🖨רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמיובו יתבאר העניין של האדם, שמזדהה עם הרצונות של עצמו. ומי שיתבונן יראה, כי לא ממש ברור, כיצד יכול האדם, לא להזדהות עם הרצונות של עצמו? וברור שהאדם מזדהה עם הרצון של עצמו. וכל מהותו של הרצון העצמי, היא שהאדם מזדהה עם הרצון ומרגיש שהרצון הזה שייך לו. אז מהו העניין, של ההזדהות עם הרצון?
והעניין הוא, כי האדם סובל, רק בגלל הרצון העצמי שלו עצמו. כי האדם, לא סובל מכך שרצונו של אדם אחר לא מתמלא. וגם כאשר האדם סובל, מכך שרצונו של האדם האחר לא מתמלא, הרי שזה רק משום, שרצונו העצמי של האדם לא מתמלא. כי האדם רוצה שרצונו של האחר יתמלא. וכאשר רצונו של האדם האחר לא מתמלא, אז האדם מרגיש, שרצונו העצמי לא מתמלא, ואז האדם סובל.
אבל בכל מקרה, הסבל של האדם, תלוי אך ורק ברצון העצמי שלו. והאדם לא מפחד ולא חושש, מכך שהרצון של אדם אחר לא יתמלא. משום, שהרצון של האדם האחר, הוא לא הרצון העצמי של האדם עצמו.
ומי שיתבונן יראה, כי גם לגבי הרצונות שהאדם חווה אותם, גם כאן יש שני מצבים שונים. כי יש מצב שבו האדם כן מזדהה עם הרצון העצמי שלו, ומשייך אותו לעצמו. שזה נקרא "אני רוצה". שאז כמובן האדם סובל, אם רצונו לא מתמלא.
אבל קיימות גם נקודות מבט נוספות, שבהן האדם לא מזדהה עם הרצון שלו. כגון לדוגמה, שהאדם חווה, שישות אחרת רוצה את הרצון העצמי שלו, דרך התודעה העצמית שלו. כי קיימת נקודת מבט, שממנה תפישת המציאות היא, שיש ישות שמחייה את התודעה העצמית של האדם. והישות הזאת, מחייה גם את הרצון העצמי של האדם. והיא זו שמחברת בין הרצון של האדם, לבין התודעה העצמית שלו, והיא זו שגורמת לאדם, לחוות שהרצון הוא שלו.
אבל מי שיודע את האמת, הוא יודע שהרצון, הוא לא באמת שייך לו. כי מנקודת המבט של האחדות, הכל אחד ממש, ולא שייך שום רצון כלל. ומנקודת המבט שבה האדם הוא אלוהים, שמצמצם את עצמו לתודעה + גוף גשמי ולרצון מוגדר ומוגבל, הרי שכל הרצונות שבעולם, הם הרצון העצמי של האדם. וממילא לא שייך להזדהות יותר, דווקא עם רצון כזה או רצון אחר. ומנקודת המבט, שבה אלוהים מחייה את האדם ואת הרצון העצמי שלו, גם מנקודת המבט הזו, הרצון הוא לא באמת של האדם.
כי כאשר הכל אחד, לא שייך שום רצון כלל. וכיוצא בזה, כאשר אלוהים מסתכל על העולם, גם הוא לא משייך לעצמו את יצירת העולם. כי מנקודת המבט של אלוהים, הכל אחד ואין שום זמן ושום מקום כלל. ואין שום עשייה, כי אין שום שינוי כלל. ולא שייך שאלוהים ישייך לעצמו, אפילו לא את רצונו העצמי...
