אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להרגיש טוב בלי רע, שיטות להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להטיל ספק ברע, הטוב שברע, לרצות להיות קיים ✔ איך להיפטר מרצון שגורם לך להרגיש רע? קיימות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:42להרגיש טוב בלי רע, שיטות להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להטיל ספק ברע, הטוב שברע, לרצות להיות קיים
איך להיפטר מרצון שגורם לך להרגיש רע?

קיימות מספר דרכים להתמודד עם רצונות הגורמים לאדם להרגיש רע. הדרך הראשונה והפשוטה ביותר היא להטיל ספק באמונה שבגללה הרצון הזה קיים. כלומר, לבדוק מדוע אתה מאמין ברצון זה, ולשאול שוב ושוב: האם זה באמת נכון, האם זו באמת האמת, עד שלבסוף מתפרקת האמונה שמייצרת את הרצון השלילי, והוא נעלם. אך מה עושים כאשר אדם באמת מטיל ספק, מבין שהרצון לא אמיתי ולא נכון, ועדיין אינו מצליח להיפטר ממנו?

למה לפעמים הטלת ספק לא עוזרת להיפטר מהרצון?

כאשר האדם כבר הטיל ספק במחשבה המזיקה שלו אך עדיין מרגיש רע, הדרך השנייה להתמודד עם המצב היא לבדוק מה הטוב הנסתר שיוצא לו מכך שהוא מחזיק במחשבה הזו. לפעמים האדם לא מצליח לשחרר רצון מסוים כיוון שקיים אינטרס סמוי, תועלת סמויה, שהוא מרוויח מהרצון הזה, גם אם במודע הוא אינו מבין זאת.

לדוגמה, אדם שמאמין שלהיות לבד זה דבר רע מאוד. הוא מבין במודע שהמחשבה הזו מייסרת אותו, והוא אפילו חושב שהיא מטופשת, ובכל זאת הוא לא מצליח להיפטר ממנה. במקרה כזה עליו לבדוק את הטוב שיוצא לו מכך שהוא מחזיק באמונה הזאת. ייתכן מאוד שדווקא האמונה שלהיות לבד זה רע גורמת לו ליהנות הרבה יותר כשהוא נמצא עם אנשים. כלומר, אם הוא יפסיק לחשוב שלהיות לבד זה רע, הוא יאבד חלק מההנאה כשהוא נמצא עם אחרים, כי ההנאה הזאת מתבססת על תחושת הניגוד בין הלבד לביחד.

למה אנחנו מזדהים עם מחשבות שמייסרות אותנו?

לפעמים אנחנו מחזיקים במחשבות רעות שמייסרות אותנו דווקא בגלל שאנחנו מזדהים איתן באופן סמוי. אליעד כהן משתמש בדוגמה של אויב שלוקח בני ערובה. אם לא היו בני ערובה, האדם היה מחסל את האויב בקלות. אך מכיוון שישנם בני ערובה, האדם לא פועל נגד האויב כדי לא לפגוע בהם. באופן דומה, מחשבות רעות שמציקות לנו מחזיקות בתוכן דברים חיוביים שאנחנו רוצים לשמר, ולכן אנחנו לא משחררים את המחשבה לחלוטין. כך למעשה נוצרת הזדהות עקיפה עם הרע, דרך הטוב הסמוי שהוא מחזיק.

מתי שיטת היתרונות הנסתרים כבר לא עוזרת?

יש מצבים בהם השיטה של "למצוא יתרונות ברע" מפסיקה להיות אפקטיבית. מצב כזה מתרחש כשהאדם מבין היטב את היתרונות שיוצאים לו מהרצון השלילי, אבל הוא מחליט שאינו מעוניין לשלם יותר את המחיר של הרע. לדוגמה, אדם שמזדהה עם המחשבה "אני חייב להיות בריא", והוא יודע שאם יוותר על המחשבה הזאת, יאבד את ההנאה מהתחושה הטובה שהוא חווה כשהוא בריא. ובכל זאת, הוא אומר לעצמו: "אני לא רוצה את הדיל הזה, אני רוצה ליהנות להיות בריא בלי לשלם את מחיר הסבל כשהבריאות נפגעת."

איך להתמודד עם הרצון ל"טוב בלי רע"?

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא רוצה רק את הטוב ללא הרע, עליו לחזור שוב לשיטה הראשונה - להטיל ספק במחשבה היסודית ש"אין טוב בלי רע". עליו לשאול את עצמו:
  • האם באמת אין אפשרות שיהיה טוב בלי רע?
  • האם זה מחויב שזה חייב להיות כך?
  • האם בכלל קיים הבדל אמיתי בין טוב לרע?
בחקירה עמוקה שכזאת, האדם יכול להגיע לתובנה שאין בהכרח הבדל אמיתי בין טוב לרע, ולכן האמונה שאין טוב בלי רע מתפרקת, ועמה גם הרצון שגורם לסבל.

מהו הטוב שמסתתר באמונה "אין טוב בלי רע"?

הסיבה לכך שאדם מאמין שאין טוב בלי רע היא שבזכות האמונה הזאת, הוא מרגיש קיים. כדי שהאדם יוכל לתפוס את עצמו כישות נפרדת וכקיים, הוא חייב להאמין שקיימים הבדלים בין דברים, ובמיוחד בין טוב לרע. אם אדם היה חווה רק טוב בלי רע, הוא לא היה מסוגל לחוות את עצמו כקיים, משום שקיום נפרד דורש ניגודים.

