אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לחסוך מאמץ? ✔מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחויב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
איך להצליח בלי להתאמץ?

אליעד כהן מתאר בהרצאה את השאלה כיצד ניתן להצליח בחיים תוך צמצום המאמץ המיותר. כל אדם שואף להצליח, אך בו זמנית מעוניין להימנע מהתאמצות מיותרת, כי אם ההשקעה במאמץ גבוהה יותר מההצלחה, הדבר לא נתפס כהצלחה אמיתית. ככל שההצלחה מגיעה עם פחות מאמץ, כך היא נחשבת למרשימה יותר. השאלה המרכזית היא: האם ניתן להצליח ולמזער את המאמץ ככל האפשר?

תחילה, אליעד מציין כי התשובה אינה חד - משמעית, וישנם מצבים בהם אי אפשר להשיג מטרה בלי להשקיע מאמץ. דוגמה לכך היא כאשר אדם רוצה להגיע מתל אביב לחיפה. האפשרות להגיע ללא מאמץ כלל קיימת רק אם מדובר בנס. אחרת, חייבים לבצע פעולה מסוימת - כמו לנסוע או לטוס. כל פעולה כזו נחשבת למאמץ הכרחי.

מהו מאמץ הכרחי ומאמץ מיותר?

כאשר אליעד מדבר על מאמץ הכרחי, הוא מתכוון לפעולות חיוניות להשגת מטרה מסוימת, כמו המרחק בין תל אביב לחיפה. המרחק עצמו חייב להתבצע, ואין דרך להימנע ממנו. עם זאת, אם מישהו בוחר בדרך עקומה או בזיגזגים, הוא משקיע מאמץ מיותר. במילים אחרות, המאמץ הכרחי הוא כל פעולה שדורשת מאיתנו זמן או משאבים על מנת להגיע ליעד, בעוד שמאמץ מיותר הוא כל פעולה שניתן לוותר עליה מבלי להשפיע על התוצאה הסופית.

האם אפשר להשיג מטרות בלי להתאמץ בכלל?

אליעד מציין שייתכן כי בנסיבות מסוימות ניתן להשיג מטרות בלי להשקיע כלל. דוגמת המפתחות בכיס היא אחת כזו: אם המפתח כבר בכיס, אין צורך לחפש אותו שוב. אולם ברוב המקרים, מאמץ כלשהו יהיה הכרחי, והשאלה היא כיצד ניתן לצמצם את המאמץ המיותר ולהתמקד רק במאמצים החיוניים.

איך פיתוח השכל חוסך מאמץ?

הדרך הטובה ביותר לצמצם את המאמץ המיותר היא לפתח את השכל. ככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא יודע להבחין טוב יותר בין פעולות חיוניות ומיותרות. השכל יכול לעזור במצבים רבים, הרבה מעבר לכוח פיזי או כסף. לדוגמה, אם אדם משקיע בשיפור היכולת השכלית שלו, הוא עשוי לגלות ששיטותיו בהשגת מטרות הופכות ליעילות יותר ויותר, תוך חיסכון במאמץ מיותר.

האם יש מקום לפיתוח השכל?

לפי אליעד, רבים טועים כאשר הם טוענים שאין להם זמן לפתח את השכל. למעשה, השקעה בשכל חוסכת זמן בהמשך, מכיוון שהיא מאפשרת להשיג מטרות בקלות וביעילות רבה יותר. לדוגמה, אם אדם מקדיש מדי יום 5 דקות לפיתוח יכולותיו השכליות, הוא ימצא שבסופו של דבר יוכל להשיג את מטרותיו במהירות רבה יותר ובלי להקדיש לכך הרבה זמן.

החוכמה היא לפתח את השכל

לסיכום, הדרך היעילה ביותר להצליח בחיים תוך צמצום מאמץ היא לפתח את השכל. פיתוח השכל לא רק מסייע בזיהוי מהו המאמץ ההכרחי ומהו המאמץ המיותר, אלא גם מאפשר להבין איך לפעול בצורה חכמה. ככל שבן אדם יתאמץ לפתח את השכל, כך הוא יצטרך להשקיע פחות במטרות אחרות, ובסופו של דבר יצליח להשיג אותן בקלות וביעילות.
איך להגדיר הצלחה עם פחות מאמץ?

כל אדם רוצה להצליח כמה שיותר, ובאותה נשימה להתאמץ כמה שפחות. כאשר מתאמצים יותר ממה שמצליחים, זה לא מרגיש כמו הצלחה אמיתית. ככל שמתאמצים פחות ומצליחים יותר, כך ההצלחה נחשבת לגדולה יותר. עולה השאלה האם אפשר להתאמץ פחות ולהצליח יותר, ובמה זה תלוי.

