אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להתאמן? ✔ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
איך אפשר לדעת אם העובדים באמת הבינו את מה שהסברת להם?

כאשר מנהל מסביר משהו לעובדים שלו, השלב הראשון לבדוק אם העובד הבין הוא פשוט לשאול אותו בצורה ישירה: "תסביר לי מה הבנת". אליעד כהן מדגיש שזו הדרך הלוגית ביותר לבדוק הבנה, מכיוון שהבנה היא תהליך שכלי, והדרך הקרובה ביותר לוודא תהליך כזה היא באמצעות תשובה מילולית של האדם עצמו. עם זאת, אליעד מסביר כי לא מספיק לשאול "מה הבנת", אלא יש גם להקשות בשאלות נוספות שדורשות חשיבה מעמיקה, כגון "ואם יקרה מצב כזה, מה תעשה?", "למה אתה חושב שאמרתי דווקא ככה?", "למה לדעתך צריך לפעול בצורה מסוימת ולא אחרת?" וכן הלאה. כל זאת נועד לוודא כי אתה והעובד רואים את הדברים באותה הצורה בדיוק.

אליעד מוסיף כי חשוב לשים לב בדיוק לאופן שבו העובד עונה: האם הוא מוסיף מילים שלא אמרת או משמיט מילים חשובות שאמרת. לדוגמה, אם אמרת "אפילו" והוא לא אומר "אפילו", כנראה שמשמעות המילה או החשיבות שלה לא הייתה ברורה לו. במקרה כזה, עליך להבהיר שוב את ההיגיון מאחורי ההסבר, כדי שיהיה ברור מדוע כל מילה ומילה משמעותית.

מה עושים אם יש הרבה עובדים ואי אפשר לבדוק כל עובד בנפרד?

כאשר מדובר במספר רב של עובדים ואין אפשרות לבדוק כל אחד באופן פרטני, אליעד מציע שתי שיטות אפשריות:
  1. לקרוא לעובדים בנפרד ולשאול אותם שאלות מדגמיות כדי לקבל תמונה חלקית לגבי ההבנה הכללית.
  2. לתת לעובדים מבחן עם שאלות סגורות או פתוחות, שיבדוק אם הם הבינו את ההנחיות במלואן וללא טעויות, ולוודא שהם לא העתיקו זה מזה.
האם הגברת הערנות של העובדים מבטיחה שהם יבינו טוב יותר?

אליעד מסביר שהנחת היסוד לפיה עובד ערני יבין טוב יותר את ההנחיות אינה נכונה בהכרח. הוא מציין כי עובד אינטליגנטי יבין מה לעשות גם אם הוא עייף או לא נכח בישיבה, בעוד עובד שאינו מחובר לצורת החשיבה של המנהל לא יבין גם אם יהיה נוכח וערני לחלוטין. לפי אליעד, הבנת העובד תלויה בראש ובראשונה ביכולת שלו להתחבר לתפיסת העולם של המנהל ולא בערנות בלבד.

כיצד ניתן להעריך מראש אם העובדים יבצעו את מה שהבינו?

לפי אליעד, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להעריך בוודאות אם העובדים יבצעו את מה שנאמר להם, משום שמדובר בפעולה עתידית המושפעת מפרמטרים רבים כמו הזדהות עם מטרות הארגון, פחד מפיטורין, ההיסטוריה שלהם כעובדים וכו'. עם זאת, הוא מציין שישנן אינדיקציות שיכולות לספק רמזים לגבי מידת המחויבות של העובד. למשל, יש לבדוק כיצד העובד מתנסח: אם הוא משתמש במילים כמו "אם" במקום "כש", ייתכן שהוא רואה את ההנחיה כאפשרית ולא כמחויבת. דוגמה נוספת היא שימוש בגוף ראשון לעומת גוף כללי - "כשאני אעשה" לעומת "אם מישהו עושה". השימוש בגוף ראשון מעיד על כוונה אישית לביצוע.

האם שפת גוף של עובד היא מדד אמין לביצוע ההוראות?

אליעד מבהיר ששפת הגוף אינה מדד מוחלט, מאחר שניתן לשלוט בה בצורה יחסית קלה. לדעתו, למילים שהעובד בוחר יש משמעות רבה יותר מאשר לתנוחת גופו או לתנועותיו, מכיוון שקשה יותר לזייף ניסוח מילולי מאשר התנהגות גופנית.

מה עושים אם העובדים מבצעים אחרת ממה שהסברתי, למרות ההסברים הברורים?

אליעד מסביר שאם העובדים לא מבצעים את ההוראות למרות שלכאורה הבינו אותן, קיימות שתי אפשרויות:
  1. הם לא מתייחסים ברצינות להוראות ולא אכפת להם מהן באמת.
  2. הם לא הבינו לעומק את הסיבה שמאחורי ההוראות או מדוע זה קריטי וחשוב לבצע אותן בדיוק כפי שנאמר להם.
לדוגמה, אם ביקשת מהעובד לנסוע לתל אביב דרך כביש מסוים והוא נסע לרמת...
ש: אולי אני לא יודע תגיד לי אם השאלה הזאת שאתה דיברת מקודם.

אליעד: כן דיברנו על זה מקודם.

ש: אוקי אז השאלה היא כזאת אני עכשיו מדבר בפני אנשים אני אומר להם דברים x y z ואני רוצה לדעת עד כמה זה נכנס להם לראש עד כמה הם מרגישים מחויבים למה שאמרתי.

אליעד: אתה עכשיו ערבבת כמה דברים עד כמה הם מרגישים מחויבים עד כמה זה נכנס להם לראש, עד כמה הם יכולים לבצע את מה שנכנס להם לראש עד כמה הם יבצעו את מה שנכנס להם לראש כל אחד זאת שאלה אחרת.

ש: אוקי בא נלך שאני רוצה לדעת אם הם הבינו או לא הבינו שלב ראשון.

אליעד: אוקי אתה אומר אם אתה מסביר למישהו משהו שלב ראשון אתה רוצה לדעת אם הוא הבין או לא אתה אומר לו תסביר לי מה הבנת, למה זאת הדרך הכי טובה ברמה הלוגית כי ההבנה אתה אומר "אני רוצה לדעת אם הוא הבין" הבנה זה תהליך שכלי מה הoutput הקרוב ביותר של תהליך תפיסתי השכל יכול להיות שאתה תגיד למישהו והוא ילך לבצע אבל הוא לא יבין, אתה מבין עכשיו לכן כשהוא מסביר.

ש: הוא יבצע לא טוב.

אליעד: לא יכול להיות שהוא יבצע טוב והוא עוד לא הבין מה צריך לעשות ואז פתאום הוא יפשל כי הוא לא הבין, יכול להיות שתגיד לו משהו תסביר לו והוא ילך לעשות אבל הוא יפספס איזה פרט למה כי הוא לא הבין את המהות של הדבר אתה מבין, עכשיו ואתה רוצה לדעת קודם כל האם הוא הבין אם הוא הבין הדרך לדעת אם הוא הבין זה על ידי ששואלים אותו "תסביר מה הבנת" ולהקשות עליו גם בשאלות "תגיד לי ואם יקרה ככה מה אתה צריך לעשות, תגיד לי ואם ככה ולמה ככה ומה הבנת מה הסיבה שככה" לשאול שאלות ולהקשות עליו "תגיד לי ולמה אתה חושב שאמרתי ככה ומה הסיבה שצריך לעשות ככה וככה ואם יקרה ככה וככה מה תעשה את זה או את זה" זה כדי לוודא שאתה והוא רואים את הדברים באותה העין.

