אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תצפיות מדעיות ✔אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
האם באמת אין חכם כבעל הניסיון?

אליעד כהן מציג את האמירה הידועה "אין חכם כבעל הניסיון", ובוחן אותה לעומק. לפי התפיסה המקובלת, אדם שהתנסה בדבר מסוים, יודע אותו טוב יותר ממי שלא התנסה. אך אליעד מסביר שלמעשה, לפעמים הניסיון יכול להטעות, ומביא מספר דוגמאות מפורטות להמחשת הנושא.

מהן שתי הדרכים העיקריות לדעת מידע?

אליעד מבהיר שישנן שתי דרכים עיקריות לדעת מידע:
  • ידיעה ישירה (לוגית)

    - הבנה דרך מחשבה, הסקת מסקנות, היגיון ומתמטיקה.
  • ידיעה עקיפה (ניסיון)

    - הבנה המבוססת על ניסוי ותצפית ישירה.
לדוגמה, אדם שרוצה לדעת מה קורה בחלל החיצון יכול לנסוע לשם ולראות בעצמו, או לחילופין, יכול להבין זאת בדרך מדעית ומתמטית מבלי להיות שם כלל.

האם תמיד מי שמתנסה יודע יותר טוב?

אליעד מביא דוגמה של אדם שזורק אבן מגג בניין כדי לבדוק תוך כמה זמן האבן תגיע לקרקע. יש אדם אחד שעושה ניסוי בפועל וזורק את האבן, ויש אחר שעושה חישוב מתמטי מדויק של הזמן. לכאורה, בעל הניסיון (הזורק בפועל) יודע טוב יותר. אבל אם האדם שעשה את הניסוי מודד בטעות, יוצא שהחישוב המתמטי המדויק ללא ניסיון נכון יותר מהניסיון עצמו. לכן, בעל הידע המתמטי וההבנה המדעית יכול לדעת טוב יותר, גם ללא התנסות ישירה, לעומת מי שיש לו ניסיון.

המשמעות היא שתוצאות שמבוססות על ניסיון אינן תמיד אמינות. לעומת זאת, כאשר המסקנה מבוססת על ידיעה לוגית, נכונה ומדויקת, היא בהכרח אמינה יותר מתוצאות המבוססות על ניסיון בלבד.

האם כל המסקנות המבוססות על ניסוי הן בהכרח נכונות?

אליעד מסביר שמסקנות מניסוי אינן בהכרח נכונות. הוא נותן דוגמה של מחקרים מדעיים, שבהם בודקים קבוצות שונות של אנשים כדי להסיק מסקנות, למשל על ירידה במשקל. גם כאשר המחקר המדעי מתבסס על ניסוי ותצפית, התוצאות אינן בהכרח נכונות, מכיוון שהניסיון אינו מאפשר ודאות מוחלטת. תמיד קיימת אפשרות לטעות, ולכן הניסיון כשלעצמו אינו מקור אמין להסקת מסקנות מוחלטות.

לעומת זאת, מסקנה שהושגה בדרך שכלית והגיונית, בהנחה שהלוגיקה עצמה נכונה, היא בוודאות נכונה יותר. חשוב להדגיש שהלוגיקה עצמה חייבת להיות תקינה, כי גם בה אפשר לטעות.

מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון?

אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים התלהבו שהניסוי הוכיח שאיינשטיין צדק, וציפו שהוא יגיב בשמחה. אבל איינשטיין לא התרגש ואמר שאם הניסוי היה נכשל, הוא היה אומר להם פשוט לנסות שוב, מכיוון שהוא היה בטוח לחלוטין שהחישובים שלו נכונים. הסיפור מדגים את העליונות של הבנה לוגית - מדעית מדויקת על פני הסתמכות על תוצאות ניסויים וניסיון.

למה לא לסמוך רק על ניסיון?

אליעד מדגיש שלא צריך להסתמך רק על ניסיון, אפילו לא על ניסיון אישי. במקום זאת, צריך לנסות להבין את ההיגיון והחוקיות שמאחורי הניסיון. הוא מסביר שאם אדם חווה תוצאה מסוימת, לא כדאי מיד להסיק מסקנות ממנה, אלא לבדוק למה התוצאה הזאת התקבלה ומה החוקיות שעומדת מאחוריה. רק כאשר ההיגיון ברור לחלוטין, אפשר לסמוך על המסקנות.

