אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אסור ✔יאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:11יאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש? אין דבר העומד בפני הרצון
מה המשמעות האמיתית של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל"?

אליעד כהן מסביר את המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל", ומבהיר כי המשמעות העמוקה שלו היא שאדם לעולם לא אמור להרגיש מיואש משום דבר, כי אם הוא באמת רוצה משהו בצורה שלמה ומוחלטת, הוא בהכרח ישיג אותו. לפי אליעד, רבי נחמן התכוון להדגיש שייאוש איננו מצב אובייקטיבי הכרחי אלא נובע מחוסר שלמות הרצון או מאמונה מוגבלת ביכולת להשיג את הרצוי.

לדוגמה, אדם שרוצה להשיג משהו מסוים כמו הצלחה כלכלית, זוגיות, או כל דבר אחר, ונתקל בקושי להשיג אותו, עלול להרגיש ייאוש. הייאוש נובע מהאמונה שהרצון שלו בלתי אפשרי להשגה, אבל אליעד מסביר כי אם אותו אדם היה רוצה את הדבר באמת ובשלמות, הוא היה מוצא דרך להשיג אותו. הוא מדגיש שאם הרצון של האדם אינו ממומש, זה יכול להצביע על כך שהרצון אינו אמיתי ושלם, ולכן האדם מתייאש.

למה באמת אנשים מתייאשים למרות שרבי נחמן אמר "אין ייאוש"?

אליעד מפרט שאנשים מתייאשים כאשר הם חושבים שיש להם רצון מאוד מוגדר שהם חייבים לממש, אך מאמינים שזה בלתי אפשרי. ברגע שאדם משוכנע שהוא חייב להשיג משהו מסוים בצורה מסוימת, ובמקביל מאמין שהוא לא יכול להשיג אותו, הוא נכנס למצב של ייאוש. אליעד מסביר שייאוש מתרחש רק כאשר יש רצון ספציפי שאינו ממומש. אם לאדם אין רצון כזה או שהרצון שלו כבר ממומש, הוא לעולם לא ירגיש ייאוש.

איך ניתן להתמודד עם ייאוש לפי רבי נחמן ואליעד כהן?

אליעד מציע תהליך מחשבתי עמוק שמטרתו לעזור לאדם להבין שאין הצדקה אמיתית לייאוש. הוא מסביר כי אדם שמרגיש מיואש בגלל רצון שלא מתממש, יכול לשאול את עצמו שאלות כמו "למה אני רוצה את הדבר הזה?" וכך להגיע לשורש הרצון. כשאדם מבצע תהליך של "למה, למה", הוא מגלה בדרך כלל שמה שהוא באמת רוצה זה משהו עמוק יותר, מופשט יותר, שאותו כן אפשר להשיג, ואז אין סיבה להתייאש.

לדוגמה, אם מישהו רוצה קשר זוגי עם אדם ספציפי אך לא מצליח להשיג זאת, הוא עלול להתייאש. אך אם הוא ישאל את עצמו למה הוא רוצה את הקשר, ייתכן שיגיע לתשובה עמוקה יותר, למשל שהוא רוצה אהבה, ביטחון או הערכה. את הדברים האלה הוא יכול להשיג בדרכים שונות, וכך הייאוש נעלם, כי אין סיבה ממשית להתייאש כאשר מה שאתה באמת רוצה אפשרי להשגה.

מה עושים כשמגלים שהרצון האמיתי הוא דבר והיפוכו?

אליעד מסביר שרבי נחמן התייחס למצב שבו אדם מגלה שהרצון שלו מכיל בתוכו גם את ההיפך מהרצון עצמו. למשל, אדם עשוי לרצות עושר אך באותו זמן לא לרצות את המחיר של העבודה הקשה והאובדן של הזמן הפנוי. במצב כזה האדם מגלה שרצונו הוא למעשה דבר והיפוכו, מה שעלול לגרום לייאוש, כי נראה שאין דרך להשיג זאת.

אך גם במקרה כזה, אליעד אומר שאין סיבה אמיתית לייאוש, כיוון שאם האדם באמת ירצה את הדבר ברצון מוחלט ושלם, הוא יוכל להשיג גם את מה שנראה בלתי אפשרי. הוא מדגיש כי מה שנראה בלתי אפשרי להשגה, בדרך כלל נובע מהתפיסה המוגבלת של האדם ולא ממציאות אובייקטיבית, ולכן גם הרצון לדבר והיפוכו הוא אפשרי להשגה, אם הרצון הוא שלם ואמיתי.

האם ייאוש מתרחש כשלא יודעים מה רוצים באמת?

אליעד מסביר שייאוש יכול להתרחש גם כאשר האדם אינו יודע מה הוא רוצה באמת. במצב שבו אדם שואל את עצמו "מה אני באמת רוצה?" ואינו מצליח לענות על כך בבירור, הוא יכול להרגיש תסכול וייאוש. התסכול מגיע מכך שהאדם מחפש משהו אך אינו בטוח מה הוא בדיוק מחפש. אליעד ממליץ שבמצבים כאלו יש לעצור ולחקור את הרצונות העמוקים יותר כדי להבין מה באמת חשוב ומה באמת רוצים, וכך להימנע מתחושת הייאוש.

לסיכום, מהי ההבנה המרכזית של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל"?

ההבנה המרכזית של המשפט היא שהייאוש אינו אמיתי אלא תוצאה של תפיסה מוגבלת של הרצון והיכולת. אליעד כהן מציע כי כל תחושת ייאוש היא אשליה שנובעת מכך שהאדם לא באמת יודע מה הוא רוצה, או שאינו רוצה את הדבר בצורה שלמה ומוחלטת. כאשר אדם מגיע להכרה שהוא יכול להשיג כל דבר שירצה באמת, ושאם הוא חוקר את רצונותיו לעומק הוא ימצא פתרונות אפשריים, תחושת הייאוש מתפוגגת לחלוטין.
מה המשמעות של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל"?

המשמעות של המשפט "אין שום ייאוש בעולם כלל" היא שאין סיבה להתייאש באמת משום דבר. רבי נחמן אמר את המשפט הזה כדי להדגיש כי כל דבר שאדם באמת רוצה, אם הוא רוצה אותו בצורה שלמה ומוחלטת, יכול להתממש. כלומר, אין שום דבר בעולם שמונע ממך להשיג את רצונך, כל עוד אתה באמת רוצה אותו. רבי נחמן אמר, "אל תייאשו את עצמכם כי אין שום ייאוש בעולם כלל, " כלומר, אם אתה באמת רוצה להשיג משהו, אפילו אם זה נראה בלתי אפשרי, אתה תוכל להשיג אותו בסופו של דבר.

