🖨הכל דיבורים - על מה כולם מדברים? איך להבין ומי מבין את כל הדיבורים?אם נתבונן על עניין הדיבורים של העולם, נראה שכל העולם כולו מלא בדיבורים שונים על נושאים שונים. ורוב הדיבורים שבעולם, נראים כשונים זה מזה. דהיינו, כלפי חוץ אפשר לראות שרוב הדיבורים של העולם, עוסקים בנושאים שונים זה מזה.
וכאשר אנחנו אומרים דיבורים, הכוונה היא גם לדיבורים ממש, אך גם לשירים, וגם לספרים, וגם לכל סוגי התקשורת, וגם לאומן שיוצר יצירת אומנות, שדרכה הוא מדבר. ואפילו המחשבות של האדם לעצמו, גם הן סוג של דיבור אישי של האדם עם עצמו. והעולם כולו מלא בדיבורים שונים כל הזמן.
ומי שיסתכל בעין אמיתית על פנימיות הדיבורים שיש בעולם, הוא יגלה שכל הדיבורים של העולם, כולם עוסקים באותו הנושא. ולא רק שכולם עוסקים באותו הנושא, אלא שכולם אומרים את אותו הדבר בצורות שונות. וגם כאשר שני בני אדם מתווכחים אחד עם השני, וכל אחד אומר אחרת מחברו, הרי ששניהם אומרים את אותו הדבר, רק שהם לא מבינים מספיק טוב את עצמם, ולכן נדמה להם שהם לא מסכימים זה עם זה.
והדבר דומה לילד קטן, שעדיין הוא לא יודע לדבר היטב והוא עדיין לא מכיר היטב את שפת הדיבור, שהוא יכול לומר דבר אחד, למרות שבפועל הוא מתכוון לדבר אחר. והילד הקטן יכול לומר שכואבת לו היד, כאשר הוא בכלל מתכוון שכואבת לו הבטן וכיו"ב. והילד הקטן שלא מבין היטב את משמעות המילים שהוא מדבר, על ידי זה הוא יכול לומר דבר אחד, ולהתכוון לדבר אחר.
וכל הדיבורים של כל בני האדם בעולם, וכל הפעולות של כל בני האדם בעולם, הם כולם דיבור וביטוי של הנקודה הפנימית שיש בתוך כל אדם. כי בתוך כל אדם בעולם יש נקודה פנימית כלשהי, שהיא זו שמניעה את האדם, ושמתוכה האדם פועל. וכל פעולה ופעולה של האדם, וכל דיבור וכל מחשבה של האדם, זה הכל נובע מהנקודה הפנימית ביותר שיש לאדם.
וכאשר האדם מדבר על כל נושא, וכאשר האדם מביע את דעתו, וכאשר האדם עושה כל דבר ודבר, הכל זה ביטויים שונים של הפנימיות של האדם.
ומי שהוא מודע לנקודה הפנימית ביותר שלו, הוא מבין היטב את משמעות הדיבור שלו, וכאשר הוא אומר משהו, הוא מחובר לשורש הפנימי שלו. אבל, רוב בני האדם בעולם, למרות שהם מונעים ופועלים על פי הנקודה הפנימית ביותר שלהם, שהיא נקודת התת מודע ונקודת שורש הרצונות ושורש המחשבות, רוב בני האדם בעולם, לא מודעים לנקודה הפנימית שלהם.
וכאשר האדם אומר איזה דיבור, בפועל הוא מבטא את הנקודה הפנימית שלו, שהיא לעולם לא משתנה. וכלפי חוץ נדמה לאדם שבכל פעם הוא אומר משהו אחר, למרות שבאמת כל הדיבורים של האדם, הם ביטוי של אותו הרעיון הפנימי שלפיו פועל האדם.
והדבר דומה לאדם חולה שנאנח מכאבים. שהוא משמיע קולות שונים. וכל הקולות כולם הם ביטוי לכאב שלו. והדבר דומה גם לאדם שנמצא במצב כלשהו של לחץ, שכל ההתנהגות שלו היא ביטוי לכך שהוא נמצא בלחץ. ולמרות שלאדם עצמו נדמה שהוא עושה דברים שונים, בפועל הוא כל הפעולות שלו הן פעולות שמהותן היא לבטא את הלחץ.
