אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צורות ✔רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר? ✔ האם קיימים באמת רצון לקבל ורצון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
14:56רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
האם קיימים באמת רצון לקבל ורצון להשפיע?

הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא המיתוס של חכמת הקבלה בנושא של רצון לקבל, רצון להשפיע, הבורא והנבראים. הוא פותח בהסבר על השטות הבסיסית לדבריו, הקשורה להפרדה בין "רצון לקבל" לבין "רצון להשפיע". על פי המיתוס הקבלי, האלוהים, שהוא כביכול הבורא, מאושר משום שהוא רוצה רק לתת, להשפיע, ואילו האדם, שהוא הנברא, סובל משום שהוא רוצה רק לקבל, כלומר, למלא את רצונותיו האישיים, מה שנקרא "אגו".

אליעד מבהיר שכל התפיסה הזו מוטעית מהיסוד, והוא טוען כי אין הבדל מהותי בין רצון להשפיע לרצון לקבל. לפי הסברו, כל רצון להשפיע הוא בעצם גם רצון לקבל, כי מי שמשפיע למעשה רוצה להפיק הנאה מעצם ההשפעה שלו, ולכן הוא מקבל הנאה מכך שהוא ממלא את רצונו להשפיע. הוא מדגיש שגם אם נניח כי הבורא קיים, הבורא לכאורה רוצה לתת כי הוא עצמו מקבל מכך סיפוק והנאה. כך יוצא שלמעשה, כל רצון הוא רצון לקבל.

הסבר נוסף שאליעד מביא הוא שאפשר גם להסתכל על התמונה באופן הפוך: כל רצון לקבל הוא בעצם רצון להשפיע. האדם שרוצה לקבל הנאה, למעשה רוצה לתת סיפוק והנאה לאגו שלו, לרצונות שלו, שהם בעצם "הנבראים" שלו. בדיוק כפי שהבורא ממלא את רצונותיו שלו כאשר הוא נותן לברואים (שהם למעשה חלק ממנו), כך גם האדם נותן לרצונותיו ולמטרותיו שלו.

האם הרצון לתת הוא אשליה?

אליעד מציין כי כל הדיון סביב רצון לקבל ורצון לתת הוא ביטוי לחוסר הבנה בסיסית של המציאות, ולכן אנשים מנסים לייצר תיאוריות כדי להסביר את הסבל והאושר. הוא טוען שכל ההפרדה הזאת היא בעצם ניסיון כושל לפענח את המציאות מתוך חוסר הבנה אמיתית. לטענתו, מי שהמציא את התיאוריה הזאת בעצם אף פעם לא הצליח להפוך את הרצון שלו מרצון לקבל לרצון להשפיע באופן מוחלט. לדבריו, אילו היה מצליח בכך, היה מגלה שגם רצון להשפיע אינו מוביל לאושר מוחלט, אלא רק לתסכול ולסבל נוסף, משום שכל ישות שיש לה רצון כלשהו לעולם תסבול.

מדוע לפי הקבלה יש סבל בעולם?

אליעד מסביר שבקבלה נהוג לומר כי הבורא ברא את העולם כי הוא רצה להעניק מטובו. אבל הוא חושף את השקר מאחורי התפיסה הזו וטוען שהסיבה האמיתית שהבורא ברא את העולם היא משום שהוא עצמו סבל. ההוכחה הפשוטה לכך היא העובדה שאם לבורא היה טוב באמת, הוא לא היה מרגיש צורך ליצור עולם או ברואים חדשים. אם היה קיים מצב של שלמות לפני הבריאה, לא היה צורך לשנות אותו, ולכן הבריאה היא ראיה לכך שהבורא לא היה מאושר בשלמותו לפני כן, ולכן נוצר צורך בשינוי. לטענתו, אם מישהו טוען שהמציאות עכשיו טובה יותר ממה שהייתה לפני הבריאה, משמעות הדבר היא שקודם הייתה פחות טובה, ולכן לא שלמה. כך, לפי דבריו של אליעד, כל רעיון ה"טוב המוחלט" של הבורא הוא שקר.