מהו ייאוש ולמה הוא קורה?

הייאוש הוא מצב שבו אדם מרגיש שאין לו שום סיכוי להשיג את הרצון שלו. זה קורה כאשר יש לאדם רצון מסוים שהוא לא מצליח להשיג, ואז הוא מרגיש שאין שום סיכוי להשיג אותו. ייאוש יכול להיות תוצאה של תחושת אכזבה, תסכול או חוסר אמונה ביכולת להשיג את המטרה. רבי נחמן מציין שבמצבים כאלה אין סיבה להרגיש כך, כי אם באמת תרצה את מה שאתה רוצה בצורה אמיתית ושלמה, תוכל להשיג אותו.

איך רבי נחמן מתאר את הייאוש?

כאשר רבי נחמן אומר "אין שום ייאוש בעולם כלל", הוא לא מתכוון לכך שייאוש לא קיים. הוא מדבר על כך שייאוש הוא תוצאה של מראה חיצוני ולא של מציאות אמיתית. אם לא היה ייאוש, לא היה צורך בכלל לומר "אין שום ייאוש", כי אם לא היה ייאוש, לא הייתה סיבה לומר ש"לא ייאשו את עצמם". כך הוא בעצם מעורר את האדם להבין שאם הוא מתייאש, זה אומר שהוא לא באמת רוצה את המטרה שלו בצורה שלמה. אם היית רוצה את המטרה שלך באמת ובשלמות, היית משיג אותה.

מה ההסבר האמיתי מאחורי "אין שום ייאוש"? האם יש ייאוש בכלל?

לפי רבי נחמן, אם אתה באמת תרצה את מה שאתה רוצה, לא יהיה שום סיבה להתייאש. הייאוש בא כתוצאה מההנחה שאנחנו לא יכולים להשיג את מה שאנחנו רוצים. ברגע שאתה לא מצליח להשיג משהו, תתחיל להרגיש שאתה לא יכול להשיג אותו, ותכנס למצב של יאוש. אבל רבי נחמן אומר שהייאוש הוא לא משהו שנכפה עליך. אם אתה באמת רוצה את הדבר, אתה תוכל להשיג אותו. זו התשובה גם לשאלה אם יש ייאוש בכלל - הייאוש נובע ממקום שבו אתה לא באמת רוצה את הדבר או שאתה לא מוכן להשקיע את המאמץ הנדרש.

מהו התהליך הפנימי שמוביל לייאוש?

הייאוש קורה כשאנשים חושבים שהם לא יכולים להשיג את הרצון שלהם, כי הם לא מצליחים להשיג את מה שהם רוצים. כאשר אדם מחזיק בתפיסה שהוא לא יכול להשיג את המטרה שלו, הוא מרגיש אכזבה. למשל, אדם שרוצה להשיג מטרה מסוימת ולא מצליח עשוי להגיע למסקנה שאין לו סיכוי להצליח, מה שמוביל אותו לייאוש. רבי נחמן אומר שאין סיבה להתייאש, כי אם אתה באמת רוצה את המטרה שלך בלב שלם, תוכל להשיג אותה. הייאוש מתרחש בגלל שהאדם חושב שאין לו סיכוי להשיג את מה שהוא רוצה, אבל אם הרצון הוא שלם, אין ייאוש.

איך להימנע מייאוש כאשר הרצון שלי הוא דבר והיפוכו?

רבי נחמן מציין כי כאשר אדם באמת שואל את עצמו מה הוא רוצה, הוא מגלה שהוא למעשה רוצה את הדבר והיפוכו. כלומר, כל רצון כולל בתוכו גם את החיסרון של מה שיכול להיווצר אם הוא יתממש. לדוגמה, אם אדם רוצה להיות עשיר, הוא גם יכול לשאול את עצמו "ומה המחיר של להיות עשיר?" האם הוא מוכן להקריב את הזמן עם המשפחה? האם הוא מוכן לעבוד קשה מאוד? זהו מצב שבו הרצון שלך כולל גם את ההפך ממנו. מה שקורה כאן הוא שהאדם מגלה שהוא רוצה את כל היתרונות של כל הצדדים בבת אחת, אך כמובן שזה בלתי אפשרי. רבי נחמן מציין שאם אדם יגלה שהוא רוצה דבר והיפוכו, הוא יכול להתייאש ולומר "לא ניתן להשיג את זה, " אבל הוא מחדש את עצמו בכך שהוא אומר גם את ההפך אפשר להשיג, רק אם אתה באמת רוצה את זה בצורה שלמה.

מה המשמעות המעשית של "אין שום ייאוש"? איך זה קשור לחיים האישיים שלנו?

המשמעות המעשית של "אין שום ייאוש" היא שאם יש לך רצון אמיתי ושלם, אין סיבה שלא תוכל להשיג אותו. אם יש לך רצון חזק ולא מוגדר סתם, אז תמיד תוכל להתגבר על מכשולים ולהשיג את מטרותיך. מה שגורם לנו להרגיש ייאוש זה הנחת הדרך בה נוכל להשיג את רצוננו. אם תבין שאין דרך אחת אחת, ואם תסכים להסתכל על הרבה דרכים שונות להשגת הרצון שלך, תוכל להימנע מייאוש ולהשיג את מה שאתה באמת רוצה. חשוב להבין שייאוש נובע מהמחשבה שאתה חייב להשיג את דבר מסוים בדרך מסוימת ובזמן מסוים.

האם יש ייאוש אם אני לא יודע מה אני רוצה?

הייאוש יכול להתרחש גם כאשר אתה לא באמת יודע מה אתה רוצה. הרבה פעמים אנשים מחפשים משהו, אבל בעצם לא ברור להם מה זה. לדוגמה, אדם יכול לשאול את עצמו "מה אני באמת רוצה?" ולגלות שהוא לא באמת יודע. כל עוד אין לך הבהירות לגבי מה שאתה רוצה, תוכל להרגיש אובדן או תסכול, כי אתה לא באמת יודע מה אתה מחפש. אם תוכל להפסיק לחפש רק דבר אחד ולהתמקד במה שאתה באמת רוצה מתוך כל האפשרויות, תוכל להימנע מייאוש.
ש: יש איזה משפט של נחמן שאומר אין ייאוש בעולם כלל.