וכל אדם בתוך תוכו רוצה דבר מסוים. והדבר הזה בא לידי ביטוי בכל הדיבורים השונים של כל בני האדם בעולם. וכל הרצונות של כל בני האדם בעולם, כולם נובעים מצורת הסתכלות מסוימת על העולם. כי אם בני האדם בעולם היו חווים את המציאות אחרת, הרי שגם הדיבורים שלהם היו שונים. וכל הדיבורים שבעולם, הם ביטוי לצורת...
לומר את האמת, שלמות הדיבור, ליקוטי מוהרן ח"א סו, העולם הבא, שקר עצמי, ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמתלומר את האמת, שלמות הדיבור, ליקוטי מוהרן ח"א סו, העולם הבא, שקר עצמי, ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת... לומר את האמת, שלמות הדיבור, ליקוטי מוהרן חא סו, העולם הבא, שקר עצמי, ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת מהי שלמות הדיבור לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב מסביר את הרעיון של שלמות הדיבור באמצעות מושגים עמוקים ויסודיים מהתורה שלו. הוא מלמד שהמטרה של האדם היא להוציא ... הפוטנציאל האינסופי שטמון בו. לדבריו, כל אדם הוא בעצם אלוהים בכוח, וכל שנדרש ממנו הוא להביא לידי ביטוי את האלוהות שבתוכו. הדרך להשגת מצב זה, כך הוא מסביר, היא דרך שלמות הדיבור. מה פירוש להוציא מכוח אל הפועל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מפרט כי להוציא מכוח אל ... את מלוא הפוטנציאל הקיים באדם, ובפרט לממש את הפוטנציאל האלוהי שבו. האדם, על פי רבי נחמן, הוא אלוהים עצמו בהיבט מסוים, אך אלוהות זו נמצאת בו במצב של פוטנציאל בלבד. על ידי דיבור שלם, האדם הופך את האלוהות הזו מפוטנציאל למציאות מוחשית וממשית. כיצד מגיעים לשלמות הדיבור? רבי נחמן קובע כי שלמות הדיבור תלויה ביכולת האדם לראות דברים מנקודת מבט מוחלטת. כיום, לדבריו, הדיבור שלנו חסר כי איננו מדברים מנקודת מבט של האחדות האלוהית המוחלטת. בעתיד, כך מובטח, אפילו מי שלא האמין קודם לכן יכיר במציאות האלוהית וידבר בדיבור שלם. במצב הנוכחי, האדם נוטה לדבר מתוך פרספקטיבה מצומצמת, שוכח את האחדות האלוהית ומדבר במושגים של פירוד. בעתיד לבוא, כולם יכירו באחדות המציאות ולכן הדיבור יהיה שלם. מדוע הדיבור כיום חסר ולא שלם? הסיבה לחוסר שלמות הדיבור כיום, לפי רבי נחמן, היא שהאדם אינו זוכר שכל העולם אחד ושהכל אחדות מוחלטת. הדיבור שלנו כיום מבטא פרספקטיבה של נפרדות, ולכן הוא חסר ולא שלם. לעתיד לבוא, כשכולם יכירו במציאות האלוהית באופן שלם, הדיבור יהיה ביטוי ישיר של האמת המוחלטת ולכן יהיה שלם. מהו התהליך של להפיל את הרשעים? רבי נחמן מציג רעיון נוסף וחשוב: תהליך ההגעה לדיבור שלם כולל את מפלת הרשעים. הרשעים לפי תפיסתו הם הרעיונות השקריים שהאדם מחזיק בראשו. על האדם לזהות ולהפיל את כל אותם רעיונות מוטעים, רעיונות שקריים, שבדרך כלל מסתירים ממנו את האמת. ככל שהאדם יפיל יותר ויותר שקרים, כך הדיבור שלו יהפוך יותר שלם ומדויק, והוא יוכל לזהות בבירור את האמת המוחלטת. כיצד האדם ... שהדרך להגיע לאמת היא פשוט לחפש אותה בצורה מוחלטת וכנה. ככל שהאדם יהיה מחויב יותר לאמת, כך הוא יזהה את השקרים בחייו ויוכל להשליך אותם. אמת מוחלטת זו היא מהותית לשלמות הדיבור. מהו שקר עצמי ואיך הוא בא לידי ביטוי? רבי נחמן מתאר בפרוטרוט כיצד אנשים משקרים לעצמם, לפעמים אפילו מתוך רצון להיראות אמיתיים. הוא נותן דוגמאות למקרים שבהם האדם, מתוך תלות רגשית וצורך באישור חברתי או כבוד, משנה את התנהגותו ואת דיבורו בהתאם למה שיחשבו עליו אחרים. לדבריו, כל תלות בבני אדם אחרים, אפילו הצורך ... צריך כלום מאף אחד. במקום זאת, תאמר את האמת הפשוטה בצורה ישירה, מבלי להסתיר או לעטוף אותה בשקרים עדינים או בהגזמות. ככל שתכיר את עצמך יותר ותגיד את האמת יותר בפשטות, כך הדיבור שלך יתקרב לשלמות. מהי חשיבות החיפוש אחר האמת לפי רבי נחמן? החיפוש אחר האמת, ... והיסוד לכל תיקון פנימי ולכל שלמות רוחנית. לדבריו, האמת היא היסוד של הכל, ורק כאשר האדם מחויב באמת מוחלטת הוא יכול להגיע למימוש הפוטנציאל האלוהי שבו ולהשיג את שלמות הדיבור. מהי שלמות הדיבור? איך להוציא מכוח אל הפועל? מה זה שקר עצמי? כיצד להימנע מתלות רגשית? מה יקרה ...