עכשיו אם פתאום יתברר הוא אומר לך "לא אם יהיה ככה וככה אני אעשה ככה" אתה אומר "רגע למה אז זה אומר שלא הבנת כי המטרה היא אחרת בכלל" זה יותר או פחות להסתנכרן על ההבנה אחר כך מה זה אומר שהוא הבין, זה אומר שנראה שהוא מבין רק תשים לב לעוד דבר כל פעם כשאתה מסביר משהו אתה משתמש במילים מסוימות והוא פתאום הוריד איזה מילה הוסיף איזה מילה למה הוא פתאום הוסיף איזה מילה "אני אמרתי לך רק זה לא אמרתי לך גם זה, אמרתי לך אפילו זה לא אמרתי לך זה, אני אמרתי אפילו והוא לא אמר את המילה אפילו".

ש: יש לי שאלה אם יש הרבה אנשים ואני לא יכול לבדוק כל אחד ואחד יש שיטה איך לבדוק?

אליעד: כן לקרוא להם בנפרד, למה אתה רוצה לדעת מה הם הבינו?

ש: לא מצד שני אני הסברתי משהו אני רוצה שהם יבינו אני רוצה לבדוק שהם הבינו.

אליעד: כמה חשוב לך לדעת שהם הבינו?

ש: ברמה כזאת או אחרת.

אליעד: אז ברמה כזאת או אחרת תשאל אותם שאלות.

ש: לא אבל כמותית אני לא יכול כל אחד ואחד.

אליעד: אז אתה לא יכול לדעת.

ש: השאלה אם יש שיטה נוספת.

אליעד: לקחת מבחן עם עשר שאלות לשים להם לוודא שהם לא העתיקו ולבדוק בבית את המבחנים.

ש: אני נוקט לפעמים שיטה אחרת להגביר את הערנות של האנשים.

אליעד: שניה להגביר את הערנות או לוודא שהם הבינו אתה צריך להתמקד בדיוק בפרמטר.

ש: אוקי הגברת הערנות בשבילי ההנחה שלי.

אליעד: שאם הוא יהיה עירני הוא יבין זה לא מחויב אם מי שיש לו שכל יבין כשהוא ישן ומי שאין לו שכל לא יבין גם כשהוא ער, תראה מי שיש לו שכל ומתחבר לראש שלך גם אם הוא לא היה בישיבה הוא יבין מה צריך לעשות אמרו יגידו לו משפט והוא לבד ישלים את החסר ומי שלא מחובר לראש שלך גם אם הוא יהיה בכל הישיבות הוא לא יבין כי יש לו ראש אחר.

ש: אז טוב רוב האנשים נמצאים באיזשהו מקום באמצע ואז עכשיו השלב הבא הוא הבין עכשיו מאיפה אני יודע.

אליעד: אוקי בוא תדייק תגיד נראה שהוא הבין.

ש: נראה שהוא הבין השלב הבא זה האם הוא הולך לבצע את זה או לא הולך לבצע את זה, זאת אומרת איך אני יודע שהוא אכן הולך לבצע את זה ולא "בסדר הבנתי" ועושה לי משהו אחר.

אליעד: אז אני אתן לך דוגמה סתם דוגמה נגיד כשאמרתי לך תשאל אותו שאלות אתה יכול לשים לב איך הוא מנסח את התשובות נגיד שהוא אומר "כשאני אעשה ככה וככה" או "אם ככה וככה" סתם דוגמה אם הוא כל הזמן אומר "אם ככה וככה" אז אתה אומר "רגע למה הוא אומר אם אבל אמרו לו שצריך לעשות מה הוא לא מבין שהוא יעשה את זה מחר למה כל הזמן לדבר במטאפורה" לדוגמה אתה מבין אבל אם הוא אומר "אני אעשה מחר ככה וככה" אז יש יותר סיכוי שהוא יעשה.

עכשיו אתה רוצה לדעת זה קודם כל סתם כאינדיקציה עכשיו אתה רוצה לדעת האם הוא ילך לבצע את העבודה, נכון אתה אומר "אני יודע שהוא הבין השאלה אם הוא יבצע את העבודה", אוקי מה אתה חושב זאת אומרת מה מהות השאלה בעצם אתה רוצה לדעת מראש שאם הוא יבצע את העבודה אין לך דרך מראש לדעת אם הוא יבצע את העבודה זה כאילו הפרמטרים הכלליים האם הוא מזדהה עם מטרות העבודה האם הוא מפחד לא לאבד את העבודה כל הדברים האלה.

ש: שפת גוף יש לה פה עניין מסוים?

אליעד: כן.

ש: נניח שהוא מדבר איתך מדבר ככה לא ישירות אליך.

אליעד: זה לא מחויב הבעיה בשפת גוף שהיא לא מחויבת גם שפת גוף באופן יחסי יותר קל לשלוט בה מאשר לשלוט במילים שאתה מוציא מהפה, שפת גוף זה יותר אתה צריך לשבת בצורה מסוימת אתה מבין זה לא כל מילה שאתה אומר לשים לב מה אמרת מה לא אמרת.

ש: זאת אומרת אם הוא מדבר, בא נדבר רגע על המילים אם הוא מדבר בגוף ראשון וזה אומר שהוא מרגיש יותר אם ככה נראה.

אליעד: כן הוא אומר "כשאני אעשה ככה" אז ככה יש יותר סיכוי שהוא מתכוון לעשות את זה מאשר "אם מישהו עושה ככה אז ככה" לדוגמה.

ש: שאני אביא את הדוגמה?

אליעד: לא מה זאת אומרת כדוגמה, מה מהות השאלה שלך אתה רוצה לדעת כשאתה נותן הנחיות האם הם יבצעו את זה או לא?

ש: כן אני נותן הנחיות הרבה הנחיות.

אליעד: מה זאת אומרת אני רוצה לדעת אם יבצעו את זה למה כי אם הם לא יבצעו את זה אז כי אם הם יבצעו את זה אז אני אשן בלילה בשקט.

ש: ואם הם לא יעשו את זה זה אומר שאני אצטרך עוד פעם "למה לא עשית מה קרה".

אליעד: אתה רוצה לדעת מראש שאם מחר אתה צריך להגיד להם "מה עשית מה קרה" זאת מהות השאלה, רגע בא תחשוב עוד פעם אתה אומר לעובדים שלך משהו לעשות אוקי ואתה אומר אני רוצה לדעת האם הם הבינו או לא, הבנו הולכים ובודקים היום אין הבין או לא הבין אתה יודע, אני רוצה לדעת גם אם הוא הולך לעשות את זה כן האם ביחד לנקודת הזמן הזו האם מתכנן לעשות את זה, אוקי כי אם לא אז ואם כן אז?

ש: אם כן אז אני מתפנה לעיסוקיי אני יותר רגוע אני יודע ומקבל את זה ואם לא אז אני נשאר עוד פעם בדילמה.

אליעד: ואז?

ש: ואז אני צריך להפעיל זה נקרא אכיפה או מעקב אחריו שהוא עושה.

אליעד: אז בעצם מהות השאלה שלך היא כשאני אומר לו לעשות משהו ואני הבנתי שהוא הבין איך אני יכול לדעת כמה אני צריך לעקוב אחריו ואיך אני צריך לדעת אם אני צריך לשים מישהו שיבדוק אותו.

ש: בדיוק יש אנשים שגר ושכח מה שנקרא אתה יודע שהם יעשו ויש אנשים שיהפכו את הכל.