אליעד: אתה שמעת אותו אומר את זה?

ש: לא אבל יש ציטוטים בכל מקום.

אליעד: של מה?

ש: אין ייאוש בעולם כלל.

אליעד: זה ציטוט שלו?

ש: אני חושב שכן.

אליעד: אתה בדקת שהציטוט נכון?

ש: זהו שהוא אבסורדי.

אליעד: כל מה שבאתי להגיד היית צריך להגיד אז אם הוא אבסורדי אז לא הגיוני שזה שלו.

ש: לא עזוב זה לא משנה.

אליעד: אז למה אתה אומר שזה אומר רבי נחמן, כל מה שבאתי להגיד היית צריך להגיד יש משפט בשם רבי נחמן לא של רבי נחמן כי אתה לא יודע אם הוא אמר את זה או לא, הלאה.

ש: עכשיו אם אין ייאוש בעולם כלל אז מה זה בעצם ייאוש?

אליעד: אין שום יאוש בעולם כלל, רבי נחמן אמר "אל תייאשו את עצמכם כי אין שום ייאוש בעולם כלל".

ש: אז מאיפה הייאוש בא?

אליעד: אוקי מה זה אומר מאיפה הוא בא באמת אם אין יאוש אז מה ההפך של ייאוש?

ש: תקווה.

אליעד: תקשיב אתה הכל התחיל מזה שאתה לא הבנת את המשפט המקורי ומזה הכל השתבש, הבנת?

ש: יכול להיות.

אליעד: בוא נדגים לך בליקוטי מוהר"ן, תקשיב רגע חלק ב' אות קי"ב בא נראה, בוא אני אקרא לך מהספר נראה מה כתוב לא אז זה לא כתוב פה אתה רואה למרות שכתוב פה ק' י"ב ולא כתוב פה, בכל מקרה לפי מה שאני זוכר אז רבי נחמן אמר "אל תייאשו את עצמכם כי אין שום ייאוש בעולם כלל" בסדר זה מה שהוא אמר. עכשיו מה האמת אם לא היה שום יאוש אז למה הוא צריך להגיד אין שום ייאוש, נכון אז זה עוד יותר שאלה מה האמת מה ההסבר תנסה למצוא הסבר, אולי כשהוא אמר אין שום יאוש הוא התכוון להגיד אין שום סיבה להתייאש או שום יאוש הוא לא באמת אמיתי או משהו כזה יכול להיות שזה הוא התכוון.

ש: אוקי אז יש ייאוש.

אליעד: תראה אם לא היה יאוש לא היה צריך להגיד אין ייאוש די ברור כאילו אין ייאוש אז למה אתה אומר לי שאין ייאוש למה הוא לא מראה להם פילים ורודים כי אין פילים ורודים למה להגיד אין פילים ורודים נכון?

ש: אוקי למה באמת הוא אמר את זה?

אליעד: טוב בוא אני אסביר למה הוא התכוון או למה אפשר לפרש שהוא התכוון וזה יהיה הגיוני מה זה ייאוש, ייאוש זה כשבן אדם יש לו רצון והוא לא מצליח להשיג את הרצון ואז יש לו ספק האם להתייאש מזה או האם לא להתייאש מזה אז רבי נחמן אומר "אל תתייאש כי אין שום יאוש בעולם כלל". עכשיו למה אין שום יאוש בעולם כלל קודם כל כי מהיבט מסוים אם אתה באמת תרצה את תשיג את כל מה שתרצה ולכן אין שום יאוש בעולם כלל כי אם מישהו מתייאש הוא אומר "למה אתה מתייאש" הוא אומר "כי אני רוצה משהו ואני לא משיג אותו", יאוש פירושו יאוש מרצון, נכון?

ש: עניין.

אליעד: ויש לך רצון בדיוק, שיש לך כאילו איזה רצון שאתה לא מצליח להשיג אותו ואז אתה מתייאש מלהשיג את הרצון. אם אין לך רצון יכול להיות לך ייאוש?

ש: לא.

אליעד: לא אם יש לך רצון ממומש שייך להגיד יאוש לגבי רצון שמתממש לא, מתי שייך ייאוש אם יש לך רצון שלא מתממש עכשיו מה קורה במצב שיש לך רצון שלא מתממש אז אתה יכול להרגיש מזה רע אתה יכול להגיד אני אוותר על הרצון, אתה יכול להתייאש מזה שתשיג את הרצון. אוקי עכשיו רבי נחמן אומר "אין שום ייאוש" בכמה מובנים קודם כל אין שום יאוש בעולם כלל כי מצד האמת אם אתה באמת תרצה להשיג את מה שתרצה אתה תוכל לא משנה אם תרצה אתה תשיג שזה מה שהסברנו הרבה פעמים אם אתה תגיע למצב שאתה רק את זה אז אתה כבר תשיג את זה, בסדר?

ש: ואם אתה מתייאש זה אומר שלא רצית את זה באמת.

אליעד: אז אתה לא באמת רוצה את זה בלב שלם עכשיו זה 1. עכשיו 2. כשרבי נחמן אמר "אין שום ייאוש" כאילו בן אדם מתייאש כשרבי נחמן אומר לו "למה אתה מתייאש" הוא אומר "כי אני לא יכול להשיג את המטרה שלי" ואז רבי נחמן כאילו אומר לו "תקשיב איזה מטרה אתה לא יכול להשיג" הוא אומר "אני לא יכול להשיג את הבחורה " נגיד אז הוא אומר לו "ואתה מתייאש מזה" הוא אומר "כן לא יכול להשיג ואומרים לו "ולמה אתה רוצה את הבחורה" ואם אתה תעשה "למה, למה" אתה תראה שאת מה שאתה באמת רוצה אתה יכול להשיג אז למה אתה מתייאש הוא אומר "אני מתייאש אין לי סיכוי להשיג את מה שאני רוצה", "אתה בכלל לא רוצה את זה אז מה אתה מתייאש, אתה רוצה משהו אחר בכלל".

בכל מקרה כשרבי נחמן אמר "אין שום ייאוש" הכוונה היא שבן אדם נמצא בתופעה של יאוש רבי נחמן אמר כאילו אין שום הצדקה לייאוש אתה לא באמת אמור להיות בייאוש, אל תתייאש כי אתה לא אמור להיות בייאוש אתה יכול להתגבר על זה כי זה לא באמת מחויב כי אתה לא באמת חייב לרצות את זה כי אם אתה באמת תרצה את זה אתה תשיג את זה.

