🖨יצירת הזדהות - למה זה כ"כ חשוב? מתי אסור ליצור הזדהות? ראפור / NLP / כימיה בין אישית / בניית אמון / יצירת אמון / לרכוש אמון / יצירת הזדהות / רכישת אמון / ליצור אמון / שכנוע / שינוי עמדות / לשכנע אנשים / לא להזדהות, ראפור טוב, ראפור רעוכאן אבאר, למה כ"כ חשוב ליצור הזדהות עם לקוח? ומה המהות ומה הסוד שיש מאחורי החשיבות של יצירת ההזדהות הרגשית עם הלקוח? וגם אסביר, מתי אסור ליצור הזדהות עם הלקוח? ומתי יצירת הזדהות עם הלקוח, יכולה ליצור חוסר אמון גדול, בינך לבין הלקוח?
והתשובה לכך היא, שברגע שיש יצירת הזדהות וכימיה בין אישית בין המוכר לבין הלקוח, על ידי זה הלקוח חושב שהמוכר זה בעצם הוא עצמו, ועל ידי זה קל לו יותר לקבל את מה שהוא חושב שהוא עצמו אומר לעצמו, דרך המוכר.
ואסביר: כי לכל אדם יש את ה"אני" שלו, דהיינו, הדבר שאליו האדם מתכוון כאשר הוא אומר את המילה "אני". ובכל מקום שאליו האדם מסתכל, הוא בעצם רואה דברים שהם רחוקים ושונים מה"אני" שלו. כגון לדוגמה אדם שרואה אנשים אחרים סביבו, שהאדם חווה את אותם האנשים, שהם נפרדים מה"אני" שלו.
ובכל מקום שהאדם רואה דבר שהוא לא ה"אני" שלו, זה יוצר סוג של פער רגשי וריחוק רגשי, בינו לבין אותו הדבר שאותו הוא רואה. דהיינו, שהאדם מרגיש חוסר שייכות וריחוק, מאותו הדבר שהוא בעצם לא ה"אני" שלו, ושהוא נפרד מה"אני" שלו.
וכאשר האדם מסתכל לדוגמה במראה, אז בעצם האדם רואה את עצמו / את ההשתקפות של עצמו במראה. והאדם חווה סוג של הזדהות רגשית מאוד עמוקה, בינו לבין הדמות שהוא חושב שהיא ה"אני" שלו.
ובין חוויית ה"אני" לבין חוויית ה"לא אני", יש באמצע טווח רגשי מאוד גדול. שבו האדם מתייחס לדברים מסוימים, כאילו הם ה"אני" שלו למרות שהם לא ממש ה"אני" שלו. כגון לדוגמה אדם שרואה את המשפחה שלו, שהוא מתייחס אליה כאילו זה ה"אני" שלו. למרות שבאמת, המשפחה שלך זה לא אתה ממש. וכאשר הילד נקלע לאיזו צרה, האדם מרגיש במקום מסוים, כאילו זה הוא עצמו נקלע לצרה הזאת. דהיינו, האדם רואה את ה"אני" שלו, בדברים שהם לא ה"אני" שלו.
ואחרי שהבנו את זה, עכשיו יש להבין, כיצד האדם מתייחס לדברים שהם ה"אני" שלו. ובד"כ האדם מתייחס לדברים שהם ה"אני" שלו, בצורה של יותר אמון ויותר אהבה. ז"א בד"כ האדם אוהב יותר את עצמו ומאמין יותר לעצמו, מאשר הוא אוהב את מה שהוא לא ה"אני" שלו, ויותר ממה שהוא מאמין למה שהוא לא ה"אני" שלו.
וכאשר האדם ניגש לברר פרטים על איזה מוצר וכיו"ב, אז מטבע הדברים כאשר הלקוח מדבר עם המוכר, הלקוח חווה סוג של ריחוק רגשי, בינו לבין המוכר. כי האדם חווה שהמוכר, הוא לא ה"אני" שלו. ובפרט כאשר בד"כ המוכר הוא באמת אדם שהוא זר כלפי הלקוח, כי הוא לא קרוב משפחה של הלקוח וכיו"ב.
והנה, האדם בד"כ אוהב את עצמו, מאמין לעצמו, ומשתדל לשמור על עצמו, מכך שהסביבה שלו לא תפגע בו. וכאשר הלקוח מדבר עם המוכר, הלקוח יוצא מנקודת הנחה, שמאוד יכול להיות שיש ניגוד אינטרסים, בינו לבין המוכר. כי הוא והמוכר אלו שני בני אדם שונים, ולכל אחד יש את האינטרס האישי שלו, שהוא לא תמיד תואם אחד את השני.
והאמת היא, שאם באמת המוכר היה אוהב כ"כ את הלקוח, אז הוא היה צריך למכור לו את המוצר, בלי להרוויח עליו שום דבר. כמו לדוגמה ילד שרוכש מוצר בחנות של אבא שלו, שבד"כ, או שהאבא נותן לילד את המוצר במתנה. או שהאבא נותן לילד את המוצר בלי להרוויח עליו שום דבר. וזה משום שהאבא דואג לילד שלו, כאילו שהוא דואג לעצמו.
וכאשר לקוח רגיל נכנס לחנות רגילה, הרי שתמיד יש סוג של ניגוד אינטרסים בין המוכר לבין הלקוח. כי המוכר רוצה להרוויח מהלקוח כמה שיותר. והלקוח מבחינתו היה שמח, שהמוכר ירוויח ממנו כמה שפחות, כדי לחסוך כסף וכיו"ב. ולמוכר יש את האינטרסים שלו, וללקוח יש את האינטרסים שלו.