הסוד של גן עדן / עולם שכולו טוב - למה *לא* יכול להיות גן עדן? ומה האמת? חלק 2... ומה האמת? חלק 2 ועכשיו השאלה הנשאלת היא, האם בכלל האדם יכול להגיע למצב כזה שבו לא יהיה לו רצון עצמי כלל? וכפי שהבנו, האדם עצמו לא יכול בכוחות עצמו לגרום לעצמו להפסיק לרצות. כי האדם לא בוחר האם לרצות ... כלשהו בעולם שיכול לגרום לאדם להפסיק לרצות, לשם כך יש לשאול, האם בכלל קיים כוח כלשהו בעולם שהוא חסר רצון עצמי. כי כפי שכבר ביארתי, המוכר לא יכול למכור את מה שאין לו. וכדי שמישהו יוכל לגרום לאדם להיות חסר רצון עצמי, לשם כך אותה הישות עצמה צריכה להיות חסרת רצון עצמי. כי מאחר שהרצון העצמי הוא שורש הרע, הרי שאם הישות לא הצליחה להיפטר מהרצון העצמי של עצמה, אז כיצד ... לאדם את הרצון העצמי של עצמו. וכמובן שיש כאן עוד שאלה, והיא אם נניח שיש ישות שהיא חסרת כל רצון עצמי. אז מדוע בכלל שישות כזאת תרצה לעזור לאדם להיפטר מהרצון העצמי של עצמו? הרי כדי שהישות הזאת תעשה משהו, לשם כך עליה להיות בעלת רצון עצמי. ואם היא עצמה חסרת רצון עצמי, אז מדוע שהיא תרצה לשנות את הרצון העצמי של האדם? ויש כאן עוד נקודה להתבוננות, והיא שתיאורטית יכולה להיות ישות בעלת רצון עצמי, שתרצה ותוכל לעזור לאדם אחר להיות חסר רצון עצמי. אבל כאן אנחנו מעמיקים בנקודה הבאה, והיא האם בכלל קיימת במציאות שלנו ישות שהיא חסרת כל רצון עצמי? ואפשר להבין, שאם בכל המציאות שלנו אין מציאות / ישות חסרת כל רצון עצמי, הרי שכנראה שאי אפשר להיות חסר רצון עצמי. כי כל דבר שיש בעולם, היכולות שלו מוגבלות ליכולות של השורש שלו. כי עץ תפוזים מוגבל להביא אך ורק פירות שיש אותן בפוטנציאל של השורש שלו. ועיקר השאלה להתבוננות היא, האם המציאות עצמה היא בעלת רצון עצמי או לא. כי אם המציאות עצמה אין לה את החוסר רצון עצמי, הרי שממילא כל הדברים שבתוכה מוגבלים גם הם להיות בעלי רצון עצמי. כי שום דבר לא יכול להיות בו תכונה שאין אותה בשורש שלו ובדבר שממנו הוא מתהווה. ואם בכל המציאות כולה אין את הכוח ואת האפשרות של החוסר רצון עצמי, אז גם האדם מוגבל ביכולת של ישותו, להיות חסר רצון עצמי. (ויש עוד להעמיק בזה, אולי מהותו של החלק שונה ממהותו של השלם? אלא שאז החלק עצמו הוא כמו השלם ... ישות אחרת, וגם אז הוא מוגבל. ויש בזה עוד נושאים שונים). והבנו שגן עדן הוא מצב שבו האדם חסר רצון עצמי. וגם הבנו שצריך לחפש ולנסות להבין האם בכל המציאות שלנו כולה, האם יש ישות כלשהי שהיא חסרת רצון עצמי כלשהו, כדי להבין האם אפשרי הדבר שהאדם יהיה חסר כל רצון עצמי וירגיש טוב באמת. כאשר עיקר השאלה היא, על המציאות עצמה, האם היא עצמה בעלת או חסרת רצון עצמי. וכאן יש שני דברים שצריך להעמיק בהם. והדבר הראשון הוא לגבי האם למציאות עצמה יש או אין רצון עצמי? והדבר השני הוא האם יש במציאות עצמה ישויות שהן חסרות רצון עצמי? ולגבי השאלה הראשונה, התשובה