אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחני ✔הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
מהם האתגרים שמניעים אותנו להתקדם במערכות יחסים?

אליעד דיבר על התפיסה שלנו כלפי אתגרים והשפעתם על תחושותינו. הוא הסביר כיצד אתגרים יכולים לגרום לנו להרגיש חיים ומלאי יכולת, אך אם הם קשים מדי, הם עשויים גם לגרום לנו להרגיש חסרי אונים. זו מניפולציה פנימית שבה אנו רוצים אתגר, אך לא באופן שיגרום לנו להרגיש שכבולים או חסרי כוח.

הוא הציב את השאלה: האם אנחנו אוהבים אתגרים? מצד אחד, אנחנו רוצים את האתגר כי הוא גורם לנו להרגיש חזקים. מצד שני, אם האתגר קשה מדי, נרגיש חלשים. למעשה, אנו נהנים להרגיש חזקים כאשר אתגר קל עבורנו, אך לא נהיה מוכנים להתמודד עם אתגר שיפרק אותנו. אליעד מסביר כי בתת - מודע שלנו אנחנו יודעים כמה אתגר אנחנו יכולים לעמוד בו, ולכן אנחנו מעדיפים אתגרים שגורמים לנו להרגיש שאנו מצליחים מבלי להיות שבויים.

כיצד אתגרים קשורים לתחושות של הצלחה ואכזבה?

הדיון המשיך לדוגמה של אדם שמחליט לטפס על הר האוורסט. הוא רוצה להגיע לפסגת ההר, אך אם מישהו יעלה אותו למסוק ויניח אותו שם, הוא יגלה שהרצון האמיתי היה אתגר ולא ההגעה לפסגה עצמה. השאלה כאן היא האם האדם באמת רוצה את מה שהוא חושב שהוא רוצה, או שהרצון האמיתי שלו הוא להרגיש אתגר אישי.

במילים אחרות, אדם עשוי לחשוב שהוא רוצה את המטרה, אך בעצם הוא מחפש את האתגר שבדרך. אליעד מסביר איך זה נכון גם בחיים האישיים ובמערכות יחסים. כשאדם רוצה גבר או אישה, הוא עשוי להתבלט יותר כאשר הוא נתקל בקשיים. ברגע שהשיג את מבוקשו, הוא עשוי לא להרגיש את הסיפוק שהצפוי, כיוון שהמניע האמיתי היה האתגר ולא האדם עצמו.

מהן השאלות שמנחות אותנו לבחור את הגישה הנכונה בחיים?

כמו בעניין אתגרים, אליעד מדבר על ההבדל בין רצון אמיתי ורצון מדומיין. הוא מציע שלפעמים, כשאנחנו אומרים "אני רוצה", אנחנו לא באמת מתכוונים לרצות את מה שמציעים לנו, אלא את התהליך עצמו. כך, כשאנחנו שואלים את עצמנו "האם אנחנו באמת רוצים להיות טובים יותר או שאנחנו רוצים להרגיש טוב על עצמנו?" עולות שאלות רבות על מניעים פנימיים.

במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את המשחקים שיכולים להיווצר במערכות יחסים. לדוגמה, הוא מציין כיצד שחקנים "קשים להשגה" יכולים לגרום למישהו להרגיש שהוא שייך לאתגר, אבל ברגע שהוא משיג את מבוקשו, הוא מגלה שהוא לא רוצה את האדם עצמו אלא את ההרגשה של הניצחון. אליעד מעלה את השאלה האם אנחנו באמת רוצים קשר רציני או שאנחנו רק רוצים להרגיש ש"אנחנו יכולים להצליח".

כיצד משחקים את המשחק המיני והרגשי במערכות יחסים?

הדברים אליעד מציין בעניין דינמיקות במערכות יחסים הן בהקשר של תחושות של "רצון" שניתן...
כן.

ש: לאנשים יש...

אליעד: לאנשים יש או לאנשים שאתה מכיר יש להם? אני מכיר נגיד אנשים שאין להם את זה, אני מכיר שלושה כאלו אפילו.

ש: יש כל מיני רצונות.

אליעד: לאנשים יש כל מיני רצונות.

ש: עכשיו חלק מהרצונות.

אליעד: יש אנשים שאין להם רצונות סתם שתדע.

ש: יש כאלו אנשים שיש להם רצון להיות מאותגר עכשיו השאלה שלי...

אליעד: מה עומד מאחורי הרצון להיות מאותגר?

ש: לא.

אליעד: אז אני אתן לך את התשובה, תן לי לתת לך משהו שתראה שהוא יותר יפה מאשר התשובה לשאלה שלך.

ש: אבל אתה לא יודע מה השאלה.

אליעד: סתם התשובה יותר יפה אבל תקשיב משהו יפה, תראו משהו יפה, למה הבן אדם אוהב אתגרים? כי האתגרים גורמים לו להרגיש שהוא אלוהים שיש לו כוח לא, למה אתגרים? כי אתגרים גורמים לך להרגיש חי, אתגרים גורמים לך להרגיש בעל יכולת אבל בדיוק מאותה סיבה אתה לא רוצה שאתגרים יהיו יותר מדי מאתגרים כי אם הם היו יותר מדי מאתגרים אתה תרגיש שאין לך כוח. אתה מבין את המניפולציה? אתה מצד אחד אומר "אני רוצה משהו שהוא מאתגר אותי ככה אני ארגיש וואלה כמה אני חזק אבל שזה לא יהיה מאתגר יותר מדי כי אז אני ארגיש כמה אני חלש".

אז מה אתה אוהב אתגרים או לא אוהב אתגרים? מצד אחד אתה אומר "כן תן לי אתגרים אני רוצה להרגיש שאני חזק" אני רוצה להגיד לך "אתה רוצה לבדוק אם אתה חזק או לא תדחוף את הבניין" זה הכי מאתגר אבל זה מראה לך שאתה "אפס". הבנת? לכן זאת מניפולציה, בא נגיד שיש לי אתגר אבל בתת מודע שלך אתה יודע שאם מעלים את האתגר עוד קצת לא היית עומד בו.