אליעד: תראה אז מה האמת שלפי שיחה טכנית עם הבן אדם של מה הבנת אתה לא יכול לדעת במאה אחוז מה יהיה אין לך דרך זה מכלול של הרבה פרמטרים זה על סמך ההיסטוריה שלו כעובד על סמך הצורה שהוא מדבר, על סמך אם הוא מדבר בצורה מכובדת או לא כל מיני פרמטרים ובדרך כלל מה שעושים זה בודקים אותו בכל מקרה בודקים גם אם אתה בטוח שהוא יעשה אתה צריך לבדוק לעשות מדגמית ואז לראות אם הוא עשה מדגמית לעשות כמה מדגמים ואם הוא לא עושה לבדוק יותר, עושה לבדוק פחות.

אין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת למה מה המהות, למה לשאלה הזאת אין תשובה ולשאלה אין תשובה מוחלטת לשאלה הקודמת יש תשובה, למה לשאלה "איך לדעת שהוא הבין" יש תשובה ולשאלה "איך לדעת אם הוא יבצע" אין תשובה למה, אני אתן לך את התשובה כי לדעת אם הוא הבין זה משהו שקורה כרגע וזה משהו מוגדר "אני כרגע רוצה לדעת האם כרגע יש לו בראש הבנה x" יש הגדרה להבנה יש הגדרה לנקודת הזמן שזה כרגע אבל אתה אומר אני רוצה לדעת האם הוא יעשה, יעשה זה בעתיד אתה לא יכול בוודאות על סמך עובד לדעת מה יהיה בעתיד וזה גם משהו לא מוגדר זה משהו שהוא תהליך על פני זמן על פני זה על פני שם.

אתה יכול להעריך אם הוא יעשה או לא אבל אתה יודע זה כל מיני פרמטרים קטנים זה לא משהו ספציפי כאילו אני לא רוצה לתת לך את התשובה מטופשת של אם הוא יגיד לך טוב יהיה בסדר תבדוק איך הוא אמר לך את זה כי זה כלום אתה יודע יכול להיות שהוא עוד ישקר אותך ויגיד לך כן יהיה בסדר וזה והוא לא יעשה, זה כאילו זה לא אומר כלום זאת תשובה מטופשת מדי.

ש: אוקי עכשיו מה שקורה אצלם זה כשאני אומר תעשו x בדרך y ומה שאני מקבל שהם לא עושים את זה בדיוק כל אחד ממציא לו איזה המצאה וכשאני כותב את זה אוקי כותב לעשות.

אליעד: והם אף על פי כן עושים אחרת, אני אסביר לך למה ומה ההיגיון בדבר אתה אומר להם תסעו, לאיפה תסעו?

ש: תל אביב.

אליעד: דרך כביש x והם נוסעים כל אחד ממקום אחר.

ש: הם לא מגיעים אפילו לתל אביב כן אם היו מגיעים לתל אביב זה טוב הם מגיעים לרמת גן.

אליעד: תראה זה אומר שיש שתי אפשרויות ובוא נניח שאפילו שאלת אותו לפני כן מה הבנת והוא הסביר, אתה אומר לו תגיע לתל אביב אתה אומר לו מה הבנת והוא אומר הבנתי שצריך להגיע לתל אביב לחנות זה וזה לקנות זה וזה אף על פי כן הוא לא מגיע לתל אביב, איך זה יכול להיות שתי אפשרויות עכשיו לא רק שהוא לא נסע לתל אביב בדרך שאמרת לו דרך x כביש x הוא גם בכלל לא הגיע לתל אביב ולפני כן גם שאלת אותו "תגיד לי מה הבנת" הוא אומר "הבנתי שצריך להגיע לתל אביב ואחת שתיים שלוש". איך זה יכול להיות יש כמה תשובות אפשריות, תשובה ראשונה שלא אכפת לו מה אתה אומר הוא אומר לך הבנתי ומצפצף זאת תשובה אחת והתשובה השנייה שהיא לא פחות לא סבירה כאילו תשובה סבירה שהוא לא הבין למה להגיע לתל אביב כי אם הוא הבין מה ביקשת הוא לא הבין למה זה הכרחי ואם אני אחדד את זה עוד יותר הוא הבין מה ביקשת אולי הוא אפילו הבין למה זה הכרחי אבל הוא לא הבין למה זה הכרחי עבורו.

מחויב שהוא היה מבין מה ביקשת והוא היה מבין למה זה הכרחי והוא היה מבין למה זה הכרחי עבורו הוא היה עושה את זה או עושה את המקסימום שלו כדי לגרום לזה לקרות, זאת אומרת שאם לדוגמה אתה אומר לו מה הבנת הוא אומר לך "הבנתי צריך לנסוע לתל אביב", עכשיו אתה צריך לשאול אותו ולמה אתה חושב שצריך לנסוע לתל אביב מה הסיבה ולמה אם לא תסע לתל אביב זה לא טוב. קודם כל שואלים בהיגיון כי אתה כנראה מסביר להם מה לעשות אתה לא מסביר להם את ההיגיון ואז הוא אומר "טוב הוא הסביר לי אבל זה לא מחייב זאת הצעה" זה כמו שיש לך הצעת הגשה איך יכול להיות רשום הצעת הגשה ולא מגישים את זה דווקא באותה צורה כי זאת רק הצעת הגשה לא חייב אבל אם כתוב "אם לא תחממם את זה תחטוף קלקול קיבה" אז חייב לחמם זאת כבר לא הצעת הגשה.

לכאורה שניהם הצעת הגשה אבל זאת הצעת הגשה שמסבירה לך למה זה צריך להיות ככה, זאת אומרת שכנראה אתה הסברת להם מה והסברת להם למה הם לא הבינו את השכל שבדבר לא הבינו את ההיגיון ועכשיו נניח שתגיד שיבינו את ההיגיון אתה אומר לו ולמה כי ככה והוא מבין הכל ואתה אומר לו ולמה אתה צריך להגיע לתל אביב ולא לירושלים והוא מסביר לך ולמה צריך להגיע לתל אביב ולא לרמת גן הוא מסביר לך הכל ואף על פי כן בסוף הוא ברמת גן, אז או שהוא לא הבין את "הלמה" של הלמה או שפשוט הוא לא הבין למה הדבר זה קשור אליו. זאת אומרת שצריך לרדת איתו עוד עומק אחד להגיד לו "אמרתי לך ככה וככה ואתה הבנת למה עשית אחרת" ולך עדיף שהוא לא יתן לך את התשובה של התבלבלתי זלזלתי, לא עדיף שהוא יתן לך תשובה אחרת כי הם מרגישים מאוימים ממך עדיף שיגידו לך "טוב תראה לא שמתי לב", בסדר אבל פעם הוא יעשה לך את אותו דבר.

כי מה אתה מפספס בסיפור, אני אתן את התשובה עכשיו אני דיברתי גם איתם קודם. עכשיו מה אתה היית צריך לשאול אותו להגיד לו "תקשיב אני מקבל אותך איך שאתה אני רק רוצה שתסביר לי את ההיגיון שלך, כשאני אמרתי לך שאתה צריך להגיע לתל אביב מה חשבת שההיגיון שלי אומר למה לדעתך ביקשתי שתגיע לתל אביב מה ההיגיון" ורוב הסיכויים שהוא יפול פה, אתה מבין עכשיו ואם הוא יסביר לך את ההיגיון תגיד לו "אוקי כשנסעת לרמת גן מה היה ההיגיון שלך בזה", אתה מבין עכשיו יכול להיות שפתאום תגלה שיש לו איזה היגיון אחר שיש לו היגיון שאתה לא חשבת עליו שהוא לא הבין למה זה מתנגש שהוא חושב שיש דרך קיצור.