לפעמים יכול לקרות נס, כמו אדם שנמצא בתל אביב ופתאום ב"אברה קדברה, אוקוס פוקוס" מוצא את עצמו בחיפה בלי להתאמץ בכלל. יכול להיות שזה יקרה, אבל בדרך כלל זה לא קורה. ברוב המקרים, כדי להגיע מתל אביב לחיפה, חייבים לבצע פעולה מסוימת. גם כדי לאכול צריך פעולה מסוימת, וכדי לישון צריך ללכת למיטה. כלומר, יש מאמץ הכרחי שאי אפשר לדלג עליו.

האם אפשר להשיג מטרות ללא מאמץ כלל?

יכול להיות שבמקרים מסוימים לא צריך להתאמץ בכלל. אם המפתח כבר נמצא בכיס, לא צריך לחפש אותו. אבל לעתים קרובות חייבים להשקיע מאמץ מסוים. השאלה היא איך להקטין את המאמץ המיותר ולהתמקד רק במאמץ ההכרחי.

מקרה לדוגמה הוא הנסיעה מתל אביב לחיפה. המרחק הוא 100 קילומטרים, ואי אפשר להגיע ליעד מבלי לעבור את המרחק הזה. אפשר לנסוע בקו ישר או אפשר גם לעשות זיגזגים ולאבד זמן ומרחק מיותרים. המאמצים של הזיגזגים הם מיותרים, בזמן שהמאמץ של הנסיעה בקו ישר הוא הכרחי. כך גם לגבי כל מטרה אחרת: יש פעולות שהן חיוניות להגעה ליעד, ויש פעולות או מאמצים מיותרים שמאריכים את הדרך.

יש אנשים שרוצים להתאמץ כמה שפחות ומוצאים כל מיני דרכים עקיפות, כמו ללמוד למבחן וגם ללכת לבקש ברכה מהרב. אם בפועל הברכה לא הועילה, הרי שזה היה מאמץ מיותר. הרעיון הוא לזהות מה באמת חיוני כדי להשיג את המטרה, ומה לא ממש הכרחי.

מה ההבדל בין מאמץ הכרחי למאמץ מיותר?

מאמץ הכרחי הוא אותו מרחק או אותן פעולות שחייבים לעבור ולעשות כדי להגיע למטרה. מאמץ מיותר הוא כל מה שאינו באמת עוזר או נדרש להשגת היעד. כדי להצליח כמה שיותר ולהתאמץ כמה שפחות, החוכמה היא לזהות במדויק את החלקים שבהם אי אפשר לוותר על מאמץ, ולהימנע משאר המאמצים שלא באמת תורמים להשגת המטרה.

איך מזהים את זה? צריך לפתח את היכולת להבין מה מחויב, מה אפשרי, ומה סתם בזבוז זמן. אנשים מחפשים שיטות וקומבינות, אבל הדרך הטובה ביותר היא לפתח את השכל.

מדוע כדאי לפתח את השכל וכיצד זה חוסך מאמץ?

לשכל יש יכולת לעזור בכל המטרות ובכל המצבים, יותר מאשר כל יכולת אחרת. כוח פיזי עוזר רק במשימות פיזיות. כסף עוזר רק בבעיות שאפשר לפתור בכסף. אבל שכל יכול לעזור בכל משימה, בכל בעיה, אפילו רק כדי להבין שאין פתרון, וכך להפסיק מאמץ מיותר.

השקעה בשכל היא אפקטיבית לכל כיוון אפשרי. אדם יכול להשקיע בשיפור הנראות, בבריאות, בלימוד שפות או בנגינה, אבל אף אחד מהדברים האלה לא נותן מענה לכל משימה באופן רוחבי. השכל תמיד יכול לתרום לפתור כל מצב ביעילות.

לכן, מי שרוצה להצליח כמה שיותר ולהתאמץ כמה שפחות, צריך להשקיע כמה שיותר בפיתוח השכל. כך מזהים את הפעולות ההכרחיות ומשאירים בצד את אלה המיותרות.

יש אנשים שאומרים "אין לי זמן לפתח את השכל, אני עסוק". אבל דווקא אם יהיה יותר שכל, יהיה פחות צורך להשקיע זמן רב במשימות אחרות. אפילו אם מקדישים בכל יום 5 דקות לפיתוח שכלי (בהנחה שיודעים כיצד לעשות זאת), מגלים שלאט לאט כל המטרות מושגות בפחות מאמץ, וכך נפנה עוד זמן נוסף להמשיך ולפתח את השכל.