וכאשר הלקוח מדבר עם המוכר, אז הלקוח מטבע הדברים חווה סוג של פער רגשי וריחוק רגשי, בינו לבין המוכר. כי הוא מבין את האמת, שלמוכר יש אינטרסים, שהם לא בהכרח האינטרסים שלו של הלקוח. ואז מטבע הדברים, הלקוח מנסה להגן על ה"אני" שלו ועל האינטרסים שלו, ואז הוא מטיל ספק במוכר. ואז כל דבר שהמוכר אומר לו, הוא בודק האם זה טוב או רע וכולי. והכל משום שהאדם חווה סוג של ריחוק רגשי, בינו לבין המוכר.
וכדי לפתור את הבעיה של חוסר האמון הבסיסי שיש בין הלקוח לבין המוכר, בשביל זה רצוי מאוד ליצור הזדהות עם הלקוח (מה שנקרא בשפת ה NLP ראפור (RAPPORT) / יצירת כימיה בין אישית). והרעיון והמטרה היא, ליצור סוג של מראה של הלקוח. דהיינו, שהלקוח יראה בך המוכר, את ה"אני" שלו עצמו הלקוח. דהיינו, לגרום ללקוח, שכאשר הוא מסתכל עליך, שהוא ירגיש את מה שהוא היה מרגיש אם הוא היה מסתכל במראה על עצמו. דהיינו, שהלקוח ירגיש, שאתה עצמך המוכר, זה בעצם ה"אני" שלו עצמו.
ומי שהוא מומחה לשכנוע ומומחה מכירות, הוא יודע להביא את הלקוח למצב רגשי כזה, שבו הלקוח כאשר הוא שומע אותך המוכר מדבר אליו, הוא בעצם מרגיש, שזה כאילו הוא עצמו מדבר אל עצמו, דרך הגוף שלך הלקוח. כמו לדוגמה שמקליטים בן אדם, ומשמיעים לו את עצמו. שהוא מרגיש שזה הוא עצמו מדבר. כמו לדוגמה מתחום הפיתומות, שבו האדם מדבר דרך בובה. ובעצם זה הוא עצמו מדבר, למרות שזה נראה שהבובה מדברת.
והרעיון הוא, פשוט ביותר, והוא לגרום ללקוח להרגיש שה"אני" שלו בכבודו ובעצמו, מדבר מתוך גרונך שלך זה שרוצה לשכנע אותו / לשנות את דעתו. וכאשר דבר כזה קורה, אז ממילא הרבה יותר קל לאדם להקשיב לעצמו בבחירה חופשית...
אמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת אמון, מהו אמון? איך ליצור אמון? איך נוצר אמון? איך לבנות אמון? להפר אמון, הפרת אמון, משבר אמון, איך נבנה אמון? שכנוע אנשים, לשכנע אנשיםאמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת אמון, מהו אמון? איך ליצור אמון? איך נוצר אמון? איך לבנות אמון? להפר אמון, הפרת אמון, משבר אמון, איך נבנה אמון? שכנוע אנשים, לשכנע אנשיםאמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת אמון, מהו אמון? איך ליצור אמון? איך נוצר אמון? איך לבנות אמון? להפר אמון, הפרת אמון, משבר אמון, איך נבנה אמון? שכנוע אנשים, לשכנע אנשים מהו אמון ואיך הוא נוצר בין אנשים? אמון הוא מושג בסיסי וחשוב ביחסים בין אנשים, בין אם מדובר ביחסים אישיים ובין אם מדובר ביחסים עסקיים כמו מוכר וקונה או ספק ולקוח. אליעד כהן מסביר באופן יסודי ומפורט מהו אמון, כיצד הוא נוצר, איך ניתן לבנות אותו, מה גורם להפרת אמון ואיך אפשר לשקם ולחזק אמון לאחר שנפגע. מה המשמעות העמוקה של לתת אמון באדם אחר? אליעד מסביר שהמילה אמון מגיעה מהמילה אמן - כלומר, אמת. לתת אמון פירושו לחשוב שהדברים שאומרים לך הם אמת מוחלטת או מחויבת. המשמעות היא שאדם נותן אמון כאשר הוא מרגיש שהצד השני לא ישקר לו, וכאשר הוא מאמין שמה שנאמר לו הוא דבר מחויב, כלומר, ודאי. לדוגמה, כששופט אומר אני לא נותן אמון בעד הזה, הוא מתכוון שאינו רואה את דבריו כאמת מחויבת. כך גם ביחסים אישיים - אם מישהו מספר לך סיפור, האמון שלך בו הוא המידה שבה אתה תופס את הסיפור כאמיתי. מי שנתפס בעיניך כאמין הוא אדם שדבריו נתפסים על ידך כאמת ודאית יותר מדבריו של אדם זר. כיצד הרצון האישי משפיע על יצירת אמון? אליעד מציין כי אחד הגורמים המשמעותיים שמשפיעים על יצירת אמון הוא הרצון האישי של האדם שנותן את האמון. אנשים נוטים להאמין לאדם שלדעתם