ש: כן שזה לא יהיה קל מדי ושזה לא יהיה קשה מדי.

אליעד: בקיצור תעבוד עלי, תן לי משהו שאני יכול לעשות אותו ושאני לא יודע שאני יכול לעשות אותו כדי שאני אחשוב שהצלחתי להתגבר על עצמי. מה זאת החרטה הזאת? הרי אם לא יכולת לעשות את זה כאילו אם עשית את זה אז זה אומר שיכולת אז מה מאתגר פה בכלל.

ש: לא, אבל יש דברים שכן וואלה לטפס על "האוורסט" אתה יכול למות בדרך.

אליעד: אתה יכול לטפס באוויר לירח? אה אז אתה לא יכול לטפס איפה שאתה רוצה.

ש: בסדר אבל זה עדיין כאילו עוד הפעם יש דברים ש...

אליעד: בסדר זה קשור לאשליה, לחנופה שדיברנו קודם אתה משקר את עצמך, אתה מחמיא לעצמך מחמאת שקר, אתה בונה לעצמך מחמאות לעצמך ומשקר את עצמך מחמאות שאתה משקר את עצמך, אוקי תמשיך.

ש: אז כמו נגיד סתם אני אתן לך דוגמה של הבן אדם שרוצה לטפס לאוורסט נגיד אז הוא רוצה להגיע לפסגה, לפסגת ההר אז אם תיקח אותו נגיד עם מסוק תשים אותו שם אז כאילו תמלא לו את הרצון להגיע לפסגה אבל הוא יגיד לך "אז לא אני רוצה אתגר".

אליעד: "לא אני רוצה בכוחות עצמי", אז מה השאלה?

ש: אז השאלה היא איך אתה יודע להבדיל האם בן אדם באמת רוצה את מה שהוא רוצה או שהוא אומר שהוא רוצה בשביל שיהיה לו אתגר.

אליעד: אתה אומר לו "קח" אם הוא אומר לך "לא רוצה" סימן שהוא רוצה את האתגר, אם הוא אומר לך "כן רוצה" סימן שהוא רוצה את הדבר. אתה תסביר לי מה אתה באמת רוצה לשאול.

ש: לגבי הצד של אתגרים.

אליעד: איפה זה קשור לחיים שלך כי השאלה פה לא ברורה כל כך, מה אמרת לבחורה ומה היא אמרה לך, איך היא קשורה לסיפור, מה אמרת לה?

ש: לא אמרתי כלום.

אליעד: אז לא קשור לבחורה הפעם? נו תחשוף אינפורמציה.

ש: לא יודע, אתה רוצה שאני אתן לך דוגמה מהחיים עם בחורות?

אליעד: כן דוגמה ממשית.

ש: אז נגיד גבר שאם הוא עכשיו פוגש בחורה אז אם היא תענה לו מיד הוא יגיד "אה איזה זולה היא" לדוגמה, ואז הוא לא ירגיש כאילו אומנם הוא השיג את הבחורה כי הוא רוצה אבל הוא לא באמת רוצה אותה הוא רוצה את האתגר.

אליעד: אוקי אז? אבל מצד שני הוא רוצה בסוף שהיא תגיד לו כן כי אם היא תאתגר אותו יותר מדי אז הוא לא ירצה אותה. נכון?

ש: כן.

אליעד: אז מה אתה בא לומר בזה בעצם?

ש: אז אני אומר כאילו איפה הנקודה הזאתי.

אליעד: שמה?

ש: שמצד אחד הוא כן רוצה אותה אבל מצד שני הוא לא רוצה שהיא תגיד לו "כן".

אליעד: הוא רוצה אותה או הוא רוצה להרגיש שהוא השיג אותה למרות שהיא לא רצתה, מה הוא רוצה יותר? יש אחד שרוצה לאכול הוא שואל איפה יש אוכל והוא אוכל ויש אחד שאומר "לא אני לא רוצה לאכול, אני רוצה להרגיש שיש לי את היכולת לאכול" ואז הוא הולך ומכין אוכל ועושה וזה, אומרים לו "קח מוכן" הוא אומר לך "לא אני לא רוצה, אני רוצה להכין לבד" אז אתה לא רעב, אם היית רעב היית אוכל מה שיש לא היית אומר "לא אני רוצה להכין את זה, אני רוצה להוסיף מלח", "מה מלח? אתה רעב תאכל". וזה קשור גם בקטע הרוחני כי יש אנשים שאומרים "אני רוצה לבד" אם אתה אומר "אני רוצה לבד" סימן שאתה לא באמת רוצה ובקטע הרוחני יש את האנשים שאומרים לו "בוא תלמד" אז הוא אומר "לא אני רוצה בכוחות עצמי".

עכשיו איפה פה השקר? כי אם אתה רעב באמת ואומרים לך "קח אוכל" אתה לא אומר "אני רוצה קודם כל לזרוע, לחרוש, לקצור ואחר כך זה" אם אתה באמת רעב אתה שואל רק שאלה אחת "זה יהפוך אותי לשבע?", עכשיו הוא יכול להגיד "כן זה לא הופך אותי לשבע לכן אני רוצה לבד" אבל מה יעשה אותך שבע להבין את עצמך או להיות בדאווין שאני הבנתי את עצמי בכוחות עצמי, מה אתה רוצה יותר לצאת מהכלא או לצאת מהכלא בכוחות עצמך, מה חשוב לך יותר? יש אחד שאומר "תקשיב לא אכפת לי איך תוציא אותי מפה, לא משנה לי איך רק תוציא אותי מפה", יש אחד אומר "לא, עזוב לא, אני אסתדר לבד" אוקי אז אתה לא כל כך דחוף לך לצאת אתה עדיין משחק - משחק "אני לא אני, בכוחות עצמי, הבנתי לבד, הוא הסביר לי, מי אני שאני אקשיב לו אני אקשיב לעצמי" כל מיני חרטות כאלה.

