אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תהליכים ✔מניפולציות על לקוחות, איך לשכנע לקוח לקנות ממך? איתור צרכי הלקוח, איך לגרום ללקוח לחשוב שהמוצר שלך מתאים לו? איך לשכנע לקוח שהמוצר מתאים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מניפולציות על לקוחות, איך לשכנע לקוח לקנות ממך? איתור צרכי הלקוח, איך לגרום ללקוח לחשוב שהמוצר שלך מתאים לו? איך לשכנע לקוח שהמוצר מתאים לו? לשאול את הלקוח שאלות, מניפולציות בתהליך מכירה, איך להגדיל מכירות ללקוחות?
איך לגרום ללקוח לחשוב שהמוצר שלך הוא בדיוק מה שהוא צריך?

בתהליך מכירה, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לגרום ללקוח להאמין שהמוצר או השירות שלך מתאים בדיוק לצרכים ולרצונות שלו. אליעד מסביר שכדי לעשות זאת, השיטה המרכזית היא לשאול את הלקוח שאלות ממוקדות, שיגרמו לו לחשוב שאתה באמת מתעניין בו ובמה שהוא מחפש, עוד לפני שאתה מציג בפניו את המוצר או השירות שלך.

לדוגמה, אם אתה מוכר טלוויזיות, יש שתי דרכים עיקריות בהן אפשר להציע את המוצר ללקוח:

הדרך הראשונה היא להציע לו ישירות, בצורה פשוטה ובלי לברר קודם מה הוא צריך. לדוגמה: "שלום, אתה מתעניין בטלוויזיה? הנה הטלוויזיה, אתה מוזמן לקחת." אבל בצורה כזו הלקוח לא בהכרח ירגיש שהמוצר מתאים לצרכים שלו, כי לא ביררת בדיוק מה הוא מחפש. אולי הטלוויזיה גדולה מדי או קטנה מדי, או שאין לה את התכונות שהוא רוצה. בדרך זו, הסיכוי לשכנע אותו לקנות נמוך יותר.

הדרך השנייה, וזו הדרך שאליעד ממליץ עליה, היא לשאול את הלקוח שאלות ממוקדות ומדויקות שיגרמו לו להאמין שהמוצר שלך הוא בדיוק מה שהוא מחפש. לדוגמה, אפשר לשאול אותו: "שלום אדוני, אתה מתעניין בטלוויזיה? איזו טלוויזיה אתה בדיוק מחפש? איזה גודל? מה השימוש שאתה רוצה לעשות בטלוויזיה? איפה היא תהיה ממוקמת? מה חשוב לך בטלוויזיה? איזה סוג תכנים אתה רוצה לראות בה?". על ידי השאלות האלו, הלקוח מתחיל להאמין שאתה באמת מנסה להבין לעומק את הצרכים שלו, ולכן המוצר שתציע לו אחר כך יתאים לו בצורה מושלמת.

אך אליעד מסביר שזה לא תמיד באמת נכון. כלומר, גם אם תשאל את הלקוח בדיוק רב מה הוא מחפש ומה הוא צריך, זה לא בהכרח אומר שבסופו של דבר המוצר שתציע לו באמת יתאים לצרכיו. יכול להיות מצב שבו, לאחר שאיתרת בדיוק את מה שהלקוח צריך, תציע לו מוצר או שירות שלא בהכרח עונה על הצרכים האמיתיים שלו, אבל עצם השאלות ששאלת אותו יגרמו לו לחשוב שהמוצר שלך אכן מתאים לו.

הסיבה לכך שזה עובד, לפי ההסבר של אליעד, היא שבני אדם נוטים להאמין שאם מישהו מתעניין בהם, שואל אותם לפרטי פרטים על הצרכים שלהם ומראה שהוא באמת מתעניין, הוא בוודאי גם יציע להם פתרון מתאים. אנשים באופן טבעי רוצים להאמין שמי שמתעניין בהם יציע להם פתרון אמיתי ומתאים לבעיות שלהם. אבל האמת היא, לפי אליעד, שהמוכר יכול לנצל זאת לטובתו ולכוון את הלקוח למוצר שהוא עצמו מעוניין למכור, גם אם הוא לא הכי מתאים.

לכן, יש שני צדדים למטבע:
  • כמוכר - כדי לשכנע את הלקוח לקנות, עליך לשאול אותו שאלות רבות ולהראות עניין אמיתי בצרכים שלו, כדי ליצור אצלו את האמונה שאתה נותן לו בדיוק את מה שהוא צריך.
  • כלקוח, אם מישהו מתעניין בך בצורה מפורטת, חשוב לזכור שזה עדיין לא אומר שהוא אכן יציע לך את המוצר שהכי מתאים לך. חשוב להישאר ביקורתי ולא לקבל את ההצעה באופן אוטומטי.
איך לשאול את הלקוח שאלות נכונות כדי לזהות את הצרכים שלו?

אליעד מפרט שאיתור הצרכים של הלקוח נעשה באמצעות שאילת שאלות ממוקדות על דברים כמו:
  • מה בדיוק אתה צריך?
  • מה אתה מחפש שיהיה במוצר?
  • מה הכי חשוב לך במוצר או בשירות?
  • מה מפריע לך או מה חסר לך במה שיש לך עכשיו?
  • מה הכי היית רוצה לקבל מהמוצר שאתה קונה?
  • איזה בעיות אתה מנסה לפתור באמצעות הקנייה?
ככל שאתה שואל יותר שאלות, כך הלקוח ירגיש שאתה מבין בדיוק את הצרכים שלו ויתחיל להאמין יותר שההצעה שלך היא הכי טובה עבורו.

איך לקוחות משתכנעים בגלל השאלות שהם נשאלו?

לפי אליעד, כאשר הלקוח עונה על שאלות, הוא בעצם מתחיל להשתכנע שהמוכר מבין אותו, ושמה שהמוכר עומד להציע לו יהיה מתאים בדיוק למה שהוא צריך. הלקוח משתכנע כי הוא כבר יצר במוחו קשר בין השאלות שנשאל לבין המוצר שיקבל. זו טכניקה יעילה במיוחד, כי היא מנצלת את האמונה הטבעית של האדם שמי שמתעניין בו באמת רוצה בטובתו. אבל חשוב להדגיש שהמציאות יכולה להיות שונה, ולכן כדאי להיות מודע לכך.

למה חשוב לשים לב כלקוח ששואלים אותו שאלות על הצרכים שלו?

אליעד מדגיש שגם כאשר מוכר מתעניין בצורה מאוד מעמיקה בלקוח, זה לא מבטיח שההצעה שלו אכן מתאימה באמת. לפעמים המוכר ישאל הרבה שאלות רק כדי ליצור רושם שהמוצר מתאים לך, וייתכן שבפועל המוצר לא יתאים. לכן, הלקוח חייב לזכור תמיד שמטרת השאלות יכולה להיות גם מניפולציה, ולהיות זהיר ולבחון את ההתאמה האמיתית של המוצר בעצמו.
תהליך מכירה - איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה נותן לו את מה שהוא רוצה?

