אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיפוטי ✔איך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:51איך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, חוסר ערך עצמי
איך לאהוב את עצמך באמצעות אהבת הזולת?

אליעד כהן מציג שיטה ייחודית ופשוטה להגדלת האהבה העצמית: להתחיל דווקא בלאהוב אנשים אחרים. לפי אליעד, כל אדם שלא אוהב את עצמו בוודאות מוחלטת אינו אוהב גם אנשים אחרים. לא קיימת אפשרות שאדם יאהב את כל האנשים חוץ מאת עצמו. לכן, הדרך לאהוב את עצמך היא לתרגל אהבת הזולת. ההסבר הוא, שאם אדם מתקשה לאהוב את עצמו, עליו להתחיל להסתכל על אנשים אחרים בצורה חיובית יותר, ומתוך כך תתפתח אצלו אהבה עצמית.

איך להפסיק להיפגע מביקורת של אחרים?

אליעד כהן מסביר כי כל מה שמפריע לאדם בהתנהגות אחרים, נמצא אצלו באותה צורה בדיוק. לדוגמה, אם לאדם מפריע שצוחקים עליו, זה סימן חד - משמעי שגם הוא צוחק על אחרים. אם מפריע לו ששונאים אותו, זה אומר בוודאות שגם הוא שונא אנשים אחרים. מכאן, אחת הדרכים להתמודד עם ביקורת ופגיעה מאחרים היא לשנות את ההתייחסות שלך כלפי אחרים בנושאים אלה. אם למשל מפריע לך שאתה גבוה מדי, עליך להפסיק לשפוט אנשים אחרים לפי הגובה שלהם. ברגע שתפסיק למדוד אחרים לפי אותו קריטריון, גם הביקורת העצמית שלך תיעלם, וכבר לא תהיה מושפע מהביקורת של אחרים על אותו נושא.

כיצד לדון אחרים לכף זכות כדי לאהוב את עצמך יותר?

אליעד כהן מדגיש דרך נוספת ועמוקה יותר לטפל בשיפוטיות העצמית: ללמוד לדון אנשים אחרים לכף זכות. אדם שרגיל לראות את החסרונות של אחרים, יתקשה לראות את היתרונות בעצמו. לעומת זאת, אם הוא יתרגל למצוא את הצדדים החיוביים באחרים, יהיה לו קל יותר לראות גם את עצמו באור חיובי. אדם שמתרגל לראות באחרים גם את הצדדים הטובים שלהם, יצליח לראות בעצמו גם את הדברים החיוביים, ומכך יגדיל את האהבה העצמית שלו.

האם אפשר להפסיק לשפוט אחרים לגמרי?

אליעד כהן מבהיר שהפסקה מוחלטת של שיפוט כלפי אחרים היא לא מציאותית באופן מלא. עם זאת, גם אם המצב האידאלי אינו אפשרי במאה אחוז, ניתן להתחיל בצמצום הדרגתי של מחשבות שיפוטיות. אם אדם חושב אלף פעמים ביום מחשבות שיפוטיות, הוא יכול להפחיתן לאט - לאט. בנוסף, גם את השיפוט החיובי מומלץ לצמצם, כי כל מחמאה ("איזה חכם הוא", "איזה מוצלח הוא") מכילה בתוכה גם שיפוט שלילי של מי שלא עומד באותו סטנדרט.

כיצד סיפור כבשת הרש ממחיש שאנחנו שופטים את עצמנו?

אליעד משתמש בסיפור "כבשת הרש" מתנ"ך, שבו דוד המלך שפט בחומרה אדם עשיר שלקח את הכבשה היחידה של שכנו העני. דוד לא ידע שהוא למעשה שופט את עצמו על מקרה אחר שבו הוא עצמו חטא, כששלח אדם אל מותו כדי לקחת את אשתו. לפי אליעד, בכל פעם שאדם שופט מישהו אחר, הוא בעצם שופט את עצמו. לכן, הדרך להקל את השיפוט העצמי היא להפחית את השיפוטיות כלפי אחרים.

מדוע אנחנו כועסים על אנשים שמזכירים לנו את עצמנו?

אליעד כהן מסביר שאנשים רבים כועסים דווקא על אלו שמזכירים להם את עצמם. אם מישהו כועס במיוחד על פשע מסוים, כמו רצח, זה לא אומר שהוא רוצח בעצמו, אבל ייתכן שהכעס מגיע ממקום אחר: למשל, כי הוא רואה ברוצח אדם שלא מתחשב בזולת, ומודע לכך שהוא עצמו לא מתחשב באחרים מספיק. באופן כזה, הכעס החיצוני משקף כעס פנימי עצמי.

חוסר מודעות ושיפוטיות כלפי אחרים - למה אנשים רבים?

אנשים עם מודעות עצמית נמוכה נוטים להאשים את האחר בדיוק בדברים שהם עצמם עושים. לפעמים הם אפילו יאשימו אחרים במעשים שכלל אינם נכונים לגבי הצד השני, אלא הם עצמם מבצעים את אותן פעולות. זהו מצב של השלכה פסיכולוגית מוחלטת, שבו אנשים שופטים אחרים כי הם אינם מסוגלים לראות את עצמם באופן ברור ואובייקטיבי.

האם כדאי לשתוק במקום לבקר אחרים?

אנשים רבים מגיעים להבנה שכל ביקורת שהם משמיעים כלפי אחרים משקפת גם ביקורת פנימית כלפי עצמם. לכן, ישנם אנשים שמעדיפים פשוט לשתוק, כדי להימנע מביקורת עצמית. כל מה שנאמר על אחרים הוא למעשה גם דיבור על עצמנו. במצב כזה, השתיקה הופכת לאמצעי לשמור על תודעה שלווה ומאוזנת יותר.

סיכום הדרך לאהבה עצמית לפי אליעד כהן

כדי לאהוב את עצמך, עליך להתרגל לאהוב אחרים, לצמצם את השיפוטיות, ולהתרגל לדון אחרים לכף זכות. כל חיסרון שאתה רואה באחרים הוא שיקוף שלך עצמך, ולכן אם תשפוט אחרים פחות, תוכל לאהוב את עצמך יותר.
איך לאהוב את עצמך?

חיפוש הדברים הטובים שבך

אחת הדרכים לאהוב את עצמך היא לחפש את הדברים הטובים שבך. כאשר אדם מתמקד בחוזקותיו ובתכונותיו החיוביות, הוא מפתח הערכה עצמית גבוהה יותר. עם זאת, יש שיטה נוספת ועמוקה יותר.

אהבת אחרים כמפתח לאהבה עצמית

אחת הדרכים החשובות ביותר לאהוב את עצמך היא להתרגל לאהוב אנשים אחרים.

במאה אחוז מהמקרים, אדם שלא אוהב את עצמו גם לא אוהב אחרים. אין מצב שבו אדם אוהב את כולם חוץ מאת עצמו. לכן, אם רוצים לפתח אהבה עצמית, יש להתחיל בלימוד אהבת הזולת.

הקשר בין אהבה עצמית לשיפוטיות

כאשר אדם מרגיש רע בגלל יחס שהוא מקבל מאחרים, למשל אם צוחקים עליו או שונאים אותו, מחויב שגם הוא נוהג כך כלפי אחרים. אם מפריע לו שצוחקים עליו, זה סימן שגם הוא נוהג ללעוג לאחרים. אם מפריע לו ששונאים אותו, זה אומר שגם הוא שונא אחרים.

להפסיק לשפוט אחרים

כדי לאהוב את עצמך, עליך להפסיק לשפוט אנשים אחרים באותו אופן שבו אתה שופט את עצמך. לדוגמה, אם מישהו מרגיש רע בגלל שהוא גבוה מדי, עליו להפסיק לשפוט אנשים לפי גובהם. אם הוא יפסיק לראות את הגובה כמדד לשיפוט, גם הגובה שלו יפסיק להיות בעיה עבורו.

ללמוד לדון אחרים לכף זכות

דרך רחבה יותר היא ללמוד לדון אנשים לכף זכות. במקום להתמקד בשליליות של אנשים אחרים, יש לנסות לראות את הצדדים החיוביים שבהם. כאשר אדם מתרגל זאת כלפי אחרים, יהיה לו קל יותר לדון את עצמו לכף זכות ולהתייחס לעצמו בצורה חיובית.