כלומר, התשלום שהאדם משלם עבור קיומו, או ליתר דיוק עבור המודעות שלו לקיומו, הוא ההפרדה וההבחנה בין טוב לרע. כאשר אדם מרגיש רע, עליו להבין שזה המחיר שהוא משלם על מנת לחוות את עצמו כקיים ונפרד.

איך ליישם את השיטות הללו באופן פרקטי?

כאשר משהו עושה לך רע, אליעד כהן מציע לפעול כך:
  • קודם כל, לבדוק מה הטוב שיוצא לך מהסיטואציה. לדוגמה, אם רעש של שכנים מפריע לך מאוד, שאלי את עצמך: "מה הטוב שיוצא לי מכך שאני גרה כאן?" אם לא היית מוצאת שום טוב בכך, כבר היית עוזבת מזמן.
  • אם את לא מצליחה למצוא את היתרון, נסי להטיל ספק: "האם זה באמת רע? האם אני בטוחה שזה חייב להיות כך?"
  • אם לאחר ההטלה בספק עדיין את מרגישה רע, שוב חזרי לבדוק מהו הטוב הסמוי שאת מפיקה מהמצב.
  • אם גם זה לא עובד, שאלי את עצמך: "האם אני חייבת להזדהות עם הרצון הזה בכלל?" נסי לראות האם יש דבר כלשהו אחר שגורם לך להחזיק בו, למשל הרצון להרגיש קיימת.
  • אם הגעת למסקנה שאת רוצה להיפטר לגמרי מהצורך לשלם רע תמורת טוב, זכרי שזהו המנגנון הבסיסי של הקיום. הדרך להשתחרר ממנו היא להטיל ספק לחלוטין במערכת ההבחנות בין טוב לרע, ולמעשה לצאת מתוך השכל הרגיל אל חוויה שלמה ואחדותית שאין בה הבדל בין טוב לרע כלל.
כל מצב שמרגישים בו רע מכיל בתוכו טוב סמוי. ככל שהאדם מודע יותר לטוב הזה, כך הוא יכול לבחור בצורה חופשית ומודעת יותר האם להמשיך להחזיק במחשבות וברצונות הגורמים לו סבל או להשתחרר מהם על ידי הטלת ספק יסודית ומעמיקה.
הדרכים להיפטר מרצון שעושה רע

ישנן מספר דרכים להתמודד עם רצון שמייסר את האדם וגורם לו להרגיש רע. דרך אחת היא להטיל ספק באמונה שבגללה הרצון הזה קיים, לבדוק האם היא בהכרח נכונה ולפרק אותה עד שהיא כבר לא נתפסת כאמת מחייבת. אך מה קורה כאשר אדם מטיל ספק ובכל זאת לא מצליח להיפטר מהרצון הזה? לדוגמה, אדם אומר: "אני מטילה ספק, אני בודקת, ואני לא מצליחה להיפטר מהרצון, למרות שאני יודעת שזה רע, שאני לא מאמינה בזה, שזה לא נכון ועדיין זה נשאר".

הדרך השנייה - לבדוק את הרווח הסמוי

כאשר הדרך הראשונה לא עובדת, יש לבחון מהו הטוב הנסתר שיוצא לאדם מהאמונה הזאת. כלומר, למרות שהאדם מבין במודע שהרצון הזה מזיק לו, עדיין יש לו אינטרס סמוי להמשיך להחזיק בו, מכיוון שהוא מפיק מכך תועלת מסוימת.

לדוגמה, אדם שחושב שלהיות לבד זה רע, ומבין שהאמונה הזאת מייסרת אותו, אך עדיין לא מצליח להשתחרר ממנה. השאלה היא: מה יוצא לו מזה שהוא חושב שלהיות לבד זה רע? ייתכן שהתשובה היא שדווקא המחשבה הזאת גורמת לו ליהנות יותר כשהוא לא לבד. כלומר, עצם המחשבה שלהיות לבד זה רע, יוצרת מצב שבו כאשר הוא כן נמצא בחברת אנשים, הוא חווה הנאה גדולה יותר.

הזדהות עם המחשבה שמייסרת

לפעמים המחשבה הרעה נתפסת כמשהו שצריך להיפטר ממנו, אך למעשה יש בה אלמנט שהאדם מזדהה איתו. משל לכך הוא מצב של לוחמה, שבו יש אויב שניתן היה להכות בו בקלות, אך בגלל שהוא מחזיק בני ערובה, האדם לא פועל נגדו. במצב כזה, האדם נמנע מפעולה נגד האויב בשל הקשר שלו לבני הערובה.

באופן דומה, כאשר אדם מחזיק במחשבה מסוימת שגורמת לו לסבל, ייתכן שהוא אינו מוכן לשחרר אותה מכיוון שהיא מחוברת למשהו אחר שהוא כן רוצה לשמור עליו. כלומר, אם הוא יוותר על המחשבה הרעה, הוא ייאלץ לוותר גם על ההנאה שהיא מספקת לו בעקיפין.

המגבלה של השיטה - כשזה כבר לא מספיק

השאלה היא: באיזה מצב השיטה של זיהוי היתרונות שיוצאים מהמחשבה הרעה מפסיקה להיות אפקטיבית?

