אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אסור ✔יאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:11יאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש? אין דבר העומד בפני הרצון
מה המשמעות האמיתית של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל"?

אליעד כהן מסביר את המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל", ומבהיר כי המשמעות העמוקה שלו היא שאדם לעולם לא אמור להרגיש מיואש משום דבר, כי אם הוא באמת רוצה משהו בצורה שלמה ומוחלטת, הוא בהכרח ישיג אותו. לפי אליעד, רבי נחמן התכוון להדגיש שייאוש איננו מצב אובייקטיבי הכרחי אלא נובע מחוסר שלמות הרצון או מאמונה מוגבלת ביכולת להשיג את הרצוי.

לדוגמה, אדם שרוצה להשיג משהו מסוים כמו הצלחה כלכלית, זוגיות, או כל דבר אחר, ונתקל בקושי להשיג אותו, עלול להרגיש ייאוש. הייאוש נובע מהאמונה שהרצון שלו בלתי אפשרי להשגה, אבל אליעד מסביר כי אם אותו אדם היה רוצה את הדבר באמת ובשלמות, הוא היה מוצא דרך להשיג אותו. הוא מדגיש שאם הרצון של האדם אינו ממומש, זה יכול להצביע על כך שהרצון אינו אמיתי ושלם, ולכן האדם מתייאש.

למה באמת אנשים מתייאשים למרות שרבי נחמן אמר "אין ייאוש"?

אליעד מפרט שאנשים מתייאשים כאשר הם חושבים שיש להם רצון מאוד מוגדר שהם חייבים לממש, אך מאמינים שזה בלתי אפשרי. ברגע שאדם משוכנע שהוא חייב להשיג משהו מסוים בצורה מסוימת, ובמקביל מאמין שהוא לא יכול להשיג אותו, הוא נכנס למצב של ייאוש. אליעד מסביר שייאוש מתרחש רק כאשר יש רצון ספציפי שאינו ממומש. אם לאדם אין רצון כזה או שהרצון שלו כבר ממומש, הוא לעולם לא ירגיש ייאוש.

איך ניתן להתמודד עם ייאוש לפי רבי נחמן ואליעד כהן?

אליעד מציע תהליך מחשבתי עמוק שמטרתו לעזור לאדם להבין שאין הצדקה אמיתית לייאוש. הוא מסביר כי אדם שמרגיש מיואש בגלל רצון שלא מתממש, יכול לשאול את עצמו שאלות כמו "למה אני רוצה את הדבר הזה?" וכך להגיע לשורש הרצון. כשאדם מבצע תהליך של "למה, למה", הוא מגלה בדרך כלל שמה שהוא באמת רוצה זה משהו עמוק יותר, מופשט יותר, שאותו כן אפשר להשיג, ואז אין סיבה להתייאש.

לדוגמה, אם מישהו רוצה קשר זוגי עם אדם ספציפי אך לא מצליח להשיג זאת, הוא עלול להתייאש. אך אם הוא ישאל את עצמו למה הוא רוצה את הקשר, ייתכן שיגיע לתשובה עמוקה יותר, למשל שהוא רוצה אהבה, ביטחון או הערכה. את הדברים האלה הוא יכול להשיג בדרכים שונות, וכך הייאוש נעלם, כי אין סיבה ממשית להתייאש כאשר מה שאתה באמת רוצה אפשרי להשגה.

מה עושים כשמגלים שהרצון האמיתי הוא דבר והיפוכו?

אליעד מסביר שרבי נחמן התייחס למצב שבו אדם מגלה שהרצון שלו מכיל בתוכו גם את ההיפך מהרצון עצמו. למשל, אדם עשוי לרצות עושר אך באותו זמן לא לרצות את המחיר של העבודה הקשה והאובדן של הזמן הפנוי. במצב כזה האדם מגלה שרצונו הוא למעשה דבר והיפוכו, מה שעלול לגרום לייאוש, כי נראה שאין דרך להשיג זאת.

אך גם במקרה כזה, אליעד אומר שאין סיבה אמיתית לייאוש, כיוון שאם האדם באמת ירצה את הדבר ברצון מוחלט ושלם, הוא יוכל להשיג גם את מה שנראה בלתי אפשרי. הוא מדגיש כי מה שנראה בלתי אפשרי להשגה, בדרך כלל נובע מהתפיסה המוגבלת של האדם ולא ממציאות אובייקטיבית, ולכן גם הרצון לדבר והיפוכו הוא אפשרי להשגה, אם הרצון הוא שלם ואמיתי.

האם ייאוש מתרחש כשלא יודעים מה רוצים באמת?

אליעד מסביר שייאוש יכול להתרחש גם כאשר האדם אינו יודע מה הוא רוצה באמת. במצב שבו אדם שואל את עצמו "מה אני באמת רוצה?" ואינו מצליח לענות על כך בבירור, הוא יכול להרגיש תסכול וייאוש. התסכול מגיע מכך שהאדם מחפש משהו אך אינו בטוח מה הוא בדיוק מחפש. אליעד ממליץ שבמצבים כאלו יש לעצור ולחקור את הרצונות העמוקים יותר כדי להבין מה באמת חשוב ומה באמת רוצים, וכך להימנע מתחושת הייאוש.

לסיכום, מהי ההבנה המרכזית של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל"?

ההבנה המרכזית של המשפט היא שהייאוש אינו אמיתי אלא תוצאה של תפיסה מוגבלת של הרצון והיכולת. אליעד כהן מציע כי כל תחושת ייאוש היא אשליה שנובעת מכך שהאדם לא באמת יודע מה הוא רוצה, או שאינו רוצה את הדבר בצורה שלמה ומוחלטת. כאשר אדם מגיע להכרה שהוא יכול להשיג כל דבר שירצה באמת, ושאם הוא חוקר את רצונותיו לעומק הוא ימצא פתרונות אפשריים, תחושת הייאוש מתפוגגת לחלוטין.
מה המשמעות של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל"?

