אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קשיים ✔אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
למה כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של ילד רגיל?

כאשר ילד רגיל כועס, ניתן לתקשר איתו בשלב כלשהו ולברר למה הוא כעס. אפשר לשאול אותו שאלות כמו "למה כעסת?" או "מה גרם לך להתעצבן?", וכך לנסות לפתור את הבעיה. לעומת זאת, במקרה של ילד אוטיסט, פעמים רבות לא ניתן לתקשר איתו בצורה ברורה או להבין בדיוק מה הוא רוצה. גם לאחר שהילד האוטיסט נרגע, הוא לרוב לא מסוגל להסביר מה גרם לו להתפרץ בזעם, ולכן קשה מאוד לפתור את הבעיה בצורה ישירה.

מה הגורם הכללי להתפרצויות כעס אצל ילדים ואצל מבוגרים?

כל כעס, אצל כל אדם, נובע מכך שהמציאות מתרחשת נגד רצונו. כאשר האדם רוצה דבר מסוים וזה לא מתרחש, או כאשר קורה משהו שהוא אינו רוצה, הוא יחווה כעס. זוהי הסיבה הכללית, והיא תמיד נכונה. גם אם לא ברור מה בדיוק גרם לילד האוטיסט להתפרץ, עדיין בוודאות ניתן לומר שהוא כועס כי משהו במציאות מתנגש עם הרצון שלו.

מה לעשות כאשר הילד כבר בעיצומו של התקף הזעם?

כאשר הילד כבר נמצא במצב של כעס קיצוני, לא ניתן לתת פתרון אוניברסלי אחד. כל מקרה לגופו: אם הילד מסכן את עצמו או אחרים, צריך לפעול באופן נקודתי - להרחיק חפצים מסוכנים, להחזיק אותו או להרגיע בצורה אחרת. אליעד מדגיש שבאופן עקרוני, הגישה הטובה ביותר אינה להמתין למצב שהילד כבר התפרץ בזעם, אלא למנוע את ההתפרצויות מראש.

איך למנוע מראש את התפרצויות הזעם של ילד אוטיסט?

כדי למנוע התפרצויות זעם מראש יש לפעול בשני כיוונים:
  • ללמד את הילד להכיל את המציאות, גם כשהיא מנוגדת לרצונותיו.
  • ללמד את הילד איך לשנות את המציאות בצורה אפקטיבית כדי שיתאים לו.
איך ללמד את הילד להכיל את המציאות גם כשהיא נגד רצונו?

ביום יום, צריך לחשוף את הילד באופן מבוקר והדרגתי לסיטואציות שבהן הוא לא מקבל את מבוקשו באופן מיידי. למשל, אם הוא מבקש להחליף ערוץ בטלוויזיה, במקום להחליף מיד, ניתן לומר "בעוד דקה" או "עוד שתי דקות", וכך הילד מתרגל למצב שהרצון שלו לא מתממש מיד. דוגמה נוספת: אם הילד צמא, במקום להביא לו את המים מיד, אפשר לעודד אותו להביא מים בעצמו. כך הילד מתרגל למציאות שדורשת ממנו מאמץ ואינה תמיד תואמת בדיוק את רצונו המיידי.

המהות היא לאזן בין חשיפה מבוקרת למציאות מתסכלת לבין סיפוק הרצונות שלו. חשיפה גדולה מדי לקשיים עלולה לגרום להתפרצויות נוספות, וחשיפה קטנה מדי לא תאפשר לילד לפתח את יכולת ההכלה.

איך ללמד את הילד לשנות את המציאות כך שתתאים לרצונו?

צריך ללמד את הילד להשיג את מטרותיו ולפתח את העצמאות שלו. ככל שהילד ידע טוב יותר איך להשיג את רצונו בצורה עצמאית, כך הוא יחווה פחות תסכול. ילד שיודע איך לסדר לבד את החדר, לבשל לעצמו אוכל פשוט, לשחק באופן עצמאי, או לבטא את עצמו בצורה ברורה - יהיה פחות מתוסכל ולכן גם פחות עצבני.

מדוע פיתוח השכל אצל הילד מפחית התפרצויות זעם וכעס?

ככל שהילד יהיה חכם יותר, הוא יוכל להבין טוב יותר מה קורה סביבו, לבטא את צרכיו בצורה מדויקת יותר ולשלוט בתגובותיו. כאשר הילד האוטיסט לומד לחשוב, הוא מסוגל להסביר מה מפריע לו ולתקשר בצורה טובה יותר. ילד כזה יהיה הרבה פחות מתוסכל, ולכן גם פחות עצבני.

איך לפתח את החשיבה של הילד בצורה מעשית ביום יום?

הדרך הטובה ביותר היא להפוך פעילויות יום - יומיות פשוטות להזדמנות לחשיבה וללמידה. לדוגמה, אם הילד אוהב לשחק בכדורגל, אפשר להציב לו אתגרים: ללמוד לבעוט ישר, לבעוט מרחוק, או לנסות בעיטות מיוחדות שמחייבות אותו לחשוב ולהתאמץ. אם הילד אוהב לצייר, אפשר לאתגר אותו לצייר באופן מפורט יותר או עם צבעים חדשים. המטרה היא לא רק "לעשות את הפעילות" אלא לאתגר את החשיבה שלו בכל פעולה שהוא עושה, ולהרגיל אותו למצוא פתרונות ולהתמודד עם אתגרים.

האם השיטה הזאת מתאימה גם לילדים עם חרדות, דיכאון או סכיזופרניה?

כן, אותו עיקרון מתאים לכל המצבים הרגשיים השליליים. חרדות ודיכאון נובעים בדיוק מאותן סיבות - מציאות המנוגדת לרצון של האדם. מי שמפתח את יכולתו להכיל את המציאות ואת יכולתו לשנות אותה, יחווה פחות חרדה, פחות דיכאון ופחות תסכול וכעס באופן כללי.

האם ניתן לרפא אוטיזם או סכיזופרניה בשיטות אלו?

אליעד טוען באופן חד משמעי שכן. לפי גישתו, ילד אוטיסט או ילד שסובל מסכיזופרניה בהחלט יכול להגיע לתפקוד נורמלי, כל עוד משקיעים נכון בפיתוח החשיבה שלו ובהרגלה הדרגתית להתמודדות עם מציאות לא מושלמת. מי שטוען אחרת פשוט טועה או לא מבין מספיק את הנושא. זה לא קסם, אלא תהליך שדורש זמן ומאמץ, אבל בהחלט אפשרי ובר השגה.
מדוע כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של אדם רגיל?

ההבדל המרכזי טמון בכך שאצל אדם רגיל ניתן לדבר איתו בשלב כלשהו על הסיבות לכעס - לפני הכעס, תוך כדי, או אחרי שהוא נרגע. אפשר לשאול אותו מה הוא רצה, מה הפריע לו, ולנסות להבין מה עומד מאחורי הכעס. לעומת זאת, אצל ילד אוטיסט פעמים רבות אין דרך לתקשר איתו על הסיבה שבגללה הוא כועס. הוא אינו מסביר מה הוא רצה או מדוע התפרץ, ולכן נראה שאין אפשרות להבין מה בדיוק גרם לו לכעוס.

מהי הסיבה הכללית שבגללה אנשים כועסים?

כל כעס נובע מכך שהמציאות אינה תואמת את הרצון של האדם. תמיד מדובר במציאות "נגד רצונו": משהו שאדם רוצה - לא מתקיים, או משהו שאדם לא רוצה - כן קורה. במקרה של ילד אוטיסט עם כעס לא ברור, עדיין ידוע בוודאות שהוא כועס כי המציאות נגד רצונו, גם אם איננו יודעים מה הרצון הספציפי שלו.

מה ההבדל בין "מה לעשות בזמן הכעס" לבין "כיצד למנוע את הכעס מראש"?