בסופו של דבר, ככל שמשקיעים יותר בפיתוח השכל, חוסכים מאמץ בתחומים אחרים. אמונה עצמית, או חיוביות, לא תמיד יעזרו בכל סיטואציה. אבל אם מפתחים את ההיגיון והחשיבה, זה עוזר בכל משימה, בכל מטרה ובכל מצב.
ההשקעה הטובה ביותר, איך להצליח בחיים? אין לי זמן לפתח את השכל, איך למצוא זמן להתפתחות עצמית? איך למצוא זמן לפתח את המוח? למה כדאי להיות יותר חכם? איך לשפר יכולות אישיות? מהי היכולת החשובה ביותר? התפתחות עצמית, איך להתייעל? איך להיות יותר יעיל? שיפור יכולות שכליות, איך לא לבזבז משאבים מיותרים?
לא להתאמץ מיומנויות שכליות לשפר יכולת שכלית תרגילים לפיתוח החשיבה איך לשפר את המוח הצלחה רעיונות לפתח את החשיבה מה ההבדל בין צריך ללכת סיטואציה 2 סוגים של מאמץ איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להצליח איך להצליח בלי להתאמץ איך להתאים איך להתאמץ איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר איך לחסוך מאמץ איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אפשר לא להתאמץ אפשרי בלי להתאמץ האם אפשר לא להתאמץ הצלחה הצלחה בלי להתאמץ השכל התאמצות התייעלות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לא להתאמץ לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם להצליח להצליח בלי להתאמץ להצליח כמה שיותר להתאמץ להתאמץ כמה שפחות להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר לחסוך לחסוך מאמץ לחשוב בהיגיון למה לפתח את השכל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאמץ מאמץ אפשרי מאמץ הכרחי מאמץ ויכולת שכלית מאמץ מחויב מאמץ מיותר מחויב מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית סוגים סוגים של מאמץ פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
התייעלות ואוטומציה, איך להיות יותר יעיל? איך להתייעל? מהי התייעלות? איך לא לחזור על פעולות? איך לחסוך מאמץ? חזרה על פעולות, איך לא לעשות פעולה פעמיים? התייעלות ארגונית, התייעלות בעבודה, התייעלות בעסקים, התייעלות בחיים, ניהול עסקים
... ואוטומציה, איך להיות יותר יעיל? איך להתייעל? מהי התייעלות? איך לא לחזור על פעולות? איך לחסוך מאמץ? חזרה על פעולות, איך לא לעשות פעולה פעמיים? התייעלות ארגונית, התייעלות בעבודה, התייעלות בעסקים, התייעלות בחיים, ניהול עסקים איך אפשר להיות יעיל יותר בחיים ובעסקים? ... על כך ברצינות ולשאוף תמיד לא לחזור על אותה פעולה פעמיים, כדרך חיים וכעיקרון מרכזי בהתייעלות. איך להיות יעיל יותר? מהי התייעלות ארגונית? איך ליצור אוטומציה בעסק? איך לחסוך מאמץ בפעולות חוזרות? כיצד לא לחזור על פעולה פעמיים? מהי עלות תועלת באוטומציה? למה צריך לפעמים לעבוד לא יעיל? ...
מאמץ / הנאה - ממה נובע מאמץ? איך להתאמץ כמה שפחות? איך לחסוך מאמץ מיותר?
... הנאה - ממה נובע מאמץ? איך להתאמץ כמה שפחות? איך לחסוך מאמץ מיותר? ובו יתבאר העניין של מאמץ הכרחי ומאמץ מיותר. איך נוצר מאמץ? ואיך לחסוך במאמץ? ועוד. ומי שיתבונן על עניין המאמץ, יראה, כי כדי לחסוך במאמץ, ...
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
... רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי מהי הסיבה שהוספת ידע לא מובילה לחוויית טרנספורמציה? הוספה של ידע בפני עצמה לא מביאה לטרנספורמציה מהותית, אלא מובילה לתחושה של ... שינוי עמוק. מה הקשר בין הבנה לבין החוויה הרגשית? אליעד מבהיר שקיים קשר ישיר בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית של האדם. אם אדם מבין יותר ב - 2%, החוויה שלו משתנה בהתאם ב - 2%. מכאן, שכדי לחוות שינוי מהפכני בחוויה הרגשית, חייב להתרחש שינוי מהפכני בהבנה השכלית. כלומר, לא ניתן לשנות חוויה רגשית מבלי לשנות את ההבנה שמובילה אליה. לדוגמה, אדם הרואה קיר משעמם אותו כי הוא חושב שהוא מבין את הקיר ... בדיוק הנקודה שבה מתאפשרת ההתחדשות. ההתחדשות נובעת מכך שהאדם מתקרב לגבול ההבנה, למקום שבו השכל אינו מסוגל לתפוס את המציאות. המקום הזה נקרא מעל השכל האנושי או מחוץ לשכל. כיוון שהשכל האנושי מוגבל ואינו יכול להבין הכל, תמיד נשאר מרחב בלתי ידוע שמאפשר לאדם להתחדש ללא סוף. אליעד מדגיש שדווקא ההגעה אל הלא - ידוע מאפשרת ... רבי נחמן ואליעד? אליעד מצטט את רבי נחמן (מתוך תורה כד בליקוטי מוהרן), שם מתואר תהליך שבו השכל נתקל במחסום בלתי עביר כאשר הוא מנסה לתפוס את האין סוף. ההיתקלות במחסום זה, וההתעקשות של השכל להבין בכל זאת, יוצרת מעין שקעים או כלים המאפשרים לאור אין סוף לחדור פנימה. זוהי בעצם חוויה פרדוקסלית שבה מצד אחד האדם אינו מסוגל לתפוס את ... מצליח לטעום משהו ממנו. לדוגמה, כמו ילד ברחם המנסה לצאת לעולם שמחוץ לרחם ואינו מסוגל, כך השכל מנסה להבין מה יש מעבר לו. עצם הניסיון להבין מעבר לגבולות ההיגיון, יוצר התחדשות מתמדת וחוויית פליאה אין סופית. איך לחוות שלמות והתחדשות בו ... הדרך היחידה לחוות בו - זמנית גם את השלם וגם את ההתחדשות היא להגיע למקום שהוא מעבר לשכל האנושי . המקום הזה נקרא האחדות או האחד, והוא בלתי נתפס במלואו על ידי ההיגיון. עצם העובדה שאי אפשר לתפוס אותו לגמרי בשכל יוצרת מצב של התחדשות אין סופית, מכיוון שתמיד נשארת תחושה של משהו חדש ובלתי מובן. לסיכום - מהו סוד החוויה המתחדשת ללא סוף? הסוד לחוויה ... המציאות ואת התפיסות העצמיות לעומק, עד להגעה לקצה גבול ההבנה האנושית. שם מתגלה נקודה שבה השכל וההיגיון נעצרים, והאדם חווה את המציאות כמשהו חדש לגמרי, מעבר להבנה רגילה. דווקא חוסר היכולת להבין לחלוטין הוא מה שיוצר את חוויית ההתחדשות ... מציע להגיע אל חוויית השלמות ואל השגת האין סוף. איך להגיע להתחדשות רגשית? מה זה מעל השכל האנושי? איך חווים טרנספורמציה בחיים? מה הסוד להתחדשות שכלית? איך לצאת מתחושת שעמום? איך לחוות את האין סוף? ...
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
... שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים מהי חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית? אליעד כהן מסביר על חוויות שאנשים מכנים כחוויה שאינה שכלית וטוענים שהן חוויות שאי אפשר להסביר במילים או בשכל. לפי אליעד, אין באמת דבר כזה חוויה שאי אפשר להסביר בשכל. כל חוויה שנחוויית היא בהכרח מוגדרת ולכן ניתנת להסבר. כאשר אדם אומר: חווייתי משהו מיוחד ואני לא יכול להסביר לך אותו, הוא טועה. אם האדם חווה חוויה כלשהי ומסוגל להבחין ... אפשר להסביר אותו בשפה ובשכל. זה שהאדם מרגיש שהוא לא יודע להסביר, לא מעיד על כך שאין הסבר, אלא רק מעיד על כך שאותו אדם באופן אישי אינו יודע כיצד להסביר. האם יש דברים שלא ניתן לחשוב עליהם בשכל? לפי אליעד כהן, הרעיון שיש דברים שהם מחוץ לשכל ושלא ניתן לחשוב עליהם, הוא רעיון שגוי. הוא מדגיש שוב ושוב שהשכל מסוגל לחשוב על כל דבר שניתן להגדיר אותו בצורה כלשהי. כאשר אנשים מדברים על דבר שנמצא מחוץ לשכל, הכוונה שלהם בדרך כלל היא לתאר דבר שלא ניתן להבין אותו, להגדיר אותו, לדבר עליו או לתפוס אותו מחשבתית. אליעד מסביר שאם באמת לא ניתן