האם באמת ניתן להגיע להשתוות הצורה עם הבורא?

עוד הוא טוען שהתפיסה לפיה מטרת האדם היא להתקרב לבורא היא בעצמה שקרית. הוא מסביר שאם הבורא היה רוצה שהאדם יתקרב אליו, הוא היה בורא אותו מלכתחילה קרוב יותר אליו, או אפילו כחלק ממנו. עצם העובדה שהבורא יצר את האדם נפרד ומרוחק ממנו מעידה כי הוא רוצה בדיוק את ההיפך - שהאדם יהיה רחוק ממנו. לכן, כל הניסיון של האדם "להתקרב לבורא" הוא מיותר וחסר משמעות אמיתית.

האם חכמת הקבלה באמת מסבירה את המציאות?

אליעד מבקר בצורה חריפה את אלה שמלמדים את חכמת הקבלה וטוענים שהם מסוגלים ללמד אנשים איך להפוך את רצונם מרצון לקבל לרצון להשפיע. הוא מצהיר שברור לו לחלוטין כי אותם אנשים לא באמת הצליחו בכך בעצמם, ולכן גם לא יכולים לעזור לאחרים. מי שהיה מצליח לשנות את טבע רצונו היה מבין מיד כי השינוי אינו מוביל לאושר, והיה מפסיק ללמד את התפיסה השגויה הזו.

מה הפתרון האמיתי לסבל האנושי?

אליעד מסכם ואומר שהדרך האמיתית להפסיק את הסבל היא לא לשנות את סוג הרצון, אלא להבין שכל רצון שהוא גורם לסבל. הדרך היחידה לחיים טובים באמת היא להבין את האחדות של הכל - הבנה שכל הדברים הפוכים ממה שנדמה לך. לדבריו, רק ההבנה הזו מאפשרת לאדם להשתחרר מהסבל המיותר של הרצונות, ולהגיע לשכל אמיתי וחיים טובים באמת.
טוב אמיתי להבין שלמות להבין את האחדות אנושיות הבדלה מלכתחילה ללא אלוהים להפסיק את הסבל ללמד להגיע אלוהות אלוהים אלוהים נברא בורא הבורא הקבלה השתוות השתוות צורה חכם חכמת הקבלה להשפיע לקבל לשקר לתת מקובלים צורות קבלה רצון רצון להשפיע רצון לקבל רצון לתת שקר שקרים שקרנים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים למה המציאות מופיעה בצורות שונות ולא בצורה אחת? אליעד כהן מסביר שהשאלה מדוע המציאות מופיעה בצורות מסוימות ולא באחרות, למשל למה לאדם יש שתי רגליים ולא עשר, היא שאלה מהותית על טבעה של הנפרדות והאחדות. ... שמונה, ואפילו עולם שבו יש לו מספר רגליים חלקי כמו שמונה וחצי. אליעד משתמש בדוגמאות האלה כדי להמחיש את העובדה שאין שום צורה שהיא מוחלטת או הכרחית, וכל צורה אפשרית קיימת במציאות מקבילה אחרת. האם באמת קיימים יקומים מקבילים עם כל האפשרויות? אליעד מבהיר את ... בו זמנית, אלא שהשאלה עצמה מדוע דווקא כך? היא שאלה שאין לה תשובה אמיתית מהסיבה הפשוטה שהיא מניחה שיש משמעות מוחלטת לצורה ספציפית. הוא מסביר שבאמת אין שכל או היגיון שמחייב צורה אחת על פני אחרת, כי בכל אופציה שתיבחר יש יתרונות וחסרונות שונים. אליעד מסביר בצורה מפורטת ועמוקה, שכל צורה שנבחרת נושאת עימה את ההשלכות הייחודיות לה, לטוב ולרע, ולכן לעולם לא ניתן יהיה להצדיק בצורה מוחלטת את הבחירה בצורה אחת ולא באחרת. מדוע אי אפשר להצדיק את הבחירה בצורה אחת ולא אחרת? אליעד מדגיש שוב ושוב את הנקודה לפיה בכל בחירה אפשרית תמיד יהיה מצב של ספק, כי תמיד ניתן לשאול למה לא צורה אחרת. הוא