המשמעות של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל" היא שאין סיבה להתייאש באמת משום דבר. רבי נחמן אמר את המשפט הזה כדי להדגיש כי כל דבר שאדם באמת רוצה, אם הוא רוצה אותו בצורה שלמה ומוחלטת, יכול להתממש. כלומר, אין שום דבר בעולם שמונע ממך להשיג את רצונך, כל עוד אתה באמת רוצה אותו. רבי נחמן אמר, "אל תייאשו את עצמכם כי אין שום ייאוש בעולם כלל, " כלומר, אם אתה באמת רוצה להשיג משהו, אפילו אם זה נראה בלתי אפשרי, אתה תוכל להשיג אותו בסופו של דבר.

מהו ייאוש ולמה הוא קורה?

הייאוש הוא מצב שבו אדם מרגיש שאין לו שום סיכוי להשיג את הרצון שלו. זה קורה כאשר יש לאדם רצון מסוים שהוא לא מצליח להשיג, ואז הוא מרגיש שאין שום סיכוי להשיג אותו. ייאוש יכול להיות תוצאה של תחושת אכזבה, תסכול או חוסר אמונה ביכולת להשיג את המטרה. רבי נחמן מציין שבמצבים כאלה אין סיבה להרגיש כך, כי אם באמת תרצה את מה שאתה רוצה בצורה אמיתית ושלמה, תוכל להשיג אותו.

איך רבי נחמן מתאר את הייאוש?

כאשר רבי נחמן אומר "אין שום ייאוש בעולם כלל", הוא לא מתכוון לכך שייאוש לא קיים. הוא מדבר על כך שייאוש הוא תוצאה של מראה חיצוני ולא של מציאות אמיתית. אם לא היה ייאוש, לא היה צורך בכלל לומר "אין שום ייאוש", כי אם לא היה ייאוש, לא הייתה סיבה לומר ש"לא ייאשו את עצמם". כך הוא בעצם מעורר את האדם להבין שאם הוא מתייאש, זה אומר שהוא לא באמת רוצה את המטרה שלו בצורה שלמה. אם היית רוצה את המטרה שלך באמת ובשלמות, היית משיג אותה.

מה ההסבר האמיתי מאחורי "אין שום ייאוש"? האם יש ייאוש בכלל?

לפי רבי נחמן, אם אתה באמת תרצה את מה שאתה רוצה, לא יהיה שום סיבה להתייאש. הייאוש בא כתוצאה מההנחה שאנחנו לא יכולים להשיג את מה שאנחנו רוצים. ברגע שאתה לא מצליח להשיג משהו, תתחיל להרגיש שאתה לא יכול להשיג אותו, ותכנס למצב של יאוש. אבל רבי נחמן אומר שהייאוש הוא לא משהו שנכפה עליך. אם אתה באמת רוצה את הדבר, אתה תוכל להשיג אותו. זו התשובה גם לשאלה אם יש ייאוש בכלל - הייאוש נובע ממקום שבו אתה לא באמת רוצה את הדבר או שאתה לא מוכן להשקיע את המאמץ הנדרש.

מהו התהליך הפנימי שמוביל לייאוש?

הייאוש קורה כשאנשים חושבים שהם לא יכולים להשיג את הרצון שלהם, כי הם לא מצליחים להשיג את מה שהם רוצים. כאשר אדם מחזיק בתפיסה שהוא לא יכול להשיג את המטרה שלו, הוא מרגיש אכזבה. למשל, אדם שרוצה להשיג מטרה מסוימת ולא מצליח עשוי להגיע למסקנה שאין לו סיכוי להצליח, מה שמוביל אותו לייאוש. רבי נחמן אומר שאין סיבה להתייאש, כי אם אתה באמת רוצה את המטרה שלך בלב שלם, תוכל להשיג אותה. הייאוש מתרחש בגלל שהאדם חושב שאין לו סיכוי להשיג את מה שהוא רוצה, אבל אם הרצון הוא שלם, אין ייאוש.

איך להימנע מייאוש כאשר הרצון שלי הוא דבר והיפוכו?

רבי נחמן מציין כי כאשר אדם באמת שואל את עצמו מה הוא רוצה, הוא מגלה שהוא למעשה רוצה את הדבר והיפוכו. כלומר, כל רצון כולל בתוכו גם את החיסרון של מה שיכול להיווצר אם הוא יתממש. לדוגמה, אם אדם רוצה להיות עשיר, הוא גם יכול לשאול את עצמו "ומה המחיר של להיות עשיר?" האם הוא מוכן להקריב את הזמן עם המשפחה? האם הוא מוכן לעבוד קשה מאוד? זהו מצב שבו הרצון שלך כולל גם את ההפך ממנו. מה שקורה כאן הוא שהאדם מגלה שהוא רוצה את כל היתרונות של כל הצדדים בבת אחת, אך כמובן שזה בלתי אפשרי. רבי נחמן מציין שאם אדם יגלה שהוא רוצה דבר והיפוכו, הוא יכול להתייאש ולומר "לא ניתן להשיג את זה, " אבל הוא מחדש את עצמו בכך שהוא אומר גם את ההפך אפשר להשיג, רק אם אתה באמת רוצה את זה בצורה שלמה.

מה המשמעות המעשית של "אין שום ייאוש"? איך זה קשור לחיים האישיים שלנו?

המשמעות המעשית של "אין שום ייאוש" היא שאם יש לך רצון אמיתי ושלם, אין סיבה שלא תוכל להשיג אותו. אם יש לך רצון חזק ולא מוגדר סתם, אז תמיד תוכל להתגבר על מכשולים ולהשיג את מטרותיך. מה שגורם לנו להרגיש ייאוש זה הנחת הדרך בה נוכל להשיג את רצוננו. אם תבין שאין דרך אחת אחת, ואם תסכים להסתכל על הרבה דרכים שונות להשגת הרצון שלך, תוכל להימנע מייאוש ולהשיג את מה שאתה באמת רוצה. חשוב להבין שייאוש נובע מהמחשבה שאתה חייב להשיג את דבר מסוים בדרך מסוימת ובזמן מסוים.

