אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוע לב ✔עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:15עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
האם נכון להעניש ילד אוטיסט שמתנהג לא כראוי?

השאלה שעומדת במרכז השיחה של אליעד כהן עוסקת במצבים שבהם ילד אוטיסט מתנהג בצורה לא רצויה, כמו לברוח מהבית, להרביץ למישהו, לקשקש על הקיר או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה - אלא בשאלה המרכזית: האם הענישה תסייע במניעת התנהגות זו בעתיד או לא.

לדברי אליעד, המחשבה הראשונית של אנשים רבים היא לבחון את רמת ההבנה של הילד או רמת האוטיזם שלו. למשל, ילד שאינו מבין כלל, אולי לא ייענש, וילד שמבין חלקית, ייענש חלקית. אליעד שולל את החשיבה הזו ומדגיש שהעניין החשוב באמת הוא מה תהיה התוצאה של הענישה - האם היא תוביל לשינוי בהתנהגות בעתיד.

האם יש קשר בין הבנת הילד האוטיסט את העונש לבין הענישה?

כדי להסביר זאת, אליעד מביא דוגמה של ילד קטן או תינוק שניגש להכניס את ידו לשקע החשמל או מנסה לקפוץ מהחלון. למרות שתינוק אינו מבין את המשמעות של המעשה, לעיתים יש צורך להשתמש בענישה או בכאב קל, כמו מכה קטנה ביד, לא משום שהוא אשם, אלא כדי ליצור התניה שתמנע את ההתנהגות המסוכנת בעתיד.

המסקנה של אליעד מהדוגמה הזו היא שהשאלה העיקרית אינה אם הילד הבין את העונש, אלא האם העונש או ההתניה אכן יימנעו ממנו לחזור על ההתנהגות השלילית בעתיד.

איך יודעים איזה עונש יתאים לילד אוטיסט?

כשנשאל כיצד ניתן לדעת איזה עונש יהיה יעיל, אליעד מבהיר כי הדרך היא ניסוי וטעייה. חשוב לנסות תחילה עונשים קלים יותר ולבדוק אם ההתנהגות משתפרת. אם לא, אז לנסות עונשים חזקים יותר באופן הדרגתי. לכל ילד יש את ההתניות האישיות שלו, ההיסטוריה שלו, וחשוב להכיר את הילד באופן אישי ולבחור עונש שיתאים לו ספציפית.

אליעד מציין שכמו שניתן לאלף בעלי חיים באמצעות יצירת התניה (כאב או הנאה), כך גם ניתן לחנך ילד אוטיסט. הוא מבהיר שילד אוטיסט לא פחות חכם מחתול או שועל בהקשר של הבנת התניות, ולכן צריך ליצור לו קשר ברור בין הפעולה שלו לתוצאה שתגיע בעקבותיה, גם אם הוא לא מבין את הסיבה בצורה עמוקה.

האם יש להעניש ילד אוטיסט יותר חזק מאשר ילד רגיל?

נקודה מעניינת שאליעד מעלה היא שלפעמים דווקא בגלל שילד אוטיסט לא מבין את ההקשר בצורה ברורה, ייתכן שיהיה צורך בעונש יותר חזק, כדי שהוא יצליח לקשר בין הפעולה לבין התוצאה באופן ברור יותר. הוא מדגיש שזה לא כלל, אלא תלוי לחלוטין במצב ובתגובות של הילד.

איך להימנע מענישה שגויה ומתי לא להעניש?

אליעד מדגיש שהענישה חייבת להיות מותאמת למטרה אחת בלבד - מניעת ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם המטרה היא לפרוק כעס או לנקום, הענישה לא תשיג את מטרתה ולא תביא לשיפור התנהגות הילד. במקרה כזה, אפשר אפילו לפגוע עוד יותר בילד או ביחסים איתו. הענישה צריכה להיות כלי חינוכי בלבד, ללא מעורבות רגשית אישית של המעניש.

מהם שלבי הענישה הנכונים בפועל?

