אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תקשורת ✔גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:15גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
איך נוצרות מריבות בגלל חוסר בדיקה של הבנה הדדית?

מריבות בין אנשים מתפתחות פעמים רבות משום שהם מדלגים על שלב בסיסי וחיוני בתקשורת ביניהם - בדיקת ההבנה ההדדית. כאשר שני אנשים מתווכחים ולא מגיעים להסכמה, לרוב הם רק מביעים את העמדות שלהם בלי לוודא האם הצד השני הבין אותם כראוי או האם הם עצמם הבינו את האחר. לדוגמה, אמא מבקשת מהילד שלה לעשות משהו והוא עונה לה תשובה שנראית לה כלל לא קשורה. במקום לעצור רגע ולשאול את עצמה האם הילד באמת הבין את השאלה, או האם היא הבינה נכון את תשובתו, היא מיד מגיבה בתוקפנות ושואלת "מה הקשר?" הילד מצדו מתגונן ומסביר שהתשובה שלו כן קשורה, וכך נוצר ויכוח מיותר שאין לו פתרון ברור, רק מפני שאיש לא עצר לוודא מה הצד השני הבין.

למה חשוב לוודא שהצד השני הבין אותך נכון?

חשוב לוודא שהצד השני אכן הבין אותך נכון, כי לעיתים קרובות קורה שהאדם ששאל את השאלה ניסח אותה בצורה לא מדויקת, ולכן האדם השני השיב בהתאם למה ששמע, ולא למה שהשואל התכוון. לפני שמגיבים בתוקפנות או בשלילה לתשובה שנראית לא הגיונית, חשוב לשאול את הצד השני: "מה הבנת ששאלתי?" כך מתברר לעיתים שהצד השני שמע או פירש את השאלה בצורה שונה לחלוטין ממה שהתכוונת, או שאתה בכלל לא שאלת את השאלה הנכונה.

איך להתמודד עם תגובה שנראית לא קשורה בכלל?

כאשר אתה מקבל תגובה שנראית לא קשורה או מוזרה, התגובה הנכונה היא לעצור רגע ולשאול את עצמך: "האם ייתכן שלא הבנתי את התשובה של הצד השני, או אולי הוא לא הבין אותי?" במקום לעבור ישר למתקפה או להניח שהצד השני טועה, מומלץ לשאול אותו איך הוא פירש את שאלתך. לעיתים קרובות מתגלה שמה שנראה לך בתחילה כתשובה לא קשורה הוא למעשה תשובה הגיונית לשאלה אחרת, שונה ממה שהתכוונת אליה.

איך לוודא שאנחנו עצמנו הבנו את הצד השני?

לא רק שחשוב לבדוק האם הצד השני הבין אותנו, אלא גם עלינו לוודא שאנו הבנו נכון את הצד השני. דרך טובה לעשות זאת היא לחזור על דברי הצד השני ולשאול אותו אם כך התכוון: "אני הבנתי שענית לי כך וכך, האם לזה התכוונת?" הרבה פעמים הצד השני יאמר: "לא, התכוונתי למשהו אחר לגמרי, " וכך מתברר שהבעיה הייתה בחוסר הבנתך את תשובתו.

מדוע אנשים נוטים לדלג על שלב בדיקת ההבנה ההדדית?

אנשים רבים מדלגים על שלב הבדיקה של ההבנה ההדדית מתוך הרגל או כי הם לא מורגלים לסגנון תקשורת נכון. במקום לבדוק האם הם הבינו או הובנו כראוי, הם עוברים ישר לוויכוח או לתקיפה הדדית, ולכן הם מפספסים את המקור האמיתי של אי - ההסכמה, שהוא בדרך כלל אי - הבנה בסיסית.

כיצד לשנות הרגלים של מריבות קבועות בזוגיות?

כשבני זוג רגילים לריב לעיתים קרובות, הדרך הטובה ביותר לשינוי היא לתרגל באופן קבוע את שלב ההבנה ההדדית. עוד לפני שנותנים תשובה או מתחילים להתווכח, על בני הזוג לומר אחד לשני: "קודם כל בא נראה שהבנתי אותך ושאתה הבנת אותי." כל צד יכול לבקש מהשני לחזור על דבריו כדי לוודא שההבנה נכונה. הרגל זה מפחית משמעותית את כמות המריבות שנובעות מאי - הבנות.

איך ליישם את שיטת הבירור כשמישהו מאשים את השני במשהו חמור?

כאשר יש האשמה חמורה, למשל "אשתי בגדה בי", התגובה הנכונה לפני תגובה אימפולסיבית היא לבדוק מה בדיוק נאמר ומה בדיוק נשמע. יש לשאול את הצד השני איך הוא הבין את הטענה: האם האישה שמעה בדיוק מה האיש אמר, האם האיש אמר בדיוק מה שהתכוון לומר, ואולי בכלל נוצרה אי - הבנה שיצרה את הקונפליקט. ללא בירור זה, נוצרים סכסוכים גדולים על דברים שלא נאמרו או לא הובנו נכון.

