🖨יצירת הזדהות - למה זה כ"כ חשוב? מתי אסור ליצור הזדהות? ראפור / NLP / כימיה בין אישית / בניית אמון / יצירת אמון / לרכוש אמון / יצירת הזדהות / רכישת אמון / ליצור אמון / שכנוע / שינוי עמדות / לשכנע אנשים / לא להזדהות, ראפור טוב, ראפור רעוכאן אבאר, למה כ"כ חשוב ליצור הזדהות עם לקוח? ומה המהות ומה הסוד שיש מאחורי החשיבות של יצירת ההזדהות הרגשית עם הלקוח? וגם אסביר, מתי אסור ליצור הזדהות עם הלקוח? ומתי יצירת הזדהות עם הלקוח, יכולה ליצור חוסר אמון גדול, בינך לבין הלקוח?
והתשובה לכך היא, שברגע שיש יצירת הזדהות וכימיה בין אישית בין המוכר לבין הלקוח, על ידי זה הלקוח חושב שהמוכר זה בעצם הוא עצמו, ועל ידי זה קל לו יותר לקבל את מה שהוא חושב שהוא עצמו אומר לעצמו, דרך המוכר.
ואסביר: כי לכל אדם יש את ה"אני" שלו, דהיינו, הדבר שאליו האדם מתכוון כאשר הוא אומר את המילה "אני". ובכל מקום שאליו האדם מסתכל, הוא בעצם רואה דברים שהם רחוקים ושונים מה"אני" שלו. כגון לדוגמה אדם שרואה אנשים אחרים סביבו, שהאדם חווה את אותם האנשים, שהם נפרדים מה"אני" שלו.
ובכל מקום שהאדם רואה דבר שהוא לא ה"אני" שלו, זה יוצר סוג של פער רגשי וריחוק רגשי, בינו לבין אותו הדבר שאותו הוא רואה. דהיינו, שהאדם מרגיש חוסר שייכות וריחוק, מאותו הדבר שהוא בעצם לא ה"אני" שלו, ושהוא נפרד מה"אני" שלו.
וכאשר האדם מסתכל לדוגמה במראה, אז בעצם האדם רואה את עצמו / את ההשתקפות של עצמו במראה. והאדם חווה סוג של הזדהות רגשית מאוד עמוקה, בינו לבין הדמות שהוא חושב שהיא ה"אני" שלו.
ובין חוויית ה"אני" לבין חוויית ה"לא אני", יש באמצע טווח רגשי מאוד גדול. שבו האדם מתייחס לדברים מסוימים, כאילו הם ה"אני" שלו למרות שהם לא ממש ה"אני" שלו. כגון לדוגמה אדם שרואה את המשפחה שלו, שהוא מתייחס אליה כאילו זה ה"אני" שלו. למרות שבאמת, המשפחה שלך זה לא אתה ממש. וכאשר הילד נקלע לאיזו צרה, האדם מרגיש במקום מסוים, כאילו זה הוא עצמו נקלע לצרה הזאת. דהיינו, האדם רואה את ה"אני" שלו, בדברים שהם לא ה"אני" שלו.
ואחרי שהבנו את זה, עכשיו יש להבין, כיצד האדם מתייחס לדברים שהם ה"אני" שלו. ובד"כ האדם מתייחס לדברים שהם ה"אני" שלו, בצורה של יותר אמון ויותר אהבה. ז"א בד"כ האדם אוהב יותר את עצמו ומאמין יותר לעצמו, מאשר הוא אוהב את מה שהוא לא ה"אני" שלו, ויותר ממה שהוא מאמין למה שהוא לא ה"אני" שלו.
וכאשר האדם ניגש לברר פרטים על איזה מוצר וכיו"ב, אז מטבע הדברים כאשר הלקוח מדבר עם המוכר, הלקוח חווה סוג של ריחוק רגשי, בינו לבין המוכר. כי האדם חווה שהמוכר, הוא לא ה"אני" שלו. ובפרט כאשר בד"כ המוכר הוא באמת אדם שהוא זר כלפי הלקוח, כי הוא לא קרוב משפחה של הלקוח וכיו"ב.
