אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
מהם עקרונות ההבנה של ליקוטי מוהרן?

ליקוטי מוהרן הוא ספר נבואי ועמוק שנכתב על ידי רבי נחמן מברסלב. התוכן המובא בהרצאה שואף להבין את התורה של רבי נחמן, לחקור כיצד ללמוד את הכתבים, ולמצוא פירוש עמוק שמתעלה על הפשט המילולי. כדי להבין את התורה והעקרונות שבסופו של דבר, צריך להתמודד עם המושגים המורכבים שמוצגים, במיוחד בהקשר של ליקוטי מוהרן.

איך ללמוד את ליקוטי מוהרן בצורה נכונה?

ללמוד את ליקוטי מוהרן בצורה נכונה מצריך להיכנס לתוך עולמו הפנימי של רבי נחמן ולהבין את העקרונות המרכזיים של הספר. במהלך ההרצאה, הוסבר שמדובר לא רק בקריאת הטקסט עצמו אלא גם בהבנה מעמיקה של תהליכי הנפש, השכחה, והזיכרון.

במהלך השיעור, אליעד מציין את החשיבות של זיכרון מהותי, זיכרון של עקרונות רוחניים שמאפשרים לעקוב אחרי ההוראות והדרכים שמובילות להשגת הידע הפנימי האמיתי. הרעיון המרכזי הוא ששכחה אינה בהכרח דבר שלילי, אלא היא חלק מהתהליך שבאמצעותו אדם יכול להתמודד עם כל אתגר רוחני ולזכור את האמת הפנימית שהוא כבר יודע, אך לא בהכרח מבין בזמן הנתון.

מהו הייחוד של רבי נחמן בתורה שלו?

רבי נחמן לא מתייחס רק למהות הפנימית של האדם, אלא גם לשאלה איך להתמיר את ההתנהגות וההבנה הרוחנית לכדי כלי עבודה בעולם הפיזי. ההרצאה מציינת כי רבי נחמן מדבר על זיכרון כאמצעי שמזכיר לנו את הייחוד של הכל, והוא מסביר כיצד אנחנו יכולים להתרכז במטרה הרוחנית ולא להיתפס לדברים החיצוניים שגורמים לשכחה ולהסחת הדעת.

ההרצאה גם מביאה את הרעיון שיש צורך להזכיר לעצמנו את "האחדות" ולהזכיר לאדם שהוא כבר יודע את הדרך, אך לעיתים הוא שוכח אותה. כל פעולה רוחנית או חיצונית היא, למעשה, חזרה לאותו עיקרון של האחדות.

איך התפיסות האלו מתבטאות בחיי היומיום?

אליעד מסביר כי כל פעולה בעולם הזה, כמו אכילה או כל פעולה אחרת, יכולה להיחשב כזמן של שכחה אם היא נעשית בלי הכוונה עמוקה. השיעור ממחיש את הצורך של האדם לחשוב ולפענח את כל פעולה כשלב נוסף בהבנה הרוחנית, ולא לעסוק בה באופן שטחי בלבד. כל דבר בחיים, אם רק נעמיק בו, מביא אותנו להבנה חדשה של האמת והמהות.

מהם הגורמים שיכולים להוביל לשכחה או להסחת דעת?

בהרצאה עולה הרעיון כי לעיתים ההתמודדות עם תאוות, כמו תאוות אכילה, יכולה להוביל לשכחה. אליעד מציין כיצד על האדם להיזהר מהסחות דעת כאלו, כיוון שברגע שהוא מתמקד בתאוות הגוף, הוא עלול לאבד את הקשר עם המהות הרוחנית שלו. השיעור מתאר כיצד כל תאווה כזו עשויה להסיט את המיקוד מהאחדות הפנימית ולהוביל לשכחה...
מהי הדרך להבין את ליקוטי מוהרן?

ליקוטי מוהרן, ספרו של רבי נחמן מברסלב, הוא יצירה רוחנית עמוקה שמלאה במשמעויות ודרכי חיים שנכתבו בצורה סמלית. כדי להבין את המסר של הספר, יש ללמוד את עקרונותיו באופן יסודי ולהבין את עקרונות החיים שהרבי נחמן מבקש ללמד. אחת מהדרכים להבין את ליקוטי מוהרן היא להבין את היסודות של עולם פנימי, את המשמעות של תהליך הזיכרון ותחום האחדות שמופיע בו. במהלך ההרצאה, נדונו עקרונות שונים לגבי הזיכרון, האחדות והדרך להימנע משכחה.

מהי הדרך לשמור על הזיכרון הפנימי?

הרבי נחמן מדגיש את הצורך לשמור על הזיכרון הפנימי ועל אחדות הדברים. אחד הרעיונות המרכזיים הוא כי על האדם לזכור שכל דבר שהוא עושה, כל פעולה, אינה נפרדת מהמהות הכללית של החיים. כאשר אדם שוכח את הזיכרון הזה, הוא נמצא במצב של שכחה, וזהו מצב שהוא לא רק מסוכן אלא גם מונע את הצמיחה האישית. כדי לשמור על הזיכרון, על האדם להתמקד במשמעות הפנימית של הדברים ולזכור שכולם קשורים באחדות.

