אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:49להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל?

אליעד כהן מסביר תופעה שבה אדם עושה פעולה מסוימת במשך שנים, למרות שהוא מודע לכך שהפעולה גורמת לו סבל. כשהוא מתלונן על כך שרע לו, מישהו אחר מציע לו פתרון ברור ומיידי, אך האדם בכל זאת מתעקש להמשיך באותה דרך שגורמת לו סבל. כששואלים את האדם למה הוא ממשיך בדרך הזו, הוא עונה: "אני לא יודע למה אני עושה את זה", אבל בכל זאת לא מפסיק.

אליעד נותן דוגמה קונקרטית: אדם הולך ברגל מירושלים לתל אביב ומתלונן כל הזמן: "הלוואי שהיה פה אוטובוס". כשמציעים לו אוטובוס זמין, האדם בכל זאת מתעקש להמשיך ללכת ברגל. גם כשנשאל מדוע, הוא משיב שאינו יודע. כלומר, האדם מתלונן על מצבו אבל בפועל לא מוכן לקבל פתרון זמין, למרות שאין סיבה הגיונית להמשיך בדרך הקשה.

מה הטוב שיוצא לאדם מלהתעקש על פעולה מזיקה?

אליעד כהן מעלה שאלה נוספת: מה הטוב שיוצא לאותו אדם שממשיך לפעול בדרך שמכאיבה לו? הוא מציין שאפילו בהנחה שאותו אדם לא מקבל שום תועלת, הוא עדיין לא ישנה את דרכיו. אדם כזה, לפי אליעד, למעשה לא רוצה להרגיש טוב, אלא רוצה להרגיש רע, משום שיש לו אמונה נסתרת שפעולותיו צריכות להיות מוצדקות על ידי סיבה טובה.

האדם מסרב להודות בפני עצמו שהפעולות שעשה במשך שנים רבות היו למעשה חסרות סיבה. הוא מעדיף להמשיך בסבל ולהתעקש שיש סיבה נסתרת להתנהגות שלו, מאשר להודות שהכל היה לשווא ובלי שום סיבה הגיונית.

למה האדם לא מוכן להודות שטעה סתם בלי סיבה?

לפי אליעד, הסיבה המרכזית לכך שהאדם ממשיך בדרך השלילית היא חוסר הרצון להודות בטעות או להכיר בכך שפעל במשך שנים ללא סיבה אמיתית. האדם מנסה לשמר את ההיגיון של פעולותיו, על ידי האמונה שבסופו של דבר תתגלה סיבה נסתרת שתצדיק את הכל. במקום להודות שהפעולות היו טיפשיות או חסרות היגיון, הוא מעדיף לסבול ולהמשיך בדרך המזיקה.

אליעד משווה זאת למצב שבו אדם דתי ממשיך להאמין רק משום שאבותיו האמינו במשך אלפי שנים, מבלי להיות מוכן לשקול מחדש את הדברים. לאדם יש אמונה חזקה שלא ייתכן שהוא ואבותיו טעו במשך דורות, ולכן הוא מעדיף להמשיך להאמין גם כשאין סיבה ממשית להאמין.

האם אדם יכול להרגיש רע בלי סיבה?

אליעד מסביר שכל תחושה שלילית שאדם חווה היא תמיד חסרת סיבה אמיתית. הוא מדגיש שאין שום סיבה מחויבת להרגיש רע, ולכן כל תחושה של סבל או אי - נוחות מגיעה תמיד משום מקום ברור. האדם למעשה גורם לעצמו להרגיש רע בלי סיבה, אבל מסרב להודות בכך, משום שהודאה כזו תכריח אותו להודות שהשנים שבהן סבל היו חסרות תכלית והיגיון.

אליעד חוזר על כך מספר פעמים ומדגיש את המשפט: "אין אדם מרגיש רע, אלא רק בלי סיבה". האדם אינו חייב להרגיש רע, ואם הוא מרגיש רע, זה בהכרח בלי סיבה מחויבת. כל הרגשה רעה או שלילית היא בבסיסה חסרת הצדקה אמיתית.

מהו הפחד להודות שהיית טיפש לאורך שנים?

לסיום, אליעד מדגים שהקושי הגדול של האדם הוא הפחד להודות שטעה סתם, שהשנים הרבות של פעולות שחשב שהן מוצדקות היו למעשה טיפשיות וחסרות טעם. האדם מעדיף לסבול מאשר להודות באמת הפשוטה והכואבת, ולכן מתעקש להמשיך בדרך שגורמת לו סבל.

אליעד מדגיש כי רוב האנשים לא מתנהגים כך במצבים רגילים: בדרך כלל, אדם שמזהה טעות מיד יתקן את עצמו. אך במקרים מיוחדים, כאשר אדם השקיע זמן רב מאוד בהתנהגות מסוימת, ההודאה בכך שהכל היה סתם גורמת לו להתנגדות חזקה מאוד. לכן הוא נאחז באשליה של "סיבה נסתרת", במקום להודות שטעה בלי שום הצדקה.
חרדים רוצה להרגיש טוב להודות בטעויות תחושת סבל לקבל לא מוכן להשתנות להודות שטעית דתי מעדיף לשנות התנהגות לא מוכן להודות בטעות בלי סיבה הצלחה הרגל הרגלים התעקשות התעקשות להרגיש רע טעויות טעות לא מוכן להודות בטעות לא מוכן להשתנות לא מוכן לטעות להודות להודות בטעויות להודות בטעות להודות שטעית להצליח להצליח להשתנות להרגיש להרגיש רע להשתנות לטעות לטעות בלי סיבה ללא סיבה לשנות לשנות הרגל לשנות הרגלים לשנות התנהגות סיבה סיבות עקשנות שינוי שינוי הרגל שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינויים
עתיד / חיזוי העתיד / יצירת העתיד - איך לחזות ולשנות את העתיד?