כאשר אדם מזהה שהרווח שהוא מקבל מהמחשבה הרעה גדול מספיק כדי להצדיק את המחיר, לכאורה אין לו בעיה. אך מה קורה כאשר הוא לא רוצה עוד לשלם את המחיר הזה? כלומר, כשהוא מבין שהרע הזה מביא לו תועלת, אך הוא בכל זאת רוצה ליהנות מהתועלת בלי לשאת ברע שמלווה אותה.

לדוגמה, אדם שמזדהה עם המחשבה "אני חייב להיות בריא", מבין שאם יוותר עליה, הוא יאבד את ההנאה הרבה שהוא מקבל כאשר הוא מרגיש בריא. אך מה קורה כאשר הוא אומר: "נכון, אני מבין שההנאה שלי תלויה בכך, אבל אני לא רוצה לשלם את המחיר - אני רוצה את הטוב בלי הרע"?

המעבר לשיטה של הטלת ספק

בשלב זה, כאשר האדם לא מוכן לקבל את הדיל של "קבל טוב בתמורה לרע", עליו לעבור שוב לשיטה הראשונה - להטיל ספק באמונה הבסיסית שממנה הכל התחיל. במקרה הזה, עליו לשאול את עצמו:
  • האם באמת אין אפשרות שיהיה טוב בלי רע?
  • האם אני בטוח שזה חייב להיות ככה?
  • אולי בכלל אין הבדל בין טוב לרע?
אם האדם יעמיק בכך, הוא עשוי להגיע למסקנה שהאמונה לפיה "אין טוב בלי רע" אינה מחויבת, וכך תתפרק השאלה כולה. אך אם גם זה לא מצליח, יש לבדוק מה הרווח שיוצא לו מהאמונה הזאת עצמה - מה הוא מרוויח מהאמונה שאין טוב בלי רע?

ההיגיון שמאחורי הצורך ברע

אחת התשובות האפשריות היא שהאמונה הזאת מקנה לו תחושת קיום. אם אדם היה נמצא בפרספקטיבה שבה יש רק טוב בלי רע, הוא לא היה מסוגל לתפוס את עצמו כיישות נפרדת. כדי שהאדם יוכל לחוות את עצמו כקיים, עליו להחזיק באמונה שקיימים הבדלים, שלטוב יש משמעות רק על רקע הרע, ושעבור כל דבר טוב יש מחיר שצריך לשלם.

למעשה, אפשר לומר שהתשלום שאדם משלם על עצם קיומו הוא ההפרדה בין טוב לרע. הוא יכול להמשיך להתווכח עם זה, אבל אם הוא רוצה להמשיך להיות מודע לעצמו, עליו לקבל את המערכת שבה יש גם טוב וגם רע.

יישום פרקטי - כיצד להשתמש בשיטות האלו?

כאשר משהו גורם לך להרגיש רע, השלב הראשון הוא לבדוק מה הטוב שיוצא לך מזה. לדוגמה, אם רעש מהשכנים מציק לך מאוד ואת מתלוננת עליו, שאלי את עצמך: "מה הטוב שיוצא לי מזה שאני גרה כאן?". אם באמת לא היה בזה שום טוב, כבר היית עוזבת מזמן.

אם את לא מצליחה למצוא את היתרון שיוצא לך מהמצב, עברי להטלת ספק:
  • האם באמת זה חייב להיות רע?
  • האם אני בטוחה שזה בעייתי כמו שזה נראה?
במקרים שבהם האדם מזהה שהוא מחזיק במשהו בגלל שהוא מספק לו תחושת קיום, הוא יכול להכיר בכך שזו פשוט המערכת שבה הוא פועל - או לנסות לצאת ממנה לחלוטין דרך חקירה עמוקה יותר של המציאות.

סיכום - איך להתמודד עם מחשבה רעה?
  1. בדוק אם ניתן להטיל ספק באמונה שעומדת מאחורי המחשבה.
  2. אם לא ניתן, בדוק מה היתרונות שיוצאים לך מהמחשבה הזו.
  3. אם גם זה לא עוזר, חזור להטלת ספק ושאל את עצמך האם בכלל חייב להיות הבדל בין טוב לרע.
  4. אם הגעת למסקנה שזה מחויב, בדוק מה היתרון שיוצא לך מזה שאתה חושב שזה מחויב - מה זה נותן לך.
  5. הבן שזהו הדיל הבסיסי של הקיום, ואם אתה רוצה להשתחרר ממנו, תוכל לעשות זאת רק על ידי יציאה מהשכל לגמרי.
אז למי שמכיר ולמי שלא מכיר דיברנו שיש כמה דרכים להיפטר מרצון שעושה לבן אדם רע, אוקי דרך אחת זה להטיל ספק למה אתה מאמין בזה והאם זה בהכרח נכון והאם זה בהכרח נכון עד שנפטרים מזה. נכון אבל הנה היא מציגה פה מקרה לדוגמה היא אומרת "תראה אני מטילה ספק ואני לא מצליחה להיפטר מהרצון, נכון למרות שאני בטוחה שזה רע וזה עושה לי רע ואני בכלל לא מאמינה בזה וזה לא פה ולא שם לא נפטרת ממנו". מה הסברנו מה הדרך השנייה אומרת?

ש: לראות מה הרווח של זה מה מרוויחים מזה שאנחנו חושבים שזה רע, מה התמורה בזה.

