אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיפוטי ✔איך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:51איך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, חוסר ערך עצמי
איך לאהוב את עצמך באמצעות אהבת הזולת?

אליעד כהן מציג שיטה ייחודית ופשוטה להגדלת האהבה העצמית: להתחיל דווקא בלאהוב אנשים אחרים. לפי אליעד, כל אדם שלא אוהב את עצמו בוודאות מוחלטת אינו אוהב גם אנשים אחרים. לא קיימת אפשרות שאדם יאהב את כל האנשים חוץ מאת עצמו. לכן, הדרך לאהוב את עצמך היא לתרגל אהבת הזולת. ההסבר הוא, שאם אדם מתקשה לאהוב את עצמו, עליו להתחיל להסתכל על אנשים אחרים בצורה חיובית יותר, ומתוך כך תתפתח אצלו אהבה עצמית.

איך להפסיק להיפגע מביקורת של אחרים?

אליעד כהן מסביר כי כל מה שמפריע לאדם בהתנהגות אחרים, נמצא אצלו באותה צורה בדיוק. לדוגמה, אם לאדם מפריע שצוחקים עליו, זה סימן חד - משמעי שגם הוא צוחק על אחרים. אם מפריע לו ששונאים אותו, זה אומר בוודאות שגם הוא שונא אנשים אחרים. מכאן, אחת הדרכים להתמודד עם ביקורת ופגיעה מאחרים היא לשנות את ההתייחסות שלך כלפי אחרים בנושאים אלה. אם למשל מפריע לך שאתה גבוה מדי, עליך להפסיק לשפוט אנשים אחרים לפי הגובה שלהם. ברגע שתפסיק למדוד אחרים לפי אותו קריטריון, גם הביקורת העצמית שלך תיעלם, וכבר לא תהיה מושפע מהביקורת של אחרים על אותו נושא.

כיצד לדון אחרים לכף זכות כדי לאהוב את עצמך יותר?

אליעד כהן מדגיש דרך נוספת ועמוקה יותר לטפל בשיפוטיות העצמית: ללמוד לדון אנשים אחרים לכף זכות. אדם שרגיל לראות את החסרונות של אחרים, יתקשה לראות את היתרונות בעצמו. לעומת זאת, אם הוא יתרגל למצוא את הצדדים החיוביים באחרים, יהיה לו קל יותר לראות גם את עצמו באור חיובי. אדם שמתרגל לראות באחרים גם את הצדדים הטובים שלהם, יצליח לראות בעצמו גם את הדברים החיוביים, ומכך יגדיל את האהבה העצמית שלו.

האם אפשר להפסיק לשפוט אחרים לגמרי?

אליעד כהן מבהיר שהפסקה מוחלטת של שיפוט כלפי אחרים היא לא מציאותית באופן מלא. עם זאת, גם אם המצב האידאלי אינו אפשרי במאה אחוז, ניתן להתחיל בצמצום הדרגתי של מחשבות שיפוטיות. אם אדם חושב אלף פעמים ביום מחשבות שיפוטיות, הוא יכול להפחיתן לאט - לאט. בנוסף, גם את השיפוט החיובי מומלץ לצמצם, כי כל מחמאה ("איזה חכם הוא", "איזה מוצלח הוא") מכילה בתוכה גם שיפוט שלילי של מי שלא עומד באותו סטנדרט.

כיצד סיפור כבשת הרש ממחיש שאנחנו שופטים את עצמנו?

אליעד משתמש בסיפור "כבשת הרש" מתנ"ך, שבו דוד המלך שפט בחומרה אדם עשיר שלקח את הכבשה היחידה של שכנו העני. דוד לא ידע שהוא למעשה שופט את עצמו על מקרה אחר שבו הוא עצמו חטא, כששלח אדם אל מותו כדי לקחת את אשתו. לפי אליעד, בכל פעם שאדם שופט מישהו אחר, הוא בעצם שופט את עצמו. לכן, הדרך להקל את השיפוט העצמי היא להפחית את השיפוטיות כלפי אחרים.

מדוע אנחנו כועסים על אנשים שמזכירים לנו את עצמנו?

אליעד כהן מסביר שאנשים רבים כועסים דווקא על אלו שמזכירים להם את עצמם. אם מישהו כועס במיוחד על פשע מסוים, כמו רצח, זה לא אומר שהוא רוצח בעצמו, אבל ייתכן שהכעס מגיע ממקום אחר: למשל, כי הוא רואה ברוצח אדם שלא מתחשב בזולת, ומודע לכך שהוא עצמו לא מתחשב באחרים מספיק. באופן כזה, הכעס החיצוני משקף כעס פנימי עצמי.

חוסר מודעות ושיפוטיות כלפי אחרים - למה אנשים רבים?

אנשים עם מודעות עצמית נמוכה נוטים להאשים את האחר בדיוק בדברים שהם עצמם עושים. לפעמים הם אפילו יאשימו אחרים במעשים שכלל אינם נכונים לגבי הצד השני, אלא הם עצמם מבצעים את אותן פעולות. זהו מצב של השלכה פסיכולוגית מוחלטת, שבו אנשים שופטים אחרים כי הם אינם מסוגלים לראות את עצמם באופן ברור ואובייקטיבי.

האם כדאי לשתוק במקום לבקר אחרים?

אנשים רבים מגיעים להבנה שכל ביקורת שהם משמיעים כלפי אחרים משקפת גם ביקורת פנימית כלפי עצמם. לכן, ישנם אנשים שמעדיפים פשוט לשתוק, כדי להימנע מביקורת עצמית. כל מה שנאמר על אחרים הוא למעשה גם דיבור על עצמנו. במצב כזה, השתיקה הופכת לאמצעי לשמור על תודעה שלווה ומאוזנת יותר.

סיכום הדרך לאהבה עצמית לפי אליעד כהן

כדי לאהוב את עצמך, עליך להתרגל לאהוב אחרים, לצמצם את השיפוטיות, ולהתרגל לדון אחרים לכף זכות. כל חיסרון שאתה רואה באחרים הוא שיקוף שלך עצמך, ולכן אם תשפוט אחרים פחות, תוכל לאהוב את עצמך יותר.
איך לאהוב את עצמך?

חיפוש הדברים הטובים שבך

אחת הדרכים לאהוב את עצמך היא לחפש את הדברים הטובים שבך. כאשר אדם מתמקד בחוזקותיו ובתכונותיו החיוביות, הוא מפתח הערכה עצמית גבוהה יותר. עם זאת, יש שיטה נוספת ועמוקה יותר.

אהבת אחרים כמפתח לאהבה עצמית

אחת הדרכים החשובות ביותר לאהוב את עצמך היא להתרגל לאהוב אנשים אחרים.

במאה אחוז מהמקרים, אדם שלא אוהב את עצמו גם לא אוהב אחרים. אין מצב שבו אדם אוהב את כולם חוץ מאת עצמו. לכן, אם רוצים לפתח אהבה עצמית, יש להתחיל בלימוד אהבת הזולת.

הקשר בין אהבה עצמית לשיפוטיות

כאשר אדם מרגיש רע בגלל יחס שהוא מקבל מאחרים, למשל אם צוחקים עליו או שונאים אותו, מחויב שגם הוא נוהג כך כלפי אחרים. אם מפריע לו שצוחקים עליו, זה סימן שגם הוא נוהג ללעוג לאחרים. אם מפריע לו ששונאים אותו, זה אומר שגם הוא שונא אחרים.

