אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תחושה ✔אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
למה כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של ילד רגיל?

כאשר ילד רגיל כועס, ניתן לתקשר איתו בשלב כלשהו ולברר למה הוא כעס. אפשר לשאול אותו שאלות כמו "למה כעסת?" או "מה גרם לך להתעצבן?", וכך לנסות לפתור את הבעיה. לעומת זאת, במקרה של ילד אוטיסט, פעמים רבות לא ניתן לתקשר איתו בצורה ברורה או להבין בדיוק מה הוא רוצה. גם לאחר שהילד האוטיסט נרגע, הוא לרוב לא מסוגל להסביר מה גרם לו להתפרץ בזעם, ולכן קשה מאוד לפתור את הבעיה בצורה ישירה.

מה הגורם הכללי להתפרצויות כעס אצל ילדים ואצל מבוגרים?

כל כעס, אצל כל אדם, נובע מכך שהמציאות מתרחשת נגד רצונו. כאשר האדם רוצה דבר מסוים וזה לא מתרחש, או כאשר קורה משהו שהוא אינו רוצה, הוא יחווה כעס. זוהי הסיבה הכללית, והיא תמיד נכונה. גם אם לא ברור מה בדיוק גרם לילד האוטיסט להתפרץ, עדיין בוודאות ניתן לומר שהוא כועס כי משהו במציאות מתנגש עם הרצון שלו.

מה לעשות כאשר הילד כבר בעיצומו של התקף הזעם?

כאשר הילד כבר נמצא במצב של כעס קיצוני, לא ניתן לתת פתרון אוניברסלי אחד. כל מקרה לגופו: אם הילד מסכן את עצמו או אחרים, צריך לפעול באופן נקודתי - להרחיק חפצים מסוכנים, להחזיק אותו או להרגיע בצורה אחרת. אליעד מדגיש שבאופן עקרוני, הגישה הטובה ביותר אינה להמתין למצב שהילד כבר התפרץ בזעם, אלא למנוע את ההתפרצויות מראש.

איך למנוע מראש את התפרצויות הזעם של ילד אוטיסט?

כדי למנוע התפרצויות זעם מראש יש לפעול בשני כיוונים:
  • ללמד את הילד להכיל את המציאות, גם כשהיא מנוגדת לרצונותיו.
  • ללמד את הילד איך לשנות את המציאות בצורה אפקטיבית כדי שיתאים לו.
איך ללמד את הילד להכיל את המציאות גם כשהיא נגד רצונו?

ביום יום, צריך לחשוף את הילד באופן מבוקר והדרגתי לסיטואציות שבהן הוא לא מקבל את מבוקשו באופן מיידי. למשל, אם הוא מבקש להחליף ערוץ בטלוויזיה, במקום להחליף מיד, ניתן לומר "בעוד דקה" או "עוד שתי דקות", וכך הילד מתרגל למצב שהרצון שלו לא מתממש מיד. דוגמה נוספת: אם הילד צמא, במקום להביא לו את המים מיד, אפשר לעודד אותו להביא מים בעצמו. כך הילד מתרגל למציאות שדורשת ממנו מאמץ ואינה תמיד תואמת בדיוק את רצונו המיידי.

המהות היא לאזן בין חשיפה מבוקרת למציאות מתסכלת לבין סיפוק הרצונות שלו. חשיפה גדולה מדי לקשיים עלולה לגרום להתפרצויות נוספות, וחשיפה קטנה מדי לא תאפשר לילד לפתח את יכולת ההכלה.

איך ללמד את הילד לשנות את המציאות כך שתתאים לרצונו?

צריך ללמד את הילד להשיג את מטרותיו ולפתח את העצמאות שלו. ככל שהילד ידע טוב יותר איך להשיג את רצונו בצורה עצמאית, כך הוא יחווה פחות תסכול. ילד שיודע איך לסדר לבד את החדר, לבשל לעצמו אוכל פשוט, לשחק באופן עצמאי, או לבטא את עצמו בצורה ברורה - יהיה פחות מתוסכל ולכן גם פחות עצבני.

מדוע פיתוח השכל אצל הילד מפחית התפרצויות זעם וכעס?

ככל שהילד יהיה חכם יותר, הוא יוכל להבין טוב יותר מה קורה סביבו, לבטא את צרכיו בצורה מדויקת יותר ולשלוט בתגובותיו. כאשר הילד האוטיסט לומד לחשוב, הוא מסוגל להסביר מה מפריע לו ולתקשר בצורה טובה יותר. ילד כזה יהיה הרבה פחות מתוסכל, ולכן גם פחות עצבני.

איך לפתח את החשיבה של הילד בצורה מעשית ביום יום?

הדרך הטובה ביותר היא להפוך פעילויות יום - יומיות פשוטות להזדמנות לחשיבה וללמידה. לדוגמה, אם הילד אוהב לשחק בכדורגל, אפשר להציב לו אתגרים: ללמוד לבעוט ישר, לבעוט מרחוק, או לנסות בעיטות מיוחדות שמחייבות אותו לחשוב ולהתאמץ. אם הילד אוהב לצייר, אפשר לאתגר אותו לצייר באופן מפורט יותר או עם צבעים חדשים. המטרה היא לא רק "לעשות את הפעילות" אלא לאתגר את החשיבה שלו בכל פעולה שהוא עושה, ולהרגיל אותו למצוא פתרונות ולהתמודד עם אתגרים.

האם השיטה הזאת מתאימה גם לילדים עם חרדות, דיכאון או סכיזופרניה?

כן, אותו עיקרון מתאים לכל המצבים הרגשיים השליליים. חרדות ודיכאון נובעים בדיוק מאותן סיבות - מציאות המנוגדת לרצון של האדם. מי שמפתח את יכולתו להכיל את המציאות ואת יכולתו לשנות אותה, יחווה פחות חרדה, פחות דיכאון ופחות תסכול וכעס באופן כללי.

האם ניתן לרפא אוטיזם או סכיזופרניה בשיטות אלו?

אליעד טוען באופן חד משמעי שכן. לפי גישתו, ילד אוטיסט או ילד שסובל מסכיזופרניה בהחלט יכול להגיע לתפקוד נורמלי, כל עוד משקיעים נכון בפיתוח החשיבה שלו ובהרגלה הדרגתית להתמודדות עם מציאות לא מושלמת. מי שטוען אחרת פשוט טועה או לא מבין מספיק את הנושא. זה לא קסם, אלא תהליך שדורש זמן ומאמץ, אבל בהחלט אפשרי ובר השגה.
מדוע כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של אדם רגיל?