... חיזוי העתיד יצירת העתיד - איך לחזות ולשנות את העתיד? זמן עתיד. חיזוי וראיית העתיד. שינוי העתיד. שליטה בעתיד. האם אפשר? איך אפשר? תשובה: אפשר ונסביר איך. שאלה: מה חשוב יותר לאדם, לחזות את העתיד או להיות מסוגל לשלוט ... בעתיד = לשלוט במה שיקרה בנקודה כלשהי אחרת בציר הזמן. שאלה: מדוע בעצם שאדם ירצה לשלוט בעתיד? האם העתיד רוצה לשנות את עצמו? מהי התכלית שלשמה רוצה האדם לשלוט בעתיד? תשובה: העתיד אינו רוצה לשלוט בעצמו ואינו רוצה לשנות את עצמו, כי הוא מצידו לא ממש משנה לו מה יקרה. מצידו של העתיד הוא יהיה אותו עתיד בכל מקרה ולא ממש משנה לו מה יקרה. האדם הוא זה שרוצה בהווה לשנות את העתיד, משום ההשפעות של העתיד על ההווה. העתיד הוא חלק מההווה. האדם חי את העתיד כרגע בהווה. ההשפעות של העתיד קיימות כרגע בהווה. האדם רוצה לשנות את העתיד, משום שהוא רוצה לשנות את ההווה. האדם רוצה בעצם להיות מסוגל לשלוט בעתיד ולדעת מה יקרה בעתיד, הן מצד של סקרנות ורצון לדעת גרידא והן מצד של להפיג את החששות ... בוודאות כי בעתיד יהיה טוב באמת. טוב אידיאלי שיתאים לאדם עצמו כפי מה שהוא עצמו ירצה בעתיד. האדם רוצה לחזות לשנות את העתיד, כדי לשנות את החוויה שלו את העתיד כרגע בהווה. נמצא אם כן, כי התכלית שלשמה רוצה האדם לשנות את העתיד לדעת מה יקרה בעתיד, תכליתה הוא להפוך את החוויה של האדם ברגע הזה את הרגע הזה למושלמת. אם היה האדם יודע בוודאות כי ... כמציאות אינה שונה בשום רגע בציר הזמן ובשום נקודה במרחב המקום. המציאות כמציאות היא אותה המציאות תמיד. השינויים שמתרחשים הם רק בצורה החיצונית ובבגדים אותם פושטת ולובשת המציאות בכל רגע ובכל מקום. אך המציאות כמציאות היא אותה אחת. זא המהות של כל האירועים היא אחת. השינוי הוא רק בצורה החיצונית בלבד. כאשר מצליח האדם להסתכל על המציאות בדרך הנל, דהיינו, להרגיש את המציאות ולהתייחס אל המציאות דרך המהות האחת שלה שאינה משתנה בשום מצב, הרי שמצידו של האדם אין שום שינוי מהותי בין שום צורה של המציאות לבין שום צורה אחרת. כאשר האדם מגיע לנקודה שבה המהות של כל האירועים שבמציאות נתפסת בעיניו כאחת, הרי שבאותו הרגע טוב לו באמת תמיד. למה? תשובה: הסיבה שהאדם אינו חווה תחושה של שלמות, היא רק משום שלא טוב לו בשלמות = רע לו. מה רע לו? תשובה: האדם כל הזמן רוצה בתוך תוכו מציאות ... כאשר האדם מגיע לנקודה של אחדות, שבה הוא מרגיש טוב תמיד, הרי שבאותו הרגע הרצון לדעת מה יהיה בעתיד או הרצון לשנות לשלוט בעתיד נעלם. מאחר שהוא חסר משמעות. מאחר שמצד המהות של המציאות הכל טוב באמת תמיד, ואין בכלל שום הבדל מהותי בין רגע אחד ... על הפחד. אל תקבל את הפחד כמובן מאליו. תחקור את הפחד עד שהוא יעלם. כל זמן שהפחד לא נעלם תנסה להגיע לשורש ולסיבה האמיתית שלו. נסה להבין מה הסיבה שבגללה קיימת תחושת הפחד. נסה להבין מהי הסיבה שבגללה הסיבה עצמה של הרגשת הפחד קיימת. נסה למצוא את הסיבה האמיתית שבגללה הפחד קיים. נסה להגיע אל הסיבה הראשונה שממנה מגיעה תחושת הפחד. כל זמן שלא הגעת אל הסיבה הראשונה אל תעצור את החיפוש. תמשיך לחקור עד שתגיע אל השורש. כאשר האדם מגיע אל השורש ואל הסיבה האמיתית שבגללה הפחד קיים, באותו הרגע הפחד נעלם. למה? כי מצד האמת הפחד כולו מבוסס על דמיון בלבד. כאשר האדם מגיע לסיבה הראשונה של הפחד וקולט כי היא בכלל דמיון ושקר שאינו אמיתי, באותו הרגע הפחדים כולם נעלמים. כאשר כל הפחדים כולם נעלמים, ממילא ...
גיבורי על משני צורה - מהי מהותם של גיבורי על עם יכולת לשנות צורה כרצונם?
