אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צורות ✔לאהוב את המציאות היחסית, לרצות מוחלט, לאהוב את מה שיש, לשמוח במה שיש, לקבל את המציאות, לרצות את האפשרות שהמציאות תשתנה, לאהוב את האפשרות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨לאהוב את המציאות היחסית, לרצות מוחלט, לאהוב את מה שיש, לשמוח במה שיש, לקבל את המציאות, לרצות את האפשרות שהמציאות תשתנה, לאהוב את האפשרות הרעה, מהי זוגיות טובה? זיכרונות רעים, לאהוב צורה יחסית, רצון במוחלט, לאהוב את הפוטנציאל, לאהוב את האפשרות שיהיה רע, לאהוב זיכרונות רעים, לחיות את הרגע
כשמדברים על לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות גם במובן הכללי וגם במובן הפרטי של לאהוב מישהו / משהו ספציפי, כגון לאהוב בן / בת זוג, לאהוב מקום עבודה וכיו"ב, צריכים להבין מהי המציאות שאותה אנחנו אוהבים / רוצים לאהוב וכולי.

והמציאות היא, גם מה שקורה בפועל במציאות וגם מה שיכול לקרות. דהיינו, לאהוב את המציאות פירושו, לאהוב את מה שקורה כרגע. ומה שקורה כרגע, כולל בתוכו, דברים שקורים בפועל כרגע, זיכרונות של דברים שקרו בעבר, ואפשרויות של דברים שיכולים לקרות בעתיד בסיכויים שונים.

ולאהוב את המציאות פירושו לאהוב גם את מה שקורה בפועל בצורה ממשית, אבל גם את מה שקרה ואת מה שיכול לקרות. ומי שאוהב רק את מה שקורה בפועל אבל לא אוהב את מה שיכול לקרות, אז הרי שהוא לא באמת אוהב את מה שקורה. כי גם האפשרות שיקרו דברים בעתיד, גם היא עצמה קורית כרגע.

כי כרגע יש במציאות גם את מה שקורה בפועל, אבל כרגע ממש יש גם אפשרות שיקרו דברים כלשהם בעתיד. ולאהוב את מה שקורה כרגע, פירושו לאהוב בין השאר גם את האפשרויות שיש כרגע במציאות ולא רק את מה שקורה בפועל. כי גם האפשרות, גם היא קורית בפועל. יש כרגע בפועל אפשרות שבעתיד יקרה משהו אחר.

כיו"ב לדוגמה לאהוב בן / בת זוג, שצריך לאהוב את מה שיש כרגע וגם את האפשרות שבעתיד יהיה אחרת. כי האפשרות שבעתיד יהיה רע, כגון לדוגמה בגידה / פרידה / מריבה וכיו"ב, גם האפשרויות האלו קיימות כרגע. ומי שלא אוהב את האפשרויות שיש כרגע לגבי העתיד, או את הזיכרונות שיש כרגע לגבי העבר, הרי שהוא לא אוהב את הזוגיות שיש לו כרגע.

במילים אחרות, לאהוב את מה שקורה, פירושו לאהוב גם את הפוטנציאל של מה שיכול...
