאומרים שכנוע אפקטיבי, הכוונה היא לא רק להשיג את התוצאה הרצויה, אלא גם להשפיע בצורה משמעותית על הדרך בה ... שהשימוש במילה יותר בהקשר של אפקטיביות או קלות עשוי לשדר תחושה של חוסר ביטחון, בכך שלא מדובר בשכנוע הטוב ביותר, אלא ... אלא למצוא את הדרך הייחודית והאפקטיבית ביותר להשתמש בטכניקות לשכנוע כדי להשפיע בצורה עמוקה על האדם שמולך. מהם הכלים ... בטקסט? מה ההבדל בין שכנוע אפקטיבי לשכנוע קל? איך לבחור את המילים הנכונות לשכנוע? מהי השפעת המילים איך ו - לגרום על ...
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
... איך נכון להתאמן בבית עם מינימום ציוד? למי שמתאמן בבית עם מינימום ציוד, אליעד ממליץ: לנצל משקל גוף לתרגילים כמו סקוואט ושכיבות סמיכה. להשתמש בגומיות התנגדות ככלי אפקטיבי ליצירת עומס נוסף. להתמקד בתרגילים מבודדים במקום תרגילים מורכבים שמערבים כמה שרירים, כך ניתן ליצור עומס אפקטיבי על שריר ספציפי. להרבות בחזרות ובסטים ולהגיע לכשל מוחלט באימון כדי לפצות על חוסר משקל גבוה. היתרונות של תרגול בבית לעומת חדר כושר בתקופת ... בשרירים במהלך האימון. היכרות עם זוויות היישום האופטימליות לכל שריר ותרגיל. להבין כיצד ליצור עומס מתאים גם ללא ציוד מתקדם. הבנה עמוקה של עקרונות אלו תוביל לאימון אפקטיבי ומספק בבית, גם עם ציוד מינימלי. איך להפוך משקל קל לקשה? איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בלי חדר כושר? איך לשמור על מתח בשריר? מה זה ...
שנאת חרדים, הסתה נגד חרדים, רוצחים חרדים, גיוס חרדים לצבא, אברהם אבינו, חרדופוביה, לשנוא חרדים, לא תרצח, ישי שליסל, רצח על רקע דתי, שקרים של דתיים, פרשת פנחס, שנאה לחרדים, שמיעת קולות
... כלפיו תהיה יותר חריפה, במיוחד כאשר מישהו מהציבור החרדי מבצע פשע. האם יש מנגנון פיקוח אפקטיבי על לימודי החרדים? אליעד שואל מדוע אין מנגנון פיקוח על לימודי החרדים, למרות שהם מקבלים תקציבים מהמדינה. הוא טוען כי אין פיקוח אמיתי על שעות הלימוד או על תוצאות ... נתפסים כבעלי פריבילגיות מיוחדות, מה שמוביל ליותר ביקורת כלפיהם. מדוע אין מנגנון פיקוח אפקטיבי על לימודי החרדים? אליעד שואל מדוע אין מנגנון פיקוח אפקטיבי על לימודי החרדים, אף על פי שהם מקבלים תקציבים מהמדינה. הוא מציין שחרדים רבים שמקבלים כסף על לימוד תורה בפועל נמצאים בהפגנות או בפעילויות אחרות ולא באמת לומדים ...
ניהול עובדים, טעויות של מנהלים, איך לסמוך על העובדים? מתי להתפשר על בינוניות? מתי להתפשר על חוסר מקצועיות? מתי להתפשר על טעויות של עובדים? להתערב בעבודה של העובדים, האצלת סמכויות, מצויינות ארגונית, מצויינות בעבודה, התייעלות ארגונית
ניהול עובדים, טעויות של מנהלים, איך לסמוך על העובדים? מתי להתפשר על בינוניות? מתי להתפשר על חוסר מקצועיות? מתי להתפשר על טעויות של עובדים? להתערב בעבודה של העובדים, האצלת סמכויות, מצויינות ארגונית, מצויינות בעבודה, התייעלות ארגונית
... אליעד כהן מציין שזו טעות נפוצה מאוד, שכן לעיתים התמקדות במושלמות של כל משימה יכולה להוביל לניהול לא אפקטיבי ולבזבוז זמן. למה לא לרצות שהעובד יעשה את העבודה הכי טוב? הבעיה היא שבמקום להתרכז בתוצאה הכוללת של העסק, המנהל ממקד את תשומת הלב בפרטים ... של דבר זה עלול לפגוע ביעילות ובתפוקה הכוללת של הארגון. מהו תפקיד המנהל בארגון? המשמעות של ניהול אפקטיבי היא התמקדות בתוצאה הכוללת ולא בהחמרה על משימות יומיומיות. המנהל צריך להבין שהצלחת העסק תלויה ביכולת שלו למקד את המשאבים במקומות הנכונים ... שמובילות לתוצאות טובות יותר. החמרה על פרטים קטנים שיכולה להוביל לשלמות אינה תמיד הדרך הנכונה למנהיגות אפקטיבית. טעויות ניהוליות ניהול עובדים אצלת סמכויות הסמכות וניהול התייעלות ארגונית למה לא לרצות שהעובד יעשה את העבודה הכי טוב? אליעד מתאר את ... בעצמם. זה לא אומר להזניח את איכות העבודה, אלא להבין שלפעמים המיקוד במה הכי טוב עשוי להוביל לניהול לא אפקטיבי. ניהול עובדים טעויות ניהוליות התייעלות ארגונית הסמכות וניהול אצלת סמכויות למה לא לרצות שהעובד יעשה את העבודה הכי טוב? למה לא לרצות שלמות ...