... על משני צורה - מהי מהותם של גיבורי על עם יכולת לשנות צורה כרצונם? כפי שכבר ביארתי, האדם מעריץ את הדבר שהוא היה רוצה להיות כמותו. וגיבור העל מייצג את היכולת של האדם לשלוט במציאות. והאדם רוצה לשלוט במציאות, כדי שהיא תהיה כרצונו. והאדם בפנימיות רצונו, רוצה לרצות את המציאות. ומשום כך האדם רוצה לשנות את המציאות, או לכל הפחות שתהיה לו את היכולת לשנות את המציאות. ולכן האדם מעריך ומעריץ את הדמויות שהן יכולות לשנות את המציאות וכולי. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל כלשהו. ואם נתבונן בעניין דמויות גיבורי העל, נראה שאחד מהתכונות שמאפיינות את חלק מגיבורי העל, היא היכולת שלהם לשנות את עצמם לצורות שונות. וחלק מהכוח ומהיכולת של גיבורי העל, היא היכולת שלהם להתאים את עצמם לכל מצב, ואפילו לפעמים לשנות את הצורה שלהם, לצורה מיוחדת שתאפשר להם להתמודד עם המצב הספציפי. והשכל שיש מאחורי העניין הזה, הוא שכל עניין שינוי הצורה של גיבור העל, הוא מבטא את עניין ההרמוניה של האדם עם המציאות. כי הרמוניה היא אחדות מלאה של האדם עם המציאות. ושינוי הצורה, הוא מבטא את העניין שהאדם מסוגל להתאים את עצמו לכל מצב, ושהאדם הופך להיות הדבר שבו הוא נוגע וכיוב. כמו כן אחת מהמאפיינים של גיבורי העל משני ... סוג של חיים לנצח. כי כאשר הישות הפנימית נשארת, למרות שמשנים את הצורה החיצונית שלה, הרי שזה סוג של חיים נצחיים. כי כאשר הדבר לא יכול לשנות את צורתו, אז ברגע שהשמדת את הצורה החיצונית, השמדת את הדבר. אבל כאשר הכוח הוא פנימי יותר, אז גם אם הצורה נפגעת, כל החלקים שלה חוזרים ומתאחדים, והישות עצמה ממשיכה להתקיים. וכמו כן, העניין של היכולת לשנות צורות, הוא מבטא את השכל של החכם האמיתי, שהוא יודע להתאים את עצמו לכל דבר ודבר. כי לכל אדם יש הגדרת זהות כלשהי. והגדרת הזהות של האדם, לפעמים היא מגבילה ... ורגע, האדם מחובר רגשית לדבר שאותו הוא רוצה. וכאשר האדם מחובר לאיזה רצון שיש לו, על ידי זה כאשר קורה דבר נגד רצונו, על ידי זה הוא מרגיש רע. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יכול לשנות צורה כרצונו. דהיינו, אם הולך לו כרצונו והמציאות מתאימה לרצונו, אז הוא מאושר. אבל גם אם לא הולך לו כרצונו, גם אז הוא יודע להתחבר אל הטוב שיש בכל רע, וגם ... הוא גם מגדיר את עצמו ויש לו את הצורה הרגילה שלו, כמו שרוב גיבורי העל נמצאים רוב הזמן בצורה כלשהי. אבל יחד עם זאת, יש לו את היכולת לשנות את הצורה שלו כרצונו, לפי המצב שמתרחש בשטח. ואם קורה לאדם דבר נגד רצונו, הרי שהחכם יודע לשנות את הצורה של הרצון שלו, ולהתאים אותה למצב שקורה באותו הרגע. וכן כל, היכולת של שינוי הצורה של גיבורי העל, היא ביטוי לכך שהחכם האמיתי יודע שכל הדברים כלולים זה בזה. כי כל דבר נפרד מכל שאר הדברים, בצורה החיצונית שלו, שהיא הזמן והמקום ... רע וטוב כלשהי. ועל פי ההגדרה הזאת הוא חי. ומי שהוא יודע את הקישור ואת החיבור שיש בין כל הדרכים ובין כל הדברים שיש בעולם, הוא יכול לשנות את הצורה שלו כרצונו. כי החכם האמיתי, מסוגל להזדהות עם כל דבר שקיים, בדיוק כפי שהמציאות מסוגלת להכיל כל דבר שקיים. והיכולת של החכם לראות בכל דבר, את ... שלו, וממילא לראות בכל דבר, גם את כל שאר הדברים. שעל ידי זה החכם מסוגל להכיל בתוכו את כל הדברים, היכולת הזאת באה לידי ביטוי ביכולת שינוי הצורה של דמויות גיבורי העל. ומי שמתבונן היטב על העניין, הוא מבין שבכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל גדול מאוד. כי כל הדברים שבעולם, בכולם יש את השלמות ואת השכל שעל פיו מתנהל כל העולם. וכל דבר חיצוני, יש מאחורי איזה שכל פנימי כלשהו. וכאשר האדם מעריץ איזו דמות שמסוגלת לשנות צורות, ההערצה הזאת נובעת מהתשוקה של האדם, להתחבר למציאות בצורה כזאת, שבה גם הוא יוכל לשנות את הצורה שלו, ולהתחבר לכל הדברים ולהכיל את כל הדברים כנל. וכל דבר ודבר שיש בעולם, הוא ביטוי לאיזה דבר אחר פנימי יותר, שמייצג את השכל של המציאות. ומי שיודע את השכל של המציאות, הוא רואה את ההתגלות שלו בכל הדברים שיש בעולם. וזה עצמו יכולת של שינוי צורה, כי בכל הצורות רואים את השורש וכולי. ...
התחדשות פנימית / חוויה - איך לשנות את החוויה של המציאות? איך להתחדש כל הזמן?
