ילדים / אגדות ילדים / סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין?... המבוגר. והנה, בכל התהליכים שיש בעולם, בכולם יש שכל. וגם בסרטי הילדים, גם בהם יש שכל. והשכל שיש בסרטי הילדים, הוא שכל שמדבר גם לילדים, וגם לתת המודע של האדם הבוגר. כי בכל אדם בוגר, יש גם ילד. וכאשר אנחנו אומרים שבאדם הבוגר יש גם ילד, זה לא כחיסרון, אלא כיתרון. כי צורת החשיבה של האדם הבוגר, היא אומנם ... יש בה גם חסרונות. כאשר החיסרון העיקרי הוא, אי השימוש בשכל. וכאשר האדם מתבגר, הרי שלמרות שיש לו את צורת החשיבה של האדם הבוגר, הרי שנשאר אצלו בתת מודע, גם את צורת החשיבה של הילד. כי האדם מתבגר מבחינה חיצונית, אבל בפנימיות שלו, צורת החשיבה של הילד, לא נעלמת לגמרי, אלא שהאדם פשוט לא משתמש בה ולא מביא אותה ... מדברים לשני רבדים שונים. גם לרובד המודע של הילדים. כי הילדים יכולים בקלות להזדהות עם הרעיונות של סרטי הילדים, אבל סרטי הילדים מדברים גם לרובד תת המודע של האדם, שבו האדם עדיין חושב כמו ילד. כי השלמות היא לחשוב כמו מבוגר, וגם כמו ילד בו זמנית. וסרטי הילדים ועולם האגדות, הם מדברים אל נקודת הילד שיש בתוך האדם. ... שיש בתוך אגדת הילדים הזו. כי הילדים שנהנים מאגדות הילדים האלו, הם בני אדם מאושרים. כי כל סיפורי אגדות הילדים, יש בהם המון מסרים שמדברים לתת המודע של הילד, ושגורמים לו להיות מאושר. ומי שרוצה להתחבר לנקודת האושר של הילד שבתוכו, עליו להתבונן היטב ולעומק על המשמעות שיש בתוך כל אגדות הילדים. בפרט באגדות ...