האם זה אפשרי?

השאלה שנשאלת היא האם זה בכלל אפשרי? האם ניתן באמת להפסיק לשפוט אחרים? התשובה היא שזה לא אפשרי במלואו, אבל זה אפשרי חלקית. מה שחשוב זה להתחיל בתהליך הדרגתי. אם ביום אחד יש לך אלף מחשבות שיפוטיות על אחרים, נסה להפחית אותן קצת.

צמצום השיפוטיות כלפי הכל

בנוסף לצמצום השליליות כלפי אחרים, כדאי גם לצמצם את המחמאות החיוביות השיפוטיות. כל פעם שאדם מחמיא למישהו על חוכמתו או הצלחתו, הוא גם קובע באופן עקיף שטיפשות או כישלון הם שליליים. ככל שהשיפוטיות תפחת - גם כלפי החיובי וגם כלפי השלילי - כך תוכל לאהוב את עצמך יותר.

סיפור כבשת הרש - כיצד אנו שופטים את עצמנו דרך אחרים?

סיפור כבשת הרש ממחיש את הרעיון שכל פעם שאדם שופט מישהו אחר, הוא למעשה שופט את עצמו. דוד המלך שמע משל על אדם עשיר שלקח את כבשת שכנו העני, ופסק שהאיש ראוי לעונש מוות. ואז אמר לו הנביא: "זה אתה". המסר הוא שכל פעם שאדם רואה חיסרון אצל מישהו אחר, הוא רואה בעצם את עצמו.

מדוע אנו כועסים על אחרים?

יש קשר הדוק בין מה שמפריע לנו אצל אחרים לבין מה שמפריע לנו בעצמנו. פעמים רבות, כאשר אדם כועס במיוחד על מישהו מסוים, זה בגלל שהתנהגותו מזכירה לו משהו בעצמו שהוא לא אוהב. לדוגמה, אם אדם כועס מאוד על רוצחים, ייתכן שהוא רואה בהם ביטוי לחוסר התחשבות בזולת, ובתוכו הוא מרגיש שגם הוא לא מתחשב מספיק באחרים.

חוסר מודעות ושיפוטיות קיצונית

אנשים חסרי מודעות יכולים לריב עם אחרים בדיוק על הדברים שהם עצמם עושים. ישנם אנשים שמאשימים מישהו אחר בדברים שהם עצמם עושים, אפילו כשהשני כלל לא אשם בכך.

הקשר בין אהבה עצמית לביקורת

יש אנשים שמבינים שכל ביקורת שהם משמיעים על אחרים היא למעשה ביקורת על עצמם, ולכן הם מעדיפים לשתוק. כל מה שאתה אומר על אחרים, משקף במידה מסוימת את מה שאתה חושב על עצמך.

סיכום

כדי לאהוב את עצמך, יש ללמוד לאהוב אחרים, להפסיק לשפוט, ולדון לכף זכות. כל מה שאתה רואה אצל אחרים קיים גם בך. ככל שתשפוט פחות, כך תוכל לקבל את עצמך ולאהוב את עצמך יותר.
עכשיו נגיד בן אדם שלא אוהב את עצמו אוקי והוא החליט שהוא רוצה לאהוב את עצמו אחת הדרכים אם רוצים לתת למישהו שיטה איך לאהוב את עצמך מה השיטה?

ש: לחפש את הדברים הטובים שבך.

אליעד: איזו עוד שיטה יש לא לחשוב על עצמך דברים שליליים נכון אבל יש עוד שיטה נגיד מישהו אומר אני לא אוהב את עצמי אז מה שצריך לעשות זה להרגיל אותו להתחיל לאהוב אנשים אחרים, במאה אחוז מהמקרים לא בתשעים ותשע אחוז במאה אחוז מהמקרים כל בן אדם שלא אוהב את עצמו מאה אחוז שהוא גם לא אוהב אנשים אחרים מאה אחוז עוד לא קיים במציאות הבן אדם שאוהב את כל האנשים האחרים ולא אוהב את עצמו אין דבר כזה במציאות מאה אחוז מהמקרים, עוד לא קיים בן אדם שאהב את כולם חוץ מאת עצמו אין אפשרות כזאת במציאות למרות שמה האמת שאין שום בן אדם שאוהב את כולם בלי קשר לכלום אבל זה יהיה נכון גם בהקשר הזה.

זאת אומרת שימו לב לכזה דבר כשבן אדם נגיד הוא אומר "צוחקים עלי מפריע לי שצוחקים עלי" מחויב במציאות שגם הוא צוחק על אנשים אחרים במשהו מאה אחוז אם הוא אומר "מפריע לי ששונאים אותי" מאה אחוז שגם אתה שונא מישהו במשהו מאה אחוז, מה זה אומר אבל זה אומר עכשיו יש שתי דרכים איך להתמודד עם זה או יש כמה דרכים דרך אחת אומרת כזה דבר על מה צוחקים עליך מה נגיד אתה מרגיש רגשי נחיתות על זה שאתה נגיד.

ש: גבוה מדי.

אליעד: גבוה מדי?

ש: טיפש.

אליעד: גבוה בא נלך על גבוה מדי סבבה מה שאתה צריך לעשות זה מעכשיו המושג של גבוה ונמוך להוציא לך אותו מהראש זאת אומרת מעכשיו אתה יותר לא שופט אנשים אחרים לפי גבוה ונמוך אם אתה לא תשפוט אנשים אחרים לפי גבוה ונמוך לא יפריע לך אם אתה גבוה או נמוך את המושג גבוה ונמוך תוציא לך מהמוח זה אחד, המובן הרחב יותר אומר תראה אם מפריע לך שאתה נגיד גבוה מדי טיפש חכם לא משנה מפריע לך משהו באופן כללי תתחיל לדון אנשים לכף זכות אתה רואה אנשים שנראים לך לא בסדר תנסה למצוא במה הם בסדר למה הם לא רק רעים מה שאתה חושב עליהם למה גם ההפך נכון תתחיל לדון אנשים לכף זכות.

ש: באופן כללי או לגבי התחום הספציפי?

אליעד: אז עכשיו הרחבתי את זה לאופן כללי באופן כללי למה כי אם אתה תתרגל לדון אנשים אחרים לכף זכות כשזה יגיע אליך גם יהיה לך קל לדון את עצמך לכף זכות.

ש: השאלה היא אם זה אפשרי אם אתה מלכתחילה.

אליעד: והתשובה היא שזה לא אפשרי אבל זה מה שצריך לעשות לא אני מסביר לך כי השאלה אם זה אפשרי את אמרת השאלה היא האם זה אפשרי נכון, רגע שנייה האם זה נכון שאמרת השאלה היא האם זה אפשרי זה נכון שאמרת את זה.

ש: כן אבל יש לי המשך.

אליעד: רגע שנייה אבל נכון שאמרת את זה אז אני רוצה להסביר משהו האם זה אפשרי זאת שאלה לא קשורה למה צריך בשביל לעשות את זה ואת זה צריך ככה האם זה אפשרי אי אפשר אבל זה מה שצריך זה שתי שאלות שונות יש שתי שאלות שונות יש שאלה אחת מה צריך שאלה שניה האם זה אפשרי שאלה אחרת אם זה כדאי שאלה אחרת מתי כדאי שאלה אחרת מי צריך לעשות את זה זה שאלות שונות לא לערבב, אני אומר לך מה צריך את אומרת השאלה אם זה אפשרי לא יודע זאת שאלה אחרת רציתי לשאול זה אפשרי לא יודע זאת שאלה אחרת אבל זה לא לערבב דבר לדבר לא בגלל שזה "לא אפשרי" אז נשנה את החוקים זה החוקים.

עד כאן הבנת אני רק אומר זה שאלות שונות האם זה אפשרי לא יודע מבחינתי זה לא אפשרי ולכן אתה לא יכול ליישם את העצה הזאת יכול להיות לדוגמה בשביל שתחיה לנצח צריך DNA מסוים ובלי זה לא תוכל לחיות לנצח ולכן לא תוכל לחיות לנצח כי אין לך את ה - DNA הזה, זה שני משפטים שלא קשורים יש מה צריך ויש האם אפשרי להשיג את מה שצריך בשביל שתתרפה צריך מאה מיליון דולר אין לך ולכן תמות בסדר אבל עדיין צריך מאה מיליון דולר נכון יש מה צריך ויש האם אפשרי להשיג את מה שצריך.

