אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רגרסיה ✔סודות הרצון, איך עובד הרצון העצמי? ריגרסיה, לשנות רצונות, רגרסיה, לשלוט ברצון, החלפת רצונות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי דפוסי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סודות הרצון, איך עובד הרצון העצמי? ריגרסיה, לשנות רצונות, רגרסיה, לשלוט ברצון, החלפת רצונות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי דפוסי התנהגות, להחליף רצונות, רצון שקרי, רצון אמיתי, שכנוע עצמי
מהם הסודות של הרצון? איך עובד הרצון העצמי?

בדיון שנערך בין אליעד לבין משתתף, נבחן נושא הרצון ואיך הוא משפיע על ההתנהגות שלנו. אליעד מציין שהרצון לא תמיד נובע מתוך מקום אמיתי, אלא יכול להיות שקר או תפיסה מוטעית, ולעיתים קשה לנו להבחין בין רצון אמיתי לרצון שנראה ככזה אך נובע מתוך מניעים שקריים.

איך הרצון מתחיל ומדוע קשה לשנות אותו?

הדיון מתחיל בשאלה של אחד המשתתפים, שהעלה את השאלה: האם יש רצון לדיאטה לפני שנרצה להתחיל דיאטה? אליעד עונה כי זו לא האמת, שכן תמיד יש פחות רצון לדיאטה, והם מדברים על הרצון מתוך תחושה ולא מתוך ידיעה. כל זאת מתרחש לאחר שמישהו מציין שרצון מסוים "צץ", אך אליעד מסביר שזה לא כך, כי הרצון מתחזק במשך הזמן, וגם הצד השני של הרצון נשאר.

כיצד שינויים ברצון משפיעים על ההתנהגות?

אליעד עובר להסביר את הקושי בשינוי רצון. הוא טוען שמאוד קשה לשנות רצון אם כבר התקבלה חוויית רצון כלשהו, לדוגמה, אם אדם כבר עבד ועזב את העבודה, קשה לו לדמיין כמה טוב היה לו בזמן העבודה. לעומת זאת, אם אדם לא עבד מעולם, קשה לו לדמיין את היתרונות של עבודה. מדובר בתהליך של שינוי תפיסות שדורש זמן ומאמץ. לפעמים יותר קל לאדם לשוב לרצון שהיה לו, אך קשה לו לשוב לחוויה עצמה ולהזכיר לעצמו את היתרונות שהיו אז.

מהו "רצון שקרי"?

בהמשך השיחה, אליעד מציין כי לרצות זה לא תמיד דבר אמיתי. הוא מציין ש"רצון זה שקר", כלומר, הרצון הוא לא בהכרח נכון, ולעיתים הוא מבוסס על שקר. הוא טוען ש"אם אתה שקרן טוב מאוד, קשה לך לשקר את השקרים של עצמך", ומסביר שהקושי לשנות רצון נובע מהמקום שבו אנחנו כבר שיקרנו לעצמנו, ולכן קשה לנו להיפרד מהשקר הזה.

האם קל לשנות רצון?

אליעד מבהיר...
ש: לפני הרצון רגע לפני הרצון יש העדר רצון למשל יש את הרצון לדיאטה שלפניו לא היה.

אליעד: אתה מדבר מתוך ידיעה מתוך מה אתה מדבר?

ש: מתוך תחושה.

אליעד: אז עוד פעם לפני הרצון?

ש: רצון לדיאטה למשל, בסדר לפניו אין רצון לדיאטה.

אליעד: זאת לא האמת יש פחות רצון לדיאטה.

ש: פחות רצון לא משנה.

אליעד: לא אל לא משנה תדייק אתה יודע, איך מתחילות שאלות כי אתה לא מדייק במשהו לא מדייק אומר לא משנה, איך מתחילות מוסר אינפורמציה לא נכונה ואתה אומר "טוב מה זה משנה עוד אינפורמציה לא נכונה מה זה משנה" ואז שתיהן נהיה לך סתירה ואתה אומר "לא יש לי שאלה".

ש: פחות רצון, פתאום צץ רצון כלשהו נכון?

אליעד: הוא לא צץ הוא מתחזק ועדיין נשאר גם ההפך שלו.

ש: הוא מתחזק ומתחזק עד כדי כך שאתה כאילו רודף אחריו.

אליעד: או שהוא רודף אחריך כן אתם רודפים אחד אחרי השני.

ש: ולהחזיר את זה הפוך הרבה יותר קשה כאילו ברגע שיש לך רצון כלשהו.

אליעד: למי יותר קשה לך יותר קשה.

ש: לי יותר קשה.

אליעד: כן מה יותר קשה?

ש: נניח שיש לך רצון כלשהו כרגע חזק להחזיר אותו לאין רצון הזה שהיה קודם כביכול הוא תהליך כאילו בכלל לא פשוט, למה זה ככה כאילו למה.

אליעד: אתה אומר למה לפעמים לשנות רצון יותר קל מאשר להחזיר את הרצון מקודם?

ש: כן.

אליעד: מה התשובה הבנתם את השאלה אם נגיד אתה בטלן יותר קל לשכנע אותך לעבוד מאשר אם כבר עבדת והחלטת להתבטל ואז יותר קשה לשכנע אותך לעבוד, נכון זאת השאלה נכון מה התשובה? כי אם אתה בטלן ולא עבדת ואחר כך גם נגיד את ההפך, אם אתה בטלן ולא עבדת יותר קל להשלות אותך שאם תעבוד יהיה יותר טוב אבל אם כבר עבדת ועזבת עכשיו אי אפשר להשלות אותך שאם תעבוד יהיה יותר טוב אבל אתה יודע שגם כשעבדת לא היה יותר טוב.