ש: אז למה אנשים באמת מתייאשים?

אליעד: כי הם חושבים שיש להם רצון שמוגדר מחויב והם חושבים שמחויב שהם לא יוכלו להשיג אותו, הבנת כי הם חושבים שיש להם רצון מוגדר מחויב אם לא היה להם שום רצון מוגדר מחויב לא שייך ייאוש, אם אין לך רצון מוגדר ספציפי שאתה רוצה אז לא שייך להתייאש, נכון יפה אז אם יש לך רצון ספציפי שאתה רוצה ואתה חושב שאתה חייב להשיג אותו ואתה חושב שבטוח שלא תשיג אותו אז אתה מתייאש נכון זהו.

עכשיו כשרבי נחמן אמר "אין שום ייאוש בעולם כלל" הוא התכוון לעוד דבר רבי נחמן התכוון לזה שכל אחד, יש לזה עוד משמעות נוספת שהיא כלולה בקודמים אבל זה בעוד היבט שכל אחד שמחפש את עצמו יש שלב שהוא מגיע אליו שבו הוא רוצה משהו שהוא בלתי אפשרי להשיג, כאילו אם אתה תבדוק מה אתה באמת רוצה בסופו של דבר אתה תגלה שאתה רוצה דבר והיפוכו כי אתה לא יכול לרצות את אחד מהצדדים כי בכל אחד מהם יש חיסרון, אתה הבנת מה אמרתי עכשיו מה הבנת?

ש: שבכל אחד יש חיסרון.

אליעד: ולכן אם אתה תבדוק מה אתה באמת רוצה מה אתה תגלה?

ש: שאתה רוצה גם את ההפך.

אליעד: נגיד שבן אדם יושב עם עצמו ושואל את עצמו "טוב מה אני רוצה" הוא יראה שהוא לא מצליח "מה אני רוצה" ברמה של מה אני רוצה שאם יהיה לי אותו אני אהיה מרוצה במאה אחוז והוא יראה שאין דבר כזה, למה אין דבר כזה כי בכל דבר יש חיסרון ואז הוא שואל "טוב מה אני רוצה אז אני רוצה את היתרונות של כל הצדדים בבת אחת" אבל אתה לא יכול לקבל את היתרון של הדרום ושל הצפון בבת אחת אבל זה מה שאתה רוצה.

עכשיו אם אתה תגלה יום אחד שמה שאתה רוצה הוא דבר והיפוכו אז אתה יכול להתייאש להגיד "הלך עלי כי גיליתי שמה שאני רוצה זה הדבר היחיד שאי אפשר להשיג אותו" ורבי נחמן מחדש לך "אל תתייאש כי גם את זה אפשר להשיג", למה גם את זה אפשר להשיג בדיוק כמו מה שאמרתי קודם מאותן שתי סיבות, קודם כל כי לא בטוח שאתה רוצה את זה בכלל כי לא בטוח שיש הבדל בין "יש לאין" ודבר שני כי אם אתה באמת תרצה את זה ברצון אין סופי אתה תשיג גם את זה למרות שזה דבר והיפוכו זה הכל. טוב את ההיבט הזה הבנו אותו?

ש: אם אתה יכול רק לחדד כאילו ענית לי על מה שרציתי לשאול אבל כאילו שאני לא באמת יודע מה אני רוצה אבל אמרת שבן אדם רוצה דבר והיפוכו.