אליעד: יפה אז הדרך השנייה אומרת זה ברגע שיש לך דבר שאת חושבת שהוא רע ואת לא מצליחה להיפטר ממנו תבדקי מה הטוב הנסתר שיוצא לך מזה שאת מאמינה שזה רע. נגיד שאת חושבת שלהיות לבד זה רע ואת חושבת שלחשוב שלהיות לבד זה רע זה מטופש, אבל למה רע לך מזה שאת לבד? כי איפשהו זה עושה לך טוב זה שאת חושבת שלהיות לבד זה רע.

ש: זה עושה לי טוב לחשוב שלהיות לבד זה רע.

אליעד: מה הטוב? שכשאת ביחד זה עושה לך מאוד טוב בזכות זה שאת חושבת שלהיות לבד זה רע, יש אינטרס שגורם לך לשמור על המחשבה שעושה לך רע המחשבה שעושה לך רע היא עושה לך טוב במשהו. דאע"ש האלה שעושים לך רע משהו אתה מזדהה איתם אם לא היית מזדהה איתם בכלל, איך אתה מזדהה איתם? באמצעות זה שאתה לא רוצה להרוג את בני הערובה שנמצאים איתם נגיד.

ש: מה עוד פעם?

אליעד: כלום איך נגיד מה אני מזדהה עם דאע"ש? אתה מזדהה איתם דרך בני הערובה שנמצאים לידם כי אם היו בלי בני ערובה היית הורג אותם אז הם נמצאים עם בני ערובה אז אתה לא הורג אותם בשביל לא להרוג את בני הערובה, זאת אומרת יש לך הזדהות איתם בגלל בני הערובה.

ש: יש מלא הזדהות עם דאע"ש.

אליעד: לדוגמה לא יודע כמשל. עכשיו השאלה היא כזאת באיזה מקרה השיטה הזאת שאומרת תבדוק מה היתרונות, זה לא מה ששאלנו פעם בשיחה הקודמת אבל זה הולך ככה השאלה באיזה מקרה אם בן אדם יבדוק את היתרונות שיוצא לו מהמחשבה הרעה באיזה מקרה זה יפסיק לעבוד לו. לכאורה ואני לא מדבר על המצב של מה שדיברנו שהוא לא יודע להטיל ספק, נגיד שיש בן אדם שיש לו איזה רצון והוא יודע להטיל בו ספק והוא יודע להעיף אותו לעזאזל את הרצון הזה.

נגיד יש לו מחשבה שאומרת לו "אני חייב להיות בריא" והוא יודע להטיל בזה ספק שלא אכפת לו אם הוא בריא או חולה, אוקי הלאה עכשיו הבן אדם הזה רע לו מזה שהוא חולה ואז הוא בודק "למה רע לי מזה שאני חולה? אני יכול להיפטר עם המחשבה הזאת אבל אני רוצה להזדהות איתה", למה אתה מזדהה עם המחשבה הזאת? כי אז זה עושה לך מאוד טוב שאתה בריא שאתה מצליח" אתה אומר "איזה כייף שאני בריא". על כל הטוב הזה אתה צריך לוותר עליו אם אתה לא תזדהה עם המחשבה שאומרת לך שלהיות חולה זה רע.

אוקי עכשיו השאלה היא מתי זה יפסיק לעבוד, מה הבעיה שעלולה להיווצר לבן אדם שיראה את היתרון בחיסרון. עוד פעם בן אדם יש לו חיסרון ואומרים לו "אבל תראה מה קיבלת בתמורה".

ש: שהיתרונות יעברו לו זה הפחד שלו, זה כמו שבן אדם בעל פחד לדוגמה והוא רוצה לבטל אותו, טוב יאללה בוא נבטל את הכל.

אליעד: לא הוא לא רוצה לבטל את הכל הוא אומר "ואין בעיה מוכן להישאר עם הרע בשביל לקבל את הטוב" אז לכאורה זה גרם לו להיות שלם עם המצב נכון, הוא אומר "אין בעיה אני מוכן לשלם" בן אדם אומר "למה אני משלם ככה וככה?" בא תראה מה אתה מקבל בתמורה "זה מה שאני מקבל בתמורה? אוקי זה שווה לי, למה חברת זה וזה לוקחת לי מאה שקל כל חודש?" אתה יודע בתמורה למאה שקל אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה עם אנשים, לא שווה לך בשביל מאה שקל לדבר עם אנשים? שווה אוקי אז הכל בסדר.

איפה באיזה שלב התשובה הזאת של תראה את היתרונות שיוצא לך מהרע באיזה שלב זה לא יפתור יותר את הבעיה?

ש: כשאני ארצה פתרון לא הגיוני.

אליעד: נכון כי מתישהו בן אדם יגיד "נכון שאני מבין שתמורת הרע זה יוצא לי טוב" אז לכאורה פתרת את הבעיה כי קיבלת טוב בתמורה לרע אבל אתה אומר אבל "לא אני לא רוצה טוב בתמורה לרע אני רוצה את הטוב בלי הרע".

ש: זה הדיל הראשון בדיל של השכל הרגיל האנושי, כולם יסכימו עם טוב יש רע יש טוב סוחרים בין טוב לרע, עכשיו הבקשה הזאתי היא בקשה שהיא מורדת לגמרי.