לכן אם אתה החלפת את הרצון וחזרת עכשיו אתה כבר מכיר בדיוק את הסיפור אתה לא יכול להשלות את עצמך עוד פעם, מצד שני זה הפוך אם בטלן ועוד לא עבדת אז מאוד קשה לך לדמיין כמה טוב יהיה לך אם תעבוד למרות זאת אם כבר עבדת וחזרת ואומרים לך "מה אבל אתה לא זוכר כמה טוב היה כשעבדת" לכן זה מתקזז, מהיבטים מסוימים אם רצית משהו והפסקת יותר קל לך לחזור אליו ולפעמים יותר קשה לך לחזור אליו. אתה הבנת?

ש: באופן יחסי.

אליעד: מה הבנת באופן יחסי?

ש: באופן יחסי הבנתי שחשיפה לחוויה כבר כאילו גורמת.

אליעד: מהיבט מסוים אתה לא יכול להשלות את עצמך עוד פעם מהיבט שני יותר קל לך להשלות את עצמך עוד פעם.

ש: למה זה לא פשוט בכלל מה שאתה רוצה פתאום להרגיש לא רוצה את זה? משהו שאתה רוצה כרגע.

אליעד: תשובה כי זאת לא האמת.

ש: למה זאת לא האמת אבל למה זה כל כך קשה להשתלט על.

אליעד: לרצות זאת בעיה מלכתחילה לרצות זה שקר הרצון בשקר יסודו.

ש: נכון אבל אם זה.

אליעד: לא בהכרח שזה רע ולא בהכרח שאם זה רע שזה רע שזה רע אבל אני אומר אף על פי כן לרצות זה שקר לרצות זה לשקר זאת אותה מילה זאת מילה נרדפת, מה זה לרצות להגיד שמשהו יותר טוב ממשהו אחר זה כבר סוג של שקר.

ש: נכון אבל למה זה כל כך קשה לבטל את הרצון הזה.

אליעד: כי אתה שקרן מאוד טוב וקשה לך לשקר את השקרים של עצמך עד שכבר שיקרת והצלחת לשקר על משהו אז מה עכשיו להפוך אותו.

ש: הרי אם כבר יש רצון אז מה אכפת לך.

אליעד: מצד שני גם מאוד קל להחליף רצונות כי הרי זה בסך הכל שקר מה הבעיה לשקר את השקר.

ש: זה מאוד קשה להחליף רצונות.

אליעד: לך לפעמים.

ש: נכון.