להפסיק לשפוט אחרים

כדי לאהוב את עצמך, עליך להפסיק לשפוט אנשים אחרים באותו אופן שבו אתה שופט את עצמך. לדוגמה, אם מישהו מרגיש רע בגלל שהוא גבוה מדי, עליו להפסיק לשפוט אנשים לפי גובהם. אם הוא יפסיק לראות את הגובה כמדד לשיפוט, גם הגובה שלו יפסיק להיות בעיה עבורו.

ללמוד לדון אחרים לכף זכות

דרך רחבה יותר היא ללמוד לדון אנשים לכף זכות. במקום להתמקד בשליליות של אנשים אחרים, יש לנסות לראות את הצדדים החיוביים שבהם. כאשר אדם מתרגל זאת כלפי אחרים, יהיה לו קל יותר לדון את עצמו לכף זכות ולהתייחס לעצמו בצורה חיובית.

האם זה אפשרי?

השאלה שנשאלת היא האם זה בכלל אפשרי? האם ניתן באמת להפסיק לשפוט אחרים? התשובה היא שזה לא אפשרי במלואו, אבל זה אפשרי חלקית. מה שחשוב זה להתחיל בתהליך הדרגתי. אם ביום אחד יש לך אלף מחשבות שיפוטיות על אחרים, נסה להפחית אותן קצת.

צמצום השיפוטיות כלפי הכל

בנוסף לצמצום השליליות כלפי אחרים, כדאי גם לצמצם את המחמאות החיוביות השיפוטיות. כל פעם שאדם מחמיא למישהו על חוכמתו או הצלחתו, הוא גם קובע באופן עקיף שטיפשות או כישלון הם שליליים. ככל שהשיפוטיות תפחת - גם כלפי החיובי וגם כלפי השלילי - כך תוכל לאהוב את עצמך יותר.

סיפור כבשת הרש - כיצד אנו שופטים את עצמנו דרך אחרים?

סיפור כבשת הרש ממחיש את הרעיון שכל פעם שאדם שופט מישהו אחר, הוא למעשה שופט את עצמו. דוד המלך שמע משל על אדם עשיר שלקח את כבשת שכנו העני, ופסק שהאיש ראוי לעונש מוות. ואז אמר לו הנביא: "זה אתה". המסר הוא שכל פעם שאדם רואה חיסרון אצל מישהו אחר, הוא רואה בעצם את עצמו.

מדוע אנו כועסים על אחרים?

יש קשר הדוק בין מה שמפריע לנו אצל אחרים לבין מה שמפריע לנו בעצמנו. פעמים רבות, כאשר אדם כועס במיוחד על מישהו מסוים, זה בגלל שהתנהגותו מזכירה לו משהו בעצמו שהוא לא אוהב. לדוגמה, אם אדם כועס מאוד על רוצחים, ייתכן שהוא רואה בהם ביטוי לחוסר התחשבות בזולת, ובתוכו הוא מרגיש שגם הוא לא מתחשב מספיק באחרים.

חוסר מודעות ושיפוטיות קיצונית

אנשים חסרי מודעות יכולים לריב עם אחרים בדיוק על הדברים שהם עצמם עושים. ישנם אנשים שמאשימים מישהו אחר בדברים שהם עצמם עושים, אפילו כשהשני כלל לא אשם בכך.

הקשר בין אהבה עצמית לביקורת

יש אנשים שמבינים שכל ביקורת שהם משמיעים על אחרים היא למעשה ביקורת על עצמם, ולכן הם מעדיפים לשתוק. כל מה שאתה אומר על אחרים, משקף במידה מסוימת את מה שאתה חושב על עצמך.

סיכום

כדי לאהוב את עצמך, יש ללמוד לאהוב אחרים, להפסיק לשפוט, ולדון לכף זכות. כל מה שאתה רואה אצל אחרים קיים גם בך. ככל שתשפוט פחות, כך תוכל לקבל את עצמך ולאהוב את עצמך יותר.
עכשיו נגיד בן אדם שלא אוהב את עצמו אוקי והוא החליט שהוא רוצה לאהוב את עצמו אחת הדרכים אם רוצים לתת למישהו שיטה איך לאהוב את עצמך מה השיטה?

ש: לחפש את הדברים הטובים שבך.

אליעד: איזו עוד שיטה יש לא לחשוב על עצמך דברים שליליים נכון אבל יש עוד שיטה נגיד מישהו אומר אני לא אוהב את עצמי אז מה שצריך לעשות זה להרגיל אותו להתחיל לאהוב אנשים אחרים, במאה אחוז מהמקרים לא בתשעים ותשע אחוז במאה אחוז מהמקרים כל בן אדם שלא אוהב את עצמו מאה אחוז שהוא גם לא אוהב אנשים אחרים מאה אחוז עוד לא קיים במציאות הבן אדם שאוהב את כל האנשים האחרים ולא אוהב את עצמו אין דבר כזה במציאות מאה אחוז מהמקרים, עוד לא קיים בן אדם שאהב את כולם חוץ מאת עצמו אין אפשרות כזאת במציאות למרות שמה האמת שאין שום בן אדם שאוהב את כולם בלי קשר לכלום אבל זה יהיה נכון גם בהקשר הזה.

זאת אומרת שימו לב לכזה דבר כשבן אדם נגיד הוא אומר "צוחקים עלי מפריע לי שצוחקים עלי" מחויב במציאות שגם הוא צוחק על אנשים אחרים במשהו מאה אחוז אם הוא אומר "מפריע לי ששונאים אותי" מאה אחוז שגם אתה שונא מישהו במשהו מאה אחוז, מה זה אומר אבל זה אומר עכשיו יש שתי דרכים איך להתמודד עם זה או יש כמה דרכים דרך אחת אומרת כזה דבר על מה צוחקים עליך מה נגיד אתה מרגיש רגשי נחיתות על זה שאתה נגיד.

ש: גבוה מדי.

אליעד: גבוה מדי?

ש: טיפש.

אליעד: גבוה בא נלך על גבוה מדי סבבה מה שאתה צריך לעשות זה מעכשיו המושג של גבוה ונמוך להוציא לך אותו מהראש זאת אומרת מעכשיו אתה יותר לא שופט אנשים אחרים לפי גבוה ונמוך אם אתה לא תשפוט אנשים אחרים לפי גבוה ונמוך לא יפריע לך אם אתה גבוה או נמוך את המושג גבוה ונמוך תוציא לך מהמוח זה אחד, המובן הרחב יותר אומר תראה אם מפריע לך שאתה נגיד גבוה מדי טיפש חכם לא משנה מפריע לך משהו באופן כללי תתחיל לדון אנשים לכף זכות אתה רואה אנשים שנראים לך לא בסדר תנסה למצוא במה הם בסדר למה הם לא רק רעים מה שאתה חושב עליהם למה גם ההפך נכון תתחיל לדון אנשים לכף זכות.

ש: באופן כללי או לגבי התחום הספציפי?

אליעד: אז עכשיו הרחבתי את זה לאופן כללי באופן כללי למה כי אם אתה תתרגל לדון אנשים אחרים לכף זכות כשזה יגיע אליך גם יהיה לך קל לדון את עצמך לכף זכות.

ש: השאלה היא אם זה אפשרי אם אתה מלכתחילה.

אליעד: והתשובה היא שזה לא אפשרי אבל זה מה שצריך לעשות לא אני מסביר לך כי השאלה אם זה אפשרי את אמרת השאלה היא האם זה אפשרי נכון, רגע שנייה האם זה נכון שאמרת השאלה היא האם זה אפשרי זה נכון שאמרת את זה.

ש: כן אבל יש לי המשך.