בתהליך מכירה, איך אפשר לגרום ללקוח להרגיש שאתה מספק לו בדיוק את מה שהוא מחפש ואת מה שהוא צריך? אחת השיטות היעילות לכך היא לוודא שלפני שאתה מציג לו את המוצר או השירות, אתה שואל אותו בצורה מדויקת מה הוא באמת מחפש.

לדוגמה, אם אתה מוכר טלוויזיה, אתה יכול פשוט לומר לו: "שלום, הנה הטלוויזיה, תיקח." אבל אם לא שאלת אותו מה הוא מחפש או איזה צרכים יש לו, ייתכן שההצעה שלך כלל לא תתאים לו. במקום זאת, גישה נכונה יותר תהיה לשאול אותו שאלות מכוונות:

"שלום אדוני, אתה מתעניין בטלוויזיה? איזה סוג טלוויזיה אתה מחפש? לאיזה שימוש היא מיועדת? מה חשוב לך במיוחד?"

ברגע שאתה שואל את הלקוח שאלות כאלו, הוא מתחיל להאמין שאתה מתעניין בצרכים שלו כדי לספק לו בדיוק את מה שמתאים לו. אך בפועל, זה לא בהכרח נכון - ייתכן שאתה שואל אותו רק כדי לכוון אותו למוצר שאתה רוצה למכור, ולא בהכרח למה שהכי מתאים לו.

מדוע זה עובד?

כאשר לקוח משיב על השאלות שלך, הוא עשוי להרגיש ביטחון בכך שאתה מבין אותו ושאתה באמת רוצה לעזור לו. כך, גדל הסיכוי שהוא יסמוך עליך ויחשוב שהמוצר שלך הוא בדיוק מה שהוא צריך.

מה יש לקחת בחשבון?

מצד שני, אם מישהו שואל אותך הרבה שאלות על הצרכים שלך ונכנס לפרטים הקטנים, זה לא בהכרח אומר שההצעה שלו באמת מתאימה לך. ייתכן שמדובר בטכניקת מכירה שנועדה לגרום לך להרגיש שהמוצר מתאים לך, גם אם זה לא המצב בפועל.

לסיכום

אם אתה מוכר מוצר או שירות, חשוב לשאול את הלקוח מה הוא מחפש כדי ליצור תחושת התאמה. אך כלקוח, כדאי לזכור שהשאלות האלו לא תמיד מעידות על כך שההצעה שמגיעה אחריהן היא באמת המתאימה ביותר.

לקריאה נוספת על שכנוע לקוחות, מניפולציות בתהליך המכירה ואסטרטגיות מכירה מתקדמות, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il.