והנה, האדם בד"כ אוהב את עצמו, מאמין לעצמו, ומשתדל לשמור על עצמו, מכך שהסביבה שלו לא תפגע בו. וכאשר הלקוח מדבר עם המוכר, הלקוח יוצא מנקודת הנחה, שמאוד יכול להיות שיש ניגוד אינטרסים, בינו לבין המוכר. כי הוא והמוכר אלו שני בני אדם שונים, ולכל אחד יש את האינטרס האישי שלו, שהוא לא תמיד תואם אחד את השני.
והאמת היא, שאם באמת המוכר היה אוהב כ"כ את הלקוח, אז הוא היה צריך למכור לו את המוצר, בלי להרוויח עליו שום דבר. כמו לדוגמה ילד שרוכש מוצר בחנות של אבא שלו, שבד"כ, או שהאבא נותן לילד את המוצר במתנה. או שהאבא נותן לילד את המוצר בלי להרוויח עליו שום דבר. וזה משום שהאבא דואג לילד שלו, כאילו שהוא דואג לעצמו.
וכאשר לקוח רגיל נכנס לחנות רגילה, הרי שתמיד יש סוג של ניגוד אינטרסים בין המוכר לבין הלקוח. כי המוכר רוצה להרוויח מהלקוח כמה שיותר. והלקוח מבחינתו היה שמח, שהמוכר ירוויח ממנו כמה שפחות, כדי לחסוך כסף וכיו"ב. ולמוכר יש את האינטרסים שלו, וללקוח יש את האינטרסים שלו.
וכאשר הלקוח מדבר עם המוכר, אז הלקוח מטבע הדברים חווה סוג של פער רגשי וריחוק רגשי, בינו לבין המוכר. כי הוא מבין את האמת, שלמוכר יש אינטרסים, שהם לא בהכרח האינטרסים שלו של הלקוח. ואז מטבע הדברים, הלקוח מנסה להגן על ה"אני" שלו ועל האינטרסים שלו, ואז הוא מטיל ספק במוכר. ואז כל דבר שהמוכר אומר לו, הוא בודק האם זה טוב או רע וכולי. והכל משום שהאדם חווה סוג של ריחוק רגשי, בינו לבין המוכר.
וכדי לפתור את הבעיה של חוסר האמון הבסיסי שיש בין הלקוח לבין המוכר, בשביל זה רצוי מאוד ליצור הזדהות עם הלקוח (מה שנקרא בשפת ה NLP ראפור (RAPPORT) / יצירת כימיה בין אישית). והרעיון והמטרה היא, ליצור סוג של מראה של הלקוח. דהיינו, שהלקוח יראה בך המוכר, את ה"אני" שלו עצמו הלקוח. דהיינו, לגרום ללקוח, שכאשר הוא מסתכל עליך, שהוא ירגיש את מה שהוא היה מרגיש אם הוא היה מסתכל במראה על עצמו. דהיינו, שהלקוח ירגיש, שאתה עצמך המוכר, זה בעצם ה"אני" שלו עצמו.
ומי שהוא מומחה לשכנוע ומומחה מכירות, הוא יודע להביא את הלקוח למצב רגשי כזה, שבו הלקוח כאשר הוא שומע אותך המוכר מדבר אליו, הוא בעצם מרגיש, שזה כאילו הוא עצמו מדבר אל עצמו, דרך הגוף שלך הלקוח. כמו לדוגמה שמקליטים בן אדם, ומשמיעים לו את עצמו. שהוא מרגיש שזה הוא עצמו מדבר. כמו לדוגמה מתחום הפיתומות, שבו האדם מדבר דרך בובה. ובעצם זה הוא עצמו מדבר, למרות שזה נראה שהבובה מדברת.
והרעיון הוא, פשוט ביותר, והוא לגרום ללקוח להרגיש שה"אני" שלו בכבודו ובעצמו, מדבר מתוך גרונך שלך זה שרוצה לשכנע אותו / לשנות את דעתו. וכאשר דבר כזה קורה, אז ממילא הרבה יותר קל לאדם להקשיב לעצמו בבחירה חופשית...