אליעד: רגע שנייה אבל נכון שאמרת את זה אז אני רוצה להסביר משהו האם זה אפשרי זאת שאלה לא קשורה למה צריך בשביל לעשות את זה ואת זה צריך ככה האם זה אפשרי אי אפשר אבל זה מה שצריך זה שתי שאלות שונות יש שתי שאלות שונות יש שאלה אחת מה צריך שאלה שניה האם זה אפשרי שאלה אחרת אם זה כדאי שאלה אחרת מתי כדאי שאלה אחרת מי צריך לעשות את זה זה שאלות שונות לא לערבב, אני אומר לך מה צריך את אומרת השאלה אם זה אפשרי לא יודע זאת שאלה אחרת רציתי לשאול זה אפשרי לא יודע זאת שאלה אחרת אבל זה לא לערבב דבר לדבר לא בגלל שזה "לא אפשרי" אז נשנה את החוקים זה החוקים.

עד כאן הבנת אני רק אומר זה שאלות שונות האם זה אפשרי לא יודע מבחינתי זה לא אפשרי ולכן אתה לא יכול ליישם את העצה הזאת יכול להיות לדוגמה בשביל שתחיה לנצח צריך DNA מסוים ובלי זה לא תוכל לחיות לנצח ולכן לא תוכל לחיות לנצח כי אין לך את ה - DNA הזה, זה שני משפטים שלא קשורים יש מה צריך ויש האם אפשרי להשיג את מה שצריך בשביל שתתרפה צריך מאה מיליון דולר אין לך ולכן תמות בסדר אבל עדיין צריך מאה מיליון דולר נכון יש מה צריך ויש האם אפשרי להשיג את מה שצריך.

ש: רוצה ויכול מיליון דולר.

אליעד: נכון זה אותו דבר לא אפשרי זה כמו לא יכול. עכשיו מה האמת האמיתית שזה לא משנה בכלל אם זה אפשרי או לא מה שמשנה שזה אפשרי קצת קצת זה אפשרי תתחיל מקצת יש שלושה אנשים היום פגשת יש שלוש מאות דעות היום במשך היום אתה תחשוב אלף פעם דעות על אנשים שליליות חלקן תתחיל את השליליות לצמצם, עכשיו מה האמת שגם את החיוביות אתה צריך לצמצם למה כי כל פעם כשאתה אומר "איזה בן אדם חכם איזה בן אדם מוכשר איזה זה" אתה בעצם שופט את הטיפש כל פעם כשאתה אומר "איזה מישהו מוצלח" מה אתה בעצם אומר "להיות לא מוצלח זה לא טוב" אז אתה שיפוטי צמצם את זה צמצם תהיה פחות שיפוטי ואז ממילא זה יהיה פחות שיפוטי כלפיך.

עכשיו יש סיפור על דוד המלך הצדיק שבצדיקים עם כבשת הרש נכון שהוא שלך מישהו לקרב כי היה בא לו על אשתו אמר "אני אשלח אותו לקרב שהוא ימות ואז אני אקח את אשתו" יש סיפור כזה בתנ"ך כן דוד המלך הצדיק.

ש: אוקי אני מחכה להמשך הסיפור.

אליעד: אז הוא רצה את אשתו של מישהו אמר" איך אני אקח את אשתו אמר בוא נשלח אותו לקרב למות ואז אני אקח את אשתו כשהוא ימות אקח את אשתו" ראית גם רצח אותו וגם לקח את אשתו ואז הנביא וגם עשה כאילו כסת"ח כזה כאילו "אני לא רצחתי אותו הוא הלך לקרב הוא התנדב בכלל", עכשיו ואז הנביא בא ואמר "עכשיו אני רוצה לתת לו עונש" הנביא אמר "אם עכשיו אני אבוא ואגיד לו מה אלוהים לא מרוצה ממך אז הוא יתחיל לתרץ תירוצים תראה לא התכוונתי זה לא נכון אתה צריך להבין אותי זה וזה" אז מה הוא עשה הנביא הוא סיפר לו סיפור אחר הוא סיפר לו משל על אחד שהיה מאוד עשיר והיה לו הכל ויום אחד הוא החליט שהכבשה של השכן דווקא אותה הוא רוצה לאכול השכן היה הרש לא היה לו מה לאכול והוא בכל מקרה לקח את הכבשה של השכן ואכל אותה.

ואז הנביא שאל את דוד המלך אמר לו "מה עונשו של אותו אדם שהחליט למרות שהוא כל כך עשיר לקחת דווקא את הכבשה של השכן" אז הוא אומר לו "זה עונשו מוות" אז הוא אומר לו "נכון זה עונשך למה דווקא היית חייב לקחת את אשתו" ואז הוא פתאום הבין שזה הוא בכלל שאל על עצמו. עכשיו מה רבי נחמן מספר לנו הוא אומר שכשאלוהים רוצה להעניש אותך על משהו הוא אומר איזה עונש אני אתן לך אומר בא נשאל אותך איך הוא שואל אותך אומר לך מישהו אחר ואומר לך מה אתה חושב שעונשו מה אתה חושב שמגיע לו איך אתה חושב שצריך להתייחס אליו מה שתגיד להתייחס אליו זה מה שיעשו לך אם אתה אומר זה צריך לשרוף אותו באש בסדר רשמנו בפנקס עכשיו נבדוק איפה אתה כמוהו ולכן כל פעם כשאתה שופט מישהו אחר אתה שופט את עצמך כל פעם.

ש: העונש שאתה נותן לו כאילו.

אליעד: כן.

ש: אם אני רואה חיסרון במישהו אחר זה בהכרח שאני רואה את זה בעצמי?

אליעד: אם אתה כועס עליו כן אם לא אז לא.

ש: אם אני כועס עליו מה זאת אומרת עקב החיסרון אני כועס?

אליעד: אם אתה אומר עוד פעם.

ש: זה מחויב?

אליעד: קודם כל מחויב שיש בך את כל החסרונות בין אם ראית אותם בין אם לא ראית אותם זה בכל מקרה נכון אבל אני אומר משהו אחר אם אתה רואה מישהו שעושה משהו ואתה רואה סתם מישהו עשה משהו ואתה לא שיפוטי כלפיו אתה אומר "וואלה יכול להיות טוב יכול להיות רע" סבבה אבל אם אתה כועס עליו, עכשיו אבל זאת לא באמת כל האמת כי החסרונות קיימים בך בכל מקרה ובכל מקרה זה נכון לאו דווקא אם אתה כועס עליו זאת לא האמת אבל האמת היא כזאת שהרבה פעמים אתה כועס עליו כי זה מזכיר לך את עצמך זאת אמת זה כן אמת זה משפט שהוא אמת, הרבה פעמים אם עכשיו אני אראה לך מאה פושעים אתה תכעס על הפושע שהכי מזכיר לך את עצמך למה כי אתה כועס על עצמך על משהו מסוים ואז אתה מוציא את העצבים עליו.

אתה יכול להראות למישהו לספר לו על מאה פשעים והוא יכעס דווקא על הפשע, לא תמיד זה ככה אבל יש מצבים שהוא יכעס דווקא על הפשע שהוא חושב שבו יש משהו כזה עכשיו לאו דווקא כזה נגיד הוא יכעס על רוצח לא בגלל שהוא רוצח ונשאל אותו "למה אתה כועס כל כך על רוצחים אז אתה רוצח" הוא יגיד לא אז נשאל אותו "אז למה אתה כועס על רוצחים" הוא יגיד "כי רוצח זה מישהו שלא מתחשב באחרים, אתה מתחשב באחרים בא נראה איפה אתה לא מתחשב באחרים" ואז אתה תגלה שהוא חושב שהוא לא מתחשב באחרים, זאת אומרת לא תמיד זה יהיה אותו דבר פיזית לפעמים זה יהיה כאילו אחד פנימה "מה מפריע לך שהוא זה וזה? כי זה אומר ככה עליו, יפה ואיפה אתה כזה כי עובדה שעל אחרים אתה לא כל כך כועס".

