... מנהל טוב או מנהל רע, מנהל שהעובדים
אוהבים אותו, מנהל שהעובדים לא
אוהבים אותו, מנהל נערץ, מנהל כושל, מנהל גרוע, דירוג מנהלים, ציון מנהלים, ניהול מנהלים, איכות ניהולית, ללמוד לנהל, יעוץ למנהלים, מנטורינג ... ללמוד לנהל עובדים, לגרום לעובדים
לאהוב אותך, מוטיבציה לעובדים, ניהול רעיל, מנהל רעיל, מנטור למנהלים וכאן נדבר על מערכת היחסים שבין המנהל לבין העובדים שלו. ונשיב לשאלות הבאות: האם מנהל טוב אמור לשאוף לכך שהעובדים שלו
יאהבו אותו ושירצו לעבוד איתו וכולי? האם מנהל טוב נמדד גם לפי כמה שהעובדים שלו
אוהבים אותו? האם ואיך היחס של העובדים כלפי המנהל, מעיד על איכות הניהול של המנהל שלהם? האם הגיוני למדוד מנהל טוב, גם לפי כמה שהעובדים שתחתיו ... שמנהל טוב אמור לגרום לעובדים שתחתיו
לאהוב לעבוד איתו, להעריך אותו, לכבד אותו וכולי. כי אם העובדים לא
אוהבים את המנהל שלהם, הרי שזה יכול להעיד על כך שהמנהל שלהם לא מנהל אותם בצורה נכונה. ובכל ארגון, אם נשאל את העובדים אם המנהל שלהם הוא מנהל טוב ... אבל במהות באופן עקרוני, אנשים לא
אוהבים לעבוד. ואנשים
אוהבים לעבוד כמה שפחות ולקבל כמה שיותר תגמול, גם בלי לעבוד. וכמו שאמרו חזל היום קצר והמלאכה מרובה, והפועלים עצלים, והשכר הרבה, ובעל הבית דוחק. ... אותה. וזה גם נכון לומר, שאם העובדים
יאהבו את המנהל, בסיכוי גבוה שהם יותר ירצו לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אבל זה לא מדוייק במאה אחוז. כי השאלה הנשאלת היא, למה העובדים
אוהבים את המנהל שלהם? מאיזו סיבה? האם זה בגלל שהוא מנהל רע עבור הארגון, דהיינו, שהוא לא מנהל אותם טוב ולכן הם
אוהבים אותו? והמהות הנכונה להסתכל על הדברים היא, לא דרך האם וכמה העובדים
אוהבים את המנהל שלהם וכמה הם מרוצים ממנו, כי זה לא באמת משנה. אלא כאשר אנחנו בודקים את הביצועים של המנהל, ביחס לטובת הארגון ולטובת העסק, אז ... יש סוג של איזון, בין לגרום לעובדים
לאהוב את המנהל על ידי זה שהוא נותן להם כמה שפחות תחושת עבודה וכולי, לבין כמה שהמנהל צריך לנהל את העובדים שלו, במובן הקשוח של לתת להם משימות, ... להימדד לפי האם וכמה העובדים שתחתיו
אוהבים אותו ומה הם חושבים עליו, אלא המנהל כן אמור להימדד לפי האם יש אלטרנטיבה יותר טובה, ביחס לנסיבות, איך הוא כמנהל יכול לנהל את העובדים בצורה ... ומנהל גרוע, דווקא בכך שהעובדים שתחתיו
אוהבים אותו כמה שיותר. כי יש מנהלים שמנסים למצוא חן בעיני העובדים שלהם, ממגוון רחב של סיבות. אבל מנהל טוב אמור להיות מנהל שלא אכפת לו בכלל מה ... לשם כך הוא צריך גם שהעובדים שתחתיו
יאהבו אותו ברמה מסוימת, אבל מצד האמת, כמה העובדים שלך
יאהבו אותך כמנהל שלהם, זאת לעולם לא מטרה בפני עצמה ולא ערך בפני עצמו. ובאותו הקשר, יש מנטורים למנהלים באינטרנט, שמנסים למצוא קהל מעריצים, ... מהם לנהל, על בסיס זה שהתלמידים שלהם,
יאהבו אותם. והם עושים את זה, בכך שהם מספרים כמה הם מתייחסים בכבוד לעובדים שלהם. אבל האמת היא, שמי שאמור להעיד על המנהל שהוא מנהל טוב, זה כמה בעל העסק שמעליו,
אוהב אותו ולא כמה העובדים שתחתיו
אוהבים אותו. לכן אל תנסה לקחת עצות ממנהלים שהעובדים שלהם
אוהבים אותם, אלא כן תנסה לקחת עצות ממנהלים, שבעלי העסקים שמעליהם,
אוהבים אותם. כי אתה לא רוצה שהעובדים שלך
יאהבו אותך, אלא שהחברה והעסק שאתה עובד בו בעלי המניות,
יאהבו אותך. ולסיכום: האם ואיך וכמה ולמה להתייחס לעובדים. זה נושא בפני עצמו. אבל באופן מוחלט ניתן לומר, שהמדד למנהל טוב, הוא רק לפי האם יש ... אלטרנטיבה כזאת, באמצעות לגרום לעובדים
לאהוב יותר את המנהל שלהם. אבל
אהבת העובדים כלפי המנהל, זאת לחלוטין לא מטרה בפני עצמה, אלא אך ורק מהי טובת העסק בלבד. ואם לפעמים צריך שהמנהל יאיים על העובדים ושהעובדים ישנאו ... על הרצון האנושי שלו לכך שהעובדים שלו
יאהבו אותו והוא ינהל אותם גם בצורה שהם לא
יאהבו אותו, העיקר שהעסק יצליח כמה שיותר. ...