יספק את רצונם ויעשה את הדברים בצורה המתאימה להם. עם זאת, אליעד מבהיר שזו לא המהות הבסיסית של האמון אלא תוצאה אפשרית שלו. המהות הבסיסית היא עדיין האמונה בכך שהדברים שנאמרו הם אמת. מה גורם להפרת אמון בין ספק ללקוח? הפרת אמון נוצרת כאשר יש פער בין מה שהובטח לבין מה שקרה בפועל. למשל, ספק הבטיח לספק עשרה קילוגרם של סחורה, ובפועל סיפק תשעה קילו בלבד. הסיבה שהאמון נפגע היא שהלקוח מסתמך על דברי הספק כאמת ודאית, וכאשר מתברר שזה לא היה נכון, הוא מרגיש נבגד, במיוחד אם נגרם לו נזק בעקבות ההפרה. אליעד מדגיש שהפגיעה באמון תלויה גם בתפיסת הלקוח את האירוע - אם הוא יחשוב שמדובר בטעות תמימה, האמון ייפגע פחות, ואם הוא יחשוב שהספק פעל במכוון במטרה לרמות, האמון ייפגע בצורה משמעותית הרבה יותר. איך אפשר לשקם אמון אחרי שהוא נפגע? אליעד כהן מסביר מספר דרכים לשיקום אמון לאחר פגיעה: הזמן כגורם משקם: ככל שהיחסים ממשיכים להתנהל ללא אירועים חריגים נוספים, האדם שוכח בהדרגה את האירוע שפגע באמון, בדיוק כפי שאדם שוכח דברים אחרים שהפריעו לו בעבר. אמפתיה וקרבה אישית: הספק יכול להגדיל את רמת האמון על ידי כך שיגלה אמפתיה כלפי הלקוח, יזדהה עם רגשותיו, יקשיב לו ויבין את הצורך שלו. ככל שהלקוח ירגיש קרבה גדולה יותר, כך האמון יתאושש מהר יותר, כי הוא ירגיש שהספק הוא אדם קרוב לו, ולכן פחות סביר שירמה אותו. פיצוי ולקיחת אחריות: כאשר הספק מכיר בטעותו ומתנצל, מציע פיצוי כלשהו או נותן הטבה אחרת - זה עשוי לשקם את האמון, כי הלקוח מבין שהטעות לא נעשתה במזיד. הוכחה מעשית: במקום להסתמך על אמון בלבד, אפשר לספק ללקוח הוכחות מעשיות שמונעות ממנו את הצורך לתת אמון בלבד, למשל לשלם מראש או לספק הוכחות ברורות לכך שהסחורה סופקה במלואה. אליעד מדגים גם את תהליך יצירת האמון באמצעות דוגמה פשוטה מחיי היומיום: אדם שזורק קובייה שוב ושוב ורואה תמיד את אותה התוצאה, מתרגל לחשוב שתוצאה זו היא ודאית. אם פתאום מתקבלת תוצאה אחרת, האמון שלו בתוצאה הקודמת מתערער. באותו אופן, יחסים בין ספק ולקוח מושפעים מהרגלים ומאירועים שחוזרים על עצמם. איך גורמים לאדם ...
NLP, חשדנות, בניית אמון, יצירת אמון, איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ראפור, יצירת כימיה, איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? ניהול משא ומתן, לשכנע לקוחות, לשכנע אנשים, סוגסטיה, יצירת הזדהותNLP, חשדנות, בניית אמון, יצירת אמון, איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ראפור, יצירת כימיה, איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? ניהול משא ומתן, לשכנע לקוחות, לשכנע אנשים, סוגסטיה, יצירת הזדהותNLP, חשדנות, בניית אמון, יצירת אמון, איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ראפור, יצירת כימיה, איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? ניהול משא ומתן, לשכנע לקוחות, לשכנע אנשים, סוגסטיה, יצירת הזדהות איך בונים אמון באמצעות נתינת אמון? אליעד כהן מסביר שהדרך הטובה ביותר ליצור אמון עם אנשים, כגון לקוחות או כל אדם שרוצים לשכנע אותו, היא להראות להם שאתם בעצמכם נותנים בהם אמון. ברגע שאתה מראה לאדם שאתה מאמין בו, הוא באופן אינסטינקטיבי יותר נוטה לתת בך אמון בחזרה. ההיגיון מאחורי טכניקה זו הוא פשוט: כאשר אתה נותן אמון באדם אחר, אתה מעביר לו בתת - המודע את המסר שאתם לא אנשים זרים, אלא שיש ביניכם אינטרס משותף. בכך, באופן אינסטינקטיבי, הוא גם מתחיל לתת בך אמון. לדוגמה, אם אתה רוצה לשכנע לקוח לבצע עסקה איתך, בתחילה