ש: כי אני שם לב לכל מיני דברים כאלה ביומיום.

אליעד: שמה?

ש: שמישהו זורק לי הערה ואז אני שם לב לזה עליו שהוא בא ומספר לי משהו שהוא נגיד מתווכח עם איזה מישהו והוא טוען עליו טענות אבל אני מכיר את הבן אדם אני יודע שהבן אדם בדיוק מתנהג באותה צורה זה ממש כאילו ברור כזה.

אליעד: לא זו אף זו אלא שאנשים שהם חסרי מודעות יכול להיות מצב שהם יריבו אחד עם השני ונשאל אותו למה אתה רב איתו והוא יאשים אותו בדברים שהוא עצמו עושה ממש שקוף הוא מאשים אותו "הוא עושה לי ככה וככה" בדיוק בדברים שהוא עושה אפילו שהוא לא עושה אותם בכלל השני בכלל לא עושה אותם הוא יאשים אותו בדברים שהוא עושה והשני בכלל לא עושה אותם גם כן אבל זה ברמות מאוד נמוכות של מודעות אבל יש כזה.

ש: אז לפעמים אני מגיע למצב שאני כבר מעדיף לשתוק כבר אתה לא יכול לבקר.

אליעד: אז תשתוק.

ש: אבל אני אגיד לו משהו שבכלל אני אומר על עצמי אני אומר משהו גם בכלל.