מדגים זאת דרך דיון על היתרונות והחסרונות שבצורות השונות, ומסביר שאפילו אם נספק הסבר מדויק לכל יתרון של צורה מסוימת, עדיין נישאר עם השאלה למה דווקא צורה זו ולא אחרת שיש לה יתרונות אחרים. לכן, הוא מסביר, הניסיון למצוא הצדקה הגיונית מוחלטת לצורה ספציפית נכשל מראש. מהי המשמעות של הבנה שאין הבדל אמיתי בין הצורות השונות? אליעד מתייחס לעומק למשמעות של התובנה שאין הבדל מהותי בין הצורות השונות. הוא מסביר כי אם מבינים לעומק שבמציאות כל האפשרויות קיימות בו זמנית, מגיעים להכרה שבאמת אין משמעות מוחלטת לשום צורה בפני עצמה. הוא מוסיף ומבהיר שהמצב האידיאלי של הבנה רוחנית הוא היכולת לראות את ההבדלים בין הצורות ובו זמנית לראות שאין באמת שום הבדל מהותי ביניהן. כלומר, יש הבדל בצורה החיצונית, אך לא במהות הפנימית והעמוקה של הדברים. כיצד להגיע למצב של אחדות הצורה עם המהות? אליעד מסביר כי המטרה הגבוהה היא להבין לעומק את המציאות ברמה שבה ההבדלים בין הצורות השונות אינם נתפסים כהבדלים ממשיים. הוא אומר שכאשר התודעה מגיעה להבנה עמוקה של המציאות, השאלות שמחפשות הצדקה ספציפית לצורות השונות מאבדות משמעות. במצב תודעתי זה, כל הצורות נתפסות כביטויים שונים של אותה מהות אחת, ולכן אין הבדל בין הצורות השונות ובין המהות האחת שממנה הן נובעות. אליעד חוזר ומדגיש את הנקודה המרכזית שאין אפשרות אמיתית למצוא הצדקה סופית ומוחלטת לצורה אחת ספציפית, אלא רק להבין שכל ה
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
... וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? הדילמה בין המהות לצורה היא נושא מרכזי בפילוסופיה, ושאלה זו מועלת בקביעות בנוגע להבנת המהות של הדברים והקיום בכלל. המהות והצורה, שתי מושגים חשובים, מתארים את אופי הקיום של כל ישות. השאלה המרכזית שנשאלת כאן היא מי מחייה את מי - האם המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? המשל הראשון שמביא אליעד כהן הוא של שולחן. צורת השולחן היא חומר הגלם ממנו עשוי השולחן, שהוא עץ. המהות של השולחן ... של העץ, לא הייתה יכולה להתקיים הצורה של שולחן מעץ. בהנחה הזו, המהות היא שמחייה את הצורה, כלומר, ללא מהות העץ לא היו קיימות הצורות שנעשות ממנו. מנגד, נשאלת השאלה: אם לא היה קיים שולחן, האם עדיין יכולה להיות קיימת המהות של השולחן? כלומר, אם לא הייתה קיימת ... שהיא העץ, תישאר קיימת גם ללא הצורה של השולחן, והמהות קיימת גם בלי צורה מסוימת. אולם, אם לא היו קיימות צורות כלל, לא הייתה יכולה להיות קיימת המהות, ומכאן שנראה כי צורות מחיות את המהות. אליעד מציין שבלי צורות מסוימות, המהות עדיין קיימת. הוא נותן דוגמה נוספת על שולחן עשוי מעץ: אם בכל העולם כולו יש רק שולחן אחד עשוי מעץ, מהות העץ היא מהות או צורה? המהות של העץ, שהוא חומר הגלם, לא נעלמת רק בגלל שהשולחן, צורת הביטוי שלה, לא קיים. בנוגע לשאלה איך נוצרת