אליעד: יפה זאת התשובה לפעמים קשה לפעמים קל, מה זה רצון זאת תפיסה יחסית שהפכה להיות מוחלטת אז מהיבט מסוים מאוד קשה להחליף אותה כי יחסי הפך להיות מוחלט, אם אתה שקרן כל כך...
בולימיה אכילה אובססיבית הפרעות אכילה לשלוט ברצונות תחושות לשנות רצון שינויים להבין מה השאלה רצון שקרי הפרעת אכילה לשקר את עצמך איך עובד איך עובד הרצון איך עובד הרצון העצמי איך עובד רצון אמת דפוסי התנהגות דפוסי חשיבה החלפת רצונות החלשת הרצון הרגל הרגלים הרצון הרצון העצמי התנהגות חשיבה להחליף להחליף רצון להחליף רצונות להחליש את הרצון להחליש רצון להטיל ספק ברצון להשתחרר מהרצון להשתחרר מרצון לשלוט לשלוט ברצון לשלוט ברצונות לשנות לשנות את הרצון לשנות הרגלים לשנות התנהגות לשנות רצון לשנות רצונות לשקר סוד סודות סודות הרצון ספק ברצון עובד עובדים רגרסיה ריגרסיה רצון רצון אמיתי רצון עצמי רצון שקרי רצונות שחרור מהרצון שינוי שינוי דפוסי התנהגות שינוי דפוסי חשיבה שינוי הרגל שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינוי רצון שינויים שכנוע שכנוע עצמי שקר שקרים שקרנים
רגרסיה, חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים?
רגרסיה, חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים?
רגרסיה, חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים? מהי רגרסיה , איך היא משפיעה עלינו ואיך אפשר לשנות הרגלים? ההרהור הראשון של אליעד מתמקד בשאלה האם אחרי שבן אדם עושה שינוי כלשהו, במיוחד שינוי רצון או הרגל, יש מקום לרגרסיה - כלומר, לחזרה למצב קודם. הוא מציין שזו לא שאלה חד משמעית שכן בתודעה שלנו קיימות שכבות רבות. כשבן אדם משנה הרגל מסוים, הוא יכול להרגיש שהוא ... לשינוי מוחלט, כי תמיד יש מקום לסיבוכים או חזרות לדפוסים ישנים, תלוי איך המוח שלנו מפרש את הדברים. איך לשנות הרגלים? מה זה רגרסיה? כיצד לתחזק שינוי הרגלים? האם ניתן לשנות דפוסי מחשבה? מהו תת מודע? ...
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
... שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת למה תובנות ותחושות נעלמות עם הזמן? אנשים רבים חווים ...
פרדוקס הרצון - האם אפשר להפסיק לרצות? האם אפשר להעלים את הרצון העצמי?
... הרצון - האם אפשר להפסיק לרצות? האם אפשר להעלים את הרצון העצמי? רצון. לרצות לא לרצות. פילוסופיה. האם אפשר לא לרצות בכלל שום דבר? רצון = חסר. האדם מרגיש חסר ביחס לדבר ... גם אז הוא ממשיך לרצות. רק שאז הרצון שלו הוא רצון שמהותו שונה מרצון רגיל. רצון של שלמות = רצון שאינו נובע מחיסרון = רצון שאינו חסר את הדבר שאותו הוא רוצה. בחירה חופשית של שלמות = ...
לרצות את מה שיש - האם זה בכלל טוב? מהי הדרך *היחידה* להגיע לאיזון של הרצון העצמי?
... את מה שיש - האם זה בכלל טוב? מהי הדרך היחידה להגיע לאיזון של הרצון העצמי? במאמר הזה נבאר, מדוע האדם לא יכול לעשות שום דבר כדי לרצות את מה שיש? נבאר גם מהו הדבר היחיד בעולם שאם הוא יקרה, אז ממילא האדם ירצה תמיד רק את מה שיש? נבאר גם מדוע השלמות היא ... את מה שיש, ואז האדם מגלה שהדבר הזה הוא בלתי אפשרי. כי לרצות את מה שיש, פירושו שעל האדם להפסיק לרצות לשנות את המציאות. כי המציאות היא שלפעמים האדם לא רוצה את מה שיש. ולרצות את מה שיש, פירושו שעל האדם לא לנסות לגרום לעצמו לרצות את מה שיש. כי מי שהוא באמת רוצה את מה שיש, ממילא הוא ... ינסה להפסיק לרצות להרגיש טוב, גם זה עצמו נובע מהרצון של האדם להרגיש טוב. ובקיצור, האדם לא יכול לשקר את עצמו. כי אושר אמיתי הוא תחושה אמיתית שנובעת מעצמה. ואו שהאדם באמת רוצה את המציאות כפי מה שהיא תמיד, או שלא. אבל אין כאן מקום לשקרנים. כי שקרים לא עוזרים לאדם להיות מאושר. והאדם לא יכול לשקר את עצמו בחשיבה חיובית כלשהי ולהיות מאושר. כי אושר חייב לבוא ממקום אמיתי, שבו האדם מאושר בלי להתאמץ. כך שבעצם האדם לא יכול לעשות שום דבר כדי להיות מאושר וכדי להרגיש טוב. כי כל פעולה שאותה ... מבטל את הישות העצמית שלו אל המציאות. וזה כמובן דבר שצריך להיות באמת. כי כאן בוודאי שהאדם לא יכול לשקר את עצמו. והעניין הוא, כי במציאות שלנו יש כל הזמן התהוויות שונות. וגם האני של האדם וגם הרצון העצמי של האדם, וגם הרגשות תחושות מחשבות ידיעות זיכרונות וכיוב של האדם, הכל אלו התהוויות של המציאות. וכאשר האדם מרגיש שהוא רוצה או לא רוצה איזה דבר, אז אם שכלו של האדם קטן, אז נדמה ... עדיין הוא תמיד ירגיש