אליעד: קודם כל אתה בכל מקרה מדבר תמיד על עצמך גם על עצמך אבל זה נושא אחר.
כועסת עליה לאהוב את עצמו כעסים אלוהות רבי נחמן צמצום הדברים הטובים הערכה עצמית נמוכה ביקורת עצמית קשה לאהוב האמת הבלתי תלויה אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים איבוד ערך עצמי איך לא להיפגע איך לא להיפגע מאחרים איך לאהוב איך לאהוב את עצמי איך לאהוב את עצמך איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי דימוי דימוי עצמי דימוי עצמי גבוה דימוי עצמי חיובי דימוי עצמי נמוך דימוי עצמי שלילי דימויים הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העלאת הערכה עצמית העלאת ערך עצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הערכה עצמית הערכה עצמית גבוהה הערכה עצמית חיובית הערכה עצמית נמוכה הערכה עצמית רעה הערכה עצמית שלילית הרגשת ביטחון עצמי השתקפות השתקפות עצמית חברויות חברות חברים חברתי חוסר ביטחון עצמי חוסר הערכה עצמית חוסר ערך חוסר ערך עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חיזוק הערכה עצמית חיזוק ערך עצמי חסר ביטחון עצמי חסר ערך עצמי חרדה חרדה חברתית חרדות חרדות חברתיות טיפול בהערכה עצמית טיפול בערך עצמי כיצד לאהוב את עצמי כיצד לאהוב את עצמך כף זכות לא להיפגע לא להיפגע מאחרים לאהוב לאהוב אחרים לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לבנות ביטחון עצמי לבנות ערך עצמי לדון לכף זכות להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להיפגע להיפגע מאחרים להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעלות ערך עצמי להעצים את הביטחון העצמי להעריך את עצמי להעריך את עצמך להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי להשיג ערך עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לכף זכות לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי לשפר דימוי עצמי מה זה ערך עצמי סובל מדימוי עצמי ערך עצמי ערך עצמי גבוה ערך עצמי נמוך פחד חברתי פחדים חברתיים פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי פיתוח הערכה עצמית רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפוטי שיפוטיות שיפוטיות עצמית שיפור ביטחון עצמי שיפור דימוי עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי תחושת ערך עצמי
איך לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע הזה, לחיות את הרגע
איך לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע הזה, לחיות את הרגע
... לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע ... הוא לא בהכרח לחשוב על הרגע הנוכחי אלא פשוט לבחון למה בכלל צריך להעניק חשיבות לכל מחשבה שעולה. איך להפחית שיפוטיות ומחשבות מטרידות? אליעד מציע שיטה נוספת להתמודדות עם מחשבות מטרידות ושיפוטיות: כאשר עולה מחשבה שמסווגת כטובה ... רע, עליו לחקור את ההפך. מי החליט שהדבר הוא טוב או רע? מה הופך אותו לכזה? התהליך הזה, של פירוק הדעה והטלת ספק בשיפוט הראשוני, מחליש את האוטומטיות של החשיבה ומקטין את העוצמה של השיפוטיות הפנימית. האם אפשר להפסיק ... שתי טכניקות מרכזיות להתמודדות עם מחשבות: לשאול על כל מחשבה האם זו אני או לא אני, ולהתמקד בכך בלבד. להטיל ספק בשיפוט הראשוני של מחשבות, לשאול למה דבר הוא טוב או רע ולבדוק את ההנחות שעליהן בנויה המחשבה. איך להפסיק לחשוב יותר מדי? מהי חשיבה שיפוטית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר ...
שיפוטיות, חשיבה שיפוטית, להיות שיפוטי, שיפוטיות אמיתית, שיפוטיות נייטרלית, שיפוטיות עצמית
שיפוטיות, חשיבה שיפוטית, להיות שיפוטי, שיפוטיות אמיתית, שיפוטיות נייטרלית, שיפוטיות עצמית ובו יתבאר, העניין של שיפוטיות, האם היא טובה או רעה? ושיפוטיות פירושה, להביע את דעתך לטוב ולרע, לגבי דברים שונים ... שופט את הדבר, האם הוא טוב או רע. ועד כמה הוא טוב ועד כמה הוא רע. והאדם מביע את דעתו האישית, על כל דבר שהוא נתקל בו. ולאו דווקא שהאדם מביע את דעתו כלפי חוץ, אלא גם השיפוטיות העצמית של האדם את הדבר, כלפי עצמו, גם זו הבעת דעה. דהיינו, שיפוטיות, היא לא רק כאשר האדם אומר לאנשים אחרים מהי דעתו על דבר כלשהו, אלא גם כאשר האדם אומר וחושב לעצמו, מהי דעתו על דבר כלשהו, גם זוהי שיפוטיות. ויש כאלו שיאמרו, ששיפוטיות היא מוכרחת. כי אם האדם לא ישפוט את העולם שבו ... משמעות לדברים עבור האדם. ויש כאלו שיאמרו, שהאדם מוכרח לשפוט את העולם, ולהביע את דעתו על מה שקורה לו. כי ככה האדם מפתח את דעתו האישית ואת הזהות האישית שלו וכולי. אבל, בשיפוטיות ובהבעת דעה עצמית, יש גם חיסרון. והוא, שהאדם מפסיק להיות נייטרלי, ומפסיק לחיות בהרמוניה עם המציאות. כי כאשר יש לאדם שיפוטיות כלשהי לגבי המציאות. אז, אם השיפוטיות שלו כלפי המציאות, היא לטובה, דהיינו, שהאדם שופט את ... ורואה את הטוב שבה, אז טוב לאדם. ואם האדם שופט את המציאות לרעה, דהיינו, דן את המציאות לכף חובה ורואה את הרע שיש בה, אז האדם מרגיש רע. ותכף ומיד ברגע שהאדם מתחיל להיות שיפוטי לגבי איזה דבר, מיד יש לאדם רגש מעורב כלפי אותו הדבר. זא שאם אין שום שיפוטיות כלפי דבר כלשהו, אז ממילא האדם לא חווה רגש כלשהו כלפי הדבר. כי כאשר אין כל שיפוטיות של טוב ורע, הרי שאין רגש של שנאה ואהבה כלפי הדבר. אבל ברגע שיש שיפוטיות כלשהי, אז מוכרח שהאדם יחווה רגשות מעורבים כלפי כל ... שהוא ירגיש מכך, גם טוב כלשהו, וגם רע כלשהו. והכל לפי המינון, שהאדם חושב באותו הרגע, האם ועד כמה הדבר הזה הוא טוב או רע. ולכן, יש גם צד לומר, שאולי עדיף שהאדם יהיה בלי שיפוטיות כלשהי לגבי הדברים. כי ברגע שהאדם מתחיל להיות שיפוטי, הוא כבר מתחיל להרגיש גם רע כלשהו. ומי שלא רוצה להרגיש רע בכלל, עליו לא להיות שיפוטי בכלל, כלפי כל דבר שהוא. ובנוסף, מי שמנסה להיות אמיתי ואובייקטיבי כמה שיותר, הרי שנראה לומר, שעליו להשתדל להיות לא שיפוטי בשום צורה שהיא. כי כל שיפוטיות בעולם, היא סובייקטיבית. כי מבחינה נייטרלית לגמרי, אין טוב או רע. וממילא שיפוטיות נייטרלית לגמרי, לא יכולה להביע שום דעה על שום דבר. ולכן, מי שרוצה להיות אובייקטיבי לגמרי, כדאי לו לא להיות שיפוטי בכלל, כלפי שום דבר בעולם. אבל, מי שלא יהיה שיפוטי לגבי שום דבר בעולם, הוא גם לא יוכל לחיות בעולם. כי בלי שיפוטיות כלשהי, אין זהות עצמית, ואין רצון עצמי, ואין דעה עצמית, ואין העדפה עצמית, ואז אין שום משמעות לקיום העצמי. ולכן השאלה היא, מהי השיפוטיות הטובה ביותר, שעל האדם לסגל לעצמו? והאם בכלל כדאי להיות שיפוטי? והתשובה היא, שהשיפוטיות הטובה ביותר, היא
תרופה נגד חרדה / טיפול בחרדה - להיות תינוק מגודל - להקטין ראש - לא להיות שיפוטי - הפרעות חרדה