ש: שהוא חושב יותר טוב ממני.

אליעד: נכון דרך קיצור זאת הכוונה יותר טוב זאת אותה מהות, הבנת אתה צריך לשאול לא "למה תגיד לי אבל אמרתי לך למה לא עשית", "טוב בסדר אני אעשה" זה לא מטפלים במהות של הבעיה כי הם לא טיפשים עד כדי כך אתה צריך לשאול את הבן אדם "תגיד אמרתי לך ככה וככה מה הבנת, למה אתה חושב שביקשתי את זה מה הסיבה" ואז הוא אומר לך ככה וככה תגיד לו "אוקי אז למה עשית ככה וככה", עכשיו הוא יגיד לך לא שמתי לב נגיד אתה אומר לו "אוקי אני רוצה להבין מה לא שמת לב, לא שמת לב שכשאתה עושה את זה יקרה ככה וככה, לא שמת לב שביקשתי מה לא שמת לב" הוא יגיד לך לא שמתי לב שככה וככה אתה אומר לו "אבל איך לא שמת לב מה אתה לא מבין שככה וככה".

ש: לא פה הוא כאילו לא שמתי לב זאת שאלה למה לא שמת לב.

אליעד: לא אין שמת לב אני אתן לך דוגמה אתה רוצה לתת דוגמה, אני אתן לך דוגמה אתה רוצה אתה לתת דוגמה או שאני אתן דוגמה?

ש: כן עדיף.

אליעד: אתה אומר לעובד שלך תקשיב אני מבקש כשאתה חותך את זה תשים לב שאתה לא חותך גדול מדי שלא לבזבז חומר והוא חתך גדול מדי נגיד עכשיו מה ההיגיון שלו סתם אינטואיטיבית מה אני חושב שההיגיון שלו הוא אומר "תראה אם אני יתחיל עכשיו כל פעם לשים לב כמה אני חותך בדיוק העבודה תהיה הרבה יותר קשה ואני אספיק פחות", סתם אם אני חושב מה יכול להיות ההיגיון שלו אומר ההיגיון שלו אומר "תראה עדיף אולי לחתוך מהר וחלק לזרוק אבל אז העבודה תתבצע יותר מהר" סתם אני נותן לך היגיון אינטואיטיבי מה יכול להיות ההיגיון שלו אבל אתה אומר לו "תראה תשים לב איפה אתה חותך למרחק את האורך של החומרים כדי שלא יהיה בזבוז של חומר" ואז הוא חותך משהו אחר ואז אתה אומר לו "תגיד לי למה חתכת את זה" הוא אומר לך "לא שמתי לב שזה לא במקום הנכון".