שהוא רוצה שהמציאות תמשיך להיות כפי מה שהיא. וגם זה עצמו רע. כי אם לא היה לאדם רצון עצמי כלל, הרי שממילא האדם לא היה נאחז בשום דבר, ותמיד היה טוב לאדם. אבל ברגע שיש לאדם רצון עצמי, ממילא או שרע לאדם מכך שהמציאות שונה מרצונו. או שרע לאדם מכך שהוא לא יכול להיות בטוח שהמציאות תמשיך להיות כרצונו. וגם העשיר הכי גדול בעולם, גם הוא תמיד חי בפחד, שמא יקרה איזה ... לדבר שאותו הוא לא רוצה. וכולם מפחדים תמיד מכך שאולי יקרה להם איזה דבר רע בעתיד. וכל זמן שיש לאדם רצון עצמי, ממילא הוא חושב שיש רע בעולם, וממילא הוא מפחד ממנו. והדרך היחידה של האדם להיות מאושר באמת, היא על ידי זה שהאדם מסתכל אל תוך הרצון העצמי שלו, ורואה את שורש הרצון שלו, ומגיע עד לשורש הרצון של המציאות, ורואה שם את האחדות שיש בין הרצון לבין העדר הרצון. כי בשלב הראשון על האדם להסתכל אל תוכו אל תוך הרצון העצמי שלו, ולגלות מהיכן מגיעים הרצונות שלו. ועל האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה ולמה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם אני יכול לרצות אחרת? אם כן, אז למה אני לא רוצה אחרת? ואם לא, אז מה גורם לי לרצות את מה שאני רוצה? והאם ... טיפש גמור יגרום לעצמו להרגיש רע. ועל האדם לשאול את עצמו, איך זה שלפעמים אני מרגיש רע? ואם אני יכול לשלוט ברצון של עצמי, אז ממילא אני יכול לגרום לעצמי להיות תמיד שמח וכיוב, אז איך זה שאני עדיין לא מספיק מרוצה מהמציאות? ואם אני באמת יכול לשלוט ברצון שלי עצמי, אז האם אני יכול להפסיק אותו לגמרי? והאם אני יכול לבחור לחוש עכשיו שלמות מלאה שבה אני ארצה את מה שיש בשלמות, בלי לרצות שום דבר אחר? וכאשר האדם בוחר ... ישות אחת ממש. וכאשר האדם מבין ומתבונן בכל זה, על ידי זה כל תפישת המציאות של האדם משתנה. ועל ידי זה הרצון העצמי של האדם משתנה. ועל ידי זה האדם מקבל שכל חדש גדול יותר. ועל ידי כל זה, האדם מגיע למצב שבו הוא חווה את הרצון העצמי שלו, כישות שבה אין נפרדות בין רוצה לבין לא רוצה. וזאת השלמות, כאשר האדם גם רוצה את מה שיש וגם לא רוצה את מה שיש באותה המידה ממש. דהיינו, כאשר האדם תופש וחווה את הרצון או אי ...
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי? מהו רצון עצמי ואיך הוא גורם לסבל? הרצון העצמי הוא הדבר המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו, ובפרט, כיצד הרצון הזה יוצר את כל הסבל שהאדם חווה. אליעד מסביר בצורה מפורטת שהסיבה היחידה לסבל בחיים היא הרצון העצמי. כשהאדם רוצה משהו ואין לו אותו, הוא סובל. אם האדם לא היה רוצה כלום, לא היה שום דבר שיגרום לו להרגיש רע. אליעד מחדד נקודה חשובה: כל זמן שיש לאדם רצון עצמי, הוא לעולם לא יוכל להרגיש שלמות אמיתית. אפילו האושר מותנה בכך שיש רצון שמתקיים, ולכן כל סוג של אושר תלוי ברצון, ולמעשה, ... באמצעות מקרה שבו האדם אומר שהוא מוכן להפסיק להרגיש טוב, אם רק תיעלם תחושת הסבל והרע שהוא חווה. לפי אליעד, זהו מצב שמראה בבירור את התלות של הסבל ברצון העצמי. מדוע בלתי אפשרי לכאורה להיפטר מהרצון העצמי? אליעד כהן מציג בהרצאה את הפרדוקס העמוק סביב הרצון העצמי: כל ניסיון להעלים את הרצון נובע בעצמו מתוך רצון כלשהו. גם הניסיון להפסיק לרצות, הוא בעצמו רצון להפסיק לרצות, ולכן האדם לכאורה תמיד לכוד בתוך הרצון העצמי שלו. בכל פעולה שהאדם עושה כדי לא לרצות, הוא עדיין מפעיל רצון עצמי. אליעד מדגיש שכדי להיות באמת חסר רצון, צריך להגיע למצב שבו לא אכפת לאדם אם הוא ירצה או לא ירצה. האדם צריך להפסיק לרצות באופן מוחלט, כולל להפסיק לרצות להפסיק לרצות. כיצד הבנה יכולה להעלים את הרצון העצמי? הדרך שאליעד מציע לפתרון הפרדוקס הזה היא לא דרך של פעולה או מאמץ, אלא דרך של הבנה עמוקה. לדבריו, קיימת הבנה מסוימת שאם האדם יגיע אליה, הרצון העצמי שלו יעלם באופן אוטומטי, בלי מאמץ נוסף. הוא מסביר זאת באופן מדויק, באמצעות נוסחה ספציפית שאותה הוא מכנה נוסחת השאלה. על ... שאני רוצה?. ככל שהאדם יחפור בשאלה הזאת לעומק, בלי פחד ובלי לוותר, הוא יגיע בסופו של דבר לשורש העמוק ביותר של הרצון שלו. מה קורה כשחוקרים את שורש הרצון העצמי? אליעד מפרט שכאשר האדם שואל את עצמו למה הוא רוצה דבר מסוים, הוא מגלה שכבות שונות של סיבות לרצון שלו. אם הוא יחקור ... לרצות זה בדיוק אותו הדבר. מה המשמעות של מצב בו אין הבדל בין רוצה ללא רוצה? מצב זה מתואר על ידי אליעד כמצב של שלמות מוחלטת, מצב שבו