אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שינויים ✔טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:46טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
מהי השיטה לטיפול בהתנגדויות ואיך להתמודד עם "לא" בצורה אפקטיבית?

השיטה לטיפול בהתנגדויות מתמקדת ביכולת שלנו להתמודד עם סירוב ולהשפיע על אנשים באופן שלא מתנגש ישירות עם עמדותיהם. במקום להתחיל במאבק ישיר, שבו אנו אומרים "אתה טועה" או "אתה חייב לחשוב אחרת", הגישה מבוססת על טכניקות הדרגתיות שמאפשרות שינוי עמדות בצורה עדינה, שתוביל לתוצאות טובות יותר בשכנוע ובקבלת החלטות.

איך מזהים את הקצוות של "רק לא רוצה" ו"רק כן רוצה"?

כדי להבין את התנגדות האדם, יש צורך להבחין בין מצבי קיצון שונים. לדוגמה, אם ילד אומר "אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן", הוא נמצא במצב של "רק לא רוצה". מנגד, אם הוא אומר "אני רק רוצה לעשות שיעורים, לא רוצה שום דבר אחר", הוא נמצא במצב של "רק כן רוצה". השיטה מבקשת להביא את האדם ממצב של "רק לא רוצה" לעבר "רק כן רוצה" דרך מעבר הדרגתי.

איך עוברים מ"רק לא רוצה" ל"גם לא רוצה"?

כדי להתחיל לעבוד עם ההתנגדות, במקום להתחיל בלחץ לשינוי מידי, אפשר קודם כל להכיר בהתנגדות. אם אדם אומר "אני לא רוצה לעשות שיעורים", במקום להילחם בזה, יש להסכים איתו: "אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים". כך, התהליך מתחיל בהבנה של ה"לא רוצה", ולא בהכחשה של המצב.

למה מוסיפים את ה"כן רוצה" אחרי ההבנה של ה"לא רוצה"?

לאחר שהאדם מבין כי אנחנו מקבלים את התנגדותו, ניתן להתחיל בהדרגה לפתוח פתח להכיר גם במניעים חיוביים. לדוגמה, אחרי שהילד מבין שאנחנו מבינים את רצונו לשחק, אפשר לשאול אותו: "האם אתה לא חושב שיש בך גם צד שכן רוצה ללמוד ולהצליח?" המטרה כאן היא להכיר בכך שהאדם עשוי לשאת בתוכו גם רצון חיובי לעשות את הפעולה, לצד הרצון להימנע ממנה.

מה עושים אם האדם מתעקש בעמדתו?

לעיתים, האדם יכול להיתקע בעמדתו הקיצונית ולהיות סגור לשינוי. במקרה כזה, במקום להפעיל לחץ ישיר, ניתן להציג את היתרונות שבפעולה, כך שהאדם לא ירגיש מותקף. לדוגמה, אם מדובר בילד, אפשר לומר: "אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים, אבל יש גם יתרונות בללמוד ולהצליח".

איך להוביל מ"גם וגם" ל"רק כן רוצה"?

לאחר שהאדם מזהה את שני הצדדים - גם את ה"לא רוצה" וגם את ה"כן רוצה" - ניתן להתחיל לחזק את הצד של ה"כן רוצה". על ידי חקירה של היתרונות שבצד החיובי, אפשר להוביל את האדם להתמקד יותר באותם צדדים חיוביים, עד שהוא מגיע למצב שבו הוא מרגיש שהוא רוצה יותר מאשר לא רוצה.

מה לעשות במצבים של פחד או קונפליקט פנימי?

במקרים של פחד או קונפליקט פנימי, ניתן לשאול את האדם: "האם אתה רק מפחד, או שגם יש בך חלק שלא מפחד?" גישה זו מאפשרת לאדם להכיר בכך שהוא עשוי להיות מחובר גם לחלק בתוכו שאינו פוחד, דבר שיכול להקל על ההתמודדות עם פחדים.

מה עושים כאשר מישהו מנסה להוביל אותנו לעמדה קיצונית?

כאשר מישהו מנסה להסיט אותנו לעמדה קיצונית מדי, כמו שאלה שתציג צד אחד בלבד של הסוגיה, חשוב להימנע מהסכמה מוחלטת עם הצגת המצב כ"כולו נכון". לדוגמה, אם מישהו שואל "אתה לא מסכים שגם צריך להתחשב בטרוריסטים?", אפשר להסכים עם חלק מהשאלה ("נכון, צריך להתחשב גם בחפים מפשע"), אך להימנע מלהיגרר לעמדה קיצונית של "רק" - כלפי צד אחד בלבד.

למה לא כדאי להיכנס לעימות חזיתי?

כאשר נכנסים לעימות חזיתי ישיר, במיוחד כאשר מישהו אומר "אני לא רוצה", יש סיכון ליצור התנגדות חזקה יותר. שיטת המעבר ההדרגתי, שבה מתחילים בהסכמה עם התנגדות מסוימת ומציגים את הצדדים החיוביים לאחר מכן, היא הדרך היעילה יותר לשינוי עמדות.

איך מסכמים את השיטה?

הסיכום של השיטה כולל את הרעיון המרכזי של שינוי עמדות בצורה לא ישירה. במקום להילחם בהתנגדות, יש להסכים עם הצדדים של "הלא רוצה", ולהציג את היתרונות שב"כן רוצה". במהלך הזמן, הגישה הינה להביא את האדם למצב שבו הוא רוצה את הפעולה יותר מאשר לא רוצה אותה.
על מה מבוססת הגישה לטיפול בהתנגדויות?

הגישה עוסקת ביכולת שלנו להתמודד עם סירוב ולהשפיע על אנשים בדרכים שאינן מתנגשות חזיתית עם העמדה שלהם. במקום לומר למישהו "אתה טועה" או "אתה חייב לחשוב אחרת", אפשר להשתמש בטכניקה הדרגתית שעוזרת לו לשנות עמדות בהדרגה. כך מיישמים שינוי עמדות בצורה עדינה יותר, ומצליחים להגיע לתוצאות טובות יותר בשכנוע ובהשפעה על אנשים.

איך מזהים את קצוות ה"רק לא רוצה" ו"רק כן רוצה"?