היא די פשוטה. כי ברור לגמרי שגם למציאות עצמה יש רצון עצמי. ובמאמר מוסגר נסביר את זה שאנחנו עושים האנשה למציאות ומייחסים לה רצון עצמי, ונסביר כי מצד האמת גם האנושיות של בני האדם עצמם, היא לא יותר מאשר תיאור של מצב. זא כאשר אנחנו אומרים שלאדם כלשהו יש רצון עצמי, הרי שבכך בסך הכל תיארנו מצב כלשהו, והגדרנו אותו כרצון עצמי. ומצד האמת היה יכול להיות מצב שבו האדם היה רואה איזה רובוט משוכלל, שעושה איזו פעולה, והאדם היה חושב ואומר שיש לאותו הרובוט רצון עצמי. והסיבה שהאדם לא עושה זאת, היא משום שהאדם יודע שהרובוט לא שולט בעצמו, בניגוד לאדם, שהאדם חושב שבני האדם שולטים בעצמם. ובין כך ובין כך, כאשר אנחנו אומרים על תהליך כלשהו שהוא מתבצע בבחירה חופשית, ושהוא מבטא רצון עצמי, הרי שמצד האמת זה בסך הכל תיאור של רצף אירועים. זא הבחירה החופשית של האדם, והרצון העצמי של האדם, ... לרובוט שום בחירה חופשית, ועדיין זה לא יסתור את העובדה שהרובוט יבחר לתאר את רצף הפעולות שלו כפעולות שמבטאות רצון עצמי ובחירה חופשית. כך שבכל מקרה בחירה חופשית ורצון עצמי, הם בסך הכל תיאור ופירוש של רצף אירועים. כי יש רצף אירועים. וברגע אחד האדם חווה רצון לאיזה דבר. ... שהאדם מייחס לרצף אירועים כלשהו. ולכן בהחלט אפשר להסתכל על אירועים שמתרחשים במציאות, ולהתייחס גם אליהם כאל ביטוי של רצון עצמי ושל בחירה חופשית. ולכן בהחלט אפשר להבין שגם ובעיקר למציאות שלנו יש בחירה חופשית. כי המציאות (אלוהים) לצורך העניין, ... הרי שזה אומר שהכוח הראשון / סיבת כל הסיבות, היא עצמה הכוח שמניע את הכל, והיא עצמה בהחלט בעלת רצון עצמי. זא נגדיר כוח כלשהו ככוח שמניע את העולם כולו. ונבין מיד מכך שהוא מניע את כל העולם כולו, נבין מכך שהוא בעל רצון עצמי. ויש בזה עוד רמות עומק שונות. אך בשורה התחתונה אנחנו מדברים כאן על נקודת המבט שממנה אפשר לייחס ביטוי של רצון עצמי לכוח שמניע את המציאות כולה. זא בהחלט ניתן להבין שלמציאות עצמה יש רצון עצמי. כי הכוח הראשון שמניע את כל האירועים, וזה כלל לא משנה כיצד הוא יוגדר, בין אם הוא כוח אקראי, ... אם נגדיר אותו כסיבה הראשונה של כל הסיבות וכיוב, או כל הגדרה אחרת, הרי שהוא עצמו הוא תמיד בעל רצון עצמי. כי מצד נקודת המבט של הכוח שמניע את הכל, שם בנקודה הזאת הבחירה החופשית היא אין סופית, כי בנקודת ... את הכוח הראשון, כי הכוח הראשון הוא הכוח האין סופי. וזה בעצם אומר, שבנקודת הכוח הראשון יש אך ורק רצון עצמי כל הזמן. כי ההפך של רצון עצמי, הוא חוסר בחירה. ובנקודת ההתחלה ששם הבחירה חופשית מלאה, שם יש רק רצון עצמי. ויש בזה עוד עומקים, כי צריך להתבונן מהיכן מגיע הרצון הראשון? והאם הכוח הראשון הוא בעל בחירה חופשית לבחור להיות חסר רצון עצמי וכיוב? וגם יש להבין, אם בנקודת הכוח הראשונה יש רק בחירה חופשית מלאה, אז כיצד זה שבמציאות שלנו יש ...