מהות, אליעד מציין כי המהות נוצרת כאשר ישנן צורות רבות ויש ביניהן מכנה משותף. המהות היא מה שמקשר את הצורות השונות. כלומר, המהות היא לא תמיד קיימת בפני עצמה אלא היא משותפת בין כל הצורות השונות. אליעד לא מגיע למסקנה חד משמעית, אך הוא מציין שזו שאלה פילוסופית שמעלה אפשרויות רבות, עם כיווני מחשבה שמובילים להבנה שונה של המציאות. המהות והצורה הם שני רעיונות מרכזיים המהווים את הבסיס להבנת הקיום, ואם הצורה מחיה את המהות או המהות מחיה את הצורה - זהו נושא שדורש חקירה נוספת. מהות ו
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
... של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות , מרחב הזמן, מרחב המקום מהי מהות וצורה, ומה ההבדל ביניהן? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של מהות וצורה, ומתאר אותן דרך דוגמה מוחשית של שיר. בשיר יש לנו שני אלמנטים עיקריים: המילים והמנגינה. המילים הן התוכן, המשמעות, והמסר שהשיר נושא, והמנגינה היא הדרך שבה המסר מועבר - באמצעות המקצב, הצלילים והמלודיה. השאלה שעולה היא מה מהווה את המהות ומה נחשב לצורה - האם המילים הן המהות והמנגינה הצורה, או להיפך? אליעד מדגיש כי התשובה אינה חד - משמעית, אלא תלויה בנקודת ההתייחסות שלנו. לדוגמה, יש אנשים שעבורם המהות של השיר היא דווקא המסר שבמילים, והם מתמקדים במשמעות, בעוד ... מזכיר שיש אנשים שלא מתעניינים לא במילים ולא במנגינה, ומציע שאולי עבורם נכון להפסיק להתעסק בצורות אלה ולהתמקד במשהו אחר לחלוטין. מה ההבדל בין מהות מוחלטת למהות יחסית? אליעד מסביר שישנם שני סוגים של מהויות: מהות מוחלטת ומהות יחסית. מהות מוחלטת קיימת באופן אבסולוטי, כלומר, ... ההתייחסות שלנו ונגדיר כמטרה את ההנאה הרגשית, אז המנגינה יכולה להפוך למהות, והמילים תהיינה צורה בלבד. הוא מדגיש נקודה נוספת: כשיש מספר צורות ואין סוף אפשרויות, אי אפשר להכריע איזו מהן מהותית ללא נקודת ייחוס שלישית. לדוגמה, כשאדם שואל האם עליו להתרכז במילים או במנגינה, אליעד אומר כי עליו קודם להגדיר את המטרה שלו - ... להאריך, ומקום יכול להיות אינסופי כשחושבים עליו באופן יחסי. אבל בפועל, גם הזמן וגם המקום הם צורות בלבד, ולא אינסוף מוחלט. לדוגמה, כשאומרים היקום הוא אינסופי, זו אמירה יחסית בלבד, מכיוון שיש נקודת ייחוס פנימית בתוך המציאות שאנו מודדים לפיה. האינסוף האמיתי והמוחלט, לפי ... אפשר להגיד שהזמן הוא אינסופי כי תמיד יש עוד רגע ועוד רגע, אבל ביחס למציאות עצמה - גם הזמן הוא צורה בלבד, ולא מהות מוחלטת. האם אפשר להוכיח את קיום אלוהים באמצעות האינסוף? אליעד כהן מסביר שהשאלה לגבי הוכחת קיומו או אי - קיומו של אלוהים קשורה קשר ישיר להבחנה בין אינסוף מוחלט ... אז אם אלוהים היה באמת מוחלט באופן מוחלט, הוא היה אמור למלא את הכל ללא אפשרות לקיומן של צורות אחרות. כיוון שאנחנו רואים צורות שונות ונפרדות בעולם, משמעות