... נגד חרדה טיפול בחרדה - להיות תינוק מגודל - להקטין ראש - לא להיות שיפוטי - הפרעות חרדה ובו יתבאר, שמי שרוצה לטפל בחרדה שלו, עליו להקטין ראש ולהיות תינוק מגודל. והכוונה היא, שכאשר האדם הוא עדיין תינוק ממש, כאשר עדיין אין לאדם שום שכל ושום ידיעה או שיפוטיות לגבי העולם, אז גם אין לאדם שום הפרעות חרדה מכל סוג שהוא. ולמה? כי כדי שיהיו לאדם הפרעות חרדה כאלו ואחרות, לשם כך האדם צריך להיות עם שיפוטיות כלשהי לגבי המציאות. כי חרדה פירושה, שיש לאדם הבנה מהו טוב ומהו רע. והאדם הבוגר שרגיל להגדיל ראש, לא מספיק לו שהוא רוצה להתרחק מהרע ולהתקרב אל הטוב, ברגע הזה של ההווה, אלא האדם, מאחר שהוא מגדיל ראש, אז הוא רוצה לוודא, שגם בעתיד הוא לא ירגיש רע. והאדם נמצא בחרדות, בגלל השיפוטיות שלו. שהאדם רגיל להיות שיפוטי. ועל כל דבר לשפוט אותו, האם הוא טוב או רע עבורו. והאדם רגיל לשפוט כל דבר, האם נראה לו שהוא טוב או רע, והאם הוא צריך להישמר ממנו, או להתקרב אליו. והשיפוטיות הזאת של האדם הבוגר + ההרגל של האדם להגדיל ראש ולחשוב כמה צעדים קדימה על העתיד, הדברים האלו גורמים לכך שהאדם יכנס לחרדה ולפחד, שמא יקרה לו בעתיד דבר רע, לפי השיפוטיות שלו כרגע. ולעומת זאת, תינוק שעדיין כמעט ואין לו שום שיפוטיות לגבי העולם. ושהוא רגיל להקטין ראש. ולא שהוא ממש רגיל להקטין ראש באופן אקטיבי, אלא שברירת המחדל של האדם היא, הקטנת ראש. שמלכתחילה האדם נולד בלי שום דעה מוקדמת ובלי שום שיפוטיות כלשהי לגבי המציאות. ורק אחכ שהאדם מתבגר, אז הוא מתחיל להיות חכם, ומתחיל להבדיל בין טוב לבין רע. ואז ממילא האדם גם סובל מחרדות ומפחדים. וכדי להתמודד עם חרדות ופחדים, לשם כך האדם צריך גם לשמור על השפיות הרגילה והבוגרת שלו, דהיינו, גם להגדיל ראש וכן להיות שיפוטי לגבי העולם ולהבדיל בין טוב ורע. אבל, בו זמנית, גם לא להיות שיפוטי לגבי העולם, וגם להקטין ראש ולהיות כמו תינוק מגודל. דהיינו, לא להסתכל על המציאות רק מנקודת מבט של טוב ורע, אלא גם מנקודת מבט של תינוק דומם חסר שכל, שאין אצלו הבדל בין טוב לבין רע. כי התודעה של האדם יכולה לחשוב בשתי צורות מנוגדות. גם כמו תינוק בלי שיפוטיות. וגם כמו אדם בוגר, עם שיפוטיות. ומהצד שיש לאדם שיפוטיות, מהצד הזה, מחויב המציאות שיהיו לאדם גם הפרעות חרדה. כי השיפוטיות של הטוב והרע, גורמת לאדם לפחד מכך שהוא ירגיש רע. ומי שרוצה טיפול בחרדה ותרופה נגד חרדה, עליו לנסות להתחבר למקום בתוכו, של האין שכל אין שיפוטיות, ולנסות להסתכל על המציאות, מנקודת מבט, שאין בה טוב או רע, ומנקודת מבט שלא שופטת שום דבר, אלא מקבלת כל דבר כפי מה שהוא, בלי שיפוטיות כלשהי. וכיצד יכול האדם להיות גם לא שיפוטי? תשובה: על ידי אמת אובייקטיבית. כי הטוב והרע, הם יחסיים בלבד. ומי שרגיל לחשוב, שמה שנראה בעיניו כאמת, זאת אכן אמת אובייקטיבית, ... האדם חי בו זמנית, גם כמו תינוק מגודל, וגם כמו אדם בוגר. גם מנקודת מבט סובייקטיבית של אדם בוגר שיודע מה טוב ורע עבורו. וגם כמו תינוק חסר כל שכל, שמבחינתו אין עדיין שיפוטיות. ואז יש גם נקודת מבט אישית, שבה כן יש טוב ורע. אבל גם נקודת מבט אובייקטיבית, שבה אין טוב או רע. ...
להיות בזון שלך - מדוע אנשים מנסים להיכנס ל"זון" וכיצד הדבר קשור לטראומות עבר? ספיידרמן או סופרמן, מה מקור התחושה שצריך להיות מישהו אחר כדי להצליח בחיים? האם להיות בזון זו באמת הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר ביטחון? מדוע חשוב להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמך? איך אפשר לשחרר את הצורך להיכנס לזון? מה התפקיד של זוגיות וביטחון עצמי בהתגברות על טראומות עבר?
... התחושה שצריך להיות מישהו אחר כדי להצליח בחיים? האם להיות בזון זו באמת הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר ביטחון? מדוע חשוב להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמך? איך אפשר לשחרר את הצורך ... באמת בעיה בכך שהיית חלש, ושאין סיבה אמיתית לשנוא או לבוז לדמות שהיית בעבר, תביא בסופו של דבר לשחרור רגשי אמיתי. מדוע חשוב להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמך? אליעד מסביר שאחד הדברים המרכזיים שמייצרים את הצורך להיכנס לזון הוא שיפוטיות עצמית. השיפוט העצמי נוצר כאשר אתה קובע לעצמך ... ערך. כאשר אתה שופט את עצמך כלא טוב, לא מושך, או לא מוצלח מספיק, אתה מרגיש שאתה חייב להיכנס לזון כדי להוכיח לעצמך שאתה בעל ערך. הבעיה בשיפוטיות היא שהיא גורמת לך לחיות מתוך ... תלות בגורמים חיצוניים כמו זוגיות, כסף, או הצלחות חברתיות. הערך העצמי חייב להגיע מתוך האדם עצמו. איך להשתחרר מטראומה? איך להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמי? מהי כניסה לזון? איך ...
שלמות עצמית, איך להיות שלם עם עצמך? איך לא לכעוס על עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לא להיות שיפוטי עם עצמך? שנאה עצמית, כעס עצמי, אהבה עצמית, אני כישלון, אושר בחיים
שלמות עצמית, איך להיות שלם עם עצמך? איך לא לכעוס על עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לא להיות שיפוטי עם עצמך? שנאה עצמית, כעס עצמי, אהבה עצמית, אני כישלון, אושר בחיים
... עצמית, איך להיות שלם עם עצמך? איך לא לכעוס על עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לא להיות שיפוטי עם עצמך? שנאה עצמית, כעס עצמי, אהבה עצמית, אני כישלון, אושר בחיים איך אפשר להיות שלם עם עצמך ולא לכעוס על עצמך? הרבה ... וזו היא שלמות עצמית אמיתית. איך להפסיק לכעוס על עצמי? מה זה אהבה עצמית ללא תנאים? האם עדיף להצליח מאשר להיכשל? איך לאהוב את עצמי כפי שאני? כיצד להשתחרר משיפוט עצמי? איך להיות מאושר עם עצמי? איך להיות שלם עם עצמך בכל מצב? כדי להיות שלם עם עצמך, עליך להבין קודם כל מהי המשמעות ...
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