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי? מהו רצון עצמי ואיך הוא גורם לסבל? הרצון העצמי הוא הדבר המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו, ובפרט, כיצד הרצון הזה יוצר את כל הסבל שהאדם חווה. אליעד מסביר בצורה מפורטת שהסיבה היחידה לסבל בחיים היא הרצון העצמי. כשהאדם רוצה משהו ואין לו אותו, הוא סובל. אם האדם לא היה רוצה כלום, לא היה שום דבר שיגרום לו להרגיש רע. אליעד מחדד נקודה חשובה: כל זמן שיש לאדם רצון עצמי, הוא לעולם לא יוכל להרגיש שלמות אמיתית. אפילו האושר מותנה בכך שיש רצון שמתקיים, ולכן כל סוג של אושר ... טוב, אם רק תיעלם תחושת הסבל והרע שהוא חווה. לפי אליעד, זהו מצב שמראה בבירור את התלות של הסבל ברצון העצמי. מדוע בלתי אפשרי לכאורה להיפטר מהרצון העצמי? אליעד כהן מציג בהרצאה את הפרדוקס העמוק סביב הרצון העצמי: כל ניסיון להעלים את הרצון נובע בעצמו מתוך רצון כלשהו. גם הניסיון להפסיק לרצות, הוא בעצמו רצון להפסיק לרצות, ולכן האדם לכאורה תמיד לכוד בתוך הרצון העצמי שלו. בכל פעולה שהאדם עושה כדי לא לרצות, הוא עדיין מפעיל רצון עצמי. אליעד מדגיש שכדי להיות באמת חסר רצון, צריך להגיע למצב שבו לא אכפת לאדם אם הוא ירצה או לא ירצה. האדם צריך להפסיק לרצות באופן מוחלט, כולל להפסיק לרצות להפסיק לרצות. כיצד הבנה יכולה להעלים את הרצון העצמי? הדרך שאליעד מציע לפתרון הפרדוקס הזה היא לא דרך של פעולה או מאמץ, אלא דרך של הבנה עמוקה. לדבריו, קיימת הבנה מסוימת שאם האדם יגיע אליה, הרצון העצמי שלו יעלם באופן אוטומטי, בלי מאמץ נוסף. הוא מסביר זאת באופן מדויק, באמצעות נוסחה ספציפית שאותה הוא מכנה נוסחת ... פחד ובלי לוותר, הוא יגיע בסופו של דבר לשורש העמוק ביותר של הרצון שלו. מה קורה כשחוקרים את שורש הרצון העצמי? אליעד מפרט שכאשר האדם שואל את עצמו למה הוא רוצה דבר מסוים, הוא מגלה שכבות שונות של סיבות לרצון ... רוצה ללא רוצה? מצב זה מתואר על ידי אליעד כמצב של שלמות מוחלטת, מצב שבו האדם לא חווה את הרצון העצמי כבעיה, כי אין שום הבדל עבורו בין המציאות שבה הרצון מתקיים לבין זו שבה הוא איננו. במצב כזה האדם ... שום הבדל בין רוצה ולא רוצה. איך להפסיק לרצות? מה הסיבה לסבל בחיים? איך להגיע לשלמות אמיתית? מה זה רצון עצמי? איך להפסיק להרגיש רע? מהו שורש הרצון הראשון? כיצד להבין את המציאות באמת? הרצון העצמי. מהו הפרדוקס? למה לבטל אותו? ואיך לבטל אותו - רצון עצמי: איך אפשר להעלים את הרצון העצמי? איך אפשר להפסיק לרצות? פירושו שהאדם ירצה משהו בדיוק כמו שהאבן רוצה. להביא את עצמו למצב שכל דבר טוב באותה מידה. למה שהאדם ירצה לבטל את הרצון העצמי של עצמו? אם נתבונן נגלה שכל הסבל שיש לאדם הוא בגלל הרצון העצמי. וגם האושר. אם נתמקד בסבל נגלה שהסבל אכן תלוי ברצון העצמי של האדם. ולעיתים האדם מרגיש כל כך רע שהוא מעדיף להפסיק להרגיש טוב, תמורת זה שלא ירגיש רע. אז ... שאינו תלוי ברצייה. יש כאן פרדוקס. כל דבר שהאדם יעשה כדי להעלים את הרצון שלו, זה עצמו נובע מתוך רצון עצמי להעלים. הכוונה היא שעל האדם להעלים כל רצון, גם את הרצון להעלים את הרצון שלו. על האדם לבטל לגמרי הכל את כל הרצון העצמי שלו וזה הפרדוקס. מה יכול האדם לעשות כדי להעלים את הרצון העצמי. מכאן שהאדם נגזר דינו לסבל. כי אין סבל בלי רצון כלשהו. ואי אפשר לא לסבול כשיש לך רצון. האדם לעולם לא ירגיש שלמות כל זמן שיש לו רצון. והסיבה שהאדם לא מאושר, היא משום שהאדם יש לו רצון עצמי וזה מה שגורם לו לא להיות מאושר. ומה עושים כדי להעלים את הרצון? יש דרך, על ידי הבנה. אם ...