ישנם שני היבטים שונים:
  • מה עושים ברגע שהתפרצות הכעס כבר החלה? אם הילד הורס חפצים, מסכן את עצמו או אחרים - ייתכנו פעולות מעשיות שונות מאוד (להחזיק אותו, להרחיק חפצים חדים וכדומה). אבל כל מקרה לגופו, ואין תשובה אחידה לכולם.
  • איך מונעים או מפחיתים את הסיכוי שהכעס יתפרץ מלכתחילה? ברגע שהילד כועס כבר קשה מאוד לנהל איתו שיחה רציונלית. הגישה החכמה היא לנסות להבין כיצד להגיע למצב שבו עצם התפרצות הזעם תהיה פחות סבירה או פחות עוצמתית.
כיצד ניתן למנוע התפרצויות זעם לא הגיוניות של ילד אוטיסט?

מניעת הכעס קשורה לשני מרכיבים עיקריים:
  • ללמד את הילד להכיל את המציאות גם כשהיא נגד רצונו.
  • ללמד את הילד להשיג את רצונו (כלומר לפתח את היכולת לשנות את המציאות כך שתתאים לו).
איך עוזרים לילד ללמוד להכיל את המציאות נגד רצונו?

הרעיון הוא להגדיל בהדרגה את ההתנסות שלו במצבים שבהם הוא לא מקבל מיד את מה שהוא רוצה, וללמד אותו לחיות עם זה בשלום. דוגמאות:
  • במקום לרוץ ולהחליף ערוץ בטלוויזיה מיד כשהוא מבקש, אפשר להמתין קצת ולראות אם הוא מצליח להסתגל לכך שהערוץ לא הוחלף מיד.
  • כשילד צמא ורוצה לשתות, במקום להביא לו את המים על המקום - אפשר לעודד אותו ללכת ולהביא לעצמו. כך הוא לומד להתמודד עם הטרחה והמאמץ ו"מתרגל" מצבים שהמציאות לא בדיוק כמו שהוא רוצה.
  • במקום לעשות עבורו כל מטלה, אפשר לתת לו משימות שמתאימות לרמתו כדי שיתמודד איתן בעצמו. בצורה כזו הוא מתרגל יותר מצבים שבהם הוא פוגש קשיים, אך לומד להכיל אותם בלי להתפרץ.
חשוב לשים לב שהדבר דורש איזון. אם הילד חשוף בצורה קיצונית וקשה מדי למציאות נגד רצונו, זה עלול להביא לתוצאה הפוכה. לכן יש להתאים את הקצב לפי היכולות של הילד ולוודא שהוא מסוגל להתמודד עם הקושי.

מדוע כדאי ללמד את הילד לשנות את המציאות כך שתתאים לו?

הכעס נוצר כשיש רצון שלא מתמלא. אם הילד ילמד לשפר את היכולת שלו להשיג את מטרותיו, הוא יתקל פחות במצבים שבהם המציאות נוגדת את הרצון שלו. לדוגמה:
  • אם נגלה מה הילד רוצה ונעזור לו להבין כיצד הוא יכול לפעול באופן עצמאי כדי להשיג זאת, נקטין את חוויית התסכול שלו.
  • ילד שמבין איך מבצעים פעולות מסוימות (לבשל, לסדר את החדר, להשתמש במשחקים בצורה נכונה) יהפוך לעצמאי יותר ויידע למלא את צרכיו בלי להיכנס להתפרצות בכל פעם שמשהו לא מסתדר.
כיצד פיתוח השכל מפחית כעס אצל ילד אוטיסט?

אחד העקרונות המרכזיים הוא שככל שהילד חכם יותר - כך יש לו יותר אפשרויות להבין את עצמו, להבין אחרים, ולבטא את רצונותיו. הוא יכול לומר מה מציק לו, הוא לומד לשלוט טוב יותר בתגובות שלו ולהשתמש בחשיבה כדי לאזן את הרגש.

איך מעודדים את פיתוח השכל דרך הפעילויות היומיומיות?

במקום לתת לילד לשחק "סתם" או לבצע פעולה ללא מחשבה, הופכים כל פעולה להזדמנות לחשוב ולאתגר את עצמו:
  • אם הילד אוהב כדורגל, אפשר להציב לו משימות קטנות כמו לבעוט בצורה מדויקת, בעיטה מרחוק, למטרה מסוימת, או לנסות טכניקה חדשה שמחייבת אותו להתרכז ולפתור "בעיות" תוך כדי משחק.
  • אם הילד אוהב לצייר, אפשר לעודד אותו לשפר את היכולות בהדרגה: להתמקד בפרטים, לנסות צבעים שונים, לחפש רעיון חדש לציור. הכל נעשה כך שהילד מתאמץ קצת יותר ומפעיל את השכל שלו.
  • לא רק "לעזור לו" לעשות דבר מסוים, אלא לשאול אותו שאלות, לתת לו לחשוב לבד על פתרון, ולא ישר לגלות לו. כך הוא לומד תהליכי חשיבה במקום לזכור תשובות מוכנות.
האם אותם עקרונות חלים גם על חרדה, דיכאון או הפרעות אחרות?