אבל אם אתה אומר לו "תקשיב אני חייב להבין משהו תן לי את ההסבר, תגלה לי את הפתרון" הנה הפתרון שם "לא למה גילית לי רציתי לבד" אז לא רצית את הפתרון רצית לספר סיפורים, כמו החידון הציור השבועי וכאלה אומרים לך "אתה רוצה את הפתרון או שאתה רוצה לחפש, אם אתה רוצה את הפתרון תעשה ככה אם לא תחפש" השאלה מה אתה רוצה, אם אתה רוצה את הפתרון ואתה רוצה להתקדם לשלב הבא אתה אומר "עזוב לא אכפת לי תגלה לי את הפתרון תעביר אותי לשלב הבא", אתה אומר "לא אני לא רוצה, אני רוצה לבד" סימן שאתה לא באמת רוצה את הפתרון. אתה הבנת?

ש: אבל הנה אתה יכול להגיד הפתרון הוא "אין הבדל בין יש לאין" אבל אם אתה לא תעבור את כל השלבים בכוחות עצמך לא תבין את זה.

אליעד: זה נכון אבל השאלה היא אם מישהו בא ואומר לך "בוא אני אסביר לך" האם אתה אומר לו "כן תסביר לי" או שאתה אומר לו "לא, אני רוצה לנסות להבין לבד". אתה צודק שאתה אומר שזה לא מספיק שיגלו לך את הפתרון אבל אם מישהו אומר "אוקי אני יכול", אתה עכשיו לדוגמה יש ספר שאתה חושב שאם תקרא אותו הוא יעזור לך להבין יותר מהר, אתה אומר "אני רוצה לבד" או "בוא נראה מה כתוב בספר"?

ש: רואה את הספר.

אליעד: אוקי יש אנשים שאומרים "לא, אני רוצה לבד" זה אומר שהם לא מספיק רצו את התכלית הסופית.

ש: אז מצד אחד הוא גם רוצה וגם לא רוצה בו זמנית.

אליעד: נכון, הכיצד?

ש: לא, אז איך אתה יודע, דיברנו על נושא של לספק לו את הרצונות שלו דברים.