להגדיר, לדבר או לחשוב על משהו, אז אותו ... אותה, אתה יכול להסביר אותה בשכל. מדוע אנשים חושבים שיש חוויות בלתי מוסברות? הסיבה שאנשים טועים לחשוב שיש חוויות בלתי מוסברות או דברים שנמצאים מעל השכל, היא חוסר הבנה של מושג ההגדרה. אדם שחושב שהוא חווה חוויה מיוחדת שאינה ניתנת להסבר, למעשה לא יודע כיצד להגדיר אותה או לא התעמק מספיק בהבנה של אותה חוויה. אליעד מדגים זאת ... ולא על חוסר קיומו של הסבר שכלי. מהו הדבר שעליו באמת אי אפשר לחשוב? אליעד מסביר שיש דבר אחד שבאמת לא ניתן לחשוב עליו ולא ניתן להסביר אותו בשכל. הדבר הזה הוא מה שנמצא מחוץ לכל ההגדרות האפשריות ומחוץ לכל המילים ולכל השפה. אך כאן ישנו פרדוקס: כיוון שאם באמת יש דבר שלא ניתן לחשוב עליו, אז גם אי אפשר לדבר עליו או ... או להסביר אותו. מכאן נובע שכל מה שקיים במציאות שלנו, יכול להיות מוסבר באמצעות השכל וההיגיון. האם ניתן להגיע להבנה של דבר שאי אפשר להבין אותו? לדברי אליעד, כל מטרת השכל שמוצגת בספר להיות אלוהים היא להביא את האדם להכרה בפרדוקס האמור. המטרה של תהליך החשיבה היא שהאדם יבין ויגיע למסקנה שאי אפשר להגיע להבנה מסוימת. ההבנה הזאת היא למעשה ההבנה ... מדוע אנשים מתבלבלים בין שכל לרגש? אליעד מסביר כי אנשים מתבלבלים בין רגש לשכל ולכן מאמינים שיש דברים מעל השכל או שאינם שכליים. חוויות רגשיות ואינטואיציות פנימיות נתפסות לעיתים כחסרות מילים, אך זאת רק מכיוון שאנשים לא השקיעו מספיק מאמץ להבין אותן לעומק. הרגש עצמו מבוסס על השכל, כי על מנת להרגיש רגש מסוים, האדם חייב להבחין בין רגש זה לרגש אחר, וזאת פעולה שכלית טהורה של הבחנה. לכן גם חוויות שנראות בלתי - שכליות, הן שכליות באופן עמוק יותר, שכן כל הבחנה, אפילו של תחושה או רגש, היא
שכל / יכולת קוגניטיבית - איך לשפר את היכולת השכלית והקוגניטיבית?
שכל יכולת קוגניטיבית - איך לשפר את היכולת השכלית והקוגניטיבית? היכולת השכלית של האדם, מאפשרת לו להבין טוב יותר את המציאות, לקבל החלטות טובות יותר וכיוב. והשאלה היא, כיצד באפשרותו של האדם לשפר את היכולות השכליות שלו? תשובה: באפשרותו של האדם לשפר את היכולות השכליות שלו, על ידי זה שהוא מעמיק את מחשבתו, בדברים שאותם הוא כבר מבין. ונסביר: מי שיתבונן יראה, כי כל ... היכולת של האדם לקשר בין הסיבות לבין התוצאות. ולכן, אם ברצונו של האדם לשפר את יכולת החשיבה שלו, לשם כך עליו לשפר את המיומנות שלו להבין את הקשר של הסיבה תוצאה שיש בין הדברים השונים. ואת זה יכול ...
רגש או שכל, חוויה רגשית והתבוננות שכלית, אין חוויה, אין כלום, הבנת הספר להיות אלוהים
רגש או שכל, חוויה רגשית והתבוננות שכלית, אין חוויה, אין כלום, הבנת הספר להיות אלוהים
... או שכל, חוויה רגשית והתבוננות שכלית, אין חוויה, אין כלום, הבנת הספר להיות אלוהים האם אפשר להגיע להבנה רוחנית רק דרך השכל? אליעד כהן מסביר כי כל תהליך רוחני אמיתי חייב לכלול גם את המימד הרגשי וגם את המימד השכלי. אין אפשרות להבין משהו באמת, אם לא מרגישים אותו. כלומר, גם אם האדם מבין בשכל את הרעיון שהוא לומד, זה לא יספיק כדי שירגיש טוב או יהיה מאושר. הרגש חייב להיות נוכח, וכל הלימוד בסופו של דבר הוא למעשה לימוד רגשי. אליעד מדגיש שאין משמעות למה שלמדת אם לא הרגשת את זה. למשל, אפשר להבין בשכל שאתה אלוהים, אך השאלה החשובה היא האם אתה באמת מרגיש שאתה אלוהים? ההרגשה היא המבחן האמיתי של ההבנה. למה אנשים מרגישים עומס שכלי בלימוד רוחני? אליעד מתייחס לתופעה של עומס שכלי, המלווה את האדם