האם יש ייאוש אם אני לא יודע מה אני רוצה?

הייאוש יכול להתרחש גם כאשר אתה לא באמת יודע מה אתה רוצה. הרבה פעמים אנשים מחפשים משהו, אבל בעצם לא ברור להם מה זה. לדוגמה, אדם יכול לשאול את עצמו "מה אני באמת רוצה?" ולגלות שהוא לא באמת יודע. כל עוד אין לך הבהירות לגבי מה שאתה רוצה, תוכל להרגיש אובדן או תסכול, כי אתה לא באמת יודע מה אתה מחפש. אם תוכל להפסיק לחפש רק דבר אחד ולהתמקד במה שאתה באמת רוצה מתוך כל האפשרויות, תוכל להימנע מייאוש.
ש: יש איזה משפט של נחמן שאומר אין ייאוש בעולם כלל.

אליעד: אתה שמעת אותו אומר את זה?

ש: לא אבל יש ציטוטים בכל מקום.

אליעד: של מה?

ש: אין ייאוש בעולם כלל.

אליעד: זה ציטוט שלו?

ש: אני חושב שכן.

אליעד: אתה בדקת שהציטוט נכון?

ש: זהו שהוא אבסורדי.

אליעד: כל מה שבאתי להגיד היית צריך להגיד אז אם הוא אבסורדי אז לא הגיוני שזה שלו.

ש: לא עזוב זה לא משנה.

אליעד: אז למה אתה אומר שזה אומר רבי נחמן, כל מה שבאתי להגיד היית צריך להגיד יש משפט בשם רבי נחמן לא של רבי נחמן כי אתה לא יודע אם הוא אמר את זה או לא, הלאה.

ש: עכשיו אם אין ייאוש בעולם כלל אז מה זה בעצם ייאוש?

אליעד: אין שום יאוש בעולם כלל, רבי נחמן אמר "אל תייאשו את עצמכם כי אין שום ייאוש בעולם כלל".

ש: אז מאיפה הייאוש בא?

אליעד: אוקי מה זה אומר מאיפה הוא בא באמת אם אין יאוש אז מה ההפך של ייאוש?

ש: תקווה.

אליעד: תקשיב אתה הכל התחיל מזה שאתה לא הבנת את המשפט המקורי ומזה הכל השתבש, הבנת?

ש: יכול להיות.

אליעד: בוא נדגים לך בליקוטי מוהר"ן, תקשיב רגע חלק ב' אות קי"ב בא נראה, בוא אני אקרא לך מהספר נראה מה כתוב לא אז זה לא כתוב פה אתה רואה למרות שכתוב פה ק' י"ב ולא כתוב פה, בכל מקרה לפי מה שאני זוכר אז רבי נחמן אמר "אל תייאשו את עצמכם כי אין שום ייאוש בעולם כלל" בסדר זה מה שהוא אמר. עכשיו מה האמת אם לא היה שום יאוש אז למה הוא צריך להגיד אין שום ייאוש, נכון אז זה עוד יותר שאלה מה האמת מה ההסבר תנסה למצוא הסבר, אולי כשהוא אמר אין שום יאוש הוא התכוון להגיד אין שום סיבה להתייאש או שום יאוש הוא לא באמת אמיתי או משהו כזה יכול להיות שזה הוא התכוון.

ש: אוקי אז יש ייאוש.

אליעד: תראה אם לא היה יאוש לא היה צריך להגיד אין ייאוש די ברור כאילו אין ייאוש אז למה אתה אומר לי שאין ייאוש למה הוא לא מראה להם פילים ורודים כי אין פילים ורודים למה להגיד אין פילים ורודים נכון?

ש: אוקי למה באמת הוא אמר את זה?

אליעד: טוב בוא אני אסביר למה הוא התכוון או למה אפשר לפרש שהוא התכוון וזה יהיה הגיוני מה זה ייאוש, ייאוש זה כשבן אדם יש לו רצון והוא לא מצליח להשיג את הרצון ואז יש לו ספק האם להתייאש מזה או האם לא להתייאש מזה אז רבי נחמן אומר "אל תתייאש כי אין שום יאוש בעולם כלל". עכשיו למה אין שום יאוש בעולם כלל קודם כל כי מהיבט מסוים אם אתה באמת תרצה את תשיג את כל מה שתרצה ולכן אין שום יאוש בעולם כלל כי אם מישהו מתייאש הוא אומר "למה אתה מתייאש" הוא אומר "כי אני רוצה משהו ואני לא משיג אותו", יאוש פירושו יאוש מרצון, נכון?

ש: עניין.

אליעד: ויש לך רצון בדיוק, שיש לך כאילו איזה רצון שאתה לא מצליח להשיג אותו ואז אתה מתייאש מלהשיג את הרצון. אם אין לך רצון יכול להיות לך ייאוש?

ש: לא.

אליעד: לא אם יש לך רצון ממומש שייך להגיד יאוש לגבי רצון שמתממש לא, מתי שייך ייאוש אם יש לך רצון שלא מתממש עכשיו מה קורה במצב שיש לך רצון שלא מתממש אז אתה יכול להרגיש מזה רע אתה יכול להגיד אני אוותר על הרצון, אתה יכול להתייאש מזה שתשיג את הרצון. אוקי עכשיו רבי נחמן אומר "אין שום ייאוש" בכמה מובנים קודם כל אין שום יאוש בעולם כלל כי מצד האמת אם אתה באמת תרצה להשיג את מה שתרצה אתה תוכל לא משנה אם תרצה אתה תשיג שזה מה שהסברנו הרבה פעמים אם אתה תגיע למצב שאתה רק את זה אז אתה כבר תשיג את זה, בסדר?