אליעד: עכשיו בא נחזור אחורה מה אני הסברתי, קודם כל זה נכון עכשיו בא נחזור אחורה מה אני הסברתי למי שעוד לא היה פה הסברנו את זה במקרה לפני יומיים, אז יש את שתי השיטות יש את השיטה שאומרת תטיל ספק ויש את השיטה שאומרת תבדוק את היתרונות והחסרונות. ואם בן אדם רואה שהשיטה של היתרונות והחסרונות לא עובדת מה הוא צריך לעשות? לעבור לשיטה של להטיל ספק אם להטיל ספק לא עובר תבדוק מה היתרונות שיוצא לך מזה.

לפעמים בן אדם מרגיש רע ממשהו כי הוא לא יודע איך להטיל בזה ספק ולפעמים בן אדם מרגיש רע ממשהו כי הוא פשוט רוצה להזדהות עם זה למרות שהוא מטיל בזה ספק, הוא יכול להטיל בזה ספק אבל הוא עדיין רוצה להזדהות עם זה כי זה עושה לו איכשהו טוב. אז לכן מה אנחנו עושים? אם בן אדם מגיע למצב שהוא רואה את היתרונות שיוצא לו מלהזדהות עם המחשבה הרעה ואז רע לו מזה שהוא אומר "כן אבל אני רוצה טוב בלי רע", עכשיו עוברים לאיזה שיטה? של להטיל ספק.

מה זה אומר להטיל ספק? האם אתה בטוח שאין טוב בלי רע האם אתה בטוח בזה, אם בן אדם מטיל בזה ספק הוא יראה שלא לא בטוח שאין טוב בלי רע "אני בכלל לא בטוח שיש הבדל בין טוב לרע" ואז עוד פעם נגמר לו המשחק והשאלה שתישאל היא אז השאלה היא כזאת, מה טוב מה היתרונות שיוצא לבן אדם מזה שהוא חושב שאין טוב בלי רע. עוד פעם אמרנו בן אדם יש לו רע אמרנו לו תבדוק מה הטוב שיוצא לך מזה, זה כמו להגיד לו "אין טוב בלי רע אדוני אתה יודע למה רע לך? בתמורה אתה מקבל את הטוב" ואז הוא אומר "אבל אני לא רוצה את זה", אז מה היתרונות בזה שאתה מאמין שאין טוב בלי רע?

תשובה שבזכות זה אתה קיים ואז בעצם כל פעם כשבן אדם רע לו, אז עוד פעם זה עובד ככה אם בן אדם רע לו ממשהו הוא יכול לבדוק מה היתרונות שהוא מקבל בתמורה ואם בן אדם רע לו מעצם זה שהוא צריך להרגיש רע בתמורה לטוב שיבדוק מה היתרונות שיוצא לו מזה, מה היתרונות שיוצא לו מזה שהוא צריך לשלם רע בתמורה לטוב שהוא קיים. למה? כי אם הוא היה בפרספקטיבה שיש טוב בלי רע, טוב בלי רע זאת פרספקטיבה שהיא לא שכלית, פרספקטיבה שהיא לא שכלית אתה גם יכול להיות אני בלי לא אני ואז זה מאבד את כל המשמעות ואז אתה לא קיים.

בתמורה אתה קיים והתשלום על זה שאתה קיים הוא שאתה מבדיל בין טוב לרע ואז ממילא הטוב והרע זה שני הפכים וזה בלי זה לא יכול להיות קיים, זאת התמורה שאתה מקבל. ואם בן אדם יגיד "כן אבל אני רוצה להיות קיים בלי זה" אין בעיה תטיל ספק ואז הוא עוד פעם יצא מהשכל הנה אתה קיים גם בלי לדעת שאתה קיים מה הבעיה "לא אני קיים ורוצה לדעת שאני קיים" נגיד בסדר, אוקי בשביל לדעת שאתה קיים זה מה שאתה רוצה? כן, בשביל לדעת שאתה קיים צריך להגדיר להבדיל יש יתרון וחיסרון.

לגבייך בפרקטיקה כשאת כשמשהו מציק לך תבדקי מה הטוב שזה עושה לך אם יש לך נגיד רעש מהשכנים ואת ממש מתלוננת על זה תבדקי מה עושה לך טוב לגור לידם כי אם היה לך רק רע בלגור לידם היית עוברת משם.

ש: לא הייתה שאלה בכלל.

אליעד: לא משנה לא מעניין, כל פעם שמשהו עושה לך רע משהו מישהו נגיד יתוש עוקץ אותך עושה לך רע נכון, מה הטוב שיוצא לך מזה מי עושה לך רע יתוש עוקץ אותך אבל מה זה מפריע? זה מפריע נגיד זה שהוא עוקץ לך את היד לדוגמה אבל אם היד לא הייתה עושה לך טוב בהנחה שאת לא יכולה להיפטר מהיתוש היית נפטרת מהיד אין לי יד היתוש לא יכול לעקוץ לי את היד, את אומרת "לא אבל היד עושה לי טוב" אז היא עושה לך טוב יש לך מחיר שזה גם עושה לך רע כשהיתוש עוקץ אותה משהו טוב יוצא לך מזה.

ש: או להטיל ספק מה שאמרת נכון או שאני אבדוק, אני אחזור על זה שאני אבדוק שהבנתי כשמשהו עושה לי רע אני אבדוק מה הטוב שיוצא לי מזה.

