אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גיאומטריה ✔הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד?

ההרצאה עוסקת בשיטות יעילות ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה.

המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו מלמדים? כדי להסביר בצורה טובה יש להקפיד על הבנת החומר קודם כל. אליעד מדבר על ההבדל בין לידע את הנושא לבין לדעת להסביר אותו לאחרים. ההסבר הנכון תלוי בהבנה מעמיקה של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר.

מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות?

בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע מלהסתפק בתשובה שטחית, ולהסביר את התהליך הצפוי באופן ברור. אחד העקרונות החשובים הוא להשתמש בנוסחאות שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד מדגיש שאין צורך להעמיס על התלמיד עם יותר מדי מידע מיותר. לדוגמה, אם המשולש הוא ישר זווית, יש להבטיח שהתלמיד מבין את הקשר בין סוגי המשולשים השונים.

איך להתמודד עם תלמידים שמתקשים בהבנה?

כשמורים נתקלים בקושי להעביר את המידע, זה לא תמיד אומר שהתלמיד לא מבין, אלא לפעמים זה מצביע על כך שההסבר לא היה מספיק ברור או לא הותאם לתלמיד. אליעד מדבר על כך שבמקרים כאלה, חשוב לשאול את עצמנו אם באמת הסברנו את הבסיס, ואם לא, יש לחזור ולהסביר אותו עד שהתלמיד יבין את ההיגיון שמאחורי השיעור.

מה קורה אם תלמיד לא מבין את החומר?

במקרים כאלה, המורה צריך לבדוק אם התלמיד מבין את הנחות היסוד של הבעיה. אליעד מציין שלעיתים החסמים האמיתיים טמונים בהבנה השגויה של היסודות. לדוגמה, בהוראת גיאומטריה יש מורים שמתמקדים בנוסחאות מבלי להבטיח שהתלמידים מבינים את החוקים העומדים מאחוריהם. לעיתים, כדי לעזור לתלמיד, יש לתת דוגמה שתמחיש את הרעיון בצורה מעשית, ולוודא שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה.

איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה?

ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם...
הנחות יסוד להתמודד עם בעיה רמאים הורה להבין את המהות יכולות אליעד איך ללמד תלמידים לקויות יכולת מצביעים איך להסביר איך להסביר משהו איך ללמד איך ללמד גיאומטריה איך ללמד מתמטיקה איך ללמד תלמידים גיאומטריה הדרכה הדרכה להורים הדרכה למורים הדרכת הדרכת הורים הדרכת מורים הורה הורות הורים הסבר הסברים חינוך חינוך ילדים טיפים טיפים למורים טיפים למחנכים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להסביר להסביר משהו לחנך לחנך ילדים ללמד ללמד גיאומטריה ללמד מתמטיקה ללמד תלמידים למידה לקויות לקויות למידה מחנך מחנכים מתמטיקה תלמיד תלמידים
איך לפתור בעיות מורכבות? איך לדעת את הלא נודע? איך לפתור בעיות בגיאומטריה? תהליך לפתרון בעיות, מה בטוח נכון? איך לגשת לבעיה? שיטה לפתרון בעיות, איך לראות את הנסתר? ראיית הנסתר
איך לפתור בעיות מורכבות? איך לדעת את הלא נודע? איך לפתור בעיות בגיאומטריה? תהליך לפתרון בעיות, מה בטוח נכון? איך לגשת לבעיה? שיטה לפתרון בעיות, איך לראות את הנסתר? ראיית הנסתר
... לפתור בעיות מורכבות? איך לדעת את הלא נודע? איך לפתור בעיות בגיאומטריה? תהליך לפתרון בעיות, מה בטוח נכון? איך לגשת לבעיה? שיטה לפתרון בעיות, איך לראות את הנסתר? ראיית הנסתר איך אפשר לפתור בעיות מורכבות בגיאומטריה ובחיים בכלל? אליעד כהן מסביר לעומק את התהליך והשיטה לפתור בעיות מורכבות, עם דגש על בעיות בגיאומטריה כדוגמה מייצגת. הרעיון המרכזי הוא שכאשר ניגשים לפתרון בעיה, ישנן שתי גישות עיקריות: גישה מלמעלה למטה (מהנתונים אל התוצאה המבוקשת) וגישה ... ופשוטה יותר. הוא מסביר שהיכולת לראות את הנסתר נכונה לא רק בגיאומטריה, אלא בכל תחום בחיים, כשאתה נתקל בבעיה ומנסה להבין מה לא נאמר או מה המידע הסמוי, מה שהאחרים לא רואים או לא יודעים. איך לדעת את הלא נודע? ... נמצא ברשותך. איך לפתור בעיות מורכבות? איך להוכיח זווית ישרה בגיאומטריה? שיטות לפתרון בעיות? איך לחשוב מחוץ לקופסה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לזהות מידע נסתר? מה זה ראיית הנסתר? ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... את לוח הכפל. שהאדם לומד את כל הכפולות של המספרים. וברמה הזאת וכיוב, האדם אכן באמת משתמש במידע הזה, גם כילד וגם כאדם בוגר. אבל עיקר לימודי המתמטיקה וגם לימודי הגיאומטריה וכיוב, מה שהאדם באמת לומד, זה לא איך לחשב שטח של משולש. כי האדם, בשום שלב בחייו, לא יזדקק לחשב ... שלו. כי לנוסחה במתמטיקה, יש משמעות. ולכל דבר, יש משמעות כלשהי, שיכולה לעזור לאדם, בדרך כלשהי. ואם נסתכל לרגע אחד על לימודי האלגברה, לימודי המשוואות, ולימודי הגיאומטריה וכיוב, הרי שבאמת, הלימודים האלו ברובם, הם לא כדי להעביר לתלמיד ידע שימושי, שנמצא לדוגמה בלוח ...
מה המהות של השאלה? לכל שאלה יש מהות, השורש של השאלה, איך להבין שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, החוקיות של השאלה, איך למצוא תשובה לשאלה? מוח מהיר, מוח איטי, האם יש בחירה חופשית? אקראי או סיבתי
מה המהות של השאלה? לכל שאלה יש מהות, השורש של השאלה, איך להבין שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, החוקיות של השאלה, איך למצוא תשובה לשאלה? מוח מהיר, מוח איטי, האם יש בחירה חופשית? אקראי או סיבתי
... מאחורי השאלה? לדוגמה, כאשר מישהו נתקל בתרגיל במתמטיקה, כמו תרגיל בגיאומטריה, הוא קודם מבין את השאלה לעומק, מזהה לאילו חוקיות או עקרונות בסיסיים היא מתייחסת, ואז בוחר משפטים או נוסחאות שיכולים לפתור את התרגיל. ... ניתוח מפורט ומפורט מאוד של שאלות ספציפיות שונות, כולל תרגילים בגיאומטריה , שאלות על רגשות, רצונות, ובחירה חופשית, והראה כיצד כל שאלה, מורכבת ככל שתהיה, מתבססת תמיד על חוקיות בסיסית יותר. האם יש מוח שחושב מהר ...