... פנימית חוויה - איך לשנות את החוויה של המציאות? איך להתחדש כל הזמן? והדרך של האדם לשנות את חוויית המציאות שלו, היא על ידי זה שהוא משנה את הבסיס ואת היסוד, של חוויית המציאות שלו. וכל חוויית המציאות של האדם, היא נשענת על ההפרדה שהאדם עושה בין היש לבין ... האני שלו, שהוא נפרד מכל מה שהוא אינו האני שלו. ומי שרוצה לשנות את חוויית המציאות שלו באמת, עליו לשנות את חוויית האני שלו. וזה אפשרי, רק על ידי שינוי חוויית היש והאין, שהיא שורש חוויית האני של האדם. (וגם תפישת המציאות כאשליה, גם היא נובעת משינוי התפישה של היש והאין). ועל האדם לברר עם עצמו את האמת לאמיתה באמת. ועל האדם לברר את האמת, האם בכלל אני קיים? והאם בכלל משהו קיים? והאם בכלל משהו ישנו? ומהו כל מה ... שהיש והאין הם אחד ממש, ואז ממילא כל חוויית המציאות של האדם משתנה לגמרי מקצה לקצה. ובכלל זה משתנה אצל האדם גם חוויית האני שלו. ועל ידי זה האדם זוכה לחוויית התחדשות מתמדת, שבה הוא רואה (בנפרדות), את היש שמתהווה מהאין בכל רגע מחדש, על ידי זה שהוא זוכר שהכל אחד. ... יש התחדשות מתמדת כל הזמן וכולי. ובסיכומו של דבר, מי שרוצה לשנות את החוויה שלו, עליו לאמת אותה. דהיינו, על האדם לנתח תמיד את החוויה שלו, ולהבין ממה בדיוק היא נובעת, ולאמת שאכן היא משקפת את המציאות באמת. כגון לדוגמה שהאדם חווה ... על ידי זה האדם רואה שהכל אחד, וכל חוויית הזמן של האדם משתנה וכולי. ...
אובססיות - טובות או רעות? למה האדם רוצה לשנות את המציאות?
... - טובות או רעות? למה האדם רוצה לשנות את המציאות? וכל אובססיה היא רעה, כי היא יוצרת תלות וסבל, בין האדם לבין הצורה של המציאות. והרצון של האדם שהמציאות תהיה כרצונו, היא האובססיה הכי גדולה בעולם. ובפרט כאשר יש לאדם אובססיה חולנית, שהוא כל הזמן רוצה לשנות את המציאות, בלי שהוא מבין בכלל למה הוא רוצה לשנות אותה, שאז האדם סובל תמיד. אבל יש אובססיה אחת טובה, והיא האובססיה של האדם, אל האמת והמהות שאינה מוגדרת כלל. והאדם סובל תמיד, רק משום שבתוכו הוא אובססיבי, להשיג את האחדות עם המהות האחת. והלחץ הנפשי של האדם, להתאחד עם השלמות של המציאות, בא לידי ביטוי, בכך שהאדם כל הזמן מנסה לשנות את המציאות. כי בתוכו, האדם לא מוכן להסתפק בכך שהמציאות אינה שלמה, והוא רוצה את החיבור המושלם, אל השלמות של המציאות, שהיא נמצאת מחוץ לכל מקום וזמן. ולכן האדם לא מרוצה לעולם ...
כאב גופני, השתוות, רצון לשנות את המציאות, לא טוב ולא רע, הרע הוא לא טוב, לחוות את הרע והטוב כאלוהים
כאב גופני, השתוות, רצון לשנות את המציאות, לא טוב ולא רע, הרע הוא לא טוב, לחוות את הרע והטוב כאלוהים
... גופני, השתוות, רצון לשנות את המציאות, לא טוב ולא רע, הרע הוא לא טוב, לחוות את הרע והטוב כאלוהים למה האדם סובל מכאב גופני ורוצה לשנות את המציאות? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא הכאב הגופני ואת הרצון של האדם לשנות את המציאות, ומדגיש שיש כאן רובד עמוק יותר מזה שמוכר בדרך כלל. לפי אליעד, אדם סובל לא רק מפני שיש לו כאב גופני, ולא רק מפני שהוא רוצה לשנות את המצב של הכאב, אלא ברובד עמוק יותר, מפני שהוא מתנגד לעצם העובדה שהוא רוצה לשנות את הכאב. כלומר, הכאב האמיתי הוא לא רק פיזי או תוצאת הרצון לשינוי , אלא ההתנגדות והכעס הפנימי של האדם על עצמו, על כך שהוא בכלל נמצא במצב שבו הוא רוצה לשנות את הכאב. האדם בעצם כועס על הרצון שלו עצמו לשנות, והכעס הפנימי הזה הוא השורש העמוק ביותר של הסבל שלו. אליעד מתאר זאת כנקודה מאוד משמעותית ומסביר שההבנה הזו היא התקדמות עצומה, התקדמות של שנות אור. ההבנה שהכאב אינו נובע רק מהרצון לשינוי אלא מההתנגדות הפנימית לרצון לשינוי עצמו היא נקודת מפנה חשובה מאוד בהבנת מנגנון הסבל האנושי. איך להגיע לשורש הסבל וההתנגדות הפנימית? כדי להתמודד באמת עם הסבל ... כאשר האדם מעמיק בחקירה העצמית הזו, הוא מגיע למצב של השתוות, שבו הרצון לשנות והאי - רצון לשנות הופכים לדבר אחד ויחיד שאין ביניהם הבדל. זהו מצב תודעתי שבו האדם לא חווה עוד הפרדה בין טוב לרע, בין מה שהוא רוצה לבין מה ... היא מצב שבו טוב ורע הם שווים לחלוטין, כך שלא משנה לאדם אם הוא רוצה לשנות את המציאות או לא רוצה לשנות אותה. במצב כזה, הרצון והאי - רצון הופכים להיות טובים וגרועים באותה מידה, כלומר, מאבדים את משמעותם הרגילה. האדם לא סובל עוד ... הוא באמת טוב, או שזה רק משחק מילים? אליעד מדגיש במפורש שאסור ליפול להטעיה הרווחת שאומרת הרע הוא בעצם טוב. הוא מדגים את הנקודה הזו בצורה ברורה מאוד: אם מישהו אומר הכל טוב אחרי שחווה משהו רע, אז ... מבט של אלוהים, נקודת מבט שאין בה העדפה בין טוב לרע ואין בה רצון אישי לשנות את הדברים. מנקודת המבט הזו, הכל נתפס באותה צורה, והאדם משתחרר מהסבל שנובע מהניסיון להיאבק במציאות או ברצונות שלו עצמו. ... אלא חווה אותם בצורה שלמה ואחידה, ללא התנגדות או כעס פנימי כלפי הרצון לשנות את הדברים. לסיכום, אליעד כהן מבהיר שהשורש העמוק ביותר של סבל האדם הוא לא הכאב או הרצון לשנות את המציאות, אלא ההתנגדות לרצון לשנות. הפתרון הוא בהגעה למצב של השתוות פנימית, שבו הרצון לשינוי והאי - רצון הם אחד. הדרך לכך עוברת דרך חקירה עצמית עמוקה של מושגי האני והמציאות, ועד לחוויה תודעתית נקייה מהפרדה בין טוב ... שלו? איך לחוות את המציאות כאלוהים? מהי השתוות מוחלטת? למה אנשים רוצים לשנות את המציאות? ...