בהצלחה!
לשאול את הלקוח מה הוא רוצה, לשאול את הלקוח מה הוא צריך, לגרום ללקוח להאמין לך, יצירת אמון עם לקוח, שיטות מכירה ושכנוע
בעיות לקוח ששואל להרגיש ביטחון לגרום קריאה מכירות ללקוחות הדברים החשובים ביותר איך לגרום ללקוח להאמין בך אסטרטגיה סיבות טלוויזיה איך לגרום איך לגרום ללקוח איך לגרום ללקוח לחשוב איך לגרום ללקוח לחשוב שהמוצר איך לגרום ללקוח לחשוב שהמוצר שלך מתאים לו איך לגרום ללקוח לקנות איך לגרום ללקוח לקנות ממך איך להגדיל איך להגדיל מכירות איך להגדיל מכירות ללקוחות איך לשכנע איך לשכנע את הלקוח איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוח לקנות איך לשכנע לקוח לקנות ממך איך לשכנע לקוח שהמוצר מתאים לו איך לשכנע לקוחות איתור הצרכים של הלקוח איתור צרכי הלקוח איתור צרכי לקוח איתור צרכים איתור צרכים עם לקוח איתור צרכים של הלקוח איתור צרכים של לקוח אפיון צרכים בירור צרכים הגדלת מכירות הגדלת מכירות ללקוחות הלקוח הלקוח שלך המוצר שלך זיהוי צרכים לאתר את הצרכים של הלקוח לאתר את צרכי הלקוח לגרום לגרום ללקוח לגרום ללקוח לחשוב שהמוצר שלך מתאים לו לגרום ללקוח לקנות לגרום ללקוח לקנות ממך לגרום ללקוחות להגדיל להגדיל מכירות להגדיל מכירות ללקוחות לחשוב למה לשאול את הלקוח שאלות לקוח לקוחות לקנות לקנות ממך לשאול לשאול את הלקוח שאלות לשאול שאלות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח לקנות לשכנע לקוח לקנות ממך לשכנע לקוח שהמוצר מתאים לו לשכנע לקוחות מוצר מוצר מתאים מכירה מכירות מכירות ללקוח מכירות ללקוחות מניפולציה מניפולציות מניפולציות בתהליך מכירה מניפולציות על לקוחות צורך של לקוח צרכי הלקוח צרכי לקוח צרכים של לקוח שאלה שאלות שכנוע תהליך תהליך מכירה תהליך מכירות תהליכי מכירה תהליכים
2 סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר?
2 סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר?
... סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר? מה עדיף, לעשות קצת הרבה פעמים או פעם ... השאלה תלויה מאוד באופי התהליך ובמטרה שרוצים להשיג, כי לפעמים הגישה הראשונה יעילה יותר, ולפעמים דווקא השנייה היא ... את הצמיחה. למה אי אפשר להאיץ תהליכים שדורשים זמן מינימלי? מצד שני, ישנם תהליכים שבהם אי אפשר לזרז את התהליך על ידי הגברת העוצמה בזמן קצר יותר. לדוגמה, אם צריך לאפות עוגה במשך 10 דקות בטמפרטורה ... שהתוצאה תהיה זהה. במקרה כזה, התהליך דורש זמן מסוים בטמפרטורה מסוימת ולא יכול להידחס לזמן קצר יותר בעוצמה גבוהה יותר. מה ... כמו אימוני כושר, בישול או תהליכים שדורשים הבשלה והתפתחות, צריך דווקא את הגישה של העצימות המתמשכת לאורך זמן. בסופו של ... עלינו לדעת לזהות איזה סוג של תהליך עומד מולנו ולהחליט בהתאם אם הגישה הנכונה היא הרבה בבת אחת או קצת לאורך זמן. אין כאן ... היא ביכולת לזהות את סוג התהליך ואת הדרישות שלו. איך להאיץ תהליכים? מה עדיף איכות או כמות? למה המים לא רותחים? איך להשיג מטרות יותר מהר? האם התמדה ...
תהליכים, תהליך הקמת עסק, כל ההתחלות קשות, תהליכים שלוקחים זמן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, מוטיבציה להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן, חוסר וודאות בתהליכים, תהליכים בדרך להצלחה, זבנג וגמרנו, קושי עם תהליכים, התמודדות עם תהליכים
תהליכים, תהליך הקמת עסק, כל ההתחלות קשות, תהליכים שלוקחים זמן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, מוטיבציה להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן, חוסר וודאות בתהליכים, תהליכים בדרך להצלחה, זבנג וגמרנו, קושי עם תהליכים, התמודדות עם תהליכים
תהליכים, תהליך הקמת עסק, כל ההתחלות קשות, תהליכים שלוקחים זמן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, מוטיבציה להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן, חוסר וודאות בתהליכים, תהליכים בדרך להצלחה, זבנג וגמרנו, קושי עם תהליכים, התמודדות עם תהליכים למה כל כך קשה להקים עסק חדש? הקושי המרכזי בהקמת עסק, לפי אליעד כהן, נובע מכך שמדובר בתהליך. המורכבות והקושי טמונים דווקא בעובדה שלא מדובר במשהו קצר וברור, אלא בתהליך מתמשך, שיש בו הרבה חוסר וודאות. אליעד מסביר שאנשים היו מעדיפים לקבל הבטחה ברורה ומדויקת לזמן מוגדר מראש. למשל, הם היו רוצים לשמוע שאם הם יעשו פעולה מסוימת, העסק יפעל בוודאות תוך שבוע. בפועל, המציאות אינה כזו. התהליך להקמת עסק הוא מורכב, לא מוגדר במדויק, ובעל משתנים רבים שיכולים להשתנות תוך כדי תנועה. אתה יודע מהיכן ... ויודע מה היעד אליו אתה שואף, אך אינך יודע בוודאות אם תצליח להגיע לשם. אינך יכול להיות בטוח כמה זמן ייקח לך להשלים את התהליך או אפילו מה בדיוק יידרש ממך כדי להצליח. חוסר הוודאות הזה יוצר אצל אנשים לחץ, מתח ובלבול. אליעד כהן ... הזה, הם חושבים לעיתים שמשהו לא בסדר אצלם או שהבעיה היא אישית. אולם למעשה, מדובר במצב נורמלי לחלוטין, שהוא חלק אינטגרלי מהתהליך להצלחה. חשוב להבין שזהו המחיר שעליך לשלם כדי להגיע למטרות משמעותיות וגדולות. מה המחיר שצריך לשלם עבור ... להקים עסק גדול ומצליח יותר, המאמץ והמחיר שתצטרך להשקיע יגדלו בהתאם. הוא נותן דוגמאות נוספות - למשל, זוגיות טובה היא גם תהליך, ויש לה מחיר. גם התמודדות עם פחדים והתגברות עליהם הן תהליך שיש בו מחיר של זמן, מאמץ והתמדה. הוא מוסיף דוגמה ברורה נוספת: גם פעולות בסיסיות, כמו ללמוד ללכת או לדבר, הן תהליכים ולא משהו שנעשה ברגע אחד. התינוק מנסה שוב ושוב, נופל וקם פעמים רבות לפני שהוא מצליח ללכת בצורה יציבה. ... מובהקת לכך שכל הישג משמעותי בחיים דורש זמן והתמדה, וגם נכונות להתמודד עם אי הצלחה זמנית. כיצד להתמודד עם חוסר ודאות בתהליכים? כדי להתמודד טוב יותר עם חוסר הוודאות שבתהליכים, אליעד כהן ממליץ להבין מלכתחילה שמדובר במצב נורמלי לגמרי. עצם ההבנה שמדובר בתהליך ארוך ושאי אפשר לשלוט בכל פרט ופרט בו מראש יכולה