לוחות זמנים, לוח גאנט, אבטלה סמויה, תרשים גאנט, ניהול פרויקטים, איך להכין תרשים גאנט? שיקולים בבניית גאנט, איך לנהל גאנט? ניהול לוחות זמנים, איך למנוע אבטלה סמויה? ניהול עובדים, בניית לוח זמנים, איך לבנות לוח זמנים? יעוץ ארגוני
לוחות זמנים, לוח גאנט, אבטלה סמויה, תרשים גאנט, ניהול פרויקטים, איך להכין תרשים גאנט? שיקולים בבניית גאנט, איך לנהל גאנט? ניהול לוחות זמנים, איך למנוע אבטלה סמויה? ניהול עובדים, בניית לוח זמנים, איך לבנות לוח זמנים? יעוץ ארגוני
... או לא עובדים בצורה אפקטיבית, מבלי שזה יתבטא באופן ישיר בתוצאות העבודה. יכול להיות מצב שבו העובדים לא עובדים בצורה מלאה, אך התרשים לא ישקף זאת באופן ישיר, מה שמוביל למצב שבו לא ניתן לזהות ... לוח הגאנט יהפוך לכלי אפקטיבי לניהול פרויקטים. כיצד לפקח על העובדים בזמן פרויקט? הפקת דוחות התקדמות, מערכת לניהול פרויקטים או מעקב ישיר אחרי ביצוע המשימות, הם כלים חשובים לפיקוח על עובדים. ... של הפרויקט באופן אפקטיבי. מהו לוח גנט? לוח גנט, או תרשים גאנט, מציג את כל המשימות של פרויקט על ציר זמן, כך שכל משימה מקבלת תאריך התחלה, תאריך סיום ומשך זמן משוער. בדרך כלל, הוא מציין ... פשוט לא עובדים בצורה אפקטיבית. זהו מצב שבו העובדים עשויים לנצל את הזמן ולבצע פחות ממה שציפו מהם, מבלי שזה ייראה באופן ישיר בתוצאות העבודה. כאן עולה השאלה: האם תרשים הגאנט שלכם יכול לחשוף ... לוח הגנט יהפוך לכלי אפקטיבי לתכנון, ביצוע ומעקב של פרויקטים. כיצד לפקח על העובדים בזמן פרויקט? כדי לפקח על העובדים, חשוב לקבוע מנגנוני בקרה שיבדקו את ההתמודדות עם לוחות הזמנים. ניתן ...
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
... בפרסומות ולמה הוא אפקטיבי? שימוש בסלבריטאים בפרסומות הפך לאסטרטגיה נפוצה ויעילה מאוד בעולם הפרסום. כאשר סלבריטאי ידוע מופיע בפרסומת, הוא גורם לצופה ... ניתן לשכנע לקוחות בצורה אפקטיבית? הדרך לשכנע לקוחות בצורה אפקטיבית היא להדגיש את יתרונות המוצר בצורה מוחשית ולהסתיר את חסרונותיו. כל פרסומת משתמשת בטכניקות פסיכולוגיות כדי להעצים את ... בפרסומות ולמה הוא אפקטיבי? בפרסומות רבות נעשה שימוש בדמויות מפורסמות, כמו סלבריטאים, על מנת להשפיע על הצופה ולהגביר את האמינות של המוצר. השאלה ... ניתן לשכנע לקוחות בצורה אפקטיבית? כדי לשכנע לקוחות בצורה טובה, צריך להדגיש את היתרונות של המוצר ולהסתיר את החסרונות. כל פרסומת משתמשת בטכניקות ... עבור ילדים יהיו הרבה יותר אפקטיביות אם יש בהן דמויות שהם מעריכים, ולאו דווקא אם מדובר בהצגת יתרונותיו של המוצר באופן ישיר. ...
ללמוד גישור משפחתי, ללמוד לגשר, איך לגשר בין אנשים? מגשר משפחתי, טיפול משפחתי, מגשר משפחה, ללמוד לשכנע אנשים, יעוץ למגשרים, יעוץ למאמנים, יעוץ למטפלים, יעוץ משפחתי
ללמוד גישור משפחתי, ללמוד לגשר, איך לגשר בין אנשים? מגשר משפחתי, טיפול משפחתי, מגשר משפחה, ללמוד לשכנע אנשים, יעוץ למגשרים, יעוץ למאמנים, יעוץ למטפלים, יעוץ משפחתי
... היא האמת המוחלטת. הוא מדגיש שכדי ליצור גישור אפקטיבי בין אנשים, יש להבין שהבעיה אינה בין שני האנשים עצמם, אלא בין שתי דעות או ... אינה מוחלטת כפי שהוא חושב. איך לנהל תהליך גישור אפקטיבי בפועל? בשלב הגישור עצמו, אליעד מסביר שחשוב להבין שלעיתים לא באמת משנה מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אפקטיבי, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אפקטיבי, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, אימון אישי קואצ'ינג, טיפול נפשי בנושא אפקטיבי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:42:44 - wesi1