כשהוא לומד תכנים רוחניים עמוקים, כמו אלו המובאים בספר להיות אלוהים. אנשים רבים חווים עומס זה, כי החומר עמוס מאוד בברורים לוגיים ומנטליים. החוויה של עומס שכלי נובעת מכך שהלימוד מאוד שכלי וחסר בו לעיתים הצד הרגשי. כלומר, הלב, הרגש והחוויה הם אלה שחסרים לאדם במקרים רבים, כשהוא לומד רק דרך ההבנה השכלית. כדי להתמודד עם העומס השכלי, אליעד מציע לשלב את הצד הרגשי. כלומר, לא רק לשאול את עצמך אם הבנת את החומר, אלא גם לשאול מה אתה מרגיש לגבי ההבנה הזו. כשיש איזון בין השכל לרגש, האדם מרגיש שהוא באמת מבין את הדברים, ואז ההבנה הופכת להיות מוחשית וחיה. האם אפשר לחוות הבנה ללא חוויה רגשית? אליעד כהן מדגיש את הרעיון המרכזי כי ... שונים, בתוך מילים, משפטים וחוויות. כך גם ברוחניות - כדי להגיע להבנה מלאה, האדם חייב לחוות רגשית את הדברים שהוא מבין שכלית. איך לדעת אם ההבנה הרוחנית שלך אמיתית? הדרך לדעת אם ההבנה שלך אמיתית היא לבדוק האם יש לך חוויה תואמת להבנה השכלית שלך. אליעד מחדד ואומר כי לא משנה מה למדת או כמה הבנת בשכל, השאלה המרכזית היא מה אתה מרגיש לגבי זה. אם האדם למד שהוא אלוהים, השאלה היא האם הוא באמת מרגיש שהוא אלוהים, או שהוא רק הבין את זה באופן לוגי ויבש. אם יש פער בין ההבנה השכלית להרגשה הרגשית, הרי שההבנה עדיין אינה שלמה. כיצד מגיעים לזיכוך רגשי בתהליך רוחני? אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל התהליך השכלי אמור להוביל לזיכוך רגשי, כלומר, למצב שבו האדם באמת מרגיש ומזדהה עם התובנות הרוחניות שלמד. זיכוך רגשי משמעו שהאדם באמת חווה את מה שהבין, ולא רק מתייחס ... האמיתית. לסיכום: האם צריך להרגיש או להבין בדרך לרוחניות? אליעד מסכם את ההסבר בצורה ברורה: יש צורך בשניהם, גם בהבנה שכלית וגם בחוויה רגשית. אין אפשרות להפריד ביניהם, מכיוון שכל הבנה שכלית חייבת להיות מלווה בחוויה רגשית תואמת כדי להיות אמיתית ושלמה. רק כאשר האדם ירגיש את מה שהוא הבין, תהיה לו הבנה רוחנית אמיתית. כל ניסיון להבין ללא חוויה יישאר רק ברובד התיאורטי ולא יוכל להביא את האדם לתחושה של סיפוק ואושר אמיתיים. האם שכל עדיף על רגש? מהי חוויה רוחנית אמיתית? האם הבנה שכלית מספיקה לאושר? איך להגיע לזיכוך רגשי? האם חייבים לחוות כדי להבין? מה הקשר בין שכל ורגש ברוחניות? מה המשמעות של להיות אלוהים? ...
נקודות מבט, שינוי חוויה רגשית, דפוסי חשיבה, יכולת רגשית, יכולת שכלית
... מבט, שינוי חוויה רגשית, דפוסי חשיבה, יכולת רגשית, יכולת שכלית מטרת הספר היא, לאפשר לאדם להסתכל על החיים שלו, מנקודות מבט שונות לא שגרתיות. האדם חי את חייו עפ דפוסי חשיבה ... לחדש לו עוד משהו ולתת לו עוד נקודת מבט נוספת, על הדברים שאותם הוא כבר יודע. החוויה הרגשית של האדם בחיים, מושפעת באופן ישיר, מההבנה השכלית של האדם, את המצב שלו ואת המציאות שבה הוא חי. לדוגמה, האדם ברמה הרגשית, יפחד או לא יפחד מדמות של אריה, לפי ההבנה השכלית שלו, את דמות האריה. אם האדם מבין בשכל שלו, שהאריה הוא רק בובה בלבד, האדם לא יפחד ממנו, ואפילו ייהנה ממנו, מהחיקוי שנראה כמו מקורי. אך אם האדם יבין בשכל שלו , שעומד מולו אריה אמיתי, הרי שהרגשות של האדם יהיו בהתאם. כך שהרגשות של האדם, מושפעים מההבנה השכלית של האדם, את המצב שאיתו הוא מתמודד. וממילא זה אומר, שהאדם חווה את המציאות ברמה הרגשית, לפי היכולת השכלית שלו להסתכל על הדברים השונים. שזה יכול להיות טוב ויכול להיות רע. אבל בכל מקרה, היכולת הרגשית של האדם מוגבלת. וככל שהשכל של האדם גדול יותר, וככל שהאדם מסוגל להסתכל בשכל שלו על החיים שלו, בצורות שונות ומנקודות מבט שונות ואפילו מנוגדות אחת לשנייה, כך גדל הטווח הרגשי שהאדם יכול להרגיש. ...