להקל על הלחץ והמתח. זה לא שמשהו פגום בך, אלא פשוט מדובר ... ונורמלי לחלוטין, שדרכו חייבים לעבור אם רוצים להשיג יעדים משמעותיים. עוד מדגיש אליעד, שחשוב מאוד להיות מודעים לכך שהקושי בתהליכים הוא חלק מהדרך להצלחה, ולא סימן לכך שמשהו לא בסדר. ככל שתקבל את העובדה שזה המחיר להגשמת המטרה, כך יהיה ... בדרך. אנשים שיבינו את העיקרון הזה, לפי אליעד, יהיו מוכנים יותר להתמודד עם אתגרים בדרך להשגת המטרות שלהם. איך להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן רב? אליעד כהן מסביר שאחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים מתקשים להתמיד לאורך זמן, היא הציפייה ... לאורך זמן גם כשלא רואים תוצאות מידיות. הוא מציע להיות מוכנים להשקיע מאמץ מתמשך ולדעת מראש שזו המציאות הטבעית של כל תהליך משמעותי. גם אם אינך רואה תוצאות מידיות, עצם ההבנה שמדובר בתהליך שמצריך סבלנות תעזור לך להתמיד בו ולהצליח בסופו של דבר. הוא מדגיש שההתמדה דורשת את ההבנה שמדובר בתהליך ממושך שכולל שלבים של חוסר ודאות, של התמודדות עם קשיים, ושל השקעת מאמץ מתמשך, ולא אירוע חד - פעמי או הצלחה מיידית. למה קשה להקים עסק? איך להתמודד עם תהליכים ארוכים? מוטיבציה להתמדה לאורך זמן איך להתמודד עם חוסר וודאות? מה המחיר של הצלחה? איך להצליח להקים ... כל ההתחלות קשות? למה קשה להקים עסק? התמודדות עם קשיים בהקמת עסק, התמודדות עם קושי במציאת זוגיות, התמודדות עם קושי לעבור תהליכים
ניתוח תהליכים בזמן אמת, 3 רמות בניתוח תהליכים, איך לפתח את החשיבה? 3 שלבים בפיתוח החשיבה, איך לנתח תהליכים? איך לחשוב בהיגיון? איך לחשוב מהר? איך לחשוב ביעילות? איך לפתח כישורי חשיבה? חכם בדיעבד, שיפור יכולות חשיבה
ניתוח תהליכים בזמן אמת, 3 רמות בניתוח תהליכים, איך לפתח את החשיבה? 3 שלבים בפיתוח החשיבה, איך לנתח תהליכים? איך לחשוב בהיגיון? איך לחשוב מהר? איך לחשוב ביעילות? איך לפתח כישורי חשיבה? חכם בדיעבד, שיפור יכולות חשיבה
... תהליכים בזמן אמת, 3 רמות בניתוח תהליכים, איך לפתח את החשיבה? 3 שלבים בפיתוח החשיבה, איך לנתח תהליכים? איך לחשוב בהיגיון? איך לחשוב מהר? איך לחשוב ביעילות? איך לפתח כישורי חשיבה? חכם בדיעבד, שיפור יכולות חשיבה איך אפשר לנתח תהליכים בזמן אמת? המטרה של אליעד כהן היא להסביר איך בן אדם יכול להגיע למצב שבו הוא מנתח פעולות בזמן אמת. האידיאל שאליו ... האפשרויות השונות, ולהסיק מסקנות בו זמנית, דבר הדורש משאבים מנטליים רבים במיוחד. מהן שלוש הרמות של ניתוח תהליכים וכיצד הן מתבצעות? אליעד כהן מציג שלוש רמות שונות של ניתוח תהליכים: ניתוח בדיעבד (ניתוח העבר) - הרמה הראשונה, הקלה ביותר, היא לנתח אירועים אחרי שהם כבר התרחשו. בשלב זה, האירוע ... רגע, ולבצע החלטות טובות בזמן אמת. כלומר, הניתוח מראש מהווה תרגול חשוב שמאפשר את היכולת הגבוהה של ניתוח תהליכים בזמן אמת. מהי הדרך המעשית לשיפור יכולות החשיבה לפי אליעד כהן? כדי לפתח ולשפר את כישורי החשיבה, אליעד מציע דרך ... אם אדם יתרגל מספיק את שלושת השלבים הללו, אליעד מדגיש שהיכולת לנתח בזמן אמת תתפתח באופן אוטומטי, שכן התהליך עצמו מפתח את המוח ואת החשיבה. איך לנתח מצבים בזמן אמת? כיצד לחשוב במהירות וביעילות? מהן שלוש רמות ניתוח התהליכים? איך לשפר חשיבה הגיונית? איך לפתח את כישורי הניתוח והחשיבה? מהי הדרך לניתוח נכון של אירועים? ניתוח בזמן הווה, ... עתיד, ניתוח בזמן עבר, ניתוח של מה שקרה, ניתוח של מה שקורה, ניתוח של מה שיקרה, ניתוח בזמן אמת, איך לנתח תהליכים בזמן אמת? ...
אוטומציה ארגונית, אוטומציה של תהליכים, מחשוב תהליכים בארגון, תיעוד הידע הארגוני, תהליכי אוטומציה, טכנולוגיה בארגון, מחשוב ארגוני, חשיבות האוטומציה בארגון, אוטומציה של הארגון, אוטומציה עסקית, אוטומציה לעסקים, תיעוד הידע בארגון
אוטומציה ארגונית, אוטומציה של תהליכים, מחשוב תהליכים בארגון, תיעוד הידע הארגוני, תהליכי אוטומציה, טכנולוגיה בארגון, מחשוב ארגוני, חשיבות האוטומציה בארגון, אוטומציה של הארגון, אוטומציה עסקית, אוטומציה לעסקים, תיעוד הידע בארגון
... ארגונית, אוטומציה של תהליכים, מחשוב תהליכים בארגון, תיעוד הידע הארגוני, תהליכי אוטומציה, טכנולוגיה בארגון, מחשוב ארגוני, חשיבות האוטומציה בארגון, אוטומציה של הארגון, אוטומציה עסקית, אוטומציה לעסקים, תיעוד הידע בארגון מהי אוטומציה ארגונית ומהם היתרונות שלה? אוטומציה ארגונית היא תהליך שבו משימות החוזרות על עצמן בתוך הארגון מתבצעות באופן אוטומטי על ידי מערכות ממוחשבות, במקום על ידי העובדים עצמם. כאשר משימה חוזרת ונשנית מבוצעת ידנית, העובד עלול לבצע טעויות, ... לחלוטין. התועלת המיידית של אוטומציה היא הגברת היעילות הארגונית, חיסכון בזמן, והקטנת הסיכון לטעויות אנוש. למה חשוב לתעד את הלוגיקה של התהליכים הארגוניים? אחת התרומות החשובות והמרכזיות של האוטומציה היא האפשרות לתעד את הלוגיקה והחשיבה הניהולית בתוך מערכת ממוחשבת. בכל ארגון קיים ידע רב, אך לעיתים קרובות הידע הזה תלוי ... הזו לאוטומטית. אם העובד נעדר או עוזב, המערכת ממשיכה לשלוח את האימיילים בצורה סדירה ועקבית, ללא תלות בעובד ספציפי. איך מבצעים אוטומציה של תהליכים בארגון? כדי לבצע תהליך אוטומציה מוצלח, חשוב לבצע מספר שלבים מסודרים: ניתוח תהליכים: בשלב זה מזהים אילו משימות בארגון חוזרות על עצמן בתדירות גבוהה ויכולות לעבור אוטומציה. לדוגמה, שליחת אימיילים ללקוחות, הפקת דוחות, ביצוע חישובים וכדומה. תיעוד הלוגיקה: חשוב ... עובדים ומנהלים לגבי השלבים שהם מבצעים בכל פעולה ופעולה. לדוגמה, מה בדיוק קורה לאחר שלקוח ממלא טופס, איזה מידע נשלח ובאילו תנאים. הגדרת תהליכים: לאחר שיש בידינו את הלוגיקה המפורטת, מגדירים חוקים ותנאים ברורים שעל פיהם המערכת הממוחשבת תפעל. לדוגמה, ברגע שטופס נשלח, המערכת שולחת אימייל אוטומטי עם תוכן מוגדר מראש ללקוח ... את המשימות בדיוק כפי שתועד. מבצעים בדיקות מקיפות, בוחנים מקרי קצה, ובמידת הצורך מבצעים