ש: רוצה ויכול מיליון דולר.

אליעד: נכון זה אותו דבר לא אפשרי זה כמו לא יכול. עכשיו מה האמת האמיתית שזה לא משנה בכלל אם זה אפשרי או לא מה שמשנה שזה אפשרי קצת קצת זה אפשרי תתחיל מקצת יש שלושה אנשים היום פגשת יש שלוש מאות דעות היום במשך היום אתה תחשוב אלף פעם דעות על אנשים שליליות חלקן תתחיל את השליליות לצמצם, עכשיו מה האמת שגם את החיוביות אתה צריך לצמצם למה כי כל פעם כשאתה אומר "איזה בן אדם חכם איזה בן אדם מוכשר איזה זה" אתה בעצם שופט את הטיפש כל פעם כשאתה אומר "איזה מישהו מוצלח" מה אתה בעצם אומר "להיות לא מוצלח זה לא טוב" אז אתה שיפוטי צמצם את זה צמצם תהיה פחות שיפוטי ואז ממילא זה יהיה פחות שיפוטי כלפיך.

עכשיו יש סיפור על דוד המלך הצדיק שבצדיקים עם כבשת הרש נכון שהוא שלך מישהו לקרב כי היה בא לו על אשתו אמר "אני אשלח אותו לקרב שהוא ימות ואז אני אקח את אשתו" יש סיפור כזה בתנ"ך כן דוד המלך הצדיק.

ש: אוקי אני מחכה להמשך הסיפור.

אליעד: אז הוא רצה את אשתו של מישהו אמר" איך אני אקח את אשתו אמר בוא נשלח אותו לקרב למות ואז אני אקח את אשתו כשהוא ימות אקח את אשתו" ראית גם רצח אותו וגם לקח את אשתו ואז הנביא וגם עשה כאילו כסת"ח כזה כאילו "אני לא רצחתי אותו הוא הלך לקרב הוא התנדב בכלל", עכשיו ואז הנביא בא ואמר "עכשיו אני רוצה לתת לו עונש" הנביא אמר "אם עכשיו אני אבוא ואגיד לו מה אלוהים לא מרוצה ממך אז הוא יתחיל לתרץ תירוצים תראה לא התכוונתי זה לא נכון אתה צריך להבין אותי זה וזה" אז מה הוא עשה הנביא הוא סיפר לו סיפור אחר הוא סיפר לו משל על אחד שהיה מאוד עשיר והיה לו הכל ויום אחד הוא החליט שהכבשה של השכן דווקא אותה הוא רוצה לאכול השכן היה הרש לא היה לו מה לאכול והוא בכל מקרה לקח את הכבשה של השכן ואכל אותה.

ואז הנביא שאל את דוד המלך אמר לו "מה עונשו של אותו אדם שהחליט למרות שהוא כל כך עשיר לקחת דווקא את הכבשה של השכן" אז הוא אומר לו "זה עונשו מוות" אז הוא אומר לו "נכון זה עונשך למה דווקא היית חייב לקחת את אשתו" ואז הוא פתאום הבין שזה הוא בכלל שאל על עצמו. עכשיו מה רבי נחמן מספר לנו הוא אומר שכשאלוהים רוצה להעניש אותך על משהו הוא אומר איזה עונש אני אתן לך אומר בא נשאל אותך איך הוא שואל אותך אומר לך מישהו אחר ואומר לך מה אתה חושב שעונשו מה אתה חושב שמגיע לו איך אתה חושב שצריך להתייחס אליו מה שתגיד להתייחס אליו זה מה שיעשו לך אם אתה אומר זה צריך לשרוף אותו באש בסדר רשמנו בפנקס עכשיו נבדוק איפה אתה כמוהו ולכן כל פעם כשאתה שופט מישהו אחר אתה שופט את עצמך כל פעם.

ש: העונש שאתה נותן לו כאילו.

אליעד: כן.

ש: אם אני רואה חיסרון במישהו אחר זה בהכרח שאני רואה את זה בעצמי?

אליעד: אם אתה כועס עליו כן אם לא אז לא.

ש: אם אני כועס עליו מה זאת אומרת עקב החיסרון אני כועס?

אליעד: אם אתה אומר עוד פעם.

ש: זה מחויב?

אליעד: קודם כל מחויב שיש בך את כל החסרונות בין אם ראית אותם בין אם לא ראית אותם זה בכל מקרה נכון אבל אני אומר משהו אחר אם אתה רואה מישהו שעושה משהו ואתה רואה סתם מישהו עשה משהו ואתה לא שיפוטי כלפיו אתה אומר "וואלה יכול להיות טוב יכול להיות רע" סבבה אבל אם אתה כועס עליו, עכשיו אבל זאת לא באמת כל האמת כי החסרונות קיימים בך בכל מקרה ובכל מקרה זה נכון לאו דווקא אם אתה כועס עליו זאת לא האמת אבל האמת היא כזאת שהרבה פעמים אתה כועס עליו כי זה מזכיר לך את עצמך זאת אמת זה כן אמת זה משפט שהוא אמת, הרבה פעמים אם עכשיו אני אראה לך מאה פושעים אתה תכעס על הפושע שהכי מזכיר לך את עצמך למה כי אתה כועס על עצמך על משהו מסוים ואז אתה מוציא את העצבים עליו.

אתה יכול להראות למישהו לספר לו על מאה פשעים והוא יכעס דווקא על הפשע, לא תמיד זה ככה אבל יש מצבים שהוא יכעס דווקא על הפשע שהוא חושב שבו יש משהו כזה עכשיו לאו דווקא כזה נגיד הוא יכעס על רוצח לא בגלל שהוא רוצח ונשאל אותו "למה אתה כועס כל כך על רוצחים אז אתה רוצח" הוא יגיד לא אז נשאל אותו "אז למה אתה כועס על רוצחים" הוא יגיד "כי רוצח זה מישהו שלא מתחשב באחרים, אתה מתחשב באחרים בא נראה איפה אתה לא מתחשב באחרים" ואז אתה תגלה שהוא חושב שהוא לא מתחשב באחרים, זאת אומרת לא תמיד זה יהיה אותו דבר פיזית לפעמים זה יהיה כאילו אחד פנימה "מה מפריע לך שהוא זה וזה? כי זה אומר ככה עליו, יפה ואיפה אתה כזה כי עובדה שעל אחרים אתה לא כל כך כועס".

ש: כי אני שם לב לכל מיני דברים כאלה ביומיום.

אליעד: שמה?

ש: שמישהו זורק לי הערה ואז אני שם לב לזה עליו שהוא בא ומספר לי משהו שהוא נגיד מתווכח עם איזה מישהו והוא טוען עליו טענות אבל אני מכיר את הבן אדם אני יודע שהבן אדם בדיוק מתנהג באותה צורה זה ממש כאילו ברור כזה.

אליעד: לא זו אף זו אלא שאנשים שהם חסרי מודעות יכול להיות מצב שהם יריבו אחד עם השני ונשאל אותו למה אתה רב איתו והוא יאשים אותו בדברים שהוא עצמו עושה ממש שקוף הוא מאשים אותו "הוא עושה לי ככה וככה" בדיוק בדברים שהוא עושה אפילו שהוא לא עושה אותם בכלל השני בכלל לא עושה אותם הוא יאשים אותו בדברים שהוא עושה והשני בכלל לא עושה אותם גם כן אבל זה ברמות מאוד נמוכות של מודעות אבל יש כזה.

ש: אז לפעמים אני מגיע למצב שאני כבר מעדיף לשתוק כבר אתה לא יכול לבקר.

אליעד: אז תשתוק.

ש: אבל אני אגיד לו משהו שבכלל אני אומר על עצמי אני אומר משהו גם בכלל.