קיימים שני מצבי קיצון: "רק לא רוצה" לעומת "רק כן רוצה". לדוגמה, ילד שאומר "אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן, אני מוכן למות ולא לעשות שיעורים" מייצג את המצב של "רק לא רוצה". לעומתו, מצב הקיצון ההפוך הוא "אני רק רוצה לעשות שיעורים, לא רוצה שום דבר אחר, מוכן למות כדי לעשות שיעורים". בין שני הקצוות האלה אפשר למקם את המצב האמצעי של "גם לא רוצה" וגם "כן רוצה", ומטרת הטכניקה היא לעזור לאדם לעבור בצורה הדרגתית מ"רק לא רוצה" לכיוון "רק כן רוצה".

כיצד עוברים מ"רק לא רוצה" ל"גם לא רוצה"?

כאשר מישהו מבטא התנגדות מוחלטת כמו "אני לא רוצה לעשות שום דבר ממה שהצעת", לא מומלץ מיד להוכיח לו שהוא טועה. קודם כל אפשר להסכים איתו שהוא באמת לא רוצה ולהכיר בסיבה שלו. בשלב הזה הופכים את "רק לא רוצה" ל"גם לא רוצה". לדוגמה, אם הילד אומר "אני לא רוצה שיעורים כי אני מעדיף לשחק", מאשרים שאכן יש לו צורך לשחק, ומכירים בכך שהוא לא רוצה להשקיע בשיעורים. זה מאפשר לו להרגיש שלא מתעלמים מההתנגדות שלו או כופים עליו משהו.

למה מוסיפים גם את ה"כן רוצה" אחרי שמבינים את ה"לא רוצה"?

לאחר שהילד או האדם האחר מזהה שאתם מסכימים איתו ("אני מבין שאתה לא רוצה כי אתה רוצה לשחק"), ניתן לפתוח פתח לשאלה: "האם יכול להיות שיש בך גם צד שכן רוצה ללמוד ולהצליח?" או לחילופין להציג את הרעיון כך שלא ירגיש שמנסים להכשיל אותו. המטרה היא להכניס את האפשרות "גם כן רוצה", כלומר, להכיר בכך שיש בנו גם מניעים חיוביים לעשייה, לצד המניעים להימנע מאותה עשייה.

איך מתמודדים עם מצב שבו אדם נצמד לעמדה שלו?

לפעמים, כדי להימנע להרגיש "נופל למלכודת", האדם שהוצגה לו שאלה ישירה עלול להתבצר עוד יותר בעמדתו הקיצונית. לכן לא תמיד שואלים "אתה רק לא רוצה או גם לא רוצה?". אם קיים חשש שהוא ירגיש מותקף, אפשר פשוט לשלב בשיחה את הצדדים החיוביים שבפעולה, מבלי להעמיד אותו בפינה. לדוגמה, אפשר לומר: "אני מבין שאתה ממש לא רוצה, אבל לדעתי יש גם יתרונות בללמוד ולהכין שיעורים". כך מציגים ברקע את צד ה"כן רוצה" בלי ליצור עימות חזיתי.

כיצד מובילים מ"גם וגם" ל"רק כן רוצה"?

אחרי שמבינים יחד שיש באדם גם צד שלא רוצה וגם צד שרוצה, אפשר להתחיל להדגיש את היתרונות שבצד שרוצה. שואלים אותו מדוע אולי כן כדאי להשקיע בלימודים או מדוע הוא מעוניין להצליח בתחום מסוים. כאשר הוא מתחיל לפרט את הסיבות שבגללן הוא "כן רוצה", ניתן לחזק ולהעצים את אותן סיבות, כך שהן יקבלו משקל גדול יותר מהצד המתנגד. בשלב הזה ניתן לעודד אותו להתמקד בצד ה"כן רוצה" עד שבמידה מסוימת יגיע למצב של "רק רוצה" או לפחות יהיה קרוב יותר לצד החיובי מאשר לצד השלילי.

איך להתמודד עם דוגמאות הפוכות כמו רגש של פחד או קונפליקט פנימי?

בטיפול בהתנגדויות או בלהתמודד עם לא, לפעמים האדם לא רוצה להישאר במצבו הנוכחי (לדוגמה, פחד), אבל בכל זאת חושש מהשינוי. אם הוא רוצה לעזור לעצמו, אפשר לשאול אותו "האם אתה רק מפחד, או שאולי יש חלק בך שלא מפחד?" כדי ליצור פתח לכך שקיים בתוכו עוד צד. אבל אם הוא עלול להתבצר ולומר "אני רק מפחד", אפשר פשוט להביא לו הסבר שמכיר גם בחששות שלו אבל מציג בהדרגה את האפשרות שיש בו חלק שלא מפחד.

מה קורה כשמנסים להסיט אותנו מה"גם וגם" אל "רק" קיצוני?

כשמישהו מציג טיעון בסגנון "נכון שאתה מסכים שצריך להתחשב בטרוריסטים? אז אולי נפסיק להגן על עצמנו בכלל?" הוא למעשה לוקח את ה"גם" (כן להתחשב ולא לפגוע בחפים מפשע) והופך אותו בבת אחת ל"רק". זהו תרגיל רטוריקה מוכר. לכן, חשוב לשים לב שגם אם אנחנו מסכימים עם ה"גם", לא בהכרח נסכים להפוך אותו ל"רק". כלומר, יש להישאר זהירים ולהבין שאפשר להחזיק בעמדה המשלבת מספר גורמים, מבלי לגלוש לאחד הקצוות באופן בלעדי.

למה לא להיכנס לעימות חזיתי ישיר?

כאשר מנסים לטפל בהתנגדות של מישהו באופן ישיר מדי, כמו ב"אתה כן צריך לעשות כך וכך", לעיתים קרובות נוצרת התנגדות חזקה יותר. לעומת זאת, שיטת המעבר ההדרגתי מ"רק לא רוצה" ל"גם כן רוצה" מחלישה את ההתבצרות בעמדה הראשונית. האדם לא מרגיש שמכחישים את רצונו, אלא רואים גם את הצד שלו. זה סוד חשוב בהשפעה על אנשים: להתחיל בלהסכים חלקית עם ההתנגדות שלהם, ורק אז להציג לאט לאט את העמדה הנגדית.

איך מסכמים את השיטה?