מה המשמעות של תהליך הזיכרון בעולם הזה?

המשמעות של הזיכרון, כפי שמוסבר בהרצאה, קשורה באופן ישיר לאדם שמבצע פעולות בעולם הזה. יש דגש על כך שפעולה בעולם הזה, כמו אכילה או עיסוק בדבר אחר, יכולה להוביל לשכחה אם לא מתבצע תהליך פנימי של תודעה. זאת אומרת, האדם צריך להתמקד בהבנה הפנימית של מעשיו ולא להתמקד בצורתם החיצונית בלבד. יש המון פעולות חיצוניות, אך המשמעות האמיתית היא בתהליך הפנימי שאדם עובר בעת פעולתו.

כיצד לומדים את התורה בצורה נכונה?

לימוד התורה בליקוטי מוהרן דורש לא רק הבנה של המילים, אלא גם הבנה פנימית של כל שורה ושורה. רבי נחמן ממליץ להתחבר לשורש של כל דבר, ומזה ללמוד כיצד לראות את הדברים בצורה עמוקה יותר. השאלות שבאדם שואל את עצמו, כמו "האם אני בטוח במשהו?" או "האם אני יודע את המשמעות הפנימית של כל דבר?" הן חלק חשוב בתהליך הלמידה. בלימוד זה יש חשיבות רבה לשאול את השאלות הנכונות, להבין את המהות שמאחורי הצורות החיצוניות ולהימנע מהתמקדות בצורת הדברים בלבד.

מהו תהליך של אחדות פנימית?

תהליך האחדות הפנימית, כפי שמוסבר בהמשך ההרצאה, קשור בהבנה שכל דבר שקשור בעולם הזה הוא ביטוי של מהות אחת. על האדם להבין שכל הצורות, האובייקטים והמקרים בעולם, הם למעשה ביטויים של אותה אחדות פנימית. כל פעולה, כל מעשה, כל דבר הוא חלק מהשלם וצריך להסתכל עליו ככזה. אם אדם מתמקד בצורתו בלבד, הוא מפספס את המשמעות העמוקה שמאחורי הצורה, שהיא האחדות הפנימית.

כיצד לשמור על הבחירה הפנימית?

הבחירה הפנימית היא עניין מרכזי בלימוד ליקוטי מוהרן. אליעד כהן מסביר כי כל אדם נמצא במצב שבו יש לו את החופש לבחור, אך הבחירה האמיתית היא לבחור באחדות ובזיכרון של האמת הפנימית. הבחירה הזו איננה תמיד ברורה, משום שברגעים רבים האדם נופל בשכחה ומפני כך הוא עלול לשכוח את האחדות. על האדם לשמור על זיכרון פנימי כדי להישאר מחובר לאחדות ולמהות של הדברים.

מהו תהליך ההתפתחות הרוחנית?