הוא חשדן. הוא שואל את עצמו: מדוע שאאמין לך? אתה אדם זר, אולי אתה רוצה לרמות אותי. ברגע שאתה מראה ללקוח שאתה סומך עליו ונותן בו אמון באופן ברור, בתת - המודע הוא מבין שאתה לא רואה בו אדם זר, ולכן גם הוא עשוי לתת בך אמון בחזרה. האם נתינת אמון תמיד אמיתית או יכולה להיות מניפולציה? אליעד מדגיש נקודה חשובה, שאמנם אתה יכול להראות שאתה נותן אמון באדם, אבל זה לא בהכרח אומר שאתה באמת מאמין לו. זו יכולה להיות פעולה מניפולטיבית בלבד, כאשר אתה רק מנסה לגרום לו לתת בך אמון, למרות שאתה עצמך כלל לא נותן בו אמון. כלומר, אפשר להגיד למישהו אני מאמין לך כשבפועל אתה לא באמת מאמין לו, אלא רק מנסה ליצור בו אמון בך. האדם ששומע שאתה נותן בו אמון באופן אינסטינקטיבי מתחיל להאמין לך, כי הוא מניח שאם אתה סומך עליו, כנראה שיש לכם אינטרס משותף. אבל חשוב ... ספקות רבים. כשיש ספק קטן יחסית, האדם יעדיף לבחור באפשרות שנותנת לו ודאות. אם תציג לו שאתה בטוח לחלוטין באמון שאתה נותן בו, הוא יבחר בקלות רבה יותר לתת בך אמון בחזרה, כי זה מוריד ממנו את תחושת הספק הלא נעימה. מתי אמון מוחלט דווקא מעלה חשד? למרות היתרון הגדול של נתינת אמון מוחלט, אליעד מסביר שישנם מקרים שבהם אם תראה אמון ללא כל ספק, זה דווקא עלול לגרום לאדם לחשוד בך יותר. למשל, אם שני אנשים אויבים, ואחד אומר לשני ... משותפת, והוא יותר מזדהה איתך. איך ליצור הזדהות עם הספק של הצד השני? אליעד כהן מפרט דרך נוספת לבניית אמון, והיא דווקא להעלות את הספקות של האדם השני בצורה מפורשת, ואז לומר שאף על פי הספקות האלה אתה עדיין נותן בו אמון. בצורה זו, אתה למעשה מאפשר לו לשמוע את עצמו מדבר דרכך. הוא אומר לעצמו: הספקות האלה הן הספקות שלי, והוא בכל זאת בוחר לתת בי אמון, ולכן האדם השני מרגיש יותר בטוח לתת בך אמון בחזרה. דוגמה לכך היא כשאתה משוחח עם לקוח על חוזה עסקי. אם הלקוח חושש ויש לו ספק, אז במקום ... לך. בצורה זו אתה גורם לו להרגיש שהמסקנה היא שלו ולא רק שלך. מה החשיבות של מודעות לתהליך יצירת האמון? אליעד מסביר שחשוב מאוד להיות מודעים לתהליכים שקורים בתוך המוח שלנו בזמן יצירת אמון, כי אחרת אפשר ליפול קורבן למניפולציות. כאשר אדם אומר לך אני מאמין לך, יש לשאול את עצמך באופן מודע למה אתה מאמין לו. אם אתה לא עושה את זה, קל יותר לתמרן אותך. לדוגמה, אם מישהו משדר לך אמון באופן מוחלט, אתה עלול לשכוח לבדוק אם באמת יש ביניכם אינטרס משותף, ולהאמין לו בצורה אוטומטית. אבל אם אתה ... בי, כנראה הוא לא באמת רוצה בטובתי, וזה יחזק בו את החשדות כלפיך. איך להשתמש נכון בטכניקות של יצירת אמון? אליעד מדגיש את החשיבות של שימוש נכון בטכניקות של נתינת אמון, ומציע לשחק עם המינונים בהתאם לסיטואציה. לפעמים מתאים להראות אמון מוחלט ללא שום ספקות, ולפעמים דווקא להציג ספקות ואז להראות שאתה מתגבר עליהם. הכל תלוי ברמת החשדנות הבסיסית של הצד השני. הוא מציע תרגיל מעשי לשבוע הקרוב: בכל מפגש עם אנשים, לבדוק האם אתה משדר להם אמון או דווקא חשדנות. התוצאות של הבדיקה הזו יאפשרו לך להבין יותר טוב איך המוח שלך ושל אחרים פועל בתהליך יצירת האמון. אליעד מסכם שבכל תהליך של יצירת אמון, תמיד יש מקום לבדיקה עצמית. חשוב לשאול האם באמת יש אינטרס משותף, או שהאמון נוצר רק בגלל שהצד השני שידר שהוא מאמין לך. זהירות ובדיקה פנימית יאפשרו לך להימנע ממניפולציות ולקבל החלטות מושכלות יותר. איך ליצור אמון על ידי נתינת אמון? איך לשכנע אנשים בקלות? כיצד עובד תהליך יצירת אמון במוח? האם נתינת אמון זו מניפולציה? ...