איך זה נכון גם לגבי האדם מול המציאות?

לא רק בתקשורת בין אנשים חשוב לוודא הבנה, אלא גם במערכת היחסים של האדם עם המציאות עצמה. אדם נוטה להניח הנחות יסוד לא בדוקות לגבי המציאות ולרוץ לפתור בעיות שלא בהכרח קיימות. לדוגמה, הוא עשוי לחשוב ש"משהו עלול לקרות" או שהוא "לא רוצה שיקרה דבר מסוים, " לפני שהוא בכלל בירר לעומק אם הדבר הזה אכן אפשרי או לא, והאם הוא באמת לא רוצה אותו. בדיקת הנחות יסוד אלו לפני נקיטת פעולה יכולה לחסוך הרבה בעיות וקונפליקטים מיותרים.

איך בירור הנחות יסוד עוזר לפתור את הבעיה מהשורש?

כאשר אדם ממהר לפתור בעיה בלי לבדוק האם הנחות היסוד שלו נכונות (האם יש בעיה באמת, האם זה אכן מפריע לו, וכו'), הוא עשוי לטפל בטעות בבעיה שאינה קיימת באמת, או להתעלם מהבעיה האמיתית. באופן דומה בתקשורת בין אנשים - מי שלא מוודא מה בדיוק נשאל, מה בדיוק נאמר, ומה בדיוק הובן, מתעלם מהבסיס האמיתי של הקונפליקט, ויוצר עוד ועוד סכסוכים.

איך הכל מתחבר לשאלה הפילוסופית "האם יש הבדל בין יש לאין"?

בסופו של דבר, שאלת ההבנה ההדדית מתקשרת לשאלות פילוסופיות עמוקות יותר, כמו השאלה "האם יש הבדל בין יש לאין?" כאשר אדם בודק היטב את הנחות היסוד שלו, הוא בעצם בודק האם הדברים מתקיימים באמת, או שהם רק פרשנות אישית שלו. הבדיקה הזו חשובה כדי לוודא שאין חוסר התאמה בסיסי בהבנה עוד לפני שמתחילים לחפש פתרונות או לריב.
איך נוצרות מריבות כשלא מוודאים הבנה הדדית?

כאשר שני אנשים מתווכחים ולא מגיעים להסכמה, פעמים רבות הם פשוט מביעים את העמדה של כל אחד, מבלי לעצור ולוודא שני דברים בסיסיים: האם הצד השני הבין אותם כראוי, והאם הם עצמם הבינו את הצד השני. לדוגמה, אמא מבקשת מהילד שלה לעשות משהו, והוא עונה תשובה שנראית לה לא קשורה בכלל. במקום לעצור ולברר "רגע, האם הילד הבין מה שאלתי? האם אני הבנתי את התשובה שלו?", הם מיד תוקפים זה את זה: האמא אומרת "מה הקשר?", הילד משיב "לא נכון, זה כן קשור", וכך נוצר ויכוח שאין לו מוצא ברור.

למה חשוב לוודא שהצד השני הבין אותך?

במצב שבו מקבלים תשובה לא קשורה, יש אינסטינקט לתקוף ולומר "מה פתאום, זה לא נכון". אך במקרים רבים, ייתכן שהצד השני לא הבין את השאלה, או שהשאלה עצמה לא נוסחה כראוי. לכן כדאי לשאול: "אתה הבנת מה שאלתי? מה הבנת ששאלתי?". לעיתים מתברר שהשואל לא הסביר היטב מה הוא רוצה, ולכן השני ענה לו על שאלה אחרת. ברגע שמבהירים את השאלה, אפשר למנוע בלבול רב.

מה עושים כשמישהו מגיב בתשובה שנראית לא קשורה בכלל?

אם נתקלים בתגובה שנראית לא קשורה או לא הגיונית, כדאי לעצור ולשאול את עצמנו: "אולי לא הבנתי אותו נכון, או אולי הוא לא הבין אותי נכון?". במקום לעבור מיד למתקפה או לבטל את התשובה של השני, אפשר לבדוק איך הוא פירש את השאלה. לפעמים נגלה שהוא שמע או פירש שאלה אחרת לגמרי.

איך מוודאים שאנחנו הבנו את מה שהצד השני ענה?

לא רק שצריך לוודא שהוא הבין את השאלה, אלא גם לוודא שאנחנו הבנו את התשובה שהוא נתן. לדוגמה, אפשר לחזור על הדברים שלו ולומר: "אני הבנתי שענית לי ככה וככה, נכון?". אם הוא יאמר: "לא, בכלל לא לזה התכוונתי", יתברר שיש חוסר התאמה בהבנה.