אליעד: קודם כל אתה בכל מקרה מדבר תמיד על עצמך גם על עצמך אבל זה נושא אחר.
כמה לאכול לטפל עבירות האמת האמיתית איך להתמודד עם פחד להימנע תחושת ערך עצמי הלקאה עצמית פגיעה איך להעלות ביטחון עצמי טיפול בערך עצמי אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים איבוד ערך עצמי איך לא להיפגע איך לא להיפגע מאחרים איך לאהוב איך לאהוב את עצמי איך לאהוב את עצמי בלי תנאים איך לאהוב את עצמי ללא תנאים איך לאהוב את עצמך איך לאהוב את עצמך בלי תנאים איך לאהוב את עצמך ללא תנאים איך לבנות ביטחון עצמי איך לבנות ערך עצמי איך לדון לכף זכות איך להגביר את הביטחון העצמי איך להוריד ביטחון עצמי איך להחזיר את הביטחון העצמי איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך איך להעלות את הביטחון העצמי איך להעלות ביטחון עצמי איך להעלות ערך עצמי איך להעצים את הביטחון העצמי איך להעריך את עצמי איך להעריך את עצמך איך להרגיש ביטחון עצמי איך להשיג ביטחון עצמי איך לחזק את הביטחון העצמי איך לחזק ביטחון עצמי איך ליצור ביטחון עצמי איך לפתח את הביטחון העצמי איך לפתח ביטחון עצמי איך לרכוש ביטחון עצמי איך לשדר ביטחון עצמי איך לשפר את הביטחון העצמי איך לשפר ביטחון עצמי איך לשפר דימוי עצמי בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי דימוי דימוי עצמי דימוי עצמי גבוה דימוי עצמי חיובי דימוי עצמי נמוך דימוי עצמי שלילי דימויים האם להיפגע האם להעריך את עצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העלאת הערכה עצמית העלאת ערך עצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הערכה עצמית הערכה עצמית גבוהה הערכה עצמית חיובית הערכה עצמית נמוכה הערכה עצמית רעה הערכה עצמית שלילית הרגשת ביטחון עצמי השתקפות השתקפות עצמית חברויות חברות חברים חברתי חוסר ביטחון עצמי חוסר הערכה עצמית חוסר ערך חוסר ערך עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חיזוק הערכה עצמית חיזוק ערך עצמי חסר ביטחון עצמי חסר ערך עצמי חרדה חרדה חברתית חרדות חרדות חברתיות טיפול בהערכה עצמית טיפול בערך עצמי כף זכות לא להיפגע לאהוב לאהוב אחרים לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לבנות ביטחון עצמי לבנות ערך עצמי לדון לכף זכות להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להיפגע להיפגע מאחרים להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעלות ערך עצמי להעצים את הביטחון העצמי להעריך את עצמי להעריך את עצמך להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי להשיג ערך עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי למה לאהוב את עצמי למה לאהוב את עצמי בלי תנאים למה לאהוב את עצמך למה לאהוב את עצמך בלי תנאים לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי לשפר דימוי עצמי מה זה ערך עצמי סובל מדימוי עצמי ערך עצמי ערך עצמי גבוה ערך עצמי נמוך פחד חברתי פחדים חברתיים פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי פיתוח הערכה עצמית רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפוטי שיפוטיות שיפוטיות עצמית שיפור ביטחון עצמי שיפור דימוי עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי תחושת ערך עצמי
איך לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע הזה, לחיות את הרגע
איך לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע הזה, לחיות את הרגע
איך לחשוב פחות? איך להפסיק לחשוב? איך לא לחשוב? איך לא להיות שיפוטי? איך להיות פחות שיפוטי? איך להיות נוכח? כוחו של הרגע הזה, לחיות את הרגע איך אפשר לחשוב פחות ולהפסיק לדבר עם עצמך בראש? ... לא בהכרח לחשוב על הרגע הנוכחי אלא פשוט לבחון למה בכלל צריך להעניק חשיבות לכל מחשבה שעולה. איך להפחית שיפוטיות ומחשבות מטרידות? אליעד מציע שיטה נוספת להתמודדות עם מחשבות מטרידות ושיפוטיות: כאשר עולה מחשבה שמסווגת כטובה או רעה, האדם צריך לבדוק מדוע הוא סיווג אותה כך. למשל, אם קופצת מחשבה ... ההפך. מי החליט שהדבר הוא טוב או רע? מה הופך אותו לכזה? התהליך הזה, של פירוק הדעה והטלת ספק בשיפוט הראשוני, מחליש את האוטומטיות של החשיבה ומקטין את העוצמה של השיפוטיות הפנימית. האם אפשר להפסיק לחשוב לגמרי? אליעד מציג בצורה ברורה שגם להפסיק לחשוב לגמרי זו מחשבה בעצמה, ושאולי בכלל ... מרכזיות להתמודדות עם מחשבות: לשאול על כל מחשבה האם זו אני או לא אני, ולהתמקד בכך בלבד. להטיל ספק בשיפוט הראשוני של מחשבות, לשאול למה דבר הוא טוב או רע ולבדוק את ההנחות שעליהן בנויה המחשבה. איך להפסיק לחשוב יותר מדי? מהי חשיבה שיפוטית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר והעתיד? איך להיות נוכח ברגע? האם אפשר לא לחשוב כלל? איך להטיל ספק ...
שיפוטיות, חשיבה שיפוטית, להיות שיפוטי, שיפוטיות אמיתית, שיפוטיות נייטרלית, שיפוטיות עצמית
שיפוטיות, חשיבה שיפוטית, להיות שיפוטי, שיפוטיות אמיתית, שיפוטיות נייטרלית, שיפוטיות עצמית ובו יתבאר, העניין של שיפוטיות, האם היא טובה או רעה? ושיפוטיות פירושה, להביע את דעתך לטוב ולרע, לגבי דברים שונים שאתה רואה. כי האדם במשך היום נתקל בכל מיני אירועים ... את דעתו האישית, על כל דבר שהוא נתקל בו. ולאו דווקא שהאדם מביע את דעתו כלפי חוץ, אלא גם השיפוטיות העצמית של האדם את הדבר, כלפי עצמו, גם זו הבעת דעה. דהיינו, שיפוטיות, היא לא רק כאשר האדם אומר לאנשים אחרים מהי דעתו על דבר כלשהו, אלא גם כאשר האדם אומר וחושב לעצמו, מהי דעתו על דבר כלשהו, גם זוהי שיפוטיות. ויש כאלו שיאמרו, ששיפוטיות היא מוכרחת. כי אם האדם לא ישפוט את העולם שבו הוא חי, לטוב או לרע, אז לא תהיה משמעות ... את דעתו על מה שקורה לו. כי ככה האדם מפתח את דעתו האישית ואת הזהות האישית שלו וכולי. אבל, בשיפוטיות ובהבעת דעה עצמית, יש גם חיסרון. והוא, שהאדם מפסיק להיות נייטרלי, ומפסיק לחיות בהרמוניה עם המציאות. כי כאשר יש לאדם שיפוטיות כלשהי לגבי המציאות. אז, אם השיפוטיות שלו כלפי המציאות, היא לטובה, דהיינו, שהאדם שופט את המציאות לכף זכות ורואה את הטוב שבה, אז טוב לאדם. ... את המציאות לכף חובה ורואה את הרע שיש בה, אז האדם מרגיש רע. ותכף ומיד