אושר, שינוי בחיים, לשנות את החיים, אושר בחיים - לעשות שינוי, שינוי חשיבה, ליצור שינוי בחיים, שינוי הבנה, שינוי מעשיאושר, שינוי בחיים, לשנות את החיים, אושר בחיים - לעשות שינוי, שינוי חשיבה, ליצור שינוי בחיים, שינוי הבנה, שינוי מעשי ובו יתבאר, מה צריך האדם לעשות כדי ליצור שינוי בחיים שלו? ומהו העיקר שבו צריך האדם להתמקד, כאשר הוא רוצה לעשות שינוי בחיים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אנשים כל הזמן מנסים לשנות את המציאות. כי המציאות קיימת כפי מה שהיא. ... לדוגמה שהאדם חושב, שאם הוא יקנה איזה דבר חדש, אז זה יעשה אותו למאושר יותר. ולקנות דבר חדש, פירושו שינוי חיצוני. כי האדם עצמו לא משתנה, כאשר הוא קונה דבר חדש. והשינוי במציאות שהתרחש כאשר האדם קנה את הדבר החדש, הוא התרחש בחיצוניות של האדם. כך שיש לנו את נקודת המבט הראשונה שאומרת, שהאושר של האדם יגיע, על ידי שינוי חיצוני בחיים של האדם. ומי שמכיר קצת יותר טוב את העולם, הוא יודע, שהאושר המוחלט (בניגוד לאושר יחסי) של האדם, לא תלוי בשינוי חיצוני, אלא בשינוי פנימי. דהיינו, זה לא משנה כמה יש או אין לך ברמה החיצונית, אלא זה משנה כמה יש או אין ... כדי להשיג אושר אמיתי בשלמות, ולא רק אושר רגעי ואושר זמני לכמה רגעים בודדים (שהוא כן נוצר על ידי שינוי חיצוני). ונחדד: שלפעמים תת המודע של האדם מבין את כל הדברים האלו, ותת המודע של האדם, הוא זה שגורם לאדם להשקיע בשינוי פנימי או בשינוי חיצוני, והכל לפי ההבנה של האדם, את מה שהוא מחפש. וגם מי שמבין שכדאי לעשות שינוי פנימי, גם הוא, יש אצלו הרבה דרגות של פנימי וחיצוני, בתוך השינויים הפנימיים עצמם. כגון לדוגמה, שיש כאלו שחושבים, שמאחר שהעיקר הוא השינוי הפנימי, הרי שהכי חשוב לדוגמה, זה שהם יאהבו את עצמם. ואז הם עושים כל מיני דברים שיגרמו להם לאהוב את עצמם יותר, ולהיות עם אהבה עצמית יותר גדולה. וכדי להשיג אהבה עצמית, לשם כך אפשר לעשות גם שינויים פנימיים וגם שינויים חיצוניים. ושינויים חיצוניים שנועדו כדי ליצור שינוי פנימי אצל האדם, יכולים לדוגמה להיות, שהאדם מחפש יותר כבוד והערכה מהסביבה שלו. והאדם חושב, שאם הוא יעשה שינוי חיצוני ויגרום לאנשים לאהוב אותו, אז הוא ירגיש יותר אהוב ברמה הפנימית שלו. או לדוגמה אדם שחושב, שאם הוא יראה יותר טוב, אז הוא יאהב את עצמו יותר. והוא חושב להשיג שינוי פנימי, באמצעות שינוי חיצוני. אבל, יש כאלו שההבנה שלהם היא יותר טובה, והם מבינים, שכדי להשיג שינוי פנימי, לשם כך צריך להתבונן יותר פנימה. ואז הם עוברים להתמקד במה שקורה בתוכם, במקום להתמקד במה שקורה מחוצה ... לרצות את המציאות, ואיך לאהוב את עצמו, ואיך לאהוב את המציאות, ואיך לקבל את המציאות, ואיך לעשות כל מיני שינויים פנימיים כאלו ואחרים. והשיטות האלו משתמשות בדמיון מודרך, ובהצהרות חיוביות, ובחשיבה חיובית, וב NLP וכיוב. שיטות, שתכליתן היא, לתכנת ... קנו רכב חדש ודירה חדשה, גם זה שינה להם את החיים לטובה. וכפי שיודעים אלו שמבינים את הנושאים האלו, שינוי חיצוני, יכול להביא לאדם אושר זמני, אבל לא אושר קבוע ולא אושר אמיתי פנימי, שנובע מעצמו, בלי להיות תלוי בסיבה כלשהי. דהיינו, זה נכון שבטווח המיידי, גם שינוי חיצוני, יכול לגרום לאדם להיות מאושר. אבל לאורך זמן, שינוי חיצוני לא יכול לעשות את האדם מאושר, אם הוא לא יעשה שינוי פנימי. ורק מי שעשה (אפילו באמצעות דמיון מודרך), הרבה שינויים חיצוניים בחייו, רק הוא יודע שבסופו של דבר, שינוי חיצוני לא יכול להביא לאדם אושר פנימי. ובדיוק כך, מי שעשה המון שינויים פנימיים בחייו, הוא יודע את האמת, שגם שינוי פנימי, גם הוא לא יכול להביא לאדם אושר בחיים. וכל השיטות של חשיבה חיובית / דמיון מודרך / אמונה ... שיטה, מלמדת את האדם להיאחז בדבר כלשהו, שהוא יכול להיעלם מהאדם ברגע אחד. והרעיון הוא, שהרצון של האדם לעשות שינוי פנימי, גם הוא נידון לכישלון, אם השינוי הוא לא מספיק פנימי כדלקמן. כי שינוי פנימי אמיתי, הוא עובד תמיד. וגם בתוך כל השינויים הפנימיים שהאדם יכול לעשות בחיים שלו כדי להרגיש טוב וכדי להיות מאושר, גם בהם, יש שינויים חיצוניים ויש שינויים פנימיים אמיתיים. והשינוי הפנימי העמוק ביותר שהאדם יכול לעשות בחיים שלו, הוא לא שינוי מחשבתי (לשנות ...