לשלוט במציאות כאלוהים, שליטה במציאות כאלוהים, לרצות באמת לשנות את המציאות, הרצון של אלוהים
לשלוט במציאות כאלוהים, שליטה במציאות כאלוהים, לרצות באמת לשנות את המציאות, הרצון של אלוהים
... שליטה במציאות כאלוהים, לרצות באמת לשנות את המציאות, הרצון של אלוהים איך אפשר לשלוט במציאות כמו אלוהים? היכולת לשלוט במציאות, בדומה לשליטה של אלוהים, תלויה ברצון האמיתי והטהור לשנות אותה. אליעד כהן מסביר כי אדם יכול לשנות כל דבר במציאות, אבל רק אם הוא באמת ובתמים רוצה בכך. הטענה המרכזית של אליעד היא שאם אדם אינו מצליח לשנות את המציאות, המשמעות הפשוטה היא שהוא לא באמת רוצה לשנותה, או שהוא רוצה משהו אחר יותר. אליעד מביא דוגמה מוחשית מאוד לכך: נניח שיש בעיה כמו צונאמי ביפן, ואדם אומר שהוא רוצה שהצונאמי ייפסק. אליעד בוחן את ... במשהו אחר, חשוב לו יותר. מה מונע מכם לשנות את המציאות באמת? אליעד כהן מציג דוגמה של אישה שרוצה להפסיק את הסבל בעולם, כמו צונאמי שמתרחש ביפן. הוא טוען שאם האישה באמת הייתה רוצה להפסיק את הצונאמי, המציאות הייתה משתנה, והצונאמי היה נעצר מיד. אם זה לא קורה, זה סימן ברור שהיא לא באמת רוצה שהסבל ייפסק. האישה טוענת שהיא באמת רוצה, אך אליעד מראה לה כי הרצון שלה אינו ... לה רצונות אחרים, חשובים יותר, שמונעים את השינוי במציאות. הדוגמה הזו מלמדת אותנו שהבעיה היא לא בכך שהמציאות קשה מדי לשינוי, אלא בכך שהאדם עצמו אינו מספיק רוצה בשינוי. האדם לא משנה את המציאות כי הוא עדיין נותן ערך למשהו אחר יותר מאשר לשינוי אותו הוא טוען שהוא רוצה. מה המשמעות של רצון אמיתי לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שהרצון האמיתי הוא רצון נקי מכל שיקול אחר. הוא טוען שאלוהים, למשל, לא ... וזה מחליש את הרצון שלהם. לכן המציאות לא משתנה לפי רצונם, כי רצונם איננו טהור ואיננו מוחלט. אם לאדם יש אפילו רצון קטן נוסף שאינו מתיישב לחלוטין עם הרצון המרכזי שלו, הוא לא יוכל לשנות את המציאות כפי שהוא טוען שהוא רוצה. האם באמת אפשר לשלוט במציאות כמו אלוהים? אליעד כהן טוען באופן חד - משמעי שכן. אדם יכול לשלוט במציאות בדיוק כמו ... אדם שעדיין שוקל מה המחיר או מה ההשלכות של שינוי המציאות, לא באמת רוצה את השינוי. לפי ההסבר של אליעד, מי שרוצה משהו בכל ליבו ובאופן מוחלט, ללא שום סייג, המציאות תתאים את עצמה לרצונו, והוא יצליח לשנות אותה. הדוגמה של אליעד לגבי האישה והצונאמי ביפן ממחישה את הרעיון היטב: אם האישה באמת הייתה רוצה שהצונאמי ייפסק בכל מחיר, הוא היה נעצר. אבל ברגע שהיא ... מכאן אפשר להסיק שרצון אמיתי הוא לא רצון רגיל אלא משהו מוחלט, טוטאלי וללא פשרות. למה אנחנו לא מצליחים לשנות את המציאות? ההסבר של אליעד כהן לכך הוא שאנחנו כבני אדם לא באמת רוצים לשנות את המציאות. אנחנו רק חושבים או טוענים שאנחנו רוצים, אך בפועל יש לנו אינטרסים אחרים, שיקולים שונים, ופחדים. הוא משתמש בדוגמה של הבחירה בין הפסקת אסון ... רוצים את הדבר בכל ליבנו, ולכן המציאות לא משתנה. אליעד מסכם שהסוד לשינוי אמיתי במציאות הוא פשוט לרצות את השינוי בלי שום שיקולים נוספים. ברגע שהאדם מגיע לרצון מוחלט כזה, הוא הופך למעשה לאלוהים ומסוגל לשלוט בכל פרט במציאות. איך לשנות את המציאות? מהו רצון אמיתי? האם אפשר לשלוט במציאות? לשלוט במציאות כמו אלוהים הרצון של אלוהים איך לפתח רצון חזק? למה המציאות לא משתנה לפי רצוני? ...