ההבדל המרכזי טמון בכך שאצל אדם רגיל ניתן לדבר איתו בשלב כלשהו על הסיבות לכעס - לפני הכעס, תוך כדי, או אחרי שהוא נרגע. אפשר לשאול אותו מה הוא רצה, מה הפריע לו, ולנסות להבין מה עומד מאחורי הכעס. לעומת זאת, אצל ילד אוטיסט פעמים רבות אין דרך לתקשר איתו על הסיבה שבגללה הוא כועס. הוא אינו מסביר מה הוא רצה או מדוע התפרץ, ולכן נראה שאין אפשרות להבין מה בדיוק גרם לו לכעוס.

מהי הסיבה הכללית שבגללה אנשים כועסים?

כל כעס נובע מכך שהמציאות אינה תואמת את הרצון של האדם. תמיד מדובר במציאות "נגד רצונו": משהו שאדם רוצה - לא מתקיים, או משהו שאדם לא רוצה - כן קורה. במקרה של ילד אוטיסט עם כעס לא ברור, עדיין ידוע בוודאות שהוא כועס כי המציאות נגד רצונו, גם אם איננו יודעים מה הרצון הספציפי שלו.

מה ההבדל בין "מה לעשות בזמן הכעס" לבין "כיצד למנוע את הכעס מראש"?

ישנם שני היבטים שונים:
  • מה עושים ברגע שהתפרצות הכעס כבר החלה? אם הילד הורס חפצים, מסכן את עצמו או אחרים - ייתכנו פעולות מעשיות שונות מאוד (להחזיק אותו, להרחיק חפצים חדים וכדומה). אבל כל מקרה לגופו, ואין תשובה אחידה לכולם.
  • איך מונעים או מפחיתים את הסיכוי שהכעס יתפרץ מלכתחילה? ברגע שהילד כועס כבר קשה מאוד לנהל איתו שיחה רציונלית. הגישה החכמה היא לנסות להבין כיצד להגיע למצב שבו עצם התפרצות הזעם תהיה פחות סבירה או פחות עוצמתית.
כיצד ניתן למנוע התפרצויות זעם לא הגיוניות של ילד אוטיסט?

מניעת הכעס קשורה לשני מרכיבים עיקריים:
  • ללמד את הילד להכיל את המציאות גם כשהיא נגד רצונו.
  • ללמד את הילד להשיג את רצונו (כלומר לפתח את היכולת לשנות את המציאות כך שתתאים לו).
איך עוזרים לילד ללמוד להכיל את המציאות נגד רצונו?

הרעיון הוא להגדיל בהדרגה את ההתנסות שלו במצבים שבהם הוא לא מקבל מיד את מה שהוא רוצה, וללמד אותו לחיות עם זה בשלום. דוגמאות:
  • במקום לרוץ ולהחליף ערוץ בטלוויזיה מיד כשהוא מבקש, אפשר להמתין קצת ולראות אם הוא מצליח להסתגל לכך שהערוץ לא הוחלף מיד.
  • כשילד צמא ורוצה לשתות, במקום להביא לו את המים על המקום - אפשר לעודד אותו ללכת ולהביא לעצמו. כך הוא לומד להתמודד עם הטרחה והמאמץ ו"מתרגל" מצבים שהמציאות לא בדיוק כמו שהוא רוצה.
  • במקום לעשות עבורו כל מטלה, אפשר לתת לו משימות שמתאימות לרמתו כדי שיתמודד איתן בעצמו. בצורה כזו הוא מתרגל יותר מצבים שבהם הוא פוגש קשיים, אך לומד להכיל אותם בלי להתפרץ.
חשוב לשים לב שהדבר דורש איזון. אם הילד חשוף בצורה קיצונית וקשה מדי למציאות נגד רצונו, זה עלול להביא לתוצאה הפוכה. לכן יש להתאים את הקצב לפי היכולות של הילד ולוודא שהוא מסוגל להתמודד עם הקושי.

מדוע כדאי ללמד את הילד לשנות את המציאות כך שתתאים לו?

הכעס נוצר כשיש רצון שלא מתמלא. אם הילד ילמד לשפר את היכולת שלו להשיג את מטרותיו, הוא יתקל פחות במצבים שבהם המציאות נוגדת את הרצון שלו. לדוגמה:
  • אם נגלה מה הילד רוצה ונעזור לו להבין כיצד הוא יכול לפעול באופן עצמאי כדי להשיג זאת, נקטין את חוויית התסכול שלו.
  • ילד שמבין איך מבצעים פעולות מסוימות (לבשל, לסדר את החדר, להשתמש במשחקים בצורה נכונה) יהפוך לעצמאי יותר ויידע למלא את צרכיו בלי להיכנס להתפרצות בכל פעם שמשהו לא מסתדר.
כיצד פיתוח השכל מפחית כעס אצל ילד אוטיסט?

אחד העקרונות המרכזיים הוא שככל שהילד חכם יותר - כך יש לו יותר אפשרויות להבין את עצמו, להבין אחרים, ולבטא את רצונותיו. הוא יכול לומר מה מציק לו, הוא לומד לשלוט טוב יותר בתגובות שלו ולהשתמש בחשיבה כדי לאזן את הרגש.

איך מעודדים את פיתוח השכל דרך הפעילויות היומיומיות?

במקום לתת לילד לשחק "סתם" או לבצע פעולה ללא מחשבה, הופכים כל פעולה להזדמנות לחשוב ולאתגר את עצמו:
  • אם הילד אוהב כדורגל, אפשר להציב לו משימות קטנות כמו לבעוט בצורה מדויקת, בעיטה מרחוק, למטרה מסוימת, או לנסות טכניקה חדשה שמחייבת אותו להתרכז ולפתור "בעיות" תוך כדי משחק.
  • אם הילד אוהב לצייר, אפשר לעודד אותו לשפר את היכולות בהדרגה: להתמקד בפרטים, לנסות צבעים שונים, לחפש רעיון חדש לציור. הכל נעשה כך שהילד מתאמץ קצת יותר ומפעיל את השכל שלו.
  • לא רק "לעזור לו" לעשות דבר מסוים, אלא לשאול אותו שאלות, לתת לו לחשוב לבד על פתרון, ולא ישר לגלות לו. כך הוא לומד תהליכי חשיבה במקום לזכור תשובות מוכנות.
האם אותם עקרונות חלים גם על חרדה, דיכאון או הפרעות אחרות?