אליעד: בנפרד, טוב.
מתגברים על אהבה להיות עשירים האם לעבוד קשה לשכוח מבחורה איך להשקיע האם לשכוח את האקס להשיג נשים איך להרוויח כסף לממש איך להיות מיליונר איך לזכור אושר איך לא להתייאש איך להתייאש איך לוותר אין דבר העומד בפני הרצון אכזבה אכזבות אסור אסור להתייאש האם אין דבר העומד בפני הרצון האם לוותר הרצון ויתור ותרנות יאוש ייאוש לא להתייאש להתייאש לוותר למה אין שום יאוש בעולם כלל למה אסור להתייאש למה יש יאוש למה לא להתייאש למה לוותר מה זה יאוש ממה נובע יאושר מתי לוותר רצון תקווה
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד למה אנשים רוצים דווקא את מה שאסור להם? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים רוצים לעשות דברים לא בגלל תועלת ממשית, אלא דווקא בגלל התחושה שאסור להם. לדוגמה, יכול להיות אדם שנוסע באור אדום ברמזור, לא כי הוא חושב שזה בטוח או טוב, אלא כי ... זה מעוררת בו דחף דווקא לפעול נגד האיסור. מדוע אנשים עושים את ההפך ממה שאומרים להם? כאשר אדם מרגיש שאסור לו לעשות משהו, מתעורר אצלו דחף פנימי להתנגד לאיסור הזה. הוא רוצה להוכיח לעצמו שהוא לא מוגבל ושלא יגידו ... בסדר לבגוד, ייתכן שלא היה לו עניין בכך. מה שמניע אותו הוא לא המעשה עצמו, אלא המחשבה שיש דבר שאסור לעשות, ולכן הוא צריך להוכיח לעצמו שמותר. איך אפשר לטפל בתחושת האיסור הפנימית? אליעד כהן מפרט את שיטת הטיפול ... האיסור. הוא מציע טיפול בשני רבדים מרכזיים: הראשון הוא להסביר לאדם שאין באמת איסורים מוחלטים. לדוגמה, אם מישהו חושב שאסור לו לפגוע בבריאותו, הוא צריך להרגיש שבעצם מותר לו לפגוע בעצמו. ההכרה הפנימית הזו, שמותר לו, מפחיתה את הדחף ... לעצמו את החופש שלו נגד האיסור. השני הוא להסביר לאדם שזה בסדר להרגיש מוגבל, כלומר, שמותר לו להרגיש גם שאסור לו. אם האדם יהיה מסוגל לקבל את התחושה שמותר לו להרגיש מוגבל, אז הוא לא יצטרך להתנגד לתחושת המגבלה ולהוכיח לעצמו את ההפך. זהו למעשה תהליך של פירוק הנחות היסוד: מחד, אסור לי להרגיש מוגבל, ומאידך אני חייב להוכיח שמותר לי. כשאדם מפסיק להרגיש שחייב להוכיח את ההפך, הוא כבר לא ... הפתרון הוא לאזן בין שתי הגישות: לאפשר לעצמו להרגיש שהכל מותר לו, וגם לקבל את התחושה שלפעמים יש דברים שאסורים לו, בלי להילחם בכך. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? למה אנשים עושים דברים אסורים? מה עושים עם דחף לבגוד? האם אפשר להשתחרר מתחושת האיסור? איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים פוגעים בעצמם? ... משהו. אליעד: לא זה סיבה למה בא לו לעשות את המשהו הוא רוצה לעשות את המשהו כי הוא חושב שאסור לו לעשות אותו. ש: שאסור לו? אליעד: כן עוד פעם יש אנשים שהם רוצים לעשות, עוד פעם יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות ... לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות את זה חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת ... כי הוא נגיד מרגיש רע מזה שהוא לא יכול לעשות מה שבא לו יש לו כאילו התניה במוח אם אסור לך תעשה. ש: אתה שואל למה זה קורה? אליעד: עוד לא שאלתי רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: ... תקשיב זה לא נותן לי כלום חוץ מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? ... לעשות את זה? הוא אומר לא הייתי רוצה זאת אומרת שהוא רוצה לעשות את זה רק כי אמרו לו אסור וזה מציק לו המחשבה שאסור לו לעשות, עוד פעם זה כמו מים גנובים ימתקו זאת אומרת הוא רוצה לעשות את הדבר כי אמרו לו שאסור אני אומר לו תקשיב ואם לא היה אסור לעשות את זה היית רוצה לעשות? הוא אומר לא לא הייתי אין לי בזה זה לא נותן לי כלום ... יכול להיות שהוא בכלל לא רוצה לעשות אותו אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת מחרפנת אותו והוא אומר אני חייב לעשות את זה נגיד לדוגמה אנשים נגיד שעושים דברים מסוכנים אומרים לו כאילו אם היה מותר היית עושה את זה הוא אומר לא אבל בגלל שאסור הסיבה לעשות, כאילו זה מביא לו נזק גורם לו נזק נגיד אבל המחשבה שאסור לו היא משגעת עושה לו מאוד רע ובגלל זה הוא רוצה לעשות את זה. אז איך אפשר להתמודד עם ... ממצב כזה חוץ מאשר לך תעשה את זה? ש: צריך לגרום לו להרגיש שמותר לו לעשות הכל. אליעד: אבל אסור לך לעשות את זה מה זאת אומרת? ש: צריך להפוך לו את ההתניה בראש. אליעד: בוא ניתן דוגמה נגיד ... סיבות, אז למה אתה שוקל לרצוח מישהו? אז הוא אומר תראה הסיבה היחידה היא כי אני יודע שיש טאבו שאסור לרצוח לכן אני רוצה לרצוח כדי להוכיח לעצמי שאני לא מקשיב לחוקי החברה, נגיד בא ניקח משהו אחר בן ... מעדיף לא לנסוע באדום אני מבין שזה מסוכן לי לנסוע באדום אבל אני נוסע באדום כי המוח אומר לי אסור לך לנסוע באדום ואז הוא אומר מה הם יגידו לי איך לנסוע לא מקבל את זה לכן אני נוסע ... רוצה הוא אומר טוב אז ההיגיון שלי אומר יש אדום למה שאני אסע זה מסוכן לי ובגלל שאמרו לי אסור לי לנסוע באדום ואם תיסע תחטוף דוח זה וזה אז הוא אומר אין עכשיו אני חייב לנסוע באדום כי אני לא מוכן להרגיש רע מהמחשבה שאומרת לי שאסור לנסוע באדום. ש: אבל יש אפשרות בדרך כאילו הפשוטה נראית לי של להגיד לו אין בעיה אתה משנה את ... אני אוכיח לעצמי שאני לא מפחד מהכלא, הפוך הרי הוא המניע שלו לעשות את זה זה כי אמרת לו שאסור אז אם אתה אומר לו עוד יותר שאסור הוא עוד יותר רוצה לעשות את זה. מה אתה רוצה להגיד איך ניגשים לזה? ש: אפשר לגשת מכל מיני כיוונים להגיד את העיקר לפתור לו את העניין הזה שהוא לא יכול לקבל אסור, זאת אומרת הוא רוצה בפנים להיות אלוהים הוא מרגיש כל דבר שאומרים לו לא הוא מצמצם אותו אנחנו נסביר ... דברים סותרים אין קונפליקט, זאת אומרת יש פה שני דברים סותרים מצד אחד הוא מרגיש רע הוא מרגיש שדברים אסורים לו שאסור לו לעשות והוא לא רוצה להרגיש שדברים אסורים לו יש פה שני דברים מנוגדים הוא גם מניח שהם אסורים לו לעשות את הדברים האלה והוא גם אומר אני לא רוצה להרגיש שדברים אסורים לי. ולכן מה זה אומר לנו ולכן הפתרון האידיאלי למצב הזה יהיה לא בהכרח שזה קל להביא את זה אבל מה הפתרון האידיאלי יהיה לטפל בשני הדברים דבר ראשון לגרום לו להרגיש בנוח שדברים אסורים לו דבר שני לגרום לו להבין שדברים לא באמת אסורים לו, זה ככה מנתחים את זה עוד פעם הוא מניח שדברים אסורים לו והוא מניח שהוא לא רוצה את ...