פוטנציאל המוחלט עתיד להשתנות הוא לא אוהב בגידה במערכת יחסים לא באמת אוהב להתגבר על בגידה זוגיות טובה פוטנציאליות להכיל אהבה איך לאהוב את המציאות איך לאהוב את מה שיש איך לחיות את הרגע איך לקבל את המציאות איך לשמוח במה שיש אפשרות האפשרות שהמציאות תשתנה המציאות זוגיות זוגיות טובה זיכרון זיכרונות זיכרונות רעים לאהוב לאהוב את האפשרות הרעה לאהוב את האפשרות שיהיה רע לאהוב את המציאות לאהוב את המציאות היחסית לאהוב את הפוטנציאל לאהוב את מה שיש לאהוב זיכרונות רעים לאהוב צורה יחסית לחיות לחיות את הרגע לקבל את המציאות לרצות לרצות את האפשרות שהמציאות תשתנה לרצות מוחלט לשמוח לשמוח במה שיש מוחלט מוחלטות מציאות מציאות יחסית פוטנציאל פוטנציאליות צורות רצון רצון במוחלט שמחה
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים למה המציאות מופיעה בצורות שונות ולא בצורה אחת? אליעד כהן מסביר שהשאלה מדוע המציאות מופיעה בצורות מסוימות ולא באחרות, למשל למה לאדם יש שתי רגליים ולא עשר, היא שאלה מהותית על טבעה של הנפרדות והאחדות. אליעד מציין כי בפועל אין סיבה ספציפית לכך שהדברים הם דווקא כך ... האלה כדי להמחיש את העובדה שאין שום צורה שהיא מוחלטת או הכרחית, וכל צורה אפשרית קיימת במציאות מקבילה אחרת. האם באמת קיימים יקומים מקבילים עם כל האפשרויות? אליעד מבהיר את נקודת המפתח לפיה לא רק שכל האפשרויות קיימות בו זמנית, אלא שהשאלה ... הפשוטה שהיא מניחה שיש משמעות מוחלטת לצורה ספציפית. הוא מסביר שבאמת אין שכל או היגיון שמחייב צורה אחת על פני אחרת, כי בכל אופציה שתיבחר יש יתרונות וחסרונות שונים. אליעד מסביר בצורה מפורטת ועמוקה, שכל צורה שנבחרת נושאת עימה את ההשלכות הייחודיות לה, לטוב ולרע, ולכן לעולם לא ניתן יהיה להצדיק בצורה מוחלטת את הבחירה בצורה אחת ולא באחרת. מדוע אי אפשר להצדיק את הבחירה בצורה אחת ולא אחרת? אליעד מדגיש שוב ושוב את הנקודה לפיה בכל בחירה אפשרית תמיד יהיה מצב של ספק, כי תמיד ניתן לשאול למה לא צורה אחרת. הוא מדגים זאת דרך דיון על היתרונות והחסרונות שבצורות השונות, ומסביר שאפילו אם נספק הסבר מדויק לכל יתרון של צורה מסוימת, עדיין נישאר עם השאלה למה דווקא צורה זו ולא אחרת שיש לה יתרונות אחרים. לכן, הוא מסביר, הניסיון למצוא הצדקה הגיונית מוחלטת לצורה ספציפית נכשל מראש. מהי המשמעות של הבנה שאין הבדל אמיתי בין הצורות השונות? אליעד מתייחס לעומק למשמעות של התובנה שאין הבדל מהותי בין הצורות השונות. הוא מסביר כי אם מבינים לעומק שבמציאות כל האפשרויות קיימות בו זמנית, מגיעים להכרה שבאמת אין משמעות מוחלטת לשום צורה בפני עצמה. הוא מוסיף ומבהיר שהמצב האידיאלי של הבנה רוחנית הוא היכולת לראות את ההבדלים בין הצורות ובו זמנית לראות שאין באמת שום הבדל מהותי ביניהן. כלומר, יש הבדל בצורה החיצונית, אך לא במהות הפנימית והעמוקה של הדברים. כיצד להגיע למצב של אחדות הצורה עם המהות? אליעד מסביר כי המטרה הגבוהה היא להבין לעומק את המציאות ברמה שבה ההבדלים בין הצורות השונות אינם נתפסים כהבדלים ממשיים. הוא אומר שכאשר התודעה מגיעה להבנה עמוקה של המציאות, השאלות שמחפשות הצדקה ספציפית לצורות השונות מאבדות משמעות. במצב תודעתי זה, כל הצורות נתפסות כביטויים שונים של אותה מהות אחת, ולכן אין הבדל בין הצורות השונות ובין המהות האחת שממנה הן נובעות. אליעד חוזר ומדגיש את הנקודה המרכזית שאין אפשרות אמיתית למצוא הצדקה סופית ומוחלטת לצורה אחת ספציפית, אלא רק להבין שכל ה
