אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
דיבור רגוע, לחץ נפשי, רוגע פנימי, מלך או עבד, שקט פנימי, אין מלך בלא עם
2:48דיבור רגוע, לחץ נפשי, רוגע פנימי, מלך או עבד, שקט פנימי, אין מלך בלא עם
... ואת העובדה שההבדלים האלו הם חלק מאותו שלם אחד, הוא תמיד יחווה תחושה של חוסר, מתח נפשי ולחץ. הפתרון שאליעד מציע הוא להבין לעומק שהכל אחד - גם להיות עבד וגם להיות מלך, גם עצב וגם שמחה - וברגע שהאדם מבין את האחדות הזו, הוא כבר לא חווה את החיסרון. מה הקשר בין מלך לעבד ואיך זה משפיע על לחץ נפשי? אליעד כהן משתמש במשל אין מלך בלא עם, כדי להסביר את הקשר בין מלך לעבד. הוא שואל ...
הבנה פנימית משמעות המציאות אליעד כהן להרגיש חסר אונים להתמודד עבד או מלך השורש
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
9:13התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
... באופן דומה, האדם אולי מרגיש שהוא עדיין מתמודד עם חוסר הבנה, אבל למעשה הוא נמצא עמוק יותר בתהליך החקירה וההתפתחות שלו. מה קורה בסופו של התהליך הרוחני, ומה משמעות הכל אחד? אליעד כהן מסביר שהסוף של התהליך הרוחני מתרחש כשהאדם מגיע להבנה מוחלטת שהכל אחד. במצב זה מתבטלת הדואליות - אין יותר הבדל בין מבין ללא מבין. כשמגיעים לנקודה הזו, האדם מבין שאין שום הבדל בין הבנה לאי - הבנה, בין ידיעה לאי - ידיעה. כלומר, ההבנה ... והאדם מפסיק לנוע בין שני מצבים שונים. עד שמגיעים לשם, יש תמיד תחושת חסר והתקדמות. אבל כשהאדם מגיע לסוף, הוא כבר לא מרגיש את החסר הזה, מכיוון שהוא רואה את האחדות של כל המצבים, ללא הבדל ביניהם. האם התהליך של הבנה רוחנית יכול להסתיים? אליעד מציין במפורש שבסופו של התהליך אין יותר חוסר בהירות או שאלה, מכיוון שנעלמת הדואליות, והאדם מפסיק לנוע בין מצבים של הבנה וחוסר הבנה. שם הכל מתאחד לחוויה אחת שבה האדם אינו יכול יותר להבדיל בין מבין ללא מבין. זו נקודת הסיום שבה השאלות מפסיקות להתקיים, והאדם אינו נע יותר בין מצבים שונים, אלא חווה הכל כאחד . מהי התפתחות רוחנית? מהי הבנה מלאה? איך להתמודד עם חוסר הבנה? מה זה מדרגה רוחנית? איך מגיעים להבנה שהכל אחד?
התמודדות עם חוסר למה הוא לא מצליח אימון היפוך הבנה מוחלטת הבדלים רגשות חוויית חסר
גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
14:39גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
... הקשה. באותו אופן, המאבק לשחרור בנם הפך עבור ההורים של גלעד שליט לסיבה המרכזית לקום בבוקר, ובכך, באופן בלתי מודע, המאבק מספק להם תחושת תכלית ומטרה לחיים. כיצד אדם באחדות אמור להתייחס למצב של גלעד שליט? אליעד כהן מסביר את הנושא מנקודת מבט רוחנית עמוקה יותר, שבה אדם הנמצא בתודעת אחדות אמור לקבל את המציאות כפי שהיא. הוא מסביר שמהפרספקטיבה של אחדות אין באמת בחירה, משום שאלוהים הוא זה שמחליט את הכל. אדם בתודעה כזו אינו חש צער או סבל על המצב, אלא מקבל אותו בשלווה מוחלטת. אליעד מדגים זאת בעזרת סיפור על רבי נחמן מברסלב, שכאשר ילדיו מתו, אמר שאלוהים רצה אותם קרוב אליו, ולכן קיבל את המצב כפי שהוא. אליעד טוען שמנקודת מבט של אחדות, ההורים של גלעד שליט היו אמורים להבין שאין להם באמת שליטה, ולקבל את העובדה שאלוהים החליט שבנם יהיה בשבי. הוא מדגיש כי האדם באחדות אינו סובל מהמצב, אלא מקבל אותו בשוויון נפש, מתוך הבנה שהכל לטובה ואין טוב או רע במובן הרגיל של המושגים הללו. האם כדאי לשחרר את גלעד שליט? מה באמת חושבים ההורים של גלעד שליט? כיצד להשפיע על החלטת ראש הממשלה? למה אנשים לא פועלים עד הסוף? מה זו תודעת אחדות?
