8:20אין דבר העומד בפני הרצון - מתי זה נכון?
מתי באמת "אין דבר העומד בפני הרצון"?
אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון הנפוץ שאומר "אין דבר העומד בפני הרצון", ובודק האם הוא נכון בכל מצב. אנשים רבים חווים מצב שבו הם רוצים משהו אך לא משיגים אותו, ולכן מתעוררת השאלה - האם באמת אין דבר שעומד בפני הרצון? לפי אליעד, הביטוי נכון רק כאשר הרצון הוא "אמיתי" לחלוטין.
מהו "רצון אמיתי" לפי אליעד כהן?
רצון אמיתי, על פי אליעד, הוא מצב בו כל כוח הרצון של האדם ממוקד לחלוטין בדבר אחד ויחיד, ללא פשרות או תנאים. אליעד מדגיש שכדי שרצון יהיה אמיתי, אסור שיהיה בו אפילו שמץ של ספק, חוסר ודאות או רצונות מנוגדים. כל עוד הרצון אינו ממוקד באופן מלא, אי אפשר לקרוא לו רצון אמיתי.
למה אנשים לא משיגים את מה שהם רוצים?
אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית שבגללה אנשים לא משיגים את מה שהם רוצים היא שהרצון שלהם מפוצל. לאדם יש בו זמנית הרבה רצונות - למשל, הוא רוצה להיות מאושר, רוצה בריאות, רוצה הצלחה כלכלית, רוצה שהילדים שלו יהיו מאושרים ועוד. הרצונות הרבים האלה גורמים לפיצול הכוח של הרצון, כך שאף רצון לא ממומש במלוא העוצמה.
מה הקשר בין רצון אמיתי לבין המחיר שאדם מוכן לשלם?
לפי אליעד, המדד הטוב ביותר לבדוק אם הרצון שלך אמיתי, הוא לבדוק את המחיר שאתה מוכן לשלם. הוא מביא דוגמה מעולם האושר: אדם טוען שהוא רוצה מאוד להיות מאושר. השאלה היא, האם אותו אדם יהיה מוכן לשלם כל מחיר כדי להשיג אושר, אפילו אם המחיר הוא לאבד את שפיות דעתו, או להפסיק להתקיים? אם האדם אינו מוכן לשלם מחיר כזה, הרי שהוא לא באמת רוצה אושר בכל מחיר, ולכן הרצון שלו איננו אמיתי לחלוטין.
כיצד מזהים אם הרצון שלך מפוצל או שלם?
אליעד כהן מדגים שהרצון של האדם מפוצל כאשר האדם מסוגל ליהנות מדברים אחרים בחייו, למרות שהרצון המרכזי שלו (למשל, להיות מאושר באמת) אינו מתממש. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא רוצה אושר מלא, אך עדיין מצליח ליהנות מפעילויות אחרות בחיים, סימן שהרצון שלו לאושר אינו אמיתי במלואו. אליעד מסביר שאם הרצון היה אמיתי לגמרי, האדם לא היה מסוגל ליהנות משום דבר, כל עוד הרצון המרכזי שלו לא מתמלא.
איך אפשר למקד את הרצון באופן מלא?
כדי למקד את הרצון, אליעד ממליץ לאדם לחקור את עצמו ולשאול שאלות עומק: "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?", "מה באמת התכלית הפנימית ביותר של הרצון שלי?", ו"למה אני בכלל רוצה את זה?". על ידי חקירה פנימית זו, האדם יכול להגיע לשורש העמוק ביותר של הרצון שלו. כשאדם מוצא את הרצון הפנימי האמיתי ביותר שלו, כל הרצונות האחרים נושרים מעצמם, וכוח הרצון שלו מתמקד בנקודה אחת בלבד.
מדוע רצון אמיתי מוביל להשגת כל דבר, אפילו שינוי חוקי הפיזיקה?
אליעד כהן טוען שרצון אמיתי הוא רצון אינסופי - כלומר, רצון שמכיל את כל הכוח הנפשי של האדם. כאשר כל הכוח מרוכז בדבר אחד, שום דבר אינו יכול לעמוד בפניו. אליעד מרחיק לכת ואומר שאם הרצון יהיה אמיתי לגמרי, האדם יוכל להשיג כל דבר, אפילו דברים שנחשבים בלתי אפשריים - כולל שינוי חוקי הפיזיקה, לחיות לנצח או אפילו להפסיק לאכול, לשתות ולישון.