בפועל, אליעד מציע להורים להשתמש בשלבי ענישה הדרגתיים ומותאמים אישית:
  • שלב ראשון: נסו עונש קל יחסית ובחנו את התגובה של הילד. בדקו האם ההתנהגות חוזרת על עצמה.
  • שלב שני: אם ההתנהגות נמשכת, עברו לעונש קצת יותר משמעותי, ושוב - בחנו את התגובה.
  • שלב שלישי: המשיכו להחמיר את העונש עד שתגיעו למצב שבו הילד מבין את הקשר בין ההתנהגות שלו לעונש ומפסיק את ההתנהגות השלילית.
כל התהליך חייב להיות מבוסס על הכרות טובה עם הילד, הבנת הרגישויות שלו, ההעדפות שלו, והתגובות האופייניות לו במצבים שונים.

האם עונש חייב להיות פיזי?

אליעד לא מתעקש על כך שהעונש חייב להיות פיזי. הוא מדגיש שמה שחשוב הוא שהילד יקשר בין הפעולה לתוצאה. לפעמים עונש פיזי קל יכול להיות מועיל מאוד, אך במקרים אחרים מספיק עונש מסוג אחר כמו שלילת הטבות או חיזוק חיובי של התנהגות רצויה, על מנת ליצור את ההתניה הדרושה.

לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהשאלה החשובה באמת היא לא אם הילד האוטיסט אשם, מבין או לא, אלא האם הענישה שבחרנו מונעת מההתנהגות השלילית לחזור על עצמה. הדרך להגיע לתשובה הנכונה היא באמצעות ניסוי וטעייה, תוך התאמה אישית של שיטות הענישה לילד הספציפי ולתגובותיו.
מה עושים כשילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע התנהגות בלתי רצויה? איך מענישים אותו נכון?

המצב שבו ילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע פעולה לא מקובלת, כמו להרביץ למישהו או לקשקש על הקיר, מעורר שאלות לגבי הדרך הנכונה להתמודד עם ההתנהגות הזו. השאלה המרכזית היא האם יש להעניש את הילד האוטיסט, ואם כן - כמה וכיצד?

אליעד מציע כי השאלה המרכזית לא נוגעת רק לרמת האוטיזם של הילד, אלא למטרה של הענישה ולתוצאות שלה. התשובה לשאלה האם להעניש או לא תלוית במטרה של הענישה: האם הכוונה היא להרתיע את הילד מהתנהגות זו בפעם הבאה? אם כן, אז יש להעניש על מנת למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד.

האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו?

כחלק מהשיחה, עולה השאלה האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו - האם הוא עושה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה. אליעד מסביר כי לא תמיד יש חשיבות לדעת אם הילד הבין את ההתנהגות או אם הוא פעל מתוך כוונה רעה. במקום זאת, חשוב לשאול את עצמנו מה יהיה הכלי היעיל ביותר כדי למנוע את חזרת ההתנהגות הזו.

האם הענישה משפיעה על ילדים אוטיסטים?

הבעיה המרכזית היא לדעת אם הענישה אכן תעזור לשיפור ההתנהגות של הילד. לא תמיד ידוע אם עונש כלשהו ישפיע, כי ילד אוטיסט יכול להבין את המציאות בדרכים שונות. בשיחה עם שואל, אליעד מציין כי בעוד שאדם רגיל יכול להבין את עונשו ולהפנים את מטרת הענישה, ילד אוטיסט עשוי להיתקל בקשיים בהבנת הקשר בין ההתנהגות לבין העונש. לפיכך, התשובה לא תמיד ברורה.

מה מטרת הענישה?

אליעד מדגיש כי מטרת הענישה היא למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם מטרת הענישה היא לנקום או להוציא עצבים על משהו שעשינו במהלך היום, אז הענישה לא תסייע בשיפור ההתנהגות. אם מטרת הענישה היא למנוע חזרה על פעולה לא רצויה, אז יש לפעול בדרכים שיביאו לתוצאה הרצויה, ללא קשר אם הילד הבין את העונש או לא. לפעמים זה יכול לכלול כלים שונים, כמו עונשים פיזיים, תמריצים חיוביים או כל צורת התניה אחרת.