אותה נוסחה עובדת גם במקרים של תחושת רעה לא ברורה, חרדות לא מובנות, ועוד. תמיד מדובר ב"מציאות נגד רצוני" שגורמת לסבל, ותמיד אפשר לעבוד על שני ההיבטים:
  • ללמוד להכיל את המציאות גם כשהיא שונה מהציפיות או מהתקוות שלנו.
  • לפתח שכל ולרכוש כלים מעשיים שמאפשרים להשיג מטרות בצורה אקטיבית.
בשורה התחתונה, כשמדובר בילד אוטיסט או בכל מצב אחר שבו הילד (או המבוגר) לא מתקשר בבהירות על מצבו, הדרך להתמודד עם התפרצויות זעם היא:
  • להפחית בהדרגה את התלות ואת הצורך שהכל יהיה קל ומידי (להרגיל אותו למצבים בהם הוא צריך להתאמץ או לחכות).
  • לפתח את היכולות השכליות שלו, ללמד אותו חשיבה, הסקת מסקנות, ניסיון לתת לו להבין מה אפשר לעשות כשיש לו מטרה.
  • לעזור לו לאזן בין קבלה של המציאות כמו שהיא, לבין עשייה לשינוי המציאות בפועל.
  • לזכור שככל שהילד מפותח שכלית ומתרגל יותר סיטואציות של התמודדות, כך הוא ייטה פחות לכעוס בבת אחת בלי שליטה.
מי שטוען שאי אפשר לילד אוטיסט ללמוד לחשוב, להיות עצמאי או לתפקד בצורה בריאה - זוהי טענה שגויה. מדובר בתהליך שדורש מאמץ, ולפעמים לא קצר, אבל הוא אפשרי.
האם אפשר לרפא אוטיזם? התנהגות אלימה אצל ילדים, הורים לילדים אוטיסטים, אלימות אצל אוטיסטים, הורים לילדים אלימים, הדרכת הורים, איך לגדל ילד בוגר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? איך לגרום לילד שלך להיות חכם? פיתוח החשיבה לילדים, התקף פסיכוטי אצל ילדים, איך לרפא אוטיזם? איך לרפא סכיזופרניה? שליטה בכעסים, איך לגרום למישהו לא לכעוס? איך למנוע כעס? איך להתמודד עם כעס לא הגיוני? חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, דיכאון לא הגיוני, התמודדות עם התפרצויות כעס, התפרצויות עצבים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הורים לילדים עם תסמונת דאון, אלימות אצל ילדים קטנים, שליטה בכעסים לילדים, איך לשלוט בכעסים? איך לפתח את החשיבה של מישהו אחר? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך ללמד ילד לחשוב? איך לטפל במשוגעים? האם ניתן לרפא אוטיזם? האם אפשר לרפא סכיזופרניה? הורים לילדים עם אוטיזם, התפרצויות זעם אצל מבוגרים, התפרצויות זעם בגיל ההתבגרות, התפרצויות כעס אצל ילדים, התמודדות עם כעס ילדים, חרדות אצל ילדים, דיכאון אצל ילדים, ויסות רגשי אצל ילדים, רגישות יתר אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, ילדים עם אוטיזם, כעסים אצל ילדים, התקפי כעס אצל ילדים, ילד כעסן, ילד זועם, אוטיזם ורגשות, איך להתנהג עם ילד אוטיסט? איך להתנהג עם ילדים? אוטיזם התפרצויות זעם, התקפי זעם אוטיזם, אלימות אצל ילדים, הפרעות אישיות אצל ילדים אוטיסטים, הפרעות התנהגות אצל ילדים אוטיסטים, התקפי זעם אצל ילדים, התקפי חרדה אצל ילדים, כעס אצל ילדים, זעם נרקיסיסטי אצל ילדים, ילד כועס, ילד בהתקף זעם, איך להתנהג עם ילד עקשן? איך להתנהג עם ילד אלים? אלימות אצל פעוטות, אלימות אצל ילדים בגיל הרך, התפרצויות כעס בלתי נשלטות, אלימות ילדים כלפי הורים, אלימות ילדים בבית הספר, התמודדות עם כעס אצל ילדים, מצבים אוטיסטים אצל ילדים, רעיונות לפעילות לילדים אוטיסטים, משחקים לילדים אוטיסטים, התקף חרדה אצל ילדים, התקף זעם אצל ילדים, התקף ניתוק אצל ילדים, התמודדות עם התקפי זעם אצל ילדים, ילד כעסים, ילד עם התקפי זעם, הדרכת מטפלים, הדרכה להורים, הדרכה למטפלים, למה ילד עצבני? ילד עצבני מה עושים, למה ילדה עצבנית? ילדה עצבנית מה עושים, למה הילדה עצבנית כל הזמן? למה הילד עצבני כל הזמן? ילד עם התפרצויות זעם, איך להתנהג עם ילד רגיש?
ילד שמפחד קושי חרדות אצל ילד להגביר את הביטחון העצמי התקפי פסיכוזה להבדיל פיתוח ביטחון עצמי איך לטפל במחלות נפש איך למנוע מראש להוריד ביטחון עצמי התקפים אוטיזם אוטיסט אוטיסטים איך לחנך איך לחנך ילדים איך לרפא איך לרפא אוטיזם איך לרפא סכיזופרן איך לרפא סכיזופרניה אלימות אלימות ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הרגשה התפרצויות התפרצויות זעם התפרצויות זעם אצל ילדים התפרצויות כעס התפרצויות כעס אצל ילדים התקף התקף זעם התקפי זעם התקפי זעם אצל ילדים התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים התקפים התקפת זעם זעם זעם אצל ילדים חינוך חינוך ילדים חינוך ילדים אלימים חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים אוטיסטים ילדים אלימים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כעס כעס אצל ילדים כעס ילדים כעס של ילדים כעסים לחנך לחנך ילדים למה ילד חרדתי למה ילד מפחד למה ילד פחדן למה ילדה חרדתית למה ילדה מפחדת למה ילדה פחדנית לרפא לרפא אוטיזם לרפא סכיזופרן לרפא סכיזופרניה מחנך מחנכים סכיזופרן סכיזופרניה סכיזופרניה אצל ילדים סכיזופרניה של ילדים פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים קושי קשיים קשיים רגשיים קשיים רגשיים אצל ילדים רגש רגשות רגשיים תחושה תחושות
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים
... להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים למה בעצם קיימים קשיים בחיים? אליעד כהן מסביר שכל אדם במהלך חייו מתמודד עם קשיים מסוגים שונים - בין אם מדובר בקשיים כלכליים, רגשיים, אישיים או כל סוג אחר של קושי. השאלה המרכזית שאליעד דן בה היא למה בכלל קיימים קשיים בחיים, מדוע החיים לא יכולים להיות קלים יותר, ולמה ... ימצא את עצמו שם. עולם כזה אולי נשמע מושלם, אבל למעשה הוא יהפוך במהרה לחסר כל משמעות. כשאין שום קושי ואין שום מאמץ להשיג דברים, אנחנו מאבדים את המשמעות של החיים. למעשה, אליעד מדגיש שעולם כזה יהיה שקול למוות, ... לא היו קיימים כי הכל היה מתגשם ברגע אחד, ולכן המשמעות של החיים הייתה נעלמת לחלוטין. מדוע דווקא רמת הקושי בחיים היא כפי שהיא? אליעד ממשיך ומסביר שאם הקושי הכרחי לקיומם של החיים, עולה השאלה מדוע הקושי בחיים הוא דווקא ברמה מסוימת - לא קל יותר ולא קשה יותר. הוא מסביר שרמת הקושי היא תמיד יחסית לרצונות שלנו. למשל, כיום אדם יכול להתלונן שלקנות דירה בישראל זו משימה קשה מדי, והוא שואל ... אך גם אם יקטינו את הזמן ל - 50 שנים, אנשים עדיין יתלוננו שזה קשה מדי, וירצו להקטין את הקושי עוד ועוד עד למצב שבו הקושי נעלם לגמרי, ושוב נגיע למצב חסר משמעות. כלומר, אליעד מדגיש שתחושת הקושי תמיד תהיה קיימת כל עוד יש רצון, והקושי נמדד ביחס לרצון. לכן, כל פעם שהחיים הופכים לקלים