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
... וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? הדילמה בין המהות לצורה היא נושא מרכזי בפילוסופיה, ושאלה זו מועלת בקביעות בנוגע להבנת המהות של הדברים והקיום בכלל. המהות והצורה, שתי מושגים חשובים, מתארים את אופי הקיום של כל ישות. השאלה המרכזית שנשאלת כאן היא מי מחייה את מי - האם המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? המשל הראשון שמביא אליעד כהן הוא של שולחן. צורת השולחן היא חומר הגלם ממנו עשוי השולחן, שהוא עץ. המהות של השולחן היא החומר, ולכן אם לא הייתה קיימת המהות של העץ, לא הייתה יכולה להתקיים הצורה של שולחן מעץ. בהנחה הזו, המהות היא שמחייה את הצורה, כלומר, ללא מהות העץ לא היו קיימות הצורות שנעשות ממנו. מנגד, נשאלת השאלה: אם לא היה קיים שולחן, האם עדיין יכולה להיות קיימת המהות של השולחן? כלומר, אם לא ... הייתה עדיין קיימת המהות של עץ? אליעד טוען כי התשובה היא חיובית - המהות יכולה להישאר קיימת גם אם אין לה צורת ביטוי כלשהי. המהות, שהיא העץ, תישאר קיימת גם ללא הצורה של השולחן, והמהות קיימת גם בלי צורה מסוימת. אולם, אם לא היו קיימות צורות כלל, לא הייתה יכולה להיות קיימת המהות, ומכאן שנראה כי צורות מחיות את המהות. אליעד מציין שבלי צורות מסוימות, המהות עדיין קיימת. הוא נותן דוגמה נוספת על שולחן עשוי מעץ: אם בכל העולם כולו יש רק שולחן אחד עשוי מעץ, מהות העץ היא מהות או צורה? המהות של העץ, שהוא חומר הגלם, לא נעלמת רק בגלל שהשולחן, צורת הביטוי שלה, לא קיים. בנוגע לשאלה איך נוצרת מהות, אליעד מציין כי המהות נוצרת כאשר ישנן צורות רבות ויש ביניהן מכנה משותף. המהות היא מה שמקשר את הצורות השונות. כלומר, המהות היא לא תמיד קיימת בפני עצמה אלא היא משותפת בין כל הצורות השונות. אליעד לא מגיע למסקנה חד משמעית, אך הוא מציין שזו שאלה פילוסופית שמעלה אפשרויות רבות, עם כיווני מחשבה שמובילים להבנה שונה של המציאות. המהות והצורה הם שני רעיונות מרכזיים המהווים את הבסיס להבנת הקיום, ואם הצורה מחיה את המהות או המהות מחיה את הצורה - זהו נושא שדורש חקירה נוספת. מהות ו
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
... של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום מהי מהות וצורה, ומה ההבדל ביניהן? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של מהות וצורה, ומתאר אותן דרך דוגמה מוחשית של שיר. בשיר יש לנו ... והמלודיה. השאלה שעולה היא מה מהווה את המהות ומה נחשב לצורה - האם המילים הן המהות והמנגינה הצורה, או להיפך? אליעד מדגיש כי התשובה אינה חד - משמעית, ... ולא במנגינה, ומציע שאולי עבורם נכון להפסיק להתעסק בצורות אלה ולהתמקד במשהו אחר לחלוטין. מה ההבדל בין מהות ... הרגשית, אז המנגינה יכולה להפוך למהות, והמילים תהיינה צורה בלבד. הוא מדגיש נקודה נוספת: כשיש מספר צורות ואין סוף אפשרויות, אי אפשר להכריע איזו מהן מהותית ... עליו באופן יחסי. אבל בפועל, גם הזמן וגם המקום הם צורות בלבד, ולא אינסוף מוחלט. לדוגמה, כשאומרים