ש: ואם אתה מתייאש זה אומר שלא רצית את זה באמת.

אליעד: אז אתה לא באמת רוצה את זה בלב שלם עכשיו זה 1. עכשיו 2. כשרבי נחמן אמר "אין שום ייאוש" כאילו בן אדם מתייאש כשרבי נחמן אומר לו "למה אתה מתייאש" הוא אומר "כי אני לא יכול להשיג את המטרה שלי" ואז רבי נחמן כאילו אומר לו "תקשיב איזה מטרה אתה לא יכול להשיג" הוא אומר "אני לא יכול להשיג את הבחורה " נגיד אז הוא אומר לו "ואתה מתייאש מזה" הוא אומר "כן לא יכול להשיג ואומרים לו "ולמה אתה רוצה את הבחורה" ואם אתה תעשה "למה, למה" אתה תראה שאת מה שאתה באמת רוצה אתה יכול להשיג אז למה אתה מתייאש הוא אומר "אני מתייאש אין לי סיכוי להשיג את מה שאני רוצה", "אתה בכלל לא רוצה את זה אז מה אתה מתייאש, אתה רוצה משהו אחר בכלל".

בכל מקרה כשרבי נחמן אמר "אין שום ייאוש" הכוונה היא שבן אדם נמצא בתופעה של יאוש רבי נחמן אמר כאילו אין שום הצדקה לייאוש אתה לא באמת אמור להיות בייאוש, אל תתייאש כי אתה לא אמור להיות בייאוש אתה יכול להתגבר על זה כי זה לא באמת מחויב כי אתה לא באמת חייב לרצות את זה כי אם אתה באמת תרצה את זה אתה תשיג את זה.

ש: אז למה אנשים באמת מתייאשים?

אליעד: כי הם חושבים שיש להם רצון שמוגדר מחויב והם חושבים שמחויב שהם לא יוכלו להשיג אותו, הבנת כי הם חושבים שיש להם רצון מוגדר מחויב אם לא היה להם שום רצון מוגדר מחויב לא שייך ייאוש, אם אין לך רצון מוגדר ספציפי שאתה רוצה אז לא שייך להתייאש, נכון יפה אז אם יש לך רצון ספציפי שאתה רוצה ואתה חושב שאתה חייב להשיג אותו ואתה חושב שבטוח שלא תשיג אותו אז אתה מתייאש נכון זהו.

עכשיו כשרבי נחמן אמר "אין שום ייאוש בעולם כלל" הוא התכוון לעוד דבר רבי נחמן התכוון לזה שכל אחד, יש לזה עוד משמעות נוספת שהיא כלולה בקודמים אבל זה בעוד היבט שכל אחד שמחפש את עצמו יש שלב שהוא מגיע אליו שבו הוא רוצה משהו שהוא בלתי אפשרי להשיג, כאילו אם אתה תבדוק מה אתה באמת רוצה בסופו של דבר אתה תגלה שאתה רוצה דבר והיפוכו כי אתה לא יכול לרצות את אחד מהצדדים כי בכל אחד מהם יש חיסרון, אתה הבנת מה אמרתי עכשיו מה הבנת?

ש: שבכל אחד יש חיסרון.

אליעד: ולכן אם אתה תבדוק מה אתה באמת רוצה מה אתה תגלה?

ש: שאתה רוצה גם את ההפך.

אליעד: נגיד שבן אדם יושב עם עצמו ושואל את עצמו "טוב מה אני רוצה" הוא יראה שהוא לא מצליח "מה אני רוצה" ברמה של מה אני רוצה שאם יהיה לי אותו אני אהיה מרוצה במאה אחוז והוא יראה שאין דבר כזה, למה אין דבר כזה כי בכל דבר יש חיסרון ואז הוא שואל "טוב מה אני רוצה אז אני רוצה את היתרונות של כל הצדדים בבת אחת" אבל אתה לא יכול לקבל את היתרון של הדרום ושל הצפון בבת אחת אבל זה מה שאתה רוצה.

עכשיו אם אתה תגלה יום אחד שמה שאתה רוצה הוא דבר והיפוכו אז אתה יכול להתייאש להגיד "הלך עלי כי גיליתי שמה שאני רוצה זה הדבר היחיד שאי אפשר להשיג אותו" ורבי נחמן מחדש לך "אל תתייאש כי גם את זה אפשר להשיג", למה גם את זה אפשר להשיג בדיוק כמו מה שאמרתי קודם מאותן שתי סיבות, קודם כל כי לא בטוח שאתה רוצה את זה בכלל כי לא בטוח שיש הבדל בין "יש לאין" ודבר שני כי אם אתה באמת תרצה את זה ברצון אין סופי אתה תשיג גם את זה למרות שזה דבר והיפוכו זה הכל. טוב את ההיבט הזה הבנו אותו?

ש: אם אתה יכול רק לחדד כאילו ענית לי על מה שרציתי לשאול אבל כאילו שאני לא באמת יודע מה אני רוצה אבל אמרת שבן אדם רוצה דבר והיפוכו.