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבהאיך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבהאיך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה למה קשה כל כך לשנות התנהגות חיצונית בלבד? אנשים רבים רוצים ליצור שינוי אמיתי בחיים שלהם - להצליח יותר בעבודה, לרדת במשקל, להפסיק לעשן או להימנע מאיחורים. בדרך כלל הם חושבים שהדרך לשינוי מתחילה בשינוי ההתנהגות החיצונית בלבד. למשל, אדם שרוצה לרדת במשקל מחליט שיקנה פחות מתוקים ויתחיל לאכול אחרת, ואדם שמאחר לעבודה מחליט שמעכשיו ייצא חצי שעה מוקדם יותר. ההיגיון הפשוט אומר שזה אמור לעבוד, אבל במציאות, לרוב זה נכשל. הסיבה היא ששינוי התנהגותי חיצוני, ללא טיפול בשורש הרגשי והמחשבתי, נדון כמעט תמיד לכישלון חוזר ונשנה. מהן הבעיות בהתמקדות בשינוי חיצוני בלבד? כשמתמקדים רק בשינוי חיצוני של ההתנהגות, הבעיות האמיתיות שמניעות את ההתנהגות אינן נפתרות. למשל, אדם שמרגיש רע עם עצמו ואוכל יותר מדי, ... בצורות שונות. איך האמונות והדפוסים הפנימיים משפיעים על ההתנהגות? כל התנהגות חיצונית נובעת מדפוסי חשיבה פנימיים. אם רוצים ליצור שינוי יציב, יש לחקור ולגלות את הדפוסים האלה. לדוגמה, אדם שמנסה להפסיק לעשן ואומר לעצמו מעכשיו אפסיק, לא באמת יצליח ... מרגיש רע? מה התנאים שאני מציב למציאות? איך אני יכול ללמוד לקבל את המציאות ללא תנאים?. פתרון כזה יוביל לשינוי רגשי אמיתי ועמוק. האם קבלת המציאות ללא תנאים פירושה ויתור על שינויים ושיפורים? יש מי שחושב שאם הוא יקבל את המציאות כפי שהיא ללא תנאים, הוא בעצם מוותר על כל ניסיון לשיפור או לשינוי. בפועל, ההיפך הוא הנכון - קבלה ללא תנאי של המציאות פירושה לזהות את השורש הרגשי של הבעיה. במקום לברוח מהכאב הרגשי באמצעות שינוי חיצוני, האדם מטפל בשורש הבעיה עצמה. זה לא אומר שאסור לשנות הרגלים או לחפש עבודה אחרת, אלא שהשינוי יבוא מתוך בהירות פנימית, ולא מתוך בריחה או פחד. איך ליצור שינוי התנהגותי יציב ואמיתי לאורך זמן? שינוי אמיתי בהתנהגות מגיע רק מתוך שינוי פנימי עמוק. במקום לנסות להתנהג כמו רובוט ולהגיד לעצמך מעכשיו אעשה כך וכך, צריך לחקור מה בראש שלך גורם ... כל כך למתוקים? מה אני מנסה למלא או לפצות?. כשאדם מבין את השורש הזה, הוא מפסיק להזדקק לאותה התנהגות, והשינוי מגיע באופן טבעי, ללא מאבק מתמיד. מהו העיקרון המרכזי להצלחה בשינוי התנהגות? העיקרון המרכזי הוא שבכל פעם שרוצים לשנות התנהגות לא רצויה - כגון התמכרות, פחדים, דיכאון, או איחורים - ... הפנימיות, ואז ההתנהגות משתנה מעצמה. ללא טיפול בשורש הבעיה, האדם יחזור שוב ושוב לאותה