עובדות הרגשת לחץ עובד קשה אלוהות אכילה אובססיבית קשיים תחושת תכלית בחירה
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
7:38התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט ... למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על האדם עצות ... אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות. האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות? השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום ... מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם מתפתח בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ... למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על האדם עצות ... אם כולנו היינו ככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים אה תראו הוא התפתח הוא שכח את האחדות, הוא הגיע לנפרדות היינו עושים הפוך. ש: אתה היית המפורסם. אליעד: נכון אצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר להיות אלוהים. היו ...
המוחלט אינטרסים עובדות חוזרים בשאלה פיתוח יכולת שכלית בלי רצון לשאול התרחקות
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
15:41יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
... מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן איך צורת הספר יכולה להימצא בכל מקום ... משהו אינסופי, קבוע ונצחי, בעוד שהצורות הן ארעיות, זמניות ומוגבלות במקום ובזמן. אליעד מדגיש שההפרדה הזו אינה נכונה. כאשר מבינים את האחדות המוחלטת של המציאות, רואים שאין הבחנה בין אפשרי המציאות לבין מחויב המציאות. למעשה, כל דבר שנחשב לאפשרי הוא למעשה גם מחויב, ובכך הוא נמצא בכל המקומות ובכל הזמנים. מה הקשר בין יקומים מקבילים לאחדות המציאות? אליעד כהן משתמש במושג יקומים מקבילים כדי להסביר כיצד המציאות יכולה להכיל את כל האפשרויות ... התודעה האנושית המוגבלת, מכיוון שקשה לה לתפוס ריבוי אינסופי של צורות במרחב וזמן אחד. אך האמת היא שהיקומים המקבילים אינם אלא ביטוי לאחדות מוחלטת, שבה הכל מתקיים בו זמנית. איך ייתכן שכל הצורות קיימות בכל מקום ובכל זמן? לכאורה, נראה בלתי אפשרי שהן צורת הספר והן צורת המעיל (או כל צורה אחרת) יתקיימו במלואן בכל מקום ובכל זמן. אך אליעד מסביר שזו בדיוק מהות האחדות - המציאות היא אינסופית, ולכן יכולה להכיל בתוכה את כל הצורות האפשריות. הדימוי שאליעד משתמש בו הוא ... האם זה מוביל למסקנה שיש ריבוי אלוהים. אליעד מסביר שאמנם נראה שזה מוביל לריבוי אלוהויות, אך למעשה מדובר באותה אלוהות אחת, שהיא האחדות המוחלטת. הרעיון של ריבוי אלוהים הוא שוב דרך של שכל קטן לתפוס משהו שהשכל הגדול יותר מבין כאחד. מה המשמעות של לשים את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן? הרעיון של לשים את כל הצורות ... ולכן כדי להקל עליו אנו משתמשים ברעיון של יקומים מקבילים. אליעד מסביר שאם באמת היינו מצליחים לתפוס את הריבוי האינסופי של הצורות באחדות אחת מוחלטת, לא היינו זקוקים למודל של יקומים נפרדים. איך הדימוי של מראות אינסופיות ממחיש את אחדות המציאות? אליעד מביא את הדוגמה של אדם שניצב מול מראה ומאחוריו עוד מראה, ונוצרות אינסוף השתקפויות. ... אחר, בפועל היא מחויבת להיות בדיוק במקום שבו היא נמצאת, כמו גם במקום שבו היא לא נמצאת. כיצד דברי רבי נחמן על התעוררות בלילה קשורים לאחדות המציאות? אליעד מצטט את רבי נחמן מברסלב, שאומר כי הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי ומפנה ליבו לבטלה - ... אליעד מסביר שיש לה משמעות חיובית ועמוקה יותר: כאשר האדם מתנתק מהמחשבות הרגילות, הולך לבדו ומתנתק מן העולם, הוא יכול להגיע לחוויית אחדות מוחלטת, ולהפוך את נפשו למחויבת - כלומר, לחוות את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות המוחלטת. במצב כזה, ... שהכל מחויב, הוא למעשה משתחרר מכל מגבלה של בחירה מוגבלת וחווה חופש מוחלט לבחור ולחוות כל אפשרות כמציאות מוחלטת. איך ליישם את רעיון אחדות הצורה והמהות בחיי היומיום? פירוש מושגי מחויב המציאות ואפשרי המציאות בהגות היהודית רבי נחמן ומהות ההתבוננות בשקט הלילה הקשר בין סופר פוזיציה קוונטית לאחדות המציאות דרכים לחוות את האחדות מעבר לתפיסה השכלית הרגילה איך צורת הספר יכולה להימצא בכל מקום ובכל זמן? אליעד מסביר שצורת הספר, כפי ... קיים בכל מצב שהוא. לכן הספר שנראה לנו מוגבל במקום ובזמן מסוימים, הוא בעצם אינסופי בכל ממדי המציאות. מה הקשר בין יקומים מקבילים לאחדות המציאות? לפי אליעד, הרעיון של יקומים מקבילים הוא דרך לצמצם את ההבנה האמיתית שכל צורה נמצאת בכל מקום ... להבנה שהמהות והצורה הן אחד, מבינים שמדובר באותה מציאות ממש, ולא ביישויות נפרדות. למעשה, יקומים מקבילים הם שכל קטן יותר לעומת ההבנה שהכל אחד ממש. איך ייתכן שכל הצורות ממלאות את כל המקום והזמן בו זמנית? השאלה עולה כשרוצים להבין כיצד גם צורת ... המהות (המחויב) נכון גם לגבי הצורה (האפשרי), הרי שכל צורה יכולה להתקיים בכל מצב. זה נראה כהגזמה או כסתירה, אך זו בדיוק הנקודה של האחדות המוחלטת: בכל רגע מתקיימות כל האופציות בבת אחת, אפילו אם איננו תופסים זאת באופן רגיל. מדוע התובנה ... עולה הרעיון שכל צורה הופכת לסוג של אלוהים, כי היא מחויבת המציאות. כך מתקבל ריבוי אלוהים אם מסתכלים על העניין מחוץ לפרספקטיבה של האחדות. בפועל, אין באמת ריבוי של אלוהויות נפרדות, כי הכל מצביע על אותה מהות אחת. מה המשמעות של לתרכיב את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן? כשאומרים שלקחת את כל הצורות ... ממחויב המציאות. עבור השכל הרגיל, זה אומר שיש אינסוף אפשרויות - ולכן אנו מתארים זאת כיקומים מקבילים. אך בהבנה עמוקה יותר, הכל מתרחש באחדות, פשוט אנו חווים זאת חלקית כתוצאה מקריסה תודעתית. בדומה למושג סופר פוזיציה במכניקת הקוונטים, הצורות ... הספר מחויב להיות בדיוק במקום שהוא נמצא, וכך גם הרעיון ההפוך - שהספר יכול להיות במקום אחר - גם הוא מחויב. לכאורה זו סתירה, אך מהיבט האחדות זו בדיוק המשמעות: הכל קורה בו זמנית, והכל נכון באותה מידה. איך ספר יכול להיות גם מחויב וגם אפשרי? בצמצום השכל שלנו, אנחנו מבחינים בין מחויב לבין אפשרי. אבל אם מפנימים את אחדות המציאות, מבינים שהספר הוא גם האפשרות הרגילה (אולי הוא יהיה פה או לא) וגם מצב מחויב (בהכרח הוא פה ... אליעד מציג את הצד ההפוך שרבי נחמן מדגיש: אם אתה מנצל את השקט שבזמן הלילה, הולך לבד ולא חושב על כלום (פונה לבטלה), אתה יכול להגיע לאחדות מוחלטת עד כדי שהנפש שלך מתחייבת, כלומר, נכללת במחויב המציאות, ואתה מגיע לחוויית אלוהות. כיצד התובנה ... לפי אליעד, במחויב יש גם את הבחירה הכי גדולה, מכיוון שהמחויב כולל את כל האפשרויות כולן. כשאדם תופס את עצמו כחלק מהמחויב, הוא בעצם מתאחד עם כל התרחישים האפשריים ולא מוגבל לנקודת מבט צרה של רק כך או רק אחרת. לסיכום: איך הכל מתקשר לרעיון שהכל אחד? השורה התחתונה היא שכל השאלות על מקומות, זמנים, יקומים מקבילים, ריבוי אלוהים וכולי, כולן נובעות ... הצורה והמהות הן אחד, הרי שכל מה שאפשרי הוא גם מחויב, ושיש אינסוף אפשרויות באותו המקום ובאותו הזמן. המציאות כולה, על כל מופעיה, היא אחדות אחת שאנו מנסים לתפוס בשכל מקוצר ומפריד. איך ליישם את רעיון אחדות הצורה והמהות בחיי היומיום פירוש מושגי מחויב המציאות ואפשרי המציאות בהגות היהודית רבי נחמן ומהות ההתבוננות בשקט הלילה הקשר בין סופר פוזיציה קוונטית לאחדות המציאות דרכים לחוות את האחדות מעבר לתפיסה השכלית הרגילה שאלה: איך שאני מבינה, אתה אומר שיש בכל רגע את סך כל הצורות האפשריות, איך ...