אליעד: בנפרד, טוב.
איך להתגבר להשיג מטרות מה הוא רוצה רצונות איך משחררים מישהו מהלב אהבה תקווה לא יודע מה אני רוצה השקעה מציאות אמיתית יש מאין אושר איך לא להתייאש אין דבר העומד בפני הרצון אכזבה אכזבות אסור אסור להתייאש הרצון ויתור יאוש ייאוש לא להתייאש להתייאש לוותר למה אסור להתייאש למה יש יאוש למה לא להתייאש מה זה יאוש ממה נובע ממה נובע יאושר רצון תקווה
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד למה אנשים רוצים דווקא את מה שאסור להם? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים רוצים לעשות דברים לא בגלל תועלת ממשית, אלא דווקא בגלל התחושה שאסור להם. לדוגמה, יכול להיות אדם שנוסע באור אדום ברמזור, לא כי הוא חושב שזה בטוח או טוב, אלא כי הוא מרגיש צורך להוכיח לעצמו שלא יגבילו ... את זה מעוררת בו דחף דווקא לפעול נגד האיסור. מדוע אנשים עושים את ההפך ממה שאומרים להם? כאשר אדם מרגיש שאסור לו לעשות משהו, מתעורר אצלו דחף פנימי להתנגד לאיסור הזה. הוא רוצה להוכיח לעצמו שהוא לא מוגבל ושלא יגידו לו מה לעשות. לדוגמה, אדם שרוצה ... לו שזה בסדר לבגוד, ייתכן שלא היה לו עניין בכך. מה שמניע אותו הוא לא המעשה עצמו, אלא המחשבה שיש דבר שאסור לעשות, ולכן הוא צריך להוכיח לעצמו שמותר. איך אפשר לטפל בתחושת האיסור הפנימית? אליעד כהן מפרט את שיטת הטיפול באנשים שהדחף שלהם נובע ... טיפול בשני רבדים מרכזיים: הראשון הוא להסביר לאדם שאין באמת איסורים מוחלטים. לדוגמה, אם מישהו חושב שאסור לו לפגוע בבריאותו, הוא צריך להרגיש שבעצם מותר לו לפגוע בעצמו. ההכרה הפנימית הזו, שמותר לו, מפחיתה את הדחף לעשות דווקא דברים שפוגעים ... לעצמו את החופש שלו נגד האיסור. השני הוא להסביר לאדם שזה בסדר להרגיש מוגבל, כלומר, שמותר לו להרגיש גם שאסור לו. אם האדם יהיה מסוגל לקבל את התחושה שמותר לו להרגיש מוגבל, אז הוא לא יצטרך להתנגד לתחושת המגבלה ולהוכיח לעצמו את ההפך. זהו למעשה תהליך של פירוק הנחות היסוד: מחד, אסור לי להרגיש מוגבל, ומאידך אני חייב להוכיח שמותר לי. כשאדם מפסיק להרגיש שחייב להוכיח את ההפך, הוא כבר לא צריך לפעול נגד האיסור. מה קורה ... הפתרון הוא לאזן בין שתי הגישות: לאפשר לעצמו להרגיש שהכל מותר לו, וגם לקבל את התחושה שלפעמים יש דברים שאסורים לו, בלי להילחם בכך. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? למה אנשים עושים דברים אסורים? מה עושים עם דחף לבגוד? האם אפשר להשתחרר מתחושת האיסור? איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים פוגעים בעצמם? מהי הכחשה רגשית? עכשיו ... כי...? ש: כי משהו. אליעד: לא זה סיבה למה בא לו לעשות את המשהו הוא רוצה לעשות את המשהו כי הוא חושב שאסור לו לעשות אותו. ש: שאסור לו? אליעד: כן עוד פעם יש אנשים שהם רוצים לעשות, עוד פעם יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות משהו הוא אומר כי אז אני ... אדם רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות את זה חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת בסופו של דבר. אליעד: לא ברור כי הוא נגיד מרגיש רע מזה שהוא לא יכול לעשות מה שבא לו יש לו כאילו התניה במוח אם אסור לך תעשה. ש: אתה שואל למה זה קורה? אליעד: עוד לא שאלתי רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: עכשיו עוד פעם יש מצב יכול להיות מצב של בן אדם ... לך אז הוא אומר תקשיב זה לא נותן לי כלום חוץ מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? אליעד: טוב כי לפעמים הבן אדם כבר מתחיל ... את זה היית רוצה לעשות את זה? הוא אומר לא הייתי רוצה זאת אומרת שהוא רוצה לעשות את זה רק כי אמרו לו אסור וזה מציק לו המחשבה שאסור לו לעשות, עוד פעם זה כמו מים גנובים ימתקו זאת אומרת הוא רוצה לעשות את הדבר כי אמרו לו שאסור אני אומר לו תקשיב ואם לא היה אסור לעשות את זה היית רוצה לעשות? הוא אומר לא לא הייתי אין לי בזה זה לא נותן לי כלום זאת אומרת שהוא בעצם מבין שהוא הולך לעשות משהו שהוא לא ... אחד יכול להיות שהוא בכלל לא רוצה לעשות אותו אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת מחרפנת אותו והוא אומר אני חייב לעשות את זה נגיד לדוגמה אנשים נגיד שעושים דברים מסוכנים אומרים לו כאילו אם היה מותר היית עושה את זה הוא אומר לא אבל בגלל שאסור הסיבה לעשות, כאילו זה מביא לו נזק גורם לו נזק נגיד אבל המחשבה שאסור לו היא משגעת עושה לו מאוד רע ובגלל זה הוא רוצה לעשות את זה. אז איך אפשר להתמודד עם כזה מצב איך אפשר לצאת ממצב כזה חוץ מאשר לך תעשה את זה? ש: צריך לגרום לו להרגיש שמותר לו לעשות הכל. אליעד: אבל אסור לך לעשות את זה מה זאת אומרת? ש: צריך להפוך לו את ההתניה בראש. אליעד: בוא ניתן דוגמה נגיד מישהו נגיד רוצה לרצוח מישהו אומרים לו למה אתה ... מהרבה סיבות, אז למה אתה שוקל לרצוח מישהו? אז הוא אומר תראה הסיבה היחידה היא כי אני יודע שיש טאבו שאסור לרצוח לכן אני רוצה לרצוח כדי להוכיח לעצמי שאני לא מקשיב לחוקי החברה, נגיד בא ניקח משהו אחר בן אדם נוסע באדום למה אתה נוסע באדום מה ... מבחינתי מעדיף לא לנסוע באדום אני מבין שזה מסוכן לי לנסוע באדום אבל אני נוסע באדום כי המוח אומר לי אסור לך לנסוע באדום ואז הוא אומר מה הם יגידו לי איך לנסוע לא מקבל את זה לכן אני נוסע באדום. אז זאת אומרת הוא אומר תראה אם היה מותר לנסוע ... מותר לך אם אתה רוצה הוא אומר טוב אז ההיגיון שלי אומר יש אדום למה שאני אסע זה מסוכן לי ובגלל שאמרו לי אסור לי לנסוע באדום ואם תיסע תחטוף דוח זה וזה אז הוא אומר אין עכשיו אני חייב לנסוע באדום כי אני לא מוכן להרגיש רע מהמחשבה שאומרת לי ש