נקודות מבט שונות בתוך האדם, ששומעות את דיבורי החכם האמת... נקודות מבט שונות בתוך האדם, ששומעות את דיבורי החכם האמת מי שיתבונן יראה, כי כאשר האדם סובל, יש רמות עומק שונות לסבל שלו, ובו ... ממש?! וראשית כל, על האדם לדעת, שמצד האמת האמיתית באמת, הנפרדות והאחדות, הן אחד ממש. ולכן גם מצד האחדות האמיתית, כן אפשר לדבר דיבורים של נפרדות, ואעפכ הכל אחד ממש. ומצד האדם שעושה הפרדה בין אחדות לנפרדות, עליו להבין שאכן מנקודת המבט הזו, שמפרידה בין נפרדות לאחדות, מנקודת המבט הזו, דיבורי הנפרדות של החכם, הם אכן מנוגדים לנקודת המבט של האחדות. וזה כמובן, רק אם נאמר, ... את החכם האמת, על האדם לנסות להתבונן, על הסיבה ועל השכל, שבגללו החכם האמת, אומר לו את דבריו. והחכם האמת, מוכרח לדבר עם האדם דיבור של נפרדות, כדי לגלות לו את האחדות. כי כל דיבור, הוא נפרדות. והאדם, שומע תמיד מהחכם האמת, דיבורים שנשמעים לו כנפרדות. כי האדם עצמו, עדיין לא חווה, שאחדות ונפרדות הם אחד. ועל האדם לזכור תמיד, שכל דיבורי החכם האמת, אלו רק הקדמות אל שכל אחר של אחדות אמיתית, שהוא מכיל בתוכו תמיד, גם את ...
שתיקה / דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה... שתיקה דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה שתיקה ודיבור. מי שיתבונן בעניין יראה, כי מהותה של השתיקה הפוכה ממהותו של הדיבור. מהותה של השתיקה היא חוסר הגדרה. ומהותו של הדיבור היא הגדרה. כדי לדבר על משהו, לשם כך צריך להגדיר אותו. כל מילה של דיבור, היא הגדרה של דבר אחר. ההגדרות יוצרות את המשמעות של הדיבור. אי אפשר לדבר על משהו שאי אפשר להגדיר אותו. וכל מהותו של הדיבור, הוא להגדיר דברים. והדיבור מבטא את השונות ואת הנפרדות שיש בין הדברים השונים. והשתיקה לעומת זאת, היא מבטאת חוסר הגדרה. כאשר לא ... מאשר דבר אחר, על ידי זה נוצר הסבל (וגם האושר). השתיקה פירושו, שהאדם לא מגדיר שום דבר, אלא הוא נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות ועם הדברים כפי מה שהם. ומי שיתבונן בעניין יראה, שהשלמות היא החיבור של הדיבור ושל השתיקה. כי במציאות שלנו, יש גם דיבור וגם שתיקה. ואם הייתה במציאות רק שתיקה, הרי שכל הדברים היו דוממים. וכאשר הכל דומם ושותק, הרי שזה סוג ... פירושו חידלון מוחלט וחוסר הגדרה מוחלט. כי אפילו הדומם לא שותק. כאשר האבן נופלת על האדמה, היא משמיעה קול כל שהוא. וגם הרוח משמיעה קול. רק בגלל שהוא לא מוגדר והאדם לא מבין אותו, לכן הוא לא נחשב לדיבור, אלא לשתיקה. וכל שינוי שיש בעולם, הוא סוג של דיבור. וכאשר המים מכבים את האש, הרי שזה סוג של דיבור. כי המים יוצרים הגדרה חדשה. הם מכבים את האש, ומגדירים דבר חדש ומשנים את המציאות. וכל שינוי