יהודי צורות אין סוף נפשית למידה להקצין לחוות את האחדות האחדות המוחלטת
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
6:58תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
... מושלם ואין מעבר לכך. כשהאדם מנסה לשפר את המושלם, הוא מסתבך ונכנס למצבי תלות ומאבקים פנימיים נוספים. מדוע העולם זקוק למלחמות או לקונפליקטים? אליעד מסביר כי מנקודת המבט של האחדות השלמה אין שום צורך במלחמה או בקונפליקט, מכיוון שהכל אחד ומושלם. אך מנקודת המבט של הנפרדות, האדם יוצר במכוון קונפליקטים פנימיים ומלחמות, כי רק כך ניתן לחוש הנאה או התקדמות, והדבר מונע שעמום. המלחמה או ...
טוב מאוד רגש של אלוהים אחדות תיעדוף הרגשת התקדמות חוסר הבנה תחושת התקדמות מוות
רגש של אחדות, רגשות בשכל של האחדות, באחדות יש או אין רגשות, אפתיה, שחרור רגשי
5:46רגש של אחדות, רגשות בשכל של האחדות, באחדות יש או אין רגשות, אפתיה, שחרור רגשי
... של אחדות, רגשות בשכל של האחדות, באחדות יש או אין רגשות, אפתיה, שחרור רגשי האם באחדות יש או אין רגשות? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט כיצד הרגש משתנה כאשר האדם מגיע לתפיסת אחדות מלאה. בתחילה עולה השאלה מה קורה לרגשות של האדם כאשר הוא מבין את המציאות בשלמותה ומגיע לאחדות. לכאורה, אם האדם נמצא באחדות, הוא עשוי להרגיש תחושה של ניתוק רגשי או אפתיה, ... מסביר כי התמונה מורכבת יותר מכך, ומציג את כל ההסברים והדוגמאות המלאות שהועלו בנושא זה. מה הבעיה בכל תשובה שתינתן בנושא רגשות באחדות? אליעד מציין שהבעיה המרכזית היא שכל תשובה שתינתן לגבי איך אדם מרגיש באחדות תוביל בהכרח לצמצום והגדרה שמגבילה את הבנת המצב ... מדגיש כי כל הגדרה מובילה את השומע מיד להשוואה בין המצב המתואר לבין מצבו הנוכחי, ובכך למעשה מונעת ממנו להבין את המהות האמיתית של האחדות. אם ייאמר למשל שהאדם מרגיש רק טוב באחדות, מיד השומע יבצע השוואה בין טוב לרע, וייכשל בהבנת האחדות, שהיא מעבר לכל הגדרה של טוב ורע. מדוע באחדות הסבל יכול להיות עמוק יותר? אליעד מביא דוגמה נוספת כדי להמחיש את המורכבות בנושא הרגשות באחדות. הוא מסביר שמצד אחד, אנשים מדמיינים שאם יגיעו למצב של אחדות, כל הסבל שלהם ייעלם. אולם בפועל, מי שבאמת מבין את האחדות עלול לחוות סבל עמוק עוד יותר אם אינו מרגיש טוב באחדות עצמה, כי כעת הוא אינו יכול לתלות את הסבל שלו ... לדוגמה, אדם שנמצא בנפרדות יכול להאמין שאם רק יחליף את המציאות או הצורה שבה הוא חי, יוכל להשתחרר מהסבל. אבל כאשר הוא מגיע לתפיסה האחדותית וממשיך לחוות סבל, הסבל נהיה הרבה יותר קשה, כיוון שאין לו שום מקום לברוח אליו. האם באחדות חווים יותר או פחות רגשות? אליעד מסביר שבהסתכלות שטחית, יכול להיראות כי באחדות האדם כבר אינו חווה רגשות כלל, מפני שאין משמעות לשום צורה מסוימת. אולם בפועל, הוא מדגיש, שבאחדות האדם מסוגל להרגיש הרבה יותר רגשות, מכיוון שהוא ... באופן מלא וללא פחד. האדם במצב של נפרדות מצמצם את עצמו ומנסה לברוח מרגשות שנתפסים כשליליים, כגון פחד, חרדה, כעס וספקות. אך כשהוא באחדות, הוא אינו בורח משום