השיטה אומרת שאם רוצים לשנות עמדה או לשכנע מישהו לעשות משהו, לא תמיד כדאי לתקוף את עמדת ה"רק לא רוצה" שלו חזיתית. במקום זאת, יש לזהות יחד איתו את העובדה שיש לו גם סיבות טובות לא לרצות (כדי לא להרגיש שנשלל רצונו), ואז לעזור לו לגלות שיש בו גם רצון שכן לעשות את הפעולה. לאחר מכן מדגישים את היתרונות והתועלות בצד של ה"כן רוצה", כך לאט לאט הוא עובר מהשילוב "גם לא רוצה וגם כן רוצה" למצב קרוב יותר ל"רק כן רוצה".
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהאסטרטגיות שכנוע שיש זה די פשוט, זה הולך ככה בן אדם רוצים שהוא יעשה משהו שיחשוב בצורה מסוימת, הוא אומר "לא רוצה לחשוב ככה לא חושב ככה" אתה אומר לו "תקשיב צריך לעשות ככה וככה", "לא צריך אני לא רוצה, לא מעוניין לא נכון צריך לעשות הפוך". מה האסטרטגיה? אז יש כאלה שאומרים הוא אומר לא רוצה "למה אתה אומר שאתה לא רוצה אתה לא רואה שכן צריך, למה אתה אומר שלא צריך מה אתה לא רואה שכן צריך?" נכנסים בבן אדם ראש בראש. האסטרטגיה ברמה הלוגית הולכת ככה ברגע שבן אדם אומר שהוא לא רוצה משהו שהוא לא חושב משהו, שהוא לא מעוניין במשהו אז בעצם מה שצריך לעשות זה לקחת את ה - "לא רוצה" שלו ולהפוך את זה ל - "גם לא רוצה", את "גם לא רוצה" הופכים ל - "גם כן רוצה" ואת ה - "גם כן רוצה" הופכים ל - "רק כן רוצה".

שימו לב יש "רק לא רוצה", מה אתה רוצה שהוא יעשה? שיעורים, שואל אותו "מה אתה זה טוב לך תעשה שיעורים", "אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום פנים ואופן בעולם לא רוצה לעשות שיעורים, שונא לעשות שיעורים לא מוכן לעשות שיעורים, מוכן למות ולא לעשות שיעורים" זה מה שהוא אמר. בקצה אחד יש "רק לא רוצה" כל כך לא רוצה שמוכן לוותר על הכל העיקר לא לעשות שיעורים, בקצה השני מה יש? בקצה השני יש "רק רוצה", "אני כל מה שאני רוצה לעשות בעולם זה לעשות שיעורים אף פעם לא רציתי משהו אחר, תמיד רציתי לעשות שיעורים ואני מוכן למות כדי לעשות שיעורים". אוקי אחד "אני מוכן למות כדי לא לעשות שיעורים" ואחד "אני מוכן למות כדי כן לעשות שיעורים".

אז מה עושים? הילד אמר "אני לא רוצה לעשות שיעורים" אז לא צריך להתחיל ב - "לך תעשה שיעורים, לא נכון אתה כן צריך לעשות שיעורים", מה שעושים זה כזה דבר לוקחים את ה - "רק לא רוצה" שלב ראשון הופכים את זה ל - "גם לא רוצה", מ - "רק לא רוצה" להפוך את זה ל - "גם לא רוצה". מה זאת אומרת? הוא אומר" אני לא רוצה לעשות שיעורים", "למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים?" סתם בשביל השיחה לא באמת חייבים לשאול אותו את זה "כי אני רוצה לשחק", "אוקי אני מבין שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק אבל אתה מסכים איתי שלמרות שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק עדיין אתה גם רוצה להצליח בלימודים זה לא סותר, אני מסכים איתך שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים זה נכון אני לא אומר שאתה רוצה לא רוצה שתרצה, לא מעוניין שתרצה אני לא מנסה לשכנע אותך שאתה רוצה, רק שואל האם אתה רק לא רוצה לעשות שיעורים או שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים?".

כמובן שלא תמיד צריך לשאול את זה בצורה של "האם אתה רק לא רוצה או אתה גם לא רוצה?", לא תמיד כי לפעמים אם שואלים את הבן אדם שאלה כזאת יכול להיות שהוא קולט שהוא נכנס למלכודת ואז הוא יגיד "לא, אני רק לא רוצה אין שום צד בעולם שאני כן רוצה" והוא ישקר. שימו לב לפעמים רוצים לעזור לבן אדם והבן אדם אומר "אני מאוד מפחד ממשהו", עכשיו במקרה הזה לדוגמה הבן אדם לא רוצה לפחד הוא אומר שהוא מפחד אבל הוא לא רוצה לפחד אז במקרה כזה לדוגמה אנחנו נשאל אותו "תגיד לי אתה רק מפחד או שאולי יש בתוכך גם מקום שלא מפחד?" זה מקרה שאנחנו יכולים לשאול את הבן אדם "האם אתה רק חושב ככה או שאתה גם חושב ככה?", למה? כי הבן אדם עצמו אין לו אינטרס לשקר לנו הוא מנסה לבדוק מה האמת הוא רוצה לעזור לעצמו, הוא רוצה לחשוב אחרת על מה שהוא חושב כרגע.

לעומת זאת אם לדוגמה בן אדם רוצה להתחפר בעמדה שלו או שהוא מפחד אז אם אנחנו נשאל אותו "תגיד לי אתה רק לא רוצה או גם לא רוצה?" יכול להיות שהוא יגיד "לא, אני רק לא רוצה" ולכן לא תמיד צריך לעשות את זה בצורת שאלה, לפעמים אפשר להציג את הדברים בצורה כזאת של "קח את מה שהבן השני אמר שהוא לא רוצה לא מעוניין, צריך לעשות ככה וככה", "אוקי אני מבין שצריך לעשות ככה וככה נכון צריך לעשות ככה וככה, אני מבין שאתה לא רוצה אבל אני מבין שאתה גם לא רוצה את זה אבל תסכים איתי שגם ככה וככה וזה לא סותר את זה שאתה גם לא רוצה", כאילו קח את זה שהוא אמר שהוא לא רוצה במקום לנסות לדחוף אותו ל - "כן רוצה" ל - "רק רוצה", הוא אמר "אני רק לא רוצה" במקום לדחוף אותו ל - "אני רק כן רוצה" בא ניקח אותו מ - "רק לא רוצה" ל - "גם לא רוצה".