למה אנשים מדלגים על שלבי הבדיקה הללו?

רוב האנשים, מתוך הרגל או דפוס תקשורת, מדלגים על השלב שבו בודקים "האם הבנת אותי" ו"האם הבנתי אותך". התוצאה היא שרצים מיד אל הוויכוח עצמו, מנסים להצדיק או לתקוף, ומפספסים את המקור האמיתי של חוסר ההסכמה - שהוא בדרך כלל אי - הבנה בסיסית בשאלה או בתשובה.

איך ליישם את זה כאשר יש הרגל של מריבות חוזרות?

כאשר שני הצדדים מורגלים בוויכוחים, חשוב שתהיה מוכנות משותפת לפתור את הקונפליקט באמת. עוד לפני שמוסרים תשובה או מתווכחים על תוכן הדברים, יש לשים דגש על "בוא נראה שהבנתי אותך, בא נראה שהבנת אותי". אפשר לבקש מהצד השני: "תחזור בבקשה על מה שאתה חושב שאמרתי, כדי שאוכל לדעת שהסברתי את עצמי נכון".

איך לגשר בין שני אנשים כשאחד מתלונן על השני?

אם אדם אחד מאשים את השני במשהו, למשל "את אשתי בגדה בי", לפני שרצים להגיב על התלונה, כדאי לבדוק אם שני הצדדים הבינו אחד את השני כראוי. מה בדיוק האיש אמר? למה הוא מתכוון? האם האישה שמעה בדיוק את הניסוח ואת הטענה? יתכן שהיא פירשה את המילים בדרך אחרת, ומכאן נוצר סכסוך גדול על בסיס אי - הבנה.

איך זה תקף גם מול המציאות עצמה?

לא רק בין אנשים חשוב לוודא הבנה הדדית, אלא גם כאשר אדם מתמודד עם המציאות. לעיתים אדם בטוח שמשהו "עלול לקרות", או שהוא "לא רוצה שיקרה מצב מסוים". אך לפני שעוברים לפתרון, רצוי לעצור ולשאול: "האם זו באמת המציאות? האם באמת אני רוצה או לא רוצה את הדבר הזה?". לפעמים מגלים שהחשש או הרצון מבוססים על טעות בהנחות היסוד.

למה בדיקת הנחות יסוד עוזרת לפתור את הבעיה מהשורש?

כשאדם רץ לפתור בעיה מבלי לברר את הנחות היסוד של השאלה (למשל, האם באמת קיימת בעיה, או האם באמת מה שהוא חושב שקורה אכן קורה), הוא עלול לעסוק בטיפול שגוי במשהו שלא באמת מפריע. בדומה לכך בוויכוח בין אנשים, אם לא מוודאים מה בדיוק שאלו, מה רצו להגיד, ומה הבינו - מתעלמים מבסיס השאלה, ויוצרים עוד סכסוכים.

איך הכל מתחבר לרעיון של "האם יש הבדל בין יש לאין"?

בסופו של דבר, כאשר בודקים את הנחות היסוד, מגיעים גם לרמה העמוקה ביותר של שאלות על המציאות: האם הדברים באמת מתקיימים כפי שחושבים, או שמא מדובר בפרשנות? באמצעות שאלה כזו ניתן להבין שכדי לפתור בעיות, נחוץ לפרק אותן עד לשורש ההבנה ההדדית ולוודא שאין חוסר התאמה עוד לפני שמתחילים להיאבק בפתרון.
אוקי השכל הבא אומר כזה דבר ברגע ששני אנשים מתווכחים והם רואים שיש וויכוח ולא מגיעים להסכמה מה שקורה הרבה פעמים, אם אפשר להגיד בדרך כלל הרבה פעמים מה שקורה זה שכל אחד מביע את העמדה שלו בלי לוודא שני דברים 1. הוא לא מוודא שהבן אדם השני הבין אותו 2. הוא לא מוודא שהוא הבין את הבן אדם השני. אתה מסכימה איתי את עכשיו נגיד מתווכחת עם הילד שלך על משהו את אומרת לו "תעשה ככה וככה" הוא אומר לך "לא ככה וככה" ואת אומרת "מה זאת התשובה הזאת מה זה בכלל קשור לשאלה", עכשיו מה קורה כשמגיעים לכזה מצב שאת אומרת "מה זה בכלל קשור איך זה בכלל עונה למה ששאלתי?" אז מה שרוב האנשים עושים זה תוקפים עוד פעם "מה פתאום אבל זה לא ככה וככה" ואז מה שהבן אדם השני עושה "לא נכון זה כן ככה וככה" ואולי בכלל אתם מדברים על שני נושאים שונים.