איך להעניש ילד אוטיסט?

ההבנה כאן היא שהשאלה החשובה אינה אם הילד הבין את העונש או לא, אלא אם הענישה אכן תעזור למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אליעד מציין כי גם בעלי חיים יכולים להיות מאלפים בעזרת התניה - כלומר, הם לומדים להתנהג בצורה מסוימת כשיש קשר ברור בין הפעולה לבין התוצאה (כאב או תועלת). אם הילד האוטיסט לא מבין את העונש בצורה ברורה, ייתכן וצריך לבחור בעונש חזק יותר על מנת שהוא יפנים את הקשר בין ההתנהגות לבין התוצאה.

מה עושים כשלא יודעים איזו עונש יתאים?

כשהשאלה היא כיצד לדעת אם העונש שבחרנו אכן יעיל, התשובה היא ניסוי וטעייה. יש לנסות עונשים שונים, להתחיל בעונשים קלים ולראות אם הם משפיעים על ההתנהגות. אם לא, יש לנסות עונש חזק יותר ולבחון את התוצאות. כל ילד הוא עולם בפני עצמו, ולכן חשוב להכיר את הילד האוטיסט, להבין את ההתניות שלו, את ההיסטוריה שלו, את תחום העדפותיו וכיצד הוא תופס את העולם סביבו.

איך כל זה מתבצע בפועל?

על מנת למצוא את העונש המתאים, יש לבצע ניסויים על מנת להבין איך הילד מגיב. האם העונש הראשון שהשתמשנו בו לא עבד? ננסה משהו חזק יותר. מה הילד אוהב ומה לא? מהם הגבולות שלו? לפי כל מקרה, צריך להתאים את הצורת הענישה, תוך שמירה על איזון - כי הענישה לא צריכה להיות קשה מדי, ולא קלה מדי.
עכשיו ילד אוטיסט שבורח מהבית לא רק ברח מהבית גם הלך ומה עשה עשה עוד משהו, זה לא באמת משנה מה עשה עשה דבר שלא אמורים לעשות ברח מהבית הרביץ למישהו עשה משהו לא משנה קשקש על הקיר לכלך את השולחן לא משנה מה עשה עשה התנהגות שאנחנו לא רוצים שהוא יעשה אותה, ילד אוטיסט שסובל מאיזה רמה של אוטיזם שסובל מרמה של אוטיזם x. עכשיו השאלה היא כזאת האם הגיוני להעניש אותו על מה שהוא עשה או לא להעניש אותו כי הוא לא אשם בזה הוא ילד אוטיסט אין מה לעשות זה הוא לא אשם הוא לא עשה את זה מתוך רוע לב או מתוך מה שזה לא יהיה, אז מה האמת מה אתה אומר?

ש: אני לא מצליח להבין את השאלה הזאת.

אליעד: הבנו את השאלה.

ש: לא הבנתי.

אליעד: או שאולי צריך להעניש אותו בצורה מידתית.

ש: וזה מה זה הדבר הזה.

אליעד: לא יודע השאלה מה נביא את האופציות.

ש: השאלה אם קודם כל אם צריך בכלל להעניש יש פה הנחת יסוד אם צריך להעניש.

אליעד: מה אתה חושב מה אתה אומר?

ש: צריך לדעת האם העונש יתן משהו.

אליעד: אתה צודק מה אתה אומר מה אתה חושב מה התשובה?

ש: לא יודע לא מכיר מספיק אוטיסטים כדי לדעת אם אני מעניש אותם אם זה ישפר את ההתנהגות שלהם זה אני לא יודע להגיד הרי ילד אוטיסט הוא מבין משהו אז אולי עונש יעזור אולי משהו אחר יעזור אולי הסבר נוסף.

אליעד: אתה עכשיו נכנס למה צורת הענישה אז ככה אז בא נלך על כזה דבר יש אנשים שיטעו לחשוב שהשאלה היא זה תלוי כמה הוא אוטיסט כמה הוא מבין כמה הוא לא מבין כמה הוא כן מבין זה תלוי ברמת התפיסה שלו אם הוא בן אדם רגיל אז תעניש אותו אם בן אדם מבין חצי תעניש חצי לא מבין בכלל לא מבין בכלל מה לעשות, עכשיו אתה תעניש תינוק על משהו שהוא עשה אתה תעניש תינוק ילד קטן עכשיו תינוק בא נגיד להכניס את היד לשקע חשמל מה אתה תעניש אותו?