אותה נוסחה עובדת גם במקרים של תחושת רעה לא ברורה, חרדות לא מובנות, ועוד. תמיד מדובר ב"מציאות נגד רצוני" שגורמת לסבל, ותמיד אפשר לעבוד על שני ההיבטים:
  • ללמוד להכיל את המציאות גם כשהיא שונה מהציפיות או מהתקוות שלנו.
  • לפתח שכל ולרכוש כלים מעשיים שמאפשרים להשיג מטרות בצורה אקטיבית.
בשורה התחתונה, כשמדובר בילד אוטיסט או בכל מצב אחר שבו הילד (או המבוגר) לא מתקשר בבהירות על מצבו, הדרך להתמודד עם התפרצויות זעם היא:
  • להפחית בהדרגה את התלות ואת הצורך שהכל יהיה קל ומידי (להרגיל אותו למצבים בהם הוא צריך להתאמץ או לחכות).
  • לפתח את היכולות השכליות שלו, ללמד אותו חשיבה, הסקת מסקנות, ניסיון לתת לו להבין מה אפשר לעשות כשיש לו מטרה.
  • לעזור לו לאזן בין קבלה של המציאות כמו שהיא, לבין עשייה לשינוי המציאות בפועל.
  • לזכור שככל שהילד מפותח שכלית ומתרגל יותר סיטואציות של התמודדות, כך הוא ייטה פחות לכעוס בבת אחת בלי שליטה.
מי שטוען שאי אפשר לילד אוטיסט ללמוד לחשוב, להיות עצמאי או לתפקד בצורה בריאה - זוהי טענה שגויה. מדובר בתהליך שדורש מאמץ, ולפעמים לא קצר, אבל הוא אפשרי.
האם אפשר לרפא אוטיזם? התנהגות אלימה אצל ילדים, הורים לילדים אוטיסטים, אלימות אצל אוטיסטים, הורים לילדים אלימים, הדרכת הורים, איך לגדל ילד בוגר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? איך לגרום לילד שלך להיות חכם? פיתוח החשיבה לילדים, התקף פסיכוטי אצל ילדים, איך לרפא אוטיזם? איך לרפא סכיזופרניה? שליטה בכעסים, איך לגרום למישהו לא לכעוס? איך למנוע כעס? איך להתמודד עם כעס לא הגיוני? חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, דיכאון לא הגיוני, התמודדות עם התפרצויות כעס, התפרצויות עצבים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הורים לילדים עם תסמונת דאון, אלימות אצל ילדים קטנים, שליטה בכעסים לילדים, איך לשלוט בכעסים? איך לפתח את החשיבה של מישהו אחר? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך ללמד ילד לחשוב? איך לטפל במשוגעים? האם ניתן לרפא אוטיזם? האם אפשר לרפא סכיזופרניה? הורים לילדים עם אוטיזם, התפרצויות זעם אצל מבוגרים, התפרצויות זעם בגיל ההתבגרות, התפרצויות כעס אצל ילדים, התמודדות עם כעס ילדים, חרדות אצל ילדים, דיכאון אצל ילדים, ויסות רגשי אצל ילדים, רגישות יתר אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, ילדים עם אוטיזם, כעסים אצל ילדים, התקפי כעס אצל ילדים, ילד כעסן, ילד זועם, אוטיזם ורגשות, איך להתנהג עם ילד אוטיסט? איך להתנהג עם ילדים? אוטיזם התפרצויות זעם, התקפי זעם אוטיזם, אלימות אצל ילדים, הפרעות אישיות אצל ילדים אוטיסטים, הפרעות התנהגות אצל ילדים אוטיסטים, התקפי זעם אצל ילדים, התקפי חרדה אצל ילדים, כעס אצל ילדים, זעם נרקיסיסטי אצל ילדים, ילד כועס, ילד בהתקף זעם, איך להתנהג עם ילד עקשן? איך להתנהג עם ילד אלים? אלימות אצל פעוטות, אלימות אצל ילדים בגיל הרך, התפרצויות כעס בלתי נשלטות, אלימות ילדים כלפי הורים, אלימות ילדים בבית הספר, התמודדות עם כעס אצל ילדים, מצבים אוטיסטים אצל ילדים, רעיונות לפעילות לילדים אוטיסטים, משחקים לילדים אוטיסטים, התקף חרדה אצל ילדים, התקף זעם אצל ילדים, התקף ניתוק אצל ילדים, התמודדות עם התקפי זעם אצל ילדים, ילד כעסים, ילד עם התקפי זעם, הדרכת מטפלים, הדרכה להורים, הדרכה למטפלים, למה ילד עצבני? ילד עצבני מה עושים, למה ילדה עצבנית? ילדה עצבנית מה עושים, למה הילדה עצבנית כל הזמן? למה הילד עצבני כל הזמן? ילד עם התפרצויות זעם, איך להתנהג עם ילד רגיש?
להחזיר את הביטחון העצמי שליטה בכעסים כישורים קוגניטיביים להעלות ביטחון עצמי להתנהג עם ילד אלים אלימות אצל ילדים להוציא מפרופורציה חרדה של ילד להתאמץ טיפול בהפרעה פסיכיאטרית הגדלת הביטחון העצמי אוטיזם אוטיסט אוטיסטים אלימות אלימות ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הרגשה התפרצויות התפרצויות זעם התפרצויות זעם אצל ילדים התפרצויות כעס התפרצויות כעס אצל ילדים התקף התקף זעם התקפי התקפי זעם התקפי זעם אצל ילדים התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים התקפים התקפת התקפת זעם זעם זעם אצל ילדים חינוך חינוך ילדים חינוך ילדים אלימים חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים אוטיסטים ילדים אלימים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כעס כעס אצל ילדים כעס ילדים כעס של ילדים כעסים לחנך לחנך ילדים לרפא לרפא אוטיזם לרפא סכיזופרן לרפא סכיזופרניה מחנך מחנכים סכיזופרן סכיזופרניה סכיזופרניה אצל ילדים סכיזופרניה של ילדים פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים קושי קשיים קשיים רגשיים קשיים רגשיים אצל ילדים רגש רגשות רגשיים תחושה תחושות
איך לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה
... לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? אליעד כהן מסביר שכדי לשחזר תחושה טובה שהייתה בעבר ונעלמה, צריך קודם כל להבין מה בדיוק הרגשנו באותו רגע מיוחד. אנשים רבים חווים לעיתים תחושות עילאיות, רגעים של הארה רוחנית, תחושת אהבה עמוקה, או חוויות רגשיות אחרות שנחרטו בזיכרונם. תחושות אלו עשויות להופיע בעקבות מפגשים מיוחדים עם אנשים, אינטראקציות אישיות, רגעים רוחניים ואפילו בעקבות מערכות יחסים, כמו למשל רגעים מיוחדים עם האקס או האקסית. בשלב מסוים התחושות האלו נעלמות, ואנשים מרגישים צורך עז לחזור ולחוות אותן שוב. כדי להצליח לשחזר את אותה תחושה טובה, אליעד מסביר שצריך לקחת דף ולכתוב בצורה מפורטת ומדויקת מה בדיוק הרגשנו באותו רגע שבו התחושה הייתה הכי חזקה. לדוגמה, נניח שברגע המיוחד ההוא הרגשת שאתה מושלם בדיוק כמו שאתה, או שהרגשת שהכל אהבה, או שהכל מושלם בחיים. אחרי שהדבר נכתב, מוסיפים לכל משפט שאלה אחת פשוטה: האם זאת באמת האמת? כלומר, אם רשמת הרגשתי שאני מושלם כמו שאני, השאלה שצריכה להיכתב לצד זה היא: האם באמת אני מושלם כמו שאני?. מדוע חשוב לבדוק אם מה שהרגשנו הוא אמת? אליעד כהן מדגיש שכדי שהתחושה הטובה תישאר לאורך זמן ולא תיעלם שוב, התחושה חייבת להיות מבוססת על אמת מוחלטת ולא על אשליה רגעית. אם הבדיקה העצמית הזאת תוביל להבנה שהתחושה שחווינו היא באמת נכונה ואמיתית, אז היא תהפוך לקבועה ולא תיעלם לעולם, כי כשאדם מגיע לתובנה מוחלטת, התובנה נשארת לתמיד. לעומת זאת, אם הבדיקה תגלה שהתחושה הטובה שחווינו הייתה אשליה או שקר, אליעד מסביר שהרצון לחזור אליה יפחת משמעותית, כיוון שברגע שמבינים שהתחושה הייתה שקרית, אין טעם להתגעגע או לנסות לשחזר אותה. למעשה, התובנה שה
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
... להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, ... ארוחות חינם, אין טוב בחינם איך להתמודד עם תחושות רעות ולמה הן קיימות? הדרך שאליעד כהן מציע להתמודד עם תחושות רעות היא באמצעות הבנה מעמיקה ופשוטה: תחושה רעה היא למעשה סוג של תשלום שאדם משלם עבור תחושות טובות שחווה בעבר, חווה כעת או יחווה בעתיד. כלומר, כל תחושה שלילית או חוויה לא נעימה יכולה להיתפס כתמורה הכרחית לטוב ... כסף עבור מוצרים או שירותים, כך גם מבחינה רגשית ונפשית, כל הרע שנחווה הוא למעשה מחיר בלתי נמנע לטוב בחיינו. למה אנשים משלימים עם תחושות שליליות מסוימות? כדי להמחיש כיצד ... אליעד נותן דוגמאות מחיי היום - יום שכולנו חווים: כאשר אדם הולך לעבודה, הוא לא תמיד נהנה מזה. ... צריכים ורוצים. איך ליישם את העיקרון הזה על תחושות רעות בחיים? כשאדם חווה תחושה רעה כלשהי, בין אם זה עצב, בדידות, תסכול ... על עצמו על ידי הבנה שהתשלום שהוא משלם כעת (התחושה הרעה) קשור ישירות לטוב שחווה או יחווה בעתיד. התחושה הרעה היא למעשה התשלום שמגיע בעקבות הרצון או השאיפה לחוות תחושה טובה. אליעד נותן דוגמאות ברורות: אם אדם מרגיש רע בגלל בדידות, זוהי תחושה שמתעוררת משום שהוא מעריך ומכיר בטוב ... ישיג חברה ויהיה לו טוב. כך הבדידות אינה סתם תחושה שלילית - אלא תוצאה של רצון חיובי ... הוא לא היה רוצה שיאהבו אותו, הוא לא היה מרגיש רע כשאינו נאהב, אבל הוא גם לא היה מסוגל ליהנות ... אותו הוא זה שמאפשר את ההנאה העתידית מאהבה. תחושה רעה עקב מחסור בכסף נובעת מהערך שמיוחס ... היה לו שפע של כסף. כלומר, תמיד כשאדם חש תחושה שלילית, הוא צריך לבדוק מהו הרצון ... לסבל, ולהכיר בכך שאותו רצון גם מאפשר לו תחושה חיובית כשהוא מתממש. מה לעשות אם לא מוצאים ... כללי יותר: להבין שבאופן עקרוני ועמוק, כל תחושה טובה בעולם קיימת רק בגלל שקיימת אפשרות לתחושה רעה. כלומר: אם לא היו קיימות תחושות שליליות , גם תחושות חיוביות לא היו יכולות להתקיים כלל. ...
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
... שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת למה תובנות ותחושות נעלמות עם הזמן? אנשים רבים חווים לעיתים תובנה חזקה או תחושה עמוקה שמגיעה בעקבות למידה, חקירה או התנסות, אך לאחר פרק זמן מסוים התחושה והתובנה נחלשות ולפעמים אף נעלמות לחלוטין. אליעד כהן מסביר שתהליך זה מתרחש באופן טבעי משום שהתובנה הראשונית לא שיקפה ... נשארת יציבה וקבועה. לדוגמה, אם אדם הגיע לתובנה שהוא חייב לאהוב את עצמו לא משנה מה, ייתכן שבהתחלה הוא מרגיש שמחה ואושר רב מההבנה הזו, אך לאחר שבוע, חודש או שנה, ההבנה הזאת מתחילה לדעוך. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שההבנה הזו אמנם ... שאדם מתקדם ומקבל שכל חדש, כך הוא מתחיל להבחין שההבנה שהייתה לו קודם לא הייתה שלמה. איך ניתן לשחזר תובנות ותחושות שנעלמו? אליעד כהן מסביר שישנן כמה דרכים אפשריות לשחזר תובנות או תחושות שנעלמו, אך הוא מדגיש שישנה דרך אחת שעובדת תמיד באופן מוחלט. דרך נפוצה לשחזור תובנות היא לנסות לחזור על הפעולות ... בדיקה יסודית כזו של האמת, ישנן שתי אפשרויות. אם התובנה המקורית היא באמת נכונה ושלמה, היא תחזור בוודאות, והתחושה תחזור גם היא במלואה. אם התובנה הייתה חלקית או לא נכונה לגמרי, התהליך הזה יחשוף זאת והתובנה לא תחזור. במצב כזה, ... ממשיך לשאול שאלות, לחקור ולהתקדם, התובנות החלקיות ייחשפו כחלקיות וייעלמו. כאשר אדם מגיע לתובנה חדשה, הוא מרגיש תחושת הארה או שמחה משום שהוא מגלה חלק מהאמת שהוא לא ראה קודם. אבל כיוון שזו אינה כל האמת, אלא רק חלק קטן ממנה, היא לא יכולה להחזיק מעמד לנצח. ככל שהמוח ימשיך לעבוד, התחושה תדעך בהכרח, ותידרש בדיקה מחודשת ויסודית של אמיתות התובנה. מה לעשות כאשר התובנה לא חוזרת למרות הניסיון לשחזר אותה? ... זה מאפשר לאדם להתקדם ולהגיע למסקנות עמוקות יותר, אשר יוכלו להישאר איתו בצורה יציבה יותר. לסיכום, איך לשמר תחושה או תובנה לאורך זמן? לפי אליעד כהן, הדרך היחידה לשמר באמת תחושה או תובנה לאורך זמן היא להגיע לתובנה שלמה ואמיתית לחלוטין, ללא שום פשרות או חלקיות. כל תובנה חלקית תיעלם בהכרח עם הזמן, מכיוון שהאדם ממשיך להתפתח. הדרך לשמר ולשחזר תחושות או הבנות היא הטלת ספק עמוקה ושיטתית באמיתות שלהן, תהליך שיכול להוביל או לחיזוק מלא של התובנה, או לשחרור ממנה, מה שיאפשר צמיחה לתובנות חדשות ועמוקות יותר. איך לשחזר תחושות ותובנות? איך לשמור על הארה? למה הבנה נעלמת עם הזמן? איך לשמר הבנות לאורך זמן? מה לעשות כשהתובנה נעלמת? איך לבדוק ... שנעלמת, הבנה שנעלמת, הבנה חד פעמית, תובנה חד פעמית, איך לא לשכוח תובנה? איך לא לשכוח הבנה? איך לשמור על הרגש? איך לשמור על ההארה? ...
איך לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? איך לא להרגיש רע בלי לעשות כלום? איך להרגיש אושר בלי לעשות כלום? איך נוצרת תחושה רעה? איך לנטרל תחושה רעה בפחות משניה? איך להפסיק סבל? איך להפסיק תחושה רעה? איך להפסיק לסבול? להיות מאושר
איך לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? איך לא להרגיש רע בלי לעשות כלום? איך להרגיש אושר בלי לעשות כלום? איך נוצרת תחושה רעה? איך לנטרל תחושה רעה בפחות משניה? איך להפסיק סבל? איך להפסיק תחושה רעה? איך להפסיק לסבול? להיות מאושר
... לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? איך לא להרגיש רע בלי לעשות כלום? איך להרגיש אושר בלי לעשות כלום? איך נוצרת תחושה רעה? איך לנטרל תחושה רעה בפחות משניה? איך להפסיק סבל? איך להפסיק תחושה רעה? איך להפסיק לסבול? להיות מאושר איך לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד לא להרגיש רע בדרך המהירה ביותר, ומסביר את עקרונות הגישה הזו שמבוססת על ... רבים, אנשים לא בהכרח מחפשים להיות מאושרים, אלא רק לא להרגיש רע. כאשר אדם נמצא במצב של סבל, הוא ינסה לעשות כמעט כל דבר כדי ... את הסבל במהירות האפשרית. השאלה היא, איך אפשר להפסיק להרגיש רע בדרך המהירה ביותר, תוך השקעת מינימום מאמץ? ההשפעה של המאמץ ... הפתרון אליעד מציין שככל שהפעולה הנדרשת כדי להפסיק להרגיש רע דורשת יותר מאמץ, כך ייקח יותר זמן לעבור מהמצב הרע למצב טוב ... עם זאת, השאלה היא אם לא לעשות כלום אכן יכול להפסיק את תחושת הרע. האם מספיק פשוט לשבת ולא להגיב כשמרגישים רע? אם אדם מרגיש רע, לדוגמה בגלל כאב פיזי או נפשי, ומחליט להישאר פסיבי, ייתכן שבמבט ראשון הוא ימשיך להרגיש רע. עם זאת, אם הוא באמת לא עושה שום דבר בראשו, כלומר, לא מנסה לשנות את המצב ולא נלחם בכאב או בתחושת הרע, הוא לא ישדר שום התנגדות פנימית, ולא יצריך ... עשייה מוחלטת עשויה להפחית את עוצמת הסבל. האם הרצון לא להרגיש רע מגביר את הרגשת הרע? הרצון להפסיק להרגיש רע הוא הגורם המרכזי שמחמיר את תחושת הרע. כאשר אדם לא רוצה להרגיש רע, הוא משקיע מחשבה ואנרגיה במאבק נגד תחושת הרע, דבר שמוביל לסבל נוסף. אליעד מסביר כי אם אדם לא היה כל כך אכפת לו להרגיש רע, הוא היה פשוט מקבל את המצב ולא היה סובל. כלומר, הרגשת הרע נובעת מהמחשבה אני לא רוצה להרגיש רע ולא מהמצב עצמו. כיצד ניתן ליישם את לא לעשות כלום בפועל? על מנת ליישם את הגישה של אי עשייה בזמן שמרגישים רע, חשוב להכין את הקרקע מראש. אליעד ממליץ לעסוק בחקירה עצמית, בה שואל אדם את עצמו מדוע הוא כל כך רוצה להרגיש טוב ומדוע הוא כל כך לא רוצה להרגיש רע. ככל שהאדם ישאל את עצמו את השאלות האלה לעומק, כך הוא יבין את מקור הרצון להימנע מתחושת הרע, וכאשר ירגיש רע, יוכל פשוט להתעלם מה
אהבה מהי? לאהוב, להתאהב - מהי אהבה? ההגדרה של אהבה? רגש של אהבה, תחושה של אהבה