לדוגמה, אין צורך לנסוע עד סוף הכביש כדי לגלות שיש שם פקק, אם מראש אפשר להבין בצורה הגיונית ולוגית שבשעה וביום מסוימים יהיה שם פקק.

הוא מציע לא לסמוך באופן עיוור על ניסיון, אלא תמיד לחפש ולבדוק את ההיגיון והסיבה מאחורי הדברים.

מתי אפשר לסמוך על מסקנות שנובעות מניסיון?

אליעד מבהיר שרק כאשר ההיגיון מאחורי הניסיון ברור לגמרי ואדם מבין את המנגנון שיצר את הניסיון, אפשר לסמוך על המסקנות. כלומר, המפתח לאמינות מסקנות הוא הבנת ההיגיון המדויק שמאחוריהן, ולא הניסיון עצמו.

לסיכום, אליעד מדגיש שיש להעדיף תמיד מסקנות מבוססות היגיון ברור ולוגי על פני מסקנות שמבוססות על ניסיון בלבד. הוא מזמין את השומעים להפעיל את השכל וההיגיון ולא להסתמך רק על הניסיון של עצמם או של אחרים.
שמחה הבנה תהליכי למידה אין חכם כבעל הניסיון מתמטיקה ציר המקום הנחות אלברט איינשטיין איך להסיק מסקנות נכונות חכם הזמן והמקום איך ללמוד מניסיונם של אחרים אין חכם כבעל הניסיון אין חכם כבעל ניסיון בעל הניסיון בעל ניסיון האם אין חכם כבעל הניסיון היגיון היגיון או ניסיון היגיון או ניסיון מעשי הסקת מסקנות חכם חשיבה מדעית יותר חכם לא לסמוך על הניסיון לימוד מנסיון ללמוד ללמוד מניסיון ללמוד מניסיונם של אחרים למידה למידה דרך ניסוי וטעייה לסמוך מדע מחקר מדעי מחקרים מי יותר חכם מי יותר חכם מבעל הניסיון מסקנה מסקנות ניסוי וטעייה ניסיון ניסיון או היגיון ניסיון מעשי ניסיונם של אחרים תהליך תהליכי למידה תהליכים תצפיות תצפיות מדעיות תצפית
רמות של וודאות, ספק וודאי, אמונה במדע, הסתברות מדעית, מחקרים מדעיים, גיל העולם, היווצרות היקום, תזונה קטוגנית, תצפיות מדעיות, הסתברות מדעית, הסתברות סטטיסטית, מחקר מדעי, מחקר סטטיסטי, דיאטה קטוגנית
רמות של וודאות, ספק וודאי, אמונה במדע, הסתברות מדעית, מחקרים מדעיים, גיל העולם, היווצרות היקום, תזונה קטוגנית, תצפיות מדעיות, הסתברות מדעית, הסתברות סטטיסטית, מחקר מדעי, מחקר סטטיסטי, דיאטה קטוגנית
... ספק וודאי, אמונה במדע, הסתברות מדעית, מחקרים מדעיים, גיל העולם, היווצרות היקום, תזונה קטוגנית, תצפיות מדעיות , הסתברות מדעית, הסתברות סטטיסטית, מחקר מדעי, מחקר סטטיסטי, דיאטה קטוגנית מהן רמות הוודאות ... שהיו נכונים אז, עדיין נכונים היום. בהמשך, אליעד עובר לנושא של תזונה קטוגנית, ומתאר את הקשר שבין תצפיות מדעיות ותוצאות לא תמיד ברורות מהן. הוא מציין כי המחקרים שבדקו את יתרונותיה של הדיאטה הקטוגנית לא ...
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
... בין ניסיון להיגיון שיטות לקבלת החלטות נכונות איך להבין את ההיגיון שמאחורי דברים? האם אפשר לסמוך על ניסיון אישי? האם אפשר ללמוד מניסיון? מה זה להבין את ההיגיון של הניסיון? מחקרים מדעיים, תצפיות מדעיות, איך ללמוד מהניסיון של עצמך? איך ללמוד מניסיונם של אחרים? תהליכי למידה, תהליכי הסקת מסקנות, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, דיאטה קטוגנית, אין מספיק ...
NLP / שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון מודרך? רטוריקה
... שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות ... השפעה על אנשים וכדי לשכנע אנשים. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את המסקנה שהיא וודאית ומחויבת, למסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד. ועל ידי זה שאתה הופך את המסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד, למסקנה שקיומה הוא מחויב. ואסביר: בתהליך הסקת מסקנות, מוצגים טיעונים שונים וראיות שונות, ומהם האדם מנסה להוכיח טענה כזו או אחרת. ומי שיתבונן יראה, כי יש מסקנות שהן מוכחות בוודאות, ויש מסקנות שהן רק אפשריות בלבד, אך הן אינן מוכחות. דהיינו, כאשר יש לנו עובדות וראיות שקרה דבר כזה או אחר, אז לפעמים אפשר להסיק מכך ... היא הוכחה וודאית. דהיינו, שהוא מביא הוכחה כלשהי לדבריו, שבטוח בוודאות שהמסקנה שלו היא אכן אמת. ולפעמים אדם מבין הוכחות כלשהן לטענתו, וגם אחרי כל ההוכחות שלו, עדיין הטענה שלו היא רק בגדר של אפשרות ... כלשהי, אז במקרה כזה, לומר בצורה גלויה שההוכחה שלו היא לא הוכחה חותכת, ושהמסקנה שלו היא רק אפשרית בלבד, זה עלול ליצור בעיה. כי זה עלול ליצור את הפעולה ההפוכה, להדגיש עוד יותר עד כמה הטענה שלו, היא אכן מסקנה מוכחת בוודאות, והיא לא סתם טענה אפשרית בלבד. ובמקרה כזה לדוגמה, באפשרותך לעשות סוגסטיה ודמיון מודרך ולהשפיע על תת המודע של השומעים, באמצעות זה שאתה תתייחס אל המסקנה החותכת, כאילו היא רק אפשרות בלבד. ואת זה אתה עושה, על ידי זה שאתה מוסיף מילים מסוימות, שגורמות לרעיון להפוך להיות רעיון ... אומר, אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, במקום לומר אנחנו מסיקים או המסקנה היא ש, שזאת צורת דיבור וודאית, במקום זה תאמר אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, המסקנה היא לא מחויבת, אלא רק יש יכולת ואפשרות להסיק כך או אחרת. או לדוגמה עפ מה שאתה אומר, קיימת האפשרות להבין שכך או אחרת. ... אני מבין מובן שכך או אחרת, אתה מחליש את הרעיון, שזה רק אפשר להבין את המסקנה, אך המסקנה היא רק אפשרית ולא מחויבת. או לדוגמה אז לפי מה שאתה מספר, לפי זה אולי אפשר להבין כך או אחרת. כאשר המילה אולי מחלישה עוד ... לטעון ולומר שקרה כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך את ההוכחה, לטענה. דהיינו, המסקנה היא לא מסקנה וודאית, אלא היא רק טענה בלבד. או לדוגמה אתה טוען שאפשר להסיק כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך ההוכחה עצמה, לטענה אישית של ... לרעיון להיות הרבה יותר חלש, מאשר מה שהוא באמת. וכנל, צריך לעשות את זה בחוכמה, כדי שלא יראה שזה בצורה גלויה, ואז הצד הנגדי עלול להדגיש עוד יותר, שהמסקנה שלו היא מסקנה מוכחת ולא מסקנה אפשרית בלבד. וכמובן שאת אותו הדבר בדיוק, עושים לכיוון ההפוך, כאשר רוצים לחזק רעיון כלשהו. זא שכאשר אתה מציג מסקנה שהיא רק אפשרית בלבד, אם אתה רוצה לשכנע את השומעים, אז עליך להיזהר ולהישמר שלא להתייחס אל הרעיון כאל רעיון אפשרי בלבד, ... אמור מכך רואים בבירור שאכן קרה כך או אחרת. וגם כאן צריך לעשות את זה בחוכמה, כדי שזה לא יראה שקוף מידי, שאתה הופך את האפשרי למחויב. כי אז זה יכול ליצור חוסר אמון ויכול לגרום לכך שיבדקו טוב יותר ...
מוות / חיים / תכלית החיים - מהן המסקנות ממפגש עם אדם מת?
... חיים תכלית החיים - מהן המסקנות ממפגש עם אדם מת? מפגש עם אדם מת, היה מכניס את האדם החי לפרופורציות ולהתבוננות מחודשת על החיים עצמם. מפגש עם אדם מת, היה מלמד את האדם שהתכלית של החיים היא אינה החיים ...