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
... רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, ... שנדונה בתוכן של אליעד היא כיצד בן אדם יכול לקבל החלטות בחייו, אם הוא מאמץ את ההבנה או המחשבה הרוחנית שאומרת הכל אחד, הכל טוב או הכל שווה. לכאורה, אם באמת הכל שווה, אז ... לא. מה ההבדל בין רוחניות שקרית לבין רוחניות אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים של הבנה רוחנית, רוחניות שקרית ורוחניות אמיתית: רוחניות שקרית: האדם מנסה לאמץ את המחשבה שהכל אחד, ... רע במשאבים, וכך הלאה, עד שבסופו של דבר התפיסה מתאזנת לחלוטין. מה קורה כשהשכל מגיע לסוף התהליך של חקירת ההפכים? אליעד מסביר שבסוף התהליך השכל מגיע למצב שבו כל הטיעונים, הרעיונות והמחשבות מתאזנים. הוא מתאר זאת כמצב של שוק חשמלי שבו ... מבין וחווה באופן מוחלט את שני הצדדים של כל דבר, בו - זמנית ובאופן מלא. השכל אז חווה אחדות מוחלטת בין הטוב והרע, בין הדבר והיפוכו, וכך האדם יכול להחליט ולפעול בלי סבל, כי ... כי הצד השני תמיד יאיים עליו. אך כאשר האדם מגיע לאיזון מוחלט דרך חקירה שכלית ורגשית יסודית, הוא משתחרר מהקונפליקט הפנימי והופך להיות חופשי באמת. אליעד מדגיש שהתהליך ... מול רוחניות שקרית האם כסף זה טוב או רע? אחדות ההפכים מהי חקירה רגשית ושכלית? ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו ... זו, עליו קודם כל לברר מה הוא רוצה, ומשם יוכל להמשיך. כיצד להתמודד עם תחושת אני לא יודעת מה אני רוצה? אליעד מתאר שני סוגים של חוסר ידיעה: יש מצב שבו אדם לא יודע מה הוא רוצה כי באמת כל האפשרויות שוות מבחינתו, ויש מצב שהוא לא יודע פשוט ... מה המשמעות של הכל אחד ואחדות שקרית? אליעד מדבר על מושגים פילוסופיים של אחדות ונפרדות. הוא מסביר שרוב האנשים מבינים בשכל שהכל בסופו של דבר אחד, אך עדיין חווים הבדל בין הדברים. הוא מדגיש שההבנה העמוקה יותר היא לתפוס שאין באמת הבדל ... הרעיונות או עם השפה שאחרים משתמשים בה. כיצד להתמודד עם תחושת הניכור והחוסר הבנה בפועל? אליעד מציע פתרון פרקטי ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו. מהי הדרך המעשית לפתח את השכל? אליעד מציע לא רק פתרון תיאורטי אלא גם דרך מעשית ופשוטה: לעשות שיעורי הבנה. הוא מציע לקחת טקסטים שאינם ... השיטתית הזו, לדבריו, מביאה לשלווה ותחושת שלמות פנימית, מכיוון שאותו אדם כבר אינו חושש שאינו מסוגל להבין. האם חייבים לפתח את השכל? אליעד מבהיר שאדם אינו חייב לפתח את השכל אם אינו רוצה בכך. עם זאת, אם האדם חווה סבל או חוסר עקב כך שהוא לא מבין דברים שהוא רוצה להבין, הוא כן צריך להחליט אם הוא מוכן לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת חוסר הבנה וחיסרון, המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי להגיע לחוויית שלמות פנימית. איך לפתח את השכל? מהי תחושת חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל מהי הדרך לראות את המציאות בלי להשתמש בשכל? האם אפשר להבין את מה שאנחנו רואים, כמו שולחן, מבלי להסתמך על השכל? זהו אתגר מעמיק שמעלה אליעד כהן, ומסביר כיצד ניתן להבחין במחשבות ובתחושות בצורה שונה ממה שאנו רגילים לעשות ביום - יום. כשרואים שולחן, השכל מקטלג אותו כיש, אך למעשה, כדי להבין איך זה