... החשוב לנו. אך יש אפשרות שלישית, שהיא לשאול את השאלה באופן שמונע מראש תחושת איום ולחץ אצל הנשאל. כיצד ניגשים לשאלה בלי לשדר שיפוטיות? הסוד לכך הוא להבין תחילה מה גורם לנו לחשוש מלשאול: בדרך כלל החשש הוא שאנו בעצמנו לא מוכנים רגשית לקבל תשובה מסוימת, ולכן אנו משדרים מתח ושיפוטיות. למשל, אם בעל שואל את אשתו האם בגדת בי? אך בתוכו הוא פוחד מתשובה חיובית, האישה תחוש זאת ותחשוש להיות כנה. הדרך לפתור ... או מתוח במקרה של תשובה שלילית, הילד יחוש שהוא עומד בפני ענישה או כעס ולכן סביר שישקר. לעומת זאת, אם ההורה ישדר בבירור שאין שיפוטיות או כעס אלא רצון כנה לדעת את האמת, הילד ירגיש פחות צורך לשקר ויהיה כנה יותר. מדוע השיפוטיות מורגשת גם בלי מילים? המסר שהאדם השני מקבל אינו רק מילולי אלא עובר בטון הדיבור, בהבעת הפנים, במבט, ובשפת הגוף. אדם יכול ... יעבור והצד השני ירגיש מותקף בכל מקרה. לכן יש חשיבות עצומה לתחושה הפנימית של האדם ששואל את השאלה. אם אדם באמת מצליח לשחרר את השיפוטיות הפנימית, הצד השני ירגיש זאת והאווירה תהיה פתוחה יותר לשיתוף פעולה. כיצד עושים זאת בפועל? הטריק המעשי לשאול שאלות בצורה נכונה הוא להחליט מראש ובמודע שהמטרה האמיתית של השאלה היא גילוי האמת בלבד ולא שיפוט או חיפוש אשמים. צריך לשדר לצד השני, גם במילים וגם בטון, את ההכרה בכך שכל תשובה תתקבל בלי ביקורת שלילית אוטומטית. לדוגמה, מנהל ששואל עובד למה הוא איחר לעבודה - אם הוא מראש החליט שהאיחור אינו מוצדק, השאלה תיאמר בטון שיפוטי והעובד כנראה ירגיש מותקף וישקר או ימצא תירוצים. לעומת זאת, אם המנהל חושב בתוכו שייתכן שיש סיבה מוצדקת, שהעובד אולי אפילו ... העובד ירגיש זאת בשאלה ויוכל להיות כנה יותר. מה לעשות כשהאדם השני כבר נלחץ מהשאלה עצמה? במקרים שבהם הצד השני כבר רגיל ללחץ, לשיפוט ולמתיחות, הוא עלול להילחץ גם אם נשאל מתוך כוונה טובה. במצב כזה מומלץ להדגיש באופן מילולי שמטרת השאלה אינה שיפוטית אלא רק כדי להבין. למשל: אני באמת רק רוצה להבין, אני לא כועס ולא אשפוט אותך לא משנה מה תגיד. כך הצד השני יכול להירגע ולהרגיש בטוח יותר. כיצד נראית שאלה שגורמת לשקרים ועימותים? לעיתים אנו שואלים שאלות באופן שברור לצד השני שהשאלה נשאלת מתוך שיפוט, לדוגמה: האם עשית את מה שאמרתי לך? כאשר הטון והניסוח אומרים בבירור שאם הצד השני יענה בשלילה, הוא יעמוד מול כעס או ביקורת ... נינוחים ופתוחים יותר לתשובות של האחר. לדוגמה, לדמיין מצב שבו אנו מקבלים תשובה קשה בלי להגיב בכעס או בעלבון. מה הקשר בין שיפוט עצמי לשיפוט האחרים? ככל שאדם רגיל יותר לשפוט ולבקר את עצמו בצורה שלילית וקשה, כך יהיה לו קשה לשאול שאלות בצורה לא שיפוטית לאחרים. לכן, עבודה על קבלה עצמית וחוסר שיפוטיות פנימית מובילה ליכולת טובה יותר לתקשר עם אנשים אחרים. מי שמפתח סליחה והבנה כלפי עצמו יוכל לשאול שאלות מבלי להפוך אותן ... שמוותרים לגמרי על השאלה, כדי לא לעורר קונפליקט. אבל ישנה אפשרות נוספת: לנסות לפתח שיחה שיש בה הבנה עמוקה וקבלה, ולא רק חקירה ושיפוט. מה עושים כשחשוב לנו לדעת את האמת, אבל לא רוצים לעורר לחץ? מבינים את הפחד - חושבים מה בדיוק מפחיד אותנו. האם אנחנו מפחדים ... האדם השני - מדמיינים איך הוא עלול לחוות את השאלה. האם הוא ירגיש נוח לענות את האמת, או שמא יחשוש מהתגובה שלנו? משתדלים לנטרל שיפוטיות - במקום לשאול מתוך עמדה של עשית טעות, זה לא בסדר, אם תגיד משהו אחר, אכעס עליך וכדומה, מנסים לשדר שאפשר לקבל גם תשובה לא צפויה. איך בדיוק מנטרלים את השיפוטיות הפנימית? הבסיס טמון בהבנה שכשאנחנו שואלים שאלה כדי לגלות את האמת, חשוב שתהיה בתוכנו מוכנות לקבל כל תשובה - גם כזו ... אשמה או כעס, הילד ירגיש פחות לחץ. הוא יבין שההורה לא מתכוון לשפוט אותו, אלא באמת לבדוק את המצב כדי לעזור או כדי לדעת. מדוע השיפוטיות אינה בהכרח גלויה רק במילים? לפעמים השיפוטיות באה לידי ביטוי בטון דיבור, בהבעות פנים, במבט בעיניים, בקצב דיבור. אפילו אם אומרים אני לא כועס עליך, אבל בפנים מרגישים ... אותו אוטומטית. לאחר מכן, אפשר לשקול מהם הצעדים הבאים - אך ברגע של שאילת השאלה, הקשב מופנה לבירור המציאות העובדתית באופן נקי משיפוטיות. מה קורה כשהצד השני כבר נכנס ללחץ מעצם העובדה שיש שאלה? יש מקרים שבהם האדם השני, מרוב שהוא מורגל לשיפוט או התקפות, יילחץ גם אם נשאל בשיא הנחמדות. אם מרגישים שהוא נהיה נסער, אפשר לומר לו: אין לי כוונה לשפוט אותך, אני באמת רוצה ... לחסוך את כל התסריט השלילי. איך ליישם את זה בפועל אם אנחנו לא באמת שלמים עם תשובה מסוימת? כדי להיות מסוגלים לשאול מתוך אי - שיפוטיות, כדאי לפתח יכולת פנימית לקבל את האפשרות שהתשובה תהיה שונה מאוד ממה שאנחנו רוצים. זה אומר, לדוגמה, לדמיין את עצמך יושב ומקבל תשובה כואבת בלי להגיב בכעס או בעלבון. כמובן שזה לא פשוט, אבל זו הדרך שבה אדם מקבל סיכוי גבוה יותר להגיע לאמת. קשר בין שיפוט עצמי לשיפוט אחרים אם אדם רגיל להאשים ולשפוט את עצמו ללא רחמים, הוא יתקשה לקבל אחרים בלי שיפוטיות. לכן, עבודה פנימית של חוסר שיפוט עצמי - כלומר, היכולת לסלוח לעצמך ולהבין את הטעויות שלך - מגדילה את היכולת לתקשר עם אחרים באותה רוח. זו הסיבה שבאופן ... אותו שאלה ואתה מפחד שהוא ירגיש לחץ ירגיש רע וישקר לך יבלף אותך מה שזה לא יהיה הפתרון הוא שאתה צריך בתוכך להתחבר למקום שהוא לא שיפוטי. זאת אומרת אתה צריך לשבת עם עצמך ולחשוב לעצמך למה אני אוהב את הבן אדם הזה במאה אחוז גם אם הוא עשה הפוך ממה שאני רוצה ... מתוך מקום של אני רוצה לדעת מה האמת סתם מעניין אותי מה האמת סתם מה האמת מה קרה מה זה סיפור. זאת אומרת שהשאלה לא תהיה מהמקום של שיפוטיות אלא תהיה ממקום של בירור האמת תגיד יש לך שיעורים היום סתם לדעת אתה לא חייב להכין גם אל תכין זה בסדר רק לדעת יש לך או אין לך שיעורים לדעת, דוגמה נגיד שיש לך שאתה שואל מישהו מה השעה הוא נלחץ מהשאלה הזאת נגיד לא למה כי זאת שאלה בלי שיפוטיות אני רק רוצה אינפורמציה איפה נמצא רחוב זה וזה רק שאלתי אין לי שום שיפוטיות. עכשיו הרעיון זה עוד פעם להתחבר בתוכך למקום הלא
אהבה עצמית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לאהוב את עצמך בלי סיבה, להעריך את עצמך בלי סיבה, אהבה ללא תנאים
... אפשר לאהוב את עצמך בלי תנאים, בגלל סיבה כלשהי. אבל בהחלט כן אפשר, לא לשנוא את עצמך עם סיבה, על ידי זה שהאדם עובר לשימוש באין שכל שלו. זא, כי האדם אוהב את עצמו או שונא את עצמו, לפי השיפוטיות העצמית שלו את עצמו, ... יהיה הכי רע בעולם. ואפשר לאהוב משהו גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם, רק כאשר האדם מתנתק מהשכל שלו, ולא שופט את הדבר עם השכל שלו. כי כאשר האדם שופט כל דבר שהוא עם השכל שלו, ממילא יש לו שיפוטיות טובה וגם שיפוטיות רעה. וכדי לאהוב משהו בלי שום תנאים בכלל, דהיינו, לא לשנוא את הדבר, גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם, לשם כך צריך לקבל את הדבר, בלי שום שיפוטיות. וכאשר האדם מתחבר בתוכו למקום שבו אין לו שום שיפוטיות כלשהי כלפי עצמו, ממילא הוא מפעיל בתוכו את המקום, שבו, אין לו שום שיפוטיות כלפי שום דבר בעולם. כי האדם לא יכול גם לא להיות שיפוטי כלפי עצמו בכלל, וגם בו זמנית כן להיות שיפוטי כלפי דברים אחרים. כי או שהאדם שיפוטי, או שהאדם לא שיפוטי. ואם השכל לא עובד, כדי לא להיות שיפוטי. אז באותו הרגע שהאדם לא משתמש בשכל שלו כלפי עצמו, באותו הרגע האדם לא שופט גם שום דבר אחר. ואם האדם מגיע למצב שהוא לא שיפוטי כלפי עצמו בכלל, דהיינו, לא שיפוטי כלפי אף אחד בכלל, ממילא האדם לא אוהב ולא שונא אף אחד בעולם, בשום רמה שהיא. כי כאשר אין שום שיפוטיות של טוב ורע, ממילא גם אין ... שהיא על תנאי, שהאדם יחשוב שהסיבה היא מוצדקת. ולכן, כל זמן שהאהבה העצמית היא עם סיבה, הרי שהיא אהבה עצמית על תנאי. ובכל מקרה, אהבה עצמית שנובעת מסיבות כלשהן, דהיינו, משכל כלשהו, ומשיפוטיות כלשהי, היא לעולם לא יכולה להיות בשלמות. כי תמיד יש גם חסרונות כלשהן. ויש גם את נקודת המבט הנגדית, שבה האדם לא שופט את עצמו, ולא מעריך את עצמו לפי שיפוטיות של טוב ורע. שזה בעצם להתייחס לעצמך, בלי להשתמש בשכל של השיפוטיות שמבדילה בין טוב לבין רע. וכאשר האדם שופט את עצמו, בלי שום שיפוטיות , אז ממילא, האדם מגיע למצב, שהוא לא מוצא בעצמו שום חסרונות. אבל גם הוא לא מוצא בעצמו שום יתרונות. ולא רק בעצמו, אלא גם בשום דבר אחר. כי כשאין שיפוטיות, אז הכל אחד, והכל שווה ... אבל, אז תמיד האדם ימצא בעצמו חסרונות, ביחס למה שהוא יכול להיות עוד יותר טוב ממה שהוא כרגע. והאדם יכול גם לא לאהוב ולא לשנוא את עצמו, על ידי זה שהוא לא מגדיר שום דבר, ולא מאמין לשיפוטיות של השכל שלו. אלא, שאז זו ...