אליעד: אה אתה אומר איך תדע אם הבחורה רוצה אותך או שהיא רוצה שתאתגר אותה, עכשיו הבנו את השאלה. הוא יוצא עם מישהי והוא אומר "רגע מה היא...
רוצה לבדוק גורמים יחסים מיניים קושי התמודדות עם אתגרים להשיג בחורה עיקרון לפרגן להרגיש טוב הרצון להבין את עצמך אישה אישה מאתגרת אתגר אתגרים בחורה בחורה מאתגרת בחורות בלי מורה היכרויות הישגים הכרויות הצבת אתגרים התמודדות התמודדות עם אתגר התמודדות עם אתגרים טיזינג יחסים יעד יעדים יעדים ומטרות להציב להציב אתגרים להשיג להשיג אישה להשיג בחור להשיג בחורה להשיג בחורות להשיג מישהי להשיג נשים להתמודד להתמודד עם אתגר להתמודד עם אתגרים מורה רוחני מורים רוחניים מטרות מטרות ויעדים מישהי מאתגרת מערכות מערכות יחסים מערכת מערכת יחסים משחק משחק בין המינים משחקים משחקים במערכות יחסים נשים עם או בלי מורה רוחני רוחני רוחניות ריגוש ריגוש במערכת יחסים ריגושים תכלית
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים רוחניים. הציפיות האלה מבוססות בעיקר על האמונה שהמורה הרוחני הוא אדם מושלם, כזה שאמור להיות תמיד טוב, נחמד, סבלני ומכיל. אך ישנו פרדוקס מעניין בכך: ... אנשים שאינם מורים רוחניים בעצמם מרגישים בנוח להסביר ולדרוש איך מורה רוחני אמור להתנהג. מצד שני, אם אדם איננו מורה רוחני, כיצד הוא יכול לקבוע מהי ההתנהגות הראויה עבורו? אליעד מציע פתרון פשוט - אם אתה לא מורה רוחני, עדיף שתאמר: אני כאדם שאינו מורה רוחני, רוצה למצוא מורה רוחני שיהיה כזה וכזה. בכך אתה מציג את נקודת המבט שלך בצורה נכונה, ולא מתיימר לקבוע מה נכון למורה רוחני לעשות או לא לעשות. האם מורה רוחני צריך להתנהג בצורה מסוימת? קיימת תפיסה שגויה לפיה מורה רוחני הוא בהכרח טוב, משום שאלוהים נתפס כטוב. אנשים מניחים שאם המורה הרוחני התקרב לאלוהים, אז ככל שנתקרב אליו, נרגיש טוב יותר. מתוך ההנחה שאלוהים הוא מושלם, אנשים חושבים שגם המורה הרוחני אמור להיות מושלם במובן מסוים. לדוגמה, יש החושבים שאלוהים אינו זקוק לאוכל, לשינה או ... מאמינים שגם המורה הרוחני האמיתי אמור לחיות ללא תלות בצרכים גופניים. זאת טעות נפוצה, שכן המורה הרוחני הוא עדיין בן אדם, עם גוף וצרכים גופניים, ולכן יש בו את כל הצדדים, כולל צרכים פיזיים ... למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, גם ... אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו ... האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני, כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים, שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
... מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני , מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני מהם המאפיינים של מורה רוחני אמיתי? ההרצאה עוסקת בחיפוש רוחני ובתהליך של למצוא מורה רוחני אמיתי. אליעד מסביר את הדרך בה אנשים מחפשים מורים רוחניים ומנסים להבין אם הם מורים אמיתיים או שרלטנים. הוא מעלה את השאלה האם תעודות, השפעת קהל או עדויות של תלמידים יכולים להיות מדד למורה רוחני אמיתי או שמא צריך לחפש משהו יותר עמוק, כזה שקשור ביכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. מהו החיפוש הרוחני והאם הוא אמיתי? החיפוש הרוחני, לפי אליעד, הוא מסע אישי מאוד, שמתחיל בחיפוש עצמי. הוא מתאר את הרגעים שבהם חיפש את עצמו ואת הדרך בה עבר למורה רוחני, כמו רבי נחמן. אליעד מציין כי החיפוש הרוחני הוא תהליך שבו כל אדם מפתח שיטה אישית, שמבוססת לא רק על אמונה עיוורת, אלא על שאלות שנשאלות ומתן תשובות שיכולות להוביל לאמת הפנימית של האדם. האם מה שמעניין זה הדרך או התוצאה? ההרצאה עוסקת בשאלת הידע הרוחני, ושואלת אם הדרך המובילה להארה חשובה יותר מהתוצאה הסופית של ... רבי נחמן היה אדם אמיתי או דמות שמייצגת רעיון. לפי אליעד, הדבר החשוב ביותר הוא לא לדעת אם הוא היה אמיתי, אלא להבין את הרעיון שמאחורי הדמות. האם מורה רוחני יכול להיות שרלטן? אליעד מתאר את הסכנה שבהתמודדות עם מורים רוחניים שרלטנים. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים מבקשים למצוא מורה שיספק ... עצמם בעימותים עם מורים שרלטנים שמניעים את קהליהם רק על ידי מניפולציות. מהו הכוח של חיפוש אישי ולמה זה חשוב? המסר המרכזי של אליעד הוא שהדרך להגיע לאמת הרוחנית היא דרך חיפוש אישי. הוא מציין כי החיפוש הרוחני לא מסתיים בהקשבה למורה או בעקיבה אחרי דמות רוחנית, אלא צריך לכלול גם את המחשבות, השאלות והבדיקות האישיות של כל אדם. אם לא עושים זאת, לא ניתן להגיע לתוצאה נכונה או להבנה של האמת הפנימית של האדם. האם התעודה או מספר התלמידים מהווים מדד למורה רוחני? אליעד מסביר שמה שמעניין באמת הוא לא התעודות או מספר התלמידים ... שהוא סיים תהליך מסוים, אך בעיניו זה לא משנה אם המורה סיים או לא. מה שחשוב זה אם הוא יכול לחדש לאדם משהו שהוא לא ידע קודם. מהו תהליך החיפוש אחר המורה הרוחני? לסיכום, אליעד מסביר כי תהליך החיפוש אחר מורה רוחני אמיתי אינו תלוי במוסדות או בהכרה החיצונית של המורה, אלא בהתנסות ... להבנה עמוקה יותר של עצמו, ואם הוא יכול להציג רעיונות חדשים, גם אם אלו רעיונות שנראים לא הגיוניים או לא מקובלים בעיני אחרים. כל אלו הם חלק מהחיפוש הרוחני האישי שמוביל לאמת פנימית. הארה רוחנית חיפוש