התאמות כדי להבטיח את תקינות הפעולה. דוגמה מעשית לתהליך אוטומציה בארגון: ניקח כדוגמה פשוטה: עובד בארגון צריך בכל יום לעבור על טפסים שמולאו על ידי לקוחות ולשלוח להם מייל עם אישור קבלה. הפעולה הזאת חוזרת על עצמה עשרות פעמים ביום, היא פשוטה אך צורכת זמן ויכולה לגרום לטעויות אם העובד שוכח לשלוח את האישור. בתהליך אוטומציה נכון, מגדירים למערכת באופן ברור את התנאים: בכל פעם שטופס מתקבל ונמצא תקין, ישלח אימייל אישור אוטומטי ללקוח. כך הארגון מבטיח יעילות, חוסך זמן, ומצמצם טעויות. האם אוטומציה יכולה להחליף לחלוטין את ההנהלה בארגון? חשוב להבין כי למרות שאוטומציה מתעדת חלק ניכר מהלוגיקה הארגונית ומאפשרת הפעלה יעילה של תהליכים רבים, היא אינה מחליפה לחלוטין את ההנהלה או את תהליכי קבלת ההחלטות. מנהלים עדיין נדרשים לקבל החלטות אסטרטגיות, להגיב למצבים חדשים, ולהפעיל שיקול דעת בתחומים מורכבים. האוטומציה מתאימה לתהליכים שגרתיים וחוזרים, אך אינה מתאימה לתהליכים הדורשים חשיבה יצירתית, דינמית, ויכולת התאמה מהירה לשינויים לא צפויים. למה כדאי לכל ארגון להשקיע באוטומציה? ארגונים ששואפים להצליח, להתייעל ולצמוח חייבים להשקיע באוטומציה של תהליכים עסקיים וארגוניים. מעבר לחיסכון בזמן ובמשאבים, האוטומציה מסייעת לשימור הידע הארגוני, מניעת אובדן ידע, ומאפשרת רציפות עסקית גם כאשר עובדים מתחלפים או נעדרים. כך נשמרת הפרודוקטיביות, האיכות והיעילות לאורך זמן. ניהול עובדים ניהול ארגונים אוטומציה עסקית מחשוב תהליכים תיעוד ידע ארגוני היתרונות של אוטומציה בארגון אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בתהליך האוטומציה הוא הפיכת משימות ארגוניות לאוטומטיות באמצעות מחשב. כלומר, במקום שהעובדים יבצעו את אותן פעולות שוב ושוב, ניתן להגדיר את הלוגיקה של המשימות הללו כך שהן יבוצעו אוטומטית ... מערכת ממוחשבת, הידע הארגוני אינו תלוי עוד בעובד ספציפי. אם עובד מסוים עוזב, נעדר או אינו זמין - הארגון לא מאבד את הידע שהיה ברשותו, שכן התהליכים כבר מוטמעים במערכת האוטומטית. איך מבצעים אוטומציה? אוטומציה היא תהליך שבו מזהים משימות שחוזרות על עצמן בתוך הארגון ומעבירים את הביצוע שלהן למערכת ממוחשבת. כדי לעשות זאת, יש לבצע את השלבים הבאים: ניתוח תהליכים - מזהים אילו משימות חוזרות על עצמן ואילו תהליכים ניתן להפוך לאוטומטיים. תיעוד הלוגיקה - מבינים את השלבים המדויקים שהעובד מבצע בכל פעם שהוא מבצע את המשימה. הגדרת תהליכים - מגדירים חוקים ברורים שמכתיבים כיצד על המערכת לפעול. כתיבת קוד - מפתחים תוכנה שמבצעת את התהליכים הללו בצורה אוטומטית. בדיקות והתאמות - מבצעים ניסויים כדי לוודא שהאוטומציה פועלת כראוי. דוגמה לאוטומציה נניח שיש בארגון עובד שכל יום צריך לשלוח אימייל ללקוח לאחר שהוא ממלא טופס מסוים. במקום שהוא יעשה זאת ידנית בכל פעם, ניתן ליצור מערכת שתזהה מתי טופס מולא ותשלח את האימייל אוטומטית. זהו תהליך אוטומציה פשוט שחוסך זמן ומונע טעויות אנוש. האוטומציה כמנוע לניהול ידע כפי שצוין, האוטומציה היא לא רק דרך להפוך תהליכים ליעילים יותר, אלא היא גם כלי עוצמתי לתיעוד החשיבה הניהולית של הארגון. כאשר מתעדים תהליכים וממירים אותם לקוד, ניתן לשמור על הידע הניהולי גם כאשר כוח האדם מתחלף. חשוב להבין שהאוטומציה אינה מחליפה לחלוטין את ההנהלה או את קבלת ההחלטות בארגון, אך היא מאפשרת להפוך חלקים גדולים מהחשיבה הניהולית לתהליכים ברורים, מתועדים וממוחשבים. למה חשוב להשקיע באוטומציה? ארגון שמעוניין להצליח ולצמוח צריך לשאוף להפוך כמה שיותר תהליכים לאוטומטיים. זה לא רק חוסך משאבים, אלא גם מבטיח שהידע יישאר בתוך החברה ולא יהיה תלוי באנשים מסוימים. ניהול עובדים ניהול ארגונים אוטומציה מחשוב תהליכים שיפור
תהליכים בארגון, תהליכים בעסק, איך לאפיין תהליך בארגון? איך לדעת מה התהליך הנכון לארגון? איך לנתח תהליך בעסק? אפיון תהליך ארגוני, אפיון תהליכים בעסק, איך להגדיר תהליך בצורה נכונה? איך לנתח תהליך ארגוני? איך לחשוב בלי אילוצים? איך לאפיין תהליך ארגוני? איך לנתח תהליך עסקי? איך להתמודד עם חוסר תקשורת בין העובדים? אילוצים באפיון תהליך עסקי, אילוצים באפיון תהליך ארגוני, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, יעוץ עסקי, יעוץ למנכלים, יעוץ אסטרטגי לארגונים
תהליכים בארגון, תהליכים בעסק, איך לאפיין תהליך בארגון? איך לדעת מה התהליך הנכון לארגון? איך לנתח תהליך בעסק? אפיון תהליך ארגוני, אפיון תהליכים בעסק, איך להגדיר תהליך בצורה נכונה? איך לנתח תהליך ארגוני? איך לחשוב בלי אילוצים? איך לאפיין תהליך ארגוני? איך לנתח תהליך עסקי? איך להתמודד עם חוסר תקשורת בין העובדים? אילוצים באפיון תהליך עסקי, אילוצים באפיון תהליך ארגוני, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, יעוץ עסקי, יעוץ למנכלים, יעוץ אסטרטגי לארגונים והפעם נשיב לשאלה, איך לדעת מה הדרך הכי נכונה לנהל תהליך מסוים בתוך הארגון? דהיינו, שלפעמים מנסים לבנות תהליך בתוך הארגון, לדוגמה מנסים לבנות תהליך ארגוני, שיחבר בין מחלקת הייצור לבין מחלקת השיווק לבין מחלקת הגבייה לבין מחלקת שירות הלקוחות. ומנסים לאפיין את התהליך ולהבין איך הכי נכון לנהל את התהליך. האם כדאי לנהל אותו בצורה אחת או בצורה אחרת. והשאלה היא, כאשר ניגשים לאפיין ולהגדיר תהליך ארגוני, איך הכי נכון לפעול כדי להגדיל את הסיכוי שנגיע לאפיון הנכון ביותר לארגון? ואיך להתמודד עם מצבת כוח אדם בעייתית, שבסופו של דבר אחראית להוציא מכוח אל הפועל את תוכנית ... והיא, שכמובן הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר אנחנו מנסים לבנות תהליך בארגון, עלינו לשאול את עצמנו, מה היינו רוצים שיקרה בסוף התהליך, מה לדעתנו יחשב כתהליך המוצלח ביותר, מה התוצאה האופטימאלית שהיינו רוצים להשיג בארגון. במילים אחרות, שלב ראשון הגדרת תוצאה אופטימאלית, שאינה קשורה לאילוצים כלשהם. במילים אחרות, קודם כל תגדיר את התוצאה הרצויה מהתהליך