מה האמת שהוא לא שם לב אבל הוא לא עשה במזיד כדי לפגוע נכון זה ההיגיון ואז אתה אומר לו "אוקי תגיד לי וכשאני ביקשתי שתשים לב לכמות למרחק שאתה חותך את האורך, כשאני ביקשתי מה חשבת למה ביקשתי את זה מה הייתה הסיבה שביקשתי את זה" אז הוא יגיד לך, מה הוא יגיד אז אני מניח שהוא כן יגיד הוא יגיד "תראה כי אנחנו לא רוצים לבזבז חומר" ואז אתה צריך להגיד לו "אוקי ואתה מבין את החשיבות של לא לבזבז חומר אתה מבין את החשיבות" ואז הוא יגיד לך כן למרות שפה כבר אני מניח שיהיה ספק הוא יגיד "כן אמרת אבל זה לא קריטי" אבל נגיד שהוא אומר לך "כן אני מבין את החשיבות של לבזבז חומר". עכשיו כמו שחשוב לך לבצע את העבודה, עכשיו תראה כי בהיגיון כמו שחשוב לו לבצע את העבודה גם אמור להיות חשוב לו לא לבזבז חומר ואז נגיד אתה אומר לו "תגיד לי וכשבאת לחתוך מה חשבת מה המטרה שלך" אז הוא יגיד לך "המטרה שלי הייתה לחתוך ככה וככה" ותגיד לו "ואחת מהמטרות שלך גם הייתה לא לבזבז חומר, היית מודע לזה שכשאתה חותך אחת מהמשימות שלך זה גם לא לבזבז את החומר אתה היית מודע לזה" ואז הוא...
יעוץ הדחקה אפשרי אימון בוודאות מה הדרך הכי טובה לנהל עובדים האם לנהל עובדים מבחנים ספק אני לא רוצה איך לגרום לעובד איך לגרום לעובדים איך לגרום לעובדים להקשיב איך לגרום לעובדים להקשיב לך איך להתאמן איך לנהל איך לנהל את העובדים איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איך לשכנע איך לשכנע עובד איך לשכנע עובדים אימון אימון למנהלים אימונים האם לנהל עובדים הקשבה טיפים טיפים למנהלים טיפים לניהול יועץ יעוץ יעוץ למנהלים כמה להתאמן לגרום לעובד לגרום לעובדים לגרום לעובדים להקשיב לגרום לעובדים להקשיב לך להקשיב להקשיב לך להתאמן למה להתאמן למי להקשיב למנהלים לנהל לנהל את העובד לנהל את העובדים לנהל עובד לנהל עובדים לשכנע לשכנע עובד לשכנע עובדים לשכנע עובדים להקשיב לשכנע עובדים להקשיב לך מנהל מנהל עבודה מנהלים מתי לנהל את העובד ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עבודה עובד עובדים שכנוע שכנוע עובדים
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל בזמן הקורונה? בתקופת הקורונה, רבים מתמודדים עם אתגר האימון בבית עקב סגירת חדרי הכושר. אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להתאמן בבית בצורה יעילה, גם כשאין הרבה משקלים זמינים, תוך שימוש באסטרטגיות שונות כדי להפוך משקל קל לקשה. מדוע המשקל לא באמת חשוב לגוף במהלך האימון? אליעד מסביר שהגוף לא יודע איפה מתאמנים, לא מזהה אם מדובר בחדר כושר או בבית, ולא מודע לכמות המשקולות ... יודע זה כמה הוא מתאמץ בפועל. המפתח הוא יצירת עומס וגירוי על השרירים. איך הופכים משקל קל לכבד יותר באימונים בבית? להלן טיפים מפורטים להפיכת משקלים קלים לקשים יותר באימון: הרחקת המשקל מהגוף: ככל שהמשקל רחוק יותר מהגוף, העומס על השריר גדול יותר. החזקת המשקולות במרחק מהגוף מגבירה משמעותית את ... משמעותית את מספר הסטים והחזרות, למשל 50 חזרות או 10 סטים, כדי לגרום לעייפות השריר ולהעמיס עליו באופן משמעותי. אימון עד לכשל: להתאמן עד לנקודה שבה אי אפשר לבצע אפילו חזרה אחת נוספת. ככל שמתאמנים יותר לעומק, השריר חווה עומס כבד יותר, אפילו בלי משקלים כבדים. אפשר לבצע גם אימון לכשל חוזר (כמה סטים רצופים של אימון עד לכשל) להגברת הקושי. אימון בטווח תנועה הקשה לשריר עצמו: לכל שריר יש טווח תנועה בו הוא הכי מתוח או הכי מכווץ, בנקודות אלה השריר נמצא בעומס מקסימלי. אימון בטווחים אלה מעלה את דרגת הקושי גם במשקלים נמוכים. האם אפשרי לבצע כל תרגיל בחדר הכושר גם בבית? אליעד ... שמתבצע בחדר כושר ניתן לבצע גם בבית. ההבדל היחיד הוא השינוי במנחי הגוף ובמיקומי המשקל. מי שמבין את עקרונות האימון מסוגל להפוך כל חדר פשוט לחדר כושר מלא. הרעיון הוא להבין לעומק את מבנה השרירים, כיצד הם פועלים ואיך ניתן לשנות את התרגילים בהתאם לתנאים הזמינים. איך נכון להתאמן בבית עם מינימום ציוד? למי שמתאמן בבית עם מינימום ציוד, אליעד ממליץ: לנצל משקל גוף לתרגילים כמו סקוואט ושכיבות ... תרגילים מורכבים שמערבים כמה שרירים, כך ניתן ליצור עומס אפקטיבי על שריר ספציפי. להרבות בחזרות ובסטים ולהגיע לכשל מוחלט באימון כדי לפצות על חוסר משקל גבוה. היתרונות של תרגול בבית לעומת חדר כושר בתקופת הקורונה אליעד מציין שהיתרון המרכזי באימון בבית הוא הזמינות והגמישות. אין צורך במשקלים גבוהים או במגוון מכשירים. אימון ביתי המתוכנן בקפידה, עם דגש על העקרונות שהוסברו, יכול להעניק תוצאות זהות או אפילו טובות יותר מאימון סטנדרטי בחדר כושר. כיצד למקסם את תוצאות האימון הביתי באמצעות הבנת עקרונות האימון? על מנת למקסם את התוצאות, חשוב להבין לעומק את העקרונות הבאים: איפה מתחילים ואיפה נגמרים השרירים השונים בגוף. כיצד לשמור על מתח רציף בשרירים במהלך האימון. היכרות עם זוויות היישום האופטימליות לכל שריר ותרגיל. להבין כיצד ליצור עומס מתאים גם ללא ציוד מתקדם. הבנה עמוקה של עקרונות אלו תוביל לאימון אפקטיבי ומספק בבית, גם עם ציוד מינימלי. איך להפוך משקל קל לקשה? איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בלי חדר כושר? איך לשמור על מתח בשריר? מה זה תרגילים חד - מפרקיים? איך להתאמן עם גומיות התנגדות? מה היתרון של אימון עד לכשל? איך להתאמן במשקלי עבודה נמוכים? איך להתאמן בלי הרבה משקל? איך להתאמן בלי משקלי עבודה? אימוני כושר למתקדמים, מרחק המשקל מהגוף, איך להפוך משקל קל לקשה? בחירת משקלי עבודה, אסטרטגיות באימוני כושר, איך להתאמן בבית? איך לבנות חדר כושר בבית? תרגילים חד מפרקיים, תרגילים רב מפרקיים, איך לבודד את השריר? איך ליצור גירוי ... על מתח בשריר סביב זווית היישום, לשמור על מתח בשריר סביב זווית הישום, כמה סטים לעשות? כמה חזרות לעשות? להתאמן עד לכשל, אימון לכשל, שמירת מתח בשריר, זווית אופטימאלית של השריר, להרחיק את המשקל מהגוף, אימוני משקל גוף, איך להתאמן בלי ציוד כושר? איך להתאמן בלי חדר כושר? איך להתאמן בלי מכשירי כושר? איך להתאמן בלי משקולות? איך להתאמן עם גומיות התנגדות? לא לעבוד תרגילים רב מפרקיים, לא לערב שרירים בתרגיל, עומס על השרירים
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה?
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה?