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
... שרואים יהיה דווקא אמיתי או מבוסס על מציאות, אלא על האופן שבו הצופה מתייחס אל המידע, מנתח אותו, ומחפש בו היגיון פנימי. כדי להמחיש זאת, אליעד כהן מביא דוגמה של אדם שפותר תרגילים בגיאומטריה או משחק שחמט מול מחשב. בשני המקרים האלו, האדם מפעיל חשיבה, מתמודד עם אתגרים, ומפתח יכולת ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים , הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת בצורה גלויה בספר? השאלה המרכזית שעולה מתוך ההרצאה ... דברים באופן ישיר או דרך רמזים? הנושא הבא שאליעד דן בו הוא האם עדיף להסביר לקורא או לתלמיד דברים ישירות, בצורה ברורה, או להשאיר רמזים וסוכריות קטנות כדי שהוא יגיע להבנה בעצמו. אליעד טוען שאין דרך אחת נכונה ומוחלטת. לפעמים אם תיתן ... ייחודיים. מדוע חשוב להבין את הסיבה שמאחורי המבנה של הספר? אליעד מתייחס גם לשאלה של תלמיד ששאל אותו למה הספר כתוב דווקא באופן המסוים שבו הוא כתוב, ולא אחרת. הוא מסביר שיש חשיבות גדולה מאוד להבנת מאחורי הקלעים של הדברים. כשאתה קורא ... אפילו יותר מהמושגים עצמם. איך להגיע לאחדות? האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ללמד אחרים? האם עדיף להסביר ישירות או בעקיפין? למה אליעד מסתיר את האמת בספריו? איך לגרום לאחרים להבין אותך? האם אפשר למצוא מכנה משותף לכולם? ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש טוב בשביל עצמך. לסלוח = לעצמך לסביבתך למציאות. לסלוח לעצמך = על טעויות שעשית. במקום רגשות אשמה, ... מספיק לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את האמת המלאה על המעשה ... לרצונו של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע אותו. נסה להבין מה היה הרצון הפנימי יותר אצלו שהניע את הרצון שלו ...
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים , ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים? איך ללמד ילד לקחת אחריות באופן מעשי? ההרצאה עוסקת בנושא המורכב של חינוך ילדים לאחריות ומביאה דוגמה מפורטת של ילד שאיבד את הפלאפון שלו. אליעד כהן מדגיש לאורך ההרצאה את החשיבות של הבנת המושג לקיחת ... את הפלאפון, אליעד מסביר לעומק מדוע האופן שבו ההורה מגיב לאירוע ישפיע ישירות על יכולת הילד לקחת אחריות בעתיד. מהי המשמעות האמיתית של לקיחת אחריות אצל ילדים? אליעד מסביר שלקיחת ... אחראי כי לחץ על הילדים להחליף בגדים מהר? האם ההורה אחראי כי לא לימד מספיק את הילד לשמור על חפציו? האם בכלל האחריות היא של הסביבה, של החברים, או אולי של אלוהים - נסיבות חיצוניות ... לאירוע משתנה בהתאם לזווית שממנה מסתכלים, וכדי לחנך ילד לאחריות, ההורה חייב להחליט איזה מסר הוא רוצה להעביר. האם כדאי להורה לקנות פלאפון חדש לילד שאיבד אותו? אליעד מנתח כמה גישות אפשריות: גישה ראשונה, אהבה ללא תנאים: ההורה קונה מיד פלאפון חדש, מבלי להאשים את הילד, מתוך רצון להראות לילד אהבה וחוסר תנאים. אליעד מסביר שלגישה זו יש יתרונות, כי הילד עשוי ... השלכות שליליות לאובדן. גישה שנייה, אהבה עם תנאים: ההורה לא קונה פלאפון מיד, או שהוא דורש השתתפות חלקית של הילד בקניית פלאפון חדש. בצורה כזו, הילד לומד שיש מחיר למעשים שלו, וזו הדרך האמיתית לקחת אחריות. אליעד ממליץ על הדרך הזו בתור החינוך היעיל ביותר לאחריות, כיוון שהיא מדמה בצורה טובה יותר את החיים האמיתיים. אליעד מסביר שאהבה ללא תנאים מנוגדת במובן מסוים ... דבר בחינם ולא מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות. לכן, לחנך ילד לאחריות זה במידה רבה ללמד אותו לשלם מחירים אמיתיים עבור מעשיו. איך ההורה יכול להדגים לקיחת אחריות אישית בצורה נכונה? אליעד