האדם לא חווה את הרצון העצמי כבעיה, כי אין שום הבדל עבורו בין המציאות שבה הרצון מתקיים לבין זו שבה הוא איננו. במצב כזה האדם חופשי לחלוטין מסבל, ... חווה את הרצון באופן שגורם לו סבל, כי מבחינתו אין שום הבדל בין רוצה ולא רוצה. איך להפסיק לרצות? מה הסיבה לסבל בחיים? איך להגיע לשלמות אמיתית? מה זה רצון עצמי? איך להפסיק להרגיש רע? מהו שורש הרצון הראשון? כיצד להבין את המציאות באמת? הרצון העצמי. מהו הפרדוקס? למה לבטל אותו? ואיך לבטל אותו - רצון עצמי: איך אפשר להעלים את הרצון העצמי? איך אפשר להפסיק לרצות? פירושו שהאדם ירצה משהו בדיוק כמו שהאבן רוצה. להביא את עצמו למצב שכל דבר טוב באותה מידה. למה שהאדם ירצה לבטל את הרצון העצמי של עצמו? אם נתבונן נגלה שכל הסבל שיש לאדם הוא בגלל הרצון העצמי. וגם האושר. אם נתמקד בסבל נגלה שהסבל אכן תלוי ברצון העצמי של האדם. ולעיתים האדם מרגיש כל כך רע שהוא מעדיף להפסיק להרגיש טוב, תמורת זה שלא ירגיש רע. אז איך האדם יכול להפסיק לרצות? ונחדד, שלכאורה נדמה שגם כדי להרגיש טוב, יש לרצות זאת. אז אם האדם יוותר על רצונות, אולי גם יפסיק להרגיש טוב? אך כאן נאמר שהטוב שהוא יחווה הוא טוב מסוג אחר שאינו תלוי ברצייה. יש כאן פרדוקס. כל דבר שהאדם יעשה כדי להעלים את הרצון שלו, זה עצמו נובע מתוך רצון עצמי להעלים. הכוונה היא שעל האדם להעלים כל רצון, גם את הרצון להעלים את הרצון שלו. על האדם לבטל לגמרי הכל את כל הרצון העצמי שלו וזה הפרדוקס. מה יכול האדם לעשות כדי להעלים את הרצון העצמי. מכאן שהאדם נגזר דינו לסבל. כי אין סבל בלי רצון כלשהו. ואי אפשר לא לסבול כשיש לך רצון. האדם לעולם לא ירגיש שלמות כל זמן שיש לו רצון. והסיבה שהאדם לא מאושר, היא משום שהאדם יש לו רצון עצמי וזה מה שגורם לו לא להיות מאושר. ומה עושים כדי להעלים את הרצון? יש דרך, על ידי הבנה. אם תבין משהו מסוים או אז הרצון שלו ... לנקודה שלא ירצה, שלא יהיה הבדל בין רוצה ללא רוצה. אם ישאל מספיק פעמים את השאלה הזו ויחפור עד הסוף, אזי בדרך יעבור כל מיני דברים ומניין נובעים הרצונות שלו, אך עליו לגלות מהו הרצון הראשון שיוצר את הרצון שלו? מה גורם לנו במציאות שיהיה בכלל רצון, ואז יגיע למקום שאין שם ...
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
... הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? למה כל כך קשה להבין מה באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט למה לאדם כל כך קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי שלו, כלומר, מה באמת הוא רוצה. הוא פותח בשאלה המרכזית: איך יכול להיות שאדם חי את חייו ופועל להשגת מטרות, מבלי להבין באמת מה הוא רוצה? אדם הגיוני ובריא בנפשו אמור לדעת ולהבין מה הרצונות שלו, כי אחרת לא ברור למה הוא בכלל מתאמץ. עם זאת, כאשר האדם מתבונן פנימה ומתחיל לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה, הוא נתקל בקושי עצום ובסתירות פנימיות רבות. מדוע ... ולא משהו אחר. מהי החשיבות של הבנת האני והמציאות? אליעד מסביר לעומק שכדי להבין את הרצונות, האדם חייב להבין תחילה את המהות של האני שלו. הרי כל הרצונות נובעים מהאני הזה. אבל האני עצמו קיים בתוך מציאות גדולה יותר. לכן, כדי להבין את האני, האדם חייב להבין קודם כל את המציאות. אם לא יבין מהי המציאות שבתוכה האני מתקיים, הוא לעולם לא יצליח להבין באמת את עצמו ואת הרצונות שלו. מהו הפרדוקס המרכזי בין אחדות לנפרדות? שורש הקושי הוא הפרדוקס של האחדות והנפרדות. אליעד מסביר שיש שתי פרספקטיבות עיקריות: מצד אחד ישנה האחדות, כלומר, ... ללא - אני. מצד שני קיימת הפרספקטיבה של הנפרדות, שבה האדם חווה את עצמו כנפרד, עם רצונות והעדפות ברורים, כמו רצון להרגיש טוב ולא רע. האדם לא מצליח להבין איך זה יכול להיות שבמציאות שבה הכל אחד ואין הבדל מהותי בין הדברים, הוא בכל זאת רוצה דבר אחד ולא ... מוחלטת שבה שום דבר לא משנה באמת, ובמקביל יש גם נפרדות מוחלטת שבה כל דבר חשוב, והרצונות השונים הם בעלי משמעות אמיתית עבור האדם. היכולת להכיל את ההפכים האלה היא המפתח לאושר אמיתי, כי רק אז האדם יוכל לחוות שלמות שבה כל דבר מכיל בתוכו גם את כל הדברים האחרים. כיצד חקירת הרצונות מובילה לאושר? אליעד מציע דרך מעשית לפתרון הבעיה: על האדם לחקור בעומק את רצונותיו, לשאול את עצמו שוב ושוב למה הוא רוצה דווקא את הדבר הזה ולא דבר אחר. הפעולה הזאת, של התבוננות עמוקה ברצונות, מאפשרת