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים ... רעיון זה הוא היסוד לאמונה שמאחורי המזוזה - המזוזה אמורה להגן מפני אסונות ומחלות, בדיוק כפי שקרה במצרים. למה אסור היה לנשק מזוזה בזמן מגפת הקורונה? אליעד מציג בצורה משעשעת ואירונית את האיסור שהוטל על נשיקת המזוזה עקב מגפת ... מסביר שהפרדוקס מעורר שאלות עמוקות לגבי האמונה באלוהים, וכיצד אדם שמאמין באמת יכול לחשוש שמא המזוזה תהפוך לסכנה. מדוע אסור היה להתפלל בכותל המערבי בזמן קורונה אם הכל בידי אלוהים? אליעד מעלה נקודה נוספת באותו הקשר - האיסור להתפלל ... של האדם היא מלאה ואמיתית, או שהיא מתפוררת בשעת מבחן כמו במגפת הקורונה? האם מזוזה באמת שומרת ממחלות? למה אסור לנשק מזוזה בקורונה? האם תפילה בכותל יכולה לגרום להידבקות? מה הקשר בין מזוזה למכת בכורות? האם אלוהים מגן עלינו ...
מותר או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, גם רק, רק או גם
מותר או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, ... זה וזה גורם מתייחס למצב הלכתי שבו יש שני גורמים היוצרים תוצאה אחת, כאשר אחד מהגורמים מותר בשימוש והשני אסור. בשיעור, אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של מצב הלכתי זה, ומבהיר כיצד ההלכה מתייחסת למצבים שבהם תוצאה או פעולה נוצרה גם מגורם מותר וגם מגורם אסור. ההסבר מתבסס על דוגמה מעולם התערובות ההלכתיות, כמו שימוש בשמרים מתרומה אסורה ובשמרים רגילים מותרים ליצירת מוצר חדש. מדוע חשוב לדעת האם הגורם הוא רק או גם אסור? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית היא האם הדבר שנוצר נחשב לאסור רק בגלל הגורם האסור או שהוא הופך למותר כיוון שמעורב בו גם גורם מותר. ההלכה עוסקת בהבחנה בין מצב שבו יש רק גורם אסור לבין מצב שבו יש שילוב של גורם אסור וגורם מותר. כלומר, אם התוצאה מושפעת רק מגורם אסור, התוצאה תהיה אסורה. אולם, אם יש גם גורם היתר וגם גורם איסור, אזי לדעת חלק מהפוסקים, התוצאה מותרת, שכן לא מדובר רק ... תרומה (איסור) יחד עם שמרים מחמץ רגיל של חולין (היתר), נוצרת השאלה אם המוצר הסופי מותר בשימוש או שהוא אסור כיוון שהיה מעורב בתהליך חומר אסור. דוגמה זו מבהירה את העיקרון של זה וזה גורם באופן מוחשי: יש שני מקורות לחומר, אחד אסור ואחד מותר, והשאלה היא כיצד נקבע הסטטוס של התוצאה. איך מחליטים האם תוצאה שנוצרה מזה וזה גורם מותרת או אסורה? אליעד מתאר שני כיוונים בפסיקה ההלכתית בעניין זה: ישנן דעות שאומרות כי כאשר יש זה וזה גורם, הולכים אחר ... כלומר, אם הגורם האחרון שהשפיע על המוצר הוא היתר, התוצאה תהיה מותרת, ואם הגורם האחרון הוא איסור, התוצאה תהיה אסורה. יש דעות אחרות שקובעות שאין חשיבות לסדר הגורמים אלא לעצם העובדה שיש גם גורם מותר. כלומר, אם התערובת כוללת ... גורם של איסור והיתר יחד? אליעד מסביר שההיגיון שעומד מאחורי הדעה המתירה הוא שכאשר התוצר אינו תלוי לחלוטין בגורם האסור, אלא מתקיים גם על ידי היתר, ההלכה מתירה את השימוש בתערובת. הרעיון הוא שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן התוצאה איננה אסורה. האם ניתן להחמיר במקרה של זה וזה גורם? לדברי אליעד, למרות שההלכה הכללית היא שתערובת של זה וזה גורם ... מורכב ודורש הבנה עמוקה של מושגי ההלכה השונים. מה זה זה וזה גורם? תערובת איסור והיתר בהלכה מותר או אסור בהלכה? האם ההלכה מתירה תערובת איסור והיתר? איך מחליטים בתערובת של היתר ואיסור?
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... תרביץ לאחיך או אל תאכל מהרצפה, המוח מתמקד דווקא בפעולה תרביץ ואכול מהרצפה, מה שגורם לו לבצע את הפעולה האסורה. הבעיות בטענה זו: דוגמה חלקית ולא כללית: המומחה הביא דוגמה שבה הוא אמר אל תסתכלו על האצבע שלי, ואז ... (לא תרצח, לא תגנוב) והמסר עובר היטב. אם המוח לא היה מבין שלילה, אז כיצד אנשים יודעים שגניבה ורצח אסורים? מה אפשר ללמוד מהניתוח? הדוגמאות שהבאנו מראות כיצד ניתן לבצע מניפולציות באמצעות שפה וניסוחים מתוחכמים. עם זאת, יש מספר ... אומר להבנתי, הוא אומר לתפיסתנו אתה רואה שהוא לא מאמין במה שהוא אומר. נגיד הוא אומר אנחנו אומרים שלאירן אסור שיהיה נשק גרעיני, מה זה אנחנו אומרים? למה מישהו יכול להגיד אחרת? מה זה אנחנו אומרים. אסור, לא, ברגע נגיד שמישהו אומר לך טענה ואתה רוצה לשלול אותה אף פעם אל תדבר באופן סובייקטיבי. אף פעם ... או אנחנו אומרים ש..., או בתפיסתנו. הוא אומר, נגיד שנשיא ארהב אומר אנחנו אומרים שלא צריך ללחוץ על האיראנים. אסור למתנגד להגיד אנחנו אומרים שצריך ללחוץ על האיראנים. לא אנחנו, המלה אנחנו למחוק. צריך ללחוץ על האיראנים, אסור שלאיראנים יהיה נשק גרעיני. גם להגיד את המילה אסור, אפילו להגיד אסור שיהיה להם נשק גרעיני גם זה חלש. מה זה אסור? למה אפשר להגיד שמותר? לא יהיה להם נשק גרעיני. מה זה אסור מי אמר שאסור? אסור, אני אעשה ההפוך. לא לא, זה לא אסור ומותר, לא יהיה להם או אנחנו נגרום לכך שלא יהיה להם. זה לא אסור כי אסור אתה צריך להאמין שאתה צריך לעשות משהו כדי לכפות את האסור. הוא אומר לך אסור לעשות