... והוא רק שכח את זה, ואתה רק מזכיר לו את האמת. שאם הוא יעשה כך או אחרת, ושאם הוא יחשוב כך או אחרת, אז יקרה לו כך או אחרת, ואז זה אומר עליו דבר שהוא לא רוצה
לחשוב על עצמו וכיוב. אבל לפעמים, מדובר כמובן על מניפולציה אמיתית. שבה אין בהכרח קשר בין מה שהאדם עושה או לא עושה, לבין מה שהוא מפחד שיקרה לו או לא יקרה לו. ולפעמים יש אפילו קשר ... לו. ואעפכ קיימת האפשרות להטעות את המוח של האדם, וליצור אצלו התניה מחשבתית, שגורמת לו להאמין, שאם הוא יחשוב ויעשה דבר כלשהו, אז זה אומר עליו דבר שהוא לא רוצה
לחשוב על עצמו וכיוב. וכאן כמובן אני מסביר את המנגנון שעומד מאחורי העניין. ואחדד, לא מדובר כאן בטכניקה של הפחדה ושל יצירת פחד ויצירת חרדה אצל השומע בלבד. אלא יש כאן דבר יותר עמוק, ... כמובן הפחדה ויצירת חרדה אצל השומע. אבל יש עוד מחשבות שהאדם לא רוצה לחשוב אותן. כגון לדוגמה מחשבות שפוגעות לאדם בדימוי העצמי שלו. כגון לדוגמה שהאדם לא רוצה
לחשוב על עצמו שהוא טיפש, ושהוא לא שווה כלום, ושהוא אדם רע, ושהוא לא ראוי וכיוב. שאלו מחשבות שבדכ האדם מעדיף שלא לחשוב אותן על עצמו. והרעיון הוא, שקיימת האפשרות לגרום לאדם לחשוב ... על ידי זה ששותלים בתוכו את האמונה שאומרת לו, שאם הוא יחשוב בצורה כלשהי, אז זה בעצם אומר עליו שהוא טיפש אדם רע או כל כינוי גנאי אחר שהאדם לא מוכן ולא רוצה
לחשוב על עצמו . כמו מתחום הורים וילדים, שילד קטן שאומר לאבא שלו, אתה לא אוהב אותי ולכן אתה לא קונה לי דבר כלשהו. שהוא בעצם יוצר אצל ההורה התניה סמויה שאומרת, שזה שההורה לא קונה לילד שלו את הדבר, זה אומר שהוא לא אוהב את הילד שלו. וההורה שלא רוצה
לחשוב על עצמו שהוא לא אוהב את הילד שלו, אז זה גורם לו ללכת לקנות לילד את מה שהילד רוצה שיקנו לו. כי הוא מאמין שבאמת זה שהוא לא קונה לילד את הדבר, הרי שזה אומר עליו שהוא לא הורה טוב ... הוא הנכון. שאולי דווקא ההורה לא קונה לילד את מה שהילד מבקש, דווקא משום שההורה דואג לשלום הילד שלו. ואעפכ ההורה שמאמין למניפולציה שהילד עשה עליו, לא רוצה
לחשוב על עצמו שהוא הורה רע, והוא עושה את מה שהילד רצה שהוא יעשה. והרעיון הוא, שהאדם לא רוצה לחשוב מחשבות מסוימות. בין אם אלו מחשבות שהאדם לא רוצה לחשוב שיקרה לו דבר רע כזה או אחר. ... ויכניס אותו למערבולת רגשית מאוד חזקה, שיכולה להוציא אותו משיווי המשקל. ויכול להיות מצב, שמרוב שהוא ילחץ מכך שהוא מואשם שהוא גזען וכיוב מחשבה שהוא לא רוצה