אליעד: כן.

ש: ואם אני לא מצליחה לעשות את זה אז אני פשוט אטיל ספק או שאם אני לא מצליחה להטיל ספק אני אבדוק מה הטוב שיוצא לי.

אליעד: יש פה שתי שאלות, שאלה ראשונה האם את בטוחה שאת חייבת להזדהות עם הרצון הזה אם את אומרת "לא אני מבינה שאני לא חייבת להזדהות עם הרצון הזה" אז את יודעת למה את מזדהה איתו? כי משהו טוב יוצא לך מזה.

ש: תמיד זה ככה?

אליעד: תמיד זה ככה. עוד פעם אם את אומרת "אני מבינה שיוצא לי מזה משהו טוב אבל הייתי מוכנה לוותר גם על הטוב הזה אני לא יודעת איך" תטילי ספק עד שתראי שזה לא מחויב. אם אתה אומרת "לא אני מבינה שזה לא מחויב אז למה אני ממשיכה להזדהות עם זה?" יש לך בזה איזה משהו טוב שיוצא לך מזה, נגיד הילד שלך נגיד את מעירה לו על משהו.

ש: הטוב היחיד שיוצא מזה זה שאני רוצה להיות קיימת.

אליעד: בסדר זה המחיר מה את רוצה.

ש: זה המחיר?

אליעד: יש מחיר לכל דבר.

ש: או שעל מה שדיברתי מקודם כאילו או שיש טוב בלי רע שזה מחוץ לשכל.

אליעד: אם את רוצה טוב בלי רע זה מחוץ לשכל. הבנו? כן מה אתה אומר.

ש: יש איזה כלי מסוים שאני איפשהו ראיתי אותו העניין הזה של השאלה אם זה עושה לי טוב או רע, אני לוקח כדוגמה את הכי רע נניח מה אני בטוח שהכי רע לדוגמה אם יש אש פורצת אש או משהו כזה זה משהו שאני חווה אותו מאוד רע אז אני עושה משהו כאילו לא תהיה לי שאלה אני כבר לא חושב אפילו מה לעשות אני כבר כמעט באופן אוטומטי עושה כמעט.

אליעד: שמה?

ש: נניח בורח לי איזה משהו שהוא רע מאוד.

אליעד: כן.

ש: וכשיש את השאלות עושה לי טוב לא עושה יש לי את הפריווילגיה הזאת אז יש שמה איזה משהו שבאופן יחסי עושה לי טוב הרבה יותר קל לי לחלץ את זה.

אליעד: כן אבל אני אומר יותר מזה זה תמיד עושה לך טוב איכשהו.

ש: אפילו לרוץ מאש.

אליעד: הבנו?