יותר, אנחנו מיד מעלים את הציפיות שלנו ומבקשים שיהיו עוד יותר קלים, וכך לעולם לא נוכל להגיע למצב שבו לא יהיה קושי בכלל, מבלי שהמשמעות תאבד. האם אפשר לקבוע מראש את רמת הקושי שנוחה לנו? אליעד מתאר מצב תאורטי שבו אנחנו מנסים לשלוט ברמת הקושי כך שתהיה בדיוק מה שאנחנו רוצים - לא קלה מדי ולא קשה מדי. הבעיה בכך היא שברגע שאנחנו קובעים את רמת הקושי בדיוק כפי שנוח לנו, אז כבר אין לנו קושי אמיתי. קושי אמיתי הוא דווקא כאשר יש התנגדות או חוסר רצון. אם משהו בדיוק כמו שאנחנו רוצים, הוא כבר לא קושי, כי אין התנגדות. וכדי שיהיו חיים עם משמעות ואתגר, חייב להיות פער בין מה שאנחנו רוצים לבין מה שקורה ... איך להתמודד עם קשיים בצורה טובה יותר? אליעד נותן הסבר ברור כיצד ניתן להתמודד עם הקשיים בחיים. הוא מסביר שהקושי הוא למעשה תוצאה של רמת הציפיות שלנו מהמציאות. ככל שהציפיות גבוהות יותר - כך גדל הקושי. אדם שלא מצפה להיות עשיר, מצליח, או אהוב, לא יחווה קשיים רבים משום שאין לו פער גדול בין מה ... ירצה יותר דברים בחיים, ויציב לעצמו מטרות גבוהות יותר, כך יגדלו הקשיים שלו. לכן, מי שרוצה להפחית את תחושת הקושי צריך להקטין את הציפיות שלו מהחיים. לדוגמה, אדם שיש לו כבר הרבה כסף ורוצה להיות בטוח שלעולם לא ייגמר ... ימשיך לחוות קשיים, כי הוא ממשיך לרצות יותר ממה שיש לו בפועל. כל רצון נוסף מחייב מאמץ והתמודדות, וכך הקושי נוצר וממשיך להתקיים. האם בכלל אפשר לחיות בלי קושי? אליעד מסכם שאי אפשר באמת לחיות בלי קושי. קושי הוא חלק מהותי והכרחי מהחיים עצמם. כל עוד יש לנו רצונות, תמיד יהיה פער מסוים בין הרצוי למצוי, והפער ... הוא מה שמגדיר את הקשיים שלנו. הקשיים מאפשרים את תחושת החיים, ומעניקים משמעות לקיום שלנו. אם לא היה שום קושי, לא הייתה שום משמעות לחיים, ולמעשה היינו מפסיקים להרגיש חיים. לסיכום, מה עושים עם הקשיים? לסיכום, אליעד מבהיר שהקשיים ... לעומת זאת, מי שרוצה חיים קלים יותר, צריך להוריד את רמת הציפיות שלו. כל אדם בוחר למעשה את רמת הקושי שהוא מוכן להתמודד איתה על פי רמת הרצונות והציפיות שלו, וכל ניסיון לשלוט ברמת הקושי ולסלק אותה לחלוטין רק ירחיק אותנו מהאפשרות לחוות חיים בעלי משמעות אמיתית. התמודדות עם קשיים בחיים איך להפחית את ... לסבל איך להתמודד עם תסכולים למה יש קשיים בחיים? כאשר אנחנו מדברים על החיים, אחד הנושאים המרכזיים שעולה הוא הקושי שבהם. לכל אדם יש מטרות שונות שהוא שואף להשיג, בין אם מדובר בהצלחות אישיות, בריאותיות, כלכליות או אחרות. עם ... נשאלת השאלה - מדוע יש קשיים בחיים? מדוע איננו יכולים להשיג את כל מה שאנו רוצים בקלות? ולמה רמת הקושי היא כפי שהיא ולא פחותה או רבה יותר? הקשר בין קשיים לקיום החיים ראשית, נבין כי קשיים בחיים הם ... של החיים הייתה נעלמת לחלוטין. נניח שקיים עולם שבו כל משאלה שלנו מתממשת באופן מיידי, ללא שום מגבלה או קושי. אנחנו רוצים מיליון דולר - זה מיד מופיע. רוצים להיות בים? אנחנו מיד מוצאים את עצמנו שם. אין שום צורך להשקיע מאמץ, שום אתגר להתמודד איתו, שום קושי שצריך להתגבר עליו. עולם כזה אולי נשמע אידיאלי במבט ראשון, אך בפועל הוא עולם ריק מתוכן. אם הכל ניתן לנו מיד וללא קושי, אין לנו רצונות, אין שאיפות, אין משמעות לחיים, כי אין ניגודיות - אין טוב או רע, אין שמחה ואין עצב. למעשה, מצב כזה שקול לחוסר חיים מוחלט. למה רמת הקושי היא כפי שהיא? אם נבין שקיום החיים תלוי בקשיים, נשאלת השאלה - מדוע רמת הקושי היא כפי שהיא? מדוע החיים לא קלים יותר? התשובה לכך היא יחסית - החיים יכולים להיות קשים יותר או ... מדוע בכל זאת הם לא קלים יותר? מדוע נדרש מאמץ כה רב להשיג דברים בסיסיים? התשובה לכך נעוצה בהבנה שהקושי נמדד ביחס לרצון שלנו. אם למשל כיום רכישת דירה בישראל מצריכה עבודה של 100 שנים, אז אפשר לתהות - ... שבו הכל ניתן מיד, ואז שוב הייתה נעלמת המשמעות של המאמץ ושל החיים עצמם. האם אפשר לקבוע את רמת הקושי? נניח שאנחנו רוצים שרמת הקושי תהיה בדיוק כפי שנוח לנו - לא יותר מדי קשה ולא קל מדי. אבל אם נחשוב על זה לעומק, ברגע שרמת הקושי מותאמת בדיוק לרצון שלנו, זה מפסיק להיות קושי. אם אדם רוצה להשיג משהו, ואם הקושי שבו נתקל הוא בדיוק במידה הרצויה לו - אז אין זה באמת קושי, אלא משהו שהוא שלם איתו. אך ...
מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך לא לפחד מקשיים? איך להתמודד עם קשיים? ירידה תכלית העליה, ירידה לצורך עליה, ירידה לשם עליה, ירידה למען עליה, התמודדות עם אתגרים, התמודדות מול קשיים, ירידה זו צורך עליה
מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך לא לפחד מקשיים? איך להתמודד עם קשיים? ירידה תכלית העליה, ירידה לצורך עליה, ירידה לשם עליה, ירידה למען עליה, התמודדות עם אתגרים, התמודדות מול קשיים, ירידה זו צורך עליה
מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך לא לפחד מקשיים? איך להתמודד עם קשיים? ירידה תכלית העליה, ירידה לצורך עליה, ירידה לשם עליה, ירידה למען עליה, התמודדות עם אתגרים, התמודדות מול קשיים, ירידה זו צורך עליה מה הקשר בין ירידה לצורך עליה להתפתחות אישית? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא משמעות הביטוי ירידה לצורך עליה, וכיצד ירידות וקשיים בחיים הם תנאי הכרחי להתקדמות, התפתחות וצמיחה אישית. הוא מסביר ומדגים את העיקרון שהדרך להתקדמות משמעותית בכל תחום בחיים חייבת לעבור דרך התמודדות עם קשיים, אתגרים ואף תחושות של ירידה וכישלון. מה המשמעות של המשפט יוצאים מדרגה לדרגה? אליעד מתחיל מהסבר על דבריו של ... להיכשל, ואפילו לא להצליח להרים משקל קל יותר בעקבות העומס. אם יתייאש - הוא יפסיד, אך אם ימשיך, דווקא הקושי יוביל אותו בסוף להתחזקות ולהתקדמות אמיתית. מה הקשר בין ירידה לצורך עליה להתפתחות מנטלית ורוחנית? בתחום ההתפתחות האישית והמנטלית, ... עסק קטן כדי לפתוח עסק גדול ורווחי יותר בעתיד. זו הירידה הזמנית למען עליה משמעותית יותר. מה המשמעות של קושי וירידה בהשגת אושר? אליעד מדבר על כך שאדם שמנסה להיות מאושר נתקל בתופעה דומה. בהתחלה הוא מצליח להשתפר, אך ... בתחושת האושר שלו, שהיא למעשה תנאי מקדים לכך שיגיע לרמה גבוהה יותר של אושר בעתיד. איך להסתכל על קונפליקט וקושי בדרך להתפתחות? אליעד מדגיש שההתפתחות מחייבת את האדם להתמודד עם קונפליקטים. אם אדם לא מוכן לחוות קושי וכאב (פיזי או רגשי), הוא לא יוכל להתפתח. הוא שואל