היקום הוא ... יש עוד רגע ועוד רגע, אבל ביחס למציאות עצמה - גם הזמן הוא צורה בלבד, ולא מהות מוחלטת. האם אפשר להוכיח את קיום ... מוחלט, הוא היה אמור למלא את הכל ללא אפשרות לקיומן של צורות אחרות. כיוון שאנחנו רואים צורות שונות ונפרדות בעולם, משמעות הדבר היא שאלוהים, ... הוכחה לאינסוף יחסי ולא מוחלט. איך מתבטא ההבדל בין מהות וצורה בחיים? לסיכום, אליעד מציע הסתכלות מעשית על מהות וצורה באמצעות שאלות מהחיים: במה כדאי להתמקד יותר - במילים ... לפי מהות המטרה שהאדם הציב לעצמו. הוא צריך לבדוק איזו מהצורות מקרבת אותו יותר אל אותה מטרה מוחלטת, ולפי זה לקבוע במה להתמקד. מהות מוחלטת מה ההבדל בין מהות לצורה? מהו אינסוף מוחלט? מה ההבדל בין אינסוף יחסי למוחלט? ... האם האינסוף הוא מוחלט או יחסי? מה ההבדל בין מהות לצורה ואיך זה קשור לסוגים של אין סוף? בהרצאה זו, אליעד עוסק בהבדל בין מהות וצורה, ודן במונחים של מוחלטות ויחסיות, תוך כדי התמקדות ... הן החשובות יותר, ושם אליעד מציג את ההבנה שלו לגבי מהות וצורה. בהתחלה, הוא מציע את השאלה אם מהות השיר היא במילים ... במנגינה, תלוי בהבנה האישית שלהם. אליעד מוסיף כי המהות והצורה הן תיאורים יחסיים. הוא מסביר שמהות היא לא מושג ... אחת מוחלטת שהיא לא נתונה לשום השוואה, וכל דבר אחר הוא צורה. כך, הוא טוען, אפשר לראות את כל מה שקשור ליקום כצורה שנובעת מתוך המהות. לאחר מכן, אליעד עובר לנושא של ... כי אין סוף מוחלט לא יכול להיות מיוצג או נתפס על ידי צורה כלשהי, בעוד שאין סוף יחסי תמיד מוגדר ביחס למשהו ... סוף מוחלט כמשהו שאינו ניתן לתפיסה, מאחר שלפניו אין כל צורה או כל דבר נוסף. לסיום, הוא מדבר על האופן בו המדע ... הדרך בה אנחנו תופסים את הזמן, המקום והיקום בכלל. מהות וצורה סוגים של אין סוף הוכחה לקיום אלוהים אין סוף מוחלט ...
סדרות צורניות, חידת היגיון, פתרון בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים סדרות מספריות?
סדרות צורניות, חידת היגיון, פתרון בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים סדרות מספריות?
... מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים סדרות מספריות? מהי הדרך הנכונה לפתור חידות וסדרות צורניות? ... שבתוכו ריבוע, ולמטה ניתנות כמה אפשרויות לבחור מתוכן את הצורה הבאה. במקרה כזה, מניחים שחלק מהחוקיות היא שברור שהריבוע מופיע תמיד בפנים, ולכן אפשר לפסול אפשרויות שאין בהן ריבוע. מה ... אפשרויות לתשובה? אליעד מתאר מצבים שבהם יש מטריצה מורכבת עם צורות בצבעים שונים וכיוונים שונים, ולמטה יש כמה אפשרויות לבחור מתוכן את הצורה שחסרה. לעיתים אנשים מתחילים לחפש חוקיות, אבל הבעיה היא שיש כמה תשובות שיכולות להיות נכונות לפי אותה חוקיות. למשל, אם ... מציעים תשובות שנראות מאוד משכנעות, אבל אפשר להציע באותה צורה בדיוק גם תשובה אחרת. במקרים אחרים, מנסים למצוא פתרון מוזר ומסובך, כמו חישוב גימטריה של צורות, אך הסיכוי שהכותב התכוון לכך הוא קטן. איך לפתור חידות צורניות כשאתה לא מוצא חוקיות? אליעד מציע גישה פרקטית ומועילה ... היא קודם כל לבדוק מה בטוח נכון בין האפשרויות. בדוגמה של צורות במטריצה, הוא מציין שאם ברור שבכל האפשרויות יש גליל בצד ימין למטה, אז קודם כל צריך להציב גליל שם. אחרי זה צריך להסתכל ...