ההתפתחות הרוחנית היא תהליך ממושך שבו אדם צריך לעבור שלבים שונים כדי להגיע להבנה...
אימון קוגניטיבי התחברות החרדים תחושה איך לשפר את החשיבה צמיחה אישית הדרך הנכונה השכל ריכוז תודעה להתרכז איך לומדים ליקוטי מוהרן איך ללמוד איך ללמוד ליקוטי מוהרן ברסלב להבין להבין ליקוטי מוהרן לימוד לימוד ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא נד ללמוד ללמוד ליקוטי מוהרן למידה פירוש פירוש לליקוטי מוהרן רבי נחמן מברסלב שיעור בליקוטי מוהרן
חלק 2
חלק 2
...המדמיין, או הכוח המדמי, הוא מה שמוביל את האדם לחשוב בצורה לא נכונה. כוח זה מבוסס על מראה חיצוני של דברים, ולא על המהות האמיתית שלהם. לדוגמה, אדם יכול להסתכל על דבר מסוים ולחשוב עליו באופן מעוות, כי הוא מתרכז רק בצורתו החיצונית ולא במהותו הפנימית. אליעד מביא את הדוגמה של הקטן והגדול. מה שנראה כקטן מבחוץ יכול להיות באמת גדול, ומה שנראה כגדול יכול להיות קטן מהותית. זוהי ההבנה של רבי נחמן לגבי איך כוח המדמה משפיע על תפיסתנו. במהלך השיחה, אליעד גם מסביר...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... מועיל. זא השיטה של אל תכעס כדי לא לפגוע בעצמך, ותסלח כדי להרגיש טוב, השיטה הזאת לא ממש עוזרת. כי בתוך תוכו האדם עדין מרגיש מרירות. להרגיש טוב באמת ולסלוח באמת פירושו להרגיש אהבה וקבלה אמיתית. זא לא מספיק לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את האמת המלאה על המעשה שבוצע. פירוש: מישהו פגע באדם, אדם עשה טעות, המציאות אינה מתאימה לרצונו של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה ... דמיוני אלא סנגור אמיתי. סנגור דמיוני = המצאת דמיונות שאמורים להסביר את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = אמת = אושר. זא חפש את האמת המלאה שבגללה עשית את מה ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד ... כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד על כל שאר הנושאים. כי כל ... שהוא לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר בעולם, בכל נושא שהוא, הוא בעצם רואה את ... ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב יותר את השורש עצמו שכבר ידוע לו. וכאשר האדם מבין את ... מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת ... המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים קרובות כהצדקה להליכה אחרי רבנים, מנהיגים רוחניים או ... ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד למקומות שבהם נוח להם, ולא בהכרח למקומות שבהם מלמדים את ... הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים להדרכה ולחיפוש האמת, דווקא כי התחושה הפנימית אינה מסוגלת לספק להם תשובות שלמות ... לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב מסוים אלא בעצם האמת. כל אדם צריך בעצמו לחפש ולבדוק כל הזמן את האמת ולא ... של המציאות. איך אדם הופך להיות האמת עצמה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מזכיר את רבי נחמן מברסלב שאמר: צהר תעשה לתיבה. רבי נחמן הבדיל בין אבן לחלון - האבן מאירה בכוחות עצמה ואילו החלון רק מאפשר לאור לעבור דרכו. בתחילת דרכו הרוחנית, האדם דומה לחלון והוא רק מקבל אור, כלומר, הוא רק מקבל את ... סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו הלב חפץ. לפי דעתו, אין לאדם שום סיכוי למצוא את האמת אם הוא הולך לפי תחושות ... לאמת בעצמך? האם הלב יכול להוביל אותך לטעות? מה רבי נחמן אמר על האמת? ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... כשאתה קורא ספר, אתה לא רק צריך להבין את התוכן עצמו אלא גם לנסות להבין למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד . לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת המשמעות הזו תורמת להבנת המהות של האירוע עצמו. כך גם בספר של ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... ללא שאלות או חוסרים, ופתאום הוא נכנס לפייסבוק או למקום אחר וחווה ניכור או חוסר הבנה של אנשים אחרים. תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...בחיים? החלק האחרון של ההרצאה עוסק בכיצד להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים. אליעד מציין כי תחושת תקיעות נובעת פעמים רבות ממחסור בגישה חדשה או חוסר בהבנה של הדרך בה אנחנו פועלים. על מנת לצאת מהתקיעות, חשוב לשנות את הגישה לחשיבה ולפעול לפי סדרת תהליכים מסודרת. שינוי הגישה יכול לכלול שינוי של תפיסת המציאות שלנו ושל הדרך בה אנו בוחנים את המצב. פיתוח יצירתיות שיפור יכולת חשיבה אנליטית תרגילים לשיפור היכולות הקוגניטיביות מהו שינוי גישה בחשיבה? איך להתמודד עם...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות ... עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה ... רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע ... את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח? ...
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
...הללו היא להיצמד לאמת. כל פעם שאתה נתקל בשאלה או בקושי, עליך לשאול את עצמך מהי האמת לגבי הסיטואציה הזו, ובכך תוכל להימנע מהשפעה של מחשבות סותרות. לסיכום, הדרך להתמודדות עם ההתעוררות הרוחנית היא דרך של עבודה פנימית מתמדת: עיון במחשבות, בחינה של האמיתות שהן מביאות עימן, ומוכנות לראות את כל ההיבטים של החיים - כולל אלו הפחות נוחים. כל שינוי שמתרחש בתהליך ההתעוררות, בין אם חיובי או שלילי, הוא חלק מהתהליך עצמו, ויש לקבל אותו כחלק מההתפתחות האישית. מהי הדרך...
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
...לשנות או לשאוף למשהו אחר. כחלק מהשיחה, הדובר מציין כי כדי להבין את עצמך ואת מה שאתה באמת רוצה, יש צורך להתחיל להרגיש את הרצון שלך בצורה הכנה ביותר. הוא טוען כי הדרך להבין את הרצון האמיתי שלך היא על ידי חיבור לפנימיות שלך, ולא להתמקד רק במטרות חיצוניות. מהם יחסי מורה - תלמיד ואיך הם משפיעים על התהליך הרוחני? בהמשך לשיחה, נדונה השפעתם של יחסי מורה - תלמיד על התהליך הרוחני. הדוברים מציינים שלפעמים המורה הרוחני לא ייתן לתלמיד תשובה ישירה לשאלה. המורה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תאוות אכילה, האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תאוות אכילה, איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, מאמן אישי לעסקים, אימון אישי רוחני בנושא תאוות אכילה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4180 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 14:02:22 - wesi1