ברגע שהאדם מתחיל להיות שיפוטי לגבי איזה דבר, מיד יש לאדם רגש מעורב כלפי אותו הדבר. זא שאם אין שום שיפוטיות כלפי דבר כלשהו, אז ממילא האדם לא חווה רגש כלשהו כלפי הדבר. כי כאשר אין כל שיפוטיות של טוב ורע, הרי שאין רגש של שנאה ואהבה כלפי הדבר. אבל ברגע שיש שיפוטיות כלשהי, אז מוכרח שהאדם יחווה רגשות מעורבים כלפי כל דבר באשר הוא. ולמה? כי בכל דבר בעולם, יש בו ... האם ועד כמה הדבר הזה הוא טוב או רע. ולכן, יש גם צד לומר, שאולי עדיף שהאדם יהיה בלי שיפוטיות כלשהי לגבי הדברים. כי ברגע שהאדם מתחיל להיות שיפוטי, הוא כבר מתחיל להרגיש גם רע כלשהו. ומי שלא רוצה להרגיש רע בכלל, עליו לא להיות שיפוטי בכלל, כלפי כל דבר שהוא. ובנוסף, מי שמנסה להיות אמיתי ואובייקטיבי כמה שיותר, הרי שנראה לומר, שעליו להשתדל להיות לא שיפוטי בשום צורה שהיא. כי כל שיפוטיות בעולם, היא סובייקטיבית. כי מבחינה נייטרלית לגמרי, אין טוב או רע. וממילא שיפוטיות נייטרלית לגמרי, לא יכולה להביע שום דעה על שום דבר. ולכן, מי שרוצה להיות אובייקטיבי לגמרי, כדאי לו לא להיות שיפוטי בכלל, כלפי שום דבר בעולם. אבל, מי שלא יהיה שיפוטי לגבי שום דבר בעולם, הוא גם לא יוכל לחיות בעולם. כי בלי שיפוטיות כלשהי, אין זהות עצמית, ואין רצון עצמי, ואין דעה עצמית, ואין העדפה עצמית, ואז אין שום משמעות לקיום העצמי. ולכן השאלה היא, מהי השיפוטיות הטובה ביותר, שעל האדם לסגל לעצמו? והאם בכלל כדאי להיות שיפוטי? והתשובה היא, שהשיפוטיות הטובה ביותר, היא שיפוטיות אמיתית. ושיפוטיות אמיתית וחשיבה שיפוטית אמיתית פירושה, שהאדם כן שופט את הדבר, אבל שופט אותו אך ורק לפי האמת בלבד. ולשפוט את הדבר לפי ... כל התמונה המלאה כולה. דהיינו, את האמת, את כל האמת ואך ורק את האמת. כי יש שני סוגים של שיפוטיות, יש שיפוטיות שבה האדם שופט את אותו הדבר, מנקודת מבט צרה, שלא רואה את כל התמונה המלאה. ויש עוד נקודת מבט, של שיפוטיות אמיתית, שבה האדם שופט את הדבר, מנקודת מבט שרואה את כל התמונה המלאה. והשיפוטיות שלא רואה את כל התמונה המלאה, היא לא בהכרח שיפוטיות שקרית. אלא שהיא שקרית מההיבט הזה, שהיא לא רואה את כל הצדדים השונים של המטבע, ושופטת את האדם, לפי צד אחד של המטבע, שיכול מאוד להיות שהוא אכן אמיתי. אבל היא שוכחת, גם את שאר הצדדים של המטבע. ושיפוטיות אמיתית שרואה את כל התמונה המלאה, פירושה, שהאדם זוכר תמיד, גם את נקודת המבט המוחלטת, שבה אין שום טוב או רע. ובנוסף, האדם זוכר תמיד גם את שני הצדדים של המטבע. דהיינו, האדם יכול להביע את דעתו בשיפוטיות לגבי דבר כלשהו, אבל הוא מוכרח לזכור תמיד, באותה עוצמה ממש, גם את הצד השני של המטבע. כי אותו ...
תרופה נגד חרדה / טיפול בחרדה - להיות תינוק מגודל - להקטין ראש - לא להיות שיפוטי - הפרעות חרדה
תרופה נגד חרדה / טיפול בחרדה - להיות תינוק מגודל - להקטין ראש - לא להיות שיפוטי - הפרעות חרדה ובו יתבאר, שמי שרוצה לטפל בחרדה שלו, עליו להקטין ראש ולהיות תינוק מגודל. והכוונה היא, שכאשר האדם הוא עדיין תינוק ממש, כאשר עדיין אין לאדם שום שכל ושום ידיעה או שיפוטיות לגבי העולם, אז גם אין לאדם שום הפרעות חרדה מכל סוג שהוא. ולמה? כי כדי שיהיו לאדם הפרעות חרדה כאלו ואחרות, לשם כך האדם צריך להיות עם שיפוטיות כלשהי לגבי המציאות. כי חרדה פירושה, שיש לאדם הבנה מהו טוב ומהו רע. והאדם הבוגר שרגיל להגדיל ראש, לא ... האדם, מאחר שהוא מגדיל ראש, אז הוא רוצה לוודא, שגם בעתיד הוא לא ירגיש רע. והאדם נמצא בחרדות, בגלל השיפוטיות שלו. שהאדם רגיל להיות שיפוטי. ועל כל דבר לשפוט אותו, האם הוא טוב או רע עבורו. והאדם רגיל לשפוט כל דבר, האם נראה לו שהוא טוב או רע, והאם הוא צריך להישמר ממנו, או להתקרב אליו. והשיפוטיות הזאת של האדם הבוגר + ההרגל של האדם להגדיל ראש ולחשוב כמה צעדים קדימה על העתיד, הדברים האלו גורמים לכך שהאדם יכנס לחרדה ולפחד, שמא יקרה לו בעתיד דבר רע, לפי השיפוטיות שלו כרגע. ולעומת זאת, תינוק שעדיין כמעט ואין לו שום שיפוטיות לגבי העולם. ושהוא רגיל להקטין ראש. ולא שהוא ממש רגיל להקטין ראש באופן אקטיבי, אלא שברירת המחדל של האדם היא, הקטנת ראש. שמלכתחילה האדם נולד בלי שום דעה מוקדמת ובלי שום שיפוטיות כלשהי לגבי המציאות. ורק אחכ שהאדם מתבגר, אז הוא מתחיל להיות חכם, ומתחיל להבדיל בין טוב לבין רע. ואז ... חרדות ופחדים, לשם כך האדם צריך גם לשמור על השפיות הרגילה והבוגרת שלו, דהיינו, גם להגדיל ראש וכן להיות שיפוטי לגבי העולם ולהבדיל בין טוב ורע. אבל, בו זמנית, גם לא להיות שיפוטי לגבי העולם, וגם להקטין ראש ולהיות כמו תינוק מגודל. דהיינו, לא להסתכל על המציאות רק מנקודת מבט של טוב ... אצלו הבדל בין טוב לבין רע. כי התודעה של האדם יכולה לחשוב בשתי צורות מנוגדות. גם כמו תינוק בלי שיפוטיות. וגם כמו אדם בוגר, עם שיפוטיות. ומהצד שיש לאדם שיפוטיות, מהצד הזה, מחויב המציאות שיהיו לאדם גם הפרעות חרדה. כי השיפוטיות של הטוב והרע, גורמת לאדם לפחד מכך שהוא ירגיש רע. ומי שרוצה טיפול בחרדה ותרופה נגד חרדה, עליו לנסות להתחבר למקום בתוכו, של האין שכל / אין שיפוטיות, ולנסות להסתכל על המציאות, מנקודת מבט, שאין בה טוב או רע, ומנקודת מבט שלא שופטת שום דבר, אלא מקבלת כל דבר כפי מה שהוא, בלי שיפוטיות כלשהי. וכיצד יכול האדם להיות גם לא שיפוטי? תשובה: על ידי אמת אובייקטיבית. כי הטוב והרע, הם יחסיים בלבד. ומי שרגיל לחשוב, שמה שנראה בעיניו כאמת, זאת ... מבט סובייקטיבית של אדם בוגר שיודע מה טוב ורע עבורו. וגם כמו תינוק חסר כל שכל, שמבחינתו אין עדיין שיפוטיות. ואז יש גם נקודת מבט אישית, שבה כן יש טוב ורע. אבל גם נקודת מבט אובייקטיבית, שבה אין טוב ...
להיות בזון שלך - מדוע אנשים מנסים להיכנס ל"זון" וכיצד הדבר קשור לטראומות עבר? ספיידרמן או סופרמן, מה מקור התחושה שצריך להיות מישהו אחר כדי להצליח בחיים? האם להיות בזון זו באמת הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר ביטחון? מדוע חשוב להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמך? איך אפשר לשחרר את הצורך להיכנס לזון? מה התפקיד של זוגיות וביטחון עצמי בהתגברות על טראומות עבר?