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
... עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות מהי מהות בריאת העולם לפי אליעד כהן? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים של מודעות עצמית, סודות הבריאה, וההבדל בין יש לאין. הוא מסביר את תהליך בריאת העולם והתהוות יש מאין, תוך חיבורם למושגי המקום, הזמן, והצמצום. נושא מרכזי בהרצאה הוא כיצד נוצר העולם ומהות הצמצום, אשר בעטיו נוצרו כל הצורות והמהויות השונות במציאות. אליעד מתחיל בהסברים על החיסרון האנושי: הוא מציין כיצד כל אדם מרגיש את החיסרון בתוכו, מה שמוביל אותו כל הזמן לחפש שלמות. ... נוצר העולם? אליעד מתאר את בריאת העולם כהליך של יצירה יש מאין, כלומר, שמציאות לא הייתה קיימת עד שלא הייתה הבחנה בין יש לאין. ברגע שהיתה הבחנה בין השניים, נוצרה כל הצורה שאנחנו מכירים היום. ההבדל הזה, או הצמצום, הוא שמאפשר לנו לתפוס את העולם ולהבין את מציאותנו. כל צורת מציאות שמוכרת לנו היא למעשה תוצאה של הבחנות שנעשו בהתחלה בין יש לאין, ומהם צמחו כל הצורות שבעולם. מהי מהות וצורה? אליעד גם מתאר את המושגים של מהות וצורה. הוא מסביר כי מהות אחת יכולה לקבל מספר צורות שונות, כמו שצורת עצם יכולה להתגלות בצורות רבות, אך היא נותרת תמיד מהות אחת. למעשה, כל צורת מציאות שאנחנו מזהים היא בבסיסה מהות אחת שהתפצלה לכמה צורות שונות כדי להתפשט ולהתממש. ההבנה של ההבדל בין טוב לרע באמצעות חקירה פילוסופית, אליעד מתייחס גם להבדל בין טוב ורע, והוא מציין כיצד אנשים נוטים ... כי השאלות הפילוסופיות שעסק בהם אינן שאלות תאורטיות בלבד, אלא שיש להן גם השפעה ישירה על חיינו היום - יומיים. הוא מציע להבין את החוויות הפנימיות שלנו במונחים של מהות וצורה, ואת ההבחנות שאנחנו עושים בין יש לאין, תוך כדי התבוננות עצמית והתמודדות עם חיסרונות פנימיים. האם אנחנו יכולים ליצור יש מאין? שאלה מרכזית שהרצאה ...
מהות וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל
מהות וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל
... וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל מהי המהות ומהי הצורה? כדי להבין את הרעיון שאליעד כהן מציג על מהות וצורה, צריך תחילה להבין מהי המהות ומהי הצורה. מהות היא הדבר הפנימי, הבסיסי, המוחלט שאינו ניתן לחלוקה נוספת. צורה, לעומת זאת, היא הביטוי החיצוני, הניתן לחלוקה, ההגדרה, התבנית או הביטוי של אותה מהות בסיסית. למשל, אם ניקח דוגמה של כיסא מעץ, המהות של הכיסא תהיה העץ עצמו - החומר שממנו