אבל אם לעומת זאת אינסטינקטיבית אמרת למישהו משהו והוא הגיד תגובה שנראית לך לא קשורה, לא קשורה לא עונה, לא לעניין לא יודע מה את אומרת "רגע או שאני לא הבנתי אותו או שהוא לא הבין אותי" קודם כל בוא נוודא "אתה הבנת מה שאלתי, מה שאלתי?", הרבה פעמים הוא הסביר מה שאלת ותראי שהוא הסביר הסבר אחר בכלל הסביר הסבר אחר או שהוא יחזור על מה שאמרת אבל את אולי לא הסברת את השאלה של עצמך נכון, גם זה יכול להיות לפעמים נגיד את לא הסברת בדיוק מה רצית הוא באמת הבין מה שאלת כי זה מה ששאלת והוא באמת נתן לך תשובה ואת מתפלאת למה זה לא עונה למה ששאלת כי את שאלת את השאלה הלא נכונה שרצית לשאול.

אז קודם כל "רגע מה הבנת אותי בכלל ששאלתי?" ואז הרבה פעמים שומעים מישהו אומר "הבנתי ששאלת ככה וככה" או שמתברר שהוא לא הבין או שהוא לא הבין נכון, או שהוא הבין חלקית או שמתברר שהשואל לא שאל את השאלה נכון ובהנחה שהוא הבין הוא אומר "נכון הבנת, אוקי אז מה ענית לי? ענית לי ככה וככה אוקי בא נראה אם אני הבנתי מה ענית" אולי אתה לא הבנת מה ענו לך. רוב האנשים מרוב ככל הוויכוחים מדלגים על השלב הזה מדלגים על השלב של "בוא נראה אם אתה הבנת אותי, בא נראה אם אני הבנתי אותך" מדלגים על השלב הזה, עכשיו אם יש אנשים שבאופן יחסי הם רגילים לכך שיש ביניהם מריבות שזה כאילו כבר הרגל אז מה שצריך לעשות זה להתרגל, בהנחה ששני הצדדים רוצים לפתור את הקונפליקט מה שצריך לעשות זה להתרגל עוד בכלל לפני שנותנים את התשובה קודם כל "בוא נראה מה הבנתי אותך, בא נראה מה הבנת אותי".

עכשיו ופה יש שני דברים נגיד אתה שואל מישהו שאלה אפשר להגיד לו "אוקי לפני שאתה נותן לי תשובה אני רק רוצה לראות שהסברתי את עצמי נכון, מה הבנת שהסברת לגלגל את האחריות עליך או שהבנת אותי נכון" הוא יגיד "ברור שהבנתי אותך נכון", "אולי אני לא הסברתי את עצמי נכון בא תגיד לי מה הבנת?" או "מה אתה חושב שהתכוונתי?", אבל זה יותר קשה כי זה יאלץ אותו להסביר אבל יש את השלב שכשאתה עונה "רגע בא נראה אם הבנתי מה ענית לי בכלל, וואלה לא הבנתי את זה בכלל זה לא תשובה שאתה ענית לי היא לא נכונה אלא אני לא הבנתי אותך" זה גם כן סוג של דרך להסביר את זה. או נגיד שמישהו נותן לך תשובה שנראית לך לא הגיונית אז אתה אומר לו "אוקי בא נראה מה אני הבנתי, אני הבנתי ששאלתי אותך ככה וככה וענית לי ככה וככה זה נכון?" ואז הוא יגיד לך "לא אני הבנתי ששאלת שאלה אחרת" כאילו אפשר גם כשאומרים לו "מה הבנת את התשובה" תוך כדי זה בעצם לחזור על השאלה ואז הוא אומר "רגע לא אבל אתה שאלת שאלה אחרת" אתה אומר לו "אוקי אני שאלתי ככה ואתה ענית ככה לא הבנתי את הקשר" כאילו "משהו פה לא ברור לי" או "למה בדיוק התכוונת או משהו כזה.

אבל שימו לב עוד פעם חלק גדול מהמריבות בין אנשים הוא שהם לא, מישהו אמר משפט ואת המשפט הזה ניתן לפרש בכמה פירושים שונים ובן אדם מניח שהבן אדם השני מבין את מה שהוא התכוון והוא מניח שהוא פירש את זה איך שאתה הבנת ואתה מניח שככה והוא מניח שככה ואז נוצרות מריבות, ואז הוא עונה על משהו ואתה עונה לו על משהו אחר והוא הגיב ככה ומדברים מתווכחים ומתווכחים ואז נוצרות המון מריבות בכלל שאת הבסיס אתה בכלל הבנת מה הוא אמר אתה בכלל הבנת מה הוא ענה, מה אתה רץ קדימה זה נכון זה לא נכון זה כן נכון. עכשיו אותו דבר בן אדם מול המציאות, איפה זה בן אדם מול המציאות אז לפני בן אדם מול המציאות אז ככה אמרנו אתה מול מישהו, עכשיו בא נניח שאתה צריך לגשר בין שני אנשים לגשר הוא מתלונן עליו והוא מתלונן עליו "למה עשית ככה וככה".