משהו ועכשיו אני צריך לעמוד באיסור. ולכן צריך להפציץ אותו כדי שלא יהיה לו נשק גרעיני. אז במקום להגיד אסור שיהיה לו תגיד צריך למנוע ממנו כי הרי האסור מנסה לגרום לך לחשוב שצריך לעשות משהו. אז תגיד אתה צריך למה אתה נתקע לי באסור. הרי מה אתה רוצה למה אתה אומר אסור? כדי לגרום לו לעשות פעולה. אז תגיד לו מה הפעולה שהוא צריך לעשות במקום להגיד לו את האסור. אל תטיל ספק, למה? כי הוא בעצמו לא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון. ש: אבל מה היתרון בלהגיד שאסור? אליעד: כי הוא יגיד אם יהיה מעניין מה שתגיד לי מה לעשות אז תמיד אתה לוקח צעד אחד אחורה ... את העסקה. למרות שמתי יהיה פחות טוב. ש: זה יכול להלחיץ. אליעד: אז תגיד את זה בצורה לא מלחיצה, אסור לך להזכיר בשום פנים ואופן את הספק, בשום פנים ואופן. ש: אני חושבת שהוא ניסה להגיד. אליעד: להגיד אל ... אתה בטוח שאז זה לא סיכון, אז ברמה העקרונית אתה כן צריך להגיד לו צריך לעשות ככה וככה או אסור לעשות ככה וככה את מה שאתה לא רוצה שהוא יעשה, כי אתה אומר אני באופן הסתברותי חושב שבעוד X ... אומר תעשה אז זה יותר מחויב שהוא יעשה אבל מצד שני יש מצב שהוא לא יעשה. אם אתה אומר אסור לך לעשות ההפך בכלל שנתת הלגיטימציה של ההפך, שבעצם אומר שהזכרת את ההפך. ולכן צריך לבדוק עד כמה אני ... יפה. לא, נגיד הילד אוכל ואז אתה אומר לו. ואם אתה שותק או אומר לו תאכל, או אומר לו אסור לך לסיים את האוכל מאוחר מדי איך כל אחד משפיע אחרת. לכאורה אמרת את אותו דבר. הוא כבר אוכל, ...
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן!
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן! כי האדם, חי בתחושת שעמום ובית הקברות, של העולם הזה של הנפרדות. כי מהות הדברים, לא משתנה ... שעמום / מוות וסבל נצחי, ללא שום התחדשות כלל. משום שהדברים במהותם, לא משתנים לעולם. ומי שרוצה לחוות התחדשות, אסור לו להיות זקן. כי הסבל של האדם נובע, רק משום שהוא זקן. והכוונה היא, שהאדם, נדמה לו שהאני שלו, ... האדם חווה גם את הנפרדות אחרת, דהיינו, מתוך ידיעה שהוא אלוהים וכולי, מי שרוצה לזכות לכל זה, עליו לדעת, שאסור לו להיות זקן. והכוונה היא, שאסור לאדם לעשות שום דבר בעולם, מתוך הרגל. ולא משנה מהו ההרגל, אסור לעשות שום דבר בעולם מתוך הרגל. אלא, אם אכן נכון לעשות את הדבר הזה ברגע הזה, אז יש לעשות את הדבר ברגע הזה, ואם לא, אז לא. אבל אסור לאדם באיסור חמור, לעשות את מעשיו, מתוך הרגל כלשהו. ואפילו הרגל מחשבתי, אסור. כי אסור לאדם להיצמד לשום דבר, שהוא אינו אמת מוחלטת. ועל האדם לברר היטב היטב, האם האמונות והמחשבות שלו, האם הן ... כך ולא אחרת? ולמה חוקי הטבע של העולם, הם כפי מה שהם? וכיוב שאלות וחקירות, שחוקרות את עומק המציאות. ואסור לאדם לנוח ולשקוט, כל זמן שהוא יכול להמשיך לשאול. דהיינו, שבכל פעם שהאדם מקבל תשובה כלשהי לשאלה כלשהי, האדם מוכרח להמשיך לשאול שוב פעם עוד שאלה נוספת. והאדם מוכרח לערער ולעקור את התשובה שהוא קיבל ומצא. ואסור לאדם באיסור חמור, לקבל שום תשובה שהיא, גם אם היא נראית לו כאמיתית ביותר. כי כל התשובות כולן, הן ... שהיא נשענת על השכל. והשכל, הוא עצמו גם שקר. משום, שהוא אינו מחויב, ולכן הוא לא אמת מוחלטת. ולכן אסור לאדם באיסור חמור, לעצור את השאלות שלו, כאשר הוא מגיע לתשובה כלשהי. ועל האדם להמשיך לשאול ולשאול ולשאול, ולנסות ...
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי מה ... תופסים את המציאות. המושג מראית עין בהלכה מתייחס לאיסור לבצע מעשה שאחרים עלולים לטעות בו ולחשוב שהאדם עושה דבר אסור. אליעד מביא דוגמה של איסור שתיית דם בהמה וחיה, בעוד ששתיית דם דגים מותרת על פי התורה. למרות שמותר ... עין. הוא טוען שמראית עין נובעת מחוסר ודאות של האדם הצופה, שאינו יודע בבירור האם מה שהוא רואה הוא אסור או מותר. האדם המצוי בספק לא משתמש בשכל ובודק לעומק מה הוא רואה, אלא משתמש בדמיון ובאמונה שלו. למשל, ... סימן (כמו קשקשים) הוא עלול להסיק בטעות שמדובר בדם של בהמה או חיה, ולהגיע למסקנה מוטעית שהפעולה מותרת או אסורה באופן לא נכון. לפי אליעד, חזל הבינו את הנטייה של אנשים לפעול מתוך דמיון ואמונה, במקום מתוך ידיעה שכלית ברורה. לכן הם קבעו שאפילו בחדרי חדרים, כשאף אחד לא רואה, אסור לאדם לעשות דברים שנראים כעבירה בגלל חשש למראית עין אישית. האדם עצמו עלול להתרגל למעשה, ולאבד את תחושת הזהירות ... יודעים בדיוק את האמת ומבינים אותה, לא היה צורך בחשש של מראית עין, כי כולם היו יודעים להבחין בין אסור למותר בוודאות מוחלטת. הבעיה מתחילה כאשר האדם הצופה לא משתמש בשכל, אלא מאמין למה שהוא מדמיין. הוא אינו מטיל ... הרגלים ואמונות מוטעות, ולפתח שכל ברור וחד שיכול להבין את המציאות בדיוק רב יותר. מה זה מראית עין? למה אסור לשתות דם בהלכה? האם מותר לשתות דם דגים? מה המשמעות של אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו? איך ...
איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1
איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1
איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1 ... וכיצד לשאול את עצמנו שאלות שמטרתן להבין למה אנחנו רוצים משהו. הוא מציג מספר כללים חשובים לגבי אילו תשובות אסור לנו לענות כאשר אנו מנסים להבין את עצמנו ואת הסיבות לרצונות שלנו. מה הן התשובות שאסור לענות כשחוקרים רצון עצמי? כאשר אדם מתחיל חקירה עצמית לגבי הרצון שלו, למשל למה אני רוצה שיאהבו אותי?, אסור לו לתת כמה סוגי תשובות: אסור להגיד לא יודע. כאשר אתה עונה לא יודע, אתה מתחמק מהחקירה. כל תשובה עדיפה על פני לא יודע. אסור לתת תשובות ללא סיבה. תשובות כמו סתם, ככה בא לי, או בלי סיבה אינן קבילות, כי הן עוצרות את החקירה. אסור לתת תשובות נרדפות או מעגליות. לדוגמה, אם תשאל למה אני רוצה לאכול? ותענה כי זה עושה לי טוב, ואז ...