הוא עשוי, והצורה היא הכיסא עצמו, כלומר, האופן שבו העץ מסודר ומעוצב. אם נפרק את הכיסא, נקבל חתיכות עץ שהן צורות שונות, אבל המהות תישאר אותו עץ. האם יש מהות אחת או ריבוי מהויות? אליעד מסביר שאפשר להסתכל על העולם בשני אופנים: הראשון הוא שכל הדברים עשויים ממהות אחת בלבד, שממנה כל הצורות נובעות, והשני הוא שיש כמה וכמה מהויות נפרדות, שכל אחת קיימת בפני עצמה. אם מניחים שיש רק מהות אחת, עולה השאלה כיצד מתוך מהות יחידה זו נוצר הריבוי והשוני בצורות. לעומת זאת, אם יש ריבוי מהויות, כל דבר קיים בפני עצמו ללא קשר לדבר אחר. אליעד מסביר שלמעשה, גם האפשרות של ריבוי מהויות היא פרדוקסלית, כיוון שאם כל דבר קיים בפני עצמו באופן מוחלט, אז אי אפשר ליצור קשר או אינטראקציה בין הדברים. האם ניתן לחוות צורות ללא מהות? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתמודד איתה היא האם ניתן לחוות צורה מבלי להכיר או להבין את המהות שממנה היא עשויה. למשל, כשאדם מסתכל על כיסא הוא רואה את הצורה של הכיסא, אך הוא לא בהכרח מודע למהות העמוקה והבסיסית שממנה עשוי הכיסא. אליעד מסביר שגם כאשר אדם כבר הכיר את המהות של משהו, זה לא אומר שבכל פעם שיראה את אותה צורה הוא יצליח בהכרח לזהות מיד את המהות. האם כל צורה מחויבת? אליעד דן בשאלה האם כל צורה היא מחויבת או שמא היא מקרית. אם יש מהות אחת מוחלטת שממלאת הכל, הצורות הן ביטויים הכרחיים של אותה מהות אחת. אם אין מהות מוחלטת אחת, כל צורה יכולה להיחשב כמקרית וללא מחויבות קיומית עמוקה. אליעד מבהיר שדווקא ההכרה בכך שכל צורה מחויבת בפני עצמה מובילה להבנה שהדברים אינם מקריים, אלא שהכל מתקיים מתוך הכרח עמוק, ובכך גם מתבטלת האפשרות לקיומה של בחירה חופשית במובן הרגיל. מה הקשר בין מהות וצורה לבין חופש הבחירה? הנושא של בחירה חופשית קשור עמוקות לשאלה האם יש מהות אחת או ריבוי מהויות. אם יש מהות אחת ... בכלל משהו מתקיים? איך ניתן לחוות את הסתירה במציאות? אליעד מציע למאזין לא רק לחשוב על הרעיונות, אלא לנסות ולחוות אותם בפועל. למשל, לנסות באמת לתפוס כל צורה כעומדת בפני עצמה לחלוטין, ללא שום קשר לשום דבר אחר, או לחוות איך הכל עשוי מכלום מוחלט. החוויה הזו מביאה ... חוויה שלמה וכוללת שבה האדם מבין ומרגיש שאין הבדל בין הדברים, ובאותו זמן מבין ומרגיש שיש הבדל מוחלט בין הדברים. זאת התשובה העמוקה ביותר לשאלות מהות, צורה, בחירה, ואחדות. מהי מהות ומהי צורה? האם יש בחירה חופשית? מה זה מחויב המציאות? איך אפשר לחוות את האחדות? מהי מהות שממלאת את הכל? האם המציאות ...