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
... אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי האמת שהוא מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים, אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת אמת. כלומר, המורה לא רק מדבר אלא גם חי את מה שהוא מלמד. אם המורה אומר משהו, הוא חייב להראות את ההבנה וההתחייבות לדברים שהוא עצמו ... הגיוני. המורה צריך להיות אותנטי ואמיתי, והסיבה שהוא מציב את דרכו היא בגלל שהוא מבין את השלכותיה, גם אם הן לא תמיד נראות פשוטות. מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני? אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד באותן דרכים שהוא מציע לתלמידיו, אחרת לא יהיה לו מקום להיות מורה. המורה לא יכול להיות רופא שממליץ על תרופות אך לא לוקח אותן בעצמו, כלומר, הוא חייב להראות שהדרכים שהוא מלמד אכן ישימות ומועילות. בעניין זה, אליעד מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו תצמדו לאמת, אבל אם הוא עצמו לא מיישם את האמת הזו, יש קושיות על מעשיו. על המורה להיות דוגמה חיה למה שהוא מלמד, ולהיות מוכן להסביר ולהצדיק את מעשיו גם כשלא הכל ברור בתיאוריה. כיצד המורה הרוחני מתמודד עם חילוקי דעות עם תלמידים? אליעד מדבר גם על ההתמודדות עם חילוקי דעות בתוך מערכת היחסים בין המורה לתלמיד. הוא מסביר כי אין בעיה שתלמיד לא יסכים עם דבריו של המורה, אך עליהם להיות פתוחים לשיחה ולהבנה הדדית. המורה הרוחני לא רק מלמד אלא גם מקשיב ומגיב על פי עקרונותיו. כאשר תלמיד לא מסכים עם המורה, המורה לא תמיד חייב לשכנע אותו, אך הוא חייב להציג את עקרונותיו באופן ברור, כך שהתלמיד יוכל להבין ... זאת, עליו להסביר את עקרונותיו בצורה כנה ואמיתית, להראות מדוע הוא מאמין בהם ולתת לתלמיד את ההזדמנות להבין ולהסכים או לא להסכים. מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? אליעד מסביר את הדרך האישית שלו כמורה רוחני, ומדבר על ההתמודדות עם האמת, המחויבות לדברים שהוא מלמד, והדרכים שבהן הוא מתנהל מול תלמידיו. הוא מציין שהוא לא מצפה להתנהגות של תלמיד טוב אלא הוא מצפה מהתלמידים להיות אובייקטיביים ולתת להם את החופש להחליט כיצד לגשת למידע וללימוד. מהי דוגמה אישית של מורה רוחני? מהי מחויבות של מורה רוחני? כיצד מורה רוחני מתמודד עם קושיות? מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? איך מורה רוחני מתנהג ביחס לתלמידיו? מהו היחס בין מורה לתלמיד? ...
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים , אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על אנשים שמתבלבלים ומדמיינים שהוא לא בסדר, ... אך לא בטוח שהאדם היה מקבל את ההסבר, כי אם האדם לא מבין את אליעד, זה בעצם כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו שמסייעת לו לזהות את סוג האנשים שהוא פוגש, ולא ... למעשה קל לו יותר לפנות אליהם, כי הם פתוחים ומוכנים להאמין. לעומת זאת, אלו שלא מאמינים לסיפור, לא יכולים להיות חלק מהקהל הרוחני שהוא מנסה להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את דרכו. מהי הדרך בה אליעד בודק מי באמת מעוניין ... וללכת אחר סיפור שהוא לא באמת מבין. אליעד מסביר כי לעיתים יש צורך לפתח מערכת של סינון כדי להבין מי באמת מתעניין בנושאים רוחניים ומי רק רוצה לשמוע סיפורים. כשהוא מתמודד עם אנשים שלא מבינים אותו, הוא מסביר שלמעשה אין ... שלעיתים המטרה היא לבדוק כיצד אנשים מגיבים לשמועות, ולראות האם הם באמת מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת את מה שהוא רוצה להעביר, כי כשיש לך ... יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא תדרוש מהם לבדוק את מה שהם מבינים ... באופן עצמאי, הוא יוכל להגיע להבנה אמיתית, ובסופו של דבר להימנע להיות מנותק מהמציאות או מהשיטה. מהם הקושיות על מורים רוחניים? מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם האתגרים הקשורים לכסף ורוחניות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות שנוגעות לקשר בין כסף ורוחניות. בשיחה, נוגעים בכמה נקודות עקרוניות שיכולות להטיל אור על האתגרים שבמערכת היחסים הזו, תוך הצגת דילמות אתיות ומעשיות. האם מורה רוחני יכול לקחת כסף על לימוד רוחני? השאלה הראשונה שעולה בשיחה נוגעת למורה רוחני שלוקח כסף עבור שירותיו. מדובר בשאלה מוסרית שכמובן מעוררת מחלוקות רבות. יש שיטענו כי מורה רוחני שלוקח כסף על לימודיו לא באמת עוסק בתכלית הרוחניות, אלא בעניין גשמי בלבד. אליעד מציין שהשאלה היא לא בהכרח האם לקחת כסף, אלא מה ... הכסף, כך הוא מסביר, הוא אמצעי לתמיכה במורה שיכול להמשיך ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. המטרה היא להבין האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש בטוח כי המורה לא מושפע מהשפעת הכסף בתהליך. האם הכסף הוא אמצעי ... גם עוסקת במחשבה על כסף כאמצעי לשליטה או מניפולציה. במקרה של מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם נותן למורה את הכוח לשלוט בו ולהשפיע עליו. באותו הזמן, המורה ... עם התשוקה לקבל את התשלום הנדרש ולהמשיך להתקיים כלכלית. מהו הפער בין רוחניות למקצועיות? נושא נוסף שנידון בהרצאה הוא הפער בין עיסוק רוחני לעיסוק מקצועי. השיחה מציינת את הדילמה שבה עומדים מורים רוחניים שלפעמים צריכים לאזן בין עבודתם הרוחנית לבין הצורך להתפרנס. האם אדם יכול להיות מורה רוחני אמיתי ולקחת כסף על עבודתו? האם זה הופך אותו לאדם שאינו רוחני? או שדווקא הכסף מאפשר לו להיות מקצועי יותר ולהמשיך להציע את עזרתו לאנשים? האם האדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? לסיום, אליעד מעלה את השאלה האם האדם שמגיע למורה רוחני באמת רוצה לשנות את חייו, או שהוא פשוט מחפש דרך להימנע מהקשיים הפנימיים שלו. ... שייתן לו פתרונות מבלי שהוא בעצמו יהיה מוכן להתמודד עם השינוי הדרוש. רוחניות וכסף האם מורה