חשדנות / בניית אמון / יצירת אמון - איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ניהול משא ומתן / לשכנע לקוחות / לשכנע אנשים / בניית אמון / סוגסטיה / יצירת הזדהותחשדנות / בניית אמון / יצירת אמון - איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ניהול משא ומתן / לשכנע לקוחות / לשכנע אנשים / בניית אמון / סוגסטיה / יצירת הזדהות וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך ליצור אמון עם אדם אחר, כגון לקוח או סתם מישהו שאתה רוצה לשכנע אותו. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מראה לו, שאתה עצמך נותן בו אמון! דהיינו, על ידי זה שאתה מראה לו שאתה מאמין לו, הדבר הזה גורם לכך שהוא יותר יאמין בך. והסיבה ... אינטרס משותף, אלא אולי יש ניגוד אינטרסים וכיוב. וכאשר אתה גורם לאדם האחר להבין שאתה עצמך כן נותן בו אמון, אתה בעצם משדר לתת המודע שלו את המסר שאומר, שאתה חושב שיש לכם אינטרס משותף ושאתה עצמך לא מרגיש ... על השני. כי האדם השני, יש לו שתי אפשרויות איך להתייחס אליך. האם להתייחס אליך בחשדנות, או לתת בך אמון. ואפשרויות האלו נשענות על הספק הטבעי שיש לאדם, האם יש לכם אינטרס משותף ואתם פועלים כישות אחת שרוצה בטובת ... ביניכם ניגוד אינטרסים, שאז כל צד צריך להגן על עצמו. וכאשר אתה מראה ומשדר לאדם השני שאתה נותן בו אמון ללא ספקות כלשהם, הרי שבכך אתה בעצם משדר לתת המודע שלו, שלפחות מבחינתך, תפישת המציאות הנכונה, היא תפישת המציאות ... וכאשר האדם השני, רואה אל מול עיניו, שאתה כאדם זר, מתייחס אליו כאל אדם קרוב, דהיינו, שאתה נותן בו אמון וכיוב, על ידי זה בתת המודע של האדם השני, מתחזקת תפישת המציאות שאומרת, שאתם אנשים קרובים, ושממילא הוא כן ... האדם השני, הרי שזה גורם גם לאדם השני לחשוד בך. כי האדם לא חושד בעצמו. דהיינו, האדם בהחלט נותן אמון בעצמו וסומך על עצמו, שהוא לא ינסה לפגוע בעצמו ולעשות לעצמו רע וכיוב. שזה בעצם אומר, שאם אתה מראה ... הזדהות מלאה מולו, עד כדי כך שכאשר היית מסתכל עליו, היית רואה את עצמך ממש, הרי שהיית נותן בו אמון, בדיוק כמו שאתה מאמין לעצמך. ואם אתה מראה למישהו, שאתה לא נותן בו אמון, הרי שבעצם אתה משדר לתת המודע שלו את המסר שאומר, שאתה עצמך חושב שהוא אדם זר, ושאתה עצמך לא ... למישהו, שאתה לא מתייחס אליו כאילו הוא עצמו, זה אתה עצמך ממש, הרי שממילא מחויב שהוא לא ייתן בך אמון, כי אתה עצמך אמרת לו, שאתה עצמך לא חושב שאתה והוא זאת ישות אחת. דהיינו, גילוי החשדנות שלך כלפיו, ... ושאתה עצמך מתייחס אליו כאל אדם זר. כי אם היית מתייחס אליו, כאל אדם קרוב, הרי שהיית נותן בו אמון. ואם אתה לא נותן בו אמון, הרי שזה אומר, שאתה מתייחס אליו כאל אדם זר. ואז ממילא גם הוא לא ייתן בך אמון, כי אתה עצמך חושב שהוא אדם זר. ועוד אוסיף ואומר, כי לפעמים האדם השני מצפה שלא תיתן בו אמון בלי לחשוד בו. ואם הוא יראה שאתה נותן בו אמון, בלי שום חשדנות, זה דווקא עלול ליצור אצלו חשדנות כלפיך. כי זה גורם לכך שהוא יסתכל עליך בצורה מוזרה, שאתה מיד נותן בו אמון, בלי שום חשד. ומצד אחד זה יכול לגרום לו לחשוב, שכנראה שיש לך אך ורק כוונות טהורות בלבד, ושברור לך שיש לך אינטרס משותף איתו, ושבגלל זה אתה נותן בו אמון, אבל זה גם יכול לגרום לך להיראות חשוד, בגלל שאתה פועל בצורה שהיא יותר מידי לא צפויה מבחינתו של האדם השני. כך שצריך לדעת להתנהג בחוכמה. ואתה, כשמישהו נותן בך אמון, האם זה אומר שהוא באמת נאמן לך? האם גם אתה באמת יכול לתת בו אמון?