לאדם לראות בבירור את הפרדוקס של האחדות והנפרדות, ולפתח את השכל שמסוגל להכיל את הפרדוקס הזה. ברגע שהאדם יצליח לפצח את הפרדוקס ולהבין את המהות האמיתית של ... כאשר האדם מצליח להכיל את הסתירה הזאת, הוא מגיע להבנת המציאות, להבנת עצמו, ולהבנת הרצונות שלו. עצם הניסיון להבין מה באמת רוצים הוא תהליך מעמיק שמוביל לפיתוח שכלי, ובעקבותיו לאושר פנימי אמיתי. אליעד מסכם ומדגיש שהבנת הרצון העצמי היא הפעולה החשובה ביותר לאדם ששואף לאושר אמיתי. מהו שורש הרצון? איך להבין את הרצונות שלי? למה קשה לי להחליט מה אני רוצה? מהו פרדוקס האחדות והנפרדות? כיצד להכיל הפכים באושר? איך חקירת הרצון מובילה לאושר? למה חשוב להבין את מהות האני? שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? הפעם אני רוצה להשיב על השאלה, למה האדם, לא יכול להבין מה הוא באמת רוצה מעצמו? ויותר מפעם אחת הסברתי שאם אדם רוצה להיות מאושר, הוא חייב להבין מה הוא באמת רוצה ... אני, יש מהות, מציאות שהכל ישות אחת שם, שם יש איחוד של כל הדברים כולם, ואז אין שום רצון עצמי כי אין קיום עצמאי. ויחד עם זאת יש את הפרספקטיבה של הנפרדות, של אני רוצה, ולא ברור לו לאדם איך זה שיש נפרדות, ומה השכל של נפרדות מתוך האחדות. וההבנה האמיתית היא ... היא פרדוכסלית, האמת היא שבו בזמן שהכל אחד וזה לא משנה, בו בזמן ממש יש נפרדות ויש רצון עצמי שאתה רוצה את הדבר הזה ולא אחר. ויש הבנה, יש שכל שמכיל את ההפכים, והחיבור של ההפכים הוא שיביא לחיים טובים להבנת הרצון של האדם באופן שלם באמת. ...
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי ואת האגו בשלמות?
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי ואת האגו בשלמות?
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי ואת האגו בשלמות? איך אפשר לבטל לגמרי את הרצון העצמי? אליעד כהן מסביר שכדי להבין איך אפשר לבטל לחלוטין את הרצון העצמי, צריך קודם כל להבין שהרצון של האדם הוא השורש להרגשת טוב או רע. אדם יכול להיות במקום שנתפס כטוב, כמו גן עדן, אך אם הוא לא רוצה להיות שם, הוא ירגיש רע. באותו ... אין שום רצון, הוא לא מרגיש מילוי רצון (שזה טוב), ולא מרגיש חוסר במילוי הרצון (שזה רע), אלא מרגיש רק תחושת שלמות מוחלטת. מה זה המקום שבו אין בכלל רצון עצמי? כדי לבטל את הרצון העצמי, אליעד מסביר שיש להגיע למקום שבו הרצון העצמי לא היה קיים כלל. זהו רובד עמוק יותר במציאות שבו אין הבדלים, אין נפרדות ואין רצון או אי - רצון. ברובד הזה, אין גם הבדל בין שנאה ואהבה, אין הבדל בין ימין ... אותו כחסר או כרע. הוא יחווה אותו מתוך שלמות והבנה שכל הדברים הם אחד, והרצון לא יוצר שום חיסרון. אליעד מסיים באיחול, שהיום של כל אחד יהיה יום של רצון אמיתי, שלם וטוב, ללא כל תחושת חיסרון. איך לבטל את הרצון העצמי? מהי תחושת האחדות? איך להפסיק לסבול מהרצון? מה זה ההוויה שמאחורי המציאות? מהו מקור הסבל? איך להרגיש שלמות פנימית? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי איך אדם יכול לבטל את הרצון העצמי שלו? ויותר מפעם אחת הבנו שטוב ורע תלויים ברצון של האדם הרצון של האדם יחליט אם הוא ירגיש טוב או רע, ואם הוא לא ירצה בכלל האדם, הוא לא יוכל להרגיש רע. ולמי שלא יהיה רצון עצמי בכלל, תהיה לו הרגשה של שלמות, זה לא שיהיה טוב, או לא רע פשוט תהיה תחושת שלמות. ומי שרוצה לבטל את הרצון העצמי לגמרי, ושואל איך עושים זאת? צריך להגיע למקום שבו לא היה רצון עצמי, ומה זה אומר להגיע למקום שלא היה רצון עצמי? במציאות שלנו יש רבדים שונים, יש שנאה, ויש אהבה, יש טוב ויש רע, יש אני ולא אני יש הבדלים של מקומות, של זמנים, יש כל מיני נפרדויות. ויש הבדלים של אני רוצה ... ומי שיתבונן ויבין זאת, יגיע לשורש הרצון, שם אין הבדל בין רוצה ללא רוצה, הוא עדיין יחווה שהוא רוצה, אבל מתוך שלמות שהכל אחד.. ושיהיה המשך יום של רצון אמיתי, שבו אין חיסרון כלל. ...
פירוק הרצון העצמי של הנפרדות, על ידי השכל של האחדות
