... ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו. לדוגמה, אם הילד לא
רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: אני יודע שאתה לא
רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת. זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות ... הסיבה האמיתית להתנגדות. אם הסיבה האמיתית שבגללה אדם לא רוצה לפעול היא ברורה לנו, אפשר להקצין אותה עד לכדי אבסורד. למשל, ילד לא
רוצה לעשות שיעורים כי לא אכפת לו מהעתיד שלו - אפשר לומר לו: אני יודע שלא אכפת לך מהעתיד, שאתה מוכן להיות הומלס, לאכול מהפח ולחיות ברחוב, אבל בכל זאת תעשה ... למה שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות. זאת אומרת אם אומרים לילד לך תעשה שיעורים הוא אומר לא
רוצה לעשות שיעורים, איך שאומרים לו תעשה הוא אומר רגע מי אמר שאני
רוצה לעשות אולי אני לא
רוצה לעשות? לא
רוצה לעשות שיעורים אבל אם אומרים לו אני יודע שאולי אתה לא
רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו רגע אבל אולי אני לא
רוצה לעשות שיעורים כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא
רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא
רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא
רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים. אז אני אסביר עוד פעם את הלוגיקה אוקי אם אנחנו יודעים שבן אדם להביע ... יותר נגדנו נכון שיש את ההיבט הזה אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה
רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת. אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא
רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא
רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא
רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא
רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא
רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד אנחנו יודעים שאתה לא
רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים. מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה אתה לא
רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון אוקי אז לך תעשה שיעורים. זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא
רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא
רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים. אותו דבר נגיד לגבי מוצר נגיד שלקוח לא רוצה לקנות מוצר ... שימו לב המבנה אומר כזה דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה אני רוצה שתעשה ככה זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר למרות שאתה לא
רוצה לעשות ככה תעשה ככה, המבנה העוד יותר מתוחכם אומר למרות שאתה לא
רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על פי כן תעשה ככה וככה, זאת אומרת למרות שאתה לא רוצה כי..., ... להביע התנגדות אנחנו כבר מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא
רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו אתה יודע תחשוב שאתה לא
רוצה לעשות את זה כי ככה וככה ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא
רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - כי הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו למה אני לא
רוצה לעשות את זה? ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו. לכן מראש אנחנו נשתול לו כי לא נכון, דהיינו, סיבה לא נכונה ללמה הוא מתנגד ואז אנחנו מראש ... שיעורים כי אתה שונא את המורה לך תעשה שיעורים בכל זאת בשביל עצמך, זה כמו מה שאמרתי קודם עם ביבי לדוגמה בשביל עצמו הוא דווקא לא
רוצה לעשות שיעורים אנחנו אומרים לו לך תעשה שיעורים בשביל עצמך כאילו שמהסיבה של עצמך אתה אמור לעשות שיעורים והסיבה שבגלל אתה לא אמור לעשות שיעורים זה בגלל זה שאתה שונא את המורה. אבל זה לא בהכרח נכון יכול להיות שבגלל שאתה שונא את המורה זה לא מעניין אותך והסיבה שאתה לא
רוצה לעשות שיעורים זה בגלל עצמך בשביל עצמך אתה לא