ש: תהיה כבאי.
שליליות עובדים טוב וגם רע פחד השתחררות אוטומט חייב להיות בריא שינוי הרגלים טוב או רע ocd שיטות איך לא להרגיש רע איך להטיל ספק איך להטיל ספק ברע איך להרגיש טוב איך להרגיש טוב בלי רע במה להטיל ספק האם להטיל ספק הטוב שברע הטלת ספק חוסר ודאות חוסר וודאות טוב בלי רע טוב ללא רע להטיל ספק להטיל ספק ברע להיות קיים להרגיש טוב להרגיש טוב בלי רע להרגיש רע למה להטיל ספק לרצות להיות קיים מתי להטיל ספק ספק ספקות ספקנות רצון שיטות שיטות להרגיש טוב
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
...אתה מרגיש רע מזה שאתה רעב, ולכן תלך לאכול. אלא אם תטיל ספק בזה שאתה רעב, או שיש הבדל בין רעב לשבע? שאלה: למה שאני לא אחליט להעצים את הרע, כי יצא לי מזה טוב יותר גדול? אליעד: זה נכון דרך אגב. למשל אתה מדלג על ארוחת בוקר וכך אתה נהנה יותר בארוחת הצהריים. ביום יום תתבונן על כל פעולה שאתה עושה, ותראה מה עובר לך בראש. אתה יכול לשאול, למה אני רוצה לאכול? כי אני חושב שאני רעב ולא שבע, ואני חושב ששבע יותר טוב מרעב, האם אני בטוח במאה אחוז שאני רעב ולא שבע? לא. האם אני בטוח במאה אחוז ששבע יותר טוב מרעב? לא...
אושר, להרגיש טוב, איך להיות מאושר? איך נוצרות תחושות? איך נוצרים רגשות? איך להרגיש רק טוב? איך לא להרגיש רע? מהו אושר? הדרך אל האושר, סוד האושר, הכל כרצונך תמיד, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית
אושר, להרגיש טוב, איך להיות מאושר? איך נוצרות תחושות? איך נוצרים רגשות? איך להרגיש רק טוב? איך לא להרגיש רע? מהו אושר? הדרך אל האושר, סוד האושר, הכל כרצונך תמיד, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית
...איך תהנה מהאוכל? האם אתה סגור על זה? אתה מבין גם שבלי להיות שבע, אתה לא יכול להרגיש רעב? אם אף פעם לא היית שבע, אז איך תדע שאתה רעב? אתה לא יכול להרגיש יותר רע, ממה שפעם הרגשת טוב. אם אתה לא יכול לדמיין את הטוב, איך תוכל להרגיש רע הפוך? האדם נהנה מעצם המילוי של הרצון, מילוי הרצון יוצר את ההנאה. ומילוי זה ביחס לחיסרון, כאשר אתה זוכר שהיה חסר לך, ועכשיו יש יש אז אתה נהנה. ההנאה לא נובעת מעצם ההתאמה בין הרצון שלך למציאות, אלא נובעת מזה שיש התאמה + שיש זיכרון של חוסר התאמה. כדי להגיד שאני רוצה משהו...
האם אתה רוצה להיות מאושר? למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? מה אתה רוצה? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? האם אפשר לא להרגיש רע?
האם אתה רוצה להיות מאושר? למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? מה אתה רוצה? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? האם אפשר לא להרגיש רע?
...אותה חוויה אנושית. הוא מדבר על איך אנחנו שואפים להרגיש טוב, אך המאמץ להימנע מרע לעיתים יוצר סבל פנימי כשהמטרה לא ברורה או לא נכונה. היו דיבורים על האובססיה לחפש תמיד תחושות של טוב, ועל איך הפנייה האובססיבית לשאיפה למילוי חוויות טובות תוביל בסופו של דבר לתחושות של רע שיכולות להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך. המנחה מציע לא להימנע מרע, אלא להסתכל עלו כחלק מהשלם, כזה שמאפשר לנו להבין את החוויות הפנימיות שלנו. בהמשך ההרצאה, הוא מציין שאם אדם מבקש רק טוב, הוא בסופו של דבר יקבל רע, כי כדי לחוות טוב יש צורך...
לא להבדיל בין טוב לרע, לא להרגיש רע, להרגיש רק טוב, לא להבדיל בין דבר להיפוכו, פוטנציאל של נפרדות, אפילו פוטנציאל אין, אחדות ההפכים, עולם שכולו טוב, אך ורק טוב, אין שום רע
לא להבדיל בין טוב לרע, לא להרגיש רע, להרגיש רק טוב, לא להבדיל בין דבר להיפוכו, פוטנציאל של נפרדות, אפילו פוטנציאל אין, אחדות ההפכים, עולם שכולו טוב, אך ורק טוב, אין שום רע
...לרע יוצרת סבל? אליעד מסביר שבכל פעם שאנו חווים טוב, תמיד קיימת ברקע האפשרות לחוות רע. אם אדם אומר עכשיו טוב לי, זה אומר שיש לו מודעות למהו רע, מה שגורם לכך שתמיד יש פוטנציאל לסבל. אם האדם לא היה יודע בכלל שיש מושג כזה רע, הוא אפילו לא יכול היה להרגיש שטוב לו, כי טוב הוא מונח שמתאפשר רק מתוך ההבחנה ברע. לכן, מי שרוצה באמת להפסיק את הסבל באופן מוחלט, חייב להגיע למצב שבו הוא כלל לא יודע שקיים דבר כזה רע. מהם המצבים השונים של נפרדות ופוטנציאל? אליעד מתאר שלושה מצבים שונים של תודעה ביחס לנפרדות: המצב...
אושר למתקדמים, איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? בלי טוב אין רע, בלי רע אין טוב, המחיר של הטוב, השכר של הרע, מקום וזמן, זמן ומקום
אושר למתקדמים, איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? בלי טוב אין רע, בלי רע אין טוב, המחיר של הטוב, השכר של הרע, מקום וזמן, זמן ומקום
...מכן, ישנו דיון על משמעות המונחים מקום וזמן. אליעד מציין כי תחושות כמו טוב ורע נבנות בתוך סביבה מסוימת בזמן מסוים. אם אנחנו מבינים את הקונטקסט שבו כל דבר מתרחש, נוכל לשנות את ההתייחסות שלנו אליו ולראות את העולם בצורה שונה. המפתח להבין את זמן ומקום הוא להבין שהמציאות שאנחנו תופסים משתנה לפי האופן שבו אנחנו מספקים לה משמעות. איך להתמודד עם רע מבלי להרגיש רע? ההרצאה מספקת גם דרכים להתמודד עם רע מבלי לחוות את התחושות השליליות הנלוות לכך. אחד מהעקרונות המרכזיים הוא להתמקד במציאות כפי שהיא, מבלי לחפש לה...