... כדי להצליח בחיים? האם להיות בזון זו באמת הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר ביטחון? מדוע חשוב להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמך? איך אפשר לשחרר את הצורך להיכנס לזון? מה התפקיד של זוגיות וביטחון עצמי בהתגברות על טראומות עבר? ... סיבה אמיתית לשנוא או לבוז לדמות שהיית בעבר, תביא בסופו של דבר לשחרור רגשי אמיתי. מדוע חשוב להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמך? אליעד מסביר שאחד הדברים המרכזיים שמייצרים את הצורך להיכנס לזון הוא שיפוטיות עצמית. השיפוט העצמי נוצר כאשר אתה קובע לעצמך סטנדרטים שאתה חייב לעמוד בהם כדי להרגיש בעל ערך. כאשר אתה שופט את ... לא מושך, או לא מוצלח מספיק, אתה מרגיש שאתה חייב להיכנס לזון כדי להוכיח לעצמך שאתה בעל ערך. הבעיה בשיפוטיות היא שהיא גורמת לך לחיות מתוך פחד ומתח תמידי, במאמץ תמידי להימנע מכישלון. אליעד מציע גישה של קבלה עצמית ... כמו זוגיות, כסף, או הצלחות חברתיות. הערך העצמי חייב להגיע מתוך האדם עצמו. איך להשתחרר מטראומה? איך להפסיק להיות שיפוטי כלפי עצמי? מהי כניסה לזון? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי? איך לקבל את עצמי?
שלמות עצמית, איך להיות שלם עם עצמך? איך לא לכעוס על עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לא להיות שיפוטי עם עצמך? שנאה עצמית, כעס עצמי, אהבה עצמית, אני כישלון, אושר בחיים
שלמות עצמית, איך להיות שלם עם עצמך? איך לא לכעוס על עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לא להיות שיפוטי עם עצמך? שנאה עצמית, כעס עצמי, אהבה עצמית, אני כישלון, אושר בחיים
... את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לא להיות שיפוטי עם עצמך? שנאה עצמית, כעס עצמי, אהבה עצמית, אני כישלון, אושר בחיים איך אפשר להיות שלם עם עצמך ולא ... מה זה אהבה עצמית ללא תנאים? האם עדיף להצליח מאשר להיכשל? איך לאהוב את עצמי כפי שאני? כיצד להשתחרר משיפוט עצמי? איך להיות מאושר עם עצמי? איך להיות שלם עם עצמך בכל מצב? כדי להיות שלם עם עצמך, עליך ...
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
... אפשרות שלישית, שהיא לשאול את השאלה באופן שמונע מראש תחושת איום ולחץ אצל הנשאל. כיצד ניגשים לשאלה בלי לשדר שיפוטיות? הסוד לכך הוא להבין תחילה מה גורם לנו לחשוש מלשאול: בדרך כלל החשש הוא שאנו בעצמנו לא מוכנים רגשית לקבל תשובה מסוימת, ולכן אנו משדרים מתח ושיפוטיות. למשל, אם בעל שואל את אשתו האם בגדת בי? אך בתוכו הוא פוחד מתשובה חיובית, האישה תחוש זאת ותחשוש ... שלילית, הילד יחוש שהוא עומד בפני ענישה או כעס ולכן סביר שישקר. לעומת זאת, אם ההורה ישדר בבירור שאין שיפוטיות או כעס אלא רצון כנה לדעת את האמת, הילד ירגיש פחות צורך לשקר ויהיה כנה יותר. מדוע השיפוטיות מורגשת גם בלי מילים? המסר שהאדם השני מקבל אינו רק מילולי אלא עובר בטון הדיבור, בהבעת הפנים, במבט, ובשפת ... בכל מקרה. לכן יש חשיבות עצומה לתחושה הפנימית של האדם ששואל את השאלה. אם אדם באמת מצליח לשחרר את השיפוטיות הפנימית, הצד השני ירגיש זאת והאווירה תהיה פתוחה יותר לשיתוף פעולה. כיצד עושים זאת בפועל? הטריק המעשי לשאול שאלות בצורה נכונה הוא להחליט מראש ובמודע שהמטרה האמיתית של השאלה היא גילוי האמת בלבד ולא שיפוט או חיפוש אשמים. צריך לשדר לצד השני, גם במילים וגם בטון, את ההכרה בכך שכל תשובה תתקבל בלי ביקורת ... לדוגמה, מנהל ששואל עובד למה הוא איחר לעבודה - אם הוא מראש החליט שהאיחור אינו מוצדק, השאלה תיאמר בטון שיפוטי והעובד כנראה ירגיש מותקף וישקר או ימצא תירוצים. לעומת זאת, אם המנהל חושב בתוכו שייתכן שיש סיבה מוצדקת, שהעובד ... ויוכל להיות כנה יותר. מה לעשות כשהאדם השני כבר נלחץ מהשאלה עצמה? במקרים שבהם הצד השני כבר רגיל ללחץ, לשיפוט ולמתיחות, הוא עלול להילחץ גם אם נשאל מתוך כוונה טובה. במצב כזה מומלץ להדגיש באופן מילולי שמטרת השאלה אינה שיפוטית אלא רק כדי להבין. למשל: אני באמת רק רוצה להבין, אני לא כועס ולא אשפוט אותך לא משנה מה ... בטוח יותר. כיצד נראית שאלה שגורמת לשקרים ועימותים? לעיתים אנו שואלים שאלות באופן שברור לצד השני שהשאלה נשאלת מתוך שיפוט, לדוגמה: האם עשית את מה שאמרתי לך? כאשר הטון והניסוח אומרים בבירור שאם הצד השני יענה בשלילה, הוא יעמוד ... לתשובות של האחר. לדוגמה, לדמיין מצב שבו אנו מקבלים תשובה קשה בלי להגיב בכעס או בעלבון. מה הקשר בין שיפוט עצמי לשיפוט האחרים? ככל שאדם רגיל יותר לשפוט ולבקר את עצמו בצורה שלילית וקשה, כך יהיה לו קשה לשאול שאלות בצורה לא שיפוטית לאחרים. לכן, עבודה על קבלה עצמית וחוסר שיפוטיות פנימית מובילה ליכולת טובה יותר לתקשר עם אנשים אחרים. מי שמפתח סליחה והבנה כלפי עצמו יוכל לשאול שאלות מבלי ... כדי לא לעורר קונפליקט. אבל ישנה אפשרות נוספת: לנסות לפתח שיחה שיש בה הבנה עמוקה וקבלה, ולא רק חקירה ושיפוט. מה עושים כשחשוב לנו לדעת את האמת, אבל לא רוצים לעורר לחץ? מבינים את הפחד - חושבים מה בדיוק ... הוא עלול לחוות את השאלה. האם הוא ירגיש נוח לענות את האמת, או שמא יחשוש מהתגובה שלנו? משתדלים לנטרל שיפוטיות - במקום לשאול מתוך עמדה של עשית טעות, זה לא בסדר, אם תגיד משהו אחר, אכעס עליך וכדומה, מנסים לשדר שאפשר לקבל גם תשובה לא צפויה. איך בדיוק מנטרלים את השיפוטיות הפנימית? הבסיס טמון בהבנה שכשאנחנו שואלים שאלה כדי לגלות את האמת, חשוב שתהיה בתוכנו מוכנות לקבל כל תשובה - ... לחץ. הוא יבין שההורה לא מתכוון לשפוט אותו, אלא באמת לבדוק את המצב כדי לעזור או כדי לדעת. מדוע השיפוטיות אינה בהכרח גלויה רק במילים? לפעמים השיפוטיות באה לידי ביטוי בטון דיבור, בהבעות פנים, במבט בעיניים, בקצב דיבור. אפילו אם אומרים אני לא כועס עליך, אבל ... מכן, אפשר לשקול מהם הצעדים הבאים - אך ברגע של שאילת השאלה, הקשב מופנה לבירור המציאות העובדתית באופן נקי משיפוטיות. מה קורה כשהצד השני כבר נכנס ללחץ מעצם העובדה שיש שאלה? יש מקרים שבהם האדם השני, מרוב שהוא מורגל לשיפוט או התקפות, יילחץ גם אם נשאל בשיא הנחמדות. אם מרגישים שהוא נהיה נסער, אפשר לומר לו: אין לי כוונה ... ליישם את זה בפועל אם אנחנו לא באמת