קורה, ... פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה לכל זאת. ברגע שמבינים את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס לגבולות השכל. מהו מקור המחשבה וכיצד ניתן לחקור אותו? איך אפשר לפרק ... מהו המקור שמחייה את הזיכרון. כל מחשבה, תחושה ורצון מבוססים על הבחנה בין יש לאין. ברגע שמבינים זאת, אפשר לראות את המציאות דרך ההבחנה הזו, ולפני השכל. זהו שלב שבו התודעה מתחילה לחוות את הדברים בצורה שונה, מעין חוויה של אין שכל של חכמים, שבה אין הגדרה נוקשה למציאות. הקשר בין אני ... קיים, וכיצד כל תפיסה או מחשבה מתקיימת על בסיס ההבדלה הזו. מהי מטרת מדיטציה וכיצד היא שונה מהבנת ההפרדה? האם מדיטציה יכולה להוביל אותנו להבנה של אין שכל? אליעד טוען כי מדיטציה רגילה אינה מספיקה, כי היא בדרך כלל מנותקת מחקירה שכלית עמוקה. מדיטציה עשויה לכבות את השכל באופן חלקי, אך לא מתוך הבנת המקור של המחשבות. ההבנה ... והמוח קולטים ומפרשים את הצורות, אך מצד שני, אין יותר אחיזה בהגדרה הנוקשה של הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה כפי שהיא נתפסת על ידי השכל. איך לחקור את החוויה של ראיית שולחן? כיצד אפשר לפרק ... לחוות את העולם באופן חופשי יותר, בלי פחד מהשפעתן של הגדרות נוקשות. הבנת מקור המחשבות ההבחנה בין יש לאין הקשר בין רצון, תחושה ומחשבה מדיטציה והבנה שכלית השלב של אין שכל החוויה הפנימית של המודעות איך אפשר להתבונן בשולחן בלי להשתמש בשכל? שאלה מעמיקה שפותחת את הדרך שאלה: מהי המשמעות של לראות שולחן מול העיניים, והאם אפשר להבין את הדבר הזה בלי להסתמך לגמרי על השכל? תשובה: כאשר מסתכלים על שולחן ורואים אותו כמציאות ... אם ממשיכים לחקור פנימה לעומק, אפשר להגיע לשלב הראשון שבו נוצרת ההפרדה בין יש לאין. בנקודה הזאת, מבינים שיש אפשרות לחוות את הדברים ללא שימוש מלא בשכל המגדיר את היש והאין. שאלה: כיצד מתקדמים בתהליך עד ... על ההפרדה בין יש לאין. ברגע שרואים את ההפרדה הזאת בצורה גלויה, אפשר לעשות צעד אחד אחורה ולראות את המציאות בלי להפריד בין יש לאין. זהו שלב שנקרא אין שכל של חכמים, משום שהוא מגיע ממודעות עמוקה, ולא מאי - ... כקיימות או לא קיימות בו - זמנית. מדוע מדיטציה רגילה לא מובילה לאותה תוצאה? שאלה: האם מדיטציה היא דרך לכך? תשובה: אין דרך אחרת להגיע לנקודה של אין שכל מלבד כניסה פנימית להבנת ההפרדה בין יש לאין. מדיטציה רגילה עשויה להביא לכיבוי שכל, אבל באופן חלקי ולא מתוך חקירה שכלית עמוקה, ולכן היא נקראת אין שכל של משוגעים. כאן, הכוונה היא להגיע לאין שכל מתוך חקירה שכלית חדה, שמגלה כיצד המחשבות מתחילות בהפרדה בין יש ... אותם כמקשה אחת, בלי לכפות על עצמנו את ההפרדה או את האחדות. התבוננות פנימית והבנת מקור המחשבות איך להבחין בין יש לאין בעולם המחשבות מהו מצב של אין שכל ומדוע הוא מתקשר לאושר רבי נחמן והעומק הרוחני של בחירה בקיום המציאות דרכים מעשיות לחקירת החוויה של ראיית שולחן או חפץ אליעד: איך אפשר להבין בלי שכל? אתה רואה מולך שולחן? כן. כאשר אתה רואה משהו, אתה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחויב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לחסוך מאמץ?, איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחסוך מאמץ?, איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, אימון אישי בתל אביב, מטפל אישי בתחום איך לחסוך מאמץ - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 21:21:47 - wesi1