שאתה מנסה לאפיין, בלי קשר לאילוצים כלשהם. ואחרי שברורה לנו התוצאה הרצויה, עכשיו בעצם אנחנו צריכים לגשת לחלק של אפיון הדרך להשיג את התוצאה הרצויה. כי יש את החלק שבו אנחנו ... דהיינו, שבפועל מה שקורה זה, שהרבה פעמים שמנסים לאפיין ולהגדיר תהליך בארגון, אז אוטומטית יש את האילוצים של מצבת כוח האדם שבארגון. דהיינו, יש את האילוצים של בני האדם שבארגון שבסופו של דבר, יצטרכו ליישם את התהליך שאנחנו מנסים לבנות בארגון. כי התוצאה של התהליך ברורה. והדרך יש לגביה ספקות. אבל יש גם את האילוצים של כוח האדם שבארגון, שבסופו של דבר יצטרך ליישם את התהליך. והעצה שלי אומרת, כאשר מנסים להבין ולאפיין את התהליך הארגוני בצורה הטובה ביותר, אז צריכים לחשוב שלצורך העניין אין שום בעיית תקשורת בין העובדים בארגון, וכן צריכים לנסות לאפיין את התהליך, כאילו רק בן אדם אחד בלבד עובד בארגון. דהיינו, נניח שאתה מנסה להגדיר תהליך שיחבר בין מחלקת השירות לבין מחלקת המכירות. עליך לשאול את עצמך, נניח שבארגון כולו היה רק בן אדם אחד שהוא אתה. דהיינו, נניח שאתה העובד היחיד בארגון. ונניח שאתה אחראי גם על ...
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
... וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות איך לתכנן דברים בצורה נכונה ... לקוחות לעסק בעזרת תכנון מהסוף להתחלה? אליעד נותן דוגמה נוספת בתחום העסקי. נניח שיש לך חנות ירקות ואתה רוצה למשוך לקוחות. התהליך מתחיל בהדמיית התוצאה הסופית: בסוף, החנות מלאה בלקוחות. מה קרה לפני כן? הלקוחות הגיעו לחנות. מה קרה לפני כן? הם רצו להגיע לחנות. מה קרה לפני כן? הם חשבו שכדאי להם להגיע. מה קרה ... שאתה צריך להגיע למקום מסוים בירושלים, תוכל לתכנן מסלול מדויק ולחסוך זמן ופקקים. לסיכום, מה צריך לזכור לגבי תכנון נכון של תהליכים ומשימות מורכבות? לחשוב מהסוף להתחלה. לשאול תמיד: מה בטוח נכון?. לפרק משימות מורכבות לשלבים קטנים וברורים. לזהות אילוצים וצווארי בקבוק בתהליך. לדייק ולהגדיר היטב את המטרה הסופית. אליעד מציע שככל שאדם מפתח את יכולות החשיבה שלו, הוא יוכל לתכנן במהירות וביעילות רבה יותר. איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? איך לתכנן לפי אילוצים? איך למצוא את צוואר הבקבוק? מה זה תכנון מהסוף להתחלה? איך להחליט בקלות? איך לנהל פרויקטים? איך לעשות סדר בבלאגן? איך לתכנן דברים? תכנון מהסוף ... ערב. אם תיגש למשימה ללא תכנון, תנסה לשכנע אותו בדרכים שונות ואולי תיכשל. לעומת זאת, אם תתחיל מהסוף להתחלה, תוכל לבנות תהליך מתודולוגי: בסוף התהליך: הילד יושב ליד השולחן ואוכל. לפני כן: הילד רוצה לשבת ליד השולחן. לפני כן: הילד חושב שאם הוא יישב ליד השולחן, יהיה לו טוב. לפני כן: הילד קיבל הבטחה לתגמול ... בהיגיון ולבצע את השלבים מההתחלה לסוף. תכנון עסקי - איך להביא יותר לקוחות אם יש לך חנות ירקות ואתה רוצה למלא אותה בלקוחות, תהליך החשיבה מהסוף להתחלה נראה כך: בסוף: החנות מלאה בלקוחות. לפני כן: לקוחות הגיעו לחנות. לפני כן: הלקוחות רצו להגיע לחנות. לפני כן: הם חשבו שכדאי להם להגיע. לפני כן: הם ידעו על קיום ... כן: החנות קיבלה חשיפה, פרסום ושיווק. מכאן המסקנה היא שיש להתמקד בפרסום, ביצירת מודעות, בשיפור חוויית הלקוח וכדומה. תכנון תהליך מורכב - הכנת ארוחה נניח שעליך להכין שלוש מנות בזמן מוגבל - מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. אם תתחיל לבשל ללא תכנון, ייתכן שתיתקל בבעיות זמן. לכן, יש לתכנן כך: בסוף: שלוש המנות מוכנות ... החלטות תכנון וניהול זמן איך להגדיר מטרות ניהול פרויקטים פתרון בעיות שיפור יכולות חשיבה איך לפתח את השכל איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? צמצום אפשרויות הבחירה בקבלת החלטה, איך להחליט יותר בקלות? איך לתכנן סדר יום? איך מתכננים דברים? מהו תכנון יעיל? איך לתכנן לטווח רחוק? חכם רואה את הנולד, מה מחויב? סוף ... מנטורינג לחיים, מנטורינג להצלחה, מנטורים ליזמים, מנטורים למכירות, איך לתכנן משהו? איך לתכנן ביצוע משימה? איך לתכנן משימה? תהליך תכנון, לחשוב על הסוף, איך להסיר ספק? איך לקבל החלטות בקלות? איך להחליט בקלות? איך להתלבט פחות? תכנון ושיפור תהליכים, תכנון אסטרטגי, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן ביעילות? מאיפה להתחיל? איך להתחיל? ביצוע משימות, יותר מידי משימות, איך לעשות סדר? מאיפה מתחילים? סדר בבלאגן, איך עושים סדר בבלאגן? ... זמן, קורס ניהול זמן, איך לארגן את היומן? איך לסדר את הזמן? איך מנהלים זמן נכון? איך לנהל זמן נכון? איך לנהל זמן? איך לתכנן תהליכים? תהליך תכנוני, תכנון תהליכים, איך להתייעל? איך לעשות דברים ביעילות? איך להיות יעיל? איך לנצל את הזמן? איך לארגן את הזמן? ניהול משימות, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, ניהול לפי אילוצים, תורת האילוצים, חקר ... איך לנהל פרויקטים? תכנון ובקרה של פרויקטים, איך מתכננים פרויקט? שלב התכנון של הפרויקט, הגדרת המטרה, איתור אילוץ המערכת, תהליכי חשיבה, סדר וארגון בעבודה, סדר וארגון בעסק, ארגון סדר יום, לחשוב על התכלית, מטרה ברורה, מטרה לא ברורה, לדייק את המטרה, להגדיר את המטרה, התנהגות ארגונית, אסטרטגיה עסקית, מערכות מידע, יזמות, לוגיסטיקה, איך לתכנן תוכנית עסקית? איך למצוא אילוצים בתהליך תכנון? מהם אילוצים בתכנון תהליך? איך לתכנן לפי אילוצים? איך לדעת מהם האילוצים שלי? איך לבנות תוכנית עסקית? איך להתחיל מהסוף? איך להתחיל לתכנן מהסוף? תכנון וארגון, אומנות התכנון, מיומנויות תכנון, מהו תכנון מהסוף להתחלה? מה זה לחשוב מהסוף להתחלה? מהי חשיבה תוצאתית? יכולות חשיבה, חשיבה תהליכית, חשיבה תכליתית, ניתוח תהליכי חשיבה, שיפור יכולות חשיבה, תכנון עסקי, איך לתכנן עסק? איך לתכנן פרויקט מורכב? איך לתכנן משימה מורכבת? איך לתכנן באי וודאות? איך לקבל החלטות בתנאי אי וודאות? איך לקבל החלטות ...
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
... תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת ... ערבוב ובלגן, ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול אפקטיבי של דואר אלקטרוני הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך להיות מנותב לפעולה, משימה, ... בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ולהחמיץ פניות חשובות. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ניהול תיבת הדואר הנכנס, או האינבוקס, באופן ... לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת התהליך של טיפול באימיילים כדי להימנע מבעיות אלו. מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס משמשת כמעין כניסה למשרד. כאשר אדם נכנס למשרד, הוא עלול להיתקל במצבים שבהם הוא מחכה לפגישה או לתשובה ממישהו. התהליך של טיפול במיילים הוא דומה. כל אימייל חדש שמגיע לתיבת הדואר הנכנס דומה לאדם שנכנס למשרד ואינו יודע האם טיפלו בו או לא. המטרה היא לא להשאיר אף ... הוא עלול להתערבב עם מיילים אחרים שכבר טופלו, ויצר בלגן. תהליך זה לא רק יוצר בלבול אלא גם יכול לגרום למיילים שלא טופלו בזמן להיבלע בתוך המיילים שכבר הושלמו. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? כאשר אדם נכנס ... בין המיילים שטופלו לבין המיילים שעדיין מחכים לטיפול. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? לכל מייל שנכנס לאינבוקס יש לטפל באופן מיידי ולקבוע מה לעשות איתו. כל מייל צריך להיות מנותב לעבודה או משימה אחרת, או לחלופין ... משובים חשובים. האם זה באמת חשוב? ההבנה המרכזית כאן היא, שהתהליך של ניהול מיילים ופעולות הדואר האלקטרוני הוא קריטי כדי למנוע בלגן ותקלות. תיבת הדואר הנכנס היא השלב הראשון של כל המשימות - היא האזור שבו כל הדברים מתחילים. כל מייל שלא מטופל מיד ישאר שם ויעכב את התהליך, ולכן חשוב כל הזמן לבדוק ולהוציא את המיילים שטופלו מהאינבוקס. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס? איך לנהל את המיילים? איך לנהל את הדואר האלקטרוני? איך לנהל את הדואר הנכנס? ניהול ...
מודעות עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים, להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים
מודעות עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים, להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים
... עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים , להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים למה לחשוב במודעות על פעולה אוטומטית יכול לפעמים לשבש אותה? לעיתים, כשאדם מבצע פעולה אוטומטית, כמו הליכה, נהיגה או נגינה, הוא עושה זאת ללא מודעות מלאה לתהליך עצמו. ברגע שהוא מתחיל לחשוב במודעות על מה שהוא עושה, עלול להיווצר שיבוש בפעילות. אליעד כהן ... על מרבה הרגליים, שבו נאמר שאם המרבה רגליים יתחיל לחשוב איך הוא הולך, הוא לא יוכל ללכת בכלל. הסיבה לכך היא שהמודעות מכניסה ספק בתהליך שהיה קודם ברור מאליו ואוטומטי. האם לחשוב על פעולה אוטומטית ישפר או יפגע בביצועים? אליעד מסביר ... לדוגמה, מוזיקאי שכבר יודע לנגן יצירה באופן אוטומטי, כאשר יתחיל לחשוב על האופן בו הוא מנגן, אולי יתקשה בהתחלה, אך אם ינתח את התהליך, בסופו של דבר הוא יוכל לנגן טוב יותר. מה המשמעות של המשל על מרבה הרגליים? המשל על מרבה הרגליים, ... בצורה מודעת, הוא ישפר את הנגינה שלו. זה נכון לכל תחום: נהיגה, ספורט, ואפילו הליכה פשוטה. בהתחלה החשיבה מעכבת, אבל בסופו של תהליך היא משפרת את הביצועים משמעותית. כיצד המודעות משפיעה על החיים באופן כללי? לפי אליעד, אנשים רבים ... יאפשרו שיפור משמעותי של החיים. לדוגמה, אם אדם לא מרוצה מחייו, עליו לנתח מחדש את כל התפיסות שלו לגבי טוב ורע, נכון ולא נכון. תהליך כזה כרוך בתחילה בהריסת המבנים הקיימים, בדומה לזרע שצריך להירקב באדמה כדי לצמוח מחדש. האדם צריך ... חדשה של משאבי החשיבה והקשב. לדוגמה, אדם שנכנס הביתה בדרך כלל פותח את הדלת בלי לחשוב. אם פתאום יתחיל לנתח מחדש איך פותחים דלת, התהליך עלול להפוך למסורבל ומבלבל, לפחות בהתחלה. איך מתמודדים עם הבלבול שנוצר בעקבות המודעות? הפתרון של אליעד הוא להבין שזה חלק טבעי מתהליך ההתייעלות והצמיחה. חשוב לזכור שהבלבול והקושי הם זמניים. כמו נהג חדש שלומד להעביר הילוכים ותחילה ... הרגלים ועל הנחות קודמות חוסכת זמן וקשב, אך עלולה להוביל לטעויות אם התנאים משתנים. לסיכום, לפי אליעד כהן, מודעות עצמית וניתוח תהליכים הם כלים חיוניים לשיפור החיים, למרות שהניתוח הראשוני עלול לגרום לבלבול זמני. הטלת ספק בהרגלים ובמחשבות מאפשרת צמיחה, שיפור מתמיד והתייעלות ארוכת טווח. האם מודעות עצמית משפרת ביצועים? למה ניתוח תהליכים גורם לבלבול זמני? מה משמעות משל המרבה רגליים? האם כדאי להטיל ספק בהרגלים אוטומטיים? כיצד לשפר ...
שינויים בחיים, 2 סוגים של תהליכי שינוי, 2 סוגים של קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים, תהליכים של שחור או לבן, תהליכים שלוקחים זמן, להחליט להשתנות, להחליט לנסות להשתנות, להחליט להתחיל להשתנות, להחליט להתחיל לעשות שינוי, מוטיבציה
שינויים בחיים, 2 סוגים של תהליכי שינוי, 2 סוגים של קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים, תהליכים של שחור או לבן, תהליכים שלוקחים זמן, להחליט להשתנות, להחליט לנסות להשתנות, להחליט להתחיל להשתנות, להחליט להתחיל לעשות שינוי, מוטיבציה