מניפולציה סיבתית - איך לעשות מניפולציה, באמצעות חיבור סיבתי שגוי, בין טענות שהן אכן נכונות? איך להציג משפטים שהם אמת, ולחבר אותם למסקנה שגויה? איך לשתול מחשבה? איך לשכנע מישהו? איך לנצח בויכוח, באמצעות חיבור לוגי סיבתי שגוי, בין רעיונות נכונים? קשר סיבתי שגוי
... סיבתית - איך לעשות מניפולציה, באמצעות חיבור סיבתי שגוי, בין טענות שהן אכן נכונות? איך להציג משפטים שהם אמת, ולחבר אותם למסקנה שגויה? איך לשתול מחשבה? איך לשכנע מישהו? איך לנצח בויכוח, באמצעות חיבור לוגי סיבתי שגוי, בין רעיונות נכונים? קשר סיבתי שגוי וכאן אבאר עוד שיטת מניפולציה מתוחכמת, והיא על ידי זה שמציגים שני רעיונות שהם אכן נכונים, אבל יוצרים ביניהם קשר סיבתי שהוא לא בהכרח נכון, אלא ... כגון: בגלל ש כאשר רק ולכן למרות וכיוב, מילים שמבטאות קשר סיבתי כלשהו בין שני רעיונות. כאשר יכול להיות שהרעיונות עצמם הם אכן אמת. אבל המסקנה הלוגית שמוסקת מהם, היא לא בהכרח אמת. לדוגמה, נניח שרוצים לשכנע את הילד לעשות שיעורים. אז אומרים לו שני רעיונות, ... כי בדיוק עכשיו יש סרט אקשן. ובאמת יכול להיות שהמון זמן לא ראינו סרט אקשן ויכול להיות שבדיוק עכשיו יש סרט אקשן, אבל זה לא מחייב את המסקנה שאומרת , שבא נראה עכשיו סרט אקשן. נניח שאתה רוצה לשכנע לקוח לקנות מוצר, אז באפשרותך לומר כמה אמיתות שהוא יסכים ... רשמי, אז אל תקנה את החולצה הזאת, שלא יפה לך. כאשר בדוגמה הזאת ערבבנו כל מיני משפטים שהם נכונים חלקית מכל מיני היבטים, ודחפנו בתוכם מסקנה שהיא לא בהכרח נכונה, שלא בהכרח ניתן להסיק אותה, מכל המשפטים הנכונים שנאמרו. ויש כאן עוד רמת תחכום נוספת, והיא, ... שהם נכונים. לדוגמה, ניתן לומר: 1 - הרכב הזה מהיר + 2 - אתה אוהב לנסוע מהר + 3 - אז תקנה את הרכב הזה כי הוא בדיוק בשבילך. כאשר בעצם המסקנה מוצגת בחלק האחרון של המשפט. אבל ניתן גם לומר לדוגמה: 1- הרכב הזה מהיר + 2 - אז תקנה את הרכב הזה + 3 - כי אתה ... של הצגת הטענה שלך בסוף המשפט, היא מצד אחד הכי חזקה, כי היא מגיעה אחרי כמה שיותר משפטי וטענות אמת. אבל מצד שני, היא גם די בולטת כטענה וכמסקנה. דהיינו, שהשומע מבין שיש כאן מבנה של משפט, של טענות שמהן מוסקת מסקנה כלשהי. ולכן דווקא אם תשים את הטענה באמצע המשפט, מצד אחד, זה לא יראה ולא יבלוט שיש כאן טענה ומסקנה כלשהי. אבל מצד שני, הטענה תהיה פחות חזקה, כי יש עוד משפטי אמת, שאתה הולך להציג אחרי שתציג את הטענה שלך. ולכן, כל מקרה לגופו. וצריך ללמוד ולדעת לשלוט במינונים השונים. של לשדר אמינות להבליט להסתיר את הטענה שאינה מחויבת. לסיכום, באפשרותך לשכנע מישהו ...
איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
... ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן וכאן אסביר, על 2 דרכים איך אפשרי להיעזר בי וללמוד ממני. ואסביר האם באמת צריך ללמוד ממני או שאפשרי להסתדר לבד ועוד. כשאדם מבקש ממני יעוץ וסיוע, עליו להבין שהוא צריך להבין שיש לו 2 אפשרויות לקבל ממני עזרה והוא צריך לבחור באחת משתי ... מתייעץ איתי על איזה נושא ומבקש עזרה באיזה נושא, הוא צריך לבחור, האם הוא רוצה דגים או שהוא רוצה ללמוד לדוג. דהיינו, כאשר מישהו בא לשאול אותי שאלה, לדוגמה איך להתמודד עם פרידה איך