לחשוב על עצמו , יכול להיות שכדי להסיר מעצמו את האשמה, הוא ינסה לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה ולחשוב ולהסכים עם מה שאתה רוצה שהוא יסכים, גם אם אין בכלל קשר ואפילו יש קשר הפוך ומנוגד, בין מה שהוא הואשם בו, לבין מה שהוא עושה וחושב. כי לפעמים האדם ככ לחוץ מהמחשבה שהוא דבר שהוא לא רוצה
לחשוב על עצמו, שזה גורם לו לצאת מהאיזון שלו, וגורם לו לאבד את העשתונות ולחשוב בצורה לא הגיונית ולהסכים עם מה שאומרים לו, גם אם זה לא הגיוני. כך שלפני שאתה הולך להאשים מישהו במשהו, ... שהוא יחשוב יעשה דבר כלשהו, זה יגרום לו להתניה רגשית שלילית, דהיינו, שהוא ירגיש רע וינסה להפסיק את מה שהוא עושה. ויש גם התניה רגשית חיובית. שבה אתה גורם לאדם
לחשוב על עצמו דברים טובים ומחשבות טובות שהוא רוצה
לחשוב על עצמו, כאשר הוא חושב עושה דבר כלשהו שאתה רוצה שהוא יעשה. שאז האדם עושה את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, כדי להרגיש את הרגשות הטובים שצפים בו, כאשר הוא חושב בצורה כלשהי ועושה דבר ... וכיוב. אבל לפעמים קורה מצב, שבו האדם באמת מאמין למחשבה שנשתלה אצלו, שבאמת אם הוא יעשה X אז זה אומר שהוא אדם רע. ולפעמים האדם מפסיק לעשות את אותו ה X, כדי לא
לחשוב על עצמו שהוא אדם רע. אבל לפעמים זה גורם לתוצאה ההפוכה, שהאדם פשוט מוכן לקבל את זה שהוא אדם רע, ועל ידי זה הוא מרגיש יותר בנוח לעשות את אותו הדבר הרע. כי לפעמים האדם לא עושה ... אותו עם מחשבה טובה כלשהי, צריך לשים לב לכך שאכן מציבים מולו דבר שהוא יותר חזק, מאשר הרצון שלו להמשיך להחזיק בדעה הקיימת שלו. דהיינו, לוודא, שהרצון שלו שלא
לחשוב על עצמו מחשבה כלשהי, גדול מהרצון שלו לחשוב בצורה כלשהי ולעשות דבר כלשהו. כי אם לא, ואם הרצון לעשות את הפעולה, גדול מהרצון שלו שלא
לחשוב על עצמו שהוא אדם רע וכיוב, הרי שבעצם נגרם כאן נזק, שהאדם בעצם מתחיל לתת לעצמו לגיטימציה להיות אדם רע, כדי לאפשר לעצמו להמשיך לעשות את מה שהוא רוצה לעשות, בגלל ההתניה הסמויה שנוצרה אצלו במוח, שאם הוא עושה את הדבר, אז הוא אדם רע וכיוב כנל. ולפעמים, כאשר האדם יהיה מוכן
לחשוב על עצמו דברים רעים, כדי להרגיש בנוח עם כך שהוא עושה דבר כלשהו, זה יגרום לו לחוש הקרבה ואהבה גדולה יותר לדבר שאותו הוא עושה. וזה יגרום לו עוד יותר לעשות ביותר תשוקה את הדבר ... עקיפה. כי יש אפשרות ליצור התניה גלויה, בצורה גלויה. על ידי זה שאומרים לאדם בצורה גלויה, אם אתה עושה כך וחושב כך, זה אומר עליך שאתה דבר כלשהו שאתה לא רוצה
לחשוב על עצמך. ובצורה כזאת, ההתניה היא ברורה ביותר לשומע. והוא יכול להזדעזע ממה שהאשימו אותו. אבל בו זמנית, הוא גם יכול להטיל ספק, האם באמת אם הוא עושה X, זה אומר עליו Y. ולכן, יש ...