אז קודם כל הוא מסכים איתנו שהוא גם לא רוצה, אחרי שדיברנו על זה שהוא גם לא רוצה בעצם מה הוא הסכים? הוא הסכים שהוא גם כן רוצה, "תגיד לי אז יש לך פה בעצם בעיה אתה גם לא רוצה וזה הגיוני שאתה לא תרצה ואתה גם כן רוצה נכון, למה אתה כן רוצה מה הסיבות? עוד פעם אני לא אומר לך אתה לא רוצה זה בסדר גמור, למה אתה גם כן רוצה?", "כי ככה וככה אבל עדיין לא רוצה". יפה עכשיו ברגע שהוצגו על השולחן ה - "הלא רוצה" הפך ל - "גם לא רוצה" עכשיו לאט לאט מתחילים לדבר על "למה אתה גם כן רוצה" ואחר כך אומרים "תגיד לי אבל אולי תתמקד בכן רוצה". עוד פעם לא אומרים את זה ככה אבל בלוגיקה ברעיון לקחת את הבן אדם מ - "רק לא רוצה" להעביר אותו ל - "גם לא רוצה" ממילא זה אומר שהכנסנו את ה - "גם כן רוצה" ומ - "גם כן רוצה" עכשיו בא ננסה להוביל אותו ל - "רק רוצה", בוא נדחוף אותו לאט לאט ל - "רק רוצה".

אוקי אבל בין כך ובין כך המסר מה שאני מנסה להגיד שכשבן אדם אומר "אני לא רוצה לא מוכן, לא חושב ככה לא צריך" מה שזה לא יהיה אז אסטרטגיה אחת שלפעמים עושים זה "מה אמרת? הפוך" מוחלט לא משנה מה הפוך. אבל לפעמים לא תמיד חייבים להיכנס לקונפליקט בוא תסכים עם בן אדם על מה שהוא אמר אבל תוביל אותו לזה שמה שהוא אומר זה נכון אבל גם ההפך נכון, לא רק מה שהוא אמר זה לא נכון לא צריך לשלול את מה שהוא אמר אפשר למצוא דרך להגיד "מה שאתה אומר זה נכון אבל גם ההפך, נכון שאתה כועס אבל תראה גם יש היגיון לא לכעוס, נכון שאתה נפגעת אבל יש גם היגיון אחר, נכון שאתה רוצה ככה וככה אבל יש גם היגיון ככה וככה", לא להגיד "מה פתאום אתה חושב תעשה הפוך" לא, גם וגם וכשבן אדם מסכים שזה גם וגם מה - "גם וגם" אפשר אחר כך להוביל אותו ל - "רק" השני.