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
... רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית מהו הקשר בין עצלנות רוחנית ותסכול רוחני? בהרצאה זו, אליעד כהן דיבר על עצלנות רוחנית, תסכול רוחני וקשיים שמתרחשים בתהליך החיפוש הרוחני. הוא התאר את הדרך בה אנשים נוטים לחפש תשובות או פתרונות חיצוניים שיעזרו להם להתמודד עם תחושות של חוסר סיפוק, חוסר משמעות או ייאוש רוחני. אליעד ציין שבדרך כלל, כאשר אנשים חווים תסכול רוחני, הם מצפים לקבל תשובות שיכניסו אותם לתוך תחושת שלמות, אך למעשה הם לא מוכנים להתמודד עם המאמץ הפנימי הנדרש על מנת להגיע למקום של פתרון אמיתי. כיצד התסכול הרוחני מתקיים? אליעד הסביר שבזמן שחפץ רוחני נגרם מהרגשה של חיסרון פנימי, חיפוש אחרי תשובות יכול להוביל לייאוש רוחני, במיוחד כאשר אדם לא מקבל את התשובות שהוא מצפה להן או שלא מוצא פתרונות מידיים. המצב הזה נוצר משום שלרוב אנשים לא מוכנים לעמוד במאמץ הפנימי הנדרש כדי להשיג ... פתרונות מהירים, חיצוניים ומיידיים. אליעד הסביר את המנטליות הזו בתיאור כיצד פעמים רבות כאשר אדם נמצא בעיצומו של תסכול רוחני, הוא מחפש דרך קלה להימנע מהמעמד הרוחני המאתגר, כך שהוא לא באמת מתמודד עם הקשיים הפנימיים. האם פתרונות חיצוניים יכולים להקל על התסכול הרוחני? המרצה טוען כי הפתרונות החיצוניים לא רק שלא יפתרו את התסכול הרוחני אלא עשויים להחמיר אותו. אנשים שמחפשים תשובות חיצוניות עלולות למצוא את עצמן במשחק אינסופי של חיפושים אחרי תשובות שאותן לא תמיד הם מסוגלים להחזיק או להבין. הם עשויים להרגיש שהן לא מספקות, ולפעמים יתחילו לחפש מורה רוחני או תשובות בחיצוניות, מתוך תחושת חוסר מימוש או חוסר סיפוק פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של חיפוש פנימי אמיתי, שבו אדם לומד להתמודד עם האתגרים הרוחניים ולתת להם מענה מעמקי, במקום לחפש חיצוניות שתענה על כל שאלותיו. מה הדרך הראויה להתמודד עם ייאוש רוחני? אחת ההמלצות המרכזיות של אליעד הייתה לעודד את הצופים לא להסתמך על תשובות חיצוניות בלבד. מה שאני מנסה להסביר פה היום, אמר אליעד, זה איך למצוא את מה שיש ... חיצוניים. הוא לא הציע תשובות מוכנות, אלא עקרונות ותהליכים שמובילים להבנה עצמית, וזו הדרך האמיתית להתמודדות עם ייאוש רוחני. במקום לצפות לתשובות חיצוניות שיעשו את העבודה, אליעד מעודד חיפוש פנימי שמוביל להארה רוחנית אמיתית, ולא להחסרה של אחריות על המאמץ האישי. האם יש פתרון קל לבעיה הזו? אליעד ציין כי אין פתרון קל או מהיר לבעיה ה
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
... למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני מה זה אומר להתבטל למורה רוחני? ההרצאה עוסקת בתהליך של התבטלות למורה רוחני, נושא שמתחבר לשאלות עמוקות על האמונה, ההבנה העצמית וההארה הרוחנית . אליעד כהן עוסק בשאלת ההתבטלות בפני מורה רוחני ופרטים על איך כל אדם יכול להגיע לרמה גבוהה יותר של תודעה רוחנית דרך תהליך זה. איך נוצרות מחשבות ומה הקשר שלהן להתבטלות? במהלך ההרצאה אליעד מסביר את התהליך של יצירת מחשבות. הוא מסביר איך כל מחשבה נולדת מתוך איזשהו חיבור ... כחלוף דרך ולא כישות עצמאית. מהי הארה רוחנית? הארה רוחנית מוגדרת כאן לא כהבנה או חוכמה מסוימת, אלא כיכולת לשחרר את עצמך מההגדרות וההנחות שמנהלות את עולמך הפנימי. אליעד כהן מציע שניתן להגיע להארה רק כשיש יכולת לבטל ... אני צודק או אני צריך, ולהתמסר למורה הרוחני או למהלך רוחני שמוביל אותו אל מעבר לאגו ולמחשבות המגבילות. מה הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות? בהרצאה, אליעד מזכיר גם את הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות בפני מורה רוחני. הוא מציין כי הרבה אנשים, במיוחד כאלה הנמצאים במסגרות דתיות, מרגישים צורך להאמין ולקבל את דברי המורה או הטקסטים הדתיים כפשוטם. התהליך של התבטלות ביהדות, ... חדשים. איך מתבטא תהליך הלימוד אצל מורה רוחני? תהליך הלימוד אצל מורה רוחני איננו קשור בהכרח לרכישת ידע. למעשה, הידע לא באמת חשוב כאן, כי המטרה היא לא להעשיר את השכל, אלא לפרוק אותו. כדי ללמוד, יש צורך לבטל את עצמך ולתת למורה רוחני להנחות אותך דרך תודעה גבוהה יותר. הדרך הזאת מבוססת על השאלה האם תוכל להשאיר מאחור את כל המחשבות וההנחות שלך, ולפתוח את עצמך להבין את העולם בצורה חדשה. מה ... ההבנה האמיתית. האם יש מקום לאמונה במורה רוחני? בהרצאה זו, אליעד לא מתנגד לאמונה במורה רוחני , אבל הוא טוען שאמונה כזו צריכה להיות מושתתת על הבנה עמוקה של מהות האדם. התבטלות בפני מורה רוחני לא אמורה להיות עיוורת, אלא צריכה לנבוע ממקום של הבנה פנימית, של לקיחת צעד אחורה מכל מה שנלמד עד כה. התבטלות למורה רוחני הארה רוחנית לא לדעת כלום מהי מחשבה? החיבור למורה רוחני אמונה דתית והביטול העצמי איך ללמוד ממורה רוחני?