איך ליצור הזדהות, כשיש קונפליקט פנימי אצל האדם השני, בינו לבין עצמו? יצירת אמון עם הלקוח, כאשר ללקוח אין אמון בעצמו - איך ליצור אמון, כאשר יש קונפליקט בין תת המודע של הלקוח, לבין המודע שלו? יצירת אמון, בניית אמון, הפרת אמון, יצירת הזדהות, לשכנע לקוחות, ראפור עם התת מודע, ראפור רע, טעויות ביצירת הזדהות, איך לא לעשות ראפור, איך לא ליצור כימיה, כימיה בין אישיתאיך ליצור הזדהות, כשיש קונפליקט פנימי אצל האדם השני, בינו לבין עצמו? יצירת אמון עם הלקוח, כאשר ללקוח אין אמון בעצמו - איך ליצור אמון, כאשר יש קונפליקט בין תת המודע של הלקוח, לבין המודע שלו? יצירת אמון, בניית אמון, הפרת אמון, יצירת הזדהות, לשכנע לקוחות, ראפור עם התת מודע, ראפור רע, טעויות ביצירת הזדהות, איך לא לעשות ראפור, איך לא ... עם לקוח באופן פרטי ועם בן אדם אחר באופן כללי. ואבאר, מה עליך לא לעשות בטעות, שיכול לגרום לחוסר אמון בינך לבין הלקוח. ומדובר כאן על דבר, שכלפי חוץ נראה שעליך כן לעשות אותו, והוא נראה כצעד בונה אמון. אבל באמת הוא צעד של הפרת אמון, למרות שהוא נראה כבונה אמון. והעניין הוא, שלפעמים האדם השני / הלקוח חושב בצורה כלשהי ברמת המודעות שלו. אבל בתת המודע שלו הוא לא ... לדוגמה, אם תיצור הזדהות והסכמה עם הלקוח, על מה שהוא עצמו חושב ואומר באופן מודע, זה עלול ליצור חוסר אמון, בינך לבין הלקוח. משום שהוא עצמו לא מאמין לעצמו. או במילים אחרות, לפעמים הבן אדם שאיתו אתה רוצה ליצור ... יוצר ריחוק ממנו. כי הוא חושב את שתי הדעות הסותרות, בלי שהוא עצמו מודע לכך. ונסביר: באופן כללי, יצירת אמון נעשית, על ידי הסכמה בינך לבין הלקוח, בכמה שיותר דברים. ובאופן כללי, אם הלקוח חושב בצורה כלשהי, אז אם תסכים איתו, זה יצור אמון בינך לבינו. אבל לפעמים, ללקוח עצמו אין אמון בדעה של עצמו. והלקוח עצמו יש לו ספקות רציניים לגבי עצמו. ולפעמים הלקוח עצמו חושב אחרת, ממה שהוא אומר שהוא חושב. ובמקרה כזה לדוגמה, אם תסכים עם הלקוח, אז חוסר האמון של הלקוח כלפי עצמו, יכול לצאת כלפיך. ובמקרים כאלו לדוגמה, דווקא אם לא תסכים עם הלקוח, זה דווקא יכול ליצור אמון עם הלקוח. כי הלקוח רואה, שאתה חושב את מה שהוא חושב בתת המודע שלו, ושהוא רק מפחד להודות שהוא חושב כך או אחרת. ובמקרים כאלו, דווקא חוסר הסכמה עם הלקוח, זה דווקא יכול ליצור אמון עם הלקוח. וצריך לעשות את זה בזהירות ובחוכמה. דהיינו, אם תשלול את מה שהלקוח אומר באופן גלוי, בגלל שהלקוח עצמו לא מאמין לעצמו בתת המודע שלו, הרי שמצד אחד יצרת אמון עם תת המודע של הלקוח, אבל מצד שני יצרת חוסר אמון, עם המודע של הלקוח. ולכן צריך לדעת לעשות את זה בחוכמה. שמצד אחד אתה מראה ללקוח שאתה מסכים עם ... לא ככ שלם עם מה שאתה חושב, ואתה עצמך מבטא את מה שהלקוח חושב בתת המודע שלו. וזה יוצר אמון בינך לבין הלקוח. וניתן דוגמה מתחום של מערכות יחסים. לדוגמה, בחורה שאומרת שהיא חושבת על עצמה שהיא נראית טוב. ... נראית טוב, היא אומנם תחייך ותודה לך על המחמאה שנתת לה, אבל בלב שלה, בעצם נוצר סוג של חוסר אמון, בינך לבינה. כי היא עצמה חושבת אחרת, ממה שהיא אומרת שהיא חושבת. ובמקרה כזה לדוגמה, הכי טוב, זה לומר ... שניות, אפשר להוסיף, שהיא יכולה להיראות עוד יותר טוב, עם כמה פחות גרמים. כאשר בעצם אתה סוגר מעגל של אמון, בינך לבין הבחורה. וכמובן שמדובר על מקרה, שבו הבחורה עצמה חושבת את זה על עצמה, והיא רק מתביישת להודות, ... האדם יכעס עליך, אם תאמר לו את מה שהוא חושב על עצמו ומפחד לומר על עצמו. ואעפכ יצרת איתו אמון חזק, מאחר שהוא יודע את האמת, שאתה באמת צודק. ולמרות שכלפי חוץ יצרת איתו חוסר הסכמה, הרי באמת הוא ... חושב על עצמו, למרות שהוא עצמו מפחד להודות שהוא חושב את זה על עצמו. ובסיכומו של דבר, כאשר יוצרים אמון והזדהות עם לקוח, צריכים להיות מודעים, גם לרמת המודע וגם לרמת תת המודע של הלקוח. וצריך לקחת בחשבון, שאם ... ולדעת איך ליצור הזדהות מורכבת, עם האדם עצמו, שהוא עצמו אין לו הסכמה עם עצמו. ולהביא אותו למצב של אמון, למרות שבתוכו עצמו אין לו אמון בעצמו.