עוד פעם יש לנו ככה, יש לנו דעה יש "רק ככה" ו - "רק ההפך" שימו לב "רק ככה" "רק ההפך" "גם וגם". אפשר לנסות מ - "רק ככה" להביא אותו ל - "רק ככה" ההפוך, אפשר לקחת אותו מ - "רק ככה" ל - "גם ככה וגם ככה" ואז אחר כך לקחת אותו מה - "גם וגם" ל - "רק" איפה שאנחנו רוצים שהוא ילך. אז אותו דבר מהצד ההפוך כשמישהו אומר לכם על משהו "אבל תסכים איתי שגם ככה נכון?" שימו לב שכשאתה מסכים עם מישהו שגם ככה יכול להיות שהוא תכף הולך לקחת אותך ל - "רק ככה". כי מישהו אומר "אבל אתה מסכים איתי שגם צריך להתחשב בטרוריסטים וזה לא בסדר לפגוע בחפים מפשע נכון?", "טוב תראה אנחנו לא רוצים לפגוע בחפים מפשע", "תגיד לי אז למה שלא תרחם עליהם אולי ושלא יהיה אכפת לך שהאזרחים שלך נהרגים?", ראיתם מה - "גם לרחם על חפים מפשע" הפך ל - "רק לרחם על החפים מפשע". אוקי אותו דבר הפוך בן אדם אומר "צריך ככה וככה", "בסדר אתה מסכים איתי שזה לא רק ככה וככה חשוב גם ככה וככה נכון אז אולי רק ככה וככה?". בקיצור זה לשני הצדדים אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
היגיון מימד הזמן למה אתה לא השקעות שינוי עמדות לגרום למישהו לעשות מקום ללא זמן להגן על עצמך לבדוק אינטרסים אני לא רוצה איך להשפיע איך להשפיע על אנשים איך לטפל איך לטפל בהתנגדויות איך לטפל בהתנגדות איך לשנות איך לשנות עמדות גם כן רוצה גם לא רוצה השפעה השפעה על אנשים התמודדות התמודדות עם לא התמודדות עם סירוב התנגדויות התנגדות טיפול טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים לא להתמודד להשפיע להשפיע על אנשים להתמודד להתמודד עם לא להתמודד עם סירוב לטפל לטפל בהתנגדויות לטפל בהתנגדות לשנות לשנות עמדות מטופל מטופלים מטפל סירוב רטוריקה רצון שינוי שינוי עמדות שינויים
שינויים ארגוניים, מה לעשות כדי שלא ירמו אותך? התמודדות עם שינויים בארגון, איך לבדוק מידע? איך לנתח מידע? איך לקבל החלטות? קידום בעבודה, איך לבדוק הצעה? להתקדם בעבודה, איך מקבלים החלטה?
שינויים ארגוניים, מה לעשות כדי שלא ירמו אותך? התמודדות עם שינויים בארגון, איך לבדוק מידע? איך לנתח מידע? איך לקבל החלטות? קידום בעבודה, איך לבדוק הצעה? להתקדם בעבודה, איך מקבלים החלטה?
שינויים ארגוניים, מה לעשות כדי שלא ירמו אותך? התמודדות עם שינויים בארגון, איך לבדוק מידע? איך לנתח מידע? איך לקבל החלטות? קידום בעבודה, איך לבדוק הצעה? להתקדם בעבודה, איך מקבלים החלטה? איך להתמודד עם שינויים ארגוניים ולבחון הצעות בעבודה? בהרצאה זו אליעד כהן מדבר על התמודדות עם שינויים ארגוניים, איך לנתח מידע בצורה נכונה, כיצד לקבל החלטות נכונות ולבחון הצעות שיכולות להשפיע עלינו בעבודה. הוא מציע דרכים לעקוף מניפולציות ואסטרטגיות להימנע מטעויות ... לבדוק את המידע על השינוי? אליעד מסביר שכאשר אדם מציג הצעה או שיחה על שינוי, הדרך הטובה ביותר היא לא להאמין באופן אוטומטי למה שנאמר. במקום זאת, כדאי לשאול שאלות מנחות בצורה עקיפה כדי לבדוק את מידת אמיתות המידע. לדוגמה, אם מישהו אומר אתם ... צריכים להתאחד? מה השינוי שיקרה אם נעשה זאת? או איך זה ישפיע עלינו באמת? המטרה כאן היא להוציא את המידע בצורה יותר ברורה ולוודא שהשינוי הוא באמת לטובת כולם. איך להימנע ממניפולציות במצבים כאלה? בהרצאה אליעד מסביר איך לזהות מניפולציות. למשל, אם אדם מציג את השינוי כמשהו טוב ושואל אותנו למה אנחנו לא רוצים אותו, כדאי להטיל ספק ולהבין אם באמת מדובר בשינוי שמביא תועלת. אם מישהו אומר הכל יישאר אותו דבר ונותן לנו תחושת נוחות, זה עשוי להיות סימן לכך שמה שנאמר לא מדויק. במקום זאת, כדאי לבדוק אם באמת כל הדברים נשארים כפי ... בהתאם. כדאי לרשום כל שינוי שעשוי להתרחש ולבדוק האם השינוי יתרום לנו או יפגע בנו. לדוגמה, אם יש סיכון שמישהו חדש יגיע לניהול, חשוב להבין איך זה ישפיע על העבודה שלנו, והאם המנהל החדש יבין אותנו ויתמוך בנו. מהי השיטה לבדוק את יתרונות השינוי? בהרצאה מציע אליעד לקחת את כל הדברים הטובים שיש לנו היום ולוודא שהיתרונות האלה יישארו גם אחרי השינוי. לדוגמה, אם אנחנו כיום יכולים לבקש חופש בקלות ממנהל מסוים, כדאי לוודא שהשינוי לא ישפיע על זה בצורה שלילית. בנוסף, מומלץ לבדוק מה עשו בארגונים אחרים בסיטואציות דומות, כדי להבין אם ישנן סיבות חיצוניות שלא תמיד נחשפות לנו בצורה ברורה. איך לזהות אם שינוי מסוים באמת לטובתנו? לאחר שהבנו מהם השינויים שיכולים להתרחש, אליעד ממליץ לא להסתפק במידע שטחי אלא לשאול שאלות נוספות שיכולות להוביל לתשובות עמוקות יותר. אם אדם מציע לנו שינוי ומבטיח שהוא לא ישפיע עלינו, כדאי לבדוק אם זה באמת נכון. אליעד מדגיש שצריך להימנע מקבלה אוטומטית של הצעה כזו ולבדוק תמיד את השלכותיה. מהו השלב הבא בתהליך קבלת ... איך להתמודד עם שינויים ארגוניים? איך לנתח מידע בעבודה? מהן שיטות קבלת החלטות בארגון? איך לבדוק הצעה בעבודה? כיצד לזהות מניפולציות בעבודה? ...
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
... משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים? למה משהו משתנה? איך לנתח שינויים במצבים שונים? ההבנה של השאלה למה משהו משתנה? מצריכה התבוננות מעמיקה במצבים שונים בהם שינוי מתרחש, במיוחד כאשר מדובר על תחושות, מצבי רוח או מוטיבציה שנראים משתנים באופן בלתי צפוי. הסוגיה נוגעת לתופעות טבעיות שעשויות להתרחש ביומיום, כמו מצב רוח שנראה משתנה או חוויות שגורמות לנו להרגיש תחושות שונות בעיתים שונות. אליעד כהן מציע ניתוח מעמיק של שאלות בסיסיות שיכולות להוביל להבנה טובה יותר של השינויים הללו, עם דגש על הצורך להבין את שלושת השאלות המרכזיות העומדות מאחורי כל שינוי. מהן שלוש השאלות המרכזיות שלפיהן יש לנתח שינויים במצבים? אליעד מדבר על כך שהשאלה למה עכשיו זה ככה ואחר כך זה אחרת? לא יכולה להישאר כקושיה אחת בלבד, אלא יש להפריד אותה לשלוש שאלות שונות: למה ... המיידיים שיצרו את המצב הנוכחי. למה אחר כך זה יהיה אחרת? - השאלה השנייה עוסקת בהבנת הסיבות לשינוי הצפוי, למה המצב הנוכחי עשוי להשתנות ולמה התחושות או התגובות עשויות להיראות שונות בהמשך הזמן. האם יש סתירה בין שני המצבים? - זו השאלה השלישית, בה יש להבין אם השינוי הוא תוצאה של סתירה פנימית במצבים השונים או שמא מדובר במצב שבו אין סתירה, אלא רק תחושות שונות שקשורות להתנסויות שונות או לפרספקטיבות שונות של האדם. האם יש סתירה בין שני מצבים שונים? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי רבים נוטים לחשוב שהשינויים הללו מכילים סתירה פנימית. למשל, אם אדם מתאר את עצמו כמי שמרגיש טוב ונעים באיזשהו זמן מסוים, ואז פתאום מרגיש רע או עצוב בזמן מאוחר יותר, יש ... או שמא מדובר בצפייה לעיתים שונות של אותו אדם באותו מצב. יכול להיות שבעצם אין סתירה, אלא שינוי בגישה, בפרספקטיבה או בתגובה לשינויים חיצוניים. מהם הדימויים שיכולים לעזור בהבנת השינויים? כחלק מההסברים המעשיים שהוא מציע, אליעד משתמש בדימויים כמו השוואת שינויי מצב רוח למזג האוויר. הוא מציין כי אנחנו לא שואלים למה יורד גשם ביום חורף - זה פשוט טבעי. כך גם במצבים האנושיים, לא תמיד יש צורך בשאלות עמוקות מדי לגבי השינויים. לעיתים התשובה היא פשוטה - דברים משתנים באופן טבעי, והקושי שלנו טמון בניסיון להבין או לשלוט בשינויים הללו. איך להימנע מלהתבל בטעות בסיטואציות משתנות? המרצה מציע שלב נוסף בניתוח המצבים המשתנים - הימנע מלהיתפס לחשיבה שחייבים להבין כל פרט או שלב בתהליך. במקום זאת, יש להסתכל על השינויים כעל תופעות טבעיות של החיים ולנסות לקבל את השינויים הללו מבלי לחפש סיבה תמידית. בסופו של דבר, כל
מצבי רוח משתנים / שינויים במצבי רוח - איך להגיע ליציבות רגשית?
... רוח משתנים שינויים במצבי רוח - איך להגיע ליציבות רגשית? מצבי רוח. מצב רוח = המצב הרגשי של האדם ברגע נתון לגבי המציאות שלו באותו הרגע. מצב הרוח של האדם משתנה בעקבות הצורה הסובייקטיבית שבה הוא חווה את השינויים שישנם במציאות שלו בכל רגע. המציאות החיצונית משתנה בכל רגע ממציאות אחת למציאות אחרת. התודעה של האדם חווה את השינויים השונים שמתרחשים במציאות בכל רגע, בצורה שונה. = שינויים במצב הרוח. הגורם המרכזי שמשפיע על מצב ... ככל שהפער בין רצון האדם לבין המציאות גדול יותר = סבל. התודעה הפנימית של האדם חווה את המציאות החיצונית לה בצורה שונה = שינוי במצב הרוח. כדי להגיע לאיזון חיובי במצב ... ככל שהאדם מבין טוב יותר מה הוא רוצה, ולמה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, כך נקודת האחיזה של האדם עוברת פנימה, ומצבי הרוח משתנים פחות ופחות. כמו כן, ככל שהאדם מבין ... האמתיים שבגללם המציאות כפי שהיא, כך האדם מזדהה יותר עם המציאות ביותר מצבים וכך מצבי הרוח חיוביים יותר ביותר מצבים שונים. שינויים = חוסר אחדות. השינויים של המציאות מתרחשים בחיצוניות שלה ולא בפנימיות שלה. שינויים = חיצוני. ככל שמתבוננים על המהות ... אחדות = פנימי. ככל שהאדם מחובר יותר לפנימיות שלו ושל המציאות, כך הוא חווה את המציאות בצורה יותר אחידה. אחדות = טוב. רע = שינויים. רע = האדם רוצה מציאות אחת יותר מאשר ... אחר, מאחר שמבינים שהכל אחד מצד המהות הפנימית של המציאות הפנימית של האדם. מצב רוח מאוזן = תלות רגשית בפנימיות של האדם. שינויים במצב הרוח = תלות רגשית בצורות השונות ...
2 סוגים של שינויים בחיים, להשתנות, מה זה שינוי פנימי? מה זה שינוי חיצוני? איך לשנות את עצמך? איזה שינוי לעשות? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי עצמי, שינוי מחשבתי, שינוי זוגי, שינוי קריירה, שינוי עסקי
2 סוגים של שינויים בחיים, להשתנות, מה זה שינוי פנימי? מה זה שינוי חיצוני? איך לשנות את עצמך? איזה שינוי לעשות? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי עצמי, שינוי מחשבתי, שינוי זוגי, שינוי קריירה, שינוי עסקי
... סוגים של שינויים בחיים, להשתנות, מה זה שינוי פנימי? מה זה שינוי חיצוני? איך לשנות את עצמך? איזה שינוי לעשות? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי עצמי, שינוי מחשבתי, שינוי זוגי, שינוי קריירה, שינוי עסקי מהו שינוי פנימי ומהו שינוי חיצוני? שינוי בחיים יכול להתבצע בכמה אופנים, כל אחד מהם משפיע באופן שונה על האדם. ישנם שני סוגים של שינויים - שינוי פנימי ושינוי חיצוני. כל אחד מהם יש את היתרונות והאתגרים שלו, וההחלטה באיזה סוג שינוי לבחור תלויה בסיטואציה ובמהות השינוי שאותו אדם רוצה לבצע. מהו שינוי חיצוני? שינוי חיצוני מתייחס לשינויים שמבצע האדם בסביבה החיצונית שלו או בגופו. אלו שינויים שניתן לראותם או להרגישם בעין, והשפעתם מתמקדת על המציאות שמחוץ לאדם. דוגמאות לשינויים חיצוניים כוללות את: צבע שיער ביצוע פעילות גופנית מעבר דירה החלפת מקום עבודה שינוי בתזונה לימוד תחום חדש התחלת זוגיות או סיום מערכת יחסים שינויים אלו קשורים למה שקורה בעולם החיצוני של האדם, ואינם מחייבים שינוי בתפיסת העולם או בתודעה שלו. מדובר ...
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
... וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור ... שלו וחווה את עצמו כישות זרה. הסיבה לכך יכולה להיות קשורה בשינויים קיצוניים במצב הרוח, כמו במצבים של מאניה דיפרסיה או סתם תנודות חדות וקיצוניות במצב הרוח, למשל יום אחד האדם מרגיש מאוד ... במצב כזה, האדם מתחיל להרגיש בלבול לגבי זהותו האמיתית. איך שינויים קיצוניים במצב הרוח גורמים לתחושת ניתוק מהזהות העצמית? כשהמצבים הרגשיים משתנים בצורה דרסטית מדי, האדם מתחיל לשאול את עצמו שאלות לגבי זהותו. הוא תוהה: מי אני באמת? האם אני האדם המאושר והשמח ... של האדם. האדם הוא לא רק השכבה החיצונית של רגשות קיצוניים ומשתנים, וגם לא רק הצופה שמסתכל מבחוץ. האדם הוא ישות מורכבת ורב שכבתית. כלומר, האמת העמוקה יותר היא שיש בתוכך מספר שכבות שונות של אני: השכבה החיצונית - שמתבטאת במצבי הרוח המשתנים ובחוויה היומיומית שלך. שכבת הצופה - אותה תחושה פנימית של מודעות והתבוננות. שכבת האני הפנימי ביותר - מצב תודעתי עמוק, ... שלך. עליך להבין שהזהות האמיתית שלך היא לא רק החלק הרגשי שמשתנה כל הזמן, ולא רק החלק שמתבונן מבחוץ. אתה שילוב של כל החלקים הללו יחדיו. ככל שתכיר ותקבל את המורכבות של האני שלך, ככל ... בנושא דיסוציאציה ותחושת ניתוק: תחושת ניתוק נובעת ממצבי רוח משתנים באופן קיצוני המבלבלים את תחושת הזהות. האדם מתחיל לראות עצמו רק כצופה ולא כמשתתף פעיל בחייו. הפתרון הוא הבנת המורכבות ... יותר. הפרעת זהות דיסוציאטיבית תחושת ניתוק מהאני הצופה שינויים קיצוניים במצב הרוח סוגים שונים של אני מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית וכיצד היא קשורה לתחושת ניתוק מהאני? הפרעת זהות דיסוציאטיבית ותחושת ניתוק מהאני יכולות להיגרם בעקבות שינויים קיצוניים במצב הרוח, למשל ממצב של מאניה לדיכאון, שגורמים לאדם לא לזהות את עצמו. תחושת הניתוק יכולה להתבטא בכך שהאדם ... ומגיע למסקנה שהוא לא מי שהוא חושב שהוא. כשמצבי הרוח משתנים בצורה חדה, למשל בין יום של שמחה ועשייה לבין יום של עצב או חוסר תפקוד, האדם מתחיל לשאול את עצמו מי אני? הוא לא מזהה ... את עצמו בשל תנודתיות גדולה במצב הרוח. למרות שמצבי הרוח משתנים באופן קיצוני, זה לא אומר שהאדם לא אותו אדם - הוא פשוט מורכב משכבות שונות של אני. השאיפה היא להבין את המורכבות הזו ... מלאה של אני, האדם צריך להבין שתחושת הניתוק נובעת מהשפעת השינויים הקיצוניים במצבי הרוח והפרדוקס של מי אני. הייעוץ הוא להכיר בכך שאני הוא גם וגם - גם המורכב וגם השולי, גם הפנימי וגם ... אחת בלבד. הפרעת זהות דיסוציאטיבית תחושת ניתוק מהאני הצופה שינויים קיצוניים במצב הרוח סוגים שונים של אני ...
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל האם כדאי לעשות שינוי בחיים או להמשיך במצב הקיים? השאלה האם כדאי לעשות שינוי בחיים מעסיקה אנשים רבים בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בשינוי בקריירה, בזוגיות, בתזונה, במראה החיצוני או בכל תחום אחר. אליעד כהן מסביר, שכאשר אדם שואל את עצמו האם כדאי לו לעשות שינוי כלשהו, עליו להתחיל קודם כל בשאלה פשוטה וברורה: האם טוב לי במצב הנוכחי?. לדברי אליעד, כל שינוי בחיים נועד להביא לשיפור המצב הקיים. אדם לא מבצע שינוי רק למען השינוי עצמו, אלא משום שהוא מאמין שהשינוי יביא לו יותר אושר, סיפוק או שביעות רצון. לפיכך, השאלה הבסיסית והחשובה ביותר היא האם המצב הנוכחי טוב בעיני אותו אדם, או שהוא מרגיש חוסר סיפוק ורוצה לשפר את מצבו. מהי השאלה החשובה ביותר כשמתלבטים לגבי שינוי בחיים? כאשר אדם מתלבט אם עליו לעשות שינוי, אליעד מציע לו לבדוק כמה הוא מרוצה מאותו תחום בחייו שבו הוא שוקל לבצע שינוי. למשל, אם הוא שוקל לעשות שינוי בזוגיות, עליו לשאול את עצמו עד כמה הוא מרוצה מהזוגיות שלו כרגע. אם הוא מרוצה, אין צורך לשנות דבר. לעומת זאת, אם הוא לא מרוצה, עליו לשקול מה השינוי הרצוי - האם להיפרד, לעבוד על הזוגיות, להשתנות בעצמו או לנקוט פעולה אחרת. הדבר נכון גם לתחומים נוספים, כמו בריאות, תזונה, כושר, קריירה או כל תחום חיים אחר. לדוגמה, אם אדם מרגיש שהבריאות שלו אינה טובה, ברור שהוא צריך לבצע שינויים שיסייעו לו לשפר את בריאותו. לעומת זאת, אם הוא כבר מרוצה מתוכנית האימונים שלו ומרגיש שהיא טובה עבורו, אין טעם בשינוי, משום שמטרת השינוי היא לשפר מצב לא מספק. האם השינוי עצמו הוא בעל ערך או שהערך תלוי בתוצאה? אליעד מדגיש שהשינוי עצמו אינו מטרה בפני עצמה ואין לו ערך אם הוא לא מוביל לשיפור. אדם לא צריך להשתנות רק כי יש טרנד ל
משיכה מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה
משיכה מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה
... מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה מה גורם למשיכה מינית להשתנות? משיכה מינית, תופעה שהיא לעיתים נעלמת, עשויה להשתנות במהלך החיים, לפעמים במהירות, ותלויה במגוון ... אחר, יימשך למראה אחר לחלוטין. השאלה המרכזית כאן היא: מה הגורמים לשינוי הזה? מה שגורם לכך הוא חוויות רגשיות שמחפש האדם ... של האדם. כיצד קשורה החוויה הרגשית למשיכה המינית? הסיבה המרכזית לשינוי בהעדפה המינית היא הצורך הרגשי של האדם. פעמים רבות ... כיצד אירועי חיים משנים את המשיכה המינית? העדפות מיניות עשויות להשתנות בעקבות מצבים חיים משתנים. לדוגמה, אם אדם חווה תקופה של משבר או מצוקה, ... נמשך לאדם מסוים, עשוי לפתח אליו משיכה בעקבות חוויה רגשית טובה. זהו שינוי גמיש שמשתנה על פי הצרכים הרגשיים והחוויות שמילא האדם. האם ... הנוכחית? אף שהמשיכה למראה מסוים עשויה להיראות יציבה, היא עשויה להשתנות לאורך הזמן. לכן, יש הטוענים כי לא כדאי להסתמך ... חזותית בלבד כדי לקבוע את התאמת בני הזוג, משום שהעדפות מראה עשויות להשתנות במרוצת הזמן בשל חוויות רגשיות, אסוציאציות ושינויים בצרכים הרגשיים. מהו העיקרון המניע את תופעת שינוי המשיכה המינית? העיקרון הבסיסי שמשפיע על שינוי המשיכה המינית הוא הצורך הרגשי שמחפש האדם למלא. ... לבין התחושות או הערכים שהוא מחפש להשיג. לפיכך, אם הצורך הרגשי משתנה, גם המשיכה עשויה להשתנות, שכן האדם יקשר מראה חדש לחוויות חיוביות או ... כיצד זיכרונות ואסוציאציות מעצבים משיכה מינית גישות להתמודדות עם שינויים בהעדפה האם משיכה מינית באמת יכולה להשתנות? משיכה מינית עשויה להשתנות לאורך זמן, לפעמים אפילו מהרגע להרגע. ייתכן שאדם ... משיכה. כיצד קשורה החוויה הרגשית למשיכה המינית? הסיבה המרכזית לשינוי בהעדפה קשורה לצורך הרגשי שאדם רוצה למלא. לעיתים ... כיצד אירועי חיים משנים את המשיכה המינית? יש מצבים שבהם צרכים משתנים לאורך החיים, ומכאן גם העדפת המראה. לדוגמה, אדם ... החזותית עשויה להתהפך מסיבות רגשיות, זיכרונות, צרכים ואסוציאציות משתנות. מהו העיקרון המניע את התופעה? העיקרון הבסיסי ... מראה מסוים לבין הערך או הביטחון הרגשי המבוקש. לכן, אם הצורך הרגשי משתנה או אם נוצרות חוויות חיוביות או שליליות עם אותו ... כיצד זיכרונות ואסוציאציות מעצבים משיכה מינית גישות להתמודדות עם שינויים בהעדפה איך להפסיק להימשך אליו? למה אני נמשך ... להימשך אליה? איך לא להימשך אליו? איך לא להימשך אליה? העדפות מיניות משתנות, תנוחות מיניות, העדפת תנוחה מינית, למה אני ... אליו? למה הפסקתי להימשך אליו? האם אני יכולה להימשך אליו ת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה ועוד ...