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
... ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת ... בהם. רעיון זה הוא היסוד לאמונה שמאחורי המזוזה - המזוזה אמורה להגן מפני אסונות ומחלות, בדיוק כפי שקרה במצרים. למה אסור היה לנשק מזוזה בזמן מגפת הקורונה? אליעד מציג בצורה משעשעת ואירונית את האיסור שהוטל על נשיקת המזוזה עקב מגפת הקורונה. מצד ... שהפרדוקס מעורר שאלות עמוקות לגבי האמונה באלוהים, וכיצד אדם שמאמין באמת יכול לחשוש שמא המזוזה תהפוך לסכנה. מדוע אסור היה להתפלל בכותל המערבי בזמן קורונה אם הכל בידי אלוהים? אליעד מעלה נקודה נוספת באותו הקשר - האיסור להתפלל בכותל המערבי עקב ... האם האמונה של האדם היא מלאה ואמיתית, או שהיא מתפוררת בשעת מבחן כמו במגפת הקורונה? האם מזוזה באמת שומרת ממחלות? למה אסור לנשק מזוזה בקורונה? האם תפילה בכותל יכולה לגרום להידבקות? מה הקשר בין מזוזה למכת בכורות? האם אלוהים מגן עלינו מפני מגיפות? ...
מותר או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, גם רק, רק או גם
... או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, ... שבו יש שני גורמים היוצרים תוצאה אחת, כאשר אחד מהגורמים מותר בשימוש והשני אסור. בשיעור, אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של מצב הלכתי זה, ומבהיר כיצד ההלכה מתייחסת למצבים שבהם תוצאה או פעולה נוצרה גם מגורם מותר וגם מגורם אסור. ההסבר מתבסס על דוגמה מעולם התערובות ההלכתיות, כמו שימוש בשמרים מתרומה אסורה ובשמרים רגילים מותרים ליצירת מוצר חדש. מדוע חשוב לדעת האם הגורם הוא רק או גם אסור? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית היא האם הדבר שנוצר נחשב לאסור רק בגלל הגורם האסור או שהוא הופך למותר כיוון שמעורב בו גם גורם מותר. ההלכה עוסקת בהבחנה בין מצב שבו יש רק גורם אסור לבין מצב שבו יש שילוב של גורם אסור וגורם מותר. כלומר, אם התוצאה מושפעת רק מגורם אסור, התוצאה תהיה אסורה. אולם, אם יש גם גורם היתר וגם גורם איסור, אזי לדעת חלק מהפוסקים, התוצאה מותרת, שכן לא ... מחמץ רגיל של חולין (היתר), נוצרת השאלה אם המוצר הסופי מותר בשימוש או שהוא אסור כיוון שהיה מעורב בתהליך חומר אסור. דוגמה זו מבהירה את העיקרון של זה וזה גורם באופן מוחשי: יש שני מקורות לחומר, אחד אסור ואחד מותר, והשאלה היא כיצד נקבע הסטטוס של התוצאה. איך מחליטים האם תוצאה שנוצרה מזה וזה גורם מותרת או אסורה? אליעד מתאר שני כיוונים בפסיקה ההלכתית בעניין זה: ישנן דעות שאומרות כי כאשר יש זה וזה ... המוצר הוא היתר, התוצאה תהיה מותרת, ואם הגורם האחרון הוא איסור, התוצאה תהיה אסורה. יש דעות אחרות שקובעות שאין חשיבות לסדר הגורמים אלא לעצם העובדה שיש גם גורם מותר. ... שההיגיון שעומד מאחורי הדעה המתירה הוא שכאשר התוצר אינו תלוי לחלוטין בגורם האסור, אלא מתקיים גם על ידי היתר, ההלכה מתירה את השימוש בתערובת. הרעיון הוא שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן התוצאה איננה אסורה. האם ניתן להחמיר במקרה של זה וזה גורם? לדברי אליעד, למרות שההלכה הכללית היא שתערובת ... של מושגי ההלכה השונים. מה זה זה וזה גורם? תערובת איסור והיתר בהלכה מותר או אסור בהלכה? האם ההלכה מתירה תערובת איסור והיתר? איך מחליטים בתערובת של היתר ואיסור? ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... מתמקד דווקא בפעולה תרביץ ואכול מהרצפה, מה שגורם לו לבצע את הפעולה האסורה. הבעיות בטענה זו: דוגמה חלקית ולא כללית: המומחה הביא דוגמה שבה הוא אמר אל תסתכלו על האצבע שלי, ואז הדגים איך אנשים מסתכלים על האצבע שלו ... היטב. אם המוח לא היה מבין שלילה, אז כיצד אנשים יודעים שגניבה ורצח אסורים? מה אפשר ללמוד מהניתוח? הדוגמאות שהבאנו מראות כיצד ניתן לבצע מניפולציות באמצעות שפה וניסוחים מתוחכמים. עם זאת, יש מספר דברים חשובים ... רואה שהוא לא מאמין במה שהוא אומר. נגיד הוא אומר אנחנו אומרים שלאירן אסור שיהיה נשק גרעיני, מה זה אנחנו אומרים? למה מישהו יכול להגיד אחרת? מה זה אנחנו אומרים. אסור, לא, ברגע נגיד שמישהו אומר לך טענה ואתה רוצה לשלול אותה אף פעם אל תדבר באופן סובייקטיבי. אף פעם אל תגיד אני אומר ש... או אנחנו אומרים ... אומר, נגיד שנשיא