ש: כן.

אליעד: הוא ילד קטן הוא לא מתכוון.

ש: לא אעניש אותו.

אליעד: לא תעניש אותו לא תעשה כלום, ילד קטן עכשיו רץ לחלון רוצה לקפוץ מהחלון לא תתפוס אותו תיתן לו איזה עונש תינוק הוא לא אשם הוא אשם שהוא בא להכניס את היד לחשמל.

ש: השאלה מה יצא מזה.

אליעד: הוא אשם או לא אשם?

ש: הוא לא אשם אני אתן לו מכה ביד שיזכור.

אליעד: יפה אז זה מה מטרת הענישה אין קשר בין אם הוא מבין או לא מבין זה נספח השאלה היא מה מטרת הענישה, אם מטרת הענישה זה כי היה לך יום רע בעבודה ואתה רוצה להוציא את העצבים על מישהו תעניש אותו ככל יכולתך אתה יכול גם להעניש את עצמך אתה גם יכול לדפוק להרביץ לתקרה מה שבא לך תעשה, אם מטרת הענישה זה כי אתה רוצה לנקום בזה על זה שפעם התעללו בכך תעניש אותו אם זה על זה אבל אם אתה רוצה להעניש אותו כדי למנוע את ישנות המקרה בפעם הבאה אז עליך לשאול את עצמך את השאלה הבאה מה הדבר הטוב ביותר שאני יכול לעשות כדי למנוע את הישנות בפעם הבאה.

אם הטוב ביותר זה לתת לו סוכריה תיתן לו סוכריה אם הטוב ביותר זה לקשור אותו עם אזיקים תקשור אותו עם אזיקים זה לא משנה בכלל הבין לא הבין כן הבין מה הבין זה לא מעניין בכלל.

ש: אז איך אתה יודע מה טוב יותר זאת הבעיה.

אליעד: זאת שאלה אחרת, עכשיו אבל מה שצריך להבין שגם נגיד בעל חיים לדוגמה איך מאלפים אותו עושים לו התניה תעשה ככה יהיה כאב תעשה ככה יהיה תועלת גם בעל חיים מאלפים אותו ככה אז הרי גם האוטיסט הוא לא פחות חכם מחתול נכון, הוא פחות חכם מחתול לא פחות חכם מחתול נכון הוא לא פחות חכם משועל נכון אז עם מי יותר קל לך לתקשר עם בן אדם אוטיסט או שועל בן אדם אוטיסט נכון יחסית סתם באופן יחסי, אז הכוונה היא יש התניה בן אדם יש לו התניה זה חם מבריח את היד בגלל הכאב מבריח את היד זה נעים.

אותו דבר הרעיון שלך זה גם אם הוא לא מבין כלום ועדיין תיצור לו התניה שעל זה יש עונש כזה אבל אז אתה חייב לוודא שאתה עושה את זה נכון שאתה באמת יוצר לו את ההתניה נכון ושהוא מבין בגלל מה זה ושהעונש שלו קל מדי ולא קשה מדי זה נכון זה צריך לעשות, בקיצור התשובה האם וכמה צריך להעניש אותו תלוי במטרת הענישה אם מטרת הענישה זה למנוע את ההתיישנות בפעם הבעה אז תעניש אותו לפי הצורך ואין קשר אם הוא הבין לא הבין כן הבין, יכול להיות שבגלל שהוא אוטיסט צריך להרביץ לו יותר חזק למה כי אולי זאת הדרך היחידה שהוא יכול להבין.

האם אמרתי שזאת הדרך היחידה שהוא יכול להבין לא אמרתי את זה אבל אמרתי שיכול להיות שדווקא בגלל שהוא לא מבין צריך להעניש אותו יותר חזק אולי זאת האמת תלוי בסיטואציה.

ש: אין תשובה.