מה התועלת האמיתית בהשגת רצון אמיתי?
אליעד כהן מדגיש שהתועלת הגבוהה ביותר היא במילוי הרצון הפנימי העמוק ביותר של האדם. כשהאדם מגיע לאותו רצון פנימי אמיתי, הוא מגלה מצב שבו הוא יכול להכיל דבר והיפוכו - לדוגמה, להיות מאושר לחלוטין ולהמשיך להיות קיים במקביל, למרות שזה נראה כסותר מבחינה לוגית. מצב זה מתאפשר רק כשהרצון ממוקד בצורה מושלמת.
מדוע אנשים לא יודעים מה באמת הם רוצים?
הבעיה המרכזית שאליעד מציין היא שאנשים לא באמת יודעים מהו הרצון הפנימי האמיתי שלהם. הם חיים עם רצונות שטחיים, ולכן לא מגיעים לעומק הרצון האמיתי. רק כאשר האדם עושה עבודה פנימית, שואל את עצמו שאלות קשות ומחפש באמת את הרצון האמיתי, הוא מצליח למקד את כוח הרצון ולהגיע למצב של השגה מוחלטת של כל דבר.
מה על האדם לעשות באופן מעשי כדי לממש את הרצון שלו?
אליעד ממליץ לכל אדם לשבת באופן מעשי ולשאול את עצמו שוב ושוב שאלות: "מה באמת אני רוצה?", "למה אני בכלל רוצה להיות מאושר?", "מאיפה נובע הרצון שלי?". התהליך הזה של חקירה פנימית יסייע לאדם להגיע לשורש הרצון האמיתי שלו, ואז הוא יוכל למקד את כל כוחותיו ברצון זה ולראות במציאות ששום דבר לא יעמוד בפני הרצון שלו.
אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון הנפוץ שאומר "אין דבר העומד בפני הרצון", ובודק האם הוא נכון בכל מצב. אנשים רבים חווים מצב שבו הם רוצים משהו אך לא משיגים אותו, ולכן מתעוררת השאלה - האם באמת אין דבר שעומד בפני הרצון? לפי אליעד, הביטוי נכון רק כאשר הרצון הוא "אמיתי" לחלוטין.
מהו "רצון אמיתי" לפי אליעד כהן?
רצון אמיתי, על פי אליעד, הוא מצב בו כל כוח הרצון של האדם ממוקד לחלוטין בדבר אחד ויחיד, ללא פשרות או תנאים. אליעד מדגיש שכדי שרצון יהיה אמיתי, אסור שיהיה בו אפילו שמץ של ספק, חוסר ודאות או רצונות מנוגדים. כל עוד הרצון אינו ממוקד באופן מלא, אי אפשר לקרוא לו רצון אמיתי.
למה אנשים לא משיגים את מה שהם רוצים?
אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית שבגללה אנשים לא משיגים את מה שהם רוצים היא שהרצון שלהם מפוצל. לאדם יש בו זמנית הרבה רצונות - למשל, הוא רוצה להיות מאושר, רוצה בריאות, רוצה הצלחה כלכלית, רוצה שהילדים שלו יהיו מאושרים ועוד. הרצונות הרבים האלה גורמים לפיצול הכוח של הרצון, כך שאף רצון לא ממומש במלוא העוצמה.
מה הקשר בין רצון אמיתי לבין המחיר שאדם מוכן לשלם?
לפי אליעד, המדד הטוב ביותר לבדוק אם הרצון שלך אמיתי, הוא לבדוק את המחיר שאתה מוכן לשלם. הוא מביא דוגמה מעולם האושר: אדם טוען שהוא רוצה מאוד להיות מאושר. השאלה היא, האם אותו אדם יהיה מוכן לשלם כל מחיר כדי להשיג אושר, אפילו אם המחיר הוא לאבד את שפיות דעתו, או להפסיק להתקיים? אם האדם אינו מוכן לשלם מחיר כזה, הרי שהוא לא באמת רוצה אושר בכל מחיר, ולכן הרצון שלו איננו אמיתי לחלוטין.
כיצד מזהים אם הרצון שלך מפוצל או שלם?