... מהי? לאהוב, להתאהב - מהי אהבה? ההגדרה של אהבה? רגש של אהבה, תחושה של אהבה ובו יתבאר, מהי אהבה? ונחדד: כי רבים וטובים דנו בשאלה מהי אהבה, וספרים רבים נכתבו ומילים רבות נאמרו על מהי אהבה. אבל צריך לחדד ולהבין, שחלק גדול מהתשובות ... לא עונות על השאלה מהי אהבה, אלא עונות על שאלות אחרות שקשורות לאהבה. כגון, כיצד מתבטאת אהבה? ואיך תדע שאתה אוהב? והאם רגש כלשהו הוא נחשב לאהבה? וכיוב. וכאשר רוצים להבין מהי אהבה, צריך להתמקד בהגדרה הפשוטה והממוקדת ביותר של אהבה, בלי להתעסק בסימפטומים של האהבה. וכאן נשיב לשאלה, מהי אהבה, בלי להתעסק באיך אהבה מתבטאת? וכמה טובה או רעה תחושת האהבה וכיוב. אלא רק נגדיר מהי אהבה בלבד. ובפשיטות נאמר, כי אהבה, היא מילה, שמבטאת מצב רגשי כלשהו. כי במציאות שלנו יש טווח של רגשות כאלו ואחרים. והאדם בכל רגע ורגע, חווה שילוב אחר של רגשות כאלו ואחרים. ויש רגש מסוים, שהאדם קורא לרגש הזה, אהבה. דהיינו, אהבה היא סוג של תחושה ושל הרגשה שיש לאדם. והשאלה הנשאלת היא, מהו השורש של רגש האהבה, וכיצד ניתן להגדיר טוב יותר, את סוג הרגש של האהבה? ומי שיתבונן בעניין המנגנון הרגשי של האדם, יראה, כי כל טווח הרגשות של האדם, מושתת ומבוסס על שני רגשות מנוגדים מאוד בסיסיים, שעל בסיסם נוצרים כל שאר הרגשות הקיימים. ושני הרגשות הבסיסיים ביותר, הם כמובן טוב ורע. כי בתודעה של האדם, יש מודעות לתחושה של טוב ויש מודעות לתחושה של רע. דהיינו, יש דברים כלשהם, שגורמים לאדם להרגיש טוב, ויש דברים שגורמים לאדם להרגיש רע. וכל הרגשות שבעולם, ניתן לחלק אותם ולהגדיר אותם, לפי קנה מידה של טוב או רע. ובנוסף, בתודעה של האדם יש מחשבה חזקה מאוד, שאומרת לו שהוא רוצה להרגיש טוב. וכמה שיותר טוב, טוב יותר. והאדם לעולם לא מרגיש טוב בשלמות, אלא תמיד האדם מרגיש, גם טוב וגם רע בעוצמות כלשהן. והאדם חווה שהוא תמיד רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. והתחושות של הטוב והרע, הן עצמן נובעות ותלויות בתחושה של שלמות או של חיסרון. כי כאשר האדם חווה שהוא רוצה דבר כלשהו, והוא חווה שהדבר הזה חסר לו, אז הוא מרגיש רע. וכאשר האדם חווה שהוא רוצה דבר כלשהו, והוא חווה שהדבר הזה לא חסר לו, אז הוא חווה
איך לא להרגיש רע באמצעות הטלת ספק? איך נוצרת תחושה רעה? למה ידיעה יוצרת תחושה רעה? מה זה טוב? מה זה רע? למה רע לי? איך לא להרגיש רע? האם זה באמת קורה? האם אני באמת רוצה את זה? מה אני באמת רוצה? מה באמת קורה?
איך לא להרגיש רע באמצעות הטלת ספק? איך נוצרת תחושה רעה? למה ידיעה יוצרת תחושה רעה? מה זה טוב? מה זה רע? למה רע לי? איך לא להרגיש רע? האם זה באמת קורה? האם אני באמת רוצה את זה? מה אני באמת רוצה? מה באמת קורה?
... לא להרגיש רע באמצעות הטלת ספק? איך נוצרת תחושה רעה? למה ידיעה יוצרת תחושה רעה? מה זה טוב? מה זה רע? למה רע לי? איך לא להרגיש רע? האם זה באמת קורה? האם אני באמת רוצה את זה? מה אני באמת רוצה? מה באמת קורה? למה הידיעה יוצרת תחושה רעה? אליעד כהן מסביר שכל הבעיות והתחושות הרעות של בני האדם נובעות מכך שהם יודעים בוודאות מה מתרחש סביבם, ושהם יודעים שהם לא רוצים את מה שקורה. לפי הגישה הזאת, אם לאדם יש תחושה שלילית או רעה, הסיבה לכך היא שהוא משוכנע שיש מציאות מסוימת, ושהוא יודע שהוא לא רוצה את המציאות הזאת. הוא נותן דוגמה ברורה לכך: אם אדם רעב, הוא לא מרגיש רע רק בגלל עצם הרעב, אלא בעיקר מפני שהוא מודע לכך שהוא רעב וגם יודע שהוא לא רוצה להיות רעב. כלומר, הידיעה שיש פער בין הרצוי למצוי היא זאת שיוצרת את התחושה הרעה. אם אותו אדם לא היה יודע שהוא רעב או לחלופין, לא היה יודע שהוא לא רוצה להיות רעב, לא היה נוצר אצלו הסבל הזה. כלומר, עצם הידיעה שהוא נמצא במצב לא רצוי, יוצרת אצלו תחושת סבל או רע. מה הקשר בין ידיעה לתחושה טובה? חשוב להבין שאליעד כהן לא מציג את הידיעה רק כגורם ליצירת תחושה שלילית, אלא גם כגורם ליצירת תחושה חיובית. כלומר, העובדה שאתה יודע מה אתה רוצה ושהרצון שלך מתמלא בפועל, גורמת לך להרגיש טוב. לדוגמה, אם אתה רעב ואתה יודע שאתה רוצה לאכול ובסופו של דבר אתה אוכל, אתה תחווה תחושה טובה. לכן, הידיעה מהווה חרב פיפיות: מצד אחד היא מאפשרת לך להרגיש טוב כאשר המציאות תואמת את הרצון שלך, ומצד שני גורמת לך להרגיש רע כאשר המציאות לא תואמת את הרצון שלך. איך הטלת ספק יכולה לסייע בהתמודדות עם תחושות רעות? הדרך שמציע אליעד להתמודד עם תחושות רעות היא באמצעות הטלת ספק במה שאתה חושב שאתה יודע. אם התחושה הרעה נוצרת מידיעה וודאית, הדרך להחליש את התחושה הרעה היא להחליש את מידת הוודאות של הידיעה הזאת. אם תצליח לערער את תחושת הידיעה שלך לגבי המציאות, תוכל לערער גם את התחושה השלילית שנובעת ממנה. לדוגמה, אדם שמרגיש בודד מרגיש רע מכיוון שהוא בטוח שהוא לבד והוא בטוח שהוא לא רוצה להיות לבד. אבל הוא יכול להטיל ספק בשתי הנחות אלו: הוא ... להיות לבד לפעמים? אולי זה בכלל לא משנה לי כמו שאני חושב שזה משנה לי? על ידי השאלות הללו, האדם מערער על האמונה שלו ועל מידת הוודאות שלו, ולכן מפחית את התחושה השלילית. כיצד להטיל ספק בצורה אפקטיבית כדי להפחית תחושות רעות? אליעד ממליץ על טכניקה פשוטה מאוד: בכל פעם שאתה חווה תחושה רעה, תעצור ותתחיל להטיל ספק. שאל את עצמך שאלות שמערערות את מה שאתה חושב שאתה יודע בבירור. לדוגמה: ... אני כן רוצה את זה במידה מסוימת? האם אני בטוח שאני רוצה משהו אחר? אולי גם המשהו האחר לא באמת טוב יותר? ככל שתמשיך להטיל ספק בידיעות שלך, תתחיל לראות שהתחושות השליליות הופכות לפחות אינטנסיביות ופחות מוחלטות. כלומר, ההטלה בספק שוברת את החיבור המוחלט בין מה שאתה חושב שקורה לבין ההרגשה שלך כלפיו. מהו המחיר של איבוד הוודאות? אליעד מדגיש גם שיש מחיר לאיבוד הוודאות. אמנם ת