נקודה. איך ניתן ליישם בפועל שינוי אמיתי בהתנהגות ובחשיבה? השינוי המעשי ביותר מגיע משינוי פנימי של החשיבה והאמונות ולא מפעולות חיצוניות בלבד. במקום להישען על פתרונות חיצוניים כמו להכיר אדם עשיר או להסתמך ... למישהו חזק או מצליח - אל המקום שבו אתה באמת הופך להיות חזק ומצליח בעצמך. זוהי הדרך היעילה והאמיתית לשינוי ארוך טווח, ללא מאמץ תמידי לשמור על ההתנהגות החדשה. איך לאתר את שורשי המחשבה השלילית? שיטות להתמודדות עם פחד מכישלון כלים מעשיים לשינוי דפוסי חשיבה הקשר בין קבלת המציאות לפיתוח חוזק פנימי הפסקת עישון מתוך שינוי פנימי אמיתי למה אנשים מנסים קודם כל לשנות את ההתנהגות החיצונית שלהם? אנשים רבים רוצים להצליח יותר בתחום מסוים, ... מישהו שרוצה להפסיק לאחר לעבודה מחליט מעכשיו אצא חצי שעה מוקדם יותר מהבית. במבט ראשון, נראה הגיוני להת רק בשינוי ההתנהגות: לשנות הרגלים, לאמץ פעולות חדשות או להציב לעצמם כללי התנהגות חדשים. מה הטעות בהתמקדות בשינוי התנהגותי בלבד? הבעיה בשינוי חיצוני בלבד היא שאם לא מטפלים בשורש הרגשי או המחשבתי שגרם להתנהגות מלכתחילה, ההתנהגות השלילית יכולה לחזור. לדוגמה, אדם ... פחד אני מנסה למלא על ידי אכילה?. אם מוצאים את הגורם הרגשי או המחשבתי לכך, הרבה יותר קל ליצור שינוי יציב לטווח ארוך. איך זה קשור להרגלים כמו עישון? אדם שרוצה להפסיק לעשן יכול לומר לעצמו מעכשיו אפסיק לעשן, ... אין סיבה לשפר או לשנות שום דבר. בפועל, מדובר בהבנת הליבה הרגשית שמאחורי הדפוס, ולא בהחלטה לוותר על כל שינוי. אפשר להמשיך לשנות הרגלים, אך במקביל לחקור מה באמת מניע אותנו. אם רוצים לשנות עבודה, אפשר לחקור מהן האמונות ... בעבודה הקיימת, ואז להחליט אם עוזבים או לא, אבל ממקום של בהירות פנימית ולא מתוך בריחה מרגשות שליליים. איך שינוי פנימי מוליד שינוי התנהגותי אמיתי? שינוי אמיתי פירושו שלא רק מתחפשים להתנהגות חדשה אלא משנים את שורש החשיבה שממנו ההתנהגות נובעת. במקום להגיד יש לי ... בתחבולה חיצונית כדי לא לאכול מתוקים, עדיף להבין למה מתוקים מושכים אותך כל כך. אם פותרים את הבעיה מבפנים, השינוי החיצוני מגיע מעצמו, בלי להרגיש מאולצים לשמור עליו בכוח. מה העיקרון המנחה בכל הנוגע לשינוי התנהגות? בכל פעם שרוצים לשנות דפוס התנהגות - אכילה, פחד מכישלון, התמכרות, איחורים או דיכאון - כדאי לשאול למה ... ממנו החזרה המתסכלת לאותו הרגל ישן. איך לאתר את שורשי המחשבה השלילית שיטות להתמודדות עם פחד מכישלון כלים מעשיים לשינוי דפוסי חשיבה הקשר בין קבלת המציאות לפיתוח חוזק פנימי הפסקת עישון מתוך שינוי פנימי אמיתי עכשיו בהמשך של הנושא ...