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
... רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית למה אסור להאמין למורה רוחני? אליעד כהן מדבר על החשיבות שלא להאמין בצורה עיוורת למורים רוחניים, ומסביר כיצד אפשר להבדיל בין האמת לבין שקרים רוחניים. הוא טוען שמורים רוחניים רבים מדברים על דברים שהם עצמם לא באמת מבינים לעומק, והסיבה לכך היא שלרוב הם ניסו בעצמם להגיע להבנה מוחלטת ונכשלו. לאחר הכישלון הם המציאו תירוצים או תיאוריות חדשות שמטרתן להסביר את חוסר ההבנה שלהם ולהציגו כהצלחה. מדוע אסור לקבל תירוצים ממורה רוחני? אליעד מתאר מקרה בו תלמידים מגיעים למורה רוחני עם שאלות קשות ועמוקות. במקום לענות להם על השאלות האלה, המורה הרוחני משתמש בשיטות של דחייה, כמו: תאמין לי, כשיגיע הזמן תבין בעצמך, או קודם תלמד דברים אחרים ואז תבין את התשובה לשאלה הזו. אליעד מדגיש ששיטות אלה נובעות מחוסר היכולת של המורה להסביר את הנושא בצורה בהירה ופשוטה, והוא מסביר שאין צורך להאמין לשום דבר בצורה עיוורת. כיצד אפשר לבדוק אם המורה הרוחני אומר אמת? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם מורה רוחני באמת יודע את מה שהוא מדבר עליו, יש לשאול שאלות עמוקות וקונקרטיות ולצפות לקבל תשובות ברורות ומדויקות. הוא מציין שכאשר התלמיד שואל שאלה, המורה חייב לענות ... וברורה. אם המורה מתחמק או נותן תשובה לא ברורה, הדבר מעיד על כך שהוא בעצמו לא מבין היטב את מה שהוא מלמד. מה המשמעות של פרדוקס בדרך לרוחניות? אליעד מתייחס למושג פרדוקס רוחני ומסביר שכשאדם מנסה להגיע לשלמות רוחנית הוא נתקל בפרדוקס, שבו כדי להגיע לשלמות הוא צריך כבר להיות בשלמות. אם האדם אינו מושלם, הוא לא יוכל באמת להגיע אל השלמות. לכן, לדבריו, יש להבין את המהות של אותו פרדוקס ולהתמודד עמו במקום לנסות להתחמק ממנו או לדחות אותו לעתיד. מה הבעיה עם מורים רוחניים מפורסמים? אליעד כהן נותן דוגמה מהסיפור של רבי נחמן מברסלב, על אדם שיכור שהפך למלך, שהתעורר ולא הבין אם הוא מלך שחולם שהוא שיכור, או שיכור שחולם שהוא ... בספרי המלך ולא הצליח, הוא המציא לעצמו תירוצים מדוע אינו מצליח להבין, ובכך רימה את עצמו ואת האחרים שהוא באמת מלך. אליעד טוען שמורים רוחניים מפורסמים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר: הם מעמידים פנים שהם מבינים, אבל עמוק בתוכם הם יודעים שאינם באמת מבינים. האם צריך להאמין או להבין בעצמך? אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית היא להבין בעצמך ולא להאמין בצורה עיוורת למישהו אחר, אפילו לא למורה רוחני. הוא מסביר שלא חשוב אם מדובר במורה רוחני מפורסם או אלמוני, חשוב לבדוק את הדברים בעצמך. הדרך לבדוק היא לשאול שאלות, לחקור לעומק, ולא לקבל שום תשובה שאינה מובנת באופן ברור והגיוני. מה לעשות עם ... טעם להדחיק או לשכוח שאלות קשות, אלא להיפך - להתמודד איתן באופן ישיר, כי זו הדרך היחידה להגיע להבנה אמיתית. האם אפשר לבזבז זמן בהתפתחות רוחנית? אליעד מתייחס לחשש של אנשים שהם מבזבזים את זמנם בלימודים רוחניים לא נכונים או שגויים, והוא אומר שאין דבר כזה בזבוז זמן מוחלט, כי בכל דרך שלומדים, האדם תמיד מתפתח, לומד משהו חדש ומגלה דברים נוספים על עצמו ועל המציאות. ... הוא מדגיש שחשוב לבחור דרכים אפקטיביות ולהיות מודע לכך שזמן הוא משאב חשוב שיש להשתמש בו בחכמה וביעילות. כיצד אפשר להימנע מטעויות בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות היא תמיד לשאול שאלות ולבדוק כל דבר באופן עצמאי. הוא מתאר שאפילו אם אלוהים בכבודו ובעצמו יגיד לו משהו, הוא ... כי הוא לא סומך על אף אחד, גם לא על עצמו בצורה עיוורת. הוא מעודד להטיל ספק בכל דבר ולשאוף להגיע להבנה אישית וישירה. האם להאמין למורה רוחני? איך לזהות מורים רוחניים שקריים? מה ההבדל בין אמונה להבנה? מדוע חשוב להטיל ספק במורה רוחני? מהו פרדוקס רוחני? כיצד לבדוק את האמת בעצמך? האם מורים רוחניים באמת יודעים? ...
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
... של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני איך יכול מורה רוחני להזיק בלי להתכוון? אליעד כהן מסביר שיש אנשים רבים שמתעסקים בייעוץ או בטיפול, כולל מאמנים אישיים, מטפלים נפשיים ומורים רוחניים, אך מבלי לשים לב, הם יכולים לגרום נזק לתלמידיהם או למטופליהם. אחת הבעיות המרכזיות שאליעד מציין היא שהיועצים הללו מביאים ... הפרטי. לדוגמה, אם מאמן או מורה רוחני סובל מתסכולים אישיים, אפילו ברמה נמוכה של כעס או עצבות מדי פעם, הרי שלפי ההיגיון של אליעד, הסיבה לכך היא המחשבות והאמונות ... אם הוא מרגיש הקלה רגעית. האם מטפל רוחני יכול להצליח לפתור בעיות באמת? אליעד מסביר שהקושי העיקרי של מטפלים, מאמנים ומורים רוחניים הוא שהם תלויים בקיומן של בעיות אצל התלמידים. כלומר, אם תלמיד או מטופל באמת יפתור את כל בעיותיו לחלוטין, הוא כבר לא יזדקק ... חוסר משמעות. האם רחמנות של מורה רוחני נובעת מאינטרס אישי? אליעד כהן מזכיר שרבי נחמן מברסלב טען שמי שלא הגיע לשלמות מוחלטת, לא ראוי לתת עצות לאחרים. לפי ההסבר של ... מחסר עמוק אצל המטפל או המורה הרוחני. לדוגמה, אדם שרוצה לשפר את העולם, אומר לעצמו שהוא רוצה שיהיה טוב לכולם. אליעד מסביר שהאדם הזה סובל בעצמו ממה שהוא רואה ... האישיים שלו. האם אפשר למצוא מורה רוחני ללא חסרונות בכלל? אליעד מבהיר שגם כאשר אנו מחפשים מישהו שלכאורה הגיע לשלמות, כזה שאין לו שום בעיה ושום חיסרון, מופיעה דילמה ... גישה ביקורתית וזהירה כלפי עצות רוחניות, ולבדוק לעומק את המניעים האמיתיים של היועץ, וכיצד אלו משפיעים על איכות העצות. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מתי טיפול נפשי מזיק? מהן הבעיות של מאמן אישי? איך לבחור יועץ רוחני מתאים? האם למטפל רוחני יש אינטרס אישי? ממי לקבל עצות בחיים? האם רחמנות היא תמיד טובה? ...
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
... רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי למה אנשים מחפשים להאמין במורים רוחניים? הרבה אנשים מחפשים מורים רוחניים כי הם רוצים להאמין במישהו שיש לו תשובות מוחלטות לשאלות החיים. התופעה הזאת גורמת לכך שכאשר המורה הרוחני עושה דבר שנראה לא הגיוני או לא מתאים, התלמידים מוצאים עצמם מבולבלים ושואלים את עצמם למה הוא עשה את זה?. מורים רוחניים רבים מנצלים את המבוכה הזאת ומסבירים לתלמידים שלהם: אתה לא מבין אותי, אתה לא בדרגה שלי, אתה במקום שלך. ... בצורה עיוורת. אך לדברי אליעד, זאת בדיוק השרלטנות והנוכלות הרוחנית שעליה הוא מדבר. כיצד מתמודדים נכון עם טעויות של מורה רוחני? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם התנהגות לא מובנת או טעויות של מורה רוחני היא לא להאמין בו בצורה עיוורת, אלא לבדוק כל דבר בפני עצמו. אם אדם מחפש מישהו להאמין בו באופן מוחלט, הוא ... שרוצה רק להאמין יתאכזב מאוד, כי הוא לא יכול לתפוס איך המורה הרוחני שלו עשה דבר כזה. אבל תלמיד שמטרתו היא ללמוד ולחדש ידע לעצמו יגיד: האם אני יכול ללמוד משהו מהמורה הזה ... שהמעשה המסוים יערער אותו. מדוע חשוב לא להיצמד לדמות המורה הרוחני? אליעד מדגיש שאדם צריך לבדוק קודם כל את עצמו ולא את פעולות המורה הרוחני. כאשר התלמיד מתמקד רק במה שהמורה עשה או לא עשה, הוא מחמיץ את המטרה העיקרית, שהיא ההתקדמות האישית שלו ... הכוונה האמיתית של האדם היא ללמוד ולהתפתח, אז מעשיו של המורה הרוחני אינם אמורים להטריד אותו. התלמיד אמור להמשיך לבדוק בכל פעם מחדש האם יש לו משהו ללמוד מהתוכן או הרעיונות ... ללא קשר למעשים אישיים של המורה. מהי המשמעות של להאמין במורה רוחני? אליעד טוען שאם אדם מחפש להאמין במורה רוחני בצורה עיוורת, הוא בבעיה גדולה. ברגע שהמורה עושה משהו שנראה לתלמיד לא מתאים, התלמיד מיד מתבלבל ומאבד ... מתוך רצון להיות רובוט שמקבל כל דבר שהמורה אומר או עושה. מורה רוחני אינו אמור להיות קדוש או מושלם בעיני תלמידיו. הוא צריך להיות מקור ללמידה והתפתחות, גם אם לפעמים הוא עושה ... להרגיש אי נוחות או אי הבנה. מה קורה כאשר התלמיד מזהה שהמורה רוחני טעה? כאשר תלמיד מגלה שהמורה הרוחני שלו עשה טעות, לעיתים קרובות המורה אומר לו שזה ניסיון לבדוק אם התלמיד ימשיך להאמין בו למרות הטעות. אליעד ... מהצורך להאמין במורה בצורה עיוורת, או שהוא ימשיך לתת למורה הרוחני לדפוק אותו. לפי אליעד, תלמיד שמצליח להבין שהמורה שלו לא מושלם ושהוא יכול לטעות, יהיה תלמיד שמתקרב יותר ... תמיד מאוכזב ופגוע כאשר המורה יטעה שוב. איך לדעת האם המורה הרוחני אמיתי או שרלטן? אליעד מסביר שאחד הסימנים לזיהוי של שרלטנות הוא כאשר המורה הרוחני אינו נותן תשובות ברורות ומתחמק משאלות על מעשיו, ואומר: אתה לא יכול להבין אותי. המורה האמיתי, לפי אליעד, ... בטענה שהתלמיד לא בדרגה המתאימה להבין אותו. בנוסף, מורה רוחני אמיתי לא אמור ליצור תלות של התלמידים בו. הוא אמור לעזור לתלמידים להיות עצמאים בבדיקת האמת הפנימית שלהם, ... קשר לשאלה מה המורה חושב או עושה. מדוע אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים? אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים כי הם מחפשים שהמציאות תהיה נחמדה כלפיהם תמיד. לכן, הם מתאכזבים כאשר המציאות או המורה מתנהגים באופן לא ... צריך להיות קדוש, תמיד יתאכזבו. מהי מטרתו האמיתית של מורה רוחני לפי אליעד? המטרה האמיתית של מורה רוחני, לפי אליעד, היא ללמד אותך איך להתנהל נכון מול המציאות כולה, כולל מול המורה עצמו. מורה רוחני אמיתי מלמד אותך כיצד לבדוק את עצמך, ולא רק להיצמד אליו. הוא מסביר שהלמידה המשמעותית ביותר מתרחשת כאשר אתה חופשי מתלות או מאמונה עיוורת במורה שלך. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מה עושים כשהמורה ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רוחני, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוחני, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי לתזונה נכונה, אימון אישי בסקייפ בתחום רוחני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 22:42:44 - wesi1