הדבר היא שאלוהים, לכאורה, אינו ממלא הכל באופן מוחלט, ולכן הוא לא אלוהים במובן המוחלט. למעשה, אליעד מסביר שיש פרדוקס עמוק בהוכחה לאלוהים - אם ... הוא אינסופי, עדיין זו יכולה להיות רק הוכחה לאינסוף יחסי ולא מוחלט. איך מתבטא ההבדל בין מהות וצורה בחיים? לסיכום, אליעד מציע הסתכלות מעשית על מהות וצורה באמצעות שאלות מהחיים: במה כדאי להתמקד יותר - במילים או במנגינה של השיר? ההכרעה צריכה להיות תמיד לפי מהות המטרה שהאדם הציב לעצמו. הוא צריך לבדוק איזו מהצורות מקרבת אותו יותר אל אותה מטרה מוחלטת, ולפי זה לקבוע במה להתמקד. מהות מוחלטת מה ההבדל בין מהות לצורה? מהו אינסוף מוחלט? מה ההבדל בין אינסוף יחסי למוחלט? הוכחה לקיומו של אלוהים? מה חשוב יותר, מילים או מנגינה? האם האינסוף הוא מוחלט או יחסי? מה ההבדל בין מהות לצורה ואיך זה קשור לסוגים של אין סוף? בהרצאה זו, אליעד עוסק בהבדל בין מהות וצורה, ודן במונחים של מוחלטות ויחסיות, תוך כדי התמקדות בפרדוקסים שנוגעים לאין סוף ולמהות. אחת השאלות המרכזיות שהוצגה היא האם המילים בשיר או המנגינה הן החשובות יותר, ושם אליעד מציג את ההבנה שלו לגבי מהות וצורה. בהתחלה, הוא מציע את השאלה אם מהות השיר היא במילים או במנגינה, תוך כדי דיון האם המילים או המנגינה מהוות את מהות השיר. השאלה הזאת מוצגת בהקשר של היכן אנחנו שמים את הדגש בשיר, ... מראה שיש אנשים שמתמקדים במילים או במנגינה, תלוי בהבנה האישית שלהם. אליעד מוסיף כי המהות והצורה הן תיאורים יחסיים. הוא מסביר שמהות היא לא מושג מוחלט, היא תמיד מתייחסת למשהו אחר. במילים אחרות, המהות היא יחסית לצורתה. אם נסתכל על המילים של שיר ומנגינתו, ניתן להגיד שמילים ... את הרעיון של מהות מוחלטת - ישנה מהות אחת מוחלטת שהיא לא נתונה לשום השוואה, וכל דבר אחר הוא צורה. כך, הוא טוען, אפשר לראות את כל מה שקשור ליקום כצורה שנובעת מתוך המהות. לאחר מכן, אליעד עובר לנושא של סוגים של אין סוף. הוא מדבר על אין סוף מוחלט ויחסי, ומסביר כי אין סוף מוחלט לא יכול להיות מיוצג או נתפס על ידי צורה כלשהי, בעוד שאין סוף יחסי תמיד מוגדר ביחס למשהו אחר. דוגמת זמן ומקום מופיעה כאן, כי הזמן והמקום הם דוגמאות למציאות בה יש מצבים שנראים כאילו הם אין סופיים, אך בפועל הם ... ממנו. בכך, הוא מציע את הרעיון של אין סוף מוחלט כמשהו שאינו ניתן לתפיסה, מאחר שלפניו אין כל צורה או כל דבר נוסף. לסיום, הוא מדבר על האופן בו המדע והפילוסופיה עוסקים בהבנת קיומם של אין סוף. אליעד מציין שיש שני סוגים של אין סוף - יש אין סוף של סוף ואין סוף מוחלט, וההבנה של כל אחד מהם משפיעה על הדרך בה אנחנו תופסים את הזמן, המקום והיקום בכלל. מהות וצורה סוגים של אין סוף הוכחה לקיום אלוהים אין סוף מוחלט ויחסי ההבדל בין מוחלטות ליחסיות ...
סדרות צורניות, חידת היגיון, פתרון בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים סדרות מספריות?