שינוי עמדות ושכנוע, שינוי עמדות ומכירות, איך לשנות עמדות? איך ללמוד מכירות? איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד NLP? איך להצליח במכירות? השפעה על אחרים, להשפיע על אחרים, שכנוע עצמישינוי עמדות ושכנוע, שינוי עמדות ומכירות, איך לשנות עמדות? איך ללמוד מכירות? איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד NLP? איך להצליח במכירות? השפעה על אחרים, להשפיע על אחרים, שכנוע עצמישינוי עמדות ושכנוע, שינוי עמדות ומכירות, איך לשנות עמדות? איך ללמוד מכירות? איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד NLP? איך להצליח במכירות? השפעה על אחרים, להשפיע על אחרים, שכנוע עצמי מהו שינוי עמדות ואיך הוא משפיע על מכירות? אליעד כהן מציג את הרעיון המרכזי של שינוי עמדות במהלך מכירה ומסביר איך כדאי לגשת אליו. במקום להתמקד בטכניקות מכירה חיצוניות בלבד, יש להתמקד בהבנה עמוקה של שינוי רעיונות ועמדות אצל אנשים. כשהלקוח לא רוצה לקנות, השאלה היא לא רק מה אמרת לו שיקנה, אלא כיצד ניתן ... השירות. כלומר, מדובר בתהליך שבו אנו מחזקים את הדעות החיוביות ומחלישים את הדעות השליליות שיש ללקוח לגבי המוצר. כיצד שינוי עמדות בא לידי ביטוי במכירה? הדברים מוסברים עם דוגמה של לקוח שמתאר את המוצר כרע ב - 20% וטוב ... מדובר בעניין של דעות הפוכות או לא החלטיות, ובמכירה יש לשנות את הדעה של הלקוח בנוגע למוצר. מדוע לימוד שינוי עמדות הוא קריטי? המרצה מציין כי שינוי עמדות הוא לא רק נושא של מכירות, אלא מיומנות שניתן להפעיל במגוון תחומים בחיים. לשם הדגמה, הוא מבקש לחשוב ... אדם שמחפש תפוח שהוא טעים, ולשכנע אותו שהוא טעים פחות או לא טעים בכלל. ככל שמצליחים להפעיל את עקרונות שינוי העמדות בהקשרים שונים, כך מתחדד היכולת לשכנע גם במכירות. כיצד להתאמן על שינוי עמדות בחיים היומיומיים? אליעד מציע לנצל כל הזדמנות בחיים היומיומיים להתאמן על שינוי דעות של אנשים. אם מישהו אומר אני חושב שהבניין הזה יפה, ניתן לנסות לשכנע אותו שהוא לא כל כך ... או שהוא יפה יותר מכפי שחשב. זהו תרגול שמחייב לתקוף כל דעה ולהיות פתוחים לשנות אותה, אפילו אם מדובר בשינוי חיובי או שלילי. האם שינוי עמדות קשור גם לשכנוע עצמי? המרצה מבהיר כי שינוי עמדות לא צריך להתבצע רק כלפי אחרים, אלא גם כלפי עצמנו. לדוגמה, אם אדם סבור שמשהו טוב, הוא יכול ... זו מיומנות שמי שלומד לשלוט בה יוכל לשמש אותה לא רק בתהליך מכירה, אלא גם בעבודת עצמם. הקשר בין שינוי עמדות לבין מכירות מוצלחות מכירה מוצלחת, לפי אליעד, אינה נובעת רק מהעברת מידע, אלא מתהליך שבו המוכר משנה את ... הלקוח. אם הלקוח לא היה מעוניין לקנות את המוצר בתחילה, אבל בסופו של דבר הוא כן קונה, סימן שהתרחש שינוי עמדות אצלו. המפתח להצלחה במכירה טמון בהבנה איך לשנות דעות של אחרים. איך להתמחות בשינוי עמדות? המרצה ממליץ לאנשים שמעוניינים ללמוד מכירה להתמקד במיומנות שינוי עמדות באופן כללי. כשמישהו אומר אני לא בטוח, המטרה היא לשנות את דעתו ולהפוך אותו לבטוח, וכשאדם אומר זה רע, המטרה היא לשנות את דעתו ולשכנע אותו שזה טוב. כל דעה היא הזדמנות לתרגל את