שלמים עם תשובה מסוימת? כדי להיות מסוגלים לשאול מתוך אי - שיפוטיות, כדאי לפתח יכולת פנימית לקבל את האפשרות שהתשובה תהיה שונה מאוד ממה שאנחנו רוצים. זה אומר, לדוגמה, לדמיין את ... או בעלבון. כמובן שזה לא פשוט, אבל זו הדרך שבה אדם מקבל סיכוי גבוה יותר להגיע לאמת. קשר בין שיפוט עצמי לשיפוט אחרים אם אדם רגיל להאשים ולשפוט את עצמו ללא רחמים, הוא יתקשה לקבל אחרים בלי שיפוטיות. לכן, עבודה פנימית של חוסר שיפוט עצמי - כלומר, היכולת לסלוח לעצמך ולהבין את הטעויות שלך - מגדילה את היכולת לתקשר עם אחרים באותה רוח. ... ירגיש רע וישקר לך יבלף אותך מה שזה לא יהיה הפתרון הוא שאתה צריך בתוכך להתחבר למקום שהוא לא שיפוטי. זאת אומרת אתה צריך לשבת עם עצמך ולחשוב לעצמך למה אני אוהב את הבן אדם הזה במאה אחוז גם ... מעניין אותי מה האמת סתם מה האמת מה קרה מה זה סיפור. זאת אומרת שהשאלה לא תהיה מהמקום של שיפוטיות אלא תהיה ממקום של בירור האמת תגיד יש לך שיעורים היום סתם לדעת אתה לא חייב להכין גם אל ... נגיד שיש לך שאתה שואל מישהו מה השעה הוא נלחץ מהשאלה הזאת נגיד לא למה כי זאת שאלה בלי שיפוטיות אני רק רוצה אינפורמציה איפה נמצא רחוב זה וזה רק שאלתי אין לי שום שיפוטיות. עכשיו הרעיון זה עוד פעם להתחבר בתוכך למקום הלא שיפוטי אם אתה בתוכך מרגיש שיפוטיות מרגיש כעס על הבן אדם השני אומר אם הוא יתן לי תשובה כזאת וכזאת אני אכעס עליו אתה מגדיל ... אבל אם אתה תשאל את השאלה זה יהיה מתוך מקום שמעניין אותך לדעת מה האמת לא מתוך מקום של שיפוטיות זה הסיפור. ש: אתה יכול לתת דוגמה. אליעד: ולפעמים יש מקרים גרועים מה קורה הבן אדם רוצה לדעת משהו ... למקום של הלא משנה כשאתה שואל את השאלה שבאמת תשאל אותה מתוך רצון לדעת את האמת ולא מתוך מקום שיפוטי, אתה נותן למישהו משימה לעשות ואז עכשיו אתה שואל אותו תגיד לי מה קורה עם המשימה עכשיו יש את השאלה הזאת מתוך מקום שיפוטי תגיד לי מה קורה על המשימה כאילו עשית לא עשית למה לא עשית ויש תגיד לי מה קורה עם ... את השאלה הוא מרגיש מאוים מלכתחילה ואז כשאתה תשאל את השאלה גם מתוך מקום של לדעת את האמת ובלי שיפוטיות הוא יחשוב שאתה בא לשפוט אותו והוא ילחץ יכול להיות אבל אם אתה תתחבר בתוכך למקום שאתה שואל אותו את זה בלי שיפוטיות רק כדי לברר את האמת זה מגדיל את הסיכוי באלפי מונים שהוא ירגיש רוגע ואם אתה מרגיש שהוא לחוץ ... רק מנסה להבין מה קורה עם זה זה הכל ואם לא אם אתה שואל את השאלה מתוך מקום של שיפוטיות אל תתפלא שהבן אדם השני חווה את השאלה שלך זאת לא באמת שאלה אתה רוצה תשובה מסוימת ואתה הולך ... בסיפור מה האמת האמת היא שכשאתה שואל את העובד שלך למה איחרת לעבודה ואתה שואל אותו את זה בצורה שיפוטית אתה שקרן למה אתה שקרן כי אתה מניח שהוא לא בסדר שהסיבה שלו לא מוצדקת ולכן אתה גם תסבול ... או אתה רוצה את האמת מה אתה רוצה. יפה אז אם אתה רוצה את האמת תשאל את זה בלי שיפוטיות יש לנו טוב ויש לנו אמת ואם כשאתה שואל את שאלה אתה בודק מה יעשה לי טוב אתה כאילו ... כשאתה שואל את השאלה אתה אומר מבחינתי שתי התשובות טובות לי באותה מידה אתה שואל את זה ממקום בלי שיפוטיות זאת השאלה אז אמרנו לשאול את השאלה ממקום בלי שיפוטיות אתה מגדיל את הסיכוי שתקבל תשובה נכונה בלי כיפוף ...
אהבה עצמית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לאהוב את עצמך בלי סיבה, להעריך את עצמך בלי סיבה, אהבה ללא תנאים
... ידי זה שהאדם עובר לשימוש באין שכל שלו. זא, כי האדם אוהב את עצמו או שונא את עצמו, לפי השיפוטיות העצמית שלו את עצמו, לפי תפישת הטוב והרע שלו, את עצמו. וצריך להכיר בעובדות, שהן, שכל זמן שהאדם שופט ... שופט את הדבר עם השכל שלו. כי כאשר האדם שופט כל דבר שהוא עם השכל שלו, ממילא יש לו שיפוטיות טובה וגם שיפוטיות רעה. וכדי לאהוב משהו בלי שום תנאים בכלל, דהיינו, לא לשנוא את הדבר, גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם, לשם כך צריך לקבל את הדבר, בלי שום שיפוטיות. וכאשר האדם מתחבר בתוכו למקום שבו אין לו שום שיפוטיות כלשהי כלפי עצמו, ממילא הוא מפעיל בתוכו את המקום, שבו, אין לו שום שיפוטיות כלפי שום דבר בעולם. כי האדם לא יכול גם לא להיות שיפוטי כלפי עצמו בכלל, וגם בו זמנית כן להיות שיפוטי כלפי דברים אחרים. כי או שהאדם שיפוטי, או שהאדם לא שיפוטי. ואם השכל לא עובד, כדי לא להיות שיפוטי. אז באותו הרגע שהאדם לא משתמש בשכל שלו כלפי עצמו, באותו הרגע האדם לא שופט גם שום דבר אחר. ואם האדם מגיע למצב שהוא לא שיפוטי כלפי עצמו בכלל, דהיינו, לא שיפוטי כלפי אף אחד בכלל, ממילא האדם לא אוהב ולא שונא אף אחד בעולם, בשום רמה שהיא. כי כאשר אין שום שיפוטיות של טוב ורע, ממילא גם אין שום אהבה או שנאה. ולאהוב את עצמך, יש לזה משמעות, רק כאשר האהבה ... היא עם סיבה, הרי שהיא אהבה עצמית על תנאי. ובכל מקרה, אהבה עצמית שנובעת מסיבות כלשהן, דהיינו, משכל כלשהו, ומשיפוטיות כלשהי, היא לעולם לא יכולה להיות בשלמות. כי תמיד יש גם חסרונות כלשהן. ויש גם את נקודת המבט הנגדית, שבה האדם לא שופט את עצמו, ולא מעריך את עצמו לפי שיפוטיות של טוב ורע. שזה בעצם להתייחס לעצמך, בלי להשתמש בשכל של השיפוטיות שמבדילה בין טוב לבין רע. וכאשר האדם שופט את עצמו, בלי שום שיפוטיות, אז ממילא, האדם מגיע למצב, שהוא לא מוצא בעצמו שום חסרונות. אבל גם הוא לא מוצא בעצמו שום יתרונות. ולא רק בעצמו, אלא גם בשום דבר אחר. כי כשאין שיפוטיות, אז הכל אחד, והכל שווה בדיוק באותה המידה. ובסיכומו של דבר, האדם יכול לאהוב את עצמו עם סיבות, אבל ... והאדם יכול גם לא לאהוב ולא לשנוא את עצמו, על ידי זה שהוא לא מגדיר שום דבר, ולא מאמין לשיפוטיות של השכל שלו. אלא, שאז זו כבר לא נקראת אהבה עצמית. כי כאשר אין שכל, אז כבר אין אהבה ...
קנאה ורכושנות, התמודדות עם קנאה, קנאות מופרזת, קנאות בין בני זוג, קנאות יתר, קנאות אובססיבית, קנאה רומנטית, קנאה בזוגיות, קנאה חולנית, רכושנות בזוגיות, אהבה אובססיבית, מערכות יחסים
קנאה ורכושנות, התמודדות עם קנאה, קנאות מופרזת, קנאות בין בני זוג, קנאות יתר, קנאות אובססיבית, קנאה רומנטית, קנאה בזוגיות, קנאה חולנית, רכושנות בזוגיות, אהבה אובססיבית, מערכות יחסים