רגש, ולכן הוא יכול להרגיש את כל הרגשות באופן מלא וחופשי יותר. אליעד מסביר כי מי שמבין באמת את האחדות, לא ירגיש טוב יותר משמחה מאשר מכעס, אלא יחווה ... שמחה לכעס, ומצד שני, הוא ירוויח את היכולת לחוות את כל צורות הרגש ללא התנגדות, ובכך למעשה יתפוס את המציאות בצורה שלמה יותר. האם באחדות קיים שחרור רגשי מלא? אליעד מדגיש כי האחדות היא לא רק שחרור רגשי במובן של אי - תחושה או אפתיה, אלא שחרור מלא שבו האדם משוחרר גם מהצורך לברוח מרגשות, וגם מהצורך להיאחז בהם. באחדות האדם נמצא בשחרור רגשי מלא מפני שהוא כבר אינו מותנה בשום צורה, ולכן אינו מפחד לחוות רגשות שונים. כאשר האדם מבין את האחדות, כל הרגשות הופכים לחלק מהשלמות הכוללת של המציאות שלו, ואין שום צורך להדחיק או להתנגד לשום רגש שעולה בו. לסיכום, ההסבר של אליעד כהן מדגיש כי באחדות האדם חווה את כל הרגשות בצורה מלאה ושלמה יותר מאשר בנפרדות, מפני שהוא אינו פוחד משום רגש ואינו מחפש לברוח או להימנע מאף אחד מהם. באחדות, האדם נמצא בשחרור רגשי מוחלט, שמאפשר לו לחוות באופן מלא ושלם את המציאות. האם יש רגשות באחדות? איך מגיעים לשחרור רגשי מוחלט? האם באחדות חווים פחות סבל? מהו שכל של
השתחררות מה ההבדל בין נפרדות לאחדות הרגשה העדפות תפיסת אומץ חרדה מחרדה להשתחרר
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
3:47צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
... המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים למה המציאות מופיעה בצורות שונות ולא בצורה אחת? אליעד כהן מסביר שהשאלה מדוע המציאות מופיעה בצורות מסוימות ולא באחרות, למשל למה לאדם יש שתי רגליים ולא עשר, היא שאלה מהותית על טבעה של הנפרדות והאחדות. אליעד מציין כי בפועל אין סיבה ספציפית לכך שהדברים הם דווקא כך ולא אחרת, משום שכל האפשרויות מתקיימות ביקומים מקבילים אינסופיים. הוא מדגים את הרעיון ... את ההבדלים בין הצורות ובו זמנית לראות שאין באמת שום הבדל מהותי ביניהן. כלומר, יש הבדל בצורה החיצונית, אך לא במהות הפנימית והעמוקה של הדברים. כיצד להגיע למצב של אחדות הצורה עם המהות? אליעד מסביר כי המטרה הגבוהה היא להבין לעומק את המציאות ברמה שבה ההבדלים בין הצורות השונות אינם נתפסים כהבדלים ממשיים. הוא אומר שכאשר התודעה מגיעה להבנה עמוקה של המציאות, השאלות שמחפשות הצדקה ספציפית לצורות השונות מאבדות משמעות. במצב תודעתי זה, כל הצורות נתפסות כביטויים שונים של אותה מהות אחת, ולכן אין הבדל בין הצורות השונות ובין המהות האחת שממנה הן נובעות. אליעד חוזר ומדגיש את הנקודה המרכזית שאין אפשרות אמיתית למצוא הצדקה סופית ומוחלטת לצורה אחת ספציפית, אלא רק להבין שכל הצורות קיימות, ולראות שכל צורה נושאת עימה גם חסרונות וגם יתרונות. ההבנה העמוקה של האחדות היא היכולת לראות שאין סיבה מוחלטת לשום צורה ספציפית על פני אחרת, ושבפועל המציאות מאפשרת קיום של כל הצורות האפשריות. מה הסיבה לצורות השונות של המציאות? האם קיימים יקומים מקבילים? איך להגיע להבנת האחדות? למה דברים קיימים בצורה מסוימת? האם אפשרי שכל האפשרויות קיימות? ...