סדרות צורניות, חידת היגיון, פתרון בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים סדרות מספריות?
... בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני ... אחריו משולש שבתוכו ריבוע, ואז משושה שבתוכו ריבוע, ולמטה ניתנות כמה אפשרויות לבחור מתוכן את הצורה הבאה. במקרה כזה, מניחים שחלק ... שאין בהן ריבוע. מה קורה כשיש יותר מדי אפשרויות לתשובה? אליעד מתאר מצבים שבהם יש מטריצה מורכבת עם צורות בצבעים שונים וכיוונים שונים, ולמטה יש כמה אפשרויות לבחור מתוכן את הצורה שחסרה. לעיתים אנשים מתחילים לחפש ... שגם היא נכונה באותה מידה. לפעמים אנשים מציעים תשובות שנראות מאוד משכנעות, אבל אפשר להציע באותה צורה בדיוק גם תשובה אחרת. במקרים אחרים, מנסים למצוא פתרון מוזר ומסובך, כמו חישוב גימטריה של צורות, אך הסיכוי שהכותב התכוון לכך הוא ... לדעת את כל הפתרון מראש? הגישה של אליעד היא קודם כל לבדוק מה בטוח נכון בין האפשרויות. בדוגמה של צורות במטריצה, הוא מציין שאם ברור שבכל ...
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
... החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה , מהות אחת, ריבוי צורות מהי מהות בריאת העולם לפי אליעד כהן? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים של מודעות עצמית, סודות הבריאה, ... יש מאין, תוך חיבורם למושגי המקום, הזמן, והצמצום. נושא מרכזי בהרצאה הוא כיצד נוצר העולם ומהות הצמצום, אשר בעטיו נוצרו כל הצורות והמהויות השונות במציאות. אליעד מתחיל בהסברים על החיסרון האנושי: הוא מציין כיצד כל אדם מרגיש את החיסרון ... כהליך של יצירה יש מאין, כלומר, שמציאות לא הייתה קיימת עד שלא הייתה הבחנה בין יש לאין. ברגע שהיתה הבחנה בין השניים, נוצרה כל הצורה שאנחנו מכירים היום. ההבדל הזה, או הצמצום, הוא שמאפשר לנו לתפוס את העולם ולהבין את מציאותנו. כל צורת מציאות שמוכרת לנו היא למעשה תוצאה של הבחנות שנעשו בהתחלה בין יש לאין, ומהם צמחו כל הצורות שבעולם. מהי מהות וצורה? אליעד גם מתאר את המושגים של מהות וצורה. הוא מסביר כי מהות אחת יכולה לקבל מספר צורות שונות, כמו שצורת עצם יכולה להתגלות בצורות רבות, אך היא נותרת תמיד מהות אחת. למעשה, כל צורת מציאות שאנחנו מזהים היא בבסיסה מהות אחת שהתפצלה לכמה צורות שונות כדי להתפשט ולהתממש. ההבנה של ההבדל בין טוב לרע באמצעות חקירה פילוסופית, אליעד מתייחס גם להבדל בין ... תאורטיות בלבד, אלא שיש להן גם השפעה ישירה על חיינו היום - יומיים. הוא מציע להבין את החוויות הפנימיות שלנו במונחים של מהות וצורה, ואת ההבחנות שאנחנו עושים בין יש לאין, תוך כדי התבוננות עצמית והתמודדות עם חיסרונות פנימיים. האם אנחנו ...