קנאה ורכושנות, התמודדות עם קנאה, קנאות מופרזת, קנאות בין בני זוג, קנאות יתר, קנאות אובססיבית, קנאה רומנטית, קנאה בזוגיות, קנאה חולנית, רכושנות בזוגיות, אהבה אובססיבית, מערכות יחסים
קנאה ורכושנות, התמודדות עם קנאה, קנאות מופרזת, קנאות בין בני זוג, קנאות יתר, קנאות אובססיבית, קנאה רומנטית, קנאה בזוגיות, קנאה חולנית, רכושנות בזוגיות, אהבה אובססיבית, מערכות יחסים
... שהאדם יותר תלוי רגשית בבן הזוג שלו, כך מתפתחת קנאה ורכושנות בצורה משמעותית יותר. למה בכלל קיימת קנאה בזוגיות? ההסבר של אליעד מתחיל במושג בסיסי - שיפוטיות. לדבריו, אם האדם היה חי ללא שיפוטיות, ללא הבחנה בין טוב לרע, לא היה לו שום בסיס להבדיל בין שלי ללא שלי. במקרה כזה, גם קנאה ... שכדי לאהוב את עצמך בצורה אמיתית וללא תנאים, על האדם לעבור מסע של מודעות עצמית. עליו לשפוט את עצמו פחות לפי קריטריונים של אנשים אחרים, ולהיות פחות שיפוטי כלפי עצמו. ככל שאדם פחות שיפוטי כלפי עצמו, כך הוא זקוק פחות לאישור ואהבה מבחוץ, ואז הוא פחות מקנא ופחות רכושני כלפי בן ... שהאדם יותר תלוי רגשית בבן הזוג שלו, כך מתפתחת קנאה ורכושנות בצורה משמעותית יותר. למה בכלל קיימת קנאה בזוגיות? ההסבר של אליעד מתחיל במושג בסיסי - שיפוטיות . לדבריו, אם האדם היה חי ללא שיפוטיות, ללא הבחנה בין טוב לרע, לא היה לו שום בסיס להבדיל בין שלי ללא שלי. במקרה כזה, גם קנאה ... שכדי לאהוב את עצמך בצורה אמיתית וללא תנאים, על האדם לעבור מסע של מודעות עצמית. עליו לשפוט את עצמו פחות לפי קריטריונים של אנשים אחרים, ולהיות פחות שיפוטי כלפי עצמו. ככל שאדם פחות שיפוטי כלפי עצמו, כך הוא זקוק פחות לאישור ואהבה מבחוץ, ואז הוא פחות מקנא ופחות רכושני כלפי בן ... אליעד: למה האדם נמצא בכלל בזוגיות? כי הוא רוצה להרגיש טוב עם עצמו, ובתוך הזוגיות הוא מרגיש יותר טוב עם עצמו. לאדם יש אפשרות במוח שלו להיות בלי שום שיפוטיות ובלי שום תנאים. פירושו שהוא לא מבדיל בין טוב לרע, ואם אין טוב ורע אז אין שלי ולא שלי, אין רוצה ולא רוצה ואז אין שום קשרים רגשיים, ואז אין קנאה ואין רכושנות. ככול שיש לך פחות שיפוטיות, אתה פחות מקנא, פחות רוצה להידמות, ופחות רכושני, כל הקשרים הרגשיים חלשים. מה זה קנאה? ... השאלה היא איך אתה שופט את עצמך, האם אתה מעריך את עצמך לפי קנה מידה שלא תלוי באחרים אז אתה יכול לאהוב את עצמך, ויש טריק נוסף, שאם אתה מפסיק להיות שיפוטי, אז אתה מקבל את עצמך. הרעיון הוא, שככול שיש לך פחות צורך באהבה חיצונית, ככה אתה פחות קנאי. ...
שיפוטיות, שיטת ההיפוכים, ביירון קייטי, חיפוש האמת, בירור האמת, ניתוח מצבים, מודעות עצמית, לגלות את האמת, לברר את האמת, אולי ההפך הוא הנכון? אלנבי 40, השתקפות עצמית
שיפוטיות, שיטת ההיפוכים, ביירון קייטי, חיפוש האמת, בירור האמת, ניתוח מצבים, מודעות עצמית, לגלות את האמת, לברר את האמת, אולי ההפך הוא הנכון? אלנבי 40, השתקפות עצמית
שיפוטיות, שיטת ההיפוכים, ביירון קייטי, חיפוש האמת, בירור האמת, ניתוח מצבים, מודעות עצמית, לגלות את האמת, לברר את האמת, אולי ההפך הוא הנכון? אלנבי 40, השתקפות עצמית למה אנשים שיפוטיים חושבים שכולם שיפוטיים? אליעד כהן מסביר על התופעה שבה אדם הנוהג בצורה מסוימת, כמו שקר או שיפוטיות, מניח באופן אוטומטי שגם אחרים נוהגים כך. למשל, אדם שמשקר לעיתים קרובות יחשוב שכולם משקרים לו. מדוע זה קורה? לפי אליעד, זה קורה מפני ... את שיטת ההיפוכים של ביירון קייטי, שיטה שבה האדם חוקר את המחשבות השיפוטיות שלו כלפי אחרים, ומנסה להפוך אותן על עצמו. למשל, אם אתה חושב שמישהו שיפוטי כלפיך, אתה יכול להפוך זאת ולשאול: אולי אני שיפוטי כלפיו?, או אולי אני שיפוטי כלפי עצמי?. באמצעות תרגיל זה, אתה מגלה שהבעיה שאתה רואה באחרים קיימת גם אצלך. עם זאת, אליעד מציין ששיטה זו אינה בהכרח מובילה לאמת ... של חקירת האמת, ההכרה במגבלות שלנו מאפשרת לנו לחיות חיים עם פחות שיפוטיות ויותר הבנה כלפי עצמנו וכלפי אחרים. שיטת ההיפוכים של ביירון קייטי איך להפסיק להיות שיפוטי? האם האמת היא יחסית? מודעות עצמית ולקיחת אחריות מהי השלכה עצמית? למה קשה לראות את האמת? ...
לראות את אלוהים + שיחות עם אלוהים + לפגוש את אלוהים לדייט זוגי
לראות את אלוהים + שיחות עם אלוהים + לפגוש את אלוהים לדייט זוגי
... הנוכחי, הוא היה מפסיק לסבול לחלוטין. במצב כזה, האדם אינו סובל כי אין לו רצון לשינוי, כיוון שהוא תופס את המצב הקיים כטוב ביותר. מה הקשר בין הרצון להרגיש טוב לבין השיפוטיות? אליעד מסביר שהרצון להרגיש טוב קשור ישירות לשיפוטיות וליכולת ההשוואה של האדם. ככל שהאדם פחות שיפוטי כלפי המציאות ופחות משווה את המצב הקיים למצב מדומיין אחר, כך הוא פחות סובל. אדם שסובל הרבה הוא אדם שמאוד שיפוטי כלפי המציאות, ואילו אדם שאינו שיפוטי אינו סובל, מכיוון שהוא אינו עסוק בהשוואות בין המצוי לרצוי. מדוע הסבל קשור לתפיסת הזמן של האדם? הסבל גם נובע מתפיסת הזמן של האדם. האדם סובל מכיוון שהוא מדמיין ... יכולה לשחרר אותו מהרצון ומהסבל שנגרם בעקבותיו. סיכום מרכזי של רעיון ההרצאה: הרצון להרגיש טוב יותר ממה שהאדם מרגיש כרגע הוא המקור לסבל. הסבל קיים רק בגלל השוואות ושיפוטיות של המציאות. הדרך להשתחרר מהסבל היא להבין לעומק שאין הבדל אמיתי בין המציאות הנוכחית למציאות אחרת, ושבפועל, המציאות הנוכחית כבר מושלמת כמו שהיא, ולכן אין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, חוסר ערך עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיפוטי, האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיפוטי, איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, טיפול נפשי, רטוריקה בנושא שיפוטי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3555 שניות - עכשיו 09_08_2025 השעה 14:54:01 - wesi1