אליעד כהן מדגים שהרצון של האדם מפוצל כאשר האדם מסוגל ליהנות מדברים אחרים בחייו, למרות שהרצון המרכזי שלו (למשל, להיות מאושר באמת) אינו מתממש. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא רוצה אושר מלא, אך עדיין מצליח ליהנות מפעילויות אחרות בחיים, סימן שהרצון שלו לאושר אינו אמיתי במלואו. אליעד מסביר שאם הרצון היה אמיתי לגמרי, האדם לא היה מסוגל ליהנות משום דבר, כל עוד הרצון המרכזי שלו לא מתמלא.
איך אפשר למקד את הרצון באופן מלא?
כדי למקד את הרצון, אליעד ממליץ לאדם לחקור את עצמו ולשאול שאלות עומק: "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?", "מה באמת התכלית הפנימית ביותר של הרצון שלי?", ו"למה אני בכלל רוצה את זה?". על ידי חקירה פנימית זו, האדם יכול להגיע לשורש העמוק ביותר של הרצון שלו. כשאדם מוצא את הרצון הפנימי האמיתי ביותר שלו, כל הרצונות האחרים נושרים מעצמם, וכוח הרצון שלו מתמקד בנקודה אחת בלבד.
מדוע רצון אמיתי מוביל להשגת כל דבר, אפילו שינוי חוקי הפיזיקה?
אליעד כהן טוען שרצון אמיתי הוא רצון אינסופי - כלומר, רצון שמכיל את כל הכוח הנפשי של האדם. כאשר כל הכוח מרוכז בדבר אחד, שום דבר אינו יכול לעמוד בפניו. אליעד מרחיק לכת ואומר שאם הרצון יהיה אמיתי לגמרי, האדם יוכל להשיג כל דבר, אפילו דברים שנחשבים בלתי אפשריים - כולל שינוי חוקי הפיזיקה, לחיות לנצח או אפילו להפסיק לאכול, לשתות ולישון.
מה התועלת האמיתית בהשגת רצון אמיתי?
אליעד כהן מדגיש שהתועלת הגבוהה ביותר היא במילוי הרצון הפנימי העמוק ביותר של האדם. כשהאדם מגיע לאותו רצון פנימי אמיתי, הוא מגלה מצב שבו הוא יכול להכיל דבר והיפוכו - לדוגמה, להיות מאושר לחלוטין ולהמשיך להיות קיים במקביל, למרות שזה נראה כסותר מבחינה לוגית. מצב זה מתאפשר רק כשהרצון ממוקד בצורה מושלמת.
מדוע אנשים לא יודעים מה באמת הם רוצים?
הבעיה המרכזית שאליעד מציין היא שאנשים לא באמת יודעים מהו הרצון הפנימי האמיתי שלהם. הם חיים עם רצונות שטחיים, ולכן לא מגיעים לעומק הרצון האמיתי. רק כאשר האדם עושה עבודה פנימית, שואל את עצמו שאלות קשות ומחפש באמת את הרצון האמיתי, הוא מצליח למקד את כוח הרצון ולהגיע למצב של השגה מוחלטת של כל דבר.
מה על האדם לעשות באופן מעשי כדי לממש את הרצון שלו?
אליעד ממליץ לכל אדם לשבת באופן מעשי ולשאול את עצמו שוב ושוב שאלות: "מה באמת אני רוצה?", "למה אני בכלל רוצה להיות מאושר?", "מאיפה נובע הרצון שלי?". התהליך הזה של חקירה פנימית יסייע לאדם להגיע לשורש הרצון האמיתי שלו, ואז הוא יוכל למקד את כל כוחותיו ברצון זה ולראות במציאות ששום דבר לא יעמוד בפני הרצון שלו.
- איך למקד את הרצון?
- מהו רצון אמיתי?
- למה אנשים לא משיגים את מה שהם רוצים?
- איך לממש את הרצונות שלי?
- האם יש מחיר לרצון?
- האם אפשר להשיג הכל בעזרת הרצון?
- איך להגיע לרצון פנימי אמיתי?
אין דבר העומד בפני הרצון - מתי זה נכון?
הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של, אין דבר העומד בפני הרצון, ובמה זה תלוי?
והאם באמת אין דבר העומד בפני הרצון, כי אנשים רוצים ורוצים, ולא משיגים.
רוצה ולא יוצא.
ואם האדם יביא את עצמו לרצון אמיתי, בכל דבר שהוא, אבל רצון אמיתי לחלוטין
האדם ישיג כל דבר, אבל כל דבר באמת!