מהו פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון?
מהו פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון?
... פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון? מה זה פרדוקס הרצון הטוב והרע? אליעד כהן מציג בהרצאה את המושג פרדוקס הרצון הטוב והרע, ומתחיל בשאלה המרכזית - מה קדם למה, האם הרצון קדם לתחושה רעה או שהתחושה הרעה היא שיצרה את הרצון? על פי אליעד, השאלה הזו היא מאוד משמעותית ומכילה עומק פילוסופי רב. אליעד מדגיש את החשיבות של ההבנה האם הרצון לפתור בעיה מגיע בעקבות תחושה של רע או שהתחושה הרעה נוצרת מכך שהאדם חושב שקיים מצב טוב יותר. האם התחושה הרעה יוצרת את הרצון? אליעד כהן נותן דוגמה ספציפית לשאלה: אדם רוצה להיות בזוגיות עם מישהי כי הוא חושב שזה מצב טוב יותר. השאלה היא, האם קודם הייתה לו תחושה של בדידות ורק לאחר מכן הוא חשב שזוגיות היא טובה יותר, או להפך - הוא חשב שזוגיות טובה ולכן הרגיש רע מכך שאין לו אותה? אליעד מציין שאם לא הייתה לאדם מחשבה שזוגיות היא טובה, לא הייתה נוצרת תחושת בדידות. לכן עולה השאלה, מה קדם למה? אליעד אומר כי למעשה אין תשובה מוחלטת לשאלה הזו, והיא מובילה לפרדוקס בלתי פתיר. ... באמת לפתור את פרדוקס הרצון? אליעד מבהיר שאי אפשר לפתור את השאלה באופן רגיל, אלא רק על ידי חקירה פנימית מעמיקה ביותר. הוא מציע לבחון את ההנחות שעומדות מאחורי התחושות שלנו, לדוגמה, האם התחושה של רע בהכרח נובעת מזה שאנחנו לא רוצים את המצב הנוכחי? או שאולי הרצון והתחושה הרעה מגיעים יחד, בו זמנית, ואין קשר של סיבה ותוצאה ביניהם? אליעד מסביר שאין באמת תשובה מוחלטת לכך, כי אולי הרצון והתחושה הרעה מגיעים כיחידה אחת. הוא נותן דוגמה: אדם שחושב שכסף יפתור את התחושה הרעה שלו. האם הוא באמת קודם מרגיש רע ואז חושב שכסף יעזור לו, או שההרגשה הרעה והאמונה שכסף יפתור את זה מגיעות ביחד? גם אם נדמה לנו שזה בא ביחד, זה לא אומר שיש קשר של סיבה ותוצאה. לדברי אליעד, רק חקירה פנימית ועמוקה יותר יכולה להוביל להבנה מהותית בנושא. האם אפשר להבין באמת מה זה להרגיש רע? אליעד כהן מציין שהשאלה היותר פנימית היא מה זה להרגיש רע? ולא למה אני מרגיש רע?. למה זו שאלה שחוזרת אחורה בזמן ומחפשת סיבה, אך מה זה להרגיש רע? זו שאלה שחודרת לעצם החוויה. אליעד מדגיש כי התחושה הרעה נוצרת רק מתוך השוואה למצב אחר שאנחנו תופסים כטוב. הוא טוען שאם לא הייתה השוואה בין טוב לרע, לא הייתה נוצרת תחושה רעה כלל. למשל, אליעד מסביר שאם האדם רוצה כסף, אז הוא מניח שמצב שבו יש לו כסף טוב יותר מהמצב הנוכחי שלו. אך השאלה הפנימית יותר היא להבין מדוע בכלל נוצרת תחושה של רע, מה זה להרגיש בכלל? הוא מציע לא להסתפק בלמה רע לי אלא לחקור מה זה לה
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
... בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים האם אפשר לחיות חיים טובים בלי להרגיש רע בכלל? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את השאלה: האם אפשרי שיהיו לאדם חיים טובים ללא תחושות רעות בכלל? לכאורה, נדמה שהתשובה חיובית, הרי מה יכול למנוע מאדם שיש לו כל מה שהוא רוצה להיות מאושר לחלוטין? אך אליעד מבהיר שהתשובה מורכבת יותר: כן, אפשר שיהיו לאדם חיים טובים בלי שהוא ירגיש רע, אך אי אפשר שאותו אדם גם ייהנה מזה באופן מלא. כדי להסביר זאת, אליעד משתמש בדוגמאות מפורטות מאוד. למה זכייה בלוטו לא תמיד מביאה רק אושר? כדי להמחיש את המנגנון הפסיכולוגי שיוצר תחושות טובות ורעות, אליעד נותן את הדוגמה של אדם שזוכה בלוטו. לכאורה, זכייה בלוטו אמורה להביא רק אושר, אך בפועל נוצרים שלושה סוגי בעיות מיד לאחר הזכייה: בעיה מהעבר - האדם מתמלא בצער או בתחושת החמצה: למה לא זכיתי קודם? או ... רע יקרה לו: מה יקרה אם ייגמר לי הכסף? מה יקרה אם יקחו ממני את הכסף? מכך מסיק אליעד, שאדם יכול לחיות חיים טובים ללא רע מהעבר, ההווה או העתיד, אבל הוא לעולם לא יוכל להרגיש הנאה אמיתית ושלמה, בלי להרגיש גם רע. ההנאה תמיד תלויה בתחושה של מילוי חיסרון. מדוע אנחנו ... מיוחדת מהראייה. אך אם היה מאבד את ראייתו או מפחד לאבד אותה - הוא היה חש הנאה גדולה מהיכולת לראות. מכאן, אליעד מסביר שהנאה מתרחשת רק כאשר רצון כלשהו מתמלא. איך נוצרת תחושת רע ואיך נוצרת תחושת