אוקי אתה הבנת אותו לפני מה אתה חושב על מה שהוא אמר, נגיד מישהו אומר הגבר אומר "אשתי בגדה בי עם מישהו מסוים" ואז האישה מגיבה את התגובה שלה, עכשיו אז לפני מה את אומרת על מה שהוא אמר קודם כל את הבנת מה הוא אמר אולי היא לא הבינה מה הוא אמר ואז היא אומרת משהו מסוים, אתה הבנת מה היא אמרה אולי בכלל היא הבינה אחרת למה היא הבינה ככה, אתה מבין שאם היא הבינה ככה מה זה אומר וכו'. עכשיו אותו דבר גם הבן אדם מול המציאות ברגע שבן אדם יש לו קונפליקט מול המציאות אז הוא צריך לנסות לגשר בינו לבין המציאות, עכשיו בא בן אדם ואומר "אתה יודע המציאות היא כזאת וכזאת אני רוצה ככה וככה" רגע אתה בכלל בטוח שזאת המציאות אתה בטוח שזה מה שאתה רוצה, לפני שבן אדם רץ בוא תברר את העובדות בכלל מי אמר שמה שאתה חושב שזה ככה זה ככה.

בן אדם אומר "אני חושב שעלול לקרות לי ככה וככה" באמת עלול לקרות לך, "אני אומר אני לא רוצה שיקרה לי ככה וככה" זה באמת אתה לא רוצה את זה, כי בדרך כלל אנשים מדלגים על השלב הזה הם חושבים שמשהו קורה הם חושבים שמה שהם רוצים וישר הם רצים לפתור את זה מאשימים, עושים מתנהלים. אוקי ולכן אני חוזר ואומר עוד פעם הדרך להימנע ממריבות במערכות יחסים היא על ידי שקודם כל לבדוק אם בכלל בן אדם אחד הבין את השני, כשאתה מאשים מישהו במשהו או לפני שאמורה להיות חשובה לך התגובה שלו אמורה להיות חשובה לך האם בכלל הוא הבין מה אמרת לא ברור שהוא בכלל הבין מה אמרת ואני אוסיף יותר מזה וגם לא ברור שאתה בכלל הסברת את מה שרצית לומר, זה לא תמיד שהשני מטומטם אלא לפעמים גם הדובר עצמו שמסביר את עצמו גם הוא לא חכם ומפריע לו משהו אחד והוא אומר שמפריע לו משהו אחר ואז הוא מתפלא למה לא הבינו אותי.

אבל זה לא מה שמפריע לך מפריע לך משהו אחר, למה אתה אומר זה מפריע לך אתה בכלל רוצה משהו אחר מפריע לך למה אתה מתלונן על זה ואתה מתפלא למה לא פותרים לך את הבעיה. בן אדם צריך לוודא שהבינו אותו לוודא שהוא הבין את השני לפני שהוא קופץ לתת תשובות. הבנו אותו דבר גם פה הרבה פעמים כמישהו נותן תשובה מה הבנת מה הייתה השאלה בכלל, על איזו שאלה אתה עונה מה הייתה השאלה שאתה נותן תשובה, "לא אבל יש לי תשובה" מה התשובה על איזו שאלה מה הייתה השאלה זאת בכלל לא הייתה השאלה הייתה שאלה אחרת. גם בן אדם מול עצמו בן אדם מחפש איזה פתרון יש לו איזו בעיה הוא ישר מחפש פתרון, רגע מה אתה מחפש פתרון למה? לבעיה הזאת והזאת, אתה בכלל בטוח שזאת הבעיה אולי יש בעיה אחרת בכלל אתה בטוח שזאת הבעיה אבל בכלל הבעיה הזאת לא קיימת, מה אתה רץ לחפש זה בכלל יש בעיה אחרת. אותו דבר בן אדם מול עצמו מול סביבתו, אנשים בינם לבין עצמם בשורה התחתונה לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, חזרנו לאותה נקודה האם בכלל הנחות היסוד נכונות האם יש הבדל בין "יש לאין". הבנו הכל מתחבר להכל אמת?