אליעד: לא התשובה היא שעוד פעם שצריך לשים לב שהשאלה אם הוא הבין או לא הבין אם הוא פעל מתוך רוע לב או לא זה לא קשור לעניין אתה רוצה למנוע את זה שפעם הבאה הוא יעשה x איך יודעים, אז מה עושים בפרקטיקה ניסוי וטעייה תעשה עונש חלש תפס תפס לא תפס יותר חזק צריך להכיר את הבן אדם את הסיטואציה את ההתניות שלו את הפקודות שלו מה ההיסטוריה שלו זאת פעם ראשונה פעם עשירית מה הוא אוהב מה הוא לא אוהב צריך לפי כל מקרה לגופו.
אמת אזיקים הפנמה כל מקרה לגופו לגלות את הסיבה הבעה הדרכת הורים לחנך את הילד חוסר הבנה רגשות אשם ללא פתרון אוטיזם אוטיסט אוטיסטים איזה עונש לתת לילד איך להעניש ילדים איך לחנך איך לחנך את הילד איך לחנך ילד איך לחנך ילד אוטיסט איך לחנך ילדים אשמת הילד דאון דרך חינוך האם זה באשמת הילד האם להעניש ילד האם להעניש ילד אוטיסט הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים חינוך חינוך ילדים ילד ילד אוטיסט ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כמה להעניש להעניש להעניש או לא להעניש להעניש ילד להעניש ילד אוטיסט להעניש ילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילד אוטיסט לחנך ילדים מחנך מחנכים עונש עונשים עונשים לילדים ענישה ענישת ילדים ענישת ילדים כדרך חינוך תסמונת תסמונת דאון
חשיבה שלילית / חשיבה חיובית - מה *טוב* בחשיבה *שלילית*? ומה הטוב ביותר?
... בה גם את הצדדים החיוביים הנל. ואדם שצורת החשיבה שלו נראית כחשיבה שלילית, לא עושה זאת מתוך רוע לב, ואפילו לא מתוך טיפשות. אדם שהחשיבה שלו היא שלילית, בדכ זה בגלל שהוא לא מוכן להסתפק במשהו שהוא לא מושלם. דבר שהוא ...
דימוי עצמי / הערכה עצמית - איך לשפר דימוי עצמי? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך?
... האדם לנסות לדון את עצמו לכף זכות. דהיינו, לנסות לראות את האמת ולהבין את האמת, מדוע באמת הוא עשה את מעשיו. האם מתוך רוע לב? האם מתוך הנאה? או שאולי זאת הייתה טעות... בגלל בעיות רגשיות... בגלל אולי חוסר ידיעה וכיוב. וכאשר האדם מסתכל על הערך האמיתי של עצמו, ומשתדל לבדוק כל דבר ...
האם ביבי נתניהו חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו? למה שונאים את ביבי נתניהו? האם חזקות החפות עומדת לביבי נתניהו? למה רק לא ביבי? למה אני לא מאמין לביבי? למה אני לא סומך על ביבי? איך לדעת מי אשם? בני גנץ, פוליטיקה, רומן זדורוב
האם ביבי נתניהו חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו? למה שונאים את ביבי נתניהו? האם חזקות החפות עומדת לביבי נתניהו? למה רק לא ביבי? למה אני לא מאמין לביבי? למה אני לא סומך על ביבי? איך לדעת מי אשם? בני גנץ, פוליטיקה, רומן זדורוב
... רואה דפוס התנהגות המצביע על שקרים ברורים, ולכן מניח שבתחומים שאינם ודאיים, גם שם קיימת הסתברות שביבי אינו דובר אמת ופועל מאינטרסים אישיים. הוא מציין שייתכן שביבי לא מתכוון להרע לאנשים, ואולי אינו משקר מתוך רוע לב, אלא שזו הדרך שבה הוא פועל. מהי המסקנה הכללית לגבי הטלת ספק? מחד, העיקרון הבסיסי הוא להכיר בכך שהכל אפשרי - גם אדם ללא שום ...
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
... דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות מהי פוסט טראומה וכיצד היא משפיעה על הפחד ... נצרב בזיכרונו כמשהו בלתי נסבל. לדוגמה, אדם שהרגיש חוסר אונים באירוע מאיים, יתקשה מאוד לקבל את הרעיון שיחווה תחושת חוסר אונים כזו שוב. אליעד נותן דוגמה של אדם שהוריו נטשו אותו בילדותו. כתוצאה מכך הוא מפחד להינטש שוב ואינו נותן אמון באנשים. אליעד מסביר שהאירוע שבו הוריו נטשו אותו הוא רק הטריגר, אבל עצם החשש מנטישה קיים גם ללא אירוע ספציפי, כי תמיד יש אפשרות להינטש בעתיד. איך אפשר ... לדוגמה, אדם שחווה תחושת חוסר אונים באירוע מסוים, מתקשה להשתחרר מהפחד שדבר דומה יקרה שוב. המציאות הייתה קיימת גם קודם כדי להבין את הפחד, אפשר לקחת דוגמה של מישהו שהוריו נטשו אותו. בשל הנטישה, הוא נמצא בטראומה מתמשכת וחושש להינטש שוב. אבל גם אם הוריו לא היו נוטשים אותו, עדיין היה קיים הסיכוי שאנשים אחרים יינטשו אותו. כלומר, הפחד הזה אינו תלוי דווקא באירוע ... תחושה מאוד לא טובה של חוסר אונים באיזושהי חוויה מסוימת ואז איך אני יכול לא לפחד כי יש לי את זה בזיכרון אליעד: אני רוצה לתת דוגמה אני אתן דוגמה נגיד בן אדם שההורים שלו נטשו אותו, בגלל שהם נטשו אותו אז מאותו יום הוא בטראומה שיינטשו אותו והוא לא רוצה להיות בודד עכשיו הוא לא יכול לתת אמון באנשים וסיפור סיפורים. מה הפתרון תשובה שאין לזה פתרון, מה זאת אומרת אם אתה מפחד שיינטשו אותך אז במקרה ההורים שלך גרמו לזה שתפחד שיינטשו אותך אבל גם אם הם לא היו נוטשים אותך עדיין קיים הפחד המוצדק שאולי יינטשו אותך זאת האמת ... אותך זה דבר והיפוכו. אתה גם באחדות שבה הכל אחד לא אכפת לי אם יקרה לי דבר רע וגם בנפרדות שבה לא הכל אחד ואני לא רוצה שיקרה לי דבר רע יש את שני ההיבטים, במקרה ההורים, הסיפור הקודם במקרה לא היה טריגר שעורר אצלך את ההתבוננות בכך שאפשרי שיקרה לך דבר מסוים שנתפס בעינייך כרע אבל זה רק טריגר אבל זה היה קיים גם קודם גם אם ההורים שלך לא היו נוטשים אותך עדיין יכול להיות שפתאום היה קופץ לך ואולי יינטשו אותי אותו דבר. ש: אני אומר עוד משהו. אליעד: ... חוויה סבל נוראי אז זה כאילו נחרט לי בזיכרון, איך אני יכול לדעת שזה? אליעד: תשובה, חוויית כי לא צפית. ש: וגם אולי כי לא רציתי. אליעד: וגם כי לא רצית אבל עכשיו שאתה ילד גדול אתה מבין שזה העולם ושיש בו טוב ורע ושכל האופציות קיימות, יש לך שכל ואתה קולט שאם אתה לא תקבל את כל ...
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 ... בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות מהי תסמונת עליסה בארץ הפלאות וכיצד היא משפיעה על תפיסת המציאות? תסמונת עליסה בארץ הפלאות היא תופעה נדירה שבה האדם חווה עיוותים ... האדם פתאום רואה דברים גדולים מדי או קטנים מדי ביחס למציאות, כפי שקרה לאביגיל, נערה שסבלה מהתסמונת. התופעה נקראת כך משום שהיא מזכירה את חוויותיה של עליסה ... ולהראות לו שבפועל אין שינוי אמיתי בגודל. האם ניתן לחזור אחורה בזמן במציאות? בנוסף לתופעת התסמונת, אליעד עוסק בנושא המסע בזמן. הוא מסביר לעומק כי מבחינה ... מביא דוגמה נוספת של נערה עם פיצול אישיות - נערה שטוענת שיש לה 30 דמויות שונות בתוכה, ביניהן ילדה, זמרת ועוד. הוא מסביר כי הדרך לטפל במקרים כאלה היא ... או אשליה. בסוף דבריו מדגיש אליעד כי הקושי של אנשים להתמודד עם הפרעות בתפיסת המציאות, כגון תסמונת עליסה או פיצול אישיות, נובע מחוסר היכולת להבין כיצד המוח ... אדם מבין את מנגנוני התפיסה שלו, הוא יכול להשתחרר מאשליות ודמיונות באמצעות היגיון ברור. מהי תסמונת עליסה בארץ הפלאות? איך להבדיל בין דמיון למציאות? האם ניתן ...