ארהב אומר אנחנו אומרים שלא צריך ללחוץ על האיראנים. אסור למתנגד להגיד אנחנו אומרים שצריך ללחוץ על האיראנים. לא אנחנו, המלה אנחנו למחוק. צריך ללחוץ על האיראנים, אסור שלאיראנים יהיה נשק גרעיני. גם להגיד את המילה אסור, אפילו להגיד אסור שיהיה להם נשק גרעיני גם זה חלש. מה זה אסור? למה אפשר להגיד שמותר? לא יהיה להם נשק גרעיני. מה זה אסור מי אמר שאסור? אסור, אני אעשה ההפוך. לא לא, זה לא אסור ומותר, לא יהיה להם או אנחנו נגרום לכך שלא יהיה להם. זה לא אסור כי אסור אתה צריך להאמין שאתה צריך לעשות משהו כדי לכפות את האסור. הוא אומר לך אסור לעשות משהו ועכשיו אני צריך לעמוד באיסור. ולכן צריך להפציץ אותו כדי שלא יהיה לו נשק גרעיני. אז במקום להגיד אסור שיהיה לו תגיד צריך למנוע ממנו כי הרי האסור מנסה לגרום לך לחשוב שצריך לעשות משהו. אז תגיד אתה צריך למה אתה נתקע לי באסור. הרי מה אתה רוצה למה אתה אומר אסור? כדי לגרום לו לעשות פעולה. אז תגיד לו מה הפעולה שהוא צריך לעשות במקום להגיד לו את האסור. אל תטיל ספק, למה? כי הוא בעצמו לא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון. ש: אבל מה היתרון בלהגיד שאסור? אליעד: כי הוא יגיד אם יהיה מעניין מה שתגיד לי מה לעשות אז תמיד אתה לוקח צעד אחד אחורה או כדי לשכנע אותו למה הוא צריך לפעול. אבל אז אתה ... פחות טוב. ש: זה יכול להלחיץ. אליעד: אז תגיד את זה בצורה לא מלחיצה, אסור לך להזכיר בשום פנים ואופן את הספק, בשום פנים ואופן. ש: אני חושבת שהוא ניסה להגיד. אליעד: להגיד אל תסגור איתי את העסקה אתה בעצם דוחף לו גם ... סיכון, אז ברמה העקרונית אתה כן צריך להגיד לו צריך לעשות ככה וככה או אסור לעשות ככה וככה את מה שאתה לא רוצה שהוא יעשה, כי אתה אומר אני באופן הסתברותי חושב שבעוד X זמן הוא לא יעשה את זה אם היום אני אגיד לו ככה. ... זה יותר מחויב שהוא יעשה אבל מצד שני יש מצב שהוא לא יעשה. אם אתה אומר אסור לך לעשות ההפך בכלל שנתת הלגיטימציה של ההפך, שבעצם אומר שהזכרת את ההפך. ולכן צריך לבדוק עד כמה אני חושב שהמציאות הנוכחית תואמת את מה שאני ... הילד אוכל ואז אתה אומר לו. ואם אתה שותק או אומר לו תאכל, או אומר לו אסור לך לסיים את האוכל מאוחר מדי איך כל אחד משפיע אחרת. לכאורה אמרת את אותו דבר. הוא כבר אוכל, אמרתי לו תאכל, איך יכול להיות שאמרתי לו תאכל ...
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן!
... התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים אסור להיות זקן! כי האדם, חי בתחושת שעמום ובית הקברות, של העולם הזה של הנפרדות. כי מהות הדברים, לא משתנה לעולם. ורק הצורות ... במהותם, לא משתנים לעולם. ומי שרוצה לחוות התחדשות, אסור לו להיות זקן. כי הסבל של האדם נובע, רק משום שהוא זקן. והכוונה היא, שהאדם, נדמה לו שהאני שלו, קיים כרגע כהמשך של הרגע ... אלוהים וכולי, מי שרוצה לזכות לכל זה, עליו לדעת, שאסור לו להיות זקן. והכוונה היא, שאסור לאדם לעשות שום דבר בעולם, מתוך הרגל. ולא משנה מהו ההרגל, אסור לעשות שום דבר בעולם מתוך הרגל. אלא, אם אכן נכון לעשות את הדבר הזה ברגע הזה, אז יש לעשות את הדבר ברגע הזה, ואם לא, אז לא. אבל אסור לאדם באיסור חמור, לעשות את מעשיו, מתוך הרגל כלשהו. ואפילו הרגל מחשבתי, אסור . כי אסור לאדם להיצמד לשום דבר, שהוא אינו אמת מוחלטת. ועל האדם לברר היטב היטב, האם האמונות והמחשבות שלו, האם הן אכן אמת מוחלטת ... וכיוב שאלות וחקירות, שחוקרות את עומק המציאות. ואסור לאדם לנוח ולשקוט, כל זמן שהוא יכול להמשיך לשאול. דהיינו, שבכל פעם שהאדם מקבל תשובה כלשהי לשאלה כלשהי, האדם מוכרח להמשיך ... מוכרח לערער ולעקור את התשובה שהוא קיבל ומצא. ואסור לאדם באיסור חמור, לקבל שום תשובה שהיא, גם אם היא נראית לו כאמיתית ביותר. כי כל התשובות כולן, הן כולן שקר!, בייחס לאמת ... שהוא אינו מחויב, ולכן הוא לא אמת מוחלטת. ולכן אסור לאדם באיסור חמור, לעצור את השאלות שלו, כאשר הוא מגיע לתשובה כלשהי. ועל האדם להמשיך לשאול ולשאול ולשאול, ולנסות להפריך ...
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים
... בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ... בשר וחלב? מכילה בתוכה הנחת יסוד, שלפיה קיים היגיון מאחורי המצוות. עצם השאלה מניחה כי התורה היא חכמה, שיש משמעות למצוות, ושקיימת סיבה עמוקה לכך שאסור לאכול בשר וחלב יחד. אליעד מצביע על כך שברגע שאנחנו שואלים למה? ... לראות אותה כחכמה עמוקה שאלוהים נתן לאדם מתוך היגיון מסוים. אם אדם בוחר להאמין בתורה ולשמור מצוות, הוא מקבל עליו סדר מוגדר ומסוים של חוקים - מותר ואסור. סדר זה מעניק משמעות לחיים, אך בו בזמן גם מגביל את האדם, כי ... לפעול כרצונו אלא רק במסגרת מה שהמצווה מתירה. לדבריו של אליעד, הקושי לשמור על מצוות נובע מכך שאדם מרגיש שהתורה מצמצמת אותו, ואומרת לו: זה מותר, וזה אסור. הצמצום הזה מקשה על האדם להתחבר לאלוהים בדרך ספונטנית ואמיתית, ... לאפשר לאדם לפתח חיבור אמיתי וישיר לאלוהים, התורה עלולה להסיט את האדם מחיבור אותנטי, וליצור מחיצה בין האדם לאלוהים, כאשר האדם עסוק בשאלות של מותר ואסור, במקום לבדוק את רצונו האמיתי והפנימי. לדעת אליעד, לפעמים דווקא ... ליבו, הוא הדרך האמיתית להתחבר לאלוהים, ואילו המצוות הן לפעמים מגבלה שמרחיקה את האדם מהאלוהות הפנימית. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו התורה אומרת לאדם אסור לך ללכת אחרי הרצון שלך, וכך האדם מתנתק מהאמת הפנימית שלו וממלא ... ולא מתוך רצון אמיתי להתחבר לאלוהים. אליעד מציע לבדוק, להבין ולחקור את האמת באופן אישי, ולא לקבל את המצוות מתוך ציות עיוור או פחד. לסיכום, למה באמת אסור לאכול בשר וחלב? בשורה התחתונה, אליעד מציין כי אף שהשאלה ... למה מצווה מסוימת קיימת, אלא להבין מה הגישה הכללית של האדם כלפי התורה והמצוות, ולבדוק האם הוא באמת מתחבר אליהן או רק ממלא אותן כי כך אמרו לו. למה אסור לאכול בשר וחלב? האם התורה היא חכמה אלוהית? מהו ההימור של פסקל? ...
להתפשר. לוותר. מהו הצד החיובי שבלא להתפשר ולא לוותר?
... הצד החיובי שבלא להתפשר הוא הרצון להגיע אל השלמות. על מה לוותר ולהתפשר ועל מה לא? על המהות אסור לוותר ואסור להתפשר. על המעטפת והצורה החיצונית אסור להתעקש אלא צריך לוותר ולהתעלם. מהות = עיקר = לא ... הכל. להתעקש על המהות של הכל. לא על המעטפת החיצונית. על רצון חיצוני אפשר להתפשר. על רצון פנימי אסור להתפשר. רצון חיצוני = רצון סופי לכך שהמציאות תהיה ... האם המחשבה היא אמיתית באמת או לא. כאשר המחשבה הופכת לאמיתית באמת = אושר = שלמות. דברים שעליהם אסור להתפשר: אסור להתפשר על לדעת הכל ולהבין הכל = צריך להבין את הכל. אסור להתפשר על חוסר וודאות = צריך להגיע לוודאות ולא לחיות מתוך ספקות. אסור להתפשר על טוב מזויף = צריך להתעקש ולהגיע לטוב אמיתי. אסור להתפשר על הרגשה לא טובה = צריך להתעקש עד שמגיעים להרגשה טובה באמת. אסור להתפשר על תחושה של חסר = להגיע לתחושה של שלמות שבה לא חסר דבר. אסור להתפשר על אי ידיעת האמת = צריך לחפש, למצוא ולדעת את האמת המלאה כולה עד הסוף. אסור להתפשר על חיים בינוניים = צריך להגיע אל חיים מלאים ומאושרים. אסור להתפשר על אי מימוש הפוטנציאל האישי = צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי מכוח אל הפועל. אסור להתפשר על שום תחושה טובה שאפשר להרגיש = צריך להרגיש כל תחושה טובה שאפשר להרגיש. אסור להתפשר על שום חלום = צריך להגשים את כל החלומות. זה אפשרי להגשים את המהות הטובה של כל החלומות. צריך רק לדעת איך. אסור להתפשר על השלמות = צריך להגיע אל השלמות שבה הכל טוב ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות בלבד, ללא ... של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה צריך לעשות ... כמו חמורים? החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל הזמן ... החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת ... את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של מותר או אסור, אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? מה ההיגיון שלך ... השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה ... ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים ... להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך ... של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך לעשות הורה כאשר ... הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה? וזה חמור למה חמור כי החמור מה מעניין אותו מה לעשות לעשות לא ... מותר לעשות את הדבר הזה? במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה? תגיד לו רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ככה למה אתה חושב ... הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא עשה ובמה הוא ...
ידיעות - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח?
... - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח? ידיעות. ידיעה. שכחה. זיכרון. פילוסופיה. את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח? תשובה: על האדם לזכור ולא לשכוח ...
המשיח - אשליית המשיח - והחיוב ש*לא* לצפות לבואו - למה *אסור* לחכות לביאת המשיח?
... - אשליית המשיח - והחיוב שלא לצפות לבואו - למה אסור לחכות לביאת המשיח? ובו יתבאר הטעות של ביאת המשיח, ולמה אסור לאדם לחכות לביאת המשיח? כי הציפייה של האדם למשיח, היא שורש כל הרע שיש בעולם. כי המשיח מייצג את הציפייה של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש? אין דבר העומד בפני הרצון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אסור, איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אסור, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, מאמן אישי קריירה, ייעוץ אישי מומלץ בתחום אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 05:15:08 - wesi1