ש: אמת.
אתה צריך לטפל יש אין אי הבנה אפשרי שאלה פילוסופית שינוי התנהגות להסכים ראוי קונפליקטים במערכות יחסים לחזור אהבה אהבה בזוגיות אחד את השני אימון זוגות אימון זוגי אימון זוגיות אימון לזוגות בזוגיות בעיה בעיה זוגית בעיות בעיות בזוגיות בעיות בתקשורת בעיות זוגיות גישור גישור זוגי גישור לזוגות הבנה הבנה בזוגיות הצלחה הצלחה בזוגיות זוגיות זוגיות טובה טיפול זוגות טיפול זוגי טיפול לזוגות יועץ זוגי ייעוץ זוגי ייעוץ לזוגות לגשר להבין להבין אחד את השני להצליח להצליח בזוגיות מאבק מאמן זוגי מגשר מגשר זוגי מטפל זוגי מריבה מריבה זוגית תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורת זוגית תקשורת טובה תקשורתיות
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
... תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של מיומנויות שאנשים ... מיומנויות בין אישיות שהן היכולת לתקשר עם אנשים, לשכנע אנשים, למכור לאנשים, לנהל אנשים או פשוט ליצור שיחה עם אדם אחר. מהם שני הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע והבנה של איך לתקשר בצורה נכונה. יכולת רגשית ונפשית לממש את הידע הזה בפועל. מה החשיבות של ידע בשיפור כישורי תקשורת בין אישית? הגורם הראשון בשיפור יכולת בין אישית הוא ידע תאורטי. ... אותו מה לומר לאשתו כאשר היא אומרת דבר מסוים, או מה לומר לבחורה בשיחה, או כיצד להשפיע על אנשים לחשוב בדרך מסוימת. חוסר בידע בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין אישיות הוא היכולת ... להשפיל את עצמו, פחד מביקורת או פשוט כעס ושנאה כלפי אחרים, הוא לא יצליח לפתח מיומנויות חברתיות ויכולת ניהול שיחות מוצלחות. אילו מחסומים רגשיים נפוצים פוגעים ביכולת התקשורת הבין אישית? קיימים מחסומים רגשיים רבים שיכולים להפריע לאדם ... ניצול או השפלה מצד אנשים אחרים. חרדה חברתית או תחושה שאחרים שונאים אותו. כעס מתמשך או דחייה כללית כלפי בני אדם. כל אלו הם תסביכים רגשיים שמשפיעים ישירות על איכות התקשורת של האדם. אדם שסובל מאחד המחסומים האלה לא יוכל להשתמש בידע שיש לו, גם אם הוא מקצוען בתאוריה של תקשורת בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש שילוב של שני הגורמים יחד: רכישת ידע בתחום התקשורת הבין אישית, כולל הבנת תגובות נכונות בסיטואציות שונות. טיפול רגשי ונפשי במחסומים, בפחדים ובקשיים האישיים שמונעים מאדם לממש את הידע שלו בתקשורת. רק כאשר האדם משלב את שני האלמנטים הללו, ידע ויכולת רגשית, הוא יוכל באמת לפתח ולשפר את כישורי התקשורת שלו וליצור מערכות יחסים בינאישיות בריאות ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? מחסום רגשי בתקשורת שיפור עצמי, התפתחות אישית, מיומנות בין אישית, יכולת בין אישית, מיומנויות בינאישיות, מיומנויות תקשורת, שיפור יכולות בין אישיות, מיומנויות רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות , מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, קושי רגשי התנהגותי, קושי רגשי בעבודה, מערכות יחסים בינאישיות, יכולות אישיות, פיתוח מיומנויות חברתיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות ניהול, פיתוח מיומנויות רכות, מיומנות הנטוורקינג, מיומנויות רכות בעבודה, קושי לדבר עם אנשים, קשה לי עם אנשים בעבודה, איך להסתדר עם אנשים בעבודה? 2 רכיבים בתקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? כישורים מקצועיים, מיומנויות קשות ... יכולות ניהוליות, יכולות חברתיות, יכולות בין אישיות, איך לדבר עם אנשים? איך לדבר נכון עם אנשים? איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? איך לפתח שיחה עם אנשים? קושי בתקשורת בין אישית, קושי רגשי לתקשר עם אנשים, קשה לי לדבר עם אנשים, קשה לי לתקשר עם אנשים, קשה לי עם אנשים, יכולת רגשית, יכולת נפשית, מחסום רגשי, 2 סיבות לקושי בתקשורת בין אישית ...
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
... עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים למה קשה לך לתקשר עם אנשים מסוימים? הקושי שלך בתקשורת עם אנשים נובע מהאמונות ומהציפיות שיש לך כלפי השיחה וכלפי האדם השני. אליעד כהן מסביר שכל עוד אתה מגיע ... או אמונה. האם חוסר הסכמה מוביל לקושי בתקשורת? אליעד מסביר שאם אתה מדבר עם מישהו שיש לו חוקים אחרים, כלומר, הוא רואה את הדברים אחרת ממך, סביר ... שאומר שכשאתה מאמין במשהו, אתה מוגבל בתקשורת עם אנשים שלא רואים את הדברים בדיוק כמוך. אתה מאמין ברעיון מסוים, ולכן כשמישהו חושב אחרת, קשה לך להסתדר איתו. איך לשפר את התקשורת עם אנשים שחושבים אחרת? אליעד מציג את הפתרון הבא: אם תבין לעומק את המהות של הרעיונות שאתה מאמין בהם, ... על אותו דבר בדרכים שונות, וזה מאפשר תקשורת הרבה יותר טובה. כיצד לזהות אם אתה באמת מבין רעיון או רק מאמין בו? אליעד מציג דרך ברורה לבדוק האם אתה ... לתקשר בלי להתאמץ בכלל? אליעד מסביר שתקשורת היא כמו כל דבר אחר בחיים. אם אתה רוצה להשיג תוצאה מסוימת, עליך להתאמץ. אין דבר כזה תקשורת בלי מאמץ אם יש לך ציפיות מסוימות. אם אתה רוצה שיחה נוחה, ללא חיכוכים או קונפליקטים בכלל, זוהי ציפייה ... שאתה רוצה. איך להתאים את עצמך לסביבה בתקשורת חברתית? לפי אליעד, כדי לתקשר טוב יותר עם אנשים, עליך לזהות את החוקים, האמונות והנחות היסוד שלהם. ... לתועלת שלך. למה קשה לך להרגיש חופשי בתקשורת? הקושי שלך להרגיש חופשי נובע מהתנגדות שלך למציאות כפי שהיא. אם אתה מוכן לקבל את המציאות בצורה מלאה, ... את זה בצורה מוחלטת. האם אפשר להגיע לתקשורת מושלמת ללא תסכול? אליעד מבהיר כי לא קיימת מציאות מושלמת. תמיד יהיו רגעים של תסכול, פחד וחרטה. הסיבה ... והספקות, בצורה שלמה יותר. איך לשפר תקשורת חברתית? איך לתקשר עם אנשים שחושבים אחרת? למה קשה לי לתקשר עם אחרים? מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? ...
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים מה המשמעות של הגדרות בתקשורת בין - אישית? הסיכום עוסק במשמעות של הגדרות בתוך תקשורת בין - אישית, כפי שהוסבר על ידי אליעד כהן. נקודת המוצא של הדיון היא השאלה האם היא פינתה את המקום או לא? ומכאן אליעד מדגיש את חשיבות ההגדרות המפורטות והמדויקות בתוך תקשורת. לפי אליעד, לכל מושג שאנו משתמשים בו בחיי היומיום, קיימת הגדרה ... שוב שהמציאות הנתפסת היא תוצאה של האופן שבו אנו מגדירים מושגים. כיצד השימוש בהגדרות משפיע על התקשורת בין אנשים? אליעד מדגים באמצעות שיח פנימי שבו אדם נשאל האם הוא פולש ... תהיה נכונה או שגויה בהתאם לאופן בו מוגדר המושג. הוא מסביר שכדי להבין לעומק את המציאות ואת התקשורת הבין - אישית, חייבים להתייחס קודם כל להגדרות בצורה מדויקת. ההגדרות ... האמת מבחינתנו, ולכן אם איננו מודעים להגדרות שאנו משתמשים בהן, אנו עלולים להגיע לחוסר הבנה ולתקשורת לקויה. למה חייבים לדייק בהגדרות בתוך מערכות יחסים? אליעד מדגיש שוב ... סכסוך או אי - הבנה, היא להבהיר היטב את ההגדרות שעל פיהן אנו מתנהלים, ורק אז נוכל להגיע להבנה ולתקשורת ברורה. מהי תקשורת בין אישית? איך להגדיר נכון מושגים בתקשורת? איך פותרים אי - הבנות בתקשורת? מהו פולש זר? למה חשוב לדייק בהגדרות? איך הגדרה משפיעה על המציאות? ...
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
... למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות איך לדעת אם באמת הבנת משהו? כאשר מישהו רוצה לוודא ... להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות שאלות מכוונות ולא לתת תשובות ישירות. טכניקה זו יעילה מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום העבודה איך להתווכח בצורה חכמה? איך לבדוק אם באמת ... במילים גדולות ומורכבות מבלי להבין אותן באמת. כשהם נאלצים להסביר אותן בפשטות, הם מגלים את החוסרים בהבנה שלהם. איך לגרום למישהו אחר להבין אותך? יש שני סוגים של תקשורת כשמסבירים משהו: להעביר מידע - לומר את התשובה באופן ישיר, ... סימן להבנה אמיתית. כדי לגרום למישהו אחר להבין משהו לעומק, יש להוביל אותו למסקנה בעצמו באמצעות שאלות מכוונות. השיטה הזו יעילה בכל תחום - במקום העבודה, בזוגיות ובתקשורת בכלל. כאשר מידע מבוסס רק על ניסיון, עדיף לנסות להבין את ... מאחוריו, כדי להצליח להסביר אותו לאחרים. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום העבודה איך להתווכח בצורה חכמה? לפעמים בן אדם יש מצב ...