... כך מתפתחת קנאה ורכושנות בצורה משמעותית יותר. למה בכלל קיימת קנאה בזוגיות? ההסבר של אליעד מתחיל במושג בסיסי - שיפוטיות. לדבריו, אם האדם היה חי ללא שיפוטיות, ללא הבחנה בין טוב לרע, לא היה לו שום בסיס להבדיל בין שלי ללא שלי. במקרה כזה, גם קנאה ... על האדם לעבור מסע של מודעות עצמית. עליו לשפוט את עצמו פחות לפי קריטריונים של אנשים אחרים, ולהיות פחות שיפוטי כלפי עצמו. ככל שאדם פחות שיפוטי כלפי עצמו, כך הוא זקוק פחות לאישור ואהבה מבחוץ, ואז הוא פחות מקנא ופחות רכושני כלפי בן זוגו. למה ... כך מתפתחת קנאה ורכושנות בצורה משמעותית יותר. למה בכלל קיימת קנאה בזוגיות? ההסבר של אליעד מתחיל במושג בסיסי - שיפוטיות. לדבריו, אם האדם היה חי ללא שיפוטיות, ללא הבחנה בין טוב לרע, לא היה לו שום בסיס להבדיל בין שלי ללא שלי. במקרה כזה, גם קנאה ... על האדם לעבור מסע של מודעות עצמית. עליו לשפוט את עצמו פחות לפי קריטריונים של אנשים אחרים, ולהיות פחות שיפוטי כלפי עצמו. ככל שאדם פחות שיפוטי כלפי עצמו, כך הוא זקוק פחות לאישור ואהבה מבחוץ, ואז הוא פחות מקנא ופחות רכושני כלפי בן זוגו. למה ... טוב עם עצמו, ובתוך הזוגיות הוא מרגיש יותר טוב עם עצמו. לאדם יש אפשרות במוח שלו להיות בלי שום שיפוטיות ובלי שום תנאים. פירושו שהוא לא מבדיל בין טוב לרע, ואם אין טוב ורע אז אין שלי ולא שלי, אין רוצה ולא רוצה ואז אין שום קשרים רגשיים, ואז אין קנאה ואין רכושנות. ככול שיש לך פחות שיפוטיות, אתה פחות מקנא, פחות רוצה להידמות, ופחות רכושני, כל הקשרים הרגשיים חלשים. מה זה קנאה? הרצון להיות כמו, אני ... לפי קנה מידה שלא תלוי באחרים אז אתה יכול לאהוב את עצמך, ויש טריק נוסף, שאם אתה מפסיק להיות שיפוטי, אז אתה מקבל את עצמך. הרעיון הוא, שככול שיש לך פחות צורך באהבה חיצונית, ככה אתה פחות קנאי. ככול ...
שיפוטיות, שיטת ההיפוכים, ביירון קייטי, חיפוש האמת, בירור האמת, ניתוח מצבים, מודעות עצמית, לגלות את האמת, לברר את האמת, אולי ההפך הוא הנכון? אלנבי 40, השתקפות עצמית
שיפוטיות, שיטת ההיפוכים, ביירון קייטי, חיפוש האמת, בירור האמת, ניתוח מצבים, מודעות עצמית, לגלות את האמת, לברר את האמת, אולי ההפך הוא הנכון? אלנבי 40, השתקפות עצמית
שיפוטיות, שיטת ההיפוכים, ביירון קייטי, חיפוש האמת, בירור האמת, ניתוח מצבים, מודעות עצמית, לגלות את האמת, לברר את האמת, אולי ההפך הוא הנכון? אלנבי 40, השתקפות עצמית למה אנשים שיפוטיים חושבים שכולם שיפוטיים? אליעד כהן מסביר על התופעה שבה אדם הנוהג בצורה מסוימת, כמו שקר או שיפוטיות, מניח באופן אוטומטי שגם אחרים נוהגים כך. למשל, אדם שמשקר לעיתים קרובות יחשוב שכולם משקרים לו. מדוע זה קורה? ... ההיפוכים של ביירון קייטי? אליעד מתאר בפרוטרוט את שיטת ההיפוכים של ביירון קייטי, שיטה שבה האדם חוקר את המחשבות השיפוטיות שלו כלפי אחרים, ומנסה להפוך אותן על עצמו. למשל, אם אתה חושב שמישהו שיפוטי כלפיך, אתה יכול להפוך זאת ולשאול: אולי אני שיפוטי כלפיו?, או אולי אני שיפוטי כלפי עצמי?. באמצעות תרגיל זה, אתה מגלה שהבעיה שאתה רואה באחרים קיימת גם אצלך. עם זאת, אליעד מציין ששיטה ... חווה. לבסוף, אליעד מזכיר כי למרות המורכבות של חקירת האמת, ההכרה במגבלות שלנו מאפשרת לנו לחיות חיים עם פחות שיפוטיות ויותר הבנה כלפי עצמנו וכלפי אחרים. שיטת ההיפוכים של ביירון קייטי איך להפסיק להיות שיפוטי? האם האמת היא יחסית? מודעות עצמית ולקיחת אחריות מהי השלכה עצמית? למה קשה לראות את האמת?
לראות את אלוהים + שיחות עם אלוהים + לפגוש את אלוהים לדייט זוגי
לראות את אלוהים + שיחות עם אלוהים + לפגוש את אלוהים לדייט זוגי
... אין לו רצון לשינוי, כיוון שהוא תופס את המצב הקיים כטוב ביותר. מה הקשר בין הרצון להרגיש טוב לבין השיפוטיות? אליעד מסביר שהרצון להרגיש טוב קשור ישירות לשיפוטיות וליכולת ההשוואה של האדם. ככל שהאדם פחות שיפוטי כלפי המציאות ופחות משווה את המצב הקיים למצב מדומיין אחר, כך הוא פחות סובל. אדם שסובל הרבה הוא אדם שמאוד שיפוטי כלפי המציאות, ואילו אדם שאינו שיפוטי אינו סובל, מכיוון שהוא אינו עסוק בהשוואות בין המצוי לרצוי. מדוע הסבל קשור לתפיסת הזמן של האדם? הסבל גם ... של רעיון ההרצאה: הרצון להרגיש טוב יותר ממה שהאדם מרגיש כרגע הוא המקור לסבל. הסבל קיים רק בגלל השוואות ושיפוטיות של המציאות. הדרך להשתחרר מהסבל היא להבין לעומק שאין הבדל אמיתי בין המציאות הנוכחית למציאות אחרת, ושבפועל, המציאות הנוכחית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, חוסר ערך עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיפוטי, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיפוטי, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לשתול לעצמך מחשבות? איך לגרום לו להימשך לאיך שאת נראית? לקבל כבוד מהילד חיות להתקרב אל האמת להתאמץ פחד להתחייב איך להתגבר על פחד גישה לבחורות? התמודדות עם ביישנות דימוי עצמי חיובי לגרום לבן להתאהב בך איך למנוע התאהבות? איך להצליח בזוגיות מאושרת? חיו באושר ועושר בחורה מצליחה טיפול בפגיעה מינית בילדות קבלת החלטה לקבל החלטות לפי הרגע הזה להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים התמודדות עם קנאה זוגית מדד להצלחה מנטור למוטיבציה למכור מוצר לא רווחי עניין של שכנוע לשכנע ילד לעשות דיאטה ילדה שאומרת בא לי למות שיעור במודעות עצמית אלוהים מודע לעצמו בעיה של קשב וריכוז איך להבין משוגע? שיחה עם האקסית חזרתי לאקסית זווית היישום באופן דינאמי מבנה השלד של גוף האדם האם אפשר להיות אלוהים? אלוהים הוא הראשון הארה רוחנית אקראית חיפוש הארה איך להבין את הספר להיות אלוהים? להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה כסף בלי מאמץ כסף ומשחק החיים הופך למשמעות החיים למה הוא משמעות החיים שלי? משפטים מעודדים חיוביים חיובית או שלילית בחירה עצמית יותר מידי בחירה חופשית אלוהים ברא למה יש רוע בעולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, קואצ'ינג לילדים, מאמן אישי לנוער בנושאי שיפוטי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6953 שניות - עכשיו 23_09_2025 השעה 21:20:42 - wesi1