אגו / רצון עצמי - מי מפחד מהאגו? מה *טוב* באגו? איך לחיות עם האגו בשלום?אגו / רצון עצמי - מי מפחד מהאגו? מה טוב באגו? איך לחיות עם האגו בשלום? אגו / רצון עצמי - האגו של האדם הוא גם האויב וגם האוהב הכי גדול של האדם. הכל תלוי באדם עצמו. ובטרם נדבר על עניין האגו, נאמר, כי כאן במאמר האגו מייצג את הרצון עצמי של האדם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מצד אחד, אם לא היה לאדם שום אגו ורצון עצמי, הרי שלעולם לא היה לו רע. משום, שהאדם מרגיש רע, רק כאשר המצב שבו הוא נמצא שונה מהרצון העצמי / האגו שלו. כך שאם לא היה לאדם שום אגו כלל, הרי שלעולם לא היה לו רע. ומנקודת המבט ... הוא האגו שלו. כי האגו של האדם, אחראי לכך שהאדם מרגיש רע. מצד שני, אם לא יהיה לאדם אגו ורצון עצמי, הרי שהוא גם לעולם לא יוכל להרגיש טוב. משום, שהאדם מרגיש טוב, כאשר הרצון העצמי שלו מתמלא ובא על סיפוקו. כאשר המציאות של האדם מתאימה לרצון העצמי של האדם, הרי שאז מרגיש האדם טוב. וככל שמידת ההתאמה בין הרצון העצמי של האדם לבין המציאות גדולה יותר, כך האדם שמח יותר. כך שאם לא יהיה לאדם אגו ורצון עצמי, הרי שהוא גם לא יוכל להרגיש תחושת סיפוק והנאה, של מילוי הרצון העצמי והאגו. אז מה עושים? תשובה: באפשרותו של האדם להישאר עם אגו, ועדיין להרגיש אך ורק טוב. כיצד? תשובה: על ידי הבנת המציאות. נסביר: הסיבה שרע לאדם היא לא בגלל שיש לו רצון עצמי, אלא בגלל שהרצון העצמי שלו נפרד ושונה מהמצב שבו הוא נמצא. עצם קיומו של הרצון העצמי הוא לא רע. הרע נוצר רק כאשר הרצון העצמי של האדם, לא מתאים למצב המציאות שבו הוא נמצא. ומדוע הרצון העצמי של האדם, לא תואם את המציאות? משום, שהאדם חושב ומבין בשכלו שהמציאות תהיה טובה יותר, אם היא תהיה אחרת ... שהדבר הזה יוצר אצל האדם את תחושת הנפרדות מהמציאות, וממילא גם את תחושת הרע. נמצא אם כן, כי לא הרצון העצמי של האדם יצר את הרע, אלא חוסר ההתאמה בין המציאות לבין הרצון העצמי של האדם, היא זו שיצרה את הרע. נמצא אם כן, שאם יבין האדם את המציאות באמת, ויבין את הסיבה הטובה שבגללה הדברים קורים כפי מה שהם, הרי שעל ידי זה יגיע האדם למצב, שבו גם יש לו רצון עצמי מצד אחד, אך גם מהצד השני הרצון העצמי של האדם תואם את המציאות ולא שונה ממנה. דהיינו, מצב שבו האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא. וכאשר האדם מגיע למצב שבו הרצון העצמי שלו תואם את המציאות, ממילא אין לו שום בעיה עם הרצון העצמי שלו, מאחר שהרצון העצמי שלו תואם את המציאות. וכאשר האדם לא מבין את המציאות, על ידי זה הוא מרגיש רע. והמצב הזה גורם לכך, שלפעמים האדם רוצה ומנסה להיפטר מהאגו ומהרצון העצמי שלו, כדי לא להרגיש רע. אך זה כמובן מוביל אותו למצב, שבו גם אם הוא יצליח להיפטר מהרצון העצמי שלו, הרי שאז הוא גם לא יוכל להרגיש טוב. ובאמת, על האדם כן להיפטר מהאגו ומהרצון העצמי שלו, אך לא להיפטר מהם ממש, אלא להיפטר מתחושת הנפרדות שיש אצל האדם, בין הרצון העצמי שלו לבין המציאות. וזה בעצם אומר ש: האגו הוא גם האויב וגם האוהב של האדם, הכל תלוי באדם עצמו. ... לנסות להבין את המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את השכל של המציאות, כך הוא מרגיש טוב יותר, וממילא הרצון העצמי שלו הופך להיות האוהב שלו, מאחר שהוא מרוצה מהמציאות כפי מה שהיא.
הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהיםהספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהיםהספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים מהו רצון עצמי, והאם אפשר לא להזדהות איתו? הרצון העצמי הוא מושג מרכזי בספר להיות אלוהים, והבנתו קשורה באופן ישיר לנושא ההזדהות עם הרצונות. לכאורה ברור שהאדם תמיד מזדהה עם הרצונות שלו, שהרי עצם הגדרתו של הרצון העצמי היא בכך שהאדם מרגיש שהרצון הזה שייך לו. עם זאת, קיימות פרספקטיבות שונות ועמוקות המציעות אפשרויות אחרות. האדם סובל ... עם הרצון שלו עצמו. האם אפשר לא להזדהות עם הרצון? אליעד מסביר שאמנם קיימת הזדהות טבעית של האדם עם הרצון העצמי, אך אפשר להגיע למצב שבו האדם אינו מזדהה איתו. הוא מדגים זאת באמצעות שאלות והתבוננות: אם אדם יחקור לעומק ... הרצון, אלא חווה אותו כמשהו המופיע בתוכו. לדוגמה, האדם חושב אני רוצה להיות מאושר, אך אליעד מצביע על כך שהרצון עצמו הופיע באדם באופן לא מודע. האדם לא באמת החליט או בחר בכך שיהיה לו רצון להיות מאושר. יש כאן ... אך מצד שני, הרצון הראשון עצמו נוצר באופן ספונטני, ללא רצון או כוונה מוקדמת. למעשה, אפילו אלוהים חווה את הרצון העצמי שלו בשני אופנים מנוגדים בו - זמנית: כמשהו שהוא יוצר במודע, וכמשהו שנוצר מעצמו. איך התובנה הזו משפיעה על ... להשתחרר מההזדהות עם הרצונות, לחוות את המציאות אחרת, ולהשתחרר מהסבל. איך להשתחרר מהרצון? האם הרצון הוא שלי? הזדהות עם הרצון העצמי מהי אחדות אמיתית? איך להפסיק לסבול מהרצון? האם האדם הוא אלוהים? מי יוצר את הרצונות שלי? שאלה: איך אפשר ... אפשר להגיד לי שאני לא אזדהה עם הרצון שלי? והאם אפשר לא להזדהות עם הרצון? האדם סובל רק בגלל הרצון העצמי שלו, אתה לא סובל מכך שהרצון של השכן שלך לא מתמלא, אתה סובל רק בגלל שהרצון שלך לא מתמלא. ... שיהיה למישהו האחר רע, ולכן אני סובל. לאדם תמיד אכפת ממנו ולא ממישהו אחר. אם למשל האדם מזדהה עם הרצון העצמי שלו, ומשייך אותו לעצמו, אז האדם סובל כאשר הרצון לא מתמלא. אבל קיימת נקודת מבט נוספת, שבה האדם לא ... הגוף הגשמי שלו, ומחבר ביניהם + את הרצון המוגבל והמוגדר, ואם אתה מבין זאת, הרי שכול הרצונות שבעולם, הם הרצון העצמי של האדם. השאלה היא, איך אני לא אזדהה עם הרצון שלי? אז יש כמה פרספקטיבות, פרספקטיבה ראשונה, אם אתה ... שהוא חווה את רצונו גם מנקודת מבט שאומרת שאין שום רצון כלל, שזה האחד המוחלט. וגם שכול הרצונות הם הרצון העצמי של האדם כאלוהים. גם אני כאלוהים רוצה הכל, וגם שהרצון הנפרד הוא לא רצון עצמי, אלא הוא הרצון של אלוהים.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?