יתרון חיסרון מציאות מקבילה יתרונות חסרונות מטרות מהות פנימית יתרונות וחסרונות תשובה לראות
כלום, מהות הכלום, אחדות הנפרדות והאחדות, אחדות המהות והצורות, הוויה של המציאות
2:28כלום, מהות הכלום, אחדות הנפרדות והאחדות, אחדות המהות והצורות, הוויה של המציאות
... מהות הכלום, אחדות הנפרדות והאחדות, אחדות המהות והצורות, הוויה של המציאות מה זה כלום והאם אפשר להגדיר את מהותו? אליעד כהן מסביר בהרצאה את המושג כלום בצורה מפורטת ... ממה שיש לנו כאן, כגון דיבור או אובייקטים מוחשיים, מיד מייצרים קונטרסט בין הכלום ובין היש, ובכך מאבדים את האחדות המוחלטת של הכלום. כדי להמחיש את הטענה שלו, אליעד מציג דוגמה פשוטה: אם אנו אומרים שהכלום נמצא בכל מקום ובכל זמן, אנו מנסים לתפוס אותו כישות ... של הכלום. במצב כזה, הצורות, האובייקטים והמושגים אינם נפרדים באמת, ולכן מה שנראה לנו כנפרדות הוא למעשה אחדות מוחלטת. כיצד הכלום והיש מתקיימים בו - זמנית? אליעד מדגיש את הרעיון כי ההוויה האמיתית ממלאת את הכל, כל הזמן ובכל מקום. לפיכך, כל הצורות ... שמבדילות אותו ממשהו אחר. אליעד מדגיש שכדי להבין את הכלום באמת, עלינו לחרוג מהמחשבה הנפרדת ולהגיע לתפיסה של אחדות מוחלטת, שבה כל ההבדלים וההגדרות מתמוססים לחלוטין. הוא גם מדגיש שהקושי הזה הוא חלק בלתי נפרד מהמהות של הכלום עצמו. משום שהכלום הוא בלתי ניתן ... רק תיאורטית או פילוסופית, אלא יש לה השלכות ישירות על תפיסת המציאות היומיומית שלנו. כאשר אדם מבין לעומק את האחדות המוחלטת של ההוויה והצורות, הוא מפסיק לראות את העולם כנפרד, וכך משתנה לחלוטין האופן שבו הוא חווה את המציאות. הוא כבר לא רואה הבדל ממשי בין יש ואין, בין דבר והיפוכו, והוא חווה אחדות והרמוניה מוחלטת. מה זה כלום? אחדות הנפרדות והאחדות מהות ההוויה איך להבין את הכלום? מהי אחדות הצורות והמהות? האם אפשר להגדיר כלום? הקשר בין כלום למציאות ...
הגדרות אחדות המהות רעיונות מוחלטות יש אין להכיל בתוכו אנושיות המהות של הכלום
חוסר מודעות, התמודדות עם הסביבה, לשכנע אנשים, פוביה מג'וקים, פחד מג'וקים, לרצות את החיסרון
4:29חוסר מודעות, התמודדות עם הסביבה, לשכנע אנשים, פוביה מג'וקים, פחד מג'וקים, לרצות את החיסרון
... לא יודע מה, אולי משהו אחר מטריד אותו. תנסי להתבונן ותביני גם את החיסרון כן לא אכפת לי למה, אבל בסוף הוא לא מבין אותי, מה אכפת לי למה הוא לא מבין אותי, הוא לא מבין אותי, אני רוצה שיבין אותי. נכון אבל אם בסוף תגיעי לאחד הראשון שהוא מחליט את הכל אז או ...
סיטואציה להתמודד עם חוסר בחירה למה יש לי חרדה צריך לשאול סיטואציות חקירה פנימית פחדים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אחדות, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אחדות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, מטפל טוב, ייעוץ נפשי מומלץ בנושא אחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.4678 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 04:25:40 - wesi1