... בחיים, 2 סוגים של תהליכי שינוי, 2 סוגים של קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים, תהליכים של שחור או לבן, תהליכים שלוקחים זמן, להחליט להשתנות, להחליט לנסות להשתנות, להחליט להתחיל להשתנות, להחליט להתחיל לעשות שינוי, מוטיבציה מהם שני סוגי ההחלטות לעשות שינוי ... שינוי מסוג שחור ולבן? הסוג הראשון של החלטה הוא החלטה מיידית, מהסוג של שחור ולבן. כלומר, כאשר אדם מחליט לבצע פעולה, הוא פשוט עושה אותה וזהו, ללא התלבטות נוספת או תהליך הדרגתי. לדוגמה, אם אדם מחליט להסתפר, הוא פשוט מסתפר. אם הוא מחליט לעבור דירה, הוא עובר דירה מיד. אם הוא מחליט לקנות חולצה, הוא הולך וקונה אותה באותו הרגע. החלטות אלו מתבצעות באופן חד - פעמי וללא תהליך מורכב. מהו שינוי הדרגתי שכולל עליות וירידות? לעומת זאת, הסוג השני של החלטות הוא החלטות הדרגתיות, החלטות שלא מתבצעות באופן חד - פעמי וברור אלא הן תהליך מתמשך הכולל עליות וירידות. לדוגמה, כאשר אדם מחליט להתחיל לאכול בריא, לא מדובר במצב בו הוא מיד יאכל רק מזון בריא לחלוטין מרגע קבלת ההחלטה. בפועל, התהליך של אכילה בריאה כולל לעיתים גם אכילה לא בריאה. האדם מתחיל לאכול באופן בריא יותר בממוצע, אך עדיין יהיו מקרים בהם הוא יאכל אוכל לא בריא. תהליך זה כולל שיפור הדרגתי והפחתה של הרגלים שליליים לאורך זמן, עד להגעה למצב הרצוי. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמאות נוספות: כאשר אדם מחליט להתחיל ... אדם שמעוניין לאכול בריא אך אינו מתחיל כי הוא חושב שכאשר יקבל את ההחלטה, הוא חייב מיד לאכול רק בריא, וכל סטייה מכך פירושה כישלון. אך מחשבה זו אינה נכונה, משום שיש תהליכים רבים הדורשים זמן ומאמץ הדרגתי. אליעד כהן ממחיש את הטעות בחשיבה זו בדוגמה של צפייה בחדשות. אם אדם יחליט לצפות בחדשות, הוא פשוט יכול להפעיל את הטלוויזיה ולראות אותן מיד, ולכן זו החלטה מסוג שחור - לבן. לעומת זאת, החלטות כמו דיאטה, הפסקת עישון או אימונים הן תהליכים ארוכי - טווח וכוללות מאמץ מתמשך, התמדה וסבלנות. איך נכון לגשת לתהליכי שינוי ארוכים? אליעד כהן מסביר כי בגישה לתהליכים ארוכים ודרגתיים חשוב להבין מראש שהתהליך כולל עליות וירידות. לכן, כאשר אדם מחליט לבצע שינוי ארוך - טווח, עליו להיות מודע לכך שהתהליך לא יהיה מיידי ולינארי. לדוגמה, אם אדם מחליט שבעוד שנה יאכל 90% בריא, הוא מתחיל כבר כעת תהליך הדרגתי של בירור מה נחשב בריא, איזון ארוחות ובניית שגרה מתאימה. המטרה היא שיפור מתמשך, ולא שינוי חד ופתאומי. כמו כן, אליעד מסביר שאין היגיון ... בחדשות, כי אלו פעולות שאפשר לבצע מיד. לעומת זאת, להגיד בעוד שנה אפסיק לעשן או בעוד שנה אוכל בעיקר אוכל בריא זה הגיוני לגמרי, משום שהן החלטות שהיישום שלהן דורש תהליך ארוך הכולל שלבי ביניים הכרחיים. כיצד ניתן להתחיל תהליך שינוי אפקטיבי? כדי להתחיל תהליך שינוי אפקטיבי, חשוב לקבל החלטה על התחלת תהליך הדרגתי. אליעד כהן מדגיש כי ההחלטה לא חייבת להיות אני עושה מיד, אלא אפשר להחליט: אני מתחיל לנסות. כלומר, ההחלטה יכולה להיות להתחיל את הדרך, ... לאדם להתקדם מבלי להילחץ מכישלונות רגעיים. לדוגמה, כאשר מחליטים להפסיק לעשן או לאכול בריא יותר, האדם מתחיל לבדוק אפשרויות, להתנסות בשינויים קטנים, וכך להניע את התהליך. המפתח הוא להבין שמדובר במסלול מתמשך, עם אתגרים טבעיים בדרך, ולא בפעולה חד - פעמית ופשוטה. לסיכום, אליעד כהן מציע להבחין בין החלטות מידיות לדרגתיות, להכיר את ההבדל בין סוגי ההחלטות ולגשת לתהליכים ארוכים באופן מתוכנן וסבלני, תוך קבלת העובדה שיהיו עליות וירידות כחלק טבעי מהדרך. איך לקבל החלטה להשתנות? מהם סוגי השינויים בחיים? איך להפסיק ... להחליט לאכול בריא, להחליט להפסיק לעשן, להחליט להתאמן, להחליט לעשות דיאטה, להחליט להתחיל ללמוד, להחליט להפסיק לאכול לא בריא, החלטה בבת אחת, החלטה שלוקחת זמן, תהליך שלוקח זמן, תהליך בבת אחת, שינוי בבת אחת, שינוי שלוקח זמן, עליות וירידות בתהליך שינוי, החלטה לטווח מיידי, החלטה לטווח רחוק, מוטיבציה לשינוי, מוטיבציה להשתנות, מוטיבציה להתמדה, מה קורה אחרי קבלת החלטה? שינוי אחרי קבלת החלטה, להחליט להשתנות, החלטה להשתנות, לקבל החלטה לעשות שינוי, לקבל החלטה להשתנות, החלטה להתחיל תהליך שינוי, התחלת שינוי, לעשות התחלה חדשה, איך לעשות שינוי בחיים? תהליך של עליה וירידה ...
הקורונה והשואה, איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה
הקורונה והשואה, איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה
... קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה איך הצליחו לגרום לאנשים לבצע את השואה ... ימינו. מה הקשר בין אירועי הקורונה לבין תהליכים חברתיים בשואה? אליעד כהן טוען כי התהליכים שהתרחשו בשואה, הכוללים שכנוע אנשים לבצע מעשים נוראיים מצד אחד, והסכמתם של אנשים אחרים ללכת אל מותם מצד שני, דומים באופן מפתיע לתהליכים חברתיים שהתרחשו בזמן מגפת הקורונה. הוא מסביר כי מה שראינו במהלך תקופת הקורונה מסייע להבין כיצד אירועים מסוג זה התרחשו בעבר, כגון בתקופת השואה. מהי שיטת הצפרדע ... דוגמה נוספת של שימוש בשיטת הצפרדע - בתהליך החזרה בתשובה. הוא מסביר כי לא מתחילים את התהליך עם האיסורים והאיומים המפחידים ביותר, אלא דווקא בדברים חיוביים, נחמדים וקלים לעיכול. לאחר שהאדם נכנס לתהליך, מתחילים בהדרגה להציג בפניו חובות, איסורים, ואיומים שונים כמו פחד מגיהינום. לדבריו, אם מראש היו מציגים את כל ההגבלות והאיסורים של הדת, אנשים לא היו משתכנעים להצטרף ... את המאזינים לחשוב באופן ביקורתי על תהליכים חברתיים ואישיים, כדי שלא ימצאו את עצמם בסיטואציה דומה. איך אנשים הלכו כצאן לטבח בשואה? מהי שיטת הצפרדע המתבשלת? קורונה ותהליכים חברתיים האם ניתן לשכנע אנשים בכל דבר? איך מחזירים אנשים בתשובה? למה אנשים לא מתנגדים לדיקטטורה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מניפולציות על לקוחות, איך לשכנע לקוח לקנות ממך? איתור צרכי הלקוח, איך לגרום ללקוח לחשוב שהמוצר שלך מתאים לו? איך לשכנע לקוח שהמוצר מתאים לו? לשאול את הלקוח שאלות, מניפולציות בתהליך מכירה, איך להגדיל מכירות ללקוחות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תהליכים, איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תהליכים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי להרזיה בנושאי תהליכים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 20:29:45 - wesi1