לשנות את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון
לשנות את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון
לשנות את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון למה חשוב להבין מדוע אתה רוצה משהו? אליעד כהן מסביר שכדי להבין את עצמך ולשנות את המציאות, עליך לשאול את עצמך למה אתה רוצה את הדברים שאתה רוצה. זה לא משנה מה בדיוק אתה עושה, אלא חשוב שתהיה מודע לסיבות העמוקות לכך שאתה פועל בצורה מסוימת. הוא נותן דגש על כך שהבנת הסיבה הפנימית לרצונות שלך היא הצעד המהותי ביותר לשינוי פנימי אמיתי. לדוגמה, אם את שואלת את עצמך למה את רוצה משהו מסוים, לא מדובר בהכרח בלוותר עליו או לשנות את הרצון. אליעד אומר שזה לא משנה אם תשני את המציאות החיצונית, כי לפעמים גם אם את לא משנה אותה באופן אקטיבי, היא משתנה מעצמה כאשר את מבינה יותר טוב את עצמך ואת המניעים הפנימיים שלך. האם באמת אפשר לשנות את המציאות? אליעד מדגיש שההסברים שלו אינם עוסקים בשינוי המציאות החיצונית, אלא בשינוי המציאות הפנימית שלך. לטענתו, אדם שחושב על שינוי המציאות החיצונית עלול לפספס את הנקודה המרכזית, שהיא הבנת התודעה שלו והבנת המציאות הפנימית שלו. כאשר אתה מבין את עצמך ואת הסיבות האמיתיות לפעולות ולרצונות שלך, המציאות החיצונית מתבהרת ומקבלת משמעות חדשה, לעיתים אפילו משתנה באופן טבעי וללא מאמץ. אליעד כהן טוען שהשאיפה להבין למה אני רוצה את זה ולא את הדבר האחר, היא בדיוק הדבר שמוביל להבנה עצמית עמוקה. ההבנה הזו לאו דווקא משנה את ... הפנימית לא חייבת להוביל למקום מסוים או לתוצאה ספציפית. המטרה העיקרית של השאלות הפנימיות היא לעורר בך מודעות, לאפשר לך להבין את עצמך טוב יותר ולשנות באופן טבעי את התפיסה שלך את המציאות. לדוגמה, כשאת שואלת למה אני רוצה את זה?, את לא בהכרח צריכה להגיע לתשובה מוחלטת או לתוצאה שתוביל לפעולה מיידית. המטרה היא ליצור מצב שבו את מודעת למהות העמוקה שמניעה אותך, ומתוך כך המציאות שלך תשתנה מאליה, גם אם לא התכוונת לכך בצורה מודעת. מהי הטעות הנפוצה של אנשים שחושבים לשנות את המציאות? אליעד מזהיר מפני הטעות הנפוצה, שהיא הניסיון לשנות את המציאות החיצונית במקום להבין את המציאות הפנימית. אנשים רבים מתרכזים בשאלות חיצוניות כמו איך אשנה את זה? או מה עלי לעשות כדי להשיג את הרצון שלי?, במקום לשאול שאלות כמו למה בכלל אני רוצה את הדבר הזה? או מה עומד מאחורי הרצון שלי?. לדוגמה, אם מישהו חושב שהפתרון הוא להשיג יותר כסף או לשנות את עבודתו, הוא עלול להחמיץ את הנקודה האמיתית, שהיא להבין למה בכלל הוא חושב שכסף או עבודה אחרת ישנו לו את החיים. לדעת אליעד, אם אותו אדם יחקור לעומק את המניעים שלו, הוא יגלה שהשינוי החיצוני פחות חשוב, ושההבנה הפנימית של עצמו היא זו שתביא לו שלווה אמיתית ושינוי אמיתי במציאות שהוא חי בה. אליעד מדגיש שוב ושוב שההבנה הפנימית הזאת היא זו שמייצרת את השינוי המהותי במציאות, ולאו דווקא הפעולה החיצונית או השינוי המעשי. איך להבין את עצמך באמת? מהן שאלות פנימיות? למה אני רוצה משהו מסוים? האם המציאות משתנה לבד? איך חקירה פנימית משנה את המציאות? ...
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
... משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג ... אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון ללמוד מראה לו שהוא לא באחדות מושלמת, וכך נוצר מצב שבו הרצון עצמו הוא מקור לסבל. התפיסה השנייה היא אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין להיות באחדות לבין ... שהם לא מודעים לו. אדם יכול להרגיש רע אחרי שהוא משיג מטרה כי פתאום הוא נשאר ללא רצון חדש ברור, אך עדיין יש לו רצון פנימי בלתי מודע - למשל, רצון שיהיה לו רצון חדש. כך נוצרת תחושה של ריקנות ודיכאון. ... בכלל אנו מאמינים שיש פעולה או שינוי כלשהו בעולם. הבעיה האמיתית אינה הפעולה עצמה, אלא התפיסה שיש הפרדה בין פעולה לבין אי - פעולה, בין שינוי לחוסר שינוי. אליעד מציע נקודת מבט לפיה ניתן לראות שכל זה סיפור, תפיסה שהאדם יוצר לעצמו. לאן העולם מתקדם, ומה משמעות ההתקדמות הזו? אליעד מתייחס גם לשאלה לאן העולם מתקדם. ... ברור, אז כשהוא יגיע, לא תהיה סיבה להמשיך להתקדם. אם אין סוף ברור להתקדמות, אז למעשה לא משנה איפה נמצאים, כי תמיד יש עוד דרך ללכת. הוא מראה שהדאגה לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת ...