איך אנשים מגיבים לקונפליקט: האם הם שמחים כי הם מבינים שהקושי מקדם אותם, או שהם מתייאשים ורואים בכך כישלון ובזבוז זמן? האם יש מצב שבו לא מרגישים יותר רעב? אליעד ... בכלל רעב או רצון, ולכן האדם לא חש יותר חסרונות. האם גם אנשים שאוהבים את מה שהם עושים חווים קשיים? אליעד מדגים באמצעות שחקן כדורגל. אפילו אדם שאוהב מאוד את מה שהוא עושה חייב לחוות קשיים, כי בלי הקשיים לא תהיה התקדמות והנאה אמיתית. אם השחקן היה מצליח תמיד בלי מאמץ, זה היה משעמם אותו והוא היה מאבד ... לייצר את המוצר הטוב ביותר, כל גילוי של בעיה הוא הזדמנות ללמוד ולהשתפר. הכל תלוי בפרספקטיבה שבה מסתכלים על הקושי. איך להימנע מתחושת ייאוש כשחווים ירידה? אליעד מזהיר שגם כאן יש איזון. מי שכל הזמן אומר לעצמו אני לא מספיק טוב עלול להתייאש. לכן חשוב שהאדם יבחר להסתכל על קושי כהזדמנות ללמידה ולא כמשהו שלילי. סיכום עיקרי המסר: אליעד כהן מסכם את הנקודה המרכזית בכך שאדם חייב לחוות ירידה וקושי כדי להתקדם באמת. הירידה אינה שלילית אלא חלק הכרחי של כל תהליך התפתחות אמיתי. איך להתמודד עם קשיים? מה זה ירידה לצורך עליה? התמודדות עם אתגרים למה יש קושי בדרך להצלחה? האם חייבים להרוס כדי לבנות מחדש? איך להיות מאושר יותר? אליעד: אמר רבי נחמן: יוצאים מדרגה לדרגה ... שאתה מפתח שריר חייב שיכאב לך זאת אומרת, אתה צריך להיות חלש בכדי להיות חזק. זאת אומרת להתמודד עם קושי. כשאתה מתאמץ להרים משקל כבד אתה מרגיש חלש. כדי שזה יהפוך אותך ליותר חזק. זאת אומרת שנגיד שהאדם מתאמן כדי להגיע להשיג. נותנים לו משקל יותר כבד מהקודם הכוונה משקים עליו. והאדם הוא שנורא קשה לו. אך הוא יתגבר על זה הכוונה ימשיך בכל זאת הוא יהיה חזק יותר מאשר קודם. זה דימוי לגבי ... שאתה יודע ומטיל בזה ספק. אתה הופך להיות חכמם משהיית קודם ברגע, שאתה חווה בעיה. מה שיוצא לך מזה הקושי עם התמודדות. והיא מה שמאפשרת לך להתקדם קדימה. ברגע שאתה אומר שאינך מוכן לחוות יותר קשיים כתוצאה מכך, אתה נשאר במקום. ההתקדמות היא קושי וקושי היא תחושה של ידיעה. נגיד בן אדם רוצה להיות מאושר זה אומר, לחשוב טוב, להיות חיובי, להטיל ספק. ופתאום ... הרבה דברים מכעסים אותו כך שנוצר אתגר גדול. עכשיו שימו לב נגיד שהאדם נכנס לכושר והוא מתחיל במתקן הכי קשה לא יהיה לו אחרי זה כוח להשתמש ביותר קל ואז הוא ישאל את עצמו מה קורה לי והוא יחשוב ... הקטנים מעצבנים אותי. פעם היה לי יותר סבלנות. וכך הוא מרגיש שהוא נופל אבל מה האמת? שכיום הוא ברף קושי יותר גדול. הוא לא מבין את זה והוא אומר לעצמו שזה בזבוז זמן. ומי שמבין את זה אומר לעצמו ... בזה אתגר. כל דבר שיש לך ללא הגבלה ובאופן מוקצן אתה מאבד עניין. כל בן אדם צריך שיהיה לו קושי במה שהוא עוסק אחרת זה חסר טעם.
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות ... ומאמינים בטעות שברגע שהעובד אמר הבנתי, הכל ברור והמשימה תתבצע מעצמה. אולם המציאות שונה מאוד, משום שהעובד יכול להיתקל בקשיים רבים בדרך, חלקם צפויים וחלקם לא, אשר יפגעו בביצוע המשימה. לכן, אליעד מציג גישה מעשית לפתרון בעיה זו - במקום לתת משימה לעובד ולסיים את השיחה, המנהל צריך לשאול אותו שאלות ממוקדות מאוד שמטרתן להציף מראש את הקשיים האפשריים שעלולים להופיע במהלך הביצוע. גישה זו מגדילה משמעותית את הסיכוי שהמשימה תבוצע כמו שצריך, ומונעת בעיות והפתעות בהמשך הדרך. מדוע חשוב להציף מראש את הקשיים בביצוע המשימה? הרציונל העומד מאחורי הצפת הקשיים מראש הוא פשוט: אם מראש המנהל והעובד יבררו אילו קשיים צפויים במהלך ביצוע המשימה, ניתן יהיה להיערך מראש לפתרונם. הגישה הזו מביאה למספר יתרונות משמעותיים: וידוא שהעובד הבין את המשימה: כאשר המנהל שואל שאלות כמו איפה לדעתך יכולים להיות קשיים?, העובד חייב לחשוב לעומק על המשימה ועל השלבים השונים בתהליך הביצוע שלה. כך ניתן לוודא שהעובד הבין באמת את ... לסיים את השיחה. זיהוי מוקדם של עובדים שלא מסוגלים לבצע את המשימה: אם העובד לא מצליח אפילו להצביע על קשיים אפשריים או מתקשה להסביר היכן המשימה עלולה להסתבך, כנראה שהוא לא מתאים או לא בשל לביצוע המשימה. המנהל יכול לזהות זאת מראש ולהיערך בהתאם. היערכות מוקדמת לבעיות צפויות: על ידי זיהוי מוקדם של קשיים אפשריים, אפשר להתכונן מראש לפתרונות מתאימים ולמנוע עיכובים במהלך הביצוע. לדוגמה, אם העובד מציין בעיה של חוסר שיתוף פעולה ... נדרש לחזור ולהתעסק שוב ושוב במשימות שלא בוצעו כראוי, ולתקן טעויות רבות שנוצרו בדרך. כיצד לנהל נכון שיחת הצפת קשיים עם העובד? אליעד ממליץ למנהלים לנהל שיחה מפורטת כבר בשלב הראשון של נתינת המשימה. בשיחה זו המנהל חייב לשאול שאלות שיעזרו לעובד לחשוב ולהעלות מראש בעיות אפשריות. לדוגמה: איפה לדעתך יהיו לך קשיים לבצע את המשימה? האם יש דברים במשימה שלא לגמרי ברורים לך? איפה לדעתך התהליך יכול להסתבך או להתעכב? מה ... אם המנהל נותן לעובד משימה לכתוב מסמך או דוח מסוים, עליו לשאול שאלות כגון איפה אתה חושב שיכולים להתעורר קשיים בכתיבת המסמך? או מה אתה חושב שיכול לגרום לך לעיכובים?. כך, אם העובד אומר למשל שהוא חושש שיקח לו ... להשיג את הנתונים. איך מתמודדים עם התנגדויות שיכולות לצוץ במהלך ביצוע המשימה? אליעד מוסיף שלא מספיק רק להציף את הקשיים - חשוב לנהל גם דיון על פתרונות אפשריים לאותם קשיים. למשל, אם העובד חושב שיכולות להיות התנגדויות מצד לקוחות או עמיתים לעבודה, צריך לשאול אותו מראש כיצד הוא מתכנן ... איתן בצורה טובה יותר, ויהיה סיכוי נמוך בהרבה שהן יעכבו או יפגעו בביצוע המשימה. היתרונות המרכזיים של גישת הצפת הקשיים מראש: הגברת סיכויי ההצלחה של המשימה. הקטנת הסיכון לבעיות ולכישלון. וידוא הבנה מלאה של העובד לגבי המשימה. איתור עובדים שאינם מתאימים למשימה בשלב מוקדם. יצירת תוכנית מראש להתמודדות עם קשיים אפשריים. הפחתת עומס מהמנהל בטווח הארוך, משום שפחות משימות חוזרות אליו לטיפול נוסף. בשורה התחתונה, אליעד כהן מציע שיטת ... ולא למישהו שרק מבצע פקודות בצורה עיוורת, מה שמוביל לשיפור משמעותי בתוצאות. ניהול עובדים משימות לעובדים ניהול משימות הצפת קשיים בביצוע משימה קשיים בביצוע משימה איך לתת משימות לעובדים ואיך להגדיל את הסיכוי לביצוען? כדי להגדיל את הסיכוי שהעובד יבצע את המשימה ... בתהליך ולשאול אותו מה יכול להקשות עליו בביצוע המשימה. השאלה המרכזית כאן היא: איפה לדעתך יכולות להיות בעיות או קשיים בביצוע