מציין שלפעמים ההורה יכול להראות לילד דוגמה של לקיחת אחריות, אך זה צריך להיעשות בזהירות. ההורה יכול לקחת אחריות על טעויות שהוא עצמו עושה, אך אל לו לקחת אחריות על טעויות של הילד באופן אוטומטי. אם ההורה לוקח אחריות על טעות של הילד, הילד עלול להתרגל להעביר את האחריות הלאה, מה שיגרום לו להאשים אחרים בבעיות שלו בעתיד. ההורה צריך להדגים לקיחת אחריות אישית במצבים שאין לילד אינטרס אישי בהם, למשל, בסיטואציה שבה ההורה לוקח אחריות על טעות שלו מול אדם אחר, ולא במצב שבו הילד עצמו מעורב ישירות. כיצד להתמודד עם מניפולציות מצד הילד? אליעד מציין שלעתים ילדים משתמשים במניפולציות רגשיות כדי לגרום להורה לקנות להם דברים או לוותר להם. הוא מתאר כיצד הילד בסיפור יצר סיטואציה של לחץ שבה הוא אומר להורה אם אתה לא קונה לי פלאפון יקר, עדיף שלא תקנה בכלל. במצב כזה, אליעד ממליץ להורה להישאר נאמן למסר החינוכי שהוא רוצה להעביר ולא להיכנע למניפולציה. הדרך להתמודד עם זה היא להבהיר לילד שיש מחיר אמיתי לבקשות שלו ולדרישות שלו, ושהוא לא ... את חוסר הנוחות ואת ההשלכות של איבוד המכשיר. אם ההורה מחליט לקנות פלאפון חדש ויקר, אליעד מציע לדרוש השתתפות משמעותית של הילד, ביחס לעלות של המכשיר החדש, כדי שהילד יבין שיש קשר בין ... האישית למחיר שהוא צריך לשלם. אליעד מסכם בכך שגישה חינוכית נכונה היא לשלב בין אהבה לילד לבין גבולות ברורים. הוא מבהיר שהילד חייב לחוש באופן ישיר שהבחירות שלו מובילות לתוצאות ממשיות, כדי שיגדל להיות אדם שלוקח אחריות אמיתית בחייו. איך לחנך ילד לאחריות? לקיחת אחריות אצל ילדים לקנות פלאפון לילד? מה זה אהבה ללא תנאים? האם לתת לילד כל מה שהוא רוצה? איך להתמודד עם ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. אליעד מציין שלעתים אדם ... אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש והחתול ירוצו הרבה יותר מהר. אולם, זה ... מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. ... אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים ... לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה? אליעד מציין כי אנשים ... שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם הוא בעצמו לא ... יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר. האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה? אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה מהר, ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם ... להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד. מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, ... ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור שוב ושוב ... כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר. מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו? יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ומציבים בה חתול ... להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי. האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי? ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק? אליעד: תלוי במטרה. ... יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה? אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או ... מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד. ש: אולי התלמיד עצמו יכול לבצע את ההתאמות בלי עזרה מהמורה? אליעד: אפשרי. אם ה
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
... סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים , מודעות עצמית של מורה רוחני אילו סוגים של מורים רוחניים קיימים ואיך ... אלא גם את היכולת שלו ללמד את אותם דברים לאחרים. אליעד כהן מסביר שבאופן כללי, ישנם שני סוגים עיקריים ... מסוימת, אך אין לו אפשרות ללמד אחרים את אותה היכולת. למשל, רופא אליל או מתקשר שטוען שיש לו כוחות לראות ... כאשר שואלים אותו אם הוא יכול ללמד אחרים לעשות זאת, הוא לרוב יאמר שלא, משום שאם יאמר שכן, כבר לא יהיה צורך ... אותה. הסוג השני: אדם שמסוגל ללמד אחרים את היכולות שלו, כיוון שהוא יודע בדיוק כיצד הוא רכש אותן. אדם כזה ... אדם כזה יכול להדריך אחרים וללמד אותם את השלבים המדויקים, כיוון שהוא יודע בדיוק מה התהליך שעבר. למה יש מורים רוחניים שלא מסוגלים ללמד אחרים את היכולות שלהם? לפי אליעד כהן, אם אדם קם יום אחד וגילה שיש לו ... לעוף באוויר, הוא לא יוכל ללמד אחרים לעשות זאת, כי הוא לא יודע כיצד השיג את היכולת הזו. כלומר, הוא אינו ... אם מורה רוחני באמת מסוגל ללמד? על מנת לזהות אם המורה הרוחני אכן מסוגל ללמד, צריך לשאול אותו שאלות לגבי הדרך שבה הוא השיג את הידע או היכולת שלו. אם ... יש סיכוי גבוה שהוא גם יוכל ללמד אחרים. לעומת זאת, אם הוא אומר דברים כמו זה בא לי באופן טבעי או ככה נולדתי ... להגיע למסקנות מהירות, יכול ללמד אחרים כיצד לעשות זאת, על ידי פירוק התהליך לשלבים קטנים והדרגתיים. מה ...
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
... הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול האם הסנדלר יכול ללכת יחף? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול ללמד אחרים משהו שהוא עצמו לא הצליח לבצע. זו שאלה ... רוחניות, ופסיכולוגיה. האם מאמן כושר חייב להיות בכושר כדי ללמד? אליעד כהן מציג את השאלה באמצעות דוגמה של ... אך אינו מצליח לרזות בעצמו. הוא שואל האם המאמן הזה יכול ללמד מישהו אחר איך להיות רזה. לפי ההסבר, אדם הנמצא במצב מסוים ולא מצליח לשנות אותו, ככל הנראה לא יוכל ללמד אדם אחר בדיוק באותו מצב להשתנות. אבל אם ... בעלי חיים: חתול או צבי רצים במהירות גדולה, אך אינם יכולים ללמד אדם איך לרוץ, כי חסרה להם היכולת להסביר. כך ... מאוד, אך ההצלחה שלהם עשויה להיות מקרית. לא תמיד הם יודעים כיצד להסביר לאחרים איך להצליח באותה הדרך. האם הצלחה היא ... למשל, משה רבנו שהגיע לרמה רוחנית גבוהה מאוד, לא בהכרח יכול ללמד אחרים להגיע לאותה רמה, אם הדרך שלו הייתה אקראית ולא מבוססת על הבנה סיבתית. האם אדם עני יכול ללמד אותך איך לעשות כסף? אליעד כהן מסביר שיש ... שנמצא בדיוק באותו מצב שלך ואינו מצליח לצאת ממנו - לא יוכל ללמד אותך לצאת מהמצב. אדם שיצא ממצב דומה לשלך בדרך סיבתית ויודע בדיוק איך עשה זאת - יוכל ללמד אותך. אדם שמצבו שונה לחלוטין, גם אם הפוך, עדיין יכול ללמד אותך, בתנאי שהוא מבין את התהליך ויודע להסביר אותו. לדוגמה, אדם נכה יכול ללמד אנשים לרוץ אם הוא חקר את הנושא והבין לעומק ... הצליח להתגבר עליה, הוא לא יוכל לעזור לך. האם מי שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול? לפי אליעד, התשובה מורכבת. אם אדם סובל מאותה בעיה בדיוק ולא מצליח לפתור אותה, הוא לא יוכל ללמד אותך לפתור את הבעיה שלך. אבל אם אדם סובל ... מאמן אישי? האם הצלחה היא תמיד מקרית? האם אדם עני יכול ללמד איך להתעשר? איך יודעים אם מאמן יכול באמת ... כושר חייב להיות בכושר? האם מישהו שלא מסוגל לעשות משהו יכול ללמד אחרים לעשות את אותו הדבר? האם הסנדלר הולך יחף? האם הרופא יכול להיות חולה? האם משה רבנו יכול ללמד אותך לראות את אלוהים? משה רבנו לא נכנס ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: גיאומטריה, איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: גיאומטריה, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, מאמן אישי לזוגיות, מאמן אישי לדיאטה בנושאי גיאומטריה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:34:37 - wesi1