אמון אחרי בגידה, קורבנות המתחזים, איך לתת אמון שוב אחרי שעקצו אותך? איך לתת אמון שוב אחרי בגדו בך? קורבנות התחזות, קורבנות נוכלים, קורבן עוקץ, איך להאמין שוב בבני אדם? איך לתת אמון בבני זוג? איך לבנות אמון אחרי שבגדו בך?אמון אחרי בגידה, קורבנות המתחזים, איך לתת אמון שוב אחרי שעקצו אותך? איך לתת אמון שוב אחרי בגדו בך? קורבנות התחזות, קורבנות נוכלים, קורבן עוקץ, איך להאמין שוב בבני אדם? איך לתת אמון בבני זוג? איך לבנות אמון אחרי שבגדו בך?אמון אחרי בגידה, קורבנות המתחזים, איך לתת אמון שוב אחרי שעקצו אותך? איך לתת אמון שוב אחרי בגדו בך? קורבנות התחזות, קורבנות נוכלים, קורבן עוקץ, איך להאמין שוב בבני אדם? איך לתת אמון בבני זוג? איך לבנות אמון אחרי שבגדו בך? איך מתמודדים עם התחזות, בגידה ואובדן אמון? התחזות היא תופעה נפוצה מאוד בתחומים רבים, כולל מערכות יחסים, עסקים ואפילו בחיים האישיים של אנשים. מדובר במצבים בהם ... להתמודד לאחר שגילית שנעקצת או שרימו אותך? אחרי שנחשפת להונאה או לבגידה, השאלה המרכזית היא כיצד ניתן לבנות מחדש אמון - בעצמך, באחרים ובעולם בכלל. התהליך כולל מספר שלבים עיקריים: הכרה במציאות והפקת לקחים - חשוב להבין מה בדיוק ... היה אמיתי, ולמה הרגשת צורך להתעלם מסימני האזהרה. פיתוח חשדנות בריאה - לא מדובר בפרנויה, אלא ביכולת לא לתת אמון אוטומטי. למשל, אם מישהו טוען שהוא חולה, כדאי לבדוק עובדות ולא להאמין בצורה עיוורת. פיתוח עצמאות רגשית - אנשים ... גבוהה באחרים הם המועדים ביותר לניצול. ככל שאדם שלם יותר עם עצמו, כך הוא יהיה פחות פגיע רגשית. הבנה שאמון תמיד כולל סיכון - אי אפשר לחיות ללא סיכון. בכל אינטראקציה קיימת אפשרות לפגיעה, אך גם אפשרות לתועלת גדולה. לכן עדיף לתת אמון באופן זהיר ולא להימנע לגמרי מאמון. איך לתת אמון מחדש אחרי שנפגעת? לאחר פגיעה קשה כמו בגידה או התחזות, אדם מתקשה מאוד לתת אמון מחדש. הדרך להתמודד היא לא להימנע מקשרים, אלא לאמץ התנהגות זהירה יותר: לבדוק ולחפש הוכחות בשטח לפני שנותנים אמון. להקשיב לתחושות הבטן - אינטואיציה לרוב נכונה. לא לפחד לשאול שאלות קשות. מי שאמיתי יענה בכנות. להתמקד במעשים יותר ... הסיכון להיפגע מהן על ידי בדיקת עובדות, פיתוח מודעות לסימני אזהרה, ושיפור העצמאות הרגשית והחוסן הפנימי. בסופו של דבר, אמון הוא תמיד סיכון, אך אם מבינים זאת, ניתן לגשת אליו באופן מחושב, להימנע מנפילות חוזרות ולהמשיך לנהל מערכות יחסים בריאות יותר. איך להתמודד עם בגידה? איך לזהות מתחזים? איך לתת אמון מחדש? איך להגן על עצמך מהונאות רגשיות? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להפסיק לשקר לעצמך? התמודדות עם התחזות, בגידה ואובדן אמון התחזות היא תופעה נרחבת הקיימת בתחומים רבים, וכוללת מצבים בהם אנשים מתחזים לאחרים, משקרים, ומטעים כדי להשיג רווחים שונים ... להתמודד עם פגיעה לאחר חשיפת ההונאה? ברגע שאדם מגלה שנפל קורבן להונאה, עולה השאלה כיצד ניתן לבנות מחדש את האמון - בעצמו, באנשים אחרים ובמערכות יחסים בכלל. התשובה לכך מורכבת מכמה שלבים: 1. הכרה במציאות והפקת לקחים - להבין ... דפוסים אלה ולעבוד עליהם. 3. פיתוח חשד בריא - לא מדובר בפרנויה, אלא ביכולת לבדוק דברים לפני שנותנים בהם אמון עיוור. למשל, אם מישהו מספר שהוא עובר ניתוח, לבדוק היכן ומתי, במקום להאמין אוטומטית. 4. שיפור העצמאות הרגשית - ... ככל שאדם ירגיש שלם עם עצמו בלי תלות באחרים, כך הוא יהיה פחות פגיע לניצול רגשי. 5. להבין שלתת אמון זה סיכון מובנה - אין שום דרך לחיות בעולם מבלי לקחת סיכונים. בכל אינטראקציה יש סיכוי להיפגע, אך גם סיכוי לרווח. על כן, במקום להפסיק לתת אמון לחלוטין, עדיף ללמוד איך לתת אמון בצורה מחושבת וזהירה. איך לתת אמון מחדש? מי שנפגע מהתחזות או מרמאות מוצא את עצמו מתקשה לתת אמון באנשים חדשים. הדרך לשקם את האמון היא לא להימנע לחלוטין מקשרים, אלא ללמוד להיות זהירים יותר: - במקום להאמין אוטומטית, לבדוק ולחפש ראיות. - להיות ... מהמציאות, וכל אחד עלול להיפגע מכך. הדרך הטובה ביותר להימנע מהונאה היא להסתמך רק על עובדות מוצקות, להימנע מלתת אמון עיוור, ולהיות מודעים לסימני אזהרה. אם נפגעת - אין זה אומר שאי אפשר יותר לתת אמון, אלא שיש לבחון את הדרך בה ניגשים לכך בעתיד. ההבנה כי אמון תמיד כרוך בסיכון יכולה לעזור לנו להיערך טוב יותר ולמנוע פגיעות מיותרות. איך להתמודד עם בגידה איך לזהות מתחזים איך להפסיק לשקר לעצמך איך לתת אמון מחדש איך לפתח חשיבה ביקורתית איך להגן על עצמך מהונאות רגשיות האם אפשרי לסלוח על התחזות? האם אפשרי לסלוח על בגידה? האם אפשר לתת אמון שוב? האם אפשרי לתת אמון אחרי בגידה? טראומת בגידה, טראומת התחזות, טראומת נוכלות, גברים נוכלים, נשים נוכלות, התחזות באתרי הכרויות, פחד מפני מתחזים, חרדת ...