להתפשר. לוותר. מהו הצד החיובי שבלא להתפשר ולא לוותר?
... ולוותר? הצד החיובי שבלא להתפשר הוא הרצון להגיע אל השלמות. על מה לוותר ולהתפשר ועל מה לא? על המהות אסור לוותר ואסור להתפשר. על המעטפת והצורה החיצונית אסור להתעקש אלא צריך לוותר ולהתעלם. מהות = עיקר = לא להתפשר = לא לוותר = להתעקש = שלמות. חיצוניות ... על הכל. להתעקש על המהות של הכל. לא על המעטפת החיצונית. על רצון חיצוני אפשר להתפשר. על רצון פנימי אסור להתפשר. רצון חיצוני = רצון סופי לכך שהמציאות תהיה בצורה כלשהי. רצון פנימי = רצון שממנו נובע הרצון החיצוני. ... לבדוק האם המחשבה היא אמיתית באמת או לא. כאשר המחשבה הופכת לאמיתית באמת = אושר = שלמות. דברים שעליהם אסור להתפשר: אסור להתפשר על לדעת הכל ולהבין הכל = צריך להבין את הכל. אסור להתפשר על חוסר וודאות = צריך להגיע לוודאות ולא לחיות מתוך ספקות. אסור להתפשר על טוב מזויף = צריך להתעקש ולהגיע לטוב אמיתי. אסור להתפשר על הרגשה לא טובה = צריך להתעקש עד שמגיעים להרגשה טובה באמת. אסור להתפשר על תחושה של חסר = להגיע לתחושה של שלמות שבה לא חסר דבר. אסור להתפשר על אי ידיעת האמת = צריך לחפש, למצוא ולדעת את האמת המלאה כולה עד הסוף. אסור להתפשר על חיים בינוניים = צריך להגיע אל חיים מלאים ומאושרים. אסור להתפשר על אי מימוש הפוטנציאל האישי = צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי מכוח אל הפועל. אסור להתפשר על שום תחושה טובה שאפשר להרגיש = צריך להרגיש כל תחושה טובה שאפשר להרגיש. אסור להתפשר על שום חלום = צריך להגשים את כל החלומות. זה אפשרי להגשים את המהות הטובה של כל החלומות. צריך רק לדעת איך. אסור להתפשר על השלמות = צריך להגיע אל השלמות שבה הכל טוב בשלמות שאין שלמות אחריה.
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים ... שלפיה קיים היגיון מאחורי המצוות. עצם השאלה מניחה כי התורה היא חכמה, שיש משמעות למצוות, ושקיימת סיבה עמוקה לכך שאסור לאכול בשר וחלב יחד. אליעד מצביע על כך שברגע שאנחנו שואלים למה? אנחנו מקבלים באופן אוטומטי את ההנחה שקיים ... היגיון מסוים. אם אדם בוחר להאמין בתורה ולשמור מצוות, הוא מקבל עליו סדר מוגדר ומסוים של חוקים - מותר ואסור. סדר זה מעניק משמעות לחיים, אך בו בזמן גם מגביל את האדם, כי הוא לא יכול לפעול כרצונו אלא ... לדבריו של אליעד, הקושי לשמור על מצוות נובע מכך שאדם מרגיש שהתורה מצמצמת אותו, ואומרת לו: זה מותר, וזה אסור. הצמצום הזה מקשה על האדם להתחבר לאלוהים בדרך ספונטנית ואמיתית, כי האדם מרגיש שהוא פועל מתוך אילוצים חיצוניים, במקום ... לאלוהים, התורה עלולה להסיט את האדם מחיבור אותנטי, וליצור מחיצה בין האדם לאלוהים, כאשר האדם עסוק בשאלות של מותר ואסור, במקום לבדוק את רצונו האמיתי והפנימי. לדעת אליעד, לפעמים דווקא הרצון הפנימי של האדם, תאוות ליבו, הוא הדרך האמיתית ... לאלוהים, ואילו המצוות הן לפעמים מגבלה שמרחיקה את האדם מהאלוהות הפנימית. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו התורה אומרת לאדם אסור לך ללכת אחרי הרצון שלך, וכך האדם מתנתק מהאמת הפנימית שלו וממלא את המצוות בצורה טכנית ולא מתוך רצון ... לבדוק, להבין ולחקור את האמת באופן אישי, ולא לקבל את המצוות מתוך ציות עיוור או פחד. לסיכום, למה באמת אסור לאכול בשר וחלב? בשורה התחתונה, אליעד מציין כי אף שהשאלה המקורית היא למה התורה אוסרת לאכול בשר וחלב?, עצם ... האדם כלפי התורה והמצוות, ולבדוק האם הוא באמת מתחבר אליהן או רק ממלא אותן כי כך אמרו לו. למה אסור לאכול בשר וחלב? האם התורה היא חכמה אלוהית? מהו ההימור של פסקל? האם התורה מקרבת או מרחיקה מאלוהים? למה ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... מחנכים כמו חמורים? אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות ... החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה צריך לעשות ... ממה שנראה במבט ראשון. מה קורה כשחונכים ילדים כמו חמורים? החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל ... עוזרים לילד להבין את החשיבה מאחורי ההחלטות. החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת ... צורת החשיבה הנכונה. כאשר ילד שואל את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של מותר או אסור, אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? מה ההיגיון ... טוב? כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה ... הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים ... נכונה? כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה ... החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך לעשות הורה ... אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה? וזה חמור למה חמור כי החמור מה מעניין אותו ... הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך מותר לעשות את הדבר הזה? במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה? תגיד לו רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ... הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא עשה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש? אין דבר העומד בפני הרצון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אסור, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אסור, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג מומלץ, מאמן אישי בסקייפ, מאמן אישי להפרעות קשב בתחום אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 11:11:47 - wesi1