... התחיל להאמין שיש לו כוח עליון מיוחד. אליעד מסביר דרך הדוגמה הזו שאנשים ממהרים להסיק מסקנות שגויות ולהאמין בניסים, מבלי לבחון היטב את העובדות. האם יש הבדל בין ברכה של
רב לברכה של קוף? אליעד כהן טוען שבאופן סטטיסטי, אם יבדקו זאת באופן אובייקטיבי, ברכה של
רב או ברכה של קוף יניבו את אותן תוצאות. הוא מתאר ניסוי שבו אדם שמברך הוא
רב ואדם נוסף שמברך הוא קוף או כל יצור אחר. כמות הישועות (ניסים רפואיים או אחרים) שיתרחשו כתוצאה מהברכות תהיה זהה לחלוטין באופן סטטיסטי. הוא מדגיש שבדרך כלל אנשים בוחרים להאמין בצדיק או
רב, וכאשר מתרחש מקרה טוב בעקבות הברכה - הם מייחסים זאת ישירות לאותה ברכה. במקרים אחרים ... קשר לכוח או יכולת מיוחדת. אליעד כהן מסביר שבני אדם פועלים לפי היגיון שגוי בכך שהם מסיקים מסקנות לא נכונות בעקבות אירועים מקריים. עצם העובדה שאנשים הולכים לקבל ברכות
מרבנים או מצדיקים ומדי פעם באמת נרפאים, לא מוכיחה כלל שיש קשר ישיר בין הברכה לבין התוצאה. ... המקרים שבהם ברכות לא עבדו הם רבים בדיוק כמו המקרים שבהם הם כן עבדו, אך אנשים בוחרים להתמקד ולהפיץ רק את המקרים החיוביים. הוא מוסיף שהוכחה אמיתית לקיומו של נס תהיה אם
רב או צדיק יוכל באופן קבוע וחד - משמעי לבצע ניסים מבלי להיכשל אף פעם. אך כיוון שלא קיים אף ... באופן עקבי וללא יוצא מן הכלל, אין באמת בסיס להנחה שלכוחות על - טבעיים או ניסיים יש תוקף אמיתי. לסיכום, אליעד מדגיש כי עצם ההתרחשות של אירועים חיוביים לאחר ברכות של
רבנים או צדיקים אינה מוכיחה דבר לגבי אמיתות הכוחות או הקדושה של אותם אנשים. ההיגיון שמוביל ...