אושר למתקדמים, המרדף אחרי הרצון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? איך להיות מרוצה? איך לרצות את מה שיש לך? איך לאהוב את מה שיש? איך לראות את הטוב? איך להיות מאושר? איך להיות שמח?
אושר למתקדמים, המרדף אחרי הרצון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? איך להיות מרוצה? איך לרצות את מה שיש לך? איך לאהוב את מה שיש? איך לראות את הטוב? איך להיות מאושר? איך להיות שמח?
...לך. המרדף אחרי הרצון לא באמת יפתור שום דבר. כל דבר שאתה רוצה מגיע מתוך תחושת חסר, וכאשר תקבל את מה שיש לך, גם אז תתחיל לרצות משהו חדש. המסר המרכזי הוא להבין שלפני כל רעיון של שינוי או חיפוש אחר הרצון הבא, כדאי להבין ולהעריך את מה שיש לך כבר כאן ועכשיו. אחרת, המרדף יימשך אינסוף, וכל רצון יתפוס את מקומו של רצון אחר. המשמעות של העולם הזה החלק האחרון של ההרצאה מתמקד בהבנת משמעות החיים והמרדף אחרי הרצון. אליעד משיב על השאלה למה העולם הזה לא מספק ואיך אדם יכול להתמקד בחיפוש אחר משהו שמרגיש משמעותי יותר...
הכל כרצונך תמיד, הרצון הראשון, הרצון של אלוהים, מה טוב ברצון? מה רע ברצון? לא להרגיש רע, לא לסבול, להפסיק את הסבל, לרצות להרגיש רע, לרצות את הרע
הכל כרצונך תמיד, הרצון הראשון, הרצון של אלוהים, מה טוב ברצון? מה רע ברצון? לא להרגיש רע, לא לסבול, להפסיק את הסבל, לרצות להרגיש רע, לרצות את הרע
...בכך, כיוון שהוא מפחד לוותר על הכסף שמגיע מהעבודה הזאת. מכאן שאותו אדם אינו באמת שונא את העבודה, אלא את ההשלכות של חוסר עבודה, כלומר, הוא רוצה בעבודה באופן עמוק, גם אם אינו מודע לכך. מה המשמעות של הרצון הראשון ולמה הוא לא באמת פותר את בעיית הסבל? אליעד מציין את הרצון הראשון כרצון של אלוהים, או הרצון הבסיסי ביותר במציאות, זה שממנו נובעים כל הרצונות האחרים. הוא מסביר שאם אדם היה אלוהים, כלומר, היה יודע שכל מה שמתרחש במציאות נובע מרצונו הישיר, לכאורה הוא לא היה סובל כלל, כי הכל מתרחש בדיוק כפי רצונו...
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
...הם פועלים ללא מגבלות. מה משמעות המושג חפים מפשע במלחמה ובחיים? חפים מפשע מוגדרים כאנשים שלא עשו שום דבר רע. ברגע שאדם נלחם ברע, הוא נדרש לפעמים לפגוע גם באנשים כאלו, מפני שהרע, כמו דאעש, מסתתר בתוכם. אליעד משתמש בדוגמה של לחימה צבאית: כשצבא רגיל רוצה לפגוע באויב, הוא ימנע מפעולות שיפגעו גם באנשים שלא קשורים למלחמה, בעוד דאעש לא יתחשב בכך. אם יש 100 לוחמי דאעש בתוך שכונה עם אנשים חפים מפשע, צבא רגיל יתקשה לפעול כנגדם, כי הוא מוגבל מוסרית ולא ירצה לפגוע בחפים מפשע. דאעש, לעומת זאת, יתקפו בלי שום התלבטות...
היצמדות לאמת, להתחבר לאמת, דיבור פנימי, דיבור עצמי, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, איך לא להרגיש רע? איך להתחבר לאמת?
היצמדות לאמת, להתחבר לאמת, דיבור פנימי, דיבור עצמי, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, איך לא להרגיש רע? איך להתחבר לאמת?
...שלה. לעומת זאת, כאשר היא תזכור תמיד שהרצון שלה הוא לא מחויב, אז גם כשלא נוח לה או כשהיא לבד, היא לא תרגיש רע. מה הקשר בין דיבור פנימי לבין חיבור לאמת? הדיבור הפנימי או הדיבור העצמי של האדם הוא גורם משמעותי בהרגשתו. אם האדם אומר לעצמו משהו כמו רע לי כי אני לבד, הוא מתייחס להרגשה האישית שלו כאילו היא אמת מוחלטת, וזה יוצר את תחושת הסבל. אך אם אותו אדם ישאל את עצמו בכנות: האם זה באמת רע או שזה רק ביחס לרצון שלי? הוא יראה שזו אמת סובייקטיבית בלבד, וכך יפחת הסבל שלו. אליעד מציע תרגילים פרקטיים להטמעת...
איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? מה יותר קל? להרגיש טוב, לא להרגיש רע, לחשוב שתי מחשבות בו זמנית, איך המוח מרגיש טוב? איך המוח לא מרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מאושר?
איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? מה יותר קל? להרגיש טוב, לא להרגיש רע, לחשוב שתי מחשבות בו זמנית, איך המוח מרגיש טוב? איך המוח לא מרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מאושר?
...על שני הפכים מוחלטים כמו שחור ולבן. גם מחשבות שונות באופן כללי לא יכולות להופיע בו - זמנית, כי המוח מסוגל לחשוב רק על דבר אחד בכל פעם. אפילו מחשבות פשוטות כמו תפוחים ומיץ תפוחים הן מחשבות נפרדות שאי אפשר לחשוב עליהן יחד באותו רגע מדויק. עם זאת, אליעד מציין שזה גם תלוי בהגדרות של מחשבה וביכולות החשיבה של האדם. באופן כללי, החשיבה תמיד ממוקדת בדבר אחד ברגע נתון, ולא יכולה להכיל שני ניגודים ברגע אחד. איך לבדוק הנחות יסוד שגורמות לנו להרגיש רע? אליעד מסכם שכדי להפסיק להרגיש רע, כדאי לבדוק את הנחות היסוד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להרגיש טוב בלי רע, שיטות להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להטיל ספק ברע, הטוב שברע, לרצות להיות קיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון לטוב, כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רצון לטוב, איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן משפחתי, קואצ'ר לילדים בנושא רצון לטוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5791 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 01:23:10 - wesi1