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
... נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון ... חום וקור - אם אדם טובל את ידו במים קפואים ואז מוציא אותה, פתאום מה שהיה קודם נראה לו חם, אף על פי שלא חל שינוי ממשי בטמפרטורה של המים. השפעת הקונטרסט על תחושות הטוב והרע כאשר אדם מרגיש רע, הוא מנסה לפצות את עצמו על ידי יצירת תחושת טוב ... כאשר הוא חוזר לעבודה. לעומת זאת, אדם שמאזן את עצמו בצורה הדרגתית, יווסת את השפעת התחושות ולא יאפשר להן להשתנות בצורה קיצונית. מסקנה האידיאל אינו בהכרח להימנע מתחושות טובות או רעות, אלא לשלוט בהן ולהיות מודע למחיר של תנודתיות גדולה. ... עושה לך רע? מהו איזון בחיים? מטוטלת רגשית, מצב רוח לא יציב, מצב רוח קיצוני, מצב רוח רע ללא סיבה, מצבי רוח משתנים אצל גברים, מצבי רוח משתנים אצל נשים, מצבי רוח קיצוניים, מציאת איזון בחיים, ניגודיות הטוב והרע, עוצמת הטוב, עוצמת הטוב והרע, עוצמת הרע, פיצוי רגשי, רע קיצוני, שינויי מצב רוח, שינויים חדים במצב הרוח, שינויים קיצוניים במצבי רוח, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים ללא סיבה, תנודות רגשיות ...
שינויים במצבי רוח - מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן?
שינויים במצבי רוח - מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן? ובו יתבאר העניין של מצבי רוח משתנים. ויתבאר, מה יוצר שינויים במצב הרוח? כיצד להגיע לאיזון רגשי? כיצד להגיע למצב רוח יציב? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצב הרוח של האדם, נוצר, לפי הצורה שבה הוא מפרש וחווה את ... הרוח של האדם ישתנה, לשם כך צריך לקרות שינוי כלשהו, או במצב של האדם, או בצורת ההסתכלות של האדם על המצב שלו, או בשניהם ביחד. דהיינו, שגם המצב השתנה, וגם האדם רואה את הדברים אחרת. וככל שהשינויים בצורת ההסתכלות של האדם על המצב שלו, גדולים יותר, וככל שהמצב של האדם משתנה יותר ויותר, כך כמות השינויים במצב הרוח של האדם, גדלה יותר ויותר. והשאלה היא, איך ניתן להגיע לאיזון במצב הרוח? וכפי שהבנו, מצב הרוח של האדם מושפע משני גורמים. 1 - מצורת ... יש לשאול: מאחר שהמציאות עצמה של האדם משתנה כל הזמן, ומאחר שלפעמים גם דעותיו של האדם משתנות, כגון בגלל שהוא לומד דברים חדשים, וגם בגלל שיש בו כוחות שונים שמשתנים כל הזמן, אכ כיצד בכל זאת, אפשר להגיע ליציבות אמיתית במצב הרוח, ללא השפעת שינויים כלשהם? והתשובה היא, כי בכל העולם כולו, יש רק דבר אחד שהוא לא משתנה לעולם, והוא האמת. והאמת, לא יכולה להשתנות, מאחר שהיא אמת. וגם אם ידיעת האמת של האדם משתנה, הרי שהאמת עצמה לא משתנה. ולכן, כדי להגיע למצב של יציבות בחיים ברמה הרגשית, לשם כך על האדם לנסות להיצמד לנקודת אמת שלא משתנה. ואם יצליח האדם להחזיק את עצמו בנקודת אמת שלא משתנה, הרי שגם כאשר המחשבות שלו ישתנו, וגם כאשר המציאות שלו תשתנה, הרי שמצב הרוח שלו לא ישתנה. ומה זה אומר בפועל? בפועל זה אומר, כי על האדם לנסות לגבש ... נשאר מאוזן ובפרופורציה הנכונה, למרות השינויים השונים שיש בתוך האדם וגם במציאות. לסיכום: האמת מטבעה לא משתנה. אם ברצונך ליצור נקודת אחיזה קבועה, תשתדל להיצמד אל האמת. דהיינו, נסה לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולא מתוך הרגל מחשבתי ישן וכיוב. ועל ידי זה ...
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
... רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש איך להתמודד עם שינויים במצבי רוח? הדברים שאליעד כהן מסביר מתמקדים בשאלה כיצד אפשר להתמודד בצורה טובה ומדויקת עם שינויים במצבי רוח, כיצד לחיות בהרמוניה בין הרגש לשכל, ואיך ליצור התאמה בין החוויה הפנימית להבנה השכלית שלנו. השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד אפשר להגיע למצב שבו אנחנו ... היא שהחוויה וההבנה הפנימית אינן מסונכרנות. ההבנה השכלית אומרת לאדם דבר אחד, אך הרגש או הלב אומרים לו דבר אחר, ואז נוצר פער שמוביל לשינויים במצב הרוח. כדי להתמודד עם זה, הוא מציע להתחיל בתהליך של סינכרון בין ההבנה לבין החוויה, בין השכל לרגש. הדרך לעשות זאת היא להתחיל מהדברים הקטנים ביותר ביומיום, לשאול את עצמנו ... הבנה שכל מה שאנחנו מרגישים או חושבים הוא חלק בלתי נפרד ממנה. כשאדם מגיע לנקודה הזו, הוא בעצם נמצא במצב של שלמות מוחלטת ללא צורך בשינוי. איך להתמודד עם מצבי רוח משתנים? מה חשוב יותר, שכל או רגש? איך להטיל ספק בשכל וברגש? מה המשמעות של הרמוניה בחיים? איך ליצור התאמה בין חוויה להבנה? איך לקבל את המציאות כפי שהיא? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שינויים, האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שינויים, איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, קואצ'ינג לילדים, מאמן אישי רוחני בתחום שינויים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2695 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 12:24:25 - wesi1