מהות וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל
מהות וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל
... וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל מהי המהות ומהי הצורה? כדי להבין את הרעיון שאליעד כהן מציג על מהות וצורה, צריך תחילה להבין מהי המהות ומהי הצורה. מהות היא הדבר הפנימי, הבסיסי, המוחלט שאינו ניתן לחלוקה נוספת. צורה, לעומת זאת, היא הביטוי החיצוני, הניתן לחלוקה, ההגדרה, התבנית או הביטוי של אותה מהות בסיסית. למשל, אם ניקח דוגמה של כיסא מעץ, המהות של הכיסא תהיה העץ עצמו - החומר שממנו הוא עשוי, והצורה היא הכיסא עצמו, כלומר, האופן שבו העץ מסודר ומעוצב. אם נפרק את הכיסא, נקבל חתיכות עץ שהן צורות שונות, אבל המהות תישאר אותו עץ. האם יש מהות אחת או ריבוי מהויות? אליעד מסביר שאפשר להסתכל על העולם בשני אופנים: הראשון הוא שכל הדברים עשויים ממהות אחת בלבד, שממנה כל הצורות נובעות, והשני הוא שיש כמה וכמה מהויות נפרדות, שכל אחת קיימת בפני עצמה. אם מניחים שיש רק מהות אחת, עולה השאלה כיצד מתוך מהות יחידה זו נוצר הריבוי והשוני בצורות . לעומת זאת, אם יש ריבוי מהויות, כל דבר קיים בפני עצמו ללא קשר לדבר אחר. אליעד מסביר שלמעשה, גם האפשרות של ריבוי מהויות היא פרדוקסלית, כיוון שאם כל דבר קיים בפני ... אז אי אפשר ליצור קשר או אינטראקציה בין הדברים. האם ניתן לחוות צורות ללא מהות? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתמודד איתה היא האם ניתן לחוות צורה מבלי להכיר או להבין את המהות שממנה היא עשויה. למשל, כשאדם מסתכל על כיסא הוא רואה את הצורה של הכיסא, אך הוא לא בהכרח מודע למהות העמוקה והבסיסית שממנה עשוי הכיסא. אליעד מסביר שגם כאשר אדם כבר הכיר את המהות של משהו, זה לא אומר שבכל פעם שיראה את אותה צורה הוא יצליח בהכרח לזהות מיד את המהות. האם כל צורה מחויבת? אליעד דן בשאלה האם כל צורה היא מחויבת או שמא היא מקרית. אם יש מהות אחת מוחלטת שממלאת הכל, הצורות הן ביטויים הכרחיים של אותה מהות אחת. אם אין מהות מוחלטת אחת, כל צורה יכולה להיחשב כמקרית וללא מחויבות קיומית עמוקה. אליעד מבהיר שדווקא ההכרה בכך שכל צורה מחויבת בפני עצמה מובילה להבנה שהדברים אינם מקריים, אלא שהכל מתקיים מתוך הכרח עמוק, ובכך גם מתבטלת האפשרות לקיומה של בחירה חופשית במובן הרגיל. מה הקשר בין מהות וצורה לבין חופש הבחירה? הנושא של בחירה חופשית קשור עמוקות לשאלה האם יש מהות אחת או ריבוי מהויות. אם יש מהות אחת בלבד והיא ממלאת את הכל, אז כל האירועים מתרחשים מתוך חוקיות ... אלא לנסות ולחוות אותם בפועל. למשל, לנסות באמת לתפוס כל צורה כעומדת בפני עצמה לחלוטין, ללא שום קשר לשום דבר אחר, או לחוות איך הכל עשוי מכלום מוחלט. החוויה הזו מביאה להבנה עמוקה יותר מהסתירה הפנימית הקיימת במציאות - הסתירה בין ... הבדל מוחלט בין הדברים. זאת התשובה העמוקה ביותר לשאלות מהות, צורה, בחירה, ואחדות. מהי מהות ומהי צורה? האם יש בחירה חופשית? מה זה מחויב המציאות? איך אפשר לחוות את האחדות? מהי מהות שממלאת את הכל? האם המציאות עשויה מכלום מוחלט? איך להתמודד עם סתירות במציאות? ...