טוב? תחושת רע נוצרת כאשר יש לאדם רצון שאינו מתממש. אדם הסובל ממחלה מרגיש רע כי הוא משווה את מצבו הנוכחי למצב אחר שבו הוא היה בריא יותר. מנגד, תחושת טוב נוצרת כאשר ישנו חיסרון שמתמלא. לדוגמה, אדם רעב נהנה מאוכל כי הוא קודם חווה תחושת רעב - כלומר, חיסרון. אם הוא היה ... שאותו אדם נמצא באחת משתי אפשרויות: או שהוא אינו נהנה בכלל, מכיוון שהתרגל לטוב שיש לו, כמו אדם מת שאינו נהנה מכלום. או שהוא אכן נהנה, אך כדי ליהנות הוא חייב גם להרגיש חיסרון או פחד לאבד את מה שיש לו, ולכן ... אותו עיקרון נכון גם לגבי רחמים על אחרים - אדם שסובל, סובל רק משום שהוא מדמיין מצב טוב יותר. אם לא היה לו דימוי כזה בראש, לא היה יכול לסבול כלל. איך בכל זאת אפשר להרגיש טוב בלי להרגיש רע? מבחינה לוגית, אליעד מדגיש שאי אפשר להרגיש טוב בלי רע, כי הטוב תמיד תלוי בחיסרון שמתמלא. אבל הוא מציין שישנה אפשרות להגיע למצב תודעתי שבו האדם משתחרר לחלוטין מהמנגנון הזה של רצון וחיסרון. במצב כזה האדם לא מרגיש טוב וגם לא רע - הוא פשוט מתקיים באופן נייטרלי, ללא חוויות של קיצוניות רגשית. האם אפשר להרגיש רע מוחלט בלי שום טוב? אליעד מסביר שגם רע מוחלט לא יכול להתקיים בלי איזושהי תחושת טוב. לדוגמה, אדם שסובל מאוד מכאב ... לו כאלה. אם לא היה לו מושג על משהו טוב יותר, הוא לא היה סובל כלל, גם במצבים קשים ביותר. סיכום הרעיון המרכזי הרעיון המרכזי שאליעד מעביר הוא שבאופן מוחלט לא ניתן להרגיש טוב בלי להרגיש רע. ההנאה תמיד תלויה במילוי של רצון או ... גם לסבול. אולם, אם הוא רוצה להפסיק לסבול לגמרי, הוא יצטרך לוותר גם על ההנאה ולהגיע למצב של נייטרליות מוחלטת. האם אפשר ליהנות בלי לסבול? למה אין טוב בלי רע? איך נוצרת תחושה של הנאה? איך להפסיק ...
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
... למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע איך למצוא את שורש התחושה הרעה? כאשר אדם חווה תחושה רעה, הוא נוטה לרוב לנסות להילחם בה ישירות, לדוגמה, אדם שמרגיש פחד ינסה להפסיק לפחד, ואדם שמרגיש בדידות ינסה להפסיק להרגיש בודד. אך בדרך כלל גישה זו יעילה רק עד שלב מסוים, ולעיתים אינה פותרת את הבעיה מהשורש. במקום להתמודד עם התחושה הרעה ישירות, על האדם להבין מהו הגורם שיוצר אותה. איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? במקום להילחם בצורה ישירה ברגש הרע, הדרך היעילה יותר היא להילחם בדבר שגורם לרגש הרע . זאת ניתן להבין בצורה של השוואה: אם מישהו מרביץ לך עם מקל, במקום להילחם במקל עצמו, תילחם במי שמחזיק בו. כלומר, במקום להילחם בתוצאה (התחושה הרעה), יש לטפל בגורם שמייצר אותה. מה הקשר בין רגש טוב לרגש רע? לרוב תחושות רעות נובעות מרגשות טובות שמקדימות אותן. לדוגמה, אדם שמפחד שהילדים שלו ימותו, הסיבה לפחד היא האהבה הרבה שהוא מרגיש כלפיהם. אם הוא לא היה אוהב אותם כל כך, לא היה מפחד לאבד אותם. כלומר, הרגש הרע (הפחד) נובע מתוך רגש טוב (אהבה). כך, הרגש הרע לא קיים לבד, אלא תוצאה של רגש טוב שמזין אותו. איך לזהות את השורש של הפחד, הדיכאון, הבדידות והחרדה? כדי להבין את השורש של רגשות רעות, על האדם לשאול את עצמו: מהו הדבר הטוב שמזין את הרגש הרע? לדוגמה: - פחד מפרידה: נובע מאהבה חזקה לבן הזוג. - חרדת נטישה: נובעת מהתלות הרגשית במישהו שעושה לך טוב. - בדידות: נובעת מהצורך בחברה שמעניקה תחושת ביטחון. איך להפחית את הרגשות הרעים? במקום לנסות להעלים את ה
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה להרגיש חכם, ישחק את דמות החכם. הנקודה החשובה היא שהדמות איננה חשובה בפני עצמה, אלא היא אמצעי בלבד. האדם מחפש את התחושה מאחורי הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש כבול אליה, כאילו הוא חייב להיות הדמות הזו, ואז נוצרת תחושה של חוסר חופש פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק בדמויות? אליעד מסביר שקיימות רמות שונות של משחק. יש אנשים המשחקים משחק פשוט, כמו ... שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. ... הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים והתחושות שהוא חווה הן פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך כדי שהמשחק יהיה אפשרי, הוא חייב לשכוח שהוא אלוהים ולשחק בדמויות שונות, גם חלשות או סובלות, ... מסביר כי הפחד ממוות או מסבל נובע מכך שהאדם מרגיש שהוא חייב לחיות או להרגיש טוב. הוא חווה פחד משום שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים או להימנע מסבל. אך כאשר האדם מבין כי מדובר במשחק ובבחירה שלו, הוא יכול לבחור גם לחוות פחד או סבל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושה, איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי לביטחון עצמי בנושאי תחושה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 12:41:16 - wesi1