... אחרים בכיתה, שמא הם יותר פתוחים לחברויות? האם הילד באמת מעוניין בחברים מסוימים כי הם חולקים תחומי עניין
משותפים, או כי הוא רואה בהם את הקבוצה המקובלת בכיתה? כיצד להבין את רצונות הילד בקשרים חברתיים? אליעד כהן מציע שההורים ישוחחו עם הילד וישאלו אותו שאלות מכווינות. ... לעשות עם חברים? האם אתה רוצה חברים רק כדי שיהיה כתוב שיש לך חברים, או שאתה מחפש חברים על פי תחומי עניין
משותפים? כיצד להבין מדוע ילדים אחרים דוחים את הילד? לפעמים, הילד לא מצליח להתחבר לאנשים לא בגלל שהוא דחוי, אלא בגלל שאין חפיפות בין תחומי העניין שלו לבין תחומי ... נוסף? האם הילד מעוניין בחברים האלה רק כי צריך או מקובל להיות איתם, או כי הוא באמת חולק איתם תחומי עניין
משותפים? לדוגמה, ילד שמנסה להזמין אליו הביתה ילדים אחרים ולא נענה, צריך לבדוק קודם כל אם יש לו אינטראקציה חיובית עם אותם ילדים בבית הספר, למשל בשיחות בהפסקה. אם אין ... איזה פעילויות היית רוצה לעשות עם החברים האלה? האם חשוב לך רק שיהיה כתוב שיש לך חברים, או שאתה באמת מחפש
שותפות ותחומי עניין
משותפים? למשל, ילד עשוי להגיד שהוא רוצה חבר שישחק איתו כדורסל אחרי בית הספר. במקרה כזה, ניתן לבדוק האם הוא כבר ניסה להתחבר לילדים שאוהבים כדורסל. אם אין ילדים ... לפעמים הילדים האחרים אינם דוחים אותו בכוונה, אלא פשוט לא מרגישים איתו בנוח כי הם לא חולקים תחומי עניין
משותפים. האם כדאי ללמד את הילד לשנות את עצמו או לקבל את המציאות? אליעד כהן מדגיש ששינוי עצמי וקבלת המציאות הם שני פתרונות שונים, ולא תמיד אפשר או נכון לעשות את שניהם ... ייתכן שהבעיה היא בסיטואציה הספציפית ולא בו כאדם. ייתכן שילדים אחרים לא מבינים אותו או שאין להם מספיק
במשותף איתו. אליעד כהן מדגיש כי הבנת ההיגיון מאחורי הדברים מאפשרת לילד להרגיש פחות רע ולקבל כלים להתמודד עם מצבים דומים בעתיד. מה המטרה האמיתית של הדרכת ההורים במקרים ...