המשימה?. על פי אליעד, גישה זו מאפשרת להימנע מהפתעות ולוודא שהעובד מבין את המשימה לעומק, ובכך מגדילים את הסיכוי שהוא יבצע אותה בצורה טובה. מה הבעיה בניהול משימות ללא הצפת קשיים? הרבה פעמים, המנהל נותן את המשימה, מצפה שהעובד יבצע אותה, ושוכח ממנה. הציפייה היא שהעובד יבצע את המשימה בצורה ... דבר, קיימת סכנה שהעובד לא יבצע את המשימה או לא יבצע אותה בצורה הרצויה. אם לא מציפים מראש את הקשיים, ייתכן שהעובד לא מבין את המשימה או לא רואה את הבעיות האפשריות במהלך הביצוע, דבר שיכול להוביל לאי ביצוע או לביצוע לקוי. איך הצפת הקשיים עוזרת? על מנת להיות בטוחים שהעובד מבין את המשימה ויוכל להתמודד איתה בצורה אפקטיבית, על המנהל לשאול את העובד שאלות שמחדדות את הקשיים האפשריים. לדוגמה: מה יכול להקשות עליך בביצוע המשימה?, איפה זה יכול להסתבך?, האם יש משהו לא ברור לך?. שאלות אלו מסייעות גם להבין אם העובד מבין את המשימה וגם לצפות את ההתנגדויות או הקשיים האפשריים. ברגע שהעובד מציף את הקשיים מראש, אפשר להתמודד איתם בצורה מתוכננת ולמצוא פתרונות מראש. איך לגרום לעובדים לבצע את המשימות? במקום לברוח מהמשימה אחרי ... להיפטר מהמשימה, אלא לוודא שהמשימה תבוצע בצורה הטובה ביותר. לשם כך, על המנהל להיות קשוב ולשאול שאלות מקדימות על הקשיים האפשריים בביצוע המשימה. מהן ההתנגדויות שבדרך, ואיך להתמודד איתן? העובד עשוי להיתקל בהתנגדויות או בעיות ביצוע במהלך המשימה. חשוב לא רק לשאול על הקשיים הצפויים, אלא גם לנהל שיחה על איך ניתן להתמודד עם אותם קונפליקטים או בעיות. כך, המנהל מוודא שלא רק ... אלא גם מבין כיצד להתמודד עם האתגרים שעשויים לעלות במהלך ביצוע המשימה. ניהול עובדים משימות לעובדים ניהול משימות הצפת קשיים בביצוע משימה קשיים בביצוע משימה
קשיים / אתגרים / התמודדות - מה טוב בקשיים ובאתגרים? איך להתמודד עם קשיים?
קשיים / אתגרים / התמודדות - מה טוב בקשיים ובאתגרים? איך להתמודד עם קשיים? קושי יכול להיות גם טוב וגם רע, הכל תלוי באיך מתייחסים אליו. מצד אחד, לא תמיד כיף ונוח להתמודד עם קשיים. ובדכ האדם מעדיף שהדברים יצליחו בקלות ועם כמה שפחות מאמץ. אך מהצד השני, הקשיים שאיתם מתמודד האדם בחייו, מביאים לו גם הרבה תועלת. הקושי מאתגר את האדם ומספק לו עניין בחיים. הקושי עוזר לאדם להכיר את עצמו טוב יותר. הקושי מלמד את האדם טוב יותר על היכולות האישיות שלו ועל הפוטנציאל שלו. הקושי מעודד את האדם לשפר את איכות חייו. הקושי מאפשר לאדם לחוות תחושת סיפוק, כאשר האדם מצליח להתגבר עליו ועוד. קושי עוזר לאדם לגלות את הטוב שבו. נכון, זה לא קל להתמודד עם קשיים. אבל אם האדם מתמודד עם הקושי בצורה נכונה, הרי שהקושי עושה לאדם אך ורק טוב. הקושי והקונפליקטים וכל מה שעובר על האדם, הכל מוביל לכך שהאדם יגלה טוב יותר את הכוחות הפנימיים שבו, עד שבסופו ... חופשי?! והתשובה כמובן ברורה, טוב יותר להיות אדם חופשי... ומה יכול לגרום לאדם השבוי לרצות לחזור לחיים החופשיים? תשובה: הקושי שאיתו הוא מתמודד. כאשר האדם מתרגל לאיזה קושי במקום להתמודד איתו, במקרה כזה החיים מזמנים לאדם עוד קושי אחר, כדי להזכיר לו לגלות את הטוב שבו ואת היכולות שלו. כדי שעל ידי זה האדם ישתמש ביכולות שלו, ... ביכולות שלו, הרי שהחיים שלו טובים יותר. אך כיצד יגלה האדם את היכולות האישיות שלו? תשובה: על ידי זה שקשה לו. כאשר יש אצל האדם פוטנציאל חיובי כלשהו שלא ממומש, במקרה כזה החיים מזמנים לאדם קשיים. כדי שהאדם יתבונן אל תוכו, ויגלה את היכולות האישיות שלו. ושעל ידי זה, החיים של האדם יהפכו להיות טובים יותר. על האדם להבין, כי מטרת הקשיים שיש לו, היא כדי לגרום לו להרגיש טוב יותר. מטרת הקשיים, היא לגרום לאדם לגלות את היכולות האמיתיות שלו ואת הכוחות האמיתיים שיש לו. ואם לא היה קשה לאדם, הרי שהוא לא היה מגלה את היכולות האישיות שלו. וככל שהאדם משתמש יותר ביכולות שלו, כך פחות קשה לו. כך שהקושי מאפשר לאדם לגלות את היכולות שלו ולחיות טוב יותר. וכאשר האדם מבין שמטרת הקושי, היא לגרום לו להבין את עצמו טוב יותר, כדי שהוא יחיה טוב יותר, על ידי זה האדם מקבל באהבה את הקשיים שאיתם הוא מתמודד. מאחר שהוא מבין שהוא עובר סוג של תהליך, שמשפר את איכות חייו. וכאשר האדם נתקל בחייו באיזה קושי, עליו לשמוח מכך שיש מישהו שדואג לו ושרוצה שהוא יחיה טוב יותר. ושבגלל כך, יש לו עכשיו הזדמנות להכיר את עצמו טוב יותר, ולגלות את היכולות הנוספות שיש לו, ושהוא עדיין לא מודע אליהן. ואיך להתמודד עם קושי בצורה יעילה? תשובה: כאשר האדם נתקל באיזה קושי, עליו להתמקד בעיקר בלנסות להבין טוב יותר את היכולות האישיות שלו, שבהן הוא עדיין לא מספיק משתמש. על האדם ... היכולות האישיות שלו, ולנסות להתבונן היטב ולגלות את הדבר שעל ידי שהוא יעשה אותו, הוא יחיה טוב יותר. כי לקושי יש רק מטרה אחת בלבד, והיא לגלות לאדם את היכולות שלו, ולגרום לו לחיות טוב יותר. ומי שיתבונן עוד בעניין הזה יראה גם, כי יש בני אדם שדווקא מחפשים קשיים ואתגרים להתמודד איתם. וזה בגלל שהקושי מאפשר לאדם ללמוד על עצמו ומגלה לאדם את היכולות שלו. ובעיקר, הקושי מאפשר לאדם לחיות טוב יותר, אחרי שהאדם מצליח להתמודד איתו. לסיכום: קושי נועד לאפשר לאדם להתקדם בחיים ולהרגיש טוב יותר, על ידי זה שהוא עוזר לאדם לגלות את הכוחות ואת הטוב שיש בו. והסתכלות נכונה על קשיים, מאפשרת לאדם להתמודד איתם בהצלחה.
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית למה התפתחות אישית חייבת להיות כרוכה בקושי? התפתחות אישית היא תהליך של שינוי שבו האדם עובר ממצב אחד למצב אחר, שנתפס בעיניו כטוב יותר. אליעד כהן מסביר שכדי שתהיה התפתחות, חייב להתקיים שינוי, וכדי ששינוי יתרחש חייב להיות קונפליקט כלשהו. הקונפליקט הזה מתבטא בקושי שחייבים להתמודד איתו. אם לא יהיה קושי, לא תהיה התפתחות. המשמעות של התפתחות היא מעבר ממצב נתון למצב חדש, וכדי להגיע למצב הזה, האדם חייב להרגיש שהמצב החדש עדיף וטוב יותר מהמצב הנוכחי שבו הוא נמצא. מהי משמעות הקושי בתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה מעולם הספורט: אדם שמנסה להרים משקלים כבדים כדי לפתח שריר. אם האדם הזה לא יתאמץ ולא ירגיש קושי בעת האימון, הוא לא יצליח לפתח את השריר. זהו עיקרון ברור ופשוט: אם האדם לא יפעיל על עצמו עומס ולא יגרום לעצמו להתמודד עם קשיים, השרירים שלו לא יתחזקו. מצד שני, הוא מדגיש גם את הסיכון: יכול להיות שהאדם ינסה להרים משקל כבד מדי, ... במצבו. למה עצלנות מונעת התפתחות אישית? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא שעצלנות וחוסר רצון להתמודד עם קשיים הם המכשולים הגדולים ביותר להתפתחות אישית. מי שמתעצל ולא מעוניין להתאמץ ולהתמודד עם קשיים, בעצם נשאר במקום. האדם נתקע, לא משתנה ולא מתקדם למקום טוב יותר. במילים אחרות, האדם נשאר באזור הנוחות שלו, וכאשר אין יציאה מאזור הנוחות, אין שום סיכוי להתפתחות אמיתית. כיצד ניתן למצוא את הקושי שיקדם התפתחות אישית? ההנחיה המעשית של אליעד כהן היא פשוטה: אם אדם רוצה התפתחות, הוא חייב לחפש משהו קשה שיאתגר אותו. האתגר חייב להיות משהו שדורש מאמץ משמעותי. רק כשיש התמודדות עם אתגר, האדם יכול להשתנות ולצמוח. אם אדם יחפש התפתחות אישית בלי אתגרים ובלי קושי, הוא פשוט יגלה שאין דבר כזה. המפתח הוא המוכנות להתמודד עם קשיים ולראות בהם הזדמנות לצמיחה. מה הקשר בין קונפליקט לבין התפתחות? כדי להבהיר את הרעיון, אליעד כהן חוזר על כך ... לא יזוז מהמקום, לא יחפש דרכים לשפר את מצבו ולא ייצור את השינוי הדרוש להתפתחות. האם כל התמודדות עם קושי מובילה להתפתחות? אליעד כהן מציין שלא כל התמודדות עם קושי מובילה בהכרח לתוצאה חיובית או להתפתחות. לפעמים ההתמודדות מסתיימת דווקא בכישלון או בנזק, כמו בדוגמה של פציעת השריר. התמודדות עם קושי יכולה בהחלט להוביל לנסיגה או הידרדרות. ולכן, לא מספיק רק להתמודד עם קושי - חשוב גם להתמודד נכון ובאופן שקול, כדי שהמאמץ יוביל באמת להתפתחות חיובית ולא לתוצאה הפוכה. מה המסקנה המעשית ... כהן מסכם את דבריו בצורה ברורה מאוד: מי שמחפש התפתחות אישית חייב להבין שהדרך היחידה להגיע לכך היא באמצעות קושי. אם אדם לא רוצה קושי, הוא פשוט לא רוצה באמת להתפתח. הקושי הוא לא משהו שלילי, אלא להיפך - הוא ההזדמנות האמיתית לגדול, להשתפר ולהגיע למצב טוב יותר. למה חייב קושי להתפתחות אישית? כיצד להתמודד עם קשיים? למה עצלנות עוצרת התפתחות? איך לצאת מאזור הנוחות? האם כל קונפליקט מוביל להתפתחות? מהי התפתחות אישית אמיתית?
תורת ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? את לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות
תורת ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? את לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות
תורת ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? איך לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות איך אפשר לראות את ההפך של כל דבר? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בתורת ההפכים, ומתמקדת בשאלה ... אפילו אם הוא לא רואה אותה באופן מוחלט, הוא כבר עשה צעד חשוב לקראת הבנת ההפכים. כיצד התמודדות עם קשיים קשורה לראיית ההפך? אליעד כהן מקשר בין הנושא של תורת ההפכים לבין התמודדות עם קשיים. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה להגיע למקום מסוים, אך נתקל במכשול או בגדר שחוסמים אותו. ברגע שהאדם מנסה ... אליעד מתייחס למצב שאדם מרגיש בו שהגיע למבוי סתום. הוא מסביר שלפי רבי נחמן, כל אדם מקבל בדיוק את הקשיים שהוא מסוגל להתמודד איתם. אין לאדם קשיים שהם מעבר ליכולתו. ולכן, במצב שנראה שאין יותר מה לעשות, האדם צריך לנסות אפילו את הדבר הכי קטן שהוא ... לחוות שחרור ואי - היצמדות לשום אמונה או מחשבה, וכך להגיע לאמת מוחלטת. איך למצוא את ההפך? התמודדות עם קשיים בדרך לאמת מה לעשות כשמרגישים תקועים? כיצד לתרגל הטלת ספק? איך להגיע לוודאות מוחלטת? ראיית ההפכים ביום - יום
התמודדות / פחד מהתמודדות עם קשיים - איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים?
התמודדות / פחד מהתמודדות עם קשיים - איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים? כל אדם מתמודד בחייו עם קשיים כאלו ואחרים. והשאלה הנשאלת היא איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים? תשובה: באפשרותו של האדם לא לפחד מהתמודדות עם קשיים, על ידי היצמדות אל האמת. ככל שהאדם רואה את הדברים בצורה יותר אמיתית, כך הדברים מקבלים אצלו את היחס ... בעקבות הפירוש של האירוע, שהוא לא בהכרח נכון. ההקצנה, ההגזמה והפירוש הלא נכון של הדברים, הם אלו שיוצרים את הקושי. מצד אחד, זה בסדר גמור וטוב מאוד שהאדם מתייחס לאירוע ונותן לו פירוש כלשהו. אך מהצד השני צריך תמיד ... בצורה ברורה יותר את מצבו ולוקח את הדברים בפרופורציה הנכונה. כאשר האדם צריך להתמודד עם איזה עניין שנראה לו כקשה, על האדם לזכור כי הבעיה היא לא בכך שהוא צריך להתמודד, אלא בגישה שלו לגבי הדבר שאיתו הוא מתמודד. ...
ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ירידה, התפתחות אישית, הצלחה אישית, התקדמות עצמית, מניעות רוחניות, קשיים רוחניים, מחסום רוחני, קושי רגשי, קשיים רגשיים, נחישות והתמדה, הדרך אל האושר
ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ירידה, התפתחות אישית, הצלחה אישית, התקדמות עצמית, מניעות רוחניות, קשיים רוחניים, מחסום רוחני, קושי רגשי, קשיים רגשיים, נחישות והתמדה, הדרך אל האושר
ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ירידה, התפתחות אישית, הצלחה אישית, התקדמות עצמית, מניעות רוחניות, קשיים רוחניים, מחסום רוחני, קושי רגשי, קשיים רגשיים, נחישות והתמדה, הדרך אל האושר מדוע יש ירידות אחרי כל עלייה בתהליך התפתחות אישית? אליעד כהן מסביר כי ... של התקדמות. הירידה הזאת היא לא תקלה או כישלון, אלא חלק טבעי והכרחי של התהליך. האדם צריך להבין שהמניעות, הקשיים והמחסומים הרוחניים נועדו כדי לקדם אותו הלאה ולא כדי לעצור אותו. אליעד מדגיש שכל התקדמות רוחנית דורשת קודם כל מצב של אי - הבנה או תחושת ירידה כדי להגיע להבנה עמוקה יותר. מה תפקיד הקשיים והמניעות בדרך אל האושר וההצלחה האישית? לפי אליעד כהן, כשאדם מחליט להתקדם מבחינה אישית ורוחנית, מיד מופיעים מכשולים וקושי רגשי שנועדו לבחון את רצינותו ונחישותו. הוא מביא דוגמה של אימוני כושר גופניים: כאשר נכנסים לחדר כושר, אדם מרים ... בדיוק הרגע שבו מתרחשת ההתקדמות האמיתית: כי אם מראש המשקל היה קל מדי, לא הייתה שום התקדמות או התפתחות. הקושי הוא למעשה המדד לכך שהאדם דוחף את הגבולות של עצמו קדימה. איך ניתן להתגבר על תחושת הפחד מפני ירידה ... שהוא כבר יודע. האם הירידה היא סימן לעצירה או דווקא להתקדמות בדרך הרוחנית? אליעד כהן מדגיש כי הירידות, המחסומים והקשיים