סדרות צורניות, סדרות חשבוניות, סדרה של צורות, מבחן פסיכוטכני, איך לפתור סדרות? איך למצוא הנחות יסוד? פתרון אפשרי, פתרון מחויב, לוגיקה
... צורניות, סדרות חשבוניות, סדרה של צורות, מבחן פסיכוטכני, איך לפתור סדרות? איך למצוא הנחות יסוד? פתרון אפשרי, פתרון מחויב, לוגיקה מהן סדרות צורניות ואיך פותרים אותן? סדרות צורניות הן סוג של שאלות נפוצות ... פסיכוטכניים ומבחני חשיבה, שבהן מופיעות מספר צורות מסוימות בסדר מסוים, והתלמיד מתבקש להמשיך את הסדרה על ידי בחירת הצורה הבאה מתוך מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שהאתגר בסדרות צורניות הוא לגלות את החוקיות שעל פיה נבנתה הסדרה, כדי לנבא מה תהיה הצורה הבאה. על מנת לפתור את הבעיה, לא מספיק רק למצוא חוקיות אפשרית אחת, אלא חובה לוודא באופן מוחלט שאין חוקיות אלטרנטיבית שתוביל לתוצאה שונה. כיצד מוצאים את החוקיות בסדרות ... יסוד בפתרון סדרות? כאשר אנו פותרים סדרה של צורות או מספרים, אליעד מציין שאנחנו תמיד מבצעים הנחות יסוד מסוימות. ההנחה הבסיסית שאנחנו עושים היא שבין כל שני איברים בסדרה יש קשר פשוט וישיר, כמו למשל להוסיף מספר קבוע בכל ... מורכבות יותר, שיכולות לקשר בין האיברים בצורה עקיפה ולא מובנת מאליה, כגון הכפלות וחילוקים, הוספת מספרים גדולים, הפחתה של מספרים, או שילוב פעולות אחרות לגמרי. איך אפשר למצוא הנחות יסוד כשפותרים שאלות? אליעד כהן ... דוגמה נוספת שמציגה את הבעיה של ההנחות הללו בצורה ברורה: אם נכתוב סדרה כמו 1, 3, 5, 7, ברור לכאורה שהמספר הבא הוא 9, אך עדיין אפשר תיאורטית לטעון שלסדרה יש חוקיות מתוחכמת אחרת. למשל, שהמספר הבא הוא תוצאה של פעולה ...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
... יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים אקדמיים ... לימוד במטרה לדעת את החומר עצמו - האדם שלומד בצורה זו באמת מתעניין בתוכן שהוא לומד, בלי ... אמיתי. שנית, פיתוח השכל יכול להיעשות בצורה יעילה יותר דווקא על ידי פעולות ... לשאול שאלות ולחקור בעצמך. לא צריך ללכת ללמוד בצורה רשמית בשום מקום. במקום זאת, כדאי לקחת ... האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים ...
סבל - למה האדם מחליף כל הזמן את צורות הסבל שלו, במקום לחפש את השלמות?
... - למה האדם מחליף כל הזמן את צורות הסבל שלו, במקום לחפש את השלמות? מי שיתבונן יראה, כי האדם כל הזמן מחליף את צורת הסבל שלו, בצורה אחרת של סבל. כי תמיד, יש לאדם חיסרון כלשהו, ... משום חוסר ההתאמה שבין הרצון של האדם, לבין צורת המציאות. וזה עצמו נובע, מתפישת הטוב והרע של האדם, שיוצרת את הרצון וכולי. וכאשר האדם מבין את זה, אז במקום לרצות להחליף בתי כלא וצורות סבל חדשות, הוא בעצם מתבונן, אל תוך מהות ...
חוויית האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות
חוויית האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות
... האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות מהי חוויית האלוהות בנפרדות ומה המשמעות שלה? חוויית האלוהות בנפרדות מתוארת על ידי אליעד כהן כתחושה שבה ... גבול. מה ההבדל בין חוויית האלוהות בנפרדות לבין חוויית האחדות שמעליה? אליעד כהן מסביר בצורה ברורה שההבדל בין שתי החוויות הוא מהותי. בחוויית האלוהות בנפרדות, האדם מרגיש שיש רצון אחד בלבד שהוא רצונו שלו, ושכל העולם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צורות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: צורות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, אימון אישי לעסקים, מאמן אישי לדיאטה בנושא צורות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 15:07:15 - wesi1