שיש בעולם הוא סוג של דיבור. וכל רגעי הזמן, הם נפרדים זה מזה, והם סוג של דיבור. ואילו הייתה בעולם רק שתיקה, הרי שהיקום כולו לא היה קיים כלל. כי המהות של העולם שלנו, הוא השינויים שבתוכו. ואם הכל היה חסר הגדרה והייתה שתיקה מוחלטת, הרי שרגעי הזמן השונים לא היו קיימים, והרי שכל המקומות השונים שיש במרחב המקום היו אחד, וממילא לא היה מרחב המקום קיים כלל. כך שהדיבור הוא הכרחי לצורך קיום העולם. ואם שום דבר לא היה מוגדר, אז לא הייתה בעולם שום ישות שנפרדת מישות אחרת, ואז אפילו ציר הזמן ומרחב המקום היו מתחברים, ואז לא היה קיום לשום דבר. והדיבור הכרחי לצורך קיום העולם. ומצד שני, גם השתיקה הכרחית לצורך קיום העולם. כי אם הכל ישתנה כל הזמן, הרי שגם אז לא תהיה משמעות לעולם. וכאשר הבית עומד במקומו ולא זז, הרי שזה סוג של שתיקה. וכאשר השמש זורחת בכל בוקר באותה צורה, הרי שזה סוג של שתיקה. כך שגם הדיבור וגם השתיקה הכרחיים לצורך קיום העולם. והשלמות של כל הדברים, הוא החיבור של ההפכים. ושלמות השתיקה, היא הדיבור שיוצא ממנה. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא יוצא מתוך שתיקה. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא מבטא שתיקה וכאשר הוא כולו שתיקה. והפירוש הוא, שהיופי של השתיקה, היא כאשר היא ככ חזקה, ... דברים נפרדים, ואף על פי כן, הכל נשאר אחד באחדות מלאה. והטוב של המציאות כל כך גדול, עד שיכול להיות רע שהוא בכלל יהיה טוב. ושלמות אמיתית, היא כאשר הדבר מכיל את ההפך שלו. שאז הוא שלם באמת. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא נובע מתוך שתיקה. לדוגמה: כאשר האדם שמח בחלקו שזה סוג של שתיקה, ותוך כדי זה הוא רוצה להתקדם בחיים שזה סוג של דיבור, הרי שזו שלמות השתיקה והדיבור. כי כאשר האדם שמח בחלקו ומתוך זה הוא רוצה להתקדם בחיים, כדרך לבטא את זה שהוא שמח בחלקו, וכאשר האדם רוצה להתקדם בחיים, ותוך כדי זה הוא מכיל בתוכו גם את הרגש השני של להיות שמח בחלקו, הרי שזה סוג של אחדות הדיבור והשתיקה. והחכם האמיתי, הוא תמיד שותק. וכל הדיבורים שלו, הם שתיקה. כי השורש של כל הדברים, היא השתיקה. כי כל הדברים בשורשם הם אחד. וכאשר הכל אחד, ... את השתיקה הזאת ומבין את מהותה, והוא גם יודע כיצד מהשתיקה הזאת נוצרו הדברים השונים שיש בעולם. והוא גם רואה בכל דבר נפרד, את האחדות ואת השתיקה שיש בו. וכאשר החכם מדבר ועושה את מעשיו שגם זה סוג של דיבור, הרי שהוא תמיד מדבר על השתיקה. דהיינו, כי כל הרעיונות שהוא אומר, וכל הדיבורים שהוא מדבר, כולם מובילים אל הנקודה של השתיקה. ובכל דיבור שלו, יש את השכל של השתיקה. כי מי שלא יודע שהכל אחד, אז ה
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?