סדרות צורניות, סדרות חשבוניות, סדרה של צורות, מבחן פסיכוטכני, איך לפתור סדרות? איך למצוא הנחות יסוד? פתרון אפשרי, פתרון מחויב, לוגיקה
... צורניות, סדרות חשבוניות, סדרה של צורות, מבחן פסיכוטכני, איך לפתור סדרות? איך למצוא הנחות יסוד? פתרון אפשרי, פתרון מחויב, לוגיקה ... שאלות נפוצות במבחנים פסיכוטכניים ומבחני חשיבה, שבהן מופיעות מספר צורות מסוימות בסדר מסוים, והתלמיד מתבקש להמשיך את הסדרה על ידי בחירת הצורה הבאה מתוך מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שהאתגר בסדרות צורניות הוא לגלות את החוקיות שעל פיה נבנתה הסדרה, כדי לנבא מה תהיה הצורה הבאה. על מנת לפתור את הבעיה, לא מספיק רק למצוא חוקיות אפשרית אחת, אלא חובה לוודא באופן ... כיצד לבדוק הנחות יסוד בפתרון סדרות? כאשר אנו פותרים סדרה של צורות או מספרים, אליעד מציין שאנחנו תמיד מבצעים הנחות יסוד מסוימות. ההנחה הבסיסית שאנחנו עושים ... שקיימות חוקיות אחרות, מורכבות יותר, שיכולות לקשר בין האיברים בצורה עקיפה ולא מובנת מאליה, כגון הכפלות וחילוקים, הוספת מספרים גדולים, הפחתה של מספרים, או ... יסוד? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת שמציגה את הבעיה של ההנחות הללו בצורה ברורה: אם נכתוב סדרה כמו 1, 3, 5, 7, ברור לכאורה שהמספר הבא הוא 9, אך עדיין אפשר תיאורטית ...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
... מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים ... רק כדי להשיג תעודה או לעבור מבחן, ולכן הם יתאמצו מעט ככל האפשר, יעשו קיצורי דרך ואפילו יעתיקו. לימוד במטרה לדעת את החומר עצמו - האדם שלומד בצורה זו באמת מתעניין בתוכן שהוא לומד, ... אמיתי של החשיבה. ברגע שיש מבחנים, רוב האנשים יבחרו בדרך הקלה לעבור אותם, מה שמונע מהם מאמץ אינטלקטואלי אמיתי. שנית, פיתוח השכל יכול להיעשות בצורה יעילה יותר דווקא על ידי פעולות ... עצמאית. איך מתחילים לפתח את החשיבה בעצמך? הדרך היעילה והפשוטה ביותר לפתח את החשיבה היא להתחיל לשאול שאלות ולחקור בעצמך. לא צריך ללכת ללמוד בצורה רשמית בשום מקום. במקום זאת, כדאי ... הטובה ביותר לפיתוח החשיבה היא לימוד עצמאי, ביקורתי, וחקירה מתמדת של רעיונות חדשים וישנים כאחד. האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים ...
סבל - למה האדם מחליף כל הזמן את צורות הסבל שלו, במקום לחפש את השלמות?
... - למה האדם מחליף כל הזמן את צורות הסבל שלו, במקום לחפש את השלמות? מי שיתבונן יראה, כי האדם כל הזמן מחליף את צורת הסבל שלו, בצורה אחרת של סבל. כי תמיד, יש לאדם חיסרון כלשהו, שמשהו חסר לו משהו יכול להיות עוד יותר טוב משהו ניתן לשפר אותו. ובכל פעם, האדם ממלא את החיסרון שלו, על ... משום חוסר ההתאמה שבין הרצון של האדם, לבין צורת המציאות. וזה עצמו נובע, מתפישת הטוב והרע של האדם, שיוצרת את הרצון וכולי. וכאשר האדם מבין את זה, אז במקום לרצות להחליף בתי כלא וצורות סבל חדשות, הוא בעצם מתבונן, אל תוך מהות המציאות, כדי להבין את עצמו ואת הרצון של עצמו וכולי. עד שהוא רואה את האמת, שהכל אחד וכולי, ואז הוא נגאל באמת. ...
חוויית האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות
חוויית האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות
... האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות מהי חוויית האלוהות בנפרדות ומה המשמעות שלה? ... חש גם את האינסוף וגם את האפס המוחלט, את הכל ואת הלא - כלום, ללא שום הגדרה או גבול. מה ההבדל בין חוויית האלוהות בנפרדות לבין חוויית האחדות שמעליה? אליעד כהן מסביר בצורה ברורה שההבדל בין שתי החוויות הוא מהותי. בחוויית האלוהות בנפרדות, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאהוב את המציאות היחסית, לרצות מוחלט, לאהוב את מה שיש, לשמוח במה שיש, לקבל את המציאות, לרצות את האפשרות שהמציאות תשתנה, לאהוב את האפשרות הרעה, מהי זוגיות טובה? זיכרונות רעים, לאהוב צורה יחסית, רצון במוחלט, לאהוב את הפוטנציאל, לאהוב את האפשרות שיהיה רע, לאהוב זיכרונות רעים, לחיות את הרגע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צורות, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צורות, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי בנושאי צורות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 14:29:14 - wesi1