... הרצון העצמי של הנפרדות, על ידי השכל של האחדות וכאן יתבאר, איך יכול האדם לפרק ולנטרל את כל הרצונות שלו, הרצונות של הנפרדות, על ידי שימוש בשכל של האחדות? והעניין הוא, כי יש שני סוגים של רצונות או אפילו שלושה. והסוג הראשון, הוא רצון רגיל, שבו האדם רוצה איזה רצון מוגדר. כי כל רצון, הוא מוגדר בצורה כלשהי. שהאדם רוצה שהמציאות תהיה בצורה כלשהי, או שלא תהיה ... רצון מוגדר, אבל יש הנאה אין סופית, מהעדר רצון מוגדר וסופי. ובנוסף, הנאה של מילוי רצון סופי, היא גם שקר. כי היא יותר רע, מאשר טוב, והחיסרון, גדול מהיתרון, ביחס לשלמות. כי תמיד יש בתת מודע רצון לאין סוף עוד יותר טוב, ותמיד ... לשום רצון ולשום שכל עצמי. עד שהשכל והידיעה, מתבררים כאמת מוחלטת. כי האדם סובל, רק בגלל שהוא מאמין לשקרים, שבהם הוא בטעות משקר את עצמו. ובפועל זה אומר, שעל האדם להבין, שהסבל שלו הוא רק בגלל הרצון העצמי המוגדר שלו. ועל האדם להבין, שהרצון המוגדר שיש לו, הוא תוצאה של תפישת הטוב והרע שלו. ועל האדם לשאול את עצמו, מה האמת? ... כי האדם סובל, מעצם זה שהוא קיים כישות נפרדת משאר המציאות. ואם האדם היה מבין את זה באמת, ממילא הרצון העצמי המוגדר של האדם היה מתבטל. כי האדם משקר את עצמו, בשקר של גן עדן. שאומר, שמחר בעתיד כלשהו וברגע אחר, יהיה יותר טוב, אם המציאות תהיה כך או אחרת. והאדם אינו מבין, שהטוב והרע לא ... מלבד רמת ההתאמה, שבין הרצון של האדם לבין המציאות. ואם האדם היה מבין את זה באמת, אז במקום לרצות לשנות את המציאות, הוא היה רוצה לשנות, את ההתאמה שבין הרצון של עצמו לבין המציאות. וכל זמן שהאדם מזדהה ברמה הפנימית של עצמו, עם רצון שיש לו, לשנות את המציאות ברמה החיצונית, הרי שהדבר מעיד על כך, שהאדם אינו מבין, שצורת המציאות החיצונית, לא באמת משנה כלל. וכאשר האדם מבין, שבעצם עליו לשנות את הרצון העצמי שלו. עכשיו נשאלת השאלה איך לשנות את הרצון העצמי? וזה כמובן אפשרי, רק אם יש הבנה של הרצון העצמי. ולכן על האדם לחקור את האמת ולשאול את עצמו, מה האמת? האם באמת ראוי לרצות את הדבר הזה, יותר מאשר דבר אחר? ואם האדם ימשיך לשקר את עצמו, הוא גם ימשיך לסבול. והמציאות היא רחמנית, אבל הטיפשות של האדם היא אכזרית. והאדם יכול בקלות לנטרל את הרצון שלו ... לא מבין בוודאות מוחלטת, מהי תכלית העולם והחיים, ממילא האדם לא באמת מבין, מהם הטוב והרע. וממילא הרצונות של האדם, הם רצונות של שקר ושל סבל. והחכם האמיתי, יודע שברמה הפנימית של המציאות, אין שום מושג תכלית כלל (ולא שאין תכלית, אלא שאין הפרדה, של תכלית ... הצורה הזאת, יותר טובה מאשר צורה אחרת? ומה הסיבה שזה טוב וזה רע? והאדם לא מתפשר ולא מאמין לטיפשות ולשקרים של עצמו, אלא מחפש את ההבנה המוחלטת שאין בה שום ניגודיות כלל, אז על ידי זה האדם מקבל שכל, רואה את האמת שהכל אחד, והרצון שלו מתפרק והופך מרצון מוגדר לרצון שאינו מוגדר. וכל זה ברמה הפנימית. כי עדיין יש רצונות חיצוניים וכולי... ונזכיר: כי בפועל, אי אפשר לא להיצמד לשום רצון כלל. כי גם לרצות לבטל את הרצון, גם זה עצמו רצון. והדרך היחידה לכך, היא על ידי הבנת הרצון, בלי לרצות לשנות או לבטל אותו כלל. ועל ידי ההבנה עצמה, על ידי זה בעצמו, האדם חווה את רצונו בצורה חדשה וכולי. ...
רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי
רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי ובו יתבאר העניין של האדם, שמזדהה עם הרצונות של עצמו. ומי שיתבונן יראה, כי לא ממש ברור, כיצד יכול האדם, לא להזדהות עם הרצונות של עצמו? וברור שהאדם מזדהה עם הרצון של עצמו. וכל מהותו של הרצון העצמי, היא שהאדם מזדהה עם הרצון ומרגיש שהרצון הזה שייך לו. אז מהו העניין, של ההזדהות עם הרצון? והעניין הוא, כי האדם סובל, רק בגלל הרצון העצמי שלו עצמו. כי האדם, לא סובל מכך שרצונו של אדם אחר לא מתמלא. וגם כאשר האדם סובל, מכך שרצונו של האדם ... האדם מרגיש, שרצונו העצמי לא מתמלא, ואז האדם סובל. אבל בכל מקרה, הסבל של האדם, תלוי אך ורק ברצון העצמי שלו. והאדם לא מפחד ולא חושש, מכך שהרצון של אדם אחר לא יתמלא. משום, שהרצון של האדם האחר, הוא לא הרצון העצמי של האדם עצמו. ומי שיתבונן יראה, כי גם לגבי הרצונות שהאדם חווה אותם, גם כאן יש שני מצבים שונים. כי יש מצב שבו האדם כן מזדהה עם הרצון העצמי שלו, ומשייך אותו לעצמו. שזה נקרא אני רוצה. שאז כמובן האדם סובל, אם רצונו לא מתמלא. אבל קיימות גם ... מבט נוספות, שבהן האדם לא מזדהה עם הרצון שלו. כגון לדוגמה, שהאדם חווה, שישות אחרת רוצה את הרצון העצמי שלו, דרך התודעה העצמית שלו. כי קיימת נקודת מבט, שממנה תפישת המציאות היא, שיש ישות שמחייה את התודעה העצמית של האדם. והישות הזאת, מחייה גם את הרצון העצמי של האדם. והיא זו שמחברת בין הרצון של האדם, לבין התודעה העצמית שלו, והיא זו שגורמת לאדם, לחוות ... המבט שבה האדם הוא אלוהים, שמצמצם את עצמו לתודעה + גוף גשמי ולרצון מוגדר ומוגבל, הרי שכל הרצונות שבעולם, הם הרצון העצמי של האדם. וממילא לא שייך להזדהות יותר, דווקא עם רצון כזה או רצון אחר. ומנקודת המבט, שבה אלוהים מחייה את האדם ואת הרצון העצמי שלו, גם מנקודת המבט הזו, הרצון הוא לא באמת של האדם. כי כאשר הכל אחד, לא שייך שום רצון כלל. וכיוצא ... כי מנקודת המבט של אלוהים, הכל אחד ואין שום זמן ושום מקום כלל. ואין שום עשייה, כי אין שום שינוי כלל. ולא שייך שאלוהים ישייך לעצמו, אפילו לא את רצונו העצמי. כי כאשר אלוהים מסתכל על רצונו העצמי, ... סיבת רצונו, על ידי זה האדם חווה את רצונו, גם מנקודת מבט שאומרת, שאין שום רצון כלל, וגם שכל הרצונות הם הרצון העצמי של האדם כאלוהים, וגם שהרצון הנפרד הוא לא רצון עצמי, כי הוא רצון של מסובב כל הסיבות, וגם מנקודת המבט הנפרדת ביותר, והיא, שיש שייכות בין הרצון העצמי, לבין הישות העצמית הנפרדת של האדם. ...
פחד לאבד את הרצון העצמי ולהפסיק ליהנות
... לאבד את הרצון העצמי ולהפסיק ליהנות כשאדם מתקרב לחכם אמיתי, הוא חווה שהוא מתחיל לאבד את הרצון העצמי שלו. והכוונה היא, שלאט לאט פחות ופחות דברים מעניינים אותו. ולפעמים האדם נכנס מכך ללחץ ולחרדה, והאדם מפחד לאבד ... שמבחינה הגיונית, אי אפשר לפחד מלאבד את הרצון לגמרי באופן מוחלט. כי אם אין שום רצון כלל, הרי שאין שום חיסרון כלל. וכך גם אם האדם לא קיים כלל, אין לו שום רצון עצמי כלל ושום חיסרון כלל. והחשש של האדם, הוא לא מכך שהוא יאבד את כל הרצון שלו לגמרי באופן מוחלט, אלא שהוא יאבד את רוב הרצון שלו, ושעדיין יישאר לו רצון להרגיש טוב, שהוא לא יוכל להתממש, מאחר שאין לו מספיק רצון עצמי. והעניין הוא, כי האדם הוא יצור שגם אוהב את הסבל. כי כל הטוב שיש לאדם בחיים, הוא כולו גם רע טהור. כי כאשר ... כך השלמות מתקרבת אליו יותר. ועל האדם להבין, שכל המהות של הטוב האמיתי, היא להפסיק ליהנות בפנימיות הלב, מדבר אחד, יותר מאשר דבר אחר. ובחיצוניות, יש עדיין רצונות משתנים. אבל האני של האדם, מחובר לפנימיות שלו, שבה אין שום צורת רצון כלל. ובפועל, האדם כאילו נהנה פחות מהמציאות, אבל מה שבאמת קורה זה, שהאדם פחות סובל משינוי הצורות שיש במציאות, וממילא הוא גם פחות נהנה, משינוי הצורות שיש במציאות. אבל האדם בהחלט נהנה הרבה יותר מבפנים, בתחושה של שקט פנימי אמיתי, שהוא תלוי פחות ופחות בצורות של המציאות. כי מי שלא מסוגל ליהנות מאיזה דבר, הרי שהוא גם לא מפחד לאבד אותו, כי הוא חסר משמעות עבורו. וכאשר ההנאה של האדם מהצורות נעלמת, גם הפחד משינוי הצורות, גם הוא נחלש ונעלם. עד שבסופו של דבר, כל הרצון של האדם לשנות את הצורות נעלם, ואז האדם חווה טוב אמיתי באמת וכולי. ואחכ... גם כאשר האדם חוזר אל הנפרדות, עדיין הוא נמצא בתוך ... מקום וזמן, לחוות את האחדות... שזהו טוב מאוד. כי המקום והזמן הם של הנפרדות, והם ריבוי האחדות, שהוא טוב מאוד. ובפועל, האדם צריך לזכור את האמת, שהאמת היא, ששום שינוי מלאכותי לא יעזור כאן. והאדם לא יכול בכוחות עצמו, לנסות לגרום לעצמו, להפסיק לרצות ולחוות שינוי, בין צורות חיצוניות. כי אלו חיים של שקר. והאדם לעולם לא יכול, להעלים את הפוטנציאל של הנפרדות שלו. כי האדם לא יכול להעלים, את האפשרות, שהוא ירצה לשנות את המציאות. והדרך היחידה לחוות השתוות של אמת כלפי המציאות, היא אך ורק על ידי הבנה של אמת. שהאדם באמת מבין, שהכל מושלם ממש. ובלי ההבנה הזאת, זאת אחדות של שקר, שיוצרת סבל. ומי שמנסה להגיע להשתוות הרצון שלו בכוחות עצמו, ולא בכוחה של הבנת המציאות, שהיא מעצמה משנה את חוויית האדם, הוא יוצר לעצמו שקר וסבל. והאדם מוכרח להתמקד, רק בעניין ההבנה של המציאות. ונחדד: שמי שרוצה להגיע להשתוות של הרצון שלו, גם בזה עצמו, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סודות הרצון, איך עובד הרצון העצמי? ריגרסיה, לשנות רצונות, רגרסיה, לשלוט ברצון, החלפת רצונות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי דפוסי התנהגות, להחליף רצונות, רצון שקרי, רצון אמיתי, שכנוע עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רגרסיה, האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגרסיה, איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, טיפול נפשי, ייעוץ פילוסופי בנושאי רגרסיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.3750 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 14:37:18 - wesi1