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה? איך לדעת אם אני עושה את התרגיל ... בתנועה עצמה. לכן, התנועה כשלעצמה איננה מסוכנת, והבעיה עשויה להיות רק במשקל המורם או באופן הביצוע שלו. האם ציטינג באימון הוא טעות או טכניקה? אליעד כהן מסביר כי אם מתאמן מבצע תנועה לא מדויקת (למשל, תנופה מהרגליים במהלך הרמת משקולות ... כדי להשיג את מטרת התרגיל? מהו המשקל המתאים ביותר למטרת התרגיל? כמה חזרות מומלץ לבצע כדי להשיג את מטרות האימון? מתאמן שאינו בטוח האם הוא עושה נכון או לא נכון, כנראה אינו מבין את המטרות לעומקן. יש מגוון עצום ... חזרות. המתאמן חייב להבין בעצמו מה הוא עושה ומדוע, ולא לסמוך על ההנחות של אחרים בלבד. איך למנוע פציעות באימון בחדר כושר? לגבי מניעת פציעות, אליעד כהן מציין כי תרגילים, כשהם מבוצעים נכון מבחינה פיזיולוגית, לא אמורים לגרום לפציעה. ... למטרה הספציפית של התרגיל ולמטרה האישית של המתאמן. לסיכום: איך מתאמנים נכון בחדר כושר? בשורה התחתונה, הדרך הטובה ביותר להתאמן נכון היא שהמתאמן יידע במדויק מה מטרת התרגיל שהוא מבצע, באיזה אופן התרגיל אמור לעבוד, איזה שרירים מופעלים, ובאיזה ... ולהסביר בדיוק מדוע הוא מבצע את התרגיל בדרך שהוא מבצע. איך למנוע פציעות בחדר כושר? האם מותר לבצע ציטינג באימון כושר? האם ברכיים צריכות לעבור את קצות האצבעות בסקוואט? איך לבצע נכון תרגילים בחדר כושר? איך להחליט איזה משקל מתאים לאימון? ברכיים עוברות את קצות האצבעות בסקוואט, סוגים של סקוואט, הדרכת מתאמנים בחדר כושר, איך להתחיל להתאמן? איך להתאמן עם שכל? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לא לעשות טעויות באימון?
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף ... של הבנת מנגנון השרירים והגוף? אליעד מציין מספר יתרונות מרכזיים להבנה מדויקת של האופן שבו הגוף עובד, בעיקר במסגרת אימוני כושר ופיתוח גוף: שיפור יעילות: כשאדם מבין אילו שרירים פועלים בכל פעולה, למשל כשמרימים חפץ מהרצפה או מתיישבים וקמים מכיסא, הוא יכול לבצע את הפעולות האלה באופן הרבה יותר יעיל ובריא, וכך להימנע מפציעות או מאמצים מיותרים. הפיכת האימון לחוויה מעניינת: במקום לבצע תרגילים באופן רובוטי וחסר מחשבה, הבנת המנגנון מאחורי כל תרגיל הופכת את הפעולה למעניינת יותר, למאתגרת יותר מבחינה שכלית, ומאפשרת לפתח את המחשבה. השגת מטרות אימון בצורה טובה יותר: כאשר המתאמן מבין את השרירים, איפה הם נמצאים, כיצד הם מתפקדים, וכיצד מותחים ומכווצים אותם, הוא ... יותר - לחזק את השריר, לפתח את הגוף בצורה הרצויה או להוריד משקל בצורה נכונה ובריאה יותר. איך הופכים אימון גופני לפיתוח שכלי ולא רק פיזי? אליעד מתאר את תהליך האימון הגופני כהזדמנות לפתח את השכל, בדומה למשחקי חשיבה כמו שחמט או לימודי מתמטיקה. במקום להתייחס לאימון כפעולה אוטומטית שחוזרת על עצמה בצורה מכנית, אפשר להתייחס אליו כאל חידת היגיון: המתאמן יכול לשאול את עצמו שאלות תוך כדי האימון, כמו האם הוא מבצע את התרגיל בצורה הטובה ביותר, האם הוא מחזיק את המשקל בצורה נכונה, והאם הוא מפעיל ... מסוים מתאים יותר מאחר למטרה ספציפית, וכדומה. כל השאלות האלה מפתחות את המחשבה ומעודדות את המתאמן להשתמש בשכלו בזמן האימון ולא רק בגופו. מהן הבעיות עם אימון רובוטי וחסר חשיבה? אליעד מצביע על כך שרוב האנשים מתאמנים בצורה מאוד טכנית וחזרתית, ללא מחשבה אמיתית מאחורי הפעולה. ... עסוקים רק בפיתוח הגוף ומזניחים את השכל. עם זאת, אליעד מדגיש שזה לא חייב להיות כך. אפשר לנצל את האימון עצמו כדי לפתח את החשיבה ולהפוך לאדם חכם יותר, על ידי התבוננות מודעת וחקירת כל תרגיל ופעולה במהלך האימון. באמצעות חשיבה כזו, האימון הופך לאמצעי לשיפור השכל ולא רק הגוף. כיצד פיתוח שכלי באימון תורם לחיים בכלל? אליעד טוען שככל שאדם מפתח את שכלו באימון הכושר, הוא בעצם מפתח מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות, שתורמות לו בכל תחומי החיים. שכל מפותח מאפשר לאדם להיות מצליח יותר, ... אליעד מעודד את המתאמנים לא לפחד לחקור, ללמוד ולהבין את תהליכי הגוף והמנגנונים הפיזיים, כי כך הם ייהנו יותר מהאימון וישפרו לא רק את גופם אלא גם את שכלם ואת איכות חייהם בכלל. איך להתאמן בצורה חכמה? מה ההיגיון של תרגילי כושר? איך פיתוח הגוף משפיע על השכל? מהם היתרונות של הבנת מנגנון השרירים? איך להפוך אימון כושר לחוויה מעניינת? למה לא להתאמן בצורה רובוטית? איך לפתח את החשיבה באימון גופני? 1.מטרת התוכן בנושא הזה 1) לגרום לך להשתמש בשכל שלך, גם תוך כדי שאתה משתמש בגוף שלך, בין אם זה במהלך אימון גופני ובין אם זה בחיי היום יום, בביצוע פעולות יום יומיות, באמצעות התבוננות בתהליכים הפיזיים של הגוף 2) להפוך את אימוני הכושר שלך לסוג של חידת היגיון, שצריך להפעיל בה את השכל ואת המחשבה ולא רק את הגוף 3) להפוך את אימוני הכושר ליותר מעניינים, בגלל האתגר המחשבתי שיש בהם תוך כדי אימון, בכך ששמים לב לכל פרט ופרט לפרטי פרטים 4) ללמוד לא לעשות דברים מתוך הרגל, אלא להתבונן בהם ולהבין ... לך לפתח את השכל שלך, מה שיעזור לך בחיים באופן כללי בכל תחום ותחום? באמצעות פיתוח השכל שלך בתהליך אימוני הכושר שלך, באמצעות התבוננות והפעלת השכל גם תוך כדי אימון גופני 6) לגרום לך להפעיל את החשיבה שלך, כדי לעשות כל דבר בצורה האידיאלית ביותר, לגרום לך שיהיה לך ... כל הזמן לעשות את הדברים בצורה החכמה ביותר, הנכונה ביותר, היעילה ביותר וכולי. 7) להפוך את כל התהליך של האימון הגופני, מתהליך אקראי, חסר היגיון, רובוטי, תהליך ללא מחשבה, לתהליך של יצירתיות, חשיבה, פיתוח החשיבה, הפעלת השכל וכולי. 8) והדרך לכך היא, באמצעות התבוננות על החוקיות ועל התהליכים השונים שמתרחשים במהלך האימון / פעולות פיזיות של הגוף במהלך היום יום. להסתכל על השכל שיש בכל דבר
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר?
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר?
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר? כמה פעמים צריך להתאמן בשבוע? שאלה נפוצה בעולם הכושר היא כמה פעמים בשבוע צריך להתאמן, והאם עדיף להתאמן כל יום או לקחת מנוחות ארוכות בין אימונים. אליעד כהן מדגיש שלא משנה כמה פעמים בשבוע מתאמנים. אנשים חושבים בטעות שיש חשיבות מיוחדת למספר האימונים בשבוע, אבל האמת היא שהמספר כשלעצמו אינו חשוב. במקום זאת, החשוב הוא רמת הגירוי והעומס שיש לשרירים שלכם. הגירוי לשריר הוא הדבר המרכזי שקובע אם האימונים שלכם יעילים או לא. מהו הגירוי בשרירים ולמה הוא כל כך חשוב? אליעד כהן מסביר שהמטרה של האימון היא לגרום לגירוי בשרירים. כאשר השריר מקבל גירוי מספיק, הוא זקוק לזמן מנוחה ולאנרגיה (מזון ומנוחה) כדי לגדול ולהתחזק. כל ... עשוי להחליט שאין צורך במסת שריר עודפת ויתחיל לפרק שרירים, גם אם אתם אוכלים בדיוק לפי הצורך. האם ניתן להתאמן פעם בשבוע בלבד או כל יום? בהחלט ניתן להתאמן פעם בשבוע או אפילו פעם בשנה, אם האימון נותן מספיק גירוי. לדוגמה, אם תעשו אימון עם אלף חזרות ליד ... לתאריכים או ימים בשבוע אלא רק לגירוי שיש בו. מה הסכנה באימון יתר ומה זה אומר? אליעד מסביר שהרעיון להתאמן כל יום באופן אינטנסיבי כדי לשמור על גירוי מתמיד בשרירים עלול להוביל למצב של אימון יתר. אימון יתר הוא ... קיצוניים אף לאשפוז בבית