טעויות במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית
טעויות במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית
... במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית למה אסור להציב אולטימטום לעצמך במערכות יחסים? ... לא בנוח ואף עשוי לחשוב שהוא באמת לא אוהב את ההורה, גם אם בפועל ישנן סיבות לגיטימיות לגמרי לכך שלא ביצע את הבקשה. איך שתילת מחשבות שליליות יכולה לפגוע בתקשורת זוגית? אליעד כהן מתאר תופעה זו בצורה מאוד מדויקת דרך ... שאין כוס מים זמינה), עדיין שתל מחשבה שלילית בראש של בן הזוג. בן הזוג יכול להתחיל לתהות אם אכן הוא לא אוהב מספיק, כי הוא לא ביצע את הפעולה. בצורה כזו, התקשורת הזוגית נפגעת באופן לא מודע, בגלל צורת הניסוח השלילית. איך אפשר לתקן טעויות בתקשורת אחרי שכבר נגרם נזק? לאחר שהנזק נעשה והצד השני כבר מרגיש ... את האהבה או להביע צורך רגשי, בעצם יוצרים תוצאה הפוכה ומחלישים את האהבה. מהי הדרך הנכונה לתקשר בקשות במערכות יחסים? אליעד כהן מדגיש שהדרך הנכונה ביותר לתקשורת זוגית טובה ויעילה היא להימנע מיצירת קשר בין ביצוע של ... השני. אם ברצונכם לבקש משהו, פשוט בקשו אותו בלי לקשור אותו להוכחה של אהבה או חברות. הגישה הזו מאפשרת לצד השני מרחב פעולה נוח ולא מלחיץ, ובאופן טבעי התקשורת נעשית חיובית ובריאה יותר. איך להימנע מטעויות בזוגיות? כיצד לשפר תקשורת בין אישית? למה אולטימטום פוגע בזוגיות? איך לתקן טעויות בתקשורת הזוגית? מה זה שתילת מחשבות שליליות? איך לדבר נכון ...
תקשורת בין בני זוג, תקשורת זוגית, בן זוג רדוד, בן זוג שלא רוצה לדבר על זה, בן זוג שלא רוצה להעמיק, שיחה זוגית, איך לפתח שיחה בזוגיות? איך לא לחפור? חפירות, איך ליצור הבנה בזוגיות? למה הוא לא רוצה לדבר על זה? יעוץ זוגי
תקשורת בין בני זוג, תקשורת זוגית, בן זוג רדוד, בן זוג שלא רוצה לדבר על זה, בן זוג שלא רוצה להעמיק, שיחה זוגית, איך לפתח שיחה בזוגיות? איך לא לחפור? חפירות, איך ליצור הבנה בזוגיות? למה הוא לא רוצה לדבר על זה? יעוץ זוגי
תקשורת בין בני זוג, תקשורת זוגית, בן זוג רדוד, בן זוג שלא רוצה לדבר על זה, בן זוג שלא רוצה ... מוסיף כי מי שרוצה להצליח בתקשורת זוגית טובה חייב בעצמו להיות חכם יותר, מדויק יותר וברור יותר באופן ... רוצה לדבר איתי? איך לפתח תקשורת זוגית נכונה? מה לעשות כשבן הזוג אומר לי שאני חופר? איך לשפר את ...
איך לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול
... מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת , שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול וכאן אבאר, איך כותבים מאמר? איך מכינים נאום? איך מכינים הרצאה? איך ...
זוגיות ושיתוף, כמה לשתף בזוגיות? האם לשתף בזוגיות? קרבה בזוגיות, ריחוק בזוגיות, להרגיש בנוח בזוגיות, זוגיות אידיאלית, זוגיות מוצלחת, פתיחות בזוגיות, תקשורת זוגית, תקשורת בין אישית
זוגיות ושיתוף, כמה לשתף בזוגיות? האם לשתף בזוגיות? קרבה בזוגיות, ריחוק בזוגיות, להרגיש בנוח בזוגיות, זוגיות אידיאלית, זוגיות מוצלחת, פתיחות בזוגיות, תקשורת זוגית, תקשורת בין אישית
... לשתף בזוגיות? קרבה בזוגיות, ריחוק בזוגיות, להרגיש בנוח בזוגיות, זוגיות אידיאלית, זוגיות מוצלחת, פתיחות בזוגיות, תקשורת זוגית, תקשורת בין אישית האם צריך לשתף הכל בזוגיות, או שעדיף לשמור על ריחוק מסוים? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג בהרצאה היא: האם בזוגיות עדיף ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תקשורת, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תקשורת, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, מאמן לזוגיות, מאמן אישי רוחני בנושאי תקשורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 18:58:07 - wesi1