להיגמל מהתמכרות איזה עסק להקים וכל כיוב, באפשרותו של האדם לבחור כי הוא ... צריך לשאול את עצמו, מה הוא רוצה יותר, האם הוא יותר רוצה לקבל את התשובה לשאלה שלו, או שהוא רוצה ללמוד איך למצוא פתרון לשאלה שלו. ללמוד איך לנתח ואיך להבין את השאלה שלו, ללמוד איך לחשוב, ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות וכולי. והיתרונות של האפשרות הראשונה היא, שזה חוסך לאדם את כל התהליך של החשיבה העצמית שלו עם עצמו. כי אני סוג ... אני לוקח את המידע שהאדם מספק לי, עושה עליו כל מיני חישובים, בהתאם לשכל שלי, לצורת החשיבה שלי, לניסיון שלי וכולי, ובהתאם לזה, אני אומר לו את חוות דעתי, מה עליו לעשות, ומה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות שיש לו, ולמה כדאי לו לעשות כך או אחרת, ומה כנראה ... במהירות למה שהוא רוצה לדעת, הוא לא צריך להתאמץ ולשבור את הראש ולעשות יותר מידי ניתוחים. התשובות והמסקנות מגיעות מהר. אבל יש גם חיסרון והוא, שהאדם פחות לומד לחשוב לבד עם עצמו, להבין בעצמו איך לנתח את הבעיות שלו. כי הבעיות במהותן חוזרות על עצמן ודרכי ... אחת לשניה. לבדוק הנחות יסוד, להבדיל בין עובדה לפירוש, לבדוק מה האמת, לעשות ניתוח סיבתיות, ולהסיק מסקנות וכולי. ולכן יש גם דרך נוספת, שהיא יותר קשה, יותר מסורבלת, יותר ארוכה, יותר מתסבכת, יותר מסחררת, שהיא הדרך שבה האדם לומד לחשוב. דהיינו, במקום שמישהו ירים במקומך את המשקל הכבד, אז אתה צריך להתאמץ להרים את המשקל הכבד, ובצורה נכונה כמובן. כי מי שינסה ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן. וזה אומר, שכאשר האדם שואל אותי שאלה, יש לו אפשרות להגדיר מראש, שלא מעניינת אותו ... אכפת לו מה התשובה לשאלה שלו. אבל כן מעניין אותו איך הגיוני לנתח את השאלה שלו. ואז המיקוד הוא, בללמוד איך לחשוב, ללמוד לקחת את השאלה ולחלק אותה לחלקים, לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לזהות איזו הנחת יסוד היא עובדה ואיזו הנחת יסוד היא פירוש, ללמוד לעשות ניתוח סיבתיות, ללמוד לנתח לחשוב ולהסיק מסקנות. ואז בדרך הקשה, דהיינו, בדרך הארוכה והקצרה, כך האדם לומד יותר מהר ללמוד ללכת לבד. כי הפוקוס זה להעביר את המאמץ המחשבתי אל האדם עצמו, שילמד לחשוב באופן עצמאי. ומה החיסרון של האפשרות השניה? החיסרון הוא, שהאדם יכול לצאת יותר ... שאלות בטווח הקצר. אבל בסך הכל, האדם לומד ללכת באופן עצמאי. אם אתה רוצה להרים 100 קילו, או שתתחיל ללמוד להרים קילו ואז מתישהו אולי תרים מאה קילו, או שמישהו אחר ירים בשבילך את המאה קילו ואז פחות תתקדם ביכולת שלך להתמודד לבד. ובאופן כללי אני אומר, שהרצון ... לבחור שגם וגם. הוא גם רוצה לפעמים את התשובה שאני חושב שהכי מתאימה עבורו, אבל הוא גם רוצה לפעמים ללמוד לחשוב באופן עצמאי, באמצעות הכוונה. אבל אז, המיקוד הוא בללמוד לחשוב ולא בלקבל תשובה לשאלה. ואני אוסיף, באפשרות השניה שהאדם רוצה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תצפיות מדעיות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תצפיות מדעיות, איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, מאמן אישי לנוער, מורה רוחני מומלץ בנושאי תצפיות מדעיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 13:52:19 - wesi1