החולים. לכן, חשוב להימנע מאימון יתר ולדעת להקשיב לגוף ולמנוחה שהוא דורש. איך לדעת מתי להתאמן ומתי לנוח? אליעד ממליץ להקשיב לגוף ולפתח מודעות לתחושות הפיזיות. במקום לעבוד לפי לוח זמנים קשיח של ימים ושעות, ... נוסף ואילו שרירים זקוקים למנוחה. למשל, יכול להיות שהכתפיים שלכם זקוקות לעומס נוסף, בזמן שהרגליים שלכם עדיין לא התאוששו מהאימון הקודם. המפתח הוא להכיר את התחושות בשרירים, לזהות מתי יש עומס ומתי השריר מרגיש רענן. מי שלא מצליח להבחין בתחושות האלה עלול להתאמן כאשר הגוף שלו עדיין זקוק למנוחה, או להיפך, להפסיד הזדמנויות להעמיס עומס נחוץ על שרירים שהתאוששו. כיצד לפתח את ... למשל. רק אחרי שתדעו להבחין בצורה מדויקת מה בדיוק כואב או עייף בגוף, תוכלו להחליט נכונה אם לנוח או להתאמן. האם יש חשיבות להתאמן בדיוק בשעה קבועה כל יום? אליעד כהן מתייחס לכך שלוחות זמנים נוקשים הם מיותרים. התעקשות להתאמן בשעה מסוימת וביום מסוים ללא קשר למצב הגוף היא חסרת היגיון. לפעמים, הגוף שלכם פשוט צריך לנוח או לישון ... אומר לדלג על אימון שתכננתם מראש. הוא מדגיש שלפעמים אנשים מתאמנים כשהם עייפים מדי, וזה לא בריא בכלל. במקום להתאמן כשאתם עייפים, עדיף שתישנו יותר ותחזרו להתאמן כשהגוף שלכם מוכן. לסיכום, מה הכי חשוב לדעת לפני אימון? המסר החשוב ביותר של אליעד הוא שלא משנה כמה פעמים בשבוע מתאמנים. מה שחשוב באמת הוא כמות הגירוי שאתם מעניקים לשרירים והיכולת שלכם להרגיש את המצב הפיזי שלכם בצורה נכונה ומדויקת. אימונים נכונים הם שילוב של עומס ומנוחה מדויקת לפי תחושות הגוף שלכם, ולא לפי תוכנית קשיחה או מספר ימי אימון קבוע מראש. האזנה לגוף ותגובה נכונה לתחושות הן המפתח להצלחה באימונים. כמה פעמים מומלץ להתאמן בשבוע? איך לזהות אימון יתר? למה חשוב לנוח בין אימונים? כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אימון יומי הוא אפקטיבי? איך לפתח מודעות לשרירים? איך לדעת אם השריר התאושש מהאימון? כמה פעמים להתאמן בשבוע? כמה פעמים צריך להתאמן בשבוע? כמה פעמים מומלץ להתאמן בשבוע? כמה פעמים כדאי להתאמן בשבוע? כמה פעמים מותר להתאמן בשבוע? כמה פעמים אפשר להתאמן בשבוע? כמה פעמים עדיף להתאמן בשבוע? כמה ימים מומלץ להתאמן בשבוע? כמה להתאמן בשבוע? להתאמן יום אחרי יום, להתאמן כל יום זה טוב, האם ... מותר להתאמן יום אחרי יום? האם כדאי להתאמן יום אחרי יום? אימון יום יומי, להתאמן כל יום, מנוחה בין אימונים, אימון כוח כל יום, מתאמן כל יום במכון כושר, כל כמה ימים להתאמן? כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אפשר להתאמן כל יום?
איך להתחיל להתאמן מאפס? איזה תרגילים לעשות בחדר כושר? איך להתאמן נכון? תרגילי כושר למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתחילים להתאמן? תרגילים לחדר כושר, תרגילים לבית, תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים
איך להתחיל להתאמן מאפס? איזה תרגילים לעשות בחדר כושר? איך להתאמן נכון? תרגילי כושר למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתחילים להתאמן? תרגילים לחדר כושר, תרגילים לבית, תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים
איך להתחיל להתאמן מאפס? איזה תרגילים לעשות בחדר כושר? איך להתאמן נכון? תרגילי כושר למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתחילים להתאמן? תרגילים לחדר כושר, תרגילים לבית, תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים איך להתחיל להתאמן מאפס בצורה נכונה ומלאה? כשאדם רוצה להתחיל להתאמן מאפס, הוא בעצם שואל את עצמו איך לחזק את הגוף בצורה הטובה ביותר באמצעות תרגילי התנגדות או תרגילי כוח. הרעיון המרכזי של אימון כושר הוא ליצור עומס על השרירים, ולאחר מכן, בעזרת תזונה נכונה, הגוף משתמש באנרגיה מהמזון כדי לבנות ולחזק את ... באתר שלו כדי ללמוד לעומק על כל שריר ושריר, דרכי עבודה מדויקות, תנועות טבעיות של הגוף, ועוד. איך להתחיל להתאמן מאפס? תרגילים מומלצים למתחילים תוכנית אימונים בסיסית אימון כוח למתחילים איך להתאמן נכון? תרגילים לחדר כושר ולבית מהם התרגילים הכי טובים לכל שריר? תרגילים מומלצים, אימון FBW, אימון לכל הגוף, תרגילים לכל הגוף, איזה תרגילים הכי טובים? מה התרגיל הכי טוב? תרגיל אחד לכל שריר, אימון כל שרירי הגוף, בחירת תרגילים לאימון, איזה תרגילים לבחור? איזה תרגיל לעשות? איך להתאמן למתחילים, תרגילים למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתאמנים למתחילים? כושר למתחילים, אימון למתחילים, מתאמן בפעם הראשונה, איך להתחיל להתאמן בפעם הראשונה? מדריך למתחיל להתאמן, פעם הראשונה מתחיל להתאמן, פעם הראשונה בחדר כושר
פיתוח גוף - איך להתאמן כשאתה עייף ואין לך כוח להתאמן? עייפות באימון / אימון בעייפות
פיתוח גוף - איך להתאמן כשאתה עייף ואין לך כוח להתאמן? עייפות באימון / אימון בעייפות אז ראשית באפשרותך ללכת לעשות אימון מנוחה / אימון שינה, דהיינו, לא להתאמן פיזית, אלא לנוח. זה לא פחות חשוב. אבל אם בכל זאת בא לך להתאמן. אז איך להתאמן כשאתה עייף? 1 - נסה לאמן שרירים קטנים במקום שרירים גדולים. לדוגמה: שרירי ידיים, שרירי כתפיים, שרירי תאומים, ולא ... תרגילים מבודדים ולא תרגילים מורכבים. דהיינו, תרגילים שמאמצים כל שריר בנפרד ולא כמה שרירים בבת אחת. 3 - נסה להתאמן בצורה אסימטרית. דהיינו, כל יד בנפרד, כל רגל בנפרד, כל צד בנפרד. ככה יש פחות עומס על הגוף בבת ...
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
... שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה בהכל כלום ואיך לחיות לפיה? איך הספר להיות אלוהים תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר יסודי ... ולבדוק מה הוא באמת רוצה, ומהן ההנחות הבסיסיות שמובילות אותו למסקנה שהפרידה היא דבר רע. פיתוח הבנה זו דורש אימון קבוע של חשיבה ביקורתית, כולל ניתוח הפעולות הקטנות ביותר שלנו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק את החופש שלו לאכול ... בכל דבר, להבין את ההבדל בין עובדות לפירושים, ולהבין שאפילו מושגים שנראים אובייקטיביים, כמו אחוזים, הם פירוש תלוי הקשר. אימון זה מפתח את השכל בצורה יסודית ועמוקה. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? אליעד מציע אימון מעשי יום - יומי הכולל פתרון חידות היגיון, עיסוק בשחמט, פאזלים, וניתוח קבוע של משפטים ורעיונות. כל אלה מפתחים ... האמיתי לחופש, לא חופש מדומה שמתבסס על בריחה מהעולם, אלא חופש שמתחיל מהבנה שכלית ומוביל לפעולה מתוך בחירה אמיתית. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל ביום - יום? אליעד ממליץ לעסוק ביום - יום בתרגילים שדורשים חשיבה: פאזלים, ניתוח טלוויזיה, ...
איך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריר
איך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריר
איך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריר איך לבחור תרגילים נכונים לאימון? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מחליט להתאמן, אחת השאלות הראשונות שעליו לשאול היא איזה תרגילים לבחור. למשל, אם רוצים לאמן את שריר היד הקדמית, יש עשרות ... המלצות ספציפיות באתר, יש להשתמש גם בשיקול הדעת ולחקור באופן אישי את מבנה הגוף והאנטומיה. כמה משקל צריך להרים באימון? לדברי אליעד כהן, השאלה כמה משקל להרים אינה השאלה החשובה באמת. הסיבה לכך היא שהגוף אינו מודע למספר המדויק ... במשקל חופשי, או מה כתוב על המשקולת. מה שחשוב הוא העומס על השריר ועל הגוף, התחושות שהשריר חווה במהלך האימון. איך לקבוע כמה חזרות וכמה סטים לבצע באימון? אליעד מסביר את ההבדל בין חזרות לסטים: חזרה אחת פירושה הרמת משקל פעם אחת, וסט הוא סדרה של כמה חזרות. כאשר אדם מתכנן אימון, הוא צריך לחשוב במונחים של איזו תחושה הוא רוצה לייצר בשריר. ההמלצה הבסיסית למתחילים היא להשתמש במשקל שניתן להרים בכ ... 4 סטים. הסיבה לבחירה ב - 20 חזרות היא הפחתת הסיכון לפציעות. איך להרגיש ולזהות את השריר הנכון במהלך האימון? אליעד מדגיש מאוד את החשיבות של זיהוי תחושת השריר בעת האימון. לדבריו, מתאמנים רבים אינם מבדילים בין כאב בשריר, במפרק או בגידים. הוא ממליץ למתחילים לקחת משקל קל מאוד ולעשות הרבה חזרות באיטיות, עד להרגשה של שריפה בשריר. המטרה היא לא להגיע למצב של אימון אירובי, אלא להכיר את תחושת השריר באופן ברור וחד - משמעי. הוא מציין שחשוב להכיר היטב את טווחי התנועה של כל שריר, כדי לדעת כיצד למתוח ולקווץ אותו נכון, בלי לגרום נזק. מה המשמעות של אימון עד כשל ואיך עושים זאת נכון? אליעד כהן מתאר את המושג אימון עד כשל, שבו מתאמן ממשיך לבצע חזרות עד שהשריר לא יכול יותר. עם זאת, הוא מזהיר מפני בלבול בין כשל של השריר לבין כאב במפרקים או בגידים, שעלולים להעיד על פציעה ולא על אימון אפקטיבי. יש להיזהר ולא להגיע לנקודת פציעה, לכן חשוב להכיר היטב את הגוף ולהבין מתי השריר מתעייף באמת, ומתי זו תחושה אחרת. מהי החשיבות של טווחי תנועה באימון? אליעד מציין כי בחירת טווח התנועה בתרגיל חשובה, אך הגוף לא יודע מהו הטווח המדויק שעשית. מה שהגוף יודע ... בטווח התנועה שבחרת. מתאמנים צריכים להתמקד בתחושה, ולהתאים את טווח התנועה לפי האפקט שהם רוצים להשיג בשריר. איך להתחיל להתאמן נכון בפעם הראשונה? אליעד ממליץ למתחילים לא לרוץ מיד להרמת משקלים כבדים, אלא קודם כל להכיר היטב את הגוף. ... אם ביצעת חמש או עשרים חזרות, אלא התחושה הפיזית שהשריר חווה היא החשובה ביותר. מה הגישה הנכונה לבניית תוכנית אימונים? לסיכום, אליעד ממליץ להתמקד אך ורק בתחושה של השריר. הגוף לא יודע מה כתוב על המשקל או כמה זמן ... סטים. כל מושגי הזמן, המשקל והחזרות הם המצאות אנושיות. על המתאמנים להתמקד ביצירת התחושה הרצויה בגוף, ולרדוף אחריה במהלך האימון, תוך כדי שמירה על בטיחות והיכרות עמוקה עם הגוף. כמה חזרות לעשות באימון? איך לבחור משקל נכון באימון? מה זה אימון עד כשל? איך לזהות את תחושת השריר? איך בונים תוכנית אימון למתחילים? מהי הדרך הנכונה להרגיש את השריר? כמה משקל להרים בחדר כושר? כמה משקל להרים באימון כושר? אימון משקולות, כמה סטים לעשות באימון בחדר כושר? כמה חזרות לעשות באימון בחדר כושר? כמות סטים באימון, כמות סטים וחזרות, כמות חזרות בסט, מספר הסטים, מספר החזרות, כמה חזרות צריך לעשות בכל סט? כמה סטים צריך לעשות בכל אימון? איזה תרגיל הכי טוב? מהו התרגיל הכי טוב? איך לבחור משקלי עבודה? בחירת משקלי עבודה, איך בוחרים משקלי עבודה? איך לבחור תרגיל להתאמן? איך בוחרים תרגיל לאימון כושר? איך להכיר את הגוף? איך להרגיש את השריר? אימון כושר למתחילים, אימון למתחילים, איך מתאמנים למתחילים? איך להתחיל להתאמן מאפס? איך מתחילים להתאמן? בניית תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים למתחילים, בחירת תרגילים לאימון, איזה תרגילים לבחור? איזה תרגיל לעשות? כושר למתחילים, איך לא להיפצע באימון? חדר כושר בפעם הראשונה, איך להתאמן בחוכמה? איך להכיר את השרירים של הגוף? איך לזהות את התחושות של השריר? איך לתת גירוי לשריר? איך לפתח ...
משך זמן האימון - כמה זמן מומלץ להתאמן? כמה זמן אמור להימשך אימון? איך להתאמן יותר זמן? [אימון יתר / הארכת משך זמן האימון]
משך זמן האימון - כמה זמן מומלץ להתאמן? כמה זמן אמור להימשך אימון? איך להתאמן יותר זמן? [אימון יתר / הארכת משך זמן האימון] אז בעיקרון, מה בטוח נכון? בטוח שאתה רוצה להתאמן. ושאם תתאמץ יותר, זה יותר טוב (עע להגיע לכשל באימון). ואעפכ במקביל אתה גם לא רוצה להיפצע מאימון יתר ולא רוצה להתאמן אימון לא אפקטיבי. מה שבעצם אומר, שתלמד להקשיב לגוף שלך. זה הכל. וזה כמובן תלוי בסוג האימון / תדירות האימון / עצימות האימון / זמני המנוחה בין הסטים / משקלי עבודה / שרירים שעבדו וכולי. את הכל צריך לקחת בחשבון ולהקשיב לגוף ... שכבר אין טעם לנסות להמשיך לאמץ אותו. אם לדוגמה אתה מרגיש עייפות כללית, יתכן שתגדיל את הסיכוי שלך להיפצע באימון. ובנוסף, יש שלב שאתה עלול להיפצע באימון ולהגיע לאימון יתר. וזה קורה כאשר האנרגיה נגמרת ואתה ממשיך להתאמן. מתי בדיוק? מתישהו אתה אמור לדעת לזהות גם את זה. לפי הפרמטרים השונים, כשאתה מרגיש שאתה עובד על אוטומט, בלי כוח וכולי. אזכיר, שזה ששריר מסוים התעייף לך, זה לא אומר שאתה צריך להפסיק את האימון כמובן. כי בגוף יש עוד שרירים שלא התעייפו. ושאולי כן אפשרי להמשיך להתאמן.
כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? באיזה משקלי עבודה להתאמן? איך להתאמן נכון? מהי צורת האימון הטובה ביותר? איך לחשוב דרך השריר ולא לחשוב דרך התרגיל?
כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? באיזה משקלי עבודה להתאמן? איך להתאמן נכון? מהי צורת האימון הטובה ביותר? איך לחשוב דרך השריר ולא לחשוב דרך התרגיל? אחת השאלות הבסיסיות ביותר ששואל את עצמו המתאמן המתחיל שמתחיל להתאמן, היא כמה חזרות לעשות באימון? כמה סטים של החזרות האלו לעשות? ובאיזה משקלי עבודה להשתמש? והאם לעשות סטים עם משקל עבודה קבוע או אולי ... סטים + משקלי עבודה, יכולה לייצר לך תחושה שונה בשריר של מאמץ שונה. וזה בעצם אומר, שכאשר אתה בא להתאמן, במקום לחשוב דרך חזרות / סטים / משקל, עליך לחשוב דרך תחושות של הגוף ושל השרירים שלך. עליך לשאול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתאמן?, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתאמן?, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן לחיים בתחום איך להתאמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2666 שניות - עכשיו 18_08_2025 השעה 03:09:21 - wesi1