אך על האדם לרצות את זה כשזה ממלא את כל כוח הרצון של האדם.
והאדם רוצה הרבה רצונות, הרצונות של האדם מפוצלים.
האדם לא ממקד את כל כוחו בדבר אחד.
ואם היה ממקד את כל כוח רצונו בדבר אחד, היה משיג.
ועל האדם לשאול את עצמו, האם יש מחיר לדבר שאתה כל כולך רוצה
האם זה לא תלוי בכלום.
נגיד אדם רוצה להיות מאושר בכל מחיר, עליו לבדוק אם באמת זה מה שהוא רוצה
גם אם יגידו לו שיהיה מאושר אבל יהיה משוגע אחר כך, או ימות מיד אחר כך
ואם האדם יגיד לא, אני לא מוכן להשתגע לדוגמה, אז לא כל כולו ברצון.
ויש אנשים שמאד רוצים להיות מאושרים, אבל לא בשלמות, כי הם רוצים עוד דברים
ונהנים מדברים שונים, כל זמן שאינם באמת מאושרים מבפנים.
אין דבר העומד בפני הרצון, אך כדי שלא יהיה דבר העומד בפני הרצון
על האדם למקד את עצמו, כל כולו על הדבר.
ועל האדם לשאול את עצמו למה הוא בכלל רוצה את מה שהוא רוצה
לבדוק למה הוא בכלל רוצה להיות מאושר או כל דבר אחר שהוא רוצה, לבדוק למה?
וכשהאדם יבדוק פנימה, הוא יגלה את הרצון הפנימי ביותר שלו
ואז כשיגלה את הרצון הפנימי, ימלא את הרצון הפנימי.
אך האדם לא יודע מה בכלל הוא רוצה, וזאת הבעיה של בני האדם.
אך כשיגלה את שורש הרצון הפנימי, אז אין רצון בכלל
ועדיין אם ירצה משהו בשלמות, לא יהיה דבר שיעמוד בפני הרצון.
הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של, אין דבר העומד בפני הרצון, ובמה זה תלוי?
והאם באמת אין דבר העומד בפני הרצון, כי אנשים רוצים ורוצים, ולא משיגים.
רוצה ולא יוצא.
ואם האדם יביא את עצמו לרצון אמיתי, בכל דבר שהוא, אבל רצון אמיתי לחלוטין
האדם ישיג כל דבר, אבל כל דבר באמת!
אך על האדם לרצות את זה כשזה ממלא את כל כוח הרצון של האדם.
והאדם רוצה הרבה רצונות, הרצונות של האדם מפוצלים.
האדם לא ממקד את כל כוחו בדבר אחד.
ואם היה ממקד את כל כוח רצונו בדבר אחד, היה משיג.
ועל האדם לשאול את עצמו, האם יש מחיר לדבר שאתה כל כולך רוצה
האם זה לא תלוי בכלום.
נגיד אדם רוצה להיות מאושר בכל מחיר, עליו לבדוק אם באמת זה מה שהוא רוצה
גם אם יגידו לו שיהיה מאושר אבל יהיה משוגע אחר כך, או ימות מיד אחר כך
ואם האדם יגיד לא, אני לא מוכן להשתגע לדוגמה, אז לא כל כולו ברצון.
ויש אנשים שמאד רוצים להיות מאושרים, אבל לא בשלמות, כי הם רוצים עוד דברים
ונהנים מדברים שונים, כל זמן שאינם באמת מאושרים מבפנים.
אין דבר העומד בפני הרצון, אך כדי שלא יהיה דבר העומד בפני הרצון
על האדם למקד את עצמו, כל כולו על הדבר.
ועל האדם לשאול את עצמו למה הוא בכלל רוצה את מה שהוא רוצה
לבדוק למה הוא בכלל רוצה להיות מאושר או כל דבר אחר שהוא רוצה, לבדוק למה?
וכשהאדם יבדוק פנימה, הוא יגלה את הרצון הפנימי ביותר שלו
ואז כשיגלה את הרצון הפנימי, ימלא את הרצון הפנימי.
אך האדם לא יודע מה בכלל הוא רוצה, וזאת הבעיה של בני האדם.
אך כשיגלה את שורש הרצון הפנימי, אז אין רצון בכלל
ועדיין אם ירצה משהו בשלמות, לא יהיה דבר שיעמוד בפני הרצון.