טיפול בהפרעת אישיות, טיפול בסכיזופרניה, חושב שהוא המשיח, מחשבות שווא של גדלות, שיגעון גדלות, טיפול במחלות נפש, פסיכיאטריה, דלוזיה, תסביך משיח, חושב שאני המשיח, תסמונת נפוליאון, מגלומניה
... המשיח, מחשבות שווא של גדלות, שיגעון גדלות, טיפול במחלות נפש, פסיכיאטריה, דלוזיה, תסביך משיח, חושב שאני המשיח, תסמונת נפוליאון, מגלומניה למה אדם חושב שהוא המשיח או סובל משיגעון גדלות? אליעד כהן מסביר בפירוט את תופעת מחשבות ... השקעה, סבלנות, והבנה אמיתית של האדם העומד מולך. למה אדם חושב שהוא המשיח? איך לטפל במחשבות שווא של גדלות? מהי תסמונת נפוליאון? מהי דלוזיה וכיצד מטפלים בה? טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות איך להתמודד עם מגלומניה? ...
פיברומיאלגיה, תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים
פיברומיאלגיה, תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים
... תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים מהי פיברומיאלגיה ואיך מתמודדים עם הכאב הכרוני? פיברומיאלגיה היא תסמונת של כאבים כרוניים, כאבים לא ברורים ולא מוסברים, המתבטאים ...
למה עצובים ביום הולדת? עצבות ביום הולדת, תסמונת יום הולדת, דיכאון של יום הולדת, יום הולדת עצוב, חשבון נפש ביום הולדת, מרגיש רע ביום הולדת, תסמונת טרום יום הולדת, מרגיש לבד ביום הולדת
למה עצובים ביום הולדת? עצבות ביום הולדת, תסמונת יום הולדת, דיכאון של יום הולדת, יום הולדת עצוב, חשבון נפש ביום הולדת, מרגיש רע ביום הולדת, תסמונת טרום יום הולדת, מרגיש לבד ביום הולדת
... עצובים ביום הולדת? עצבות ביום הולדת, תסמונת יום הולדת, דיכאון של יום הולדת, יום הולדת עצוב, חשבון נפש ביום הולדת, מרגיש רע ביום הולדת, תסמונת טרום יום הולדת, מרגיש לבד ביום הולדת למה אנשים מרגישים עצובים ביום ההולדת? ישנה תופעה נפוצה שאנשים רבים מרגישים עצובים דווקא ביום ... נפש עמוק ביום ההולדת שלהם. למה עצובים ביום הולדת? תסמונת יום הולדת חשבון נפש ביום הולדת דיכאון של יום הולדת למה אני מרגיש לבד ביום ההולדת? פחד מהזדקנות איך להתמודד עם עצב ביום הולדת? ...
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
... פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי למה אנשים סובלים ממחשבות שווא למרות שהם יודעים שזה לא אמיתי? אליעד כהן מתאר בהרצאתו מצב שבו האדם סובל מאוד ממחשבות לא הגיוניות או דמיוניות, למרות שהוא מודע לכך שהן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רוע לב, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוע לב, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי לתזונה נכונה, מורה רוחני מומלץ בתחום רוע לב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4453 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 20:52:04 - wesi1