לשנות את רצונך, חיזוק הרצון העצמי, לרצות יותר, לחזק את הרצון, הכל כרצונך, הכל לא כרצונך, סיבת הרצון, עוצמת הרצון
לשנות את רצונך, חיזוק הרצון העצמי, לרצות יותר, לחזק את הרצון, הכל כרצונך, הכל לא כרצונך, סיבת הרצון, עוצמת הרצון
לשנות את רצונך, חיזוק הרצון העצמי, לרצות יותר, לחזק את הרצון, הכל כרצונך, הכל לא כרצונך, סיבת הרצון, עוצמת הרצון איך אפשר לרצות משהו ... יש לשאול את עצמך שוב ושוב למה אני רוצה את הדבר הזה?. ככל שהאדם ישאל את עצמו יותר פעמים את השאלה הזו, כך ימצא עוד סיבות טובות שיחזקו את הרצון שלו. לדוגמה, אם מישהו יודע שאם יעבוד במקום מסוים במשך חודש הוא ירוויח מיליון שקל, אבל אין לו מוטיבציה לעבוד שם, עליו להתחיל לשאול את עצמו למה אני רוצה לעבוד שם?. התשובות שיגיע אליהן יהיו סיבות שיחזקו את הרצון שלו, וכך יגדילו את הסיכוי שאכן ירצה לעבוד שם. עם זאת, אליעד מסביר שהאדם צריך לשים לב לאיזון. אם ישאל את עצמו יותר מדי פעמים, הוא עלול להגיע דווקא לסיבות ההפוכות, שיחלישו את הרצון שלו. כלומר, השאלה הזו צריכה להישאל במידה הנכונה, באופן שיחזק ולא יחליש. האם אפשר באמת לשלוט בעוצמת הרצון ... פרספקטיבה נוספת ואומר שברמה הפילוסופית ביותר, אם האדם הוא כמו אלוהים - כלומר, אם הוא כל יכול - הוא לכאורה יכול לשנות את רצונו. מצד שני, הרצון של האדם תמיד נתון להשפעות פנימיות וחיצוניות שאין לו שליטה מלאה עליהן. לכן, מצד האמת האבסולוטית, האדם נמצא ... ברצון: אדם ששואל כיצד להזיז כוס ממקום למקום, זו לכאורה שאלה פשוטה, אבל היא בעצם אותה השאלה בדיוק כמו איך אוכל לשנות את הרצון שלי?. בשני המקרים, השאלה היא מי מחליט על הפעולה שתתבצע. אם האדם היה אלוהים וכל - יכול, האם הוא היה יכול פשוט לשנות את הרצון שלו? אליעד מציין שזו שאלה פילוסופית עמוקה שאין לה באמת פתרון חד - משמעי. האם יש פתרון אמיתי לשינוי הרצון? אליעד מתאר שלושה כיווני חשיבה שונים בנוגע לשינוי הרצון: אם האדם הוא אלוהים וכל - יכול, אז אין בעיה. הוא פשוט משנה את רצונו כרצונו. לדוגמה, אם אלוהים רוצה פתאום לשתות קפה, אז הוא ישתה קפה. אין כאן שום סיבוך. אבל, אם האדם הוא באמת אלוהים, איך זה שהוא לא מצליח לשנות את רצונו כפי שבא לו? זה יוצר פרדוקס, כי אלוהים לכאורה לא צריך בכלל לשאול איך לשנות את רצונו - הוא פשוט מחליט ומשנה. לכן, האדם נמצא בסתירה פנימית. מצד אחד הוא מרגיש שהוא רוצה לשלוט ברצונו, ומצד שני הוא אינו יכול ... לחזק רצון בצורה כפויה יכול דווקא להחליש אותו, כי ברגע שהאדם ישאל שאלות יותר מדי עמוקות, הוא עשוי לגלות שאין סיבה אמיתית לרצון שלו, וכך להחליש אותו. לדוגמה, אם אדם רוצה להרוויח יותר כסף ויחשוב יותר מדי על למה בכלל אני צריך עוד כסף?, הוא עלול ... האם יש דרך מעשית לחזק את הרצון שלי? אליעד מציע דרך מעשית יותר לחזק את הרצון. לדבריו, על האדם לנסות להבין את הסיבות העמוקות והמפורטות ביותר שגורמות לו לרצות את מה שהוא רוצה. האדם צריך ממש לשכנע את עצמו בעזרת סיבות חזקות ומוחשיות, וכך הרצון שלו יתחזק. אם מישהו רוצה מאוד להרוויח כסף, שיחשוב על כל היתרונות של הכסף הזה, יזכיר לעצמו שוב ושוב את היתרונות הללו, ויחזק בתוכו את התחושה שיש ערך ומשמעות להשגת המטרה הזו. לעומת זאת, אם האדם יחשוב יותר מדי על הסיבות שהוא לא רוצה דבר מסוים, או יחקור עמוק מדי ויגיע למסקנות שאולי המטרה לא חשובה לו מספיק, זה יפגע ברצונו ויחליש אותו. לסיכום, הרצון ... של האדם, ואיזון בין העמקה בחקירה לבין שמירה על רצון ברור וממוקד. איך לחזק את הרצון? למה אני רוצה את זה? האם אפשר לשנות את הרצון? חיזוק רצון עצמי האם הרצון בשליטת האדם? הכל כרצונך או לא כרצונך? איך לרצות משהו יותר? ...
בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות
בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות
... חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות מהי המשמעות האמיתית של בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות לפי אליעד כהן? אליעד כהן דן באופן מעמיק ומפורט בנושא הבחירה החופשית, הסיבתיות ... אם מבינים לעומק את האחדות. האדם מרגיש שהוא בוחר, אך בפועל, כל פעולה שהאדם עושה נובעת מסיבה מסוימת, שקדמה לה סיבה אחרת, וכך עד אין סוף. אליעד מסביר כי עצם המחשבה שיש סיבה ראשונה היא אבסורד, שכן תמיד אפשר לשאול מה הסיבה לסיבה הראשונה?. אליעד משתמש בדוגמאות פשוטות ויומיומיות: אם אדם יושב על כיסא, הוא מיד שואל למה הוא יושב דווקא על הכיסא הזה ולא על כיסא אחר, ומגלה שהסיבה היא בגלל אירוע שקדם לכך. אבל אז האדם שואל מה הסיבה לאירוע שקדם לכך, וכך הוא נגרר לשרשרת אינסופית של סיבות. המסקנה שאליעד מגיע אליה היא שלא יכולה להיות סיבה ראשונה, כי עצם המושג סיבה מניח שיש משהו שגרם לו, ולכן הוא תמיד יחסי, ואין אפשרות שיהיה אבסולוטי. למה לא יכולה להיות סיבה ראשונה לפי אליעד כהן? אליעד מסביר לעומק שסיבה ראשונה היא מושג בלתי אפשרי מבחינה לוגית. הוא אומר שאם הסיבה הראשונה היא סיבתית, אז מיד נשאל מה הסיבה שלה. ואם נאמר שהסיבה הראשונה היא אקראית, אז נשאל למה היא דווקא אקראית ולא סיבתית. בכל מקרה, הרעיון שיש משהו ראשון סותר את עצמו, כי תמיד חייב להיות משהו שיקדם לו. הוא נותן ... בצורה חד - משמעית וברורה. מדוע האדם לא מצליח להבין את מושג האחדות? אליעד מדגיש שאחת הסיבות שהאדם מתקשה להבין את מושג האחדות היא מכיוון שהוא מתעקש לחפש סיבות והסברים בתוך עולם הנפרדות. כל פעם שהאדם שואל למה קורה משהו, הוא מיד מניח שקיים משהו שהוא ההפך או שהוא שונה ממנו, וכך הוא יוצר הפרדות אינסופיות. האדם תמיד חושב על המציאות כמשהו שיש לו אלטרנטיבות, וזו הסיבה שהוא תמיד שואל למה. אליעד מסביר שאם האדם היה מבין לעומק שאין אלטרנטיבה, אז לא היה לו צורך בשאלות הללו. הוא נותן דוגמה: אם הייתה רק תמונה אחת במציאות ולא היו שינויים, לא הייתה שאלה של למה המציאות היא כזאת. השאלה מופיעה רק כאשר האדם מניח שקיים שינוי או אופציה אחרת. כל שאלת למה או מה הסיבה מניחה שיש אופציה חלופית, ואליעד מדגיש שבאחדות אמיתית, אין שום אלטרנטיבה או אופציה אחרת. איך האדם משקר לעצמו ולמה קשה לו להפסיק עם השקר? אליעד מסביר שהאדם כל הזמן משקר לעצמו בכך שהוא חושב שהוא יכול או צריך לשנות את המציאות. האדם מרגיש שהוא פועל מתוך בחירה חופשית ומנסה לשלוט בדברים, אך בפועל הוא מופעל על ידי מציאות שהוא חלק בלתי נפרד ממנה. אליעד נותן דוגמה שבה ... אנשים חושבים שאהבה היא ההפך משנאה, אך בפועל אהבה ושנאה הן שתי צורות של אותו דבר - רצון לשנות את המציאות. הוא מסביר שאם אדם אוהב משהו, זה בגלל שהוא חושב שהדבר הזה טוב יותר מדברים אחרים. האדם שונא משהו כי הוא חושב שהדבר הזה גרוע מדברים אחרים. ... להגיע להבנת האחדות - על ידי חקירת כל מחשבה, תחושה, או פעולה של האדם. בכל פעם שהאדם מרגיש רע, הוא צריך לשאול את עצמו למה זה מפריע לי?, מה באמת משנה לי?, עד שיגיע להבנה שכל הפרעה היא תוצאה של נפרדות שהוא עצמו יוצר. הוא ממליץ על תהליך של בדיקה ... בשיחה זו הוא שהאדם סובל מכיוון שהוא תופס את המציאות כנפרדת ממנו, ושואל כל הזמן למה? ומה הסיבה?. הוא טוען שאין בחירה חופשית אמיתית, שכל האירועים מתרחשים מעצמם ללא סיבה ראשונה, ושהדרך היחידה להשתחרר מהסבל היא להבין שהכל זו אחדות מוחלטת, ללא הפרדה בין סיבה לתוצאה, בין אהבה לשנאה, ובין האדם למציאות. האם באמת יש בחירה חופשית? מהי סיבה ראשונה? מהי המשמעות של אקראיות וסיבתיות? איך להבין את מושג האחדות? למה האדם משקר לעצמו? מה הקשר בין אהבה לשנאה? איך להגיע להבנה מלאה של המציאות? שאלה: ... אין שום שאלה, השאלה לא קיימת עוד מלכתחילה. למה? כי כשאת שואלת את השאלה, את רואה דברים משתנים, ואז את שואלת, אלו מה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגישות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגישות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, אימון אישי לירידה במשקל, מאמן אישי להרזיה בתחום רגישות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3770 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 08:52:21 - wesi1