הרוחניים אינם סימן לכך שהאדם הפסיק להתקדם או נכשל. להיפך, כל ירידה היא סימן להתקדמות, כיוון שהיא מראה לאדם שהוא התמודד עם גבול היכולת שלו והוא כעת מוכן לעבור לשלב הבא. אם בתחילת הדרך הוא התקשה להתמודד עם דברים קטנים וכעת הקשיים הם גדולים יותר, זו ראיה לכך שהאדם מתקדם ולא להפך. כיצד על האדם להתמודד נכון עם הירידות והמחסומים הרוחניים? ... תקלה אלא סימן לכך שהוא עומד לעבור לשלב הבא של הכושר הרוחני שלו. למה חשוב להמשיך ולהתאמץ גם כשמרגישים שקשה מדי? אליעד אומר שחשוב להמשיך ולהתאמץ גם כשמרגישים שקשה מדי, מכיוון שהמאמץ עצמו הוא שמעיד על ההתפתחות האישית וההצלחה העתידית. הוא נותן דוגמה נוספת של חדר כושר: האדם ... זה נראה בלתי אפשרי. נחישות והתמדה הן המפתח להתקדמות רוחנית, ובסופו של דבר, האדם יגלה שהוא מסוגל להתמודד עם קשיים שחשב שלא יוכל לעמוד בהם. מה משמעות האמירה כדי להבין יותר, צריך לא להבין? אליעד מדגיש שכדי להגיע להבנה ... או לכישלון. הנחישות, ההתמדה והיכולת לקבל גם את הרגעים הקשים בהבנה שהם זמניים וחולפים, הן הדרך הנכונה להתמודדות עם הקשיים ולהשגת הצלחה אישית ואושר פנימי. איך להתמודד עם קשיים רוחניים? מה עושים כשמאבדים מוטיבציה? כיצד להתגבר על מחסום רוחני? ירידה לצורך עליה - מה המשמעות? איך לשמור על ...
התמודדות / קשיים - מה טוב בקושי? איך להתמודד עם קשיים?
התמודדות / קשיים - מה טוב בקושי? איך להתמודד עם קשיים? קושי. התמודדות. מדוע על האדם לשמוח כאשר הוא נתקל בקשיים? כאשר האדם נתקל בקושי כלשהו, עליו לשמוח. מדוע? כי הקושי מקדם את האדם אל השלמות. השלמות קיימת וכל אחד יכול להגיע אליה. לא רק שכל אחד יכול להגיע אל ... לשם בסוף, האדם גם מתקדם לשם כל הזמן בכל רגע. מה מקדם את האדם אל השלמות? תשובה: התמודדות עם קשיים. הקשיים שאיתם האדם מתמודד, מאלצים אותו להיות טוב יותר = מתקרב אל השלמות. הקשיים שאיתם מתמודד האדם גורמים לאדם להכיר את עצמו. דרך הקושי האדם מגלה מה הוא באמת רוצה ומדוע. הקושי גורם לאדם להתבונן פנימה אל תוך עצמו. הקושי מבריח את האדם אל הפנימיות של עצמו. הקושי מקרב את האדם אל עצמו. הקושי גורם לאדם להתבונן על מהו העיקר ומהו הטפל. הקושי גורם לאדם להסתכל על המהות של הדברים ולא על המעטפת החיצונית שלהם. הקושי מאלץ את האדם להשתמש בשכל שלו. הקושי מאלץ את האדם לחפש את האמת. הקושי מגלה לאדם את הפוטנציאל האישי שלו. הקושי גורם לאדם להבין למה דברים קורים. הקושי גורם לאדם לבדוק את נכונות הדברים שאותם הוא יודע. הקושי גורם לאדם לשפר את צורת המחשבה של עצמו. לסיכום: הקושי דוחף את האדם אל השלמות. הקושי הוא סופי. לרע יש סוף. אין רע אין סופי (ראה כאן). בסופו של דבר לא משנה מה האדם עובר, בסופו של דבר לרע יש סוף. בסוף הכל מתהפך לטובה בכל מקרה. המציאות במהותה היא טובה באמת. הקשיים דוחפים את האדם להתקרב אל הטוב האין סופי של המציאות = השלמות.
קשה להיות מאושר, קושי להיות מאושר, להתקרב לצדיק האמת, קשיים בעבודת השם, קשיים בדרך אל האושר, הדרך אל האושר, ליקוטי מוהרן ח"א קטו, ליקוטי מוהרן ח"ב מו, ליקוטי מוהרן ח"ב מג
קשה להיות מאושר, קושי להיות מאושר, להתקרב לצדיק האמת, קשיים בעבודת השם, קשיים בדרך אל האושר, הדרך אל האושר, ליקוטי מוהרן ח"א קטו, ליקוטי מוהרן ח"ב מו, ליקוטי מוהרן ח"ב מג
קשה להיות מאושר, קושי להיות מאושר, להתקרב לצדיק האמת, קשיים בעבודת השם, קשיים בדרך אל האושר, הדרך אל האושר, ליקוטי מוהרן חא קטו, ליקוטי מוהרן חב מו, ליקוטי מוהרן חב מג למה כל כך קשה לאדם להיות מאושר באמת? אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית לכך שקשה לאדם להיות מאושר באמת, היא משום שיש מניעות שמפריעות לו להתקדם אל האושר. המניעות האלו אינן מקריות, אלא חלק ... עכשיו זלזלת, עד עכשיו לא רצית, אז למה שפתאום תוכל להיכנס פנימה? ובכך נוצרת לאדם מניעה חזקה ותחושה של קושי. מהן המניעות וכיצד הן משפיעות על הדרך אל האושר? המניעות הן למעשה הקשיים, העיכובים והחסימות שעומדות בפני האדם בדרכו להגיע אל האושר או האמת. אליעד מביא דוגמאות מפורטות ומגוונות כדי להמחיש מהן ... אמיתי. כאשר אדם חכם (בר דעת) נתקל במניעה, הוא אינו נסוג לאחור אלא נכנס לתוכה, מתבונן בה ומבין מדוע קשה לו. דווקא מתוך ההתבוננות הזו, הוא מגלה בתוכה את הבורא ואת האמת. לעומת זאת, אדם טיפש (אינו בר דעת), ... לאמת ולאושר. איך אפשר להתמודד בפועל עם המניעות האלו? אליעד מסביר שההתמודדות עם מניעות מתרחשת דרך ההתבוננות וההבנה של הקושי עצמו. הוא נותן דוגמה מעשית מאוד: אדם שטוען שאין לו זמן כי הוא עובד כל הזמן. אם האדם יתבונן ... לבין המוח. האדם יכול כבר להגיע פיזית עד למקום שבו נמצא הצדיק או האמת, הוא יכול להתגבר על כל הקשיים החיצוניים, אבל ברגע האמת, כשהוא עומד מול האמת, יש לו ספקות ושאלות פנימיות (קושיות) שמונעות ממנו לקבל את הדברים. אליעד מסביר זאת דרך הדוגמה הבאה: אנשים נוסעים עד לאומן, משקיעים זמן, כסף ומאמצים ... אך כשהם כבר מגיעים לבית הכנסת ומקשיבים לדברי הצדיק, עדיין הם לא מסוגלים לקבל את האמת, כי יש בתוכם קושיות פנימיות שמערערות על נכונות הדברים. לכן, המניעה האמיתית והגדולה ביותר אינה חיצונית, אלא פנימית - בתוך האדם עצמו, בין המוח ללב. איך מתמודדים עם המניעה הפנימית והקשה ביותר? ההתמודדות עם המניעה הפנימית דורשת מאמץ מיוחד - מסירות נפש. לפי אליעד, מסירות נפש זו היא הרצון העז והעקשנות הבלתי מתפשרת להגיע לאמת, בלי להירתע משום קושי. האדם צריך לצעוק ולבקש מעומק ליבו שהוא רוצה להגיע לאמת, ואז דווקא הצעקה והרצון החזק הזה מפוררים את המניעה ... לא לפחד משום דבר. האדם שרוצה באמת להיות מאושר חייב להיות מוכן להיכנס פנימה עם כל הלב, בלי פחד מהקשיים, ולגלות שכל המניעות הן רק הזדמנות למצוא בתוכן את האמת. איך להתמודד עם קשיים בדרך אל האושר? מהן מניעות בעבודת השם? מה הכוונה להתקרב לצדיק האמת? למה כל כך קשה להגיע לאושר? כיצד למצוא את האמת בתוך הקושי? האם מניעות הן אשליה? מהי מסירות נפש בעבודת השם?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: קשיים, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קשיים, איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, מאמן אישי לנוער, אימון אישי מומלץ בתחום קשיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5625 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 21:54:15 - wesi1