חשדנות מול נתינת אמון, נתינת אמון באנשים, האם לוותר? האם להיות תמים? האם לסמוך על אנשים? האם להיות חשדן? האם לחשוד באנשים? האם לא לתת שידפקו אותך? האם לסלוח על בגידה? האם לתת אמון מחדש? האם להיות פראייר? האם להאמין באנשים?חשדנות מול נתינת אמון, נתינת אמון באנשים, האם לוותר? האם להיות תמים? האם לסמוך על אנשים? האם להיות חשדן? האם לחשוד באנשים? האם לא לתת שידפקו אותך? האם לסלוח על בגידה? האם לתת אמון מחדש? האם להיות פראייר? האם להאמין באנשים?חשדנות מול נתינת אמון, נתינת אמון באנשים, האם לוותר? האם להיות תמים? האם לסמוך על אנשים? האם להיות חשדן? האם לחשוד באנשים? האם לא לתת שידפקו אותך? האם לסלוח על בגידה? האם לתת אמון מחדש? האם להיות פראייר? האם להאמין באנשים? האם עדיף להיות חשדן או לתת אמון באנשים? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה המרכזית: האם כדאי להיות חשדן או לתרום אמון לאנשים? תשובתו אינה חד משמעית, אלא מציינת את היתרונות והחסרונות של כל גישה. האם להימנע מלסמוך על אחרים כדי ... עשוי ליהנות מהחיים בצורה טובה יותר, אך הוא גם מציב את עצמו בסיכון גבוה יותר להיפגע. אם הוא ייתן אמון במישהו שמבקש סליחה, ייתכן שיתאכזב או יפגע כאשר יתברר שזו לא הייתה כוונה כנה. למרות זאת, הוא יכול למצוא ... של אחרים. אם לא תסתמך על תגובותיהם של אחרים, תוכל להרגיש חופשי יותר לבחור אם להיות חשדן או לתת אמון, בהתאם לסיטואציה. הגישה האידיאלית, לפי אליעד כהן, היא יכולת לאזן בין שני רגשות מנוגדים. מצד אחד, תוכל לחשוד בכולם, להרגיש שכל העולם נגדי, ומצד שני, תוכל לתת אמון במי שנראה לך ראוי לכך, מבלי להרגיש תלוי בתוצאה. גישה כזו תאפשר לך לפתח את האמון או החשדנות לפי רצונך, אך תדע שיש מחיר לכל החלטה. העקרון הזה נכון גם בהקשרים של מערכות יחסים אישיות או עסקיות. לדוגמה, אם אדם עבר בגידה במערכת יחסים או הימר בפסד עסקה, השאלה אם כדאי לו לתת אמון שוב היא שאלה שדורשת חשיבה. אין תשובה מוחלטת, כל אדם צריך להחליט מה מתאים לו, תוך הבנה של המחיר ... להיות חשדן או תמים? איך לסמוך על אנשים מחדש? מהם היתרונות והחסרונות של חשדנות? מהי גישת האיזון בין חשדנות לאמון? איך להתמודד עם בגידה? איבוד אמון במערכות יחסים האם עדיף להיות חשדן או לתת אמון באנשים? האם כדאי להיות אדם חושד ובודק כל הזמן, או לבחור להיות נאיבי, תמים וסומך על אחרים? זו שאלה ... תלוי בשום דבר ובשום אדם. כלומר, אתה יכול להיות בלא ספק חשדן, אך יחד עם זאת להרגיש חופשי לתת אמון באנשים, ולהיות מוכן לקחת את הסיכון. כאשר אין לך תלות בהצלחה או בכישלון של אחרים, תוכל להרגיש חופשי יותר לפתח את האמון או את החשדנות לפי רצונך, ולקבל את המחיר של כל החלטה. זה נכון לא רק לגבי אנשים שהייתם קורבן לרמאות או בגידה. למשל, אם אשתך בגדה בך, האם כדאי לך לתת אמון שוב במערכת יחסים חדשה? האם לאחר שנעקצת ונפגעת בעסקה, כדאי לך להאמין לאנשים שוב? כל שאלה כזו אין לה ... בחירה. ההמלצה היא פשוט לא להיות תלוי בהחלטותיך ובתגובות של אחרים. הבחירה אם להיות חשדן או תמים, אם לתת אמון או לא, תלויה רק בך ובמה שאתה מוכן לקבל. אל תסגור את עצמך לחלוטין, אבל גם אל תתן לעצמך ... אחרים. שים לב, יש מחיר לכל דבר - אתה יכול לבחור, אך תדע שיש מחיר שצריך לשלם בכל צעד. אמון חשדנות בגידה בזוגיות קנאה בזוגיות מערכות יחסים האם להיות אופטימי? האם להיות פסימי? חשדנות יתר, קנאה בזוגיות, רכושנות בזוגיות, קושי לתת אמון, איך לתת אמון באנשים? נטייה לתת אמון, אמון בזוגיות, אמון בין בני זוג, אמון באנשים, אמון בין אנשים, אמון בין בני אדם, חוסר אמון באנשים, איך להאמין שוב באנשים? משבר אמון, אמון אחרי בגידה, איבדתי אמון באנשים, אין לי אמון באנשים, בגדו בי, התמודדות עם בגידה, איך לסמוך על מישהו? האם לסמוך על מישהו? האם לסלוח? טראומת בגידה, לא מצליח לתת אמון, איך לתת שוב אמון?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?