השינוי הזה, ואליעד מציע להתאמן על כל דעה שמישהו מביע כדי לשלוט במיומנות זו. כיצד להעמיק בשינוי עמדות? לאחר שהאדם לומד לשנות עמדות כלפי אחרים, אליעד מציע להמשיך ולהתעמק בכך דרך שליטה בשינוי עמדות גם כלפי עצמו. כל שינוי בעמדה מאפשר להתקדם ולהתמקצע יותר בתהליכי השכנוע במכירות. כאשר אדם מצליח לשנות את עמדתו בנוגע למשהו, הוא יהיה מסוגל לשכנע גם אחרים לשנות את דעתם. איך שינוי עמדות קשור לשכנוע במכירה? לסיכום, אליעד מסביר כי כל מכירה מוצלחת היא תוצאה של שינוי עמדה אצל הלקוח, ולכן על המוכר להכיר לעומק את מנגנון שינוי העמדות כדי למכור ביעילות. שינוי עמדה הוא המפתח להצלחה במכירות, לא טכניקות שכנוע שטחיות, אלא הבנת האסטרטגיות שעומדות מאחורי שינוי רעיונות של אחרים. איך לשכנע אחרים לשנות את דעתם? איך לשנות עמדות בחיי היומיום? מהו שינוי עמדות במכירה? איך להתמודד עם התנגדויות של לקוחות? כיצד לשכנע את עצמך לפעול בניגוד להרגלים ישנים? למה כדאי לראות במכירות תהליך של שינוי עמדות? מוסבר שכאשר אדם רוצה ללמוד למכור או לשכנע, לא מומלץ להתרכז רק בטכניקות מכירה חיצוניות, אלא דווקא בהבנה עמוקה של שינוי רעיונות ועמדות אצל אנשים. במקום להסתכל על המכירה כעל פעולה שבה מישהו לא רצה ועכשיו הוא רוצה, מתמקדים בהבנה שיש לאדם בראש דעות שונות על המוצר או השירות, והמטרה האמיתית היא לשנות את הדעה הקיימת שלו. איך שינוי עמדות בא לידי ביטוי בתהליך המכירה? מתואר מצב שבו לקוח עשוי לחשוב על מוצר מסוים כעל 20% רע ו ... למעשה מנסים לחזק את הדעה שהמוצר טוב עבורו ולחלש את הדעה שהמוצר רע עבורו. לכן, המכירה היא תהליך של שינוי דעות: לשכנע את הלקוח שההיבט הטוב גובר על הרע, או לשנות את הפרופורציות של טוב ורע שהוא מייחס למוצר. מדוע מומלץ ללמוד שינוי עמדות בכל תחומי החיים? מוסבר שלימוד שינוי עמדות הוא נרחב בהרבה מאשר רק מכירות. אפשר להתאמן על כל נושא, לאו דווקא בענייני מכירה: אם מישהו חושב ... מה נכון, האם אפשר להוביל אותו להטיל ספק ולהכיר בכך שאולי אינו בטוח? שאלות אלה ממחישות כיצד ניתן לתרגל שינוי עמדות במגוון הקשרים, ולא רק בעת מכירה ללקוח בחנות. איך להתאמן על שינוי עמדות בחיי היומיום? מוסבר שאדם שרוצה להיות מומחה בשכנוע או מכירות, צריך לנצל כל הזדמנות שבה מישהו מביע דעה כלשהי, ולהתאמן על שינוי הדעה הזו. דוגמאות: אם מישהו אומר אני חושב שהבניין הזה יפה, אפשר לנסות לשכנע אותו שהוא לא כל כך ... אפשר לנסות לשכנע אותו להיות בטוח בכך שזה כדאי. כל דעה שאדם מביע יכולה לשמש בסיס לתרגול יכולת השכנוע ושינוי העמדות: אפשר להקצין את הדעה, להחליש אותה או להפוך אותה לגמרי. כיצד שינוי עמדות קשור גם לשכנוע עצמי? מוסבר שלא רק האחר הוא מושא לשינוי העמדה, אלא אפשר להתאמן על כך גם ברמה האישית. אם אדם סבור שמשהו טוב, הוא יכול לנסות לשכנע את ... לתרגל ערעור של הביטחון הזה. ברגע שהאדם לומד לשנות את העמדות של עצמו, הוא יוכל גם ליישם זאת על שינוי עמדות של אחרים בצורה משכנעת יותר, וזה ישמש אותו בין היתר בתהליכי מכירה. מה הקשר בין יכולת שינוי עמדות ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?